Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joery90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Goede morgen,

Ik heb problemen met ziggo horizon box (samsung) misschien dat iemand het zelfde probleem heeft.

Het lijkt erop alsof mijn horizonbox af en toe niets meer uit wil zenden.
Nou heb ik een nieuwe gekregen maar krijg steeds weer het verhaal terug.
Zit je een serie te kijken en ineens valt het beeld eerst 2 sec weg daarna valt het beeld weg en geeft mijn televisie de melding

"Geen signaal op "desbetreffende hdmi poort". maakt niet uit welke bij elke doet die dit )
(1) Controleer de kabel aansluitingen en de instellingen van uw bronapparataar.
(2) Druk op de afstandsbediening op source om het aangesloten bronapparaat te selecteren.

Nou lijkt mij optie 2 overbodig.
HDMI Kwaliteit op verschillende bronnen heb ik ook al geprobeerd.
De yyr.4.4.2 instellingen zeg maar.

Coax is vervangen verschillende hdmi kabels geprobeerd. Maar probleem blijft zich voor doen.

Heeft iemand dit voorval al eens meegemaakt of kan iemand mij hiermee helpen monteur komt ook langs van upc (ziggo ) maar die zal toch zeggen de box werkt dus kan ik niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

joery90 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:48:
Goede morgen,

Ik heb problemen met ziggo horizon box (samsung) misschien dat iemand het zelfde probleem heeft.
KNIP
Dat is hier offTopic, beter kun je je vraag hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joery90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Super ga ik doen dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47

Q-bone

Dusss...

Zijn er meer mensen met het volgende probleem?

Model Technicolor 7210

Als de modem herstart heeft de 5ghz wifi +- 10minuten nodig om online/zichtbaar te zijn. Lan alsmede 2.4ghz zijn gelijk zichtbaar.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03

Wildfire

Joy to the world!

Freggel_United schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Daar heb je een heel valide punt... Maar nu blijft mijn punt ook geldig, de groene coax is te kort om er iets fatsoenlijks mee te kunnen doen, en aangezien het nu een brakke zooi is (WCD hangt half uit de muur) wil ik toch iets (laten) doen om het te fatsoeneren...
Ik ken het probleem. Lastig ja. Destijds (in 1999) toen hier Ziggo kwam (nou ja, destijds Essent Kabelcom) gaf de monteur al aan dat de groene coax niet korter had mogen zijn. Anders had er een nieuwe kabel moeten komen.

Ach, al had dat gemoeten... het wijkkastje waar wij op zitten staat op letterlijk anderhalve meter van mijn modem :P

Wat wel een beetje jammer is dat het destijds niet echt goed mogelijk was om de WCD aan de muur te monteren. Als gevolg ligt 'ie nu los op de grond, maar goed het heeft vanaf 1999 zo prima gewerkt en haal met de huidige 200mbit ook netjes de volwaardige 200mbit :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 11-08-2015 15:38 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:34
Al sinds vanmorgen 11:00 een complete storing in heel Culemborg. Postcodes 4101, 4102, 4104 en 4105 zijn in ieder geval getroffen. Zowel internet als TV zijn down. De storingswebsite van Ziggo meldde eerder nog dat de verwachtte oplostijd 17:30 was, maar inmiddels al 20:30. Iemand enig idee of insider information wat er aan de hand is? Kabelbreuk? SPOF?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 09:57
Q-bone schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:36:
Zijn er meer mensen met het volgende probleem?

Model Technicolor 7210

Als de modem herstart heeft de 5ghz wifi +- 10minuten nodig om online/zichtbaar te zijn. Lan alsmede 2.4ghz zijn gelijk zichtbaar.
Klinkt alsof hij op een DFS / TPC kanaal is ingesteld.
Gebeurt dit ook als je een niet DFS kanaal kiest, bijvoorbeeld 36 of 40?
joery90 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:48:
Coax is vervangen verschillende hdmi kabels geprobeerd. Maar probleem blijft zich voor doen.

Heeft iemand dit voorval al eens meegemaakt of kan iemand mij hiermee helpen monteur komt ook langs van upc (ziggo ) maar die zal toch zeggen de box werkt dus kan ik niets veranderen.
Nou nee, de box werkt niet, anders had je bovenstaande klacht niet natuurlijk.
Als je nu ook nog een andere HDMI poort op je TV test heb je je eigen situatie geheel uitgesloten en moet het probleem wel bij de Horizon doos zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door andy88 op 11-08-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 21:55
Merk de laatste tijd (volgens mij sinds ik een Ziggo-busje bij de wijkast zag staan, maar dat zou ik ook verkeerd kunnen hebben) dat m'n internet niet meer zo lekker werkt als eerst. Dit uit zich in:
- netflix die terugschakeld naar SD weergave in plaats van HD;
- filmpjes op dumpert bijvoorbeeld die nauwelijks willen laden;
- laden van internetpagina's is traag, het duurt meerdere seconden voordat er ook maar iets op het scherm verschijnt waarna afbeeldingen e.d. nog langer op zich laten wachten.

Net gebeld met de klantenservice en wat tests gedaan voor de downloadsnelheid. Hier komen erg wisselende waarden uit. Onderstaand de waarden uit m'n modem. Voor zover ik begrepen heb zijn de waarden aan de hoge kant, hoe zien jullie dit?

About
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 38:c8:5c:10:7d:18
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc
Firmware Name: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc.bin
Firmware Build Time: Jun 11 11:11:07 2013
Cable Modem Status: Operational

Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 9.0 dBmV 34.8 dB
Channel 2: 10.2 dBmV 35.5 dB
Channel 3: 10.0 dBmV 35.9 dB
Channel 4: 9.5 dBmV 35.6 dB
Channel 5: 9.4 dBmV 35.3 dB
Channel 6: 9.1 dBmV 35.0 dB
Channel 7: 8.7 dBmV 34.8 dB
Channel 8: 8.3 dBmV 34.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 41.9 dBmV
Channel 2: 43.1 dBmV
Channel 3: 42.1 dBmV
Channel 4: 41.6 dBmV

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 11-08-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 09:47

Q-bone

Dusss...

andy88 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:53:
[...]

Klinkt alsof hij op een DFS / TPC kanaal is ingesteld.
Gebeurt dit ook als je een niet DFS kanaal kiest, bijvoorbeeld 36 of 40?

[...]
36 ingesteld en komt gelijk online. Heel erg bedankt, de helpdesk kwam er niet uit...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:34
Napsju schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:36:
Al sinds vanmorgen 11:00 een complete storing in heel Culemborg. Postcodes 4101, 4102, 4104 en 4105 zijn in ieder geval getroffen. Zowel internet als TV zijn down. De storingswebsite van Ziggo meldde eerder nog dat de verwachtte oplostijd 17:30 was, maar inmiddels al 20:30. Iemand enig idee of insider information wat er aan de hand is? Kabelbreuk? SPOF?
Nog steeds!! Moet toch wel een erg hardnekkig probleem zijn om een hele stad met 30.000 inwoners al 11 uur lang af te sluiten. Iedereen heeft het er over. Inmiddels is de verwachtte oplostijd 23:30. Moet niet gekker worden.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 06:30
Napsju schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:04:
[...]

Nog steeds!! Moet toch wel een erg hardnekkig probleem zijn om een hele stad met 30.000 inwoners al 11 uur lang af te sluiten. Iedereen heeft het er over. Inmiddels is de verwachtte oplostijd 23:30. Moet niet gekker worden.
Stel ze hebben een glasvezel kabel geraakt op een zeer ongelukkige plaats en reparatie duurt langer dan verwacht?

Dit zijn dingen die gebeuren en zijn lang niet te vermijden. Klagen heeft geen zin. Rustig afwachten het gaat vanzelf weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 23:41
Niek_ schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:33:
Merk de laatste tijd (volgens mij sinds ik een Ziggo-busje bij de wijkast zag staan, maar dat zou ik ook verkeerd kunnen hebben) dat m'n internet niet meer zo lekker werkt als eerst. Dit uit zich in:
- netflix die terugschakeld naar SD weergave in plaats van HD;
- filmpjes op dumpert bijvoorbeeld die nauwelijks willen laden;
- laden van internetpagina's is traag, het duurt meerdere seconden voordat er ook maar iets op het scherm verschijnt waarna afbeeldingen e.d. nog langer op zich laten wachten.

Net gebeld met de klantenservice en wat tests gedaan voor de downloadsnelheid. Hier komen erg wisselende waarden uit. Onderstaand de waarden uit m'n modem. Voor zover ik begrepen heb zijn de waarden aan de hoge kant, hoe zien jullie dit?

About
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 38:c8:5c:10:7d:18
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc
Firmware Name: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc.bin
Firmware Build Time: Jun 11 11:11:07 2013
Cable Modem Status: Operational

Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 9.0 dBmV 34.8 dB
Channel 2: 10.2 dBmV 35.5 dB
Channel 3: 10.0 dBmV 35.9 dB
Channel 4: 9.5 dBmV 35.6 dB
Channel 5: 9.4 dBmV 35.3 dB
Channel 6: 9.1 dBmV 35.0 dB
Channel 7: 8.7 dBmV 34.8 dB
Channel 8: 8.3 dBmV 34.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 41.9 dBmV
Channel 2: 43.1 dBmV
Channel 3: 42.1 dBmV
Channel 4: 41.6 dBmV
Waardes zijn goed.

Downstream moet tussen -8 en +11dbmv zijn. En Downstream SNR > 32
Upstream Power < 55

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
SuperVeloce schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

Waardes zijn goed.

Downstream moet tussen -8 en +11dbmv zijn. En Downstream SNR > 32
Upstream Power < 55
Dank voor je reactie. Aardig stukje terug gebladerd maar deze waardes niet kunnen vinden. Weet ik in ieder geval dat het hier niet aan ligt. Verder zoeken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 23:41
Niek_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:35:
[...]

Dank voor je reactie. Aardig stukje terug gebladerd maar deze waardes niet kunnen vinden. Weet ik in ieder geval dat het hier niet aan ligt. Verder zoeken dus :)
En je hebt het over wisselende snelheden internet, je test toch wel bekabeld? Want WiFi is sowieso niet altijd hetzelfde.
Je kan eens modem en router uit zetten en weer aan.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Gister gebeld met de helpdesk, vind wifi waardeloos, nu gaven ze aan dat er op de site van ziggo een programma staat om het beste wifi kanaal te zien.

Nu kan ik het alleen niet vinden, hebben jullie de link er van?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 22:43
Mars18 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:35:
Gister gebeld met de helpdesk, vind wifi waardeloos, nu gaven ze aan dat er op de site van ziggo een programma staat om het beste wifi kanaal te zien.

Nu kan ik het alleen niet vinden, hebben jullie de link er van?
Ik niet, maar je kunt ook inSSIDer gebruiken: http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

• Niek_
SuperVeloce schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

En je hebt het over wisselende snelheden internet, je test toch wel bekabeld? Want WiFi is sowieso niet altijd hetzelfde.
Je kan eens modem en router uit zetten en weer aan.
Test inderdaad bekabeld. Daarnaast zowel direct na de modem als direct na de router getest. Lijkt erop dat de modem aan/uit actie van eergisteren succes heeft gehad. Klantenservice had het over upstreamkanalen die niet goed leken te werken tot een bepaald tijdstip. Dat was rondom het ment dat ik de modem aan/uit gezet heb. Vanavond nieuw test draaien en daarna belt Ziggo weer even terug. Prima service tot nu toe.

Anoniem: 146055

Ziggo begint steeds duurder en duurder te worden. Tijd om een nieuw contract af te sluiten bij een concurrent, tenzij de afdeling opzeggingen nog steeds een fikse korting mag geven. Iemand enig idee hoeveel procent je kunt afdingen?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 13-08-2015 14:45 ]

• plofkip
  • Laatst online: 08-05 22:43
Niek_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Test inderdaad bekabeld. Daarnaast zowel direct na de modem als direct na de router getest. Lijkt erop dat de modem aan/uit actie van eergisteren succes heeft gehad. Klantenservice had het over upstreamkanalen die niet goed leken te werken tot een bepaald tijdstip. Dat was rondom het ment dat ik de modem aan/uit gezet heb. Vanavond nieuw test draaien en daarna belt Ziggo weer even terug. Prima service tot nu toe.
Eerst maar afwachten of je terug gebeld wordt :p Ik hoop voor je dat 'Ziggo' zicht beter aan z'n woord houdt dan 'UPC'. :X

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:57
Anoniem: 146055 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:41:
Ziggo begint steeds duurder en duurder te worden. Tijd om een nieuw contract af te sluiten bij een concurrent, tenzij de afdeling opzeggingen nog steeds een fikse korting mag geven. Iemand enig idee hoeveel procent je kunt afdingen?
In eerste instantie wil ik kort reageren op de concurrentie. Deze begint steeds kleiner en kleiner te worden. Het lijkt ook haast of KPN en Ziggo, de 2 grote jongens in de markt, afspraken met elkaar maken. De abonnementen zijn haast net zo duur, de services die ze bieden zijn bijna gelijk. Het verschil is minimaal.

Het beste moment om over te stappen naar Ziggo is eigenlijk als een concurrent een goede aanbieding heeft lopen. Hier zijn ze zeker gevoelig voor en doen dat ook echt moeite om je als klant te behouden (overigens is dit op moment erg 'hot' binnen Ziggo, er lopen namelijk teveel klanten weg). Daarnaast is de standaard korting die Ziggo nu bied, dus 6 maanden lang 34,95, al een zeer royale korting. Je kan proberen om deze ook te krijgen ook al verhoog je je internetsnelheid niet.

Toch blijft het bij Ziggo ook altijd zo dat je de juiste afdeling én juiste persoon moet spreken. Maar dat is bij meer klantenservices zo.

Anoniem: 146055 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:41:
Het probleem is dat er geen concurrentie op de kabel is, het enige medium dat concurrentie biedt is glasvezel wat nog maar in een klein gedeelte in NL beschikbaar is, want xDSL haalt het bij lange na niet.
Ik was allang op glas overgestapt als dat beschikbaar zou zijn, als je dat niet hebt dan is de kabel de enige optie als je ook snel internet wilt.

• Niek_
kipusoep schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Eerst maar afwachten of je terug gebeld wordt :p Ik hoop voor je dat 'Ziggo' zicht beter aan z'n woord houdt dan 'UPC'. :X
De eerste terugbelafspraak kwamen ze prima na dus heb daar zeker vertrouwen in.

Anoniem: 146055

Remmetje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:05:
[...]

In eerste instantie wil ik kort reageren op de concurrentie. Deze begint steeds kleiner en kleiner te worden. Het lijkt ook haast of KPN en Ziggo, de 2 grote jongens in de markt, afspraken met elkaar maken. De abonnementen zijn haast net zo duur, de services die ze bieden zijn bijna gelijk. Het verschil is minimaal.

Het beste moment om over te stappen naar Ziggo is eigenlijk als een concurrent een goede aanbieding heeft lopen. Hier zijn ze zeker gevoelig voor en doen dat ook echt moeite om je als klant te behouden (overigens is dit op moment erg 'hot' binnen Ziggo, er lopen namelijk teveel klanten weg). Daarnaast is de standaard korting die Ziggo nu bied, dus 6 maanden lang 34,95, al een zeer royale korting. Je kan proberen om deze ook te krijgen ook al verhoog je je internetsnelheid niet.

Toch blijft het bij Ziggo ook altijd zo dat je de juiste afdeling én juiste persoon moet spreken. Maar dat is bij meer klantenservices zo.
Volgens mij worden bestaande klanten uitgesloten van die kortingsactie.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:46

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 146055 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:36:
[...]
Volgens mij worden bestaande klanten uitgesloten van die kortingsactie.
Daar had UPC ook altijd een handje van, bestaande klanten zien ze liever vertrekken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• EEPROM
  • Laatst online: 04-03-2021
Pierre schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:18:
[...]

Daar had UPC ook altijd een handje van, bestaande klanten zien ze liever vertrekken.
Dan zijn ze zeer succesvol de laatste tijd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 17:27
In Tilburg west omgeving wandelbos is waarschijnlijk de kabel switch oid opgeblazen door een ingeslagen bliksem. Het was een hele felle flits zichtbaar door dichte rolluiken waardoor de TV uit ging en weer aan binnen een seconde. Gevolgd door harde donderslagen. Sindsdien krijgt de modem geen up en downstream connectie.
Hopelijk is het niet iets ernstigs. Nu proberen te slapen.

kom je net terug van 35+°c Turkije en dan krijg je dit ervoor terug :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:38
Net een update gehad per SMS én e-mail dat de storing in Waddinxveen (en omstreken?) verholpen zou moeten zijn. Ik ben benieuwd, heeft ze slechts een maand gekost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rvdvelden schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:
Net een update gehad per SMS én e-mail dat de storing in Waddinxveen (en omstreken?) verholpen zou moeten zijn. Ik ben benieuwd, heeft ze slechts een maand gekost....
Soms zijn storingen lastiger op te sporen dan je zou verwachten. Hoe graag ze zelf ook willen dat het opgelost is lukt dat gewoon soms niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-04 15:29

stx

Pierre schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:18:
[...]

Het oeroude hollandse altijd op geld uit zijn. Dit gaat echter bij elke provider zo, kijk maar eens naar bijv. de huidige acties van Xs4all -> In de actievoorwaarden daar staat ook dat je er alléén gebruik van kunt maken wanneer je er een dienst bijneemt. Net zoals bij Ziggo, daar kun je als bestaande klant wel gebruik maken van de actie, mits je nog geen internet hebt. Ik zit bijv. al 7 jaar bij Vodafone voor m'n mobiel (sim only), ik heb echt nog nooit gebruik kunnen maken van een aanbieding, mits ik een nieuwe abonnement (met nieuwe voorwaarden) en mobieltje afsloot. Uiteindelijk moeten we niet vergeten dat het een ISP onmogelijk 5 miljoen huishoudens jaarlijks dit soort grote kortingen kan aanbieden. Vaak (net als bij gas en elektra en je mobieltje) is het een kwestie van shoppen en wat vaker wisselen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
stx schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:03:
[...]

Het oeroude hollandse altijd op geld uit zijn. Dit gaat echter bij elke provider zo, kijk maar eens naar bijv. de huidige acties van Xs4all -> In de actievoorwaarden daar staat ook dat je er alléén gebruik van kunt maken wanneer je er een dienst bijneemt. Net zoals bij Ziggo, daar kun je als bestaande klant wel gebruik maken van de actie, mits je nog geen internet hebt. Ik zit bijv. al 7 jaar bij Vodafone voor m'n mobiel (sim only), ik heb echt nog nooit gebruik kunnen maken van een aanbieding, mits ik een nieuwe abonnement (met nieuwe voorwaarden) en mobieltje afsloot. Uiteindelijk moeten we niet vergeten dat het een ISP onmogelijk 5 miljoen huishoudens jaarlijks dit soort grote kortingen kan aanbieden. Vaak (net als bij gas en elektra en je mobieltje) is het een kwestie van shoppen en wat vaker wisselen misschien?
je zou wel bv één keer per 3 jaar mee horen te kunnen doen.

Het nadeel is dat je nu elk jaar moet overstappen op andere providers zodat je overal korting krijgt.

Ziggo wilde overigens nog wel eens mee gaan om klagende klanten toch dezelfde actiekorting te geven. UPC weet ik niet/

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-04 15:29

stx

UPC heeft ergens vorig jaar een aanbieding gehad welke voor alle klanten geldig was, dus ik verwacht dat als je daar een beetje pushed dat zeker ook wel lukt. Gewoon kwestie van bellen en overleggen.
Wat ik zelf wel eens gedaan heb is gebeld, aangegeven dat ik wilde opzeggen en op mijn vriendin's naam het weer wilde aanvragen om toch gebruik te kunnen maken van de actie, de medewerker bij de opzeg afdeling was het met me eens dat, dat iets omslachtiger was dan me gewoon ook van die actie gebruik te laten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
En alles werkt weer. Vanaf een uur of 1 tot nu heeft heel de boel plat gelegen hier in Rotterdam.

Ook bij meerdere buren even gevraagd, zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Hoe zijn doorgaans de ervaringen met de nieuwste AC modem van Ziggo, de Technicolor TC7210? En kun je deze modem/router krijgen via omruiling van een heel oud model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:36
Ook leuk. Horizon box were defect, of we even 9 dagen willen wachten op een monteur want eerder kan toch echt niet. Nou sorry maar als dat 9 dagen most heb je je zaken echt niet op order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
MediaZoo schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:46:
[...]

Soms zijn storingen lastiger op te sporen dan je zou verwachten. Hoe graag ze zelf ook willen dat het opgelost is lukt dat gewoon soms niet...
Het duurde al drie weken voordat ze überhaupt erkenden dat er een storing in de regio was, ondanks alle klachten die ze van verschillende kanten hebben ontvangen. Als je, in plaats van de klachten van je klanten serieus te nemen en (vrijwel) direct een problem te openen, alle individuele klachten alleen als incident afhandelt, dan duurt het inderdaad erg lang voordat je aan een root-cause-analysis begint. Daarme duurt het al helemaal lang alvorens de uiteindelijke oplossing er dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rvdvelden schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:09:
[...]

Het duurde al drie weken voordat ze überhaupt erkenden dat er een storing in de regio was, ondanks alle klachten die ze van verschillende kanten hebben ontvangen. Als je, in plaats van de klachten van je klanten serieus te nemen en (vrijwel) direct een problem te openen, alle individuele klachten alleen als incident afhandelt, dan duurt het inderdaad erg lang voordat je aan een root-cause-analysis begint. Daarme duurt het al helemaal lang alvorens de uiteindelijke oplossing er dan is.
Veel storingen zijn incidenten en totaal niet als een groep-storing te behandelen. Als ze iedere individuele storing gelijk zouden opschalen dan lopen de kosten uit de hand. Grotere storingen die directe invloed hebben op de continuïteit van de diensten worden door de systemen zelf gemeld. Spelen er echter storingen die niet continu aanwezig of die op de grens van wel of niet goed functioneren van diensten zitten dan worden die niet direct gemeld door het systeem. Daar komt nog eens bij dat de legio storingen zijn die door de klant ervaren worden en niet door een helpdesk of NOC te zien zijn. Dan heb je echt een monteur nodig die bij een "incident" is en de juiste stappen weet te bewandelen.

Ik ken een goed voorbeeld:

5x zelfde Incident op een zelfde cmts: Klant heeft geen internet na nieuw modem. Modem komt goed online (Perfecte signaalwaardes), krijgt juiste bootfile van de cmts, heeft juiste provisioning, telefonie werkt, krijgt een ip van de dhcp server, alles bedraad en draadloos aangesloten en maakt prima verbinding met modem. Resultaat geen internet.

Dit speelde alleen bij modems die nieuw online kwamen op de CMTS, bestaande modems geen probleem.Dit speelde op CMTS niveau de modems waren op verschillende nodes gekoppeld.

Een helpdesk medewerker kijkt in het modem en ziet niets bijzonders. Melding richting NOC, ja wij zien niets vreemds in de signaal waarden. Ligt bij de klant als antwoord. Opgeschaald wordt het niet, er zijn gemakkelijk 5000 modems op 1 CMTS aangekoppeld die goed werken en er waren slechts een handjevol meldingen van niet werkende internet verbindingen. Advies: Monteur vervang modem. Ja dat was net gedaan. Kortom opschalen naar grote storing omdat 0,5% van de modems niet online komt werkt niet.

Uiteindelijk na lang aandringen van één van de monteurs werd er via via een onderzoek gestart. Bleek de route table in de CMTS niet goed te staan. Alle nieuwe modems kregen een nieuw ip vanuit de bereikbare DHCP echter werdt het verkeer van en naar deze ip's niet gerouterd. Een kleine ding wat zo opgelost was en een hoop ellende opleverde voor enkele klanten. Opschalen naar grote storing? Nee, vakkundige analyse was hier de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:37

Bluebe

Roar

Pfff is het zondag heb je na een hele week + weekend te hebben gewerkt eindelijk tijd om weer achter je pc te kruipen heeft Ziggo een storing.... zag nog niks op hun website staan maar als je belt zeggen ze dat er een storing is in regio gelderland

[ Voor 26% gewijzigd door Bluebe op 16-08-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
Je vergelijkt een storing met 5 incidenten ten opzichte van een regionale storing waar minstens honderden klachten (als ik diverse fora mag geloven) over zijn binnengekomen bij Ziggo? Volgens mij vergelijk je appels met peren.

Natuurlijk is een degelijke analyse nodig door een vakman, maar die mag best iets eerder opgeschakeld worden dan na drie weken van continue klachten bij de helpdesk. Registratie en koppeling is de eerste stap, als dat niet goed geregeld is (en dat is het niet, want bij navraag bleek niets van mijn eerdere calls over dit issue te zijn opgeslagen in het systeem dat de helpdesk gebruikt), dan blijft het dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-05 14:26

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Wij hebben hier thuis een Ziggo modem dat zich gek gedraagt.

Aantal clients invullen -> 10
Geeft error, getal zou niet tussen de 1 en de 254 liggen.
Dit moet ik verbaasd accepteren door op de OK knop te klikken.
Vervolgens wordt het alsmaar gekker, in het invulveld staat nu een -3 die niet te veranderen is, want dan krijgen we gewoon weer dezelfde error.

Zat niks anders op dan een harde reset te geven om dit probleem op te lossen...

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen of is ons modem kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien even een screenshot maken, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Aantal clients invullen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 18:23

ye-roon

knaak

rvdvelden schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:
Ik zou kijken naar je router.

Die van mij was donderdag ineens gereset. Fabrieksinstellingen al me settings weg. Bij vrienden van me precies hetzelfde. Sindsdien iig geen last meer van problemen. Al is er wel iets veranderd in de manier hoe NAT behandeld word. Volgens Destiny though, zo'n melding: your NAT type has changed to Type 3, this could cause problems bla bla.

Ik dus dat ze gewoon bij iedereen de router hebben aangepast met firmware en dat het nu weer wel werkt. Wat dus zou betekenen dat ze iets veranderd hebben op de server die onze verbindingen monitored, waardoor nu onze router dus aangepast moest worden. Doet mij vermoeden dat ze dus ook internet hebben overgezet naar het UPC systeem, ondanks dat ze hier het Ziggo systeem voor zouden gebruiken.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Hallo,

Ik heb een vraag; Ik heb al lange tijd geen enkel probleem gehad met de router die ziggo standaard levert in de modem. Nu heb ik sinds weken er last van dat de verbinding heel slecht is op zowel kabel als wifi. De verbinding springt letterlijk van 40 mb naar 10 en dan weer naar 60 ect. Zowel upload als download. Ik heb 12/120 als snelheid.

Nu heb ik van Ziggo te horen gekregen dat het aan mijn netwerk zou liggen. De kabels zouden niet goed zijn. Terwijl ik ik hier net meer dan een jaar woon en nooit eerder problemen heb gehad. De kabels zijn nieuw aangelegd toen omdat het een nieuw appartement is.

Ik heb de aansluiting van de coax op de modem een keer losgemaakt en er opnieuw opgezet. Daarna heb ik de modem herstart. Toen leek het probleem opgelost te zijn. Alleen een aantal dagen begon het euvel weer. Na opnieuw opstarten kreeg ik weer het probleem een paar dagen later. Nu heb ik zojuist mijn modem helemaal opnieuw gereset. Dus fabrieksinstellingen teruggezet. Alleen het probleem blijft nu al gelijk aan houden. Wat zou ik het beste nog kunnen doen? Ziggo wilt meten maar in mijn ogen is de oorzaak een fout in de modem. Niet de kabel.

Het is de Cisco-Modem-Router. Het is wel de bedoeling dat er aan het einde van het jaar een echte router op komt. Maar die zal waarschijnlijk dezelfde problemen geven als ik dit probleem niet kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Misschien iets meer technische info geven:

- exact welke Cisco modem/router?
- wees duidelijk in snelheden. geef helder en met correcte eenheden (Mbps tenzij je goede reden hebt iets anders te gebruiken) aan wat je haalt, wanneer en hoe.

Dus niet "weken last van zowel op kabel als wifi met rondspringende resultaten", maar gewoon wat je meet wanneer en hoe, dus bijvoorbeeld:
Vanmiddag 16u 60Mbps bedraad, 40Mbps draadloos.
Vanavond 20u 10Mbps bedraad, 10Mbps draadloos.
Rond middernacht 40Mbps bedraad, 40Mbps draadloos.
Dan kunnen wij een beeld vormen van wat er aan de hand is. Alles op een hoop gooien garandeert dat niemand er heldere patronen in gaat zien :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik zal wat meer technische informatie geven.

Ik heb deze modem: Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Apps Voice Gateway. De snelheid die ik bij ziggo heb is 12 upload en 120 download.

De problemen doen zich erg willekeurig voor met de snelheid. Nu haal ik de volledige snelheid. Dit komt echter denk ik doordat ik net de modem er weer uit heb getrokken (minuut uit gelaten) en weer aan heb gezet. Ik ga het even allemaal op een rij zetten en kom hier deze week nog even op terug.

Dulse, ik heb een brother printer en deze staat eigenlijk altijd wel uit. Gezien ik deze nooit echt nodig heb.

[ Voor 10% gewijzigd door tom.cx op 17-08-2015 22:01 . Reden: Reactie Dulse ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

ThinkPadd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:05:
Misschien even een screenshot maken, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Aantal clients invullen? :?
Bij de DHCP instellingen, "number of CPEs".
Is een modem van Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:35
TheAncientDovah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

Bij de DHCP instellingen, "number of CPEs".
Is een modem van Ubee.
Wat probeer je te doen in dat menu? Je kunt deze beter ongemoeid laten.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Bo0bz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Wat probeer je te doen in dat menu? Je kunt deze beter ongemoeid laten.
Wij gebruiken nog een router in ons netwerk op dezelfde range.
Om te zorgen dat die voldoende clients kan hebben, hebben wij de clients van dat Ziggo prul beperkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
TheAncientDovah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:50:
[...]
Wij gebruiken nog een router in ons netwerk op dezelfde range.
Om te zorgen dat die voldoende clients kan hebben, hebben wij de clients van dat Ziggo prul beperkt. :)
Je kunt beter kiezen om de router als Access Point (AP) te configureren als je zowel wifi/lan van de router wilt gebruiken als van het modem. Als je helemaal geen wifi/lan van de ubee zet deze dan in bridge modus en de wifi uit.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Bo0bz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Je kunt beter kiezen om de router als Access Point (AP) te configureren als je zowel wifi/lan van de router wilt gebruiken als van het modem. Als je helemaal geen wifi/lan van de ubee zet deze dan in bridge modus en de wifi uit.
We hebben ook nog twee NASsen (bestaat dit woord? :? )
Die moeten we een vast IP adres geven en met het Ubee modem lukt dit helaas niet.

We hebben ook al overwogen om het modem als bridge in te laten stellen door Ziggo, maar dan vervallen de Wifi-spots. Die gebruiken wij veel, en dat zou dus zonde zijn.

Maar het netwerk is nu weer helemaal op orde hier. Alleen jammer dat Ziggo er met dat modem zo'n zooitje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
TheAncientDovah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Die moeten we een vast IP adres geven en met het Ubee modem lukt dit helaas niet.

We hebben ook al overwogen om het modem als bridge in te laten stellen door Ziggo, maar dan vervallen de Wifi-spots. Die gebruiken wij veel, en dat zou dus zonde zijn.

Maar het netwerk is nu weer helemaal op orde hier. Alleen jammer dat Ziggo er met dat modem zo'n zooitje van maakt.
Ik heb mijn modem in bridge staan en kan gewoon gebruik maken van de wifispots. Is wel een voorheen UPC modem (weet niet of dit uitmaakt). Kun je gewoon vanuit de router vast ip voor de NASjes instellen en de rest met dynamic ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
TheAncientDovah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:09:
Het is niet de mooiste oplossing maar in de meeste NASsen heb je de mogelijkheid om daarbinnen een vast IP in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
ye-roon schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

Ik zou kijken naar je router.

Die van mij was donderdag ineens gereset. Fabrieksinstellingen al me settings weg. Bij vrienden van me precies hetzelfde. Sindsdien iig geen last meer van problemen. Al is er wel iets veranderd in de manier hoe NAT behandeld word. Volgens Destiny though, zo'n melding: your NAT type has changed to Type 3, this could cause problems bla bla.

Ik dus dat ze gewoon bij iedereen de router hebben aangepast met firmware en dat het nu weer wel werkt. Wat dus zou betekenen dat ze iets veranderd hebben op de server die onze verbindingen monitored, waardoor nu onze router dus aangepast moest worden. Doet mij vermoeden dat ze dus ook internet hebben overgezet naar het UPC systeem, ondanks dat ze hier het Ziggo systeem voor zouden gebruiken.
Nagekeken, maar bij mij stond alles nog goed, voor zover ik kon overzien.

Op dit moment echter helemaal geen internet meer, modem reset haalt niets uit, lijkt in een soort loop vast te zitten, zelfs na meerdere keren uit en aan te zetten. :F

[ Voor 0% gewijzigd door rvdvelden op 18-08-2015 22:24 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
rvdvelden schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Nagekeken, maar bij mij stond alles nog goed, voor zover ik kon overzien.

Op dit moment echter helemaal geen internet meer, modem reset haalt niets uit, lijkt in een soort loop vast te zitten, zelfs na meerdere keren uit en aan te zetten. :F
nieuws: Ziggo kampt met dns-storing - update :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm.... had al OpenDNS dus merkte er nog niets van. Maar heb nu veel time-outs op de verbinding en als al geen time-outs zijn, is de ping naar bv. Tweakers.net rond de 90ms.

Blijkbaar heeft de ddos ook invloed op de verbindingen an sich nu... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
Dank je, verklaart inderdaad dat de boel plat lag. ;)
Gisteren even via mijn mobiel hier gepost, verder niet gekeken bij het nieuws op Tweakers, was toch tijd om te gaan slapen. Goed om te weten wat de oorzaak was, ben wel benieuwd waarom Ziggo geen ddos-bescherming heeft, of zouden ze die wel hebben maar niet afdoende gewerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag net in mijn TC7200 dat hij gisterennacht een firmware-update heeft gehad, nu STD6.02.24.
Iemand enig idee wat er veranderd is?

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

TonVH schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

Het is niet de mooiste oplossing maar in de meeste NASsen heb je de mogelijkheid om daarbinnen een vast IP in te stellen.
Als ik dat zo doe, welk IP pakt de NAS dan als deze bezet is?
Anoniem: 192811 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:16:
Zag net in mijn TC7200 dat hij gisterennacht een firmware-update heeft gehad, nu STD6.02.24.
Iemand enig idee wat er veranderd is?
Ziggo heeft een update uitgerolt waarmee ze hopen zich beter te kunnen verweren tegen Ddos aanvallen.

[ Voor 37% gewijzigd door TheAncientDovah op 20-08-2015 13:51 ]

• TonVH
TheAncientDovah schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Daarom is een vast IP toekennen in de router het beste. Je voorkomt dit en andere problemen.

Kan dat niet dan moet je een IP kiezen wat niet door de DHCP-server wordt toegekend. Kun je zien in de instellingen en desgewenst kun je daar de range die gebruikt wordt aanpassen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 23:27
De NAS pakt helemaal niets die staat gewoon vast op een bepaald adres. Dit is ook de enige juiste manier om het in te stellen dit moet je helemaal niet in je router willen doen. Je moet er zelf voor zorgen dat het adres van je nas niet uitgegeven kan worden bijvoorbeeld door de dhcp pool size te verkleinen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Bo0bz
TheAncientDovah schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:45:
Je kunt het zo inrichten volgens mij

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/Jd4VC1wn

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 23:33

allure

Titaan fase 2/3

Waarom niet gewoon een IP-adres binden aan het mac-adres in je router/DHCP server?

• andy88
Ben benieuwd wat Ziggo heeft gedaan / gaat doen om verdere DDoS aanvallen te voorkomen vanavond.

Vraag me af of je op korte tijd (1 dag) je DNS infrastructuur als Ziggo zijnde kan overhevelen naar bijvoorbeeld Cloudfare of een andere grote speler in de markt tegen dergelijke aanvallen.

[ Voor 6% gewijzigd door andy88 op 20-08-2015 20:39 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

andy88 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:38:
Ben benieuwd wat Ziggo heeft gedaan / gaat doen om verdere DDoS aanvallen te voorkomen vanavond.

Vraag me af of je op korte tijd (1 dag) je DNS infrastructuur als Ziggo zijnde kan overhevelen naar bijvoorbeeld Cloudfare of een andere grote speler in de markt tegen dergelijke aanvallen.
Andere DNS-adressen gepusht naar de modems van de klanten, een van hun moederbedrijf.
En vast nog wat aanpassingen op hun netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2015 20:41 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• andy88
AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Andere DNS-adressen gepusht naar de modems van de klanten, een van hun moederbedrijf.
En vast nog wat aanpassingen op hun netwerk.
Mijn DNS is hier onveranderd (oud Ziggo / @Home gebied), al merk ik wel een vertraging van 1-2 seconden bij het opvragen van websites momenteel.

Sowieso vreemd dat Ziggo een open resolver draait, waarom hun DNS niet alleen vanaf interne (Ziggo) ip ranges actief is vroeg ik me eerder al af. Het lijkt me immers sterk dat de aanval vanuit hun eigen netwerk komt.

edit: het lijkt voor de derde maal prijs

[ Voor 6% gewijzigd door andy88 op 20-08-2015 21:13 ]

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
andy88 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:08:
[...]

Mijn DNS is hier onveranderd (oud Ziggo / @Home gebied), al merk ik wel een vertraging van 1-2 seconden bij het opvragen van websites momenteel.

Sowieso vreemd dat Ziggo een open resolver draait, waarom hun DNS niet alleen vanaf interne (Ziggo) ip ranges actief is vroeg ik me eerder al af. Het lijkt me immers sterk dat de aanval vanuit hun eigen netwerk komt.

Hoezo, ik zie nog geen storingsmelding voorbij komen op bv allestoringen.nl

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• andy88
Kevinp schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Hoezo, ik zie nog geen storingsmelding voorbij komen op bv allestoringen.nl
Bedacht me later inderdaad dat de op twitter gemelde issues een andere oorzaak hebben. Op allestoringen.nl is het vooralsnog rustig. Goed opgemerkt want hier had ik nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Bo0bz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Je kunt het zo inrichten volgens mij

[afbeelding]
Dat ziet er ook heel erg interessant uit! Ga ik misschien eens proberen als het zo niks wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
andy88 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:08:
[...]

En als het uit hun eigen netwerk komt lijkt het me heel makkelijk om die aansluiting af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 07:23
Andere mensen ook last van herstartende Technicolor modems met de STD6.02.24 firmware? Ik word er gek van, net afgesloten, maar werkt nauwelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Zijn er hier ook mensen met de 200/40 of 500/40 optie van Ziggo, terwijl ze particulier zijn?
Hoe efficient werkt het, worden de snelheden daadwerkelijk gehaald?
En hoe zijn de kosten, wordt je met je complete pakket naar een zakelijk pakket getild of alleen het internet onderdeel en hoe zit het met je rechten met betrekking tot contractsontbinding (uiteraard na de minimale looptijd..)
Wordt je ook gedwongen een nieuw modem te gaan gebruiken en kun je dat nieuwe modem ook als modem gebruiken, dus zonder router functionaliteit en al helemaal geen WiFi erop(!) want dat is knap storend in de signaaljungle waar het al knokken was m'n eigen signaal een plekje te geven met toereikend bereik..
En hoe zijn de verdere ervaringen, aandachtspunten, conflictpunten?

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nou dat valt op de Ziggo site allemaal te vinden, je kunt gewoon een 5IP afsluiten met een Hitron modem (nowifi). Die snelheid haal je gewoon en volgens mij krijg je een compleet zakelijk pakket met na een jaar maandelijks opzegbaar. Bel ze anders gewoon even op.
Bowy3r schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:31:
Andere mensen ook last van herstartende Technicolor modems met de STD6.02.24 firmware? Ik word er gek van, net afgesloten, maar werkt nauwelijks..
Bekend; wordt aan gewerkt bij Ziggo.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 07:23
[...]

Bekend; wordt aan gewerkt bij Ziggo.
En iemand toevallig een idee van een resolutietijd? Of workarounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:35:Die snelheid haal je gewoon en volgens mij krijg je een compleet zakelijk pakket met na een jaar maandelijks opzegbaar. Bel ze anders gewoon even op.
Bij zakelijk kan je zelfs kiezen tussen een vast contract of korting :). Je kan dus nog kiezen voor een contract dat maandelijks opzegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Bowy3r schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:42:
[...]
En iemand toevallig een idee van een resolutietijd? Of workarounds?
In zulke (sporadische) gevallen gebruik ik mijn Smartphone als Hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Er is nog geen oplostijd bekend, verwacht eigenlijk wel nog deze week...

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-03 12:31
Ziggo.

[ Voor 98% gewijzigd door Kismodrx04 op 12-11-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, bij mij staat "Beschikbaarheid systeem 87 dagen 08h:54m:19s"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRP050
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-04 20:10
Vandaag weer veel problemen met Ziggo.
Telkens klapt me de verbinding eruit.

Hebben meerdere mensen hier last van?
Omgeving: Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

Hoi,
Ik kreeg van ziggo vanmorgen een brief met een waarschuwing over malware op mijn webspace.

Ten eerste gebruik ik geen webspace bij ziggo, ik heb een thuisserver met eigen domein.
Ten tweede komt de link die als kwaadaardig aangemerkt wordt niet uit m'n website maar uit de software die ik distribueer, het is namelijk een link die alleen door de software zelf gebruikt wordt indien de gebruiker wil updaten.

En dit snap ik niet goed want blijkbaar scannen ze *al* het verkeer wat naar mijn ip gaat, hoe komen ze anders bij een link *die alleen in software zit*? Wat is dit voor idoterie?

Natuurlijk heeft m'n software geen malware maar dit terzijde.

Hoe zit het met punt 2, wat gebeurt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Vraag het eens aan Ziggo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Is je adres bekend (KVK?)? Komt brief wel echt van Ziggo? Abuse vanaf je thuisserver, vraag me af of ze daar uberhaupt wat mee doen tenzij ze er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja is echt wel van ziggo.

Beste meneer Cremers,
Ons veiligheidssysteem heeft vastgesteld dat de website die je onderhoudt op webspace van ziggo kwetsbaarheden bevat.
url: http://[link naar de setup die alleen in de .exe zit!]

Wil je dit oplossen?
Wij vragen je om dit probleem zelf op te lossen, omdat wij geen ondersteuning bieden op de instellingen van deze website. Webspace is [blabla etc.].

Ik weet dat ze die webspace willen dumpen maar dat vind ik allemaal niet interessant. Ik vraag me af hoe ze aan die link komen die alleen in mijn .exe zit. Scannen ze soms alle http verkeer naar mijn ip op dergelijke links? Ik snap dus niet wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je hebt nog nooit ingelogd op die webspace? Als je erop kijkt wat staat er dan op? (Zou dan leeg moeten zijn) Die link die ze geven die verwijst naar een .exe installation package voor updaten van jouw software welke gehost wordt vanaf jouw thuisserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jim423 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:13:
Je hebt nog nooit ingelogd op die webspace?
Jaren geleden, er staat nog een hele oude setup.
Die webspace komt het echt niet vandaan.

Die link wijst naar de setup.exe voor mijn software, en in die software zit die link, go figure, hoe komen ze bij die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Die link staat natuurlijk ook gewoon online voor iedereen beschikbaar. En tjah zolang je verder geen informatie geeft over die link kunnen wij ook niet weten hoe ze eraan komen. Wat zegt Ziggo zelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee die link zit alleen in m'n prog, niet eens in de setup die online staat.
ik heb ziggo natuurlijk gemaild, nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 09-05 16:44
Ik heb een Cisco EPC3925 met intern een server. Nu heb ik aantal apps op me mobiel die connecten naar die server.
Probleem is alleen dat het of intern of extern werkt.

Weet iemand of het mogelijk is om van intern naar het externe ip te connecten waardoor je via nat weer naar intern gaat?
Wel al dit gevonden maar heb geen ASA :)
https://supportforums.cis...sion/10807196/nat-hairpin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:22
loopback-nat noemen ze dat, dat doet de 3925 volgens mij default uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Gok van niet. hostname point naar het ip. Vanaf extern werkt het perfect.
Maar intern geen connect. Wel als ik het interne ip opgeef.
Zie helaas ook geen optie om het te enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 15:28
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YcIUdsb.png

Heb nu geen internet, toen bekeek ik deze pagina en zag ik dit. Gevalletje van modem kapot? Reboot mocht niet helpen...

Edit:
Een half uur na de reboot van het modem zijn de waardes ineens weer normaal...

[ Voor 20% gewijzigd door -Bas op 15-11-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Had ook enige tijd problemen met die versie. Dat uitte zich in kort verbreken van de verbinding, terwijl de modem zich opnieuw instelde. Sinds ca. 22 uur ben ik weer teruggezet op versie STD6.02.11. Prima, als dat de problemen verhelpt. Maar wat schetst mijn verbazing, de prutsers van Ziggo hebben de 2,4 GHz-wifi gewoon aangezet, terwijl ik de modemrouter in bridge heb staan (om goede reden) en de wifi uit wil hebben staan (er zijn teveel wifirouters op 2,4 GHz actief in mijn omgeving). Ik pleit voor afschaffen van de modemdwang in Nederland!

Het vervelende is dat ik dat (het aanzetten van wifi) ook constateerde bij de vorige update (naar STD6.02.24), maar het toen wijtte aan mijn eigen onhandigheid (scrollwiel op de muis). Nu is die twijfel weggenomen. Ik ben niet blij. }:|

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 21-11-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
slommer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:42:
Ik heb een Cisco EPC3925 met intern een server. Nu heb ik aantal apps op me mobiel die connecten naar die server.
Probleem is alleen dat het of intern of extern werkt.
Probleem opgelost. Ik kon alleen niet connecten met de host in de dmz vanuit intern op de dns naam/externe ip.
Heb nu een portforward op de cisco gemaakt naar een VM die via nfs de data gemount heeft van de server..
Omdat deze dus niet in de DMZ maakt het niet meer uit vanwaar ik connect en werkt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 606485

Hoop dat iemand mij kan helpen..

Net een nieuwe tv gekocht Samsung.
Ik zou graag de upc horizon box willen besturen met mijn Samsung afstandsbediening.

Heeft iemand een idee hoe dat moet? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Koop een Logitech die kan elke andere AB vervangen. Andersom gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 606485

TonVH schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:00:
Koop een Logitech die kan elke andere AB vervangen. Andersom gaat niet werken.
Kan ik dan ook mijn Samsung smart en upc mee besturen? En welke Ab raad je mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Het voornaamste verschil tussen de div. modellen zit in het aantal apparaten wat je wilt besturen. persoonlijk vind ik de Touch een mooi model maar wil je minder geld uitgeven dan is de 650 ook goed.

Op de site zie je precies wat ondersteund wordt en 1 mailtje naar Logitech Support en ze zorgen dat gewenste functie in jouw AB terecht komt. Instellingen van elke individuele AB staan in een database van Logitech en kunnen ze dus aanpassen waardoor na downloaded et in jouw AB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-03 12:31
Vraag aan gebruikers van extra horizon mediabox. Ik wil hem aansluiten via wifi, heb geen zin een kabel te trekken. Ik heb mijn modem laten bridgen, eigen router erachter. Ik heb begrepen dat de extra mediabox via 5Ghz verbonden wordt. Ik zie echter geen wifi signaal op de 5 GHz band, wel een op de 2,4 GHz band, wanneer ik de mediabox probeer te verbinden met elkaar. Is de conclusie nu dat de mediabox kapot is, of moet ik nog een instellng veranderen op de eerste mediabox? Ik kan het nergens vinden in de handleidingen, en ik wil de mediabox niet de router maken, daar heb ik mijn Asus voor achter de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je moet je router en modem met rust laten hier doe je niks mee. Gewoon de koppelprocedure starten op je grote horizon en op het kleintje op verder drukken. Je grote horizon zendt als het goed is zowel een 2.4 als een 5 Ghz uit, SSIDs staan op de onderzijde box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo allemaal,

I heb een interesse vraag:
Ik heb een 150/15 Mbit abbo van Ziggo en dat werkt prima.
Het Ziggo modem (TC7200) staat als bridge met mijn eigen router daarachter.

Nu valt mij op dat de Upstream kanalen in het modem niet gelijk zijn qua symbolenratio.
Kanaal 1 staat op 2560000 en kanaal 2-4 op 5120000. (ATDMA, vermogen 52.2 dBmv)
Dit kanaal ligt ook veel lager in frequentie (302 tegen 440-578)
Weet iemand waarom dit verschil er is ?
Ook ontgrendeld het eerste kanaal zich af en toe, maar daar heb ik verder geen last van in de zin van performance; alles full speed.

Maar ik weet gewoon graag alles :)

Peter

[ Voor 7% gewijzigd door pvkan op 22-07-2016 10:29 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste