Macbook & iPhone thuis geen wifi (UPC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo allen!

Al enige tijd ben ik in het bezit van een Macbook Pro medio 2012 met OSx Mavericks en een iPhone 5 met ook de laatste software versie.
Ook hebben wij al enige tijd een UPC wifi netwerk liggen welke altijd vlekkeloos heeft gewerkt i.c.m. mijn Apple apparaten.

Echter kan ik sinds afgelopen weekend zowel met mijn iPhone als met mijn Macbook thuis niet meer verbinden met het internet.
Heb gekke hieraan is dat er staat dat ik wel gewoon volledige verbinding heb.
Op mijn werk en op openbare locatie's heb ik wel een werkende wifi verbinding.

Als eerste heb ik natuurlijk zelf een aantal dingen geprobeerd zoals:
- Wifi aan- en uit zetten
- Opnieuw verbinden met wifi
- Network files in "Macintosh HD > Bibliotheek > Preferences > SystemConfiguration" verwijderd
- Apple Assistant
- Router resetten

Helaas mocht dit allemaal niet helpen.

Vervolgens besloot ik om UPC te bellen. De man heeft een aantal keren geprobeerd de frequentie van het wifi netwerk te veranderen.
Ook dit mocht niet baten, waarna de man mij vertelde dat hij mij niet verder kon helpen.
Hij raadde mij aan contact op te nemen met Apple aangezien hij geen gekke dingen kon vinden en hij kon zien dat zowel mijn iPhone als mijn Macbook beide verbonden waren.

Daarna besloot ik om Google af te zoeken waarna ik dit topic op One More Thing tegenkwam.

Vervolgens dat topic doorgelezen en de mogelijkheden etc uit dat topic geprobeerd.
Hier kwam ik tot de volgende conclusies:
- Als ik inlog op mijn Guest account lijkt in eerste instantie het internet te werken, na enkele minuten valt het ook hier weg.
- Via een Virtual Machine waarmee ik Windows 7 draai werkt het ook niet.

In dat topic las ik ook over een combo update van OSx of het maken van een herstel partitie.
Echter lost dit de problemen op mijn iPhone ook niet op.
Daarnaast kan ik niets vinden over OSx Mavericks waardoor ik het niet aandurf zo'n update door te voeren.

Topic starter van dat topic gaf aan de oplossing te hebben gevonden en dat heb aan een instelling in de Firewall lag.
"SPI Firewall Protection" > "Block IP Flood Detection" zou aan staan.

Echter kan ik deze instelling nergens vinden. Ik heb op UPC via "http://192.168.0.1/" ingelogd tussen de Firewall instellingen gekeken.
Kon zowel daar als tussen de Firewall instellingen op mijn Macbook hier niets over vinden.

Tot slot ben ik ten einde raadt en heb ik geen idee waar ik moet zoeken of wat ik hieraan kan doen.

Mocht iemand iets nuttigs weten hoor ik het graag.
Alle hulp is welkom want zelf ben ik door mijn mogelijkheden / oplossingen heen..

Bij voorbaat dank!
Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Doe je router het wel via een kabel? (nee -> vraag nieuwe router aan, die dingen gaan regelmatig stuk)

Doet je router het wel met andere devices via wifi? (nee -> vraag nieuwe router aan)

Wat bedoel je met "inloggen via Guest account"?

[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 04-12-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Andere devices zoals mobile telefoons (samsung) en laptop (windows) lijken het wel te doen.
Net toen ik beneden ging zitten leek het internet ook te werken, waarna ik er na 20 minuten weer uitgegooid werd.

Heb thuis geen kabel liggen, ga deze morgen aanschaffen en proberen of dit werkt.

Bij mijn Mac heb ik de optie om in te loggen met mijn eigen account / user en met een 'guest user'.
Met guest account doelde ik dus op dat ik was ingelogd met de guest user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKCU
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 22:36
Kabel van 10-15m. zou je meegekregen moeten hebben met je UPC pakket.

Probeer eens op je Mac je bluetooth uit te zetten, in System Preferences je wifi verwijderen, opstarten en weer verbinding maken via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens je encryptie op de wifi (TKIP/AES) aan te passen (Dus selecteer bijv. alleen AES)

Komt vaker voor bij de Cisco en Technicolor modems :)