Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:39
Timmert schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:52:
[...]

Tegenwoordig zijn de modems die Ziggo rechtstreeks naar klanten stuurt al geprepareerd. Maakt het voor jan met de pet weer wat makkelijker om zijn modem te vervangen :)

De modems die de monteurs meenemen zijn wel gewoon 'blanco', dus daarvoor heb je de code wel nodig.
Ja, dat maakt het inderdaad makkelijk, maar toch sturen ze alsnog een hele berg dozen met wandcontactdozen etc die je dus helemaal niet nodig hebt. En als dan de instructie ook nog niet blijkt te kloppen begrijp ik wel dat mensen er zelf niet aan durven te beginnen.
Feitelijk is het niets meer dan kabeltjes losmaken, vastmaken op nieuwe modem en gaan.

Op zich niet erg, kan ik weer een avondje klussen doorberekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:52:
[...]

Tegenwoordig zijn de modems die Ziggo rechtstreeks naar klanten stuurt al geprepareerd. Maakt het voor jan met de pet weer wat makkelijker om zijn modem te vervangen :)

De modems die de monteurs meenemen zijn wel gewoon 'blanco', dus daarvoor heb je de code wel nodig.
De Cisco die ik ontving als vervanger van een Ubee om gebruik te kunnen maken van Hotspots moest wel
geactiveerd worden. Ik zag de bui al hangen gezien slechte ervaringen in het verleden met activatie van modems maar dit keer ging het probleemloos. _/-\o_

Ze waren zelfs zo slim om niet het zoveelste installatiepakket mee te sturen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 16:23

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie eigenlijk ook altijd dat YouTube zo crappy buffert? Ik kan gewoon altijd keurig met het maximale downloaden, haal bij speedtesten gewoon de 60Mbit en dergelijke, maar bij YouTube gaat dat bufferen altijd zo traag. Meer mensen die dit herkennen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Ja ik heb dat probleem ook, kan soms alleen maar de eerste 20 seconden kijken, daarna stopt ie gewoon. Ik dacht dat 't aan Mac OS lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
dat ligt aan youtube, die moeten zoveel advertenties bij je profiel zoeken dat het er traag van word haha

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Op de PS3 heb ik er minder last van met de Youtube app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in verleden een alles ineen bij Ziggo met maximum snelheid aan internet aangevraagd maar die 120MB heb ik nooit kunnen ontvangen ook niet met kabel ,dus ik zie weinig verschil met een goedkopere abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:05:
Ik heb in verleden een alles ineen bij Ziggo met maximum snelheid aan internet aangevraagd maar die 120MB heb ik nooit kunnen ontvangen ook niet met kabel ,dus ik zie weinig verschil met een goedkopere abbonement.
Dan had je dat op moeten lossen met ziggo :)
Zolang je goede kabels gebruikt en de boel goed aansluit moet je toch wel in de buurt komen van de 120Mbit.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:05:
Dat je 120MB niet kan halen is normaal :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Youtube monitort ook je snelheid:
YouTube: YouTube

De testvideo buffert volgens mijn Network meter gewoon met 60Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:36
MsG schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:23:
Hebben jullie eigenlijk ook altijd dat YouTube zo crappy buffert? Ik kan gewoon altijd keurig met het maximale downloaden, haal bij speedtesten gewoon de 60Mbit en dergelijke, maar bij YouTube gaat dat bufferen altijd zo traag. Meer mensen die dit herkennen?
Toevallig Firefox? Dat probleem had ik ook. Met Chrome geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59

D4NG3R

kiwi

:)

Ligt aan FF. Deze heeft de laatste tijd nogal wat kuren, ik ben tijdelijk ook even op Chrome overgegaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:33
Sinds vorige week de Humax 5200C in huis, wat zowiezo een verademing is tov een Cisco 8485DVB. Nu heb ik de Humax afstandsbediening ingeleerd op de tv en merk ik dat bij sommige zenders ik het volume niet kan regelen.

Bij de meeste zenders gaat het goed maar bij sommige moet ik overschakelen naar de tv functie om het volume te regelen.

Is dit een Ziggo kuur, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige zenders zenden een AC3 signaal, bij de Cisco 8485DVB kan je ergens instellen dat ie dan een stereosignaal (dus gedecodeerd) verstuurd ipv het origineel. Misschien is het zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Flex schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:15:
Sinds vorige week de Humax 5200C in huis, wat zowiezo een verademing is tov een Cisco 8485DVB. Nu heb ik de Humax afstandsbediening ingeleerd op de tv en merk ik dat bij sommige zenders ik het volume niet kan regelen.

Bij de meeste zenders gaat het goed maar bij sommige moet ik overschakelen naar de tv functie om het volume te regelen.

Is dit een Ziggo kuur, hebben meer mensen hier last van?
Je kunt het geluid toch gewoon op de humax regelen :? waarom zou je dat op je TV doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 08:58

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Weet iemand hoe lang je kabel kan zijn voor analoge tv alvorens je een versterker nodig hebt? Op de website van sluitallesaan.nl wordt er verteld dat je na 15m al een versterker nodig hebt en daarna om de 10m.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Verschilt redelijk per situatie.
Kun je niet gewoon kijken/proberen zonder versterker?

Kleine moeite om die erna ertussen te moeten zetten indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mysteryman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:35:
Weet iemand hoe lang je kabel kan zijn voor analoge tv alvorens je een versterker nodig hebt? Op de website van sluitallesaan.nl wordt er verteld dat je na 15m al een versterker nodig hebt en daarna om de 10m.

Ja met 15m kabel ga je geen fatsoenlijk analoog beeld krijgen zonder versterker. Althans ik had hem nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
martinusz schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:29:
[...]

Je kunt het geluid toch gewoon op de humax regelen :? waarom zou je dat op je TV doen?
Ik regel dit ook met de Humax.

- Humax afstandsbediening ingeleerd op tv, zodat ik maar 1 afstandsbediening nodig heb.
- Normaal gesproken kom ik ook niet aan de volumeknop van de versterker/tv.
- Alleen bij sommige zenders werkt de volume via de Humax niet, dus moet ik de versterker/tv volume gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie met interactieve tv ook zo vaak dat wanneer je een filmpje wil kijken dat hij blijft hangen in het menu? Dit komt echt meerdere keren per week voor. Ziggo zegt dat er geen storingen zijn maar dat dit veroorzaakt wordt omdat het nog in de kinderschoenen staat, maar ik betaal niet voor iets wat amper werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:27:
Sommige zenders zenden een AC3 signaal, bij de Cisco 8485DVB kan je ergens instellen dat ie dan een stereosignaal (dus gedecodeerd) verstuurd ipv het origineel. Misschien is het zoiets ?
Gevonden!!!

Had in de Humax instellingen de audioprioriteit op Dolby Digital staan ipv stereo. Schijnbaar als je deze op Dolby Digital zet en je heb een zender die in stereo uitzend, kan je de volume op de Humax niet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 07-10 12:03
Mysteryman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:35:

Heb je maar 1 TV? Dan kan je rustig 50 meter kabel aansluiten. ;)

Één van de analoge TV's hier is aangesloten met ruim 15 meter.. Helder beeld. Nouja, voor zover analoog helder kàn zijn natuurlijk.

Footnote: kan nog per woning/woonplaats verschillen. Hier is het signaal iig sterk genoeg voor kabelmodem+6 tuners zonder versterker. Wel met multitaps.

Al twijfel ik over het kabelmodem. Ik haal wel gewoon de snelheid, maar weet niet of het altijd zo stabiel is. Wat zijn jullie waarden? (ik heb een Cisco EPC3925)
Channel 1:
Channel ID: 11
Downstream Frequency: 308000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -0.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.7 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 438 codewords
Uncorrectable FEC: 163 codewords
Channel 2:
Channel ID: 9
Downstream Frequency: 292000000 Hz
Power Level: -0.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.2 dB
Correctable FEC: 103 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 3:
Channel ID: 10
Downstream Frequency: 300000000 Hz
Power Level: -0.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.2 dB
Correctable FEC: 86 codewords
Channel 4:
Channel ID: 12
Downstream Frequency: 316000000 Hz
Power Level: -1.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.2 dB
Correctable FEC: 111 codewords
Channel 5:
Channel ID: 13
Downstream Frequency: 324000000 Hz
Power Level: -1.1 dBmV
Correctable FEC: 24 codewords
Channel 6:
Channel ID: 14
Downstream Frequency: 332000000 Hz
Power Level: -0.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 39.8 dB
Correctable FEC: 47 codewords
Channel 7:
Channel ID: 15
Downstream Frequency: 340000000 Hz
Power Level: -1.0 dBmV
Correctable FEC: 39 codewords
Channel 8:
Channel ID: 16
Downstream Frequency: 348000000 Hz
Power Level: -1.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.5 dB
Correctable FEC: 41 codewords

T3Timeouts: 1 timeouts
T4Timeouts: 2 timeouts

[ Voor 58% gewijzigd door Mentalist op 08-02-2013 20:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Inmiddels werkt mijn verbinding wel weer correct. Alleen (wat de meeste van jullie ook zeggen) YouTube buffer-problemen en GMail is ook af-en-toe langzaam. Nu laat ook weleens SSL-verbinding van Tweakers het af weten, maar ik weet niet of dit een probleem is van Tweakers of vanuit Ziggo. Wat zijn jullie ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:12

painkill

Pain(k)(ill)

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: -0.1 dBmv 40.1 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv 40.0 dBmv
Channel 3: -0.1 dBmv 39.9 dBmv
Channel 4: -0.1 dBmv 39.9 dBmv
Channel 5: 1.6 dBmv 39.9 dBmv
Channel 6: 1.5 dBmv 39.9 dBmv
Channel 7: 1.4 dBmv 40.0 dBmv
Channel 8: 0.8 dBmv 40.0 dBmv

En Upstream:

Power Level
Channel 1: 38.7 dBmv

Maar wat het betekend, en wat een goede waarde is heb ik nooit echt begrepen..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heeft iemand hier ervaring gehad met het "over night" uitvallen/wegvallen van je verbinding?

Ik moet hier nu al 4 dagen elke morgen het modem resetten voordat ik weer verbinding krijg.
Ziggo kon van hun plek niks uitlezen (maar dat zegt niet heel veel denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Inmiddels het probleem opgelost. Mocht iemand ook verbindingsproblemen hebben (op Windows 7/8), downgrade de Realtek Drivers (vink ook aan 'Remove Drivers') naar de drivers die zijn meegeleverd met Windows 8.

Dit fix mijn download en upload-problemen. Waarschijnlijk zit er ergens een bug in de Realtek-drivers. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:13
Onlangs m'n eerste ervaring gehad met Ziggo klantenservice,
moet zeggen, wat een topgozer.

gaf aan dat mijn download te laag was voor mijn gevoel, (8 uur sochtends, bekabeld maar 18 mb ipv de 60 waar ik voor betaald), hij heeft verder niks gevraagd, gaf aan dat me modem waardes te hoog waren en er een monteur gestuurd kon worden.

Top!

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ook ziggo aangevraagd, alleen even de kleine letters niet gelezen dat je met de extra aanbieding gelijk aan jaar contract vast zit. Ik wou eigenlijk een maand contract want weet niet wanneer hier glasvezel komt (ze zijn er wel mee bezig)

Morgen maar even bellen of ze dat kunnen veranderen en ander annuleren en opnieuw aanvragen. Maar dan zonder aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
WeAreLegion schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:22:
Ook ziggo aangevraagd, alleen even de kleine letters niet gelezen dat je met de extra aanbieding gelijk aan jaar contract vast zit. Ik wou eigenlijk een maand contract want weet niet wanneer hier glasvezel komt (ze zijn er wel mee bezig)

Morgen maar even bellen of ze dat kunnen veranderen en ander annuleren en opnieuw aanvragen. Maar dan zonder aanbieding.
Wat maakt dat jaartje nu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
martinusz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:22:
[...]

Wat maakt dat jaartje nu uit?
Lees je wel wat ik zeg? Ik zei dat ik niet weet wanneer ze glasvezel aansluiten dat zal waarschijnlijk over paar maanden al zijn en dan ga ik voor glasvezel maar heb ontzettend veel problemen met mijn ADSL lijn op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 07-10 12:03
Toch, een jaartje op Ziggo is misschien ook niet zo gek. Het zal nog zeker een paar maanden duren voor dat glas er bij jou echt ligt, mogelijk stellen ze het nog uit, dan moet het nog operationeel worden en dan is het niet zo'n heel gek idee om het even een paar maanden aan te kijken om te zien of de buren er veel problemen mee hebben. Misschien nog kinderziektes als het er net ligt..

Ben je zo een jaar verder. En dan stap je over.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 10-02-2013 19:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:26:
Toch, een jaartje op Ziggo is misschien ook niet zo gek. Het zal nog zeker een paar maanden duren voor dat glas er bij jou echt ligt, mogelijk stellen ze het nog uit, dan moet het nog operationeel worden en dan is het niet zo'n heel gek idee om het even een paar maanden aan te kijken om te zien of de buren er veel problemen mee hebben. Misschien nog kinderziektes als het er net ligt..

Ben je zo een jaar verder. En dan stap je over.
Mmmm, heb je een punt. Zal er nog wel even over nadenken voor dat ik weer overhaast dingen ga doen dan. Maar goed hoop dat het beter werkt dan ADSL want dat is echt niet normaal in dit huis.

@hieronder

Ik bel ze morgen wel even maar goed moet toch wat ander hebben en opzich was aanbieding wel mooi dat scheelt :)

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 10-02-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
WeAreLegion schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:22:

Jaar contract is wat er staat.
Maar mocht je na een maand willen opzeggen, dan zal dit geen punt zijn.

Je hoeft dan natuurlijk ook geen afkoopsom te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Ziggo Alles-in-1 Plus abonnement op mijn huisadres in Utrecht, en ben hier erg tevreden mee.

Er is echter een klein puntje waar ik al meerdere malen over heb gebeld met Ziggo, maar nooit echt een duidelijk antwoord over heb gekregen.

In alle speedtests die ik doe op internet (speedtest.ziggo.nl, speedtest.reggefiber.nl, speedtest.net en noem maar op) haal ik netjes 60 Mbit down en 6 Mbit up, helemaal geen probleem. Als ik echter een bestand download over een enkele HTTP connectie, dan haal ik slechts 10 tot 20 Mbit over die connectie, zelfs al laat ik het modem in bridge mode zetten, en hang ik mijn laptop rechtstreeks aan dit modem.

Op het moment dat ik dit test (met dezelfde laptop!) bij een vriend van me, die ongeveer 2 km van mij afwoont (hij heeft dezelfde 'constructie' als ik, dus een Cisco EPC3925 in bridge mode, met daar achter dezelfde type router als ik) dan haal ik daar wel de volle snelheid over een enkele HTTP connectie.

Ik heb het getest met een MacBook Pro met OS X 10.8.2 en een Dell Latitude E6510 met Fedora Linux 17, en op allebei de laptops dezelfde problemen. Mijn kabels zijn Cat6a S/FTP.

Het is zelfs langs het NOC van Ziggo geweest (die zowel telefonisch als per e-mail meerdere malen contact met mij hebben gehad). Tevens heb ik al een keer een Ubee non-WiFi en Ubee WiFi modem gehad om te testen, dit maakte helemaal geen verschil.

Mijn signaalwaarden zijn uitstekend te noemen (ook volgens Ziggo) dus het kan niet aan mijn bekabeling liggen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  0.1 dBmV    39.1 dB
Channel 2:  0.1 dBmV    39.0 dB
Channel 3:  0.1 dBmV    39.0 dB
Channel 4:  0.0 dBmV    38.8 dB
Channel 5:  1.4 dBmV    38.7 dB
Channel 6:  1.3 dBmV    38.7 dB
Channel 7:  1.1 dBmV    38.6 dB
Channel 8:  1.0 dBmV    38.6 dB

Zijn er meerdere mensen met een soortgelijk probleem, of heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:33
Haal je volledige snelheid met nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:40:
Ik heb een Ziggo Alles-in-1 Plus abonnement op mijn huisadres in Utrecht, en ben hier erg tevreden mee.

Er is echter een klein puntje waar ik al meerdere malen over heb gebeld met Ziggo, maar nooit echt een duidelijk antwoord over heb gekregen.

In alle speedtests die ik doe op internet (speedtest.ziggo.nl, speedtest.reggefiber.nl, speedtest.net en noem maar op) haal ik netjes 60 Mbit down en 6 Mbit up, helemaal geen probleem. Als ik echter een bestand download over een enkele HTTP connectie, dan haal ik slechts 10 tot 20 Mbit over die connectie, zelfs al laat ik het modem in bridge mode zetten, en hang ik mijn laptop rechtstreeks aan dit modem.

Op het moment dat ik dit test (met dezelfde laptop!) bij een vriend van me, die ongeveer 2 km van mij afwoont (hij heeft dezelfde 'constructie' als ik, dus een Cisco EPC3925 in bridge mode, met daar achter dezelfde type router als ik) dan haal ik daar wel de volle snelheid over een enkele HTTP connectie.

Ik heb het getest met een MacBook Pro met OS X 10.8.2 en een Dell Latitude E6510 met Fedora Linux 17, en op allebei de laptops dezelfde problemen. Mijn kabels zijn Cat6a S/FTP.

Het is zelfs langs het NOC van Ziggo geweest (die zowel telefonisch als per e-mail meerdere malen contact met mij hebben gehad). Tevens heb ik al een keer een Ubee non-WiFi en Ubee WiFi modem gehad om te testen, dit maakte helemaal geen verschil.

Mijn signaalwaarden zijn uitstekend te noemen (ook volgens Ziggo) dus het kan niet aan mijn bekabeling liggen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  0.1 dBmV    39.1 dB
Channel 2:  0.1 dBmV    39.0 dB
Channel 3:  0.1 dBmV    39.0 dB
Channel 4:  0.0 dBmV    38.8 dB
Channel 5:  1.4 dBmV    38.7 dB
Channel 6:  1.3 dBmV    38.7 dB
Channel 7:  1.1 dBmV    38.6 dB
Channel 8:  1.0 dBmV    38.6 dB

Zijn er meerdere mensen met een soortgelijk probleem, of heeft iemand een idee?
Misschien iets met je firewall/virusscanner die het HTTP verkeer grondig scanned ofzo? Ik roep maar even wat :) als op BBNED die speedtest doet dat je het bestand moet downloaden, haal je dan ook maar 20Mbit?

Heb je je eigen router al eens naar fabrieksinstellingen terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GioStyle: Yep, op Usenet haal ik de volle 60 Mbit

@martinusz: Er draaien geen firewalls/virusscanners op de 2 laptops. Als ik de BBned speedtest doe haal ik ook maar 15~20 Mbit. Router heeft geen effect op dit probleem, aangezien ik mijn laptops ook al een keer rechtstreeks op het modem heb aangesloten in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:31:
@GioStyle: Yep, op Usenet haal ik de volle 60 Mbit

@martinusz: Er draaien geen firewalls/virusscanners op de 2 laptops. Als ik de BBned speedtest doe haal ik ook maar 15~20 Mbit. Router heeft geen effect op dit probleem, aangezien ik mijn laptops ook al een keer rechtstreeks op het modem heb aangesloten in bridge mode.
Hmm...dus op 1 of andere manier wordt het HTTP verkeer niet volledig benut, misschien iets te maken met QOS instellingen? Ik roep maar weer wat :)
Lijkt erop dat het HTTP verkeer geknepen wordt ten op zichte van ander verkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:36
Op dit moment is er een storing in de Ziggo TV app op iOS. Bij inloggen krijg je een server fout om de oren met code 10516 (of soms geen code). Probleem is bekend, geen idee wanneer het opgelost is... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakzz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 20:54
Tackleberry schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:37:
Op dit moment is er een storing in de Ziggo TV app op iOS. Bij inloggen krijg je een server fout om de oren met code 10516 (of soms geen code). Probleem is bekend, geen idee wanneer het opgelost is... :{
Klopt, ze verwachten het probleem te verhelpen morgen voor 19:30 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tackleberry schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Toevallig Firefox? Dat probleem had ik ook. Met Chrome geen last van.
Ik heb het dus juist met Chrome :(.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
YouTube werkt hier weer super na de laatste FF update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
NeutraleTeun schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:41:
Heeft iemand hier ervaring gehad met het "over night" uitvallen/wegvallen van je verbinding?

Ik moet hier nu al 4 dagen elke morgen het modem resetten voordat ik weer verbinding krijg.
Ziggo kon van hun plek niks uitlezen (maar dat zegt niet heel veel denk ik).
ik had daar gisteren last van, hoewel het bij mij niet helemaal weg viel maar het haperde.

Nadat ik het modem van de stroom gehaald had en daarna nog m'n router gereboot heb deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo

vandaag pakket binnen gekregen, moest even contactdoos veranderen, maar dat was behoorlijk simpel. modem aangesloten activeren en gaan met die handel :) ik haal bij speedtest gewoon de 60mbit bijna (scheelt halve mbit ofzo), lage ping. Erg tevreden! :)

Wat ik ook erg netjes vind dat het binnen een week is aangesloten, petje af hoor : )

Dit zijn de waardes trouwens geen idee of dat goed is, zie alleen dat correctables oploopt maar goed dat zal wel minde rerg zijn dan noncorrectables :)

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 218000000 Hz 0.8 dBmV 42.3 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz 2.3 dBmV 42.6 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz 0.7 dBmV 42.0 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz 0.9 dBmV 42.5 dBmV
5 Locked QAM256 202000000 Hz 0.7 dBmV 42.5 dBmV
6 Locked QAM256 210000000 Hz 0.4 dBmV 42.0 dBmV
7 Locked QAM256 226000000 Hz 0.0 dBmV 41.8 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz -0.6 dBmV 41.6 dBmV

Correctables Uncorrectables
739 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 0

[ Voor 73% gewijzigd door WeAreLegion op 12-02-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Correctables neemt al toe door alleen maar de pagina te openen.

Verder uitstekende waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:30:
Correctables neemt al toe door alleen maar de pagina te openen.

Verder uitstekende waarden.
Ok :) geen idee verder heb nooit kabel gehad dus hoe en wat dat zal wel :) maar ben wel tevreden over de services en dergelijk mag ook eens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik wilde jullie mening eens horen.

Mijn huidige Ubee 3200 modem (zonder Wi-Fi) is aan het eind van zijn latijn. Ziggo heeft al toegezegd om mij een nieuwe te sturen.
Volgens de bevestigingsbrief die ik vandaag ontving, wordt dat dan of een Cisco EPC3925 of een Ubee EVW3200. Ze konden nog niet aangeven welke het gaat worden.

Die oude was aangesloten op een Linksys E4200. Daar kon ik ook een gasten netwerk op hebben alsmede een ext. harde schijf op aansluiten via de USB ingang. Gelukkig hebben beide genoemde Ziggo modem/routers ook een USB poort. Het missen van een gasten netwerkje is niet zo'n drama eigenlijk.

Is er enig verschil tussen die twee en zo ja wat. Welke zouden jullie prefereren?

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Thaitai schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:12:
Ik wilde jullie mening eens horen.

Mijn huidige Ubee 3200 modem (zonder Wi-Fi) is aan het eind van zijn latijn. Ziggo heeft al toegezegd om mij een nieuwe te sturen.
Volgens de bevestigingsbrief die ik vandaag ontving, wordt dat dan of een Cisco EPC3925 of een Ubee EVW3200. Ze konden nog niet aangeven welke het gaat worden.

Die oude was aangesloten op een Linksys E4200. Daar kon ik ook een gasten netwerk op hebben alsmede een ext. harde schijf op aansluiten via de USB ingang. Gelukkig hebben beide genoemde Ziggo modem/routers ook een USB poort. Het missen van een gasten netwerkje is niet zo'n drama eigenlijk.

Is er enig verschil tussen die twee en zo ja wat. Welke zouden jullie prefereren?
De Ziggo modem/routers hebben welwisaar een USB poort, maar die is uitgeschakeld in de firmware.
In jouw geval zou ik het nieuwe modem in bridgemode laten zetten, en je eigen E4200 er weer achter hangen. Dan heb je je USB poort en gastennetwerk gewoon nog, en het werk misschien wel beter dan wanneer je de Ziggo router gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op! Als je hem in de bridge mode laat zetten bij de Cisco EPC3925(heb ik zelf ook) bestaat er een grote kans(50%) dat daarna het internet eraf ligt! Als je die wil, wat op zich een prima router is, gewoon de wifi uitschakelen en de harde schijf in de E4200(die ik ook heb) prikken, werkt prima. Ik zou dus bewust om de Ubee EVW3200 want ik denk dat je daar veel minder problemen mee gaat krijgen.
Veel succes,

Mr. Z

Ps. ik heb eigenlijk de E4200 v2 maar ja, of dat nou zoveel uitmaakt... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:41:
Pas op! Als je hem in de bridge mode laat zetten bij de Cisco EPC3925(heb ik zelf ook) bestaat er een grote kans(50%) dat daarna het internet eraf ligt! Als je die wil, wat op zich een prima router is, gewoon de wifi uitschakelen en de harde schijf in de E4200(die ik ook heb) prikken, werkt prima. Ik zou dus bewust om de Ubee EVW3200 want ik denk dat je daar veel minder problemen mee gaat krijgen.
Veel succes,

Mr. Z

Ps. ik heb eigenlijk de E4200 v2 maar ja, of dat nou zoveel uitmaakt... ;)
Omdat jij dit hebt gehad is er 50% kans? :?
Heb een cisco in bridgemodus met daarachter een EA4500 niks aan de hand, werkt als een trein nog geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 22:06
martinusz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Omdat jij dit hebt gehad is er 50% kans? :?
Heb een cisco in bridgemodus met daarachter een EA4500 niks aan de hand, werkt als een trein nog geen enkel probleem mee gehad.
Zelfde hier met Cisco en E4200

Bridge modus is zeker de beste oplossing..E4200 is veel betere router dan dat standaard ding van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch helemaal niet kiezen bij Ziggo?

De nieuwe ubee is wel mooi als de lamp kapot gaat en je hebt geen vervangend lampje in huis. Er komt zoveel licht af in zoveel verschillende kleuren. Je kan hem met kerst in de kerstboom hangen en de kerstboomlampjes in de doos laten...

verder prima ding hoor, maar wie dat bedacht heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:19:
Je kan toch helemaal niet kiezen bij Ziggo?

De nieuwe ubee is wel mooi als de lamp kapot gaat en je hebt geen vervangend lampje in huis. Er komt zoveel licht af in zoveel verschillende kleuren. Je kan hem met kerst in de kerstboom hangen en de kerstboomlampjes in de doos laten...

verder prima ding hoor, maar wie dat bedacht heeft...
Ik zei toevallig vanmiddag zelfde tegen mijn vriendin, dat dat modem wel een kerstboom leek zoveel lampjes dat er op zitten en zo fel :) maar tot op heden vind ik het wel prima werken, vind wifi niet helemaal super maar goed dat gebruik ik alleen voor mijn mobiel.

Hoe lang duurt het ongeveer voor dat je producten ook in mijn ziggo staan? Ik zie namelijk op moment alleen digital television staan en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
WeAreLegion schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:26:
[...]

Ik zei toevallig vanmiddag zelfde tegen mijn vriendin, dat dat modem wel een kerstboom leek zoveel lampjes dat er op zitten en zo fel :) maar tot op heden vind ik het wel prima werken, vind wifi niet helemaal super maar goed dat gebruik ik alleen voor mijn mobiel.

Hoe lang duurt het ongeveer voor dat je producten ook in mijn ziggo staan? Ik zie namelijk op moment alleen digital television staan en dat is het.
Ik had hetzelfde (een week of 2 geleden), duurde een dag of 3-4... al zat er bij mij wel een weekend tussen. Je kan ook pas van bijv. het live TV kijken in de app gebruik maken zodra je nieuwe abonnementen in Mijn Ziggo staan. Even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
FlorisD schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:08:
[...]

Ik had hetzelfde (een week of 2 geleden), duurde een dag of 3-4... al zat er bij mij wel een weekend tussen. Je kan ook pas van bijv. het live TV kijken in de app gebruik maken zodra je nieuwe abonnementen in Mijn Ziggo staan. Even geduld dus.
Okay dan wacht ik rustig af verder :) alles werkt verder naar behoren dus mij hoor je verder niet klagen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:40:

[knip]
Ik heb begin deze week maar weer eens een poging gedaan om dit probleem aan te kaarten bij de technische helpdesk. Gelukkig was er een medewerker die precies snapte wat ik bedoelde, en heeft hier dan ook een taak voor aangemaakt bij netwerkbeheer.

Gistermiddag viel het mij op dat mijn verbinding nog maar 20 á 30 Mbit haalde van de gebruikelijke 60 Mbit. Ik besloot hierop mijn modem te herstarten. Tot mijn verbazing haalde ik nu wel ineens de volle 60 Mbit op een enkele HTTP/FTP connectie.

Hierna belde ik Ziggo eens op om de status van het ticket op te vragen, ik kreeg te horen dat de engineers rond 12:00 's middags een wijziging hebben doorgevoerd op de CMTS waar ik op aangesloten zit, en dat ze nog bezig zijn om het probleem verder te verhelpen. Ik ga nog gebeld worden als het probleem definitief is opgelost.

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Bedankt voor de reacties omtrent de Ziggo Wi-Fi routers. Ik zal er zeker mijn voordeel mee doen.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 14:57
Ik zag dat je als nieuwe abonnee 6 maanden 30 euro betaald voor de gekozen abonnement. Is dit niet te realiseren als klant zijnde? Of moet ik gaan 'dreigen' met opzeggen, voordat ik deze korting kan krijgen?

• WeAreLegion
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:10:
Ik zag dat je als nieuwe abonnee 6 maanden 30 euro betaald voor de gekozen abonnement. Is dit niet te realiseren als klant zijnde? Of moet ik gaan 'dreigen' met opzeggen, voordat ik deze korting kan krijgen?
Als je opzegt krijg je het nog steeds niet als goed is staat in de kleine lettertjes :) dus je mag wel opzeggen en aanvragen maar dan zit je nog steed sniet met die aanbieding.

• Untouchablezz20
Klopt je moet in de afgelopen 6 maanden geen ai1 hebben gehad. Maar ik bedoel meer dat ze mij een aanbod doen als ik alsnog wil blijven. Ik wil niet daadwerkelijk opzeggen, maar zou graag het voordeel willen hebben.

• WeAreLegion
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:13:
Klopt je moet in de afgelopen 6 maanden geen ai1 hebben gehad. Maar ik bedoel meer dat ze mij een aanbod doen als ik alsnog wil blijven. Ik wil niet daadwerkelijk opzeggen, maar zou graag het voordeel willen hebben.
Bellen kan altijd natuurlijk, maar over het algemeen doen ze dat niet zo snel dit zijn aanbiedingen waar je ook jaarcontract voor afneemt. Ik wou eerst ook maand contract maar toch maar besloten alles te houden het werkt verder echt prima dus jaar is zo voorbij, maar goed ik zou even bellen :D

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Als je opzegt krijg je het nog steeds niet als goed is staat in de kleine lettertjes :) dus je mag wel opzeggen en aanvragen maar dan zit je nog steed sniet met die aanbieding.
Ik heb een hele goede aanbieding gehad een tijd geleden toen ik wilde opzeggen. Ik heb toen een Humax iHDR-5100c én een Humax iHDR-5200c gekregen voor €49. Ik moet dan wel tot januari 2014 klant blijven bij Ziggo.

• Martinusz
Untouchablezz20 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:10:
Bellen kan altijd, zolang je gewoon netjes blijft en dit goed aanpakt grote kans dat ze wel iets willen doen.

Maar ik blijf het raar vinden dat alle mensen hier als bestaande klanten allemaal kortingsacties willen gelijk aan nieuwe klanten :?
Ga je bij elke actie bellen dat jij die actie ook wilt? Doe je dat ook bij je gsm provider? energiemaatschappij?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
Heb net Ziggo gesproken. Voor 199 Euro kan ik die recorder krijgen. Het is wel afwachten welke decoder je krijgt gaven ze aan. Nog best veel geld.

Ik kijk nu tv via de ingebouwde decoder in mijn tv. Ik zou best een recorder willen hebben maar wil niet altijd dat ding aan hebben als ik tv wil kijken. Maw, is het mogelijk om te blijven tv kijken via de decoder in mijn tv en daarnaast ook kunnen opnemen en afspelen via de decoder?

Ziggo kon deze vraag niet beantwoorden.

• tiguan
@jasperj: ja dat kan, dat doe ik ook.

• GoEV6
tiguan schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:54:
@jasperj: ja dat kan, dat doe ik ook.
Hoe sluit je dat dan aan? Coax gelijk splitsen en dan naar tv en decoder?

• tiguan
Ik had het eerst via de Cisco en dan naar m'n tv lopen, maar nu heb ik de Humax en die onderbreekt het signaal regelmatig (i.v.m. energiebesparing), dus als je de Humax krijgt, kan je beter een aparte kabel gebruiken naar de tv, of een splitter achterop gebruiken zodat de kabel naar de tv niet eerst door het extra kastje loopt. Met de Cisco kan je wel prima doorlussen.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 14-02-2013 14:58 ]

• Martinusz
GoEV6 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:54:
Heb net Ziggo gesproken. Voor 199 Euro kan ik die recorder krijgen. Het is wel afwachten welke decoder je krijgt gaven ze aan. Nog best veel geld.

Ik kijk nu tv via de ingebouwde decoder in mijn tv. Ik zou best een recorder willen hebben maar wil niet altijd dat ding aan hebben als ik tv wil kijken. Maw, is het mogelijk om te blijven tv kijken via de decoder in mijn tv en daarnaast ook kunnen opnemen en afspelen via de decoder?

Ziggo kon deze vraag niet beantwoorden.
Dan heb je je makkelijk laten afschepen :) in dit topic zijn er meerdere mensen geweest die hem voor 49,- euro of 99,- hebben gekregen ;)

• tiguan
@martinusz: Ik denk dat die korting niet voor alle klanten geld. Ik ben nog geen heel jaar klant bij Ziggo, ik heb 'm dan ook voor €199 mogen kopen, ik heb bij het klant worden al die Cisco PVR mogen kopen voor €99,-., dus eigenlijk heb ik mijn korting al gehad. Als je wat langer klant bent, kan je waarschijnlijk hogere korting krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 14-02-2013 15:02 ]

• GoEV6
Ik ben 4 jaar klant. Ben niet akkoord gegaan met het aanbod.

• Martinusz
GoEV6 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:02:
Ik ben 4 jaar klant. Ben niet akkoord gegaan met het aanbod.
En wat heb je 4 jaar geleden voor actie genomen?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:50

Snippertje

Light up your life

Ik heb de Humax 5200C gratis gekregen met een jaar contract, wilde overstappen naar KPN en toen boden ze het aan. Ben vanaf oktober klant.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• GoEV6
martinusz schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:05:
[...]

En wat heb je 4 jaar geleden voor actie genomen?
Geen idee. Toen was deze recorder er iig niet.

• Untouchablezz20
Zojuist gebeld en krijg 4 maanden 50% korting en daarbij 2 maanden 50% korting via creditering. Al met al blij, want was nooit weggegaan bij ziggo. Heb wel een jaarcontract.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Hang nu ook aan de telefoon, aardige kerel.. Kan kiezen, of 6 maanden korting op mijn alles in een plus of een Humax voor 49,-. Kies de laatste aagezien ik nog zo'n cisco rot ding heb.. :)

Wel jaar verlengen uiteraard..

[ Voor 8% gewijzigd door m0nk op 14-02-2013 16:26 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Martinusz
Ik denk dat ziggo's resultaat in kwartaal 1 niet zo best zal zijn als dat ze gedacht hadden met al die kortingen :P

• Untouchablezz20
De mederwerker aan de telefoon vertelde me ook dat Ziggo aan het testen is met nog sneller internet. Ik weet niet of dit ook op hun standaard antwoordlijstje staat, maar hoop dat er een verandering gaat aankomen, en dan het liefst de upload.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Ja zei die gast ook tegen mij. Precieze snelheden weet ik niet meer alleen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Untouchablezz20
Hij had mij niks verteld over precieze snelheden, alleen dat ze aan het testen zijn.

• Martinusz
Dat klopt, ze zouden theoretisch geloof ik al 400Mbit kunnen leveren, maar dat zullen ze wel gefaseerd doen :) Upload zou inderdaad eerder wat omhoog mogen gaan van mij.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:52

ThaHandy

Discovery Channel

Ik heb in de piekuren een ruk ping. Niet constant 20ms of 80ms maar spikes. :( (@18:11 is een speed test)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/ziggo.jpg

die tweede hop is toch een onderdeel van het ziggo netwerk? (private range)

Ligt het aan mij of aan ziggo. Ziggo + (65c/m :X ) kunnen me niet helpen naast te zeggen dat de verbinding werkt en download/upload oke is :z dat boeit me op het moment niet, stabiele ping wel.

anyone?

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 14-02-2013 18:42 ]

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 22:33
Weet er hier iemand of je een vergoeding krijgt als een dag geen internet hebt? Sinds vanmiddag 14.00 geen internet en ze stellen elke keer de verwachte reparatietijd weer uit....

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:19
tiguan schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:57:
Ik had het eerst via de Cisco en dan naar m'n tv lopen, maar nu heb ik de Humax en die onderbreekt het signaal regelmatig (i.v.m. energiebesparing), dus als je de Humax krijgt, kan je beter een aparte kabel gebruiken naar de tv, of een splitter achterop gebruiken zodat de kabel naar de tv niet eerst door het extra kastje loopt. Met de Cisco kan je wel prima doorlussen.
Met de Cisco kun je inderdaad goed doorlussen. Maar dan mag niet verder uit dan standby. Als ie helemaal uit is (middels knop op de achterkant) geeft ie het signaal ook niet meer door. En dat is jammer, want in de standby-stand is de Cisco nog een behoorlijke stroomvreter (+/- 18 Watt). De firmware update die dat zou verbeteren laat al een behoorlijke tijd op zich wachten. Terwijl UPC het wel al geregeld heeft.
Ik heb ook gekozen voor een splitter, zodat de TV met CI+ altijd signaal heeft.

• NeutraleTeun
luappul schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:10:
Weet er hier iemand of je een vergoeding krijgt als een dag geen internet hebt? Sinds vanmiddag 14.00 geen internet en ze stellen elke keer de verwachte reparatietijd weer uit....
Lijkt me sterk. Hier waren vandaag werkzaamheden (Den Haag) en dus een storing.
Ga er niet vanuit dat ze iedereen een vergoeding geven. Het is immers even afzien, voor je eigen bestwil in een later stadium, ahum.

Zou anders zijn als je een tijdje eruit ligt, zonder werkzaamheden, maar door schuld van Ziggo/modem op 1 of andere manier.

Maar wie niet waagt die niet wint ;)

Ik heb vandaag een toezegging gekregen voor gemaakte (mobiele) telefoonkosten a €40,-.
Maar ik heb dan wel al een week een irritante storing waar ik niet uit kom, hun ook niet, maar ze weigeren tot nu toe een nieuw modem te sturen.

Het ligt er net aan wie je treft, tot nu toe (op de laatste van vandaag na) alleen maar randoms gekregen die mij niet verder kon helpen en dan ook nog het lef hebben "ik hoop dat ik u goed geholpen heb en een prettige dag nog verder".

[ Voor 11% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-02-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Inmiddels overgezet naar Extra, en haal @14,1 MB/s is dit bij jullie in praktijk ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 02:45:
Inmiddels overgezet naar Extra, en haal @14,1 MB/s is dit bij jullie in praktijk ook zo?
Klopt als een bus, ik haal bij mooi weer :P 14.8 zoiets. wel bij giganews en 50 draadjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 02:45:
Jep :) 14,1*8 = 112,8 Mbit dat lijkt mij een prima score ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Okay, 1 minpuntje, beetje jammer dat die Ziggo App niet werkt op rooted devices maar goed dan maar 1 van de 2 even terug zetten naar stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
WeAreLegion schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:11:
Okay, 1 minpuntje, beetje jammer dat die Ziggo App niet werkt op rooted devices maar goed dan maar 1 van de 2 even terug zetten naar stock :)
ligt denk ik meer aan de root dan aan Ziggo.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
ozzynator schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:20:
[...]

Blijft gewoon jammer dat de ziggo App niet om kan gaan met rooted android devices.

Ligt niet aan de root maar aan de app (denk dat het aan de beveiliging ligt oid)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me intentioneel gekozen vanuit Ziggo, ik denk dat ze op deze manier bang zijn dat de streams heel makkelijk afgetapt worden doordat de gebruiker nu in principe alles kan binnen het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:20:
[...]

Ik snap dat het aan de root ligt, maar Ziggo kiest hier voor omdat ze of bang zijn dat streams afgenomen word of dat ze werking niet kunnen garanderen ik denk zelf het laatste, maar goed ik zet me tablet wel terug naar stock als het moet dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

Per vandaag Ziggo alles-in-1 aangevraagd. We hadden geen signaal op de lijn, en zou per vandaag ook moeten werken. Vandaag nog geen signaal op de lijn, en dus gebeld, en is er inderdaad
nog niet opgezet.

Helpdesk geeft aan alleen een spoed-call bij de planningsafdeling neer te kunnen leggen, maar geen duidelijk antwoord wat er nu wanneer gaat gebeuren.
Erg vervelend, want nu dus waarschijnlijk in elk geval het weekend zonder internet/tv/telefoon...

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Res-q schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:38:

Helpdesk geeft aan alleen een spoed-call bij de planningsafdeling neer te kunnen leggen, maar geen duidelijk antwoord wat er nu wanneer gaat gebeuren.
Erg vervelend, want nu dus waarschijnlijk in elk geval het weekend zonder internet/tv/telefoon...
is idd erg vervelend, zeker zo op vrijdag, net voor een druilerig weekend! En het ergste is, waarschijnlijk moet in het verdeelkastje in je straat alleen maar je kabel vastgeschroefd te worden.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:19
Bij problemen met de app van Ziggo, kan je even tijdelijk unrooten. Zowel supersu als superuser hebben daar een optie voor in de instellingen. Je Ziggoapp werkt dan gewoon weer, en je kan met een klik op de knop weer rooten als je klaar bent.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Groentenboer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:51:
Bij problemen met de app van Ziggo, kan je even tijdelijk unrooten. Zowel supersu als superuser hebben daar een optie voor in de instellingen. Je Ziggoapp werkt dan gewoon weer, en je kan met een klik op de knop weer rooten als je klaar bent.
Doh! Helemaal vergeten dat dat kan inderdaad :) thanks for the reminder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile1043
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
ThaHandy schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:39:
Ik heb in de piekuren een ruk ping. Niet constant 20ms of 80ms maar spikes. :( (@18:11 is een speed test)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Pingen naar 212.54.32.18 met 32 bytes aan gegevens:

-snip-
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=18 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=15 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=21 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=16 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=25 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=17 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=18 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=1345 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=14 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=13 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=687 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=24 ms TTL=249
Antwoord van 212.54.32.18: bytes=32 tijd=22 ms TTL=249
-snip-

Ping-statistieken voor 212.54.32.18:
    Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 13ms, Maximum = 1345ms, Gemiddelde = 57ms

Ik heb hetzelfde, internet is erg snel en stabiel.
Toch valt het om de 10-15 seconden ineens weg, en met de ping naar de ziggo website zie ik spikes van soms wel 3000+ ms. (heb wat stukjes weggeknipt in het resultaat hierboven, was stabiel rond 20 ms.)

Dit is overigens pas voorgekomen sinds een Ziggo monteur een software update heeft uitgevoerd op de router. Hiervoor kampten wij met inkakkende up/down snelheden als de router niet elke avond gereset werd. Volgens de monteur kwam dit doordat de Cisco router die wij hebben de snelheid niet aankan oid.

Weet er iemand of hier iets aan te doen is aan mijn kant?

Alvast bedankt!

EDIT:

Na iets verder kijken dan mn neus lang is (ben toch maar alle LAN verbindingen in huis afgegaan) blijkt dat het probleem bij m'n Synology servertje zit. Als die ingeplugd is verschijnen de spikes, uitgeplugd niet.

Wie weet heeft iemand anders hier iets aan, lees veel over ping spikes bij Ziggo abbonees.

[ Voor 6% gewijzigd door Exile1043 op 15-02-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mmmm, kreeg net sticker binnen om decoder terug te sturen zodat ik maand contact zou krijgen, maar heb toch maar besloten om decoder te houden omdat ik pas glas echt over 9 maanden kan krijgen hier. Maar goed ziggo helpdesk gebeld hebben verzoek aangemaakt om opsturen van decoder te annuleren en maar hopen dat dat goed gaat, maar daar ga ik wel vanuit. Ik moet eens wat minder impulsief worden das wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik moet sinds kort ineens CAPTCHA invoeren voor elk Google verzoek .
Er schijnt raar netwerk activiteiten gedetecteerd te zijn.
Ik heb niets raars gedaan op mijn pc.

Na wat Googlen zie ik dat het soms provider afhankelijk gebeurt.
Vandaar mijn vraag :
Hebben meer mensen dit, of moet ik het toch op mijn netwerk zoeken?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D34F
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
Samen met twee vrienden woon ik sinds januari samen en we moesten dus televisie en internet nemen. Met Ziggo heb ik goede ervaringen gehad, dus we kwamen al gauw op het TV + Internet Z2 pakket van Ziggo. Televisie werkt prima, maar het draadloze internet is een drama. Het is een 40mbit down-/4mbit upload verbinding en bedraad halen we dat ook makkelijk, iets erboven zelfs.

De snelheid bij een draadloze verbinding is echter zeer slecht. We hebben een Cisco-modem gekregen en de snelheid fluctueerde verschrikkelijk. Het ene moment haalde we 20mbit, vervolgens weer 3/4. We hebben wat dingen geprobeerd zoals het veranderen van channel, maar niks mocht baten. Goed, een Ziggo-medewerker kwam langs met een nieuw modem van Ubee en heeft nog wat veranderingen in de instellingen van de Cisco aangebracht. Heel even leek het hierdoor opgelost, we haalde in ieder geval minimaal 20mbit, maar een paar uur later was het weer ruk. De Cisco-modem hebben we toen vervangen door de Ubee, maar met precies hetzelfde resultaat. Inmiddels hadden we het wel een beetje gehad en hebben we rondgekeken voor een goede router (de Ziggo-medewerker gaf zelf aan dat de modems van Ziggo niet erg goed zijn voor wi-fi). Het werd de TP-Link TL-WR1043ND omdat die door veel mensen werd aangeraden in combinatie met Ziggo. Router aangesloten, het stappenplan van ZIggo gevolgd en al gauw werkte de router. Snelheid rond de 40 mbit, dus super. Totdat de snelheid enkele minuten later weer rond de 5mbit lag. Sindsdien is er geen pijl op te trekken en halen we max 20mbit, maar veel vaker ligt de snelheid rond de 5mbit. Als laatste oplossing hebben we Ziggo gebeld om de Ubee-modem in bridge mode te zetten, maar de problemen blijven aanhouden.

Iemand enig idee wat we nog kunnen proberen? Elke tip is welkom, want we worden er inmiddels wel erg moedeloos van. Hieronder nog een foto van de speedtest van Ziggo op een laptop met erachter de router. Overigens hebben we op twee laptops en voor de zekerheid ook nog met smartphones getest, allen met hetzelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/1112/zigno.png
Pagina: 1 ... 14 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]