• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dunhans schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:09:
Ik ontdekte het gisteren al, van mij mag het zo blijven, ik zit in regio Roosendaal, maar hoorde dat het in regio Groningen ook zo is. Weet iemand meer?
Assen, Drenthe werkt het ook zonder CI+

RTL4 HD, RTL 7 HD etc. werkt gewoon zonder CI+ & smartcard _O_
Hopen dat het zo blijft inderdaad! Het zappen gaat nu veel sneller op m'n Samsung TV :P

Ik kan de kanalen die hier https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw staan onder 'Te ontvangen zonder smartcard' idd ontvangen.
FOX, Xite, 24Kitchen echter ook, terwijl dat niet zou moeten kunnen volgens die lijst :P ?
Volgens mij is het standaardpakket nu ongecodeerd https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

CI+ maar verkopen dan als dit zo blijft :P Al die extra zenders kijk toch nooit :+

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 10-02-2015 23:20 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

+1, Nieuwegein.

Helaas maakt het voor de snelheid van het zappen niets uit op mijn Pana.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
schwarzenegger schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:54:
[...]

maar die verdwijnt toch gelukkig niet?

Of lees ik nu compleet verkeerd? 8)7
nee die verdwijnt niet ;) ik bedoelde als ik van TV extra -> TV plus zou gaan :P

404 Signature not found

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Het complete pakket van TV Basis is nog steeds ongecodeerd. Hopelijk is dit blijvend.
Cees op ziggo-gebruikers forum zegt:
Nee, dat is alleen tijdens de migratie van (oud) Ziggo-West gebied die nu begonnen is. Als dat klaar is wordt het weer zoals aangekondigd.

Cees zegt ook nog:
Nee dat is tijdelijk vanwege de start van migratie van het "Ziggo-West" gebied. Na het omzetten naar het UPC signaal kan het voor hen anders een half uur duren voordat de smartcard het weer doet. Om die "pijn" te verzachten is veel nu free-to-cable gezet zodat dit niet opvalt. Als je andere kanalen opzet zal het eerst lijken of je smartcard niet werkt, maar dat komt vanzelf goed. Dit komt omdat de provisioning van de kaarten ook overgezet wordt.
Als de migratie afgelopen is blijven alleen Ned 1/2/3 HD ongecodeerd. Voor de andere HD kanalen heb je een smartcard nodig.

[ Voor 52% gewijzigd door dusty-2011 op 11-02-2015 00:30 ]

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Bij Ziggo zullen 13th Street, Syfy en E! niet verdwijnen. Ze blijven gewoon uitgezonden worden.

http://www.totaaltv.nl/ni...-e-blijven-bij-ziggo.html
"De NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment blijven ook na 1 juni in SD- en HD-kwaliteit in het zenderaanbod van kabelbedrijf Ziggo."

Bij UPC is het verdwijnen van 13th Street, Syfy en E! nog niet zeker:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/19019/...g-met-upc.html
"De deur voor blijvende doorgifte van de themakanalen 13TH Street, Syfy en E! Entertainment staat nog op een kier. Zendereigenaar NBC Universal bevestigt aan Totaal TV dat er nog met UPC onderhandeld wordt."

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dus we gaan over op het systeem van UPC, maar we gaan toch weer terug naar de inrichting van Ziggo daarna. Dat meen je niet :P Wat een prutsers.

Verwijderd

Toch is het raar om een aantal zenders van het standaardpakket wel en een aantal niet te coderen. Wat wil Ziggo nu bereiken met dit tweeslachtige beleid?

Standaardpakket is standaardpakket toch? Je gaat toch niet de HD versies coderen en de SD versies niet? Het gaat notabene om dezelfde programma's !!!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Waar ik van baal is dat ze sinds kort disney junior van tv plus naar tv extra hebben gegooid. Dacht leuk voor me zoontje, schaf ik speciaal tv plus aan, gooien die ziggo mensen het meteen naar tv extra...

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• j1nx
  • Laatst online: 19-12 12:41

j1nx

Geek - Enjoying life

fjux schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:03:
Ik ben net achter iets vreemds gekomen.

Ik kan nu alle standaard HD zenders bekijken zonder Smartcard!
Hoort dit? en gaat dit zo blijven of is het iets tijdelijks?
Interessant!

Zouden ze mijn gedachte gang van eerder toch "gelijk" geven. _/-\o_

Vanavond thuis weer even kijken .

EDIT:
dusty-2011 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:25:
Het complete pakket van TV Basis is nog steeds ongecodeerd. Hopelijk is dit blijvend.
Cees op ziggo-gebruikers forum zegt:
Nee, dat is alleen tijdens de migratie van (oud) Ziggo-West gebied die nu begonnen is. Als dat klaar is wordt het weer zoals aangekondigd.

Cees zegt ook nog:
Nee dat is tijdelijk vanwege de start van migratie van het "Ziggo-West" gebied. Na het omzetten naar het UPC signaal kan het voor hen anders een half uur duren voordat de smartcard het weer doet. Om die "pijn" te verzachten is veel nu free-to-cable gezet zodat dit niet opvalt. Als je andere kanalen opzet zal het eerst lijken of je smartcard niet werkt, maar dat komt vanzelf goed. Dit komt omdat de provisioning van de kaarten ook overgezet wordt.
Als de migratie afgelopen is blijven alleen Ned 1/2/3 HD ongecodeerd. Voor de andere HD kanalen heb je een smartcard nodig.
Laat maar dus...

(Zit weer niet op te letten) jammer!

[ Voor 56% gewijzigd door j1nx op 11-02-2015 09:06 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12 12:07

rick77

... get to the point!

Het zou een heel erg elegante oplossing zijn van een TV aanbieder om het volledige basispakket (inclusief HD versies van kanalen) ongecodeerd te gaan doorgeven, zoals het op het moment (tijdelijk lijkt het...) gebeurd. Het is eigenlijk belachelijk dat je moet betalen voor decoders/CI+ modules en smartcards die helemaal niet nodig zijn voor het ontvangen van het basispakket op een televisie met een ingebouwde DVB-C ontvanger.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:46
Xtr3me4me schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:26:
Waar ik van baal is dat ze sinds kort disney junior van tv plus naar tv extra hebben gegooid. Dacht leuk voor me zoontje, schaf ik speciaal tv plus aan, gooien die ziggo mensen het meteen naar tv extra...
Hoe kom je hier nu bij? Dit heeft altijd al in het tv extra pakket gezeten en nooit in plus. Is alleen zender van de maand geweest waardoor je het misschien tijdelijk kon kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 11-02-2015 09:08 ]

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:41
j1nx schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:02:
[...]

