Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Is wel raar dat die snelheid zo hoog ligt want de snelheid wordt op het modem ge-capped.

Wat nu als je speedtest.ziggo.nl gebruikt? Je hebt nu die van reggefiber gebruikt.

[ Voor 41% gewijzigd door Xessive op 01-02-2013 22:38 . Reden: Aanvulling ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Gupster schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:33:
Mijn Ziggo ervaring : Zeer Slecht.

Ik heb 2-3 weken geleden abbonement afgesloten bij Ziggo, Ik heb gekozen voor de Z2 abbonement met de gratis instalatiemoneur.

Afspraak gemaakt voor vandaag (31/01/13) tussen 12u en 18u. Ik kreeg nog 2 dagen(29/01/13 van te voren een mooi SMS dat ik een afspraak heb gemaakt. Maar hij kwam niet opdagen. Heb ik proberen te bellen voor nieuw afspraak en proberen te vragen wat er gebeurde, kom ik niet door de lijn. alleen maar wachttijden. meer als 20 min aan de lijn en nog steeds geen medewerker aan de lijn. voor de 10cent per minuut zeer waardeloos service. (20.00 uur gebeld)

Ik heb dan de ziggo zakelijk gebeld om te vragen wat met de monteur gebeurde. zeg de medewerker dat de monteur om 16.40u voor de deur stond. Ik heb hele dag voor vrij gemaakt. nieuwe deurbel aangemaakt. en nog zeggen dat ik niet thuis ben. zeker onzin. ze hebben niet eens niet een niet thuis briefje achter gelaten.

Ik heb dan de site bekeken stond er dat ik voor een nieuw afspraak moet betalen voor de monteur. Dit maakt nog meer erger dan het is.

En nu afwachten of ik wel of niet de internet krijg van ziggo.

relevante info: Den Haag Zuid

edit: jammer dat ik geen negatief shop review kan plaatsen :( :( :( ZIGGO :( :( :(
Die installatiemonteurs die Ziggo stuurt zijn allemaal extern. Je moet zeker een klacht hierover indienen! Probeer anders het klachtenformulier op de website zelf (helemaal beneden op de site linkje Contact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ziggo tv ligt plat ij friesland, lange tijd niet voorgekomen. Gelukkig wel internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cvinkestijn schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:59:
Dit kwam ik tegen op een ander forum :)

Nieuwe hoge snelheid! AIE van +/- 320 Mbps. (Upload 10Mbps)

Snel een filmpje van gemaakt met mijn mobiel. (Let niet op de kwaliteit.)
https://www.dropbox.com/s/3xq9va3cw8...131_173407.mp4

En deze is voor Tinusz. (Gisteren lag de snelheid wat hoger.)
https://www.dropbox.com/s/j6yw0hig20...131_173737.mp4

bron: http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=42117&page=2
Ik zie met mn AIE plus al een paar weken meer binnenkomen dan de 60/6Mbit die geadverteerd wordt. Ik haal bij goed geseede torrents (i.e.Scandinaviers met hun 100/100 lijnen) inmiddels de 75 / 7,5 Mbit. Is dat al iemand anders ook opgevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 00:14
Aan de overkant, bij UPC komen ook verschillende berichten binnen dat daar de download fors hoger ligt bij de 120mbit lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Grappig, blijkbaar komt de 5200C standaard met een 150Mbps wifi dongle. Denk alleen dat ik hem bedraad aansluit, vanavond 's even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Exorcist schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:20:
Grappig, blijkbaar komt de 5200C standaard met een 150Mbps wifi dongle. Denk alleen dat ik hem bedraad aansluit, vanavond 's even kijken.
Dat klopt :) ik laat hem lekker draadloos, werkt prima en scheelt mij weer een lan-poort die bezet is ;) die zitten alle 4 nu ook al vol!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Exorcist schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:20:
Dat klopt. De internet verbinding wordt alleen gebruikt voor het verzenden van het ITV signaal. De daadwerkelijke content komt gewoon binnen via de coax. Als je een stabiele wifi verbinding in huis hebt kan je hem het beste via wifi aansluiten, scheelt weer kabels trekken (ligt er aan waar je modem / router staat).

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 02-02-2013 10:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:50

Snippertje

Light up your life

Was van plan over te stappen op KPN vandaag, hebben een weekenddeal op dit moment (eerste 6 maanden 35 euro). Ziggo gebeld om opzegging te regelen, bieden ze helemaal uit zichzelf de recorder in bruikleen aan mits ik er een jaar contract bij neem. Even wikken en wegen en besloten dat toch maar te doen, temeer omdat mijn internet snelheid bij KPN en schamele 17Mbit zou zijn.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Snippertje schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:35:
Was van plan over te stappen op KPN vandaag, hebben een weekenddeal op dit moment (eerste 6 maanden 35 euro). Ziggo gebeld om opzegging te regelen, bieden ze helemaal uit zichzelf de recorder in bruikleen aan mits ik er een jaar contract bij neem. Even wikken en wegen en besloten dat toch maar te doen, temeer omdat mijn internet snelheid bij KPN en schamele 17Mbit zou zijn.
Wat was je overweging om overstappen naar KPN? Puur de aanbieding? Of heb je problemen met Ziggo?

Ik heb ook de Humax in bruikleen met een jaarcontract voor noppes. Je hebt hem overigens wel 2 jaar in bruikleen, daarna is ie pas echt van jou :) (dus eigenlijk zit je er 2 jaar aan vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:50

Snippertje

Light up your life

martinusz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:37:
[...]

Wat was je overweging om overstappen naar KPN? Puur de aanbieding? Of heb je problemen met Ziggo?

Ik heb ook de Humax in bruikleen met een jaarcontract voor noppes. Je hebt hem overigens wel 2 jaar in bruikleen, daarna is ie pas echt van jou :) (dus eigenlijk zit je er 2 jaar aan vast)
De prijs speelde vooral mee, daarbij is KPN compleet ook nog wel interessant. Ik studeer nog en woon samen met mijn vriendin, budget is ook weer niet dermate groot dat we zomaar 200 euro kunnen neerleggen voor een recorder, toen die aanbieding van KPN langskwam even overlegd en dat inboeten op internet snelheid was het ons wel waard, daarbij waren we iets goedkoper uit. Maar nu die recorder gratis werd aangeboden verviel dat argument een beetje, omdat we bij Ziggo een veel hogere internet snelheid zouden hebben en ook nog eens betere beeld kwaliteit op de televisie.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Snippertje schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:40:
[...]

