Valide punt.
Caiway vraagt bijna 22 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.
Moet je jezelf afvragen of je niet beter af bent met een goedkope VoIP provider. De reguliere (niet-onbeperkt) beltarieven bij Ziggo zijn trouwens ook schandalig.
Caiway vraagt twee euro per maand per extra smartcard met een maximum van twee.
Maximaal twee
extra. Ofwel totaal 3. En het ongecodeerde basispakket is qua inhoud vergelijkbaar met UPC starter, maar daar heb je dus geen smartcard voor nodig.
Bij oud-Ziggo krijg je zover ik me herinner de extra pakketten ook alleen op de eerste 3 smartcards. Als je een vierde/vijfde hebt krijg je daar IIRC alleen het basispakket op. Wat dat betreft is Caiway dus absoluut niet slechter. Bij UPC heb je voor alles buiten het tamelijk beperkte DKTV-pakket een huurtuner nodig, dus dat is haast altijd slechter.
Caiway vraagt 3,50 huur per maand voor een CI module.
Ik wist niet dat je ook spullen kon huren. Maargoed, bij UPC betaal je €5,50 per maand voor Starter met een mediabox, of €13/maand voor een horizon. Dat "starterpakket" is bij Caiway gewoon ongecodeerd, kan je direct kijken met de tuner in je TV zonder module. Wil je de extra zenders, dan koop je die module gewoon.
Het kost je dus 5,50 euro per maand per extra smartcard en ook nog eens maar op twee extra televisies.
Bij Ziggo kost de extra smartcard maandelijks niks !!
Nee, het kost €2 per maand per extra smartcard met een maximum van 3. Tuners en modules kan je net als bij Ziggo gewoon kopen.
Alleen is het ongecodeerde pakket bij Caiway zo uitgebreid dat het de vraag is op hoeveel televisies je echt die extra smartcard nodig hebt. Voor mij zou het antwoord zijn 0 tot 1, dan heb je geen extra kosten.
Caiway heeft alleen Engels geluid commentaar bij Eurosport 2
Valide punt. (niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat dat klopt)
Caiway geeft niet alle HD zenders door op de coaxkabel van Film 1 en Sport 1 en HBO.
Valide punt. (niet gecontroleerd maar ik ga er vanuit dat dat klopt)
De Caiway EPG is lang niet zo goed gevuld als deze bij het oude Ziggo is.
Dat is over ~2 maanden dan ook gelijkgetrokken..
Caiway versus Ziggo valt nog wat over te zeggen, maar bij Caiway versus UPC zie ik geen ander voordeel dan WiFi spots.
Als analoog eraf is dan is er (hopelijk) nog het ongecodeerde DKTV-pakket. Daarmee heb je hetzelfde "probleem".
Overigens is het technisch best mogelijk om een internet-only abo aan te bieden en de "ongewenste" frequenties per abonnee weg te filteren. Maar dat is denk ik een vrij prijzige zaak en bovendien voor de provider helemaal niet gewenst. Het wegfilteren van de FM-radio is daarbij waarschijnlijk lastiger dan het wegfilteren van de TV. De frequenties voor internet zitten (hier iig) al vrij dicht bij elkaar, met een goed frequentieplan is los internet best te realiseren.
Bij KabelNoord is dat ook zo. Die trekken alle Coax uit de grond en vervangen het door glasvezel. Genexis module in de meterkast met CAI aansluiting erop, daar kan je vervolgens je bestaande CAI apparatuur op aansluiten. Het is bij KabelNoord geen optie om alleen IP af te nemen op de glasvezel, je zit nog steeds vast aan een televisie-abonnement. Dat terwijl ze gewoon de CAI module op afstand kunnen deactiveren.
Hmm, dat lijkt me dus wel een gevalletje koppelverkoop. Ik vraag me af of je daar juridisch iets mee kan.
[
Voor 14% gewijzigd door
Mentalist op 16-02-2015 12:13
]