Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Knijpt UPC de internet verbindingen of niet? Mijn download snelheid schommelt namelijk heel erg.
Bij de UPC Speedtest haal ik op dit moment bijvoorbeeld 28 Mbps maar als ik dit na 22:00 ongeveer doe dan haal ik wel gewoon netjes 120 Mbps. Voorheen had ik het 60Mbps abo en toen had ik hier nooit last van.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nope. Totaal geen problemen mee, denk eerder dat het de server is waar je vanaf download of een probleem met je eigen (wifi) netwerk.

Uiteraard kan er ook een dipje zijn in het netwerk van UPC, maar dat zou niet altijd het geval moeten zijn.
Ik haal hier de maximale 200mbit down en 10mbit up.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/11/03/upcspeed.png

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 03-11-2013 16:21 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
rataplan2 schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:32:
Knijpt UPC de internet verbindingen of niet? Mijn download snelheid schommelt namelijk heel erg.
Bij de UPC Speedtest haal ik op dit moment bijvoorbeeld 28 Mbps maar als ik dit na 22:00 ongeveer doe dan haal ik wel gewoon netjes 120 Mbps. Voorheen had ik het 60Mbps abo en toen had ik hier nooit last van.
Feit dat het tijdafhankelijk is wijst op drukte ergens (never attribute to malice that which can be adequately explained by incompetence etc).

Volgende vraag is waar. Begin eens met wat meer info:
- welke modem heb je?
- wie zitten allemaal op jouw verbinding. Zijn er bijv kinderen die na 22u naar bed zijn?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rataplan2 schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:32:
Ik heb precies het zelfde na een overgang van 60 naar 120. De waarden mijn cisco EPCnogwattes zijn ook iets verslechterd sinds die overgang. Ik heb het weet niet met alle externe hosts. Misschien een suggestie om op speedtest.net even met verschillende servers te proberen. Hier doet 'ie 't soms wel goed, soms niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 08:51
Hallo,

Ik heb een aantal jaar geleden een 30Mbit UPC triple play pakket genomen, toen alle prijzen op een gegeven moment verlaagd werden ben ik voor 1 euro extra p.m. op de oude prijs naar 60Mbit overgestapt, een jaar later is dit automatisch naar 120Mbit verhoogd. Mijn originele contractverplichtingen zijn ook al een tijd geleden afgelopen en ik kan nu per maand opzeggen, wat goed uitkomt aangezien ik binnenkort op glasvezel wil overstappen, maar dat kan nog even duren. Nu zit ik nog bij de oude abbonementsprijzen en betaal ik ruim 30 euro meer per maand dan een 200Mbit abonnement 8)7 Als ik naar het nieuwe 200mbit pakket zou overstappen, ben ik dan de mogelijkheid kwijt om per maand op te zeggen?
Ik heb nu 2 modems van UPC, een standaard geval van Arris en later is daar nog een Cisco EPC3000 bijgekomen voor Docsis 3.0, ik gebruik een eigen Wlan router. Is het ook mogelijk om een 'dom' modem te behouden ipv een Wlan modem-router te krijgen? En last but zeker not least; kan dit ook zonder Horizon mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
Ja, abonnement verlengen is een jaar betalen.
Maar in jouw geval verleng je eigenlijk maar voor ongeveer 8 maanden, die laatste 4 krijg je cadeau door dat je minder per maand gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Zojuist heb ik via het internet mijn UPC-abonnement proberen te wijzigen.

Ik zit nu op:
TV Royaal (110 zenders) met een HD Mediabox zonder DVR
30MB download/3MB upload
Bellen avond/weekend

Ik zou willen naar:
Interactieve Digitale TV Royaal
120MB download/6MB upload
Bellen Onbeperkt Altijd

Twee vragen:
1) Omdat ik nog een oude modem heb die die 120MB niet aan kan zal de modem verwisseld moeten worden (waarbij ik overigens mijn eigen router wil houden). Volgens een monteur die bij mij is geweest zullen de oude modems sowieso verwisseld gaan worden. Gaat men dan nu desondanks toch kosten rekenen voor het wisselen?

2) De website geeft aan dat ik om 120MB internet te kunnen nemen moet overstappen naar een Mediabox met DVR. Ik wil dit echter niet. De huidige voldoet prima en is lekker compact. Bovendien zou ook dat me weer 25 euro apparatuurkosten opleveren voor een apparaat waar ik niet op zit te wachten. Is het echt niet mogelijk de oude gewoon te behouden? Ik wil namelijk niet omlaag qua uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
D-e-n schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:48:
Zojuist heb ik via het internet mijn UPC-abonnement proberen te wijzigen.

Ik zit nu op:
TV Royaal (110 zenders) met een HD Mediabox zonder DVR
30MB download/3MB upload
Bellen avond/weekend

Ik zou willen naar:
Interactieve Digitale TV Royaal
120MB download/6MB upload
Bellen Onbeperkt Altijd

Twee vragen:
1) Omdat ik nog een oude modem heb die die 120MB niet aan kan zal de modem verwisseld moeten worden (waarbij ik overigens mijn eigen router wil houden). Volgens een monteur die bij mij is geweest zullen de oude modems sowieso verwisseld gaan worden. Gaat men dan nu desondanks toch kosten rekenen voor het wisselen?
Ik gok het niet, omdat je immers die nieuwe modem nodig hebt / bij het abbo hoort. Volgens mij krijg je tegenwoordig een TC7200, die je gelukkig in bridge kan zetten. Moet je router natuurlijk wel 120Mbit aankunnen...
2) De website geeft aan dat ik om 120MB internet te kunnen nemen moet overstappen naar een Mediabox met DVR. Ik wil dit echter niet. De huidige voldoet prima en is lekker compact. Bovendien zou ook dat me weer 25 euro apparatuurkosten opleveren voor een apparaat waar ik niet op zit te wachten. Is het echt niet mogelijk de oude gewoon te behouden? Ik wil namelijk niet omlaag qua uploadsnelheid.
Geen TV met CI+ mogelijkheid? Dan bepaar je de hele mediabox (scheelt weer stroom) en heb je t gewoon in je TV. En anders ff informeren bij de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Over de CI+ optie: Ik heb nog een "ouderwetse" flatscreen zonder al die extra opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Aangezien ik pertinent geen Horizonbox wilde hebben ben ik een tijd geleden naar het 120 Mbit abbo gegaan omdat het 200 Mbit abbo gekoppeld was aan Horizon.

Deze koppeling is er niet meer, dus ben ik net naar het 200/10 Mbit abbo geswitcht.

Misschien dat deze info al langer bekend was, maar voor degenen die dit net als ik niet meegekregen hebben: Het 200/10 Mbit internet abbo en Horizon zijn niet meer gekoppeld. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 13-11-2013 09:17 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Richub schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:12:
Aangezien ik pertinent geen Horizonbox wilde hebben ben ik een tijd geleden naar het 120 Mbit abbo gegaan omdat het 200 Mbit abbo gekoppeld was aan Horizon.

Deze koppeling is er niet meer, dus ben ik net naar het 200/10 Mbit abbo geswitcht.

Misschien dat deze info al langer bekend was, maar voor degenen die dit net als ik niet meegekregen hebben: Het 200/10 Mbit internet abbo en Horizon zijn niet meer gekoppeld. :)
Dat je horizon bij nieuwe abbo moest pakken dat is al een tijdje niet meer. Sterker nog ongeveer 4 weken na de lancering van de nieuwe pakket van de vorige reeks zoals: dat je nog 150 mb kreeg en film1 en 200/20, was de koppeling weg.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Hallo medetweakers ik heb de volgende vraag:
Weet één van jullie misschien of je bij een Technicolor TC7200 het subnet kunt veranderen naar 255.255.252.0? Ik kan er op internet niets over vinden.

