Ja dit werkt nog... ;-)Zorian schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:59:
Aan de mensen bij wie de boel al is omgezet naar het UPC-netwerk; Werkt een CI+ module nog? Ik weiger namelijk aan de losse decoder te gaan. En aangezien ze hier over een anderhalve week de boel gaan omgooien wil ik het graag op tijd weten.
Ik gebruik op 1 tv nu nog de niet ondersteunde CI module. Iemand een idee of dat straks nog werkt? Of is iedereen al over op CI+. 
Het is wel een goede reden om naar en nieuwe TV te kijken..
Het is wel een goede reden om naar en nieuwe TV te kijken..
[ Voor 22% gewijzigd door Equator op 04-02-2015 21:12 ]
hier werken ze nog primaZorian schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:59:
Aan de mensen bij wie de boel al is omgezet naar het UPC-netwerk; Werkt een CI+ module nog? Ik weiger namelijk aan de losse decoder te gaan. En aangezien ze hier over een anderhalve week de boel gaan omgooien wil ik het graag op tijd weten.
404 Signature not found
Druk gemaakt om niets dusRoD schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:32:
Ik heb het probleem in ieder geval verholpen. Voor degenen die zeiden dat het aan de kabels lag: jullie hadden gelijk.
Bij mij speelt hetzelfde probleem. Een deel van de coax is 12 jaar geleden door de loze leiding getrokken, het gaf geen problemen dus heb het laten zitten. Helaas moet ik toch aan de slag... of ik moet maar leren leven zonder belgie 1 & 2.
Ik heb een Samsung tv uit de F8000 serie met een ingebouwde tuner. Met Ziggo kun je dan niet opnemen op een externe hd en kijken tegelijkertijd omdat er iets was met het signaal van Ziggo (weet niet meer precies hoe dat heet).
Met een tweede tuner (meegeleverde Humax) kan dat natuurlijk wel (TV kijken en Humax opnemen), maar niet op de tv zélf.
Kan dat met UPC zometeen wel?
Met een tweede tuner (meegeleverde Humax) kan dat natuurlijk wel (TV kijken en Humax opnemen), maar niet op de tv zélf.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Alleen de frequenties +network ID is aangepast... verder "niets"...GeeBee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:40:
Ik heb een Samsung tv uit de F8000 serie met een ingebouwde tuner. Met Ziggo kun je dan niet opnemen op een externe hd en kijken tegelijkertijd omdat er iets was met het signaal van Ziggo (weet niet meer precies hoe dat heet).
Ik zag trouwens dat ze maar een /128 willen gaan geven qua IPv6 bij ziggo en geen /64?
Dat ligt niet aan ziggo, maar aan het feit dat er maar 1 tuner in de tv zit.GeeBee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:40:
In theorie zou je dan ook toegang kunnen hebben tot de andere zenders in dezelfde frequentie.. maar dat hebben ze niet mogelijk gemaakt.
Straks met de overgang naar upc gaat dat niet veranderen.
Ik begin zo onderhand wel genoeg te krijgen van de EPG die ze stuk hebben gemaakt vorige week. Op de Cisco 8485DVB krijg je op de huidige dag enkel 1 programma vooruit, verder niets. De dagen erna zijn wel geheel zichtbaar. Heel fijn als je eens iets op wilt nemen in de avond bijvoorbeeld of wilt kijken wat er op TV is.
Het enige onzinnige wat je terug krijgt bij navraag is dat het bekend is, geen urgentie heeft en ooit wel weer werkt. Je zou zo'n droeftoeter door de COAX willen trekken.
Het enige onzinnige wat je terug krijgt bij navraag is dat het bekend is, geen urgentie heeft en ooit wel weer werkt. Je zou zo'n droeftoeter door de COAX willen trekken.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Op mijn TV met CI+ module werkt het ook wel goed, enkel met de TV op de Cisco niet. Ze zullen wel iets in de firmware gesloopt hebben. Reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen, meer mogelijkheden heb ik zelf niet afaik.SMSfreakie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:50:
hier wekt de EPG gewoon prima? tot aan zaterdag staat het er.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik heb altijd begrepen dat het aan signaal van Ziggo lag, en het via andere providers wel mogelijk was.job schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:46:
[...]
Dat ligt niet aan ziggo, maar aan het feit dat er maar 1 tuner in de tv zit.
In theorie zou je dan ook toegang kunnen hebben tot de andere zenders in dezelfde frequentie.. maar dat hebben ze niet mogelijk gemaakt.
Straks met de overgang naar upc gaat dat niet veranderen.
De tv heeft een twintuner.
[ Voor 14% gewijzigd door GeeBee op 04-02-2015 22:11 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
De CI+ module kan niet zelf op zenders afstemmen, daar is de tuner voor. Als je tegelijkertijd het ene wilt kijken en het andere wilt opnemen heb je dus twee ingebouwde tuners nodig. Dit kan bij Ziggo nu ook al, je moet alleen een superdeluxe TV hebben met twee tuners.
[EDIT: Post hierboven is gewijzigd.] Ik zie dat je hierboven aangeeft een superdeluxe TV met twee tuners te hebben. Dan zou het dus moeten kunnen, toch?]
Ik weet alleen niet (en vraag me nu dus maar hardop af) of je dan ook twee CI+-sloten hebt waar je twee CAMs en twee smartcards in zou moeten doen, of dat er meerdere tuners via één CI+-slot kunnen decoderen.
[EDIT: Post hierboven is gewijzigd.] Ik zie dat je hierboven aangeeft een superdeluxe TV met twee tuners te hebben. Dan zou het dus moeten kunnen, toch?]
Ik weet alleen niet (en vraag me nu dus maar hardop af) of je dan ook twee CI+-sloten hebt waar je twee CAMs en twee smartcards in zou moeten doen, of dat er meerdere tuners via één CI+-slot kunnen decoderen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jerrythafast op 04-02-2015 22:32 ]
Ziggo gaat ooit ook nog eens het basispakket ongecodeerd doorgeven, dus dan heb je geen twee CAM modules nodig als je iets uit het basispakket wil opnemen
Zoek ook op 'ongecodeerd' in dit topic.
kan de CAM nou geen 2 streams tegelijk decoden? de smartcard kan in elk geval 3 streams aan ( 3 verschillende transponders )ThinkPadd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:07:
Ziggo gaat ooit ook nog eens het basispakket ongecodeerd doorgeven, dus dan heb je geen twee CAM modules nodig als je iets uit het basispakket wil opnemen
404 Signature not found
Meer mensen problemen ?Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 26, Received = 26, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 266ms, Average = 153ms
Zit in Stadskanaal (ZO-Groningen dus).
Dat is inmiddels al in diverse gemeentes het geval sinds begin 2015 en als het goed is, dan geldt dat voor het gehele Ziggo gebied in maart a.s.ThinkPadd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:07:
Testing, one, two ...
En inmiddesl weer normaal met pingtijden van ~10ms.frankivo schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:51:
[...]
Meer mensen problemen ?
Zit in Stadskanaal (ZO-Groningen dus).
Hier is de migratie maandag uitgevoerd en toen kon ik alleen NPO1 nog maar ongecodeerd ontvangen. Dus we wachten even afhardware-lover schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 00:11:
[...]
Dat is inmiddels al in diverse gemeentes het geval sinds begin 2015 en als het goed is, dan geldt dat voor het gehele Ziggo gebied in maart a.s.
Ah, een twintuner.GeeBee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:01:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat het aan signaal van Ziggo lag, en het via andere providers wel mogelijk was.
De tv heeft een twintuner.
Decoders met twee tuners hebben nergens last, de software matige cam van humax bijvoorbeeld heeft in het ziggo netwerk geen probleem met het decoderen van 2 streams, dus ik vraag me af het probleem in de het signaal van ziggo zit.
Wel weet ik dat de mogelijkheid van het decoderen van twee streams met een ci+ cam pas mogelijk is met ci+ 1.4. Dus dan zal je daar waarschijnlijk tegenaan lopen. Je zou het straks eens moeten proberen als je over bent op het upc netwerk. Dan zijn er veel meer zenders ongecodeerd, en ook zenders uit meerdere streams.
Of het is wel iets in het signaal van ziggo, maar dan weet ik niet hoe de humax dat omzeilt.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 05-02-2015 08:54 ]
Klopt dit was op het hd kanaal van RTL4, had gehoord dat dit ook ongecodeerd zou zijnhardware-lover schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:49:
Zou wel zo moeten zijn, maar als je dat op het HD kanaal probeert van RTL4 dan zal je dat niet gaan lukken.
Jawel, maar niet de HD versie. De ongecodeerde versies zitten in het 9xx gebied. Ik heb RTL4 ongecodeerd op kanaal 928 zitten.G.Scholtens schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:32:
Vandaag ben ik bij ziggo ook overgegaan op de nieuwe frequentie ivm upc netwerk. Maar de zenders zouden nu toch ongecodeerd moeten zijn? Ik kan rtl4 bijvoorbeeld nog niet zonder smartcard bekijken.
Weet niet of t door de migratie komt, maar ziggo ligt er hier uit. Wel gek want wij zijn nog niet aan de beurt. De brief met een datum zou nog moeten komen. Omgeving utrecht. Achja we wachten even af. Maar een oudewets bordspel erbij pakken dan maar
Gisteren wie is de mol gekeken met stereo sound
. Ga ik google hebben ze het over een probleem met de sync van het geluid en de beelden op surround.
De prachtige Samsung decoder heeft problemen om met hdmi rechtstreeks op mijn receiver te werken ik heb dan soms geen beeld.
Dus de Samsung zit als enigste met een hdmi kabel rechtstreeks op de tv en een optische kabel voor geluid naar mijn receiver. Als je je dan stereo geluid hebt moet ik opeens de tv speakers aanzetten.
De prachtige Samsung decoder heeft problemen om met hdmi rechtstreeks op mijn receiver te werken ik heb dan soms geen beeld.
Dus de Samsung zit als enigste met een hdmi kabel rechtstreeks op de tv en een optische kabel voor geluid naar mijn receiver. Als je je dan stereo geluid hebt moet ik opeens de tv speakers aanzetten.
Maandag 9 februari is regio Utrecht aan de beurt, dus brief zou je al gehad moeten hebben. Waarschijnlijk een storing dan nu bij jou.Hedva schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:03:
Weet niet of t door de migratie komt, maar ziggo ligt er hier uit. Wel gek want wij zijn nog niet aan de beurt. De brief met een datum zou nog moeten komen. Omgeving utrecht. Achja we wachten even af. Maar een oudewets bordspel erbij pakken dan maar
Dat is inderdaad wel gek ja. We hadden wel een brief gekregen een tijd geleden waarin vermeld stond dat er een migratie zou plaats vinden. Alleen er stond ook in dat ze later nog een brief zouden sturen met exacte datum. Vanavond ziggo maar eens bellen hoe het ermee zittvdoc schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:13:
[...]
Maandag 9 februari is regio Utrecht aan de beurt, dus brief zou je al gehad moeten hebben. Waarschijnlijk een storing dan nu bij jou.
Vanochtend om 10 uur was de omgeving van Hilversum aan de beurt, ik heb daarover in totaal 2 brieven, 2 mails en een poster ontvangen. Aangezien die regio's redelijk aan elkaar geplakt liggen zou het kunnen dat het inderdaad vandaag om is gegaan.Hedva schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:03:
Ineens is de Samsung DCB-H360R een beetje de kluts kwijt....
factory reset, opnieuw zenders zoeken, rechtstreeks aan het AOP... probleem blijft echter dat de ontvanger uit zich zelf gaat zappen..
Nou kan het natuurlijk toeval zijn dat die nu ineens fratsen krijgt
de grote cpu achtige chip die er in zit heeft in het verleden al eens een koelblokje op zn kop gekregen...
nu ook maar op de 7812 op de voedings print ook een koelblokje gezet, deze werd erg warm.....
mischien dat iemand hier nog een betere tip heeft voor deze ontvanger
404 Signature not found
Ik heb een Samsung ontvanger met het zelfde probleem. Ik heb het ding vanmiddag een software upgrade gegeven en het probleem lijkt weg te zijn.
https://www.kabelnoord.nl...h360r%28s%29-hd-ontvanger
Blijkbaar zijn die problemen opgelost?
NPO1/2/3 werken er prima op. dat is het probleem niet :-)jongetje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:49:
https://www.kabelnoord.nl...h360r%28s%29-hd-ontvanger
de jouwe ging ook zelfstandig zappen?tlpeter schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:55:
Ik heb een Samsung ontvanger met het zelfde probleem. Ik heb het ding vanmiddag een software upgrade gegeven en het probleem lijkt weg te zijn.
en komt dat ding zelf niet met de melding voor een software update? of moet je hem eerst op een bepaalde zender zetten voor je deze kan doen? ben niet zo thuis in die dingen..
404 Signature not found
Ja, maar niet zozeer zappen, de zender versprongen omdat er zenderz verdwenen en dus de decoder naar een andere zender omsprong.
National geographic is zo'n zender die elke keer verdween.
Upgraden kun je door het menu in te gaan en dan installatie kiezen en vervolgens software opwaarderen.
Ik heb wel een oude decoder uit de @home tijd nog
Upgraden kun je door het menu in te gaan en dan installatie kiezen en vervolgens software opwaarderen.
@home? Bestond digitv toen al?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vandaag Ziggo pakket geleverd met ingangsdatum van vandaag. Helaas nog geen signaal vanaf de hoofdaansluiting. Wordt er ook op zaterdagen aangesloten of moet ik helaas wachten tot maandag? Wat een tegenvaller dit.
Ik heb gisteren de smartcard uit de decoder getrokken en daar staat @home op
Pics
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ook niet analooge tv/radio ?menalert schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:23:
Vandaag Ziggo pakket geleverd met ingangsdatum van vandaag. Helaas nog geen signaal vanaf de hoofdaansluiting. Wordt er ook op zaterdagen aangesloten of moet ik helaas wachten tot maandag? Wat een tegenvaller dit.
ligt er niet toevallig ernegen bij jou een stekker los op het aop ofzo ?
Nee, geen analoog tv/radio. Ik heb twee jaar geleden ziggo gehad en toen werkte de tv wel goed en lijkt het me onwaarschijnlijk dat het aan mijn gedeelte ligt. En gisteravond vertelde de klantenservice dat ik nog niet ben aangesloten.Fish schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:45:
[...]
ook niet analooge tv/radio ?
ligt er niet toevallig ernegen bij jou een stekker los op het aop ofzo ?
@home is het product wat essent in 2007 aanbood, totdat het ziggo ging heten.
Daarvoor heette het tvhome (2005), daarvoor nog mrzap (2000).
Die mrzap sagem boxen werkten met Viaccess (wat gekraakt was) dus kon je gratis/illegaal digitale tv kijken met een funcard. Later kon je in duitslang een dbox decoder kopen waar je de juiste decodeersleutels in kon flashen en zodoende kon kijken zonder smartcard.
[ Voor 50% gewijzigd door job op 07-02-2015 10:16 ]
Of even bellen met de klantenservice die kunnen zien of er nog een aansluittaak open staat. If so, dan moet je nog even geduld hebben if not dan is er mogelijk een monteursafspraak nodig.menalert schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:23:
Aansluittaak kunnen ze niet achterhalen omdat het is uitbesteed aan een aannemer die de tijd heeft tot 7 februari (vandaag).Koekenbakkertje schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:59:
[...]
Of even bellen met de klantenservice die kunnen zien of er nog een aansluittaak open staat. If so, dan moet je nog even geduld hebben if not dan is er mogelijk een monteursafspraak nodig.
Heb je een PM gestuurdmenalert schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:03:
[...]
Aansluittaak kunnen ze niet achterhalen omdat het is uitbesteed aan een aannemer die de tijd heeft tot 7 februari (vandaag).
hm de software update is niet te selecteren. welke versie heb jij er nou op?tlpeter schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 07:57:
Ja, maar niet zozeer zappen, de zender versprongen omdat er zenderz verdwenen en dus de decoder naar een andere zender omsprong.
maar een denk dat ik toch de 7812 in de voeding moet vervangen.
want met een heatsinkje er op duurt het ruim 5u het aanzetten. ( na een uur van de stroom geweest te zijn ) zonder heatsinkje is het bijna instant raak
of ik zou voor 17.50 deze kunnen ruilen voor een "opgelapt" exemplaar wat deze problemen met de voeding niet meer heeft
404 Signature not found
Nog maar snel een extra spare smartcard aanschaffen dan maar? Huur is echt baggerVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:26:
Ziggo gaat over op het verhuurmodel.
Ziggo gaat over op verhuurmodel
Nieuwe klanten zijn de klos !!
Geef gewoon de keuze tussen huur en koop
Bij mij was deze ook niet altijd te selecteren.SMSfreakie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:35:
[...]
hm de software update is niet te selecteren. welke versie heb jij er nou op?
maar een denk dat ik toch de 7812 in de voeding moet vervangen.
want met een heatsinkje er op duurt het ruim 5u het aanzetten. ( na een uur van de stroom geweest te zijn ) zonder heatsinkje is het bijna instant raak
of ik zou voor 17.50 deze kunnen ruilen voor een "opgelapt" exemplaar wat deze problemen met de voeding niet meer heeftalleen dat vind ik eigenlijk nog wel wat gortig voor een ontvanger uit 2006
De dag dat ik geen smartcard in de TV zelf meer kan stoppen en ik een extra decoder moet gebruiken is de dag dat ik TV opzeg. Ik vertik het een externe decoder te gaan gebruiken als de functionaliteit al in de TV ingebouwd zit. Is alleen maar extra energieverbruik en een extra afstandsbediening om de al bestaande mogelijkheden naar een extern apparaat te verhuizen wat vaak nog eens dramatisch slecht is ook.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:26:
Verwijderd
Ik begrijp de keuze van Ziggo ook niet. Nieuwe smart televisies kunnen steeds meer zelf. Zitten bordevol apps van alle omroepen en Netflix. Een losse decoder is compleet overbodig.
Ook vier euro huur per maand betalen voor een CI module die slechts een paar tientjes waard is. Het is pure diefstal !
Ook vier euro huur per maand betalen voor een CI module die slechts een paar tientjes waard is. Het is pure diefstal !
Tsja, keuze... Volgens mij duwt UPC gewoon naar binnen wat het goedkoopste is cq. het meeste opbrengt.
Geloof niet dat er zoveel te kiezen is..
Klopt dit staat al op de website aangegeven dat je ze moet huren.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:26:
Alles word gewoon duurder. Ik geloofde er eerst niet zo in, maar dit is voor mij het bewijs dat dit het resultaat is van onder ander de sponser van Ajax en de overname.
Ajax sponsort Ziggo niet, dat doen wijVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:34:
Dus het is de schuld van Ajax ?
Testing, one, two ...
Als dat zo is, dan mogen ze het qua dienstenaanbod we gelijkschakelen qua tarief èn snelheid. En dus niet alleen qua tarief.Dat Ziggo op termijn het huurmodel nastreeft, zoals dat al bij UPC gebruikelijk is, verwondert niet. De techniek en het dienstenaanbod bij UPC zijn bij de fusie leidend.
Alles-in-een-basis Ziggo: 30/3 voor 45,95 straks, UPC: 50/5 voor 45
Ailles-in-een-plus Ziggo: 90/9 voor 55,95 straks, UPC: 120/12 voor 56
Ailles-in-een-extra Ziggo: 180/18 voor 65,95 straks, UPC: 200/20 voor 71
Ziggo Z1: 30/3 voor 42,50 straks, UPC: 50/5 voor 43 euro.
Ziggo Z2: 90/9 voor 52,50 straks, UPC: 120/12 voor 54,50 euro.
Ziggo Z3: 180/18 voor 62,50 straks, UPC: 200/20 voor 69,50 euro.
Zo heb je als Ziggo-klant de nadelen van UPC (meer betalen en huur ala horizon) en de nadelen van Ziggo t.o.v. UPC (meer betalen voor minder snelheid) met dank aan de fusie. En dan heb je wel dit bericht: nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid maar t.z.t. verwacht ik dat Ziggo opschuift naar het aanbod en tarieven van UPC, dus straks zijn alle voordelen van Ziggo in rook opgegaan terwijl het merk UPC verdwijnt (ergo: die stijging vanaf maart gaat nog dunnetjes overgedaan worden voor de Z1/2/3 naar UPC prijzen 43/54,50/69,50, qua triple pakketten zitten ze al aardig gelijk behalve het extra-pakket)
Win-win voor het moederbedrijf van UPC, min-min voor de Ziggo klant.
Natuurlijk doen ze dat en Samsung werkt daar lekker aan mee. Van dat Horizon geval zijn ook meerdere hardware versies in omloop omdat Samsung werkt volgens een soort trial and error ontwikkelmethode waarbij eerst gekozen wordt voor de goedkoopste oplossing met zoveel mogelijk shortcuts en als dat getuige veel klachten niet werkt dan komt er een hardware revisie. Maar denk maar niet dat Samsung/UPC dan de oude hardware revisie bij alle klanten gaan omruilen. Alleen de klanten die veel klachten hebben krijgen volgens het trial and error principe een andere geval met hopelijk een revisie die wel bij die klant wil werken. Zeg maar een herhaling van het Samsung DCB-H360R HD ontvanger debacle.Timmert schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:13:
Tsja, keuze... Volgens mij duwt UPC gewoon naar binnen wat het goedkoopste is cq. het meeste opbrengt.
De snelheden zullen nadat alle gebieden geharmoniseerd zijn qua televisiie vermoedelijk ook wel geharmoniseerd worden. Er is tenslotte gesproken over een prijsverhoging nu en een snelheidsverhoging later dit jaar.Joosie200 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:05:
[...]
Als dat zo is, dan mogen ze het qua dienstenaanbod we gelijkschakelen qua tarief èn snelheid. En dus niet alleen qua tarief.
Zo heb je als Ziggo-klant de nadelen van UPC (meer betalen en huur ala horizon) en de nadelen van Ziggo t.o.v. UPC (meer betalen voor minder snelheid) met dank aan de fusie. En dan heb je wel dit bericht: nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid maar t.z.t. verwacht ik dat Ziggo opschuift naar het aanbod en tarieven van UPC, dus straks zijn alle voordelen van Ziggo in rook opgegaan terwijl het merk UPC verdwijnt (ergo: die stijging vanaf maart gaat nog dunnetjes overgedaan worden voor de Z1/2/3 naar UPC prijzen 43/54,50/69,50, qua triple pakketten zitten ze al aardig gelijk behalve het extra-pakket)
Ik zat te zoeken naar de planning maar kon 'm nergens vinden?
Mocht iemand anders 'm ook zoeken, hij is dus hier: http://pastebin.ro/JXanH8TJ.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb gezien dat de max van de nieuwe modems (zijn momenteel in test) 500mbit is, wellicht tzt (na de huidige test) dus 500/50 abbo?
[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 07-02-2015 16:33 ]
Die harmonisatie van het productportfolio zat er idd wel aan te komen, lijkt mij overigens niet dat ze de prijzen nóg een keer zullen verhogen. Dat zal voor veel Ziggo-klanten een reden zijn om over te gaan stappen. De UPC klanten zullen straks een positieve eerste ervaring met Ziggo hebben, aangezien de prijs omlaag gaat (en wss de snelheid omhoog).Joosie200 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:05:
[...]
Als dat zo is, dan mogen ze het qua dienstenaanbod we gelijkschakelen qua tarief èn snelheid. En dus niet alleen qua tarief.
De prijzen zitten straks in het midden van oud-Ziggo en huidig-UPC, onderaan de streep komt er elke maand hetzelfde binnen.
Zolang mn CI+ module blijft werken en wij straks als Ziggo klanten ook minimaalde UPC internetsnelheden krijgen vind ik het prima.
Zoniet stap ik tzt wel over op KPN. nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox
Ik kijk op dit moment nog tv via de humax 5200c met plezier. Mijn tv word slechter maar doet het nog steeds. Denk al een jaar dat ie bijna stuk is maar hij doet het nog steeds. Ik wil zo lang mogelijk wachten met het kopen van een nieuwe tv. Als hij defect is wil ik tv kijken via een common interface.
Als ik nu een smartkaart koop. En die activeer in mijn humax. En elke maand de smartkaart verwisselen zou ik dan de smartkaart geactiveerd houden of word deze dan alsnog gedeactiveerd?
Als ik nu een smartkaart koop. En die activeer in mijn humax. En elke maand de smartkaart verwisselen zou ik dan de smartkaart geactiveerd houden of word deze dan alsnog gedeactiveerd?
Verwijderd
Die pulsen van vernieuwing van je smartcard blijft Ziggo versturen, anders zouden hele volkstammen op zwart beeld gaan .
Duhjob schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:56:
[...]
@home is het product wat essent in 2007 aanbood, totdat het ziggo ging heten.
Daarvoor heette het tvhome (2005), daarvoor nog mrzap (2000).
Die mrzap sagem boxen werkten met Viaccess (wat gekraakt was) dus kon je gratis/illegaal digitale tv kijken met een funcard. Later kon je in duitslang een dbox decoder kopen waar je de juiste decodeersleutels in kon flashen en zodoende kon kijken zonder smartcard.
tlpeter schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:04:
[...]
Hier zie je er eentje, mijne is nog ouder:
[afbeelding]
Oscar Wilde
en hoe zit dat nou eigenlijk met de CI+ modules? moet je die straks ook gaan huren...?
404 Signature not found
Eerste tv is gratis met een horizon/media box (afhankelijk van de snelheid) en elke extra aansluiting ga je 4eu/m kosten. Maar als je nu dus al smartcards hebt geregistreerd blijven die geldig.SMSfreakie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:53:
en hoe zit dat nou eigenlijk met de CI+ modules? moet je die straks ook gaan huren...?
Oow nee ik geef Ajax zeker niet de schuld, dat zal ik nooit doen. Ik geef hun gelijk voor hun extra inkomsten.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:34:
Dus het is de schuld van Ajax ?
Eerder Ziggo/Liberty Global door de samenloop van sponsering en overname moet er ergens geld verdiend worden om alles terug te verdienen.
Even iets anders, het valt me op dat het signaal van Ziggo hier erg onstabiel is geworden. En het ging juist een tijdje goed
De Up en Downstream channels power levels veranderd hier dagelijks dan wel om de halve dag nu.
Upstream veranderd om de dag van 4 channels van 42 dBmV naar 51 zelf soms 54 waardoor mijn modem weer klapt.
Het was juist na een lange periode van onstabiel internet juist weer zo goed.
Sinds de nieuwe on-demand update op de decoder, konden wij al geen uitzending gemist meer kijken. En de tv van beneden vond ik al een tijdje erg traag zappen. Deze heeft een ci+ cam module, achter af bleek de nieuwe demand update de boos doener te zijn. Ik was het trage gezap zo zat dat ik een factory reset op de module heb gedaan, en huppa nieuwe demand is weg en kan weer zappen als een trein!
Ik kan het niet helemaal plaatsen maar ook het beeld lijkt beter te zijn. Alsof de nieuwe software de boel vertraagd.
[ Voor 24% gewijzigd door Cosmo_nl op 07-02-2015 22:38 ]
tijd om dus even te zorgen dat ik smartcards geactiveerd krijgTheUninvited schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:30:
[...]
Eerste tv is gratis met een horizon/media box (afhankelijk van de snelheid) en elke extra aansluiting ga je 4eu/m kosten. Maar als je nu dus al smartcards hebt geregistreerd blijven die geldig.
want ik vind €4 per maand per apparaat extra lappen gewoon van de ZOTTE!
404 Signature not found
Hebben jullie ook na de update dat de EPG opeens geen 'info' meer geeft over de Acteurs die in de film meespelen en ook het jaar niet wanneer de film is uitgebracht.
Je kan rustig je kaart een paar maanden uit de decoder trekken. Als je hem dan weer aanzet duurt het wel iets langer tot je weer beeld hebt (paar minuten, maximaal een uur - weet ik niet exact voor Ziggo).TurboTon1973 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:51:
Ik kijk op dit moment nog tv via de humax 5200c met plezier. Mijn tv word slechter maar doet het nog steeds. Denk al een jaar dat ie bijna stuk is maar hij doet het nog steeds. Ik wil zo lang mogelijk wachten met het kopen van een nieuwe tv. Als hij defect is wil ik tv kijken via een common interface.
Volgens mij is er een tijd geweest dat er een aantal extra kanalen digitaal waren maar je de basiskanalen dan nog gewoon analoog moest kijken.Raven schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:54:
[...]
Duh, het gaat mij er om dat er toen blijkbaar al digitv was, dacht dat het toen nog alleen analoog was
Daarover gesproken, ik heb mijn Nokia Mediamaster 9750C onder het stof vandaan gehaald. Ik dacht dat ik nu misschien het SD-basispakket erop zou kunnen zien, maar hij lijkt vast te lopen bij het scannen van de zenders als ik de normale frequentie invoer. Voer ik de frequentie in waar NPO 1/2/3 op zou moeten zitten, dan krijg ik de melding "geen nieuwe TV-zenders gevonden".
Iemand een idee welke NID ik zou kunnen gebruiken om gewoon de losse frequenties in te kunnen scannen, of andere bruikbare NIDs?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb nu vier smart-cards in gebruik (2 x recorder, 2 x CI+ v1.2). Ik vond pas geleden in een la nog een vijfde. Die ga ik voor de zekerheid ook nog maar even activeren.
Wij hebben er ook 4 in gebruik, en de 5e is geactiveerd.... De dag dat we moeten gaan betalen voor meerdere apparaten is de dag dat het opgezegd wordt.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Probleem is dan, waar ga je dan heen?Wailing_Banshee schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:15:
Wij hebben er ook 4 in gebruik, en de 5e is geactiveerd.... De dag dat we moeten gaan betalen voor meerdere apparaten is de dag dat het opgezegd wordt.
Netflix, Pathe thuis, Kijk.... En het basis pakket voor de Humax. (je kunt heen internet afnemen zonder het basispakket tv, dus die kunnen we niet opzeggen)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Schotel?
Oscar Wilde
Ik vermoed dat dat voorlopig niet gaat gebeuren. Het activeren en dergelijke gaat stoppen. Het aanpassen van dit soort voorwaarde lijkt me samen te hangen met wijzigingen die dusdanige invloed hebben op het product dat je afneemt dat je opnieuw kosteloos kan opzeggen. Zou me niks verbazen als ze dus dat voorlopig nog even niet doen (omdat ik vermoed dat er dan vele gaan..)Wailing_Banshee schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:15:
Verwijderd
Toch klopt het niet. Oud Ziggo klanten zijn overduidelijk in de meerderheid, dus de grootste groep kan nog snel vijf smartcards activeren. Terwijl de oud UPC abonnees gewoon door de modder kunnen zakken bij het nieuwe Ziggo en aan maxmaal twee, inclusief verplicht huur vast zitten.
Ik vind dat een associaal beleid van Ziggo.
Ik vind dat een associaal beleid van Ziggo.
een 4de en 5de kaart activeren kan nog steeds gewoon via de webcare / 1200? en gaat dat zonder moeite?
404 Signature not found
Wat is nu verstandig? Wij hebben 3 smartcards. Even snel 2 extra kopen en activeren voor het geval dat?
Ja hoor dat kan gewoon en zonder al te veel moeite.SMSfreakie schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:54:
een 4de en 5de kaart activeren kan nog steeds gewoon via de webcare / 1200? en gaat dat zonder moeite?
Dan toch nog maar even 2 smartcards er bij ritselenKoekenbakkertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:41:
[...]
Ja hoor dat kan gewoon en zonder al te veel moeite.
edit: zo even 4 er bij besteld 2 om op eigen account te gooien en 2 voor mn schoonouders ( die hebben nu maar 1 op naam.. dus die krijgen er nog even 2 bij op naam
[ Voor 26% gewijzigd door SMSfreakie op 08-02-2015 11:49 ]
404 Signature not found
[quote]W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:50:
[...]
Je kan rustig je kaart een paar maanden uit de decoder trekken. Als je hem dan weer aanzet duurt het wel iets langer tot je weer beeld hebt (paar minuten, maximaal een uur - weet ik niet exact voor Ziggo).
[...]
Ok dank je. Dan ga ik volgende week een smartcard kopen en activeren.
[...]
Je kan rustig je kaart een paar maanden uit de decoder trekken. Als je hem dan weer aanzet duurt het wel iets langer tot je weer beeld hebt (paar minuten, maximaal een uur - weet ik niet exact voor Ziggo).
[...]
Ok dank je. Dan ga ik volgende week een smartcard kopen en activeren.
Vergeet niet dat je eigenlijk al de optie hebt om meerdere streams via mobiele apps te streamen. Het is dan een eitje om die via een chromecast of Apple TV naar je tv te zenden. Dat decodermodel heeft ook zijn beste tijd gehad hoorWailing_Banshee schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:15:
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
In hoeverre zou het zinvol zijn om extra smartcards te activeren.
Hierin denk ik dan even heel zwart/wit.
UPC en Ziggo zij het netwerk aan het samenvoegen.
Hierdoor denk ik dat de ziggo klanten binnenkort extra internetsnelheid krijgen en dat UPC klanten meer gaan betalen om dit gelijk te trekken.
Ik weet natuurlijk niet wat men van plan is, maar stel dat Ziggo over een jaar besluit om het systeem van de smartcards vaarwel te zeggen en het systeem van UPC of iets heel anders te gaan gebruiken.
Is het dan niet zonde van het geld wat je investeerd. De kaart kost toch €30 per stuk.
Of wellicht zie ik het helemaal verkeerd
Hierdoor denk ik dat de ziggo klanten binnenkort extra internetsnelheid krijgen en dat UPC klanten meer gaan betalen om dit gelijk te trekken.
Ik weet natuurlijk niet wat men van plan is, maar stel dat Ziggo over een jaar besluit om het systeem van de smartcards vaarwel te zeggen en het systeem van UPC of iets heel anders te gaan gebruiken.
Is het dan niet zonde van het geld wat je investeerd. De kaart kost toch €30 per stuk.
2250 WP Zuid PVoutput
Zo sta ik er ook in. Alleen kan ik me niet voorstellen dat ze dit de eerste 5 jaar gaan veranderen. Er zijn net duizenden smartcards vervangen. Er worden binnenkort ook nog smartcards vervangen ivm harmonisatie. Daarnaast kunnen klanten tot 1 april gewoon smartcards en decoders los kopen. De gemiddelde levensduur van een decoder is volgens mij wel 3-5 jaar en de smartcards gaan ook wel ff mee ;-)MdO82 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:11:
In hoeverre zou het zinvol zijn om extra smartcards te activeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Koekenbakkertje op 08-02-2015 12:19 ]
SMSfreakie schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:54:
Ik las juist dat dat niet meer kan.Koekenbakkertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:41:
Ja hoor dat kan gewoon en zonder al te veel moeite.
onzin.
Niet alle agents kunnen smartcard 4 en 5 activeren.
Als je op maandag tot en met zaterdag van 8 tot 20.00 (?) uur belt kan die medewerker je altijd doorverbinden naar een agent die het wel kan. Maar smartcard 4 en 5 zijn nog gewoon te registreren.
Niet alle agents kunnen smartcard 4 en 5 activeren.
Als je op maandag tot en met zaterdag van 8 tot 20.00 (?) uur belt kan die medewerker je altijd doorverbinden naar een agent die het wel kan. Maar smartcard 4 en 5 zijn nog gewoon te registreren.
[ Voor 96% gewijzigd door Koekenbakkertje op 08-02-2015 13:13 ]
Verwijderd
.... andere bronnen beweren stellig het tegendeel.Koekenbakkertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:02:
Maar smartcard 4 en 5 zijn nog gewoon te registreren.
Oh well... Ik zou haast zeggen geef mij maar sc 4 en 5 dan ga ik ze persoonlijk voor je activerenVerwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:30:
[...]
.... andere bronnen beweren stellig het tegendeel.
Verwijderd
Ik heb er drie en gebruik er maar twee van, dus meer is niet nodig.Koekenbakkertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:37:
[...]
Oh well... Ik zou haast zeggen geef mij maar sc 4 en 5 dan ga ik ze persoonlijk voor je activeren
Maar goed, vierde en vijfde smartcard mogen echt nog gewoon geactiveerd worden. Heb het meerdere malen gedaan vandaag voor klanten.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:39:
[...]
Ik heb er drie en gebruik er maar twee van, dus meer is niet nodig.
Grote kans dat ze uiteindelijk het KPN model gaan volgen: leuk dat je ontvanger en smartcard gekocht hebt, je krijgt een schamele vergoeding en vanaf dat moment betaal je gewoon maandelijks voor een huursysteem.
Ik leez dat somige 4 of 5 smartcards hebben. Maar na de 3de ga je toch al extra betalen?
Verwijderd
Via de webcare kan de 4e en de 5e ook nog gratis.Cosmo_nl schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:49:
Ik leez dat somige 4 of 5 smartcards hebben. Maar na de 3de ga je toch al extra betalen?
Erg slechte zet van Ziggo; maar dat zag ik toen ik m'n vorige post postte al aankomen.
(Piet91 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8")
Leuk dat basiszenders straks ongecodeerd zijn; maar dat zijn dus alleen de basiszenders (niet de extra pakketten) en alleen NPO 1-3 in HD.
Ik gebruik de Humax juist voor programma's die ik interessant vindt en daarom wil bewaren; vaak op zenders die niet in het basispakket zitten zoals bepaalde BBC zenders.
Nu dus geen nieuwe smartcards meer en hierna valt de afbraak van interactief gebeuren wel volgen (wat ik overigens niet gebruik). En over een tijdje de stille dood van eigen decoders en dus over en uit voor opnames bewaren hoe je dat zelf wil.
En dan vooral langzaam en stilletjes zodat het zo min mogelijk opvalt (kikker in pan idee).
Voor het eerst dat Ziggo iets lijkt te doen waar ik nu écht niet blij mee ben.
In een tijd waar mensen steeds meer overstappen op streamen, downloaden en dergelijke zouden providers 'normaal' TV kijken zo eenvoudig en goedkoop mogelijk moeten maken om klanten niet te verliezen.
Maar wat doen ze; ze maken het moeilijker en veel duurder.
EDIT: ze lijken wel de kant van de VS op te gaan waar abonnementen schreeuwend duur zijn.
Zo kwam ik gisteren dit tegen; Time Warner Cable waar de gemiddelde klant $43.92 betaald voor een pakket wat TWC maar $1.32 kost.
Maar goed; niet raar omdat Liberty Global een Amerikaans bedrijf is...
(Piet91 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8")
Leuk dat basiszenders straks ongecodeerd zijn; maar dat zijn dus alleen de basiszenders (niet de extra pakketten) en alleen NPO 1-3 in HD.
Ik gebruik de Humax juist voor programma's die ik interessant vindt en daarom wil bewaren; vaak op zenders die niet in het basispakket zitten zoals bepaalde BBC zenders.
Nu dus geen nieuwe smartcards meer en hierna valt de afbraak van interactief gebeuren wel volgen (wat ik overigens niet gebruik). En over een tijdje de stille dood van eigen decoders en dus over en uit voor opnames bewaren hoe je dat zelf wil.
En dan vooral langzaam en stilletjes zodat het zo min mogelijk opvalt (kikker in pan idee).
Voor het eerst dat Ziggo iets lijkt te doen waar ik nu écht niet blij mee ben.
In een tijd waar mensen steeds meer overstappen op streamen, downloaden en dergelijke zouden providers 'normaal' TV kijken zo eenvoudig en goedkoop mogelijk moeten maken om klanten niet te verliezen.
Maar wat doen ze; ze maken het moeilijker en veel duurder.
EDIT: ze lijken wel de kant van de VS op te gaan waar abonnementen schreeuwend duur zijn.
Zo kwam ik gisteren dit tegen; Time Warner Cable waar de gemiddelde klant $43.92 betaald voor een pakket wat TWC maar $1.32 kost.
Maar goed; niet raar omdat Liberty Global een Amerikaans bedrijf is...
[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 08-02-2015 17:09 ]
Verwijderd
Ik stap over van Internet Z2 naar Office basis ZZ2, hoe zit het met de toegang naar de nieuwsgroepen geregeld? Bij z2 heb je een quota, hoe is dat geregeld bij ZZ2?
Verwijderd
Ik hoop dat straks alle Ziggo klanten tot vijf smartcards kunnen gebruiken per abonnement, dus ook de oud UPC klanten. Dat lijkt me wel zo rechtvaardig om al je klanten gelijke mogelijkheden te bieden voor dezelfde prijs.
Als Ziggo het huurmodel gaat invoeren voor een decoder die ook kan opnemen haak ik af. Huren is echt terug naar af. Dan maar geen televisie meer. Maar goed zolang de mogelijkheid er nog steeds is om een eigen decoder te gebruiken profiteer ik daar dan nog maar van.
Even de VHS recorder onder het stof vandaan halen dan maar. O, wacht die heb ik niet meer.
Even de VHS recorder onder het stof vandaan halen dan maar. O, wacht die heb ik niet meer.
"When you grow up your heart dies"
Ik denk dat Ziggo vrij snel zal gaan besluiten om het maximale aantal definitief naar 3 te brengen, ze zijn niet geheel achterlijk als blijkt dat er ineens een flinke toename zal zijn in het aantal SC's van +3 per abonnement.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:28:
Ik hoop dat straks alle Ziggo klanten tot vijf smartcards kunnen gebruiken per abonnement, dus ook de oud UPC klanten. Dat lijkt me wel zo rechtvaardig om al je klanten gelijke mogelijkheden te bieden voor dezelfde prijs.
Testing, one, two ...
Eigenlijk is het best stom dat er een maximum aan zit aangezien het binnen een huishouden is. Er zijn genoeg gezinnen die vier of vijf televisies hebben staan. Ik ben alleen en heb mijn dochter en de weekeinden en heb ook al drie televisies staan.
"When you grow up your heart dies"
Ik heb zo'n Samsung HD recorder, kan je daarbij ook het display uit zetten? Zeker 's avonds is het vrij storend om zo'n regel tekst onder m'n tv te zien.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]