• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
RadioAir schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:53:
[...]

De W4000 is nog een pré-CI+ televisie die je met een AlphaCrypt zal gebruiken. Helaas is hier niets aan te doen, de in te lezen zenderlijst met het netwerk ID komt niet overeen.
Klopt, ik heb inderdaad nog een CI kaart, zonder +.
Dan gaan we de zenders maar weer gewoon zelf sorteren want er zit totaal geen logica in.
Dank je.

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:01:
Ik bel de klantenservice.. Krijg ik iemand aan de lijn die toch wel tamelijk moeilijk Nederlands spreekt. Ik vraag me serieus af of ik met een callcenter in India ben doorverbonden. (het accent kwam iig wel uit die richting) De lijnkwaliteit was bovendien niet al te best, dat hielp ook niet. (terwijl die eerder bij een andere medewerker beter was)

Ik heb echt niks tegen buitenlanders, maar als je op een callcenter voor een Nederlands bedrijf werkt zou de eerste eis toch moeten zijn dat je echt 100% vloeiend begrijpelijk Nederlands spreekt, iig dusdanig dat je je als klant ècht niet hoeft af te vragen of de andere kant je wel begrijpt. De medewerker die ik eerder aan de lijn had was prima, maar toen had ik niet alle gegevens bij de hand en moest dus ophangen. :S

Heb maar opgehangen, ik regel het liever met iemand waarvan ik zeker ben dat die mij geheel verstaat, voor er verkeerde dingen worden doorgevoerd. :N Zo zei ze dat mijn internetsnelheid lager zou worden (??) en ik kon bij een nieuw jaarcontract een gratis decoder of weetikwat krijgen, dat standaard riedeltje. Mijn contract is nog niet eens een jaar oud, ik zeg het nu op omdat dat door alle wijzingen mogelijk is, en dan alweer strooien met gratis decoders?

Gouden tip dus, ook al is je contract nog jong: bel de klantenservice, kies opzeggen en vraag of ze je telefonie eruit gooien. Dan kan je blijkbaar weer een nieuw jaarcontract met decoder of korting krijgen. Ik begin er niet meer aan, ik wil van de telefonie af en ik wil geen jaarcontract meer.

Ik wil het allemaal ook best via internet regelen (dat is ook wat ik als eerste had gedaan), maar ondanks dat ik daar een bevestiging van heb is dat blijkbaar niet doorgekomen. En ze bellen je op voor iedere wijziging, dus ja, dan kan het niet zuiver via internet.

[edit]
Gelukt, nu wel een Nederlander. Deze vroeg voor dezelfde wijziging dan weer geen verificatiegegevens, wat normaal wel gebruikelijk lijkt te zijn, maar de wijziging zou iirc per brief ook worden bezorgd. Nouja, hopen dat het nu wel goed komt dan maar.
Klinkt bekend ! Ik dacht dat het aan mijn lag, ik telefoneerde ook meermaals met India _O-

Lijkt wel of ze het beleid hebben aangepast, ik kon geen korting krijgen van India en bij Pakistan gaven ze decoders weg.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:47
Cosmo_nl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:23:
[...]

Klinkt bekend ! Ik dacht dat het aan mijn lag, ik telefoneerde ook meermaals met India _O-

Lijkt wel of ze het beleid hebben aangepast, ik kon geen korting krijgen van India en bij Pakistan gaven ze decoders weg.
Zouden ze de helpdesk in Suriname weer nieuw leven ingeblazen hebben, kan herinneren dat ze dat in het verleden ook een tijdje hadden maar daar waren toen klachten over dat het niet goed te verstaan was. Zal wel lekker goedkoop zijn.

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:43
Toen ik vandaag belde had ik ook een onverstaanbare vrouw met Surinaams accent aan de telefoon en op de achtergrond hoorde ik ook mensen met een Surinaams accent.

Verwijderd

ADDG schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:05:
[...]

Zouden ze de helpdesk in Suriname weer nieuw leven ingeblazen hebben, kan herinneren dat ze dat in het verleden ook een tijdje hadden maar daar waren toen klachten over dat het niet goed te verstaan was. Zal wel lekker goedkoop zijn.
Dat moet het haast zijn, communiceren is amper tot niet mogelijk, ze begrijpen je niet en bij enigszins moeilijke woorden raken ze compleet de weg kwijt... 8)7

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Er zit een aantal afdelingen naast in Nederland ook in Suriname inderdaad

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-12 11:49
Nog iemand een software update gekregen op zijn Humax?
Mijn 5300C maakte gisteravond melding van nieuwe software ik heb deze geinstalleerd maar tot nog toe geen zichtbare verschillen.

De 5100C in de woonkamer heeft geen update beschikbaar.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:36

IkWilbert

Het is mij!

andy88 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:51:
Mijn 5300C maakte gisteravond melding van nieuwe software ik heb deze geinstalleerd maar tot nog toe geen zichtbare verschillen.

Er komen nieuwe wifi dongles, update is voor de drivers hiervoor.

I intend to live forever. So far, so good.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:12
Misschien ten overvloede maar ik heb zojuist maar even gebeld met Ziggo om duidelijkheid te krijgen over verschil tussen TV Extra en TV Plus. Extra gaat tegen 4 euro meerprijs tov Plus de mogelijkheid bieden tot on demand diensten.

Ik ga dus downgraden van Extra naar Plus.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21
Koekenbakkertje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:55:
Er zit een aantal afdelingen naast in Nederland ook in Suriname inderdaad
Suriname, was dat het! Mijn eerste associatie was dus India omdat ze daar bekend staan om de callcenters. Dan ben ik blijkbaar niet zo goed met accenten. :P In my defense: de lijnkwaliteit was ook kwalitatief uitermate teleurstellend.

Knip..
Blaffeh schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:54:
Misschien ten overvloede maar ik heb zojuist maar even gebeld met Ziggo om duidelijkheid te krijgen over verschil tussen TV Extra en TV Plus. Extra gaat tegen 4 euro meerprijs tov Plus de mogelijkheid bieden tot on demand diensten.

Ik ga dus downgraden van Extra naar Plus.
Wat wel aardig is is dat ik nu van meerdere mensen (inclusief ikzelf) hoor dat ze downgraden naar Plus, maar ik heb nog van niemand gehoord die een upgrade doet. Niet van standaard naar plus en niet van plus naar extra.

Positief voor de klant, maar op basis van deze veel te kleine sample size lijkt het commercieel niet de meest aantrekkelijke optie te zijn.

Ik ken weinig (lees: geen) mensen die echt met plezier de ondemand films/series van Ziggo gebruikten. Iedereen met een plus/extra abo had dat voor de zenders, niet voor de ondemand. Ik vraag me af hoe dat myprime het wat dat betreft doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 24-02-2015 07:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

TFHfony

Professional Weirdo

Ook hier: Ik heb de On Demand functie misschien 2 of 3 keer gebruikt sinds ik dit kan via mijn TV. Dus ook ik heb net per 01-04-2015 mijn TV Extra omgezet naar TV Plus.
Ze zijn wel lekker bezig bij Ziggo... Ik had ooit Alles-in-1 Extra (incl. telefonie), TV Extra & Eredivisie Live.
Op dit moment heb ik Alles in 1 Plus (6 maanden voor 30 euro per maand, daarna zet ik hem weer terug op TV + Internet Z2) en TV Plus. Mijn rekening bij Ziggo is zo'n beetje gehalveerd in een jaar.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Mentalist
TFHfony schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:25:
Op dit moment heb ik Alles in 1 Plus (6 maanden voor 30 euro per maand, daarna zet ik hem weer terug op TV + Internet Z2) en TV Plus.
Jaarcontract hè, dus je kan niet na 6 maanden terug naar TV+internet. :) Tenzij ze weer wijzigingen doorvoeren waardoor je onder je contract uitkan. Ook met het uitzitten van je jaarcontract ben je nog steeds goedkoper uit trouwens.

Heb er zelf ook over gedacht (ik kreeg van 1 medewerker dus wel een aanbieding toen ik de telefonie op wou zeggen). Nu vastleggen voor een jaar terwijl ze het internet zo ook gaan migreren naar UPC waardoor ik niet zeker ben dat ik daar dan nog tevreden over ben, daar voel ik me niet zo lekker bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2015 17:20 ]

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12 12:12
Per 1 maart krijgt TV plus dezelfde zenders als TV Extra (wat ik nu heb)
Ik zie echter nergens wat er met de prijs gebeurd. Wordt TV extra nu ook 9,95 (ipv 13,95?)

Ik las hierboven al dat alleen het verschil de on demond diensten zijn?
Uhm dus voor het ontvangen van een extra dienst, waar je ook nog veel voor moet betalen, betaal je al 4 euro p/m?? WTF?

Als dat zo is dan wordt het inderdaad downgraden naar TV plus.

Ik stond overigens op het punt over te stappen naar de Tweak aanbieding (1GB down/up voor 40euro p/m)
Maar vervolgens belde ziggo op of ze een aanbieding konden doen.. Ik zei ga je gang!
Heb nu 12 maanden 25% korting gekregen voor mn alles in 1 abo, gratis modem (ik had nog een oude), gratis hd recorder, 20 euro korting op tv extra (omdat ik aangaf dat ik veel storing heb de laatste tijd)
Dus betaal nu nog een jaartje 49 euro voor mn alles in 1 abo.

Probleem is dat ik al 18 jaar bij ziggo (en voormalig @home) zat en mn @home adres echt overal voor gebruikt heb.. Bij het opzeggen ben ik dat kwijt, en het kost me wel even om overal dit email adres weer te wijzigen (banking, verzekeringen, fora, allerlei registraties..)

Verwijderd

Tmaster schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:04:
Per 1 maart krijgt TV plus dezelfde zenders als TV Extra (wat ik nu heb)
Ik zie echter nergens wat er met de prijs gebeurd. Wordt TV extra nu ook 9,95 (ipv 13,95?)

Ik las hierboven al dat alleen het verschil de on demond diensten zijn?
Uhm dus voor het ontvangen van een extra dienst, waar je ook nog veel voor moet betalen, betaal je al 4 euro p/m?? WTF?

Als dat zo is dan wordt het inderdaad downgraden naar TV plus.

Ik stond overigens op het punt over te stappen naar de Tweak aanbieding (1GB down/up voor 40euro p/m)
Maar vervolgens belde ziggo op of ze een aanbieding konden doen.. Ik zei ga je gang!
Heb nu 12 maanden 25% korting gekregen voor mn alles in 1 abo, gratis modem (ik had nog een oude), gratis hd recorder, 20 euro korting op tv extra (omdat ik aangaf dat ik veel storing heb de laatste tijd)
Dus betaal nu nog een jaartje 49 euro voor mn alles in 1 abo.

Probleem is dat ik al 18 jaar bij ziggo (en voormalig @home) zat en mn @home adres echt overal voor gebruikt heb.. Bij het opzeggen ben ik dat kwijt, en het kost me wel even om overal dit email adres weer te wijzigen (banking, verzekeringen, fora, allerlei registraties..)
Ik neem mensen zonder @gmail adress meestal niet serieus :P
Dus goeie reden om over te stappen.
Trouwens WTF moet je met een hd recorder in 2015? Heeft je TV geen CI+ module?

• Tmaster
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:11:
[...]

Ik neem mensen zonder @gmail adress meestal niet serieus :P
Dus goeie reden om over te stappen.
Waar schreef ik dat ik geen Gmail adres heb?
Ik heb ook al bijna 10 jaar een gmail adres, alleen dat heb ik destijds meer gekozen om daar alle 'troep' naar toe te sturen. Van die zaken waar je je 1x voor moet aanmelden (vanwege een eenmalige actie, of registratie voor iets gratis ofzo)
Zo hield ik de belangrijke zaken een beetje gescheiden van alle troep, spam virussen etc.
En ik moet zeggen dat dat gelukt is. Ondanks dat mijn email adres (gebruik nog steeds mn @home.. _/-\o_ ) dus al 18 jaar bestaat komt er vrijwel geen spam op binnen omdat het gewoon nergens rondslingert op internet (en nee heb mn spam filter niet op ultra hoog staan)

• Tmaster
Tuurlijk heeft mijn tv gewoon een CI+ module.. En die recorder ga ik verpatsen op marktplaats. Wat moet je er anders mee?
Je krijgt het gratis aangeboden dus waarom zou je dan nee zeggen?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:38
ik neem gmail niet serieus, Google weet al zat over mij, plus de spam en het in de spambox komen van niet-spam...

Neem dan een yahoo mail-adres. Zelf heb ik ook al jaaren mijn chello mail, doe ik alles mee. Mocht ik weggaan heb je geen garantie dat die blijft werken, wel is het praktisch zo dat die blijft werken. tJa ik ga dan ook niet weg.

[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 20-02-2015 22:56 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

OMD

Wat moet je met een recorder??? Opnemen en kijken tegelijk misschien?
Zijn zat mensen met een recorder en een ci module.
Oudere decoders kunnen zelfs 2 programmas tegelijk opnemen en en nog een derde kijken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In mijn tv kan ook een ci module, maar ik kijk nooit tv wanneer het uitgezonden wordt. ik programmeer m'n Humax voor een paar dagen en bekijk het wanneer ik er tijd voor heb. Op de hd van 1TB staan nog opnames van maanden oud die ik af en toe wis als ik ze na een half jaar nog niet bekeken heb.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:16:
Nu vastleggen voor een jaar terwijl ze het internet zo ook gaan migreren naar UPC waardoor ik niet zeker ben dat ik daar dan nog tevreden over ben, daar voel ik me niet zo lekker bij.
Nee, ik ook niet. UPC stond erom bekend om standaard het usenetverkeer te knijpen, als ik me niet vergis. Weliswaar is er hier geen andere provider die dezelfde snelheid kan bieden (lees: hier is nog geen glasvezel) maar het maandbedrag is ook aanmerkelijk lager. Ik betaal nu 66 euro/maand voor Alles-in-een extra.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ziggo heeft bij mij de frequentie aangepast (Utrecht), en nu doet alleen RTV Utrecht het niet. Ziggo zegt dat het aan mijn bekabeling maar dat geloof ik niet. Het kanaal geeft melding E48-32. Weet iemand nog andere opties?