De prijs speelde vooral mee, daarbij is KPN compleet ook nog wel interessant. Ik studeer nog en woon samen met mijn vriendin, budget is ook weer niet dermate groot dat we zomaar 200 euro kunnen neerleggen voor een recorder, toen die aanbieding van KPN langskwam even overlegd en dat inboeten op internet snelheid was het ons wel waard, daarbij waren we iets goedkoper uit. Maar nu die recorder gratis werd aangeboden verviel dat argument een beetje, omdat we bij Ziggo een veel hogere internet snelheid zouden hebben en ook nog eens betere beeld kwaliteit op de televisie.
Budget kan inderdaad een goede overweging zijn, maar vaak is "goedkoop" toch wel duurkoop. Heb ook jaren Telfort gehad, omdat het zo lekker goedkoop was, maar de snelheid was daarmee ook eigenlijk bedroevend. Ze bieden je 20mbit, maarja ADSL -> afstand kwam hooguit tot 12mbit, wat dus 1,5 mb/sec is :F
Dat is heel lang voldoende geweest, maar tegenwoordig doe je zoveel met internet, dat hogere snelheid wel lekker was. Had mij nooit verdiept in kabelinternet, ik wist wel dat het iets sneller was, maar zoveel sneller wist ik niet :D Ik wou dat ik jaren geleden al was overgestapt!
Zit nu op de volle 120mbit snelheid, wat toch wel erg lekker is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Xessive schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:22:
[...]

Dat klopt. De internet verbinding wordt alleen gebruikt voor het verzenden van het ITV signaal. De daadwerkelijke content komt gewoon binnen via de coax. Als je een stabiele wifi verbinding in huis hebt kan je hem het beste via wifi aansluiten, scheelt weer kabels trekken (ligt er aan waar je modem / router staat).
Kan beiden, router staat er praktisch naast + Gigabit switch. Maar ik sluit hem dan liever bedraad aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Exorcist schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:53:
[...]

Kan beiden, router staat er praktisch naast + Gigabit switch. Maar ik sluit hem dan liever bedraad aan :)
In dat geval kan je dan beter een kabeltje aansluiten. Weet je in ieder geval dattie altijd verbinding heeft. Veel plezier met de humax trouwens. Ik vind het een schitterend apparaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 02-02-2013 10:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dank, de Cisco 8485 mag het veld ruimen. Twijfel om die naar boven te brengen, staat nu een Humax 5000C..maar die is daar afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Ja die 5000C is voor DTV gewoon voldoende. Je kunt evt de cisco toch plaatsen, zou ik wel even proberen, en kijken of je ITV kan gebruiken zonder problemen. Anders zet je ze beiden neer :P Schakel je over naar de cisco als je een film via ITV wilt zien.

Anders zet je hem op marktplaats, er zijn mensen zat die er nog 150 euro voor willen betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Denk het laatste, films kijk ik op zich niet in de slaapkamer (sowieso nooit via Int. TV) en anders zet ik de PS3/360 daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 09:33
Xessive schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:35:
Is wel raar dat die snelheid zo hoog ligt want de snelheid wordt op het modem ge-capped.

Wat nu als je speedtest.ziggo.nl gebruikt? Je hebt nu die van reggefiber gebruikt.
Met de speedtest van Ziggo kom ik niet boven de 100 Mbps uit terwijl ik net nog met 290Mbps iets van usenet geplukt heb. De speedtest van reggefiber liet wel de echte waarde zien. Dit was puur ter illustratie bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:55:
[...]

Ik zie met mn AIE plus al een paar weken meer binnenkomen dan de 60/6Mbit die geadverteerd wordt. Ik haal bij goed geseede torrents (i.e.Scandinaviers met hun 100/100 lijnen) inmiddels de 75 / 7,5 Mbit. Is dat al iemand anders ook opgevallen ?
Reken je wel goed?

60mbit / 8 = 7,5MB/s en dat geloof ik graag..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:34
Ik heb een Cisco EPC3925 Ziggo router. Ik heb het gevoel dat deze niet tegen veel connecties tegelijkertijd kan. Ik heb nu al vaker meegemaakt dat als ik via Utorrent meerdere bestanden met veel gebruikers aan het downloaden ben de connectie met de router in eens stopt. Ik heb dan geen internet (zowel bekabelt als draadloos) en ook is het modem via de webinterface (IP) niet meer te bereiken. Alle lampjes op het apparaat werken dan nog goed. Ik kan ook gewoon nog bellen via de cisco. Iemand met hetzelfde probleem en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
HurryUp schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Met de speedtest van Ziggo kom ik niet boven de 100 Mbps uit terwijl ik net nog met 290Mbps iets van usenet geplukt heb. De speedtest van reggefiber liet wel de echte waarde zien. Dit was puur ter illustratie bedoelt.
Weird... 8)7 Nou ja, happy downloading dan maar hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pfff nieuwe router gehaald de linksys EA4500, behoorlijk aan de prijs, hoopte mijn draadloze snelheid op te kunnen krikken op 5ghz signaal, nou helaas snelheid is langzamer geworden...zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

5200C geplaatst, nu bezig met een firmware update. Beeldkwaliteit is beter dan die van de Cisco, zoals verwacht is zwart meer zwart. Ook oogt het display minder goedkoop met tenminste de zendernaam ipv. een cijfer alleen. Mooi ding.

Komende tijd moet ik de Cisco nog even los aansluiten om nog wat opgeslagen programma's met m'n vriendin te kijken...er is nog wat All You Need is Love, Divorce en Wie is de Mol opgenomen :+

Enige nadeel is dat hij net iets hoger is dan de Cisco, waardoor mijn center speaker er niet meer op past in het meubel. Deze heb ik nu achter mijn TV moeten plaatsen.

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 02-02-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59

D4NG3R

kiwi

:)

Exorcist schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:59:
5200C geplaatst, nu bezig met een firmware update. Beeldkwaliteit is beter dan die van de Cisco, zoals verwacht is zwart meer zwart. Ook oogt het display minder goedkoop met tenminste de zendernaam ipv. een cijfer alleen. Mooi ding.

Komende tijd moet ik de Cisco nog even los aansluiten om nog wat opgeslagen programma's met m'n vriendin te kijken...er is nog wat All You Need is Love, Divorce en Wie is de Mol opgenomen :+

Enige nadeel is dat hij net iets hoger is dan de Cisco, waardoor mijn center speaker er niet meer op past in het meubel. Deze heb ik nu achter mijn TV moeten plaatsen.
Kan je de rubberen voetjes er niet onderuit halen? Of is de Humax echt veel hoger?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Bart1983 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:18:
Ik heb een Cisco EPC3925 Ziggo router. Ik heb het gevoel dat deze niet tegen veel connecties tegelijkertijd kan. Ik heb nu al vaker meegemaakt dat als ik via Utorrent meerdere bestanden met veel gebruikers aan het downloaden ben de connectie met de router in eens stopt. Ik heb dan geen internet (zowel bekabelt als draadloos) en ook is het modem via de webinterface (IP) niet meer te bereiken. Alle lampjes op het apparaat werken dan nog goed. Ik kan ook gewoon nog bellen via de cisco. Iemand met hetzelfde probleem en een oplossing?
Wat is het maxime aantal connecties wat je ingesteld hebt? Ik gebruik de Cisco puur alleen als modem maar torrents gaan als een trein

@Martinusz meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nooberke schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:12:
[...]

