Nee het komt door je bekabeling.Exorcist schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:05:
[...]
Direct aansluiten is niet mogelijk, de decoder in de woonkamer staat niet in de buurt (AOP is meterkast).
En ik weet dat ze gelijk (kunnen) hebben, het gaat mij erom dat het gewoon goed werkte maar door de verplichte wijziging niet meer. Had het nu nog een goede reden, OK, maar dit komt gewoon door de overname door UPC.
Snap je me nu niet of doe je alsof? Ik zeg toch dat ik begrijp dat het aan de bekabeling ligt, maar als Ziggo niet door UPC overgenomen zou zijn geweest er ook geen freq. wijzigingen doorgevoerd zouden zijn. Dan had ik nergens last van gehad.
De hoge frequenties gebruikte ziggo ook, alleen ziggo gebruikte daar geen 256qam.
Anyway.. er hebben veel mensen last van die voorheen nergens problemen mee hebben. Ondanks dat het klopt dat de kabels de oorzaak zijn zal ze dit gewoon klanten gaan kosten.
Anyway.. er hebben veel mensen last van die voorheen nergens problemen mee hebben. Ondanks dat het klopt dat de kabels de oorzaak zijn zal ze dit gewoon klanten gaan kosten.
[ Voor 52% gewijzigd door job op 14-02-2015 11:09 ]
Vroeg of laat was het probleem van je bekabeling toch aan het licht gekomen. Relax, geen reden om stekelig te doen. Ga lekker klussen om de storing eruit te krijgen. Zie het maar als hobby. Ben je nou tweaker of niet
Gek genoeg heb ik wat anderen dingen te doenBlaffeh schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:10:
Vroeg of laat was het probleem van je bekabeling toch aan het licht gekomen. Relax, geen reden om stekelig te doen. Ga lekker klussen om de storing eruit te krijgen. Zie het maar als hobby. Ben je nou tweaker of niet
Zal er vd. week wel naar kijken. Gezien het op alle TV's is zal het in de meterkast zitten.
Daarom -al ben ik het met je eens dat het in sommige situaties gewoon lastig is- zal je toch iets moeten testen met een ontvanger direct aan het AOP.
Ik heb me eerlijk gezegd ook wel eens mottig lopen zoeken naar een storing in de coax bekabeling hier. Het komt gewoon erg nauw.
Ik heb me eerlijk gezegd ook wel eens mottig lopen zoeken naar een storing in de coax bekabeling hier. Het komt gewoon erg nauw.
Hmm, ik had dus alleen last van wat blokjes en net wegvallend kanaal.
Zie ik net dit:
Signaalstoring bij Ziggo
Door een storing zijn de tijdelijk gratis zenders van het Kids Pakket niet beschikbaar.
Onze excuses hiervoor. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing.
Status:onopgelostStart14-02-2015 09:54:00Verwachte eindevoor 14 februari, 16.30 uur
Lijkt dus los te staan van de blokjes die ik soms zie. Kids pakket heb ik al extra, gaat om Nick Jr.
Zie ik net dit:
Signaalstoring bij Ziggo
Door een storing zijn de tijdelijk gratis zenders van het Kids Pakket niet beschikbaar.
Onze excuses hiervoor. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing.
Status:onopgelostStart14-02-2015 09:54:00Verwachte eindevoor 14 februari, 16.30 uur
Lijkt dus los te staan van de blokjes die ik soms zie. Kids pakket heb ik al extra, gaat om Nick Jr.
Ja klopt omdat blokjes en strepen echt een heel ander verhaal zijn.
je wil niet weten hoeveel mensen hier last van hebben
SD zenmders van npo1/2/3 is idd naar 6mbit/s gegaan, dit was 8mbit/s, nl hd zenders npo/rtl/sbs hd zijn gewoon 1:1 doorgifte.Exorcist schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:05:
De bitrate van NPO(1) lijkt ook omlaag te zijn gegaan overigens, lijkt "waziger".
Zelfs met goede bekabeling en vrij direct op het AOP (1,5 meter goede hirschmann kabel) kan het signaal knap beroert zijn.
Ik zit zelf +- 15 meter van het wijkkastje af en signaal is sinds de overschakeling slecht
zat altijd op signaal 52 % en sinds de overschakeling op 22% wat tot resultaat had regelmatig blokken en beeldverschuivingen.
Monteur van ziggo is geweest heeft de boel doorgemeten en heeft het signaal tot 32 % gekregen door mij in het wijkkastje op een hogere output te zetten daarna nog steeds last op bepaalde zenders van blokken e.d.
Monteur kon zelf niets meer doen maar zei dat ik met de klantenservice moest bellen als ik last bleef houden en dan vragen of ze een versterker konden opsturen daar hij er geen bij zich had.
Klanten service gebeld versterker binnen een dag binnen gekregen deze er tussen geplaatst en geen probleem meer gehad.
Dus al met al goed opgelost door Ziggo.
Ik zit zelf +- 15 meter van het wijkkastje af en signaal is sinds de overschakeling slecht
zat altijd op signaal 52 % en sinds de overschakeling op 22% wat tot resultaat had regelmatig blokken en beeldverschuivingen.
Monteur van ziggo is geweest heeft de boel doorgemeten en heeft het signaal tot 32 % gekregen door mij in het wijkkastje op een hogere output te zetten daarna nog steeds last op bepaalde zenders van blokken e.d.
Monteur kon zelf niets meer doen maar zei dat ik met de klantenservice moest bellen als ik last bleef houden en dan vragen of ze een versterker konden opsturen daar hij er geen bij zich had.
Klanten service gebeld versterker binnen een dag binnen gekregen deze er tussen geplaatst en geen probleem meer gehad.
Dus al met al goed opgelost door Ziggo.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Hier ook. Een groot blokken/strepen festijn. Toevalligerwijs heb ik een tijdje terug alle kabels vervangen, omdat toentertijd RTL4 en Eurosport HD het niet deden. Deze doen het nu als een zonnetje.shadowman12 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:44:
Bij mij hier in Utrecht zijn afgelopen week de zender omgezet, en heb nu alleen geen beeld op RTV Utrecht, alle andere zenders. De klantenservice verwijst me naar blokken en strepen (terwijl ik geen enkele streep in beeld zie, het is gewoon een zwart beeld). En ik moet met een coax kabel door ons appartementsgebouw
1. Als een RTV Utrecht problemen geeft is het toch geen signaal probleem?
2. Hebben meer mensen hier dit probleem die in Utrecht wonen?
HENG HENG
Het is erg vervelend maar het erg raar dat bij de meeste mensen kabel vervangen echt helpt en als het signaal niet sterk genoeg is als je direct op aop aansluit is er misschien een fra nodig ( versterker)
Ik heb een woning van 7 jaar oud, met nieuwe versterker, nieuwe kabels (ongeveer 'n jaar oud), en nu ga je mij vertellen dat ik weer m'n hele spullenboel moet vervangen? Dat gaat er bij mij gewoon niet in...kippensok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:41:
Het is erg vervelend maar het erg raar dat bij de meeste mensen kabel vervangen echt helpt en als het signaal niet sterk genoeg is als je direct op aop aansluit is er misschien een fraaie nodig ( versterker)
HENG HENG
bij mn eigen hok geen problemen... maar goed daar heb ik 3 jaar geleden meteen goede coax gelegt.. en de TV in de woonkamer staat zo`n beetje op het AOP.. dus als dat niet goed ging had Ziggo ( UPC ) een probleem
bij mn schoonouders nog wel wat kleine problemen......
deel van de problemen opgelost door de decoder op een zwakkere uitgang van de versterker te hangen...
alleen dat de Samsung 360 na de overzetting ineens gek doet is wel knap.. binnenkort toch de Humax 5050C in dienst zetten
de humax is ook niet 100% gezien ik deze als zijnde defect gekocht heb, alleen wat er nou kapot is? ik ben er nog steeds niet achter, gok op een bad sector op de disk die zich nog gaat openbaren..
verder waren ze in de slaapkamer oa RTV noord kwijt.. maar na het omwisselen op de versterker was dat ook weer opgelost. :-)
bij mn schoonouders nog wel wat kleine problemen......
deel van de problemen opgelost door de decoder op een zwakkere uitgang van de versterker te hangen...
alleen dat de Samsung 360 na de overzetting ineens gek doet is wel knap.. binnenkort toch de Humax 5050C in dienst zetten
de humax is ook niet 100% gezien ik deze als zijnde defect gekocht heb, alleen wat er nou kapot is? ik ben er nog steeds niet achter, gok op een bad sector op de disk die zich nog gaat openbaren..
verder waren ze in de slaapkamer oa RTV noord kwijt.. maar na het omwisselen op de versterker was dat ook weer opgelost. :-)
404 Signature not found
hangt er vanaf wat voor kabels je er ingegooit hebSpacecowboy schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:46:
[...]
Ik heb een woning van 7 jaar oud, met nieuwe versterker, nieuwe kabels (ongeveer 'n jaar oud), en nu ga je mij vertellen dat ik weer m'n hele spullenboel moet vervangen? Dat gaat er bij mij gewoon niet in...
404 Signature not found
Bij mij werkte na de omzetting de zenders Baby tv, sport1 voetbal en animal planet niet meer !!
Heb nieuwe kabel gekocht keurmerk van Ziggo,
Toen kreeg gelijk alle zenders goed door.
Dus het licht heel vaak aan de kabels die slecht zijn.
Ik heb een kabel van 15 meter na boven gelegd, 36 jaar geleden, deze kabel is van het bedrijf Pope (Philips) Deze kabel is nog steeds ok Pope maakte de beste coax kabel van de wereld.
Maar is helaas niet meer te krijgen.
Met deze kabel heb ik perfect beeld en geluid boven op de slaapkamer. (36 jaar oud)
Heb nieuwe kabel gekocht keurmerk van Ziggo,
Toen kreeg gelijk alle zenders goed door.
Dus het licht heel vaak aan de kabels die slecht zijn.
Ik heb een kabel van 15 meter na boven gelegd, 36 jaar geleden, deze kabel is van het bedrijf Pope (Philips) Deze kabel is nog steeds ok Pope maakte de beste coax kabel van de wereld.
Maar is helaas niet meer te krijgen.
Met deze kabel heb ik perfect beeld en geluid boven op de slaapkamer. (36 jaar oud)
[ Voor 8% gewijzigd door vulliw op 14-02-2015 13:02 . Reden: aanpassing ]
Vulliw
Het is en blijft het probleem hoe vervelend het ook is. Mensen geven hier ziggo de schuld maar het is toch echt je eigen binnenhuis bekabeling je gaat je energie bedrijf toch ook niet opbellen dat je stopcontact soms niet goed werkt
Hirschmann spul. Van AOP tot aan tv... Rib uit mn lijf gekost.SMSfreakie schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:48:
[...]
hangt er vanaf wat voor kabels je er ingegooit heb
Even kijken of ik die logica kan volgen:kippensok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:00:
Het is en blijft het probleem hoe vervelend het ook is. Mensen geven hier ziggo de schuld maar het is toch echt je eigen binnenhuis bekabeling je gaat je energie bedrijf toch ook niet opbellen dat je stopcontact soms niet goed werkt
- Alles werkt ok met mijn (relatief nieuwe bekabeling, op aangeven van Ziggo vervangen).
- Ziggo voert een wijziging door.
- RTV Utrecht werkt niet meer.
En dan zit het probleem aan mijn kant? alles werkte voorheen feilloos hier. Ik weet niet in welk universum jij zit, maar in mijn universum gaat die logica niet op...
[ Voor 59% gewijzigd door Spacecowboy op 14-02-2015 13:08 ]
HENG HENG
Wel als ze ineens ipv 230 V ineens 200 V leveren.kippensok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:00:
Moet er wel bij zeggen dat Ziggo het bij mij op zich goed opgelost heeft en bij mensen hier in de buurt ook.
Overbuurman zag dat Ziggo bij mij was en sprak de man aan waarop die ook effe bij de buurman keek en daar een nieuw stukje kabel achtergelaten heeft omdat de buurman een goedkoop action snoertje tussen de tv en AOP had.
[ Voor 29% gewijzigd door Read op 14-02-2015 13:14 ]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Ziggo stuurt nu een ander signaal dan voorheen. Ik snap volstrekt dat mensen gaan klagen als het voorheen prima werkte. Je denkt dat je de boel goed voorelkaar hebt, maar ziggo verandert de modulatie en opeens hebben allerlei klanten een probleem. Ja de aanleg van het probleem was al aanwezig in de bekabeling, maar mensen wisten het niet.kippensok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:00:
Ziggo/UPC is de expert op dit gebied en had dit kunnen weten. Ziggo/UPC heeft hier doelbewust voor gekozen. Ze hadden in de hoge frequenties minder zenders kunnen proppen een lagere modulatie erop en niemand had problemen gehad.
Mij persoonlijk maakt die ontbrekende zenders niets uit.. maar ik zal binnenkort eens experimenteren met mijn bekabeling. Vind het wel interessant om mee te klooien. Misschien dat een beter afgeschermde versterker nog iets op gaat lossen, want helaas mijn coaxkabels zitten muurvast
Leuk dat je dit voorbeeld geeft. Vroeger hadden we 220, tegenwoordig 230. Maar de overgang gaf gelukkig weinig problemen.Read schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:07:
[...]
Wel als ze ineens ipv 230 V ineens 200 V leveren.
Waar men problemen mee verwacht is de verandering van de gassamenstelling in de toekomst door menging met buitenlands gas. Daar gaan veel oude cv-ketels moeite mee hebben. Kippensok, vind je dat mensen dan ook niet mogen klagen?
[ Voor 30% gewijzigd door job op 14-02-2015 17:10 ]
Hirschmann maakt over het algemeen wel goed spul, alleen hebben die ook RG59/U in het assortiment (gehad).... en dat is leuk maar niet boven de 500mhzSpacecowboy schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:06:
[...]
Hirschmann spul. Van AOP tot aan tv... Rib uit mn lijf gekost.
[...]
Even kijken of ik die logica kan volgen:
- Alles werkt ok met mijn (relatief nieuwe bekabeling, op aangeven van Ziggo vervangen).
- Ziggo voert een wijziging door.
- RTV Utrecht werkt niet meer.
En dan zit het probleem aan mijn kant? alles werkte voorheen feilloos hier. Ik weet niet in welk universum jij zit, maar in mijn universum gaat die logica niet op...
404 Signature not found
Ik begrijp echt niet waarom Ziggo gebruik maakt van dat antieke Coax signaal, al die storingen en MHZ. gebruik verdorie gewoon UTP met een goede setupbox zeker nu die CI+ modules niet meer worden toegepast na 1 april.. KPN weet tenminste hoe je een goed product op de markt zet (goede tuners)
Woei boute uitspraak.supayoshi schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:34:
Ik begrijp echt niet waarom Ziggo gebruik maakt van dat antieke Coax signaal, al die storingen en MHZ. gebruik verdorie gewoon UTP met een goede setupbox zeker nu die CI+ modules niet meer worden toegepast na 1 april.. KPN weet tenminste hoe je een goed product op de markt zet (goede tuners)
Kpn levert hier niet eens tv over utp en over internet helemaal maar te zwijgen, ik zit ongeveer 5 km van de centrale dus internet is brak, ik ben een tevreden Ziggo gebruiker daar die mij kan voorzien van goede Tv,Goed en snel internet (180/18 ) en goede telefonie.
Dus dan mag die coax oud zijn ze leveren hier meer waarde af als die Kpn met hun adsl lijntjes.
Smartcards blijven ook na 1 april te activerenP.K. schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:07:
Gewoon een kabel gebruiken die 4G buiten houdt, is er niks aan de hand.
Oh, en CI+ blijft gewoon.
Ziggo smartcards blijven voor de consument ook na 1 april nog te koop. Deze kunnen bij het kabelbedrijf geactiveerd worden. Dealers kunnen echter vanaf medio april geen nieuwe smartcards meer bij Ziggo bestellen. Alle smartcards die nog in omloop zijn, kunnen wel verkocht worden. totaaltv.nl
http://www.totaaltv.nl/ni...-1-april-nog-te-koop.html
[ Voor 6% gewijzigd door GE Elbert op 14-02-2015 14:23 ]
Yep, ben er weer..., was spontaan van mijn stoel gevallen toen ik dit bericht las. Als er iemand een beroerd product aan zijn klanten leverde dan was dat KPN wel, op glasvezel welteverstaan. Beroerde beeldkwaliteit, geen HD (dat kwam later pas en toen nog steeds beroerd, al wordt het bij Ziggo nu ook minder i.p.v. meer), een setupbox die je de tijd gaf om koffie/thee te gaan halen bij het overschakelen naar een andere zender. Inderdaad, in een woord GEWELDIG!!supayoshi schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:34:
Testing, one, two ...
Ik ben wel zo'n beetje klaar met Ziggo, in ieder geval de tv afdeling. Sinds de omzetting van de tv naar UPC is het beeld op tv er niet beter op geworden, diverse zenders hebben blokjes etc. ondanks goede kabels welke Ziggo een half jaar geleden zelf heeft geïnstalleerd (neem tenminste maar aan dat dat goede kabels zijn). Het zal wel niet helpen dat ik midden in de stad in een oerwoud van antennes etc. woon maar ik vertik het om geld uit te gaan geven door iets wat Ziggo verkloot.
Daarnaast is sinds dezelfde omzetting de EPG stuk op mijn Cisco, er is maar één programma in het voren te zien. Reset naar fabrieksinstellingen helpt niet, wat volgens hen toch mogelijk wel de oplossig moet zijn. Erg handig als je wat wilt opnemen. Ook heeft men in al hun wijsheid besloten om de EPG te beperken tot ± 3dagen ipv de eerdere 6. Al diverse keren over geklaagd bij Ziggo, zowel via internet als 1200: kluitje-riet is het en blijft het. Ze nemen je als klant gewoon niet serieus, enkel je geld nemen ze serieus. Binnenkort niet meer denk ik...
Daarnaast is sinds dezelfde omzetting de EPG stuk op mijn Cisco, er is maar één programma in het voren te zien. Reset naar fabrieksinstellingen helpt niet, wat volgens hen toch mogelijk wel de oplossig moet zijn. Erg handig als je wat wilt opnemen. Ook heeft men in al hun wijsheid besloten om de EPG te beperken tot ± 3dagen ipv de eerdere 6. Al diverse keren over geklaagd bij Ziggo, zowel via internet als 1200: kluitje-riet is het en blijft het. Ze nemen je als klant gewoon niet serieus, enkel je geld nemen ze serieus. Binnenkort niet meer denk ik...
[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 14-02-2015 15:03 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ziggo al gebeld over je probleem?Bastien schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:02:
Ik ben wel zo'n beetje klaar met Ziggo, in ieder geval de tv afdeling. Sinds de omzetting van de tv naar UPC is het beeld op tv er niet beter op geworden, diverse zenders hebben blokjes etc. ondanks goede kabels welke Ziggo een half jaar geleden zelf heeft geïnstalleerd (neem tenminste maar aan dat dat goede kabels zijn). Het zal wel niet helpen dat ik midden in de stad in een oerwoud van antennes etc. woon maar ik vertik het om geld uit te gaan geven door iets wat Ziggo verkloot.
Bastien schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:02:
Al diverse keren over geklaagd bij Ziggo, zowel via internet als 1200: kluitje-riet is het en blijft het. Ze nemen je als klant gewoon niet serieus, enkel je geld nemen ze serieus. Binnenkort niet meer denk ik...
HENG HENG
Ik bedoel over het kluitje in het riet verhaal mij hebben ze altijd serieus genomen.
Dat met de EPG welke niet meer goed werkt: ze verkondigen al 4 weken dat ze eraan werken. Het probleem is dus allang bekend, je gaat mij niet wijsmaken dat ze dat niet makkelijk op kunnen lossen. Het heeft gewoon geen prio. Ik vraag elke week hoe het ermee staat, elke keer hetzelfde nietszeggende antwoord dat ze eraan werken.
Dat de EPG is ingekort had ik ook direct na het omzetten al gemerkt, maar ik dacht dat dat bij hetzelfde probleem als hierboven hoorde. Totdat ik afgelopen week op internet las dat het dus by design is omdat UPC het nou eenmaal zo heeft. Daar heeft men dus bij de eerdere contacten niets over losgelaten terwijl ik er wel om vroeg.
Dat bedoel ik dus met kluitje-riet en de klant niet serieus nemen.
Dat de EPG is ingekort had ik ook direct na het omzetten al gemerkt, maar ik dacht dat dat bij hetzelfde probleem als hierboven hoorde. Totdat ik afgelopen week op internet las dat het dus by design is omdat UPC het nou eenmaal zo heeft. Daar heeft men dus bij de eerdere contacten niets over losgelaten terwijl ik er wel om vroeg.
Dat bedoel ik dus met kluitje-riet en de klant niet serieus nemen.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Wat een onzin zeg, transportstromen zijn ook al talloze keren gewijzigd van positie binnen het Ziggo netwerk de afgelopen jaren. Plus de overgang naar QAM256 die is ook al geweest.Exorcist schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:07:
[...]
Snap je me nu niet of doe je alsof? Ik zeg toch dat ik begrijp dat het aan de bekabeling ligt, maar als Ziggo niet door UPC overgenomen zou zijn geweest er ook geen freq. wijzigingen doorgevoerd zouden zijn. Dan had ik nergens last van gehad.
TV van kpn zou ik de hemel niet in prijzen, maar jouw idee is natuurlijk ideaal en de techniek is er klaar voor. In de meterkast een eurodocsis modem en naar elk vertrek een utp kabel. In het begin regel je het via een decoder en later zullen de tv's hier vanzelf ondersteuning voor hebben.supayoshi schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:34:
Mijn ouders hebben laatst een nieuwe LG 55" hdtv gekocht, en hebben direct een CI+ module besteld, nu wilden we deze CI+ module installeren maar lijkt de tv niks te doen. HIj herkent geen CI+ module, de tv springt op zwart en reset de hele tijd als de CI+ module is geplaatst, als we de CI+ module eruit halen doet hij het wel gewoon, maar hebben we natuurlijk geen digitaal beeld. Ik heb de tv als gereset naar standaard instellingen, maar als ik de kanalen wil selecteren is de optie CI+ module weg gefade. Iemand ervaring mee?
Herken het probleem met storing op het signaal na omzetten van de zenders. Beneden had ik geen rtl 4, 5 en Veronica meer. Blijken in hetzelfde frequentie blok te zitten.
Kreeg van de lokale tv handelaar het advies om de afgaande kabel op m'n binnenhuis versterker eens een poort omhoog of omlaag te verplaatsen. Door deze -2 dB minder versterking mee te geven was de interferentie op het signaal opgelost. Vreemd genoeg had ik het probleem op mijn 2e tv op de bovenetage geheel niet.
Kreeg van de lokale tv handelaar het advies om de afgaande kabel op m'n binnenhuis versterker eens een poort omhoog of omlaag te verplaatsen. Door deze -2 dB minder versterking mee te geven was de interferentie op het signaal opgelost. Vreemd genoeg had ik het probleem op mijn 2e tv op de bovenetage geheel niet.
Dus uiteindelijk niets anders dan het eerdere bericht.GE Elbert schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:22:
Smartcards blijven ook na 1 april te activeren
Ziggo smartcards blijven voor de consument ook na 1 april nog te koop. Deze kunnen bij het kabelbedrijf geactiveerd worden. Dealers kunnen echter vanaf medio april geen nieuwe smartcards meer bij Ziggo bestellen. Alle smartcards die nog in omloop zijn, kunnen wel verkocht worden. totaaltv.nl
http://www.totaaltv.nl/ni...-1-april-nog-te-koop.html
Feit blijft dat de smartcards na 1 april zeer snel uitverkocht zullen zijn (of zelfs voor 1 april omdat sommigen dus nu nog snel extra smartcards gaat halen) en je dus alsnog rond/na 1 april niet meer nieuwe smartcards kunt gebruiken.
Tenzij Ziggo ze zélf blijft verkopen maar dat is zoals bekend tegen een premiumprijs (€30 vs. zo'n €15 elders).
Plus ze willen over op het huurmodel dus zelf smartcards verkopen zal dus wel niet gebeuren...
Ik (zei de gek), een defecte CI+ module (van mijn schoonmoeder), die bij een test in een winkel het gehele TV signaal op alle aangesloten TV's verstoorde, dat was een vreemde gewaarwording (voor iedereen daar in de winkel). Werd kosteloos omgeruild in de winkel van aankoop (BCC), blijkbaar zat op die bewuste CI+ module levenslange garantie. Merk/type weet ik zo niet meer.swoutr schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:01:
Mijn ouders hebben laatst een nieuwe LG 55" hdtv gekocht, en hebben direct een CI+ module besteld, nu wilden we deze CI+ module installeren maar lijkt de tv niks te doen. HIj herkent geen CI+ module, de tv springt op zwart en reset de hele tijd als de CI+ module is geplaatst, als we de CI+ module eruit halen doet hij het wel gewoon, maar hebben we natuurlijk geen digitaal beeld. Ik heb de tv als gereset naar standaard instellingen, maar als ik de kanalen wil selecteren is de optie CI+ module weg gefade. Iemand ervaring mee?
Testing, one, two ...
Sinds kort ben ik overgestapt op KPN alles in één via glasvezel. Ik kan je verzekeren dat hun TV product gelijk en/of superieur is aan Ziggo!hardware-lover schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:44:
[...]
Yep, ben er weer..., was spontaan van mijn stoel gevallen toen ik dit bericht las. Als er iemand een beroerd product aan zijn klanten leverde dan was dat KPN wel, op glasvezel welteverstaan. Beroerde beeldkwaliteit, geen HD (dat kwam later pas en toen nog steeds beroerd, al wordt het bij Ziggo nu ook minder i.p.v. meer), een setupbox die je de tijd gaf om koffie/thee te gaan halen bij het overschakelen naar een andere zender. Inderdaad, in een woord GEWELDIG!!
Ontvanger is klein, vreet minder stroom en is in elk opzichte merkbaar sneller (opstarten, menu, zappen etc)
Beeld is gelijk aan de HD zenders bij Ziggo (merk helemaal geen enkel verschil op mijn 55inch TV)
Afstandbediening kun je afstellen op je TV, waardoor je geen extra handbediening erbij krijgt.
Opnames kan ik op afstand instellen via mijn mobiel en terug kijken op elke TV ontvanger in huis.
Uitgebreide EPG, videotheek etc. Begin gemist, had nooit verwacht dat ik er zo vaak gebruik van ging maken!
Enige nadeel is dat de HD zenders niet vanaf 1 beginnen. Maar ook daar zijn ze mee bezig.
Laat staan het Internet gedeelte. 500Mb en stabiel op elk uur van de dag.
[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 14-02-2015 19:48 ]
It ain't stupid if it works!
Als je FttH hebt is KPN inderdaad een alternatief...vr6-only schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:45:
[...]
Sinds kort ben ik overgestapt op KPN alles in één via glasvezel. Ik kan je verzekeren dat hun TV product in elk opzichte gelijk en/of superieur is aan Ziggo!
Ontvanger is klein, vreet minder stroom en is in elk opzichte merkbaar sneller (opstarten, menu, zappen etc)
Beeld is gelijk aan de HD zenders bij Ziggo (merk helemaal geen enkel verschil op mijn 55inch TV)
Afstandbediening kun je afstellen op je TV, waardoor je geen extra handbediening erbij krijgt.
Opnames kan ik op afstand instellen via mijn mobiel en terug kijken op elke TV ontvanger in huis.
Uitgebreide EPG, videotheek etc. Begin gemist, had nooit verwacht dat ik er zo vaak gebruik van ging maken!![]()
Enige nadeel is dat de HD zenders niet vanaf 1 beginnen. Maar ook daar zijn ze mee bezig.
Laat staan het Internet gedeelte. 500Mb en stabiel op elk uur van de dag.![]()
ADSL/VDSL is dat absoluut niet voor mij
Je mag blij zijn als KPN per ongeluk VDSL heeft aangelegd in jouw omgeving. Waar ik woon is Ziggo de enige die HD kan leveren, want dat past niet over een ADSL-lijn van 2,5 km.
Idem hier. Heb sinds de samenvoeging twee weken terug regelmatig blokkerig beeld bij de commerciëlen en on demand viel vandaag ook weg omdat het niet stabiel is. Tot twee weken terug geen problemen gehad en kabel gebruikt die de monteur van Ziggo me afgelopen zomer aanraadde.Jerrythafast schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:49:
Je mag blij zijn als KPN per ongeluk VDSL heeft aangelegd in jouw omgeving. Waar ik woon is Ziggo de enige die HD kan leveren, want dat past niet over een ADSL-lijn van 2,5 km.
Ben op zich nog wel tevreden over Ziggo maar een alternatief is er hier niet, tenzij ik ADSL wil maar dat wordt niets op 4 km vanaf de centrale.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Je weet dat het KPN glasvezel aanbod niet overal gelijk is, niet voor snelheid en niet voor het TV signaal? Maximaal 100/100 op mijn adres en de KPN abonnees die van dag één aangesloten zijn op het "moderne" glasvezel-netwerk van (destijds) "Glashart media" (toen enkel KPN als aanbieder op de verbinding), hebben de meesten nog steeds dat belabberde ontvangertje staan. Als je als klant niet gaat klagen dan laten ze je daar nog gewoon mee zitten. En omdat de meesten niet beter weten blijven ze er maar mee zitten. Het beeld van KPN wat ik op diverse plaatsen krijg voorgeschoteld (in mijn omgeving), vind ik nog steeds niet van een hoge kwaliteit. Jammer genoeg gaat het met Ziggo helaas ook meer die kant op. Ze hebben de bitrates van diverse HD kanalen naar beneden gebracht ten faveure van meer HD aanbod. Ergens moet de ruimte vandaan gehaald worden ben ik bang.vr6-only schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:45:
[...]
Sinds kort ben ik overgestapt op KPN alles in één via glasvezel. Ik kan je verzekeren dat hun TV product gelijk en/of superieur is aan Ziggo!
Uitgebreide EPG, videotheek etc. Begin gemist, had nooit verwacht dat ik er zo vaak gebruik van ging maken!![]()
Laat staan het Internet gedeelte. 500Mb en stabiel op elk uur van de dag.![]()
Nu zit ik helemaal niet zo vast aan Ziggo. Zodra er een completer (in alle opzichten), pakket gekozen zou kunnen worden van een glas-aanbieder, dan stap ik net zo gemakkelijk over. Nu verrek ik het om te gaan voor een (flink) mindere download, geen 5 identieke TV pakketten mogelijk zonder extra geld per maand, een nog steeds twijfelachtige beeldkwaliteit.
Testing, one, two ...
Hier mag ik kiezen tussen 2Mbit ADSL met schotel, of gewoon ziggo.
Wat er hier wel over niet al te lange tijd uit gaat is telefonie. Moet nog een fatsoenlijke voip vervanger zoeken. Wat ziggo vraagt voor telefonie is buitensporig veel, bij KPN kan je voor hetzelfde geld weer ouderwets koper aansluiten en zijn de tarieven lager.
Wat er hier wel over niet al te lange tijd uit gaat is telefonie. Moet nog een fatsoenlijke voip vervanger zoeken. Wat ziggo vraagt voor telefonie is buitensporig veel, bij KPN kan je voor hetzelfde geld weer ouderwets koper aansluiten en zijn de tarieven lager.
Dat is natuurlijk sterk afhankelijk van hoeveel iemand belt_JGC_ schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:24:
Hier mag ik kiezen tussen 2Mbit ADSL met schotel, of gewoon ziggo.
[ Voor 1% gewijzigd door MdO82 op 14-02-2015 20:41 . Reden: tikvout ]
2250 WP Zuid PVoutput
Nog betrouwbaarder dan telefonie van Ziggo de laatste tijd..._JGC_ schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:24:
bij KPN kan je voor hetzelfde geld weer ouderwets koper aansluiten en zijn de tarieven lager.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Aan al die mensen die storingen op TV hebben sinds de harmonisatie: ergens zit iets niet lekker in je binneninstallatie. Ook al heb je een kabelkeur kabel, de stekkers kunnen 'lek' zijn. Of je AOP. Dat je toevallig ergens een kabelkeur of Hirschmann component hebt zitten zegt helaas niks.
Ziggo doet overigens totaal niet moeilijk met het aansturen van een monteur hiervoor, dus bel gewoon. De monteur knapt gratis je probleem op.
En RTV Utrecht zit op een LTE gevoelige frequentie, dus als je die niet ontvangt is er ergens iets lek in je installatie...
Ziggo doet overigens totaal niet moeilijk met het aansturen van een monteur hiervoor, dus bel gewoon. De monteur knapt gratis je probleem op.
En RTV Utrecht zit op een LTE gevoelige frequentie, dus als je die niet ontvangt is er ergens iets lek in je installatie...
hangt van de regio afTimmert schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:56:
Aan al die mensen die storingen op TV hebben sinds de harmonisatie: ergens zit iets niet lekker in je binneninstallatie. Ook al heb je een kabelkeur kabel, de stekkers kunnen 'lek' zijn. Of je AOP. Dat je toevallig ergens een kabelkeur of Hirschmann component hebt zitten zegt helaas niks.
404 Signature not found
HoiBastien schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:02:
Blokjes op beeld is echt een bekabelings probleem. En de epg bij cisco is een storing. Werk zelf bij ziggo daarom weet ik het
[ Voor 4% gewijzigd door kippensok op 14-02-2015 23:32 ]
Halloswoutr schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:01:
Ik zou even controleren of de tv nog wel ci+ geschikt is
Klopt. die Cisco dingen zijn een rampkippensok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:27:
[...]
Hoi
Blokjes op beeld is echt een bekabelings probleem. En de epg bij cisco is een storing. Werk zelf bij ziggo daarom weet ik hetEn ik kan je alvast vertellen de epg is een groter probleem dan je denkt ziggo is ermee bezig. Maar de cisco ontvangers zijn sws kut
maar goed de Samsung ontvangers zijn ook niet alles weet ik inmiddels
404 Signature not found
Mijn ervaring is dat er maar 1 ECHT goede ontvanger is, de humax
Haha Toch is samsung smtp 7140 samen met Humax 5300/5200 wel de beste keuze.
Over een poosje komt ziggo met Horizon box
Ja, maar die valt onder het "huur" model toch? wat gaat dat eigenlijk doen met de prijs per maand?kippensok schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:07:
Over een poosje komt ziggo met Horizon box
Want bestaande klanten betalen immers geen huur voor hun huidige apparatuur
404 Signature not found
Ben ik t niet helemaal mee eens. Ik had na de omzetting het zelfde met nl 1,2,3 in SD digitaal. Alle andere zenders(RTL/SBS/natgeo) geen blokjes en haperingen. (Dit op een Philips met ci+).kippensok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:27:
[...]
Hoi
Blokjes op beeld is echt een bekabelings probleem. En de epg bij cisco is een storing. Werk zelf bij ziggo daarom weet ik hetEn ik kan je alvast vertellen de epg is een groter probleem dan je denkt ziggo is ermee bezig. Maar de cisco ontvangers zijn sws kut
De ziggo HD ontvanger gaf echter normaal beeld. Ik geloof ook de SD zenders normaal.
Ik ziggo bellen, hebben we de HD zenderlijst geïnstalleerd (ander net-code dan SD lijst). Toen was t probleem opgelost. Dus sd zenders was blokje op publiek, HD was normaal beeld op npo1,2,3.
En t kabeltje direct op aansluiting van de muur gehad, 2 meter hirschmann kabel, en dus toch nog blokje. Signaalkwaliteit was slecht, signaalsterkte was wel in orde gaf de tv aan...
Ik kijk alleen HD, vreemd dan. Merkte het bij Wie is de Mol.devil-strike schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:06:
[...]
SD zenmders van npo1/2/3 is idd naar 6mbit/s gegaan, dit was 8mbit/s, nl hd zenders npo/rtl/sbs hd zijn gewoon 1:1 doorgifte.
Ja, wat een onzin. Zes jaar goed gewerkt, en toevallig () na de omzetting ineens problemen. Goed, ik merk er nauwelijks iets van maar het is er, en het was er ineens. Toevallig direct na de omzetting. Het zal alsnog hier intern niet goed gaan, maar dat afdoen als onzin en het niet relateren aan is pas echt onzin.andy88 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:14:
[...]
Wat een onzin zeg, transportstromen zijn ook al talloze keren gewijzigd van positie binnen het Ziggo netwerk de afgelopen jaren. Plus de overgang naar QAM256 die is ook al geweest.
[ Voor 49% gewijzigd door Exorcist op 15-02-2015 00:45 ]
Ik weet niet alles. Maar volgens mij gaat de horizon box pas worden aangeboden bij nieuwe klantenSMSfreakie schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:22:
[...]
Ja, maar die valt onder het "huur" model toch? wat gaat dat eigenlijk doen met de prijs per maand?
Want bestaande klanten betalen immers geen huur voor hun huidige apparatuur
Dan moet je een DTV-starter abo nemen van €13 per maand (of €5,50 per maand met mediabox ipv horizon).SMSfreakie schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:22:
[...]
Ja, maar die valt onder het "huur" model toch? wat gaat dat eigenlijk doen met de prijs per maand?
https://www.upc.nl/televi...ieve-digitale-tv-starter/
Bij Ziggo kon je het spul vaak genoeg gratis krijgen bij de overstap naar een duurder abo, of je kon als bestaande klant een interactieve recorder bestellen voor ~€120 in een actie. Voortaan betaal je dus €156 per jaar voor een interactieve recorder.
[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2015 12:31 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Even uit nieuwsgierigheid
, wanneer zal mogelijk de internetsnelheid in het Ziggo gebied verhoogd worden ?
UPC bied op dit moment 50 - 120 of 200mb/s
Zover bekend is ziggo op dit moment aan het testen met de snelheden van 200mb/s
Maar wellicht heeft iemand wat gehoord
2250 WP Zuid PVoutput
voor 150,- per jaar kan ik ook wel een eigen decoder kopen... van 299,- die gaat ook wel langer dan 2 jaar mee.. dus pure winstW3ird_N3rd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:26:
[...]
Dan moet je een DTV-starter abo nemen van €13 per maand (of €5,50 per maand met mediabox ipv horizon).
https://www.upc.nl/televi...ieve-digitale-tv-starter/
Bij Ziggo kon je het spul vaak genoeg gratis krijgen bij de overstap naar een duurder abo, of je kon als bestaande klant een interactieve recorder bestellen voor ~€120 in een actie. Voortaan betaal je dus €156 per jaar voor een interactieve recorder.
404 Signature not found
Sinds kort heb ik een LG 26LE5500 TV, overgenomen van een medetweaker.
De TV werkt prima, maar ik krijg de CI module niet aan de praat; alles geprobeerd, ook samen met ziggo. ( meerde malen inmiddels )
Bij mij blijft ie zeggen gescrambeld programs. De authentificatie verloopt wel goed en de TV herkent de CI+ module.
Wat mij ook opviel, de laatste software stand was 03.03.06, terwijl volgens LG de 03.03.03 de laatste was. Die laatste heb ik er weer opgezet, dus gedowngrade. Dit heeft helaas niet geholpen. Heb de vorige eigenaar gevraagd hoe hij aan die 03.03.06 kwam. Nergens te vinden namelijk.
De firmware is wel de laatste versie, althans, hij werkt niet bij. Volgens Ziggo is de TV geschikt voor CI+ , maar op hun site zie ik staan met softwareversie v3.02.19 Ook deze versie kan ik niet vinden trouwens.
Zou dit kunnen betekenen dat de CI+ module alleen 03.02.19 werkt en geen hogere versies ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
De TV werkt prima, maar ik krijg de CI module niet aan de praat; alles geprobeerd, ook samen met ziggo. ( meerde malen inmiddels )
Bij mij blijft ie zeggen gescrambeld programs. De authentificatie verloopt wel goed en de TV herkent de CI+ module.
Wat mij ook opviel, de laatste software stand was 03.03.06, terwijl volgens LG de 03.03.03 de laatste was. Die laatste heb ik er weer opgezet, dus gedowngrade. Dit heeft helaas niet geholpen. Heb de vorige eigenaar gevraagd hoe hij aan die 03.03.06 kwam. Nergens te vinden namelijk.
De firmware is wel de laatste versie, althans, hij werkt niet bij. Volgens Ziggo is de TV geschikt voor CI+ , maar op hun site zie ik staan met softwareversie v3.02.19 Ook deze versie kan ik niet vinden trouwens.
Zou dit kunnen betekenen dat de CI+ module alleen 03.02.19 werkt en geen hogere versies ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Afaik nog niks over bekend, maar de vraag is of je er blij mee moet zijn. Van wat ik hier en daar lees heb ik het idee dat UPC mogelijk een aantal services knijpt, dan ben je niks met je verhoogde snelheid.MdO82 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:50:
Even uit nieuwsgierigheid, wanneer zal mogelijk de internetsnelheid in het Ziggo gebied verhoogd worden ?
Verder is het beveiligingspakket (F-secure) bij Ziggo gratis. Bij UPC €4/maand. Dus die ben je zo ook kwijt. (domme zet imho. computers met malware kosten je als ISP op meerdere manieren geld)
Verder kan je niet uitsluiten dat Liberty Global zegt "het internet-platform van Ziggo is beter dan dat van UPC, zodoende gaan we Ziggo internet uitrollen over het UPC-gebied". Zelfde smoes waarmee Ziggo gebruikers nu UPC TV krijgen: omdat er meer mee valt te verdienen. Het enige wat er "beter" is aan de TV-netwerk van UPC is het ongecodeerde basispakket. Nou, Ziggo had ook gewoon het basispakket kunnen vrijschakelen en dan Ziggo-TV uitrollen naar UPC-gebied. Doen ze natuurlijk niet, want die huurtuners zijn de kip met de gouden eieren.
Precies, maar als je meer wil dan het ongecodeerde basispakket dan heb je die optie straks dus niet meer.SMSfreakie schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:01:
[...]
voor 150,- per jaar kan ik ook wel een eigen decoder kopen... van 299,- die gaat ook wel langer dan 2 jaar mee.. dus pure winst
[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2015 15:17 ]
Dit al gevonden en gelezen? http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=27403&page=2mdouble schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:08:
Sinds kort heb ik een LG 26LE5500 TV, overgenomen van een medetweaker.
Overigens is 03.03.03 niet de laatste, maar jij laat je op het verkeerde been zetten door de datum die er achter staat. Dit is de laatste: http://www.lg.com/lgecs.d...06443-b1-a1.zip&TC=DwnCmd
Download deze software-upgrade en plaats hem op een USB-stick. Op deze stick maak je een nieuwe map aan genaamd LG_DTV. Deze map met deze naam is belangrijk, want anders herkent de TV de update niet!!
Zet het gedownloade ZIP-bestand in de aangemaakte map LG_DTV en pak het uit.
Download ook van de site de handleiding van de software upgrade (firmware), print hem uit en volg de instructies.
Voordat je begint: haal de CI+-module met smartcard UIT DE TV!
Als het goed is pakt de TV de inhoud van de USB stick meteen op.
Als dit allemaal gelukt is en de TV is weer automatisch opgestart dan ga je via het menu naar "fabrieksinstellingen" en gaat alles weer OPNIEUW invoeren. Dus land, taal, kabel etc. en ook instellingen van DTV en laat hem de zenders weer opnieuw opzoeken.
Is alles weer gebeurd dan zet je de TV uit en doe de CI+-module en smartcard weer in de TV (ik ga ervan uit dat de smartcard dan al geactiveerd is!). De TV gaat de authentificatie doen en je wacht tot de OK.
Zet de TV dan op het gecodeerde kanaal Ned 2 of Ned 3 (maar niet Ned 1) en na een halve minuut heb je beeld en alle digitale zenders.
[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2015 15:27 ]
Testing, one, two ...
Dat is nogal kort door de bocht lijkt me, heb zelf al jaren probleemloos Ziggo en dan zou er toch van de één op de andere dag (namelijk sinds de "harmonisatie") bij iedereen in huis iets niet lekker zijn als er problemen zijn? Da's lekker handig voor Ziggo / UPC.....problemen die je zelf veroorzaakt op de klant afschuiven.Timmert schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:56:
Ik ben niet zo thuis in TV's, maar de 03.03.03. software versie werd meteen herkent en de TV gaf aan dat er al 03.03.06. op stond en dus geen software update nodig is. Heb hem zelf wel ( 7x fav. knop indrukken )hardware-lover schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:17:
[...]
Dit al gevonden en gelezen? http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=27403&page=2
teruggezet naar 03.03.03. Die andere download "firmware" 03.21.03 wordt niet herkent in mijn TV, de map LG_DTV zou leeg zijn.
Is een softwareversie hetzelfde als de firmware ? Volgens de site van LG wordt er geen firmware update gemeld indien de nieuwe aangeboden versie gelijk of ouder is. Maar die 03.21.03 lijkt kwa nummeropbouw natuurlijk sterk op die 03.03.03.
Edit: zojuist nogmaals conform je aanwijzingen e.e.a. uitgevoerd, tot de authentificatie gaat het goed, maar daarna vershijnt weer " Gescrambeld programma " of " CI module Foutmelding: i34-9 Deze zender is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later nog eens."
[ Voor 14% gewijzigd door mdouble op 15-02-2015 16:40 ]
Ziggo had de 4G gevoelige frequenties eerder niet in gebruik, nu welwijbro schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:25:
[...]
Dat is nogal kort door de bocht lijkt me, heb zelf al jaren probleemloos Ziggo en dan zou er toch van de één op de andere dag (namelijk sinds de "harmonisatie") bij iedereen in huis iets niet lekker zijn als er problemen zijn? Da's lekker handig voor Ziggo / UPC.....problemen die je zelf veroorzaakt op de klant afschuiven.
Klopt niet. Zie als voorbeeld het 4G frequentie gebied van het frequentieplan van Ziggo/West/Alkmaar dat nog niet is omgezet:RadioAir schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:15:
Ziggo had de 4G gevoelige frequenties eerder niet in gebruik, nu wel

Zoals je ziet is dat frequentiegebied nu al gewoon in gebruik en dat zal na de omzetting ook zo blijven.
Op het ziggo netwerk waren de hoogste frequenties ook al in gebruik, maar daar werd nog qam 64 gebruikt. Nu echter is er voor gekozen ook op die frequenties qam 256 toe te passen.
Althans dat is wat ik ervaren heb in Groningen.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 15-02-2015 16:53 ]
Ik heb geen frequentieplan van Groningen, maar wel een kanalen/frequenties overzicht waarin TS 14 en TS 22 in het 4G gebied zaten met 256-QAM modulatie. 64-QAM werd voor de omzetting alleen nog maar toegepast op de regionale en lokale Transport Streams. Verder was alles 256-QAM.job schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:48:
Op het ziggo netwerk waren de hoogste frequenties ook al in gebruik, maar daar werd nog qam 64 gebruikt. Nu echter is er voor gekozen ook op die frequenties qam 256 toe te passen.
Dat het van de een op de andere dag slecht is doet jou concluderen dat het aan Ziggo ligt?wijbro schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:25:
[...]
Dat is nogal kort door de bocht lijkt me, heb zelf al jaren probleemloos Ziggo en dan zou er toch van de één op de andere dag (namelijk sinds de "harmonisatie") bij iedereen in huis iets niet lekker zijn als er problemen zijn? Da's lekker handig voor Ziggo / UPC.....problemen die je zelf veroorzaakt op de klant afschuiven.
Dat is natuurlijk erg kort door de bocht.
Pas als je jouw TV rechtstreeks op het AOP aan sluit met een kabel van 5 meter of korter, en het dan nog steeds stoort, DAN mag je terecht Ziggo de schuld geven. Bel ze dan op en vraag om een monteur, staat waarschijnlijk morgen al kostenloos bij je op de stoep.
Transportstromen zitten nu bij jou wellicht op frequenties na de harmonisatie. Frequenties die eerder ongebruikt waren of waar een groep zenders op zat die jij niet bekeek. Jouw binnenhuis bekabeling is altijd al brak geweest (en dus vatbaar voor interferentie) alleen toonde het zich eerst niet.
Ik had ineens problemen met Net5 na de harmonisatie. Bleek inderdaad aan de binneninstallatie te liggen. De AOP-verdeler bleek de oorzaak te zijn. Rechtstreeks op de AOP was Net5 namelijk gewoon te ontvangen. AOP-verdeler vervangen en probleem opgelost. Maf om te zien dat een klein defect alleen effect kan hebben op de frequentie-ontvangst van een enkele zender.Timmert schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:56:
Haha volgens mij sla jij de bocht helemaal over en leg je voor het gemak van de veroorzaker, de schuld bij voorbaat alvast bij iedere (!) gebruiker.andy88 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:19:
[...]
Dat het van de een op de andere dag slecht is doet jou concluderen dat het aan Ziggo ligt?
Dat is natuurlijk erg kort door de bocht.
Pas als je jouw TV rechtstreeks op het AOP aan sluit met een kabel van 5 meter of korter, en het dan nog steeds stoort, DAN mag je terecht Ziggo de schuld geven. Bel ze dan op en vraag om een monteur, staat waarschijnlijk morgen al kostenloos bij je op de stoep.
Transportstromen zitten nu bij jou wellicht op frequenties na de harmonisatie. Frequenties die eerder ongebruikt waren of waar een groep zenders op zat die jij niet bekeek. Jouw binnenhuis bekabeling is altijd al brak geweest (en dus vatbaar voor interferentie) alleen toonde het zich eerst niet.
Ziggo / UPC had natuurlijk ook even beter kunnen nadenken c.q. testen alvorens overal de boel om te gooien. Of en wanneer ik iets terecht vind of juist niet kan ik gelukkig ook altijd nog zelf bepalen.
Ik wil hier toch even op terugkomen, ik heb dit uiteraard ook al aangekaart bij Ziggo, maar ik merk hier nog steeds de nodige problemen mee (gaat vaak om sites die halve minuut nodig hebben om te laden) en ik ondervind ook precies op dezelfde hop in asd dezelfde problemen. Het gaat hier ook om precies dezelfde router (er is een afwijkende, maar hier zie ik ook een best absurd hoge waarde in). Ik ben benieuwd of meer mensen hier nou het zelfde onder vinden.
Mijn resultaten die ik zojuist weer naar Ziggo heb toegezonden (gedraaid met WinMTR; voor diegene die het ook eventueel zou zouden willen testen).
Als je op de LG website kijkt dan staan er 2 firmware (software) updates, de 03.03.03 (basic) heeft een bestandsdatum van 27-07-2010, de andere, meest recente, is van 23-06-2011. Degene die op je TV stond 03.06.03 was waarschijnlijk net wat nieuwer dan de 03.03.03 versie.mdouble schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Ik ben niet zo thuis in TV's, maar de 03.03.03. software versie werd meteen herkent en de TV gaf aan dat er al 03.03.06. op stond en dus geen software update nodig is. Heb hem zelf wel ( 7x fav. knop indrukken )
teruggezet naar 03.03.03. Die andere download "firmware" 03.21.03 wordt niet herkent in mijn TV, de map LG_DTV zou leeg zijn.
Is een softwareversie hetzelfde als de firmware ? Volgens de site van LG wordt er geen firmware update gemeld indien de nieuwe aangeboden versie gelijk of ouder is. Maar die 03.21.03 lijkt kwa nummeropbouw natuurlijk sterk op die 03.03.03.
Edit: zojuist nogmaals conform je aanwijzingen e.e.a. uitgevoerd, tot de authentificatie gaat het goed, maar daarna vershijnt weer " Gescrambeld programma " of " CI module Foutmelding: i34-9 Deze zender is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later nog eens."
Ik ga er vanuit dat je de update ZONDER CI+ geplaatst hebt uitgevoerd, en dat je daarna de fabrieksinstellingen hebt teruggezet en daarna pas de CI+ hebt geplaatst?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik begin mij te ergeren aan het feit dat ik geen interactieve tv meer heb, ik krijg sinds een dikke week 'error 587'. Sinds de harmonisatie in Groningen gaf Veronica tot eergisteren blokkerig gescrambled beeld. De NPO zenders zijn in stereo en niet meer zoals eerst in DD. Tot twee keer toe een vastgelopen recorder.
Dit allemaal na de harmonisatie en frequentie wijziging. En ja mijn kabes en netwerk zijn in orde.
Dit allemaal na de harmonisatie en frequentie wijziging. En ja mijn kabes en netwerk zijn in orde.
En dan daarna nog een keer helemaal opnieuw zoeken op 5555 / 474000. Dat was bij mijn beide Samsungs de oplossing om de CI+ kaart weer werkend te krijgen.
Lekker!
Afgelopen weekend nog even zitten puzzelen:job schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:22:
[...]
Overal 9 ts lijkt me wat overdreven. Lijkt me sterk dat iedereen dat thuis in gebruik heeft.
Mocht je op de multitap schroefconnectoren gebruiken, kijk dan nog eens of een POFC070 de oplossing is.
Die heeft een vaste bus binnenin zodat het contact met de afscherming zeker weten juist is.
Loop toch nog eens alle connectoren bij langs.. je zou niet de eerste zijn die vergeet de afscherming juist aan te sluiten. Of misschien nog ergens een aansluiting op de multitap die niet afgesloten is.
Ik hoop voor jou dat dat oorzaak is, dat is vrij eenvoudig en goedkoop op te lossen.
Alle connectoren opnieuw gestript, daar kan het dus niet meer aan liggen.
Alle kabels voor de einddozen zijn Hirschmann Koka 799, na de einddozen Koka 9 TS. Ik maak gebruik van een Hirschmann versterker + multitap met push-on connectoren.
Op alle tv's heb ik prima signaal, wanneer ik een random tv met een random zender kies, en vervolgens de instellingen bekijk ziet het er prima uit. Signaalsterke 100%, Pre RS en UEC beiden op nul. Behalve de zenders die rond de 800Mhz zitten, de beruchte 4G frequentie, daar heb ik een signaalsterkte van 50, 60% met Pre RS en UEC die omhoog schieten, met als gevolg artifacts in het beeld.
Beetje jammer dit.
Ik had ook last van blokken op veronica sinds de merge bij ziggo.
Nu sinds een aantal weken caiway helaas, maar ligt dus niet aan jullie bekabeling mijns inziens
Nu sinds een aantal weken caiway helaas, maar ligt dus niet aan jullie bekabeling mijns inziens
Laatst zelfs zover dat het modem niet meer vanuit Ziggo te bereiken was (na een reset wel),maar de helpdesk stond er op dat er een monteur langs moest komen.Gelukkig net een paar dagen "vrij" zodat binnen een paar dagen een monteur langs kon komen.gerbenp schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:28:
[...]
Ik wil hier toch even op terugkomen, ik heb dit uiteraard ook al aangekaart bij Ziggo, maar ik merk hier nog steeds de nodige problemen mee (gaat vaak om sites die halve minuut nodig hebben om te laden) en ik ondervind ook precies op dezelfde hop in asd dezelfde problemen. Het gaat hier ook om precies dezelfde router (er is een afwijkende, maar hier zie ik ook een best absurd hoge waarde in). Ik ben benieuwd of meer mensen hier nou het zelfde onder vinden.
Mijn resultaten die ik zojuist weer naar Ziggo heb toegezonden (gedraaid met WinMTR; voor diegene die het ook eventueel zou zouden willen testen).
Monteurs aan de deur en gaven aan dat ze al in de wijkkast hadden gekeken en daar zag het technisch (de kabel en daarop het signaal) er goed uit. Binnen bij de aansluiting werd gelijk opgemerkt dat ik nog een oude contactdoos had.Signaal op de kabel gelijk gemeten en die is goed. Hierna hadden de monteurs de conclusie getrokken om de zowel de doos als de modem te vervangen voor de nieuwste modellen. Tot nu toe nog geen storingen gehad.
Self reflection is the school of wisdom
Inderdaad, vervolgens daarna nog een keer helemaal opnieuw zoeken op 474000. / 5555. De TV herkent wel de smartcard, de CI module en geeft NPO1 in full HD weer.hardware-lover schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:55:
[...]
Als je op de LG website kijkt dan staan er 2 firmware (software) updates, de 03.03.03 (basic) heeft een bestandsdatum van 27-07-2010, de andere, meest recente, is van 23-06-2011. Degene die op je TV stond 03.06.03 was waarschijnlijk net wat nieuwer dan de 03.03.03 versie.
Ik ga er vanuit dat je de update ZONDER CI+ geplaatst hebt uitgevoerd, en dat je daarna de fabrieksinstellingen hebt teruggezet en daarna pas de CI+ hebt geplaatst?
Ik zal morgen LG vragen waarom mijn TV die andere download "firmware" 03.21.03 niet herkent.
Wellicht zit daar de oplossing in. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
NPO1, 2 & 3 is omdat met AC 't geluid niet meer syncroon liep, is tijdelijk naar Stereo gezet geworden om de audio/video de-sync "op te lossen".Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:00:
Ik begin mij te ergeren aan het feit dat ik geen interactieve tv meer heb, ik krijg sinds een dikke week 'error 587'. Sinds de harmonisatie in Groningen gaf Veronica tot eergisteren blokkerig gescrambled beeld. De NPO zenders zijn in stereo en niet meer zoals eerst in DD. Tot twee keer toe een vastgelopen recorder.
Natuurlijk kan je dat nog steeds zelf bepalen. Echter lijkt het er op dat er binnen bekabeling gebruikt wordt die 4G instraling niet voldoende afschermt, waardoor deze problemen zich nu voordoen.wijbro schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:22:
[...]
Haha volgens mij sla jij de bocht helemaal over en leg je voor het gemak van de veroorzaker, de schuld bij voorbaat alvast bij iedere (!) gebruiker.
Ziggo / UPC had natuurlijk ook even beter kunnen nadenken c.q. testen alvorens overal de boel om te gooien. Of en wanneer ik iets terecht vind of juist niet kan ik gelukkig ook altijd nog zelf bepalen.
Wat andy88 aangeeft is gewoon waar. Als de TV rechtstreeks aangesloten wordt op het AOP met een goed afgeschermde kabel en je hebt dan nog steeds dezelfde problemen, dan is het Ziggo die dit probleem moet oplossen.
Sluit je de TV direct aan op het AOP en hebt daar geen problemen, dan kan je de signaal aanbieder weinig verwijten en zal je toch echt die bekabeling na moeten kijken.
Verwijderd
Ik hhop dan toch dat het niet al te lang op zich laat wachten. Maar bedankt voor de info.Dutch2007 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:45:
[...]
NPO1, 2 & 3 is omdat met AC 't geluid niet meer syncroon liep, is tijdelijk naar Stereo gezet geworden om de audio/video de-sync "op te lossen".
Ik snap nooit hoe mensen ontevreden kunnen zijn over Caiway.Grolsch schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:21:
Ik had ook last van blokken op veronica sinds de merge bij ziggo.
Het basic pakket: https://www.caiway.nl/sit...eroverzicht?package=Basic. Dit is wat het UPC DKTV-pakket had moeten zijn!
https://www.caiway.nl/sit...erzicht?package=Plus%20TV. Het pluspakket. Dit is wat het Royaal-pakket had moeten zijn, en dat voor maar €11/maand!
https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten Internet, ik geloof dat Caiway overal glas heeft gelegd waardoor je dus als je zo gelukkig bent om Caiway klant te mogen zijn je gewoon 100/100 krijgt inclusief televisie voor €42,50 per maand.
En het mooiste: geen huurtuners!
Op welke manier is UPC dan beter dan Caiway?
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2015 23:30 ]
NPO 1 HD is te bekijken zonder CI+ en SC, dus dat zegt helaas niets over de werking van je CI+ module en/of SC. Ik zou het ook eens aan LG vragen, ze bieden tenslotte zelf die firmware update aan op hun website en hebben de TV een CI+ ondersteuning meegegeven. Of die ook Ziggo gecertificeerd is, dat is weer een ander verhaal.mdouble schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:30:
[...]
Inderdaad, vervolgens daarna nog een keer helemaal opnieuw zoeken op 474000. / 5555. De TV herkent wel de smartcard, de CI module en geeft NPO1 in full HD weer.
Ik zal morgen LG vragen waarom mijn TV die andere download "firmware" 03.21.03 niet herkent.
Wellicht zit daar de oplossing in. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Testing, one, two ...
Ach het werkt op zich wel, en het is inderdaad prijstechnisch nog voordeliger ook nog.W3ird_N3rd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:28:
[...]
Ik snap nooit hoe mensen ontevreden kunnen zijn over Caiway.
Het basic pakket: https://www.caiway.nl/sit...eroverzicht?package=Basic. Dit is wat het UPC DKTV-pakket had moeten zijn!
https://www.caiway.nl/sit...erzicht?package=Plus%20TV. Het pluspakket. Dit is wat het Royaal-pakket had moeten zijn, en dat voor maar €11/maand!
https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten Internet, ik geloof dat Caiway overal glas heeft gelegd waardoor je dus als je zo gelukkig bent om Caiway klant te mogen zijn je gewoon 100/100 krijgt inclusief televisie voor €42,50 per maand.
En het mooiste: geen huurtuners!
Op welke manier is UPC dan beter dan Caiway?
Maar ik was al 10+ jaar tevreden klant van @home/ziggo, dus het hoefde w.m.b. niet zo nodig.
@home/Ziggo bestaat over een paar maanden niet meer, dan is alles UPC. (met een Ziggo-logo op de factuur, maar de techniek en service krijg je voortaan van UPC) Ofwel, overstappen moest je toch. Als ik de keuze had gehad was ik liever overgestapt naar Caiway dan UPC.Grolsch schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:34:
[...]
Ach het werkt op zich wel, en het is inderdaad prijstechnisch nog voordeliger ook nog.
Maar ik was al 10+ jaar tevreden klant van @home/ziggo, dus het hoefde w.m.b. niet zo nodig.
Het is wel grappig dat liberty global de naam UPC laat varen omdat Ziggo een betere naam heeft.. Maar zichzelf dus compleet niet beseft waarom Ziggo een betere naam heeft. Met als gevolg dat de naam "Ziggo" straks net zo weinig waard is als "UPC". Wanneer dat moment aanbreekt zal je zien dat ze domweg een nieuwe naam/logo verzinnen ipv. daadwerkelijk een product te leveren waar klanten om vragen.
[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 16-02-2015 07:58 ]
Verwijderd
Caiway heeft geen WIFI spots.
Caiway vraagt bijna 22 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.
Caiway vraagt twee euro per maand per extra smartcard met een maximum van twee.
Caiway vraagt 3,50 huur per maand voor een CI module.
Het kost je dus 5,50 euro per maand per extra smartcard en ook nog eens maar op twee extra televisies.
Bij Ziggo kost de extra smartcard maandelijks niks !!
Caiway heeft alleen Engels geluid commentaar bij Eurosport 2
Caiway geeft niet alle HD zenders door op de coaxkabel van Film 1 en Sport 1 en HBO.
De Caiway EPG is lang niet zo goed gevuld als deze bij het oude Ziggo is.
Caiway vraagt bijna 22 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.
Caiway vraagt twee euro per maand per extra smartcard met een maximum van twee.
Caiway vraagt 3,50 huur per maand voor een CI module.
Het kost je dus 5,50 euro per maand per extra smartcard en ook nog eens maar op twee extra televisies.
Bij Ziggo kost de extra smartcard maandelijks niks !!
Caiway heeft alleen Engels geluid commentaar bij Eurosport 2
Caiway geeft niet alle HD zenders door op de coaxkabel van Film 1 en Sport 1 en HBO.
De Caiway EPG is lang niet zo goed gevuld als deze bij het oude Ziggo is.
Gisteren aan vriendin gevraagd, maar ook die heeft ze afgelopen week niet meer gezien.
Na omzetting fouten in beeld, sinds een week niet meer en hier in huis is al die tijd niks veranderd.
Van complete zenders op zwart geen last van, dat ligt duidelijk aan binnenhuisbekabeling.
Na omzetting fouten in beeld, sinds een week niet meer en hier in huis is al die tijd niks veranderd.
Van complete zenders op zwart geen last van, dat ligt duidelijk aan binnenhuisbekabeling.
Hoe moeten ze het anders gaan leveren? Via de koperen telefoonkabel? Geef mij Coax maar...supayoshi schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:34:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Je slaat de spijker op zijn kop. Ziggo was populairder omdat het de klanten eigen keuzes liet maken mbt apparatuur zodat je niet aan belachelijke huurcontracten zat voor een ci+ module van €40.W3ird_N3rd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:54:
[...]
@home/Ziggo bestaat over een paar maanden niet meer, dan is alles UPC. (met een Ziggo-logo op de factuur, maar de techniek en service krijg je voortaan van UPC) Ofwel, overstappen moest je toch. Als ik de keuze had gehad was ik liever overgestapt naar Caiway dan UPC.
Het is wel grappig dat liberty global de naam UPC laat varen omdat Ziggo een betere naam heeft.. Maar zichzelf dus compleet niet beseft waarom Ziggo een betere naam heeft. Met als gevolg dat de naam "Ziggo" straks net zo weinig waard is als "UPC". Wanneer dat moment aanbreekt zal je zien dat ze domweg een nieuwe naam/logo verzinnen ipv. daadwerkelijk een product te leveren waar klanten om vragen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Zijn er meer mensen hier die na de 'upgrade' problemen hebben met ondertiteling op bijvoorbeeld Duitse en Franse zenders?
Exact.
Daarnaast heb ik nu zelfs het gevoel dat ik er op achteruit ben gegaan, terwijl het na 2 weken eindelijk redelijk goed werkt (TV). Eerste anderhalve week zat ik met zenders die het niet deden, gek genoeg werkt nu alles zoals het hoort (heb ook maar 1 kabel van 5 meter lang van ISRA punt van Hirschmann (30€). Maar ik ben zeker niet blij dat ik bij UPC zit. Ziggo nooit ook maar een centje pijn geleded en met UPC meteen gezeur. Hoor ook geen fijne verhalen van mensen die bij UPC zitten, terwijl Ziggo (in Groningen stad) dikke prima altijd was.
Ik hoop dat het nu stabiel blijft. Zodra er glas beschikbaar is ben ik de eerste die overstapt. TV eruit en alles mooi via internet. Vind het ook belachelijk dat je daar nu niet voor kunt kiezen. Het schijnt dat je TV signaal niet kan scheiden van internet. Prima. Schroef dan het tv signaal voor de abbo's zonder TV terug naar 0. Dan biedt je het toch aan, maar kun je een goedkoper, internet only, abbo aanbieden.
Maar ook dit zal technisch wel niet mogelijk zijn. Achjaaa, zolang het OK werkt....maar mijn gevoel zegt dat ik nu verplicht een downgrade heb moeten ondergaan...
Daarnaast heb ik nu zelfs het gevoel dat ik er op achteruit ben gegaan, terwijl het na 2 weken eindelijk redelijk goed werkt (TV). Eerste anderhalve week zat ik met zenders die het niet deden, gek genoeg werkt nu alles zoals het hoort (heb ook maar 1 kabel van 5 meter lang van ISRA punt van Hirschmann (30€). Maar ik ben zeker niet blij dat ik bij UPC zit. Ziggo nooit ook maar een centje pijn geleded en met UPC meteen gezeur. Hoor ook geen fijne verhalen van mensen die bij UPC zitten, terwijl Ziggo (in Groningen stad) dikke prima altijd was.
Ik hoop dat het nu stabiel blijft. Zodra er glas beschikbaar is ben ik de eerste die overstapt. TV eruit en alles mooi via internet. Vind het ook belachelijk dat je daar nu niet voor kunt kiezen. Het schijnt dat je TV signaal niet kan scheiden van internet. Prima. Schroef dan het tv signaal voor de abbo's zonder TV terug naar 0. Dan biedt je het toch aan, maar kun je een goedkoper, internet only, abbo aanbieden.
Maar ook dit zal technisch wel niet mogelijk zijn. Achjaaa, zolang het OK werkt....maar mijn gevoel zegt dat ik nu verplicht een downgrade heb moeten ondergaan...
Een aantal zaken heeft puur te maken met locale hardware en infrastructuur. Dat Ziggo en UPC nu 1 zijn, doet volgens mij weinig ter zake. Dat kan qua administratie wel gevolgen hebben, maar dat verandert niet veel aan de diensten en betrouwbaarheid. TV - signaal kun je gewoon simpelweg niet uitzetten of "naar beneden schroeven" op de kabel. Dat is vervelend, mee eens. Ik hoop dat er in Nederland is meer ingezet gaat worden op het uitrollen van glasvezel zodat er als consument wat te kiezen valt. Dan zou je nog eens wat druk kunnen zetten op een Ziggo. Nu weten ze dat ze op veel plaatsen een monopolie hebben voor mensen die wel wat bandbreedte willen hebben en ADSL eigenlijk geen optie is.spokje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:07:
Exact.
Ik kan natuurlijk jouw situatie niet goed beoordelen, maar er is bij mij niet veel meer veranderd dan de tv kanalen die ik opnieuw moest zoeken.
Die scheiding zal technisch vast kunnen zodra analoog eraf is, maar gaat gewoon niet gebeuren.
Bij KabelNoord is dat ook zo. Die trekken alle Coax uit de grond en vervangen het door glasvezel. Genexis module in de meterkast met CAI aansluiting erop, daar kan je vervolgens je bestaande CAI apparatuur op aansluiten. Het is bij KabelNoord geen optie om alleen IP af te nemen op de glasvezel, je zit nog steeds vast aan een televisie-abonnement. Dat terwijl ze gewoon de CAI module op afstand kunnen deactiveren.
Bij KabelNoord is dat ook zo. Die trekken alle Coax uit de grond en vervangen het door glasvezel. Genexis module in de meterkast met CAI aansluiting erop, daar kan je vervolgens je bestaande CAI apparatuur op aansluiten. Het is bij KabelNoord geen optie om alleen IP af te nemen op de glasvezel, je zit nog steeds vast aan een televisie-abonnement. Dat terwijl ze gewoon de CAI module op afstand kunnen deactiveren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]