... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Helaas weet ik niet waar dit door komt, maar de aantal aansluitingen bij kabel zouden geen invloed moeten hebben zoals dit bij adsl wel het geval is.baslab schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:45:
[...]
Zelf heb ik het vermoeden dat het kan liggen aan de hoeveelheid Ziggo aansluitingen hierin de straat.
2250 WP Zuid PVoutput
Niet helemaal waar, maar zeker in mindere mate.MdO82 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:40:
[...]
Helaas weet ik niet waar dit door komt, maar het aantal aansluitingen bij kabel zouden geen invloed moeten hebben zoals dit bij adsl wel het geval is.
Testing, one, two ...
Hoe zijn de signaal waarden van het modem?baslab schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:45:
[...]
Ja, alles een herstart.
Zelf heb ik het vermoeden dat het kan liggen aan de hoeveelheid Ziggo aansluitingen hierin de straat.
Ik heb geen suggesties meer wat ik kan doen om het stabiel te krijgen en normaal muziek te kunnen luisteren, redelijk frustrerend.
Optie 1 (wat Ziggo aanraadt volgens het boekje):
Groene kabel van de meterkast -> In de input van de versterker.
Eerste output versterker -> Data ingang Ziggo Router.
Tweede output versterker -> 10-15 meter coax kabel naar wandcontact doos in de woonkamer.
Wandcontactdoos -> 15 meter coax kabel naar tv meubel.
Optie 2:
Groene kabel meterkast -> aansluiten op de lange kabel naar de WCD in de woonkamer.
WCD -> Input versterker.
Eerste output versterker -> Ziggo Router.
Tweede output versterker -> 15 meter coax kabel naar tv meubel.
Optie 3:
Groene kabel van de meterkast -> Input versterker
Eerste output versterker -> Ziggo Router
Tweede output versterker -> 10-15 meter coax kabel rechtstreeks naar mijn tv meubel
Wandcontactdoos -> ongebruikt
Mijn voorkeur gaat niet uit naar optie 3 omdat de enige optie die ik heb om de kabel weg te werken naar de tv meubel toe: is tussen het laminaat en de muur. En daar gaat de kabel dan onmogelijke hoeken moeten maken om de muren te volgen, wat me niet goed lijkt voor het signaal.
edit: Optie 1 lijkt mij ook niet fijn want dan heb ik -na een flinke omweg- een coax kabel naar de tv van ongeveer 25-30meter.
Optie 2 lijkt mij het meest logisch en gaat mijn voorkeur naar uit, maar hoor graag jullie meningen hierover...
Tweede vraag: Ik ga er hierboven vanuit dat ik het TV-signaal kan aftappen vanuit de versterker. En heb nergens de verdeeldoos aangesloten. Kan dat? Of moet ik perse die Ziggo verdeeldoos gebruiken om TV signaal af te tappen?
[ Voor 3% gewijzigd door imani op 01-02-2015 18:50 ]
Optie 1 is de beste optie als optie 3 afvalt.
30 meter kabel is geen enkel probleem hoor.. zelfs met 20 meter extra.. en zonder versterker kwam mn modem hier nog online en was de verbinding stabiel..
alleen gebruik goede kabels.. ( en RG59/U is dat niet.. daar kwam een ziggo monteur bij kennissen mee op de proppen
Edit: Zo nog even de huidige transponderlijst uit mn Enigma2 decoder getrokken..
woensdag na de harmonisatie nog een keer doen en kijken wat voor verschil er in zit
[ Voor 20% gewijzigd door SMSfreakie op 02-02-2015 00:04 ]
404 Signature not found
Ja nu je het zegt, makes sense.jongetje schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:50:
Een versterker sluit je direct aan waar het signaal binnenkomt. Als je die helemaal aan het einde zet heet een versterker geen zin, dan versterk je ruis mee.
Oke thanks, ik denk dat ik dan voor optie1 gaSMSfreakie schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:48:
de versterker heeft verschillende versterkings niveaus :-)
30 meter kabel is geen enkel probleem hoor.. zelfs met 20 meter extra.. en zonder versterker kwam mn modem hier nog online en was de verbinding stabiel..
alleen gebruik goede kabels.. ( en RG59/U is dat niet.. daar kwam een ziggo monteur bij kennissen mee op de proppen)
Alleen heb ik geen idee wat voor kwaliteit die kabel is die vanaf de meterkast naar de WCD in de woonkamer gaat... Gewoon standaard kabel die gelegd is bij de bouw van de woning lijkt mij, is dat degelijke kwaliteit?
Je zou nog andere DNS servers in kunnen stellen?baslab schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:45:
[...]
Ja, alles een herstart.
Ik heb geen suggesties meer wat ik kan doen om het stabiel te krijgen en normaal muziek te kunnen luisteren, redelijk frustrerend.
Nu nog de vraag hoe ik mijn Ubee om kan ruilen voor dezeArChie schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:20:
[...]
Is dat wel het juiste type? Ik las volgens mij ook iets van C6300B en als ik dan bij Netgear zoek kun ik uit op dit model: http://www.netgear.com/se...ble/gateways/c6300bd.aspx
[afbeelding]
Verwijderd
Niet. Het betreft een pilot.Joster schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:22:
[...]
Nu nog de vraag hoe ik mijn Ubee om kan ruilen voor deze
Beter gezegd het is een must om een router erachter te zetten want het WIFI signaal van de door Ziggo geleverde modem bij mijn ouders is zo belabberd (en daar zijn ze niet de enige in wat ik op internet zoal las).Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:04:
[...]
Deze zijn een stuk beter dan de Experiabox. Ook een voordeel dat je de modem van Ziggo in de bridge kan zetten en je eigen router erachter.
Verwijderd
Klopt inderdaad, iedereen die ik ken heeft een eigen router ipv de standaard Ziggo modem. De standaard Ziggo modem is echt vragen om problemen.funrider schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:13:
[...]
Beter gezegd het is een must om een router erachter te zetten want het WIFI signaal van de door Ziggo geleverde modem bij mijn ouders is zo belabberd (en daar zijn ze niet de enige in wat ik op internet zoal las).
Je wilt niet weten hoeveel mensen ik in de winkel krijg welke gezeik hebben met dat standaard modemfunrider schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:13:
[...]
Beter gezegd het is een must om een router erachter te zetten want het WIFI signaal van de door Ziggo geleverde modem bij mijn ouders is zo belabberd (en daar zijn ze niet de enige in wat ik op internet zoal las).
Het diep trieste is nog dat heel veel mensen afgaan op slecht advies of op hun eigen gevoel en een range-extender kopen welke het probleem nog groter maakt
Een bereik probleem is iets anders als een stabiliteit probleem
In wat opzicht? We hebben nu sinds begin december ziggo en een cisco modem, en ik heb nog geen problemen ondervonden...Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:16:
[...]
Klopt inderdaad, iedereen die ik ken heeft een eigen router ipv de standaard Ziggo modem. De standaard Ziggo modem is echt vragen om problemen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Bij een beetje intensief gebruik knalt de router eruit. Niet stabiel dus.Wailing_Banshee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:09:
[...]
In wat opzicht? We hebben nu sinds begin december ziggo en een cisco modem, en ik heb nog geen problemen ondervonden...
Intensief gebruik van de data verbinding? Of de wifi?Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:10:
[...]
Bij een beetje intensief gebruik knalt de router eruit. Niet stabiel dus.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Onzin, ding werkt perfect.schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:10:
[...]
Bij een beetje intensief gebruik knalt de router eruit. Niet stabiel dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:19 ]
Verwijderd
Vooral de wifi.Wailing_Banshee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:14:
[...]
Intensief gebruik van de data verbinding? Of de wifi?
Regio 4641
Volgens de website zijn ze bezig met onderhoud waardoor alle diensten eruit kunnen liggen. Mooie dag gekozen om thuis te werken.. Wordt om de haverklap uit mijn Citrix sessie gekegeld...
Zoek eens even op wat het woord "perfect" betekent, en vervang dat daarna even door het juiste woord?RoaDHouse schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:15:
[...]
Onzin, ding werkt perfect, hetzelfde geldt voor mijn reacties.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2015 21:10 ]
Testing, one, two ...
Hou eens op met zielige kleuter spelenhardware-lover schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:05:
[...]
Zoek eens even op wat het woord "perfect" betekent, en vervang dat daarna even door het juiste woord?
[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 03-02-2015 09:30 ]
Wij gebruiken de wifi alleen voor de telefoons en tablets, dus die wordt niet intensief gebruikt. De rest zit bedraad aan de switches en de switches zitten aan de cisco.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:19:
[...]
Voor simpel gebruik werkt het inderdaad gewoon goed. Bij een beetje intensief gebruik kan je de modem beter in de bridge laten zetten en er je eigen router achter zetten. (meer instelmogelijkheden, meer connecties, beter bereik, etc.)
En qua bereik, dat was van onze vorig (ADSL) modem (zyxel) ook niet al te best, dus we hebben al een tweede accesspoint in een ander deel van het huis (zodat we ook achter in de tuin een goed ontvangst hebben).
En het probleem van in bridges zetten is dat je geen hotspot functie hebt, en dat was voor mij een belangrijke reden om over te gaan naar ziggo.
geen idee, bij mn ouders was er gruwelijk op bezuinigt.. en toen dat gebouwt is waren de hoge UHF kanalen nog niet ingebruik. toen kon je nog met een stuk tweelingsnoer prima een signaal transporteren.imani schreef op maandag 02 februari 2015 @ 01:35:
[...]
Ja nu je het zegt, makes sense.
[...]
Oke thanks, ik denk dat ik dan voor optie1 ga![]()
Alleen heb ik geen idee wat voor kwaliteit die kabel is die vanaf de meterkast naar de WCD in de woonkamer gaat... Gewoon standaard kabel die gelegd is bij de bouw van de woning lijkt mij, is dat degelijke kwaliteit?
en de kabel er dus ook gewoon niet geschikt voor... boven de 500mhz ging het signaal hard achteruit..
met analoog was het altijd al zichtbaar in de vorm van ruis.. en digitaal in de BER waardes die op de hogere frequenties gewoon duidelijker aanwezig waren..
kabeltje er uitgetrokken en een stuk van dat groene coax wat ze normaal in de grond lepelen er weer in getrokken en alles was kraak helder.. zelfs analoog...
404 Signature not found
Werkt de CNO TP Scan niet?Egbert Jan schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:51:
Is er iemand die een frequentie lijst heeft van de streams gebied assen dan kan ik mijn anysee weer instellen op de pc
De argument "het kan daar niet aan liggen want het werkt al jaren perfect" is onlogisch.Verstekbakker schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:37:
Ik heb sinds de migratie nogal last van korte flitsen van slechte verbinding. Gewoon een tiende van een seconde blokjes door het beeld. Iemand anders die er ook last van heeft? Voorheen was er nooit slechte verbinding. Hier is alles Hirschmann (kabels Koka799), daar kan het niet aan liggen, vooral ook omdat het al jaren perfect werkte.
Sinds de migratie zitten de dtv zenders op een andere frequentie, die bijvoorbeeld oa gebruikt wordt door p2000 systemen. Het zou best kunnen dat je hierdoor last hebt van interferentie.
Dus toch even kabels controleren/rechtstreeks testen zonder splitters etc.
daarom heb ik even een lijstje gemaakt van wat het NU is, en dan gaan we het na de overzetting nog eens proberenSAWYER schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:24:
[...]
De argument "het kan daar niet aan liggen want het werkt al jaren perfect" is onlogisch.
Sinds de migratie zitten de dtv zenders op een andere frequentie, die bijvoorbeeld oa gebruikt wordt door p2000 systemen. Het zou best kunnen dat je hierdoor last hebt van interferentie.
Dus toch even kabels controleren/rechtstreeks testen zonder splitters etc.
404 Signature not found
Blijkbaar is de Netgear een fout en zou het toch de Technicolor moeten zijn?Requa schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:10:
Als je goed had gelezen stond er dat die Technicolor modem niet aan de verwachtingen van Ziggo voldeed en die test is dan ook afgelast.
[...]
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=482118&postcount=104
https://shop.alcadis.nl/p...1xusb2-0m-11ac-2xrj11.htm
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2015 20:06 ]
Testing, one, two ...
Vooral de laatste weken knalt die er met regelmaat even uit. Dit kan ik goed zien aan mijn thuis server, en mijn up/downstreams channels zijn goed tot perfect.
Wij hebben thuis met regelmaat even geen internet, soms knalt de modem er even uit andere is er gewoon helemaal geen signaal, geen up/downstream.
Ik hoop dat de KPN er minder last van heeft
Want ik zelf al 6 jaar klant bij ziggo, en voorheen ook al klant bij ziggo toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde.
Mocht ik van Ziggo niet meedoen aan een nieuwe korting's actie. Alles voorgesteld van Abbo downgraden of upgraden, tot opzeggen aan toe maar kon alleen een nieuwe hd decoder krijgen die ik niet nodig had. Decoders geven ze als zoete broodjes weg maar meedoen met een kortings actie ho maar.
Dus de hele ratteplan maar opgezegd (alles-in-1plus en 2 mobiele abbo's)
Nou ik ga ze missen als kiezpijn, en vooral de slechte en vaak slecht verstaanbare mensen met gebrekkig nederlands van de klantenservice.
Verwijderd
De KPN experiaboxen zijn echt een totale ramp (alles is dichtgespijkerd etc.). Gewoon een eigen router gebruiken.Cosmo_nl schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:09:
De Cisco EPC3925 knalt er in iedergeval wel degelijk heel vaak eruit.
Vooral de laatste weken knalt die er met regelmaat even uit. Dit kan ik goed zien aan mijn thuis server, en mijn up/downstreams channels zijn goed tot perfect.
Wij hebben thuis met regelmaat even geen internet, soms knalt de modem er even uit andere is er gewoon helemaal geen signaal, geen up/downstream.
Ik hoop dat de KPN er minder last van heeft
Want ik zelf al 6 jaar klant bij ziggo, en voorheen ook al klant bij ziggo toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde.
Mocht ik van Ziggo niet meedoen aan een nieuwe korting's actie. Alles voorgesteld van Abbo downgraden of upgraden, tot opzeggen aan toe maar kon alleen een nieuwe hd decoder krijgen die ik niet nodig had. Decoders geven ze als zoete broodjes weg maar meedoen met een kortings actie ho maar.
Dus de hele ratteplan maar opgezegd (alles-in-1plus en 2 mobiele abbo's)
Nou ik ga ze missen als kiezpijn, en vooral de slechte en vaak slecht verstaanbare mensen met gebrekkig nederlands van de klantenservice.
Hier hetzelfde... Misschien binnenkort toch maar koka9ts en een betere stekker op aansluiting van recorder, maar ik vermoed dat het geen storing binnenhuis is. Ik heb het op nagenoeg alle HD kanalen en BER is altijd 0.Verstekbakker schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:37:
Ik heb sinds de migratie nogal last van korte flitsen van slechte verbinding. Gewoon een tiende van een seconde blokjes door het beeld. Iemand anders die er ook last van heeft? Voorheen was er nooit slechte verbinding. Hier is alles Hirschmann (kabels Koka799), daar kan het niet aan liggen, vooral ook omdat het al jaren perfect werkte.
Voorheen had ik hier nooit last van en ik heb ook niets veranderd aan mijn hardware.
[ Voor 13% gewijzigd door rows op 02-02-2015 21:08 ]
Het is ook maar 1x per uur ofzo... Dus je komt er niet achter waar het aan ligt, want als je gaat kijken dan is het weer weg. Hier ook de BER op 0 de hele tijd._JGC_ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:03:
[...]
Hier hetzelfde... Misschien binnenkort toch maar koka9ts en een betere stekker op aansluiting van recorder, maar ik vermoed dat het geen storing binnenhuis is. Ik heb het op nagenoeg alle HD kanalen en BER is altijd 0.
maar goed komend weekend wel eens kijken.. of het vooral de hogere frequenties zijn die storen..
( 4G mast op 300 meter namelijk, ) dus ik wil instraling niet meteen buiten de deur zetten.
al acht ik die kans wel erg klein, maakt het nog niet onmogelijk.
Was het niet toen 4G "live" ging in het westen, waren het toen niet voornamelijk UPC klanten die problemen kregen.
404 Signature not found
nou daar ga ik woensdag achter komen :-)_JGC_ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:55:
Mja, ik heb het hier over friesland. Je mag al blij zijn als er gsm netwerk in de buurt is...
en hier weet ik zeker dat m`n bekabeling voldoet. en verder is die hoek van de woning ook een dood doener voor 800/900mhz signalen van buiten af
404 Signature not found
Van die uitschieters heb ik ook regelmatig last van, ik dagt eerst dat het aan mij lag maar begin sterk te twijfelen.rows schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:07:
Ik heb een vraag betreffende een hoge ping die ik zo nu en dan heb, dus niet altijd. Ik speel battlefield en heb normaal een ping tussen de 14 en 20. maar net zag ik uitschieters naar 837!!! Is er iets met het Ziggo netwerk of moet ik het zoeken in de rest van mijn hardware?
Voorheen had ik hier nooit last van en ik heb ook niets veranderd aan mijn hardware.
Merk het idd
Kan ik dat meten als de Cisco in bridge staat? Helaas heeft Apple alles aan de AirPort Extreme dicht gezet Airport configuratie programma geeft niet meer zo heel veel inzichten als voorheen.nooberke schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:16:
[...]
Hoe zijn de signaal waarden van het modem?
Helaas geen verbetering.SooK schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:56:
[...]
Je zou nog andere DNS servers in kunnen stellen?
Gister een constante ping laten lopen naar ziggo.nl. Het viel op dat de Ziggo verbinding regelmatig request time out gaf. Dan ging ook de muziek stotteren.
Op de ADSL verbinding nonstop ping naar ziggo.nl geen time out en muziek bleeft spelen zoals het hoort.
Ik sta op het punt alles in de doos te doen en retour te sturen. Een internet verbinding die geen muziek stream kan afspelen, slechter presteert dan de aanwezige ADSL, vind ik niet acceptabel. Ondanks de download van 180 Mbps, die ik met gemak haal.
Iemand nog een laatste suggestie om zonder stotteren of skippen muziek stream via Ziggo op Sonos werkend te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door baslab op 03-02-2015 11:12 ]
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Meestal kan je er, ondanks bridge modus, via http://192.168.178.1/ komenbaslab schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:11:
[...]
Kan ik dat meten als de Cisco in bridge staat? Helaas heeft Apple alles aan de AirPort Extreme dicht gezet Airport configuratie programma geeft niet meer zo heel veel inzichten als voorheen.
Verwijderd
Volgensmij zijn de waardes niet leesbaar als de modem in bridge staat. Zal je even de klantenservice moeten bellen, die kunnen de waardes dan ophalen.nooberke schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:16:
[...]
Meestal kan je er, ondanks bridge modus, via http://192.168.178.1/ komen
Niet correct. Je kunt de waardes prima uitlezen als de modem in bridge staat.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:18:
[...]
Volgensmij zijn de waardes niet leesbaar als de modem in bridge staat. Zal je even de klantenservice moeten bellen, die kunnen de waardes dan ophalen.
Precies, anders kan ik deze tekst nu niet plakken:SooK schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:59:
[...]
Niet correct. Je kunt de waardes prima uitlezen als de modem in bridge staat.
Dit is de startpagina van uw modemrouter.
Router
Router en Wireless staan UIT
404 Signature not found
Verwijderd
Daar kan ik inderdaad wel in komen inderdaad, maar de DOCSIS waarden zijn bij mij in ieder geval niet oproepbaar.SooK schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:59:
[...]
Niet correct. Je kunt de waardes prima uitlezen als de modem in bridge staat.
Bij een EPC3928AD zijn ze dat bij mij in ieder geval wel (Docsis wan / Docsis signal)Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:37:
[...]
Daar kan ik inderdaad wel in komen inderdaad, maar de DOCSIS waarden zijn bij mij in ieder geval niet oproepbaar.
Testing, one, two ...
Ik ben er heel erg benieuwd naar.
Het streamen van muziek naar de sonos heeft meer te maken met je netwerk binnenshuis. Ergens zit er een storing of de instellingen van de router staan niet goed.baslab schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:11:
[...]
Kan ik dat meten als de Cisco in bridge staat? Helaas heeft Apple alles aan de AirPort Extreme dicht gezet Airport configuratie programma geeft niet meer zo heel veel inzichten als voorheen.
[...]
Helaas geen verbetering.
Gister een constante ping laten lopen naar ziggo.nl. Het viel op dat de Ziggo verbinding regelmatig request time out gaf. Dan ging ook de muziek stotteren.
Op de ADSL verbinding nonstop ping naar ziggo.nl geen time out en muziek bleeft spelen zoals het hoort.
Ik sta op het punt alles in de doos te doen en retour te sturen. Een internet verbinding die geen muziek stream kan afspelen, slechter presteert dan de aanwezige ADSL, vind ik niet acceptabel. Ondanks de download van 180 Mbps, die ik met gemak haal.
Iemand nog een laatste suggestie om zonder stotteren of skippen muziek stream via Ziggo op Sonos werkend te krijgen?
DaveD
het is dat ik geen Cisco heb maar een Ubee, maar mischien dat iemand anders je de directe link naar de docsis status pagina kan gevenVerwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:37:
[...]
Daar kan ik inderdaad wel in komen inderdaad, maar de DOCSIS waarden zijn bij mij in ieder geval niet oproepbaar.
404 Signature not found
http://192.168.178.1/Docsis_system.aspSMSfreakie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:31:
[...]
het is dat ik geen Cisco heb maar een Ubee, maar misschien dat iemand anders je de directe link naar de docsis status pagina kan geven
Testing, one, two ...
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 03-02-2015 18:17 ]
Op FRA aangesloten? kabels nagekeken? Welke melding? Rechtstreeks op AOP getest?RoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:16:
Meer mensen die problemen hebben ondervonden met het omzetten van het Ziggo-signaal naar UPC? Ik woon in Groningen en heb vandaag braaf de zenders opnieuw gezocht met mijn Cisco-ontvanger, maar het werkt allemaal niet zo goed. Ik kan alleen RTL4, RTL 5, SBS, RTL 7 en een aantal andere zenders ontvangen, maar de overige zenders zoals NPO 1, 2, 3 doen het niet. En dat terwijl hij bij het zender zoeken wel zegt dat hij alle zenders kan vinden.
Ontopic: Wat betreft alle regionale zenders, dit had Ziggo ook maar werd paar jaar geleden juist afgeschaft vanwege dat het capaciteit koste. Blijkbaar valt dat dus mee.
[ Voor 40% gewijzigd door jongetje op 03-02-2015 18:55 ]
Aan de aansluiting is niets veranderd, het heeft te maken met de omzetting van Ziggo naar UPC. Nu doen enkele zenders het dus niet meer (E48/E52). Ik heb netjes een half uur gewacht (zoals door Ziggo aangegeven), maar sommige zenders werken nog steeds niet.Koekenbakkertje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:35:
[...]
Op FRA aangesloten? kabels nagekeken? Welke melding? Rechtstreeks op AOP getest?
Verwijderd
Morgen mag ik wel iedereen langs om te helpen, maar afijn. De eerste dagen hadden ze nog zo'n bus in de wijk, maar hier niks en gelijk schoonouders etc. bellen om te vragen of ik wil helpen. Nou vooruit, even de ideale schoonzoon spelen.
Dat er niks aan je kabels is verandert betekent niet dat deze storing niet kan voorkomen. Probeer het eens rechtstreeks op aop met het liefst een andere kabel. De zenders zelf zijn als ik me niet vergis wel van 'frequentie' gewisseld. Je zou niet de eerste zijn waarbij deze 'upgrade' deze problemen veroorzaakt.RoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:09:
[...]
Aan de aansluiting is niets veranderd, het heeft te maken met de omzetting van Ziggo naar UPC. Nu doen enkele zenders het dus niet meer (E48/E52). Ik heb netjes een half uur gewacht (zoals door Ziggo aangegeven), maar sommige zenders werken nog steeds niet.
Ik heb hier helaas geen reservekabel liggen om mee te kunnen testenKoekenbakkertje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:32:
[...]
Dat er niks aan je kabels is verandert betekent niet dat deze storing niet kan voorkomen. Probeer het eens rechtstreeks op aop met het liefst een andere kabel. De zenders zelf zijn als ik me niet vergis wel van 'frequentie' gewisseld. Je zou niet de eerste zijn waarbij deze 'upgrade' deze problemen veroorzaakt.
Maar hoe dan ook snap ik niet hoe het aan de kabels zou kunnen liggen. De meeste zenders werken namelijk prima en geven geen foutmelding. Een aantal nog wel en aangezien Ziggo net de boel hier heeft omgegooid lijkt het me aannemelijker dat het daar aan ligt. Verder heb ik zelf al van alles geprobeerd zoals een factory reset, maar dat helpt niet.
Ik heb precies hetzelfde maar bij mij doet echt helemaal niets het. Ik woon in Corpus den hoorn in Groningen.RoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:09:
[...]
Aan de aansluiting is niets veranderd, het heeft te maken met de omzetting van Ziggo naar UPC. Nu doen enkele zenders het dus niet meer (E48/E52). Ik heb netjes een half uur gewacht (zoals door Ziggo aangegeven), maar sommige zenders werken nog steeds niet.
Ik heb 0% signaal 0% kwaliteit BER 0.0
Analoog wel maar vrij slecht.
Melding E52 op een Cisco 8455
Zenders opnieuw zoeken geeft melding Installatiefout, installatie mislukt.
[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-02-2015 19:51 ]
Ik moest eerst een factory reset doen voordat hij uberhaubt zenders wilde zoeken. Daarvoor crashte de ontvanger zodra ik op zenders zoeken druktekaasaanfiets schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:48:
[...]
Ik heb precies hetzelfde maar bij mij doet echt helemaal niets het. Ik woon in Corpus den hoorn in Groningen.
Ik heb 0% signaal 0% kwaliteit BER 0.0
Analoog wel maar vrij slecht.
Melding E52 op een Cisco 8455
Zenders opnieuw zoeken geeft melding Installatiefout, installatie mislukt.
Na een paar keer opnieuw resetten en opstarten zag ik ineens dat ik signaal had... cisco ontvangersRoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:53:
[...]
Ik moest eerst een factory reset doen voordat hij uberhaubt zenders wilde zoeken. Daarvoor crashte de ontvanger zodra ik op zenders zoeken drukte
Gewoon bij de ziggo helpdesk (telefoon) naar vragen...RoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:45:
[...]
Ik heb hier helaas geen reservekabel liggen om mee te kunnen testen
Maar hoe dan ook snap ik niet hoe het aan de kabels zou kunnen liggen. De meeste zenders werken namelijk prima en geven geen foutmelding. Een aantal nog wel en aangezien Ziggo net de boel hier heeft omgegooid lijkt het me aannemelijker dat het daar aan ligt. Verder heb ik zelf al van alles geprobeerd zoals een factory reset, maar dat helpt niet.
Kan je of 1,5 of 5mtr kabel gratis via de helpdesk krijgen... Als 't met de helpdesk zenders afstellen niet lukt --> kan je gratis monteur krijgen....
Betreffende de modems staat nu ook de juiste qua activatie e.e.a. in 't systeem samen met nog een ander modem (niet de netgear iig)...
Edit : *facepalm* ik Had UPC geselecteerd in de instellingen Ipv Ziggo. (ik dacht zit nu toch op UPC netwerk).
Ziggo selecteren dus
[ Voor 19% gewijzigd door spokje op 03-02-2015 21:36 ]
Domme is dat de zenders die zwart blijven op frequenties zitten die voorheen prima werkten (810mhz, 818mhz). Ik vrees dat de problemen veroorzaakt zijn door de overstap naar qam 256.
Misschien dat ik de versterking nog iets kan opkrikken, maar ik vrees dat ik allerlei kabels zal moeten vervangen. En dat wordt met die verschrikkelijk aangelegde loze leidingen (veel bochten en 2 kabels in 1 pijp) geen leuk werkje.
1 tv (korte coaxkabel) heeft overigens prima signaal op alle zenders (ook getest als enige op het aop geeft om de zoveel tijd blokken geven terwijl de ber 0 is. Dus er gaat er vanalles mis hier. Ik denk dat ik het weekend wel even afwacht voordat ik aan de slag ga. Misschien wordt het nog beter (hoop ik).
[ Voor 23% gewijzigd door job op 03-02-2015 22:40 ]
toevallig een KPN/Vodafone mast in de buurt... dat kan een boel verklaren.
hier is 810 en 842mhz de hoogste frequenties ( nog zuiver Ziggo,) en die lopen nu al op QAM256 .. dus ben benieuwd
[ Voor 66% gewijzigd door SMSfreakie op 03-02-2015 22:51 ]
404 Signature not found
Ik zit vrij ver van het AOP af, dus zelfs al zou ik de kabels vervangen, dan nog zit ik met een behoorlijke afstand. Bij Ziggo is het signaal altijd goed geweest. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu de dupe wordt van hun omzetting? Een kortere kabel trekken naar het AOP is namelijk geen optie hier.job schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:29:
Hier ook sinds de overgang problemen met het ontvangst van verschillende zenders. Ik had dit niet verwacht aangezien ik voor de overgang naar het nieuwe netwerk nergens problemen mee had.
Domme is dat de zenders die zwart blijven op frequenties zitten die voorheen prima werkten (810mhz, 818mhz). Ik vrees dat de problemen veroorzaakt zijn door de overstap naar qam 256.
Misschien dat ik de versterking nog iets kan opkrikken, maar ik vrees dat ik allerlei kabels zal moeten vervangen. En dat wordt met die verschrikkelijk aangelegde loze leidingen (veel bochten en 2 kabels in 1 pijp) geen leuk werkje.
1 tv (korte coaxkabel) heeft overigens prima signaal op alle zenders (ook getest als enige op het aop geeft om de zoveel tijd blokken geven terwijl de ber 0 is. Dus er gaat er vanalles mis hier. Ik denk dat ik het weekend wel even afwacht voordat ik aan de slag ga. Misschien wordt het nog beter (hoop ik).
als het signaal op je AOP nog wel zuiver is, kan een versterker natuurlijk uit komst bieden, echter zou het ook kunnen dat je nu meer last heb van het mobiele netwerk.RoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:52:
[...]
Ik zit vrij ver van het AOP af, dus zelfs al zou ik de kabels vervangen, dan nog zit ik met een behoorlijke afstand. Bij Ziggo is het signaal altijd goed geweest. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu de dupe wordt van hun omzetting? Een kortere kabel trekken naar het AOP is namelijk geen optie hier.
404 Signature not found
Klopt.. maar daarop zend ziggo al tijden uit.. lullig dat ik door de overstap naar qam 256 (vermoed dat dat de oorzaak is) kosten moet gaan maken.SMSfreakie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:46:
810/818 vallen natuurlijk binnen het GSM spectrum.
toevallig een KPN/Vodafone mast in de buurt... dat kan een boel verklaren.
hier is 810 en 842mhz de hoogste frequenties ( nog zuiver Ziggo,) en die lopen nu al op QAM256 .. dus ben benieuwd
Ik heb overigens meer frequenties die zwart blijven, 754 bijvoorbeeld.
De kwaliteit van de kabel heb je wel invloed op. Ik weet niet wat je er nu hebt liggen.RoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:52:
[...]
Ik zit vrij ver van het AOP af, dus zelfs al zou ik de kabels vervangen, dan nog zit ik met een behoorlijke afstand. Bij Ziggo is het signaal altijd goed geweest. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu de dupe wordt van hun omzetting? Een kortere kabel trekken naar het AOP is namelijk geen optie hier.
Ik ben vergeten te kijken of er een AOP punt in de meterkast zit. Wel ligt er in de huiskamer een inbouwdoos met 2x coax welke dan wellicht naar de meterkast loopt?
Bij onze huidige woning is het modem in de huiskamer aangesloten op de coax.
Iemand een idee hoe dat tegenwoordig zit? Zou mooi zijn als het modem en router in de meterkast kunnen inclusief NAS :-D
We zouden aan de bouwjaar van het huis iets af kunnen leiden. In bijna elk nieuw huis komt de coax binnen in de meterkast. Je zou maar net de uitzondering zijn..xares schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:54:
Iemand een idee hoe dat tegenwoordig zit? Zou mooi zijn als het modem en router in de meterkast kunnen inclusief NAS :-D
Gewoon kijken waar de kabel binnenkomt.. kan je vrij weinig aan doen.
[ Voor 11% gewijzigd door job op 03-02-2015 22:57 ]
Het zou goed spul moeten zijn. Bij de aanleg expres voor gekozen. Wat er precies ligt weet ik zo even niet.job schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:54:
De kwaliteit van de kabel heb je wel invloed op. Ik weet niet wat je er nu hebt liggen.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de kabel het probleem niet is, maar stel dat dat wel zo zou zijn, dan hoop ik toch dat Ziggo dit oplost. Ik heb weinig zin om de boel hier af te breken omdat Ziggo de boel omgooit.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 03-02-2015 22:57 ]
Misschien heeft ziggo lopen kloten en komt het signaal sinds vandaag zwakker binnen.
Misschien ligt er toch niet zulk goed spul als je dacht.
Het is lastig oordelen zonder onderzoek.
In jouw situatie is het wel extreem, dus ik zou lekker aan de telefoon hangen met ziggo.
Precies, en in het verleden is er RG59/U goed gekeurd met zo`n prachtig keurmerkje..... helaas is dat minder geschikt voor de hogere frequenties....job schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:54:
[...]
Klopt.. maar daarop zend ziggo al tijden uit.. lullig dat ik door de overstap naar qam 256 (vermoed dat dat de oorzaak is) kosten moet gaan maken.
Ik heb overigens meer frequenties die zwart blijven, 754 bijvoorbeeld.
[...]
De kwaliteit van de kabel heb je wel invloed op. Ik weet niet wat je er nu hebt liggen.
Coax dikte zegt wel iets over de kabel.. maar wat het precies voor coax is zegt veel meer :-)
404 Signature not found
Heb je die Hirschmann tot aan de TV? Of het laatste stukje een ander kabeltje?Verstekbakker schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:37:
Koka 9 TS is trouwens nog beter, extra afscherming tegen 4G.
Ik ben flink aan het testen geweest en kon oa geen kanaal 11 (818 MHz) op mijn Samsung krijgen.
Toen de TV rechtstreeks op het AOP aangesloten met wat verschillende kabels. Wat blijkt, zelfs een kort kabeltje van de bouwmarkt met van die verdikkingen aan het eind zorgt er voor dat kanaal 11 en 56 etc het niet doen. Een zelf gemaakte 7mm kabel (CX799) heeft het probleem opgelost.
Binnenkort ga ik toch maar alle kabels vervangen in huis, maar dan voor de koka 9 TS, tot aan de TV.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Alles is Hirschmann, ook andere kabels in huis.Pino64 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:29:
[...]
Heb je die Hirschmann tot aan de TV? Of het laatste stukje een ander kabeltje?
Is er eventueel ook glasvezel verkrijgbaar op het nieuwe adres? Zo ja, en mocht dat ook actief in gebruik zijn geweest op dat adres, dan zou de coax-kabel zomaar eens vervangen kunnen zijn door iets anders. Bij ons in de buurt hadden de "monteurs" er een handje van om bij een overgang naar (KPN) glas, de coax als trekveer te gebruiken voor de UTP kabel.xares schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:54:
Volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe (huur)-huis. Het is een woning van +- 3 jaar oud.
Ik ben vergeten te kijken of er een AOP punt in de meterkast zit. Wel ligt er in de huiskamer een inbouwdoos met 2x coax welke dan wellicht naar de meterkast loopt?
Bij onze huidige woning is het modem in de huiskamer aangesloten op de coax.
Maar ik loop nu vooruit op iets wat mogelijk helemaal niet aan de orde is, gewoon even een weekje wachten op het antwoord.
Testing, one, two ...
Stel jouw kabel heeft al sinds dat hij er ligt een dipje op 827 MHz (ik noem maar even iets) en hier is nooit een uitzending op geweest op de wijze zoals Ziggo altijd haar signaal verspreidde. Of wellicht werd er wel op uitgezonden maar dan een zender die jij niet interessant vind. Dan merk je er dus ook niks van en werkt alles goed. Als dit stukje frequentiespectrum dan op eens wel benut word door de provider en er storing op voorkomt, dan ligt het volgens de klant altijd aan de provider 'want bij mij thuis is niks veranderd'. Echter is het 8 van de 10 keer toch echt de brakke binnenhuisbekabeling van een klant.Maar hoe dan ook snap ik niet hoe het aan de kabels zou kunnen liggen. De meeste zenders werken namelijk prima en geven geen foutmelding. Een aantal nog wel en aangezien Ziggo net de boel hier heeft omgegooid lijkt het me aannemelijker dat het daar aan ligt. Verder heb ik zelf al van alles geprobeerd zoals een factory reset, maar dat helpt niet
Zonder met een korte kabel op het AOP te hebben getest kan je je provider hier niet de schuld van geven.
Dat die kabel er al jaren ligt heeft niks te zeggen.
Beetje de omgekeerde wereld of ben ik nu de enige die dit zo ziet? Als Ziggo iets wijzigt in de dienstverlening, prima. Maar als blijkt dat een prima werkende verbinding het hierdoor niet meer werkt zou Ziggo dit ook op hun kosten moeten oplossen. Of de wijziging terug draaien.
andy88 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:45:
Ik heb een hele poos voor Ziggo mogen werken;
[...]
Stel jouw kabel heeft al sinds dat hij er ligt een dipje op 827 MHz (ik noem maar even iets) en hier is nooit een uitzending op geweest op de wijze zoals Ziggo altijd haar signaal verspreidde. Of wellicht werd er wel op uitgezonden maar dan een zender die jij niet interessant vind. Dan merk je er dus ook niks van en werkt alles goed. Als dit stukje frequentiespectrum dan op eens wel benut word door de provider en er storing op voorkomt, dan ligt het volgens de klant altijd aan de provider 'want bij mij thuis is niks veranderd'. Echter is het 8 van de 10 keer toch echt de brakke binnenhuisbekabeling van een klant.
Zonder met een korte kabel op het AOP te hebben getest kan je je provider hier niet de schuld van geven.
Dat die kabel er al jaren ligt heeft niks te zeggen.
You only live once, so enjoy the ride.
Je begrijpt het niet, je hebt geen prima werkende verbinding, ook in de oude situatie niet.Dit is nu het probleem van een bedrijf zoals Ziggo. Wat jij zegt is dus dat wanneer Ziggo dus iets wijzigt (andere frequentie gebruiken) en daardoor bij mij de zender het niet doet is het mijn schuld?
...
Maar als blijkt dat een prima werkende verbinding het hierdoor niet meer werkt zou Ziggo dit ook op hun kosten moeten oplossen. Of de wijziging terug draaien.
Een goed werkende verbinding (kabel keur) geeft namelijk op iedere door je aanbieder bruikbare frequentie goed beeld. Dat je er in de oude situatie geen last van had is een ander verhaal en niet relevant. Feit blijft dat je bekabeling binnenshuis niet in orde is en daar kan je je provider niet de schuld van geven.
Het zou mooi zijn als Nederlands' grootste provider niet meer mag schuiven in haar transportstromen vanwege eigenwijze klanten zoals jou
[ Voor 38% gewijzigd door andy88 op 04-02-2015 08:03 ]
zelf geen omkijken naar gehad. :-) nu nog even kijken of de Samsung in de slaapkamer dat zelfde grapje ook kan, en dan de losse decoder nog even
edit: de losse (enigma2) decoder kon er zelf geen kaas van maken. de Samsung had nog de oude netwerk ID in het geheugen dus die was het spoor ook bijster
gaan we nu even vergelijken tussen wat het was en wat het nu is
[ Voor 32% gewijzigd door SMSfreakie op 04-02-2015 10:21 ]
404 Signature not found
Vreemd dat zo'n kabeltje het helemaal verklootte qua signaalontvangst.. die moet wel erg slecht zijn geweest, maar ik heb nooit iets gemerkt.
Edit: het schuldige kabeltje was bijgeleverd bij de ontvanger die ik van Ziggo heb gekregen. Dus het blijft hun schuld
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 04-02-2015 11:37 ]
Tis dat dit in I&H staat, was het mobile geweest had je ban gekregen wegens technische onkunde....
You have no power here
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 04-02-2015 13:36 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik ben benieuwd of er ergens te vinden is op welke frequentie een zender geplaatst is.
Ik bedoel dan niet het netwerken, maar de plek (MHz) waar de zender zit.
Ik heb al gezocht op het forum, maar kan het helaas niet vinden.
Wie kan mij aan deze info helpen?
2250 WP Zuid PVoutput
Qam256, symbolrate van 6900.
ander frequentie plan
nu: 162,170,369,377,385,393,401,409,466,474,482,498,506,514,530,546,554,578,586,594,610,618,626,634,642,650,658,666,682,730,754,762,770,778,794,810,818,842.
oftewel 38 Transporteurs!
voorheen:
164,401,409,417,425,465,474,498,506,514,530,546,554,578,594,610,618,626,634,642,650,658,666,682,730,754,762,778,810,842.
Oftewel 30 transporteurs.
8 transponders extra in gebruik........ alleen optimaal benut wordt het dus niet lijkt me. gezien het allemaal (m.u.v. 474 ) in QAM256 en een marginaal hogere symbolrate draait dan voorheen....
en we hebben er niet zoveel zenders bij gekregen om ruwweg 8x 50mbit te vullen
404 Signature not found
Maar de zenders zouden nu toch ongecodeerd moeten zijn? Ik kan rtl4 bijvoorbeeld nog niet zonder smartcard bekijken.
Testing, one, two ...
En het heeft een AC wifi
16 downstreamkanalen
[ Voor 32% gewijzigd door Dutch2007 op 04-02-2015 15:59 ]

de rechte stekkertjes hebben zijn van dun staal / aluminium ofzo.. de haakse zijn voorzien van keurmerk etc.

gelukkig past het daarna nog steeds achter op de ontvanger
alleen voor witte kabel moet ik nog eens wat verzinnen. daar past nu geen haakse stekker aan...of ik zou er eerst een kleine "raiser" tussen moeten zetten..
iemand die daar mischien nog een mooie oplossing voor heeft?
404 Signature not found
Ik heb er in de loop der jaren onderhand een stuk of tien verzameld, ze gaan bij mij altijd meteen de kelder in en worden vervangen door fatsoenlijk (Hirschmann) materiaal.
Het kabeltje was denk ik niet brak. Ik heb het met alle dunne kabels en heb er nu al verscheidene weggegooid. Sinds de nieuwe frequenties komt de storing van met name 4G om de hoek kijken.RoD schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:32:
Vreemd dat zo'n kabeltje het helemaal verklootte qua signaalontvangst.. die moet wel erg slecht zijn geweest, maar ik heb nooit iets gemerkt.
Waar dient dat stukje coax voor ?SMSfreakie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:29:
iemand die daar mischien nog een mooie oplossing voor heeft?
Heb ik gemist denk ik
2250 WP Zuid PVoutput
daar heb ik er ook gewoon nog een stuk van ingebruik hoor :-)Masimo schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:08:
Als kabels steeds de hoofdoorzaak zijn van problemen bij de meeste mensen, dan snap ik niet bij vrijwel ieder apparaat nog steeds zo'n cheap-ass zwart kabeltje geleverd wordt.
Ik heb er in de loop der jaren onderhand een stuk of tien verzameld, ze gaan bij mij altijd meteen de kelder in en worden vervangen door fatsoenlijk (Hirschmann) materiaal.
vanaf de Tratec versterker, een stukje kwaliteits coax ( want daar zat al een f-conn aan ) dan een gewone kabelkeur IEC stekker, daar het Radio/TV filter geplugt. en dan met 2 van die stukjes horror naar zowel de TV als de Radio
tot op heden geen last. kan nog komen.
heb nog wel wat meters RG6/u liggen
Tuner 1 naar Tuner 2MdO82 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:20:
[...]
Waar dient dat stukje coax voor ?
Heb ik gemist denk ik
zit geen interne koppeling in, gezien het uitwisselbare tuners zijn. en ik er dus ook bv een DVB-S2 tuner in kan plaatsen
Wit komt vanaf de Tratec ( en is officieel zo`n aansluitkabel voor naar je modem.. maar daar heb ik een kortere voor gemaakt.. al die kabels zijn altijd zo stug
[ Voor 22% gewijzigd door SMSfreakie op 04-02-2015 20:26 ]
404 Signature not found
[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 04-02-2015 21:00 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]