Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Edit en update:

Onderstaande is het dus. Nu met de 2 dikste/kortste utp cat 5e kabeltjes die ik kon vinden tussen modem en router en tussen router en pc (de rest er uit, geen wifi enabled devices aan) haal ik 93 Mbit, en up gewoon weer 6,x
Is er niet een wet die zegt dat je een router mag ruilen als deze ooit gekocht is als gigabit capable en dan nog niet eens 100 Mbit blijkt te halen wanneer je dat voor het eerst probeert?
Beide kabels halen namelijk wel 120 Mbit down en 6.x up als ze direct tussen pc en modem zitten.

Edit en update:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2985958337.png

Gewoon cat 5e kabel van pc direct in modem.
Dus of de sitecom router is de vertragende factor, of de kabel uit modem daarin gaande, of als ik het me goed herinner door de traagste aansluiting (nog 2 via utp kabel's verbonden pc's) die echter wel uit staan en stonden al 2 dagen...)
nooberke schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:21:
[...]
Ik gok op de Sitecom....welk model heb je?
Sitecom levert meerdere Gigabit routers welke geen 100Mbit op de Wan halen
Ik heb geen idee heb hem denk ik 2 a 3 jaar. Duur was ie niet, en wel goed getest door ik meen hardware . info , 'best bang for buck' zeg maar indertijd. En inderdaad, v.w.b. tablets en smartphones, laptops, ingebouwde wifi of met usb-wifi dongels, hij voorziet ze allen van internet.
Ziet er uit als een wit 'plat' vierkant doosje met 2 draaibare antennes. wan poort en 4 poorts switch.

Daar de pc en modem 1,5 meter van elkaar staan, kan ik de pc kabel in de modem doen.
Echter die is indertijd door monteur neergezet, in wel/niet bridge mode of zo omdat het modem dus En geen wifi En gen utp poort/switch heeft.

Stel dat werkt niet, kan een utp crosscable het (niet/wel bridge mode van modem) oplossen?

Want als het modem direct op pc wel richting de 120 downspeed gaat, tja, dan is het de sitecom router.

Anderzijds, als het ditmaal wel in 1 keer goed gaat met upc, komt er dus een wifi modem op de plek van de huidige-niet-wifi, ik hoop dat die ook ethernet poorten heeft, gigabit.

[ Voor 34% gewijzigd door notsonewbie op 23-09-2013 22:48 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Grrr bleek mijn swicth niet helemaal lekker te zijn, net even een andere gekocht en nu strak 120Mbit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

MJA ! heb ik in de setup van router gekeken, is het deze http://www.routercenter.n...02997/sitecom-wl-366.html
Op dié website (maar daar kocht ik hem zeker niet, en waar wel, geen idee meer) staat helemaal speciaal genoemd: minteken: geen gigabit poorten...
Webshop / verkoop / 'marketing'.....

Anyway, kort na bestelling van e.e.a. is de internet snelheid dus beschikbaar en haalbaar, 120 Mbit down en 6 up. 1 pluspuntje voor upc.
Nu maar hopen dat modem(wifi!) goed komt en dat er wel gigabit poorten op zitten.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:38:
MJA ! heb ik in de setup van router gekeken, is het deze http://www.routercenter.n...02997/sitecom-wl-366.html
Op dié website (maar daar kocht ik hem zeker niet, en waar wel, geen idee meer) staat helemaal speciaal geboemd: minteken: geen gigabit poorten...
Webshop / verkoop / 'marketing'.....

Anyway, kort na bestelling van e.e.a. is de internet snelheid dus beschikbaar en haalbaar, 120 Mbit down en 6 up. 1 pluspuntje voor upc.
Nu maar hopen dat modem(wifi!) goed komt en dat er wel gigabit poorten op zitten.
Als je de Technicolor 7200 krijgt zitten er zeker Gbps-poorten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:47:
[...]
Als je de Technicolor 7200 krijgt zitten er zeker Gbps-poorten op.
Merk en type maakt me niet uit, als de hardware maar 120 Mbit kan door pompen.
Maar ja, ik heb eerder gekke dingen met upc meegemaakt, dus een 100 Mbit modem, de poorten dan dus, voor een 120 Mbit aansluiting, zou me niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
notsonewbie schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:59:
[...]

Merk en type maakt me niet uit, als de hardware maar 120 Mbit kan door pompen.
Maar ja, ik heb eerder gekke dingen met upc meegemaakt, dus een 100 Mbit modem, de poorten dan dus, voor een 120 Mbit aansluiting, zou me niet verbazen.
Heb je al gekeken naar die kabels?

Die signaalwaardes waren echt niet lekker en dat lag niet aan je Sitecom...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

dion_b schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:48:
[...]
Heb je al gekeken naar die kabels?
Die signaalwaardes waren echt niet lekker en dat lag niet aan je Sitecom...
Ja, bedankt voor alle input.
Zie hier: notsonewbie in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"
Ik weet nu dus dat 120 Mbit kan en ik in elk geval 2 goede kabeltjes heb! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
notsonewbie schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:48:
[...]

Ja, bedankt voor alle input.
Zie hier: notsonewbie in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"
Ik weet nu dus dat 120 Mbit kan en ik in elk geval 2 goede kabeltjes heb! :-)
Niet je UTP kabels, je coaxkabels :o

Dat heeft niets met snelheid te maken maar alles met stabiliteit van je verbinding. Nu goed, morgen misschien niet als je niets eraan doet (al is dat herkennen dat het bij UPC ligt en daar aankaarten, maar dan moet je dat wel zeker weten)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

dion_b schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:21:
[...]

Niet je UTP kabels, je coaxkabels :o

Dat heeft niets met snelheid te maken maar alles met stabiliteit van je verbinding. Nu goed, morgen misschien niet als je niets eraan doet (al is dat herkennen dat het bij UPC ligt en daar aankaarten, maar dan moet je dat wel zeker weten)
Bedankt voor je input, echter jij bent moderator van hardware, ik eindgebruiker er van..
Het gaat dus op een iets te hoog niveau voor mij.

De kabels zijn door monteur aangekoppeld, met volgens mij een plastic steeksleutelje.
Ik heb een knijptang met tape omwikkeld, maar de coax kabeltjes (wit, 'dun' met kleienere busjes er op dan de gewone upc tv kabel plug) zitten goed vast, geen rek en knel bochten e.d.

Tevens zal ik toch moeten afwachten(?) of het komende modem, eventueel nieuwe splitter, met diens kabeltjes dit euvel van uiteenlopende waarden ook heeft.

Met de huidige kabels, router en modem + splitter haalde ik altijd 58+ ~60,x en 6,x up en down speed.

Qua stabiliteit, weet niet precies wat dat wil zeggen in deze, echter, ik heb nooit korte uitval gehad (ja bij een storing die de hele straat dan ook had.
Downloaden van bepaalde websites/usenet ging ook altijd ongeveer even snel.
speedtest.net en de packetloss test plus jitter op http://www.pingtest.net/ e.d., eigenlijk altijd goed. A of B uitkomst, cq 3,5 sterren of meer.

Edit en update 24-09-2013

Na f#cking tuurlijk... Uit de 3 mailtjes van hedenochtend, helaas zijn ervaringen uit het verleden hier ook weer een garantie voor morgen gebleken en van toepassing.
"Internet en/of telefonie op apart internetmodem
Wij activeren de diensten internet en telefonie op het aparte internetmodem dat u al heeft. Sluit daarom uw computer(s) en/of telefoontoestel aan op dit aparte modem. Of houd ze hierop aangesloten."

Dus niets : u kunt dan aangeven of u een wifi modem wilt ontvangen, ik schreef hier al notsonewbie in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III" dat ik dit verdacht vond dat net die keuze niet gelijk online kan.
En telefonie toch geactiveerd....? waarom? ik wil het niet, velen willen het niet, de paketten zijn er op aangepast met de tekst 'zonder telefonie' e.d., en dan tOch de boel activeren? waarom? zit dat weldra mijn eigen voip ATA in de weg?

M.a.w. als je overstapt en je huidige modem is ineens enkele uren later al 120 Mbit (of in elk geval dat wat je bestelde), dan ga je kennelijk geen wifi modem krijgen en blijf je met oude meuk zitten.
In mijn geval, iemand die 120 Mbit wil gebruiken, dus weer een niet aangevraagde kostenpost binnenkort, namelijk een wEl gigabit router nodig.

UPC kan het hele losse modem en deze wel/niet voorzien van wifi deel wel uit de online tekst schrappen, als ze toch in de follow up alleen maar faite a complis meedelen : "red v.w.b. internet en telefonie je maar met je huidige boeltje."

[ Voor 32% gewijzigd door notsonewbie op 24-09-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik zou persoonlijk blij zijn met het houden van die modem. Ding wat je hebt is simpel en stabiel, is snel zat voor alles wat UPC nu aanbiedt, bottom line het levert je de verbinding en laat je vrij om zelf een goede router erachter te zetten.

Gewoon een goede router nemen die beter is dan de Sitecom WL-366 (wat toch echt jouw keuze was en niet die van iemand anders...)

Dat is sowieso veel beter dan een modem met ingebouwde router, al is het alleen maar dat de modem per definitie moet staan op zo ongeveer slechtsts denkbare plek in huis voor een WiFi AP. Als je een losse router hebt kun je die op een betere plaats hangen (niet tussen de buizen en draadjes in de meterkast of achter TV).

Het is niet voor niets dat de meeste mensen in dit topic (neem even de moeite andermans posts hier te lezen...) die zo'n modem met ingebouwde router ontvangen ervoor kiezen om die routerfunctie uit te zetten en er alsnog een eigen router achter te hangen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

dion_b schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:50:
Ik zou persoonlijk blij zijn met het houden van die modem.
Dat kan heel goed natuurlijk. Ik niet. Mede gelet op:
http://imgur.com/siw4JYk
Ding wat je hebt is simpel en stabiel, is snel zat voor alles wat UPC nu aanbiedt, bottom line het levert je de verbinding en laat je vrij om zelf een goede router erachter te zetten.

Gewoon een goede router nemen die beter is dan de Sitecom WL-366 (wat toch echt jouw keuze was en niet die van iemand anders...)
Ja, 2 a 3 jaar geleden, toen 120 Mbit totaal niet in zicht was. En toen werd die door webshop x ook als gigabit verkocht, upc praktijken ! :-) & :(
En het gaat om nu, wat UPC nu zwart op wit communiceert enerzijds op de website en dan weer zoals al jaren weer eens a zeggen en b (niet-) doen...
Het is niet voor niets dat de meeste mensen in dit topic (neem even de moeite andermans posts hier te lezen...) die zo'n modem met ingebouwde router ontvangen ervoor kiezen om die routerfunctie uit te zetten en er alsnog een eigen router achter te hangen :o
Dat kan dan eventueel achteraf nog. Financieel is mijn volgorde slimmer.
Techniek schrijdt voort, al is het inderdaad wel het euvel van de 21e eeuw, klein NL basaal en van de politiek uit helemaal digitaliseren.
De boel kan via cyberwar, of gewoon stommiteiten in een week helemaal plat liggen , chaos.

Ik wil, en dat kon aldus upc: modem met wifi van hen, media box onder de tv in tv/audio meubel.
Router de deur uit, scheelt weer stroom kosten.

Nu extra geld uitgeven is ook al geen goed idee.

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 24-09-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@notsonewbie ik heb zoals gezegt ook 120Mbit en kwam van 60Mbit, ik heb die Cisco 3212 gewoon behouden, geen ander modem gehad en ook tijdens het gesprek niet aangeboden gekregen.

Wel heb ik zelf een WireLess router gekocht, op een goed plek gehangen en nog geen seconde spijt, overal in huis WiFi.

En een goede WiFi router is best betaalbaar (vind ik)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Pierre61 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:31:
En een goede WiFi router is best betaalbaar (vind ik)
Er wordt voorgesteld dat er desgewenst een wifi modem komt, als je dat wilt. Ik zei toen gelijk al, 'dat riekt', want waarom op de upc online 'upgrade formulieren' is dat _niet_gelijk al_ aan te geven?

Voor nop een wifi modem is nog goedkoper dan weer een router kopen, die misschien ook niet gigabit is, of anderszins (voip bijv.) incompatible blijkt met huidge modem door verschil in jaren technologisch verschil bijv. ,
En uiteraard in het kader van stroom(en ruimte, stekker, kabels) besparen, heb ik liever een nieuw (dus beter aldus de alles-moet-digi fans) modem/wifi/gigabit utp in 1 apparaat.

[ Voor 14% gewijzigd door notsonewbie op 24-09-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55

RvL

Mjah, persoonlijk zou ik m'n eigennetwerk juist _niet_ afhankelijk willen hebben van m'n provider, want je bent afhankelijk van de hardware die de provider levert (incl. alle voordelen en nadelen, zoals slecht bereik, beperkte toegang tot de mogelijkheden van het apparaat). De apparaten die ik tot nu toe van verschillende providers heb gehad was nou niet je van het. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de Horizon box van UPC: mediabox, router en access point in een. Nadelen die ik in deze ene zin lees:
- Mediabox, dus staat dicht bij je TV. Vaak in een kast o.i.d. en laat dat nu juist een slechte plaats zijn voor een WiFi router (slechte positionering waardoor slecht bereik)
- slechts beperkte instelmogelijkheden
- een apparaat voor alles, dus single point of failure

Persoonlijk heb ik m'n eigen netwerk dan ook in eigen beheer. Juist zodat ik zeker weet dat m'n router functioneert zoals ik wil, de poorten doorlaat die ik wil en te configureren valt zoals ik wil.

Een nieuwe router wat incompatible zou zijn met de huidige modems van UPC moet ik nog tegenkomen. Een modem is, simpel uitgelegd, niets meer dan een vertaaldoos tussen coax en ethernet. Naar het feit of een router wel of geen gigabit ondersteunt kun je onderzoek doen, reviews lezen e.d. (net zoals b.v. de maximale snelheid van WAN naar LAN van de router om maar iets te noemen)

Daarnaast heb ik zoiets dat je niet moet rommelen aan iets wat werkt. Ik ben pas ook overgestapt van 60Mb/s naar 120Mb/s (ook met een EPC3212) en heb bewust niet gekozen voor een ander modem of een andere mediabox: if it ain't broken, don't (try to) fix it.

Maar ieder z'n ding natuurlijk :)

P.S.
Oh, en UPC meldt er wel degelijk bij dat er bij vervanging van hardware, indien nodig, kosten in rekening worden gebracht. Daarnaast bepaalt UPC of er nieuwe hardware nodig is en technisch gezien is dat niet nodig, want hun hardware voldoet aan alle eisen. De EPC3212 haalt b.v. 450Mbps+.

Ik citeer van de website:
Ik ben al klant, kan ik dit pakket bestellen?
Ja, ook als u al klant bent, kunt u dit bestellen. De prijs voor dit abonnement geldt voor zowel nieuwe als huidige klanten.

Wat gebeurt er met mijn huidige abonnement?
Als u uw bestelling plaatst, zetten wij automatisch uw huidige abonnement om naar uw nieuwe abonnement. Kiest u voor sneller internet of meer tv-zenders, dan passen wij dit automatisch aan. Na uw bestelling controleren wij welke apparatuur u al heeft en bepalen we wat u nodig heeft. Zo ontvangt u niets dubbel.

Als u gebruik wilt blijven maken van uw huidige extra opties, dan moet u deze ook bij uw nieuwe pakket bijbestellen. Anders vervallen deze bij uw nieuwe abonnement. Extra opties zijn: Royaal en Bellen Onbeperkt Altijd.

Moet ik extra kosten betalen?
• Als u diensten bestelt waarbij u een (ander) modem, mediabox en/ of een CI+ Module ontvangt, betaalt u eenmalig apparatuurkosten van € 25,-.
• Bij alle abonnementen geldt een eenmalige borg van € 45,00 voor het modem en de Horizon Mediabox. Deze borgkosten vervallen als u al eens borg heeft betaald.
Heb ik last van dubbele abonnementskosten?
Nee, bij wijziging van uw UPC-abonnement, wordt uw abonnement maar een keer in rekening gebracht.

Direct uw abonnement aanpassen
Als u inlogt met uw Mijn UPC-account, kunt u uw huidige abonnement bekijken. En gemakkelijk uw huidige abonnement aanpassen. U ziet meteen in het overzicht wat er voor u verandert. U kunt direct uw aangepaste abonnement bestellen.

[ Voor 35% gewijzigd door RvL op 24-09-2013 12:44 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

RvL schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:40:
Mjah, persoonlijk zou ik m'n eigennetwerk juist _niet_ afhankelijk willen hebben van m'n provider, want je bent afhankelijk van de hardware die de provider levert
Dat houd je toch, ook een eigen gekochte router kan er 1 zijn die je 'elke 3 weken' moet resetten omdat ie er spontaan mee stopt, veelal op wifi deel.
(incl. alle voordelen en nadelen, zoals slecht bereik, beperkte toegang tot de mogelijkheden van het apparaat).
Want UPC haalt mogelijkheden zoals NAT, port forwarden e.d. uit hun modems?
De apparaten die ik tot nu toe van verschillende providers heb gehad was nou niet je van het.
Ik heb dat 1 maal mee 'mogen maken', met telfort dsl.
Niks mis mee, ik kon er ook gewoon mijn voipcheap mee instellen, forwarden, firewall, kracht van wifi instellen danwel uit/aan enz.
Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de Horizon box van UPC: mediabox, router en access point in een.
Kennelijk weet zelfs upc dit.
En geeft die keuze dan ook. Ook ik koos voor mediabox als mediabox alleen dus zonder de internet functies, en voor internet een apart modem.
Nadelen die ik in deze ene zin lees:
- Mediabox, dus staat dicht bij je TV. Vaak in een kast o.i.d. en laat dat nu juist een slechte plaats zijn voor een WiFi router (slechte positionering waardoor slecht bereik)
- slechts beperkte instelmogelijkheden
- een apparaat voor alles, dus single point of failure
Ja, en al had ie wel geweldig geweest als router/wifi bereik, dan zou ik in mijn geval 15 meter utp terug naar mijn hoofd-pc moeten leggen.
Persoonlijk heb ik m'n eigen netwerk dan ook in eigen beheer. Juist zodat ik zeker weet dat m'n router functioneert zoals ik wil, de poorten doorlaat die ik wil en te configureren valt zoals ik wil.
De huidige modem is voor zo ver ik vond niet in te stellen.
Je kan wel inloggen meen ik, maar dan maar 2 of 3 dingetjes aan/uit zetten.
Daarnaast heb ik zoiets dat je niet moet rommelen aan iets wat werkt. Ik ben pas ook overgestapt van 60Mb/s naar 120Mb/s (ook met een EPC3212) en heb bewust niet gekozen voor een ander modem of een andere mediabox: if it ain't broken, don't (try to) fix it.
[/quote]
Het wordt mijn 1e (horizon-)mediabox.
Dat een nieuw modem met wifi en gigabit poorten slechter zou zijn dan oude meuk zou tegengesteld zijn aan alle technische progressie. Wat wel kan is dat upc zelf , zelfs de huidige 3 aan te passen dingetjes nog weggehaald hebben...
Of dat op welke manier dan ook, je eigen (niet upc-) voip er niet doorheen werkt of zo.

Mijn screencapture laat zien: nieuw wifi modem.
Ergens op 1 van de vele paginas voor upgraden/pakketten staat het in tekst, dat je via de bevestiging mail kan laten weten of je een nieuw wifi modem wil of niet.
In geen van de inmiddels 4 mails staat ook maar iets over een nieuw modem, wel in 1 mail : "uw huidige modem behoud u".
Kortom heel des UPC's weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

notsonewbie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:02:
[...]

Dat houd je toch, ook een eigen gekochte router kan er 1 zijn die je 'elke 3 weken' moet resetten omdat ie er spontaan mee stopt, veelal op wifi deel.
Dan heb ik kennelijk geen goed vooronderzoek gedaan en slechte hardware gekocht. Ergo: de fout ligt dan bij mezelf en is ook aan mezelf om op te lossen. Ik ben niet afhankelijk van de gratie van de provider om iets nieuws te regelen.
[...]

Want UPC haalt mogelijkheden zoals NAT, port forwarden e.d. uit hun modems?
Het zal niet de eerste keer zijn dat een provider dergelijke functionaliteiten inderdaad beperkt
[...]
Ik heb dat 1 maal mee 'mogen maken', met telfort dsl.
Niks mis mee, ik kon er ook gewoon mijn voipcheap mee instellen, forwarden, firewall, kracht van wifi instellen danwel uit/aan enz.
Als je naar de ZyXel refereert: ik moet toegeven dat dat inderdaad een van de betere hardware was die ik ooit geleverd heb gekregen. Met andere hardware (eerste Experiabox, latere Experiaboxen, Ubee modem/router) heb ik mindere ervaringen.
[...]
Kennelijk weet zelfs upc dit.
En geeft die keuze dan ook. Ook ik koos voor mediabox als mediabox alleen dus zonder de internet functies, en voor internet een apart modem.

[...]

Ja, en al had ie wel geweldig geweest als router/wifi bereik, dan zou ik in mijn geval 15 meter utp terug naar mijn hoofd-pc moeten leggen.
En dus niet handig, my point being.
[...]
De huidige modem is voor zo ver ik vond niet in te stellen.
Je kan wel inloggen meen ik, maar dan maar 2 of 3 dingetjes aan/uit zetten.

[...]
Aan een modem hoef je ook niets in te stellen. Een modem (modulator-demodulator) doet niets meer dan het ene signaal omzetten in het andere signaal. Wat wil je daar als consument aan in kunnen stellen?
Het wordt mijn 1e (horizon-)mediabox.
Dat een nieuw modem met wifi en gigabit poorten slechter zou zijn dan oude meuk zou tegengesteld zijn aan alle technische progressie. Wat wel kan is dat upc zelf , zelfs de huidige 3 aan te passen dingetjes nog weggehaald hebben...
Of dat op welke manier dan ook, je eigen (niet upc-) voip er niet doorheen werkt of zo.

Mijn screencapture laat zien: nieuw wifi modem.
Ergens op 1 van de vele paginas voor upgraden/pakketten staat het in tekst, dat je via de bevestiging mail kan laten weten of je een nieuw wifi modem wil of niet.
In geen van de inmiddels 4 mails staat ook maar iets over een nieuw modem, wel in 1 mail : "uw huidige modem behoud u".
Kortom heel des UPC's weer.
Als ik een paar posts van je terug lees, zie ik het volgende:
Ik heb besteld: complete tv pakket dus alle kanalen , waarvan 33 HD, 120 Mbit internet, horizon mediabox DVR 4 kanalen opnemen mogelijkheid, apart modem voor 120 Mbit. wordt 62,50 per maand.
Kortom, je hebt Horizon besteld. Daarmee heb je je nieuwe modem/router met wifi dus al te pakken. Hiermee voldoen ze dus aan de zin 'gratis wifi router bij uw bestelling'. En volgens jou zou UPC dan nog een nieuw modem/router moeten leveren omdat jij het onhandig vind om een kabel van de Horizon naar je PC te trekken?

En wat ik ook mis in al je reactie is: wat zegt UPC hier van? Heb je al eens contact met ze gezocht? Als je ze belt zullen ze het door jou ontvangen Horizonkastje waarschijnlijk wel willen activeren als modem/router.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

RvL schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:18:
[...]
En wat ik ook mis in al je reactie is: wat zegt UPC hier van? Heb je al eens contact met ze gezocht? Als je ze belt zullen ze het door jou ontvangen Horizonkastje waarschijnlijk wel willen activeren als modem/router.
Ik heb de horizon media box bewust zonder ook nog internet functies er in besteld.
Het is dus wandcontactdoos > splitter > wifimodem (of de huidige...) > internetloze mediabox > tv
Indien ze dus niet zoals op de vele elkaar tegensprekende paginas op hun eigen upc website een wifi modem sturen, moet ik een andere router aanschaffen, want de huidige kan niet 120 Mbit doorgeven, en die wil ik wel benutten. En dat 3 x bekabeld. Wifi is voor phones en tablets, laptop.
Dan heb ik kennelijk geen goed vooronderzoek gedaan en slechte hardware gekocht. Ergo: de fout ligt dan bij mezelf en is ook aan mezelf om op te lossen. Ik ben niet afhankelijk van de gratie van de provider om iets nieuws te regelen.
Denk anderzijds eens aan leasen, wat bedrijven veel doen. Particulieren soms ook, auto's.
Problemen? voor de 'provider'.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een provider dergelijke functionaliteiten inderdaad beperkt
Klinkt me als een hiaat in neelie smit kroes land. Vrije markt, maar geen vrijheid van basale internet technieken / poorten e.d. !?
Als je naar de ZyXel refereert: ik moet toegeven dat dat inderdaad een van de betere hardware was die ik ooit geleverd heb gekregen. Met andere hardware (eerste Experiabox, latere Experiaboxen, Ubee modem/router) heb ik mindere ervaringen.
Weet ik niet meer of dat ding zyxel heette. Maar die had en deed alles wat ik wilde, zowel bedraad als via wifi, goed en ver, snel ook. Ik kan me niet herinneren dat er iets _niet_ naar wens in te stellen was.
Wat wil je daar als consument aan in kunnen stellen?
Wel/niet bridge, wel/niet poorten volledig blokkeren e.d.
Als ik een paar posts van je terug lees, zie ik het volgende:
Kortom, je hebt Horizon besteld. Daarmee heb je je nieuwe modem/router met wifi dus al te pakken.
Neen, ik heb de niet-internet versie aangevinkt.
Hiermee voldoen ze dus aan de zin 'gratis wifi router bij uw bestelling'. En volgens jou zou UPC dan nog een nieuw modem/router moeten leveren omdat jij het onhandig vind om een kabel van de Horizon naar je PC te trekken?
Ik gok dat ze dan in hun mails nadien wel iets gezet hadden van oude modem terugsturen, wordt opgehaald o.i.d.

Wat ze vooraf zeggen is in elk geval nog steeds en vanouds potentieel liegen.
Dat idee had ik al bij het gegeven dat je niet online direct bij upgraden al kon aanvinken ja/nee wifi modem.
En helaas, 'i told you so' is wederom een gegeven.(Dat heb ik vaak goed helaas, als ik wat voor-voel met dit soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

notsonewbie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:45:
[...]

Ik heb de horizon media box bewust zonder ook nog internet functies er in besteld.
Het is dus wandcontactdoos > splitter > wifimodem (of de huidige...) > internetloze mediabox > tv
Indien ze dus niet zoals op de vele elkaar tegensprekende paginas op hun eigen upc website een wifi modem sturen, moet ik een andere router aanschaffen, want de huidige kan niet 120 Mbit doorgeven, en die wil ik wel benutten. En dat 3 x bekabeld. Wifi is voor phones en tablets, laptop.
Je besteld de Horizon. Dat is een apparaat. Je kiest er alleen voor om de modem en router die de Horizon on board heeft te gebruiken. Je krijgt de hardware in mijn ogen dus wel maar kiest er zelf voor (om logische redenen overigens) om die niet te gebruiken.
[...]
[...]
Als een geleased product voldoet aan de gestelde eisen, kun je hoog en laag springen. Je krijgt echt geen vervanging. Daarnaast heb je bij UPC geen hardware in lease maar in bruikleen.

En in het voorbeeld wat je aanhaalt, wegvallende wifi, moet je nog maar zien aan te tonen dat het inderdaad aan de router ligt want niets is zo bewerkelijk als wifi.
[...]
[...]

Weet ik niet meer of dat ding zyxel heette. Maar die had en deed alles wat ik wilde, zowel bedraad als via wifi, goed en ver, snel ook. Ik kan me niet herinneren dat er iets _niet_ naar wens in te stellen was.

[...]

Wel/niet bridge, wel/niet poorten volledig blokkeren e.d.
Het is een modem, geen router! Voor de derde keer: een modem is niets meer dan een vertaaldoos tussen coax en ethernet. Een tolk als het ware die niets meer doet dan het ene signaal vertalen naar het signaal. Dat ding heeft helemaal geen weet van poorten, dat is een stuk hoger in het OSI model. Dat ie toevallig een webinterface heeft om de signaalwaardes uit te lezen, is mooi meegenomen.

Dat ding maakt zich alleen 'zorgen' om signaalwaardes van de coax. Als het signaal veranderd zal ie wellicht wat zaken anders gaan doen (harder/zachter zenden bijvoorbeeld). Zelfs het IP adres wat je van UPC krijgt komt niet uit het modem zelf maar komt van een DHCP server verderop in het UPC netwerk.

[...]
Neen, ik heb de niet-internet versie aangevinkt.
Waarmee je hebt aangegeven je bestaande modem te willen gebruiken, want de hardware van de Horizon kan het wel. Of men moet tussen nu en een jaar geleden een nieuwe Horizonbox hebben uitgebracht maar dat lijkt me wat sterk.

[...]
Ik gok dat ze dan in hun mails nadien wel iets gezet hadden van oude modem terugsturen, wordt opgehaald o.i.d.
Waarom? Je geeft zelf aan geen gebruik te willen maken van alle mogelijkheden van Horizon, dus ook modem en router. Dan hoeft er toch ook niets teruggestuurd te worden.
Wat ze vooraf zeggen is in elk geval nog steeds en vanouds potentieel liegen.
Dat idee had ik al bij het gegeven dat je niet online direct bij upgraden al kon aanvinken ja/nee wifi modem.
En helaas, 'i told you so' is wederom een gegeven.(Dat heb ik vaak goed helaas, als ik wat voor-voel met dit soort dingen)
Maar nogmaals, neem anders contact op met UPC en vraag hen wat er mogelijk is. Grote kans dat zei zeggen dat je de Horizonbox daarvoor kan gebruiken. Je blijft maar aangeven dat ze liegen, maar ze leveren precies wat ze op hun teksten beloven, namelijk in de vorm van de Horizon box die jij niet als modem/router wil gebruiken.

En als het je echt niet bevalt, heb je bij bestellingen via internet altijd nog de mogelijkheid om binnen 7 dagen kostenloos en zonder opgaaf van redenen te annuleren.

[ Voor 7% gewijzigd door RvL op 24-09-2013 14:03 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wegens verhuizing vanuit Duitsland naar Nederland had ik nieuwe provider nodig. Het was hierbij van groot belang dat dit direct na aankomst zou werken. Want mobiele telefoon wordt pas in Oktober overgezet naar NL nummer en moet ook contact kunnen hebben met netwerk van werk in Duitsland (internet). Volgens geen enkele provider is dit een probleem. Ook bij UPC niet (als je dan uiteindelijk even Nederlandse telefoon kan lenen in Duitsland om ze te bellen...). Dus bij UPC besteld.

We zijn inmiddels 1,5 week na aankomst in Nederland en UPC blijkt de zaken toch niet zo goed op orde te hebben. Allereerst melden ze dat ze m'n lijn moeten activeren en dat dit 24u duurt. Na 24u werkte er nog niks en zou er 2 dagen later een monteur zijn. Er zit helemaal geen signaal op de lijn, hiervoor moesten ze iemand sturen die alleen dat kon constateren en dan melden dat daar iemand anders voor moest komen. Die zou vandaag komen maar is niet komen opdagen. Volgens UPC zou hij hebben aangebeld maar ik niet hebben open gedaan. Dit is onzin, ik was thuis (bewust geen radio aan, tv werkt niet want upc) heb 1 keer de bel gehoord vanwege de postbode. Gezien de monteur er voor 12:00 al moest zijn maar volgens de UPC pas om 12:50 heeft aangebeld heb ik het vermoeden dat hij me gewoon is over geslagen om weer op schema te komen (er lag ook geen briefje dat hij is langs geweest, en er is ook niet naar me gebeld).

Ik had deze week en vorige week nog redelijk makkelijk met vrij vragen en ben al 2 vrije dagen verder. UPC zegt dat ze volgende week vrijdag weer kunnen, maar vanaf volgende week kan ik absoluut niet meer overdag voor een aantal weken. Morgen mag ik bellen om te kijken of er heel misschien eerder een monteur kan komen...

Om UPC te kunnen bellen heb ik nu een pre-paid telefoontje gekocht en er inmiddels al 30 euro beltegoed doorheen gejaagd...

Ben tot nog toe niet erg onder de indruk van de klant vriendelijkheid en ondersteuning van UPC. Eindeloze wachttijden a 3ct per minuut (wordt uiteindelijk wel vergoed maar voorlopig mag ik bij AH de belkaartjes kopen). En nog veel erger t duurt veel te lang voor er eindelijk iemand eens komt (als er al iemand komt). Ze zeiden dat zodra het werkt we over compensatie kunnen gaan praten maar k vrees dat een jaar gratis internet er niet in zit (wat betreft kosten zitten we daar inmiddels wel al aan, vrije dagen heb ik niet om met UPC te bellen). En de problemen die ik hierdoor heb in de communicatie naar Duitsland zijn ook best lastig (en kostbaar).

Sorry voor het lange verhaal ik raak een beetje gefrustreerd door dit gepruts van UPC, wilde het even kwijt... Als iemand tips heeft hoe ik ze wat sneller kan laten doorwerken hoor ik het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Daxter schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:09:

...
Als iemand tips heeft hoe ik ze wat sneller kan laten doorwerken hoor ik het graag :).
Klinkt allemaal heel bekend, helaas... |:(

Via http://www.chelloo.com/upc/ kun je webcare van UPC bereiken. Wellicht dat zij wat voor je kunnen betekenen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Hier ook het oude 60 Mbit-abonnement omgezet naar 120 Mbit met Alles-in-1-Power. Binnen twee dagen had ik 120 Mbit en was alles (voor mij) dus rond. Totdat ik een e-mail kreeg met dat ik mijn abonnement op had gezegd. Die mail werd opgevolgd door een retourdoos die vandaag binnen kwam. Dus maar weer eens gebeld en nu komt het leuke: volgens het systeem van UPC heb ik twee SMART-cards dan wel decoders (een CI+ en de gewone Mediabox), die laatste heb ik helemaal niet! Nu blijven ze brieven sturen over dat ik het spul retour moet sturen totdat ze het vanzelf in rekening brengen. Als het dan van mijn rekening af is geschreven moet ik weer bellen zodat ik het teruggestort kan krijgen. En ik moet mijn rekening al in de gaten houden, want grote kans dat ze weer 25 euro borg in rekening brengen bij het nieuwe abonnement. Borg voor apparatuur die ik al heb staan en al eens borg over betaald heb.

Het is dat UPC het snelste en betaalbaarste hier is in de omgeving, anders had ik al lang wat anders gezocht. Dat iets niet helemaal lekker gaat is tot daar aan toe, maar dit slaat echt alles. Heb wel een maand Film 1 gehad als sorry, maar eerst zien dat die wijziging wel doorkomt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

zelf gedelete, ben er al uit.

[ Voor 92% gewijzigd door notsonewbie op 24-09-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

FeaR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:10:
Het is dat UPC het snelste en betaalbaarste hier is in de omgeving, anders had ik al lang wat anders gezocht. Dat iets niet helemaal lekker gaat is tot daar aan toe, maar dit slaat echt alles. Heb wel een maand Film 1 gehad als sorry, maar eerst zien dat die wijziging wel doorkomt...
Hier idem dito met een sterretje....
Heb indertijd opgezegd, telfort gehad.
Toen dat spaak liep wegens Vdsl die wel omlaag maar nooit meer opschakelde... toch weer upc, nu op naam van vriendin...

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Even een korte update aangaande het upstream probleem..
Zojuist rond 1.45 resette het modem uit zichzelf.
Even snel een speedtestje gedaan nadat hij weer up kwam en mijn upstream is weer goed.
Hoera!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2989713892.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2989722159.png

Downstream is wel wat 'ondermaats' voor wat 200Mbit hoort te kunnen maar ik ben hier al heel blij mee, die downstream boeit me niet zo zolang die 100Mbit of hoger is..

Ik denk dat UPC wat met profieletjes aan het rommelen is, komende tijd nog maar eens regelmatig een speedtestje draaien om het in de gaten te houden. ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• bvk
  • Laatst online: 19:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Zelfde als bij mij dus, ineens is de upload weer OK.... Maar ondermaats??? Het is de helft....

Zeker in de nacht moet je de volle snelheid kunnen halen, dus ze zijn inderdaad met profielen aan het rommelen lijkt het, je zit nu dus op 100/20..

Zou voor mij onacceptabel zijn, je betaalt immers ook voor die 200 Mbit. Niet alleen duurt het downloaden van een groot bestand nu ineens 2x zo lang, bij mij zouden ook mijn nachtelijke back-up processen in het geding komen. Ik draai elke nacht een back-up van mijn dedicated server bij i3D naar mijn FTP server thuis en dan is het toch wel fijn als die back-up er snel opstaat voor dat de server zelf zijn back-ups gaat draaien.

Zo moet het zijn en niet anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2990595891.png

Edit: Wat geeft Speedtest vreemde tijden weer in de screenshots? De mijne is genomen om 13.05 vandaag en zou dus 01.05 PM moeten weergeven?

Edit 2: Herstel, het klopt. We zitten in Nederland momenteel op GMT +2... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door bvk op 25-09-2013 16:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:00
Hoi allen, na lang zoeken nu maar hier mijn vraag stellen.

Ik heb sinds kort een UPC abonnement (technicolor TC7200). Ik wil graag portforwarden om i.v.m. uTorrent.
Echter als ik een static IP adres instel en portforwarding instel, dan verlies ik mijn internetverbinding (zowel bedraad als draadloos).

Iemand hier ervaring mee en weet iemand een oplossing?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Sparkiezz schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:06:
Hoi allen, na lang zoeken nu maar hier mijn vraag stellen.

Ik heb sinds kort een UPC abonnement (technicolor TC7200). Ik wil graag portforwarden om i.v.m. uTorrent.
Echter als ik een static IP adres instel en portforwarding instel, dan verlies ik mijn internetverbinding (zowel bedraad als draadloos).

Iemand hier ervaring mee en weet iemand een oplossing?

Groetjes
Waar stel je dit IP adres in (router/pc)?
indien op je PC: wat heb je als subnetmask en gateway staan?
Hoe heb je je portforwarding ingesteld?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Weet iemand hoe ik de Access Point Isolation moet disabelen op de Horizon?
Ik probeer dit via de UPC WebApp, maar ik zie hem er niet tussen staan.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@bvk Inmiddels zit ik alweer op ruim 180 down en 20 up..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2998086446.png
UPC lijkt haar zonden te hebben ingezien, hahaha! ;)

Nu nog hopen dat ze de upstream voor nieuwe abonnementen ook weer omhoog zetten.
Wie nog niet gestemd heeft, svp hier even doen:
http://www.ipetitions.com...gen-upload-verlaging-upc/
Want, niet-stemmen is vragen om (toekomstige) problemen.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
Sleepkever schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:45:
Vervolgje op Sleepkever in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"

Vandaag weer een monteur aan huis gehad, lijnmeting is prima, geen rotzooi op de kabel van de media box oid. Echter reset mijn modem de verbinding nog steeds 3 keer op een avond. Een nieuw modem zat er helaas niet in want ik heb vorige week al een nieuwe gekregen...

Nu de tip gekregen om te kijken of het modem van onze UPC mediabox ook de verbinding kwijt is of niet, en te kijken of de telefonie ook weg is. Iets wat ik vorige week ook al gecontroleerd heb voor ze.

Iemand nog tips om zo snel mogelijk mijn modem nog een keer vervangen te krijgen of dit op te schalen naar mensen die er wel naar gaan kijken? Denk dat ik voorlopig maar elke avond ga bellen als het gebeurt, beetje zonde van mijn tijd, maar goed, je moet toch wat.
Kijk eens of je op je cablemodem site kan komen en of je dat kan monitoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireglide
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
RalphZ schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:09:
Weet iemand hoe ik de Access Point Isolation moet disabelen op de Horizon?
Ik probeer dit via de UPC WebApp, maar ik zie hem er niet tussen staan.
sluit je laptop rechtstreeks bedraad op de horizonbox aan en kijk dan of je op de gateway kan komen met IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 19:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

carnager schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:33:
@bvk Inmiddels zit ik alweer op ruim 180 down en 20 up..
[afbeelding]
UPC lijkt haar zonden te hebben ingezien, hahaha! ;)
Heb je nog wel contact gehad met UPC, of had je "automagisch" je snelheid weer terug?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Ze hebben nog nagebeld maar over de download hebben we het totaal niet gehad.
Toen ze nabelden was de upstream alweer een paar dagen goed.

Overigens wist ik de medewerker nog wel te verleiden over de upload wat los te laten: ze krijgen meer mensen die vragen naar hogere upload maar van hoger hand moeten ze dit blijven ontkennen. Meer kon de medewerker er niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw alles in 1 pakket genomen :

TV starter met opname.
Standaard telefonie.
Internet 100mb/10mb

Alles werkt nu perfect.

Ik heb met name de upload snelheid nodig voor uploaden van grote bestanden.

Volgend jaar maar ff kijken of het nog beter en sneller kan bij UPC.

Dit heb ik nu op mijn laptop :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3001145073.png

Erg tevreden volgend jaar hoop ik als upload snelheid 20mb te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Is er al iets bekend over de datum van 500Mbit internet? Lees net dat een 4K schrijf 2 x 100GB kan zijn, unk! Dan is 500Mbit meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Weet iemand hoe het kan dat de downstream SNR, power en upstream power soms 'zoveel' kunnen verschillen? Op het ene moment zie ik de downstream SNR op 38.5 ('s ochtends) staan en het andere moment weer op 40 ('s avonds). De downstream power staat dan op 2.5 respectievelijk 4. Kan dat met temperaturen te maken hebben? Of is dat van andere dingen afhankelijk? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

FeaR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:10:
Hier ook het oude 60 Mbit-abonnement omgezet naar 120 Mbit met Alles-in-1-Power. Binnen twee dagen had ik 120 Mbit en was alles (voor mij) dus rond. Totdat ik een e-mail kreeg met dat ik mijn abonnement op had gezegd. Die mail werd opgevolgd door een retourdoos die vandaag binnen kwam. Dus maar weer eens gebeld en nu komt het leuke: volgens het systeem van UPC heb ik twee SMART-cards dan wel decoders (een CI+ en de gewone Mediabox), die laatste heb ik helemaal niet! Nu blijven ze brieven sturen over dat ik het spul retour moet sturen totdat ze het vanzelf in rekening brengen. Als het dan van mijn rekening af is geschreven moet ik weer bellen zodat ik het teruggestort kan krijgen. En ik moet mijn rekening al in de gaten houden, want grote kans dat ze weer 25 euro borg in rekening brengen bij het nieuwe abonnement. Borg voor apparatuur die ik al heb staan en al eens borg over betaald heb.

ik heb vorige week ook mn 30Mbit alles-in-een verbinding omgezet naar het power pakket. Betaal minder en krijg veel meer snelheid.

de borg is 45 euro en betaal je niet meer als je al apparatuur hebt.
die 25 euro is voor nieuwe apparatuur (nieuwe modem of mediabox of wat ook vervangen)
Ik heb gebeld en aangegeven dat ik er niet mee eens ben om 25 euro te betalen voor nieuwe apparatuur om de volgende redenen:
1) de bruikleen zit in het abbonement verwerkt (weet herinnert zich de 1? euro per maand ovor huur nog)
2) er is borg betaalt
3) als ik betaal voor hardware, dan is het geen bruikleen meer (dit vind ik, is niet juridisch gecheckt)

De knakkert aan de telefoon wilde me graag het abbo verkopen, echter gezien ik het niet eens was met de 25 euro kon hij het pakket niet aanbieden aan mij.
Hierop heb ik via de website een mail gestuurd met daarin het verhaal van de telefoon, mijn bezwaar en de opmerking dat we naar mijn idee, gezien ik al jaren klant ben, wel tot een oplossing konden komen zoals dat ook met andere tv en internet aanbieders mogelijk is.

Ik werd dezelfde avond nog opgebeld door een lieve dame met de mededeling dat zij naar mijn gegevens had gekeken en ook van mening was dat de 25 euro "niet betaalt" hoefde te worden. Echter kon ze het administratief niet voor elkaar krijgen dat het niet afgeschreven zou worden, dus wanneer de volgende factuur binnen komt dan moet ik contact opnemen om de 25 euro teruggestort te krijgen.
DIT HEB IK OOK ALS ANTWOORD PER MAIL ONTVANGEN :)
dus ik krijg de 25 euro terug

ik heb mn mediabox moeten vervangen (zat geen HD op, wat ik nu wel heb) en mn modem zou vervangen moeten worden.
Afgelopen vrijdag de mediabox (cisco) ontvangen maar geen modem. Mediabox aangesloten, werkt top. Zelfs iets sneller dan de oude box.

Zaterdag maar gebeld voor het modem. De beste man aan de telefoon wist mij te vertellen dat het modem helemaal niet vervangen hoefde te worden omdat deze 450Mbit aan zou kunnen. In het systeem was alles al geupgraded en was ook zichtbaar dat de nieuwe mediabox om 16:08uur aangesloten was op vrijdag.
Een simpele uit/wacht/aan van het modem was voldoende om mn wijziging door te voeren.
Op dit moment kom ik echter niet boven de 40Mbit uit, maar moet dit nog testen zonder mn router er tussen.

[ Voor 11% gewijzigd door WPN op 30-09-2013 21:35 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Quadradial schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:24:
[...]

Waar stel je dit IP adres in (router/pc)?
indien op je PC: wat heb je als subnetmask en gateway staan?
Hoe heb je je portforwarding ingesteld?
Hoi, Ik ben er inmiddels uit dat het enkel bij portforwarding fout ga (dus ook wanneer ik portforwarding instel zonder static IP).

Wat ik in de router instel bij portforwarding is:

Public port range: Target IP adres Target port range Protocol
11606-11606 192.168.0.13 11606-11606 Both

Geen idee wat er dan misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wells.p
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 10:09
Al een paar manden gelenden contact gehad met UPC omdat ik last heb van rubber banding (YouTube: [PC] Battlefield 3 - What is Rubber Banding?)
De klanten service gaf aan dat het een bekend probleem was en het met een update opgelost zou zijn aan het eind van de maand (juni). Nu ik na een tijdje weer online speel merk ik dat het nog steeds niet is opgelost. Hebben jullie enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/87210183.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3004151528.png

[update]
Nogmaals gebeld en krijg een nieuw modem. Hopelijk lost dit de problemen op.

[ Voor 6% gewijzigd door wells.p op 01-10-2013 16:45 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Sparkiezz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

Hoi, Ik ben er inmiddels uit dat het enkel bij portforwarding fout ga (dus ook wanneer ik portforwarding instel zonder static IP).

Wat ik in de router instel bij portforwarding is:

Public port range: Target IP adres Target port range Protocol
11606-11606 192.168.0.13 11606-11606 Both

Geen idee wat er dan misgaat?
Ik ben er inmiddels uit...

De UPnP functie in de router en in uTorrent aangezet... dat werkt.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik krijg geen enkele port open met de techicolor tc7200, erg vervelend voor mijn NAS met bittorrent functie.
Heb hele ranges geforward en gescanned maar alles zit dicht. Utorrent werkte wel out of the box zonder UPnP aangevinkt te hebben in het modem, in Utorrent staat wel automatic port mapping aan maar welke port hij dan gebruikt weet ik niet.

Op chelloo ook zowat alles gelezen over dit nieuwe modem met port forwarding en ik geloof dat de enige optie is om het modem in bridge te zetten en je eigen router erachter te plaatsen maar daar heb ik nou net geen zin in, 2 kastjes ipv 1. Goede zet weer van UPC. Dat wordt weer upc bellen voor een cisco en dan weigeren ze standaard, pakket opzeggen en dan kan het ineens wel, zielig gedoe altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lSibBS3TJO2he0WKTIromYK2/medium.jpg

Enig idee wat UPC aan het doen is?

Voorheen had ik 4 downloadstreams en 1 upload, nu dus alles, en haal nog steeds het huidige abosnelheid (25/1.5)

Ip adres is ook anders.

Ik was net een VOD aan het kijken, stream werd onderbroken en geen enkele verbinding.

Modem was offline, kwam online en toen knipperde opeens de twee middelste lampjes van de Cisco EPC3208 (de DS en US) en power en online gewoon groen en even later een reset, en alles weer normaal groen.. Nog nooit gezien..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 21:00
FunkySmell schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:11:
Ik krijg geen enkele port open met de techicolor tc7200, erg vervelend voor mijn NAS met bittorrent functie.
Heb hele ranges geforward en gescanned maar alles zit dicht. Utorrent werkte wel out of the box zonder UPnP aangevinkt te hebben in het modem, in Utorrent staat wel automatic port mapping aan maar welke port hij dan gebruikt weet ik niet.

Op chelloo ook zowat alles gelezen over dit nieuwe modem met port forwarding en ik geloof dat de enige optie is om het modem in bridge te zetten en je eigen router erachter te plaatsen maar daar heb ik nou net geen zin in, 2 kastjes ipv 1. Goede zet weer van UPC. Dat wordt weer upc bellen voor een cisco en dan weigeren ze standaard, pakket opzeggen en dan kan het ineens wel, zielig gedoe altijd.
Ik heb een tijd een Thomson TWG870 modem gehad, dat ding was ook een drama met portforwarden... :N

Daarna na een mailwisseling een Cisco 3925 gekregen: Portforwarden werkte nu goed, maar de switch in dat ding loopt door de UPC firmware niet echt lekker. Lage snelheid, en een soort van dropouts waardoor je films hikken of blijven hangen, en kopieeracties worden onderbroken.
Niet handig als je veel over je netwerk streamt, kopieert e.d. :(

Uiteindelijk heb ik maar wat geld in een Cisco EA2700 router gestoken en die 3925 in bridge gezet, en weg waren alle problemen. :Y

Okee, je hebt er een tweede kastje bij, maar dus geen problemen meer met portforwarden en performance enzo. Dat is mij wel een tweede kastje waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:28:
[afbeelding]

[...]

Modem was offline, kwam online en toen knipperde opeens de twee middelste lampjes van de Cisco EPC3208 (de DS en US) en power en online gewoon groen en even later een reset, en alles weer normaal groen.. Nog nooit gezien..
Waarschijnlijk iets met werkzaamheden. Hier in Amsterdam omstreeks die tijd de modem ook down. Kwam vanzelf weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Middelste twee LEDs is firmware update. Blijkbaar heb je nieuwe firmware gekregen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:51:
Middelste twee LEDs is firmware update. Blijkbaar heb je nieuwe firmware gekregen ;)
Aan de datum is dat in ieder geval niet te zien:

Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MensionXL schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:40:
Weet iemand hoe het kan dat de downstream SNR, power en upstream power soms 'zoveel' kunnen verschillen? Op het ene moment zie ik de downstream SNR op 38.5 ('s ochtends) staan en het andere moment weer op 40 ('s avonds). De downstream power staat dan op 2.5 respectievelijk 4. Kan dat met temperaturen te maken hebben? Of is dat van andere dingen afhankelijk? :)
Iemand? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
"Zoveel" valt ook mee, je hebt het over 1.5dB verschil in zowel SNR als power.

Om te beginnen is een modem geen geijkt meetapparaat. Om dit soort dingen goed te doen moet je regelmatig je apparaat ijken. Dat gebeurt ook voor meetapparatuur van monteurs (weet niet exact hoe vaak, hangt beetje af van meetapparaat, maar zeker meermaals per jaar), maar dat kun je natuurlijk niet doen bij modems die bij mensen thuis aangesloten staan. Komt bij dat een meetapparaat een duur ding is dat één primair doel heeft, namelijk accuraat meten. Een modem is er vooral om dataverkeer mogelijk te maken met meten als secundair iets. Kortom, iedere meting is maar een grove benadering van de werkelijkheid. Het zou zomaar kunnen dat die 1.5dB gewoon binnen de meetfout van de modem valt...

Vervolgens heeft ieder netwerk schommelingen in signaaloverdracht. Zolang die binnen de perken blijven en dus het signaal binnen de toelaatbare grenzen binnenkomt is daar niets aan de hand. Puur thermisch uitzetten en inkrimpen onder invloed van dag/nacht kan al paar dB verschil opleveren: kabels gaan losser of strakker zitten, connectoren iets beter of slechter verbinden. Dat zou ook die 1.5dB verschil tussen ochtend en avond kunnen verklaren. Let op dat ik hier met 'netwerk' alles tussen CMTS en jouw modem bedoel. In je klant/kabelaar relatie maakt het natuurlijk uit onder wiens verantwoordelijkheid iets valt, maar dat onderscheid is geen technische, alles wat ik hierboven beschrijf kan evengoed binnenhuis als buitenhuis optreden.

Tenslotte heb je alle invloeden van buiten het netwerk die instralen op signaal in het netwerk. Die zouden in de regel niet op power level invloed moeten hebben, maar sterke storingsbronnen zouden wel je SNR omlaag kunnen helpen. Dergelijke storingsbronnen zijn zelden continu, dus schommelingen in hoe ver ze storen zijn juist volop te verwachten. Toch denk ik dat dit hier niet aan de orde is want 1) beide genoemde sets signaalwaardes zijn perfect te noemen en 2) SNR en level lijken (op basis van de vrij beperkt aangeleverde dataset ;) ) tegelijk te schommelen.

Kortom, kan van alles en nogwat zijn. Volgende vraag: is het erg? Antwoord: in jouw geval overduidelijk niet in de downstream. Downstream power moet idealiter tussen de -6 en +6dBmV liggen, al kan het volgens spec nog een stuk meer daarbuiten hebben. Beide waardes bij jou zijn ideaal. Downstream SNR moet minimaal 34dB zijn, daar zit je ver boven. Daar hoeft dus niets te veranderen.
Rest nog de vraag wat je upstream power levels zijn ochtend/avond. Die moeten voor 4 kanalen bonding max 52dBmV zijn. Heb je een oude ED2 modem die maar in 1 kanaal werkt dan mag het 55dBmV zijn. Een ED3 modem werkt ook nog wel op 55dBmV, maar dan kan het slechts twee kanalen tegelijk in de lucht houden. Wel kan een ED3 modem nog hoger zenden, met een enkele kanaal kan het 58dBmV halen, maar dan heb je veel te weinig bandbreedte in de upstream, dus een snelheidsprobleem. Als je dus met meer dan 52dBmV staat te zenden is het niet ideaal.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26
edit nvm, word geen horizon box iig gewoon het power pakket.

[ Voor 76% gewijzigd door Phyt_ op 06-10-2013 12:36 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Wie kan mij vertellen hoeveel mbit wordt er ongeveer wordt gebruikt als je tv kijkt via de mediabox? Ik ben ook op zoek naar een UPC abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:19
Volgens mij is dat gescheiden van internet, en heeft het dus geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:46
YaYo86 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:55:
Wie kan mij vertellen hoeveel mbit wordt er ongeveer wordt gebruikt als je tv kijkt via de mediabox? Ik ben ook op zoek naar een UPC abbo.
Niets. Het is geen IPTV, wat IP bandbreedte kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 21:00
Vannacht ineens een modem reboot gehad, en daarna weinig snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/nochannels.jpg

Nog niet eerder gezien dat ik zo weinig kanalen had.

Net weer een een spontane reboot, en nu is alles weer in orde. Zal wel onderhoud zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
Richub schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:07:
[...]

Ik heb een tijd een Thomson TWG870 modem gehad, dat ding was ook een drama met portforwarden... :N

Daarna na een mailwisseling een Cisco 3925 gekregen: Portforwarden werkte nu goed, maar de switch in dat ding loopt door de UPC firmware niet echt lekker. Lage snelheid, en een soort van dropouts waardoor je films hikken of blijven hangen, en kopieeracties worden onderbroken.
Niet handig als je veel over je netwerk streamt, kopieert e.d. :(

Uiteindelijk heb ik maar wat geld in een Cisco EA2700 router gestoken en die 3925 in bridge gezet, en weg waren alle problemen. :Y

Okee, je hebt er een tweede kastje bij, maar dus geen problemen meer met portforwarden en performance enzo. Dat is mij wel een tweede kastje waard. :)
Sorry voor late reactie.

Ja ik heb nog een router liggen maar ik tja misschien doe ik dat maar, het is maar voor 1 programma op de nas die ik toch zelden gebruik. Wat ik wel vreemd vind is hoe utorrent op de pc wel werkt, hoe vindt ie een open poort, alle poorten die ik scan zijn dicht.

Enigszins grappig is wel dat ik in de upc winkel onder geen voorwaarden met een thompson als modem een abonnement zou afsluiten, sturen ze mij naar huis met een Thompson met een andere naam, de Technicolor zou probleemloos zijn, geen klachten. Ben ik weer goed beetgenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunrise op 07-10-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Zonder moeite over van 60/6 naar 120/6
Zondagmiddag op 'mijnUPC' abonnement opgeschaald
Maandagavond operationeel:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3018481456.png

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Mijn vriendin is overgestapt naar een sneller abonnement wat goedkoper was, en kreeg toen meteen een nieuwe router (TC-7200) en mediabox en de hele zooi. Heel vervelend, want nu werkt het downloaden van bestanden via FTP niet meer. De remote dir-lijst wordt getoond, en het is mogelijk om kleine bestanden van onder de 1kb (ja dat leest u goed, onder de 1 kilobyte) te downloaden (zoals kleine txt bestandjes), maar daar houdt het dan mee op.

We hebben dit ook getest op een laptop (MacBook) - zelfde probleem, dus ligt niet aan PC
Nemen we de laptop mee naar iemand anders - werkt prima, dus ligt niet aan de FTP server

Dit lijkt mij dus iets met de nieuwe router te maken te hebben. Beetje websurfen, youtuben en bestanden downoaden via http gaat prima (echter haalt het lang niet de beloofde snelheid, maar goed, dat is nu niet het probleem).

Iemand bekend met dit probleem en enig idee hoe dit kan worden opgelost? De helpdesk van UPC wil namelijk niet meehelpen! Schandalig! Zij beweren dat het niet aan hen ligt. Het is tamelijk urgent want voor haar werk moet zij toch wel meerdere keren per week grote bestanden via FTP naar binnen halen en dat werkt nu niet. Het is moeilijk om niet gefrustreerd te worden door de houding die UPC aanneemt tov ons wrangende probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Probeer eens zonder de router ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:56
Dubbelcheck de bekabeling. Heb je een versterker voor het modem geplaatst?
Verder eerst bedraad de verbinding testen, mocht je dat nog niet doen, voordat je draadloos gaat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dion_b schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:17:
"Zoveel" valt ook mee, je hebt het over 1.5dB verschil in zowel SNR als power.

Om te beginnen is een modem geen geijkt meetapparaat. Om dit soort dingen goed te doen moet je regelmatig je apparaat ijken. Dat gebeurt ook voor meetapparatuur van monteurs (weet niet exact hoe vaak, hangt beetje af van meetapparaat, maar zeker meermaals per jaar), maar dat kun je natuurlijk niet doen bij modems die bij mensen thuis aangesloten staan. Komt bij dat een meetapparaat een duur ding is dat één primair doel heeft, namelijk accuraat meten. Een modem is er vooral om dataverkeer mogelijk te maken met meten als secundair iets. Kortom, iedere meting is maar een grove benadering van de werkelijkheid. Het zou zomaar kunnen dat die 1.5dB gewoon binnen de meetfout van de modem valt...

Vervolgens heeft ieder netwerk schommelingen in signaaloverdracht. Zolang die binnen de perken blijven en dus het signaal binnen de toelaatbare grenzen binnenkomt is daar niets aan de hand. Puur thermisch uitzetten en inkrimpen onder invloed van dag/nacht kan al paar dB verschil opleveren: kabels gaan losser of strakker zitten, connectoren iets beter of slechter verbinden. Dat zou ook die 1.5dB verschil tussen ochtend en avond kunnen verklaren. Let op dat ik hier met 'netwerk' alles tussen CMTS en jouw modem bedoel. In je klant/kabelaar relatie maakt het natuurlijk uit onder wiens verantwoordelijkheid iets valt, maar dat onderscheid is geen technische, alles wat ik hierboven beschrijf kan evengoed binnenhuis als buitenhuis optreden.

Tenslotte heb je alle invloeden van buiten het netwerk die instralen op signaal in het netwerk. Die zouden in de regel niet op power level invloed moeten hebben, maar sterke storingsbronnen zouden wel je SNR omlaag kunnen helpen. Dergelijke storingsbronnen zijn zelden continu, dus schommelingen in hoe ver ze storen zijn juist volop te verwachten. Toch denk ik dat dit hier niet aan de orde is want 1) beide genoemde sets signaalwaardes zijn perfect te noemen en 2) SNR en level lijken (op basis van de vrij beperkt aangeleverde dataset ;) ) tegelijk te schommelen.

Kortom, kan van alles en nogwat zijn. Volgende vraag: is het erg? Antwoord: in jouw geval overduidelijk niet in de downstream. Downstream power moet idealiter tussen de -6 en +6dBmV liggen, al kan het volgens spec nog een stuk meer daarbuiten hebben. Beide waardes bij jou zijn ideaal. Downstream SNR moet minimaal 34dB zijn, daar zit je ver boven. Daar hoeft dus niets te veranderen.
Rest nog de vraag wat je upstream power levels zijn ochtend/avond. Die moeten voor 4 kanalen bonding max 52dBmV zijn. Heb je een oude ED2 modem die maar in 1 kanaal werkt dan mag het 55dBmV zijn. Een ED3 modem werkt ook nog wel op 55dBmV, maar dan kan het slechts twee kanalen tegelijk in de lucht houden. Wel kan een ED3 modem nog hoger zenden, met een enkele kanaal kan het 58dBmV halen, maar dan heb je veel te weinig bandbreedte in de upstream, dus een snelheidsprobleem. Als je dus met meer dan 52dBmV staat te zenden is het niet ideaal.
Helemaal duidelijk, bedankt voor de mooie uitleg weer dion_b! :)

De upstream power zit tussen de 42 en 46dBmV dus dat zit dan ook goed gelukkig ;) Wel zit deze op één kanaal maar ik heb dan ook 'maar' 1.5Mbit/s upload.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Buur75 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

1kb (ja dat leest u goed, onder de 1 kilobyte)
Nee, dat lezen wij (of schrijf jij) niet goed. 1kb is 1 kilobit. 1 kilobyte is 1kB. Scheelt gelijk een factor 8 ;)

Los hiervan: probeer eens active vs passive FTP af te wisselen. Niet dat ze niet beide zouden moeten kunnen, maar dan kun je wat inzichtelijker krijgen waar het probleem exact zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
probeer eens active vs passive FTP af te wisselen. Niet dat ze niet beide zouden moeten kunnen, maar dan kun je wat inzichtelijker krijgen waar het probleem exact zit.
Geen verschil. Al kreeg je volgens mij bij active ook geen dirlijst te zien... Zou dat uitmaken? Dat zou ik nog eens kunnen testen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Ik ga als het goed is begin volgend jaar studeren net over de grens in duitsland maar wil toch eigenlijk wel de mogelijkheid hebben om online horizon tv te kunnen kijken. Het idee is om thuis een VPN'etje met een pc/router voor op te zetten zodat ik doordeweeks toch wel eens wat kan kijken daar. Had al iets vernomen dat zoiets wel mogelijk moet zijn met wat hardware. Denk wel dat ik wat van het 150/10 abbootje kan afsnoepen door die VPN voor zover ouders daar (niet) gebruik van maken ;)

Vroeg me nu alleen af de TC7200 dat wel ondersteund, of blokkeerd UPC standaard poorten oid? Iemand een idee :)?

Als het niet gaat werken hoef ik namelijk ook niet verder te zoeken naar een oplossing, ben elk weekend wel thuis maar toch, gemak dient de mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
Ach kijk nou! UPC begint eindelijk toe te geven dat het aan het Technicolor ding ligt. Dat dacht ik al...

Wat heb je nou in hemelsnaam aan zo'n telefonische helpdesk als iedereen die je aan de lijn krijgt z'n handen er vanaf houdt, blijkbaar niet analytisch kan denken en niet eens op de hoogte is van lopende problemen?!? Met name dat laatste is niet acceptabel. Sorry voor mijn rant (edoch getracht kort te houden).

Ik mag hopen dat dit wordt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buur75 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:24:
Ach kijk nou! UPC begint eindelijk toe te geven dat het aan het Technicolor ding ligt. Dat dacht ik al...

Wat heb je nou in hemelsnaam aan zo'n telefonische helpdesk als iedereen die je aan de lijn krijgt z'n handen er vanaf houdt, blijkbaar niet analytisch kan denken en niet eens op de hoogte is van lopende problemen?!? Met name dat laatste is niet acceptabel. Sorry voor mijn rant (edoch getracht kort te houden).

Ik mag hopen dat dit wordt opgelost!
Het ligt dus niet aan de Technicolor "hardwarematig" maar kennelijk aan de firmware.
Ik hoop idd dat dit snel gefikst wordt voor diegenen die dit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:26:
[...]

Het ligt dus niet aan de Technicolor "hardwarematig" maar kennelijk aan de firmware.
Ik hoop idd dat dit snel gefikst wordt voor diegenen die dit gebruiken.
Of gewoon even het modem in bridge mode zetten en een (niet al te goedkoop) routertje erachter knallen (wat je imho altijd moet doen als je zekerheid en een stabiele verbinding wilt hebben), problems solved :) Ik lees heel veel verhalen op internet van providers over problemen met wifi, nat, portforwarding, slecht werkend VoIP, vastlopers, hoge pings tijdens downloaden etc, waar ik allemaal geen last van heb omdat ik gewoon een eigen router erachter heb gezet. Geloof me, de prijs die je voor die router betaalt, heb je zo terugverdiend door aan ergernis en tijd te besparen ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:16:
[...]
Of gewoon even het modem in bridge mode zetten en een (niet al te goedkoop) routertje erachter knallen (wat je imho altijd moet doen als je zekerheid en een stabiele verbinding wilt hebben), problems solved :) Ik lees heel veel verhalen op internet van providers over problemen met wifi, nat, portforwarding, slecht werkend VoIP, vastlopers, hoge pings tijdens downloaden etc, waar ik allemaal geen last van heb omdat ik gewoon een eigen router erachter heb gezet. Geloof me, de prijs die je voor die router betaalt, heb je zo terugverdiend door aan ergernis en tijd te besparen ;)
Ik weet het, maar ik heb geen specifieke poorten meer nodig en staat alles in het modem standaard, behalve de SSID en het WW voor WiFi die ik gewijzigd heb.
Voor de rest heb ik nog geen uitval gehad en is internet sinds 17 augustus UP volgens het log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3036943627.png

Draadloos Technicolor 7200 bridgemodus, 2.4GHZ uitgeschakelt via Sitecom router 300N WL351, niet helemaal ontevreden. Bedraad krijg ik de volle 120/6 eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor 20MHz WiFi-n is dat een keurig resultaat.
Afhankelijk van hoe vlot je WiFi link speed is, 130Mbit?

[ Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 16-10-2013 15:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46

Franko P.

Hit it.

Sinds een week een vervelend probleem, het bufferen van video's gaat traag tot helemaal niet.

Het standaard verhaal al geprobeerd:
Reboot van router.
Reboot van modem.
Bedraad aangesloten.
Draadloos verbonden.
Rechtstreeks op het modem bedraad aangesloten.
Andere computer geprobeerd.

Bekabeling heb ik nagekeken en deze is prima in orde, er is ook niets aan veranderd verder dus dat kan het ook niet zijn.

Niets helpt. Youtube video's zijn bijna niet te kijken, zelfde geldt voor Vimeo. Twitch streams idem, zelfs video's op tweakers.net (de video's die dus van tweakers zelf zijn) lopen vast.

Als ik speedtest laat lopen krijg ik een erg onstabiele test, zitten veel pieken en dalen in de download.

Downloaden via torrents gaat ook wat langzamer dan normaal, soms haal ik wel de max snelheid maar dat is zeker niet altijd zo. Voorheen vrijwel altijd.

Dit is wat ik zojuist kreeg na een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3041991796.png

En deze een paar minuten erna:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3041995287.png

Op mijn computer draait niets op de achtergrond, een andere pc geeft het zelfde probleem.
Verder heb ik met wifi analyzer eens gekeken of ik niet op een druk kanaal zit met mn wifi, ook dat is niet aan de orde.
Bedraad het zelfde verhaal, dus wifi sluit ik uit.

Ik heb hier een 30/3 verbinding die voorheen probleemloos werkte.

Zie ik iets over het hoofd? Wat zou ik nog kunnen proberen?

Kleine aanvulling,

Ik heb een Cisco epc3208 modem en de Netgear wndr3700v2 router.

En de modem waardes er ook bij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tR3az2a.png

[ Voor 6% gewijzigd door Franko P. op 18-10-2013 20:48 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Franko P. schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:30:
Sinds een week een vervelend probleem, het bufferen van video's gaat traag tot helemaal niet.

Het standaard verhaal al geprobeerd:
Reboot van router.
Reboot van modem.
Bedraad aangesloten.
Draadloos verbonden.
Rechtstreeks op het modem bedraad aangesloten.
Andere computer geprobeerd.

Bekabeling heb ik nagekeken en deze is prima in orde, er is ook niets aan veranderd verder dus dat kan het ook niet zijn.

Niets helpt. Youtube video's zijn bijna niet te kijken, zelfde geldt voor Vimeo. Twitch streams idem, zelfs video's op tweakers.net (de video's die dus van tweakers zelf zijn) lopen vast.

Als ik speedtest laat lopen krijg ik een erg onstabiele test, zitten veel pieken en dalen in de download.

Downloaden via torrents gaat ook wat langzamer dan normaal, soms haal ik wel de max snelheid maar dat is zeker niet altijd zo. Voorheen vrijwel altijd.

Dit is wat ik zojuist kreeg na een speedtest:
[afbeelding]

En deze een paar minuten erna:
[afbeelding]

Op mijn computer draait niets op de achtergrond, een andere pc geeft het zelfde probleem.
Verder heb ik met wifi analyzer eens gekeken of ik niet op een druk kanaal zit met mn wifi, ook dat is niet aan de orde.
Bedraad het zelfde verhaal, dus wifi sluit ik uit.

Ik heb hier een 30/3 verbinding die voorheen probleemloos werkte.

Zie ik iets over het hoofd? Wat zou ik nog kunnen proberen?

Kleine aanvulling,

Ik heb een Cisco epc3208 modem en de Netgear wndr3700v2 router.

En de modem waardes er ook bij:
[afbeelding]
Ik zou zelf een belletje naar UPC doen. Waardes in je modem zijn normaal.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ShadowAS1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Ik zou zelf een belletje naar UPC doen. Waardes in je modem zijn normaal.
Nouja, de downstream levels zijn bijna te hoog. Ziet eruit alsof er een versterker tussen zit die iig voor de modem niet nodig is. Maar dat verklaart dit probleem niet.

Waar dit naar klinkt is een upstream die vol zit, resulterend is hoge pingtijden en instabiel throughput. Dat kan het gedeelde netwerk van UPC zijn, maar ook je eigen verbinding. Wat ik mis is dat uitsluiten door bedraad rechstreeks op de modem te testen ipv via de router. Als dat zelfde beeld geeft als nu, dan moet je UPC inderdaad inschakelen, maar als dat goed is, zit het ergens in/achter de router en moet je stap voor stap dingen uitsluiten tot je vindt wat de verbinding plattrekt (typisch ofwel bittorrent client zonder cap danwel malware). UPC kan daar niet zinnig bij helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Internet ligt er hier al sinds gisteravond 23:00 (of eerder) uit...(postcode 5625KM) Telefonisch vrijwel niet te bereiken en geen melding op de site. Vreemd want de wachttijd is volgens de telefooncentrale meer als 5 minuten. Dat er een storing is kan gebeuren, maar maak er dan tenminste melding van :(. Is overigens ook nog eens een zakelijke verbinding.

update: ben teruggebeld, er zou een spoedopdracht gegeven zijn voor reparatie (er waren meerdere aansluitingen met problemen in mijn wijk), helaas heb ik die vandaag niet gezien en nog steeds geen internet... :(

[ Voor 30% gewijzigd door base_ op 21-10-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46

Franko P.

Hit it.

dion_b schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:35:
[...]

Nouja, de downstream levels zijn bijna te hoog. Ziet eruit alsof er een versterker tussen zit die iig voor de modem niet nodig is. Maar dat verklaart dit probleem niet.

Waar dit naar klinkt is een upstream die vol zit, resulterend is hoge pingtijden en instabiel throughput. Dat kan het gedeelde netwerk van UPC zijn, maar ook je eigen verbinding. Wat ik mis is dat uitsluiten door bedraad rechstreeks op de modem te testen ipv via de router. Als dat zelfde beeld geeft als nu, dan moet je UPC inderdaad inschakelen, maar als dat goed is, zit het ergens in/achter de router en moet je stap voor stap dingen uitsluiten tot je vindt wat de verbinding plattrekt (typisch ofwel bittorrent client zonder cap danwel malware). UPC kan daar niet zinnig bij helpen.
De laatste 2 dagen is mijn ping stabiel, 22ms gemiddeld. Wat blijft is een onstabiele download snelheid, de upload haal ik wel telkens tot aan het maximum.
Upc zegt niets te kunnen vinden helaas.

Bedraad op modem aansluiten heb ik gedaan, maar ook dat gaf geen verbetering jammer genoeg.

De diagnostiek van mijn router laat ook niets vreemds zien, totaal 3 aangesloten apparaten waarvan er 2 een telefoon zijn en de 3e mn laptop, bedraad staat er een nas, maar die staat gewoon standby.

Ik zal morgen eens kijken wat er gebeurt als de telefoons geen gebruik maken van wifi.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als het bedraad op de modem hetzelfde beeld geeft kun je je de moeite besparen van naar die telefoons te kijken. Ofwel je PC is gaar, danwel ligt het bij UPC.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

IK heb een vaag probleem. De download snelheid blijft op 80 mbit staan de upload is nu wel in de buurt van 6..

Verder zit ik direct op het modem en alle andere apparaten zijn uitgeschakeld..

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/hq7t1vz3b/upc.jpg

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ThaOdie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:53:
IK heb een vaag probleem. De download snelheid blijft op 80 mbit staan de upload is nu wel in de buurt van 6..

[afbeelding]
Zeker vaag ja! :X

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 22-10-2013 20:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ThaOdie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:53:

[afbeelding]
Maar wat is nu het probleem dan? Dat je niet de maximale snelheid haalt? Geen idee wat je max snelheid zou moeten zijn en hoever je er dan vanaf zit, maar wat is het vage er aan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Het vage is dat ik maar 2/3de van mijn abonnement krijg terwijl de upload wel maximaal is. Tevens woon ik centraal in de stad dus maakt het extra vreemd. 8)7

Waar kan je dan zien hoever je verwijderd bent van een wijkkast??

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaOdie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:43:
Het vage is dat ik maar 2/3de van mijn abonnement krijg terwijl de upload wel maximaal is. Tevens woon ik centraal in de stad dus maakt het extra vreemd. 8)7

Ik begrijp dat je een 120/6 Mbps abo hebt. Om die snelheid te kunnen halen moet je PC een Gbps-verbinding hebben met de modem/router, is dit in jouw geval ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:48:
[...]

Ik begrijp dat je een 120/6 Mbps abo hebt. Om die snelheid te kunnen halen moet je PC een Gbps-verbinding hebben met de modem/router, is dit in jouw geval ook zo?
Misschien hangt er een Switch van 10/100 tussen, kwam ik zelf ook achter, mijn download viel ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ThaOdie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:43:

Wat heeft dat ermee te maken :?

Dit is kabelinternet, niet DSL. Afstand van wijkkasten of willekeurig welke andere elementen is volstrekt irrelevant voor behaalde snelheid.

Kun je anders eens testen met een modernere speedtestserver die niet alleen een getal laat zien maar ook de stabiliteit van de snelheid aangeeft. Bjivoorbeeld die van UPC of KPN.

Grof gezegd:

- vlak: harde bottleneck ergens, als je modem daadwerkelijk op 120Mbps ingesteld is (aannemelijk, want UPC heeft geen 80Mbps product) zit dat waarschijnlijk aan jouw kant.
- redelijk vlak, maar met lichte grilligheden: mogelijk drukte op het UPC-netwerk. Test nog eens 's ochtends. Als het aan drukte ligt haal je dan wel netjes 120Mbps
- sterk schommelend met dips diep onder de 80Mbps: vrijwel zeker software/driverprobleem. Steek eens een LiveCD/USB in je PC en test nog eens. Allicht dat je dan wel de volle snelheid haalt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:48:
[...]

Ik had hiervoor een glasvezel abo van 150/150 en die snelheid heb ik gewoon kunnen halen met mijn pc.
dion_b schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:00:
[...]

Wat heeft dat ermee te maken :?

Dit is kabelinternet, niet DSL. Afstand van wijkkasten of willekeurig welke andere elementen is volstrekt irrelevant voor behaalde snelheid.
Daar kom je zelf mee dus vandaar die vraag.
Kun je anders eens testen met een modernere speedtestserver die niet alleen een getal laat zien maar ook de stabiliteit van de snelheid aangeeft. Bjivoorbeeld die van UPC of KPN.

Grof gezegd:

- vlak: harde bottleneck ergens, als je modem daadwerkelijk op 120Mbps ingesteld is (aannemelijk, want UPC heeft geen 80Mbps product) zit dat waarschijnlijk aan jouw kant.
- redelijk vlak, maar met lichte grilligheden: mogelijk drukte op het UPC-netwerk. Test nog eens 's ochtends. Als het aan drukte ligt haal je dan wel netjes 120Mbps
- sterk schommelend met dips diep onder de 80Mbps: vrijwel zeker software/driverprobleem. Steek eens een LiveCD/USB in je PC en test nog eens. Allicht dat je dan wel de volle snelheid haalt.
Maakt niet uit welk tijdstip ik het test het zit altijd tussen de 80 en 90..
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/ijg1e9fiz/upc2.jpg
Het is aangesloten op de kabels die bij de horizonbox zitten. En er is een nieuw wandcontactdoos geplaats.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ThaOdie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:13:
[...]

Daar kom je zelf mee dus vandaar die vraag.
Euh, nee :?

Niemand in dit topic heeft daar iets over gezegd in reply op jouw (overigens erg summiere) posts.
[...]

Maakt niet uit welk tijdstip ik het test het zit altijd tussen de 80 en 90..
[afbeelding]
Het is aangesloten op de kabels die bij de horizonbox zitten. En er is een nieuw wandcontactdoos geplaats.
Dit is dus erg grillig. Geen verkeerde instelling van modem of trouwens 100Mb apparaten (dat zou vlak zijn), ook geen drukte (dat zou veel minder groot verschil hoog/laag geven en bovendien 's ochtends niet spelen). Conclusie is dat *iets* tegen z'n grenzen aan zit te werken en de ene keer wel vol kan gaan en dan weer niet. Verschil is hier dat je uploadsnelheid ook hetzelfde beeld vertoont.

Weet je echt zeker dat WiFi uitgeschakeld staat op je PC op moment dat je dit meet? Dat er een draad in je PC steekt wil nog niet zeggen dat de data daar overheen gaat.

Als WiFi echt uitgeschakeld is (of je überhaupt geen WiFi NIC in die PC hebt) is nu het moment om met een LiveCD te testen, zoals ik al aangaf voor als het zo sterk schommelde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een vrij simpele vraag: ik zit na te denken om over te stappen naar UPC; nu is mijn hele huis voorzien van ethernetkabel, maar niet overal waar ik TV zou willen kijken ligt de analoge televisiekabel. Werken de UPC mediaboxen alleen via de analoge televisiekabel, of ook via ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Kamikazi schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:32:
Ik heb een vrij simpele vraag: ik zit na te denken om over te stappen naar UPC; nu is mijn hele huis voorzien van ethernetkabel, maar niet overal waar ik TV zou willen kijken ligt de analoge televisiekabel. Werken de UPC mediaboxen alleen via de analoge televisiekabel, of ook via ethernet?
Voor zover ik weet alleen COAX. Maar wat zegt UPC er zelf over als je contact met ze opneemt? Lijkt mij de grootste kans op een definitief antwoord ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

dion_b schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Euh, nee :?

Niemand in dit topic heeft daar iets over gezegd in reply op jouw (overigens erg summiere) posts.

[...]
Weet je echt zeker dat WiFi uitgeschakeld staat op je PC op moment dat je dit meet? Dat er een draad in je PC steekt wil nog niet zeggen dat de data daar overheen gaat.

Als WiFi echt uitgeschakeld is (of je überhaupt geen WiFi NIC in die PC hebt) is nu het moment om met een LiveCD te testen, zoals ik al aangaf voor als het zo sterk schommelde.
Wifi op de mediabox uitgeschakeld en heb nu wel de volledige snelheid.. :F

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/rzhdfc8rb/upc3.jpg

Wel raar dat hij dan zo'n groot deel reserveerd voor wifi ondanks dat er dan geen activiteiten zijn..

[ Voor 6% gewijzigd door ThaOdie op 23-10-2013 22:23 ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heeft niets met de mediabox te maken, je PC zat gewoon via WiFi te verbinden ermee :o

WiFi uitschakelen op PC lijkt me een stuk simpeler/eleganter, dan kunnen andere devices wel nog gewoon draadloos verbinden ermee :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik heb een abonnement met 50 mb internet. Bij 2 speedtests kom ik op 9 mb downloadsnelheid, maar in de praktijk kom ik via nieuwsgroepen en torrent nooit boven de 1.10 mb tijdens het downloaden. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Edit: Dit is zowel via wifi als draad en zowel op een mac als een windows pc.

[ Voor 14% gewijzigd door pgs010 op 23-10-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Begin eens met hoofdletters nauwkeurig te controleren. UPC levert 50Mbps, jij meet 9 *iets*, wat als het MBps is, goed klopt met de aangeboden snelheid (zij het iets te hoog). 9Mbps is erg weinig en 9mbps is gewoon onzin.

Idem met je nieuwsgroepdownload. Stel dat je 9Mbps haalt met een speedtest, dan klopt 1MBps daar weer exact mee.

En gezien de hoeveelheid verwarring in de eenheden die je gebruikt zou ik het niet eens uitsluiten dat je twee keer deze fout maakt, want het valt op dat 1.1 x 8 = 9 x 8 = 50. Of misschien niet. Maar wil je dat iemand daar iets concreets over zegt, dan moet je echt gewoon duidelijk en nauwkeurig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 20:53
pgs010 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:14:
Ik heb een abonnement met 50 mb internet. Bij 2 speedtests kom ik op 9 mb downloadsnelheid, maar in de praktijk kom ik via nieuwsgroepen en torrent nooit boven de 1.10 mb tijdens het downloaden. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Edit: Dit is zowel via wifi als draad en zowel op een mac als een windows pc.
Om een eventuele verklaring te geven hebben we meer informatie nodig;
  • Type nieuwsgroepen abonnement
  • Screenshot instellingen nieuwsgroepen
  • Speedtest resultaten
  • Juiste benaming eenheden, Mbps(snelheid aangeduid bij internetabonnement)/MBps(snelheid getoond in bijv. nieuwsgroepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

dion_b schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:14:
Heeft niets met de mediabox te maken, je PC zat gewoon via WiFi te verbinden ermee :o

WiFi uitschakelen op PC lijkt me een stuk simpeler/eleganter, dan kunnen andere devices wel nog gewoon draadloos verbinden ermee :z
Sorry hoor maar ik had al gezegd dat ik met de kabel verbonden was. Dus het uitschakelen in de box heeft dus wel zin gehad. De waardes zijn nu wel goed gezet in de box. Met wifi weer ingeschakeld is de verbinding nu ook weer 120/6 zowel draad als draadloos.

offtopic:
ik heb nog geen eens draadloos op mijn pc (zoals ik al eerder aangaf met mijn oude 150 verbinding)

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ThaOdie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:00:
[...]

Sorry hoor maar ik had al gezegd dat ik met de kabel verbonden was. Dus het uitschakelen in de box heeft dus wel zin gehad. De waardes zijn nu wel goed gezet in de box. Met wifi weer ingeschakeld is de verbinding nu ook weer 120/6 zowel draad als draadloos.

offtopic:
ik heb nog geen eens draadloos op mijn pc (zoals ik al eerder aangaf met mijn oude 150 verbinding)
Dat je met een ethernetkabel aangesloten bent garandeert allerminst dat WiFi uitstaat - om zeker te zijn moet je het echt uitschakelen (via schakelaar of bij Network Connections). Dat je geen WiFi-adapter had begreep ik niet uit enig eerdere post van je.

Wat je nu geconstateerd hebt lijkt vooral te wijzen op enige apparaat wat via WiFi aangesloten was en blijkbaar zo'n 40Mbps bandbreedte gebruikte.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Zojuist was ik boodschappen aan het doen en kreeg ik een emailtje van UPC met de bevestiging van mijn bestelling. Welke bestelling? Zelf had ik niets besteld, en ik woon toch echt alleen.

Gelijk met de klantenservice gebeld, bleek om een bestelling van HBO te gaan die via de mediabox van UPC zou zijn gedaan. Bestelling geannuleerd en daarmee is het wat mij betreft af.

De reden dat ik hier post? Ik wilde even checken of er misschien nog meer mensen waren die hetzelfde hebben gehad en/of er misschien sprake is van een fout in hun systeem / iemand heeft de software van de mediabox weten te hacken en nu voor verschillende abonees HBO aan het bestellen is.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:40:
[...]

De reden dat ik hier post? Ik wilde even checken of er misschien nog meer mensen waren die hetzelfde hebben gehad en/of er misschien sprake is van een fout in hun systeem / iemand heeft de software van de mediabox weten te hacken en nu voor verschillende abonees HBO aan het bestellen is.
Nog steeds niet duidelijk waarom je het hier (UPC Internet vragen & problemen topic) post en niet in UPC Digital TV - Deel 6 ...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw alles in 1 pakket genomen van 65 Euro p/m :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ko1ZyO5HgcYg4WUhLq2dmzeB/full.jpg?nohitcount=1

Halverwege volgend jaar hoop ik dat er een 250/20mb abbo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Zojuist upgrade van mijn oude 60mbit internet only abbo naar de 200/10 MBIT variant, ik haal op nieuwsgroepen en ook met de upc speedtest niet meer dan 120MBIT. Ik mis dus 80 MBIT, vreemd ook dat ik wel mijn volledige upload snelheid haal.

Technicolor modem van UPC staat in bridge met een wrt610N. Toch maar eens kijken waarom ik zeker nog 80 MBIT mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hangt er een switch tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@PacinoAllstars Waarschijnlijk is je WAN -> LAN throughput niet hoog genoeg van je router.
Check ook eens op deze site, er zijn nogal grote verschillen zelfs al heb je een 'gigabit' router!
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:51:
Zojuist upgrade van mijn oude 60mbit internet only abbo naar de 200/10 MBIT variant, ik haal op nieuwsgroepen en ook met de upc speedtest niet meer dan 120MBIT. Ik mis dus 80 MBIT, vreemd ook dat ik wel mijn volledige upload snelheid haal.

Technicolor modem van UPC staat in bridge met een wrt610N. Toch maar eens kijken waarom ik zeker nog 80 MBIT mis.
De WAN/LAN snelheid van die router is veel te laag zoals "carnager" al vermoedde http://nl.hardware.info/r...outers-linksys-wrt610n-v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Jullie hebben gelijk, dank!

zojuist direct getest en haal inderaad 200 mbit, waardeloze marketing weer als dat ding in de specs gigabit heeft staan. Enfin heb deze router alweer jaar of 4 dus dan maar een nieuwe kopen.

Of ik moet alles gaan doen op de technicolor maar zie dat niet zo zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door PacinoAllstars op 02-11-2013 16:55 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste