Verwijderd

Chiel schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:39:
Module er uit halen, wachten op melding geen module. Dan opnieuw goed plaatsen (grote sticker naar de muur)

[afbeelding]

Wachten op melding dat module gevonden is. Dan op NL2 zetten en bij E04 kaart plaatsen.
Werkt nog steeds niet, FML!
Smartcard weer in setup box gestopt en hij werkt weer (via HDMI op oude Samsung tv)

Heb bij frequentie gekeken van die ontvanger en hij is op 586000 dat ook geprobeerd op LG tv en ik kreeg alle kanalen maar module werkte nog steeds niet.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:16:
[...]

Werkt nog steeds niet, FML!
Smartcard weer in setup box gestopt en hij werkt weer (via HDMI op oude Samsung tv)

Heb bij frequentie gekeken van die ontvanger en hij is op 586000 dat ook geprobeerd op LG tv en ik kreeg alle kanalen maar module werkte nog steeds niet.
welke software heb je op je TV?

404 Signature not found

Verwijderd

SMSfreakie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:19:
[...]

welke software heb je op je TV?
Laatste versie? Heb je toevallig ook zelfde tv? De 800,820,830,850 lijken erg veel op elkaar.

• SMSfreakie
  • Niet online
nee ik heb een Flips kijkdoos.. spijt als 30 maar goed.. die doet ook regelmatig moeilijk met zn module..
al gaat het de laatste week best goed moet ik zeggen...

mischien kan je contact opnemen met Ziggo, gezien je TV wel ondersteund zou zijn.. of je module even laten testen bij de lokale Ziggo dealer. over het algemeen doen ze hier niet zo moeilijk over.

404 Signature not found

Verwijderd

SMSfreakie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:23:
nee ik heb een Flips kijkdoos.. spijt als 30 maar goed.. die doet ook regelmatig moeilijk met zn module..
al gaat het de laatste week best goed moet ik zeggen...

mischien kan je contact opnemen met Ziggo, gezien je TV wel ondersteund zou zijn.. of je module even laten testen bij de lokale Ziggo dealer. over het algemeen doen ze hier niet zo moeilijk over.
Dat ga ik proberen. Wat mij opvalt is dat als ik factory reset doe de software wel dezelfde blijft :?
Misschien is er een verbogen advanced menu zoals bij Samsung...

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Ik ben op zoek naar een goede router voor mijn alles in extra abbo. Maar er is zoveel keus, kan iemand mij een zetje in de goede richting geven. Budget tussen de 100 en 125 euro

• SMSfreakie
  • Niet online
Wat wil je verder met je router?
Wifi?
usb poort voor een schijf aan tehangen?
etc etc

404 Signature not found

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
fredgroes schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:37:
Ik ben op zoek naar een goede router voor mijn alles in extra abbo. Maar er is zoveel keus, kan iemand mij een zetje in de goede richting geven. Budget tussen de 100 en 125 euro
Klikkerdeklik 8)

Testing, one, two ...

• fredgroes
SMSfreakie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:44:
Wat wil je verder met je router?
Wifi?
usb poort voor een schijf aan tehangen?
etc etc
Wifi graag op zowel 2.4 en 5 banden(stabiel en snel in ieder geval beter dan de cisco modem/router die er nu staat), voor de rest geen wensen

• SMSfreakie
  • Niet online
heb er zelf een Netgear R7000 staan.. wireless bereik is prima ( tov mn netgear WNDR 4000 )

hoe de routerfuncties zijn durf ik geen uitspraak over te doen. gebruik hem voornamelijk als Accesspoint.

404 Signature not found

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
Leuk filter, tussen 100 en 120 euro :X

Mijn TP-Link WDR4300 is echt prima ding, dual band en als je wilt kun je er een USB HDD of printer aanhangen (wat ik niet doe omdat ik een NAS heb).

• fredgroes
En deze trekt bedraad gewoon 180 mbit

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:23:
[...]
Leuk filter, tussen 100 en 120 euro :X

[knip]
Tweaker gaf zelf een budget op van 100-125 (laatste waarde niet te selecteren), dus..... :)

Maar voor een tikkeltje meer zou ik voor dit type gaan;
pricewatch: Asus RT-AC66U

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2015 19:49 ]

Testing, one, two ...

• fredgroes
Ik zat meer te denken aan de volgende (is volgens mij de goedkope versie van de RT AC66U

pricewatch: Asus RT-N66U

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-12 12:35
Ik heb zelf de Asus RT-AC66U met mijn Alles-in-één Extra abonnement en dat is een zeer goede combinatie. Haal de maximale snelheid en hij is zeer betrouwbaar/stabiel.
pricewatch: Asus RT-AC66U

• hardware-lover
  • Niet online
fredgroes schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:18:
Ik zat meer te denken aan de volgende (is volgens mij de goedkope versie van de RT AC66U

pricewatch: Asus RT-N66U
Ik zou in dit geval toch het voordeel van de twijfel aan het AC type willen geven. Je koopt zo'n ding voor de komende jaren en dan is de AC ondersteuning helemaal zo gek nog niet. Maar we raken aardig offtopic. De keuze van een router heeft weinig met Ziggo zelf van doen.

Testing, one, two ...

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06

IkWilbert

Het is mij!

Iemand uit de regio Hengelo hier? Ben even benieuwd of de omzetting goed is gegaan :)

I intend to live forever. So far, so good.

• Jeroen_R
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
IkWilbert schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:30:
Iemand uit de regio Hengelo hier? Ben even benieuwd of de omzetting goed is gegaan :)
Geen problemen hier in Enschede.

Om 10 uur viel het beeld weg.
Zenders opnieuw zoeken, en direct weer beeld.
Heeft me nog geen 5 minuten gekost.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06

IkWilbert

Het is mij!

Jeroen_R schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:44:
[...]

Geen problemen hier in Enschede.

Om 10 uur viel het beeld weg.
Zenders opnieuw zoeken, en direct weer beeld.
Heeft me nog geen 5 minuten gekost.
Bedankt :) Ik merk het vanmiddag wel als ik thuis kom.

[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 28-01-2015 11:54 ]

I intend to live forever. So far, so good.

• White_Collar
  • Laatst online: 23:14
Requa schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:52:
Mn vraag was puur uit nieuwsgierigheid en omdat je bij Ziggo voor een nieuw modem altijd eerst een monteur aangestuurd krijgt en bij KPN ect. niet als je bijv. Problemen hebt, of er een defect is krijg je gelijk middels een afspraak per koerier een nieuw modem.

[...]
Dat is niet correct, de klantenservice kan ook zonder tussenkomst van een monteur een modem toe sturen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Tot dusver niet ontevreden over de overstap van Digitenne naar Ziggo.
Beeldkwaliteit is een stuk beter en geen rare antenne meer nodig. Ik loop nu wel tegen het volgende probleem aan:

Volgens het Ziggo Tv-Standard pakket zou ik nog enkele zenders extra moeten hebben
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Ik mis hieruit dus kanaalnummers: 12,13,21,22,23,24
Toevallig allemaal zenders zonder HD logo (al is het niet zo dat ik alle zenders zonder HD logo mis).

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik de ontbrekende zenders toch krijgen?

Hieronder een uitwerking van mijn probleem op mijn blog/kladblok:
http://4-systeembeheer.bl.../ontbrekende-zenders.html

Ik wil nog proberen om een keer naar zenders te zoeken zonder smartcard als ik thuis kom, maar dat kan het toch niet zijn?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:29:
Inmiddels is het volgende heel erg belangrijke servicebericht aangekomen, met het stappenplan. Beetje verspilling van enveloppen, kon dat niet tegelijk verstuurd worden? :P
In de 2e brief stond dat om 10:00 vanmorgen het beeld op zwart zou gaan, nou dat klopte precies, tot op de seconde :P

Exact om 10:00 uur vielen de zenders weg, 1 min. later had ik de decoder al opnieuw ingesteld en zenders laten zoeken. Daarna deden alleen 1 2 en 3 het. Even wachten en om 10:02 werkte alles weer normaal :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SMSfreakie
  • Niet online
4-systeembeheer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:40:
Tot dusver niet ontevreden over de overstap van Digitenne naar Ziggo.
Beeldkwaliteit is een stuk beter en geen rare antenne meer nodig. Ik loop nu wel tegen het volgende probleem aan:

Volgens het Ziggo Tv-Standard pakket zou ik nog enkele zenders extra moeten hebben
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Ik mis hieruit dus kanaalnummers: 12,13,21,22,23,24
Toevallig allemaal zenders zonder HD logo (al is het niet zo dat ik alle zenders zonder HD logo mis).

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik de ontbrekende zenders toch krijgen?

Hieronder een uitwerking van mijn probleem op mijn blog/kladblok:
http://4-systeembeheer.bl.../ontbrekende-zenders.html

Ik wil nog proberen om een keer naar zenders te zoeken zonder smartcard als ik thuis kom, maar dat kan het toch niet zijn?
is dat werkelijk je AOP? ziet er namelijk niet uit als een officiele doos die Ziggo ( / UPC ) uitleverden. maar een doos die je bij de bouwmarkt koopt voor een 10tje :+

404 Signature not found

• 4-systeembeheer
SMSfreakie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:19:
[...]

is dat werkelijk je AOP? ziet er namelijk niet uit als een officiele doos die Ziggo ( / UPC ) uitleverden. maar een doos die je bij de bouwmarkt koopt voor een 10tje :+
Volgens mij zit je bij mijn oudere blogpost te kijken. Toen stond er nog geen signaal op de AOP. Dat is inmiddels verholpen. Het is echt mijn AOP incl. groene kabel. Zo deden ze dat vroeger heb ik wel eens gelezen.

Alle zenders nu dus netjes gevonden, behalve een paar :-S

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:46
Dat is een oud AOP. De nieuwe heeft 1 uitgang en daar zet je weer een splitter / filter op.

Afbeeldingslocatie: http://i91.photobucket.com/albums/k286/torrentuser1961/SS850610.jpg
Zo ziet de gene eruit welke Ziggo tegenwoordig gebruikt. Gebruik van het verkeerde AOP kan dit soort dingen verklaren. Ik ben het zelf wel eens tegengekomen.

[ Voor 57% gewijzigd door .Maarten op 28-01-2015 16:33 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
.Maarten schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:31:
Dat is een oud AOP. De nieuwe heeft 1 uitgang en daar zet je weer een splitter / filter op.

[afbeelding]
Zo ziet de gene eruit welke Ziggo tegenwoordig gebruikt. Gebruik van het verkeerde AOP kan dit soort dingen verklaren. Ik ben het zelf wel eens tegengekomen.
Dat is mijn gok op dit moment ook. dat de doos roet in het eten gooit.
het lijkt mij er op dat de zenders die je mist op de zelfde transportstream zullen zitten..

alleen is het volgens mij niet meer gemakkelijk en snel te achterhalen op welke zenders op welke transportstream zitten

404 Signature not found

• 4-systeembeheer
Bedankt voor de moeite maar heb het opgelost.
Gewoon de anysee de transport stream laten scannen die ik hier gevonden heb:
http://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-west
183 1 digital television 13TH STREET 15 562.00MHz 6875kB/s qam256 none

Geen idee of dit de juiste is maar toen hij klaar was met scannen stonden de zenders er wel netjes bij in de lijst.

Verwijderd

Moet ik de smartcard opnieuw activeren nadat ik hem in de CI module heb geplaatst?

Het lukt gvd nog steeds niet, zoiets simpels kost bij ziggo al gauw 98.50+29.95 voor een nieuwe smartcard, dat is gewoon 1 jaar Netflix...

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:51:
Moet ik de smartcard opnieuw activeren nadat ik hem in de CI module heb geplaatst?

Het lukt gvd nog steeds niet, zoiets simpels kost bij ziggo al gauw 98.50+29.95 voor een nieuwe smartcard, dat is gewoon 1 jaar Netflix...
Nee, als de smartcard al geactiveerd is dan zou dat maar een keer hoeven. Als je een E-16 melding krijgt misschien even herstellen vanuit mijn ziggo.

Overigens is een ci module + smartcard stukken goedkoper te krijgen op internet. Maar daar heb je nu niks aan :+

Verwijderd

Koekenbakkertje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:56:
[...]
Nee, als de smartcard al geactiveerd is dan zou dat maar een keer hoeven. Als je een E-16 melding krijgt misschien even herstellen vanuit mijn ziggo.

Overigens is een ci module + smartcard stukken goedkoper te krijgen op internet. Maar daar heb je nu niks aan :+
Ik heb een 1.3 module besteld bij BCC voor 60 euro (hij was sealed dus 100% zeker dat hij het doet) en mijn oude smartcard gebruikt. Ik denk dat er met zo'n high-end tv niks fout mee is, ziggo heeft het zelf getest staat op hun website.

Ik heb update 04.02.05 nu

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MYnEqIH.jpg

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:01:
[...]

Ik heb een 1.3 module besteld bij BCC voor 60 euro (hij was sealed dus 100% zeker dat hij het doet) en mijn oude smartcard gebruikt. Ik denk dat er met zo'n high-end tv niks fout mee is, ziggo heeft het zelf getest staat op hun website.

Ik heb update 04.02.05 nu

[afbeelding]
Dan moet het ook gewoon werken. Als je de module in de tv steekt zonder smartcard krijg je dan überhaupt een melding?

Verwijderd

Koekenbakkertje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:44:
[...]
Dan moet het ook gewoon werken. Als je de module in de tv steekt zonder smartcard krijg je dan überhaupt een melding?
NO CI Module met of zonder kaart.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
sealed dus zeker dat die het doet? Wel ns van DOA gehoord... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-01-2015 19:48 ]

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:48:
sealed dus zeker dat die het doet? Wel ns van DOA gehoord... :z
Tja, kan ook aan smartcard liggen hé :*)

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:48:
[...]

NO CI Module met of zonder kaart.
Dan zou ik eens een andere module proberen. Maandagochtendmodelletje?
Tv is ge-update? Kan ook nog wel eens verschil maken
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:49:
[...]

Tja, kan ook aan smartcard liggen hé :*)
Nee dan zou je CI herkend moeten worden. Je TV zou sowieso door authenticatie heen moeten komen. Toestel al een keer naar fabrieksinstelling gezet?

[ Voor 36% gewijzigd door Koekenbakkertje op 28-01-2015 19:58 ]

• Koekenbakkertje
--

[ Voor 100% gewijzigd door Koekenbakkertje op 28-01-2015 19:58 . Reden: Twee Posts had in een gemoeten ]

Verwijderd

Al 5 keer, het gekke is dat je software versie niet veranderd (ik hoef niet elke keer weer een update te doen). Ik ga zo denk ik een nieuwe module bestellen en oude retour sturen. Is het module dat Ziggo verkoopt precies dezelfde als deze: pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 ? Scheelt 40 euro!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 20:01 ]

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:01:
[...]

Al 5 keer, het gekke is dat je software versie niet veranderd (ik hoef niet elke keer weer een update te doen). Ik ga zo denk ik een nieuwe module bestellen en oude retour sturen. Is het module dat Ziggo verkoopt precies dezelfde als deze: pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 ? Scheelt 40 euro!
Ja dat is dezelfde ;)

Verwijderd

Ruim +600 euro kwijt aan Ziggo per jaar en dan ook nog eens dit? Gierig zeg. Wedden dat nieuwe module het gewoon gaat doen (als ik slot zelf niet kapot heb gemaakt van 30 keer in en uit trekken)

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:07:
[...]

Ruim +600 euro kwijt aan Ziggo per jaar en dan ook nog eens dit? Gierig zeg. Wedden dat nieuwe module het gewoon gaat doen (als ik slot zelf niet kapot heb gemaakt van 30 keer in en uit trekken)
Loop desnoods morgen even electronicazaak in gooi die module in een tv en kijk of de tv hem daar wel pakt. Een ci-slot sloop je niet zomaar

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Eergisteren hebben we hier in Weert de omzetting gehad, vandaag is het al raak en overal storing, behalve Nickelodeon, heeft die kleine mazzel...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:07:
[...]

moet die kunnen hebben...

gezien ik het bij mn philips ongeveer dagelijks mocht doen.. tot een week of 3 geleden :P

404 Signature not found

Verwijderd

SMSfreakie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:51:
[...]

moet die kunnen hebben...

gezien ik het bij mn philips ongeveer dagelijks mocht doen.. tot een week of 3 geleden :P
Nieuwe module besteld bij Computerland (Niet weer bij BCC om zeker te zijn van hun batch)
Morgen oude module terugsturen. ;)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Weet iemand of er een speciale actie is bij de ziggo experience in de mm utrecht? Ga over een maand verhuizen en moet toch over naar een andere provider.

DaveD

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:59
nooberke schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:14:
[...]

Een goeie (dual-band!!) router met het modem in bridge modus lost erg vaak allerhande problemen op ;)
Jerrythafast schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:20:
[...]

[...]

Kort gezegd: Ubee actief laten, switch of router ermee verbinden, klaar. Router niet via de WAN-poort. Eventueel kun je zaken als DHCP op de Ubee uitzetten en die door je eigen switch/router laten doen.
Ik zie een grote tweedeling omtrent het inregelen van een ieders netwerk met een Ubee modem. Zoals de voorbeelden hierboven zie ik vaak reacties met een eigen router, Ubee in bridge en de reacties met de eigen router als AP waarbij de Ubee ook de router functies op zich neemt.

Nu heb ik situatie 1, maar ik zou op zich wel graag situatie 2 willen zodat ik mijn eigen router kan gebruiken als switch en ik de verwachting heb dat het wifi signaal in en rondom het huis wat beter gaat zijn. Zijn er nou echt keiharde redenen op te noemen waarom dat af te raden valt? Of kan proberen nooit kwaad?

• SMSfreakie
  • Niet online
zelf vind ik de router functies van de ubee nogal beperkt, maar goed smaken verschillen.

voor WiFi hoef je het ook niet te doen :P

Trouwens.. als je een ander modem wilt aanmelden, dan moet je naar de activatie pagina.. maar stel je hebt die brief met gegevens niet meer.. kan je die gegevens nog achterhalen of moet je dan de helpdesk heel lief vragen?

[ Voor 45% gewijzigd door SMSfreakie op 28-01-2015 23:11 ]

404 Signature not found

• Joster
SMSfreakie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:10:
zelf vind ik de router functies van de ubee nogal beperkt, maar goed smaken verschillen.

voor WiFi hoef je het ook niet te doen :P
Router functies heb ik niet echt nodig. Hangt een NAS aan, aan mijn AP een TV, mediaspeler, console en verder wat telefoons en tablets.

Wifi van de Ubee wil ik uitzetten, dat zou mijn huidige router in de vorm van een (bedraad en wireless) AP moeten regelen.

• SMSfreakie
  • Niet online
WiFi uit werkt het beste in bridge mode.. ben je meteen die vervelde WiFi spots meuk ook kwijt want dat werkt ook bagger met de ubees :P

404 Signature not found

Eigenlijk de enige redenen waarom je de Ubee niet in bridge zou kunnen willen zetten die ik kan bedenken zijn:
* Toegang tot WiFi Spots vervalt als je hem in bridgemodus laat zetten (dit was voor mij de reden om de Ubee actief te laten; hij doet trouwens ook WiFi in de woonkamer nog maar is daar niet strikt voor noodzakelijk)
* Je kunt de LAN-poorten op de Ubee niet meer gebruiken als de routerfunctie uit staat

Dus, naar mijn mening en inzicht, een ieder die WiFi Spots niet gebruikt én behalve z'n eigen router geen spullen aan de LAN-poorten van de Ubee wil hangen kan dat ding net zo goed (of beter volgens meerdere mensen hier, zoals de post hieronder) in bridge laten zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Jerrythafast op 28-01-2015 23:27 ]

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-12 11:51
Daarnaast hebben zowel de Ubee als de Cisco wat irritante bugjes waar je vanaf bent als je het modem in bridge hebt staan, zoals het killen van inactieve verbindingen na enkele minuten (vooral merkbaar met zaken als SSH en Whatsapp). Als je dus de keus hebt zou ik 'm lekker in bridge laten staan.

• SMSfreakie
  • Niet online
ja wel jammer dat de overige 3 lan poorten zich dan niet als miniswitch kunnen gedragen.. of beter zelfs nog met de wifi adapter kunnen kletsen dan had je er nog iets meer aan :P
FlorisD schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:27:
Daarnaast hebben zowel de Ubee als de Cisco wat irritante bugjes waar je vanaf bent als je het modem in bridge hebt staan, zoals het killen van inactieve verbindingen na enkele minuten (vooral merkbaar met zaken als SSH en Whatsapp). Als je dus de keus hebt zou ik 'm lekker in bridge laten staan.
heeft de Cisco wat minder last van geloof ik. en ik SSH regelmatig vanaf een Cisco modemrouter naar mn servert achter een bridged ubee :+

[ Voor 61% gewijzigd door SMSfreakie op 28-01-2015 23:29 ]

404 Signature not found

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Hier in Weert zijn we inmiddels al een paar dagen om naar het UPC TV platform. Nou ben ik nogal kieskeurig kwa beeldkwaliteit. Gevoelsmatig is het er niet beter op geworden. (Humax 5050c, pioneer kuro lcd) Kan iemand mij ajb vertellen of het mogelijk is dat ik verschil zie? (Qam 256, vbr) kleuren lijken anders, het beeld lijkt soms minder scherp. (Al vraag ik me ook openlijk af wat de juiste zender is om dat te beoordelen.) maar misschien stel ik me wel aan. Ik ben gewoon achterdochtig ten aanzien van alles wat met UPC te maken heeft. :)

[ Voor 4% gewijzigd door vandenhende op 29-01-2015 07:47 ]

• Joster
Jerrythafast schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:26:
Eigenlijk de enige redenen waarom je de Ubee niet in bridge zou kunnen willen zetten die ik kan bedenken zijn:
* Toegang tot WiFi Spots vervalt als je hem in bridgemodus laat zetten (dit was voor mij de reden om de Ubee actief te laten; hij doet trouwens ook WiFi in de woonkamer nog maar is daar niet strikt voor noodzakelijk)
* Je kunt de LAN-poorten op de Ubee niet meer gebruiken als de routerfunctie uit staat

Dus, naar mijn mening en inzicht, een ieder die WiFi Spots niet gebruikt én behalve z'n eigen router geen spullen aan de LAN-poorten van de Ubee wil hangen kan dat ding net zo goed (of beter volgens meerdere mensen hier, zoals de post hieronder) in bridge laten zetten.
Ik zou alleen mijn huidige router uit de meterkast willen halen en hem willen inzetten als AP / switch. Ik kan natuurlijk een losse switch aanschaffen, maar ik ben ook niet tevreden over mijn huidige wifi signaal aangezien dit dwars dóór de gehele meterkast heen moet zeg maar. Als ik wifi op de Ubee uit zet en mijn AP alsnog gebruik om over wifi contact mee te maken, verwacht ik daarin wel een verbetering.

Dus voor mij zou er nog een reden zijn, ik wil ze liever niet bij elkaar hebben staan. Mara goed, genoeg reden om te twijfelen dus of ik dit wel moet doen.

• nooberke
  • Laatst online: 22:49
Joster schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:31:
[...]

Ik zou alleen mijn huidige router uit de meterkast willen halen en hem willen inzetten als AP / switch. Ik kan natuurlijk een losse switch aanschaffen, maar ik ben ook niet tevreden over mijn huidige wifi signaal aangezien dit dwars dóór de gehele meterkast heen moet zeg maar. Als ik wifi op de Ubee uit zet en mijn AP alsnog gebruik om over wifi contact mee te maken, verwacht ik daarin wel een verbetering.

Dus voor mij zou er nog een reden zijn, ik wil ze liever niet bij elkaar hebben staan. Mara goed, genoeg reden om te twijfelen dus of ik dit wel moet doen.
Koop een extra router... Kan je er eentje bij het modem zetten en eentje op een andere plek (wel netjes als ap instellen dan je tweede router)

Zo heb ik er hier drie ;)

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik wil vandaag gaan upgraden van alles in 1 basis naar alles 1 in plus.
Vroeg mij alleen af hoe dit geregeld wordt.

Volgens mij wordt de snelheid nagenoeg direct geupgrade up de lijn toch?

En hoe worden de abonnementskosten berekend? Wordt dit naar rato van de factuurperiode direct gefactureerd? Of komen er op de volgende factuur naar rato de kosten van de voorgaande maand nog bij?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:13
Sypheron schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:07:
En hoe worden de abonnementskosten berekend? Wordt dit naar rato van de factuurperiode direct gefactureerd? Of komen er op de volgende factuur naar rato de kosten van de voorgaande maand nog bij?
Het laatste, je krijgt gewoon een factuur op dezelfde datum waarop je dit gewend bent waarop een en ander verrekend wordt. Niet dat je tussendoor nog een extra factuur krijgt.

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:33
Maandagochtend paniektelefoontje van vrouwlief: internet deed het thuis niet meer! En dat net terwijl ze een vakantie aan het uitzoeken was en zoonlief 's middags z'n huiswerk via internet moest maken. Kortom, stress!

Na wat troubleshooten bleek het Ubee modem kennelijk niet voldoende stroom te krijgen. Ledjes gingen aan, daarna gelijk weer uit. Beetje Googlen leerde dat het vaker voorkomt en meestal een adapter probleem is. Deze geeft 1A bij 12V, wat lange tijd goed gaat en dan ineens te weinig blijkt... 8)7

's Avonds bij thuiskomst even gegraven in de stapel pc toeters-en-bellen, en ja hoor: daar lag nog een 12V 1,5A adapter van een WD USB-disk met precies dezelfde aansluiting (maar natuurlijk helemaal onderin, en natuurlijk met de kabel 478 keer gewikkeld in andere kabels, stekkers en weet ik het niet wat voor rotzooi :))

Enfin, na een half uur spelen met spaghetti het modem aangesloten en we hadden weer internet (daarmee mijn huiselijke status van Q (voor de Star Trek fans :+ ) eer aan doende... 8)

Ziggo gebeld, waar vrouwlief in blinde paniek al een monteur besteld had, situatie uitgelegd en gezegd dat die beste man zijn tijd beter ergens anders kan besteden. Wel wilde die lieftallige dame mij een adapter toesturen. Prima zei ik, maar doe er dan een van 1,5 of 2 A. "Oh nee meneer, wij kunnen alleen de standaard adapter zenden". Ok, ok, doe dat dan maar.

Gisterenmiddag pakketje van Ziggo, met daarin een adapter van.... jawel: 2A }:O

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat had ik een aantal maanden terug ook zo een probleem met de Ubee. Adapter doorgemeten en meteen gezien dat daar het probleem was. De man van de zakelijke helpdesk was goed op de hoogte van de problemen en stuurde ook meteen een nieuwe d:)b

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12 15:26

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Vraagje, iemand enig idee waar ik de huidige/voorlopige lijst van de gebieden met de aankomende netwerkharmonisatie kan vinden, ben hem al eerder op tweakers en elders tegengekomen maar toen wert gemeld dat de plannen van Ziggo nog kon wijzigen en dat het een niet officiele lijst betreft, graag zou ik door iemand naar het juist forum geleid worden, want ik wil graag weten wanneer mijn regio (Noord/Zwolle) overgaat op het vernieuwde digitale TV aanbod.... De datum die ik eerder tegen kwam was 18 februari... maar vroeg me nu dus af of dat gewijziged is of later of eerder wordt.....

• FlorisD
DaveFlash schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:06:
Vraagje, iemand enig idee waar ik de huidige/voorlopige lijst van de gebieden met de aankomende netwerkharmonisatie kan vinden, ben hem al eerder op tweakers en elders tegengekomen maar toen wert gemeld dat de plannen van Ziggo nog kon wijzigen en dat het een niet officiele lijst betreft, graag zou ik door iemand naar het juist forum geleid worden, want ik wil graag weten wanneer mijn regio (Noord/Zwolle) overgaat op het vernieuwde digitale TV aanbod.... De datum die ik eerder tegen kwam was 18 februari... maar vroeg me nu dus af of dat gewijziged is of later of eerder wordt.....
Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Officieel is het inderdaad een voorlopige lijst, maar tot nu toe kloppen de datums exact. Ga er dus maar van uit dat het op of rond 18 februari om gaat, en dat je daar over ongeveer een week de eerste mails en brieven over gaat krijgen (mijn regio gaat op 6 februari over en ik kreeg eerder deze week de eerste brief).

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12 08:37
Het enige wat er nu aan die lijst niet klopt is dat Groningen (9700) gesplitst is in Groningen en Assen, waarbij Assen 2 februari aan de beurt is en Groningen 3 februari.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Enki schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:17:
Enfin, na een half uur spelen met spaghetti het modem aangesloten en we hadden weer internet (daarmee mijn huiselijke status van Q (voor de Star Trek fans :+ ) eer aan doende... 8)
"I'm not good in groups. It's difficult to work in a group when you're omnipotent." :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Yes! CI+ module van Computerland werkt gewoon!

Ik wist het meteen toen ik het in mijn hand had, hij was namelijk 2 keer zwaarder dan de andere module.

Veder was de dvd-doos waar hij in zat dubbel zo dik als de vorige en de aanwijzingen waren op een plastic-blaadje gedrukt en niet op een gewoon papiertje zoals de vorige module. Tekst was dezelfde, maar het plaatje hoe je de smartcard in de module moest steken was veranderd.

Blijkbaar heb ik van BCC dus een oudere versie module ontvangen. Opassen ermee mensen!

Verder ben ik geschokt dat ik gratis dingen kan kijken op On Demand en dat ik uiteindelijk die NPO-uitzendingen in HD kan bekijken en niet in 140P in die NPO TV App

• _JGC_
  • Laatst online: 22:53
Valt me overigens op dat sinds de migratie naar het UPC televisieplatform op zowat alle HD kanalen met enige regelmaat blokfouten optreden. BER is volgens de tuner gewoon altijd 0, dus lijkt me eerder in de stream te zitten dan in het transport ervan?

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:33
Raven schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:11:
[...]
"I'm not good in groups. It's difficult to work in a group when you're omnipotent." :P
Q: "Q the miserable, Q the desperate! What must I do to convince you people?"
Lieutenant Worf: "Die".
Q: "Oh, very clever, Worf. Eat any good books lately?"

d:)b

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

_JGC_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:56:
Valt me overigens op dat sinds de migratie naar het UPC televisieplatform op zowat alle HD kanalen met enige regelmaat blokfouten optreden. BER is volgens de tuner gewoon altijd 0, dus lijkt me eerder in de stream te zitten dan in het transport ervan?
Welke kanalen zijn "zowat alle HD kanalen"? UPC geeft namelijk 10 HD kanalen 1-op-1 door en de overige HD kanalen niet. Om vast te kunnen stellen of het om een algemeen transport probleem gaat of om een gevolg van het niet 1-op-1 doorgeven van HD kanalen zijn de namen van de HD kanalen nodig waar blokfouten optreden.

• _JGC_
  • Laatst online: 22:53
ArChie schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:26:
[...]

Welke kanalen zijn "zowat alle HD kanalen"? UPC geeft namelijk 10 HD kanalen 1-op-1 door en de overige HD kanalen niet. Om vast te kunnen stellen of het om een algemeen transport probleem gaat of om een gevolg van het niet 1-op-1 doorgeven van HD kanalen zijn de namen van de HD kanalen nodig waar blokfouten optreden.
Zal het eens in de gaten houden. RTL4 heeft er sowieso last van hier. Zo nu en dan is er een kleine storing in het beeld te zien die vanzelf weer weggaat. Is niet vaak, maar wel vaak genoeg dat zowel mijn vriendin als ik het duidelijk herkennen.

Deed UPC niet iets van recoding om meer zenders aan te kunnen bieden?

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier, Enschede, idem. Met name 302 en 306, kinderzenders. Ben er nog niet uit hoe dit in gekomen.
_JGC_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:34:
RTL4 heeft er sowieso last van hier. Zo nu en dan is er een kleine storing in het beeld te zien die vanzelf weer weggaat. Is niet vaak, maar wel vaak genoeg dat zowel mijn vriendin als ik het duidelijk herkennen.
RTL 4 HD behoort volgens Ziggo tot de kanalen die UPC 1-op-1 doorzet. Mogelijk is RTL 4 HD na de overgang op een frequentie gekomen waar je meer last hebt van interferentie door externe signalen. Een andere oorzaak kan zijn dat er bij het aansluiten van jouw regio op het signaal van UPC iets fout is gegaan waardoor er af en toe storingen optreden. Ik heb hier zelf al langere tijd last van sinds onderhoud door Ziggo in mijn coaxsegment (splitsing coaxsegment). De monteurs zijn niet in staat om daarvan de oorzaak te vinden.

• SMSfreakie
  • Niet online
ArChie schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:47:
[...]

RTL 4 HD behoort volgens Ziggo tot de kanalen die UPC 1-op-1 doorzet. Mogelijk is RTL 4 HD na de overgang op een frequentie gekomen waar je meer last hebt van interferentie door externe signalen. Een andere oorzaak kan zijn dat er bij het aansluiten van jouw regio op het signaal van UPC iets fout is gegaan waardoor er af en toe storingen optreden. Ik heb hier zelf al langere tijd last van sinds onderhoud door Ziggo in mijn coaxsegment (splitsing coaxsegment). De monteurs zijn niet in staat om daarvan de oorzaak te vinden.
hm goede tip, ik ga voor de omzetting nog even de zender / frequentie tabel uit mn decoder proberen te halen. kan ik dat NA de omzetting nog eens doen.. kijken welke verschillen er op treden :P

404 Signature not found

GEi schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:38:
Hier, Enschede, idem. Met name 302 en 306, kinderzenders. Ben er nog niet uit hoe dit in gekomen.
Zou door interferentie met P2000 kunnen komen aangezien 302 en 306 in TS 2068 zitten:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
hier ook, met Ziggo nooit gehad en en nu toch enkele keren zo'n streep/blokken door het beeld....erg jammer, gelukkig gaat de prijs van mijn internet+tv Z1 met 6.5% omhoog, kunnen ze weer wat investeren in kwalitieit :)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:58

icecreamfarmer

en het is

FlorisD schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:20:
[...]

Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Officieel is het inderdaad een voorlopige lijst, maar tot nu toe kloppen de datums exact. Ga er dus maar van uit dat het op of rond 18 februari om gaat, en dat je daar over ongeveer een week de eerste mails en brieven over gaat krijgen (mijn regio gaat op 6 februari over en ik kreeg eerder deze week de eerste brief).
Lijst is weg?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:59
Jup, zie bericht eronder:

Equator wijzigde deze reactie 29-01-2015 20:16 (77%)
Reden: op verzoek van Ziggo verwijderd

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 30-01-2015 14:18 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Joster
Waarom zou dat van Ziggo moeten :?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Enki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:46:
[...]

Q: "Q the miserable, Q the desperate! What must I do to convince you people?"
Lieutenant Worf: "Die".
Q: "Oh, very clever, Worf. Eat any good books lately?"

d:)b
_/-\o_ _O-

Oscar Wilde

• Koekenbakkertje
Omdat ze in de vorige niet uit gingen van elke dag een harmonisatie. Blijkbaar hebben ze besloten het gebied bij Groningen en Utrecht te gaan verdelen en dus de komende periode elke dag een harmonisatie te doen. Als ik me het goed kan herinneren was het gebied Groningen en het gebied Utrecht de twee grootste gebieden om te harmoniseren. Maar doe deze uitspraak puur op de gok :P

• nooberke
  • Laatst online: 22:49
Vandaag hier de omzetting gehad...verliep zonder problemen

Stond ook netjes een "contact" punt van Ziggo in het centrum, inclusief een fietser (vermoedelijk fietst deze bij mensen langs met problemen)

• FlorisD
Koekenbakkertje schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:56:
Omdat ze in de vorige niet uit gingen van elke dag een harmonisatie. Blijkbaar hebben ze besloten het gebied bij Groningen en Utrecht te gaan verdelen en dus de komende periode elke dag een harmonisatie te doen. Als ik me het goed kan herinneren was het gebied Groningen en het gebied Utrecht de twee grootste gebieden om te harmoniseren. Maar doe deze uitspraak puur op de gok :P
Zou best kunnen kloppen inderdaad, en om verwarring door gegevens die online te vinden zijn te voorkomen hebben ze waarschijnlijk dat schema weg willen hebben.

Ondertussen kan je trouwens op de Ziggo-servers via Google wel het schema nog gewoon vinden, door te zoeken op 'planning nwh' kan je 2 versies (uit eind december en half januari) vinden waar de uitrol per postcode staat beschreven.

• rick1970
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06-2021

rick1970

Oud Ziggo gebied.

In de planning van 14 januari staat het omzetten van netwerkregio Den Haag op 23-2-2015 of 2-3-2015. Ben benieuwd welke datum het gaat worden. Afwachten maar. ;)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:22
Gisteren zijn in mijn regio de zenders omgezet.
Ik heb netjes alle zenders opnieuw opgezocht en heb een favorieten lijst.
Zojuist verspringt er het een en ander en zie ik dat er allerlei zenders veranderd zijn.
Geen groot probleem maar meer iritant.
Meer mensen hier last van?

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-12 21:42
GEi schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:38:
[...]

Hier in Hengelo exact hetzelfde. Rechtstreeks op AOP geen problemen met Philips TV. Mijn Samsung is wat gevoeliger, deze had sowieso geen Fox (11) en wat bitfoutjes op 306 etc. Gisteren alles opnieuw getest en nu werkt alles probleemloos rechtstreeks op AOP, alle TV's.

Boven lukt het me niet om kanalen 11, 55, 56, 302, 306 etc. te krijgen. Ik heb verschillende versterkers, waarvan 1 kort na het AOP. Dit is echter geen superkwaliteit ben ik bang. Ik heb ze nu zo af kunnen stellen dat alle andere zenders perfect en foutloos zijn, behalve de genoemde kanalen.
Het blijkt dus van de straling van buitenaf te komen. Alle kabels vervangen is me te veel gedoe. Ik zit te denken te beginnen met een goede versterker direct na de AOP, namelijk de FRA-752/N.
Hopelijk is dan het probleem opgelost.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-12 21:42
Tochjo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:11:
Dat probleem speelt bij Philips CI+ tv-toestellen uit 2010 en 2011. Zie deze pagina voor informatie en alternatieve netwerknummers.
Geweldig! Bedankt hoor. Ik had hier ook last van en had nog niet door dat ik naar SD kanalen aan het kijken was. Ik dacht dat de sound module van de TV het begeven had :)
Het werkt nu weer goed na het alternatieve kanaal gebruikt te hebben.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Pino64 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:56:
[...]

Hier in Hengelo exact hetzelfde. Rechtstreeks op AOP geen problemen met Philips TV. Mijn Samsung is wat gevoeliger, deze had sowieso geen Fox (11) en wat bitfoutjes op 306 etc. Gisteren alles opnieuw getest en nu werkt alles probleemloos rechtstreeks op AOP, alle TV's.

Boven lukt het me niet om kanalen 11, 55, 56, 302, 306 etc. te krijgen. Ik heb verschillende versterkers, waarvan 1 kort na het AOP. Dit is echter geen superkwaliteit ben ik bang. Ik heb ze nu zo af kunnen stellen dat alle andere zenders perfect en foutloos zijn, behalve de genoemde kanalen.
Het blijkt dus van de straling van buitenaf te komen. Alle kabels vervangen is me te veel gedoe. Ik zit te denken te beginnen met een goede versterker direct na de AOP, namelijk de FRA-752/N.
Hopelijk is dan het probleem opgelost.
Na de reactie van ArChie verdacht ik mijn coax kabels. Echter zijn deze 9 jaar geleden extra zwaar uitgevoerd. Alleen de kabel tussen de tv een de wall outlet zou nog verbetering kunnen geven. Voor een nieuwe kabel te kopen heb ik weer alle zenders laten zoeken; nu wel goed, ook de kinderzenders. Niet logisch, maar laat het eerst even zo. Op de tv op de slaapkamer helemaal geen issues gehad.

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12 22:03
Wij zijn vandaag eindelijk overgestapt van kpn naar ziggo. Wij betaalde bij kpn iedere maand te veel en kregen dan maar bij 9mb. Nu alles in 1 ziggo plus aangeschaft. 26 februari komt de ziggo monteur.
Waar ik mij nu al druk om maak zijn de modem router die wij krijgen. Ziggo schijnt het met Ubee en Cisco te doen.

Wat zijn de ervaringen daarmee? Door het gehele Experiabox debakel ben ik nogal sceptisch over routers die door de provider worden geleverd.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afgezien van dat het volgens mij niet erger kan dan Experiaboxen, die van Ziggo kun je in bridgemodus zetten, moet je alleen wel even voor bellen.

Oscar Wilde

Verwijderd

mcgloud schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:36:
Wij zijn vandaag eindelijk overgestapt van kpn naar ziggo. Wij betaalde bij kpn iedere maand te veel en kregen dan maar bij 9mb. Nu alles in 1 ziggo plus aangeschaft. 26 februari komt de ziggo monteur.
Waar ik mij nu al druk om maak zijn de modem router die wij krijgen. Ziggo schijnt het met Ubee en Cisco te doen.

Wat zijn de ervaringen daarmee? Door het gehele Experiabox debakel ben ik nogal sceptisch over routers die door de provider worden geleverd.
Deze zijn een stuk beter dan de Experiabox. Ook een voordeel dat je de modem van Ziggo in de bridge kan zetten en je eigen router erachter.

• hardware-lover
  • Niet online
Er wordt volgens het gebruikers-forum getest met een Netgear AC6300 modem/router combinatie. Dat zou wel eens een betere keuze kunnen zijn voor ons Ziggo abonnees dan wat we tot nu toe hebben mogen ontvangen. Het lijkt me echter een tamelijk kostbare oplossing maar mogelijk kan Ziggo flink wat korting krijgen van Netgear bij afname van flinke aantallen. Hoe dan ook, de eerste berichten over dit modem lijken redelijk positief.

Afbeeldingslocatie: http://www.wifi-lifestyle.com/wp-content/uploads/2014/02/netgear-c6300-cable-modem.jpg

Testing, one, two ...

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:39
Eindelijk fatsoenlijke apparatuur. Ben al jaren zeer tevreden Netgear gebruiker.
hardware-lover schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:05:
Er wordt volgens het gebruikers-forum getest met een Netgear AC6300 modem/router combinatie. Dat zou wel eens een betere keuze kunnen zijn voor ons Ziggo abonnees dan wat we tot nu toe hebben mogen ontvangen. Het lijkt me echter een tamelijk kostbare oplossing maar mogelijk kan Ziggo flink wat korting krijgen van Netgear bij afname van flinke aantallen. Hoe dan ook, de eerste berichten over dit modem lijken redelijk positief.

[afbeelding]
Is dat wel het juiste type? Ik las volgens mij ook iets van C6300B en als ik dan bij Netgear zoek kun ik uit op dit model: http://www.netgear.com/se...ble/gateways/c6300bd.aspx

Afbeeldingslocatie: http://www.netgear.com/images/Products/Cable/C6300BD/header--C6300BD-font-left-photo-large.png

[ Voor 5% gewijzigd door ArChie op 31-01-2015 18:21 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Zou nog aantrekkelijker zijn? Er was een link geplaatst naar het type waar ik naar link, maar mogelijk klopt die niet. Ik verwacht spoedig een antwoord met daarin het juiste type. De vraag zal zijn of Ziggo daar ook daadwerkelijk mee aan de slag zal gaan....

Edit: De bevestiging van het "B" type is er in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2015 18:51 ]

Testing, one, two ...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ze zijn ook met een Technicolor (thompson) modem bezig

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als je goed had gelezen stond er dat die Technicolor modem niet aan de verwachtingen van Ziggo voldeed en die test is dan ook afgelast.
hjs schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:50:
Ze zijn ook met een Technicolor (thompson) modem bezig

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Trouwens, probeert Ziggo nou te concurreren met KPN? KPN heeft ook een nieuwe op komst, de ExperiaBox v10. Ook met WiFi AC enz.

• hjs
  • Niet online

hjs

Requa schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:10:
Als je goed had gelezen stond er dat die Technicolor modem niet aan de verwachtingen van Ziggo voldeed en die test is dan ook afgelast.

[...]
Nou,
Ik heb zo'n Technicolor thuis staan ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

TC7210 ofzo

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds kleine week zijn we aangesloten op Ziggo internet - 180/18. Internet werk prima.

Muziek streams van Spotify en Qobuz vallen regelmatig weg, stoppen of stotteren via Sonos. Via de ADSL aansluiting was dit geen probleem.

Snelheid lijkt voldoende:

Afbeeldingslocatie: https://d2to8hrdn0yzuc.cloudfront.net/default/user/attachments/86c3b71b-e109-44a1-bebc-f01d11f0d06f.jpg

Hebben mensen ervaring hiermee?

Configuratie:

Cisco staat in bridge -<draad>- Apple Airport Extreme -<draad>- Sonos

Om te testen kan ik de ADSL modem omwisselen met de Ziggo - Cisco en kan ik muziek normaal afspelen.
De 14Mbps ADSL doet het beter dan de 12 keer snellere Ziggo aansluiting :'(

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12 22:12
baslab schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:32:
Sinds kleine week zijn we aangesloten op Ziggo internet - 180/18. Internet werk prima.

Muziek streams van Spotify en Qobuz vallen regelmatig weg, stoppen of stotteren via Sonos. Via de ADSL aansluiting was dit geen probleem.

Snelheid lijkt voldoende:

[afbeelding]

Hebben mensen ervaring hiermee?

Configuratie:

Cisco staat in bridge -<draad>- Apple Airport Extreme -<draad>- Sonos

Om te testen kan ik de ADSL modem omwisselen met de Ziggo - Cisco en kan ik muziek normaal afspelen.
De 14Mbps ADSL doet het beter dan de 12 keer snellere Ziggo aansluiting :'(
ik heb zelf Ziggo Z2 (90/9) en gebruik spotify daarmee zonder enkele hapering. Zelfde voorheen met z1 (30/3).

Maar als je switcht tussen de 2 verbindingen, geef je de airport en de sonos dan ook een herstart?
Pagina: 1 ... 114 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]