Heb je toevallig zo'n Cisco? De routerfunctie van deze zijn crap. Zet 'm in bridgemode en hang je eigen router eraan, werkt hier prima (Blixembosch-noordSandStar schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:04:
Een paar weken geleden kwam UPC in Eindhoven met een actie voor gratis verhoging naar 100mbit. (ivm concurentie glasvezel)
We hadden hier nog een Fiber Power 25 liggen dus die upgrade was een prima deal.
Then shit happens:
Ik kreeg een nieuwe modem opgestuurd. Deze kwam eerst helemaal niet online en een dag erna pas na uren wachten. Maar alsnog geen internet. (wel telefoon)
Monteur erbij die het modem kapot verklaarde en een nieuwe installeerd.
De nieuwe modem kwam zowaar met 45min online maar ook hier weer geen internet en wel telefoon.
Hierna ben ik gaan kloten en tot de conclusie gekomen dat de modem alleen werkt als ik maar 1 apparaat aansluit. Oplossing was om dus 1 switch aan te sluiten op de modem en daar vervolgens alles aan koppelen. Apart maar het werkte.
Nu heb ik alleen sinds 2 weken weer problemen; ongeveer elke 30min valt internet weg voor 10-15 sec.
Doe je niks dan komt het modem vanzelf weer online maar het is behoorlijk irritant. UPC weer opgebeld en ze sturen weer een monteur.
Vertrouwen hierin is ver beneden het vriespunt gedaald.
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten en hoe ik die monteur een beetje naar het probleem kan sturen? Heeft UPC ook andere modems dan de Technicolor?
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.