Wat is het maxime aantal connecties wat je ingesteld hebt? Ik gebruik de Cisco puur alleen als modem maar torrents gaan als een trein

@Martinusz meer info?
Linksys EA4500 met Netgear WNDA3100v2 op 5ghz
zie hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
nooberke schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:12:
[...]

@Martinusz meer info?
staat nu op 1000. Zal daar eens wat mee gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44
Bart1983 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:17:
[...]

staat nu op 1000. Zal daar eens wat mee gaan testen.
Dat is echt veel te veel. Een gemiddelde modem gaat ongeveer tot een 300 connecties. Ik heb mijn utorrent op 300 staan en ergens problemen mee. Toen hij op 500 stond wilde hij er om de zoveel tijd wel eens uitklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
chrisborst schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Dat is echt veel te veel. Een gemiddelde modem gaat ongeveer tot een 300 connecties. Ik heb mijn utorrent op 300 staan en ergens problemen mee. Toen hij op 500 stond wilde hij er om de zoveel tijd wel eens uitklappen.
Ik heb hem nu weer op default 200 gezet. Maar met mijn vorige Ubee modem (zonder Wifi) gaf dit geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat krijg je nu precies, als je gewoon A1iP neemt (60/6Mbit) en gelijk maandelijks opzegbaar?

-Wat voor decoder voor je TV? (Als je niks hebt aangegeven tijdens bestellen, want zonder jaarcontract krijg je geen HD decoder gratis/met korting.)

Krijg je dan zo'n standaard ding van 10 jaar geleden, digitaal naar scart met een gleuf voor je smartcard?

-Wat voor modem krijg je. een Ubee of een Cisco?

-Welke is beter? (Ik maak ook wel af en toe gebruik van Wi-Fi op de 802.11n band.)

Is de snelheid tegenwoordig gewoon stabiel, weinig storingen etc.?
Ik had al eerder Ziggo, toen nog van 10mbit naar 20mbit etc.- dat tijdperk bedoel ik dan, af- en toe was het weleens een dag brak, over een periode van 9mnd ongeveer een keer of 6-7 storingen van meerdere dagen gehad, is de ervaring nog steeds zo, of al verbeterd inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Je moet even zien dat je wel de gewenste actie gebruikt om te krijgen wat je wil.

Als je een decoder krijgt dan is het een Humax 5100 interactieve HD decoder.
Als je een recorder krijgt dan is het een Humax 5200 interactieve HD recorder in geval van een doet-het-zelf pakket. Als je kiest voor een monteur is er een kans dat de monteur een Cisco 8485 meeneemt, die slechter is. Hangt van de monteur af, sommigen hebben nog Cisco voorraad, anderen hebben de nieuwe Humax al.

Voor internet krijg je een Cisco EPC3925.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 03-02-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:09:
Wat krijg je nu precies, als je gewoon A1iP neemt (60/6Mbit) en gelijk maandelijks opzegbaar?

-Wat voor decoder voor je TV? (Als je niks hebt aangegeven tijdens bestellen, want zonder jaarcontract krijg je geen HD decoder gratis/met korting.)

Krijg je dan zo'n standaard ding van 10 jaar geleden, digitaal naar scart met een gleuf voor je smartcard?

-Wat voor modem krijg je. een Ubee of een Cisco?

-Welke is beter? (Ik maak ook wel af en toe gebruik van Wi-Fi op de 802.11n band.)

Is de snelheid tegenwoordig gewoon stabiel, weinig storingen etc.?
Ik had al eerder Ziggo, toen nog van 10mbit naar 20mbit etc.- dat tijdperk bedoel ik dan, af- en toe was het weleens een dag brak, over een periode van 9mnd ongeveer een keer of 6-7 storingen van meerdere dagen gehad, is de ervaring nog steeds zo, of al verbeterd inmiddels?
Wifi van beide modems is niet best, daarvoor kun je beter zelf een router erachter zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK-thnx.

Ja, ik heb niet echt een actie- want ik houd niet zo van jaarcontracten eigenlijk.
Alleen dan heb je zeg maar die korting en een gratis HD interactieve decoder of recorder (dan 49 euro bijleggen), maar ik neem aan dat je zonder actie toch ook wel een soort (desnoods niet-HD) digitale decoder krijgt, al dan niet in bruikleen, gewoon een simpele ofzo? Of krijg je alleen een smartcard en mag je de decoder zelf kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:19
Ik heb even in het andere topic gekeken. Heb je ook je client (je wifi adapter) ingesteld dat ie gebruik maakt van de 40MHz bandbreedte op de 5GHz frequenties?

In de specificaties van de WNDA3100v2 wordt nergens gesproken van het aantal "spatial streams" (Tx x Rx; zenden x ontvangen) dat deze adapter aan kan (m.a.w. hoeveel antennes de adapter heeft). Iedere spatial stream kan een verbindingssnelheid aan van 150Mbits (half duplex). Om 300Mbits snelheid te halen moet ie dus 2 streams aankunnen. Ter vergelijk: Een Intel Ultimate-N 6300 is een 3x3 adapter en kan dus gelijktijdig 3x150 Mbits = 450 Mbits verzenden en ontvangen.
Er zijn talloze varianten in adapters: 1x1, 1x2, 2x2, 3x3 en daarmee ook verschillende redenen waarom de een wél en de ander niet de volle snelheid van je router aankan.
Al die adapters voldoen aan de wifi-N standaard, en wekken daarmee de verwachting dat ze snel zijn. In de praktijk kan het dus tegenvallen.

Ter illustratie: mijn zoontje heeft een vrij nieuwe Core i5 laptop met een Broadcom wifi-adapter. Ikzelf heb een 5 jaar oude T9400 laptop met Intel wifi 5100. Je verwacht betere prestaties van de nieuwere laptop. Echter: de Broadcom is een 1x1 wifi adapter, de Intel een 1x2. Mijn oudje haalt dus draadloos makkelijk de dubbele snelheid.

Denk eraan dat van een in Windows aangegeven verbindingssnelheid van 150 Mbits netto ongeveer 80 - 90 Mbits echte doorvoersnelheid overblijft, vanwege allerlei overhead op de verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door Masimo op 03-02-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:40:
OK-thnx.

Ja, ik heb niet echt een actie- want ik houd niet zo van jaarcontracten eigenlijk.
Alleen dan heb je zeg maar die korting en een gratis HD interactieve decoder of recorder (dan 49 euro bijleggen), maar ik neem aan dat je zonder actie toch ook wel een soort (desnoods niet-HD) digitale decoder krijgt, al dan niet in bruikleen, gewoon een simpele ofzo? Of krijg je alleen een smartcard en mag je de decoder zelf kopen? :)
Je krijgt niet eens een smartcard, je mag alles zelf kopen.

Voor acties:
• Bel de klantenservice.
http://www.ziggo.nl/actietvplus
http://www.ziggo.nl/actietvextra
http://www.ziggo-itvactie.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 03-02-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook niet echt nodig eigenlijk, kijk geen TV :')
Maar zit onderhand wel om een betere verbinding verlegen...vandaar dat Ziggo in de picture komt.
Las wel in de AV dat men mag knijpen en allerlei zaken naar eigen bevinden voorrang mogen geven (mijn torrents? :+), dat was vroeger niet.

Voor de HD-decoders heb je de acties met gratuit of bijdokken, afhankelijk van je keuze, maar je krijgt wel een pakket met een modem, smartcard en decoder, als het goed is.
Alleen dan een standaard digitale decoder, zonder HD capabilities en ik denk een scart-uitgang?

Ben benieuwd welk type dit dan is. Ziggo kan toch geen digitale tv in een 54euro Ai1P-abo leveren, zonder kastje en smartcard? Beetje raar. Maar ik ben ook raar- ik heb niet eens TV, dus het boeit eigenlijk ook niet.
Ik ben alleen benieuwd hoe zij zich er vanaf maken, als je niks fancy's wilt.
De goodies komen uiteraard alleen voor degenen die zich willen commiteren aan het gezag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hoe kom je eraan dat je een pakket met modem en decoder zou krijgen?

Ik denk zelf dat je alleen maar een modem krijgt en aansluitmateriaal. Analoge TV kan je zo kijken, voor digitaal koop je maar een kastje. Er zijn zat acties om een decoder of recorder gratis of met korting te krijgen.

[ Voor 69% gewijzigd door Mentalist op 03-02-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Masimo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:45:
[...]
Denk eraan dat van een in Windows aangegeven verbindingssnelheid van 150 Mbits netto ongeveer 80 - 90 Mbits echte doorvoersnelheid overblijft, vanwege allerlei overhead op de verbinding.
En dat is de reden waarom ik vaste desktops altijd bedraad aansluit, scheelt zoveel gezeur met snelheden. Kijk, een laptop moet gewoon draadloos zijn, en tablet idem en mobiel ook, maar op een tablet zal je nooit geen 120mb halen en een mobiel ook niet dus is draadloos prima.

Ik haal zelf ook op mijn laptop 80mb op een 150n verbinding, prima, ik ga zelf niet een aparte adapter kopen voor 45mb meer, dan loop ik even naar boven (is nog gezond ook :) ) en haal hem stabiel op 120mb binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kreeg ik de vorige ook?
Vierkante doos, met Motorola modem, aansluitpakket (wanddoos etc.), standaard decoder (ingeleverd voor 50 euro aan de winkelier waar ik het pakket ophaalde, winkelwaarde was 80 euro) en later kreeg ik bij verlening nog een Cisco interactieve decoder (allereerste model bij Ziggo), later op mplaats verkocht (250 ballen.)

Dus tegenwoordig krijg je niks meer, als je geen actie neemt (met gelijk een jaarcontract)? Jammer.
De redelijk hoge prijs van 54 euro voor 60mbit kan ik dus niet meer compenseren met een verkoop van een decoder. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bij aansluiting TV-only of als optie bij 1 jaar Ai1 kan je wel een gratis Humax 5100 interactieve decoder krijgen. Het lijkt me dan vreemd als je die ook krijgt als je geen jaarcontract kiest.

Minder dan dat leveren ze niet denk ik. Maar bedenk je wel dat ik pas een Humax IR Fox C (digitale decoder met SCART) voor €5 heb gekocht. En ik heb in een ander (niet publiek) forum iemand een gratis Samsung HD decoder aan zien bieden. Dus die dingen zijn blijkbaar ook niet zoveel meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
marcel23456 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:06:
[...]

En dat is de reden waarom ik vaste desktops altijd bedraad aansluit, scheelt zoveel gezeur met snelheden. Kijk, een laptop moet gewoon draadloos zijn, en tablet idem en mobiel ook, maar op een tablet zal je nooit geen 120mb halen en een mobiel ook niet dus is draadloos prima.

Ik haal zelf ook op mijn laptop 80mb op een 150n verbinding, prima, ik ga zelf niet een aparte adapter kopen voor 45mb meer, dan loop ik even naar boven (is nog gezond ook :) ) en haal hem stabiel op 120mb binnen.
Bed raad is het beste maar is niet zo handig en mooi bij een all in one pc op de eettafel ;) vandaar goede draadloze verbinding nodig. Morgen ander wifi adapter halen van linksys, die netgear gaat mooi retour!

Edit: Ohja nog reactie op die speedtest filmpjes, die reggifiber speedtest klopt geen knars van :) geeft bij mij totaal overdreven waardes, waardes die hoger zijn dan de wifi-adapter uberhaupt aankan :F
Dus ik zou die niet als erg betrouwbaar beschouwen! Kreeg trouwens wel een mail dat ze bij ons ook werkzaamheden gaan uitvoeren 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 04-02-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Binnenkort begint het formule 1 seizoen weer, echter helaas wordt deze sport de komende 3 jaar door sport 1 uitgezonden en dus niet meer live door rtl7. Mijn vader, broer en ik volgen de formule 1 al zolang ik me kan herinneren. Maar om nu 15 euro per man per maand (alle 3 eigen huis en eigen ziggo abonnement) te betalen om de formule 1 bij sport1 te kunnen zien gaat ons een beetje ver, vooral ook omdat we de overige sporten die sport1 uitzend niet hoevente zien.

Nu vraag ik mij echter af of het mogelijk is om dit abonnement te delen, aangezien je 3 smartcards per huishouden kan activeren? Dus ik neem bijvoorbeeld het sport1 abonnement, we delen de kosten en ik geef mijn broer en vader beide een smartcard. Kunnen zij dan ook sport1 kijken en maakt het dan nog iets uit of er via een interactieve decoder gekeken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
Wordt formule 1 niet op BBC 1 uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Mag niet, werkt uitstekend zolang je alle 3 maar in dezelfde Ziggo regio woont (Ziggo West of Ziggo Oost) :) En de Formule 1 op BBC is straks ook gehalveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tha_bulldog schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:02:
Mag niet, werkt uitstekend zolang je alle 3 maar in dezelfde Ziggo regio woont (Ziggo West of Ziggo Oost) :) En de Formule 1 op BBC is straks ook gehalveerd :)
Kan ik me niet voorstellen. Interactieve TV bestaat uit slechts 2 regio's?

Laten we zeggen dat er 10 frequenties beschikbaar zijn voor iTV en dat op iedere frequentie 10 man kunnen kijken (is waarschijnlijk optimistisch).

Dan loopt heel iTV in de soep als er in half Nederland meer dan 100 man een film/UG/whatever opzetten?

iTV leest tenslotte je smartcard. Op basis daarvan kan je bepaalde films/series kijken of bestellen. Facturatie gaat ook op basis van de smartcard. Op het moment dat je een film poogt te kijken gaat er een seintje naar de Ziggo servers "start film X in regio Y op frequentie Z". De decoder zal vervolgens daarop afstemmen.

De vraag is of de decoder adhv de aangesloten coax zelf uit kan vissen in welke regio hij zit en dat doorgeeft aan de Ziggo servers. Het alternatief is dat de regio vaststaat en gebaseerd op het adres waarop de smartcard is geregistreerd.

In het eerste geval zou het kunnen werken, maar kan Ziggo zien dat jij 3 smartcards op verschillende adressen gebruikt. In het tweede geval kan je iTV opzetten maar zal je geen beeld krijgen, de film zal dan uitgezonden worden in de regio waar de smartcard is geregistreerd (en waar jij op dat moment niet bent).

Als je een Cisco interactieve decoder hebt zal Ziggo altijd kunnen zien vanuit welke regio je kijkt aangezien upstream dan via Ziggo coax gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 04-02-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Nee, iTV gaat over Docsis. In de Cisco zit gewoon een kabelmodem ingebouwd en daarom sluit je de Humax ook met een Ethernetkabeltje aan :)

Ik heb een smartcard met Film1/Sport1/EDLive die ik prima in mijn Cisco kan gebruiken. Interactieve diensten heb ik nooit getest omdat het MAC adres van de Cisco van mij wel geregistreerd staat met de Ziggo TV Extra smartcard van mijn eigen abbo. Het bekijken van de standaard DVB-C streams kan echter prima, als je dan interactief wil gaan steek je even een basis smartcard die je op je eigen adres registreert in je ontvanger :)

Overigens, het is zo dat je standaard 3 smartcards kan registreren. De vierde en vijfde kunnen alleen via de klantenservice en hier zit dan ook geen preview periode meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tha_bulldog schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:19:
Nee, iTV gaat over Docsis. In de Cisco zit gewoon een kabelmodem ingebouwd en daarom sluit je de Humax ook met een Ethernetkabeltje aan :)
Dat zeg ik, bij de Humax ben je dus op zich nog anoniem voor Ziggo als je een ISP gebruikt anders dan Ziggo.. Maar als je buiten je eigen regio gaat verwacht ik dat je gewoon geen beeld meer krijgt.
Overigens, het is zo dat je standaard 3 smartcards kan registreren. De vierde en vijfde kunnen alleen via de klantenservice en hier zit dan ook geen preview periode meer op.
Ik heb vrij recent (december geloof ik) de interactieve ontvanger + smartcard gekregen, aangesloten en geen preview periode gekregen. Eredivisie, Film1Sport1 en HBO hebben het nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:30:
[...]

Bed raad is het beste maar is niet zo handig en mooi bij een all in one pc op de eettafel ;) vandaar goede draadloze verbinding nodig. Morgen ander wifi adapter halen van linksys, die netgear gaat mooi retour!

Edit: Ohja nog reactie op die speedtest filmpjes, die reggifiber speedtest klopt geen knars van :) geeft bij mij totaal overdreven waardes, waardes die hoger zijn dan de wifi-adapter uberhaupt aankan :F
Dus ik zou die niet als erg betrouwbaar beschouwen! Kreeg trouwens wel een mail dat ze bij ons ook werkzaamheden gaan uitvoeren 8)
BAM nieuwe Linksys AE3000 stick gehaald en zit nu draadloos op 110 mbit :o 8)
Moraal van het verhaal: koop een goede stick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-10 16:07
Spurlie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:40:
Binnenkort begint het formule 1 seizoen weer, echter helaas wordt deze sport de komende 3 jaar door sport 1 uitgezonden en dus niet meer live door rtl7. Mijn vader, broer en ik volgen de formule 1 al zolang ik me kan herinneren. Maar om nu 15 euro per man per maand (alle 3 eigen huis en eigen ziggo abonnement) te betalen om de formule 1 bij sport1 te kunnen zien gaat ons een beetje ver, vooral ook omdat we de overige sporten die sport1 uitzend niet hoevente zien.

Nu vraag ik mij echter af of het mogelijk is om dit abonnement te delen, aangezien je 3 smartcards per huishouden kan activeren? Dus ik neem bijvoorbeeld het sport1 abonnement, we delen de kosten en ik geef mijn broer en vader beide een smartcard. Kunnen zij dan ook sport1 kijken en maakt het dan nog iets uit of er via een interactieve decoder gekeken wordt?
Het Duitse RTL Television zend dit jaar alle wedstrijden uit en zit gewoon in het (digitale) basispakket. Ik zat/zit met hetzelfde probleem totdat ik er achter kwam dat RTL Television F1 uitzond. Dan heb je natuurlijk wel duits commentaar maar gelukkig is er voor een deel ook nog gewoon Veronica en BBC waar af en toe races live zijn te volgen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
De extra vraag mbt interactieve tv was inderdaad meer bedoeld om te weten of ziggo daar sneller kan zien dat je een smartcard van iemand anders gebruikt. Zelf heb ik geen interactieve tv (daarvoor heb ik een htpc), maar mijn broer wel. Hij heeft wel ook nog een cam module (wat ik ook heb) en die zou hij natuurlijk kunnen gebruiken.
Maar zo te lezen is het dus wel mogelijk, we wonen allemaal in dezelfde ziggo regio. Maar eens proberen. Samen hebben we nog wel 2 of 3 extra ziggo (of oude @home) kaartjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Haalde vandaag een downloadsnelheid van 17.xxx KB/s.
Of ik weet niet meer hoe ik moet omrekenen, of dit is vrij veel voor een 60Mbit abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Sinds ik de Humax 5200c ertussen heb hangen, doet m'n tv regelmatig storen. Ik kijk voornamelijk via de tuner van m'n tv (CI+). Coax loopt via de Humax naar m'n tv. Dit had ik ook al zo met de Cisco, maar met die had ik nooit die storingen. Komt dit iemand bekend voor?

Bij storen bedoel ik, het beeld valt weg voor een seconde en de zenderinfo verschijnt opnieuw bovenin beeld. Net alsof het signaal korstondig wordt ondebroken. De humax staat dan gewoon op standby.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 04-02-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
tiguan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:50:
Sinds ik de Humax 5200c ertussen heb hangen, doet m'n tv regelmatig storen. Ik kijk voornamelijk via de tuner van m'n tv (CI+). Coax loopt via de Humax naar m'n tv. Dit had ik ook al zo met de Cisco, maar met die had ik nooit die storingen. Komt dit iemand bekend voor?

Bij storen bedoel ik, het beeld valt weg voor een seconde en de zenderinfo verschijnt opnieuw bovenin beeld. Net alsof het signaal korstondig wordt ondebroken.
Je lust dus de coax door vanaf de Humax naar de TV....
Gewoon splitter op je wandcontactdoos en 1 kabel naar TV en 1 naar de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat is ook een oplossing, maar waarom zou dit niet werken. Bij de Cisco werkt het ook. De aansluitingen zijn ook gewoon aanwezig op de Humax hiervoor. Een coax-in en een coax-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
tiguan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:57:
Dat is ook een oplossing, maar waarom zou dit niet werken. Bij de Cisco werkt het ook. De aansluitingen zijn ook gewoon aanwezig op de Humax hiervoor. Een coax-in en een coax-out.
Misschien dat de frequenties net even anders zijn die doorgegeven worden vanaf de Humax. Probeer eens de zenders op de TV opnieuw te zoeken en kijk dan even wat het resultaat is. Iets anders kan ik zo niet verzinnen.

Vervang ander de 'loop cable' (die dunne zwarte) voor een reguliere coax kabel. Die loopcable wordt normaal gesproken alleen gebruikt voor de doorgifte van 1 analoog kanaal en niet een hele transportstroom

[ Voor 16% gewijzigd door Xessive op 05-02-2013 06:49 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 23:08
Xessive schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 06:47:
[...]
Die loopcable wordt normaal gesproken alleen gebruikt voor de doorgifte van 1 analoog kanaal en niet een hele transportstroom
Hoe komt je daar nu bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik had het er met een collega over net. Hij denkt dat het door de stroombesparingsstand komt van de Humax. Als ik die uit zet zou het probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Vanavond maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:08:
Ik had het er met een collega over net. Hij denkt dat het door de stroombesparingsstand komt van de Humax. Als ik die uit zet zou het probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Vanavond maar even testen.
Dat wilde ik gisteren nog zeggen, maar vergeten :) heb dat al eens ergens anders gelezen!
Omdat je humax in spaarstand gaat (als die aanstaat) krijg je een dip in je stroomtoevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:40
Ik heb het wel anders dan jij, ik heb mijn humax apart op een signaalversterker zitten en de tv met ci+ apart.
Echter, de standby dip (ik heb de besparingsstand aan) heb ik nog nooit last van gehad bij de humax. Echter de ci+ module geeft zeer vaak problemen. Die slaat regelmatig het authenticatie proces over daardoor.
Het zou dus bij jou wel eens de combinatie kunnen zijn van spaarstand humax>tv>ci+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vannacht zijn er werkzaamheden bij mij in de buurt. Vorige keer ging dit niet goed en had ik een defecte modem nadien. Hopelijk gaat het vannacht goed.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
eehh je hebt gelijk. 1 transportstroom = 1 analoge zender. was ff in de war.

Wat er kan gebeuren is als je die loop cable gebruikt tussen je tv/decoder en de wandcontactdoos is dat je problemen kan ondervinden met je digitale tv beeld.

In deze setup wordt de kabel dus gebruikt voor doorgave van het digitale TV beeld vanaf de decoder (als deze in de standby staat) naar een TV met CI+ en zou dus problemen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Erg vreemd, heb hier een setup staan waarmee ik alijd fatsoenlijke snelheden haalde (rond de 60Mbps).
Sinds kort (Dit weekend gok ik) haal ik niet sneller dan 3Mbps.

Er is niks veranderd aan mijn instellingen of Wi-Fi config.

Is er iets aan de hand bij Ziggo of moet ik echt eerst bij mezelf controleren? Van alles al een reset gedaan, veranderd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kunnen ze bij Ziggo niet zien of er iets aan de hand is, en zo ja, eventueel wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vecodo schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:59:
Erg vreemd, heb hier een setup staan waarmee ik alijd fatsoenlijke snelheden haalde (rond de 60Mbps).

Is er iets aan de hand bij Ziggo of moet ik echt eerst bij mezelf controleren? Van alles al een reset gedaan, veranderd niks.
Ook bedraad?
Anders zou ik Ziggo klantenservice even bellen met de vraag of ze je modem even kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
martinusz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Ook bedraad?
Anders zou ik Ziggo klantenservice even bellen met de vraag of ze je modem even kunnen uitlezen.
Test het zo bedraad even en dan bel ik Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Als het dan opgelost is kan je beter een splitter kopen zodat je de loop niet hoeft te gebruiken, dat verdien je dan snel genoeg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Vecodo schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:59:

Heeft iemand in je buurt zijn (wellicht nieuwe) wifi netwerk ingesteld op hetzelfde kanaal? Met het progje InSSiDer kun je naburige netwerken en hun kanaalinstellingen zien.
Maar eerst even checken of je bekabeld wel de normale snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

m-buurman

hmmm...coffee!!

Sinds gisteren is mijn internetverbinding offline, althans dat lijkt zo want ik kan geen websites meer bereiken. (heb wel een IP, verschillende DNS servers geprobeerd).
Nu heb ik alles geprobeerd en wat mij opvalt is dat mijn router (dd-wrt firmware) aangeeft dat het aantal connecties gigantisch hoog is, verhogen van de max heeft geen zin want het aantal connecties neemt gewoon toe. Ik download niets, geen torrents, geen virussen, etc.

Kan dit gerelateerd zijn aan de DDOS problemen die Ziggo kort geleden had? (of nog heeft)

[ Voor 6% gewijzigd door m-buurman op 06-02-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Masimo schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:44:
[...]

Heeft iemand in je buurt zijn (wellicht nieuwe) wifi netwerk ingesteld op hetzelfde kanaal? Met het progje InSSiDer kun je naburige netwerken en hun kanaalinstellingen zien.
Maar eerst even checken of je bekabeld wel de normale snelheid haalt.
Heb InSSiDer aangezet en zie geen enkel ander wifi kanaal.
ik draai ook op channel 13 wat niet heel gebruikelijk is.

Ziggo modem - TP-Link router - Wi-Fi connectie - Desktop

Overigens hebben alle draadloze apparaten er last van binnen mijn netwerk. Vanavond even kabel gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Vecodo op 06-02-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vecodo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:56:
[...]

Overigens hebben alle draadloze apparaten er last van binnen mijn netwerk. Vanavond even kabel gebruiken.
Geen enkel wifi netwerk? Jij hebt geen buren? :+
Ik wou dat ik geen enkel netwerk in de buurt had, maar dat wordt vrij lastig midden in een wijk O-)

Als alle draadloze apparaten er last van hebben, dan lijkt het mij dat het signaal niet goed is, misschien toch iets mis in de router, maar probeer ook zeker eerst bedraad nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Ik heb in mijn directe omgeving meerdere ziggo wifi modemrouters staan. Als ik inssider gebruik zie ik alleen die van de buren (via een atheros wifi kaart (icidu)).... Zal wel iets met die atheros driver zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49
Gister kwam hier een Ziggo medewerker aan de deur; het ging om een zogenaamde 'buurt actie'. Heeft dit nog financiele voordelen of is het een mooi naampje voor een ordinaire verkoopactie?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 15:39
Ligt eraan wat ie je heeft aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xessive schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:22:
Ik heb in mijn directe omgeving meerdere ziggo wifi modemrouters staan. Als ik inssider gebruik zie ik alleen die van de buren (via een atheros wifi kaart (icidu)).... Zal wel iets met die atheros driver zijn denk ik.
Atheros werkt inderdaad niet standaard met het WiFi-modem van Ziggo. Vaak icm Windows Vista.
Dacht dat je idd 1 en ander aan de drivers diende aan te passen..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
xzaz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
Gister kwam hier een Ziggo medewerker aan de deur; het ging om een zogenaamde 'buurt actie'. Heeft dit nog financiele voordelen of is het een mooi naampje voor een ordinaire verkoopactie?
Check hun site met acties en vergelijk |:(
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:30:
[...]

Atheros werkt inderdaad niet standaard met het WiFi-modem van Ziggo. Vaak icm Windows Vista.
Volgens mij is dit best wel onzin, Atheros netwerkkaarten zitten in heel veel pc's/laptops inclusief mijn pc en laptop en dat werkt gewoon probleemloos. Drivers updaten moet je sowieso altijd doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]martinusz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:08:
[...]

[...]

blabalabla

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dat heeft denk ik meer met Windows WP en Vista + drivers te maken dan met het merk van de netwerkkaarten ;) Dat die 2 genoemd worden is omdat die het meest voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:13:
Dat heeft denk ik meer met Windows WP en Vista + drivers te maken dan met het merk van de netwerkkaarten ;) Dat die 2 genoemd worden is omdat die het meest voorkomen.
Hmm ik weet het niet..Ik dacht te vernemen dat bij mij destijds de Atheros drivers niet correct waren, maar I could be wrong :P Maar ook jou verklaring klinkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
martinusz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:08:
[...]

Wat denk je dat ik gedaan heb |:(, ze hebben nog niks aangeboden dus weet ook geen prijzen. Op de website staat niks vermeld over 'buurt-actie', zou wel gaan over de actie die ze nu hebben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ze waren er, en hebben niks aangeboden?

Meestal stellen die acties niet veel voor, in de zin van: je krijgt altijd wel voordeel, zelfs als je deze zou missen.

Ik had een brief in de bus, persoonlijk aanbod, tijdelijk gratis decoder/recorder ( twv €280 ofzo) bij een nieuw abonnement.
Maar was maar geldig tot X-datum.
2 maanden later vond ik die brief pas, gebeld of dat nog steeds geldig was.
Ja hoor, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:30:
[...]

Dat klopte inderdaad. Maar ikzelf draai met Win7 en heb de laatste versie via Windows update en van de icidu site afgehaald.
martinusz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:08:

Volgens mij is dit best wel onzin, Atheros netwerkkaarten zitten in heel veel pc's/laptops inclusief mijn pc en laptop en dat werkt gewoon probleemloos. Drivers updaten moet je sowieso altijd doen ;)
Dit is helaas geen onzin. Er waren in het begin van de verspreiding van de wifi modem routers idd problemen voornamelijk op Win Vista i.c.m. Atheros (een bepaalde serie van NICs).

Via de site atheros.cz kon je toen de laatste versie van de drivers downloaden die het probleem oplosten ondanks dat het geen windows gecertificeerde drivers waren.

Die website schiet me net te binnen terwijl ik dit stukje aan het tikken ben. Zal vanavond eens even snuffelen daar. Als ik wat meer weet en/of resultaat heb behaald laat ik het weten!

** Update **
Heb via atheros.cz de laatste versie van de atheros 922X driver gedownload en geïnstalleerd. Ik zie nu 2 Ziggo modems.

[ Voor 6% gewijzigd door Xessive op 06-02-2013 19:16 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Xessive schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:31:
[...]

Dat klopte inderdaad. Maar ikzelf draai met Win7 en heb de laatste versie via Windows update en van de icidu site afgehaald.

[...]

Dit is helaas geen onzin. Er waren in het begin van de verspreiding van de wifi modem routers idd problemen voornamelijk op Win Vista i.c.m. Atheros (een bepaalde serie van NICs).

Via de site atheros.cz kon je toen de laatste versie van de drivers downloaden die het probleem oplosten ondanks dat het geen windows gecertificeerde drivers waren.

Die website schiet me net te binnen terwijl ik dit stukje aan het tikken ben. Zal vanavond eens even snuffelen daar. Als ik wat meer weet en/of resultaat heb behaald laat ik het weten!
Dat was de AR5007EG, een vrij oude WiFi (G) chip. De nieuwere Atherossen zouden gewoon goed moeten werken zonder update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Vecodo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:56:
[...]

Kanaal 13 kan goed werken, maar ook problemen opleveren. Sommige drivers ondersteunen de 13 kanalen niet goed.
Probeer eens op 1, 6 of 11, dat zijn de sterkste (en niet overlappende) kanalen. Helaas zijn die vaak ook het meest benut, en heb je last van storingen. Maar in jouw geval moet dat wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
xzaz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Wat denk je dat ik gedaan heb |:(, ze hebben nog niks aangeboden dus weet ook geen prijzen. Op de website staat niks vermeld over 'buurt-actie', zou wel gaan over de actie die ze nu hebben lopen.
Ik vind dit wel bijzonder:
Ding-Dong
"Ja goedenavond, wij zijn van Ziggo en bellen aan vanwege een buurtactie. Nou fijne avond nog"

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dennis-L schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:25:
[...]

Ding-Dong
"Ja goedenavond, wij zijn van Ziggo en bellen aan vanwege een buurtactie. Nou fijne avond nog"

Waarschijnlijk heeft hij ze afgepoeierd met geen interesse, maar heeft ie nu wel intresse blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Timmert schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:23:
[...]

Dat was de AR5007EG, een vrij oude WiFi (G) chip. De nieuwere Atherossen zouden gewoon goed moeten werken zonder update.
Ja maar het is wel bizar dat ik op de laptop van m'n vriendin (met een intel wifi adapter) een stuk of 8 netwerken zie.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Xessive schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:55:
[...]

Ja maar het is wel bizar dat ik op de laptop van m'n vriendin (met een intel wifi adapter) een stuk of 8 netwerken zie.... 8)7
Mee eens, maar wel realiteit.
Ik heb hier twee laptops met een Intel resp. een Broadcom wifi adapter. Die zien "alles".
Een derde, wat oudere, laptop met Atheros wifi adapter tast continue in het duister. Die ziet véél minder netwerken. Zal ongetwijfeld te maken hebben met ontvangstgevoeligheid, bandbreedte instellingen, .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Masimo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:55:
[...]

Mee eens, maar wel realiteit.
Ik heb hier twee laptops met een Intel resp. een Broadcom wifi adapter. Die zien "alles".
Een derde, wat oudere, laptop met Atheros wifi adapter tast continue in het duister. Die ziet véél minder netwerken. Zal ongetwijfeld te maken hebben met ontvangstgevoeligheid, bandbreedte instellingen, .....
Ja dat moet dan haast wel. Nu was dit een kaartje van ca. 14 euro geloof ik. Dus daar mag je dan ook niet veel van verwachten. Tot op heden geen problemen ondervonden met de connectie naar mijn linksys router dus klagen doe ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Dennis-L schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:25:
[...]

Ding-Dong

Het was zo omdat ik geen beslissingen mag maken omdat ik niet de man des huizes ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is er een makkelijke manier om aan een FDU van tratec te komen? Ik heb mijn Cisco aan een vriendin gegeven maar die heeft geen versterker natuurlijk. En ik heb de mijne zelf nodig, neem ik aan tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

tiguan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:19:
Is er een makkelijke manier om aan een FDU van tratec te komen? Ik heb mijn Cisco aan een vriendin gegeven maar die heeft geen versterker natuurlijk. En ik heb de mijne zelf nodig, neem ik aan tenminste.
Je bedoelt een FRA-752?

Sluitallesaan.nl of Marktplaats (bijvoorbeeld advertentie 642155110).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:40
€29 bij de Ziggo Studio, moet je natuurlijk wel een beetje in de buurt wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Timmert schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:31:
[...]

Je bedoelt een FRA-752?

Sluitallesaan.nl of Marktplaats (bijvoorbeeld advertentie 642155110).
Zo te zien precies hetzelfde kastje maar dan een ander merk of label, tenminste, ik kwam op de FDU-44.

Ziggo Studio is zo te zien wel goedkoper dan de rest, maar ik woon niet in de buurt van zo'n ding helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 07-02-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tiguan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:19:
Mja. Hoeft niet.

Ik heb atm 1x interactieve HD decoder, 3x analoge TV, 2x radio en 1x kabelmodem aangesloten. Kabelmodem zit direct op het AOP-ding aangesloten, de rest is met twee multitaps van een paar dollar aangesloten.

Vooralsnog (afkloppen) overal helder beeld.

Ik gebruik deze:
1-to-3 Coaxial TV Cable TAP 12 DB (5~1000Mhz)
1-to-4 Coaxial TV Cable TAP Direction Cuppler (5~1000Mhz)

Wees gewaarschuwd, het is niet helemaal standaard F - de connectoren zijn nèt iets groter. De meegeleverde F-connectoren passen wel, maar die vind ik maar niks. Reguliere F-connectoren krijg je er wel op.. Met een moersleutel. Als je er niet iedere dag dingen aan wil veranderen op zich niet zo'n ramp en ze zijn erg goedkoop.

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 07-02-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
EDIT: het werkt weer correct. :)

[ Voor 136% gewijzigd door HollowGamer op 08-02-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 14:15

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

HollowGamer schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:31:
Ik word op dit moment helemaal gek.. :S

Mijn internet-verbinding (Z2) is ontzettend langzaam sinds deze week. Op dit moment heb ik geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen. Het begon eigenlijk bij het langzaam tot niet laden van een https://* pagina en YouTube-video's.
Die langzame Youtube video's (zeker in HD) hebben wel meer mensen last van (onder andere ik) echter afgelopen weekend was dat bij mij geen probleem.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Je hebt alleen een upload probleem? Dat is op zich best vreemd, misschien is de router stuk, ik zou toch de klantenservice bellen, die kunnen je modem uitlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 15:39
Gisteren bij kennissen het modem vervangen wat zij al tig jaar geleden hebben gekregen door een Ubee (ze hadden het abo verhoogd en kregen ook gelijk een nieuw modem).

Wat ik alleen vreemd vond, is dat de instructie niet helemaal klopt.
Na alles aangesloten te hebben, kwam ik vervolgens op de activatiepagina uit waar direct al de gegevens ingevuld stonden (naam/postcode/telefoonnummer etc), en na een paar keer doorklikken kwam er te staan dat alles gereed was en 15 minuten later was er gewoon netjes verbinding.

Hoef je dan tegenwoordig de activatiecode niet meer in te vullen ofzo, want dat staat nog wel in de instructie?
Niet dat het het erg is, want dit is stukken makkelijker zo, maar dan zouden ze toch wel even de instructies mogen aanpassen.

Ik heb een uurtje later, om te testen of alles bleef werken, het modem een minuutje van de stroom gehad en na opnieuw opstarten bleef alles gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JeroenV_ schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:49:
Gisteren bij kennissen het modem vervangen wat zij al tig jaar geleden hebben gekregen door een Ubee (ze hadden het abo verhoogd en kregen ook gelijk een nieuw modem).

Wat ik alleen vreemd vond, is dat de instructie niet helemaal klopt.
Na alles aangesloten te hebben, kwam ik vervolgens op de activatiepagina uit waar direct al de gegevens ingevuld stonden (naam/postcode/telefoonnummer etc), en na een paar keer doorklikken kwam er te staan dat alles gereed was en 15 minuten later was er gewoon netjes verbinding.

Hoef je dan tegenwoordig de activatiecode niet meer in te vullen ofzo, want dat staat nog wel in de instructie?
Niet dat het het erg is, want dit is stukken makkelijker zo, maar dan zouden ze toch wel even de instructies mogen aanpassen.

Ik heb een uurtje later, om te testen of alles bleef werken, het modem een minuutje van de stroom gehad en na opnieuw opstarten bleef alles gewoon werken.
Tegenwoordig zijn de modems die Ziggo rechtstreeks naar klanten stuurt al geprepareerd. Maakt het voor jan met de pet weer wat makkelijker om zijn modem te vervangen :)

De modems die de monteurs meenemen zijn wel gewoon 'blanco', dus daarvoor heb je de code wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
scheelt ook wel, dat men al internet heeft en dat dat niet meer geactiveerd hoeft te worden.... Dus op zich is het niet heel vreemd dat de gegevens al bekend zijn.

zeker, zeker

Pagina: 1 ... 13 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]