Sluit je toch alsnog een losse wifi router erop aan? In Bridge zetten is één belletjeDarkSide schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:03:
Ik had een probleem bij mijn schoonouders die nog een oud UBEE modem (zonder wifi) hadden dat ze er geen Wifi Router op konden aansluiten. Na veel aandringen, mailtjes en boze telefoontjes nu Eindelijk een nieuwe Cisco Wifi Modem gekregen van ziggo. Aansluiten ging makkelijk, even activeren.
En er kan nu eindelijk wifi gebruiken........voor 10 min. Dan valt de wifi weg. En moet ik opnieuw verbinden (of de modem resetten).
Heb de cisco al op een vast kanaal (kanaal 8 deze was volgens een wifi analyzer nog vrij) en heb hem ook op B/G only gezet (dit zou stabieler moeten zijn).
Maar de verbinding blijft wegvallen binnen het half uur.
is dit een bekend probleem?
Dat zou idd nog kunnen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
kanaal 8? waarom op 8, dat overlapt zo uit m'n hoofd met 6/7/9/10, dus dan zit je weer met de drukte van de andere kanalen.DarkSide schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:03:
Ik had een probleem bij mijn schoonouders die nog een oud UBEE modem (zonder wifi) hadden dat ze er geen Wifi Router op konden aansluiten. Na veel aandringen, mailtjes en boze telefoontjes nu Eindelijk een nieuwe Cisco Wifi Modem gekregen van ziggo. Aansluiten ging makkelijk, even activeren.
En er kan nu eindelijk wifi gebruiken........voor 10 min. Dan valt de wifi weg. En moet ik opnieuw verbinden (of de modem resetten).
Heb de cisco al op een vast kanaal (kanaal 8 deze was volgens een wifi analyzer nog vrij) en heb hem ook op B/G only gezet (dit zou stabieler moeten zijn).
Maar de verbinding blijft wegvallen binnen het half uur.
is dit een bekend probleem?
PSN: Europhea
Het beste is om kanaal 1, 6 of 11 te selecteren. Dan heb je de minste overlap met andere kanalen.
Desnoods kun je met inSSIDer kijken welke keuze voor jou het handigste is...
Desnoods kun je met inSSIDer kijken welke keuze voor jou het handigste is...
http://www.deyterra.com
Ik heb een vrij nieuwe lg tv met een ci+ module. Zodra ik nu zender ga scannen komen alle zender in willekeurige volgorde te staan ipv de bekende ziggo volgorde. Iemand enig idee hoe dit kan?
Vraag: ik heb eens naar mijn signaal gekeken: sterkte is 13%, ontvangst is 100%. Geen last van storingen, soms wel blokjes.
Nu vroeg ik mij af: hebben deze statistieken iets te maken met hoe de kwaliteit het huis binnenkomt? Met andere woorden: mijn internet lijkt beter te kunnen. Kan ik hieraan zien of het goed geinstalleerd is?
Nu vroeg ik mij af: hebben deze statistieken iets te maken met hoe de kwaliteit het huis binnenkomt? Met andere woorden: mijn internet lijkt beter te kunnen. Kan ik hieraan zien of het goed geinstalleerd is?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Boekje van de LG tv al eens doorzocht? lijkt een functionaliteit van de TV te zijn en minder van Ziggo verwacht ik...ocdaan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:07:
Ik heb een vrij nieuwe lg tv met een ci+ module. Zodra ik nu zender ga scannen komen alle zender in willekeurige volgorde te staan ipv de bekende ziggo volgorde. Iemand enig idee hoe dit kan?
www.youtube.com/DerOllie
ziggo leverd de kanalen, aan jou de keus hoe je ze wilt hebben,ocdaan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:07:
als ik het goed heb is dit in menu bij de ci+ module, durf niet te zegge hoe het bij lg eruit ziet,
maar bij samsung kan je het nog apart instellen
Net gebeld door Ziggo voor een gratis monteur. Volgens Ziggo reset mijn modem te vaak uit zichzelf. Heb nooit wat ondervonden. Snelheid is goed iig.
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Ik heb vandaag van Ziggo een brief ontvangen dat mijn internetsnelheid van €19,95 per maand 8 MB per 01-07-2013 naar 20 MB verhoogt , dat is toch heeeel goed nieuws .
SUPER van Ziggo en ben ik zeker blij mee
SUPER van Ziggo en ben ik zeker blij mee
Erhm... correct maar er staat: Vanaf 1/7/2013.
Wanneer de snelheidsverhogingen klaar zijn is niet gecommuniceerd.
Wanneer de snelheidsverhogingen klaar zijn is niet gecommuniceerd.
De signaalsterkte hoort 100% te zijn als je aan het einde van de groene kabel gaat meten.THE_BASE schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:08:
Vraag: ik heb eens naar mijn signaal gekeken: sterkte is 13%, ontvangst is 100%. Geen last van storingen, soms wel blokjes.
Als je een lange (slechte) kabel zonder versterker tussen de groene kabel en jouw tv hebt, dan wordt de signaalsterkte minder.
Zolang de signaalkwaliteit 100% blijft is het prima. De stoorsignalen die de kabel opvangt kan de signaalkwaliteit negatief beïnvloeden. En op een kleine signaalsterkte hebben stoorsignalen een grotere invloed op de kwaliteit van het signaal dan bij een grote signaalsterkte. Daarom wil je eigenlijk de signaalsterkte ook zo goed mogelijk hebben. Maar als je nauwelijks last van "blokjes" hebt, zou ik het gewoon laten zitten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, en heb zelf besloten om ook Ziggo te nemen (kom van ADSL).
Ik heb ondertussen al wat onderzoek gedaan over hoe het allemaal te werk gaat, vrij vergelijkbaar met ADSL alleen ipv ISRA nu vanaf de AOP.
Het stuk van de AOP heeft nog een aantal vraagtekens, waar ik niet duidelijk een antwoord op kan vinden.
Ik begreep al van diverse fora dat de 'groene' kabel de lijn is van Ziggo die binnenkomt in huis, ik heb deze inmiddels gevonden in de meterkast alleen deze wordt verlengd (zie foto) direct de plafond in....en uiteindelijk heb ik dan 1x een wandcontactdoos voor tv/radio in de woonkamer en de 1e verdieping.
Nou vraag ik me af of ik mijn modem in de meterkast moet stoppen (dus een WCD aanleggen) of dat deze in de woonkamer geplaatst kan worden. Want in de meterkast is er dus geen WCD voor TV.
De grijze kabel die doorgetrokken wordt is denk ik erg lang, de precieze lengte is niet bekend de WCD verschijnt aan de andere kant van het huis in de woonkamer.
Krijg ik als ik het moden aansluit in de woonkamer afname in prestaties in snelheid en stabiliteit? Toen we het huis kochten was deze situatie dus al toegepast.Of moet ik een WCD aanleggen in de meterkast? Wat niet echt wenselijk is.
Foto is hieronder te vinden.
Ik heb ondertussen al wat onderzoek gedaan over hoe het allemaal te werk gaat, vrij vergelijkbaar met ADSL alleen ipv ISRA nu vanaf de AOP.
Het stuk van de AOP heeft nog een aantal vraagtekens, waar ik niet duidelijk een antwoord op kan vinden.
Ik begreep al van diverse fora dat de 'groene' kabel de lijn is van Ziggo die binnenkomt in huis, ik heb deze inmiddels gevonden in de meterkast alleen deze wordt verlengd (zie foto) direct de plafond in....en uiteindelijk heb ik dan 1x een wandcontactdoos voor tv/radio in de woonkamer en de 1e verdieping.
Nou vraag ik me af of ik mijn modem in de meterkast moet stoppen (dus een WCD aanleggen) of dat deze in de woonkamer geplaatst kan worden. Want in de meterkast is er dus geen WCD voor TV.
De grijze kabel die doorgetrokken wordt is denk ik erg lang, de precieze lengte is niet bekend de WCD verschijnt aan de andere kant van het huis in de woonkamer.
Krijg ik als ik het moden aansluit in de woonkamer afname in prestaties in snelheid en stabiliteit? Toen we het huis kochten was deze situatie dus al toegepast.Of moet ik een WCD aanleggen in de meterkast? Wat niet echt wenselijk is.
Foto is hieronder te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 20:02 ]
Je kan die groene en grijze kabel van elkaar afdraaien als goed is past daar de meegeleverde splitter tussen kan zijn dat je nog een pas stukje nodig hebt.
Als je je modem liever op je eigen plek wil installeren, gewoon proberen alleen alles er tussen hangen nog niks afwerken of ophangen, je merkt vanzelf wel of alles goed werkt of niet...
doe een http://speedtest.ziggo.nl om te kijken of je snelheid overeen komt met je afgesloten abonnement wijkt het te veel af dan toch even proberen om direct op de groene kabel
Als je je modem liever op je eigen plek wil installeren, gewoon proberen alleen alles er tussen hangen nog niks afwerken of ophangen, je merkt vanzelf wel of alles goed werkt of niet...
doe een http://speedtest.ziggo.nl om te kijken of je snelheid overeen komt met je afgesloten abonnement wijkt het te veel af dan toch even proberen om direct op de groene kabel
Kanalen hebben overlap. Het beste (geen overlap) is als iedereen alleen kanaal 1, 6 en 11 gebruikt. Of in een ideale wereld zet iedereen 802.11b compatility uit en gebruikt kanaal 1, 5, 9 en 13. (Wikipedia: Wi-Fi)DarkSide schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:03:
@taviay dat is zo niet te zeggen. Je kan proberen alles in de woonkamer aan te sluiten. Mocht je problemen ondervinden, dan zal je het in de meterkast moeten doen. Materiaal krijg je van Ziggo. De bestaande witte kabel kan je dan gewoon blijven gebruiken voor TV.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
OK, dan is het weer even afwachten alvast bedankt 
Ik neem ook aan dat stabiliteit (dus klaperlijn bij ADSL bv) ook zo getest moet worden....met een ping/videocall etc...om te kijken de verbinding stabiel blijft. (Als er klaperlijnen bestaan op Kabel)
Ik neem ook aan dat stabiliteit (dus klaperlijn bij ADSL bv) ook zo getest moet worden....met een ping/videocall etc...om te kijken de verbinding stabiel blijft. (Als er klaperlijnen bestaan op Kabel)
Zou een pakket nemen met gratis monteur, wel zorgen voor een WCD om het modem te voorzien van spanning. De monteur moet dan zorgen dat het bij jou opgeleverd wordt en gaat pas weg als het werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:55:
Hallo allemaal,
Foto is hieronder te vinden.[afbeelding]
zeker, zeker
Je kan het proberen in de woonkamer maar dan moet je wel altijd rekening ermee houden . Het kan nu goed werken maar volgende week niet meer, en het vervelende is dan dat het dus wel degelijk aan die vreemde verlenging kan liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:55:
Ik ontving gisteren een folder van Ziggo die mij attendeerde op http://www.ziggo.nl/trouweklant.Een interactieve HD recorder voor € 119. Nu heb ik er al eentje, maar dat is dat ding van Cisco waar ik eigenlijk niet heel tevreden over ben. Het ding wordt heel warm en verbruikt teveel energie naar mijn smaak. Als ik op het plaatje uit de folder af ga krijg je voor die € 119 een Humax, maar er staat bij dat "de getoonde recorder af kan wijken van het werkelijke model". Maar even bellen dus.
Hebben anderen deze folder ook gekregen? En wat denken jullie? Interessant?
Je krijgt of de Humax iHDR-5200C of de Samsung SMT-C7140B en dat is gewoon afhankelijk van de voorraad. En ik weet niet wat je met je telefoontje wil bereiken, maar de klanteservice kan niet voor jou die keuze maken.posttoast schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:25:
Ik ontving gisteren een folder van Ziggo die mij attendeerde op http://www.ziggo.nl/trouweklant.Een interactieve HD recorder voor € 119. Nu heb ik er al eentje, maar dat is dat ding van Cisco waar ik eigenlijk niet heel tevreden over ben. Het ding wordt heel warm en verbruikt teveel energie naar mijn smaak. Als ik op het plaatje uit de folder af ga krijg je voor die € 199 een Humax, maar er staat bij dat "de getoonde recorder af kan wijken van het werkelijke model". Maar even bellen dus.
OK, dat wist ik niet. Wat ik met dat telefoontje wilde bereiken is er achter komen welke ik dus zou krijgen. Maar ik begrijp nu dat dat zo niet werkt.Dennis-L schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:32:
[...]
Je krijgt of de Humax iHDR-5200C of de Samsung SMT-C7140B en dat is gewoon afhankelijk van de voorraad. En ik weet niet wat je met je telefoontje wil bereiken, maar de klanteservice kan niet voor jou die keuze maken.
Dan maar even uitzoeken of die Samsung ook "beter" is dan dat Cisco apparaat dat ik nu heb staan.
Globaal hebben ze deze specificaties:
- haarscherpe HDTV-weergave
- inclusief Smartcard, SCART- en HDMI-kabel
- 500 GB harddisk (tot 120 uur opnemen)
- uitgebreide EPG (digitale programmagids)
- live tv-programma's pauzeren en later verder kijken.
- HD opnemen en terugkijken in de scherpste kwaliteit
- twintuner: een programma bekijken terwijl een ander programma wordt opgenomen
- toegang tot On Demand films en series van Ziggo
- toegang tot TV Gemist van Ziggo
[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 22-05-2013 11:39 ]
Die specificaties ken ik en vind ik niet zo interessant eigenlijk, want dit kan mijn Cisco ook allemaal
. Het gaat me vooral om het stroomverbruik en de traagheid van die Cisco. Ik kijk niet heel veel "traditioneel" TV, maar áls ik het doe wil ik ook geen gezeik.
Die aanbieding kreeg ik gisteren ook per email. Ik lees hier vrij veel positive ervaringen met de Humax, maar lees weinig over de Samsung. Bij Kieskeurig krijgt de Samsung over het alhgemeen ook wel lovende kritieken.Dennis-L schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:32:
[...]
Je krijgt of de Humax iHDR-5200C of de Samsung SMT-C7140B en dat is gewoon afhankelijk van de voorraad. En ik weet niet wat je met je telefoontje wil bereiken, maar de klanteservice kan niet voor jou die keuze maken.
Ik heb nu een bijna 7 jaar oude Philips 32PFL9632D tv gekoppeld met een scart kabel aan een Samsung DCB-B270R digitale ontvanger van Ziggo. De TV is een HD-ready model. Ik heb dus standaard digitale tv, geen HD beeld. Full HD tv's in de 32" maat waren er toen nog niet.
Ik ben heel tevreden met het beeld van deze set, maar vraag me toch af of het beeld met een van die 2 nieuwe ontvangers toch nog verbeterd.
Vragen:
1. Heeft de aanschaf zin indien je nog een HD-ready tv hebt?
2. Welke verdiend de voorkeur? Humax of Samsung?
3. Hoe moelijk is het aansluiten en werkend maken van zo'n nieuwe decoder?
Thanks.
Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete
1. JaThaitai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:38:
[...]
Vragen:
2. geen idee, ik heb de Humax en die werkt prima
3. In principe niet, coax aansluiten, smartcard erin, netwerk kabel erin (interactive tv), goede code invoeren voor regio & zenders zoeken.
(Bij de Humax heb ik een draadloze dongle gekregen, geen idee of dat ook bij de Samsung zit. dongle zwerft ergens)
[ Voor 96% gewijzigd door hjs op 22-05-2013 13:50 ]
1.Thaitai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:38:
[...]
Vragen:
Thanks.
Zeker, als je wil opnemen/nieuw apparaat wil, dan heeft het zeker nut.
Maar ook het verschil tussen HDMI en scart ga je wel merken denk ik
2.
Daar zit ik zelf ook mee. Heb zelf gebruik gemaakt van de aanbieding aangezien ik de cisco wel zat ben.
Van tijd tot tijd is hij extreem traag. Maar heb ook veel goede verhalen gehoord over de Humax. De Samsung vind je ze minder, maar effe googlen op het type en je vind wel reactie's op het ziggo forum.
3.
Neem aan dat je nu alleen een scart kabel naar je tv hebt? Dan deze eruit halen en dan de nieuwe decoder aansluiten via HDMI (neem aan dat je TV HDMI heeft). En kaartje wisselen.
Mocht je het geluid via de stereo hebben dan moet je dit ook even aanpassen en wellicht wat wijzigen in de instellingen van je nieuwe decoder.
Maar al met al is het aansluiten dus niet moeilijk
Maar zoals ik al zei, ga zelf ook voor de aanbieding en zie wel wat ik krijg.
Slechter dan mijn cisco (toen ook bij het abbo gekocht voor 119 euro) zal het wel niet worden.
Sinds er echt veel HD zenders zijn is het echt een (te) traag apparaat geworden.
1. Is altijd beter dan een niet HD ontvangerThaitai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:38:
[...]
Vragen:
Thanks.
2. Je kunt niet kiezen
3. We zitten hier toch op tweakers???
Ligt er aan of hij ook een hdmi aansluiting heeft.Thaitai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:38:
[...]
Ik heb nu een bijna 7 jaar oude Philips 32PFL9632D tv Vragen:
Net ook 1 besteld toevallig, via Twitter vernomen dat er bij beide types een dongle zit, welk type men levert is afhankelijk van hun voorraad, konmet niets over zeggen.
zeker, zeker
http://www.kieskeurig.nl/...32d/specificaties/253774/ozzynator schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:34:
[...]
Ligt er aan of hij ook een hdmi aansluiting heeft.
3 zegt dit overzicht
Ik heb exact hetzelfde gehad bij m'n oma. Daar liep eenzelfde kabel, en daar zat ook een stuk coax aan wat naar de woonkamer ging. Haar officiële AOP zat dus waarschijnlijk in de woonkamer. Was echter geen optie om daar het modem te plaatsen, want haar telefoonaansluiting zat wel in de meterkast. Dus heb op die dikke coax het AOP doosje wat bij het pakket zat gemonteerd. Achteraf gezien had ik er misschien ook wel een F-connector op kunnen draaien zodat ik niet hoefde te knippen, maargoed. De onderste groene coax is wel wat dikker dan normaal, maar met een beetje persen krijg je het in wel het AOP doosje.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:55:
Hallo allemaal,
[..]
Verder had ze ook geen stopcontact in de meterkast, maar dit was zo geregeld. Heb bestaande buis losgehaald, draden afgetakt met lasklemmen, T-lasdoos ertussen, klein stukje buis ertussenuit gehaald en die van T-doos naar stopcontact. Klusje van een halfuur als je het vaker hebt gehad.
Dit werkt al sinds januari zonder problemen, signaalsterkte is prima op digitale TV (en modem ook)
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2013 16:20 ]
Verwijderd
Van wat ik begrijp van eerdere antwoorden is dat het het best is als ik de 'ziggo splitter' tussen deze groene en grijze kabel moet zetten. Is het ook mogelijk om het in de woonkamer te proberen (meningen zullen verdeeld zijn en uiteindelijk uitproberen) , ik kan geen kabels trekken vanuit de meterkast naar de bovenste verdieping dus ik moet dan creatief zijn.ThinkPadd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:15:
[...]
Ik heb exact hetzelfde gehad bij m'n oma. Daar liep eenzelfde kabel, en daar zat ook een stuk coax aan wat naar de woonkamer ging. Haar officiële AOP zat dus waarschijnlijk in de woonkamer. Was echter geen optie om daar het modem te plaatsen, want haar telefoonaansluiting zat wel in de meterkast. Dus heb op die dikke coax het AOP doosje wat bij het pakket zat gemonteerd. Achteraf gezien had ik er misschien ook wel een F-connector op kunnen draaien zodat ik niet hoefde te knippen, maargoed. De onderste groene coax is wel wat dikker dan normaal, maar met een beetje persen krijg je het in wel het AOP doosje.
Verder had ze ook geen stopcontact in de meterkast, maar dit was zo geregeld. Heb bestaande buis losgehaald, draden afgetakt met lasklemmen, T-lasdoos ertussen, klein stukje buis ertussenuit gehaald en die van T-doos naar stopcontact. Klusje van een halfuur als je het vaker hebt gehad.
Dit werkt al sinds januari zonder problemen, signaalsterkte is prima op digitale TV (en modem ook)
Maar is mijn 'officiele AOP' de meterkast of de woonkamer? Gezien de groene kabel in de meterkast verschijnt maar geen AOP aanwezig is en daarna dus verlengd wordt met een grijze kabel, en uiteindelijk aan de andere kant van het huis in de woonkamer tevoorschijn komt met AOP waar de huidige televisie staat. (en een verdieping erboven is ook een TV-WCD)
Ik dacht namelijk mijn modem in de woonkamer te zetten, en via dezelfde opening waar de TV binnenkomt een UTP kabel naar boven te trekken. En dan boven een router op de 1e verdieping zodat zowel beneden/midden/zolder voorzien zijn van Wifi.
dat wordt last als het modem in de meterkast komt te zitten. Tenzij er geniale ideeen zijn
Is het trouwens zelf te doen, de groene kabel en grijze kabel te ontkoppelen en uiteindelijk de splitter er tussen in te zetten? Of gaan dingen makkelijk stuk? Heb de handleiding al gelezen op de ziggo site, het lijkt mij de groene van de grijze af draaien, groen installeren zoals handleiding, en de grijze in de TV in/uitgang van de splitter? En dan in de woonkamer zoals gewoonlijk de tv aansluiten op de TV-WCD

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 18:12 ]
Ik snap je probleem niet helemaal? Je kan het modem toch gewoon in de meterkast plaatsen? Eventueel kun je proberen om een UTP kabel + nieuwe coax richting de woonkamer te trekken, door deze aan de bestaande kabel vast te maken en vervolgens terug te trekken. Gebruik geen wasmiddel voor het trekken van deze kabels, maar bijvoorbeeld siliconenspray. Zomaar een idee?verhaal
Ik zou als eerste gewoon het modem in de woonkamer zetten en proberen of dat goed werkt. Als het goede coax is (en gezien de dikte lijkt het van wel), dan maakt die paar meter naar de woonkamer niet veel uit t.o.v. het stuk naar de wijkkast. Als er problemen zijn kan je altijd nog de boel in de meterkast plaatsen.
Over algemeen is de meterkast de eerste aansluitpunt, dus de AOP en dan is de WCD een extra aansluiting wat is verlengd met een kabel, hierdoor kan er meer signaal verlies zijn.
heeft ziggo geen gratis instalatiemonteurs die ze langs kunnen sturen?
anders is het gewoon in woonkamer aansluiten, ziggo bellen, laten uitlezen en zien wat ze zeggen.
Ik ben vorige week ingegaan op de 119 euro aktie. Ik heb reeds vandaag de Humax 5200 mogen ontvangen, echter interactieve tv doet het niet, dongle lijkt het wel te doen, ipadres wordt toegekend door mijn router. Wanneer ik echter naar de portal wil gaan krijg ik een melding "* verbinding", die na enige tijd zonder resultaat verdwijnt. Gebeld met 1200. Ik krijg een retoursticker om hem terug te sturen, zodat hij gerepareerd kan worden of liefst vervangen (door een ander humax 5200 exemplaar) De rest van de functionaliteit doet het volgens mij wel. Verschil met de humax 5050: kan de (eind-) tijd van een (lopende) opname niet wijzigen. En van de 500 GB blijft 384 GB over (de rest is volgens mij voor "content" en gereserveerd voor pauzeren en uitgesteld kijken van de gekozen zender)hjs schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:45:
[...]
1. Ja
2. geen idee, ik heb de Humax en die werkt prima
3. In principe niet, coax aansluiten, smartcard erin, netwerk kabel erin (interactive tv), goede code invoeren voor regio & zenders zoeken.
(Bij de Humax heb ik een draadloze dongle gekregen, geen idee of dat ook bij de Samsung zit. dongle zwerft ergens)
Verwijderd
Bedankt allen voor de antwoorden.
Ik ga het gewoon afwachten en inderdaad aansluiten, bellen en uit laten lezen...
Ik ga het gewoon afwachten en inderdaad aansluiten, bellen en uit laten lezen...
Begin even met her resetten van je TV naar de fabrieksinstellingen. Dan weer de installatie opnieuw doen.ocdaan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:07:
Evt ff checken voor software upgrade. Zou kunnen dat het een bugje is. Is je TV Ziggo gecertificeerd? Kan je nakijken op hun website..!!
Seriously? Nope, not a bit...
eehhhh.. Heb je al geprobeerd een bekabelde verbinding te maken naar je modem/router om te testen? Probeer ander ook even een ander kanaal. De wifi dongle is vrij gevoelig voor een slecht wifi signaal ondanks dat andere apparaten wel wifi verbinding hebben. Die dongle heeft een RALINK chipset en die staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid...W1ck1e schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:07:
[...]
Ik ben vorige week ingegaan op de 119 euro aktie. Ik heb reeds vandaag de Humax 5200 mogen ontvangen, echter interactieve tv doet het niet, dongle lijkt het wel te doen, ipadres wordt toegekend door mijn router. Wanneer ik echter naar de portal wil gaan krijg ik een melding "* verbinding", die na enige tijd zonder resultaat verdwijnt. Gebeld met 1200. Ik krijg een retoursticker om hem terug te sturen, zodat hij gerepareerd kan worden of liefst vervangen (door een ander humax 5200 exemplaar) De rest van de functionaliteit doet het volgens mij wel. Verschil met de humax 5050: kan de (eind-) tijd van een (lopende) opname niet wijzigen. En van de 500 GB blijft 384 GB over (de rest is volgens mij voor "content" en gereserveerd voor pauzeren en uitgesteld kijken van de gekozen zender)
Alsof die portal zo geweldig is. Mis je niets aan.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb van de gister nog lekker een filmpje gekeken hoor via de portalTHE_BASE schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:37:
Alsof die portal zo geweldig is. Mis je niets aan.
Gisteren mijn IRHD--5300C met korting ontvangen (ging snel, binnen een paar dagen in huis). Die portal werkt wel redelijk. Alleen vond ik de beeldkwaliteit wel tegenvallen van de films die er in staan...hjs schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:47:
[...]
Heb van de gister nog lekker een filmpje gekeken hoor via de portal
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Heeft iemand een idee van hoe het stroomverbruik van die Samsung en Humax apparaten is in vergelijking met die oude Cisco zut?
mss specificaties even nakijken?posttoast schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:01:
Heeft iemand een idee van hoe het stroomverbruik van die Samsung en Humax apparaten is in vergelijking met die oude Cisco zut?
zeker, zeker
Misschien kun je het hier vinden: Onderzoekje - Wat verbruikt jouw DTV/HD recorder in standby?
Jammer dat ze er niks mee lijken te doen. Ik heb er tijden geleden al 3x over gebeld en elke keer snappen ze het niet en denken ze dat het aan de wifi verbinding legt, waardoor ze ervan overtuigd zijn dat mijn kanaal niet goed staatPierre_nr1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:50:
[...]
Whatsapp en Ubee gaat niet samen helaas, ik had ook vertragingen. En die waren direct verdwenen toen ik de Ubee in Bridge mode heb laten zetten.
Je kan de Ubee zeker niet zelf in Bridge mode zetten, zou wel wenselijk zijn. Als die van jou in Bridge mode stond toen je deze kreeg, dan is het een 2e handsje.

Heb inmiddels al een jaar de modem in bridge staan maar dat is jammer, want het is wel een modem met gigabit switch en redelijke wifi, in elk geval niet slechter dan de budget routers van Linksys.
Heb er nu dus pal een linksys naast staan als router, maar zou deze liever op de bovenverdieping zetten als tweede accespoint. Het heeft hier overigens niets te maken met whatsapp maar volgens mij met push berichten in het algemeen. Al het verkeer op de verbinding valt dood tot je handmatig weer iets doet zoals een website bezoeken.
En voor de mensen die nog geen "vaste" klant zijn volgens Ziggo, maar wel goedkoper Interactieve HD ontvanger / recorder willen:
Interactieve HD ontvanger (van 199 voor 69) : https://secure.ziggo.nl/o...l?productgroup=TBTVHSWPDH
Interactieve HD recorder (van 349 voor 119): https://secure.ziggo.nl/o...l?productgroup=TBTVAXKIHR
Wie weet dat iemand er wat aan heeft
Interactieve HD ontvanger (van 199 voor 69) : https://secure.ziggo.nl/o...l?productgroup=TBTVHSWPDH
Interactieve HD recorder (van 349 voor 119): https://secure.ziggo.nl/o...l?productgroup=TBTVAXKIHR
Wie weet dat iemand er wat aan heeft
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
Ik blijf ook nog voor in elk geval een jaartje klant bij Ziggo. Had me afgelopen winter aangemeld voor glasvezel bij Concepts 100/100mbit voor €39,95 voor 6mnd en zou deze zomer worden aangesloten. Opzich niet verkeerd. Alleen nu ze vanalles aanpassen en met de producten richting het grote groene monster gaan (lees slechter) kon ik van het contract af.
Heb Ziggo gebeld dat ik dezelfde korting wil als nieuwe klanten om klant te blijven. Ze vroegen meerdere keren of ik zeker wist dat ik van glasvezel af kon omdat ze altijd een jaar contract aanbieden.
Ze zouden niet willen dat ik een jaar lang dubbele kosten zou hebben. Uiteindelijk toen ik bij de 3e medewerker was kon deze mooie korting regelen. Helaas niet de korting als voor nieuwe klanten. Ik ga van alles in één plus naar Internet + TV Z3 met een half jaar €20 korting per maand.
Heb Ziggo gebeld dat ik dezelfde korting wil als nieuwe klanten om klant te blijven. Ze vroegen meerdere keren of ik zeker wist dat ik van glasvezel af kon omdat ze altijd een jaar contract aanbieden.
Nadat ik toch even om te testen een kabel heb gebruikt, bleek interactieve tv ook met de dongle te werken. Vervolgens ziggo gebeld dat de retoursticker niet meer nodig is.Xessive schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:50:
[...]
eehhhh.. Heb je al geprobeerd een bekabelde verbinding te maken naar je modem/router om te testen? Probeer ander ook even een ander kanaal. De wifi dongle is vrij gevoelig voor een slecht wifi signaal ondanks dat andere apparaten wel wifi verbinding hebben. Die dongle heeft een RALINK chipset en die staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid...
Nu zag ik een installatie filmpje op youtube, daar haalde men een versterker uit de doos, zit die ook bij deze aanbiedingsrecorder?TFHfony schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:39:
[...]
Gisteren mijn IRHD--5300C met korting ontvangen (ging snel, binnen een paar dagen in huis). Die portal werkt wel redelijk. Alleen vond ik de beeldkwaliteit wel tegenvallen van de films die er in staan...
zeker, zeker
Volgens mij zit die alleen bij een nieuw alles in 1 pakket.ozzynator schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:36:
[...]
Nu zag ik een installatie filmpje op youtube, daar haalde men een versterker uit de doos, zit die ook bij deze aanbiedingsrecorder?
Vroeger was die nodig om de decoders waar het retoursignaal via de coax gaat te laten werken (tenminste het interactieve deel). Ik heb er nog zo een die ik bij mijn cisco interactieve recorder heb gekregen. Nooit gebruikt, want de cisco heb ik doorverkocht. Bij de Humax en de Samsung is die niet meer nodig want het retour signaal gaat via internet.ozzynator schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:36:
[...]
Nu zag ik een installatie filmpje op youtube, daar haalde men een versterker uit de doos, zit die ook bij deze aanbiedingsrecorder?
oke, thanx voor het snelle antwoord!
zeker, zeker
Ik heb ook destijds een versterker gekregen bij de Cisco interactieve decoder. Cisco is nu de deur uit en ik maak gebruik van de Humax 5200 via een UTP kabel. Maar de versterker blijft toch fijn dienst doen in mijn antenne-installatie.
Verwijderd
Als die eenmaal gaat, dan blijft hij draaiende, maar bij ons loopt hij nogal eens vast.hjs schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:47:
[...]
Heb van de gister nog lekker een filmpje gekeken hoor via de portal
Heb even een vraag over de Humax apparaten. Nu kan ik dat natuurlijk in een specifiek type topic zetten maar hier is de kans groter op ervaringen.
Wij hebben hier de 5300c met 160GB schijf (oude laptopschijf). Via FTP via de verkenner kunnen wij er makkelijk de bestanden afhalen (gisteren theoretisch 4 uur - praktisch 1-1.5 uur - over gedaan om 6 afleveringen over te krijgen
)
Spelen prima af op PC's.
Nou wil ik deze .ts bestanden gebruiken; en wel omzetten naar iets bruikbaars.
Ten eerste omdat deze bestanden zo'n 7.4GB groot zijn, Raspberry Pi's deze niet native kunnen afspelen zonder licentie en omdat deze uiteindelijk ook op DVD's gezet moeten worden.
Nou probeerde ik Freemake Video Converter, een op het oog erg makkelijk programma, met veel instelmogelijkheden.
Maar reclames, begin en eind uitknippen gaat tergens langzaam en toen ik zo'n 7.4GB .ts bestand wilde omzetten naar MP4 (H.624) sloot het programma zichzelf af na zo'n 10-50% omgezet te hebben.
(Zowel op i5-3330S all-in-one PC als i7 2630QM laptop).
Iemand ervaringen met dergelijke programma's die wél goed werken en die mogelijkheden hebben?
EDIT: VidCoder lijkt het vooralsnog uit te houden...
EDIT #2: blegh, video en audio totaal uit sync en ondertiteling weg (ondanks aanvinkt te zijn)
...
EDIT #3: VidCoder is Handbrake alleen met mooiere UI, maar ook Handbrake zélf werkt niet; geeft na een tijdje een foutmelding (handbrakecli.exe werkt niet meer).
Wij hebben hier de 5300c met 160GB schijf (oude laptopschijf). Via FTP via de verkenner kunnen wij er makkelijk de bestanden afhalen (gisteren theoretisch 4 uur - praktisch 1-1.5 uur - over gedaan om 6 afleveringen over te krijgen

Spelen prima af op PC's.
Nou wil ik deze .ts bestanden gebruiken; en wel omzetten naar iets bruikbaars.
Ten eerste omdat deze bestanden zo'n 7.4GB groot zijn, Raspberry Pi's deze niet native kunnen afspelen zonder licentie en omdat deze uiteindelijk ook op DVD's gezet moeten worden.
Nou probeerde ik Freemake Video Converter, een op het oog erg makkelijk programma, met veel instelmogelijkheden.
Maar reclames, begin en eind uitknippen gaat tergens langzaam en toen ik zo'n 7.4GB .ts bestand wilde omzetten naar MP4 (H.624) sloot het programma zichzelf af na zo'n 10-50% omgezet te hebben.
(Zowel op i5-3330S all-in-one PC als i7 2630QM laptop).
Iemand ervaringen met dergelijke programma's die wél goed werken en die mogelijkheden hebben?
EDIT: VidCoder lijkt het vooralsnog uit te houden...
EDIT #2: blegh, video en audio totaal uit sync en ondertiteling weg (ondanks aanvinkt te zijn)
EDIT #3: VidCoder is Handbrake alleen met mooiere UI, maar ook Handbrake zélf werkt niet; geeft na een tijdje een foutmelding (handbrakecli.exe werkt niet meer).
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2013 01:05 ]
Probeer Handbrake eens. Maar misschien kun je hier beter een eigen topic voor aanmaken, is hier redelijk offtopic
TsMuxer kan je ook wel proberen, maar zijn die bestanden niet gecodeerd?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat had ik ook begrepen, maar ik heb dat net gecontroleerd met een aantal opnames op de 5200c (vlaamse publieke omroep, fast en furious op rtl-x, en nog een andere zender). Allemaal te kopieren mbv ftp en vervolgens te bekijken met vlc. Het kan natuurlijk zijn dat andere opnames hier tegen beveiligd zijn.Onbekend schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:28:
TsMuxer kan je ook wel proberen, maar zijn die bestanden niet gecodeerd?
Alleen HBO geloof ik.W1ck1e schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:50:
Het kan natuurlijk zijn dat andere opnames hier tegen beveiligd zijn.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Werkt er bij meer mensen het Mijn Ziggo gedeelte rete slecht?
Loopt heel de tijd vast op "Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens". Ene scherm doet het wel, andere weer niet.
Loopt heel de tijd vast op "Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens". Ene scherm doet het wel, andere weer niet.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bedankt voor de suggesties; uiteindelijk is het VideoRedo H.624 geworden want bijzonder goed heeft gewerkt.
Ik stelde de vraag overigens hier omdat hier mensen zitten met Humax decoders/recorders en niet in kleiner specifiek topic (5300c) aangezien dit voor alle Humax decoders geldt.
Ik stelde de vraag overigens hier omdat hier mensen zitten met Humax decoders/recorders en niet in kleiner specifiek topic (5300c) aangezien dit voor alle Humax decoders geldt.
[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 27-05-2013 00:43 ]
zit er nog verschil in de verschillende CI+ modules of doet zoon module ansich geen rekenwerk?
Ik zie in de pricewatch een nieuwe smit staan uit 2013, vroeg me af of dat nog resulteert in snellere zap tijden oid.
Zit er aan te denken die lompe cisco decoder de deur uit te bonjouren en zoon Ci+ module in de tv te douwen scheelt ook weer een kasje en onnodig verbruik.
Ik zie in de pricewatch een nieuwe smit staan uit 2013, vroeg me af of dat nog resulteert in snellere zap tijden oid.
Zit er aan te denken die lompe cisco decoder de deur uit te bonjouren en zoon Ci+ module in de tv te douwen scheelt ook weer een kasje en onnodig verbruik.
[ Voor 26% gewijzigd door haakjesluiten op 26-05-2013 23:43 ]
Ik heb een probleem tijdens het gamen op mijn ps3. Ik speel vaak fifa 13 online en daarbij is het handig als je een open NAT status hebt. Ik heb nu een NAT2 status (firewall middelzwaar) en wil graag naar een open NAT status.
Ik heb een UBEE EVM 3200 wifi/modem met een TP-Link router WDR4300 (met uiteraard de laatste firmware. Ik heb de routerfunctie een aantal maanden geleden uit laten schakelen door te bellen met ziggo.
Een open NAT status kan je verkrijgen door het forwarden van poorten in de router of door de dmz functie in te schakelen. Ik weet hoe ik dit beide moet doen. Ik heb mijn ps3 een vast ip-adres geveven.
Toch lukt het mij niet om een open NAT status te krijgen. Op mijn PS3 zit ook de optie UPNP. Ik heb deze functie ook ingeschakeld in mijn router. Toch geeft mijn ps3 dan aan dat de UPNP functie niet beschikbaar is.
Zou dit misschien kunnen komen doordat er nog iets van een firewall is ingeschakeld op mijn modem? In m'n router heb ik deze uitgeschakeld. Of kan het te maken hebben met de vaste ip-instellingen op mijn ps3? Ik gebruik ip adres 192.168.0.115 (heb ook 192.168.0.2 gebruikt om buiten de dhcp range te blijven).
Default gateway: 192.168.0.1
Subnetmask:255.255.255.0
Pimary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 192.168.0.1
Ik heb een UBEE EVM 3200 wifi/modem met een TP-Link router WDR4300 (met uiteraard de laatste firmware. Ik heb de routerfunctie een aantal maanden geleden uit laten schakelen door te bellen met ziggo.
Een open NAT status kan je verkrijgen door het forwarden van poorten in de router of door de dmz functie in te schakelen. Ik weet hoe ik dit beide moet doen. Ik heb mijn ps3 een vast ip-adres geveven.
Toch lukt het mij niet om een open NAT status te krijgen. Op mijn PS3 zit ook de optie UPNP. Ik heb deze functie ook ingeschakeld in mijn router. Toch geeft mijn ps3 dan aan dat de UPNP functie niet beschikbaar is.
Zou dit misschien kunnen komen doordat er nog iets van een firewall is ingeschakeld op mijn modem? In m'n router heb ik deze uitgeschakeld. Of kan het te maken hebben met de vaste ip-instellingen op mijn ps3? Ik gebruik ip adres 192.168.0.115 (heb ook 192.168.0.2 gebruikt om buiten de dhcp range te blijven).
Default gateway: 192.168.0.1
Subnetmask:255.255.255.0
Pimary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 192.168.0.1
Ik heb zojuist mijn Ubee modem zelf in Bridge gezet, zonder de helpdesk te bellen.
Dit gaat tot nog toe zonder problemen.
Dit heb ik gedaan door een aantal vinkjes weer aan te zetten in het menu "Gateway > Options"

Ik heb de opties "Primary Network Bridged" en "Passtrough Mac Addresses" uit de comments gehaald, daarna het Mac adres toegevoegd aan de tabel, het vinkje aangezet en op apply geklikt.
Vooralsnog werkt dit gewoon, ik doe geen belofte's voor de toekomst
Dit gaat tot nog toe zonder problemen.
Dit heb ik gedaan door een aantal vinkjes weer aan te zetten in het menu "Gateway > Options"

Ik heb de opties "Primary Network Bridged" en "Passtrough Mac Addresses" uit de comments gehaald, daarna het Mac adres toegevoegd aan de tabel, het vinkje aangezet en op apply geklikt.
Vooralsnog werkt dit gewoon, ik doe geen belofte's voor de toekomst
Lekker kort.
Mocht je toch nog problemen ondervinden dan ff inssider downloaden en evt wifi kanaal aanpassen.W1ck1e schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:47:
[...]
Nadat ik toch even om te testen een kabel heb gebruikt, bleek interactieve tv ook met de dongle te werken. Vervolgens ziggo gebeld dat de retoursticker niet meer nodig is.
Weet iemand als je de Ziggo Router een soft restart kan uitvoeren. Ik zal graag periodiek mijn router willen restarten. Bij vele routers is het mogelijk om via telnet oid te communiceren met de router. Ik kan hier alleen geen informatie over vinden. Iemand een ander idee?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Tijdschakelaar op de stroombron?
Sometimes you need to plan for coincidence
Is dat dan een soft-reset, spanning volledig van het apparaat af?Groentenboer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:08:
Tijdschakelaar op de stroombron?
Testing, one, two ...
Hij vraagt niet om een soft-reset, maar om een (soft-)restart. Herstarten kan prima door even de power eraf te halen.
Iemand ervaring met de tablet actie?
Ga namelijk verhuizen, kan het pakket dan op andere naam zetten. Maar zouden ze daar in trappen?
Ga namelijk verhuizen, kan het pakket dan op andere naam zetten. Maar zouden ze daar in trappen?
ander huis is nieuw contract toch?G.Scholtens schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:31:
Iemand ervaring met de tablet actie?
dus volgens mij redenering mag jij gewoon een tablet hebben

Klopt, maar ik wil het programmatisch doen, niet handmatigGroentenboer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:31:
Hij vraagt niet om een soft-reset, maar om een (soft-)restart. Herstarten kan prima door even de power eraf te halen.
Webcare geraadpleegd; krijg doodleuk "Daar leveren wij geen support voor"

Dit is het enige wat ik kon vinden: http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=26371&page=2
[ Voor 3% gewijzigd door xzaz op 28-05-2013 16:12 ]
Vind ik een heel logisch antwoord hoor, ze gaan geen support leveren aan knutselaarsxzaz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:09:
[...]
Klopt, maar ik wil het programmatisch doen, niet handmatig![]()
Webcare geraadpleegd; krijg doodleuk "Daar leveren wij geen support voor"In heel de config is er ook geen optie om de modem te resetten tenzij Ziggo het wel van afstand kan doen. Er moet toch iets zijn wat het mogelijk maakt.
Dit is het enige wat ik kon vinden: http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=26371&page=2
Ik denk dat zij van afstand bepaalde meerrechten hebben om de modem te herstarten, denk niet dat je dat zo gaat vinden in een bestandje...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wat is er nou geknutsel aan een optie "herstart router"? Elke router die ik heb gehad de afgelopen 10 jaar heeft dat gehad.martinusz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:12:
[...]
