Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Dat lijkt eerder een wifi probleem te zijn dan een Ziggo probleem

Hoeveel netwerken zwerven er al rond op de 2,4ghz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Koop een dualband routers en gebruik 5ghz kanaal? Mits je geen grote afstanden moet afleggen qua signaal en je ook wifi adapters hebt met 5ghz ondersteuning.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D34F
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
@nooberke: Behoorlijk veel, screenshot van Inssider: http://imageshack.us/photo/my-images/15/inssider.png/

@martinusz: Grote afstanden hoeven we niet af te leggen en er zitten maar twee laptops op aangesloten. Lijkt mij dat die TP-Link (300mbps) gewoon voldoende zou moeten zijn. Snelheden van 40mbps hebben we ook wel gehaald, maar het is ontzettend instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

D34F schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:15:
{...] Snelheden van 40mbps hebben we ook wel gehaald, maar het is ontzettend instabiel.
Heb je een storingsbron in de buurt op dezelfde frequentie? Ik heb zelf nietsvermoedend enkele weken last gehad van een Wifi camera bij de voordeur welke in de woonkamer (20 meter verderop) alle verbindingen instabiel maakte. Elke zender/ontvanger in de buurt is verdacht en helaas zijn ze niet zichtbaar in tools als inssider. Misschien kun je dingen uitsluiten door in jouw woning de groepen allemaal uit te schakelen (alleen de modem/router niet natuurlijk). Het kan echter ook bij een van de buren zijn.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:12
D34F schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:15:
@nooberke: Behoorlijk veel, screenshot van Inssider: http://imageshack.us/photo/my-images/15/inssider.png/

@martinusz: Grote afstanden hoeven we niet af te leggen en er zitten maar twee laptops op aangesloten. Lijkt mij dat die TP-Link (300mbps) gewoon voldoende zou moeten zijn. Snelheden van 40mbps hebben we ook wel gehaald, maar het is ontzettend instabiel.
Tja, als je bijna 60 draadloze netwerken in de buurt hebt dan kan ik me wel voorstellen dat het het ene moment sneller dan het andere gaat. Al ik jou was zou ik voor beetje internetten je WiFi gebruiken, maar als je echt gaat downloaden even een kabeltje in je laptop steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 18:19
Met zoveel netwerken in de buurt die allemaal concurreren op de 2,4GHz-frequentieband, krijg je jullie probleem moeilijk opgelost. Als ik naar het InSSiDer plaatje kijk, kunnen jullie alleen nog kanaal 4 of 13 uitproberen. Die zijn nog vrij.

Enige oplossing voor wifi is overstappen naar de 5GHz frequentieband. Maar dan moeten je clients (PC's, laptops, telefoons, tablets, etc.) dit ook ondersteunen.

Anders is bekabeld de enige mogelijkheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 17-02-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wellicht zitten er ook nog een aantal babyfoons in je buurt, als ik de babyfoon inschakelen scheelt mij dat de helft snelheid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D34F
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
Bedankt voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat het aan interferentie ligt van een buurman o.i.d. Sinds vannacht halen we allemaal 40mbps en blijft het zeer stabiel, maar groot kans dat het later vandaag weer verslechterd. Erg vervelend als we dat moeten oplossen door over te schakelen naar 5GHz of bekabeling door het hele huis, maar als het zo blijft zit er jammer genoeg niks anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:19:
[...]

Tja, als je bijna 60 draadloze netwerken in de buurt hebt dan kan ik me wel voorstellen dat het het ene moment sneller dan het andere gaat. Al ik jou was zou ik voor beetje internetten je WiFi gebruiken, maar als je echt gaat downloaden even een kabeltje in je laptop steken.
60 is weinig :+

Raven in "Hoeveel stoorzenders/SSID's kun je ontvangen?"
2008: 35
Vorige maand: 133 (Met een standaard antennetje)

En dan zit er nog iemand in dat topic met 270 :X draadloze netwerken in de buurt CyBeR in "Hoeveel stoorzenders/SSID's kun je ontvangen?"

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 17-02-2013 15:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:19:
Je kan toch helemaal niet kiezen bij Ziggo?

De nieuwe ubee is wel mooi als de lamp kapot gaat en je hebt geen vervangend lampje in huis. Er komt zoveel licht af in zoveel verschillende kleuren. Je kan hem met kerst in de kerstboom hangen en de kerstboomlampjes in de doos laten...

verder prima ding hoor, maar wie dat bedacht heeft...
Nou vandaag het pakketje van Ziggo binnengekregen. Inhoud: 1x Ubee EVW3200 Wi-Fi Router/Modem. Hebben we weer wat te doen.

Zijn er nog speciale instellingen die je kunt doen om dat ding optimaal te laten werken?

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Thaitai schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:02:
[...]

Nou vandaag het pakketje van Ziggo binnengekregen. Inhoud: 1x Ubee EVW3200 Wi-Fi Router/Modem. Hebben we weer wat te doen.

Zijn er nog speciale instellingen die je kunt doen om dat ding optimaal te laten werken?
Nopes installatie gids volgen en gaan met die handel :)

Trouwens weet iemand hier wat die T3 en T4 timeouts zijn? T3 staat bij mij nu op 15 (sinds ik het angesloten heb de 12e), maar gister was ik wat aan streamen van me server bij me ouders en toen raakte hij verbinding soms kwijt, internet deed het dan wel gewoon nog, of heeft dat daar niks mee te maken?

[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 18-02-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Welke routers worden er eigenlijk uitgegeven door Ziggo? Zijn dat nog steeds die EPC3925 van Cisco? Hoe presteert dat ding? Ken iemand die nog steeds een Arris modem heeft en nu op wifi over gaat. Kan hij (basisgebruiker) beter wachten op die Cisco, of met het oog op de kwaliteit van de verbinding toch voor een losse oplossing gaan zoals de WR1043ND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44
D34F schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:48:
Samen met twee vrienden woon ik sinds januari samen en we moesten dus televisie en internet nemen. Met Ziggo heb ik goede ervaringen gehad, dus we kwamen al gauw op het TV + Internet Z2 pakket van Ziggo. Televisie werkt prima, maar het draadloze internet is een drama. Het is een 40mbit down-/4mbit upload verbinding en bedraad halen we dat ook makkelijk, iets erboven zelfs.
Waarom neem je geen alles in 1 abbo? Kost 4 euro meer voor de telefonine en je krijgt dan 60 mbit ipv 40 mbit. Lijkt mij een goede deal. En bellen naar ziggo helpdesk is gratis, (ook ziggo abbo's )
Persoonlijk begrijp ik nooit dat mensen tv + internet nemen ipv alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kenju schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:30:
Welke routers worden er eigenlijk uitgegeven door Ziggo? Zijn dat nog steeds die EPC3925 van Cisco? Hoe presteert dat ding? Ken iemand die nog steeds een Arris modem heeft en nu op wifi over gaat. Kan hij (basisgebruiker) beter wachten op die Cisco, of met het oog op de kwaliteit van de verbinding toch voor een losse oplossing gaan zoals de WR1043ND?
UBEE en Cisco worden uitgegeven. Beiden qua wifi niet ideaal, daarom dat veel mensen er zelf een wifi router achter zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
martinusz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:14:
[...]

UBEE en Cisco worden uitgegeven. Beiden qua wifi niet ideaal, daarom dat veel mensen er zelf een wifi router achter zetten :)
Daar ben ik nu ook wel achter inderdaad, wifi is enige minpunt van modem verder werkt het allemaal prima, maar goed ik gebruik het gelukkig niet zo heel veel, dus heb niet echt noodzaak om gelijk router er bij te kopen, maar kan het me wel voorstellen dat mensen dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22

Nox

Noxiuz

Toevallig meer mensen last van problemen met de DNS-servers van Ziggo?

http://www.downforeveryon...tp://status.fundadesk.nl/

Pa kan deze niet openen, ik ook niet. (Had vanmiddag ook problemen met de DNS op ogame, dns-cache geflusht en het werkte weer)

Mijn pa krijgt deze melding vanwege een of andere websearchaddon die geïnstalleerd is (volledige crap). Maar daarom kwam hij naar me toe.

Ik dus bij mij proberen te pingen, werkt ook niet. Website van Funda werkt daarentegen wel prima bij mij. Waarschijnlijk is het iets in de achtergrond.

[ Voor 51% gewijzigd door Nox op 18-02-2013 21:32 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Gewoon openDNS instellen. Provider-DNS is bij meer providers matig.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Iemand hier ervaring/bekend met dat op verschillende TV's in hetzelfde huis/netwerk niet alle zenders krijgen?

In de woonkamer (met CI+) krijg ik wel HD België 1, maar in de slaapkamer (Cisco decoder) krijg ik een error (E25) dat die zender niet beschikbaar is.
Afstand tot aan beide TV's is zowat gelijk, signaalsterkte is ook goed.

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
is die Cisco ook een hd decoder?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Uhhh... ga ik wel vanuit. Krijgen de rest van de zenders wel gewoon door.
Ik weet het type niet, maar het was het toestel voor de Interactieve Humax HD recorder die er nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:09:
Uhhh... ga ik wel vanuit. Krijgen de rest van de zenders wel gewoon door.
Ik weet het type niet, maar het was het toestel voor de Interactieve Humax HD recorder die er nu is.
Fabrieksreset en opnieuw instellen wil nog wel eens helpen. Die E25 melding zegt mij zo even niets.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Een vraagje aan mede-Tweakers die onlangs een Humax of Cisco PVR hebben besteld via Ziggo.

Ik heb gisteravond mondeling een Humax 5200C bij Alles-in-1 besteld, maar via Mijn Ziggo zie ik nu drie dingen bij mijn bestelling staan:

ITV Decoder CISCO Aantal: 1

ITV Startpakket Aantal: 1

ITV Ontvanger met PVR Aantal: 1

Natuurlijk heb ik even gebeld met Ziggo, maar van de medewerkster die ik aan de lijn kreeg werd ik niet veel wijzer. Kort gezegd is de vraag hoe zeker ik ervan kan zijn dat bij bovenstaande een Humax 5200 PVR wordt geleverd. Misschien weet iemand dat of kan iemand dat voor mij nakijken? Het woord Cisco doet mij argwanen namelijk 8)

Bedankt alvast als iemand me kan helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
objectief2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:56:
Een vraagje aan mede-Tweakers die onlangs een Humax of Cisco PVR hebben besteld via Ziggo.

Ik heb gisteravond mondeling een Humax 5200C bij Alles-in-1 besteld, maar via Mijn Ziggo zie ik nu drie dingen bij mijn bestelling staan:

Natuurlijk heb ik even gebeld met Ziggo, maar van de medewerkster die ik aan de lijn kreeg werd ik niet veel wijzer. Kort gezegd is de vraag hoe zeker ik ervan kan zijn dat bij bovenstaande een Humax 5200 PVR wordt geleverd. Misschien weet iemand dat of kan iemand dat voor mij nakijken? Het woord Cisco doet mij argwanen namelijk 8)

Heeft te maken met het systeem waarmee we werken.
Cisco is definitief niet meer op voorraad als je gaat voor een DIY installatie.
In ons systeem staat de Humax nog steeds als Cisco PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023

Een collega van mij had precies hetzelfde er staan, maar deze kreeg ook gewoon de Humax 5200c.
Als het goed is leveren ze de Cisco niet eens meer :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij zijn de Cisco's helemaal op en in de Ziggo systemen kennen ze nog geen iTV Humax.
Je kunt er dus redelijk gerust op zijn dat er een Humax komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Wow, snelle reacties. Bedankt allemaal. Ik ben gerustgesteld en snap de naamsverwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Nu type je 5 kantjes tekst terwijl dezelfde vraag + antwoord 5 plaats boven je staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Het kan aan mijn ogen liggen, maar ik zie het niet 5 plaatsen boven mijn post staan. En ook niet eerder btw.

Voordat we offtopic gaan: de informatie die de beantwoorders hebben gegeven lijkt me nuttig voor iedereen die specifiek een bepaald merk PVR wil. Close ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik denk dat je zelf weinig te willen hebt, en dat Ziggo dat voor jou bepaald. Nu heb je inderdaad geluk dat de Cisco's op zijn (en dat was wel al vaker voorbij gekomen).
Je kon ook zelf gewoon even wachten en kijken wat je toegestuurd krijgt, en het daarna weer met Ziggo bespreken/oplossen.

Want niemand hier kan je helpen met je vraag op "hoe zeker is het wat ik krijg". Wij zijn maar forum-members. Niemand hier was erbij toen jij die deal sloot. Had je toen maar beter moeten regelen/kortsluiten.

Close :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:03:

Want niemand hier kan je helpen met je vraag op "hoe zeker is het wat ik krijg". Wij zijn maar forum-members. Niemand hier was erbij toen jij die deal sloot. Had je toen maar beter moeten regelen/kortsluiten.

Close :)
Waar heb het in hemelsnaam over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36
Onze Cisco 8455 verraste ons vanochtend met een tikkende HDD. Even later decoder weer aangezet en werkte wonderbaarlijk genoeg weer. Nu helaas wel continu een melding in beeld dat de harde schijf defect is. Joh.

Helpdesk gebeld, maar na het doorlopen van de reset stappen met de medewerker uiteraard nog steeds hetzelfde probleem. Gemaakte opnames zijn niet eens meer te benaderen. Logisch met HDD problemen.

Helaas moet dit apparaat ter reparatie aangeboden worden. Ze hebben de Cisco's nog wel "op voorraad' voor garantiegevallen als deze. Ga morgen met de administratie bellen of ik met korting een Humax 5200c kan kopen. Heb ik liever dan een gerepareerde Cisco 8455.

Gelukkig kan ik een CI+ module lenen, want zonder decoder kijken ga ik niet volhouden. Kan zomaar twee weken duren. Eerst wachten op retoursticker, dan opsturen en wachten tot er een nieuw of gerepareerd apparaat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tackleberry schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:03:
Onze Cisco 8455 verraste ons vanochtend met een tikkende HDD. Even later decoder weer aangezet en werkte wonderbaarlijk genoeg weer. Nu helaas wel continu een melding in beeld dat de harde schijf defect is. Joh.

Helpdesk gebeld, maar na het doorlopen van de reset stappen met de medewerker uiteraard nog steeds hetzelfde probleem. Gemaakte opnames zijn niet eens meer te benaderen. Logisch met HDD problemen.

Helaas moet dit apparaat ter reparatie aangeboden worden. Ze hebben de Cisco's nog wel "op voorraad' voor garantiegevallen als deze. Ga morgen met de administratie bellen of ik met korting een Humax 5200c kan kopen. Heb ik liever dan een gerepareerde Cisco 8455.

Gelukkig kan ik een CI+ module lenen, want zonder decoder kijken ga ik niet volhouden. Kan zomaar twee weken duren. Eerst wachten op retoursticker, dan opsturen en wachten tot er een nieuw of gerepareerd apparaat komt.
Tikkende hardeschijf is einde hardeschijf ;) met een beetje geluk nieuwe hd erin en hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:06:
[...]

Tikkende hardeschijf is einde hardeschijf ;) met een beetje geluk nieuwe hd erin en hij doet het weer :)
Nou liever niet. :P Is al de zoveelste keer dat die Cisco terug moet voor reparatie. Doe mij maar een Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:06:
[...]

Kan best, maar openmaken is mogelijk einde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:33:
Iemand hier ervaring/bekend met dat op verschillende TV's in hetzelfde huis/netwerk niet alle zenders krijgen?

In de woonkamer (met CI+) krijg ik wel HD België 1, maar in de slaapkamer (Cisco decoder) krijg ik een error (E25) dat die zender niet beschikbaar is.
Afstand tot aan beide TV's is zowat gelijk, signaalsterkte is ook goed.

Wat zou dit kunnen zijn?
Smartcards al eens uitgewisseld om te checken of het probleem dan blijft, of zich van de een naar de andere decoder verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nope.
Eigenlijk bang dat er dan weer andere (verificatie)problemen optreden als ik die dingen eruit ga halen/wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm heeft mijn slaapkamer tv ook wel last van ene keer staan de belgen er keurig onder hun eigen naam in..

keer later als "NIEUWE ZENDER" en dan werken ze dus ook niet :(

woonkamer TV heeft er geen last van.. alleen piept die elke dag dat er "zenderwijzigingen" zijn.. maar goed dat is 3 seconden tijdens het aanzetten voor er uberhaubt beeld is :D

woonkamer: Philips kijkvlak met Quantis CI+ en is gecertificeerd
slaapkamer: Samsung kijkvlak met SMiT CI+ en is NIET gecertificeerd

bij mn ouders ( zelfde dorp ;) ) werkt het altijd vlekkenloos op hun LG met Neotion CI+ ook de Cisco ellende die ze voor de 2de tv hebben klaagt nooit.. ( ja dat de preview periode verlopen is als ze hem weer maanden niet gebruikt hebben :P )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:27:
Nope.
Eigenlijk bang dat er dan weer andere (verificatie)problemen optreden als ik die dingen eruit ga halen/wisselen.
Sluit de cisco eens aan op de TV in de woonkamer en kijk of de problemen dan ook nog spelen. (niet vergeten over te zetten naar HDMI kanaal en coax op cisco O-) )

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:44
martinusz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:14:
[...]

Hebben mensen wel eens meegemaakt dat een Cisco modem een ziggo router inlogpagina met Ubee logo weergeeft op adres 192.168.178.1 ?
Inloggen met de default username en wachtwoord werken dan niet.
Als ik vervolgens naar adres 192.168.100.1 ga krijg ik de ziggo router inlogpagina zonder logo en werken 'ziggo' en 'draadloos' wel 8)7

Resetten geeft geen oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:48
Hebben mensen wel eens meegemaakt dat een Cisco modem een ziggo router inlogpagina met Ubee logo weergeeft op adres 192.168.178.1 ?
Als ik vervolgens naar adres 192.168.100.1 ga krijg ik de ziggo router inlogpagina zonder logo en werken 'ziggo' en 'draadloos' wel 8)7

Bedraad if wireless verbinding? Indien wiereless: weet je zeker dat je niet per ongeluk op het netwerk van de buren zit? Iets anders kan ik niet verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:44
dennisfr schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:24:
[...]

Bedraad if wireless verbinding? Indien wiereless: weet je zeker dat je niet per ongeluk op het netwerk van de buren zit? Iets anders kan ik niet verzinnen
Via WiFi en kabels, onmogelijk dat het een netwerk van de buren is aangezien de arp entries beide naar het modem wijzen.
Ook al eens het SSID gewijzigd en de WPA2 key. Als het modem uit is, is het SSID weg en tevens zijn de bedrade clients op hetzelfde broadcast domain aangesloten.
Bovendien is de IP range van het Cisco ding wat vreemd. ik had een 192.168.1.* range verwacht.
Of zou ziggo een verkeerde firmware erop hebben gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 20-02-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:59
Dank voor de tip (en anderen in dit topic).
Even contact opgenomen met Webcare, ben daarna direct gebeld en heb ook onderstaande aanbod gehad, ideaal. Toch zo'n 150 euro korting.
Untouchablezz20 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:34:
Zojuist gebeld en krijg 4 maanden 50% korting en daarbij 2 maanden 50% korting via creditering. Al met al blij, want was nooit weggegaan bij ziggo. Heb wel een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net gebeld maar geen kortingen en voor 99 euro of 199 euro een decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 19:11
Deze link heb je nodig voor actie bestaande abbonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hang op dit moemnt met ziggo aan de lijn. Ik zal eens zien of ik er wat extra korting uit kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 14:10
Moet lukken. Vorige week ook gebeld, en kon de 5200C recorder krijgen voor 49 euro. Mits ik nog 1 jaar langer lid zou blijven. Heb al lang tv van Ziggo, maar alles in 1 nog maar iets van 2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Lid? Ziggo is geen hobby ofzo. Klant dus ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word terug gebeld een dezer dagen. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 14:10
Groentenboer schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:34:
Lid? Ziggo is geen hobby ofzo. Klant dus ;)
Ant f*cking nog wat ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 06:56
Misschien zijn die aanbiedingen, als ze er al zijn, strikt persoonlijk en niet landelijk. Ik kan me voorstellen dat ziggo wat beter hun best doet om jou als klant te behouden als je toevallig in een gebied woont waarvan ziggo weet dat de concurrentie daar driftig met (bijvoorbeeld) glasvezel aan het leuren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Vandaag afdeling verkoop aan de lijn gehad, De Humax 5200c is tijdelijk niet meer leverbaar. Dit zou ook op de website zichtbaar moeten zijn, maar ik ben het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 13:05
Tackleberry schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:08:
Vandaag afdeling verkoop aan de lijn gehad, De Humax 5200c is tijdelijk niet meer leverbaar. Dit zou ook op de website zichtbaar moeten zijn, maar ik ben het nog niet tegengekomen.
Ik heb er anders gisteren nog een toegezegd gekregen vanwege aanhoudende problemen met de Cisco. Zit op dit moment in België dus weet niet of hij al binnen is, maar zodra ik morgen terug ben ga ik hem denk ik gewoon kunnen installeren. ;)

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

Wij hebben sinds afgelopen maandag ook Ziggo alles in 1, inclusief Humax 5200c.
Vanavond heb ik de Humax aangesloten, maar het lukt niet om verbinding te maken met de Ubee-modem.
Wegens drukte op de 2.4 GHz band heb ik de Ubee ingesteld op 5 GHz. Alles werkt, maar de Humax kan het netwerk niet vinden :?

Als ik alles op 2.4GHz instel wordt het netwerk op de Humax overigens wel gevonden, maar ik zet liever alles op 5 GHz.
Op de wifi dongle staat 150mbps, dus dat zou toch impliceren dat wifi-n werkt. De 5GHz-band zou dan toch ook moeten werken?

Anders heb ik nog wel een andere wifi-dongle, kan ik die gebruiken om verbinding te maken?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
De Humax wifi dongle heeft afaik geen ondersteuning voor 5Ghz.

5Ghz is optioneel bij WiFi-N (helaas).

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Hm, balen! Ik heb ondertussen nog wat rondgezocht, en een standaard WiF-dongle kan niet gebruikt worden. Wel kunnen dongles worden gebruikt met dezelfde chipset als de Humax-dongle, maar deze chipset ondersteunt geen 5Ghz. Beetje jammer :/

Ben nog aan het bedenken hoe ik het dan moet gaan inrichten. Om nou een losse router hiervoor aan te gaan schaffen/in te richten lijkt me ook weer een beetje overkill. Dan wellicht een UTP-kabel naar de Humax trekken, en de rest op 5Ghz zetten...

Erg balen dat de wifi-dongle van de Humax geen 5Ghz ondersteunt... 8)7

en zo is het voorspeld!

• Martinusz
Res-q schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:10:
Hm, balen! Ik heb ondertussen nog wat rondgezocht, en een standaard WiF-dongle kan niet gebruikt worden. Wel kunnen dongles worden gebruikt met dezelfde chipset als de Humax-dongle, maar deze chipset ondersteunt geen 5Ghz. Beetje jammer :/

Ben nog aan het bedenken hoe ik het dan moet gaan inrichten. Om nou een losse router hiervoor aan te gaan schaffen/in te richten lijkt me ook weer een beetje overkill. Dan wellicht een UTP-kabel naar de Humax trekken, en de rest op 5Ghz zetten...

Erg balen dat de wifi-dongle van de Humax geen 5Ghz ondersteunt... 8)7
Kan je router niet dual band uitzenden?
Of alleen of 2.4 of 5Ghz?

Anders lijkt mij een kabel trekken idd de enige optie :)

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 15:49
In 't boekie bij ons staat dat een Humax dongel aanbevolen wordt maar dat is volgens mij bullshit. Zit gewoon een RTL chipset in ofzo. Sluit hem eens aan op je PC en kijk wat voor 1 het is.

Of linux -> lspci

[ Voor 50% gewijzigd door xzaz op 21-02-2013 11:15 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• ozzynator
xzaz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:15:
[...]

In 't boekie bij ons staat dat een Humax dongel aanbevolen wordt maar dat is volgens mij bullshit.
Uiteraard; wij van WC eend adviseren WC eend.

zeker, zeker

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
Logisch toch, niet elke wifi dongel zal werken op dat ding lijkt mij.

• gebradenkip
  • Laatst online: 06-09 16:39
SniperGuy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:19:
[...]

Gebruik je toevallig powerline adapters voor je netwerk? Zo ja, dat zit je waarschijnlijk bij de buren op het netwerk.

• xzaz
tiguan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:43:
Logisch toch, niet elke wifi dongel zal werken op dat ding lijkt mij.
Het gaat om de chipset, even (snel) gezocht en de Dongle blijkt dus een Ralink chipset te hebben.

Beste is om gewoon een dongle te nemen met een Ralink chipset, tenzij er ergens technische gegevens staan welke chipsets die Humax ondersteund. Anyway, 150mbps moet in theorie voldoende zijn.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 14:57
#Glasvezel tot in huis (FttH) overbodig? Zie actie in Amersfoort:  is.gd/QlS4lK ^ED
YouTube: Een tweede Onze-Lieve-Vrouwetoren in Amersfoort?

Erg lame van ziggo! Kabel net zo snel als glasvezel geven ze aan, wellicht in theorie maar niet in de praktijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Untouchablezz20 op 21-02-2013 13:47 ]

• ozzynator
op welk moment zie je dat dan?

zeker, zeker

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat een crap filmpje...
Wat een onzin. Ziggo (en geen enkele kabelboer) levert symmetrische interpret snelheden via de coax!
Laat staan dat ze aan snelheden als 50Mb en hoger komen (qua upload).
En dan zullen we nog maar niet hebben over latency en jitter...

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2013 14:28 ]

Mooie Plaatjes   

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

martinusz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Kan je router niet dual band uitzenden?
Of alleen of 2.4 of 5Ghz?

Anders lijkt mij een kabel trekken idd de enige optie :)
Ik gebruik het Ubee-modem als router, en die kan inderdaad alleen 2.5 of 5 Ghz uitzenden, volgens mij niet beide.

Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb nog wel een antieke Linksys WRT54G liggen, maar om die nou alleen voor de ontvanger aan te slingeren lijkt me ook een beetje overdreven.
xzaz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Het gaat om de chipset, even (snel) gezocht en de Dongle blijkt dus een Ralink chipset te hebben.

Beste is om gewoon een dongle te nemen met een Ralink chipset, tenzij er ergens technische gegevens staan welke chipsets die Humax ondersteund. Anyway, 150mbps moet in theorie voldoende zijn.
Klopt, de Ralink-chipset die wordt gebruikt ondersteunt alleen 2.4 Ghz. Er zijn wel mensen die een andere dongle met die chipset hebben gekocht en gebruiken, en dat werkt inderdaad. Alleen heb ik dan nog steeds het probleem dat alleen 2.4 Ghz met die dongle gebruikt kan worden, en dat was nou net niet het idee.

en zo is het voorspeld!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 14:57
ozzynator schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:10:
[...]

op welk moment zie je dat dan?
Bij 1:35 wordt dat aangegeven, door een geïnterviewde.

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:46:
[...]

YouTube: Een tweede Onze-Lieve-Vrouwetoren in Amersfoort?

Erg lame van ziggo! Kabel net zo snel als glasvezel geven ze aan, wellicht in theorie maar niet in de praktijk.
Ziggo kan zeker wel zo snel, uit tests was gebleken dl van 250Mbit/s oid?
Idd, upload wordt wss niet zo snel, maar hoe weet je zo zeker dat het in de praktijk niet mogelijk is?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:49:

Idd, upload wordt wss niet zo snel, maar hoe weet je zo zeker dat het in de praktijk niet mogelijk is?
Heel simpel, probeer bij een kabelboer (UPC, Ziggo) maar eens een interpret verbinding van 50/50 of 100/100 te bestellen :N ...Suk6! |:(

Mooie Plaatjes   

• ozzynator
Untouchablezz20 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:38:
[...]

Bij 1:35 wordt dat aangegeven, door een geïnterviewde.
Dus niet iemand van Ziggo, althans, daar ga ik dan van uit. Ik kan ook van alles zeggen.
ehtweak schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Heel simpel, probeer bij een kabelboer (UPC, Ziggo) maar eens een interpret verbinding van 50/50 of 100/100 te bestellen :N ...Suk6! |:(
Dus als iets (nog) niet te bestellen is, kan of bestaat het niet?

zeker, zeker

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ozzynator schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:53:
[...]

Dus als iets (nog) niet te bestellen is, kan of bestaat het niet?
Het ging er over of het in de praktijk leverbaar is.... niet dus...

Theoretisch kan er over glasvezel nog veeeeeeeeel meer. Maar dat kun je in de praktijk ook niet thuis krijgen... Wel 100/100, dat lukt wel met FttH.
Maar niet bij een kabelboer. ;w

Mooie Plaatjes   

• Martinusz
Lekker boeiend allemaal :? Als je glasvezel wilt, ga dan naar het glasvezel topic ;w

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
ehtweak schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:27:
Wat een crap filmpje...
Wat een onzin. Ziggo (en geen enkele kabelboer) levert symmetrische interpret snelheden via de coax!
Laat staan dat ze aan snelheden als 50Mb en hoger komen (qua upload).
En dan zullen we nog maar niet hebben over latency en jitter...
On-zin. Heb hier een Docsis3 modem hangen en daar komt via Solcon toch echt 100/100 uit. Het kan dus wel ;)

Verwijderd

Ik krijg de recoder voor 99 euro bij een jaarcontract. Prima deal lijkt me.

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:41:
Ik krijg de recoder voor 99 euro bij een jaarcontract. Prima deal lijkt me.
Voor de humax 5200C is dat op zich niet verkeerd :)
Maar valt wel op dat mensen verschillende deals kunnen sluiten, ligt maar net aan wie je treft aan de lijn?

Verwijderd

Het is de 5200C die ik krijg. Ik heb gewoon aangehaald dat er op diverse forums deals worden gemaakt en dat ik dat ook wel wilde. Kost wel wat praten want eerst wilde ze me voor 100 euro de decoder geven en voor 150 euro de recorder. Niet mee akkoord gegaan en later op de dag weer gebeld maar toen kreeg ik een ander aan de telefoon.

Zonet terug gebeld en kreeg het aanbod om voor 49 euro de decoder te nemen of voor 99 euro de recorder bij een jaarcontract. Goede deal en plus minus 250 euro korting op een recorder is niet slecht.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

tha_bulldog schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:27:
[...]

On-zin. Heb hier een Docsis3 modem hangen en daar komt via Solcon toch echt 100/100 uit. Het kan dus wel ;)
Da's goed om te horen.
Alleen van zowel UPC als Ziggo heb ik altijd te horen gekregen "nee, dat leveren we niet"...
Enne, dat Solcon verhaal gaat zeker alleen maar op in Harderwijk?

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2013 16:19 ]

Mooie Plaatjes   

• Martinusz
ehtweak schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:17:
[...]

Da's goed om te horen.
Alleen van zowel UPC als Ziggo heb ik altijd te horen gekregen "nee, dat leveren we niet"...
Omdat ze dat ook niet leveren op dit moment |:(

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

martinusz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:18:
[...]

Omdat ze dat ook niet leveren op dit moment |:(
Daar ging het toch om? Of het in de praktijk leverbaar was...
Niks meer, niks minder. ;)
Technisch kan er idd altijd veel meer. Maar als het niet leverbaar is, schiet je er weinig op imho.

Mooie Plaatjes   

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 18:42
Schaamteloze zelfquote..... het is technisch dus wel degelijk mogelijk over kabel......
Sjoerten schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:21:

Mijn verbazing was dan ook groot toen mijn ouders (die een dorp verderop wonen) van de week een aanbieding ontvangen van hun lokale kabelboer, de kleine partij Stichting Kabel TV Pijnacker ( http://www.skp3in1.nl/voordeelpakketten/ ) voor synchrone kabel verbinding!? Nader onderzoek wijst uit dat het daadwerkelijk om coax gaat en niet om FTTH. . .

Wat zou het heerlijk zijn als Ziggo hier ook mee op de proppen zou komen zeg.....

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Boh, een Humax 5200c (à €300) voor maar €99. :9
Jammer dat wij al de 5300c met losse 160GB schijf hebben, want die combinatie voldoet ook voor ons (namelijk af en toe opnemen en interactief gebeuren). Maar die heeft ons toen ook zo'n €100 gekost. :'(
500GB v.s. 160GB is toch wel handig. 2 tuners is leuk maar niet nodig.

Ze mogen toch wel eens goed met die Ziggo app voor Android bezig gaan zeg. Geregeld vastlopers, in landscape de app openen werkt niet, geregeld is live-tv 'niet beschikbaar', nog niet alle zenders van je pakket etc. etc.

• xzaz
Is er nog een mogelijkheid voor TV op je PC via Ziggo of is deze optie helemaal verdwenen?

• Tackleberry
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:50:
Het is de 5200C die ik krijg. Ik heb gewoon aangehaald dat er op diverse forums deals worden gemaakt en dat ik dat ook wel wilde. Kost wel wat praten want eerst wilde ze me voor 100 euro de decoder geven en voor 150 euro de recorder. Niet mee akkoord gegaan en later op de dag weer gebeld maar toen kreeg ik een ander aan de telefoon.

Zonet terug gebeld en kreeg het aanbod om voor 49 euro de decoder te nemen of voor 99 euro de recorder bij een jaarcontract. Goede deal en plus minus 250 euro korting op een recorder is niet slecht.
Dan ben ik toch te netjes aan de telefoon denk ik. Heb twee keer gebeld en beide keren werd gezegd dat het niet mogelijk was. Sowieso is de Humax 5200c nu tijdelijk niet leverbaar. Of is dat in jouw geval ook niet?

Even voor de duidelijkheid: je bent een bestaande klant die een nieuw jaarcontract aangaat, toch? Ook dat was niet mogelijk werd mij verteld. Zucht. Tien medewerkers, tien verhalen...

Verwijderd

Ik krijg binnen nu en tien dagen een recorder geleverd werd mij verteld. Ik ben bestaande klant en ga nu over in een jaarcontract. Ik heb ook vermeld bij de afdeling RETENTIE dat ik op diverse fora heb geleen dat mensen deze korting krijgen, wat ook waar is.

• Tackleberry
Nog een poging gedaan. Dit keer door de medewerker van Bestellen doorverwezen naar de afdeling Opzeggen. Deze persoon heeft mijn verhaal aangehoord en begrip getoond voor de situatie en mij doorverbonden met iemand die me verder kon helpen. Na intern overleg is besloten om mij een aanbieding te doen.

Resultaat: nieuw jaarcontract en de Humax 5200c voor 49 euro.

Het heeft meer moeite gekost dan verwacht, maar een prima resultaat.

Verwijderd

Aanhouder wint!

Ik ben met de afdeling RETENTIE doorverbonden en die hebben mij verder geholpen. Ik had ook nog de keus voor 6 maanden 50 procent korting op mijn alles in 1 pakket.

• Masimo
Res-q schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:27:
[...]

Ik gebruik het Ubee-modem als router, en die kan inderdaad alleen 2.5 of 5 Ghz uitzenden, volgens mij niet beide.

Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb nog wel een antieke Linksys WRT54G liggen, maar om die nou alleen voor de ontvanger aan te slingeren lijkt me ook een beetje overdreven.

[...]

Klopt, de Ralink-chipset die wordt gebruikt ondersteunt alleen 2.4 Ghz. Er zijn wel mensen die een andere dongle met die chipset hebben gekocht en gebruiken, en dat werkt inderdaad. Alleen heb ik dan nog steeds het probleem dat alleen 2.4 Ghz met die dongle gebruikt kan worden, en dat was nou net niet het idee.
Je kan de oude Linksys wel gebruiken, maar met 54Mbits (half-duplex, dus netto maximaal 27 Mbits) snelheid ga je het niet redden. Daarbij komt ook nog dat die WRT54G een verbinding naar je hoofdrouter moet opzetten via WDS. Daarmee halveer je de verbindingssnelheid ook nog eens. Dan blijft er netto niks (max. 10 Mbits) van je verbinding over, absoluut onvoldoende.

Je kan de Humax ook draadloos maken met een geschikte wifi-N-adapter. Daarmee kun je ieder apparaat met een LAN-poort aan je draadloze netwerk koppelen en de volle snelheid halen. Eigenlijk een soort van externe wifi-kaart. Is natuurlijk wel weer een extra investering, maar geen kabels trekken.
50 cm UTP in de Humax, andere eind in de wifi-adapter en de wifi-adapter verbind zich draadloos met je router. De Humax "denkt" dan dat ie gewoon via een vaste kabel is aangesloten.

Ik heb goede ervaring met de dualband Netgear WNCE3001. Ik gebruik deze voor een Xbox360, ver weg op zolder, waar ik geen UTP naar toe kon leggen. Het ding werkt prima. De aangegeven verbindingssnelheid is 210Mbits op 5GHz.

PS: voor alléén 2,4GHz is er de WNCE2001.

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 21-02-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Masimo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:55:
Je kan de oude Linksys wel gebruiken, maar met 54Mbits (half-duplex, dus netto maximaal 27 Mbits)
Deze discussie hebben we al gehad. 54Mbit is 54Mbit, half-duplex wil zeggen dat het maar één richting tegelijk opkan. Botweg halveren "omdat het half-duplex is" is fout.

Verder lezen:

W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
snelheid ga je het niet redden.
En waarom dan niet? Er hoeft alleen maar wat titelinformatie, beschrijvingen, kleine plaatjes en een controlesignaal over. De video gaat over de coaxkabel direct naar de ontvanger.
Daarbij komt ook nog dat die WRT54G een verbinding naar je hoofdrouter moet opzetten via WDS.
Je kan gewoon de WRT54G met je gewone router verbinden met een stukje UTP? Waarom moeilijk doen? :)
Daarmee halveer je de verbindingssnelheid ook nog eens. Dan blijft er netto niks (max. 10 Mbits) van je verbinding over, absoluut onvoldoende.
Zelfs één mbit/s is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Jup, het is een groot misverstand dat de Humax zijn videobeeld via de internetverbinding krijgt. Hij gebruikt de internetverbinding voor de uplink naar de Ziggo servers, maar de film/serie/watdanook komt gewoon via de coax binnen. Hij heeft die internetverbinding nodig omdat er geen kabelmodem zit ingebouwd, zoals bij de Cisco 8485

Dus ja, ook de WRT54G is prima. Sterker nog, met je gedachtegang zou het basisabo van Ziggo AiE met zijn 10/1 ook onvoldoende zijn ;) Uit ervaring: werkt uitstekend :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb mijn Humax inmiddels een paar dagen binnen en MIJN GOD! Wat een verademing itt die rotte Cisco.. Opnames en programma's die op pauze hebben gestaan normaal kunnen doorspoelen alleen al..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:49:
Ik krijg binnen nu en tien dagen een recorder geleverd werd mij verteld. Ik ben bestaande klant en ga nu over in een jaarcontract. Ik heb ook vermeld bij de afdeling RETENTIE dat ik op diverse fora heb geleen dat mensen deze korting krijgen, wat ook waar is.
Staat er in die jaarcontracten ook nog iets over de abonnementsprijs, dat die binnen dat jaar niet mag veranderen? Anders krijg je alsnog een sigaar uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
grun93 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:19:
[...]

Staat er in die jaarcontracten ook nog iets over de abonnementsprijs, dat die binnen dat jaar niet mag veranderen? Anders krijg je alsnog een sigaar uit eigen doos.
Je krijgt helemaal geen contract ;) nooit iets gezien verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:11:
[...]

Ik zou een jaar contract moeten hebebn, maar als ik in mijn ziggo kijk staat er ook dat het 1 maand is (uitgaand van 1 maand), maar goed nergens word 1 jaar genoemd verder :) geen idee hoe dat zit verder maar goed ik ben erg tevreden over ziggo en de klanten service, mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
grun93 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:19:
[...]

Da's de bedoeling met een jaarcontract, dat je een jaar dezelfde condities hebt. Buiten eventueel inflatie-correctie geneuzel / btw veranderingen oid.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
martinusz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:11:
Ik begreep dat sommigen de recorder voor een lagere prijs konden krijgen, mits ze beloofden minstens een jaar lang klant van ziggo te blijven, in tegenstelling tot de normale opzegtermijn van een maand. Dan zal die belofte toch ergens vast moeten liggen, hetzij op papier hetzij per geluidsopname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
grun93 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Ik begreep dat sommigen de recorder voor een lagere prijs konden krijgen, mits ze beloofden minstens een jaar lang klant van ziggo te blijven, in tegenstelling tot de normale opzegtermijn van een maand. Dan zal die belofte toch ergens vast moeten liggen, hetzij op papier hetzij per geluidsopname?
Klopt, ik kreeg hem zelf gratis, maar heb nooit een jaarcontract gezien of ondertekend. Heb geen aanvullende voorwaarden ontvangen en in mijn ziggo is ook niks te vinden. Kortom niets van te vinden, niet dat ik binnen een jaar ga opzeggen hoor...

Trouwens de prijsverlaging van februari kreeg ik ook gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel een bevestiging krijgen zo is mij medegedeeld. Ik kan dus niets zeggen over welke voorwaarde dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:50

Snippertje

Light up your life

Je krijgt wel een contract, ik kreeg een week na het ontvangen de gratis recorder een brief dat ik nu een jaar contract heb en dat de recorder na 2 jaar mijn eigendom is.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Snippertje schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:08:
Je krijgt wel een contract, ik kreeg een week na het ontvangen de gratis recorder een brief dat ik nu een jaar contract heb en dat de recorder na 2 jaar mijn eigendom is.
Nooit gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:06
Ik heb gisteren een nieuwe humax 5200 gekregen.
Nu valt me op (maar misschien is het toeval) dat alleen bij de zender national geographic heel af en toe een hikje in het geluid zit, ik bedoel daarmee dat het geluid dus voor 1 sec (misschien zelfs nog minder) weg valt.

Op alle andere zenders heb ik dit niet.
Herkend iemand dit?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
knorde schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:53:
Ik heb gisteren een nieuwe humax 5200 gekregen.
Nu valt me op (maar misschien is het toeval) dat alleen bij de zender national geographic heel af en toe een hikje in het geluid zit, ik bedoel daarmee dat het geluid dus voor 1 sec (misschien zelfs nog minder) weg valt.

Op alle andere zenders heb ik dit niet.
Herkend iemand dit?
Kun je denk ik beter hier vragen:
\[DVB-C] Humax iHDR-5200c

Pagina: 1 ... 15 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]