Toon posts:

Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste
Acties:

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:49

Equator

Crew Council

#whisky

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 12:45

tellavist

UPC vragen & problemen topic deel III

Mini FAQ
--------

Allereerst - hou het beschaafd, on-topic en constructief. Iedereen begrijpt dat het frustrerend kan zijn als je internetverbinding niet doet wat je zou willen, maar dit is niet de plek om te ranten of te flamen. Als je een probleem post, hou je aan het GoT Algemeen Beleid en post volledige info, wat je hebt gezocht over het probleem en wat je zelf geprobeerd hebt om het op te lossen. Post je een mening, onderbouw die dan.

Wat is UPC internet?
-----------------------

UPC internet is internet over de televisiekabel via een EuroDOCSIS modem *. Het maakt gebruik van het EuroDOCSIS 2.0 of 3.0 protocol. Verbinding tussen modem en PC gaat dmv Ethernet. Een 100Mbit/s NIC werkt en is voldoende voor de eenvoudigere abonnementen, maar voor alles vanaf een 100Mbps is een 1Gbit/s NIC nodig om de verbinding volledig te benutten. Aansluiten via USB is technisch mogelijk maar wordt niet ondersteund (of aangeraden- snelheden zijn laag, storingsgevoeligheid is hoog). UPC internet kan gecombineerd worden met UPC Digitale Telefonie - alle nieuw geleverde modems hebben sinds tijden een eMTA (telefoonaansluiting) - maar werkt uiteraard ook stand-alone.

Wat zijn de huidige snelheden en prijzen?
-----------------------------------------

Alle snelheden zijn in Mbit/s.

Standalone (prijzen zijn incl. basistelevisieabo/vastrecht a EUR 18.70):

120Mbps down, 12Mbps up - EUR 49.95
200Mbps down, 20Mbps up - EUR 53.95

Als onderdeel van pakket: Digitale kabel televisie/Internet/Telefonie/Interactieve Digitale Televisie(evt. Horizon)
(prijzen zijn incl BTW, maar ex evt andere opties - en ex evt korting eerste X maanden):

40Mbps down, 4Mbps up: EUR 45.95
120Mbps down, 12Mbps up: EUR 59.95 (Horizon box meegeleverd, MyPrime, Replay TV)
200Mbps down, 20Mbps up: EUR 73.95.00 (Horizon box meegeleverd, Incl. Royaal pakket, MyPrime, Replay TV)

Moge duidelijk zijn dat UPC liever wil dat je een heel pakket afneemt dan dat je los internet neemt.
Daarnaast gelden lopende acties/kortingen bijna alleen maar op een alles-in-1 Pakket.

Let wel dat er heel wat oudere abonnementen nog actief zijn met andere snelheden.

Welke kabelmodems zijn in gebruik bij UPC?
---------------------------------------------

Alle nieuwe installaties/DHZ pakketten zonder 'Horizon' DTV worden geleverd met een Technicolor TC 7200 ED3.0 VOIP/internetmodem met ingebouwde WiFi-n router. Horizon wordt gelverd met een Samsung G7400 ED3.0 VOIP/internetmodem met ingebouwde dualband WiFi-n router en DTV decoder met 6 tuners. Andere modemtypes die in gebruik zijn, zijn o.a.:

ED2, internet only:
Motorola SB5100E
Motorola SB5101E
Terayon TJ720
Thomson TCM390
Thomson TCM420

ED2, internet en telefonie:
Arris TM402B
Arris TM502B
Arris TM602B
Scientific Atlanta EPX2203

ED2, internet, telefonie en (WiFI) router:
Thomsom TWG850
Cisco EPC2425 (alleen zakelijk)

ED3 4x4, internet only:

Cisco EPC3000

ED3 4x4, internet en telefonie:

Motorola SBV6120E

ED3 8x4, internet en telefonie:

Cisco EPC3212
Cisco EPC3208

ED3 8x4, internet, telefonie en (WiFI) router:

Cisco EPC3925 (ook zakelijk)
Technicolor TC7200
Thomson TWG870
UBEE EVW3226

ED3 8x4, internet, telefonie, (WiFI) router en TV:

Samsung G7400 ("Horizon")

Mocht je een Cisco EPC**** modem hebben staan thuis, kijk dan even naar de adapter.
Als je een oude adapter hebt (zonder brandend lampje) gaat deze geheid een keer stuk.
Laat de adapter omruilen door de klantenservice/UPC Winkel, voor een nieuwe.
Dit wordt namelijk niet preventief gedaan.

Welke systeemeisen worden gesteld om UPC te gebruiken?
---------------------------------------------------------

Officieel:
- alle hardware van laatste jaren moet voldoen
- OS moet max 3 jaar geleden vers geinstalleerd zijn
Minder officieel:
- voor connectivity voldoet iedere computer met een ethernetaansluiting en een TCP/IP stack
- om de zwaardere abonnementen op volle snelheid te gebruiken is een 1Gb NIC met lage CPU usage, een OS met goede TCP/IP stack (dus niet Win9x of MacOS classic), een HDD die enigszins redelijk presteert en een CPU die het geheel kan aansturen nodig. Bij echt goede netwerkhardware is een P2-400 voldoende mits van voldoende RAM voorzien, maar met crappy Realtek NICs kun je op 25Mbit/s in de problemen komen met een 2000MHz P4/AXP.

Welke OSsen worden door UPC ondersteund?
-------------------------------------------

Windows vanaf XP SP3, MacOS vanaf 10.5 volledig ondersteund - maar XP alleen als de "Fiber Power Optimizer" gedraaid is, die de TCP Receive Window van 64k naar 256k verhoogt.

Android vanaf 2.3 en iOS vanaf 6.1 zijn ook ondersteund, maar niet voor snelheid (eerder device beperking dan OS overigens).

Let op: niet ondersteund betekent niet dat je het niet mag gebruiken of dat je de helpdesk niet mag bellen, het betekent alleen dat de helpdesk niet je handje vast kan houden bij het zoeken naar IP instellingen etc. Als je zelf weet waar dat in te stellen kun je prima bellen.

Hoe meld ik een nieuwe computer aan op UPC?
----------------------------------------------

A ) modem zonder ingebouwde router:
- modem van stroom halen
- PC via ethernetkabel aan modem verbinden
- modem aanzetten
- PC resetten (of DHCP release/renew)
Et voila, je hebt een publiek IP.

B ) modem met ingebouwde router:
- PC via ethernetkabel of WiFI aan modem verbinden
Klaar.

Dit werkt dus ook bij een router, spelcomputer of voor mijn part NetBSD-enabled toaster :+

Wat moet ik doen als ik geen verbinding heb?
--------------------------------------------

Begin met bepalen waar het probleem zit. Controleer of de LAN verbinding van de PC aanstaat (WinXP zet hem nogal eens vanzelf uit :X ), controleer de kabel tussen PC en modem, controleer of de modem aanstaat, of hij niet op standby staat en of de link (activity) en online (internet) LEDs aanstaan.

Op de PC mis? NIC aanzetten, evt drivers herinstalleren. Soms kunnen firewalls en overwoekerende virusscanners (Norton...) problemen veroorzaken, evenals sommige spyware.

Netwerkkabel? Vrij eenvoudig - stekkers goed aandrukken, anders kabel vervangen :z

Modem helemaal uit? Stroom erop zetten. Controleer stopcontact als dat niet werkt.
Heb je een Cisco EPC**** modem? kijk of je een adapter met een lampje er op hebt. Zo niet, waarschijnlijk is je adapter stuk. (klantenservice/UPCwinkel wisselt hem gratis om)

Modem krijgt wel stroom, maar online brandt niet? Dan heb je mogelijk een signaalprobleem te pakken:

- controleer de coax kabels tussen eerste aansluitpunt (WCD/AOP) en modem. Er mag maximaal een splitter (de meegeleverde) tussenzitten en de kabels mogen samen maximaal 2m lang zijn.
- lees het modem uit op http://192.168.100.1 (muv TJ720, CM100 en Com21)- de exacte benaming verschilt, maar je bent op zoek naar drie waardes:

1) Forward Path (Downstream) SNR: moet zo hoog mogelijk zijn. Dit is de verhouding tussen de ruis en het signaal. Hoe hoger, hoe beter. Bij voorkeur >33dB, dat is zo'n beetje de ondergrens voor 256QAM (de modulatie die tegenwoordig gebruikt wordt voor de downstream). Hieronder treedt packet loss op, dus trage verbinding, in extreme gevallen helemaal geen verbinding.
2) Received Signal Strength: tussen de -6 en 6dBmV is goed, tussen -14 en 14 kan nog goed gaan... Als de waardes nog slechter zijn gaat de modem simpelweg offline.
3) Return Path (Upstream):
Was tot ED2 eenvoudig, is nu wat ingewikkelder:

ED2 (per definitie slechts 1 kanaal):
- max 55.2dBmV.

ED3 4 kanalen:
- max 52.2dBmV

ED3 2 kanalen:
- max 55.2dBmV

ED3 1 kanaal:
- max 58.2dBmV

Als een ED3 modem te hard moet zenden om met 4 kanalen door de komen (meer dan 52.2dBmV) dan zou het op 2 kanalen terug moeten schakelen. Moet het daar ook te hard voor zenden (meer dan 55.2dBmV) dan zou het op een enkel kanaal terug moeten schakelen. Dit kan je wat upstreamsnelheid kosten, maar houdt de modem online.

Als een modem max staat te zenden heeft het een marge van ongeveer 3dB demping voor het offline gaat. Je wilt dus nooit je modem max laten zenden, en anno 2013 wil je je demping altijd onder de 52.2dB houden.

Verder kun je het aantal down- en upstreamkanalen bekijken. 1 downstream kanaal is een gedeeld capaciteit van ongeveer 46.25Mbps. Tegenwoordig worden de kanalen gebundeld om zo een hogere / stabielere verbinding te krijgen (En minder last te hebben van het delen met de buren). Nieuwere modems hebben meestal 8 downstreamkanalen. Minder kanalen resulteert wel in een werkende verbinding, maar niet de maximale snelheid (Zeker als je een sneller abbo hebt). Upstream is het ingewikkelder want er zijn verschillende vormen van modulatie en verschilledende kanaalbreedtes, maar uitgaan van 15Mbps gedeeld capaciteit per kanaal komt aardig in de buurt.

Als de modem niet reageert op dat IP of als die waardes goed zijn, maar niet online komt, is de modem waarschijnlijk iets raars aan het doen - reset even goed (minstens minuut van stroom). Helpt dat niet, dan kan een telefoontje naar de heldesk nodig zijn.

Zijn de waardes daarentegen slecht, dan heb je het probleem duidelijk te pakken. Meest waarschijnlijke oorzaak is te lange kabels binnenhuis en/of teveel splitters, of een kapotte/losse verbinding. Controleer dat allemaal (en let op, soms kan een 'foute' situatie een tijdje goed werken, maar hopeloos door de mand zakken als de modulatie opgeschroefd wordt om hogere snelheden te bieden). Zit alles goed aangesloten en dichtbij eerste aansluitpunt, dan kan er wel eens buitenhuis iets mis zijn -> bellen die helpdesk.

Modem staat netjes online, maar geen verbinding is mogelijk? Dan is waarschijnlijk iets mis met je IP. Controleer wat voor IP je PC of router (het eerste apparaat dat op de modem aangesloten staat) krijgt. Heeft de modem zelf een ingebouwde (WiFi) router, kijk dan in de GUI van de modem/router.

192-IP: ofwel je modem is offline, danwel een Motorla op standby, maar waarschijnlijker zit je op de PC te kijken als je een router hebt - kijk dan in de router, slim :z
169-IP (PC) of geen IP (router): dit geeft aan dat er geen IP via DHCP verkregen kan worden. Er is een simpele manier om na te gaan of dat aan de PC/router ligt of aan het chello netwerk - modem uit, PC/router uit, coax achterop modem losschroeven, modem aan, PC aan. De modem zal nu een 192-IP uitdelen. Krijg je dat niet? Dan probleem op router/PC (of ethernetkabel), meestal firewall of brakke Winsock, soms duplex mismatch. Krijg je wel die 192-IP? Dan modem+PC/router weer uit, coax er weer in, modem aan en PC aan. Opgelost? Mooi. Niet opgelost? Helpdesk bellen...

Zo, hopelijk info waar mensen wat mee kunnen. Probeer iig met bovenstaande je problemen zelf op te lossen, niet alleen voorkomt het onnodig bellen met de helpdesk, maar als je toch moet bellen heb je gelijk nuttige info en dus meer kans om goed geholpen te worden :)

Links:
Het Chello vragen & problemen topic (deel 1)
UPC Internet vragen & problemen topic deel II
www.upc.nl
www.coax.nl - kabelinternet belangenvereniging
www.chelloo.com (de onofficiele 'fansite' voor chello :+ )
Cable Modem Troubleshooting Tips - erg goede pagina met algemene info en tips.
Wikipedia: DOCSIS

[Voor 225% gewijzigd door tellavist op 23-04-2015 13:06. Reden: Pakket aanpassingen* Modem toegevoegd]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Equator
  • Laatst online: 18:49

Equator

Crew Council

#whisky

Topicstarter
Als iemand mede auteur wil worden, dan zie ik graag een DM :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 23:17
Bij een nieuw topic verwacht ik sowieso wel dat het plaatje het doet en alle verwijzingen naar "Chello" + het woord "Chello" gewijzigd zijn in UPC...

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
De snelheden/pakketten die daar staan kloppen volgens mij niet meer. Verder wordt tegenwoordig meestal een Cisco modem geleverd.

We do what we must because we can.

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:40

Bananenspin

Omdat het kan

Sinds een week of twee heb ik een raar probleem wat ik niet kan kortsluiten waar het aan ligt en ik hoop dat met wat hulp wel te kunnen. Wat is het problemen? Wanneer ik een video stream (uitzending gemist, twitch.tv etc) gaat dit erg traag! De video hapert vaak omdat hij moet buffen en dit zelfs op de laagste kwaliteit. Nu is het gekke bij een website als Youtube is dit weer niet het geval, het lijkt wel wat trager te zijn en de video buffer is minder snel dan voorheen (voor me gevoel) maar haperen komt bijna niet voor.

Het gebeurd op meerdere apparaten in het huis (telefoon via wifi, laptop via wifi) maar zoals gezegd kan ik nog niet de zere vinger op een plek neerleggen. Iemand die me opweg kan helpen?

HOI.

Anoniem: 192811

ResuCigam schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:22:
De snelheden/pakketten die daar staan kloppen volgens mij niet meer. Verder wordt tegenwoordig meestal een Cisco modem geleverd.
Ik heb internet nu een dag of 10 en heb een Technicolor TC7200 gekregen, zo ook mijn kennissen in de afgelopen 4 maanden die internet aanvroegen.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 15:21
Is die intro niet heel erg oud? "Overschakeling naar EuroDocsis 2.0", ik mag hopen dat UPC allang op 3 zit? En bovendien heet het toch UPC tegenwoordig en geen Chello?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-01 13:59

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja inderdaad, die intropost moet nodig bijgewerkt worden.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik denk dat de huidige TS van Equator bedoelt is om mede auteurs aan te trekken >:)

Overigens lijkt mij dit gewoon dezelfde TS als in het vorige deel zat (laatste wijziging in 2007)

[Voor 38% gewijzigd door Rupie op 26-08-2013 18:46]

Desktop | Server | Laptop

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 17:33
Ik zal even mijn laatste reactie uit het oude topic hier copy pasten, mochten mensen nog ideeën hebben.
Sleepkever schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:52:
Pfffff, het is bij ons weer een groot drama.

Situatie 2 weken geleden was dat het cisco modem van ons er elke 2 minuten uit klapte voor 4 seconden, opzich niet zo erg maar natuurlijk dodelijk als ik online een spelletje wil spelen met wat vrienden. Opmerkelijk was hier bij dat alleen de uplink dood leek te gaan omdat ik wel gewoon nog mensen via teamspeak kon horen, en acties kon zien ingame (dota2), maar ik kon zelf niets meer doen en alles wat ik zei kwam op een hoopje tegelijk aan als het weer werkte. Na dat dat een week of twee af en aan gebeurde (voornamelijk tussen 6 en 11 's avonds) toch maar eens gaan bellen.

Router uitgesloten door PC er aan te hangen een dag lang met internet connection sharing aan. Beetje dingen uitproberen, enige conclusie van mijn kant: Zolang ik telefonie open heb staan is mijn internet verbinding stabiel. Niet af en toe, niet minder, nee gewoon helemaal opgelost. Dus lekker wat potjes zitten spelen met mobiel -> telefonie van UPC open 8)7 Het werkte in ieder geval.

Lijnmeting gedaan: Waardes waar de meeste mensen jaloers op zullen zijn volgens de monteur, maar betrekkelijk veel signaal verlies in de upstream in vergelijking met het gemiddelde. Dus maar een echte monteur lang sturen.

Echte monteur langs geweest, bekabeling op het straatpunt gecontroleerd, niets aan de hand, ook zijn metingen wezen op geen rare dingen. Wel uit zekerheid om van het probleem af te zijn het AOP in de meterkast vervangen, net als het modem om ook die uit te sluiten als eventueel probleemgeval.

Wel mijn complimenten aan UPC voor de snelheid van afhandeling. Zondag gebeld, wat dingen gecontroleerd en woensdag een telefoontje terug gehad, waarna er de volgende dag een lijnmeting was en de vrijdag daarop gelijk een monteur. Super.

Maar, zoals je al raad eindigt het verhaal hier niet. Het is een week goed gegaan tot afgelopen zaterdag het nieuwe modem zich op een avond vrolijk 3 a 4 keer achter de verbinding gewoon liet vallen en resette. Zelfde gisteravond, weer gebeld. Nog een lijnmeting doen a.s. woensdag... Ik heb alleen zo'n vermoeden dat er niets nieuws uit gaat komen....

Iemand hier wel eens wat soortgelijks mee gemaakt? Ik blijf vooral het eerste een heel vreemd verhaal vinden dat zodra er een telefonische verbinding open staat het wel stabiel is, doet me toch echt vermoeden dat het het modem is geweest.

(Also, wat een faal van die Technicolor. Wel 2,4ghz + 5ghz ondersteunen, maar de firmware van UPC ondersteund beide tegelijk niet terwijl de hardware het wel kan? :/ )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-02 12:05

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Rupie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:44:
Ik denk dat de huidige TS van Equator bedoelt is om mede auteurs aan te trekken >:)

Overigens lijkt mij dit gewoon dezelfde TS als in het vorige deel zat (laatste wijziging in 2007)
Er mag idd een hoop aan geschaafd worden. Dus als iemand een voorzetje wil doen, dan is dat van harte welkom. Een stukje over Docsis3 mag erin, de oude modems kunnen verdwijnen enz.

Ik heb ff de alinea over de signaalwaardes vast aangepast, de 55dBmV upstream is nog uit de Docsis2 tijd, sinds Docsis 3 is er ook channelbonding in de upstream, maar voor 4 US heb je wel max 51dBmV tot je beschikking ;)

Edit: en plaatje gefixed

Ik zal als ik een keertje een gaatje heb / zin heb wel een stukje schrijven over het Docsis3 gebeuren met een paar screenshotjes en uitleg, ook vanaf de CMTS gezien.

[Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 26-08-2013 20:53]

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:21

Phntm

Tlingelingeling

Nou laatst hele hoge pieken weer gehad net als met mijn Cisco modem, maar dan op de technicolor. Deze werd wel gelukkig opgelost door een simpele factory reset.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hmm, die laatste versie is van mij afkomstig - en dat uit een lang vervlogen tijd :+

Misschien moet ik maar DMmen om mee te helpen aan iets van deze tijd ;)

Soittakaa Paranoid!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 15:21
Ik wil op zich wel ook wat inbrengen, mocht er nog iemand nodig zijn :D

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb TS beetje bijgewerkt voor wat ik weet over situatie anno 2013, zowel mbt wat op upc.nl verkocht wordt als (vooral relevant) wat op DOCSIS-gebied momenteel het geval is.

Soittakaa Paranoid!

• Sleepkever
  • Laatst online: 04-02 17:33
Vervolgje op Sleepkever in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"

Vandaag weer een monteur aan huis gehad, lijnmeting is prima, geen rotzooi op de kabel van de media box oid. Echter reset mijn modem de verbinding nog steeds 3 keer op een avond. Een nieuw modem zat er helaas niet in want ik heb vorige week al een nieuwe gekregen...

Nu de tip gekregen om te kijken of het modem van onze UPC mediabox ook de verbinding kwijt is of niet, en te kijken of de telefonie ook weg is. Iets wat ik vorige week ook al gecontroleerd heb voor ze.

Iemand nog tips om zo snel mogelijk mijn modem nog een keer vervangen te krijgen of dit op te schalen naar mensen die er wel naar gaan kijken? Denk dat ik voorlopig maar elke avond ga bellen als het gebeurt, beetje zonde van mijn tijd, maar goed, je moet toch wat.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Staar je niet blind op die modem... kans dat je aanvankelijk een maandagmorgenexemplaar had is aanwezig, maar kans dat je twee maandagmorgenexemplaren achter elkaar hebt met exact zelfde fout is minimaal. Kortom, ik durf hand in vuur te steken dat modem nummer 3 exact hetzelfde zal hebben.

Wat dan wel?

Da's een goede. Ik vind het idee om TV en telefonie tegelijk te testen een zinnige. Telefonie loopt over zelfde modem, ik verwacht dus dat die tegelijk uitvalt. DTV is een andere modem. Kijk bij DTV vooral of je Uitzending Gemist kunt bestellen als je modem aan het resetten is, daarmee test je de upstreamconnectiviteit.

Soittakaa Paranoid!

• Pierre
  • Laatst online: 18:35

Pierre

Van nature lui!

Zijn er problemen in de regio 010/0180 geen internet radio en televisie

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Pierre61 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:38:
Zijn er problemen in de regio 010/0180 geen internet radio en televisie
Hier in 010 nergens last van... :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-02 21:21
Ben er niet 100% zeker van dat dit probleem aan mijn internetverbinding van UPC ligt maar ik heb laatste weken last van een vaag probleem. Na willekeurige intervals heb ik hele hoge pingtijden. Het lijkt dan of mijn internetverbinding even wegvalt, maar dit is niet het geval, het laden van de webpagina duurt echter heel erg lang. Alle netwerkapparaten hebben hier last van. Ik heb gisteren 2½ uur een ping gedraait naar google.com.

Indicatie:

64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2362 ttl=48 time=15.2 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2363 ttl=48 time=16.3 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2382 ttl=48 time=221 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2383 ttl=48 time=19.0 ms

64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2225 ttl=48 time=15.4 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2226 ttl=48 time=16.3 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2242 ttl=48 time=665 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2243 ttl=48 time=40.9 ms

Uiteindelijke resultaat (1% packet loss):

--- google.com ping statistics ---
8089 packets transmitted, 7974 received, 1% packet loss, time 8099975ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.954/15.842/1313.078/20.171 ms, pipe 2

Ik heb al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen:
- Andere DNS server
- Modem 30 sec offline gehaald
- Andere router er tussen gehangen
- Kabeltje tussen modem en router vervangen.

Voor alle duidelijkheid ik heb een Cisco EPC3212 modem met de TP-Link TL-WR1043ND router, iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sniffert schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:17:
Ben er niet 100% zeker van dat dit probleem aan mijn internetverbinding van UPC ligt maar ik heb laatste weken last van een vaag probleem. Na willekeurige intervals heb ik hele hoge pingtijden. Het lijkt dan of mijn internetverbinding even wegvalt, maar dit is niet het geval, het laden van de webpagina duurt echter heel erg lang. Alle netwerkapparaten hebben hier last van. Ik heb gisteren 2½ uur een ping gedraait naar google.com.

Indicatie:

64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2362 ttl=48 time=15.2 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2363 ttl=48 time=16.3 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2382 ttl=48 time=221 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2383 ttl=48 time=19.0 ms

64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2225 ttl=48 time=15.4 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2226 ttl=48 time=16.3 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2242 ttl=48 time=665 ms
64 bytes from ea-in-f100.1e100.net (74.125.136.100): icmp_req=2243 ttl=48 time=40.9 ms

Uiteindelijke resultaat (1% packet loss):

--- google.com ping statistics ---
8089 packets transmitted, 7974 received, 1% packet loss, time 8099975ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.954/15.842/1313.078/20.171 ms, pipe 2

Ik heb al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen:
- Andere DNS server
- Modem 30 sec offline gehaald
- Andere router er tussen gehangen
- Kabeltje tussen modem en router vervangen.

Voor alle duidelijkheid ik heb een Cisco EPC3212 modem met de TP-Link TL-WR1043ND router, iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Hoe zien de signaalwaardes eruit in je modem? Dit probleem had ik namelijk ook tot afgelopen vrijdag, toen is er voor de derde keer een monteur langsgeweest en die heeft geconstateerd dat er iets in de wijkkast kapot was, heeft dat direct vervangen en alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen 8)7 De downstream power is gemiddeld van -2 naar 4,5 gegaan nu :D Alhoewel het volgens de monteur tussen -10 en 10 mag liggen, was -2 blijkbaar toch niet goed genoeg om een stabiele verbinding mee op te bouwen, of het was iets anders dat de instabiele verbinding veroorzaakte en dat is mede door het vervangen van dit onderdeel weer in orde :)

Goedkoop bellen via VoIP

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 17:14
MensionXL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:04:
[...]

Hoe zien de signaalwaardes eruit in je modem? Dit probleem had ik namelijk ook tot afgelopen vrijdag, toen is er voor de derde keer een monteur langsgeweest en die heeft geconstateerd dat er iets in de wijkkast kapot was, heeft dat direct vervangen en alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen 8)7 De downstream power is gemiddeld van -2 naar 4,5 gegaan nu :D Alhoewel het volgens de monteur tussen -10 en 10 mag liggen, was -2 blijkbaar toch niet goed genoeg om een stabiele verbinding mee op te bouwen, of het was iets anders dat de instabiele verbinding veroorzaakte en dat is mede door het vervangen van dit onderdeel weer in orde :)
DS power level mag idd tussen -10 & 10 liggen maar men probeert de wijk gemiddeld rond de 0 in te regelen. De Signaal / ruis verhouding is wat dat betreft belangrijker en kent een kleinere marge. Net als de US (Up Stream ook wel TX genoemd) dat is het stukje techniek dat de retourverbinding maakt.

Tot zo ver deze aflevering van Teleac :P

• Sniffert
Is het normaal dat de DS power level om de 10 seconden veranderd? Als ik de beheerpagina van het modem refresh varieert deze namelijk tussen de 0.0 dBmV en 2.5 dBmV. Ook heb ik soms 1 a 2 seconden signaalverlies op mijn TV. Zou dit met elkaar temaken kunnen hebben?

[Voor 5% gewijzigd door Sniffert op 01-09-2013 11:25]

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 17:14
Sniffert schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:24:
Is het normaal dat de DS power level om de 10 seconden veranderd? Als ik de beheerpagina van het modem refresh varieert deze namelijk tussen de 0.0 dBmV en 2.5 dBmV. Ook heb ik soms 1 a 2 seconden signaalverlies op mijn TV. Zou dit met elkaar temaken kunnen hebben?
Signalen fluctueren maar dat gaat doorgaans geleidelijk. Wat jij beschrijft doet een defect netwerkcomponent (buiten jouw binnen huis installatie) vermoeden. Tenzij je gebruikt maakt van een zg. breedbandversterker, dan zou dat ook de oorzaak kunnen zijn. Maar dat is gemakkelijk uit te sluiten door de TV even rechtstreeks op het AOP (hoofdaansluiting) aan te sluiten.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-02 20:08
Top actie http://tweakimg.net/files...-per-4-september-2013.pdf

Gelijk gebeld en de snelste variant genomen, 200Mbit/s. Ben heel blij! Betaal nu 80e voor een totaal pakket met 120Mbit/s en voor 7e extra heb ik het beste pakket, goeie actie.

• plofkip
Versteegrob schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:30:

Gelijk gebeld en de snelste variant genomen, 200Mbit/s. Ben heel blij! Betaal nu 80e voor een totaal pakket met 120Mbit/s en voor 7e extra heb ik het beste pakket, goeie actie.
Voor mijn situatie is het helemaal niet zo'n top actie...
Heb nu Alles-in-1 Power (100Mbit/10Mbit & Horizon & Film 1 gratis).
In de nieuwe situatie is het 120Mbit/6Mbit (vind ik een achteruitgang), maar wel €2,50 goedkoper. Het verlies aan uploadsnelheid vind ik niet opwegen tegen de €2,50 korting en de extra 20Mbit downloadsnelheid.

• Wackmack
Of je gaat voor 200mbit? Zo duur vind ik de actie niet.

• plofkip
Versteegrob schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:57:
Of je gaat voor 200mbit? Zo duur vind ik de actie niet.
Ik vind het allemaal al duur genoeg voor de kwaliteit die je (niet) krijgt.

Versteegrob schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:30:

Het is geen actie, maar kennelijk de nieuwe pakketten per 4 september.
Heb net 2 weken "Standaard 60/6" voor 49.50, maar ga natuurlijk wel proberen voor € 0.50 meer die 120/6 Mbps te krijgen.
Ben benieuwd op ze morgen op de site staan.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 192811 op 03-09-2013 14:00]

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 09:58
Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:30:
[...]

Heb net 2 weken "Standaard 60/6" voor 49.50, maar ga natuurlijk wel proberen voor € 0.50 meer die 120/6 Mbps te krijgen.
DDat krijg je sowieso als je een nieuw contract afsluit. Die dan weer 'gewoon' 365 dagen loopt.

• Wackmack
Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:30:
[...]

Heb vanmorgen gebeld en vanaf morgen kunnen ze alles doorvoeren.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-02 16:07
Ik hoop dat ik deze keer een abo met CI+ module en 120Mbit kan krijgen. Dit is me eerder nog niet gelukt. Morgen direct maar even bellen.

thatanas schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:49:
[...]
DDat krijg je sowieso als je een nieuw contract afsluit. Die dan weer 'gewoon' 365 dagen loopt.
OK, maar dan ben ik wel de korting á 3x 15,- kwijt die ik nu heb. Ik wacht wel een paar maandjes met updaten, ben nu al 6x sneller qua down/up als dat ik met ADSL had, dus heb niks te klagen :)

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 09:58
hhoekstra schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:53:
Ik hoop dat ik deze keer een abo met CI+ module en 120Mbit kan krijgen. Dit is me eerder nog niet gelukt. Morgen direct maar even bellen.
Dat kon sowieso al. :)

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:14
Als ik wil overstappen van 150 naar 200 raak ik mijn film 1 kwijt :(
Tevens krijg ik sinds horizon nummerweergave en 3 gesprek gefactureerd a 2,30

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• plofkip
Quadradial schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:35:
Als ik wil overstappen van 150 naar 200 raak ik mijn film 1 kwijt :(
Tevens krijg ik sinds horizon nummerweergave en 3 gesprek gefactureerd a 2,30
Die kosten zouden als het goed is ook weer als korting er af gehaald moeten worden...

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:14
kipusoep schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:40:
[...]

Die kosten zouden als het goed is ook weer als korting er af gehaald moeten worden...
Is al de 3de keer dat ze dit factureren
Heb ze vandaag ook weer gebeld (3de keer) en ze gaan het (hopelijk) dit keer wel uit mijn abbo slopen.
Wordt een beetje moe van al dat bellen :X

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2022

Cipri

Of niet natuurlijk...

Ik heb momenteel een oud 50Mbit pakket met een Cisco router; De EPC3925 als ik het me goed herinner (Zit niet thuis, dus kan het niet checken). Deze router staat momenteel in bridge modus zodat ik het externe IP op m'n eigen router (DD-WRT) kan krijgen.

Nou heb ik zojuist geupgrade naar het nieuwe 120Mbit pakket, en UPC geeft aan dat ik daarbij 'nieuwe apparatuur' ontvang, en ik verwacht een nieuwe router te krijgen (Omdat ik hierbij ook meteen m'n telefoonlijn heb opgezegd). Weet iemand of die nieuwe router ook in Bridge modus gezet kan worden? Zou ik wel zo blij mee zijn namelijk :)

Edit: OP wat beter doorgelezen, en verwacht zo'n Technicolor te krijgen, en die kunnen ook in bridge modus, aldus UPC

[Voor 16% gewijzigd door Cipri op 04-09-2013 14:18]

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Cipri schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:15:
Ik heb momenteel een oud 50Mbit pakket met een Cisco router; De EPC3925 als ik het me goed herinner (Zit niet thuis, dus kan het niet checken). Deze router staat momenteel in bridge modus zodat ik het externe IP op m'n eigen router (DD-WRT) kan krijgen.

Nou heb ik zojuist geupgrade naar het nieuwe 120Mbit pakket, en UPC geeft aan dat ik daarbij 'nieuwe apparatuur' ontvang, en ik verwacht een nieuwe router te krijgen (Omdat ik hierbij ook meteen m'n telefoonlijn heb opgezegd). Weet iemand of die nieuwe router ook in Bridge modus gezet kan worden? Zou ik wel zo blij mee zijn namelijk :)

Edit: OP wat beter doorgelezen, en verwacht zo'n Technicolor te krijgen, en die kunnen ook in bridge modus, aldus UPC
Klopt, maar je kunt beter spreken over een modem, of nog beter een modem/router, want een router kun je niet in bridge-mode zetten.

• Bizzarro
  • Laatst online: 03-02 17:36

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Cipri schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:15:

Ik denk dat ik exact dezelfde verandering heb gedaan :)

Ik denk dat het gaat om een nieuwe mediabox, geen nieuw modem/router. Bij het 120/6 abo zit digitale TV met opnemen standaard, daar zal jouw box voor gewisseld moeten worden.

Toen ik namelijk het kleinste pakket selecteerde (zonder opnemen) stonden de apparatuurkosten niet vermeld in het overzicht.

@hieronder: je krijgt bij dat 120mb een nieuwe mediabox (met opnemen), vandaar apparatuur (wissel) kosten.

[Voor 4% gewijzigd door Bizzarro op 04-09-2013 15:50]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb nu een alles in 1 pakket 50Mbit, nu wil ik overstappen naar 120MBit, maar er staat bij mijnUPC materiaalkosten/of apparatuurkosten 25 euro. Is dit alleen voor nieuwe klanten of geld dit ook voor bestaande klanten?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:42
rikadoo schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:15:
Ik heb nu een alles in 1 pakket 50Mbit, nu wil ik overstappen naar 120MBit, maar er staat bij mijnUPC materiaalkosten/of apparatuurkosten 25 euro. Is dit alleen voor nieuwe klanten of geld dit ook voor bestaande klanten?
Dit geldt voor nieuwe klanten. ECHTER! Als je van je horizon box af wilt, dat kan dus nu, en je een andere mediabox wilt moet je die 25 euro betalen. Van de zotte natuurlijk. Als je dan aangeeft dat je horizon box steeds crasht kan het wel ineens kosteloos.

UPC is de grip met de klanten weer kwijt aan het raken.
Ik wil best betalen voor 200/20mbit, maar ik heb nu 100/10mbit. Nu kan ik 200/10mbit krijgen, daar heb ik nou net niets aan.

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2022

Cipri

Of niet natuurlijk...

Bizzarro schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat het gaat om een nieuwe mediabox, geen nieuw modem/router. Bij het 120/6 abo zit digitale TV met opnemen standaard, daar zal jouw box voor gewisseld moeten worden.

Toen ik namelijk het kleinste pakket selecteerde (zonder opnemen) stonden de apparatuurkosten niet vermeld in het overzicht.
We zullen het zien, heb nu al een Mediabox met DVR, maar die zal wel weer niet werken met hun nieuwe dingen ofzow... En m'n router heeft ook VOIP en dat heb ik niet meer, dus verwachtte die te moeten veranderen...

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cipri schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:57:
[...]

We zullen het zien, heb nu al een Mediabox met DVR, maar die zal wel weer niet werken met hun nieuwe dingen ofzow... En m'n router heeft ook VOIP en dat heb ik niet meer, dus verwachtte die te moeten veranderen...
Je apparatuur is al geschikt voor het gekozen abonnement. De enige reden om je apparatuur (modem + mediabox) te moeten vervangen, is wanneer je voor Horizon hebt gekozen. Alle nieuwe modems zijn geschikt voor telefonie dus hiervoor zul je iig niet een nieuwe modem krijgen.

[Voor 9% gewijzigd door Da.Rock op 04-09-2013 16:05]

• rikadoo
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:55:
[...]

Dit geldt voor nieuwe klanten. ECHTER! Als je van je horizon box af wilt, dat kan dus nu, en je een andere mediabox wilt moet je die 25 euro betalen. Van de zotte natuurlijk. Als je dan aangeeft dat je horizon box steeds crasht kan het wel ineens kosteloos.

UPC is de grip met de klanten weer kwijt aan het raken.
Ik wil best betalen voor 200/20mbit, maar ik heb nu 100/10mbit. Nu kan ik 200/10mbit krijgen, daar heb ik nou net niets aan.
Ik heb nu een Cisco 3295 modem/router en een HD Mediabox, dus die zullen allebei wel omgeruild worden, vandaar dat ik het me afvroeg of ik dan ook weer 25 euro kan dokken.

hmm, als ik zo de voorwaarden lees staat er gewoon dat ik 25 euro moet betalen voor de nieuwe producten die ik krijg.

[Voor 11% gewijzigd door rikadoo op 04-09-2013 17:35]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wel alle... :(

Ik ben een documentaire aan het uploaden naar mijn FTP server (dedicated server met Gbit connectie):

Ik heb Extreme (200/20) maar ben dus blijkbaar nu teruggezet naar 10 Mbit upload :?

Edit: Mail aan UPC verzonden, wacht op antwoord:

Beste UPC,

Ik heb een UPC Extreme abonnement met een snelheid van 200 Mbit down en 20 Mbit up. Sinds er vandaag nieuwe abonnementen van start zijn gegaan merk ik dat mijn upload nu nog maar 10 Mbit/s is.

Hier ga ik niet mee akkoord, ik heb niet voor niets dit abonnement afgesloten! Ook is dit niet vooraf medegedeeld of besproken, dus bij deze het verzoek om mijn verbinding weer een upload van 20 Mbit te geven, zoals behorende bij het Extreme abonnement. Dit heeft tot nu toe probleemloos gewerkt.

[Voor 49% gewijzigd door bvk op 04-09-2013 19:59]

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nieuwe abbonement heeft maar 10Mbit upload ;). Zeer belachelijk waarom dit gedowngrade is.
Het zou me niet verbazen dat ze de nieuwe 20:1 verhouding doortrekken naar het nog aan te kondigen 500Mbit abbonement en dus met 500 / 25 Mbit gaan kopen.

Zit nog steeds met een oude 120 / 10 abonnement met eerste generatie digitale tv box (die traag is en geen HD doet) maar wacht even tot 200Mbit hier beschikbaar is denk ik. 10Mbit upload is soms al traag laat staan 6.

Kan nu wel downgraden naar 120 / 6 met HDTV en royaal pakket, echter is dat bijna net zo duur als het 200 / 10 abbo dus dat wil ik principieel niet 8)7 .

[Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 04-09-2013 19:45]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 16:25
vanmiddag gebeld met upc. heb zakelijk abbo 60/6 en wilde lagere prijs en geen hogere speed. Antwoord was eerst dat minder betalen geen optie was. Kon wel upgrade naar 120/10 en was dan 5 euro goedkoper uit wat wel mogelijk was? Na even navragen betaal ik nu maar 40/maand ex. :)
De lagere bedragen worden alleen niet naar de klanten gecommuniceerd omdat je er weer een jaar aan vast zit. Dus als je minder wil betalen of sneller internet wil ff bellen.

• Wackmack
Dinsdag gebeld voor 200Mbit en gisteren zag mijn snelheid al op 21mb/s, awesome!

Versteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:01:
Dinsdag gebeld voor 200Mbit en gisteren zag mijn snelheid al op 21mb/s, awesome!
Het is wel te hopen dat het 21 MB/s is...

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01 15:58
Gister ook overgestapt van 60/6 naar het nieuwe 120/6 rond 4 uur gebeld om half 6 hadden ze me al over gezet! Nu alleen me 2e router nog vervangen aangezien die nog maar 100 mbit heeft haha. Rechtstreeks op de modem 120,20 down en 6,42 up gehaald :D Zeer netjes en snel geregeld door UPC.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• Wackmack
Anoniem: 192811 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:52:
[...]

Het is wel te hopen dat het 21 MB/s is...
Zeker, hoeveel MB/S haal je maximaal met 200Mbit? Weet niet zo goed hoe ik het moet uitrekenen.

• bvk

bvk

Hangt af van een aantal factoren, maar ik haal steevast een maximum van 23,19 MB/s.

Versteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:15:
[...]
Zeker, hoeveel MB/S haal je maximaal met 200Mbit? Weet niet zo goed hoe ik het moet uitrekenen.
Een byte is 8 bits, dus grofweg 200:8=25 MB/s.
Ik zie dat "bvk" iets meer dan 23 MB/s haalt wat ik erg netjes vind.

• Wackmack
Klopt dan aardig, zit hier rond de 24MB/s

• Tortelli

Tortelli

Best ziek qua snelheid, praktisch gezien heb je van 60 >> 120Mbit al niet zoveel aan. 200Mbit is voor 99% van de mensen overdone, desondanks wil ik het gewoon hebben ;).

Vroeger toen je meer dan 2 uur nodig had om een DVDR te downloaden :P.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 16:25
Tortelli schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:31:
De downloads liepen snachts als ik sliep dus had geen last van me 6mbit download. 2x per jaar dat ik snel iets nodig had was ff balen.
Maar toch wel blij voor hetzelfde geld nu 60mbit hoor :)

• bvk

bvk

Ja, het is erg prettig om een DVD nu binnen 5 minuten te downloaden, alleen duurt het uploaden van diezelfde DVD nu weer bijna anderhalf uur...

UPC reageert mooi niet op mijn mail, had ik een extra product besteld dan hadden ze waarschijnlijk wel direct thuisgegeven!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 06:31
Hier ging de overstap ook lekker snel. Ik betaalde 45 euro voor 25mbit.

Online andere abbo aangeklikt, nu 50mbit voor 37 :p Eigenlijk had ik verwacht dat er vervolgens maanden overheen zou gaan maar de volgende dag ging het al direct lekker vlot :p

Zelf zit ik dik in de ICT en veel op internet maar ik moet zeggen dat de drang naar nog sneller internet bij mij wel een beetje is opgehouden sinds dat mijn nas al het downloaden automatisch doet.

[Voor 28% gewijzigd door Dekaasboer op 06-09-2013 11:14]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Wackmack
Tortelli schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:31:
Best ziek qua snelheid, praktisch gezien heb je van 60 >> 120Mbit al niet zoveel aan. 200Mbit is voor 99% van de mensen overdone, desondanks wil ik het gewoon hebben ;).

Toch is het wel handig merk ik. Allereerst staat het gewoon heel vet, 24mb/s :9~
Als je eens snel een filmpje van 8Gb wilt binnen halen ben je nu binnen 10 min klaar, niet gek.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12
Als je ook in een goede usenetserver investeert.

Ik heb nu 60-6 en zou ook wel naar het 120-6 willen maar dan ben ik mijn "blijf bij UPC korting kwijt".
Of ik probeer het nog een keer met een andere HD-nedewerker.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Enig idee waarom ik alleen maar Power kan aanvragen in mijn regio en geen Extra power? 200 Mb/s is toch geen glasvezel neem ik aan? Ik woon in een nieuwbouwhuis, dus dit zal ook geen probleem moeten zijn.

• rikadoo
  • Niet online
Volgens mij ligt dit ook aan de verbinding naar de wijkkasten. Waarschijnlijk is de aansluiting naar jou huis vanaf de wijkkast prima. Maar van de centrale naar de wijkkast niet.

[Voor 48% gewijzigd door rikadoo op 06-09-2013 15:09]

• Ryan_
  • Laatst online: 16:21
rikadoo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:09:
Volgens mij ligt dit ook aan de verbinding naar de wijkkasten. Waarschijnlijk is de aansluiting naar jou huis vanaf de wijkkast prima. Maar van de centrale naar de wijkkast niet.
Ah, balen. :(

• rikadoo
  • Niet online
Bij mij is inmiddels de snelheid voor het internet ook doorgevoerd, dit is nu 120mbit ipv 50 :). Krijg nu de mediabox nog duurde 4 tot 10 werkdagen zei UPC.

• Sniffert
rikadoo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:50:
Bij mij is inmiddels de snelheid voor het internet ook doorgevoerd, dit is nu 120mbit ipv 50 :). Krijg nu de mediabox nog duurde 4 tot 10 werkdagen zei UPC.
Hoe lang duurde het bij jouw voordat dit werd doorgevoerd? Heb namelijk dezelfde upgrade paar dagen geleden aangevraagd

• rikadoo
  • Niet online
Eeh ik heb woensdag rond 6 uur ofzo aangevraagd. En vanmiddag heb ik gebeld of het doorgekomen was en dat was allemaal prima gegaan. De man aan de telefoon zei dat het 4 tot 10 werkdagen duurde tot de apparatuur binnen was, en toen ik vroeg over het internet zei die ong dezelfde tijd, maar het kon ook eerder zijn precies kon hij het niet zeggen. dus 2 dagen heeft het geduurd dan :) Ben er blij mee iig.

• Wackmack
Sniffert schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:34:
[...]

Hoe lang duurde het bij jouw voordat dit werd doorgevoerd? Heb namelijk dezelfde upgrade paar dagen geleden aangevraagd
Bij mij binnen 36 uur.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
Ik had het oude 120/10 Mbit all in one abbo en ben uit financiele noodzaak terug gemoeten naar het nieuwe 50/2.5 Mbit all in one abbo.

Wat me nu opvalt is dat de pingtijden beter zijn geworden als ik inlog op een externe spelserver. Ook op www.speedtest.net heb ik nu een ping van minder dan 15 ms, met het oude abbo zat ik steeds tussen de 25 en 30 ms.

Bij mij was de overzetting binnen 8 uur geregeld: 4 September heb ik s'ochtends rond 9 uur de overstap via Mijn UPC aangevraagd, toen ik om 4 uur even remote inlogde op mijn PC was de nieuwe snelheid al aktief.

Ik heb de Cisco 3925 modem in bridge modus, btw. Hopelijk kan ik deze houden.

Computers zijn ideaal om problemen op te lossen die je zonder computer helemaal niet hebt...

• Anoniem: 249065
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Donderdag 05-09 om 16.00 via Mijn UPC abo wijziging aangevraagd van het pakket met 50/2,5 Mbps internet naar het nieuwe Power pakket met 120/6 Mbps internet.
Vannacht omgezet, zeer tevreden.
Mag oude Cisco 3208 modem gelukkig houden, mediabox wordt wel vervangen.

Edit:

Net een bekabelde meting gedaan na een modem reset.
Huidige situatie: Cisco 3208-Netgear 3700 (Router)-TP-link 1043 (Access Point)
Bekabeling Cat5E.

Meting m.b.v. WIFI (alle apparatuur staat in het voorhuis, PC in het achterhuis, afstand +/- 20m. waarbij door een achter- en voorgevel uit 1670, wel voorzien van vele ramen en de overige 25 gebruikers van WIFI in de buurt enige weerstand wordt geboden.
Niet ontevreden.

Binnenkort maar is aan de slag om in de tuin 2 UTP kabels in te graven en het Access Point naar het achterhuis te verhuizen.

[Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 249065 op 10-09-2013 12:47]

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb me HD mediabox met DVR vanochtend binnen gekregen, dus alles was binnen 48 uur geregeld. Zag alleen dat de snelheid van het internet waar het gister nog 121MBit was nu nog maar 80 a 90 is, getest via de UPC site. Dus dit moet ik even in de gaten houden. Overigens de modem die ik heb een Cisco 3925 die blijft, Die kon de snelheden aan :)

Edit:

[Voor 16% gewijzigd door rikadoo op 07-09-2013 12:49]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zo vandaag over naar 120Mb/s zelfde modem gehouden, en als ook HD box, ze probeerde nog de Horizon te verkopen. Heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Sniffert
Mijn upgrade van 50/2 naar 120/6 lijkt doorgevoerd. Althans, enkel de uploadsnelheid naar 6Mb/s. Mijn downloadsnelheid is verminderd naar 30Mb/s. Erg vreemd allemaal.

• Tortelli

Tortelli

Heb je een fatsoenlijke router (lees een die ook daadwerkelijk > 30Mbit op de WAN poort aankan) ?

[Voor 51% gewijzigd door Tortelli op 07-09-2013 21:49]

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 02:08
Ik heb een alles in één pakket van upc.

Televisie, telefoon, en internet 25 down en 1,5 up, 50 per maand
Exclusief gespreks kosten.

Ik kijk net op hun site maar zie nu alles in één:

basis 40 per maand 50 down 2.5 up
power 50 per maand 120 down 6 up.

Ik kan als bestaande klant mijn abonnemetn om laten zetten.
Ik ben echter achterdochtig.

Is het echt waar dat ik voor het zelfde geld veel meer snelheid kan krijgen,
of dat ik voor minder geld nog steeds er op vooruiga qua internet snelhied?

Dan ga ik dat maandag gelijk in ordemaken, maar ik ben bang dat er een addertje onder het gras zit ?

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:16
Dat wat je nu ziet is een nieuw pakket dat vanaf woensdag geld. Het enige addertje wat ik ben tegen gekomen is dat je een nieuw contract afsluit en dus weer minimaal een jaar aan hun vast zit. Voor de rest ga je er op vooruit qua snelheid, zenders en kosten.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gps4l schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:38:

Dan ga ik dat maandag gelijk in ordemaken, maar ik ben bang dat er een addertje onder het gras zit ?
Geen addertje...
Je betaald waarschijnlijk al langer te veel. Hoe lang heb je dit abonnement?

In ieder geval...
Snel bellen en zeggen dat je voornemens bent weg te gaan omdat je al zo lang te veel betaald en dat je dat niet netjes vind. Als ze met een net voorstel komen, dat je dan blijft.

Succes! :)

Te koop....

• Niet online
Sniffert schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:24:
Mijn upgrade van 50/2 naar 120/6 lijkt doorgevoerd. Althans, enkel de uploadsnelheid naar 6Mb/s. Mijn downloadsnelheid is verminderd naar 30Mb/s. Erg vreemd allemaal.
Alle apparatuur al gereset door het een paar minuten van de stroom af te halen?
Gps4l schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:38:

Enige addertje is misschien dat je bij wijziging van je abonnement weer een jaarcontract aangaat. Je zit er dus een jaar aan vast. Het is echt waar, je krijgt bij oversluiten meer voor minder of hetzelfde aantal Euro's. Velen zijn je al voor gegaan. Zie boven.

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 02:08
Bedankt ! ik ga maandag bellen.
Dat ik weer een jaarcontract aan ga, maakt me niet uit.

Glas is hier niet te krijgen, en de enige ander optie is adsl.
Maar mijn ping is wel beter (bij het gamen)

Ik heb dit abbo nu een jaar of 3.

• Niet online
Indien je huidige modem de hogere snelheden niet aan kan zul je van UPC een nieuw modem krijgen en waarschijnlijk ook een nieuwe mediabox met opneem optie voor TV. Hieraan zijn misschien eenmalige kosten voor de apparatuur verbonden. Dat hoor je wel als je belt.
Je kunt dit zelf zien wanneer je inlogt op Mijn UPC en Mijn abonnementen aanklikt. Bij abonnement aanpassen zie je wat UPC met je huidige apparatuur (modem, mediabox etc.) gaat doen.
Voor de overige apparatuur (wifi routers, switches, UTP kabels etc.) die je achter je modem hebt hangen moet je zelf even kijken of het ook geschikt is voor de hogere snelheid.
Succes!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:39
Voor zover ik weet zijn er geen adders. Het is gebruikelijk dat UPC eens in de zoveel tijd de snelheid verhoogt en dan ook de abo's aanpast. Enkele dagen geleden is er ook een wijziging doorgevoerd in de abonnementen. Hogere download, maar volgens mij bij de duurdere abonnementen een lagere upload. Dat kan je als een adder beschouwen. Maar volgens mij zijn er voor jou geen adders. Als je weinig tv kijkt kan je ook basis + bellen onbeperkt nemen. Zit je op € 54-,
Overigens was uitzending gemist 10 dagen in het verleden en nu bij alle abonnementen 2. Maar dat kan je allemaal via Internet terug kijken.

Spuit 11, dacht lekker rustig aan tikken op mn tel. :z

[Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 08-09-2013 01:06]

Canon, Apple & Samsung spul

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb zelf nog het oude 30/3 abbo (met gratis 12mnd'en 60/6). Nu wil ik graag upgraden naar 120/6 en de extra zenders (al dan niet in HD) lijken mij ook wel fijn. Echter wil ik geen box. Mijn tv heeft zijn eigen DVB-C tuner en dat werkt nu perfect. Echter voor het nieuwe basis tv pakket (met 15 zenders) zit ik denk ik dus wel aan een hd-box vast? Of bestaan er ook CI mogelijkheden. Ik zie het op de UPC site er niet altijd even duidelijk bij staan en in de UPC shop vertelden ze mij dat je alleen de extra zender icm een hd box kon krijgen en niet met een CI module.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Miyamoto
MaDLiVe schreef op zondag 08 september 2013 @ 02:59:
Ik heb zelf nog het oude 30/3 abbo (met gratis 12mnd'en 60/6). Nu wil ik graag upgraden naar 120/6 en de extra zenders (al dan niet in HD) lijken mij ook wel fijn. Echter wil ik geen box. Mijn tv heeft zijn eigen DVB-C tuner en dat werkt nu perfect. Echter voor het nieuwe basis tv pakket (met 15 zenders) zit ik denk ik dus wel aan een hd-box vast? Of bestaan er ook CI mogelijkheden. Ik zie het op de UPC site er niet altijd even duidelijk bij staan en in de UPC shop vertelden ze mij dat je alleen de extra zender icm een hd box kon krijgen en niet met een CI module.
CI+ kan volgens mij alleen nog maar telefonisch. Extra zenders kan ook gewoon op CI+ module.

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 23:16
Hoe zijn hier de ervaringen met Horizon na de update? 7,50 waard of niet?

• Miyamoto
2fastTG schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:53:
Hoe zijn hier de ervaringen met Horizon na de update? 7,50 waard of niet?
Kun je beter in het daarvoor bedoelde topic vragen: [UPC Horizon] Ervaring en discussie.

• KornoPoning
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Hey,

Ik had een 50e abbo met 50Mbit en dat woensdag omgezet naar het nieuwe abbo met 120Mbit. Dit alles via de site met mijn UPC. Ik heb zaterdag de nieuwe DVR binnen gekregen (die oude was een mediaboxje). Ook de snelheid was reeds verhoogd (toch leuk om de speedtest 123Mbit/s te zien halen :D).

Hier dus alleen maar goede ervaring mee en ik dacht, dit deel ik even.

Groeten!

• Neyluzz
  • Laatst online: 18:25
KornoPoning schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:38:
Hey,

Ik had een 50e abbo met 50Mbit en dat woensdag omgezet naar het nieuwe abbo met 120Mbit. Dit alles via de site met mijn UPC. Ik heb zaterdag de nieuwe DVR binnen gekregen (die oude was een mediaboxje). Ook de snelheid was reeds verhoogd (toch leuk om de speedtest 123Mbit/s te zien halen :D).

Hier dus alleen maar goede ervaring mee en ik dacht, dit deel ik even.

Groeten!
Mag ook eens gezegd worden! Mooi man :)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2022
albino71 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:46:
[...]
In ieder geval...
Snel bellen en zeggen dat je voornemens bent weg te gaan omdat je al zo lang te veel betaald en dat je dat niet netjes vind. Als ze met een net voorstel komen, dat je dan blijft.
Een vriend van me deed dat ook iedere keer, maar vraag me ook af of het doen alsof dat je weggaat onbeperkt kan qua kortingen e.d. Ik heb er nog niet eerder van gebruik gemaakt. Ik hou de site in de gaten en pas geregeld mijn abo aan (via upc.nl > inloggen op mijnupc > abo aanpassen wel te verstaan) en heb nu ook weer een super pakket - Alles-in-1 Basis (tot 50MB, 70SD tv, 15HD en onlinetv en vast bellen) voor 40 euro p.mnd.
Gps4l schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:01:
Bedankt ! ik ga maandag bellen.
Dat ik weer een jaarcontract aan ga, maakt me niet uit.

Glas is hier niet te krijgen, en de enige ander optie is adsl.
Maar mijn ping is wel beter (bij het gamen)

Ik heb dit abbo nu een jaar of 3.
Je kunt ook gewoon je abonnement aanpassen via de UPC.nl site door in te loggen op 'mijnupc' en vervolgens je pakket daar te wijzigen. Ik lees op chelloo.com gebruikersforum ook dat veel telefonische klanten langer wachten op wijziging dan mensen die via internet de wijziging hebben doorgevoerd.

Het enige voordeel dat je telefonisch kunt hebben is doen alsof je wilt opzeggen en zo met een aparte desk van UPC contact krijgt die veelal nog 10 euro extra korting (voor 6mnd/1jaar) geven bovenop een nieuw pakket dus dat maakt het wel heel voordelig. Ik heb dit echter zelf nooit gedaan.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 13:54
Meer mensen last van een mail storing?
Krijg de melding 0x800ccc0e in Windows Live Mail.

[Voor 14% gewijzigd door Mars18 op 09-09-2013 20:01]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ReneK
  • Laatst online: 14:52
Hmm...gisterenmiddag mijn abbo omgezet van 60/6 naar 200/10 Mbps.

Vanochtend hadden ze 'm al omgezet met dit resultaat:

En dat voor 3 Euro per maand minder. Zeer tevreden.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:42
Ook hier abbo omgezet van 60/6 naar 120/6 Mbps.Gisterenavond 22:30 besteld en vanmiddag blij verrast met de snelheids verhoging.

• SandStar
  • Laatst online: 16:53

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Een paar weken geleden kwam UPC in Eindhoven met een actie voor gratis verhoging naar 100mbit. (ivm concurentie glasvezel)
We hadden hier nog een Fiber Power 25 liggen dus die upgrade was een prima deal.
Then shit happens:

Ik kreeg een nieuwe modem opgestuurd. Deze kwam eerst helemaal niet online en een dag erna pas na uren wachten. Maar alsnog geen internet. (wel telefoon)
Monteur erbij die het modem kapot verklaarde en een nieuwe installeerd.
De nieuwe modem kwam zowaar met 45min online maar ook hier weer geen internet en wel telefoon.
Hierna ben ik gaan kloten en tot de conclusie gekomen dat de modem alleen werkt als ik maar 1 apparaat aansluit. Oplossing was om dus 1 switch aan te sluiten op de modem en daar vervolgens alles aan koppelen. Apart maar het werkte.

Nu heb ik alleen sinds 2 weken weer problemen; ongeveer elke 30min valt internet weg voor 10-15 sec.
Doe je niks dan komt het modem vanzelf weer online maar het is behoorlijk irritant. UPC weer opgebeld en ze sturen weer een monteur.
Vertrouwen hierin is ver beneden het vriespunt gedaald.

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten en hoe ik die monteur een beetje naar het probleem kan sturen? Heeft UPC ook andere modems dan de Technicolor?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:45
Ik heb nu 120 mbit gekozen inplaats van mijn 60 mb...

echter zie ik dat hier iedereen rustig de snelheid haalt.. ik haal echter van de 120 maar 88 tot 92 mbit. zowel op mijn server als op mijn game pc..

beide computers zijn zeker in staat om die snelheden aan te kunnen..

het gene waar ik mij over verbaas is dat er maar 6 downstream kanalen worden gebruikt inplaats van alle acht..

misschien dat iemand dit in hun modem kan controleren die ook de 120 gekozen hebben?

http://www.speedtest.net/my-result/2962399212

[Voor 4% gewijzigd door furian88 op 12-09-2013 19:36]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• GaMbiNo
  • Laatst online: 01-02 16:10
Miyamoto schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:11:
[...]

CI+ kan volgens mij alleen nog maar telefonisch. Extra zenders kan ook gewoon op CI+ module.
Ci+ is ook te bestellen via Mijn Upc.
Zo heb ik dit ook gedaan. Ik heb nu ook geen Mediabox meer.

[Voor 10% gewijzigd door GaMbiNo op 12-09-2013 19:45]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

furian88 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:33:

echter zie ik dat hier iedereen rustig de snelheid haalt.. ik haal echter van de 120 maar 88 tot 92 mbit. zowel op mijn server als op mijn game pc..

het gene waar ik mij over verbaas is dat er maar 6 downstream kanalen worden gebruikt inplaats van alle acht..

misschien dat iemand dit in hun modem kan controleren die ook de 120 gekozen hebben?

En je bent verbonden via gigabit ethernet?

Goedkoop bellen via VoIP

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:45
MensionXL schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:46:
[...]

En je bent verbonden via gigabit ethernet?
ik heb alleen maar gigabit in huis liggen met 5e of cat 6

Ik heb de Cisco EPC3212 modem, hierachter hangt een Sitecom 300n XR gigabit router.

Ik heb helaas niet makkelijk de keuze om even snel de kabel in het modem te prikken en rechtstreeks te testen..

[Voor 30% gewijzigd door furian88 op 12-09-2013 19:51]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Niet online
furian88 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:33:
Ik heb dezelfde overstap gemaakt, modem is de Cisco 3208.
Paar maanden geleden heeft UPC werkzaamheden uitgevoerd en is hier het aantal downstream kanalen van 4 naar 8 gegaan en het aantal upstream kanalen van 1 naar 4.
De 60 Mbit haalde ik in het verleden prima, om de nieuwe 120 Mbit te halen (bleef aanvankelijk ook steken zo rond de 95 Mbit) moest ik toch alle zelfgeknepen UTP kabels controleren en een aantal stekkertjes vervangen. Bij hogere snelheden luistert het geheel van binnenbekabeling en de aangesloten apparatuur blijkbaar wat nauwer.

• rikadoo
  • Niet online
reset van de modem al uitgevoerd? Ik moest mijne ook iig een keer uit en aan zetten,

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

ReneK schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:11:
Hmm...gisterenmiddag mijn abbo omgezet van 60/6 naar 200/10 Mbps.

Vanochtend hadden ze 'm al omgezet met dit resultaat:

[afbeelding]

En dat voor 3 Euro per maand minder. Zeer tevreden.
Ben benieuwd als je dat in de wintermaanden ook nog haalt

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:46

KoffieNT

banaan

Ik heb op dit moment Horizon met 150mbit internet en ik zit nog in het eerste jaar. Kan ik nu toch gratisch en voor niks upgraden naar 200mbit? Volgens mijn gegevens op upc.nl wel, maar ik vertrouw het niet helemaal :).

edit, algemene upc-vraag: Kan het kloppen dat het per gebied verschilt of je standaard kabelkosten (a 18,20 p/m) betaald?

[Voor 34% gewijzigd door KoffieNT op 12-09-2013 23:57]

:D

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee