Even een korte vraag... hebben jullie die Humax 5200C via de sluitallesaan.nl website geregeld of via ziggo.nl?
Ziggo levert de radio via de kabel. Zeg je kabel op, dan verlies je ook de radio ontvangst.GoEV6 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:57:
Ben aan het dubben om over te stappen naar glasvezel. Wil wel de mogelijkheid behouden om via de kabel radio te kunnen luisteren. Welke radiozenders kan ik blijven luisteren als ik alles van Ziggo opzeg? Of is dat helemaal niet mogelijk?
Genoeg zenders echter zijn ook via de ether te ontvangen.
Van glasvezel weet ik dat je vaak ook 'analoge tv' kan ontvangen, wellicht dat daar ook analoge radio bij zit.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 28-01-2013 17:29 ]
Via www.ziggo.nl/actietvextraFlex schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:08:
Even een korte vraag... hebben jullie die Humax 5200C via de sluitallesaan.nl website geregeld of via ziggo.nl?
Het gaat mij erom dat ik niet een decoder hoef aan te zetten om radio te kunnen luisteren. Natuurlijk kan het ook via FM maar vind kabel wel zo fijn.job schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:28:
[...]
Ziggo levert de radio via de kabel. Zeg je kabel op, dan verlies je ook de radio ontvangst.
Genoeg zenders echter zijn ook via de ether te ontvangen.
Van glasvezel weet ik dat je vaak ook 'analoge tv' kan ontvangen, wellicht dat daar ook analoge radio bij zit.
Dank voor jullie reactie, Humax 5200C telefonisch besteld bij Ziggo. Humax wordt 1 februari al geleverd
Perfect geholpen bij de telefonische bestelling
Das snel, op mijn bevestiging is het tien tot veertien werkdagenFlex schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:59:
Dank voor jullie reactie, Humax 5200C telefonisch besteld bij Ziggo. Humax wordt 1 februari al geleverd![]()
Kies een provider die analoge TV/radio levert en je kunt, net als bij Ziggo, gewoon radio luisteren via "de kabel".GoEV6 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:14:
[...]
Het gaat mij erom dat ik niet een decoder hoef aan te zetten om radio te kunnen luisteren. Natuurlijk kan het ook via FM maar vind kabel wel zo fijn.
Zo uit mijn hoofd leveren de volgende providers analoge TV/radio:
Lijbrandt
Concepts-ICT
Vodafone
Solcon
Fyber
Deze niet:
KPN
XS4ALL
Tele2
Telfort
It ain't stupid if it works!
Dan heb ik helemaal geen klagen met 86mb over wifi n 150D4NG3R schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:09:
60Mbit voor wireless N 150Mbit is niet slecht.
Dat was het bij mij ook, maar ik had hem zaterdag besteld en donderdag werd hij al afgeleverd.Exorcist schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:08:
[...]
Das snel, op mijn bevestiging is het tien tot veertien werkdagen
Hahaha dat is idd wel apart dat je humax gezien wordt als en popcorn hour door je PS3. Maar beter zo als dat 'ie um ziet als onbekend device. Ben wel benieuwd of het zo gaat werken als 'mediaspeler' trouwens.tiguan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:01:
Ja hier ook overgestapt op de Humax 5200c, ik vind het die 200 euro wel waard hoor. Vooral de extra functionaliteiten, de snelheid en de veel mooiere interface
@Xessive: Idd, stabiliteit is ook veeel beter. Ik wilde altijd nog een mediaplayer achting ding kopen, dat hoeft nu niet meerDe PS3 media server herkent 'm trouwens als een Popcorn Hour, wel grappig.
Seriously? Nope, not a bit...
Ik snap ook nog steeds niet waarom je theoretisch geen 150mbit kan halen, waarom zetten ze dan niet gewoon de echte snelheid neer die je kan halen via Wifimarcel23456 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 01:17:
[...]
Dan heb ik helemaal geen klagen met 86mb over wifi n 150
Float like a butterfly, sting like a bee.
WiFi is half-duplexmartinusz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:29:
[...]
Ik snap ook nog steeds niet waarom je theoretisch geen 150mbit kan halen, waarom zetten ze dan niet gewoon de echte snelheid neer die je kan halen via Wifi
Rail Away!
Dat heet marketing. Daarom worden er "750Mbit wireless routers" aangeboden. Dat is niets meer dan een 450Mbit voor wireless "n" en 300Mbit voor Wireless "a" bij elkaar opgeteld.
Zoals Mad Marty al aangeeft is het draadloze verkeer half duplex. Dus 150Mbit is "slechts" 75Mbit. De overhead als gevolg van encryptie haalt daar ook nog wat van af.
En als je ook nog de signaal variabelen meenement (signaal sterkte en signaal kwaliteit) is het niet vreemd als je dan "slechts" 30-50Mbit netto overhoud.
Ik heb thuis een 450Mbit Wireless agn Access Point. Zelfs als mijn laptop op 300Mbit verbinding heeft haal ik niet meer dan 50Mbit.
Zoals Mad Marty al aangeeft is het draadloze verkeer half duplex. Dus 150Mbit is "slechts" 75Mbit. De overhead als gevolg van encryptie haalt daar ook nog wat van af.
En als je ook nog de signaal variabelen meenement (signaal sterkte en signaal kwaliteit) is het niet vreemd als je dan "slechts" 30-50Mbit netto overhoud.
Ik heb thuis een 450Mbit Wireless agn Access Point. Zelfs als mijn laptop op 300Mbit verbinding heeft haal ik niet meer dan 50Mbit.
http://www.deyterra.com
Dat schept al verduidelijking!
Eigenlijk worden we dus gewoon besodemieterdrally schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:15:
Dat heet marketing. Daarom worden er "750Mbit wireless routers" aangeboden. Dat is niets meer dan een 450Mbit voor wireless "n" en 300Mbit voor Wireless "a" bij elkaar opgeteld.

Dat kan er in optimale omstandigheden (gelijkend aan de theorie) ook mogelijk, maar wel eenzijdig. Nu gebruik je meestal geen eenzijdig verkeer maar tweezijdig met TCP/IP sowieso.martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:23:
[...]
Eigenlijk worden we dus gewoon besodemieterdze weten dat Wifi half duplex is, maar zetten toch erop dat je 150mbit kan halen....
En verschil is ook nog de overhead van transmissie en encryptie. Daar komt ook nog een verschil vandaan tussen maximale transmissie snelheid en wat gebruikers tellen is TCP/IP doorvoer snelheid (transmissie vs nuttige data (lees: gebruikers data)).
Sommige van ons kennen nog de tijd midden 90-er jaren? Met de booming-periode van de pc-speakers met wel 2000 watt PMPO. Natuurlijk kwam er uit die kleine plastic speakers geen 2000 watt.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 29-01-2013 09:37 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Euhm nee. Half duplex wil zeggen dat je maar één kant tegelijk op kan communiceren.rally schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:15:
Neem bijvoorbeeld een 100mbit/s full duplex bekabeld netwerk. Daarop kan je tegelijkertijd 100mbit/s up èn down halen. Dan verplaats je dus 200mbit/s waarvan de ene helft up en de andere helft down.
Als je een half duplex verbinding van 100mbit/s hebt, dan haal je nog steeds 100mbit/s.. Maar slechts in één richting tegelijk. Ga je tegelijk uploaden èn downloaden, dan zal de snelheid inzakken tot 50mbit/s in beide richtingen, wat bij elkaar dus wel weer 100mbit/s is.
Bij WiFi spelen veel andere zaken mee, signaalkwaliteit, overhead etc waardoor je de opgegeven snelheden in de praktijk niet kan halen.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ja, daar kan je lang en kort over zeuren maar elke fabrikant van draadloze netwerkapparatuur geeft diezelfde specs af. Probleem ligt dus niet per definitie bij Ziggo.
Feit blijft dat de 2.4Ghz band een publieke frequentie is en dus alles wat ook maar enigzins draadloos ontvangt/uitzend maar gebruik van deze frequentie. Dus ook de babyfoon van 5 huizen verder op. En die goedkope chinese troep is al helemaal niet te vertrouwen.
Al met al wifi klinkt leuk maar ik heb toch liever een bekabelde verbinding en al helemaal met downloaden (zegt hij terwijl hij dit tikt vanaf een laptop via wifi
).
Feit blijft dat de 2.4Ghz band een publieke frequentie is en dus alles wat ook maar enigzins draadloos ontvangt/uitzend maar gebruik van deze frequentie. Dus ook de babyfoon van 5 huizen verder op. En die goedkope chinese troep is al helemaal niet te vertrouwen.
Al met al wifi klinkt leuk maar ik heb toch liever een bekabelde verbinding en al helemaal met downloaden (zegt hij terwijl hij dit tikt vanaf een laptop via wifi

Dus als je een UDP link opzet zou het (in theorie) moeten kunnen? Met UDP worden er, als ik CCNA goed herinner, continu pakketjes verstuurd maar de ontvanger stuurt geen ontvangstbevestiging terug.bjck schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:33:
[...]
Dat kan er in optimale omstandigheden (gelijkend aan de theorie) ook mogelijk, maar wel eenzijdig. Nu gebruik je meestal geen eenzijdig verkeer maar tweezijdig met TCP/IP sowieso.
En verschil is ook nog de overhead van transmissie en encryptie. Daar komt ook nog een verschil vandaan tussen maximale transmissie snelheid en wat gebruikers tellen is TCP/IP doorvoer snelheid (transmissie vs nuttige data (lees: gebruikers data)).
Sommige van ons kennen nog de tijd midden 90-er jaren? Met de booming-periode van de pc-speakers met wel 2000 watt PMPO. Natuurlijk kwam er uit die kleine plastic speakers geen 2000 watt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Tot zover ik dat nu heb ervaren is het zeker weten een mediaspeler. Ik heb er al een zooi mp3-tjes opgezet. Films nog niet, maar ook dat moet kunnen. Alleen het streamen via DLNA naar de Humax toe lukt me nog niet, er is ook niemand die me hier een duidelijk antwoord op kan geven.Xessive schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:28:
[...]
Hahaha dat is idd wel apart dat je humax gezien wordt als en popcorn hour door je PS3. Maar beter zo als dat 'ie um ziet als onbekend device. Ben wel benieuwd of het zo gaat werken als 'mediaspeler' trouwens.
Afgelopen week had ik bij Ziggo lopen klagen dat ik het vreemd vind dat een klant die al bijna 12 jaar loyaal is (sinds @Home), niet gewoon voorzien kan worden van een betere aanbieding.martinusz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:18:
[...]
Zo werkt de markt nu eenmaal, kijk naar allerlei producten (telefoonmarkt, energiemarkt etc.).
Overigens heb je zelf ooit ook een decoder gehad van Ziggo, dat dat jaren geleden is, is dan jammer en frustrerend, maar jij hebt je voordeel toen al een keer gehad. Nu krijgt iemand die nog geen klant is die voordeel en krijg jij een korting op een product, wat Ziggo volgens mij ook niet persee hoeft aan te bieden in mijn ogen.
Het is niet voor niets dat men tegenwoordig overal zegt jaarlijks overstappen loont!
In eerste instantie werd ik afgescheept met een standaard antwoord en een verwijzing naar de huidige acties (5300c voor 99, 5200c voor 199).
Vervolgens nog een bericht gestuurd dat ik me wat afgescheept voelde met een standaard antwoord. Verder nog aangegeven dat ik dan desnoods opzeg, overstap naar een andere aanbieder en dan mogelijk in de toekomst nog terug kom (maar ja, wat als het bij die andere provider bevalt?). Tevens nog aangegeven dat ik het vreemd vind dat het voor sommige wel mogelijk is een jaarcontract af te sluiten, maar voor mij als bestaande klant niet. Die nieuwe klanten worden dan ook nog eens voorzien van een 5200c voor niets.
Afgelopen vrijdag kreeg ik dan ook een mooi telefoontje van Ziggo; Meneer Kroket, de 5200C inclusief smartcard en wifi dongle zijn voor niets naar u verzonden. Wij hopen dat we dit probleem zo goed hebben opgelost voor u en we bellen u volgende week nog even na of alles OK is
Overigens telde in hun overweging het feit mee dat ik nooit een actieaanbieding had gehad (dus ik heb nooit 2 mnd gratis internet, korting of een decoder gehad).
Ik ben weer helemaal happy
Eind goed al goed zeg maarfredkroket schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:30:
[...]
Afgelopen week had ik bij Ziggo lopen klagen dat ik het vreemd vind dat een klant die al bijna 12 jaar loyaal is (sinds @Home), niet gewoon voorzien kan worden van een betere aanbieding.
In eerste instantie werd ik afgescheept met een standaard antwoord en een verwijzing naar de huidige acties (5300c voor 99, 5200c voor 199).
Vervolgens nog een bericht gestuurd dat ik me wat afgescheept voelde met een standaard antwoord. Verder nog aangegeven dat ik dan desnoods opzeg, overstap naar een andere aanbieder en dan mogelijk in de toekomst nog terug kom (maar ja, wat als het bij die andere provider bevalt?). Tevens nog aangegeven dat ik het vreemd vind dat het voor sommige wel mogelijk is een jaarcontract af te sluiten, maar voor mij als bestaande klant niet. Die nieuwe klanten worden dan ook nog eens voorzien van een 5200c voor niets.
Afgelopen vrijdag kreeg ik dan ook een mooi telefoontje van Ziggo; Meneer Kroket, de 5200C inclusief smartcard en wifi dongle zijn voor niets naar u verzonden. Wij hopen dat we dit probleem zo goed hebben opgelost voor u en we bellen u volgende week nog even na of alles OK is. Zou binnen 5 werkdagen de 5200C ontvangen, dus ben benieuwd
.
Overigens telde in hun overweging het feit mee dat ik nooit een actieaanbieding had gehad (dus ik heb nooit 2 mnd gratis internet, korting of een decoder gehad).
Ik ben weer helemaal happy. Kan ik eindelijk mijn Humax 5050c weg doen... Dat ding is wel zo ongelooflijk traag (+ dat je ook echt heeeeeel goed moet mikken met de AB).
ik had ook een 5050C in vergelijking met de 5200C is dat echt een drama
Dan zou je het maximale moeten kunnen testen/vinden van de verbinding inderdaad.Raven schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:13:
[...]
Dus als je een UDP link opzet zou het (in theorie) moeten kunnen? Met UDP worden er, als ik CCNA goed herinner, continu pakketjes verstuurd maar de ontvanger stuurt geen ontvangstbevestiging terug.
Maar let wel dat je nooit in de buurt van de theoretische maximale signaal verbinding bent in een thuis situatie. De 2.4Ghz frequenties zijn niet alleen voor WiFi, maar ook andere apparatuur. Er is altijd verstoring en die is nooit constant maar (sterk) wisselend.
Welk maximum je dan meet kan paar minuten later weer een andere waarde hebben.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Als je alles van ziggo opzegt verlies je nog geen radio, dit zit namelijk bij het stukje wat je bij Cogas afsluit. Dit kost je dus €15,50 p/m om te behouden.GoEV6 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:57:
Ben aan het dubben om over te stappen naar glasvezel. Wil wel de mogelijkheid behouden om via de kabel radio te kunnen luisteren. Welke radiozenders kan ik blijven luisteren als ik alles van Ziggo opzeg? Of is dat helemaal niet mogelijk?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Cogas? Is dat iets regionaals? Niet iedereen heeft dat volgens mij hoor.
Cogas heeft een samenwerkingsverband met Ziggo, de bekabeling is van Cogas en Ziggo levert de pakketen over deze kabels.
Dan spreek ik wel over Alles-in-1 pakketten. Deze verplichten dat je een basisabbo van Cogas afsluit.
Edit: Cogas is een bedrijf uit Almelo, ik woon ook in deze regio, maar bij mijn weten betaal je in heel NL voor een basisabbo van Cogas. Dit staat ook op je rekening (zoveel euro naar ziggo, en zoveel euro naar Cogas).
Zie: http://www.cogas.nl/home/...nservice/ik_heb_een_vraag
Dan spreek ik wel over Alles-in-1 pakketten. Deze verplichten dat je een basisabbo van Cogas afsluit.
Edit: Cogas is een bedrijf uit Almelo, ik woon ook in deze regio, maar bij mijn weten betaal je in heel NL voor een basisabbo van Cogas. Dit staat ook op je rekening (zoveel euro naar ziggo, en zoveel euro naar Cogas).
[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 29-01-2013 12:43 ]
Okbjck schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:06:
[...]
Dan zou je het maximale moeten kunnen testen/vinden van de verbinding inderdaad.
Maar let wel dat je nooit in de buurt van de theoretische maximale signaal verbinding bent in een thuis situatie. De 2.4Ghz frequenties zijn niet alleen voor WiFi, maar ook andere apparatuur. Er is altijd verstoring en die is nooit constant maar (sterk) wisselend.
Welk maximum je dan meet kan paar minuten later weer een andere waarde hebben.
I know, zal binnenkort eens weer met een gevoelig netwerkkaartje rond het huis gaan om te kijken hoe het er nu voorstaat met de verstoringen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee, ik betaal alles alleen aan Ziggo. Ik had nog nooit van Cogas gehoord tot vandaag.D4NG3R schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:40:
Cogas is een regionaal nuts bedrijf in Overijssel en niet actief in heel Nederland.D4NG3R schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:40:
Cogas heeft een samenwerkingsverband met Ziggo, de bekabeling is van Cogas en Ziggo levert de pakketen over deze kabels.
Al enkele weken lig ik gigantisch overhoop met Ziggo.
Ik heb regelmatig (ondertussen vrijwel elke dag) 's-avonds last van een "klapperende" verbinding. Daarmee bedoel ik: de reactie-tijd (ping) schiet 's-avonds dermate omhoog, dat normaal gebruik van internet er niet meer bij is.
Dit zie ik bijvoorbeeld gister avond voorbij komen:
20:49:49.788 : Reply[18576] from speedtest.ziggo.nl: bytes=32 time=996.3 ms TTL=248
Nu heb ik de afgelopen weken ondertussen zo'n 10+ keren contact gehad met de Helpdesk, en het schiet eerlijk gezegd niet op. Op mijn PC staat nu 24/7 een ping open naar de speedtest servers van Ziggo (hierin is het probleem duidelijk zichtbaar), en dit wordt ook gelogt.
Het mooie is dus: Zodra de ping-tijd omhoog schiet, ziet de helpdesker het ook als ze een "test" (wat voor test het ook moge zijn) doen naar mijn modem. Daarnaast: exact hetzelfde probleem is dus ook zichtbaar op de modems van mijn buren (verschillende buren).
Gister is monteur #4 bij mij aan de deur geweest om mijn modem door te meten. Ik heb al meerdere keren bij ze aangegeven dat het probleem smiddags niet speelt, maar voornamelijk 's-avonds. Het is echter geen vast tijdstip.
Gister heb ik (als ik me niet vergis) voor de 14e keer contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo, en uiteindelijk heeft de helpdesker een "NOC Taak" aangemaakt. Nu duurt het mogelijk tot 3 werkdagen voor dat zij contact met mij op gaan nemen.
Wordt ik nu gek, of duid dit duidelijk op een "capaciteits-probleem"
Het probleem speelt namelijk "na werktijden". Met een beetje logisch nadenken kom je al snel uit op: Mensen komen thuis van het werk, knallen de iPads en de laptops en de computers aan >>> internet lijn klapt dicht.
Natuurlijk heb ik mijn gal al lang gespuwt bij Ziggo, en ook duidelijk kenbaar gemaakt dat deze manier van ondersteuning gewoon brak is (opmerkingen krijgen als "Misschien zit de kabel niet in uw modem", en "wellicht is er een kabel in uw huis kapot").
Iemand anders dergelijke ervaringen? Weet iemand of dit zogenoemde NOC Team ook enigzins bekwaam is, want ik zit dus nog steeds met het probleem.
Ik ben zelf nogal een online-gamer, en iedereen begrijpt dat dat niet te doen is. Als ik al een reactie-tijd van bijna 1 seconde heb op ÉÉN simpel pakketje naar de speedtest-servers van Ziggo, dan is het absoluut niet te doen om een spelletje (CoD bijvoorbeeld) online te spelen.
Ik heb regelmatig (ondertussen vrijwel elke dag) 's-avonds last van een "klapperende" verbinding. Daarmee bedoel ik: de reactie-tijd (ping) schiet 's-avonds dermate omhoog, dat normaal gebruik van internet er niet meer bij is.
20:49:49.788 : Reply[18576] from speedtest.ziggo.nl: bytes=32 time=996.3 ms TTL=248
Nu heb ik de afgelopen weken ondertussen zo'n 10+ keren contact gehad met de Helpdesk, en het schiet eerlijk gezegd niet op. Op mijn PC staat nu 24/7 een ping open naar de speedtest servers van Ziggo (hierin is het probleem duidelijk zichtbaar), en dit wordt ook gelogt.
Het mooie is dus: Zodra de ping-tijd omhoog schiet, ziet de helpdesker het ook als ze een "test" (wat voor test het ook moge zijn) doen naar mijn modem. Daarnaast: exact hetzelfde probleem is dus ook zichtbaar op de modems van mijn buren (verschillende buren).
Gister is monteur #4 bij mij aan de deur geweest om mijn modem door te meten. Ik heb al meerdere keren bij ze aangegeven dat het probleem smiddags niet speelt, maar voornamelijk 's-avonds. Het is echter geen vast tijdstip.
Gister heb ik (als ik me niet vergis) voor de 14e keer contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo, en uiteindelijk heeft de helpdesker een "NOC Taak" aangemaakt. Nu duurt het mogelijk tot 3 werkdagen voor dat zij contact met mij op gaan nemen.
Het probleem speelt namelijk "na werktijden". Met een beetje logisch nadenken kom je al snel uit op: Mensen komen thuis van het werk, knallen de iPads en de laptops en de computers aan >>> internet lijn klapt dicht.
Natuurlijk heb ik mijn gal al lang gespuwt bij Ziggo, en ook duidelijk kenbaar gemaakt dat deze manier van ondersteuning gewoon brak is (opmerkingen krijgen als "Misschien zit de kabel niet in uw modem", en "wellicht is er een kabel in uw huis kapot").
Iemand anders dergelijke ervaringen? Weet iemand of dit zogenoemde NOC Team ook enigzins bekwaam is, want ik zit dus nog steeds met het probleem.
Ik ben zelf nogal een online-gamer, en iedereen begrijpt dat dat niet te doen is. Als ik al een reactie-tijd van bijna 1 seconde heb op ÉÉN simpel pakketje naar de speedtest-servers van Ziggo, dan is het absoluut niet te doen om een spelletje (CoD bijvoorbeeld) online te spelen.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Dat zal het punt niet zijn, met FTP transfers over mijn lokale netwerk haalde ik vroeger al een solid 1,25MB/s (=10mbit) en met 100mbit zat ik ook dicht tegen de 12,5MB/s.Raven schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:13:
[...]
Dus als je een UDP link opzet zou het (in theorie) moeten kunnen? Met UDP worden er, als ik CCNA goed herinner, continu pakketjes verstuurd maar de ontvanger stuurt geen ontvangstbevestiging terug.
Dit is toch echt wat ik had doorgekregen.. Maar nu ligt er een brief.. Bevestiging van uw korting. U krijgt het Ai1 abonnement de eerste 6 maanden voor €30.W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:49:
[...]
Wel. Wij hadden ook alleen TV (nog maar amper 2 maanden) en als we voor Ai1 zouden kiezen krijgen we de keuze uit:
• Gratis recorder in bruikleen (volgens mij dezelfde aanbieding als ziggo.nl/gratis)
• Recorder voor €49, direct je eigendom
• Gratis interactieve ontvanger, direct je eigendom
• Eerste 6 maanden €30/maand korting
• €150 korting op een tablet
Heeeee! Dat was niet de afspraak!
[edit]En is opgelost.
In dit geval dus alsnog opgelost, voor wie adhv mijn lijstje iets in overweging had: neem de recorder.
[ Voor 41% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2013 20:08 ]
Precies wat ik bedoel. Analoge radio. Neem een glasvezel provider die analoge tv en radio aanbiedt. Dan kan je gewoon gebruik blijven maken van de coax, maar deze sluit je niet aan op de aansluiting van ziggo maar op het glasvezel modem.GoEV6 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:14:
[...]
Het gaat mij erom dat ik niet een decoder hoef aan te zetten om radio te kunnen luisteren. Natuurlijk kan het ook via FM maar vind kabel wel zo fijn.
Hier één á twee weken geleden precies hetzelfde gehad ('s avonds hoge ping/timouts etc. - ziggo speedtest bleef altijd ergens halverwege hangen). Met de servicedesk (en serviceplus team) alles doorgenomen, maar die konden niets vinden. Toen maar besloten om een monteur langs te sturen, echter is deze enkele keren uitgesteld. De laatste week merkte ik echter geen enkele probleem meer, dus toch maar besloten om de monteur af te bellen... tja, wat moet de monteur hier doen als alles goed werkt?EricNL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:36:
20:49:49.788 : Reply\[18576] from speedtest.ziggo.nl: bytes=32 time=996.3 ms TTL=248
Hopelijk blijft het hier stabiel, anders laat ik alsnog een monteur komen. Heb echter in de tussentijd niets aan de verbinding veranderd. Het enige wat ik soms merk is dat YouTube vrij traag is (bufferen met hoge kwaliteit), maar dit ligt volgens mij niet zozeer aan de verbinding.
-edit: tuurlijk... heb werkelijk op dit moment opeens een waardeloze verbinding

-edit 2: ping test naar tweakers:
code:
1
2
3
4
| Ping statistics for 213.239.154.20: Packets: Sent = 250, Received = 230, Lost = 20 (8% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 9ms, Maximum = 279ms, Average = 17ms |
Pingtijden zijn over het algemeen best goed, maar steeds een 'Request timed out.' tussendoor. Op een moment viel de verbinding zelfs helemaal weg voor een halve minuut o.i.d.... Straks maar weer eens bellen als dit zo blijft..
[ Voor 7% gewijzigd door zeromussov op 29-01-2013 17:19 ]
Ik had dat een tijd terug. Om de zoveel pakketjes packet-loss, ook direct aan het modem. Herstart modem bood tijdelijk soelaas. Verzoek om ander modem werd niet ingewilligd, uiteindelijk leek het te stabiliseren (ook nog een modem van een medetweakers kunnen lenen) en heb ik er nu al in tijden geen last meer van.
Blijft hoe dan ook vreemd, en ook erg irritant..problemen die je nergens op kunt vastpinnen.
Blijft hoe dan ook vreemd, en ook erg irritant..problemen die je nergens op kunt vastpinnen.
Hoe heb je de modem geactiveerd? Met jouw activatiecode?Exorcist schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:18:
(ook nog een modem van een medetweakers kunnen lenen)
Ow ja, die activatie code he. Die heb ik never nooit niet gebruikt (Cisco modem) doe ik wat fout of..?
@zeromussov
Het modem is hier ondertussen al 2 keer vervangen in de 4 weken tijd, dus dat geeft ook eens te meer aan dat het probleem niet in mijn huis zit. Ik kom zojuist thuis, en ik zie dat de ping-tijd van speedtest.ziggo.nl weer gigantisch loopt te klapperen. Er loopt nu voor mij dus een zogenoemde "NOC-Taak" dus ik zal nog 1 a 2 dagen moeten wachten tot hun uitkomst.
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om Ziggo zo lang te blijven bellen. Het kan mij ook niet schelen wie er mee bezig is, of wanneer, als er maar een notitie van wordt gemaakt dat ik heb gebelt.
Ik heb dus zojuist de helpdesk gebelt, en de medewerker direct verzocht een ping-test naar mijn modem uit te voeren. De medewerker gaf aan ook nu weer een hoge ping-tijd te zien, en ik heb de beste man direct gevraagd dit te noteren.
Ik doe dit net zolang tot ik uitkomst heb van het "NOC-Team". Als het probleem dan nog niet verholpen is, dan ga ik serieuze stappen ondernemen, en wens ik ook niet meer met de helpdesk te praten. Tuurlijk is het altijd even afwachten hoe het loopt, maar het zal mij een zorg zijn dat het Ziggo geld en tijd kost, maar er zit hier een volledige straat met een half-geleverde-dienst van Ziggo.
En tjah, ik ben dan (helaas voor Ziggo), zo ingesteld dat ik ze net zo lang lastig val tot er een oplossing is, of er enige vorm van compensatie plaats vind.
- Ze niet bij mij thuis hoeven komen, en vooral de wijk-kast of eventueel verder in moeten.
- Het probleem eigenlijk nooit 's-middags speelt, en vrijwel elke avond
Dan is het gigantisch frusterend als ze tot 3 keer toe in de middag een monteur naar mijn huis sturen. Ik moet er namelijk wel vrije uren voor op nemen op mijn werk, want als de monteur aan mijn deur staat, en er doet niemand open, dan kan ik alsnog de voorrij kosten gaan betalen.
Ik weet vrijwel 100% zeker dat dit gewoon een capaciteits-probleem is ergens in de wijkkast of verder, maar aangezien geen enkele medewerker op het juiste moment, de juiste stappen onderneemt, dit maar gewoon door blijft "sukkelen". En helaas voor Ziggo pik ik dat niet.
Het modem is hier ondertussen al 2 keer vervangen in de 4 weken tijd, dus dat geeft ook eens te meer aan dat het probleem niet in mijn huis zit. Ik kom zojuist thuis, en ik zie dat de ping-tijd van speedtest.ziggo.nl weer gigantisch loopt te klapperen. Er loopt nu voor mij dus een zogenoemde "NOC-Taak" dus ik zal nog 1 a 2 dagen moeten wachten tot hun uitkomst.
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om Ziggo zo lang te blijven bellen. Het kan mij ook niet schelen wie er mee bezig is, of wanneer, als er maar een notitie van wordt gemaakt dat ik heb gebelt.
Ik heb dus zojuist de helpdesk gebelt, en de medewerker direct verzocht een ping-test naar mijn modem uit te voeren. De medewerker gaf aan ook nu weer een hoge ping-tijd te zien, en ik heb de beste man direct gevraagd dit te noteren.
Ik doe dit net zolang tot ik uitkomst heb van het "NOC-Team". Als het probleem dan nog niet verholpen is, dan ga ik serieuze stappen ondernemen, en wens ik ook niet meer met de helpdesk te praten. Tuurlijk is het altijd even afwachten hoe het loopt, maar het zal mij een zorg zijn dat het Ziggo geld en tijd kost, maar er zit hier een volledige straat met een half-geleverde-dienst van Ziggo.
En tjah, ik ben dan (helaas voor Ziggo), zo ingesteld dat ik ze net zo lang lastig val tot er een oplossing is, of er enige vorm van compensatie plaats vind.
Het vervelende is gewoon dat ik zelf een netwerkbeheerder ben, en vervolgens te maken krijg met de "stroom-diagram-medewerkers" aan de helpdesk. Natuurlijk moeten zij ook gewoon hun werk doen, maar als ik al 2 monteurs in huis heb gehad, en daarbij ook 2 keer van te voren heb aangegeven, dat:Exorcist schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:18:
Ik had dat een tijd terug. Om de zoveel pakketjes packet-loss, ook direct aan het modem. Herstart modem bood tijdelijk soelaas. Verzoek om ander modem werd niet ingewilligd, uiteindelijk leek het te stabiliseren (ook nog een modem van een medetweakers kunnen lenen) en heb ik er nu al in tijden geen last meer van.
- Ze niet bij mij thuis hoeven komen, en vooral de wijk-kast of eventueel verder in moeten.
- Het probleem eigenlijk nooit 's-middags speelt, en vrijwel elke avond
Dan is het gigantisch frusterend als ze tot 3 keer toe in de middag een monteur naar mijn huis sturen. Ik moet er namelijk wel vrije uren voor op nemen op mijn werk, want als de monteur aan mijn deur staat, en er doet niemand open, dan kan ik alsnog de voorrij kosten gaan betalen.
Ik weet vrijwel 100% zeker dat dit gewoon een capaciteits-probleem is ergens in de wijkkast of verder, maar aangezien geen enkele medewerker op het juiste moment, de juiste stappen onderneemt, dit maar gewoon door blijft "sukkelen". En helaas voor Ziggo pik ik dat niet.
[ Voor 35% gewijzigd door EricNL op 29-01-2013 19:07 ]
Dat is niet alleen bij jou, Ziggo zal niet bekennen dat ze een capaciteits-probleem hebben, maar zit zelf ook al te sukkelen vanaf de upgrade van alles-in-1 plus (60/6) voornamelijk in de avond klapt de boel vaak terug en schiet de ping omhoog. Als je Ziggo belt beginnen ze gelijk met het standaard verhaal dat het aan de router achter de ubee ligt, maar als ik dat onkrachtigd door rechtstreeks op de ubee te gaan zitten slaan ze stil, immers, ze weten het wel maar ze hebben (nog) geen oplossing.EricNL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:01:
@zeromussov
Lees trouwens ook het Ziggo forum (topic: storingen) daar staan legio vergelijkbare problemen.
Ik heb net een brief van Ziggo ontvangen, met de mededeling dat één of meerde pc's in mijn huis zijn besmet met de "Torpig" trojan horse, Iemand anders die hier ervaring mee heeft? is de windows 8 defender, en malwarebytes anti-malware op windows7 genoeg om dit te verwijderen?
Been there done that, @EricNL, heel storend idd.
Heb in 1,5 jaar 2 Ubee modems versleten, heb nu sinds 2weken een Cisco modem.
Tot nu toe geen problemen gehad, even afkloppen.
Heb in 1,5 jaar 2 Ubee modems versleten, heb nu sinds 2weken een Cisco modem.
Tot nu toe geen problemen gehad, even afkloppen.
Whatever.
Iedere jojo weet toch wel dat je een deugdelijke antivirus op je pc dient te hebben__Koen__ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:45:
Ik heb net een brief van Ziggo ontvangen, met de mededeling dat één of meerde pc's in mijn huis zijn besmet met de "Torpig" trojan horse, Iemand anders die hier ervaring mee heeft? is de windows 8 defender, en malwarebytes anti-malware op windows7 genoeg om dit te verwijderen?
Iedereen staart zich altijd blind op 300Mbits i.c.m Wifi-N, terwijl daar veel verschillen in zitten afhankelijk van router en clients.rally schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:15:
In jouw geval moet je toch eens gaan kijken naar het wifi-kaartje in je laptop. Grote kans dat dat een cheapy 1x1 (TxR) variant. Dan is je maximum verbindingssnelheid zowiezo maar 150Mbits (half-duplex) en netto dus max. 75Mbits.
Als je een beetje moderne router hebt (N300 en hoger) is de router is vrijwel nooit de beperkende factor in het wifi-netwerk. De router bepaald met name het bereik en niet zozeer de snelheid. Als de snelheden te laag zijn heb je veelal te maken met interferenties van naburige netwerken of met een slome wifi-kaart in de laptop, PC, ... (de ontvanger).
Voor een 300Mbits of 450Mbits wifi netwerk is een goede router natuurlijk een eerste vereiste. Daarnaast zijn de clients net zo belangrijk. Voor N300 is de beste optie een 2x2 (TxR) wifi-client (2 antennes), bijv. Intel Advanced-N 6200. Voor een N450 is minimaal een 3x3 (TxR) wifi-client met 3 antennes nodig om de hoogst mogelijke snelheid te halen, bijv. Intel Ultimate-N 6300. De voorbeelden zijn dual-band clients, maar voor single-band clients geld hetzelfde.
En iedere jojo mag ondertussen ook weten dat Microsoft Security Essentials (Defender in Win8) gewoon een degelijke virusscanner ismarcel23456 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:24:
[...]
Iedere jojo weet toch wel dat je een deugdelijke antivirus op je pc dient te hebben

Al jaren lang tevreden gebruiker (En ja ik download veel
heb ondertussen de oorzaak wel gevonden denk ik, laptop van m'n zusje zat vol met trojans__Koen__ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:45:
Ik heb nu zelfs MSE op mijn server geïnstalleerd die eerst fungeerde als NOD32 server. Was klaar met het illegale op dat vlak..
Waarom deelt iedereen hier zo makkelijk door twee als het half-duplex is?Masimo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:44:
In jouw geval moet je toch eens gaan kijken naar het wifi-kaartje in je laptop. Grote kans dat dat een cheapy 1x1 (TxR) variant. Dan is je maximum verbindingssnelheid zowiezo maar 150Mbits (half-duplex) en netto dus max. 75Mbits.
Hoeveel mensen ken je die tegelijk zwaar zitten te uploaden èn downloaden? Als ik voor een internetverbinding uit 80/80 half-duplex en 50/50 full duplex zou moeten kiezen, doe mij de half-duplex dan maar.
Dus jij zegt eigenlijk weer dat zodra je niet specifiek iets aan het uploaden bent op full speed, dan zou je download meer moeten kunnen zijn dan de helft?W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:32:
[...]
Waarom deelt iedereen hier zo makkelijk door twee als het half-duplex is?
Hoeveel mensen ken je die tegelijk zwaar zitten te uploaden èn downloaden? Als ik voor een internetverbinding uit 80/80 half-duplex en 50/50 full duplex zou moeten kiezen, doe mij de half-duplex dan maar.
Dan heb ik echt ergens een probleem zitten, want ik haal niet eens de helft voor download
Ben er nog steeds niet achter wat nu ervoor zorgt dat ik niet verder kom dan 60mbit via draadloos. Storende netwerken etc. zou kunnen, maar hoeveel storing heb je daarvan als je letterlijk naast je router staat?
Zou de sterkte van het signaal dan toch niet voldoende zijn? (ook al zie ik alle balkjes vol?)
Wat ik zeg is dat je b.v. een 80/80 half-duplex verbinding kan gebruiken als 80/0, 60/20, 20/60, 40/40 etc.martinusz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:43:
[...]
Dus jij zegt eigenlijk weer dat zodra je niet specifiek iets aan het uploaden bent op full speed, dan zou je download meer moeten kunnen zijn dan de helft?
Uiteraard moet je rekening houden met overhead, beperkingen van je hardware, signaal, instellingen (zoals die 20/40mhz instelling), etc. Het kan heel goed dat je maar de helft weet te halen, maar dat komt niet door half-duplex.
De snelheid van de server waarvan je download (ook een nas heeft vaak beperkingen), overhead, je wifikaart, interferentie.. de beperkingen zijn eindeloos.Dan heb ik echt ergens een probleem zitten, want ik haal niet eens de helft voor download
Ben er nog steeds niet achter wat nu ervoor zorgt dat ik niet verder kom dan 60mbit via draadloos. Storende netwerken etc. zou kunnen, maar hoeveel storing heb je daarvan als je letterlijk naast je router staat?
Zou de sterkte van het signaal dan toch niet voldoende zijn? (ook al zie ik alle balkjes vol?)
Neem USB 2.0. 480mbit/s maar in de praktijk haal je met een harde schijf ongeveer de helft. Dat is gewoon overhead, er zijn b.v. profi camera's die grotere frames gebruiken om de overhead te beperken en wel bijna 480mbit/s halen.
Soms kan je tweaktools gebruiken voor je USB-controller om de performance wat op te krikken. Maar standaard kan de snelheid dus idd lager uitvallen.
Mijn pc komt bedraad op 114mbit op de speedtest van ziggo en draadloos max. 60mbit. op pc wifi kaart van max 150mbps.W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:04:
[...]
De snelheid van de server waarvan je download (ook een nas heeft vaak beperkingen), overhead, je wifikaart, interferentie.. de beperkingen zijn eindeloos.
Neem USB 2.0. 480mbit/s maar in de praktijk haal je met een harde schijf ongeveer de helft. Dat is gewoon overhead, er zijn b.v. profi camera's die grotere frames gebruiken om de overhead te beperken en wel bijna 480mbit/s halen.
Soms kan je tweaktools gebruiken voor je USB-controller om de performance wat op te krikken. Maar standaard kan de snelheid dus idd lager uitvallen.
Als ik een 300mbps usb netgear wifi adapter gebruik op dezelfde pc, veranderd dat niks aan de snelheid helaas. ik had verwacht dat er toch wel wat Mbit bij zou komen draadloos

Voor wireless is 5Ghz een aanrader, dan haal je met een goede adapter gewoon de volle 120Mbit
Dan moet ik weer een nieuwe dual band router aanschaffen en dito usb wifi adapter…nooberke schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:11:
Voor wireless is 5Ghz een aanrader, dan haal je met een goede adapter gewoon de volle 120Mbit
Hier wat info, maar ik kan weinig echt betrouwbare bronnen vinden dus kan het niet 100% controleren:martinusz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Mijn pc komt bedraad op 114mbit op de speedtest van ziggo en draadloos max. 60mbit. op pc wifi kaart van max 150mbps.
Als ik een 300mbps usb netgear wifi adapter gebruik op dezelfde pc, veranderd dat niks aan de snelheid helaas. ik had verwacht dat er toch wel wat Mbit bij zou komen draadloos
802.11n, unlike B and G, allows to different channel widths. Both 802.11b and 802.11g have fixed 20MHz channels. For 802.11n, the default channel is 20Mhz, which allows for a transmission rate of 150Mbps. But on devices that support it, you can have wider channels, such as 40MHz (300 MBps), 60 MHz (450 MBps) and 80MHz (600MBps). In order to have wider channels, you need adapters on BOTH SIDES that support the wide channels, and you need to have plenty of available bandwidth. This means being in a place where there aren't other networks you can interfere with. The entire 2.4Ghz band is only 60MHz wide, so in an ideal situation where there are no other 2.4 ghz networks, you could get away with 450MBps. The 5.0GHz band is much larger and generally emptier, so it is much more practical to have a wide channel network up there. If you have your equipment set up to have a wide channel, and it detects other networks it might interfere with, it will drop back down to 20MHz, so setting up a wide channel network in a "crowded" area is pretty much useless.
Even if you are connecting to your N router at 130 mbps or 270 mbps, actual throughput will be roughly 60% of the link rate due to modulation and error correction.
Laatste maand is de snelheid echt om te huilen. Heb 5 keer per dag op verschillende tijdstippen getest, pc direct aan modem, iedere keer na 1 test gereset, en ik kom niet hoger uit als 11mb van de 120mb... Upload is wel gewoon 9,5mb.
Iemand anders dit probleem in Zuid Limburg? Of ergens anders, dit kan toch niet dat de snelheid zo langzaam is.
Als ik naar Ziggo bel gaan zeggen ze het ligt aan de kabels.... en ik moet maar resetten. Nieuwe kabel en ja nog steeds 11mb of lager.
Iemand anders dit probleem in Zuid Limburg? Of ergens anders, dit kan toch niet dat de snelheid zo langzaam is.
Als ik naar Ziggo bel gaan zeggen ze het ligt aan de kabels.... en ik moet maar resetten. Nieuwe kabel en ja nog steeds 11mb of lager.
Standaard antwoord van ze...Cyclonic schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:47:
Heb je ook de coaxkabel naar het modem vervangen? Connectoren gecheckt? Kan je iets van signaalkwaliteit info vinden in je modem?
Alles vervangen, heeft altijd perfect gewerkt ook voor 10 jaar met de oude kabels. Heb een arris modem geen idee hoe ik daar de signaalwaardes kan uitlezen.W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:22:
Heb je ook de coaxkabel naar het modem vervangen? Connectoren gecheckt? Kan je iets van signaalkwaliteit info vinden in je modem?
Wat voor type Arris modem heb je precies? Er is er op dit moment 1 die maar beschikt over 4 kanalen en waarmee je dus absoluut never nooit niet je 120Mbit gaat halen (en of dat dan ook een ED3 modem is weet ik helaas niet).Cyclonic schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:23:
[...]
Alles vervangen, heeft altijd perfect gewerkt ook voor 10 jaar met de oude kabels. Heb een arris modem geen idee hoe ik daar de signaalwaardes kan uitlezen.
Voor zover ik weet is het uitlezen van waardes op een niet wifi modemrouter van Ziggo niet mogelijk behalve voor helpdeskmedewerkers.
Heb dit modem in augustus 2009 gekregen is een docsis 3 modem heb ik altijd gewoon netjes 120 gehad en 14,4mb download via usenet.
Misschien nieuw modem aanvragen?
Ja, dat klopt. Maar dan ben je wel verzekerd van een snelle en stabiele wifi connectie.martinusz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:22:
[...]
Dan moet ik weer een nieuwe dual band router aanschaffen en dito usb wifi adapter…
De 2.4Ghz band zit gewoon overvol. Je kan een beetje je modem / router tweaken om nog wat te redden maar het beste is overstappen op de 5Ghz...!!
Daar begint het wel op te lijken. Wat zeggen de Helpdeskers als ze de gegevens van het modem over de afgelopen maand uitlezen. Daar kunnen ze, mits ze het snappen, een hele hoop waardevolle info uit halen.Cyclonic schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:32:
Heb dit modem in augustus 2009 gekregen is een docsis 3 modem heb ik altijd gewoon netjes 120 gehad en 14,4mb download via usenet.
Morgen nog maar eens gaan bellen, en dan vraag ik of ze het modem uitlezen, had zo het gevoel dat die andere medewerker totaal niks van wist. Gewoon om me zo snel mogelijk van me af te zijn.Xessive schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:33:
[...]
Daar begint het wel op te lijken. Wat zeggen de Helpdeskers als ze de gegevens van het modem over de afgelopen maand uitlezen. Daar kunnen ze, mits ze het snappen, een hele hoop waardevolle info uit halen.
Ik laat morgen wel weer wat weten
Misschien moet elke jojo dan hier eens naar kijken, laatste anti virus benchmarks:D4NG3R schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:11:
[...]
En iedere jojo mag ondertussen ook weten dat Microsoft Security Essentials (Defender in Win8) gewoon een degelijke virusscanner is.
Al jaren lang tevreden gebruiker (En ja ik download veel).
http://www.av-test.org/en...er/windows-7/novdec-2012/
MS SE komt er niet al te best uit.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Test gaat alleen over malware, dus geeft geen totaalbeeld.Kassad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:08:
[...]
Misschien moet elke jojo dan hier eens naar kijken, laatste anti virus benchmarks:
Heb nod32 gehad en nu ook essentials, moet zeggen merk er niks van heb nooit last van virussen etc. Ligt misschien ook deels aan de gebruiker
Gebruikerservaring spreekt anders, daarnaast toont die test alleen malware wat geen totaalbeeld geeft.Kassad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:08:
[...]
Misschien moet elke jojo dan hier eens naar kijken, laatste anti virus benchmarks:
Note: Gebruikerservaring niet alleen bij mezelf maar ook bij vrienden en familie welke kansloos zijn tegen virussen door hun kennis van torrents en wazige websites

Ik denk dat er, als je het Cisco EPC3925 modem hebt, een goedkopere oplossing is.martinusz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:22:
[...]
Dan moet ik weer een nieuwe dual band router aanschaffen en dito usb wifi adapter…
De Cisco heeft namelijk al ondersteuning voor 5Ghz en 2 kanalen (300mbit). Enige probleem: je moet kiezen tussen 2,4Ghz en 5Ghz! Dus als je 5Ghz aanzet heb je op je telefoon en andere 2,4Ghz devices geen verbinding meer.
En dit is volgens mij de oplossing: WIFI Router Access Points Wireless Repeater WLAN Card Adapter Bridge USB Mini AP.
Een klein dingetje met USB voor voeding (kan je dus direct met de USB-poort van de Cisco voeden), een ethernetpoort om op je LAN aan te sluiten en 2,4Ghz wireless N 150mbit. 150 is zat want op 2,4Ghz met 40Mhz wide channel werkt in een beetje stedelijk gebied toch niet.
De Cisco zet je dan op 5Ghz en zo heb je.. een dualband router. pricewatch: TP-Link TL-WDN3200 is dan een betaalbare 300mbit 5Ghz USB adapter. Je laptop heeft met een beetje mazzel al 5Ghz.
Wil je 450mbit of hoger zal je alsnog moeten investeren idd.
Die Cisco modem is gewoon brak, dat signaal is om te huilenW3ird_N3rd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:04:
[...]
Ik denk dat er, als je het Cisco EPC3925 modem hebt, een goedkopere oplossing is.
De Cisco heeft namelijk al ondersteuning voor 5Ghz en 2 kanalen (300mbit). Enige probleem: je moet kiezen tussen 2,4Ghz en 5Ghz! Dus als je 5Ghz aanzet heb je op je telefoon en andere 2,4Ghz devices geen verbinding meer.
En dit is volgens mij de oplossing: WIFI Router Access Points Wireless Repeater WLAN Card Adapter Bridge USB Mini AP.
Een klein dingetje met USB voor voeding (kan je dus direct met de USB-poort van de Cisco voeden), een ethernetpoort om op je LAN aan te sluiten en 2,4Ghz wireless N 150mbit. 150 is zat want op 2,4Ghz met 40Mhz wide channel werkt in een beetje stedelijk gebied toch niet.
De Cisco zet je dan op 5Ghz en zo heb je.. een dualband router. pricewatch: TP-Link TL-WDN3200 is dan een betaalbare 300mbit 5Ghz USB adapter. Je laptop heeft met een beetje mazzel al 5Ghz.
Wil je 450mbit of hoger zal je alsnog moeten investeren idd.
Heb er al een tplink wd1043 aan hangen, ik ga morgen kijken of ik die nog kan retourneren en een dual band tp-link kan aanschaffen. Van netgear heb ik al een dual band wifi adapter
iemand ervaring met het volgende 
xbox360
+
xerox 6015N
+
cisco EPC3925 (ziggo standaard ding)
deze tezamen en online gamen = xbox freeze...
(je hoeft niet eens online te gamen hij hangt al als het aanstaat...)
De Xerox zend een igmp v2 uit (kan je niet uitzetten)
de xbox freezed dan gewoon alleen uit en aan zetten helpt.
haal ik de coax los van de router... NO FREEZE ????
alles geaard (zelf even zonder aarding geprobeerd van de AOP en elektra)
Toevallig kan dan de epc3925 ook niet meer worden uitgelezen door ziggo helpdesk, op het moment van vastlopen.
Wie wil deze uitdaging aangaan
xbox support (zit niet in de xbox is op hoogste niveau uitgezocht ben daar kind aan huis)
xerox (zegt er niet mee bekend te zijn, we geloven ze even goed gesprek gehad)
ziggo (wij geven geen ondersteuning aan apparatuur achter de router, ik vertelde dat het een combinatie was maar dat was meer pech..erg stugge helpdesk snapte niets wist niet wat igmp/snmp/nat was... zelf service + niet... erg fijn)
dus tweakers
xbox360
+
xerox 6015N
+
cisco EPC3925 (ziggo standaard ding)
deze tezamen en online gamen = xbox freeze...
(je hoeft niet eens online te gamen hij hangt al als het aanstaat...)
De Xerox zend een igmp v2 uit (kan je niet uitzetten)
de xbox freezed dan gewoon alleen uit en aan zetten helpt.
haal ik de coax los van de router... NO FREEZE ????

alles geaard (zelf even zonder aarding geprobeerd van de AOP en elektra)

Toevallig kan dan de epc3925 ook niet meer worden uitgelezen door ziggo helpdesk, op het moment van vastlopen.
Wie wil deze uitdaging aangaan
xbox support (zit niet in de xbox is op hoogste niveau uitgezocht ben daar kind aan huis)
xerox (zegt er niet mee bekend te zijn, we geloven ze even goed gesprek gehad)
ziggo (wij geven geen ondersteuning aan apparatuur achter de router, ik vertelde dat het een combinatie was maar dat was meer pech..erg stugge helpdesk snapte niets wist niet wat igmp/snmp/nat was... zelf service + niet... erg fijn)
dus tweakers
[ Voor 7% gewijzigd door AiKoiN op 30-01-2013 23:23 ]
In het begin leek het bij mij ook niet best, maar nu lijkt het erop dat ik vooral op één laptop met 11g USB-stick een ietwat matige verbinding heb. Op andere laptop met Intel WiFi en ook op mijn telefoon werkt het eigenlijk prima.martinusz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:08:
[...]
Die Cisco modem is gewoon brak, dat signaal is om te huilen
Maar heeft iemand het ook al op 5Ghz getest? Kan zomaar dat je daarop een beter signaal hebt.
@AiKoiN: misschien proberen om je AOP te aarden? (buitenkant van je coax zou in principe al geaard moeten zijn, maar daar ligt je probleem misschien wel net) Noot: ik ben niet verantwoordelijk mocht er iets ergs gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 30-01-2013 23:38 ]
Ik ben overgestapt van Internet+TV naar Alles-in-een, omdat ik graag de HD recorder wilde. Nu heb ik een nieuw Cisco-modem ontvangen, terwijl ik al heel lang een Ubee in gebruik heb.
Ik kan nu dus kiezen welke modem ik wil gebruiken. Met de Ubee had ik aan het begin heel veel problemen, maar is het tegenwoordig vrij stabiel. Alleen het wifi bereik blijft beroerd.
Zou ik een voorkeur voor één van beide moeten hebben?
Cisco ken ik als een betrouwbaar merk. Ubee kende ik in het geheel niet..
Ik kan nu dus kiezen welke modem ik wil gebruiken. Met de Ubee had ik aan het begin heel veel problemen, maar is het tegenwoordig vrij stabiel. Alleen het wifi bereik blijft beroerd.
[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 31-01-2013 09:08 ]
Zou gewoon de Ubee blijven gebruiken. Van die Cisco wordt je niet echt blij van. Mijn ouders en schoonouders hebben beiden de Cisco en hebben veel Wifi verbindingsproblemen. Daarnaast is het Wifi signaal van de cisco ook niet best, bij beiden is op de 1e verdieping is het signaal al zwak en hebben geen bereik op de 2e verdieping.frickY schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:05:
Ik ben overgestapt van Internet+TV naar Alles-in-een, omdat ik graag de HD recorder wilde. Nu heb ik een nieuw Cisco-modem ontvangen, terwijl ik al heel lang een Ubee in gebruik heb.
Cisco ken ik als een betrouwbaar merk. Ubee kende ik in het geheel niet. Daarintegen werkt de Ubee nu prima.
Beste is gewoon een eigen wifi router erachter zettenNuevocasa schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:13:
[...]
Zou gewoon de Ubee blijven gebruiken. Van die Cisco wordt je niet echt blij van. Mijn ouders en schoonouders hebben beiden de Cisco en hebben veel Wifi verbindingsproblemen. Daarnaast is het Wifi signaal van de cisco ook niet best, bij beiden is op de 1e verdieping is het signaal al zwak en hebben geen bereik op de 2e verdieping.
Met Martinusz.
Ik heb mijn Ubee ook in bridge laten zetten en er gewoon een eigen router en Wireless Access Point achter gezet.
Veel stabieler en veel meer controle over de gebruikte oplossing.
Ik heb mijn Ubee ook in bridge laten zetten en er gewoon een eigen router en Wireless Access Point achter gezet.
http://www.deyterra.com
Preciesrally schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:51:
Met Martinusz.
Iemand nog een goede nieuwe router kopen?
Heb een TP-Link WR1043ND in de aanbieding, pas 2 weken oud dus zo goed als nieuw!
(ik ga een dual band router halen vandaar!)
http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller
Bij mij stond Cisco ook altijd bekend als goed spul, maar sinds ik die HD recorder heb gehad van Ziggo, heb ik ervaren dat ze ook heel goed rotzooi kunnen maken.frickY schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:05:
Ik heb zelf het Ubee modem, geen problemen mee.
Cisco Linksys zijn erg goede merken, alleen zijn ze ook begonnen aan recorders, en dat hadden ze gewoon niet moeten doen. Humax is al jaren een goede leverancier op de recorder markt en heeft daar dus ook meer ervaring en betere producten in.tiguan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:25:
[...]
Bij mij stond Cisco ook altijd bekend als goed spul, maar sinds ik die HD recorder heb gehad van Ziggo, heb ik ervaren dat ze ook heel goed rotzooi kunnen maken.
Ik heb zelf het Ubee modem, geen problemen mee.
Cisco moet zich gewoon bezig houden met de dingen waar ze goed in zijn
Daar sluit ik me bij aan,rally schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:51:
Met Martinusz.
Mijn Cisco modem + Cisco E4200 is een uitstekende combinatie....retestabiel ook bij erg veel connecties tegelijkertijd (torents)
ben ik het, of doet youtube het weer goed?
Zojuist werd ik gebeld door een medewerker van het "NOC-Team". Zoals ik al had verwacht: het is dus een capaciteitsprobleem. Binnen enkele werkdagen zullen ze in de wijk-kast het één en ander op gaan splitsen waardoor de load dus meer gebalanceerd wordt.EricNL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:36:
*KNIP* (lang verhaal)
Het is zo fijn als je dan toch gelijk hebt. Na zo vaak contact met ze hebben gehad, en de mensen die maar niet naar je willen luisteren, dan toch gelijk krijgen.
Deze medewerker gaf aan het duidelijk te kunnen zien dat het gewoon in de capaciteit zit. Verwachting is dat na de splitsing in de wijkkast de problemen zijn verholpen. Als het dan nog aanhoud zit het probleem dus verder in het netwerk, en gaan er mogelijk enkele weken over heen. Als dat laatste heg geval is, dan mogen jullie 3 keer raden wie er herrie gaat proberen te schoppen bij ziggo
Zucht.
Eerst denk je, jeej, The Walking Dead, vette serie en hij zit nog bij mijn abo inbegrepen ook.
Dan kom je bij S01E05 en willen ze opeens €0,95. Dat is een foutje, webcare weet ervan, zegt het door te geven.. Maar dat was zaterdag geloof ik. Nog steeds niet opgelost. S01E05 downloaden dan maar.
Kom je bij S02E06.. Of niet, want de zesde aflevering ontbreekt gewoon in de lijst. How hard can it be?
Vreemd genoeg is deze aflevering wel beschikbaar via de Humax beta-interface. Heb hem iig gezien nu.
Zullen we dan eens een andere serie proberen? Being Erica. Vrouwenserie, maar what-if scenario's en tijdreizen vind ik altijd leuk. Helaas. Ik weet dat de serie eerder beschikbaar was (heb de eerste aflevering gezien), maar nu staan alleen S02E03 en S02E04 er nog op. De rest is gewoon WEG.
Ik vind dat copyrighted content downloaden, faciliteren en uploaden gelegaliseerd zou moeten worden tot er een functioneel alternatief is.
Eerst denk je, jeej, The Walking Dead, vette serie en hij zit nog bij mijn abo inbegrepen ook.
Dan kom je bij S01E05 en willen ze opeens €0,95. Dat is een foutje, webcare weet ervan, zegt het door te geven.. Maar dat was zaterdag geloof ik. Nog steeds niet opgelost. S01E05 downloaden dan maar.

Kom je bij S02E06.. Of niet, want de zesde aflevering ontbreekt gewoon in de lijst. How hard can it be?
Vreemd genoeg is deze aflevering wel beschikbaar via de Humax beta-interface. Heb hem iig gezien nu.
Zullen we dan eens een andere serie proberen? Being Erica. Vrouwenserie, maar what-if scenario's en tijdreizen vind ik altijd leuk. Helaas. Ik weet dat de serie eerder beschikbaar was (heb de eerste aflevering gezien), maar nu staan alleen S02E03 en S02E04 er nog op. De rest is gewoon WEG.
Ik vind dat copyrighted content downloaden, faciliteren en uploaden gelegaliseerd zou moeten worden tot er een functioneel alternatief is.

Verwijderd
Echter, komt dit veelal door de betreffende zender zelf, die deze serie/aflevering oid niet online mag/wil zetten. Ziggo kan er denk ik dan zelf ook weinig mee doen.. Ik laat me verrassen hoe lang het duurt en/of dit wordt ''opgelost''.W3ird_N3rd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:11:
Zucht.
etcetc
Gaat in het geval van The Walking Dead op Foxlife (en Fox is distributeur voor TWD), maar het is Ziggo die deze serie ter beschikking stelt aan TV Extra abonnees. En daarmee dus Ziggo's verantwoordelijkheid om te zorgen dat het werkt en compleet is (en daarmee anders dan b.v. UitzendingGemist waar je gewoon blij mag zijn met wat je krijgt).Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:16:
[...]
Echter, komt dit veelal door de betreffende zender zelf, die deze serie/aflevering oid niet online mag/wil zetten. Ziggo kan er denk ik dan zelf ook weinig mee doen.. Ik laat me verrassen hoe lang het duurt en/of dit wordt ''opgelost''.
Maar het is ook gewoon niet logisch. Betalen voor S01E05? Als het is om geld te verdienen dan zou je verwachten dat b.v. de eerste drie afleveringen gratis zijn en de rest betalen. Maar 1-4 èn 6 in het abo maar 5 niet?
Bovendien: in de bèta-interface kan je zien dat S01E05 bij TV Extra inzit. Alleen wanneer je een poging doet hem af te spelen in bèta krijg je een scherm "2000 interactieve TV tijdelijk niet beschikbaar" in plaats het verzoek om je bestelcode in te toetsen.
En S02E06 geheel niet beschikbaar, maar S06E01-05 en S06E07-13 wel? Wie is daarbij gebaat? Ziggo, de studio, klanten.. Niemand heeft daar iets aan. Je kan de aflevering ook niet kopen al zou je het willen.
Being Erica is ondertussen ook verdwenen van https://www.ziggo.nl/#entertainment/on-demand/series/extra dus dat geeft iig te denken..
Mijn Ziggo ervaring : Zeer Slecht.
Ik heb 2-3 weken geleden abbonement afgesloten bij Ziggo, Ik heb gekozen voor de Z2 abbonement met de gratis instalatiemoneur.
Afspraak gemaakt voor vandaag (31/01/13) tussen 12u en 18u. Ik kreeg nog 2 dagen(29/01/13 van te voren een mooi SMS dat ik een afspraak heb gemaakt. Maar hij kwam niet opdagen. Heb ik proberen te bellen voor nieuw afspraak en proberen te vragen wat er gebeurde, kom ik niet door de lijn. alleen maar wachttijden. meer als 20 min aan de lijn en nog steeds geen medewerker aan de lijn. voor de 10cent per minuut zeer waardeloos service. (20.00 uur gebeld)
Ik heb dan de ziggo zakelijk gebeld om te vragen wat met de monteur gebeurde. zeg de medewerker dat de monteur om 16.40u voor de deur stond. Ik heb hele dag voor vrij gemaakt. nieuwe deurbel aangemaakt. en nog zeggen dat ik niet thuis ben. zeker onzin. ze hebben niet eens niet een niet thuis briefje achter gelaten.
Ik heb dan de site bekeken stond er dat ik voor een nieuw afspraak moet betalen voor de monteur. Dit maakt nog meer erger dan het is.
En nu afwachten of ik wel of niet de internet krijg van ziggo.
relevante info: Den Haag Zuid
edit: jammer dat ik geen negatief shop review kan plaatsen
ZIGGO
Ik heb 2-3 weken geleden abbonement afgesloten bij Ziggo, Ik heb gekozen voor de Z2 abbonement met de gratis instalatiemoneur.
Afspraak gemaakt voor vandaag (31/01/13) tussen 12u en 18u. Ik kreeg nog 2 dagen(29/01/13 van te voren een mooi SMS dat ik een afspraak heb gemaakt. Maar hij kwam niet opdagen. Heb ik proberen te bellen voor nieuw afspraak en proberen te vragen wat er gebeurde, kom ik niet door de lijn. alleen maar wachttijden. meer als 20 min aan de lijn en nog steeds geen medewerker aan de lijn. voor de 10cent per minuut zeer waardeloos service. (20.00 uur gebeld)
Ik heb dan de ziggo zakelijk gebeld om te vragen wat met de monteur gebeurde. zeg de medewerker dat de monteur om 16.40u voor de deur stond. Ik heb hele dag voor vrij gemaakt. nieuwe deurbel aangemaakt. en nog zeggen dat ik niet thuis ben. zeker onzin. ze hebben niet eens niet een niet thuis briefje achter gelaten.
Ik heb dan de site bekeken stond er dat ik voor een nieuw afspraak moet betalen voor de monteur. Dit maakt nog meer erger dan het is.
edit: jammer dat ik geen negatief shop review kan plaatsen
[ Voor 4% gewijzigd door Gupster op 31-01-2013 20:41 ]
Maar die "Cisco" E4200 is ook geen apparaat van Cisco, maar heeft de brandname gekregen toen Cisco Linksys overnam. En Linksys leverde betere consumentenrouters dan Cisco.nooberke schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:16:
[...]
Daar sluit ik me bij aan,
Mijn Cisco modem + Cisco E4200 is een uitstekende combinatie....retestabiel ook bij erg veel connecties tegelijkertijd (torents)
Ik heb hier aan de Cisco modem, een Netgear WNDR3700 hangen en totaal geen problemen met wifi.
Signaalbereik en -stabiliteit van de Cisco EPC3925 zelf zijn enorm brak.
Alleen nog een oplossing vinden voor het vanzelf reactiveren van uitgeschakelde wifi van de Cisco.
Ondanks de setting disabled, zie ik op onregelmatige tijden het signaal weer verschijnen in het netwerklijstje.
Even inloggen en aan- en uitschakelen en dan is ie weer een tijdje weg.
Klopt, maar Cisco en Cisco klinkt zo leukMasimo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:48:
[...]
Maar die "Cisco" E4200 is ook geen apparaat van Cisco, maar heeft de brandname gekregen toen Cisco Linksys overnam. En Linksys leverde betere consumentenrouters dan Cisco.
Ik heb hier aan de Cisco modem, een Netgear WNDR3700 hangen en totaal geen problemen met wifi.
Signaalbereik en -stabiliteit van de Cisco EPC3925 zelf zijn enorm brak.
Alleen nog een oplossing vinden voor het vanzelf reactiveren van uitgeschakelde wifi van de Cisco.
Ondanks de setting disabled, zie ik op onregelmatige tijden het signaal weer verschijnen in het netwerklijstje.
Even inloggen en aan- en uitschakelen en dan is ie weer een tijdje weg.
Mijn Cisco modem activeert zijn wifi nooit? Draait al meer dan een jaar zonder dat zich dat ooit heeft voorgedaan?
Maar jij hebt niet de router functie uit laten zetten of wel?
Mijn zwager heeft dit ook gehad, lijkt erop alsof sommige monteurs de boel besodemieteren.Gupster schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:33:
Mijn Ziggo ervaring : Zeer Slecht.
edit: jammer dat ik geen negatief shop review kan plaatsen![]()
![]()
ZIGGO
![]()
![]()
Op een beter tijdstip nog eens met ze bellen, uiteindelijk boden ze hem compensatie aan van een x maanden korting.
Thuis na werk had ik ineens geen internet meer, alles gereset(router+modem) en ineens kon het interne netwerk zichzelf niet meer bereiken. Had al mijn apparatuur ineens een 192.168.0.xxx ip gekregen ipv 192.168.1.xxx
Blijkbaar staat mijn Ubee sinds de reboot ineens te werken onder het IP 192.168.1.1, wat dus voorheen mijn TP-Link router was. Vroeger was mijn Ubee altijd 10.xx.xx.xx
Iemand een idee hoe ik de Ubee weer van het 192. subnet af kan krijgen want mijn thuis netwerk is helemaal ingericht op 192.168.1.xxx Ip range s:(
Edit: Toevalligerwijs di op wo nacht onderhoud geweest van Ziggo hier in de buurt, maar vanavond pavoor het eerst stroom van de modem gehaald.
Edit2: "Inloggen"(geen account en pw nodig) op 192.168.1.1 geeft alleen de Basic pagina met Status, Firmware en Docsis als opties. nergens kan er iets gewijzigd worden
Blijkbaar staat mijn Ubee sinds de reboot ineens te werken onder het IP 192.168.1.1, wat dus voorheen mijn TP-Link router was. Vroeger was mijn Ubee altijd 10.xx.xx.xx
Iemand een idee hoe ik de Ubee weer van het 192. subnet af kan krijgen want mijn thuis netwerk is helemaal ingericht op 192.168.1.xxx Ip range s:(
Edit: Toevalligerwijs di op wo nacht onderhoud geweest van Ziggo hier in de buurt, maar vanavond pavoor het eerst stroom van de modem gehaald.
Edit2: "Inloggen"(geen account en pw nodig) op 192.168.1.1 geeft alleen de Basic pagina met Status, Firmware en Docsis als opties. nergens kan er iets gewijzigd worden
[ Voor 24% gewijzigd door Melkaz op 31-01-2013 23:02 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ongevraagd in bridge mode gezet?
Zet anders het IP van je TP-Link router op 192.168.1.2.
[ Voor 52% gewijzigd door Masimo op 31-01-2013 23:21 ]
Nee, ik heb 'm niet in bridge mode laten zetten en gebruik de Cisco nog als router (makkelijke aansluiting naar TV en mediaplayer).nooberke schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:40:
[...]
Klopt, maar Cisco en Cisco klinkt zo leuk
Mijn Cisco modem activeert zijn wifi nooit? Draait al meer dan een jaar zonder dat zich dat ooit heeft voorgedaan?
Maar jij hebt niet de router functie uit laten zetten of wel?
Wel frapant dat ie daar in bridge mode geen last van heeft. Ach, ik kan best leven met dat eigenwijze bugje.
Masimo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:13:
Ongevraagd in bridge mode gezet?
Ik heb overigens een non wifi ubee, wat zou in hemels naam de reden kunnen zijn dat Ziggo hem zou bridgen zonder mij hierover te berichten?
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Dat is niet zo gek in bridge modus wordt alles echt uitgeschakeldMasimo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:19:
[...]
Nee, ik heb 'm niet in bridge mode laten zetten en gebruik de Cisco nog als router (makkelijke aansluiting naar TV en mediaplayer).
Wel frapant dat ie daar in bridge mode geen last van heeft. Ach, ik kan best leven met dat eigenwijze bugje.
ik ga het proberen. thanks!martinusz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:19:
[...]
Mijn zwager heeft dit ook gehad, lijkt erop alsof sommige monteurs de boel besodemieteren.
Op een beter tijdstip nog eens met ze bellen, uiteindelijk boden ze hem compensatie aan van een x maanden korting.
En je niet laten afschepen
Het is gewoon belachelijk als zo'n monteur doodleuk gaat beweren dat hij aan de deur is geweest

Dit kwam ik tegen op een ander forum 
Nieuwe hoge snelheid! AIE van +/- 320 Mbps. (Upload 10Mbps)
Snel een filmpje van gemaakt met mijn mobiel. (Let niet op de kwaliteit.)
https://www.dropbox.com/s/3xq9va3cw8...131_173407.mp4
En deze is voor Tinusz. (Gisteren lag de snelheid wat hoger.)
https://www.dropbox.com/s/j6yw0hig20...131_173737.mp4
bron: http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=42117&page=2
Wat aardig een invalid link voor mijcvinkestijn schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:59:
Dit kwam ik tegen op een ander forum
Jammer dat ze de upload niet omhoog gooien

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 01-02-2013 10:06 ]
Ja prutsert. 
https://www.dropbox.com/s...2bsop/20130131_173407.mp4
https://www.dropbox.com/s...v85vz/20130131_173737.mp4
Maar dit zijn snelheden van iemand ergens waar Ziggo onderhoud deed.. Of het abo ook omhoog gaat weet je niet, maar het kan.
https://www.dropbox.com/s...2bsop/20130131_173407.mp4
https://www.dropbox.com/s...v85vz/20130131_173737.mp4
Maar dit zijn snelheden van iemand ergens waar Ziggo onderhoud deed.. Of het abo ook omhoog gaat weet je niet, maar het kan.
Kan ook zijn dat de beperking van de lijn er even af is door onderhoud?
Geloof dat ze makkelijk 400mbit door die lijnen kunnen pompen, maar natuurlijk nu knijpen tot 120mbit
Ze zijn natuurlijk niet gek, ze gaan elke verhoging uitbuiten
Edit: iemand een beschrijving van wat er te zien is in de filmpjes? kan ze hier niet downloaden
Geloof dat ze makkelijk 400mbit door die lijnen kunnen pompen, maar natuurlijk nu knijpen tot 120mbit
Ze zijn natuurlijk niet gek, ze gaan elke verhoging uitbuiten
Edit: iemand een beschrijving van wat er te zien is in de filmpjes? kan ze hier niet downloaden
[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 01-02-2013 10:38 ]
2 filmpjes, 1 van een speedtest en van een download. Maar verder niets te zien of dat het een Ziggo lijn zou zijn. Dus kan van alles zijn.martinusz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:13:
verhoging uitbuiten
zeker, zeker
Die filmpjes zijn van mij.
@ozzynator Ik heb de Ziggo AI1 Extra abonnement.
Ik had mijn IP-adress buiten schot gelaten waarnaast gewoon Ziggo stond vermeld.
@ozzynator Ik heb de Ziggo AI1 Extra abonnement.
Ik had mijn IP-adress buiten schot gelaten waarnaast gewoon Ziggo stond vermeld.
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Ik had ook niets anders beweert. Zal wel een leuke verrassing zijn. Tja, alleen die upload nog.martinusz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:13:
Kan ook zijn dat de beperking van de lijn er even af is door onderhoud?
Ziggo zal gek zijn om van 120/10 naar 320/10 te gaan. Ik zie eerder een verhoging naar 150~180 Mbit met 15 Mbit upload. Uitzonderlijk 200/20.
Ik verwacht op korte termijn sowieso geen snelheidsverhoging, ze hebben namelijk net het duurste pakket goedkoper gemaakt.Exorcist schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:18:
Ziggo zal gek zijn om van 120/10 naar 320/10 te gaan. Ik zie eerder een verhoging naar 150~180 Mbit met 15 Mbit upload. Uitzonderlijk 200/20.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]