Interessant!

Zouden ze mijn gedachte gang van eerder toch "gelijk" geven. _/-\o_

Vanavond thuis weer even kijken .

EDIT:

[...]

Laat maar dus...

(Zit weer niet op te letten) jammer!
Wel weer vreemd dat ze hier dus aangeven dat je ze zonder smartcard kan zien in HD.....
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

(op een paar zenders zoals FOX na dan)

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-12 22:23
fjux schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:00:
[...]

Wel weer vreemd dat ze hier dus aangeven dat je ze zonder smartcard kan zien in HD.....
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

(op een paar zenders zoals FOX na dan)
...daar staat alleen dat je de de NPO in HD kan ontvangen zonder smartcard.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:17
P.K. schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:06:
...daar staat alleen dat je de de NPO in HD kan ontvangen zonder smartcard.
Precies, maar het staat er op een manier die voor sommigen onduidelijk is. Als er JA staat in de kolom "te zien zonder smartcard", dan slaat dat op de zender, niet op de aanwezigheid van HD. Want anders had er wel "te zien in standaardkwaliteit en HD" gestaan, zoals bij npo123 idd.
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:48:
Toch is het raar om een aantal zenders van het standaardpakket wel en een aantal niet te coderen. Wat wil Ziggo nu bereiken met dit tweeslachtige beleid?

Standaardpakket is standaardpakket toch? Je gaat toch niet de HD versies coderen en de SD versies niet? Het gaat notabene om dezelfde programma's !!!
Dat is het standaard chantage beleid van UPC om klanten te dwingen hun ontvangers te huren willen ze het basis pakket TV kanalen kunnen bekijken in HD kwaliteit. Wen er maar aan dat dit chantage beleid niet zal verdwijnen bij Ziggo/UPC. Overigens deed voormalig Ziggo exact hetzelfde met het onnodig gecodeerde digitale basis pakket waarbij de klanten onnodig op kosten werden gejaagd om ontvangers en smartcards aan te schaffen terwijl digitale RTV volgens voormalig Ziggo tegenwoordig de standaard is i.p.v. analoge RTV.
En dat beleid kunnen ze zonder problemen uitvoeren, omdat er niet voor iedereen een gelijkwaardig alternatief is en blijven klanten zitten.

Persoonlijk lijkt mij het een goed idee als de kabel ook opengesteld wordt voor andere partijen.
Dit was nu nog niet dacht ik, maar of het echt een oplossing is....

2250 WP Zuid PVoutput

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

Wij hebben, na een beetje bellen en mailen het voor elkaar gekregen om in plaats van een digitale ontvanger een Ci+ module te krijgen, mede omdat het kastje iedere keer vastliep of niet werkte.

Soundcloud!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12 21:49
grun93 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Precies, maar het staat er op een manier die voor sommigen onduidelijk is. Als er JA staat in de kolom "te zien zonder smartcard", dan slaat dat op de zender, niet op de aanwezigheid van HD. Want anders had er wel "te zien in standaardkwaliteit en HD" gestaan, zoals bij npo123 idd.
Dit is de afgelopen weken volgens mij wel aangepast. Die kolom bevatte namelijk eerst alleen JA/NEE, zonder onderscheid tussen SD en HD te maken.

Daarmee is inderdaad het hele openzetten een nutteloze aanpassing geworden. Mijn TV met dual tuner kan nu alsnog geen HD opnemen terwijl ik iets anders HD kijk. Voor PIP is het dan wel handig, hoewel ik de SD zenders natuurlijk ergens ver onderaan gesorteerd heb staan.

[ Voor 19% gewijzigd door eborn op 11-02-2015 12:04 ]

• j1nx
  • Laatst online: 19-12 12:41

j1nx

Geek - Enjoying life

grun93 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Ja precies zoals ik het ook intepreteerde in eerste instantie.

Vind ook wel dat ze die kolum moeten aanpassen, waarbij ze all Ja 's vervangen voor "Ja, alleen SD" of iets in die trend.

Buiten het verwarrende beleid, snap ik echter wel dat ze liever je een kaart verkopen. Vind het alleen zo raar dat je dus anno 2015 nog steeds "moet betalen voor HD". (Je had vroeger toch ook niet een apart kleuren pakket? )

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 17:24

icecreamfarmer

en het is

MdO82 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:59:
En dat beleid kunnen ze zonder problemen uitvoeren, omdat er niet voor iedereen een gelijkwaardig alternatief is en blijven klanten zitten.

Persoonlijk lijkt mij het een goed idee als de kabel ook opengesteld wordt voor andere partijen.
Dit was nu nog niet dacht ik, maar of het echt een oplossing is....
Satelliet of cardsharing.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

TFHfony

Professional Weirdo

Satelliet? Dat helpt je van de regen in de drup. CD is geen haar beter dan Ziggo/UPC.En ook daar "mag" je regelmatig investeren in nieuwe apparatuur. Analoog -> Digitaal ->H264... Van een normale LNB, naar een dubbele en vervolgens naar een trio. En dan zooooo slecht de administratie op orde hebben... Pfff...

Cardsharing werkte ooit leuk maar wordt ook steeds lastiger gemaakt...

* TFHfony is best wel content momenteel met de setups van 2 Smart TV's met beide een CI+ interface er in. Werkt prima, 1 AB en geen draden & kastjes..

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:09
Iemand last van storingen op de zenders die rond de 800Mhz (4G frequenties) zitten?

Hier is alle spul van Hirschmann:

Versterker -> Multitap -> Koka 799 -> einddoos -> Koka 9 TS -> TV en toch nog storing/artifacts met wisselende signaalsterktes.

Voor de zekerheid alle uiteinden opnieuw gestript, maar helaas geen verbetering. Iemand nog een suggestie?
Hier het zelfde probleem. Een deel van de bekabeling is dunne oude troep, en waarschijnlijk de oorzaak. Nog niet aan vervanging toegekomen, maar de zenders op die frequenties mis ik niet.

In jouw situatie zou de gebruikte kabels niet mogen zijn die het probleem zijn. Richt je dus op de wijze van aansluiten. Heb je de afscherming (vlechtwerk) wel goed aangesloten? Niet perongeluk toch een rijgdoos aangesloten ipv een einddoos? Goede connectoren gebruikt?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 11-02-2015 19:26 ]

• GioStyle
Klopt, bij mij was van het einddoos naar de tv ook dunne oude troep. Daardoor had ik helemaal geen signaal. Vervolgens vervangen door Koka 9 TS met stevige Hirschmann connectoren, waardoor er dus wel signaal is, maar geen 100%.

Wij gebruiken hier alleen maar einddozen.

Ik vrees alle Koka 799 bekabeling vervangen moet worden, maar dat is echt een last call oplossing.

Hier om de hoek staan volgens mij meerdere 4GB zendmasten. ;(

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier de laatste tijd ook weer last van storingen op Tv-signaal. Vooral bij RTL-zenders.
Gelukkig doet 90* (de SD-kanalen) dan weer wel maar het zou niet zo moeten zijn.

Sowieso snap ik die ophef over ongecodeerde zenders niet.
1970 belde; dat konden we toen ook al. :O

Gewoon alle basiszenders in HD ongecodeerd op de kabel; en CI+ en/of decoder voor extra TV-pakketten.
Decoders/kaarten dan (los) kopen of mogelijkheid geven om te huren; iedereen blij.*

Ben benieuwd hoe lang wij nog onze Humax kunnen gebruiken. Rond kerst 2016 zullen de tekenen er wel al lang zijn dat die niet meer gebruikt kan worden...

* Ja, iedereen blij. Ook Ziggo; want de meeste mensen zullen toch wel gaan huren want die zien €100+ voor een decoder staan in de prijslijst en een euro of €4 p/maand wat minder klinkt (en over een periode van 2 jaar ook zo is) en zullen dan voor huren kiezen.

Jammer dat glasvezel de nadelen van zowel kabel lijkt te krijgen (ietwat beperktere beschikbaarheid t.o.v. koper en geen open netwerk net zoals op de kabel)

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 11-02-2015 19:21 ]

GioStyle schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:15:
Ik vrees alle Koka 799 bekabeling vervangen moet worden, maar dat is echt een last call oplossing.
Overal 9 ts lijkt me wat overdreven. Lijkt me sterk dat iedereen dat thuis in gebruik heeft.

Mocht je op de multitap schroefconnectoren gebruiken, kijk dan nog eens of een POFC070 de oplossing is.
Die heeft een vaste bus binnenin zodat het contact met de afscherming zeker weten juist is.

Loop toch nog eens alle connectoren bij langs.. je zou niet de eerste zijn die vergeet de afscherming juist aan te sluiten. Of misschien nog ergens een aansluiting op de multitap die niet afgesloten is.
Ik hoop voor jou dat dat oorzaak is, dat is vrij eenvoudig en goedkoop op te lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 11-02-2015 19:29 ]

• GioStyle
Ik ga morgen alles nalopen. Ik heb een half jaar geleden alle connectoren al vervangen. Voorheen gebruikte ik schroefconnectoren, vervangen voor push-on connectoren. Dat laatste is wat jij bedoelt.

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Anderen waarbij het internet er ook geregeld eventjes (een minuutje tot een half uur) uitligt?
Het is me opgevallen dit 's nachts vaker het geval is maar vandaag was het dus ook twee keer gedurende de dag.
Ben nog niet uitgebreid aan het troubleshooten geweest maar weet wel dat de link tussen Ziggo's gebridgde Cisco en mijn router er mee uitscheidt (en zich vervolgens automatisch weer herstelt).

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Daar heb ik hier ook af en toe last van. Ik heb een Cisco modem zonder wifi. Het duurt soms een minuut of zo. Dit is pas sinds een paar maanden, daarvoor heb ik hier nooit problemen mee gehad. Soms moet ik het modem en de router even resetten. Gelukkig gebeurt het niet al te vaak. Ik ben er nog niet uit wat het precies is.

"When you grow up your heart dies"

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb een Anysee N7 en ben opnieuw zenders gaan zoeken. Tot mijn verbazing kan ik geen NPO 1 in HD variant vinden. Iemand een idee? Daarnaast vindt de N7 een beetje veel zenders: 404 tv en 149 radio. Daarbij lijkt er overlapping te zijn en doen veel tv zenders het niet. Oude Ziggo?

926 NPO_2_HD werkt prima, maar een variant NPO_1_HD zit er niet tussen. Wel 901 Nederland_1_HD maar die levert geen signaal. Hetzelfde geldt voor 902 Nederland_2_HD$. Wel heb ik 1 NPO_1, maar dat is de SD variant.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

sjaool schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:37:
Daar heb ik hier ook af en toe last van. Ik heb een Cisco modem zonder wifi. Het duurt soms een minuut of zo. Dit is pas sinds een paar maanden, daarvoor heb ik hier nooit problemen mee gehad. Soms moet ik het modem en de router even resetten. Gelukkig gebeurt het niet al te vaak. Ik ben er nog niet uit wat het precies is.
Zojuist voor de derde keer vandaag een korte hiccup.
Heb de Cisco maar even van de stroom gehaald.
Ben benieuwd of het iets uitmaakt.

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-12 11:51
XVI schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Zojuist voor de derde keer vandaag een korte hiccup.
Heb de Cisco maar even van de stroom gehaald.
Ben benieuwd of het iets uitmaakt.
Al eens gekeken naar je DOCSIS signaalwaardes op de statuspagina van de Cisco? Zo'n downtime van enkele seconden/minuten lijkt erg veel op een timeout tussen het modem en Ziggo.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-12 11:36
Iemand die kan beoordelen of mijn Docsis waardes goed zijn? Ubee modem staat in bridge maar ik ervaar af en toe hiccups...:
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 292000000 Hz -0.4 dBmV 42.6 dB -25 dBc
2 Locked QAM256 300000000 Hz -0.1 dBmV 43.2 dB -25 dBc
3 Locked QAM256 308000000 Hz -0.1 dBmV 43.2 dB -32 dBc
4 Locked QAM256 316000000 Hz 0.0 dBmV 43.1 dB -28 dBc
5 Locked QAM256 324000000 Hz -0.2 dBmV 42.6 dB -25 dBc
6 Locked QAM256 332000000 Hz 0.1 dBmV 42.7 dB -31 dBc
7 Locked QAM256 340000000 Hz 0.7 dBmV 43.2 dB -28 dBc
8 Locked QAM256 348000000 Hz 1.2 dBmV 43.2 dB -29 dBc

Correctables Uncorrectables
1582 472

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 40.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.2 dBmV

Counter
T3 Timeout 1
T4 Timeout 1

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 17:05

Zorian

What the fox?

Overmorgen vindt de migratie van de TV dus plaats, en zojuist een mailtje gehad van PostNL dat er morgen dus een pakket van Ziggo mijn kant op komt. Maar wat er in mag zitten is mij dus een raadsel. Zijn er meer mensen die random pakketjes krijgen van circa 2,5 kilo? :p

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Een gratis Ontvangertje is niet verkeerd !!!! *O*
Zorian schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:56:
Overmorgen vindt de migratie van de TV dus plaats, en zojuist een mailtje gehad van PostNL dat er morgen dus een pakket van Ziggo mijn kant op komt. Maar wat er in mag zitten is mij dus een raadsel. Zijn er meer mensen die random pakketjes krijgen van circa 2,5 kilo? :p

• Zorian

Zorian

What the fox?

GE Elbert schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:03:
Een gratis Ontvangertje is niet verkeerd !!!! *O*

[...]
Nou, best wel verkeerd eigenlijk. :D
Gebruik juist expres een CI+ module in de TV zelf om gehannes met een extra decoder te voorkomen. :p
Scheelt weer een zoveelste afstandsbediening, extra stroomverbruik, trage decoders en dat soort ongein.

Weet iemand trouwens of je 1200 kan bellen als je een vaste lijn in je modem doet maar je geen telefoonabonnement hebt?

[ Voor 13% gewijzigd door Zorian op 11-02-2015 23:05 ]

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Zet je het toch op marktplaats
Zorian schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:04:
[...]

Gebruik juist expres een CI+ module in de TV zelf om gehannes met een extra decoder te voorkomen. :p
Scheelt weer een zoveelste afstandsbediening, extra stroomverbruik, trage decoders en dat soort ongein.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

Weet iemand trouwens of je 1200 kan bellen als je een vaste lijn in je modem doet maar je geen telefoonabonnement hebt?
gewoon proberen ?
imho niet

Iperf

• Zorian

Zorian

What the fox?

Fish schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:13:
[...]

gewoon proberen ?
imho niet
Heb momenteel geen vast toestel voorhanden, vandaar de vraag voordat ik er 1 ga regelen voor niks. ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12 13:21
Dat moet je even proberen, maar ik *dacht* (pin me er niet op vast) dat je geen kiestoon krijgt zonder foonabo.

Wij hebben een EPC3925, daar gaat het lampje voor telefoon 1 op branden ook als die niet is aangesloten. Ik gok dat zonder foonabo die niet aan zal gaan. Dus als je ook een EPC3925 hebt en het lampje voor telefoon 1 is uit, dan zal je wel niet kunnen bellen.

Je kan trouwens ook de Ziggo bepp (bapp? blub?) ep gebruiken, als je daarop in kan loggen kan je naar mijn idee ook gratis 1200 bellen.
Heeft geen zin als het een huurtuner is. :N

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 12-02-2015 00:11 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

@Zorian

neem je ook op? Want ik heb weliswaar een Samsung recorder waar ik zeer tevreden over ben, maar ik ben de afstandsbedieningen voor alle apparaten een beetje beu. Ik weet alleen niet of mijn tv twee tuners heeft.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59
Zorian schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:14:
[...]

Heb momenteel geen vast toestel voorhanden, vandaar de vraag voordat ik er 1 ga regelen voor niks. ;)
Je hebt vast wel een mobiel dan: https://www.ziggo.nl/extra-diensten/apps/ziggo-bapp ;)

oeps verkeerd gelezen dacht dat je wel telefoon erbij had maar geen vast telefoontoestel

[ Voor 15% gewijzigd door ADDG op 12-02-2015 01:00 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ADDG schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:57:
[...]

Je hebt vast wel een mobiel dan: https://www.ziggo.nl/extra-diensten/apps/ziggo-bapp ;)

oeps verkeerd gelezen dacht dat je wel telefoon erbij had maar geen vast telefoontoestel
ow 0_0 .. tnx goeie tip, ik kende hem niet

Iperf

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58

The Executer

Lekker belangrijk!

Crap, oude sessie van Firefox gestart, pagina bleek niet vernieuwd te zijn :X .

[ Voor 90% gewijzigd door The Executer op 12-02-2015 08:11 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:43:
@Zorian

neem je ook op? Want ik heb weliswaar een Samsung recorder waar ik zeer tevreden over ben, maar ik ben de afstandsbedieningen voor alle apparaten een beetje beu. Ik weet alleen niet of mijn tv twee tuners heeft.
Ja, maar ook dat kan de tv dus. :p Er hangt een externe HDD van 1TB aan. Zelfde met pauzeren van live uitzendingen, interactieve TV, on-demand, alles zit al ingebouwd en werkt uitstekend. Er zitten zelfs 3 tuners in; DVB-T, DVB-C en DVB-S2.

Vandaar de reden dat ik geen externe decoder wil. ;)
W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:09:
[...]

Dat moet je even proberen, maar ik *dacht* (pin me er niet op vast) dat je geen kiestoon krijgt zonder foonabo.

Wij hebben een EPC3925, daar gaat het lampje voor telefoon 1 op branden ook als die niet is aangesloten. Ik gok dat zonder foonabo die niet aan zal gaan. Dus als je ook een EPC3925 hebt en het lampje voor telefoon 1 is uit, dan zal je wel niet kunnen bellen.

Je kan trouwens ook de Ziggo bepp (bapp? blub?) ep gebruiken, als je daarop in kan loggen kan je naar mijn idee ook gratis 1200 bellen.

[...]

Heeft geen zin als het een huurtuner is. :N
Nee, daar kan ik niet op inloggen omdat ik een telefoonnummer moet hebben.
Ik zal wel even een vaste lijn lenen om het te testen dan. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Zorian op 12-02-2015 11:23 ]

Verwijderd

Ik heb de specs er eens bijgepakt en ik de volgende tuners:

DVB-T
DVB-C
DVB-S2
DVB-S
DVB CI+

Maar kan ik ook opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal kijken. Dat is wat ik betwijfel namelijk. Link naar mijn tv: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-39LN5778-smart-tv

• tiguan
  • Nu online
Meestal niet, je moet dan namelijk twee DVB-C tuners in je tv hebben zitten. Of je moet iets op gaan nemen via DVB-T bijvoorbeeld en iets anders kijken via DVB-c. Maar ik denk dat dat zelfs niet mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 12-02-2015 11:41 ]

• eborn
tiguan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:41:
Meestal niet, je moet dan namelijk twee DVB-C tuners in je tv hebben zitten. Of je moet iets op gaan nemen via DVB-T bijvoorbeeld en iets anders kijken via DVB-c. Maar ik denk dat dat zelfs niet mogelijk is.
Mijn Samsung H6500 heeft een Dual DVB-C en DVB-S2 tuner, maar je kunt C en S niet tegelijk gebruiken (dus opnemen van schotel en kijken vanaf kabel). Dat is wel een gemiste kans.

Helaas werkt het decoden van twee kanalen via DVB-C ook niet met mijn huidige CI+ 1.3 kaart.
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:24:
Ik heb de specs er eens bijgepakt en ik de volgende tuners:

DVB-T
DVB-C
DVB-S2
DVB-S
DVB CI+
dvb ci+ is geen tuner, dat is de common interface.
Je hebt waarschijnlijk maar 2 tuners.
1 voor analoog dvb-c en dvb-t
1 voor dvb-s en dvb-s2.
Over het algemeen is er sprake van een gecombineerde DVB-C/T(/T2) tuner en een gecombineerde DVB-S/S2 tuner, herkenbaar aan twee fysieke aansluitingen op de TV waarbij de schotel aansluiting voor het satelliet signaal meestal een F connector is (zie de handleiding). In geval een gecombineerde DVB-C/T tuner zal de antenne of kabel aansluiting dus bepalen hoe je de tuner gaat inzetten.

Voor het opnemen van een kanaal en het tegelijk kijken van een ander kanaal via hetzelfde distributie medium moet beide gecombineerde tuners dubbel aanwezig zijn. Als ook beveiligde kanalen moeten worden opgenomen, dan moeten er ook twee CI+ sloten aanwezig zijn zodat iedere tuner zijn eigen CI+ module kan aanspreken.

DVB CI+ is geen tuner, maar een slot. Meestal is dat een gecombineerd CI/CI+ slot al laten de Nederlandse kabelproviders het niet toe dat je een probleemloze en gebruiksvriendelijk CI module gebruikt i.p.v. CI+ module voor de decryptie van de kanalen die tot je abonnement behoren.

Verwijderd

Komt er dus op neer dat ik de recorder moet blijven gebruiken. Nu neem ik nooit wat op maar vrouwlief wel.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 09:07
Neem de CI+ module erbij voor dagelijks gebruik en wanneer je iets wilt opnemen gebruik je de decoder?
Ik wil dit in de toekomst wel gaan doen. Een CI+ toevoegen in mijn TV met een externe hd/usb stick voor evt pauzeren van TV

• eborn
Gadgeteer schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:44:
Neem de CI+ module erbij voor dagelijks gebruik en wanneer je iets wilt opnemen gebruik je de decoder?
Ik wil dit in de toekomst wel gaan doen. Een CI+ toevoegen in mijn TV met een externe hd/usb stick voor evt pauzeren van TV
offtopic:
Het grote nadeel van Samsung TV's vind ik wel dat hij niet automatisch timeshift. Ik kom van een XBMC setup met DVB-C kaart en dan is het pauzeren nagenoeg real-time. Bij mijn Samsung TV met harddisk gaat hij eerst initialiseren, wat al snel een seconde of 5 duurt. Niet ideaal als je een telefoon moet opnemen en snel wilt pauzeren.

Maar ik weet natuurlijk niet welk merk TV jij hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 12-02-2015 14:09 ]

• tiguan
  • Nu online
Hmm, de Humax doet pauzeren wel heel vlot. Maar er is volgens mij niks op de markt wat net zo vlot en vloeiend werkt als de Humax.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
De Samsung decoder/recorder pauzeert hier eigenlijk ook metéén. Alleen het aanzetten is een crime, verder werkt 'ie okay :)

Nickname does not reflect reality

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-12 23:02

B4tman_DH

To the Bat.....

Brad Pitt schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:32:
De Samsung decoder/recorder pauzeert hier eigenlijk ook metéén. Alleen het aanzetten is een crime, verder werkt 'ie okay :)
Diepe standby stand op 48 uur zetten, dan ben je er vanaf :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
B4tman_DH schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:35:
Diepe standby stand op 48 uur zetten, dan ben je er vanaf :)
Decoder zit samen met de rest van de audio/video meuk aan een Kik-aan-Klik-uit ding :) Niet handig, I know.

Nickname does not reflect reality

• jongetje
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:43:
[....] maar ik ben de afstandsbedieningen voor alle apparaten een beetje beu. Ik weet alleen niet of mijn tv twee tuners heeft.
Koop dan een logitech harmony afstandbediening. Eén afstandbediening voor al je apparaten.

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:38:
[...]

Koop dan een logitech harmony afstandbediening. Eén afstandbediening voor al je apparaten.
Heb ik aan gedacht, maar werkt zo'n ab da ook met mijn versterker van 7 jaar oud? Ik weet dat de Humax ab er wel op werkte. Zal er eens naar kijken.
Gadgeteer schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:44:
Ook een idee wat het overdenken waard is.

• Sjowhan
  • Laatst online: 19-12 21:28
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Heb ik aan gedacht, maar werkt zo'n ab da ook met mijn versterker van 7 jaar oud? Ik weet dat de Humax ab er wel op werkte. Zal er eens naar kijken.

[...]

Ook een idee wat het overdenken waard is.
De Logitech Harmony DB is behoorlijk groot. Het zal mij eigenlijk verbazen als de ab je versterker niet zou herkennen..

http://specs.tweak.to/5253

• ThinkPad
  • Nu online
En als het niet werkt kun je het apparaat handmatig leren :)

• Joster
Jerrythafast schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:44:
Hier ook een dergelijke setup. De Ubee zendt wifi uit en regelt de DHCP. Heeft z'n standaard IP-adres 192.168.178.1 en deelt adressen uit aan al mijn netwerkapparaten, beginnend bij 192.168.178.10.

Vanuit de LAN1-poort loopt er een kabel naar boven, waar ik een Linksys WRT320N eraan heb gehangen via de LAN1-poort op de Linksys (de WAN poort liever niet gebruiken in deze setup). Daarin heb ik DHCP uitgezet, en zijn IP-adres heb ik vastgezet op 192.168.178.2. Mijn PC is met een kabel op de Linksys aangesloten en ontvangt netjes een IP van de Ubee.

De wifi-instellingen (SSID, encryptie, key) van de Ubee heb ik exact overgenomen in de Linksys, met uitzondering van het kanaal. Je kunt ze het beste niet op hetzelfde kanaal laten communiceren.

Als ik nu tijdens een download met mijn laptop van beneden naar boven loop, is op de Ubee te zien dat de WLAN-led stopt met knipperen en de LAN1-led het overneemt, ten teken dat mijn laptop is omgeschakeld naar de Linksys. Downloads worden ook niet onderbroken, 't is echt een vrijwel seamless transitie. Zelfs als ik hem tijdens het lopen laat pingen is het omslagmoment niet te zien, alles blijft constant tussen de 15 a 30 ms schommelen.

Deze opzet werkt prima dus!
Zo heb ik het nu ook :) Klopt het dat je je Linksys AP niet meer in kan zonder of met UTP kabel? Zelfs niet als ie niet aan het internet hangt?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Je kunt het zo gek niet bedenken of het apparaat staat wel in de database van Logitech. 90% kans dat jouw versterker er wel tussen staat.
Zie onderstaande link:
http://support.myharmony....ibility%20lookup&WT.ac=ps|11364|lphmcomp&WT.ac=ps|11364|lphmcomp-CTA1

Ik heb de harmony one, en ben er echt super tevreden mee! Wanneer deze het niet meer doet, koop ik zeker de opvolger!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik heb momenteel een Cisco EPC3925 modem in bridge.
Nu wil het zo zijn dat Ziggo per ongeluk een Ubee EVW321B heeft gestuurd, foutje bedankt.
Van Ziggo mag ik nu kiezen welke modem ik wil gaan gebruiken, de Cisco of de Ubee.
Welke is kwalitatief de betere keuze? De modem gaat sowieso in bridge belanden, dus zaken als Wi-Fi boeien niet. Ik kies meer op stroomverbruik, stabiliteit, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 12-02-2015 16:34 ]

• ThinkPad
  • Nu online
De Ubee gebruikt volgens mij vrij veel stroom, ook omdat er WiFi in zit.

Ik zou mooi bij de Cisco blijven, zeker als je toch in bridge draait.

• Zorian

Zorian

What the fox?

ThinkPadd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:41:
De Ubee gebruikt volgens mij vrij veel stroom, ook omdat er WiFi in zit.

Ik zou mooi bij de Cisco blijven, zeker als je toch in bridge draait.
Mja, de Wi-Fi gaat per direct uit omdat de boel in bridge gaat, dus dat zou niet mee mogen tellen qua verbruik dan. De Cisco heeft standaard ook Wi-Fi aan boord.

//Edit: Als ik even reken met de waardes van de stroomadapters scheelt het maximaal 5 watt.
Cisco doet 15V*1.5A=22W en de Ubee doet 12V*2.25A=27W.

In dat geval, welke van de 2 is stabieler/sneller?

[ Voor 19% gewijzigd door Zorian op 12-02-2015 16:44 ]

• ThinkPad
  • Nu online
Nouja ik heb hier een Ubee in bridge en die wordt toch wel vrij warm. 32,8 graden om precies te zijn :P (IR-thermometer). Die warmte is toch ontstaan uit elektriciteit dus uiteindelijk is de Cisco wel wat zuiniger. Die hangt ook bij m'n ouders (voorganger, zonder WiFi) en die wordt niet zo warm als deze Ubee volgens mij.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 12-02-2015 16:45 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

ThinkPadd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:44:
Nouja ik heb hier een Ubee in bridge en die wordt toch wel vrij warm. 32,8 graden om precies te zijn :P (IR-thermometer).
Ach, dat is nog best koud vergeleken bij mijn router. :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iXHc0jW.png

• ThinkPad
  • Nu online
Ja dat is de CPU :P Ik heb het over de behuizing, de buitenkant dus :P

• Zorian

Zorian

What the fox?

ThinkPadd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:45:
Ja dat is de CPU :P Ik heb het over de behuizing, de buitenkant dus :P
Ah zo. :+ Nja, warmte is 1 van de mindere zorgen. :p Heb liever snelheid en stabiliteit, om het verbruik hoef ik het zo te zien niet te doen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
De temperatuur van de behuizing wordt ook bepaald door de mate van warme afvoer. Dus of hij in een kast zit op op de tocht in de hal aan een muur.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Aangezien ik volgens Ziggo gewoon kan blijven switchen tussen de Ubee en de Cisco, de Ubee maar eens aangeslingerd.
Duurde welgeteld 5 minuten voor ik online was, niks hoeven activeren ofzo.
Kwamen nog wel 2 reboots achteraan voor een firmware upgrade.
Ook tof dat ie zichzelf automatisch in bridge gooide na de 2e reboot, had verwacht dat ik even moest bellen om de nieuwe modem te laten omzetten.

Vind de waardes echter wel belabberd...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RrkWKcUl.png

Ze waren op de Cisco ook al beroerd, alleen is ie nu 1-2 dBmV verder de min ingedoken.
En wat zijn microreflections? Die zijn nieuw voor me. :p

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 12-02-2015 17:32 ]

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-12 21:14
Zorian schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:29:
Cable lines typically have many small echoes, so-called micro-reflections, that will disrupt digital transmissions if not canceled. This is particularly true for high-speed upstream signals having a higher order modulation, such as 64 QAM, or having wider bandwidth, such as 6.4 MHz. The system chosen by DOCSIS uses pre-distortion (or pre-equalization), where a burst transmission is distorted prior to transmission and arrives at a CMTS receiver with the plant’s distortion canceled.

The idea is that by reading the CM’s pre-distortion coefficients using a network management system, technicians can tell what plant impairments a CM is compensating for and then compute what may be wrong with the cable plant. By reading the data from many CMs, you can localize the problems using maps or connectivity data.
Bron

----
Ik moest het ook opzoeken, lijkt mij een systeem om de lijn stabieler te houden, en problemen vroeg op te sporen, soort van DLM bij VDSL2+.
Maar ik kan het totaal mis hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Medic op 12-02-2015 19:55 ]

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56

Ze waren op de Cisco ook al beroerd, alleen is ie nu 1-2 dBmV verder de min ingedoken.
Deze waardes mogen tussen de -15 en +15 liggen, dus deze zijn helemaal prima.

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:25
Aangezien ik volgens Ziggo gewoon kan blijven switchen tussen de Ubee en de Cisco, de Ubee maar eens aangeslingerd.
Duurde welgeteld 5 minuten voor ik online was, niks hoeven activeren ofzo.
Kwamen nog wel 2 reboots achteraan voor een firmware upgrade.
Ook tof dat ie zichzelf automatisch in bridge gooide na de 2e reboot, had verwacht dat ik even moest bellen om de nieuwe modem te laten omzetten.

[afbeelding]

Deze waardes zijn allerminst belabberd, de power waardes zijn goed en je SNR zitten boven de 41 db, wat gewoon héél erg goed is!

• Joster
Joster schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:54:
[...]

Zo heb ik het nu ook :) Klopt het dat je je Linksys AP niet meer in kan zonder of met UTP kabel? Zelfs niet als ie niet aan het internet hangt?
Al gelukt, AP factory reset gegeven en opnieuw ingesteld. Toen wilde het wel.

Afijn, nou, het eerste nadeel van de Ubee als router gebruiken is duidelijk. Hij deelt via DHCP geen IP uit aan mijn NAS. Ook wanneer ik het MAC-Adres van de NAS onder static lease een vast IP (binnen DHCP range) geef pakt ie hem niet :O Nu heb ik mijn NAS zelf een statisch IP (uiteraard buiten DHCP range) gegeven (heeft niet mijn voorkeur), eens kijken of dat stabiel blijft werken.

Nog beter, alleen lan poort 1 werkt momenteel. Als ik mijn AP daar op aan sluit werkt hij prima (zo ook de TV die op het AP zit), zodra ik hem op een andere poort aan sluit niet meer. Op zich niet erg om het AP op lan 1 te laten, maar ik wil er ook een NAS aan hangen en die werkt ook alleen maar als hij op lan poort 1 zit. En nee, de Ubee staat niet meer in bridge, want hij deelt wel IP's uit aan onze mobiele apparaten.

[ Voor 22% gewijzigd door Joster op 12-02-2015 23:16 ]

Haha, je moet natuurlijk wel bij je AP blijven kunnen komen, factory reset was inderdaad een goede zet.

Wat je even moet checken i.v.m. DHCP en IP-adressen is dit (ervan uitgaande dat je de Ubee DHCP wilt laten draaien; de Ubee deelt dus de IP-adressen uit):
*Stel een vast IP adres in op je AP, buiten de DHCP-range (maar binnen hetzelfde subnet)
*Zet DHCP op je AP uit zodat hij geen ruzie krijgt met je Ubee
*Als je AP routerfuncties heeft, verzeker jezelf ervan dat je niet de WAN-poort op je AP hebt gebruikt en dat NAT etc. uit staan; hij moet zich echt puur als switch gedragen anders wordt het een rommeltje

EDIT [reactie hierboven is aangepast]: Aha, je NAS hangt aan de Ubee? En alleen LAN1 werkt? Eeeh 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 12-02-2015 23:24 ]

• Joster
Jerrythafast schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:20:
Haha, je moet natuurlijk wel bij je AP blijven kunnen komen, factory reset was inderdaad een goede zet.

Wat je even moet checken i.v.m. DHCP en IP-adressen is dit (ervan uitgaande dat je de Ubee DHCP wilt laten draaien; de Ubee deelt dus de IP-adressen uit):
*Stel een vast IP adres in op je AP, buiten de DHCP-range (maar binnen hetzelfde subnet)
*Zet DHCP op je AP uit zodat hij geen ruzie krijgt met je Ubee
*Als je AP routerfuncties heeft, verzeker jezelf ervan dat je niet de WAN-poort op je AP hebt gebruikt en dat NAT etc. uit staan; hij moet zich echt puur als switch gedragen anders wordt het een rommeltje
Yes, mijn Dir 655 heeft een vast IP binnen hetzelfde subnet maar buiten de DHCP range. De DHCP op de Dir 655 staat uit en hij zit 100 % LAN <> LAN. Het lijkt wel of de overige LAN poorten van de Ubee gewoon niet functioneren ondanks dat hij wel degelijk als router ingesteld staat.
Tja, die gaat toch in de categorie "vreemd". Misschien de Ubee ook nog eens een factory reset geven? Schijnbaar is die goed van het pad af als hij nu "half in bridge" staat :p

• Joster
Jerrythafast schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:27:
Tja, die gaat toch in de categorie "vreemd". Misschien de Ubee ook nog eens een factory reset geven? Schijnbaar is die goed van het pad af als hij nu "half in bridge" staat :p
Already done. De mobiele apparaten krijgen netjes een IP adres via DHCP. Mijn AP krijgt netjes zijn vast ingestelde IP. Maar mijn NAS (nu dus ook een statisch IP op ingesteld) komt niet binnen op LAN poort 2, 3 of 4. Als ik mijn NAS en AP omruil van LAN poort is het andersom :X

Edit; zit te crossposten met het AP topic. Maar zojuist gebeld en uiteindelijk is de Ubee gedeactiveerd en weer geactiveerd, opnieuw voorzien van de fabrieksinstellingen en is hij 30 seconden van de stroom geweest. Ondertussen had ze ook al een nieuwe router besteld. Maar goed, met bovenstaande handelingen kwam LAN poort 4 (NAS) wel binnen op zijn ingestelde statisch IP en kan ik ook die (via mijn laptop over Wifi verbonden met mijn AP) bereiken d:)b

Als dit stabiel blijft werken is het prima, anders krijg ik alsnog een andere router.

[ Voor 130% gewijzigd door Joster op 13-02-2015 12:04 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ziggo windt er geen doekjes om in elk geval, stipt klokslag 10 uur gaat de TV op zwart. _O-
Ook is de internetsnelheid klokslag 0:00 verhoogd naar 180Mbit, ze zeiden dat de nieuwe snelheid de 13e in zou gaan. Netjes hoor.

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12 12:28
cautje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:32:
Hoi,

Ik heb nu een Cisco in bridge ipv van de oude ubee in bridge.
Vanaf de overstap naar de Cisco heb ik SIP nat problemen.

Hoe " bridge " is zo'n Cisco eigenlijk?
Herkent iemand dit?

Thx!

Ik heb de cisco weer uit bridge laten halen en DMZ naar de draytek.
Nu werkt alles weer als vanouds!
Dus zoals bij de Ubee in bridge.

• gbonny
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:57
Voor een ieder die de zenders automatisch opnieuw moet installeren van zijn Philips TV (type medio 2010) maar niet de vraag om een netwerk ID krijgt in de setup doe je onderstaande.

Automatisch zender zoeken selecteren:
Zenders opnieuw selecteren -> Nederland -> Kabel -> Instellingen (nog NIET Start) -> Analoge zenders (Uit) -> Klaar -> Start.

Ziggo eerst gebeld natuurlijk, maar kreeg de melding dat hij niet ondersteund werd. Toch zelf opgelost, hopelijk heeft iemand hier nog wat aan! ;-)

• SMSfreakie
  • Niet online
zo ook voor mn schoonouders nog toch maar even 2 smartcards er bij geregeld.. alleen tja weer geen toegang tot mijn Ziggo, geen Telefonie er bij..
ben benieuwd hoe snel ze een nieuwe login voor mijn ziggo weten op te sturen :D

verder lijkt het er op dat het "basis" pakket ook in HD ongecodeerd is op dit moment?

404 Signature not found

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:51:
[knip]

verder lijkt het er op dat het "basis" pakket ook in HD ongecodeerd is op dit moment?
wat sinds afgelopen maandag, o.a. in dit topic, al eerder is gemeld, maar dat bericht zal je beslist over het hoofd hebben gezien. Later is ook nog ergens verteld dat deze "actie" helaas van tijdelijke aard schijnt te zijn en dan gaat het standaardpakket weer terug naar enkel NPO1/2/3 in HD (zonder SC) en de rest weer in SD.

Testing, one, two ...

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:44
Ik gok (in elk geval) tot en met dat dit lijstje is afgerond.

Iemand die die datum kan 'schatten'? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 13-02-2015 21:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
SmiGueL schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:09:
[...]

Had hem ff lokaal gesaved, ken Ziggo onderhand wel een beetje.

19-03 de laatste en wij zijn 19-02 aan de beurt dus ze liggen nog exact op schema.
[...]

Dat weet ik, maar het blijft afwachten bij ziggo ;)
Ach als het bij npo1/2/3 blijft vindt ik het wel best, gebruik het dan als 'backup' als ik 2 dingen gelijk op moet nemen. :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Mentalist
[...]

W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

• Mentalist
Volgens mij was dat de oudste planning.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Bij mij hier in Utrecht zijn afgelopen week de zender omgezet, en heb nu alleen geen beeld op RTV Utrecht, alle andere zenders. De klantenservice verwijst me naar blokken en strepen (terwijl ik geen enkele streep in beeld zie, het is gewoon een zwart beeld). En ik moet met een coax kabel door ons appartementsgebouw

1. Als een RTV Utrecht problemen geeft is het toch geen signaal probleem?
2. Hebben meer mensen hier dit probleem die in Utrecht wonen?

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 14:06
Is dat via een samsung H380R dat je geen RTV utrecht hebt ?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
mesa57 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:54:
Is dat via een samsung H380R dat je geen RTV utrecht hebt ?
Nee heb een Samsung SMT-C7140. Melding is E38-32/E48-32 afwisselend.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 14-02-2015 09:59 ]

Verwijderd

[b][message=43747194,noline]
1. Als een RTV Utrecht problemen geeft is het toch geen signaal probleem?
2. Hebben meer mensen hier dit probleem die in Utrecht wonen?
Ik vrees toch dat het aan je bekabeling ligt en je bent lang niet de enige met dit probleem. Ander voorbeeld: met een stuk slechte bekabeling had ik geen signaal op Fox2. De zaak vervangen en hoepla, prima beeld.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wij hebben sinds het omzetten van de frequentie sporadisch last van blokken en/of wegvallend beeld (46**). Komt niet heel vaak voor, maar genoeg om mezelf te ergeren (te meer omdat de wijziging puur en alleen door het UPC-verhaal komt). Ziggo benadert, standaard stappenplan..en of ik mijn COAX-kabels even allemaal wil gaan vervangen.

Dag, het werkte voorheen prima. Ik begrijp best dat het nu alsnog voor problemen kan zorgen door de andere frequentie, maar het is ook echt op iedere TV in iedere ruimte (Humax 5000, 5200 en 5300).

• kippensok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 09:55
Ja het is waarschijnlijk de bekabling. Doordat er nu hoger freq worden gebruikt zijn de zenders storingsgevoeliger. Dat komt omdat er nu inferentie kan komen door 4g palen enzo. Het probleem ligt meestal bij de coaxkabel tussen ontvanger en de muur. Maar het ligt waarschijnlijk ergens bij de binnenhuis bekabeling. Werk zelf bij ziggo dus heb er wel wat ervaring mee :D

• kippensok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 09:55
Exorcist schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:56:
Wij hebben sinds het omzetten van de frequentie sporadisch last van blokken en/of wegvallend beeld (46**). Komt niet heel vaak voor, maar genoeg om mezelf te ergeren (te meer omdat de wijziging puur en alleen door het UPC-verhaal komt). Ziggo benadert, standaard stappenplan..en of ik mijn COAX-kabels even allemaal wil gaan vervangen.

Dag, het werkte voorheen prima. Ik begrijp best dat het nu alsnog voor problemen kan zorgen door de andere frequentie, maar het is ook echt op iedere TV in iedere ruimte (Humax 5000, 5200 en 5300).
Ze hebben wel gelijk :D Dit komt door storing op de kabel.
Controleer de splitter en sluit anders even direct aan op AOP

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kippensok schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:00:
[...]

Ze hebben wel gelijk :D Dit komt door storing op de kabel.
Controleer de splitter en sluit anders even direct aan op AOP
Direct aansluiten is niet mogelijk, de decoder in de woonkamer staat niet in de buurt (AOP is meterkast).
En ik weet dat ze gelijk (kunnen) hebben, het gaat mij erom dat het gewoon goed werkte maar door de verplichte wijziging niet meer. Had het nu nog een goede reden, OK, maar dit komt gewoon door de overname door UPC.

De bitrate van NPO(1) lijkt ook omlaag te zijn gegaan overigens, lijkt "waziger".

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 14-02-2015 11:06 ]

Pagina: 1 ... 118 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]