• DJSmiley
appie1981 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:13:
Hallo medetweakers ik heb de volgende vraag:
Weet één van jullie misschien of je bij een Technicolor TC7200 het subnet kunt veranderen naar 255.255.252.0? Ik kan er op internet niets over vinden.
Waarom zou je een /22 willen? Als je niet genoeg hebt aan een /24 zou ik al nevernooitniet überhaupt overwegen om een TC7200 dat te laten natten.

Ding in bridge en een fatsoenlijke router erachter lijkt me dan eigenlijk de enige serieuzere optie.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:53
D-e-n schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:48:

Nee, dat kan volgens UPC niet. Heb een tijd terug contact gehad met de helpdesk, omdat ik wel 120Mb/6Mb wilde ipv het oude 60Mb/6Mb, maar echt niet zat te wachten op de ondingen die UPC DVR boxen noemt.

Zit nu dan ook met het crappy 2,5Mb upload abo, omdat er simpelweg geen echt alternatief voor internet is(kabel > adsl).

iRacing Profiel

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
DJSmiley schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:16:
[...]

Waarom zou je een /22 willen? Als je niet genoeg hebt aan een /24 zou ik al nevernooitniet überhaupt overwegen om een TC7200 dat te laten natten.

Ding in bridge en een fatsoenlijke router erachter lijkt me dan eigenlijk de enige serieuzere optie.
Ah ok. Dus als ik de modem/router in bridge zet dan kan ik er gewoon een router achter doen waar ik alles op kan configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Razkin schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:25:
[...]

Nee, dat kan volgens UPC niet. Heb een tijd terug contact gehad met de helpdesk, omdat ik wel 120Mb/6Mb wilde ipv het oude 60Mb/6Mb, maar echt niet zat te wachten op de ondingen die UPC DVR boxen noemt.

Zit nu dan ook met het crappy 2,5Mb upload abo, omdat er simpelweg geen echt alternatief voor internet is(kabel > adsl).
Huh?

Ik heb nota een maand terug (12-10 om precies te zijn) mijn oude pakket om laten zetten naar 120/6 en verder niets (muv vastrecht kabel "analoge televisie"). Daarvoor had ik inderdaad een DTV-box omdat een pakket met telefonie en digitale televisie goedkoper was dan standalone internet ( 8)7 ), maar dat ding is nooit uit de verpakking gehaald.

Je kunt dus prima 120Mbps nemen zonder DVR of welke DTV dan ook, of iig dat was op 12-10 mogelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik heb ff gekeken en ik heb dus +/- een week eerder dan jij tweemaal met de helpdesk aan de lijn gehangen en beide keren werd gemeld dat dat niet kon. Ik kon enkel een extra mediabox huren a €4,- per maand om zo toch de standaard mediabox te houden(naast de DVR dus).

Ik zal UPC eens bellen om navraag te doen of ze het hebben veranderd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:27
Ze hebben de abbo's aangepast waar je nu geen vastrecht meer betaald bij InternetOnly (is nu included, maar velen malen goedkoper dan voorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Razkin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 02:06:
Ik heb ff gekeken en ik heb dus +/- een week eerder dan jij tweemaal met de helpdesk aan de lijn gehangen en beide keren werd gemeld dat dat niet kon. Ik kon enkel een extra mediabox huren a €4,- per maand om zo toch de standaard mediabox te houden(naast de DVR dus).

Ik zal UPC eens bellen om navraag te doen of ze het hebben veranderd.
Ho ff, nu heb je het opeens over wel een DTV decoder, in je vorige post klonk het alsof je juist niets als dat wilde. Dat zou anders kunnen liggen dan. Ik heb helemaal geen (D)TV. We leven toch niet meer in het vorige millennium?
Deshmir schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:55:
Ze hebben de abbo's aangepast waar je nu geen vastrecht meer betaald bij InternetOnly (is nu included, maar velen malen goedkoper dan voorheen).
Potato, potato :z

Tuurlijk betaal je wel vastrecht, het zit alleen in de 'all in' prijs verwerkt. Welkom in wondere wereld van marketing ;)

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 15-11-2013 10:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dion_b schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:54:
[...]

Huh?

Ik heb nota een maand terug (12-10 om precies te zijn) mijn oude pakket om laten zetten naar 120/6 en verder niets (muv vastrecht kabel "analoge televisie"). Daarvoor had ik inderdaad een DTV-box omdat een pakket met telefonie en digitale televisie goedkoper was dan standalone internet ( 8)7 ), maar dat ding is nooit uit de verpakking gehaald.

Je kunt dus prima 120Mbps nemen zonder DVR of welke DTV dan ook, of iig dat was op 12-10 mogelijk.
Het gaat niet om 120Mbps zonder box maar om 120Mbps zonder DVR box. Ik zou mijn gewone mediabox gewoon graag willen houden. Die andere is groter, volgens mij minder stabiel en ik gebruik de extra optie toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
CI+ module is dan enige oplossing, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:11
D-e-n schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:46:
[...]
Ik zou mijn gewone mediabox gewoon graag willen houden. Die andere is groter, volgens mij minder stabiel en ik gebruik de extra optie toch niet.
Die grote (van Cisco) heb ik nu een paar weken in huis en wat me opvalt is dat de menu's veel sneller reageren. Dat was bij die oude zilveren box echt dramatisch traag.
Gebruik 'm verder alleen voor pauzeren en zo af en toe wat opnemen, dus geen zware gebruiker, maar heb nog geen problemen ontdekt (van de oude box heb ik er in 2.5 jaar 3 versleten vanwege brakke opnames).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:27
dion_b schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:08:
Potato, potato :z

Tuurlijk betaal je wel vastrecht, het zit alleen in de 'all in' prijs verwerkt. Welkom in wondere wereld van marketing ;)
Een gemiddelde prijsverlaging van bijna 18% lijkt me geen 'marketing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
dion_b schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:08:

Ho ff, nu heb je het opeens over wel een DTV decoder, in je vorige post klonk het alsof je juist niets als dat wilde. Dat zou anders kunnen liggen dan. Ik heb helemaal geen (D)TV. We leven toch niet meer in het vorige millennium?
Ik had een alles in één pakket met een standaard HD mediabox(DTV) en wilde overstappen naar een nieuw pakket waar standaard een mediabox met opname mogelijkheid(DVR) bij zit. Dat laatste wilde ik niet, de standaard mediabox is prima. Ooit twee versies van de DVR gehad en ik vind het ondingen. Dit ging dus niet, enkel een pakket met 50Mb/2,5Mb internet laten ze gebruik maken van de standaard mediabox.

Jij had een pakket met TV en internet en bent overgestapt naar enkel 120Mb internet, als ik het goed begrijp. Dat zou, zoals je zegt, het verschil verklaren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort is mijn downloadspeed max 3mb/s na het testen op speedtest.net
Heb de modem (Technicolor TC7200) al op brigde mode gezet omdat ik naast mijn modem een router heb (TL-WR1043ND).
WiFi op de modem ook helemaal uitgezet maar nog steeds niet heb ik het probleem dat die max 3mb/s haalt.
Heb dit jaar mijn abonnement bij UPC veranderd naar 120mb/s downloadspeed en 6mb/s uploadspeed. (heb het na mijn verandering wel 120mb/s gehaald alleen sinds
Dus vind ik het raar dat ik maar max 3mb/s uit de test komt terwijl upload wel 6mb/s haalt.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3107354155.png

Ik heb zo een vermoeden dat het probleem ligt bij de downstream van mijn modem:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.com/data/images/6402.jpg

maar ik weet niet het zo zeker.

Enig idee om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Heren sinds eergisteren ben ik van telfort overgestapt naar upc.
mijn verbinding was eerste dag stabiel ik haalde 120 down 6 up, maar sinds vandaag is er iets heel erg vreemds aan de hand. mijn ping is zeer hoog en mijn download speed is gezakt naar 0.5 mbit.
hebben jullie enige tips voor mij.

er zit geen router of een switch tussen. laptop is rechtstreeks verbonden met kabel.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img96/1750/xp98.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/9732/au96.jpg

Logfile
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2013-11-22 01:12:39: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2013-11-22 00:43:14: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2013-11-22 00:42:26: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:macverwijderd;CMTS-MAC=0...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
--- -- --:--:--: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2013-11-21 23:33:36: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:macverwijderd...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik mis alleen wat je al geprobeert hebt.

-stroom aan uit
-reset (zie handleiding)
-Reboot laptop
-kabel lengte, andere kabel
-hoe zit de coax erin? (ja sommige mensen doen de losse 'haartjes' van de coax bij de dikke kern)

Ik roep maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Storing regio Apeldoorn, televisie en internet ligt er uit

Andere ook last van?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Regio Amsterdam alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
ApC_IcE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 02:16:
Ik mis alleen wat je al geprobeert hebt.

-stroom aan uit
-reset (zie handleiding)
-Reboot laptop
-kabel lengte, andere kabel
-hoe zit de coax erin? (ja sommige mensen doen de losse 'haartjes' van de coax bij de dikke kern)

Ik roep maar wat.
ik heb alle mogelijke handelingen uitgevoerd dan kan ik je garanderen. aan laptop ligt het niet ben zelf geen noob op dat gebied. ik ga zo upc bellen en hopen dat ze er uit komen.

-15 sec reset
-30 sec reset
-30 minuten uitzetten
-nieuwe coax kabel
-versterker vervangen
-en alle mogelijke combinaties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Regio Rotterdam geen problemen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:31:
[...]

ik heb alle mogelijke handelingen uitgevoerd dan kan ik je garanderen. aan laptop ligt het niet ben zelf geen noob op dat gebied. ik ga zo upc bellen en hopen dat ze er uit komen.

-15 sec reset
-30 sec reset
-30 minuten uitzetten
-nieuwe coax kabel
-versterker vervangen
-en alle mogelijke combinaties .
Je post je downstream signaalwaardes, maar je symptomen (incl de logmeldingen) wijzen op een upstreamprobleem. Wat zijn je upstream levels?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
dion_b schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:49:
[...]

Je post je downstream signaalwaardes, maar je symptomen (incl de logmeldingen) wijzen op een upstreamprobleem. Wat zijn je upstream levels?
net gebeld met upc .. hufters hebben mijn abonnement afgezegd.. dus loopt mijn internet nu via telefoonlijn.

op 11 november upc all in one pakket besteld maar die bestelling had ik geannuleerd, na een weekje besloot ik toch weer voor upc te gaan dus heb ik de pakket opnieuw besteld. eergisteren kwam de pakket binnen en heb ik het gelijk aangesloten. maar omdat ik mijn eerste upc bestelling had geannuleerd hebben die gasten ook mijn nieuwe pakket geannuleerd... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Probeer contact op te nemen via Twitter daar zitten ze meestal wel bovenop, volgens mij is het opnieuw activeren van je abonnement een kwestie van 1 klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Pierre61 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:07:
Probeer contact op te nemen via Twitter daar zitten ze meestal wel bovenop, volgens mij is het opnieuw activeren van je abonnement een kwestie van 1 klik
heb ik al gedaan hij zei dat het 24 uur kan duren. nu maar hopen dat het niet zo lang duurt.
maar dit vind ik wel kwalijk want ik had ze op te hoogte gebracht dat ik heb mijn vorige bestelling had geannuleerd en een nieuwe bestelling heb geplaatst.. toch gaat het mis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

beter dat je de oorzaak hebt gevonden!

[ Voor 15% gewijzigd door ApC_IcE op 22-11-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:13:
[...]

heb ik al gedaan hij zei dat het 24 uur kan duren. nu maar hopen dat het niet zo lang duurt.
maar dit vind ik wel kwalijk want ik had ze op te hoogte gebracht dat ik heb mijn vorige bestelling had geannuleerd en een nieuwe bestelling heb geplaatst.. toch gaat het mis :(
Tja, enerzijds heb je gelijk, anderzijds is dit soort draaikonterij bij iedere provider vragen om problemen tgv raceproblemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Kan iemand mij helpen waarom ik maar 100mb haal, terwijl ik 1 maand geleden 150mb haalde?

Background information:
Afgelopen maand was er verbouwing aan mijn flat. (Kabel naar woning beschadigd?)
Heb mijn Cat5e kabel ingekort en een custom kop aangesloten.

Status downstreamkanaal
Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbol Rate SNR Vermogen
1 78 Locked 348000000 256QAM 6952 37.1 1.7
2 75 Locked 324000000 256QAM 6952 36.8 1.7
3 76 Locked 332000000 256QAM 6952 37.1 1.6
4 77 Locked 340000000 256QAM 6952 37.1 1.7
5 79 Locked 356000000 256QAM 6952 37.6 1.7
6 80 Locked 364000000 256QAM 6952 37.4 1.9
7 81 Locked 372000000 256QAM 6952 37.6 2.0
8 82 Locked 380000000 256QAM 6952 37.6 1.7

Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Vergrendelingsstatus Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 3 Locked 44000000 16QAM 5120 ATDMA 51.7
2 4 Locked 50900000 16QAM 5120 ATDMA 51.7
3 2 Locked 37100000 16QAM 5120 ATDMA 51.9
4 1 Locked 30200000 16QAM 5120 ATDMA 51.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
TheTurk schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:46:
Kan iemand mij helpen waarom ik maar 100mb haal, terwijl ik 1 maand geleden 150mb haalde?
Signaal (upstream) is hoog, eigenlijk bijna precies onder de max voor 4 US kanalen (52dBmV) maar goed, het is binnen de normen dus zou (net) niet voor problemen moeten zorgen.

Heb je die kabel wel goed geknepen? Probeer eens direct op een laptop? Als je 100Mbit precies samenvalt met het fixen van die kabel heb ik het sterke vermoeden dat er een adertje niet klopt of whatever waardoor je link op 100Mbit zit. Kun je op je router of modem de linkspeed zien? Ik meen dat de modem link groen is bij Gbit, en oranje bij een 100Mbit link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
DJSmiley schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:00:
[...]

Signaal (upstream) is hoog, eigenlijk bijna precies onder de max voor 4 US kanalen (52dBmV) maar goed, het is binnen de normen dus zou (net) niet voor problemen moeten zorgen.

Heb je die kabel wel goed geknepen? Probeer eens direct op een laptop? Als je 100Mbit precies samenvalt met het fixen van die kabel heb ik het sterke vermoeden dat er een adertje niet klopt of whatever waardoor je link op 100Mbit zit. Kun je op je router of modem de linkspeed zien? Ik meen dat de modem link groen is bij Gbit, en oranje bij een 100Mbit link.
Heb je die kabel wel goed geknepen?

Dat was het probleem dus. Moet je voorstellen ik heb CCNA en CCNP certificaten |:(

Heb hem echt keihard voor 10 seconden ingeknepen. Bedankt voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Zag net in mijn modem (EPC3208) dat ik een nieuwe firmware heb:
Firmware Name: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc.bin
Firmware Build Time: Jun 11 11:11:07 2013
Ik kan hier verder niets over vinden, weet iemand hier wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
Heb net een mailtje gekregen van UPC over wijzigingen in telefonie. Hierin staat o.a. het volgende:
Wij zullen er ook in 2014 alles aan doen om u tot volle tevredenheid te laten genieten van de diensten van UPC. Mocht u desondanks uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2014 kosteloos doen.

Betekent dit dat ik voor 1 januari weg moet zijn. Of moet ik dat voor 1 januari kenbaar maken? Graag wil ik dan in b.v. feb weg bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Russel88 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:46:
Heb net een mailtje gekregen van UPC over wijzigingen in telefonie. Hierin staat o.a. het volgende:
Wij zullen er ook in 2014 alles aan doen om u tot volle tevredenheid te laten genieten van de diensten van UPC. Mocht u desondanks uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2014 kosteloos doen.

Betekent dit dat ik voor 1 januari weg moet zijn. Of moet ik dat voor 1 januari kenbaar maken? Graag wil ik dan in b.v. feb weg bij UPC.
Daarvoor moet je ze even bellen/mailen.
Ik gok beëindigen = wegwezen, maar aan mijn gok heb je weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Zijn er meer mensen die gecapt worden met het downloaden? Ik ben sinds gister van 120 naar 200Mbps gegaan en heb sterk het idee dat dit het geval is. Overdag had ik een gemiddelde van 155Mbps, 's nachts ben ik ook gaan downloaden en haal ik nu makkelijk de 190/200. Het rare is dat ik overdag via de upc speedtest wel de 200Mbps haal. Is die blokkade te omzeilen?

Edit:

Heb hem nu op SSL gezet. Eens kijken of dat een verschil uit maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door editoor op 27-11-2013 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetje666
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 13:10
Ik woon in Dordrecht en zins 3 uur vannacht geen internet meer. Website gecheckt geen storingen. Telefoon ligt er ook uit dus mobiel bellen. En wat denk je... Op het bandje weten ze wel dat er een storing is... Ongenoegen uit gesproken aan medewerker nu wachten... Is dit je juiste plaatst om een storing te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:51
Gister mijn abo om laten zetten. Vanochtend geen internet.
dit is Spijkenisse en aangezien ik werk nog geen mogelijkheid gehad behalve resetten van modem en router. Daarna niet getest, maar vertrokken.
zie het vanmiddag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
editoor schreef op woensdag 27 november 2013 @ 05:04:
Zijn er meer mensen die gecapt worden met het downloaden? Ik ben sinds gister van 120 naar 200Mbps gegaan en heb sterk het idee dat dit het geval is. Overdag had ik een gemiddelde van 155Mbps, 's nachts ben ik ook gaan downloaden en haal ik nu makkelijk de 190/200. Het rare is dat ik overdag via de upc speedtest wel de 200Mbps haal. Is die blokkade te omzeilen?

Edit:

Heb hem nu op SSL gezet. Eens kijken of dat een verschil uit maakt.
Aluhoedjesalert :Z

UPC doet al jaren niet meer aan enige vorm van snelheidbeperkingen. Wel kan het gewoon in de avonduren op hun netwerk druk zijn, maar dan merk je er met de UPC speedtest net zo goed wat van. Kortom, jouw internetverbinding is gewoon in staat om 200Mbps te halen op de momenten dat de downloads "maar" met 155Mbps gaan. Ik vermoed sterk dat de plek waar je je downloads vandaan haalt gewoon niet meer kan leveren op drukkere momenten :z

Als je nog steeds zoveel aluhoedje op hebt dat je UPC's speedtest (of trouwens mijn uitleg hier) niet gelooft, ga dan naar de speedtest van hun grootste concurrent, KPN. Dat is een van de weinige andere die betrouwbaar 200Mbps en sneller kan meten. Check wat je daar haalt op zo'n moment. Het zou plus of min 1Mbps identiek moeten zijn aan wat je op UPC's server haalt (ze draaien beide dezelfde Ookla v3 speedtest software).
Arunia schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:44:
Gister mijn abo om laten zetten. Vanochtend geen internet.
dit is Spijkenisse en aangezien ik werk nog geen mogelijkheid gehad behalve resetten van modem en router. Daarna niet getest, maar vertrokken.
zie het vanmiddag wel.
Check even status van de modem en van de router. Is de modem online? Wat voor IP krijg je op de WAN van de router? Publiek? Privaat 10? Privaat 192?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:54
Spijkenisse/Dordrecht en wellicht nog wat meer tussenliggende gemeentes hebben momenteel last van een grote storing van UPC. Staat inmiddels ook op de website.

https://www.upc.nl/klante...e-meldingen-en-storingen/

[ Voor 17% gewijzigd door RonaldMcDonald op 27-11-2013 10:50 ]

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb al lange tijd Steam niet meer gebruikt, maar sinds ik verhuisd ben en UPC gebruik kan ik niet meer inloggen. Als ik inlog krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2J253R2i401i0G3b0S43/Grootte%20van%20bestand%20%3A%20.png

Al contact gehad met Steam support maar die kunnen me ook niet echt helpen. Op internet wel kunnen vinden dat het mss aan UPC kan liggen. Nog meer mensen hier problemen mee (gehad)? En eventueel oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
je kan even je blob verwijderen in je steam map.

Windows XP/Vista/7

Completely exit from the Steam client.
Go to C:\Program Files\Steam (or the Steam directory that was specified during installation).
Locate ClientRegistry.blob and rename this file to ClientRegistryOld.blob.
Restart Steam to allow the file to be recreated.
Test the issue once more.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
rikadoo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:22:
je kan even je blob verwijderen in je steam map.

Windows XP/Vista/7

Go to C:\Program Files\Steam (or the Steam directory that was specified during installation).
Ooh ik was vergeten te melden dat ik Mac Os (Mavericks) draai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Dan:

Mac OSX

Go to /Users/[Username]/Library/Application Support/Steam

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
rikadoo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:22:
Dan:

Mac OSX

Go to /Users/[Username]/Library/Application Support/Steam
Ook dat gedaan maar kreeg de error nog steeds... Kan het toch niet bij UPC liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Keertje de router resetten? Lees dat iemand van het ziggo forum eenzelfde fout had en na een router reboot het weer werkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Sinds kort heb ik een nieuw abbo van UPC.
Ben van 25 mb naar 120 mb gegaan, alleen heb ik nog geen 1 keer die snelheden gehaald.

Heb ook een nieuwe modem ontvangen (technicolor TC 7200.U) ter vervanging van mijn oude modem aangezien de oude de nieuwe snelheden niet zou kunnen leveren.

Via wifi haal ik nu een downloadsnelheid van gemiddeld 4 Mbps en up haal ik wel de volle 6 Mbps
en wired is het 14 Mbps en ook de volle 6 Mbps up.

Met mijn vorige (25 mb abbo en oude modem) had ik altijd een snelheid van 24 Mbps, bijna de volledige snelheid maar sinds mn abbo en modemwissel kom ik daar niet eens meer in de buurt.

Ik heb mn modem en router al meerdere malen van de stroom gehaald, direct bedraad alleen op de modem, mocht allemaal niet helpen.

Dit zijn de waardes van mijn modem, zijn deze ok?

Status upstreamkanaal

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 3 Vergrendeld 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2
2 1 Vergrendeld 23300000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2
3 2 Vergrendeld 30200000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2
4 4 Vergrendeld 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2

Status downstreamkanaal

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 10 Vergrendeld 378750000 256QAM 6952000 35.3 2.4
2 3 Vergrendeld 322750000 256QAM 6952000 35.3 2.3
3 4 Vergrendeld 330750000 256QAM 6952000 35.4 2.8
4 5 Vergrendeld 338750000 256QAM 6952000 34.8 3.3
5 6 Vergrendeld 346750000 256QAM 6952000 35.4 3.7
6 7 Vergrendeld 354750000 256QAM 6952000 35.1 2.9
7 8 Vergrendeld 362750000 256QAM 6952000 35.0 2.1
8 9 Vergrendeld 370750000 256QAM 6952000 35.3 2.1

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Sinds afgelopen week heb ik thuis problemen met de wifi-verbinding i.c.m met mijn Macbook en iPhone.
Uit het niks is thuis mijn wifi op beide apparaten weggevallen en kan zonder enige reden geen verbinding meer krijgen.

Heb mijn probleem uitgebreid uitgelegd in dit topic.

Mocht iemand ervaring hebben of mij kunnen en willen helpen, alle hulp is welkom :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Sinds kort heb ik een PC binnen mijn netwerk vervangen waar ik torrents mee download. Dit draaide de afgelopen anderhalve maand prima maar sinds kort (?) merk ik dat ik (veel) storing heb tijdens het (digitale) TV kijken. Ik heb een aantal tests gedaan en mijn voorlopige conclusie is dat dit door het uploaden met utorrent komt.

- Als ik utorrent helemaal uit zet is er geen TV storing, het beeld is perfect
- Als ik de upload limiteer op 50kb/s is er heel weinig storing
- Bij uploaden met meer dan 100kb/s is er heel veel storing en worden de kanalen blokkerig en stotteren ze.

Bij mijn vorige PC heb ik hier naar mijn weten nooit last van gehad.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank.

EDIT: Iemand met hetzelfde probleem op upc.nl, ook hier nog geen oplossing. Lijkt mogelijk te komen door het veranderen van abonnement? Zie: http://community.upc.nl/posts/5838dec92c

[ Voor 9% gewijzigd door WhatTheFuck op 04-12-2013 21:36 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik zit met het volgende probleem. Ben na een jaartje buitenland weer terug in NL. Beneden is de normale mediabox vervangen met een 'Horizon'. Prima. Kan daar ook het totaalpakket (of royaal, of whatever) op ontvangen. Dus Cartoon Network, BBC3-4. Euronews, etc etc.

Ik heb boven echter de HD mediabox staan, en daar kon ik vroeger dus ook gewoon het hele royaal pakket, en HD zenders op ontvangen, maar ik merk dat er nu bij veel zenders staat dat die niet in mijn pakket zitten...!?

Hebben ze het royaal pakket voor de 2de aansluiting helemaal weggedaan ofzo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
WhatTheFuck schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:26:
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Sinds kort heb ik een PC binnen mijn netwerk vervangen waar ik torrents mee download. Dit draaide de afgelopen anderhalve maand prima maar sinds kort (?) merk ik dat ik (veel) storing heb tijdens het (digitale) TV kijken. Ik heb een aantal tests gedaan en mijn voorlopige conclusie is dat dit door het uploaden met utorrent komt.

- Als ik utorrent helemaal uit zet is er geen TV storing, het beeld is perfect
- Als ik de upload limiteer op 50kb/s is er heel weinig storing
- Bij uploaden met meer dan 100kb/s is er heel veel storing en worden de kanalen blokkerig en stotteren ze.

Bij mijn vorige PC heb ik hier naar mijn weten nooit last van gehad.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank.

EDIT: Iemand met hetzelfde probleem op upc.nl, ook hier nog geen oplossing. Lijkt mogelijk te komen door het veranderen van abonnement? Zie: http://community.upc.nl/posts/5838dec92c
Een klassieker ;)

Je hebt last van twee dingen:
1) er is teveel demping tussen modem en netwerk UPC, waardoor de modem te hard moet zenden.
2) ergens in de keten tussen modem en DTV-box is een slecht afgeschermde kabel, connector of splitter

In het topic op het UPC forum geef je aan dat al je kabels en apparatuur van goede kwaliteit zijn, maar dat is nog maar het halve verhaal. Een sterrenkok heeft goede ingredienten nodig om een culinair hoogtestandje te maken, maar zelfs met de beste ingredienten maak je niets eetbaars klaar als je niet kunt koken. Idem met kabels.

Kun je iig om te beginnen signaalwaardes van de modem (en dan vooral transmit power in de upstreamkanalen) geven, en als het kan tekening van hoe alles in elkaar zit (welke kabel/component waar) van overnamepunt tot aan modem en DTV.

Mijn moeder had ooit last van hetzelfde, na meerdere monteursbezoeken (stelletje prutsers, zo bleek achteraf |:( ) mij toch dringend gevraagd even te komen kijken. Bleek het de kabel tussen wandcontactdoos en DTV-box te zijn waar geen van die monteurs ook maar naar gekeken heeft die niet goed afschermde waardoor storing erin kon komen :o
Yi-Long schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:04:
Ik zit met het volgende probleem. Ben na een jaartje buitenland weer terug in NL. Beneden is de normale mediabox vervangen met een 'Horizon'. Prima. Kan daar ook het totaalpakket (of royaal, of whatever) op ontvangen. Dus Cartoon Network, BBC3-4. Euronews, etc etc.

Ik heb boven echter de HD mediabox staan, en daar kon ik vroeger dus ook gewoon het hele royaal pakket, en HD zenders op ontvangen, maar ik merk dat er nu bij veel zenders staat dat die niet in mijn pakket zitten...!?

Hebben ze het royaal pakket voor de 2de aansluiting helemaal weggedaan ofzo!?
Geen idee, maar deze vraag is hier ook offtopic (heeft niets met internet te maken...), probeer eens in het juiste topic: UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Thanks, dan zal ik het daar even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Qosmic schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:23:
Sinds kort heb ik een nieuw abbo van UPC.
Ben van 25 mb naar 120 mb gegaan, alleen heb ik nog geen 1 keer die snelheden gehaald.

Heb ook een nieuwe modem ontvangen (technicolor TC 7200.U) ter vervanging van mijn oude modem aangezien de oude de nieuwe snelheden niet zou kunnen leveren.

Via wifi haal ik nu een downloadsnelheid van gemiddeld 4 Mbps en up haal ik wel de volle 6 Mbps
en wired is het 14 Mbps en ook de volle 6 Mbps up.

Met mijn vorige (25 mb abbo en oude modem) had ik altijd een snelheid van 24 Mbps, bijna de volledige snelheid maar sinds mn abbo en modemwissel kom ik daar niet eens meer in de buurt.

Ik heb mn modem en router al meerdere malen van de stroom gehaald, direct bedraad alleen op de modem, mocht allemaal niet helpen.

Dit zijn de waardes van mijn modem, zijn deze ok?

Status upstreamkanaal

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 3 Vergrendeld 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2
2 1 Vergrendeld 23300000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2
3 2 Vergrendeld 30200000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2
4 4 Vergrendeld 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 52.2

Status downstreamkanaal

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 10 Vergrendeld 378750000 256QAM 6952000 35.3 2.4
2 3 Vergrendeld 322750000 256QAM 6952000 35.3 2.3
3 4 Vergrendeld 330750000 256QAM 6952000 35.4 2.8
4 5 Vergrendeld 338750000 256QAM 6952000 34.8 3.3
5 6 Vergrendeld 346750000 256QAM 6952000 35.4 3.7
6 7 Vergrendeld 354750000 256QAM 6952000 35.1 2.9
7 8 Vergrendeld 362750000 256QAM 6952000 35.0 2.1
8 9 Vergrendeld 370750000 256QAM 6952000 35.3 2.1
iemand?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Downstream ziet er goed uit, upstream is aan de hoge kant, 52/53 is de absolute max voor deze configuratie.
Het is belangrijk direct bedraad op het modem te meten, je pc/netwerkkaart is wel geschikt voor gigabit?

Hoe ziet je binnenhuisinstallatie eruit?
Gebruik je de UPC Speedtest om te meten?

Lijkt erop dat er sowieso iets in het retourpad niet helemaal lekker gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 10-12-2013 19:59 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Idd, hoe meet je?

Tweede vraag: je hebt blijkbaar nu een TC7200, dat is een modem met ingebouwde router, en je hebt schijnbaar een losse router (welke?). Heb je geprobeerd om de modem in bridged mode te zetten. Maakt dat wat uit voor je gemeten snelheid?

Die TC7200 is niet een modem waar mensen warm van worden ofzo, maar het is perfect in staat om 200Mbps te halen, dus 120Mbps zou het met twee vingers in z'n UTP poorten moeten kunnen halen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
Downstream SNR mag voor het mooie wel iets hoger zijn. Het is altijd jammer dat je uit de TC7200 (alle modems trouwens) de US SNR niet kan zien. Deze is ook van belang, als deze te laag is kunnen er ook snelheidsproblemen optreden.

Om snelheid te meten kun je het beste 1000mb.bin bestanden nemen dan heb je over langere tijd een meting. Een speedtester is niet altijd even betrouwbaar uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
US SNR kun je in geen enkele modem zien, die kun je alleen op CMTS uitlezen :z

Maar eigenlijk is het heel simpel: met hedendaagse modulatie ga je signaalproblemen niet merken als traagheid maar als wegvallende verbinding. Als je verbinding stabiel is hoef je eigenlijk niet naar signaal te kijken.

Het is ook vrij achterhaald om een enkel bestand binnen te halen. Daarmee meet je een single thread TCP waarde, wat interessant is, maar geen real-life scenario biedt, want dan ben je met tig threads tegelijk bezig. Daarvoor zijn goede speedtests beter, maar dan moet je wel eentje hebben die op TCP test, niet enkel op HTTP. Ookla v3 tests zijn wat dat betreft prima (UPC en KPN gebruiken Ookla v3). Dat gezegd, verschil Ookla v2 en v3 merk je pas rond de 150Mbps, daar is hier geen sprake van, hier zou je met een willekeurige overbelaste Speedtest.net test al redelijke resultaten behalen.

Oslik blyat! Oslik!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Grappig hoe een kabelnetwerk werkt, als ik Tweakers.net ping terwijl er niet wordt gedownload, is de minimale ping na een half uur 7ms terwijl als ik tegelijk iets download, er geregeld uitschieters naar 5ms zijn, nog lager dus (en dat terwijl de 'lijn' belast wordt):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31662/got/Screenshot%202013-12-12%2015.15.04.png

:)

Goedkoop bellen via VoIP

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Helemaal niet zo raar ;)

(Euro)DOCSIS werkt met TDMA, dus een modem moet voor het verzenden van upstreampakket eerst een aanvraag doen voor bandbreedte. Het duurt dus even (paar ms) tussen verzenden aanvraag, ontvangen reply en daadwerkelijke upstream minislot waarin modem mag gaan zenden.

Als je aan het downloaden bent via TCP, dan worden steeds ontvangstbevestigingen teruggestuurd over de upstream, dus er worden continu upstream minislots aangevraagd en toegekend, maar voor heel weinig bandbreedte - er is dus nog zat ruimte vrij voor wat pingverkeer. Als je dan een ping doet, hoef je niet te wachten op het aanvragen enzo maar kan de ping mee op de eerstvolgende beschikbare minislot.

Gevolg is dat je bij DOCSIS dus lagere ping zult meten bij continu licht verkeer dan bij helemaal geen verkeer. Die lagere ping is ook relevanter voor je in-game latency, aangezien je dan ook continu lage bandbreedte verkeer genereert, dus ook continu minislots aanvraagt. Je echte round-trip is dus dichter bij de 5-7ms dan bij de 10-19ms die je zonder belasting meet.

Let op dat dit bij licht verkeer is. Als je stevig gaat uploaden, meer dan de max bandbreedte van je abo, dan gaat dat verkeer in de file en schieten je pings omhoog.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Dit keer wel een vraagje over internet. Via speedtest zie ik dat we een snelheid van 60mb/s en een upload van 6. Op zich ok, maar we hebben een abo van 50mb/s en 2,5 upload, voor 50 euro, maar volgens de site zou je voor 50 euro een 120mb/s, 6mb/s abo moeten hebben.

Als ik bel, gooien ze dan die snelheid omhoog naar 120 mb/s!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Er is een verschil tussen wat je gekocht hebt lang geleden en wat ze nu leveren.
Je kunt altijd je abonnement laten wijzigen binnen het eerste jaar. Je gaat dan weer een nieuwe jaarcontract aan.

Ikzelf heb nu gebruik gemaakt van een aanpassing, maar het valt me ook op dat ik rond de 60Mb/s down zit en wel rond de 6Mb/s up.
Daar moet ik nog even naar kijken.
Heb nog steeds mijn 2312 (domme) modem of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cisco EPC3212? Zo ja: houden!

Ding is idd "dom", maar op DOCSIS-niveau even snel als alle latere modems met ingebouwde (en niet altijd even florisante) routers. Als Tweaker kun je iig niets beters verlangen. Ding kan sowieso probleemloos 200Mbps.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Arunia schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:55:
Heb nog steeds mijn 2312 (domme) modem of iets in die richting.
Die zou ik mooi houden (EPC3212) als ik jouw was, is een prima ding en kan zeker de snelheid boven de 160Mb/s aan.

Heb hem hier ook, prima ding, inc met een goede wifi router nooit problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Pierre op 13-12-2013 14:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds de laatste dagen heb ik er last van dat webpagina's pas na een soort "vertraging" geladen worden. Ik toets bijvoorbeeld een url in of kies uit mijn bookmarks een link en na het klikken duurt het even om verbinding te krijgen met de site (gewoon wit scherm met laadbalk). Voor de rest gaat downloaden wel goed en eenmaal op de pagina's ook geen problemen meer.

Ik dacht dat het misschien iets met DNS te maken had, maar na het instellen van Google DNS is het ook niet echt anders. Het heeft niet met mijn PC te maken, want heb op andere apparaten exact hetzelfde. Modem en router reset ook al gedaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ook ik heb de afgelopen week gebruik gemaakt van de aanbieding om te upgraden. Ik ben echter maar gelijk naar de 120/6 snelheid gegaan, want het scheelde bij elkaar maar een paar euro. Ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen (werkt lekker vlot, een stuk beter dan wat ik eerst had). Maar ondanks dat lijkt mijn snelheid nog niet aangepast. Ik heb wel gezocht, maar kom eigenlijk alleen niewsberichten tegen van UPC dat zijn snelheden gaat aanpassen.

Heeft iemand een idee hoe lang je moet wachten tot je nieuwe snelheid is doorgevoerd, na het aansluiten van je nieuwe modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-04 21:14
Hoi,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe modem binnengekregen. Het gaat hier om de technicolor. Nou probeer ik een port te openen voor utorrent, maar het lukt mij maar niet. Ik wil graag poort 39495 openen. Ik heb dit als volgt ingevuld: 39495-39495 ip 39495-39495 both. Wanneer ik op save druk, slaat ie hem op. Wanneer ik in utorrent check of de port openstaat geeft hij de hele tijd aan dat dat niet zo is. Ik ben al de hele dag bezig, maar krijg het maar niet werkend. Op de Thompson werkte dit nog. Iemand die misschien hetzelfde probleem heeft. Je zou mij er enorm mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik denk stiekem dat je er meer aan hebt als iemand anders een oplossing heeft :z

Klopt het IP wat je ingeeft wel? En als je modem in bridged mode zet en alleen deze PC erop aansluit, werkt het dan wel?

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 14-12-2013 23:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-04 21:14
dion_b schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:10:
Ik denk stiekem dat je er meer aan hebt als iemand anders een oplossing heeft :z

Klopt het IP wat je ingeeft wel?
Hahahahahha, sorry ik ben al drie uur aan het kloten met die poorten :P

Ik heb de ip adres zeker een stuk 20 keer opnieuw gecheckt via cmd; ipconfig/all

Daar geeft hij 192.168.0.11 aan. Heb bijna alles geprobeerd ook, upnp aangevinkt, poorten veranderd, ip de hele tijd checken, maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja, en als je de modem laat bridgen met enkel deze PC aangesloten, werkt het dan?

Zo ja: router in modem is/doet gaar.
Zo nee: probleem zit niet in forwarden port maar bijv in firewall op de PC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Pierre61 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:58:
[...]

Die zou ik mooi houden (EPC3212) als ik jouw was, is een prima ding en kan zeker de snelheid boven de 160Mb/s aan.

Heb hem hier ook, prima ding, inc met een goede wifi router nooit problemen.
dion_b schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:49:
Cisco EPC3212? Zo ja: houden!

Ding is idd "dom", maar op DOCSIS-niveau even snel als alle latere modems met ingebouwde (en niet altijd even florisante) routers. Als Tweaker kun je iig niets beters verlangen. Ding kan sowieso probleemloos 200Mbps.
Ging er ook niet om dat ik die niet ging houden, maar viel me op dat ik ook niet aan de 120Mb/s kwam.
Ga er binnenkort nog wel eens naar kijken. Het is ook niet zo dat ik wakker lig van de snelheden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je 120Mbps niet haalt ligt het alvast niet aan je modem iig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 08:51
Een beetje late reactie maar nog bedankt voor de antwoorden :) Kan iemand nog vertellen als ik mijn oude 120/10 abbo omzet naar de nieuwere goedkopere 120/6 of ik dan mijn 'domme modem' kan houden(EPC3000)?

Zit er trouwens nog veel verschil tussen de 3212 en de 3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:47

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ook ik heb last van het snelheidsprobleem bij de TC7200. Getest zowel in router als bridge mode. Ik kom eigenlijk niet boven de 45mbit uit, terwijl ik een downstream zou moeten hebben van 120mbit. Voorheen had ik Horizon en daar was de snelheid wel goed, maar ben overgestapt naar een los modem omdat je Horizon niet in bridged mode kan plaatsen, plus was mijn wifi was niet stabiel.

Anyways, al mijn kanalen zijn locked (zowel downstream als upstream). Ik heb tevens andere frequenties getest, maar mijn snelheid blijft laag. Wat te doen? Ik lees eigenlijk soortgelijke berichten alhier, echter heeft krijgt deze persoon maar 1 kanaal unlocked. Dit persoon heeft eigenlijk min of meer ook hetzelfde probleem, echter heb ik zowel in router als bridged modus matige snelheden. In bridged mode heb ik dd-wrt draaien op een tp-link (wel een wat oudere versie). Wanneer ik het test met de default firmware (van tp-link zelf dus), haal ik idem dito maar ~45 mbit.

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/1204/5i4m.png

[ Voor 31% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2013 20:37 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Wel via UTP mag ik hopen en niet via WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
FREAKJAM schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:19:
[...]

Ook ik heb last van het snelheidsprobleem bij de TC7200. Getest zowel in router als bridge mode. Ik kom eigenlijk niet boven de 45mbit uit, terwijl ik een downstream zou moeten hebben van 120mbit. Voorheen had ik Horizon en daar was de snelheid wel goed, maar ben overgestapt naar een los modem omdat je Horizon niet in bridged mode kan plaatsen, plus was mijn wifi was niet stabiel.

Anyways, al mijn kanalen zijn locked (zowel downstream als upstream). Ik heb tevens andere frequenties getest, maar mijn snelheid blijft laag. Wat te doen? Ik lees eigenlijk soortgelijke berichten alhier, echter heeft krijgt deze persoon maar 1 kanaal unlocked. Dit persoon heeft eigenlijk min of meer ook hetzelfde probleem, echter heb ik zowel in router als bridged modus matige snelheden. In bridged mode heb ik dd-wrt draaien op een tp-link (wel een wat oudere versie). Wanneer ik het test met de default firmware (van tp-link zelf dus), haal ik idem dito maar ~45 mbit.

[afbeelding]
Sluit een PC in bridged mode eens rechtstreeks bedraad aan, dus niet via die TP-Link. Wat haal je dan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:47

FREAKJAM

"MAXIMUM"

AtRi schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:11:
Wel via UTP mag ik hopen en niet via WIFI?
Jawel, via UTP. Via wireless komt ik maar tot ~30mbit ongeveer.
dion_b schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:27:
[...]

Sluit een PC in bridged mode eens rechtstreeks bedraad aan, dus niet via die TP-Link. Wat haal je dan?
Idem dito. Max ~45 mbit.

edit:
Ik denk dat ik toch een succesbeleving heb nadat ik zowel de TC7200 als de TP-Link naar factory heb gereset. Zojuist speedtests gedaan op speedtest.net zowel via een laptop rechtstreeks op het modem aangesloten als op een pc die achter de TP-Link zit. Rechtstreeks op het modem haal ik wederom ~45mbit max. Speedtest ik op een PC die weer achter de TP-Link zit, dan haal ik 95 mbit. Vaag, maar blijkbaar doet hij het achter de TP-Link beter.

Achter de TP-Link heb ik ook een 213.46.*.* ip-adres van UPC en als ik mijn laptop rechtstreeks op mijn TC7200 prik heb ik een 77.248.*.* ip-adres van UPC.

edit 2:
En nu heb ik ineens 120mbit met mijn 77.248.* adres waar ik al weken slechts 45mbit haal. :?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3169504557.png

Wellicht dat ze bij UPC iets hebben gedaan, heb ze eerder op de avond getweet.

[ Voor 49% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2013 22:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt me erg sterk gezien je 45Mbps haalde, een snelheid dat overeenkomt met gemiddelde WiFi-n snelheid, maar niet met enig abonnement van UPC. Ik denk dat je linksom of rechtsom toch via WiFi verbonden was (ook al zat er een UTP in je computer) en dat je snelheid beperkt werd door WiFi. Factory resets heeft die verbinding definitief de nek om gedraaid en vervolgens ben je daadwerkelijk bedraad gaan testen.

Die 95Mbps klinkt trouwens verdacht als 100Mbps Ethernet. Toevallig een andere kabel geprobeerd toen je 120Mbps haalde?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dit is wat ik zie op het modem trouwens:

Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0

MAC Address: 00:25:2e:09:da:4b
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc
Firmware Name: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc.bin
Firmware Build Time: Jun 11 11:11:07 2013
Cable Modem Status: Operational

Cable Modem State

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.8 dBmV 37.8 dB
Channel 2: 2.8 dBmV 37.7 dB
Channel 3: 2.8 dBmV 37.5 dB
Channel 4: 2.5 dBmV 37.1 dB
Channel 5: 2.3 dBmV 37.2 dB
Channel 6: 2.3 dBmV 37.2 dB
Channel 7: 2.2 dBmV 37.2 dB
Channel 8: 1.9 dBmV 36.8 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 45.2 dBmV
Channel 2: 45.3 dBmV
Channel 3: 45.8 dBmV
Channel 4: 45.8 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

RSP schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:38:Heeft iemand een idee hoe lang je moet wachten tot je nieuwe snelheid is doorgevoerd, na het aansluiten van je nieuwe modem?
Mocht iemand het willen weten: Het heeft ongeveer 5 dagen geduurd. Op de dag dat op Mijn UPC het nieuwe abbo zichtbaar was, had ik thuis ook de nieuwe snelheid.

Overigens voor het eerst geconfronteerd met het feit dat m'n laptop te oud is (54mbit only) dus de upgrade van de verbinding gaat nog meer kosten tot gevolg hebben ben ik bang ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Meh, je kunt ook gewoon de WiFi-module in je laptop vervangen. Stuk goedkoper dan nieuwe laptop als dat enig probleem ermee is. Overigens, niemand verplicht je om op je mobiele devices met idiote snelheden te werken, dat kun je prima aan vaste PCs en NASsen overlaten.

Oslik blyat! Oslik!

• RSP

RSP

M'n laptop loopt al 'n beetje op z'n laatste pootjes, dus op zich is het niet zo'n probleem. Wellicht is het verstandiger om gewoon een wifi routertje te kopen die dualband kan functioneren? Voor zover ik het kan zien is dat met de Technicolor van UPC niet mogelijk (aanzetten van 5Ghz zet de 2.4Ghz functie uit).

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je beide tegelijkertijd wilt doen gaat die Technicolor het niet kunnen nee, die heeft maar een radio, dus ofwel 2.4 danwel 5 maar niet beide tegelijk.

Je hoeft trouwens niet een router te kopen, je kunt ook de routerfunctie van de TC7200 blijven gebruiken en een AP ernaast hangen. Voordeel is dat je nog de ingebouwde WiFi ervan kunt gebruiken (bijv om dus in totaal twee 5GHz netwerken te hebben), nadeel is dat het allicht qua routering niet beste is qua features en stabiliteit en dat een losse mid-range tot high-end router dat beter kan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

B2

wa' seggie?

Ben erg benieuwd wanneer UPC het 500Mb pakket gaat aanbieden. Niet zozeer om de downloadsnelheid, maar de upload die naar verluid 50Mb/'s gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:17:
Ben erg benieuwd wanneer UPC het 500Mb pakket gaat aanbieden. Niet zozeer om de downloadsnelheid, maar de upload die naar verluid 50Mb/'s gaat worden..
Ik heb nu het 200mb/10mb pakket.

Werkt perfect , maar in 2014 wil ik inderdaad iets van 250mb/25mb.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hulde aan upc vanwege het telefonisch reageren op een mailtje binnen 1,5 uur op mijn probleem.

Het probleem ligt dus bij mijn linkse wrt320n met dd-wrt er op.
Nu maar eens bekijken hoe dit op te lossen.
In principe heb ik de functies niet meer nodig. Dus zou de originele firmware er weer op kunnen zetten.
Middels Google wisselt het nogal wie er wel problemen hebben en wie niet.
Dus lijkt er op dat het intern wisselend is qua hardware.
Heb pas nog een zelfde aangeschaft. Dus kan altijd die 2 omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Hier eens de Speedtest tool erbij gepakt voor de ipad, maar die bleef gewoon steken op 20Mbit, sneu gewoon. Mijn idee was dat het aan de wireless zou liggen, die van De Horizonbox is nou eenmaal teleurstellend.

Wat blijkt echter, als ik handmatig een willekeurige andere server selecteer in de app, kom ik netjes op 120mbit uit, het pakket dat ik bij UPC heb afgesloten. Proef op de som: handmatig kiezen voor Isset Internet Professionals in Hilversum levert weer 20mbit als resultaat.

Toch nog een gerust gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:10:
Hier eens de Speedtest tool erbij gepakt voor de ipad, maar die bleef gewoon steken op 20Mbit, sneu gewoon. Mijn idee was dat het aan de wireless zou liggen, die van De Horizonbox is nou eenmaal teleurstellend.

Wat blijkt echter, als ik handmatig een willekeurige andere server selecteer in de app, kom ik netjes op 120mbit uit, het pakket dat ik bij UPC heb afgesloten. Proef op de som: handmatig kiezen voor Isset Internet Professionals in Hilversum levert weer 20mbit als resultaat.

Toch nog een gerust gevoel :)
Dat ligt aan de Wifi van je tablet , hier op zwakke Wifi apparaten zoals Phone of tablet ook max 40mb.

Op mijn laptops is dat via Wifi 100mb en bedraad 200mb.

Edit : ik ga ook ff een andere server proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
Ik haal op mijn S4 rustig 120 mbit, het enigste wat traag is zijn de servers die speedtest zo nu en dan automatisch selecteert..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Hier 120 Mbit zonder problemen met asus RT-N66u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Daarom is het altijd verstandig om meerdere speedtest servers te proberen. Niet elke heeft dezelfde capaciteit en belasting. Zeker bij de hogere snelheden komen niet alle speedtestservers mee.

Ik heb zelf goed ervaringen met bv de speedtest servers van UPC zelf en die van KPN-ITNS ( http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html )
Op beide servers haal ik meestal goede resultaten. Vanaf mn PC op de zaak kom ik tot zo'n 600Mbit up- en download op die sites....

Daarnaast kan de routering ook van belang zijn. Verschillende providers = verschillende routes naar een bestemming. En als de route via provider A brak is, of volloopt, of 'om' is, kan het maar zo dat iemand bij provider B wel goede snelheden haalt. De kwaliteit van routeringen is ook van belang, niet alleen de Mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verreweg de meeste speedtestservers zijn inderdaad ingericht op ADSL-snelheden, niet op het kabel/glasvezelgeweld.

Speedtest.net is een site van Ookla, die software levert voor speedtesting, maar niet de servers. De meestgebruikte software is Ookla v 2, wat hooguit tot 100 a 120Mbps nauwkeurig is, maar de meeste servers kunnen daar slechts een fractie van aan, zeker in piektijden. Ik zou op Speedtest.net altijd twee of drie of meer servers proberen. Als je verschillen meet, zegt dat niets over je verbinding, die is altijd minimaal even snel als de best gemeten waarde.

Reden dat UPC en KPN zoals DJSmiley aangeeft nauwekeriger zijn, is dat zij de nieuwere Ookla v3 software, die tot veel hogere snelheden nauwkeurig is (heb zelf niet voorbij 500Mbps kunnen meten bij gebrek aan snellere verbinding, maar daar gaat het nog erg goed), maar vooral ook omdat ze er stevige servers achter hebben hangen - nogal logisch aangezien beide al een tijdje vrij regulier verbindingen leveren van ruim boven de 100Mbps, en beide ook op kleine, niet overal beschikbare wijze stunten met 500Mbps verbindingen. Maar ook hier: geen server is perfect, in geval van twijfel altijd second opinion zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ik gebruik altijd de Amsterdam server van Networking4all, haal ik de hoogste snelheden mee.
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste