Maandagochtend paniektelefoontje van vrouwlief: internet deed het thuis niet meer! En dat net terwijl ze een vakantie aan het uitzoeken was en zoonlief 's middags z'n huiswerk via internet moest maken. Kortom, stress!
Na wat troubleshooten bleek het Ubee modem kennelijk niet voldoende stroom te krijgen. Ledjes gingen aan, daarna gelijk weer uit. Beetje Googlen leerde dat het vaker voorkomt en meestal een adapter probleem is. Deze geeft 1A bij 12V, wat lange tijd goed gaat en dan ineens te weinig blijkt...
's Avonds bij thuiskomst even gegraven in de stapel pc toeters-en-bellen, en ja hoor: daar lag nog een 12V 1,5A adapter van een WD USB-disk met precies dezelfde aansluiting (maar natuurlijk helemaal onderin, en natuurlijk met de kabel 478 keer gewikkeld in andere kabels, stekkers en weet ik het niet wat voor rotzooi

)
Enfin, na een half uur spelen met spaghetti het modem aangesloten en we hadden weer internet (daarmee mijn huiselijke status van Q (voor de Star Trek fans

) eer aan doende...
Ziggo gebeld, waar vrouwlief in blinde paniek al een monteur besteld had, situatie uitgelegd en gezegd dat die beste man zijn tijd beter ergens anders kan besteden. Wel wilde die lieftallige dame mij een adapter toesturen. Prima zei ik, maar doe er dan een van 1,5 of 2 A. "Oh nee meneer, wij kunnen alleen de standaard adapter zenden". Ok, ok, doe dat dan maar.
Gisterenmiddag pakketje van Ziggo, met daarin een adapter van.... jawel: 2A
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein