Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
En daarmee ben je dan een uitzondering op de regel.Wailing_Banshee schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:24:
[...]
Alleen jammer dat dat niet werkt op geen van mijn tablets en pc's... (SP2, Asus VivoTab Note8 en Samsung Galaxy Noten 8, want rooted)
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Weet je hoe gemakkelijk Ziggo die teksten aanpast?
Zoek de verschillen...
https://www.ziggo.nl/pakketten/altijdoveral
Testing, one, two ...
kan jij die dingen dan activeren? werk je bij ziggo ofzo?Koekenbakkertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:42:
[...]
Maar goed, vierde en vijfde smartcard mogen echt nog gewoon geactiveerd worden. Heb het meerdere malen gedaan vandaag voor klanten.
(verklapte... kan je mijn kaartjes van de week ook nog activeren
404 Signature not found
Ik doe idd iets voor/bij ziggo. Mocht je er via 1200 niet uitkomen dan stuur je maar een DMSMSfreakie schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:21:
[...]
kan jij die dingen dan activeren? werk je bij ziggo ofzo?![]()
(verklapte... kan je mijn kaartjes van de week ook nog activeren)
Mogelijk kan je niet simultaan en/of achteraf decrypten.GeeBee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:01:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat het aan signaal van Ziggo lag, en het via andere providers wel mogelijk was.
De tv heeft een twintuner.
Dat hoorde ik een tijd terug ook over een dure TV van -ik meen- Loewe met een Alphacrypt. Die had ook 2 tuners en één Alphacrypt. Die ontsleutelde iedere opname dan 's nachts rond een uur of 3. Tot Ziggo de geldigheidsduur voor de key zo kort maakte dat dat niet meer werkte, met als gevolg boze Loewe-eigenaren..
In dat geval kan de stap naar UPC wel helpen, daar het SD-basispakket ongecodeerd is - als van de zenders die je tegelijk wilt kijken/opnemen er tenminste één ongecodeerd is zou het moeten werken.
Hangt van de CAM af, er bestaan geloof ik inderdaad CAMs die dat kunnen - of enige module van Ziggo daar ook onder valt weet ik niet. Kan me wel voorstellen dat een TV er niet goed mee kan omgaan en in plaats daarvan poogt om achteraf ('s nachts) opnames te decoderen, en dàt wil nog wel eens fout lopen als de provider dat tegengaat.SMSfreakie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:20:
[...]
kan de CAM nou geen 2 streams tegelijk decoden? de smartcard kan in elk geval 3 streams aan ( 3 verschillende transponders )
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dat is dus precies het probleem. Ziggo kan niet zien of jij die smartcard binnen of buiten je huishouden gebruikt. Zijn namelijk genoeg mensen die bijvoorbeeld 1 fox sports eredivisie abonnement met hun familie delen door ze allemaal een smart card te geven. Nu is dat aantal iig nog gelimiteerd.sjaool schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:41:
Eigenlijk is het best stom dat er een maximum aan zit aangezien het binnen een huishouden is. Er zijn genoeg gezinnen die vier of vijf televisies hebben staan. Ik ben alleen en heb mijn dochter en de weekeinden en heb ook al drie televisies staan.
Daarnaast kun je (straks) het basispakket ongecodeerd kijken dus dan zie ik ook geen probleem in max. 5 kaarten per gezin.
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 09-02-2015 07:35 ]
Je hebt dan toch nog de optie van key sharing via eigen hardware?jongetje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 07:30:
[...]
Dat is dus precies het probleem. Ziggo kan niet zien of jij die smartcard binnen of buiten je huishouden gebruikt. Zijn namelijk genoeg mensen die bijvoorbeeld 1 fox sports eredivisie abonnement met hun familie delen door ze allemaal een smart card te geven. Nu is dat aantal iig nog gelimiteerd.
Daarnaast kun je (straks) het basispakket ongecodeerd kijken dus dan zie ik ook geen probleem in max. 5 kaarten per gezin.
Overigens zit ik er steeds meer aan te denken om satelliet te nemen, goedkoper en beter de BBC ontvangen de andere zenders uit al die pakketten kijk ik toch niet naar.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Verwijderd
Heb jij daar onderzoek naar gedaan?Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:19:
Die kleine groep die zijn smartcard buiten de deur gebruikt weegt niet op tegen de grotere groep abonnees die thuis echt die vijf smartcards nodig hebben.
Kan niet maximum is 5 altijd al geweestVAnTurenhout schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:16:
En hoe wordt er omgegaan met 6 smartcards ??
Met tv in de keuken en slaapkamers (drie kinderen) zit je al aan 5 cards. En ik zou er dus nog een extra willenTheUninvited schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:26:
[...]
Kan niet maximum is 5 altijd al geweestIk zie het probleem niet zo. Als je meer dan 5 tv's in huis hebt krijg je pas een probleem en ik ken maar weinig mensen die er zoveel hebben. Bovendien is het straks hoogstwaarschijnlijk mogelijk op TV via je PC te kijken. En dan heb je nog een groot ongecodeerd pakket.
Verwijderd
SD zenders zien er niet uit op grote televisies. HD is de standaard in 2015.
Begrijp ook niet waarom Ziggo onderscheid maakt in het standaardpakket tussen ongecodeerd en gecodeerd.
Een tweeslachtig beleid wat niemand snapt denk ik.
Ik wil op elke TV in huis alle kanalen (al dan niet in HD) kunnen ontvangen. dat hoeft dan toch geen Grote TV te zijn, of een lcd/led ? Mijn jongste, bijvoorbeeld, wil op zijn kamer Nickelodeon/Disney XD kunnen kijken, gaat dat zonder smartcard?jongetje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:50:
Heb jij dan 6 grote televisies thuis staan? Als dat zo is ben je echt een uitzondering, heel veel tv's op de slaapkamer/kinderkamer zijn zelfs nog analoog aangesloten.
En een HD Recorder heeft ook een smartcard nodig.
Zakelijk abonnement of een extra aansluiting nemenVAnTurenhout schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:16:
dan zit de oplossing in een decoder die ook streamen kan? zo als mijn de X-Trend die ik heb. Twin tuner en kan ook 2 streams tegelijk. alleen dan moet je bij je TV nog wel iets van een client hebben voor de stream. maar in principe zou dat op te vangen zijn met een RaspiVAnTurenhout schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:29:
[...]
Met tv in de keuken en slaapkamers (drie kinderen) zit je al aan 5 cards. En ik zou er dus nog een extra willen
( en je kan natuurlijk ook iets met 4 tuners kopen )
404 Signature not found
Verwijderd
Maar nog steeds weet ik niet waarom Ziggo een standaard pakket heeft, maar daarin onderscheid maakt tussen met smartcard en zonder smartcard.
Je hebt dan eigenlijk twee verschillende zenderpakketten. Ze durven het alleen niet te benoemen.
Anders is het wel erg makkelijk om misbruik van te maken: jij neemt een extra zenderpakket en twee extra smartcards. Smartcards geef je aan je buren en je deelt de abbokosten. Dit kan gewoon omdat je allebei in hetzelfde postcodegebied & transponder zit.
En anders neem je de smartcard toch gewoon mee uit de huiskamer naar de slaapkamer oid?
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 09-02-2015 13:21 ]
Het komt er op neer dat je nog steeds op 5 TV's alles in HD kan blijven bekijken, daarnaast kan je straks op oneindig veel tv's ongecodeerd digitale tv kijken (op een paar zenders na en alleen de NPO in HD). Als dat niet toereikend is heb je echt teveel tv's in huis.
Ja, die jongste kan binnenkort ongecodeerd en zonder smartcard naar Nickelodeon/Disney XD kijken.VAnTurenhout schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:54:
[...]
Ik wil op elke TV in huis alle kanalen (al dan niet in HD) kunnen ontvangen. dat hoeft dan toch geen Grote TV te zijn, of een lcd/led ? Mijn jongste, bijvoorbeeld, wil op zijn kamer Nickelodeon/Disney XD kunnen kijken, gaat dat zonder smartcard?
En een HD Recorder heeft ook een smartcard nodig.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw
Verwijderd
Waarom zouden ze het op de PC beschikbaar gaan stellen, als de mobiele app het niet eend doet op een gerootte smartphone?TheUninvited schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:26:
[...]
Kan niet maximum is 5 altijd al geweestIk zie het probleem niet zo. Als je meer dan 5 tv's in huis hebt krijg je pas een probleem en ik ken maar weinig mensen die er zoveel hebben. Bovendien is het straks hoogstwaarschijnlijk mogelijk op TV via je PC te kijken. En dan heb je nog een groot ongecodeerd pakket.
Of je schaft een SmartWi o.i.d. aan. Gebruikte ik destijds toen de pakketten op alle SC's (die je op je naam had), nog niet gelijk waren (voor hetzelfde geld).VAnTurenhout schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:16:
Koekenbakkertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:08:
Zakelijk abonnement of een extra aansluiting nemen
[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2015 14:16 ]
Testing, one, two ...
Die beperking is niet meer toch?Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:26:
[...]
Waarom zouden ze het op de PC beschikbaar gaan stellen, als de mobiele app het niet eend doet op een gerootte smartphone?
Is raar ja, maar het is al beter dan niets ongecodeerd (behalve Nederland 1 HD en nog wat losse zenders). Maar dit beleid is waarschijnlijk om meer geld te vangen bij consumenten doordat je straks 4 euro in de maand mag gaan betalen voor een mediabox of ci+ kaartje. Nu ben je voor 30 euro klaar 10 euro ong voor een smartcard en 20 euro voor een 2e hands hd decodertje. Als je nu dat aanschaft ben je goedkoper uit over de lange termijn. Wie weet gaan die apparaten straks marktplaats op omdat ze "overbodig" zijn geworden en wordt het nog goedkoper.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:20:
Ik kijk op de slaapkamer naar 55 inch. Moet er niet aan denken om naar SD zenders te kijken. Net of er een waas over het beeld zit.
Maar nog steeds weet ik niet waarom Ziggo een standaard pakket heeft, maar daarin onderscheid maakt tussen met smartcard en zonder smartcard.
Je hebt dan eigenlijk twee verschillende zenderpakketten. Ze durven het alleen niet te benoemen.
Horizon.tv is van UPC en op de pc beschikbaar. Zal me niks verbazen als dit uiteindelijk ook 'samen' gaat.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:26:
[...]
Waarom zouden ze het op de PC beschikbaar gaan stellen, als de mobiele app het niet eend doet op een gerootte smartphone?
Verwijderd
Sinds er weer nieuwe versie van app uit is, doet hij het echt niet meer op een geroot toestel. Continu de melding dat TV kijken niet beschikaar is, terwijl hij het dan gewoon op de tablet (iPad) wel gewoon doet en op de telefoon van mijn vrouw (niet geroot) ook.
In de meterkast heb ik op dit moment een UMU zitten.
In de woonkamer heb ik een TRAS-1000 zitten.
Kan ik de TRAS-1000 ertussenuit halen om ervoor te zorgen dat mijn utp kabel er ook langs kan ?
De coax kan ik dan rechtstreeks de tv-meubel in laten lopen en aansluiten op de Humax.
2250 WP Zuid PVoutput
Hmm, zal het nog eens testen vanavond.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:53:
[...]
Sinds er weer nieuwe versie van app uit is, doet hij het echt niet meer op een geroot toestel. Continu de melding dat TV kijken niet beschikaar is, terwijl hij het dan gewoon op de tablet (iPad) wel gewoon doet en op de telefoon van mijn vrouw (niet geroot) ook.
Gebruik die functie niet zoveel
Router geeft aan:
Geen RF signaal upstream en downstream.
[ Voor 8% gewijzigd door menalert op 09-02-2015 16:27 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 09-02-2015 17:51 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Er zijn kanaalwijzigingen aan de kant van UPC aangekondigd, waarbij o.a. 13th Street per 1 juni a.s. zou verdwijnen, samen met nog een behoorlijke lijst andere zenders: http://www.upc.nl/pdf/ove...jzigingen-1april-2015.pdf
Aangezien Ziggo == UPC zal dit voor Ziggo dus ook wel binnenkort gaan worden aangekondigd.
Onjuist. Het juiste bericht:Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:46:
Wel vreemd dat 13 th street verdwijnt bij Ziggo per 1 april 2015.
De SD-versie van 13th Street verdwijnt per 1 juni bij UPC.
Verschillende mensen hebben opgebeld naar UPC waarna bevestigd werd dat het om de SD-versie ging die verdwijnt. De HD-versie zou blijven.
Het zou natuurlijk kunnen dat deze mensen zijn voorgelogen en dat de HD-versie ook verdwijnt, maar ik zou er voorlopig even vanuit gaan dat alleen de SD-versie verdwijnt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vanaf 1 juni 2015 kun je bij UPC die zender dan niet meer ontvangen.Raven schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:35:
In dat geval, hoe kun je dan 13th Street kijken als je aan een SD-decoder vast zit?
2250 WP Zuid PVoutput
Niet? denk dat ze zo mensen graag naar HD decoders wil hebben.. want als je eigenlijk geen SD ontvangers meer op je netwerk hebt.. Waarom zou je dan nog SD zenders aanbieden als er ook een HD versie is?Raven schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:35:
In dat geval, hoe kun je dan 13th Street kijken als je aan een SD-decoder vast zit?
vroeger was HD een aanvulling.. nu is het voor de meesten al gemeen goed.
hoeveel mensen die een HD decoder hebben.. kijken nu nog naar een SD variant?
(nu is dat wel lastiger weer met het ongecodeerde basis pakket, waar alleen SD smaken in zitten..)
404 Signature not found
Ik gebruik nu een oudere versie van de tv app, op mijn geroote Android deed de nieuwe versie het niet.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:53:
[...]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Ik heb nu een Cisco in bridge ipv van de oude ubee in bridge.
Vanaf de overstap naar de Cisco heb ik SIP nat problemen.
Hoe " bridge " is zo'n Cisco eigenlijk?
Herkent iemand dit?
Thx!
Dit was enkele dagen geleden nog niet zo. Ik ben al enige tijd over naar de UPC indeling.
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2015 20:59 ]
Testing, one, two ...
Het is nog te vroeg om te juichen vind ik. Wie weet is het een technische fout en zitten ze over enkele dagen weer achter de codering.hardware-lover schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:58:
Op dit moment zend Ziggo het standaard HD pakket in als FTC, geen SC nodig nu voor RTL HD e.d..
Dit was enkele dagen geleden nog niet zo.
Het zou natuurlijk wel geweldig zijn als dit zo blijft. De standaardzenders in HD is alles wat ik nodig heb.
Toevallig heeft een vriend van mij ook problemen met losse voip na aanpassing van Cisco van router naar bridge mode.cautje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:32:
Hoi,
Ik heb nu een Cisco in bridge ipv van de oude ubee in bridge.
Vanaf de overstap naar de Cisco heb ik SIP nat problemen.
Hoe " bridge " is zo'n Cisco eigenlijk?
Herkent iemand dit?
Thx!
Hij heeft een netgear nighthawk en daarom de Cisco in bridge. Sindsdien problemen met voip.
Ik heb alles al aangepast in de netgear, maar helaas zonder resultaat.
Een TRAS-1000 is een AOP en hoort niet in je woonkamer. Er vanuit gaande dat je een correct AOP in de meterkast hebt, zal dat ook een TRAS-1000/B zijn, met daarop een UMU-01.MdO82 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:18:
Ik ga binnenkort een coax en utp kabel trekken vanuit mijn meterkast naar mijn woonkamer.
In de meterkast heb ik op dit moment een UMU zitten.
In de woonkamer heb ik een TRAS-1000 zitten.
Kan ik de TRAS-1000 ertussenuit halen om ervoor te zorgen dat mijn utp kabel er ook langs kan ?
De coax kan ik dan rechtstreeks de tv-meubel in laten lopen en aansluiten op de Humax.
Aansluitingen in ander ruimtes maak je normaalgesproken met een einddoos. Een EDC 1000 of een TRAS 2000.
Als het maar om 1 toestel gaat, kun je ook een goede(!) kabel met goede (!) connectoren vanuit de meterkast naar de woonkamer leggen. Dan heb je in principe geen einddozen nodig.
Maar ook als je einddozen installeert, kan je UTP gewoon mee. Beetje praktisch gericht klussen en dan krijg je die UTP wel weer uit de einddoos (of er door, of achterlangs, of ....)
[ Voor 19% gewijzigd door Masimo op 09-02-2015 21:22 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Hier het zelfde. Heb zelf nog de wens om die naar de meterkast te laten verplaatsen om alle kabels/router/modem/nas lekker daar te plaatsen. Alleen nu de tijd en zin om door de kruipruimte te gaan....S913 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:29:
Zowel in mijn huidige als mijn vorige woning, als bij mijn ouders thuis, komt de groene "entreekabel" uit de muur in de huiskamer en dat is ook waar de TRAS-1000 zit.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
De rest van de huisinstallatie moet altijd starten vanaf het AOP, dus géén aftakkingen vóór het AOP.
[ Voor 51% gewijzigd door Masimo op 09-02-2015 21:36 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Als ik die lijst zo zie, dan word de indeling van de zenders bij UPC omgezet naar zoals het bij Ziggo is. Verschillende zenders verhuizen namelijk naar een andere plek zoals Net5 die bij UPC op 8 stond en nu net zoals bij Ziggo naar 9 verhuist.FlorisD schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:53:
[...]
Er zijn kanaalwijzigingen aan de kant van UPC aangekondigd, waarbij o.a. 13th Street per 1 juni a.s. zou verdwijnen, samen met nog een behoorlijke lijst andere zenders: http://www.upc.nl/pdf/ove...jzigingen-1april-2015.pdf
Aangezien Ziggo == UPC zal dit voor Ziggo dus ook wel binnenkort gaan worden aangekondigd.
Goed gezien. Het is dus ook helemaal niet zo dat het zenderaanbod van UPC leidend is zoals eerder aangekondigd. Het nieuwe universele zenderpakket zal een mix zijn van wat Ziggo aanbood en wat UPC aanbood. Zo komt de voorheen alleen bij Ziggo beschikbare zender MTV Live HD nu weer bij UPC beschikbaar. Het is dus niet zo dat alle zenders die bij UPC niet beschikbaar zijn bij Ziggo gaan verdwijnen.CrazyRooster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:45:
[...]
Als ik die lijst zo zie, dan word de indeling van de zenders bij UPC omgezet naar zoals het bij Ziggo is. Verschillende zenders verhuizen namelijk naar een andere plek zoals Net5 die bij UPC op 8 stond en nu net zoals bij Ziggo naar 9 verhuist.
Ook zien we dat UPC een heel uitgebreid HD aanbod krijgt in het starter-pakket. Dit sluit goed aan bij het zeer uitgebreide HD aanbod dat Ziggo heeft in het basispakket.
Maar misschien staan er nog wel wat foutjes in dit overzicht. Zo zie ik bij Travel Channel geen HD logo meer staan, terwijl UPC die zender al heel lang in HD heeft. Het kan toch niet zo zijn dat de HD-versie ervan verdwijnt? Het lijkt mij dat dit een fout is.
Het blijft dus even afwachten. De communicatie vanuit UPC is vrij onduidelijk.
Ik heb ook even gekeken (hier ook al over op UPC), alles wat normaal FTV is is nu FTC. Bij het zappen op een HD-decoder is alles van NPO 1 HD t/m BBC 2 HD op 62 zonder smartcard te kijken. Maar BBC 3 en 4 (TV Plus) zitten nog keurig achter de decoder. Hetzelfde voor zenders uit het TV Extra pakket, Film1 en HBO.hardware-lover schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:58:
Op dit moment zend Ziggo het standaard HD pakket uit als FTC, geen SC nodig nu voor RTL HD e.d..
Dit was enkele dagen geleden nog niet zo. Ik ben al enige tijd over naar de UPC indeling.
Zenders als Nostalgienet, France 2, Family 7, WDR en Fox zijn nu ook zonder smartcard te bekijken.
Een nòg nieuwere ontwikkeling: ik ben er 99% zeker van dat Fox HD gisteren (maandag) om 23:00 nog achter de decoder zat. Nu is van Fox zowel de SD- als HD-variant ongecodeerd.
Verder ben ik 99% zeker dat RTL 7 HD op maandag om 16:00 al ongecodeerd was. Zondagavond waren de HD-zenders nog wel gecodeerd. Voorlopig nog even een slag om de arm zolang er geen officieel bericht is, maar ik wil hopen dat het zo blijft.
[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 10-02-2015 04:55 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Opnieuw onderhoud hier in Enschede en dat kon blijkbaar niet 's nachts.
Oscar Wilde
Verwijderd
Voor het UPC gebied zal dat helemaal geen probleem zijn, want daar kunnen de eigen SD ontvangers makkelijk vervangen worden voor een HD versie of CI module als je TV er voor geschikt is.
Van mij mag Ziggo aankondigen dat over twee jaar alle kanalen waarvan een HD versie beschikbaar is, de SD versie verdwijnt, dus ook van de NPO, RT en SBS kanalen.
Wie dan nog met een antieke SD ontvanger kijkt moet maar een nieuwe kopen of huren. Je kan niet eeuwig blijven stilstaan in de tijd.
Sowieso zullen de huurontvangers minimaal HD zijn.
Eigenlijk zouden alle kabelaars de SD kanalen binnen afzienbare tijd moeten uitschakelen van de kanalen waar een HD versie van is.
De IPTV aanbieders kunnen dit vandaag al doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 10:33 ]
Goed, eerst kijken voordat je wat zegt, er zit nu een onbekende einddoos inMasimo schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:12:
[...]
Een TRAS-1000 is een AOP en hoort niet in je woonkamer. Er vanuit gaande dat je een correct AOP in de meterkast hebt, zal dat ook een TRAS-1000/B zijn, met daarop een UMU-01.
Aansluitingen in ander ruimtes maak je normaalgesproken met een einddoos. Een EDC 1000 of een TRAS 2000.
Als het maar om 1 toestel gaat, kun je ook een goede(!) kabel met goede (!) connectoren vanuit de meterkast naar de woonkamer leggen. Dan heb je in principe geen einddozen nodig.
Maar ook als je einddozen installeert, kan je UTP gewoon mee. Beetje praktisch gericht klussen en dan krijg je die UTP wel weer uit de einddoos (of er door, of achterlangs, of ....)
Geen merk erop kunnen vinden
2250 WP Zuid PVoutput
?MdO82 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:38:
En moet je dus een HD-decoder huren/aanschaffen
Dunkt me dat een sd decoder gewoon geen hdmi uitgang heeft. hd shit word gewoongedownscaled naar een PAL formaat. welke via rgb, y/c of cvbs(composiet) wordt uitgebraakt
Nop...Fish schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:49:
[...]
?
Dunkt me dat een sd decoder gewoon geen hdmi uitgang heeft. hd shit word gewoongedownscaled naar een PAL formaat. welke via rgb, y/c of cvbs(composiet) wordt uitgebraakt
Een SD ontvanger kan alleen MPEG2, SD signalen aan, terwijl HD signalen in h264 worden gecodeerd. Kortom... Een SD ontvanger kan niets met een HD zender.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
TFHfony schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:59:
[...]
Nop...
Een SD ontvanger kan alleen MPEG2, SD signalen aan, terwijl HD signalen in h264 worden gecodeerd. Kortom... Een SD ontvanger kan niets met een HD zender.
En nu ? (ik heb gelukkig maar 2 van die kastjes in gebruik op de ouwe slingbox en de een oude crt op zolder) hd komt toch aardig "goed" binnenSamsung DCB-B270 Gebruiksvriendelijke digitale SD-ontvanger
Compatibility
De Samsung DCB-B270 is geschikt voor de ontvangst van in HD-kwaliteit uitgezonden programma’s van Caiway, Delta, Kabel Noord en Ziggo.
[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 10-02-2015 11:11 ]
Gefeliciteerd. Je hebt een uitzondering gevonden.Geweldige bijdrage. We zijn diep onder de indruk. Jammer dat verder niemand er iets aan heeft.
Ga nu gewoon maar eens de specs checken van alle andere gangbare SD decoders welke er in de markt staan, zoals de Humax Fox. Dan zal je toch zien dat het ophoudt bij MPEG2 SD signalen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Je kan wel lekker je kop stoten ...TFHfony schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:11:
[...]
Gefeliciteerd. Je hebt een uitzondering gevonden.Geweldige bijdrage. We zijn diep onder de indruk. Jammer dat verder niemand er iets aan heeft.![]()
![]()
Ga nu gewoon maar eens de specs checken van alle andere gangbare SD decoders welke er in de markt staan, zoals de Humax Fox. Dan zal je toch zien dat het ophoudt bij MPEG2 SD signalen.
maar als er van een model veel is uitgedeelt is dit er wel eentje van, dus ja ik denk wel dat mensen er iets aan hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 10-02-2015 11:14 ]
Verwijderd
Dat was leuk vijf jaar geleden.
Nu volstrekt achterhaald en antiek.
tja, maar ja wat krijg je. men koop een nieuwe HD tv voor in de woonkamer, met CI module (of een losse HD ontvanger) en men zet het SD ontvangertje in de slaapkamer bij een ouwe TV..Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:57:
Zo 'n Humax Fox kan zo langzamerhand toch wel naar het museum met alleen maar MPEG 2 en SD.
Maar goed wat ze zouden kunnen doen is alleen de "basis" zenders nog in SD formaat doorgeven in de toekomst. begin bv maar met Film 1, Sport 1, Fox Sports en consorten alleen in HD door te geven..
en dan zo langzaam aan alles waar een HD als zowel een SD variant van is (muv NPO/RTL/SBS en de zenders die nu nog analoog worden uitgezonden ) uitfaseren
met het huidige model van UPC is een leuke nieuwe decoder bij een nieuw jaar contract natuurlijk niet echt haalbaar.. maar met het oude ziggo model had dat prima gekunt.
404 Signature not found
Vast, maar veel Ziggo abbo's zullen er nog steeds 1 hebben en aangezien het vervangen niet gratis is, zal dat bij sommige mensen (zoals mijn schoonouders die het verschil tussen hd en sd toch niet zien) niet gaan gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:57:
Zo 'n Humax Fox kan zo langzamerhand toch wel naar het museum met alleen maar MPEG 2 en SD.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ga maar even de plantjes water geven daar en schiet even uit met de gieter
moeten ze er wel een CI+ module weer bij kopenVerwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:51:
Als jouw schoonouders een nieuwe televisie kopen, zit gelijk een HD kabeltuner ingebouwd.
Ga maar even de plantjes water geven daar en schiet even uit met de gieter
404 Signature not found
Galaxy S5 UNrooted
[ Voor 13% gewijzigd door fotojunk op 10-02-2015 13:35 ]
https://community.ziggo.n...zenders-na-omzetting-1918
Misschien dat meerder mensen hier last van hebben?
Is al sinds half Januari sinds de update van de TV App naar 5.0 volgens mij.fotojunk schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:33:
Ziggo tv app werkt nu ook op het NIET Ziggo netwerk (zit nu op kpn netwerk)!!
Galaxy S5 UNrooted
Klopt..zie het nu ook op de site van ziggo staan maar toch niet alles blijkbaar:TheUninvited schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:13:
[...]
Is al sinds half Januari sinds de update van de TV App naar 5.0 volgens mij.
"U kunt overal gebruikmaken van de Ziggo TV App als u maar een werkende internetverbinding heeft. Sommige programma's, films en series kunt u alleen bekijken als u met uw Ziggo netwerk verbonden bent. Dit wordt aangegeven op de bijbehorende detailpagina van de titel."
Vanuit België werken zelfs NPO123 niet, deze zenders zouden wat mij betreft gewoon overal beschikbaar moeten zijn. Stel je bent om vakantie, een ramp in Nederland, je kunt dan niet eens de rampenzender bekijken. En nee via nos.nl lukt dat ook niet want slechts in uitzonderlijke gevallen denken ze er aan dat ze de livestream toegankelijk moeten maken vanuit het buitenland.fotojunk schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:39:
Klopt..zie het nu ook op de site van ziggo staan maar toch niet alles blijkbaar:
"U kunt overal gebruikmaken van de Ziggo TV App als u maar een werkende internetverbinding heeft. Sommige programma's, films en series kunt u alleen bekijken als u met uw Ziggo netwerk verbonden bent. Dit wordt aangegeven op de bijbehorende detailpagina van de titel."
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Het gaat om de sip clients die registreren via bijvoorbeeld een siemens voip setje op mijn sipserver die nu niet goed bereikbaar is.
De inkomende geprekken duren maar 30 seconden.
Uitgaand is er geen probleem.
Alles heeft gewerkt met de cisco.
Nat staat goed, poorten doorgezet. Zelfs dmz werkt het niet.
Zeer vervelend.
"Vanaf 1 juni aanstaande stopt UPC definitief met de doorgifte van de zenders E!, 13th Street en Syfy. Dat dit ook voor de HD-varianten geldt is door UPC tegenover Totaal TV bevestigd."
Mijn eerdere bericht dat alleen de SD-varianten zouden verdwijnen was dus incorrect. Zowel de SD-varianten als de HD-varianten verdwijnen. Excusez-moi!
Ik verwacht dat deze zenders bij Ziggo op 1 juni 2015 ook uit het aanbod gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 10-02-2015 19:22 ]
Wij zijn ook overgegaan deze week naar het 'nieuwe' signaal. Dolby ontbreekt sindsdien bij NPO 1/2/3. Is dit nou nog steeds niet opgelost?ADDG schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:32:
[...]
Misschien heeft het hier iets mee te maken:
[...]
Edit: ik zie net op totaaltv dat er inderdaad problemen mee zijn bij ziggo en upc: http://www.totaaltv.nl/ni...id-dolby-streams-npo.html
http://www.totaaltv.nl/ni...itief-uit-aanbod-upc.htmldusty-2011 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:32:
[...]
Onjuist. Het juiste bericht:
De SD-versie van 13th Street verdwijnt per 1 juni bij UPC.
Verschillende mensen hebben opgebeld naar UPC waarna bevestigd werd dat het om de SD-versie ging die verdwijnt. De HD-versie zou blijven.
Het zou natuurlijk kunnen dat deze mensen zijn voorgelogen en dat de HD-versie ook verdwijnt, maar ik zou er voorlopig even vanuit gaan dat alleen de SD-versie verdwijnt.
UPC heeft dinsdag tegenover Totaal TV bevestigd dat de HD-varianten van deze zenders ook verdwijnen. De doorgifte van alle zes kanalen van NBC Universal wordt per 1 juni beëindigd.
Spuit 11. Ik heb exact dezelfde link hier om 19:21 uur geplaatst. Inclusief excuses voor mijn eerdere foutieve bericht.Dennis-L schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:47:
[...]
http://www.totaaltv.nl/ni...itief-uit-aanbod-upc.html
UPC heeft dinsdag tegenover Totaal TV bevestigd dat de HD-varianten van deze zenders ook verdwijnen. De doorgifte van alle zes kanalen van NBC Universal wordt per 1 juni beëindigd.
Graag eerst de andere posts lezen voordat je zelf gaat schrijven.
Zeg dan gewoon niets.dusty-2011 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:49:
[...]
Spuit 11. Ik heb exact dezelfde link hier om 19:21 uur geplaatst. Inclusief excuses voor mijn eerdere foutieve bericht.
Graag eerst de andere posts lezen voordat je zelf gaat schrijven.
Jammer.. maar helaas.. Liberty Global heeft dus het contract met NBC universal niet verlengt.dusty-2011 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:21:
http://www.totaaltv.nl/ni...itief-uit-aanbod-upc.html
"Vanaf 1 juni aanstaande stopt UPC definitief met de doorgifte van de zenders E!, 13th Street en Syfy. Dat dit ook voor de HD-varianten geldt is door UPC tegenover Totaal TV bevestigd."
Mijn eerdere bericht dat alleen de SD-varianten zouden verdwijnen was dus incorrect. Zowel de SD-varianten als de HD-varianten verdwijnen. Excusez-moi!
Ik verwacht dat deze zenders bij Ziggo op 1 juni 2015 ook uit het aanbod gaan.
Toch ook nog maar eens kijken of ik TV Extra wel aanhouden wil..
404 Signature not found
Dus 1 of 2 maanden wil ik bijvoorbeeld history (extra) erbij hebben en daarna wil ik weer naar tv plus.
Mits de wijziging bij ziggo ook gaat komen zoals bij UPC.
Zie dat het per maand niet zoveel scheelt, zat met een ander bedrag in mijn hoofd
[ Voor 25% gewijzigd door MdO82 op 10-02-2015 21:37 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb even vlug gekeken naar het zenderaanbod van TV-Extra maar zie ik 13th Street over het hoofd?
Syfy staat er nog wel tussen.
https://www.ziggo.nl/extra-zenders/tv-extra
Logisch dat je 13th Street er niet bij ziet staan. Die zit namelijk al jaren in het basispakket van Ziggo, het goedkoopste pakket. Sinds kort is hij zelfs in HD beschikbaar in het basispakket.mike123 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:38:
Mocht Syfy en 13th Street er bij Ziggo ook uitgaan gaat TV Extra er ook uit en laat dan ook maar meteen de snelheid aanpassen van 180 naar 90.
Ik heb even vlug gekeken naar het zenderaanbod van TV-Extra maar zie ik 13th Street over het hoofd?
Syfy staat er nog wel tussen.
https://www.ziggo.nl/extra-zenders/tv-extra
Op het ziggo-gebruikers forum zijn ze nu aan het roepen dat 13th Street en Syfy bij Ziggo wel zullen blijven. Ook zouden sommige UPC zenders zoals de Meiden van Holland niet naar Ziggo komen.
Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare)@--
Hoi -, Ziggo stopt niet met doorgeven van de zenders 13th Street en Syfy. ^--
@--We streven er naar om het tv aanbod van UPC en Ziggo waar het kan volledig gelijk te trekken. >>@--
<< In aantal gevallen kan dit niet omdat afspraken met zenders niet gelijk lopen. ^--
Zie: https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/565233037022359552
https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/565233070719401984
[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 10-02-2015 21:50 ]
Dan zit ik al jaren niet op te letten. Heb al jaren TV-Extra.dusty-2011 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:44:
[...]
Logisch dat je 13th Street er niet bij ziet staan. Die zit namelijk al jaren in het basispakket van Ziggo, het goedkoopste pakket. Sinds kort is hij zelfs in HD beschikbaar in het basispakket.
Alleen voor 13th Street? Dat zou een beetje lullig zijnmike123 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:47:
[...]
Dan zit ik al jaren niet op te letten. Heb al jaren TV-Extra.
Als Syfy er ook af zou gaan, ga ik er zeker over denken. Dat wordt namelijk veel gekeken door de vrouw des huizes.dusty-2011 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:49:
[...]
Alleen voor 13th Street? Dat zou een beetje lullig zijn
404 Signature not found
https://www.ziggo.nl/extra-zenders/tv-plusSMSfreakie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:54:
wel slim van Ziggo om de zenderlijst van TV plus gauw te verstoppen
Ik kan nu alle standaard HD zenders bekijken zonder Smartcard!
Hoort dit? en gaat dit zo blijven of is het iets tijdelijks?
Ik hoop dat het blijft, heb het altijd idioot gevonden dat als je HD wilt kijken je een CI + module moet kopen en een smartcard. (als je geen ontvanger bij je abbo neemt)
maar die verdwijnt toch gelukkig niet?SMSfreakie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:55:
enige wat ik zou missen is denk ik.. History.. alleen dat is ook allang niet meer wat t geweest is
Of lees ik nu compleet verkeerd?
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]