Vind ik een heel logisch antwoord hoor, ze gaan geen support leveren aan knutselaars
Ik denk dat zij van afstand bepaalde meerrechten hebben om de modem te herstarten, denk niet dat je dat zo gaat vinden in een bestandje...
Hebben jullie ook soms last van laat aankomende push berichten? Whatsapp / Pushover / Andere apps met push techniek. Als ik op mijn ziggo wifi zit komen ze vaak (niet altijd) later aan op de telefoon. Switch ik over naar 3g van Simyo komt alles direct binnen 1 seconden aan. Soms komt het wel 30 minuten later aan bij Ziggo. Nu heb ik al gezocht naar whatsapp + ziggo enzo. En je leest dat meerdere mensen dit probleem ervaren. Maar nog nergens een oplossing. Hier misschien iemand met een helder idee?
Ja ok, maar dit is dan ook niet alleen maar een router. Het is ook een kabelmodem en bij het aanzetten duurt het vaak wel 5 tot 10 minuten voordat hij echt volledig online is. Daarnaast zit er bij veel mensen ook nog telefonie op, daarbij is het helemaal niet wenselijk dat het modem herstart wordt, lijkt mij. Zo vreemd vind ik het dan niet, dat de optie er niet op zit.xzaz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:13:
[...]
Wat is er nou geknutsel aan een optie "herstart router"? Elke router die ik heb gehad de afgelopen 10 jaar heeft dat gehad.
@Dacuuu: Dat probleem is al tig keer voorbij gekomen. Ziggo weet er van en ze zijn zogenaamd bezig met een oplossing. Tot zover is er geen oplossing.
[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 28-05-2013 17:04 ]
Vertraging heb ik ook soms op 3g. Lijkt me ook whatsapp issue.Dacuuu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:58:
Hebben jullie ook soms last van laat aankomende push berichten? Whatsapp / Pushover / Andere apps met push techniek. Als ik op mijn ziggo wifi zit komen ze vaak (niet altijd) later aan op de telefoon. Switch ik over naar 3g van Simyo komt alles direct binnen 1 seconden aan. Soms komt het wel 30 minuten later aan bij Ziggo. Nu heb ik al gezocht naar whatsapp + ziggo enzo. En je leest dat meerdere mensen dit probleem ervaren. Maar nog nergens een oplossing. Hier misschien iemand met een helder idee?
Idd ziggo ubee en whatsapp is geen goede combi als je de verschillende forums leest.
het schijnt dat als je je ziggo modem in bridge laat zetten dit nog wel eens wil helpen
Ook een tijdschakelaar kan je programmeren. Om bijvoorbeeld om 03.30 de stroom af te schakelen, en om 03.31 weer in te schakelen, een tijdstip waarop je (zelfs na een laat feestje) over het algemeen niet aan het internetten bent en er dus geen last van hebt.xzaz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:09:
[...]
Klopt, maar ik wil het programmatisch doen, niet handmatig
Maar je mag van mij gerust zoeken naar een moeilijke oplossing, als deze te simpel is. Be my guest
Verwijderd
Klik aan Klik uit apparaatje er tussen.Groentenboer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:55:
[...]
Ook een tijdschakelaar kan je programmeren. Om bijvoorbeeld om 03.30 de stroom af te schakelen, en om 03.31 weer in te schakelen, een tijdstip waarop je (zelfs na een laat feestje) over het algemeen niet aan het internetten bent en er dus geen last van hebt.
Maar je mag van mij gerust zoeken naar een moeilijke oplossing, als deze te simpel is. Be my guest
Ik zit nu bij Tele2, maar ik heb hier maar 8MB/s(met 1 PC aan in het huis) internet wat niet eens dicht bij de 20mb/s komt, is ook ontiegelijk traag als je met 3pc's in het huis iets aan het doen bent.
Dus we zijn van plan om een nieuwe provider te zoeken en misschien Ziggo alles-in-een plus pakket, 60mb/6mb(hopelijk haalt die wel minimaal de 50mb/s).
Alleen ik hoor van vrienden en op internet dat Ziggo vaak down ligt en sowieso niet de beste internet heeft, tijdens gamen bijv traag en vaak uitvallen, klopt dit?
Dus we zijn van plan om een nieuwe provider te zoeken en misschien Ziggo alles-in-een plus pakket, 60mb/6mb(hopelijk haalt die wel minimaal de 50mb/s).
Alleen ik hoor van vrienden en op internet dat Ziggo vaak down ligt en sowieso niet de beste internet heeft, tijdens gamen bijv traag en vaak uitvallen, klopt dit?
Dat verschild per regio. Als je vrienden het ervaren is misschien wel waar of ze gebruiken huis tuin keuken netwerk apparatuur. Ik heb er ieder geval geen last van uitval. Alleen soms na werkzaamheden bij mij in de buurt. Even modem reset en het werkt weer.mrbeastnl schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:34:
Ik zit nu bij Tele2, maar ik heb hier maar 8MB/s(met 1 PC aan in het huis) internet wat niet eens dicht bij de 20mb/s komt, is ook ontiegelijk traag als je met 3pc's in het huis iets aan het doen bent.
Klopt het dat je op Mijn Ziggo een alles in een abonnement niet kan aanpassen naar bijvoorbeeld TV+Internet? Je kan alleen down of upgraden naar een ander alles in een abonnement voor zover ik kan zien.
Ik heb aantal jaar bij ziggo gewerkt heb slechts enkele gevallen gehad dat snelheid niet gehaald werd. Klanten zaten dan tussen de 50-60mbit (uitgaande van alles-in-1plus). Dat je internet weleens uitvalt, dat kan verschillende oorzaken hebben (slechte AOP, breuk in de kabel, brakke modem, iets kapot in eindversterker, noem het maar op) maar dat mag in principe niet, dus gewoon naar ziggo bellen als het vaak genoeg gebeurd.
Zelf heb ik het Plus pakket en internet is in 2013 maar 1x uitgevallen...maar een simpele modem reset verhielp het probleem:) Ik haal soms 63mbit, maar vaak gewoon 60mbit. Het ligt idd ook aan de regio...ik zit in het voormalig Casema gebied wat een beter kabelnetwerk had/heeft vergeleken met @home en Essent (?).
Zelf heb ik het Plus pakket en internet is in 2013 maar 1x uitgevallen...maar een simpele modem reset verhielp het probleem:) Ik haal soms 63mbit, maar vaak gewoon 60mbit. Het ligt idd ook aan de regio...ik zit in het voormalig Casema gebied wat een beter kabelnetwerk had/heeft vergeleken met @home en Essent (?).
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik zit in een oud @home gebied en haal constant 56Mbit (7mb/s, bekabeld) en hier is maar 1 keer een storing geweest in de afgelopen 2 jaar. Bij WiFi is het uiteraard langzamer.Rainesh schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:33:
Ik heb aantal jaar bij ziggo gewerkt heb slechts enkele gevallen gehad dat snelheid niet gehaald werd. Klanten zaten dan tussen de 50-60mbit (uitgaande van alles-in-1plus). Dat je internet weleens uitvalt, dat kan verschillende oorzaken hebben (slechte AOP, breuk in de kabel, brakke modem, iets kapot in eindversterker, noem het maar op) maar dat mag in principe niet, dus gewoon naar ziggo bellen als het vaak genoeg gebeurd.
Over een maand ga ik over van alles in één plus naar Internet+TV Z3, kon ook naar z1 of z2. Heb dit telefonisch geregeld met extra kortingtiguan schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:28:
Klopt het dat je op Mijn Ziggo een alles in een abonnement niet kan aanpassen naar bijvoorbeeld TV+Internet? Je kan alleen down of upgraden naar een ander alles in een abonnement voor zover ik kan zien.
Ja dat wil ik ook, maar dan TV+Internet Z1, vind 20mbit zat. Dan zal ik morgen maar even bellenNuevocasa schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:46:
[...]
Over een maand ga ik over van alles in één plus naar Internet+TV Z3, kon ook naar z1 of z2. Heb dit telefonisch geregeld met extra korting
Ik ben sinds 3 weken overgestapt naar alles-in-een basis van Ziggo. Was opzich wel tevreden aangezien we nu volgens Ziggo speedtest ongeveer 9/10 mb halen ipv eerdere 4/20mb (adsl van Online), maar ik heb de laatste tijd nogal last van ping spikes tijdens het online gamen. Zo erg zelfs dat de lagg het spelen onmogelijk maakt. Dit speelt nu ongeveer 3 dagen terwijl ik de eerste twee weken sowieso geen last van had.
Checken op ziggo.nl op storingen/ werkzaamheden levert geen relevante storingen op.
DOCSIS waardes waren gisteren binnen normale ranges.
Verschillende keren testen op speedtest.ziggo.nl geeft rond de 8-9/10 mb download en 24-86ms ping aan. Upload schommelt rond de 0.5/1 mb. Toen ik voor het eerst Ziggo internet had aangesloten en beneden werd gestreamed, haalde ik rond de 9/10 mb download en <30 ping.
Ingame zelf piekt mijn ping regelmatig tot 900+ terwijl ik vroeger consistent 33 haalde. Overige spelers waar ik vaak mee speel hebben geen last van deze ping spikes, dus het zou eerder aan mijn kant moeten liggen dan aan de gameserver.
Heb de game opnieuw geïnstalleerd met laatste updates, maar helaas nog zonder resultaat.
Het gaat om een bedrade verbinding. Beneden wordt via de wifi gestreamed, maar dit heeft de eerste twee weken geen invloed gehad op mijn online games.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen/ checken/ fixen?
Checken op ziggo.nl op storingen/ werkzaamheden levert geen relevante storingen op.
DOCSIS waardes waren gisteren binnen normale ranges.
Verschillende keren testen op speedtest.ziggo.nl geeft rond de 8-9/10 mb download en 24-86ms ping aan. Upload schommelt rond de 0.5/1 mb. Toen ik voor het eerst Ziggo internet had aangesloten en beneden werd gestreamed, haalde ik rond de 9/10 mb download en <30 ping.
Ingame zelf piekt mijn ping regelmatig tot 900+ terwijl ik vroeger consistent 33 haalde. Overige spelers waar ik vaak mee speel hebben geen last van deze ping spikes, dus het zou eerder aan mijn kant moeten liggen dan aan de gameserver.
Heb de game opnieuw geïnstalleerd met laatste updates, maar helaas nog zonder resultaat.
Het gaat om een bedrade verbinding. Beneden wordt via de wifi gestreamed, maar dit heeft de eerste twee weken geen invloed gehad op mijn online games.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen/ checken/ fixen?
Gebruik je een losse router of de ingebouwde router van de ziggo modem? Heb je al een reset geprobeerd?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Er zit verschil in? Dat wist ik niet, ik dacht dat ik wist dat er een hard- en soft reset was maar er is dus blijkbaar een soft- reset en -restart en dan is er natuurlijk ook een hard-reset en hard-restart? Kijk zo leer je nog eens watGroentenboer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:31:
Testing, one, two ...
Ik had ook even rondgekeken op de ziggo site, maar daar kun je alleen inderdaad de alles in 1 bundels selecteren. Ergens wel matig dat dit dus alleen via de helpdesk kan.tiguan schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:47:
[...]
Ja dat wil ik ook, maar dan TV+Internet Z1, vind 20mbit zat. Dan zal ik morgen maar even bellen
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Geen idee of dat een algemeen aangenomen verschil is, maar wat ik eronder versta:hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:52:
[...]
Er zit verschil in? Dat wist ik niet, ik dacht dat ik wist dat er een hard- en soft reset was maar er is dus blijkbaar een soft- reset en -restart en dan is er natuurlijk ook een hard-reset en hard-restart? Kijk zo leer je nog eens wat
- Soft-reset: "Terug naar fabrieksinstellingen" via de software
- Hard-reset: Knopje op het apparaat indrukken (met een paperclip?) om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen
- Soft-restart: Opnieuw opstarten via de software
- Hard-restart: Opnieuw opstarten dmv onderbreken van de power
@Groenteboer: Helemaal correct.
Maar dan is nog de vraag: Waarom zou je regelmatig modem/router willen herstarten?
Maar dan is nog de vraag: Waarom zou je regelmatig modem/router willen herstarten?
Ik gebruik de ubee modem van Ziggo. Ik heb net de modem even gereset en het lijkt te helpen. De ping schommelingen zijn voor het grootste deel verdwenen. Geen spikes meer richting de 900. Ik kijk het even een paar dagen aan om te zien of het weg blijft. Voor nu, dank voor deze tip!Rainesh schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:27:
Gebruik je een losse router of de ingebouwde router van de ziggo modem? Heb je al een reset geprobeerd?
Omdat het een (kleine) computer is, die best wat administratief moet verwerken ( connecties en routering )rally schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:10:
@Groenteboer: Helemaal correct.
Soms wil de software wel eens 'oude' gegevens niet (automatisch) verwijderen, en loopt het geheugen vol.
Vooral met p2p verkeer kan dat voorkomen ( héél veel datapakketten )
Dan wil een regelmatige herstart de boel opschonen en 'versnellen'
( ik had een motorola die daar last van had, en op een tijdklok gezet, elke nacht 5 minuten uit, daarna nooit meer last )
* nu laat ik mijn losse router 2x per week dit via een eigen schedule doen, omdat eht kan
Ik heb 2 jaar alles in 1 extra gehad en nu sinds 2 maanden het plus Abbo.mrbeastnl schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:34:
1 storing gehad sinds het begin en heb altijd maximale snelheid gehaald.
Die storing was trouwens landelijk toen.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Kan gewoon via de site, je moet dan inloggen op mijn ziggo en naar het TV+Z1/2/3 abonnement gaan.Sandyman538 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:25:
[...]
Ik had ook even rondgekeken op de ziggo site, maar daar kun je alleen inderdaad de alles in 1 bundels selecteren. Ergens wel matig dat dit dus alleen via de helpdesk kan.
Klik hier op bestellen en er verschijnt een pagina waar je kunt kiezen om je huidige abonnement op te zeggen of te wijzigen.
Ik wil trouwens de zelfde overstap maken, en ben wel geinteresseerd in die korting die je telefonisch kunt krijgen. Is dit de moeite waard?
[ Voor 12% gewijzigd door cctl01 op 29-05-2013 10:20 ]
Misschien zie ik het over het hoofd, maar ik wil voor het eerst gebruik maken van de newsserver van Ziggo. Maar moet dan inloggen met mijn primaire @ziggo.nl e-maladres. Maar die heb ik niet, ondanks dat ik een A1E heb. Ook mijn Ziggo zegt dat ik die niet heb en dat ik daarvoor contact moet opnemen met Klantenservice. Is dat niet een vreemde gang van zaken?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]