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 21-02-2015 15:18 ]

Verwijderd

shadowman12 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:17:Ziggo heeft bij mij de frequentie aangepast (Utrecht), en nu doet alleen RTV Utrecht het niet. Ziggo zegt dat het aan mijn bekabeling maar dat geloof ik niet.
... en toch is het zo.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:21
grun93 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 06:39:
[...]

Nee, ik ook niet. UPC stond erom bekend om standaard het usenetverkeer te knijpen, als ik me niet vergis. Weliswaar is er hier geen andere provider die dezelfde snelheid kan bieden (lees: hier is nog geen glasvezel) maar het maandbedrag is ook aanmerkelijk lager. Ik betaal nu 66 euro/maand voor Alles-in-een extra.
De snelheid zal dan eerder vergelijkbaar zijn met basis of plus...dat scheelt alweer 20 euro per maand ;)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
andy88 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:51:

Ik zou niet weten wat mijn type is, maar ik kreeg ook een melding op mijn Humax in de slaapkamer. Ik zie ook geen verschil verder..

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
shadowman12 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:17:
Ziggo heeft bij mij de frequentie aangepast (Utrecht), en nu doet alleen RTV Utrecht het niet. Ziggo zegt dat het aan mijn bekabeling maar dat geloof ik niet. Het kanaal geeft melding E48-32. Weet iemand nog andere opties?
Bij mij staan sommige regionale zenders er twee keer in vanaf 30 en vanaf 700. Maar ze werken wel beide.

• Turdie
easyriider schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Bij mij staan sommige regionale zenders er twee keer in vanaf 30 en vanaf 700. Maar ze werken wel beide.
Bij mij werken ze geen van beide. Na een kabel va 15 meter gekocht te hebben werken ze prima. Bleh moet nu in huis mijn coax gaan vervangen omdat die in een leiding zit omdat ik een appartementsgebouw woon. Mijn buren werden net al niet blij toen ik ffe een coax kabel door het trappenhuis had gelegd om te testen...

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 21-02-2015 16:27 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

shadowman12 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:17:
Wat HanW zegt. Toch is het zo. Jouw bekabeling (of een ander component in je COAX infrastructuur) is niet goed afgeschermd, waardoor er LTE instraling plaats vindt.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

shadowman12 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:25:
[...]

Bij mij werken ze geen van beide. Na een kabel va 15 meter gekocht te hebben werken ze prima. Bleh moet nu in huis mijn coax gaan vervangen omdat die in een leiding zit omdat ik een appartementsgebouw woon. Mijn buren werden net al niet blij toen ik ffe een coax kabel door het trappenhuis had gelegd om te testen...
Wat voor COAX kabel zit er in die leiding dan? Indien grijze C12 installatkabel: die is gewoon goed. Vaak zijn de connectoren dan de boosdoener. Maak anders eens een foto van je situatie.

• Turdie
Timmert schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:30:
[...]

Wat voor COAX kabel zit er in die leiding dan? Indien grijze C12 installatkabel: die is gewoon goed. Vaak zijn de connectoren dan de boosdoener. Maak anders eens een foto van je situatie.
De Ziggo monteur heeft die connector afgelopen week al vervangen, heeft niks mogen baten. Ja, het is zo'n grijze kabel, zit in zo'n gele leiding. Maar hier in de buurt zit een elektra winkeltje die ik het komende week laat vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 21-02-2015 16:38 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ok, das jammer. Maar wat voor kabel is het?

• Turdie
Timmert schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:35:
Ok, das jammer. Maar wat voor kabel is het?
Zo'n grijze. Zie ook m'n edit.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 21-02-2015 16:38 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

zo'n grijze?

Die kabel is echt goed, dus de instraling komt ergens anders binnen. AOP, WCD woonkamer of op je decoder. Die kabel hoef je niet te vervangen.

• Turdie
Timmert schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:40:
[...]

zo'n grijze?

Die kabel is echt goed, dus de instraling komt ergens anders binnen. AOP, WCD woonkamer of op je decoder. Die kabel hoef je niet te vervangen.
Ja.

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:46
vraag:wij hebben thuis verbouwd en van de " oude " woonkamer keuken gemaakt en van de oude keuken met aanbouw de nieuwe woonkamer.

Nu zat in de oude woonkamer de aop, maar die verdween achter de kastjes etc. en heb ik de groene kabel ( gelukkig lag hij met een lus in de kruipruimte) verlegd naar de meterkast.

Moet ik deze kabel nu eerst in een nieuw te plaatsen Aop laten uitkomen of kan ik hem rechtstreeks met een f-connector in een versterker FRA-752/N aansluiten? Wellicht kan dit maar heeft dit dan ook nadelen?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-12 20:24
rambocus schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:02:
vraag:wij hebben thuis verbouwd en van de " oude " woonkamer keuken gemaakt en van de oude keuken met aanbouw de nieuwe woonkamer.

Nu zat in de oude woonkamer de aop, maar die verdween achter de kastjes etc. en heb ik de groene kabel ( gelukkig lag hij met een lus in de kruipruimte) verlegd naar de meterkast.

Moet ik deze kabel nu eerst in een nieuw te plaatsen Aop laten uitkomen of kan ik hem rechtstreeks met een f-connector in een versterker FRA-752/N aansluiten? Wellicht kan dit maar heeft dit dan ook nadelen.
Aansluiten op een nieuwe AOP vanwege de galvanische scheiding tussen het Ziggo netwerk en je eigen installatie.

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:46
Bedankt,

Moet ik dit dan aanschaffen http://www.cablers.nl/epa...proof/Products/19004465-A

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Die set bestaat uit twee delen. De dio en umu.
Als je de fra-752 gebruikt heb je de umu niet nodig (zie de installatiehandleiding op de ziggo site). Die dio los aanschaffen scheelt je geld :)

Ik ben echter verbaasd dat ziggo je zo'n dio echter nooit opgestuurd heeft. Je zou er eens om kunnen vragen via de helpdesk.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 21-02-2015 17:29 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb nog steeds onderstaande aansluiting in de meterkast zitten waarop de groene Ziggo-kabel is aangesloten. Is deze eigenlijk nog wel van deze tijd?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/trpr%2010.png

Testing, one, two ...

• nooberke
  • Laatst online: 17:21
Als Ziggo je er geen wilt sturen heb ik er volgens mij nog wel eentje liggen voor je...afzetterij :9

• OMD

OMD

Moet wel een dio-01 zijn en geen tras1000. Gebeurt nog wel eens dat mensen die er nog wel een hebben liggen dat dat dan een tras 1000 is en die dan weggeven :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:36
ed73 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:04:
[...]

Aansluiten op een nieuwe AOP vanwege de galvanische scheiding tussen het Ziggo netwerk en je eigen installatie.
Moet dat perse? Van upc hoefde het volgens mij niet toen ik het bij mijn schoonzus aan het aanleggen was. Scheelt ook weer een extra "splitter / deling van je kabel" in feite...

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
Timmert schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:29:
[...]

Wat HanW zegt. Toch is het zo. Jouw bekabeling (of een ander component in je COAX infrastructuur) is niet goed afgeschermd, waardoor er LTE instraling plaats vindt.
Toch hoeft het niet zo te zijn. De eerste monteur beweerde hier ook dat het aan 'onze bekabeling' ligt. Tweede monteur heeft even verder gekeken dan zijn neus lang is en kwam er achter dat de splitter op de AOP punt brak was.

Technisch valt het onder interne bekabeling, maar even doormeten om het probleem te isoleren om de klant verder op weg te helpen lijkt me toch wel normaal?

Daarnaast is de instraling in onze straat/wijk een bekend probleem bij Ziggo. Ziggo heeft bij de telefoonprovider een claim liggen. Tuurlijk verdwijnt die claim in de zak van Ziggo, maarja.

[ Voor 25% gewijzigd door GioStyle op 21-02-2015 20:11 ]

• Cosmo_nl
Is het normaal dat je na 5 jaar klant te zijn geweest je modem terug moet sturen naar Ziggo ?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:32:
Is het normaal dat je na 5 jaar klant te zijn geweest je modem terug moet sturen naar Ziggo ?
Die dingen heb je toch in bruikleen? Dus als je weggaat bij Ziggo moet je hem weer retour sturen. Lijkt mij logisch?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Joster schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:26:
[...]

Moet dat perse? Van upc hoefde het volgens mij niet toen ik het bij mijn schoonzus aan het aanleggen was. Scheelt ook weer een extra "splitter / deling van je kabel" in feite...
De installatievoorschriften van Ziggo zeggen van wel. Het is wel zo prettig als de monteur geen spanning voelt bij werkzaamheden aan jouw kabel ;)
GioStyle schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:03:
[...]

Toch hoeft het niet zo te zijn. De eerste monteur beweerde hier ook dat het aan 'onze bekabeling' ligt. Tweede monteur heeft even verder gekeken dan zijn neus lang is en kwam er achter dat de splitter op de AOP punt brak was.

Technisch valt het onder interne bekabeling, maar even doormeten om het probleem te isoleren om de klant verder op weg te helpen lijkt me toch wel normaal?
De monteur meet inderdaad de installatie door en merkt dan snel genoeg waar de verslechtering optreedt.
In een latere post noemde ik al COAX infrastructuur, daar valt je splitter ook onder.
uurlijk verdwijnt die claim in de zak van Ziggo, maarja.
Zolang Ziggo opdraait voor de kosten van het herstel/aanpassingen is dat niet meer dan redelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Timmert op 21-02-2015 20:49 ]

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Cosmo_nl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:32:
Yup. Wij zijn 6,5 jaar klant en moeten de modem volgende maand ook terugsturen als we overgestapt zijn naar glasvezel. De modem krijg je in bruikleen. De rest mag je houden.

• Cosmo_nl
Niet dat ik hem zo graag wil houden, dat ding zou anders toch de kliko in gaan. Zou dat ding niet eens door durfen te verkopen zoon drama ding dat het was. Maar kon het me niet herinneren.

• _JGC_
  • Laatst online: 18:15
OMD schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:23:
Moet wel een dio-01 zijn en geen tras1000. Gebeurt nog wel eens dat mensen die er nog wel een hebben liggen dat dat dan een tras 1000 is en die dan weggeven :)
Een dio-01 is niks anders dan een setje met tras1000b, opbouwrand en afdekplaat met een gleufje voor een umu splitter.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
_JGC_ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:25:
[...]

Een dio-01 is niks anders dan een setje met tras1000b, opbouwrand en afdekplaat met een gleufje voor een umu splitter.
Tussen een Dio-01 en een Tras1000b zit een aanzienlijk verschil. Ze hebben de zelfde functie en passen beiden in dezelfde opbouwrand met afdekplaatje maar de DIO-01 is een door ontwikkeling op de Tras1000b en met name op het gebied van instraling van buitenaf.

• OMD

OMD

_JGC_ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:25:
[...]

Zie reactie hierboven. De tras1000 heeft last van instraling. Ook de UMU is gelijktijdig vervangen voor een ander ( umu01 naar umu1060 )

Ik heb voor mijn werk ontzettend veel te maken met coax installaties en heb al menig trassen vervangen met positief resultaat ;)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Cosmo_nl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:36:
Niet dat ik hem zo graag wil houden, dat ding zou anders toch de kliko in gaan. Zou dat ding niet eens door durfen te verkopen zoon drama ding dat het was. Maar kon het me niet herinneren.
Gelukkig dat Ziggo ze dan terug vraagt want oude elektronica hoort niet in de kliko.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Die verstrekt Ziggo gewoon gratis indien nodig.
Je kunt hem ook zelf ophalen in een Ziggo store (Den Haag)

• Cosmo_nl
jongetje schreef op zondag 22 februari 2015 @ 07:17:
[...]

Gelukkig dat Ziggo ze dan terug vraagt want oude elektronica hoort niet in de kliko.
7(8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:11:
[...]

Programma's en films opnemen en daarna via FTP naar een NAS kopieren zodat je ze ook nog terug kunt kijken nadat je bent overgestapt naar een andere TV provider? Voor "het gangbare spul" heb je zo'n recorder tegenwoordig niet echt meer nodig inderdaad.

Besef jezelf wel, dat al die cloud opname produkten prima zullen werken tot je overstapt naar een andere provider. Dan ben je al je opnames kwijt.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-12 22:23
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:19:
[...]

Programma's en films opnemen en daarna via FTP naar een NAS kopieren zodat je ze ook nog terug kunt kijken nadat je bent overgestapt naar een andere TV provider? Voor "het gangbare spul" heb je zo'n recorder tegenwoordig niet echt meer nodig inderdaad.

Besef jezelf wel, dat al die cloud opname produkten prima zullen werken tot je overstapt naar een andere provider. Dan ben je al je opnames kwijt.
CI+ en opnemen via je tv, lopen die opnames ook niet weg. :P

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
In bijna alle gevallen zijn die opnames gekoppeld aan het moederbord van je TV. Ik weet alleen van oudere Samsungs dat ze eenvoudig te ontsleutelen zijn.

Verwijderd

P.K. schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:32:
[...]

CI+ en opnemen via je tv, lopen die opnames ook niet weg. :P
Nieuwe TV? Of je stapt over naar een projector...... Als ik nou bijvoorbeeld via CI+ op mijn TV op een tweede tuner opnames naar bijvoorbeeld een USB schijf (of NAS) zou kunnen maken..... dan zou ik inderdaad geen HD recorder nodig hebben (omdat ik die dan al heb :) ).

• HollowGamer
  • Niet online
Ik heb een vraagje: wij hebben bij ons Plus pakket geen versterker gekregen. Nu is het beeld opzicht wel goed, maar af-en-toe heb ik nog weleens blokjes. Ook kan ik geen kabel naar boven leggen, i.v.m. het signaal-verlies.

Als Hollander, vraag ik me af.. krijg je deze nog (gratis) bij Ziggo? We hebben dus nu Alles-in-een Plus met de bijgeleverde Samsung-decoder.

Thanks. :)

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:18
Voor zover ik weet kreeg je die alleen bij de Cisco decoder omdat daarvoor je aansluiting retourgeschikt moet zijn.

Gebruik je KabelKeur kabels en connectoren? Op welke zenders heb je last van de blokken? (het kan dat deze bijv. op de 4G frequenties zitten en je dus last hebt van interferentie)

Anders kan je altijd nog proberen Ziggo te bellen en te kijken of je er bij de klantenservice gratis een los kan krijgen. Ik weet wel dat ze KabelKeur coaxkabels weggeven als je even doorvraagt (kan misschien helpen bij het bepalen of je kabel brak is)

Disclaimer: Ik ben maar een hobbyist, volgens mij klopt wat ik hierboven schrijf wel maar je kan me waarschijnlijk niet altijd op mijn woord vertrouwen :P

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• CooleSmurf
  • Laatst online: 20-12 21:09
Ons Ziggo modem (Ubee EVM3200, zonder WiFi) is kapot gegaan afgelopen week na jaren prima dienst gedaan te hebben.
Komende week komt er een monteur om het modem te vervangen.
Moeten we nog ergens rekening mee houden?
Zoals een type modem wat ze uitgeven met bekende nadelen, of dringen ze WiFi op (willen we niet, hebben APs draaien).

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een recorder is inderdaad enorm handig.
Wij hebben 'm ooit gekocht (los) omdat we wel eens wat wilden opnemen en ik gebruik 'm steeds vaker.
Bijvoorbeeld wat opnemen wat je graag wil bewaren. Of bijvoorbeeld opnames van BBC die lang niet altijd later te downloaden zijn.
En dan hebben we het nog inclusief subs ook mocht het nodig zijn.
Had net nieuwe laptop dus de schijf van m'n oude laptop als HDD gebruikt voor de 5300c.

En inderdaad; opnemen in de cloud (KPN) of met schijf aan je TV is geen optie wat mij betreft.
Nieuwe providers of nieuwe TV en je opnames zijn weg. Nu kan ik doen met de opnames wat ik zelf wil.

Jammer dat dat z'n langste tijd lijkt te hebben gehad...

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 22-02-2015 16:19 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:15:
Wij hebben 'm ooit gekocht (los) omdat we wel eens wat wilden opnemen en ik gebruik 'm steeds vaker.
Bijvoorbeeld wat opnemen wat je graag wil bewaren. Of bijvoorbeeld opnames van BBC die lang niet altijd later te downloaden zijn.

Ik vind dat de CI+ module een veel betere kwaliteit oplevert dan een setup box. Kan ook aan liggen aan nieuwe 4K tv :*)

Voor de prijs van die recorder heb je al een 4 of 5TB externe hdd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 16:17 ]

CooleSmurf schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:14:
of dringen ze WiFi op (willen we niet, hebben APs draaien).
Je krijgt een wifi modem (andere modems hebben ze niet). Je kan dit modem echter gewoon in bridge modus laten zetten via de helpdesk (1200 bellen).
job schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:17:
[...]

Je krijgt een wifi modem (andere modems hebben ze niet). Je kan dit modem echter gewoon in bridge modus laten zetten via de helpdesk (1200 bellen).
Ik weet niet of je de zgn. wifi hotspots gebruikt van Ziggo, want als je hem in bridge zet kan je dacht ik hier geen gebruik meer van maken. (of ik moet het nu heel mis hebben)

2250 WP Zuid PVoutput

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
MdO82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:29:
[...]

Ik weet niet of je de zgn. wifi hotspots gebruikt van Ziggo, want als je hem in bridge zet kan je dacht ik hier geen gebruik meer van maken. (of ik moet het nu heel mis hebben)
klopt, daarom ben ik ook nog blij met m'n ubee non-wfi + ubiquite Edgerouter lite

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 22-02-2015 16:55 ]

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07

rick77

... get to the point!

Je kunt ook de wireless radio en DHCP server uitzetten en een externe router aansluiten.

Verwijderd

Ons Ziggo modem (Ubee EVM3200, zonder WiFi) is kapot gegaan afgelopen week na jaren prima dienst gedaan te hebben.
Zoals een type modem wat ze uitgeven met bekende nadelen, of dringen ze WiFi op (willen we niet, hebben APs draaien).
check ff of je voeding niet stuk is, bij mij was alleen de voeding stuk van dezelfde ubee, voeding van externe harde schijf eraan en gaaannnn, al meer als een jaar.

• HollowGamer
  • Niet online
jamy015 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:05:
Voor zover ik weet kreeg je die alleen bij de Cisco decoder omdat daarvoor je aansluiting retourgeschikt moet zijn.

Gebruik je KabelKeur kabels en connectoren? Op welke zenders heb je last van de blokken? (het kan dat deze bijv. op de 4G frequenties zitten en je dus last hebt van interferentie)

Anders kan je altijd nog proberen Ziggo te bellen en te kijken of je er bij de klantenservice gratis een los kan krijgen. Ik weet wel dat ze KabelKeur coaxkabels weggeven als je even doorvraagt (kan misschien helpen bij het bepalen of je kabel brak is)

Disclaimer: Ik ben maar een hobbyist, volgens mij klopt wat ik hierboven schrijf wel maar je kan me waarschijnlijk niet altijd op mijn woord vertrouwen :P
Thanks voor je reply. :)

Ja, gebruikt dat dure merk (dacht dat het Duits was van oorsprong), is zowieso een dikke kabel en heeft me twee tientjes gekost voor 8/12(?) meter.

Ik heb een aantal kabels bij elkaar geknoopt (kabel + UTP + stroom) en vlak erbij staat de router. Bekabeling is trouwens CAT-6, die zou toch al betere bescherming bieden? :)

Ga proberen om ze anders even te mailen.
Wellicht dat jullie een idee hebben. We gebruiken soms de Ziggo tv app op onze samsung tab 3.

Althans dat willen we, maar we krijgen altijd de melding "deze titel zit niet in uw abonnement". Terwijl ik tv extra heb en het wel werkt op andere android apparaten.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
De tab is gewoon standaard ingericht en het herstarten heeft niet geholpen

2250 WP Zuid PVoutput

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee welke interactieve hd recorders Ziggo momenteel uitleverd?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• HollowGamer
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:00:
Wellicht dat jullie een idee hebben. We gebruiken soms de Ziggo tv app op onze samsung tab 3.

Althans dat willen we, maar we krijgen altijd de melding "deze titel zit niet in uw abonnement". Terwijl ik tv extra heb en het wel werkt op andere android apparaten.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
De tab is gewoon standaard ingericht en het herstarten heeft niet geholpen
Heb je wel het goede account ingevuld/opgegeven?
Je moet (volgens mij) het hoofdaccount hebben.

• HollowGamer
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:04:
Iemand enig idee welke interactieve hd recorders Ziggo momenteel uitleverd?
Samsung of Cisco, maar je kunt binnenkort ook de (geweldige! :'() Horizon bestellen.

• CooleSmurf
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:11:
[...]

check ff of je voeding niet stuk is, bij mij was alleen de voeding stuk van dezelfde ubee, voeding van externe harde schijf eraan en gaaannnn, al meer als een jaar.
Voeding is niet kapot, anders was het een goede oplossing geweest.
Snel in bridge laten zetten en kijken of Wifi uit kan (ook al gaat dat ten koste van WiFi Spots).

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

HollowGamer schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Samsung of Cisco, maar je kunt binnenkort ook de (geweldige! :'() Horizon bestellen.
Jammer dat het geen Humax meer is, maar mijn pakket is al aangevraagd, alleen wordt pas 15 april geleverd (ivm oplevering). Mag hopen dat ik geen Horizon krijg.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Lrrr
HollowGamer schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:22:
[...]

Thanks voor je reply. :)

Ja, gebruikt dat dure merk (dacht dat het Duits was van oorsprong), is zowieso een dikke kabel en heeft me twee tientjes gekost voor 8/12(?) meter.

Ik heb een aantal kabels bij elkaar geknoopt (kabel + UTP + stroom) en vlak erbij staat de router. Bekabeling is trouwens CAT-6, die zou toch al betere bescherming bieden? :)

Ga proberen om ze anders even te mailen.
No problem, zo help ik een ander nog eens :P

Dure Duitse merk is waarschijnlijk Hirschmann, dat moet wel goed zijn. Als je de connectoren (pluggen) er zelf op hebt gezet, zijn die dan ook goed (dus volledig metaal i.p.v. plastic kapjes, en liefst ook KabelKeur/Hirschmann)? (Als de connectoren er al op zaten toen je de kabel kocht moet het goed zijn)

Cat6 is je netwerk (UTP) kabel, niet de coax :P Of bedoel je dat er dan geen interferentie optreedt tussen je UTP en je coax? Daarvan weet ik niet hoe het zit, ik ben niet zo thuis in de netwerkkabels (ik doelde meer op interferentie van bijv. 4G of Digitenne waarvan ik weet dat dat nog wel eens kan optreden als de kabel brak is)

Heb je toevallig een andere korte kabel om even mee te testen? Het is misschien slim om daarmee direct aan het AOP (hoofdaansluitpunt in je huis) te hangen en te kijken of het dan nog steeds problemen oplevert. Als het daarmee (direct aan het AOP) ook slecht werkt lijkt het me eerder een probleem aan Ziggo's kant. Dan zou ik ze inderdaad eens bellen/mailen. Als het met een korte kabel direct aan het AOP wel goed werkt moet je het probleem in je bekabeling zoeken, of als die al goed is, inderdaad een versterker plaatsen.

• HollowGamer
  • Niet online
jamy015 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:08:
[...]

No problem, zo help ik een ander nog eens :P

Dure Duitse merk is waarschijnlijk Hirschmann, dat moet wel goed zijn. Als je de connectoren (pluggen) er zelf op hebt gezet, zijn die dan ook goed (dus volledig metaal i.p.v. plastic kapjes, en liefst ook KabelKeur/Hirschmann)? (Als de connectoren er al op zaten toen je de kabel kocht moet het goed zijn)

Cat6 is je netwerk (UTP) kabel, niet de coax :P Of bedoel je dat er dan geen interferentie optreedt tussen je UTP en je coax? Daarvan weet ik niet hoe het zit, ik ben niet zo thuis in de netwerkkabels (ik doelde meer op interferentie van bijv. 4G of Digitenne waarvan ik weet dat dat nog wel eens kan optreden als de kabel brak is)

Heb je toevallig een andere korte kabel om even mee te testen? Het is misschien slim om daarmee direct aan het AOP (hoofdaansluitpunt in je huis) te hangen en te kijken of het dan nog steeds problemen oplevert. Als het daarmee (direct aan het AOP) ook slecht werkt lijkt het me eerder een probleem aan Ziggo's kant. Dan zou ik ze inderdaad eens bellen/mailen. Als het met een korte kabel direct aan het AOP wel goed werkt moet je het probleem in je bekabeling zoeken, of als die al goed is, inderdaad een versterker plaatsen.
Het is inderdaad Hirschmann, met de (metalen?) koppen er al op.

Doelde inderdaad op CAT6 kabel die meer tegen interferentie zou moeten kunnen. Weet alleen niet of hiermee ook 'uitstralen' wordt bedoeld.

De kabel zit al op de hoofdaansluiting (komt woonkamer binnen).

Het valt allemaal wel mee hoor, gelukkig. :)
Ik heb ze maar heel af-en-toe (bij schakelen tussen zenders).
Maar een kabel naar boven lukt simpelweg niet, waarschijnlijk zou ik hierbij ook dikkere/betere bekabeling/connectoren tussen moeten zetten (is van bouwmarkt kwaliteit).

Met een versterker zou ik waarschijnlijk iets minder last hebben, en misschien ook wel mijn hoofdaansluiting kunnen boosten. Alhoewel ik heb begrepen dat dit juist een negatief effect kan hebben op de kwaliteit (te veel over een leiding, zeg maar ;)).

Op dit moment werk ik met TvHeadend voor de streamen naar boven, werkt ook prima.
Maar zou graag mijn TV-kaart willen verhuizen naar de kamer boven. :P

• Lrrr
Maar een versterker versterkt het reeds aanwezige signaal. Als je signaal aan de hoofdaansluiting al slecht is, lijkt het me dat je dan een slecht signaal versterkt, en dus het versterkte signaal ook slecht is.

Als je een kabel naar boven wilt zou ik inderdaad geen goedkope bouwmarktkabel gebruiken (hoewel sommige bouwmarkten tegenwoordig ook wel KabelKeur kabels verkopen, dus dat zou je evt. wel kunnen proberen. Maar het beste lijkt me een Hirschmann kabel).

Maar als het voor jou niet storend is, zou ik het gewoon zo laten: if it ain't broken, why fix it? (bedenk dan echter wel dat als er in de toekomst een frequentiewijziging is, dat er dan wel meer problemen kunnen optreden die je nu nog niet merkt omdat die frequenties nu niet gebruikt worden. Maar dan kan je tegen die tijd besluiten het alsnog op te lossen.)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
job schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:17:
[...]

rick77 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:04:
Je kunt ook de wireless radio en DHCP server uitzetten en een externe router aansluiten.
Alleen wifi uitzetten is voldoende. DHCP blijft aan, omdat er AP's aan hangen.
Verder is op die manier alle andere funktionaliteit beschikbaar, zoals wifi-spots en router/switch funkties.
Ik snap echt het voordeel van dat bridgen niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Masimo op 22-02-2015 20:50 ]

• Lrrr
Het voordeel van bridgemodus is dat je dan je eigen router erachter kan hangen, mocht je dat willen (en je bent hier toch op Tweakers ;)). Maar als je de routeringsmogelijkheden van de Ubee voldoende vindt, is dat natuurlijk ook prima (wij hebben hier ook geen losse router). Het is daarom mooi dat er een keuzemogelijkheid is ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Lrrr op 23-02-2015 00:00 . Reden: brainfart ]

• CooleSmurf
Inderdaad. pfSense is bij ons verantwoordelijk voor routering (incl. vlans), firewall, DHCP en NAT. Tevens nog een DMZ operationeel en een OpenVPN server draaien.
Een extra router ervoor levert alleen maar problemen op.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
Succes ook met iets als 'Static DHCP lease' instellen op het Ziggo modem :w (hint: zit er niet op)

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 23-02-2015 08:31 ]

De ubee evw 3210 ondersteunt die optie gewoon hoor :?
http://i53.tinypic.com/zk37ms.png

[ Voor 8% gewijzigd door job op 24-02-2015 00:37 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
Oh, dat is dan nieuw :P Was eerst niet zo dacht ik :P

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 23-02-2015 08:30 ]

• Mentalist
ThinkPadd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:28:
Succes ook met iets als 'Static DHCP lease' instellen op het Ziggo modem :w (hint: zit er niet op)
Mijn Cisco EPC3925 (Ziggo) kan het ook. Setup -> Lan setup -> Pre-assigned DHCP IP Addresses.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Piet91 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:15:
Had net nieuwe laptop dus de schijf van m'n oude laptop als HDD gebruikt voor de 5300c.

En inderdaad; opnemen in de cloud (KPN) of met schijf aan je TV is geen optie wat mij betreft.
Nieuwe providers of nieuwe TV en je opnames zijn weg. Nu kan ik doen met de opnames wat ik zelf wil.

Een recorder is handig als je één tv hebt...
Wij hadden tot afgelopen vrijdag Ziggo met beneden de Samsung recorder en boven de Cisco recoreder.
Nu was het nadeel van de Cisco al dat je max 1 ding kunt opnemen en de Samsung loop je tegen minder problemen aan met 2 programma's tegelijk. Maar het terugkijken kan alleen maar op dezelfde TV. Daarnaast zitten die kastjes compleet dichtgebouwd, dus echt iets doen met je opnames kan niet...

Nu Telfort glasvezel, met opnemen pakket en dat is echt ideaal hoor! Terugkijekn waar je maar wil. Maar ook opnames inplannen waar je maar wil! Verjaardag liep zaterdag iets uit, maar mijn vrouw wilde toch the voice kids kijken... Telefoon erbij, telfort app en inplannen die opname!
Het gemak wat ervoor terug komt heb ik dat jaartje bewaartijd wel voor over!

Youtube: DashcamNL

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:08
Ik zit nu ook echt te denken over te stappen. Ik ben altijd zeer enthousiast geweest over Ziggo, maar sinds de upgrade sterk achteruit gegaan. Het enige wat me nog tegenhoudt is het aantal ontvangers bij concurrenten.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:20:
Een recorder is handig als je één tv hebt...
Ik zie hier de logica niet in.
We hebben hier 2 TV's en er komt mogelijk nog een 3e TV.
Of je iets wil opnemen cq. bewaren zegt niets over het aantal TV's dat je hebt staan.
Maar het terugkijken kan alleen maar op dezelfde TV. Daarnaast zitten die kastjes compleet dichtgebouwd, dus echt iets doen met je opnames kan niet...
Daarom hebben we dus ook geen recorder van Ziggo genomen.
Gewoon een losse Humax van iets meer dan €100 gekocht en zelf een oude schijf aangehangen.
Heb ik de volledige zeggenschap over de opnames (die nu keurig in juiste formaat, zonder reclames en evt. met subtitles op de NAS staan).

Daarnaast probeer ik nu bij UPC bijv. het instap AiE-pakket te nemen met Horizon TV (om iets te kunnen opnemen in je huishouden), maar dat kan blijkbaar niet eens.
Je moet per se minimaal het duurdere Aie power-pakket nemen op te kunnen opnemen. 8)7

Sowieso is het van de zotte dat je maar 2 digitale ontvangers per huishouden mag hebben wat feitelijk neerkomt op 2 TV's per huishouden. |:( 8)7

Nee, ik was altijd heel tevreden over Ziggo (juist gepushed om hier Ziggo te nemen) maar dat is nu in een klap verdwenen. :N
Nu Telfort glasvezel, met opnemen pakket en dat is echt ideaal hoor! Terugkijekn waar je maar wil. Maar ook opnames inplannen waar je maar wil! Verjaardag liep zaterdag iets uit, maar mijn vrouw wilde toch the voice kids kijken... Telefoon erbij, telfort app en inplannen die opname!
Dit is natuurlijk wel handig inderdaad. Zoiets zou ik ook wel willen bij de Humax inderdaad.

[ Voor 224% gewijzigd door Piet91 op 23-02-2015 11:47 ]

• BlakHawk
Rob Voets schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:25:
Ik zit nu ook echt te denken over te stappen. Ik ben altijd zeer enthousiast geweest over Ziggo, maar sinds de upgrade sterk achteruit gegaan. Het enige wat me nog tegenhoudt is het aantal ontvangers bij concurrenten.
Dat had ik ook, maar goed bij telfort krijg je nu een tweede ontvanger gratis en mijn kinderen hebben nog niet de leeftijd dat ze een eigen tv krijgen.

Maar goed op tablets en PC's werkt het kijken van tv, via de app ook prima...
Dus er is altijd wel iets mogelijk...

Maar daar was ik zelf ook sceptisch over. Echter, tegen de tijd dat ik het echt nodig heb kijk ik wel weer verder in de markt :)

Mijn kids zijn 3 en 0 ;)
Voor nu is het: Netflix, netflix en nog eens netflix.
Ja dat is wel makkelijk op de nas, dat had ik dus niet...
Ik bedoelde meer, wij hadden twee recorders van ziggo, boven en beneden en je kon dus niet boven kijken, wat we beneden hadden opgenomen...

Dat kan ik nu wel... Daarnaast 6 tegelijkertijd...

Het heeft beide voor- en nadelen...

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het omzetten van het netwerk id 5555 naar 43195 heeft het 'dubbele zender' probleem opgelost voor mij, echter is er flinke storing nog steeds op die HD zenders, dus alweer snel teruggezet naar de oude situatie met SD zenders. Ik ga nog een nieuwe kabel maken en dat proberen (zag dat de huidige dus te kort was en ik had dit destijds verlengd met een tweede zwarte coax kabel).

Maar het vervangen van de ACD vind ik het geld niet waard voor het huidige aanbod van films/series. Wel als ik iets HBO zou hebben maar dan kijk ik net zo graag netflix via de mediaplayer. Er zijn zoveel mogelijkheden tegenwoordig :)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

dfrenner schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:42:
[...]

Dat had ik ook, maar goed bij telfort krijg je nu een tweede ontvanger gratis en mijn kinderen hebben nog niet de leeftijd dat ze een eigen tv krijgen.

Maar goed op tablets en PC's werkt het kijken van tv, via de app ook prima...
Dus er is altijd wel iets mogelijk...
Als ik even negeer dat ik niet eens tv van telfort kan nemen, maar ik zou nooit overstappen naar een provider waar ik minder dan 3 ontvangers kan krijgen/kopen. Woonkamer TV, Woonkamer MediaCenter, slaapkamer en keuken moeten minimaal een ontvanger hebben. Daarom, zodra dat bij ziggo niet meer kan (wat ik nu niet voorzie dat er gaat gebeuren, maar ik sluit de toekomst niet uit...), hoef ik geen extra TV zenders meer. En als Ziggo tegen die tijd ook internet zonder TV zou aanbieden, zou dat ook een optie worden die nauwkeurig bekeken zou gaan worden...

TV kijken op tablets en PC's vind ik helemaal niets (die mediacenter zit natuurlijk rechtstreeks aangesloten op de TV en wordt met name gebruikt als we willen opnemen of iets willen terug kijken tijdens het kijken, denk "Wie Is De Mol"...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• BlakHawk
Wailing_Banshee schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:10:
Als ik even negeer dat ik niet eens tv van telfort kan nemen, maar ik zou nooit overstappen naar een provider waar ik minder dan 3 ontvangers kan krijgen/kopen. Woonkamer TV, Woonkamer MediaCenter, slaapkamer en keuken moeten minimaal een ontvanger hebben. Daarom, zodra dat bij ziggo niet meer kan (wat ik nu niet voorzie dat er gaat gebeuren, maar ik sluit de toekomst niet uit...), hoef ik geen extra TV zenders meer. En als Ziggo tegen die tijd ook internet zonder TV zou aanbieden, zou dat ook een optie worden die nauwkeurig bekeken zou gaan worden...

TV kijken op tablets en PC's vind ik helemaal niets (die mediacenter zit natuurlijk rechtstreeks aangesloten op de TV en wordt met name gebruikt als we willen opnemen of iets willen terug kijken tijdens het kijken, denk "Wie Is De Mol"...)
Bij andere providers kan het wel, alleen je betaalt per maand een bedrag voor de ontvanger...
Te veel naar mijn mening ;)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

dfrenner schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Bij andere providers kan het wel, alleen je betaalt per maand een bedrag voor de ontvanger...
Te veel naar mijn mening ;)
Helaas heb ik de keuze uit welgeteld 2 providers: Canal+ of Ziggo :p En een bedrag per maand per ontvanger is hetzelfde...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Mentalist
Ik had in regio Roosendaal nog een halve megabit download, of minder. :| Ook getest op een andere PC en allebei met draad. Modem reboot en het werkte weer normaal.

Volgens mij heb ik zoiets nooit eerder gehad.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Vanadaag deze mail ontvangen van Ziggo. Het lijkt erop dat het uitkleden van leuke extra's verder gaat. Eerst al het gratis onderling bellen en nu vervallen ook nog de gratis verrassingszenders bij het Alles-in-1 Plus abonnement. En dan nog beweren dat je voor "Zelfde prijs, meer zenders" krijgt. Niet dus. Er vallen juist vijf weg. En daar zaten juist vaak interessante zenders bij waar ik geen extra abonnement voor af wil sluiten. De zenders die er bij komen zijn, naar mijn idee, alleen interessant voor een heel kleine groep mensen.
quote: Ziggo
Wijzigingen per 1 april
• Deze zenders gaan weg: France 2 en Rai Uno. Laatstgenoemde vervangen we door de zender Mediaset Italia.
• Een greep uit de zenders die er bij komen: NPO Zapp Xtra, CCTV News, The Indonesian Channel, RTV-7 en 2M.
• We voegen ook de erotische zender Meiden van Holland Soft toe. Je kunt hier een kinderslot op zetten. Hoe je dit doet, leggen we uit op ziggo.nl/zenderwijziging.

• Gebruik je Interactieve Televisie? In onze grote On Demand catalogus stond voorheen een klein aantal gratis films en series. Deze komen te vervallen. Natuurlijk kun je nog steeds de beste films en series bestellen.
• Er wijzigt een aantal kanaalnummers en radiozenders.
• De Verrassingszenders, onderdeel van je Alles-in-1 abonnement, vervallen.

Ben je benieuwd naar wat de nieuwe zenders je te bieden hebben, of welke zenders een nieuw kanaalnummer krijgen? Op ziggo.nl/zenderwijziging vertellen we je hier meer over. Je ontvangt bovendien binnenkort een handig papieren overzicht met alle zenders.

Zelfde prijs, meer zenders
Met alle extra zenders haal je voortaan nog meer kijkplezier uit je abonnement, zonder extra kosten. We hopen dat je blij bent met bovenstaande wijziging van je abonnement. Als dat niet het geval is heb je tot 1 april 2015 de mogelijkheid kosteloos je abonnement aan te passen of op te zeggen.

"When you grow up your heart dies"

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Er zijn vandaag weer nieuwe zenderoverzichten gepost door Ziggo. Er zijn een aantal fouten uitgehaald, maar er staan nog steeds fouten in.

Zie https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw/

Op het tabblad "Zenders na opnieuw instellen" zijn Nickelodeon, MTV en 13th Street niet gemarkeerd als HD-zenders, terwijl ze wel in HD zijn. Ditzelfde zenderoverzicht vind je tegenwoordig op https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Er is ook een tabblad "Zenders na 1 april". VH1 staat hier nu niet meer bij. Maar France 2 staat er nog steeds bij. Er blijft dus nog een sprankje hoop voor de liefhebbers van Franse TV.

• Sjah
  • Laatst online: 19:38
Als upc'er: wat waren Verrassingszenders dan? Zender vd Maand?
Sjah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:28:
Als ik het goed heb waren de verrassingszenders zenders die uitgelicht werden voor klanten die geen TV Extra hadden. Deze kwamen dan tijdelijk bij je pakket om je te lokken om TV Extra te nemen.

De Zender vd Maand was ook zoiets, hierin werdt 1 zender een maand lang in de spotlights gezet.

Hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 23-02-2015 19:55 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Sjah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:28:
Zenders die je er gratis bij kreeg voor een aantal maanden indien je een Alles-in-1-pakket afnam.

Bij Alles-in-1 zit TV Standaard inbegrepen. Maar je krijgt er dus een aantal verrassingszenders bij.

Je kunt ook TV Plus of TV Extra afnemen als Alles-in-1 klant. Als TV Extra klant heb je helemaal niets aan de verrassingszenders aangezien je die altijd al hebt. Als TV Plus klant kunnen er wel nog Extra-zenders bij zitten die je normaal niet hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door dusty-2011 op 23-02-2015 19:58 ]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Waarom betalen mensen nog voor TV Extra als de zenders gelijk worden getrokken met TV Plus?
Pagina: 1 ... 121 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]