Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Bedankt voor de reacties. Blijf het gek vinden dat Ziggo na jaren nog steeds liever een monteur stuurt dan iedereen een kwalitatief goed modem met dito wifisignaal. Ook heb ik hier dus geen keus in. Misschien maakt dit weinig uit en zijn beide modems even slecht.

@Grun93

Bekijk mijn speedtestlink maar eens. We praten toch echt over Mbit. Oftewel rond de 1400 kb/s

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
power_user schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:26:
[...]
Bekijk mijn speedtestlink maar eens. We praten toch echt over Mbit. Oftewel rond de 1400 kb/s
speedtest.nl is een beetje gaar. Je kan beter bij speedtest.net kijken (die ookla zooi is best goed).
Voor jouw locatie is dat dan: http://www.netindex.com/download/4,2207/Groningen/ en http://explorer.netindex....state=Groningen&city=2207

ISPDownloadUpload
Ziggo48.59 Mbps 9.86
KPN18.48 Mbps 4.07
Tele212.18 Mbps 2.84
Online.nl 11.15 Mbps1.08

Bovenstaande tabel is voor de regio stad Groningen (en waarschijnlijk wat kleine dorpjes er omheen) niet voor Nederland btw.
En dat gemiddelde van KPN wordt zeer waarschijnlijk omhoog getrokken door de consumenten glasvezel lijntjes in Groningen van KPN. En dit alles is uiteraard een gemiddelde over alle abbo's van de betreffende ISPs. Dus ook de cheapass 30/3 abbo's van Ziggo, die van KPN en de glasvezel en cheapass adsl verbindingen van Tele2. Uiteindelijk zegt het dus niets over de hogere abbo's, maar het lijkt mij sterk dat je bij ziggo in Groningen niet minstens 150 Mbps kan halen (dus ~18 MB/s) met hun hoge abbo's.
Net als dat je bij KPN glasvezel waarschijnlijk ook wel 500 Mbps abbo's kan halen en een goede 450mbps daadwerkelijk afhankelijk van netwerk chip in de pc (meeste trekken dat echt absoluut niet overigens).

[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 14-11-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:40
@Grun93
Volgens speedtest.ziggo.nl haal ik op dit moment 179.25 Mbps download en 17.39 Mbps upload. Weliswaar is dat min of meer een slager die z'n eigen vlees keurt, maar van de andere kant kan speedtest.nl niet garanderen dat ze binnen het ziggo netwerk blijft. Ik vind niet dat je ziggo mag verwijten dat ze geen invloed heeft op de rest van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Speedtest.nl is totaal niet geschikt voor de snelle internetverbindingen van tegenwoordig

De hoeveelheid data welke deze gebruikt is veels te weinig...

Speedtest.net is een stuk beter...alhoewel daar ook nog steeds mensen tussen kunnen zitten welke testen met een signaalsterkte van 1 streepje op een Wifi-G router uit het jaar 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ok dat geeft een veel beter beeld inderdaad. Iemand nog ervaring met een bepaald recent modem van Ziggo over 2.4GHZ band met laptops en ook in gebruik met een PS4? Heb echt geen zin in een verslechtering van mijn internetervaring voor meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bedankt voor de reacties. Blijf het gek vinden dat Ziggo na jaren nog steeds liever een monteur stuurt dan iedereen een kwalitatief goed modem met dito wifisignaal. Ook heb ik hier dus geen keus in. Misschien maakt dit weinig uit en zijn beide modems even slecht.
Er wordt op dit moment getest met nieuwe modems bij een groep van 150 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
power_user schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:20:
Ok dat geeft een veel beter beeld inderdaad. Iemand nog ervaring met een bepaald recent modem van Ziggo over 2.4GHZ band met laptops en ook in gebruik met een PS4? Heb echt geen zin in een verslechtering van mijn internetervaring voor meer geld.
Tele2 levert een verschrikkelijk verouderd modem...dus je bent niet veel gewend...

Desondanks zou ik altijd aanraden om gewoon zelf een fatsoenlijke router te kopen je de modem/router van Ziggo in bridge laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
hjs schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:28:
[...]

Er wordt op dit moment getest met nieuwe modems bij een groep van 150 klanten.
Wij kunnen 26 Januari overstappen van Tele2 naar Ziggo, ik weet niet of je toevallig voor Ziggo werkt maar zijn die nieuwe modems dan al beschikbaar voor alle consumenten denk je?

@Nooberke
Het tele2 modem staat bij ons in de huiskamer en geeft geen problemen. Maar door de vele klachten over ziggo's modems ging ik er van uit dat het echt heeeeeeeeeeel slecht moet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:51
Chris89 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:06:
[...]

[...]

Ondertussen weer tijd gehad om even te kijken naar de situatie. We aarden hier nog op de waterleiding.
Alleen heb het kabeltje wat normaal bij de aop zit niet heb ik niet meer... Kan ik een normale aardedraad die gebruikt word voor elektra gebruiken? Of zijn deze te dik?
Niemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Te dik is geen probleem, te dun wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n aardedraad die je ook gebruikt voor het aansluiten van stopcontacten is prima. Dunnere draden zou ik juist niet gebruiken.
power_user schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:36:
Maar door de vele klachten over ziggo's modems ging ik er van uit dat het echt heeeeeeeeeeel slecht moet wezen.
Waar de klagers gelijk over hebben is het zwakkere wifi signaal in vergelijking met andere isps.
Maar het probleem met uitvallende en stukgaande modems is niet zo groot. Ziggo heeft 1,5 miljoen afnemers van kabelinternet, dus dat je mensen hoort klagen is natuurlijk niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 14-09 14:51
grun93 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:04:
[...]

job schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:05:
[...]

Zo'n aardedraad die je ook gebruikt voor het aansluiten van stopcontacten is prima. Dunnere draden zou ik juist niet gebruiken.
[...]

Bedankt heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
job schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:05:
[...]

[...]
Waar de klagers gelijk over hebben is het zwakkere wifi signaal in vergelijking met andere isps.
Maar het probleem met uitvallende en stukgaande modems is niet zo erg. Ziggo heeft 1,5 miljoen afnemers van kabelinternet, dus dat je mensen hoort klagen is natuurlijk niet zo gek.
Heb zelf ook even contact gehad met ziggo. De test die ze doen is met een technicolor modem. Dat geeft dus al aan dat de samenwerking met Ubee en/of Cisco niet goed bevalt voor Ziggo. Hij kon uiteraard niet aangeven wanneer deze modems voor alle consumenten beschikbaar worden. Wel het jaar: 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
power_user schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:09:

Heb zelf ook even contact gehad met ziggo. De test die ze doen is met een technicolor modem. Dat geeft dus al aan dat de samenwerking met Ubee en/of Cisco niet goed bevalt voor Ziggo. Hij kon uiteraard niet aangeven wanneer deze modems voor alle consumenten beschikbaar worden. Wel het jaar: 2015...
Of ze hebben een goedkopere leverancier gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:35:
[...] de glasvezel en cheapass adsl verbindingen van Tele2. [...]
Ik kom hier nog even op terug, want als ik bij mij in de stad kijk dan zie ik alleen Ziggo (=kabel) en KPN (=glasvezel en wellicht nog een paar adsl verbindingen) staan. Ik vermoed sterk dat de statistieken van Tele2 glasvezel en die van andere ISPs op het glasvezel netwerk allemaal bij KPN worden neergegooid.
Hier is het overigens
ISPDownload Upload
Ziggo 53.93 8.08
KPN 45.88 34.61

En dan zie je toch goed de invloed die glasvezel kan hebben op de statistieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

power_user schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:09:
[...]

Yup, TC7210.
Staat er hier een naast me in de doos die terug gaat, er zijn nog wel wat puntjes die niet zo goed werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:14:
[...]

Ik kom hier nog even op terug, want als ik bij mij in de stad kijk dan zie ik alleen Ziggo (=kabel) en KPN (=glasvezel en wellicht nog een paar adsl verbindingen) staan. Ik vermoed sterk dat de statistieken van Tele2 glasvezel en die van andere ISPs op het glasvezel netwerk allemaal bij KPN worden neergegooid.
Hier is het overigens
ISPDownload Upload
Ziggo 53.93 8.08
KPN 45.88 34.61

En dan zie je toch goed de invloed die glasvezel kan hebben op de statistieken...
Je ziet dat consumenten toch ook wel veel beperkingen binnen hun eigen netwerk hebben...

Bij Ziggo zou eigenlijk de downloadsnelheid exact een factor 10 moeten zijn van de uploadsnelheid, grote kans dat de statistieken dus erg vertekend zijn door gebruik van wifi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Of een trage pc, of een test die is uitgevoerd terwijl op de achtergrond nog van alles wordt gedownload/geupload. Het netwerk kan prima in orde zijn, maar de PC/smartphone kan het gewoon te druk hebben of gewoon niet in staat zijn de hoge snelheden bij te benen. Denk dan aan mensen met een trage P4 nog of mensen met een telefoon van 150E die twee jaar oud is :)

[ Voor 52% gewijzigd door Caelorum op 14-11-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[...]

Je hoort niet te aarden op je waterleiding. Dat hoort niet, trek dan een fatsoenlijke aarde ernaartoe. Of je moet een schok willen krijgen als je kraan opendraait of onder de douche staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Waterleiding lijkt mij ook niet echt slim. De verwarming zou nog wel kunnen, maar je kan dan beter kijken of je gewoon een geaard stopcontact (al dan niet via verlengsnoer) kan regelen of aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
hoe zorgen jullie dat na een firmware update je config terug in je ubee komt te staan?

ik had gisterenochtend ineens weer geen wifi en geen toegang tot mijn server omdat ziggo gewoon factory default er terug in plempt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Dan is er toch wat anders gebeurt want heb hier bij FW update gewoon mijn settings behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:00:
Waterleiding lijkt mij ook niet echt slim. De verwarming zou nog wel kunnen, maar je kan dan beter kijken of je gewoon een geaard stopcontact (al dan niet via verlengsnoer) kan regelen of aanleggen.
Enkele posts terug zegt hij dat zijn meterkast geaard is via de waterleiding. Hij wil het aop dus daarom aan de waterleiding aarden (ik neem aan op dezelfde plak waar de meterkast geaard is aan de waterleiding).
Dus dan zou jouw oplossing niets toevoegen.

Veel oude huizen hebben geen eigen aardpen en zijn daarom geaard via de waterleiding. Of dat officieel nog mag weet ik niet.

edit: het kan natuurlijk ook zijn dat hij niet goed kijkt en dat er wel degelijk een aardpen aanwezig is, maar dat de waterleiding (zijn deel) daar ook op geaard is. Het kan dan lijken alsof de aarding van meterkast doorloopt naar de waterleiding. Even voor de zekerheid nog even goed kijken.

Een eigen aarding is inderdaad wel aan te raden nu er steeds meer metalen leidingen worden vervangen door kunststof.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 15-11-2014 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Je kunt door een erkend installateur een aardpen laten slaan in je meterkast, dat lijkt me de beste, en veiligste, oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ik ben het een beetje kwijt.

Als ik het Z2 abonnement bekijk dan staat er bij wat je krijgt op televisie gebied

- Televisie
- Interactieve TV

Nou staat verder naar onder bij de acties:

- Interactieve HD ontvanger - niet inbegrepen
- Interactieve HD recorder - gratis (mits je voor deze actie gaat).

Ik wil graag voor de korting op het abonnement gaan. (6 mnd voor 30 euro).

Linkje naar de site.

Nou snap ik niet zo goed waar de interactieve TV zoals vermeld bovenaan vandaan komt als ik dus geen Interactieve HD ontvanger en ook geen Interactieve HD recorder heb.

Ook is mijn vraag of ik wel HD zenders kan ontvangen zonder de Interactieve HD ontvanger.

Misschien een ontzettende noobvraag maar ik heb mijn leven niks anders dan antenne / schotel en nu televisie via ADSL gehad. Wie maakt mij even wegwijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je voor de korting gaat kun je alleen digitaal (HD) kijken als je zelf een CI+ module of decoder hebt of koopt. Bepaalde types hiervan bieden je tevens de mogelijkheid voor interactieve TV, maar dat heb je niet perse nodig om HD te kijken.

pricewatch: Humax IRHD-5300C is wat je zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Gewoon een Humax 5300C van Marktplaats plukken voor 4 of 5 tientjes. Kan je HD en interactief kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Timmert schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:29:
Als je voor de korting gaat kun je alleen digitaal (HD) kijken als je zelf een CI+ module of decoder hebt of koopt. Bepaalde types hiervan bieden je tevens de mogelijkheid voor interactieve TV, maar dat heb je niet perse nodig om HD te kijken.

pricewatch: Humax IRHD-5300C is wat je zou kunnen kopen.
Dus als ik het goed begrijp kan ik met alleen het abonnement (als ik voor de korting ga) alleen analoog tv kijken. Dat ziet er vast niet uit! :|

@Andy88

Bedankt voor je tip. Wat ik niet snap, wat doen die mensen die hem aanbieden? Analoog kijken of upgraden naar iets beters? Er staan er behoorlijk wat op MP.

[ Voor 11% gewijzigd door power_user op 15-11-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

power_user schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:51:
[...]
Wat ik niet snap, wat doen die mensen die hem aanbieden? Analoog kijken of upgraden naar iets beters? Er staan er behoorlijk wat op MP.
Die hebben misschien geupgrade naar een harddisk recorder, of kijken via een CI+ module :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Nu we toch bezig zijn.... CI+ Module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ok, ik heb even gecheckt op hun site. Thanks!

Ik heb een LE40B553M3WXXU televisie, is al wat jaartjes oud maar heeft een ingang voor zo'n module.

De televisie op de site van Ziggo die gecertificeerd is de LE40B553M3PXXN

Heb de mijne destijds via redcoon besteld dus zal wel een buitenlands model zijn die niet voor certificering is aangemeld door de fabrikant in Nederland. Nu zegt de consumentenbond dat dit vaak wel gaat werken. Enige ervaring of advies?

En waar kan ik zo'n module / kaart goedkoper scoren dan via Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
power_user schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:07:
Ok, ik heb even gecheckt op hun site. Thanks!

Ik heb een LE40B553M3WXXU televisie, is al wat jaartjes oud maar heeft een ingang voor zo'n module.

De televisie op de site van Ziggo die gecertificeerd is de LE40B553M3PXXN

Heb de mijne destijds via redcoon besteld dus zal wel een buitenlands model zijn die niet voor certificering is aangemeld door de fabrikant in Nederland. Nu zegt de consumentenbond dat dit vaak wel gaat werken. Enige ervaring of advies?

En waar kan ik zo'n module / kaart goedkoper scoren dan via Ziggo?
Marktplaats, Ziggo Ci plus 1.3...rond de €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Bedankt voor alle hulp, echt top. _/-\o_

En de smartcard? Alleen via Ziggo of ook elders voor minder?

En het belangrijkst, gaat t werken met mijn LE40B553M3WXXU uit 2009?

[ Voor 65% gewijzigd door power_user op 16-11-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
power_user schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:12:

pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Waarom neem je niet gewoon die gratis Recorder? Dan werkt je interactieve TV, kun je opnemen en tegelijk iets anders kijken (of 2 dingen tegelijk opnemen). Als je een losse decoder koopt ben je die paar tientjes korting daar ook aan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
En de smartcard? Alleen via Ziggo of ook elders voor minder? En het belangrijkst, gaat t werken met mijn LE40B553M3WXXU uit 2009?
De smartcard moet je probleemloos kunnen vinden via de pricewatch, daar heet ie het Ziggo Digitale Startpakket. Op Marktplaats staan ze soms nog goedkoper, maar let wel op dat je geen gebruikte (lees: geactiveerde) kaart koopt, want als de vorige koper hem niet laat deactiveren heb je er niets aan. Het beste is gewoon een nieuwe.

Of die tv van je gaat werken weet niemand, zelfs google niet. Heeft de fabrikant geen helpdesk? Zo ja, dan zouden die het misschien wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:24
Wanneer gaat ziggo eens wat doen aan het tv kijken op mobiele apparaten zoals je laptop ?

Bijna iedere provider ondersteund dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:51
Galaxis schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:10:
Wanneer gaat ziggo eens wat doen aan het tv kijken op mobiele apparaten zoals je laptop ?

Op je Tablet/smart phone kan dit al tijden.
Lijken mij behoorlijk mobiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:05
Dennis-L schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:28:
Op je Tablet/smart phone kan dit al tijden.
Lijken mij behoorlijk mobiele apparaten.
Moet dat wel afdoende werken. Op de Samsung Galaxy Tab 10 die zij leveren is de beeldkwaliteit "niet optimaal".
De Twitter helpdesk is ook een farce als je die raadpleegt. Hebben geen benul wat de CPU van de Tab is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Galaxis schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:10:

UPC heeft dit al en aangezien binnenkort UPC > Ziggo wordt kunnen we er vanuit gaan dan (voormalige) Ziggo-klanten dan ook op hun pc's tv kunnen kijken. Duurt natuurlijk nog even, dat wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Zou zomaar eens niet kunnen gaan werken, enkel met een Alphacrypt CAM. Mijn vorige Samsung plasma uit 2009 was ook niet CI+ gecertificeerd en was toch een Nederlands model. Ik zou een losse ontvanger verkiezen boven een Alphacrypt oplossing, je bent er waarschijnlijk ook meer geld aan kwijt dan aan een IA decoder via Marktplaats (of Tweakers) aangekocht.

Zoals ik het nu heb gevonden staat;

WXX(x) < NIET CI+
PXX(x) < WEL CI+

De "U" op het einde van de code geeft zeer waarschijnlijk aan dat het een "UK" model betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2014 14:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week was er een ziggo monteur bij ons en die had wat fouten uit de modem gehaald,maar sinds hij is geweest valt het internet soms 5 min weg als ik een laptop aan doe die is verbonden met wifi
mijn modem is een ubee ewv3200
hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:35:
vorige week was er een ziggo monteur bij ons en die had wat fouten uit de modem gehaald,maar sinds hij is geweest valt het internet soms 5 min weg als ik een laptop aan doe die is verbonden met wifi
mijn modem is een ubee ewv3200
hoe kan dit?
Fatsoenlijke router kopen en je modem in bridge modus laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zombymario schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:42:
UPC heeft dit al en aangezien binnenkort UPC > Ziggo wordt kunnen we er vanuit gaan dan (voormalige) Ziggo-klanten dan ook op hun pc's tv kunnen kijken. Duurt natuurlijk nog even, dat wel.
Dat is natuurlijk nog wel de vraag hoe dit gaat aanpakken.

Ziggo; decoder betalen. UPC: decoder huren.
Ziggo: gecodeerd TV. UPC: ongecodeerd.

Ziggo: Slechts een paar zenders op alleen je tablet/smartphone in een vrij belabberde app.
UPC: Geen-idee-hoeveel-zenders op je tablets/smartphone maar ook op je PC, waar je ook bent op de wereld.

Nou is het natuurlijk heel aantrekkelijk om te hopen dat je 'the best of both worlds' gaat krijgen straks; maar ik twijfel daar sterk aan:

Ziggo zet in op een aparte modem voor telefonie en internet; UPC op de Horizon waar die daarbovenop nog TV met 6 tuners doet.
UPC doet aan ongecodeerde zenders waardoor je digitale zenders zo kunt ontvangen op je DVB-C TV.

Dit zijn maar een paar verschillen (ken UPC namelijk niet zo goed als Ziggo en ik zie ook vreemd genoeg geen UPC topic op Tweakers?) maar dat zijn al flinke verschillen en om die gelijk trekken heeft nog wel wat voeten in de aarde.

Als ze het al überhaupt willen gelijktrekken...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 16-11-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb een Ziggo all-in-one aansluiting met een umu-01 AOP. Op de TV/Radio-aansluiting zit een cheap-ass splitter, vanaf daar gaat 1 aansluiting naar de woonkamer en 1 naar de slaapkamer. Beide met goede kabels en connectoren (kabelkeur). In de woonkamer hebben we altijd goed beeld, signaalsterkte goed en 0 BER. In de slaapkamer hebben we op een aantal zenders goed beeld, maar op andere zenders (Fox, RTL-8) slecht beeld en veel BER's. Andere zenders (Ned1, RTL4 etc) doen het wel goed. Zou het vervangen van de splitter door een PTS02-KK splitter enige verlichting kunnen brengen of moet ik een versterker monteren?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Wokschotel schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:06:
Ik heb een Ziggo all-in-one aansluiting met een umu-01 AOP. Op de TV/Radio-aansluiting zit een cheap-ass splitter, vanaf daar gaat 1 aansluiting naar de woonkamer en 1 naar de slaapkamer. Beide met goede kabels en connectoren (kabelkeur). In de woonkamer hebben we altijd goed beeld, signaalsterkte goed en 0 BER. In de slaapkamer hebben we op een aantal zenders goed beeld, maar op andere zenders (Fox, RTL-8) slecht beeld en veel BER's. Andere zenders (Ned1, RTL4 etc) doen het wel goed. Zou het vervangen van de splitter door een PTS02-KK splitter enige verlichting kunnen brengen of moet ik een versterker monteren?
Haal de splitter er is tussenuit zou ik zeggen? Lijkt me een simpele test :)

Als het erg verschilt per zender klinkt het meer als een connector/kabel/splitser welke niet helemaal lekker afgeschermd is

[ Voor 7% gewijzigd door nooberke op 17-11-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

nooberke schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:21:
[...]

Haal de splitter er is tussenuit zou ik zeggen? Lijkt me een simpele test :)

Als het erg verschilt per zender klinkt het meer als een connector/kabel/splitser welke niet helemaal lekker afgeschermd is
Ja, zonder splitter is het al beter. Maar ik ben benieuwd naar de verschillen tussen geen splitter, een slechte splitter en een goede splitter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar een goede splitter is toch altijd slechter dan geen splitter :?

Dus als het zonder splitter al niet goed is, dan is er of iets niet goed afgeschemrd of je hebt een versterker nodig. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Late reactie, maar ik heb nog steeds onderstaande probleem:
jbvo schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:58:
Sinds een tijdje heb ik last van een erg instabiele verbinding. Helaas weet ik niet precies wanneer het begonnen is, om uit te sluiten dat ik het zelf veroorzaakt heb. Ik heb namelijk een week geleden eindelijk eens de tijd genomen om het modem en de bekabeling in de meterkast wat netter af te werken. Het Ubee modem hing altijd aan 1 schroef en dus met de zijkant omhoog en front naar opzij, daarna hing het met de voorkant (LED's) omhoog. Begin deze avond heb ik het weer terug gehangen zoals het eerst hing, maar dat lijkt niet te helpen...

Wat ik zie is een packet loss die schommelt tussen de 30% en 60%. Ik heb nog geen regelmaat kunnen ontdekken helaas. Iemand een idee?
Wellicht ten overvloede: als ik continue ziggo.nl ping, dan heb ik stabiel een ping van 12-15ms, ik krijg alleen ongeveer 3 keer per minuut ongeveer 3 tot 10 seconden timeouts, maar hier lijkt geen regelmaat in te zitten.
Caelorum schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:02:
Tracing is allemaal wel leuk als indicatie of alles nog goed werkt, maar als het dat duidelijk niet doet zal je toch moeten kijken naar de waardes van de modem. Dikke kans dat bij het netjes maken er een kabeltje net iets verkeerd is geschoven en nu zorgt voor slecht signaal, maar daar valt allemaal niets over te zeggen zonder die waardes :)
Goed punt, dus bij deze de waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Downstream Bonded Channels
Channel  Lock Status Modulation  Frequency      Power       SNR      Microreflections
1        Locked      QAM256      298000000 Hz   -1.8 dBmV   40.3 dB  -26 dBc
2        Locked      QAM256      242000000 Hz    1.2 dBmV   41.4 dB  -27 dBc
3        Locked      QAM256      250000000 Hz    0.9 dBmV   41.4 dB  -28 dBc
4        Locked      QAM256      258000000 Hz    0.3 dBmV   41.4 dB  -27 dBc
5        Locked      QAM256      266000000 Hz   -0.4 dBmV   40.8 dB  -28 dBc
6        Locked      QAM256      274000000 Hz    0.2 dBmV   40.9 dB  -27 dBc
7        Locked      QAM256      282000000 Hz   -0.4 dBmV   40.8 dB  -30 dBc
8        Locked      QAM256      290000000 Hz   -1.0 dBmV   40.8 dB  -32 dBc

Correctables   Uncorrectables
383            2

Upstream Bonded Channels
Channel  Lock Status US Channel Type   Symbol Rate    Frequency      Power
1        Locked      ATDMA             5120 Ksym/sec  36000000 Hz    42.8 dBmV
2        Locked      ATDMA             5120 Ksym/sec  52000000 Hz    43.7 dBmV
3        Locked      ATDMA             5120 Ksym/sec  44500000 Hz    43.2 dBmV
4        Locked      ATDMA             5120 Ksym/sec  58800000 Hz    43.2 dBmV

Counter
T3 Timeout  4
T4 Timeout  0

Uitgaande van de in de TS vermelde waardes lijkt dit niet verkeerd. Alleen correctables lijkt wat hoog, maar dat heb ik wellicht zelf veroorzaakt door de kabel er even uit te trekken terwijl het modem nog aan stond(?).
Ik heb verder nog eens nagekeken of bijvoorbeeld de aarde draad nog wel in orde was, maar die lijkt goed. Is er iets wat ik verder na kan meten? Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

hjs schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:54:
Maar een goede splitter is toch altijd slechter dan geen splitter :?

Dus als het zonder splitter al niet goed is, dan is er of iets niet goed afgeschemrd of je hebt een versterker nodig. toch?
Ja, duh, maar ik heb een splitter nodig. De enige vraag die ik dus heb is of een 'kabelkeur' splitter naar verwachting beter z'n werk doet dan een 2 euro-splitter van de bouwmarkt. Als dat niet zo is, dan koop ik wel een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm, ik heb een Cisco modem, model EPC3928AD.. Gisteren heb ik gebeld om de WiFi functionaliteit uit te laten zetten, de medewerker noemde dat "de routerfunctie uitzetten" (klopt natuurlijk niet, want LAN verbindingen doorgeven is ook een routerfunctie). Nu brand het "online" lampje oranje, en heb ik geen internetverbinding. Wat betekent het oranje lampje? Ik kon het in de Ziggo geavanceerde internet handleiding niet vinden..

Power, DS en US zijn overigens allemaal groen. Dus alleen Online = oranje. Verder branden er geen lampjes.

[ Voor 11% gewijzigd door ocn op 18-11-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 15-09 22:24
ocn schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:11:
Hmm, ik heb een Cisco modem, model EPC3928AD.. Gisteren heb ik gebeld om de WiFi functionaliteit uit te laten zetten, de medewerker noemde dat "de routerfunctie uitzetten" (klopt natuurlijk niet, want LAN verbindingen doorgeven is ook een routerfunctie). Nu brand het "online" lampje oranje, en heb ik geen internetverbinding. Wat betekent het oranje lampje? Ik kon het in de Ziggo geavanceerde internet handleiding niet vinden..
De helpdesk zegt het wel goed... Wifi afzonderlijk kunnen ze niet uitzetten. Ze kunnen wel de routerfunctie uitzetten met als gevolg dat ook de wifi functionaliteit wegvalt.

Het gevolg is dus dat je een publiek IP adres krijgt op het apparaat aan het modem., met de routerfunctie krijg je daar gewoon een prive (LAN) IP adres.

Je zal waarschijnlijk nu nog een router moeten installeren.
Ik heb overigens geen idee wat de betekenis van het lampje is.

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 18-11-2014 09:15 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als het online lampje op de Cisco brandt staat de routerfunctie uit en heb je dus een bridged modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bedankt, ik snap het nu. Blijkbaar werkt nu alleen LAN poort 1 nog, mijn router is op dit moment verbonden met LAN poort 4. Als ik thuis ben ff kabeltje op andere poort aansluiten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Wokschotel schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:10:
[...]
Ja, duh, maar ik heb een splitter nodig. De enige vraag die ik dus heb is of een 'kabelkeur' splitter naar verwachting beter z'n werk doet dan een 2 euro-splitter van de bouwmarkt. Als dat niet zo is, dan koop ik wel een versterker.
De theorie is ja, de praktijk weet je niet tot je het probeert. Voor hetzelfde geld is die 2 euro-splitter van de bouwmarkt prima.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Timmert schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:17:
Als het online lampje op de Cisco brandt staat de routerfunctie uit en heb je dus een bridged modem :)
Zo staat het niet in de manual hoor. Daar staat dat als het online ledje groen brandt, het wifi gedeelte goed werkt. Over een andere kleur staat er niks, maar kennelijk betekent de kleur oranje dat wifi nu uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt ook WiFi uitzetten zonder dat dat lampje oranje wordt. Het geeft dus puur de routed/bridged status aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Laatst online: 27-07-2020
Vanacht was er onderhoud in mijn buurt, en nu ontvang ik nog maar 1.50mbit download (upload normaal) ipv de normale 200 ofzo die ik hoor te vangen. Meer mensen regio Hoorn die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Proxzor, heb je jouw modem al een power-cycle gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
ralph075 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:01:
Proxzor, heb je jouw modem al een power-cycle gegeven?
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Blijkt niet voor iedereen altijd even vanzelfsprekend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hier in Risdam Noord geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Ziggo ziet dat de modem slecht te bereiken is, ze willen hiervoor een monteur een sturen om te kijken wat er gaande is. Vind het wel erg toevallig dat het precies een uur na de werkzaamheden ineens ruk is, lijkt me dat een monteur sturen ook weinig zin heeft. Modem meerdere keren voor 5 minuten eruit gegooid maar helaas heeft het weinig effect. Weer een effectieve onderhoud van Zuiggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me juist erg nuttig. Kan die monteur ook gelijk in de straatkast kijken wat er verkeerd is ingesteld.

edit: Dit is dus de normale werkwijze. Jouw modem is niet goed uit te lezen door ziggo. Dus tussen de straatkast en je modem gaat er iets mis, en dat moet worden uitgelezen door de monteur.
Soms is het iets simpels en is het duidelijk mis in de straatkast. Soms moet je juist wel de boel doormeten bij de klant zelf. Je wilt niet de gok maken dat de klant thuis is dus wordt er een afspraak gemaakt.

[ Voor 85% gewijzigd door job op 19-11-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 23:26
Proxzor schreef op woensdag 19 november 2014 @ 02:20:
Ziggo ziet dat de modem slecht te bereiken is, ze willen hiervoor een monteur een sturen om te kijken wat er gaande is. Vind het wel erg toevallig dat het precies een uur na de werkzaamheden ineens ruk is, lijkt me dat een monteur sturen ook weinig zin heeft. Modem meerdere keren voor 5 minuten eruit gegooid maar helaas heeft het weinig effect. Weer een effectieve onderhoud van Zuiggo!
wat moeten ze dan doen ... ?

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Gisteren is door een monteur de ubee omgezet naar een cisco.
(Bij de ubee viel de wifi radio gewoon voor een paar dagen uit).

Zijn er nog verschillen of bepaalde instellingen waar ik rekening mee moet houden?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:51
ocn schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:11:

Power, DS en US zijn overigens allemaal groen. Dus alleen Online = oranje. Verder branden er geen lampjes.
Waarom bel je de helpdesk om Wi-Fi uit te laten zetten?
Dat kan je gewoon zelf doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
-edit nvm

[ Voor 84% gewijzigd door MTDjassen op 19-11-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Dennis-L schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:53:
[...]

Waarom bel je de helpdesk om Wi-Fi uit te laten zetten?
Dat kan je gewoon zelf doen :/
Hij heeft zijn modem nu dus in bridge gezet omdat hij het beter dacht te weten dan de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
job schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:28:
Lijkt me juist erg nuttig. Kan die monteur ook gelijk in de straatkast kijken wat er verkeerd is ingesteld.

edit: Dit is dus de normale werkwijze. Jouw modem is niet goed uit te lezen door ziggo. Dus tussen de straatkast en je modem gaat er iets mis, en dat moet worden uitgelezen door de monteur.
Soms is het iets simpels en is het duidelijk mis in de straatkast. Soms moet je juist wel de boel doormeten bij de klant zelf. Je wilt niet de gok maken dat de klant thuis is dus wordt er een afspraak gemaakt.
Ja dat is dus heel krom, want als ze nou even wat slimmer zijn kijken ze naar meer mensen in de regio en kijken ze hoe de verbinding tussen hun modem en de straatkast is. Heb vroeg vanochtend ook al een bericht geplaatst op hun eige forum, en toevallig zijn er al een aantal mensen met dezelfde postcode die zich melden met het probleem. Dan heeft het weinig zin om naar mijn modem toe te gaan want dan is het duidelijk dat het zeker niet mijn probleem is.

Ik heb al een aantal keren een monteur voor de deuren gehad die er geen bal verstand van heeft, ik heb daarom ook zeer weinig vertrouwen in het ontvangen van een monteur want die lullen meestal allemaal hetzelfde verhaaltje waar de fout zeker nooit ligt. Paar jaar geleden ook onstabiel internet gehad, toen heb ik een half jaar lang heel slecht internet ontvangen omdat het netwerk in de regio overbelast was. Ziggo weigerde het te erkennen, verschillende monteuren aan de deur gehad en allemaal zeiden ze wat anders, totdat het probleem zich automatisch na deze 6 maanden er mee op hield. Dus je kan wel een beetje zien waarom ik weinig vertrouwen in het bedrijf zelf heb. Overstappen zou ik graag doen, alleen is er niet veel beschikbaar hier, dus ja wat moet je dan he :-(

• MTDjassen
Kort vraagje: Ik probeer een TP-link router aan te sluiten op m'n ziggo cisco modem. Die staat in bridge modus en is met utp vanaf poort 1 verbonden met de WAN van m'n TP-LINK. DHCP op de TP-link staat aan. Voor zover ik weet moet alles dan automatisch gaan toch? Of vergeet ik een instelling? Internet werkt in ieder geval (nog niet). Iemand tips?

• nooberke
  • Nu online
MTDjassen schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:02:
Kort vraagje: Ik probeer een TP-link router aan te sluiten op m'n ziggo cisco modem. Die staat in bridge modus en is met utp vanaf poort 1 verbonden met de WAN van m'n TP-LINK. DHCP op de TP-link staat aan. Voor zover ik weet moet alles dan automatisch gaan toch? Of vergeet ik een instelling? Internet werkt in ieder geval (nog niet). Iemand tips?
Alles al een keertje herstart?

• MTDjassen
Shit :X. Jr hoopt toch dat dit soort dingen je niet overkomen. Router had ik gereboot, modem nog niet. Nu werkt alles naar behoren. Bedankt en met excuses ;)

Verwijderd

Ik heb hier een Cisco EPC3928AD modem/router staan.

Sinds vandaag schijnt de USB poort geactiveerd te zijn, ik zag in mijn netwerkoverzicht opeens een Windows machine genaamd BRCM-LVS staan, USB stick met wat bestanden in het modem gestoken en ik kan de inhoud via het netwerk benaderen.

In het modem setup menu staat media server nog steeds disabled en greyed out. Die heeft ook een andere netwerknaam, n.l. BRCM-DVS.

Is m'n modem stervende of is Ziggo bezig de USB poort in te schakelen?

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Ik heb sinds vandaag echt veel te hoge latency, zo gemiddeld rond de 100ms, terwijl dat normaal toch rond de 14/15ms is.. Iemand ook last van? Regio Zoetermeer.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2wp87ti.png

Iemand nog meer last van? Het zijn geen spikes, maar het is constant. Behoorlijk irritant bij het gamen..

Edit: reset heb ik al uitgevoerd, heeft niets geholpen...

Ah, nevermind.. Er werd gedownload op het netwerk wat ik niet in de gaten had :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door Batiatus op 20-11-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:26:

Sinds vandaag schijnt de USB poort geactiveerd te zijn, ik zag in mijn netwerkoverzicht opeens een Windows machine genaamd BRCM-LVS staan, USB stick met wat bestanden in het modem gestoken en ik kan de inhoud via het netwerk benaderen.

In het modem setup menu staat media server nog steeds disabled en greyed out. Die heeft ook een andere netwerknaam, n.l. BRCM-DVS.

Had ik ook toen ik m'n modem nog in router-mode had staan. Sinds ik hem in bridge heb staan zie ik hem niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik sinds dinsdag dezelfde. Die USB-netwerk-schijf-functie zag ik altijd al en de mediaserver-instellingen waren ook gewoon beschikbaar.

Ik heb zelf een andere vraag. Heeft iemand Windows RDP werkend gekregen? Ik had hiervoor die niet-wifi Ubee icm verschillende rouders, en daar werkte het gewoon.

Nu zou ik poort 3389 moeten openzetten in de router, maar ik snap de logica daarachter niet. Immers moet deze voor alle PC's open worden gezet, toch? En dat kan toch niet? Niet dat het wel werkt wanneer ik maar één PC open zet en die probeer te benaderen...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:25
Ik wil een CI+ module kopen voor mijn (nog aan te schaffen) Sony KDL-42W705. Ik heb nog een Ziggo smartcard (nu nog in gebruik met een alphacrypt). Maakt het uit of ik een Neotion, Smit of Quantis CI+ module aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:36
Beiden (Smit en Quantis) werken in mijn Sony TV's (2013) prima.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merk maakt niet uit. Als je een CI+ 1.3 module koopt kun je ook gebruikmaken van Ziggo's interactieve diensten. Een CI+ 1.2 module geeft je die mogelijkheid niet (al kun je de meeste van die interactieve functies sowieso al via je Smart TV functionaliteit doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Proxzor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:55:
Vanacht was er onderhoud in mijn buurt, en nu ontvang ik nog maar 1.50mbit download (upload normaal) ipv de normale 200 ofzo die ik hoor te vangen. Meer mensen regio Hoorn die hier last van hebben?
Het is wel heel toevallig dat ik sinds vandaag (en volgens mijn vriendin schijnbaar al een paar dagen) dit probleem ook heb en ook in Hoorn woon.

Wat is de actie van Ziggo bij jou geweest? En is het probleem al opgelost?

/edit
Ik heb nu een Ubee modem en wil kijken of ik een Cisco kan krijgen. Wordt de Cisco als beter gezien vergeleken met de Ubee? WIFI gebruik ik een Engenius voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Damocles.NL op 23-11-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het maakt weinig uit, maar persoonlijk (en er gaan meerdere modems per dag door mijn handen) heb ik een voorkeur voor Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Vanwege mijn verhuizing heeft Ziggo mij een nieuwe modem gestuurd. Had een Ubee, kreeg nu een Cisco.

Uit de brief die ik kreeg begrijp ik dat mijn modem opnieuw geactiveerd moet worden. Wordt de aansluiting dan aan het MAC adres van het modem gekoppeld? Dan wordt het daarna denk ik lastig om te switchen tussen Ubee en Cisco of niet? Zou ze eigenlijk wel willen vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zodra het nieuwe modem is geactiveerd, wordt de oude automatisch gedeactiveerd. Die kun je daarna weer activeren op dezelfde manier als de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Mijn Humax 5100C en 5300C zijn een update aan het binnenhalen (Ziggo-Zuid) die vermoedelijk vanaf vanochtend klaar stond.

Iemand enig idee wat er gewijzigd is/word?

[ Voor 16% gewijzigd door andy88 op 24-11-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 00:36
andy88 schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:22:
Mijn Humax 5100C en 5300C zijn een update aan het binnenhalen (Ziggo-Zuid) die vermoedelijk vanaf vanochtend klaar stond.

Iemand enig idee wat er gewijzigd is/word?
Aanpassingen:
- Opname-icoon aangepast
- Diverse aanpassingen betreffende werking van ZIGGO On Demand
- Timer afhandelingen aanpassingen
- DST aangepast (Zomer/winter wisseling)
- Bewerken kanalenlijst verbeterd
- NAS-verbinding verbeterd
- Verbeterde samenwerking Twonky server/Philips symply filesharing
- Geen fabriekshersel meer noodzakelijk om WiFi connectie te herstellen
- Werking WiFi-stick verbeterd
- % en & teken toegevoegd voor WiFi-password
- Aanpassing zichtbaarheid duur Rode knop (eenmalig)
- Aanpassing signaalsterkte naar werkelijk waarde (niet meer 100%) Uitsluitend van toepassing voor 5300C.
- Tekstaanpassingen in het Guide-Zoek menu
- France 2: ondertiteling gecorrigeerd
- SPDIF uitgangssignaal aangepast
- Update procedure aangepast (van 1/uur naar 1/week)
- Default afstemgegevens aangepast naar: Freq=47400 en Netwerk-ID=5555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Timmert schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:59:
Zodra het nieuwe modem is geactiveerd, wordt de oude automatisch gedeactiveerd. Die kun je daarna weer activeren op dezelfde manier als de Cisco.
Ok. Kan dat activeren van de Ubee nadat ik de Cisco heb geactiveerd met dezelfde activeringscode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

musicfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:28:
[...]

Ok. Kan dat activeren van de Ubee nadat ik de Cisco heb geactiveerd met dezelfde activeringscode?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Mooi dan zijn er meerdere bugs opgelost waar ik zelf last van had.

- Aanpassing signaalsterkte naar werkelijk waarde (niet meer 100%) Uitsluitend van toepassing voor 5300C.
- Geen fabriekshersel meer noodzakelijk om WiFi connectie te herstellen

heb ze zelf vanwege het wifi issue al een tijdje aan de UTP zitten, verder top decoder vind ik

[ Voor 18% gewijzigd door andy88 op 24-11-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Hier gisteravond ook de update gehad op de5300C.

Ik dacht dat de signaalsterkte van de 5300C beter was omdat het op 100% stond.
Bij een oude Samsung-dcb-b270r digitale ontvanger was dat rond de 85%.

Ik dacht dus eerst dat de firmware-update van de 5300C de signaalsterkte had verslechterd. 8)7

Verder is de 5300C een prima interactieve decoder en een goede vervanger van de oude niet-interactieve decoder.
De Samsung houd ik wel als reserve....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:22

ralpje

Deugpopje

Ik heb zojuist in combinatie met een contractverlening van een jaar een ITV HD Recorder weten los te praten bij Ziggo.
Weet iemand welk model er nu standaard geleverd wordt? Dan kan ik me alvast een beetje inlezen ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88

Die functie staat bij mijn ouders al sinds juni of juli 'aan'.
Met 'aan' bedoel ik dat hij bij netwerklocaties te zien is maar uit staat in de modem config.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/godme3w51/bng.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Normaliter lees je vooral negatieve/horror verhalen, daarom is een andere insteek:

Tot nu toe goede ervaring met de klantenservice van Ziggo bij een vervelende situatie....als ze het donderdag volledig oplossen zou dat echt boven verwachting snel zijn

Maandag:
Verhuist,0 signaal op de kabel
~16:00 gebeld naar Ziggo...monteur kon al volgende dag tussen 8 en 12 (boven verwachting snel)

Dinsdag:
~11:30 monteur, blijken vier "storingen" op de kabel te zitten over een kabel van circa 70 meter
Lijn loopt momenteel naar eindversterker twee huizen verderop echter staat er ook een eindversterker op ons eigen perceel, een stuk dichterbij

Volgens monteur twee oplossingen:
De huidige kabel repareren
Een nieuwe kabel trekken vanaf de eindversterker op ons perceel

Zijn voorkeur had de tweede optie echter moest hij dit doorspelen naar hogerhand om hier goedkeuring voor te krijgen

Na wat belletjes en het noteren van ons telefoonnummer was hij omstreeks ~12:00 weer weg

~13:45 telefoon van "Teletronika" soort van onderaannemer welke komt graven voor Ziggo, eerstvolgende mogelijkheid voor hun was donderdagochtend

~15:00 telefoon van de monteur met extra bevestiging dat het geregeld was en dat ze voor de tweede optie gaan

Ben benieuwd of donderdag alles goed gaat! De afwikkeling gaat tot nu toe in ieder geval veel sneller en klantvriendelijker dan verwacht....

Ging uit van het ergste toen ik begreep dat de buitenkabel het probleem was. Je hoort zo vaak verhalen van lang wachten en van het kastje naar de muur gestuurd worden O-)

Ook complimenten voor de vriendelijke, meedenkende, monteur welke ook nog netjes aan het eind van de dag nog eens extra terugkoppelde dat de graafploeg zou komen _/-\o_

Hopelijk donderdag een berichtje vanaf onze eigen Ziggo lijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Had hier iemand net ook kort geen verbinding? Ik, samen met twee collega's en nog een andere klant met allen Ziggo als ISP verloren net verbinding gedurende pak 'm beet een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:36
Volgens mij lagen DNS servers heel even eruit.
Heb alles ff in router omgezet naar OpenDNS en was meteen weer prima.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
MacBreQ schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:28:
Had hier iemand net ook kort geen verbinding? Ik, samen met twee collega's en nog een andere klant met allen Ziggo als ISP verloren net verbinding gedurende pak 'm beet een minuut.
Daar heb ik elke dag wel een aantal keer last van, op alle apparaten aangesloten op WiFi. Op een Windows pc verschijnt een geel driehoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
tcviper schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:51:
Volgens mij lagen DNS servers heel even eruit.
Heb alles ff in router omgezet naar OpenDNS en was meteen weer prima.
Ik had niks veranderd en het was echt na een minuut weer up. Kan zijn dat de DNS dus niet echt de reden was... Een collega kon ook niet op IP naar 8.8.8.8 pingen. Alles is bekabeld, dus niet met Wi-Fi.

[ Voor 11% gewijzigd door MacBreQ op 26-11-2014 16:45 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]