Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste
Acties:

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:26

GekkeR

key = key

Hier liggen 2 kabels met f-connectors en deze wil ik graag koppelen.
Nu had ik daarvoor een female-female f-connector coupler gekocht echter zie ik dat deze een korte kant en een lange kant heeft:
http://www.kenable.co.uk/...n_coupler_kenable_ltd.jpg

Mijn gevoel zegt dat het niet uitmaakt, echter omdat er ook een retour signaal overheen moet begin ik te twijfelen.
Is het one-way only ?

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
nee maakt geen donder uit.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kipusoep schreef op woensdag 25 december 2013 @ 20:23:
Ik gebruik altijd de Amsterdam server van Networking4all, haal ik de hoogste snelheden mee.
Wut?

Speedtest.net Amsterdam Networking4all server: 56.06Mbps
speedtest.upc.nl : 117.79Mbps
http://www.kpn.com/prive/...netsnelheid/speedtest.htm : 117.56Mbps

En dat op tweede kerstdag om 23u 8)7

Dus nee, ik zou die server niet bepaald aanraden :o

Oslik blyat! Oslik!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zat ik van de week te kijken op de website van UPC naar de nieuwe abonnementen, krijg ik ineens een mailtje dat ze mijn internetsnelheid gaan verhogen van 100/10Mbit naar 200/10Mbit (voor 1,50 per maand meer). Daarnaast wordt mijn mediabox kosteloos vervangen voor eentje met een hard disk. Toch leuk zo'n mail. Vroeger moest je er echt zelf achteraan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46

Franko P.

Hit it.

Gister telefoon gekregen van een maat van me. Hij werd helemaal gek van zijn internet verbinding van Upc.

Telkens was hij zn verbinding kwijt. Wireless uitzetten en weer aan op zn tablet deed het probleem even verhelpen. In totaal gebeurde dit in 1 uur 15 keer.
Hij heeft gebeld met Upc en daar kreeg hij het advies om een range extender te kopen voor zn wifi.
Dat heeft hij dus gedaan maar dat maakte geen verschil.

Verder zou hij een 120 Mbit abbo hebben maar volgens de helpdesk kon dat niet aangezien er maar max 90 beschikbaar was op zijn adres.

Ik ben er maar langs gegaan en heb het eea geprobeerd:

-Gekeken op welk kanaal hij nu zit, bleek kanaal 12 te zijn er daar was het redelijk druk. Overgezet naar kanaal 1, volgens wifi analyzer de beste keuze.
-Range extender eens ingestoken, maar dat maakt voor hem weinig tot geen verschil aangezien hij al vlak bij zn modem zit te werken.
-Speedtest gedaan, resultaat een erg klapperende verbinding met een max van 17Mbit down en 5 up.
-Verschillende apparaten geprobeerd waaronder 2 laptops, 1 van mij die zeker weten goed werkt en 1 van hem. 2 Mobiele telefoons en 1 tablet. Bij geen enkel apparaat was de verbinding stabiel.
-Signaal waardes bekeken, zaten allen rond de 48.
-Upc website geeft aan dat op zijn adres 200 Mbit is te leveren, dus de 90 die ze opgeven van de helpdesk klopt in mijn ogen ook niet helemaal.

Na de kanaal wissel leek het even goed te gaan maar toch viel op een gegeven moment de verbinding weg. Op het modem blijven alle lampjes groen branden.

Hij heeft een Cisco modem, de epc 3925 als ik me niet vergis.
Zoeken op internet geeft een hoop topics op verschillende fora met mensen die soortgelijke problemen hebben.

Voordat ik voor hem ga bellen zou ik graag van jullie weten wat ik het beste met upc kan bespreken.

Iemand een idee?

Kleine aanvulling, bedraad heb ik niet getest omdat ik zo snel geen kabel voor handen had.
Plus het feit dat hij ook geen mogelijkheid heeft om bedraad aan te leggen heb ik besloten om me alleen op het wifi gedeelte te concentreren.

[ Voor 6% gewijzigd door Franko P. op 28-12-2013 13:25 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
dion_b schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:05:
[...]

Wut?

Speedtest.net Amsterdam Networking4all server: 56.06Mbps
speedtest.upc.nl : 117.79Mbps
http://www.kpn.com/prive/...netsnelheid/speedtest.htm : 117.56Mbps

En dat op tweede kerstdag om 23u 8)7

Dus nee, ik zou die server niet bepaald aanraden :o
Hmm nergens last van ;-)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3192643244.png

Maar serieus, ook hier thuis werkt die server altijd prima:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3192654974.png

[ Voor 11% gewijzigd door plofkip op 28-12-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Franko P. schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:02:
Gister telefoon gekregen van een maat van me. Hij werd helemaal gek van zijn internet verbinding van Upc.

Telkens was hij zn verbinding kwijt. Wireless uitzetten en weer aan op zn tablet deed het probleem even verhelpen. In totaal gebeurde dit in 1 uur 15 keer.
Hij heeft gebeld met Upc en daar kreeg hij het advies om een range extender te kopen voor zn wifi.
Ho ff. Is z'n probleem dat de gehele internetverbinding van UPC wegvalt (dus ook als je bedraad verbindt), of alleen de draadloze verbinding binnenhuis :?
Verder zou hij een 120 Mbit abbo hebben maar volgens de helpdesk kon dat niet aangezien er maar max 90 beschikbaar was op zijn adres.
Klinkt als spraakverwarring, UPC kan hier en daar geen 200Mbps leveren, maar verder leveren ze overal alles. Klinkt mij weer als verwarring bedraad/draadloos...

-Gekeken op welk kanaal hij nu zit, bleek kanaal 12 te zijn er daar was het redelijk druk. Overgezet naar kanaal 1, volgens wifi analyzer de beste keuze.
Zo'n "Wifi analyzer" kan alleen storing van andere WiFi-netwerken identificeren, niet non-WiFi bronnen zoals babyfoons of draadloze beveiligingscamera's. Daarom altijd handmatig een voor een proberen ipv te gokken op basis van halve info van zo'n analyzer.
-Range extender eens ingestoken, maar dat maakt voor hem weinig tot geen verschil aangezien hij al vlak bij zn modem zit te werken.
Idd. Nutteloos. Sowieso ondingen en niet geschikt voor gebruik binnenhuis in 99% van situaties.
-Speedtest gedaan, resultaat een erg klapperende verbinding met een max van 17Mbit down en 5 up.
-Verschillende apparaten geprobeerd waaronder 2 laptops, 1 van mij die zeker weten goed werkt en 1 van hem. 2 Mobiele telefoons en 1 tablet. Bij geen enkel apparaat was de verbinding stabiel.
Ja, en bedraad?
Wut? 48 wat exact? Welke eenheid? DS level moet tussen -10dBmV en +10dBmV zitten, DS SNR moet zo hoog mogelijk zijn, maar boven de 40dB kom je niet tegen. Enige wat "48" zou kunnen zijn is upstream transmit power, die moet zo laag mogelijk zijn, en iig onder de 52dBmV wil je met vier kanalen tegelijk kunnen werken.
-Upc website geeft aan dat op zijn adres 200 Mbit is te leveren, dus de 90 die ze opgeven van de helpdesk klopt in mijn ogen ook niet helemaal.
Ik twijfel sterk aan het verhaal van 90Mbps, dat is überhaupt geen snelheid die UPC momenteel verkoopt 8)7
Na de kanaal wissel leek het even goed te gaan maar toch viel op een gegeven moment de verbinding weg. Op het modem blijven alle lampjes groen branden.

Zoeken op internet geeft een hoop topics op verschillende fora met mensen die soortgelijke problemen hebben.

Voordat ik voor hem ga bellen zou ik graag van jullie weten wat ik het beste met upc kan bespreken.

Iemand een idee?
Ja. Doe iets hieraan:
Kleine aanvulling, bedraad heb ik niet getest omdat ik zo snel geen kabel voor handen had.
Plus het feit dat hij ook geen mogelijkheid heeft om bedraad aan te leggen heb ik besloten om me alleen op het wifi gedeelte te concentreren.
Onzinnig. UPC is verantwoordelijk voor de verbinding naar die modem, draadloos binnenhuis zijn ze niet verantwoordelijk, althans apparaat moet werken, maar interferentie is hun probleem niet. Je moet dus duidelijk onderscheid daartussen maken.

Draad erin. Niet om permanent zo te werken (alhoewel: doe die vriend een plezier en overtuig hem daar wel van...), maar om uit te sluiten waar het probleem zit. Als de hele internetverbinding wegvalt is dat waar je op moet focussen en zal UPC voor een oplossing moeten zorgen. Als die verbinding in orde is en blijft, maar WiFi een zooitje is door teveel interferentie en/of te dikke/dempende muren, dan kunnen en moeten zij niets doen en moet je vriend z'n situatie binnenhuis op orde krijgen.

Wat dat laatste betreft: een enkele 2.4GHz AP in een modem in meterkast of achter TV gaat in een gemiddelde eengezinswoning in een drukke buurt voor geen meter voldoen (letterlijk). Wat je wilt is een bedrade backbone (Cat5E Ethernet) om door muren heen te gaan en zoveel 5GHz AP's als nodig is om overal in huis bereik te hebben, met legacy 2.4GHz support voor devices die geen 5GHz snappen. En ja, dat kost wat, zowel geld als tijd als denkwerk. Maar als je alles met WiFi wilt doen is dat de enige manier om zowel performance als betrouwbaarheid voor elkaar te krijgen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Even wat dingen duidelijk maken:

Na een wegvallende verbinding heeft die vriend van me met Upc gebeld.
Daar heeft hij zijn probleem uitgelegd en ook verteld dat hij recentelijk is overgegaan naar 120/6.

Vervolgens zeggen ze bij Upc dat dat op zijn adres niet kan, er zou bij hem maximaal 90 mogelijk zijn.

Op zijn vraag waarom ze hem dat wel verkopen konden ze hem geen antwoord geven.
Ikzelf weet dat 90 geen snelheid is die ze verkopen daarom zet ik daar ook mijn vraagtekens bij.

Los daarvan is dit ook niet zo'n probleem, allereerst moet die verbinding stabiel zijn.

Dan de mogelijke interferentie:
Naar mijn mening kan dit niet echt een groot probleem zijn en dat baseer ik op het volgende;
-Voorheen had hij door heel zijn huis draadloos internet met een adsl modem met ingebouwde router en heeft dit altijd probleemloos gewerkt.
-Hij woont in een rustige buurt in een vrijstaand huis
-Er zijn 3 andere netwerken zichtbaar in zijn buurt bij hem binnen, allen hebben een zeer zwakke signaal sterkte.
-Hij heeft geen babyfoons, zijn buren ook niet.
-Ook camera's of andere storende factoren die eventueel draadloos zouden kunnen werken zijn niet aan de orde.

Verder zit hij ongeveer 3 meter van zijn modem/router af met vrij zicht op het ding.

Wat ik zometeen ga doen:

Bedraad aansluiten en speedtest eens laten lopen om te zien of de verbinding nu wel stabiel is en blijft. Sowieso een paar dagen die kabel daar laten zodat ze over een langere periode kunnen kijken of de verbinding stabiel blijft.
De modem waardes eens opschrijven, hier was ik in mijn vorige post niet erg duidelijk in, dat komt vooral omdat ik niet naar alle waardes heb gekeken en ik zo niet meer precies weet wat er stond.

Misschien overbodig te vermelden maar in zijn meterkast is alles nieuw aangelegd. Vanaf de binnenkomende kabel zit 1 fatsoenlijke (geen goedkoop rommel ding) splitter, (-2.5db als ik me niet vergis) van daar uit gaat 1 kabel van ongeveer 10 cm lang naar zn modem, en de andere kabel gaat naar zijn televisie.
Alle connectors zijn van Hirschmann, ook die zijn alle nieuw.

Ik post later vanavond mijn bevindingen hier nog, iig bedankt voor de tips!

EDIT:

Zojuist bedraad speedtest gedaan en de 120Mbit werd probleemloos gehaald.
Het vreemde is dat draadloos nu ook alles prima blijft werken. Ik heb niet zo heel lang draadloos en bedraad getest dus dat mogen ze zelf de komende week gaan proberen.
Vreemd blijft wel dat Upc zo'n vaag antwoord geeft terwijl ze de beloofde snelheid wel waar kunnen maken.

Ook de signaal waardes heb ik bekeken en deze zagen er als volgt uit:

Ds zit tussen de 4.8 en 5.5. Snr zit tussen de 37.9 en 38.7

Transmit zit tussen de 45.6 en 50.6.

Deze waardes zien er volgens mij goed uit. Dus het lijkt er op dat er met de bekabeling niets mis is.

Heb ze het advies gegeven om de laptop voorlopig bedraad te blijven gebruiken, en mochten ze problemen krijgen met de tablet die draadloos werkt dat ze gelijk even moeten checken of de bedrade verbinding wel blijft werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Franko P. op 28-12-2013 21:27 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:56
volgens mij heeft je vriend te hoge verwachtingen van wifi.

de nieuwe technicolor modems hebben een N netwerk, maar ook de oudere cisco epc 3925, dit gaat theoretisch niet harder dan 90 mbps, leuk en aardig in theorie, maar in praktijk is dat altijd minder.

buiten dat om, je geeft aan dat het in de meterkast staat, dus het moet door minstens 1 muur gaan, ook de 3 netwerken kunnen (als kanaal niet goed staat) voor genoeg problemen zorgen over de 3 meter waar je vriend op zit.

test eerst een paar dagen met kabel, is hier niks aan de hand, dan kan en zal UPC ook helemaal niks voor je doen, wifi is iets wat zij en geen enkele andere provider kan garanderen, vind je er wel een, DM me dan aub :)

toch een kleine en niet relevant lijkende vraag, maar is het erger geworden sinds er een kerstboom in huis staat? hier komt een soort van elektrisch veld vanaf wat 90% van de tijd stoort met dect telefoons, maar in sommige gevallen wil dat ook met wifi gebeuren ... ongelovelijk maar waar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Razenko op 28-12-2013 23:58 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

Inderdaad, ik zie een heel verhaal over een klapperende UPC verbinding maar als puntje bij paaltje komt is er alleen getest met WiFi 8)7

Leg een kabel vanuit de meterkast naar de laptop (gewoon los) en probeer het een week. Als het dan een week stabiel is ligt het aan de WiFi. Wat anderen dus ook al zeggen....

Mijn ouders zijn recentelijk naar een nieuwe huis gegaan en ik ben ff bezig geweest maar heb mijn pa er gelukkig van kunnen overtuigen CAT6 vanuit de meterkast naar de studeerkamer en de huiskamer te trekken. Dat zouden meer mensen moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Cat5e is voor nu voldoende, maar als je beetje toekomst bestendig wil zijn dan inderdaad een Cat6 kabel.

en kom aub niet aan met de smoes 'ja er moet aan kabel naar boven en dat kost teveel moeite'.

ik heb 7 jaar geleden 1 kabel naar boven getrokken, ben een uurtje bezig geweest, daar een switch aan gesloten om de rest van de verdieping te voorzien van kabel en het ligt er nog precies hetzelfde bij (alleen een switch vervangen omdat deze defect was).

ik kan mijn tijd op de helpdesk nog maar al te goed herinderen, 90% van alle belletjes gingen over WIFI, mensen hebben daar veel en veel ste hoge verwachtingen van en zodra het ook maar een beetje mis gaat ligt het gelijk bij UPC en hebben ze zelf helemaal niks gedaan, kabels liggen er immers al jaren en daar kan nooit iets mee gebeuren als niemand er aan zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

FreakNL schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:04:

Leg een kabel vanuit de meterkast naar de laptop (gewoon los) en probeer het een week. Als het dan een week stabiel is ligt het aan de WiFi. Wat anderen dus ook al zeggen....
Zoals ik in mijn vorige post al schreef heb ik dat dus al gedaan en wordt momenteel ook mee gewerkt...

Verder vind ik wel dat hier wel heel makkelijk over wifi heengestapt wordt.

Ik vind het sterk dat als ik met een laptop 3 meter van een AP af ga staan, met direct zicht er op dat zelfs dan wifi nog niet goed werkt.
Als het werkelijk zo'n belabberde techniek is dan snap ik niet hoe ze er bij komen om dit te verkopen.

Niet vergeten dat de gemiddelde consument ook maar aan neemt wat upc verteld, upc adverteert er zelfs mee:
Bij Internet van UPC ontvangt u van ons een draadloos modem waarmee u draadloos én bedraad kunt internetten. Zo bent u overal in huis altijd online.
Dan moeten ze ook niet raar opkijken als mensen vervolgens gaan bellen dat het draadloze gedeelte niet goed werkt.

Als het werkelijk zo storingsgevoelig is als jullie doen geloven geven ze beter het advies bij aanschaf wat Dion B hier boven ook al schreef en geven ze gewoon een simpel modem mee zonder wifi.
Sowieso een stuk makkelijker voor hun helpdesk, wat ze niet verkopen hoeven ze ook niet te servicen.

[ Voor 11% gewijzigd door Franko P. op 29-12-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Geloof me, elke monteur van UPC zal hetzelfde advies geven. En ja, WiFi kan op 3 meter ook storen.

En UPC zou het prima vinden om geen WiFi mee te leveren, scheelt in de kosten van de apparatuur en de helpdesk. Probleem is dat de concurrentie wel WiFi meelevert, dus je zal wel moeten. Marketing enzo...

Maar je bent hier op Tweakers, niet op TROS Radar.. Van een technisch forum verwacht ik eigenlijk dat wat ik zojuist zei algemene kennis is.... Ik ga echt niet bellen naar UPC als de WiFi in mijn ingebouwde modem (als ik die uberhaupt zou gebruiken) niet goed zou werken, maar ik zou het zelf gaan fixen met eigen apparatuur....

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 29-12-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
FreakNL schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:10:
Geloof me, elke monteur van UPC zal hetzelfde advies geven. En ja, WiFi kan op 3 meter ook storen.

En UPC zou het prima vinden om geen WiFi mee te leveren, scheelt in de kosten van de apparatuur en de helpdesk. Probleem is dat de concurrentie wel WiFi meelevert, dus je zal wel moeten. Marketing enzo...

Maar je bent hier op Tweakers, niet op TROS Radar.. Van een technisch forum verwacht ik eigenlijk dat wat ik zojuist zei algemene kennis is.... Ik ga echt niet bellen naar UPC als de WiFi in mijn ingebouwde modem (als ik die uberhaupt zou gebruiken) niet goed zou werken, maar ik zou het zelf gaan fixen met eigen apparatuur....
+13.

een gemiddelde tweaker zou gelijk bij aanschaf van een abonnement bij welke provider dan ook de modem gelijk in bridge zetten en er een eigen router achter zetten.

wifi is leuk en aardig, voor tablets/telefoons is het ook handig, maar een pc waar je voornamelijk belangrijke dingen op doet is het geen aanrader.

3 meter lijkt niet ver, maar is ver genoeg, zeker als je je eens in radio golven verdiept, dan merk je dat een meter al meer dan genoeg kan zijn.

ze kunnen er wel mee adverteren, maar elke provider hier in Nederland doet er niks mee zodra de problemen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Razenko schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:22:
[...]

+13.

een gemiddelde tweaker zou gelijk bij aanschaf van een abonnement bij welke provider dan ook de modem gelijk in bridge zetten en er een eigen router achter zetten.

wifi is leuk en aardig, voor tablets/telefoons is het ook handig, maar een pc waar je voornamelijk belangrijke dingen op doet is het geen aanrader.

3 meter lijkt niet ver, maar is ver genoeg, zeker als je je eens in radio golven verdiept, dan merk je dat een meter al meer dan genoeg kan zijn.

ze kunnen er wel mee adverteren, maar elke provider hier in Nederland doet er niks mee zodra de problemen beginnen.
Een gemiddelde tweaker misschien wel, maar die vriend van me is absoluut geen tweaker en weet van een computer niet meer dan hoe hij hem aan moet zetten, uit moet zetten en hoe hij op internet kan.
Factuur maken lukt hem ook nog wel maar meer heeft hij ook niet nodig.

Ikzelf had niet in de gaten dat die wifi modules zo slecht zijn bij standaard modems. Hier bij mij thuis gebruik ik een Netgear router waarmee ik probleemloos door mijn hele huis draadloos kan werken, tot in mijn tuin aan toe.

Maar goed, als het goed is weet ik over een paar dagen meer, als bedraad alles blijft werken dan blijft of een brakke wifi module of toch interferentie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Even relativeren:

1) 'brakke module' gaat vooral over richtingsgevoeligheid. Ik heb geloof ik al twee keer aangeraden dat ding te richtingen op de TV ipv lukraak te laten liggen/hangen zoals hij nu ligt/staat. Lees niets over wat (indien iets) je daarmee gedaan hebt en wat het uitmaakte. Als je het goed richt moet op 3m afstand zonder interferentie 90Mbps prima haalbaar zijn, zelfs op 2.4GHz, zelfs met een WN111v2 - mits die ook goed gericht is. Haal je dat met goed richten niet, dan is het probleem niet dat het brakke ingebouwde WiFi is, maar gewoon interferentie.
2) Interferentie hou je met de beste WiFi onderdelen. Enige oplossing daarvoor is 5GHz. Het zou zomaar kunnen dat bij jou interferentie veel minder erg is dan bij hem, dus jouw ervaringen met een Netgear zeggen bijzonder weinig over een ander apparaat bij hem. Wil je dat zeker weten? Neem jouw Netgear eens die kant op. Ik voorspel op basis van wat je tot nu toe schrijft bijzonder weinig verbetering daarmee...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:37
Hallo heren,

Ik heb op dit moment een cisco modem in de meterkast (want daar staat mijn nas). Daarna een Linksys E3000 en een horizon bij de tv. De Horizon krijgt op dit moment internet via de Linksys. De Horizon is ingesteld als bridge. Dit allemaal even als achtergrond.

Ik wil namelijk af van de Horizon (zinloos aparaat imo) en gebruik gaan maken van CI+. Mijn tv ondersteund het, ik wil echter geen kwaliteit inleveren. Mijn vragen zijn de volgende:

1)TV pakketen zoals turkse zenders en/of HBO, kun je die ook met CI+ kijken (dit kan ik ook navragen bij UPC als nodig is).
2)Kanalen die HD zijn op de Horizon worden ook met CI+ gewoon HD weergegeven, toch?

belangrijkste vraag:
3) Hoe is de kwaliteit op CI+ vergeleken met de Horizon. Ik wil namelijk geen beeldkwaliteit verliezen. Ik snap natuurlijk dat dit ook afhankelijk is van de tuner in de tv zelf maar ik ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen. Ik heb zelf een Philips 47PFL7008K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
1) een Horizon box kan nadrukkelijk niet als bridge ingesteld worden. Het draait ofwel als router voor je binnenhuis netwerk ("Nieuw netwerk" optie) of als client binnen je netwerk ("Bestaand netwerk" optie). Waarschijnlijk bedoel jij dat laatste, maar dat heeft in het geheel niets met bridging te maken :o

2) de rest van je post gaat over TV, niet internet. Dat is hier offtopic. Allicht vind je hier wat je zoekt: UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
dion_b schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:48:
1) een Horizon box kan nadrukkelijk niet als bridge ingesteld worden. Het draait ofwel als router voor je binnenhuis netwerk ("Nieuw netwerk" optie) of als client binnen je netwerk ("Bestaand netwerk" optie). Waarschijnlijk bedoel jij dat laatste, maar dat heeft in het geheel niets met bridging te maken :o
Ik gebruik de Horizon ook zeker wel als extra router i.v.m. het 5GHz Wifi netwerk, lijkt mij ook een vorm van bridging, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kipusoep schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Ik gebruik de Horizon ook zeker wel als extra router i.v.m. het 5GHz Wifi netwerk, lijkt mij ook een vorm van bridging, niet?
Nee, dan fungeert het als access point op je eigen netwerk. De TV-kant ervan heeft een eigen internetverbinding en die wordt nadrukkelijk niet gebridged met jouw netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:34

rob_erwt

What does this button do?

Ik heb laatst een WD TV Live mediaspeler (bedraad) aan mijn Horizon kastje gehangen en op zich werkt dat prima behalve dan de Netflix app. En laat dat nu net een van de belangrijkste redenen zijn dat ik die WD aangeschaft heb. ;) De app geeft als foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met Netflix. Andere apps op de WD TV Live doen het wel gewoon (oa. YouTube).

De reden dat ik denk dat het wel eens aan UPC kon liggen is dat ook de netflix app op mijn Nexus 10 af en toe geen verbinding kan krijgen. Op mijn PC gaat de website van netflix wel gewoon goed, dus Netflix is niet down ofzo.

Iemand anders dit wellicht ook (gehad) en/of een oplossing? Ik had al wat rondgekeken op Internet maar kwam eigenlijk geen vergelijkbare problemen tegen. Ook de WD en Horizon al gereset, maar ook dat lijkt geen soelaas te bieden.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt me erg sterk dat het aan je provider ligt als een ander apparaat op dezelfde verbinding (je PC) er geen problemen mee heeft. Je TV rondslepen is ook zowat, maar wat gebeurt er met die Nexus 10 op andere netwerken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Laatst online: 20:34

rob_erwt

What does this button do?

dion_b schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:33:
Lijkt me erg sterk dat het aan je provider ligt als een ander apparaat op dezelfde verbinding (je PC) er geen problemen mee heeft. Je TV rondslepen is ook zowat, maar wat gebeurt er met die Nexus 10 op andere netwerken?
Dat is idd nog wel even een goede test. De tablet ligt nu thuis, maar ik zal vanavond eens even het netwerk van de buren misgebruiken.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Argggh, m'n download is sinds gisteravond gedropt naar 0,17Mbps, terwijl mijn upload wel gewoon maximaal is...

Al de standaard dingen al geprobeerd (resetten / bedraad / draadloos), maar dat loste het probleem niet op. UPC net gebeld en ze gaan m'n Cisco modem vervangen door een Technicolor TC7200 (weet nog niet of ik daar blij mee ben). Mijn optiek geen oplossing, maarja. Krijg dan weer wel een vergoeding voor de lagere snelheid, mits de nieuwe modem het probleem oplost. Zo niet, dan wordt er verder onderzoek gepleegd :(

[200/10 abo]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:13
TC7200 zijn wel goed hoor, bij mijn buren (studentenhuis) de 3925 vervangen door TC7200, keer gevraagd hoe het was en zij vonden het een stuk beter

op 2,4Ghz N max 90mbit?
Ik zit 3m van m'n ASUS AC66U op een 3jaar oude laptop, 2,4Ghz en haal 110mbit vd 120mbit abbo. Staat zelfs een Horizon 2m vanaf met WiFi aan.

maar zoals eerder vernoemd, providers moeten gewoon modems leveren zonder WiFi en klant zelf een router laten kopen

maar als je dan toch een twg870, epc3925 of tc7200 hebt.. zet die in bridge en doe jezelf een lol met een router van +100euro

ik haal met m'n Galaxy Note 3 op m'n slaapkamer op 5Ghz van AC66U nog 80 a 90mbit

mensen moeten niet zoveel op provider afschuiven, je moet zelf investeren

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Mijn tc7200 levert 5 mpbs middels wifi, ik denk dat ik maar eens ga bellen met UPC morgen. Ik heb het ding al tig keren reset etc, maar dat helpt niet veel.

Zien jullie iets aan mijn waardes?

200/10 MBIT abo hier.

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 8 Vergrendeld 364000000 256QAM 6952000 38.1 -0.1
2 6 Vergrendeld 348000000 256QAM 6952000 38.5 -0.1
3 7 Vergrendeld 356000000 256QAM 6952000 38.2 -0.5
4 5 Vergrendeld 340000000 256QAM 6952000 38.2 -0.4
5 1 Vergrendeld 308000000 256QAM 6952000 37.8 -0.2
6 2 Vergrendeld 316000000 256QAM 6952000 37.9 -1.2
7 3 Vergrendeld 324000000 256QAM 6952000 38.2 -0.3
8 4 Vergrendeld 332000000 256QAM 6952000 37.1 -0.7

Status upstreamkanaal

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 3 Vergrendeld 30200000 16QAM 5120000 ATDMA 39.0
2 4 Vergrendeld 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 37.8
3 7 Vergrendeld 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 39.0
4 8 Vergrendeld 50900000 16QAM 5120000 ATDMA 39.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je hebt problemen met je WiFi dus post je DOCSIS-waardes 8)7

Post anders eens iets over je WiFi-situatie, dus:
- waar staat modem/router?
- waar probeer jij te internetten (met 5Mbps, althans ik neem aan dat je Megabit en niet millibit bedoelt...)?
- wat zit daar allemaal aan muren, vloeren en isolatie tussen?
- hoe sterk ontvangt je NIC het signaal (in dB graag)?
- hoeveel andere netwerken zijn er in de buurt (kijk bijv met InSSIDer)?
- zijn er babyfoons of draadloze beveiligingscamera's in de buurt?
- heb je 5GHz ipv 2.4GHz geprobeerd (TC7200 kan of/of, niet beide tegelijk :( ), wat gebeurde er toen?

Als je teveel interferentie hebt of teveel demping door bouwmaterialen kan UPC (of willekeurig welke andere provider) daar buitengewoon weinig aan doen. Exact wat je er wel aan kan doen hangt af van je situatie (vandaar bovenstaande vragen), maar kans dat het aan je modem ligt is erg klein.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een dag een storing hier. De website geeft aan dat ze op de hoogte ervan zijn. Behoorlijk irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:16:
Al een dag een storing hier. De website geeft aan dat ze op de hoogte ervan zijn. Behoorlijk irritant dit.
tja, ze kunnen niet altijd een knopje om zetten om alles gelijk werkende te krijgen, soms kost werk tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:17:
[...]

tja, ze kunnen niet altijd een knopje om zetten om alles gelijk werkende te krijgen, soms kost werk tijd...
Het is te belachelijk voor woorden dat het al langer dan een dag duurt voordat het opgelost is. Het erge is nog wel dat de telefoon het niet doet. Contact met de helpdesk is niet mogelijk. Dan kun je het wel bagatelliseren maar dit is onacceptabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Het is te belachelijk voor woorden dat het al langer dan een dag duurt voordat het opgelost is. Het erge is nog wel dat de telefoon het niet doet. Contact met de helpdesk is niet mogelijk. Dan kun je het wel bagatelliseren maar dit is onacceptabel.
Hangt van probleem af, is de wijkkast opgeblazen met oud en nieuw? ja dan kan het wel even duren voordat het is gemaakt ... niet alles is op te lossen binnen 24 uur.

contact met HD is ook niet nodig, je geeft aan dat op de website staat, dus het is al bekend en ze zijn er ook mee bezig, HD kan er verder niks mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:30:
[...]

Hangt van probleem af, is de wijkkast opgeblazen met oud en nieuw? ja dan kan het wel even duren voordat het is gemaakt ... niet alles is op te lossen binnen 24 uur.

contact met HD is ook niet nodig, je geeft aan dat op de website staat, dus het is al bekend en ze zijn er ook mee bezig, HD kan er verder niks mee ...
Dat lijkt mij sterk aangezien het gisteren geen oud en nieuw meer was. Daarnaast heeft de helpdesk vaak meer informatie over de huidige situatie wat vaak niet terug te lezen is op een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:34:
[...]

Dat lijkt mij sterk aangezien het gisteren geen oud en nieuw meer was. Daarnaast heeft de helpdesk vaak meer informatie over de huidige situatie wat vaak niet terug te lezen is op een website.
Geen aannames maken aub, ik heb tijd op helpdesk gewerkt, dit kunnen ze daar niet in zien ;)

rijd eens een rondje, kijk of je ergens een busje van UPC ziet staan en vraag het gewoon aan een monteur, deze weten veel meer dan de mensen op de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:39:
[...]

Geen aannames maken aub, ik heb tijd op helpdesk gewerkt, dit kunnen ze daar niet in zien ;)

rijd eens een rondje, kijk of je ergens een busje van UPC ziet staan en vraag het gewoon aan een monteur, deze weten veel meer dan de mensen op de helpdesk.
Wie maakt er hier nu aannames je komt hier met je suggestie dat het wellicht een opgeblazen wijkkast zou zijn terwijl je de situatie niet kent, daarnaast is oud en nieuw voorbij en ben jezelf aan het speculeren. De enige die aannames maakt ben jij. Of te wel de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Daarnaast kun je wel een tijd op een helpdesk gewerkt hebben maar zegt dit niets over de huidige situatie of mogelijkheden van de helpdesk die UPC gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:45:
[...]

Wie maakt er hier nu aannames je komt hier met je suggestie dat het wellicht een opgeblazen wijkkast zou zijn terwijl je de situatie niet kent, daarnaast is oud en nieuw voorbij en ben jezelf aan het speculeren. De enige die aannames maakt ben jij. Of te wel de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Daarnaast kun je wel een tijd op een helpdesk gewerkt hebben maar zegt dit niets over de huidige situatie of mogelijkheden van de helpdesk die UPC gebruikt.
ik werk er niet meer sinds 31 december, veel zal er niet veranderd zijn in 4 dagen ;)

het komt er gewoon op neer dat er een storing is die een dag langer speelt, wat ik hiermee wil zeggen is, heb geduld! ga naar buiten, lees een boek, doe wat anders, zijn genoeg dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
dion_b schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:26:
Je hebt problemen met je WiFi dus post je DOCSIS-waardes 8)7

Post anders eens iets over je WiFi-situatie, dus:
- waar staat modem/router?
- waar probeer jij te internetten (met 5Mbps, althans ik neem aan dat je Megabit en niet millibit bedoelt...)?
- wat zit daar allemaal aan muren, vloeren en isolatie tussen?
- hoe sterk ontvangt je NIC het signaal (in dB graag)?
- hoeveel andere netwerken zijn er in de buurt (kijk bijv met InSSIDer)?
- zijn er babyfoons of draadloze beveiligingscamera's in de buurt?
- heb je 5GHz ipv 2.4GHz geprobeerd (TC7200 kan of/of, niet beide tegelijk :( ), wat gebeurde er toen?

Als je teveel interferentie hebt of teveel demping door bouwmaterialen kan UPC (of willekeurig welke andere provider) daar buitengewoon weinig aan doen. Exact wat je er wel aan kan doen hangt af van je situatie (vandaar bovenstaande vragen), maar kans dat het aan je modem ligt is erg klein.
Aller eerst ik heb altijd probleemloos wifi gehad met andere apparaten op dezelfde locaties in het huis. Probleem is dat me oude router een WLAN lan troughout van 130 MBIT heeft en zodoende heb ik de TC7200 het werk maar laten doen.

2,4 ghz en of 5 ghz maakt niet echt verschil, helaas.

Als ik bij de tc sta heb ik -30dB loop ik er een paar meter hemelsbreed vandaan (op dezelfde etage) heb ik -60dB.

Ga ik een trap omhoog kom ik op zo een -80 dB

Ik weet dat ik de tc7200 in bridge modus kan zetten met daarachter een router van een A merk, zodat ik dit gezeur niet meer heb, maar ik hoopte dat de tc7200 wifi wel iets beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:52:
[...]

ik werk er niet meer sinds 31 december, veel zal er niet veranderd zijn in 4 dagen ;)

het komt er gewoon op neer dat er een storing is die een dag langer speelt, wat ik hiermee wil zeggen is, heb geduld! ga naar buiten, lees een boek, doe wat anders, zijn genoeg dingen te doen.
Je hoeft mij niets te zeggen wat ik moet doen, hou je vooral bezig met jezelf. En zoals ik al aangaf heeft dit niets met geduld te maken. Het is echter wel storend wanneer de telefoon het niet doet en jezelf niet kunt bellen naar de helpdesk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:00:
[...]
Het is echter wel storend wanneer de telefoon het niet doet en jezelf niet kunt bellen naar de helpdesk.
Zo'n ding niet bij de hand?
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmloket.nl/Content/Devices/KPN-SWING.jpg

'n dag offline is natuurlijk hardstikke vervelend, maar je zult toch af moeten wachten tot het opgelost is. Eens dat de informatie vaak summier is (bij alle providers), maar je kunt ook niet verwachten dat ze alle klanten bellen met de exacte details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

_/-\o_ goedemorgen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
[...]
Je hoeft mij niets te zeggen wat ik moet doen, hou je vooral bezig met jezelf. En zoals ik al aangaf heeft dit niets met geduld te maken. Het is echter wel storend wanneer de telefoon het niet doet en jezelf niet kunt bellen naar de helpdesk.
Waarom toch zo boos? Volgens mij proberen mensen alleen inzicht te verschaffen.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Ik heb al lopen googlen maar kom er nog niet uit. Daarom hier de volgende vraag:

Omdat mijn draadloze netwerk (linksys E2000) niet tot de benedenverdieping komt wil ik via powerline adapters de boel vanaf het modem naar beneden doorverbinden. Ik had het volgende in gedachten, ik weet alleen niet of het gaat werken:

UPC Cisco 3212 Modem --> Switch --> Powerline adapters --> Wifi router --> Laptop/mobiele/etc
--> NAS
--> vaste pc
Is het mogelijk om een switch op die plek te plaatsen?

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Sinds kort heb ik opeens erg last van traag bufferende videos in zowel Firefox, IE als Chrome. Videos op NOS.nl en Dumpert.nl spelen nauwelijks af, terwijl filmpjes op youtube prima afspelen. Waardoor ik de filmpjes eigenlijk niet kan kijken. Ze lijken te blijven hangen, en bufferen niet verder. Want als ik even wacht tot het volledig geladen is, werkt het ook niet. Hij buffert namelijk niet door. Terwijl er niets mis is met mijn internetverbinding (UPC Power) verder. Iemand een idee wat er aan de hand is en wat er vooral aan te doen is? Op mijn Macbook heb ik hetzelfde probleem, lijkt het.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2na47rk.png

[ Voor 4% gewijzigd door bart1074 op 04-01-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:56:
[...]

Aller eerst ik heb altijd probleemloos wifi gehad met andere apparaten op dezelfde locaties in het huis. Probleem is dat me oude router een WLAN lan troughout van 130 MBIT heeft en zodoende heb ik de TC7200 het werk maar laten doen.
Wat zijn MBIT? Als je 130Mbit/s bedoelt is dat voor WiFi erg goed te noemen. Dat klinkt trouwens als 5GHz, met 2.4GHz zul je vrijwel nooit boven de 100Mbps uitkomen.

Maar misschien handig om even volledig en duidelijk te zijn:
- wat voor "oude router" heb je exact?
- wat bedoel je met "MBIT"? Mbps? MBps? Iets anders?
- waarom is 130 "MBIT" niet genoeg. Wat verwacht/wil je? Bedenk dat significant hoger dan 130Mbps met WiFi erg lastig is en dure high-end APs en NICs vereist!
2,4 ghz en of 5 ghz maakt niet echt verschil, helaas.
Dat is erg opmerkelijk.

2.4GHz heeft veel meer last van storingen van buitenaf dan 5GHz, 5GHz penetreert veel slechter door muren heen (zojuist in badkamer op 2.4GHz moeten overschakelen ondanks 140Mbps 5GHz throughput buiten de badkamerdeur). Het is bijna onmogelijk dat beide exact zelfde symptomen op zelfde plek geven.
Als ik bij de tc sta heb ik -30dB loop ik er een paar meter hemelsbreed vandaan (op dezelfde etage) heb ik -60dB.

Ga ik een trap omhoog kom ik op zo een -80 dB
Dat klinkt allemaal vrij normaal, hooguit is de -60dB op paar meter aan de lage kant. Waar zijn muren en vloeren van gemaakt (vroeg ik al eerder...)? Hoe zit het met andere netwerken (vroeg ik ook al...)?
Ik weet dat ik de tc7200 in bridge modus kan zetten met daarachter een router van een A merk, zodat ik dit gezeur niet meer heb, maar ik hoopte dat de tc7200 wifi wel iets beter was.
Je wilt kortom zonder inspanning van jouw kant en zonder investering voor dubbeltje op de eerste rij zitten...

Even ervan uitgaande dat je zoals 60% van NL woont in een eengezinswoning met betonnen vloeren en draagmuren, en waarschijnlijk ook laminaat met isolerende onderlaag, dan is het vrij simpel: no way ga je met een enkele AP heel het huis van performant WiFi voorzien. Misschien lukt het wel om overal verbinding te hebben, maar daar houdt het op. En dan maakt merk van je apparatuur heel weinig uit (sowieso... waarom fixatie op merk? ook de beste merken hebben low-end prutspul, focus liever op specs en reviews ongeacht merk :o )

Als je overal in huis >130Mbps draadloos wil halen moet je echt a) op onderzoek gaan en b) flink de portemonnaie trekken. Met WiFi-n ga je dat alleen halen in de 5GHz en dan nog, wil je het op meer dan metertje van een AP met minimaal 3 physical streams, dus moeten je devices een NIC hebben met minimaal 3 radio's en 3 antennes. Dat is uitermate zeldzaam, je hebt het dan over categorie MacBook Pro 2012 of beter. En je moet high-end router/APs kopen, minimaal een per verdieping. Denk aan TP-Link WDR4300 als goedkoopste optie (EUR 50 ofzo per stuk).
Als je laptop (zoals 99% van consumentenlaptops) geen drie antennes heeft maar slechts twee ga je alleen meer dan 130Mbps halen met WiFi-ac. Je zult dan de NICs in je laptop moeten vervangen. Ik heb dat onlangs gedaan, een Intel AC-7260 kost EUR 25. Vervolgens moet je wederom per verdieping een AP neerzetten die ook AC kan. Goedkoopste optie hier is wederom TP-Link, in dit geval de Archer C7. Kost EUR 90 ofzo per stuk. Ik heb een Asus RT-AC66U, die redelijk vergelijkbaar is met de C7 maar anderhalf keer zoveel kost. Ik haal in dezelfde kamer 270Mbps met m'n AC-7260, en op de verste uithoek van zelfde verdieping 130Mbps.

Moge duidelijk zijn dat geen enkele provider dat gratis gaat leveren. De TC7200 heeft geen slechte WiFi-implementatie, enige grote irritatie is dat het niet simultane dualband aankan, buiten dat heeft het twee redelijke radio's en antennes, vergelijkbaar met low- tot midrange WiFi-n van willekeurig welk merk. Een Asus of een Linksys van EUR 35 gaat het echt niet beter doen op dezelfde plek.

Tenzij ik je (uitermate warrige) posts verkeerd lees zit het probleem in je verwachting, niet in de techniek. Als je denkt dat ik hier de verkeerde vraag beantwoord, geef dan aub duidelijk aan wat je exact bedoelt, met SI-afkortingen voor eenheden enzo.
ovaal schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:13:
Ik heb al lopen googlen maar kom er nog niet uit. Daarom hier de volgende vraag:

Omdat mijn draadloze netwerk (linksys E2000) niet tot de benedenverdieping komt wil ik via powerline adapters de boel vanaf het modem naar beneden doorverbinden. Ik had het volgende in gedachten, ik weet alleen niet of het gaat werken:

UPC Cisco 3212 Modem --> Switch --> Powerline adapters --> Wifi router --> Laptop/mobiele/etc
--> NAS
--> vaste pc
Is het mogelijk om een switch op die plek te plaatsen?
Mogelijk ja, maar het gaat niet werken zoals ji wil.

De modem die jij hebt heeft geen ingebouwde NAT-router en fungeert dus als bridge. Per modem krijg je maar een publiek IP adres. Je moet dus, als je meerdere apparaten aan wilt sluiten, als eerste een NAT-router aansluiten die dat publieke IP-adres neemt en vervolgens intern private adressen uitdeelt. Sluit je meerdere apparaten aan via switch, dan krijgt maar een ervan een werkend adres.

Wat je dus moet doen is router als eerste aansluiten, evt switch boven voor meer bedrade aansluitingen. Wil je boven meer WiFi, dan moet je daar een AP aansluiten. Als je daarvoor een WiFI-router neemt kun je het als AP en switch inzetten. Kortom, WiFi-router kopen ipv switch, en de tweede router boven als AP instellen.

Overigens, weet je al of Powerline gaat werken bij jou in huis? En met voldoende prestaties? In ongeveer 30% van gevallen werkt het gewoon niet tussen twee willekeurige stopcontacten. Of het gaat werken kom je pas achter als je het probeert, en als het niet werkt is er zo goed als niets wat je eraan kunt doen (althans, niets wat makkelijker is dan een Ethernetkabel trekken). Komt bij dat prestaties bijna altijd tegenvallen. Ongeacht allemaal leuke "300Mbps" "500Mbps" claims mag je blij zijn als je 50Mbps haalt, vaak komt het niet boven 5Mbps uit.

Ik zou dus sterk aanraden om UTP naar boven te trekken (door een leidingschacht, langs een verwarmingsbuis of bijv onderkant van plint van trap), dat is goedkoper dan een Powerline set, werkt altijd en biedt ook altijd Gbps performance.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
dion_b schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:19:
[...]

Wat zijn MBIT? Als je 130Mbit/s bedoelt is dat voor WiFi erg goed te noemen. Dat klinkt trouwens als 5GHz, met 2.4GHz zul je vrijwel nooit boven de 100Mbps uitkomen.

Maar misschien handig om even volledig en duidelijk te zijn:
- wat voor "oude router" heb je exact? (niet relevant want zoals ik al aangaf die gebruik ik niet meer)
- wat bedoel je met "MBIT"? Mbps? MBps? Iets anders? (Mb/s natuurlijk)
- waarom is 130 "MBIT" niet genoeg. Wat verwacht/wil je? Bedenk dat significant hoger dan 130Mbps met WiFi erg lastig is en dure high-end APs en NICs vereist! Dat snap ik maar ik wil gewoon een werkende wifi hebben niet een uber snelle.

[...]

Dat is erg opmerkelijk.

2.4GHz heeft veel meer last van storingen van buitenaf dan 5GHz, 5GHz penetreert veel slechter door muren heen (zojuist in badkamer op 2.4GHz moeten overschakelen ondanks 140Mbps 5GHz throughput buiten de badkamerdeur). Het is bijna onmogelijk dat beide exact zelfde symptomen op zelfde plek geven.
Maakt geen zak uit want middels me oude router op dezelfde plek werkt alles wel, het moet dus de tc7200 zijn.
[...]

Dat klinkt allemaal vrij normaal, hooguit is de -60dB op paar meter aan de lage kant. Waar zijn muren en vloeren van gemaakt (vroeg ik al eerder...)? Hoe zit het met andere netwerken (vroeg ik ook al...)?

[...]

Je wilt kortom zonder inspanning van jouw kant en zonder investering voor dubbeltje op de eerste rij zitten...

Even ervan uitgaande dat je zoals 60% van NL woont in een eengezinswoning met betonnen vloeren en draagmuren, en waarschijnlijk ook laminaat met isolerende onderlaag, dan is het vrij simpel: no way ga je met een enkele AP heel het huis van performant WiFi voorzien. Misschien lukt het wel om overal verbinding te hebben, maar daar houdt het op. En dan maakt merk van je apparatuur heel weinig uit (sowieso... waarom fixatie op merk? ook de beste merken hebben low-end prutspul, focus liever op specs en reviews ongeacht merk :o )

Als je overal in huis >130Mbps draadloos wil halen moet je echt a) op onderzoek gaan en b) flink de portemonnaie trekken. Met WiFi-n ga je dat alleen halen in de 5GHz en dan nog, wil je het op meer dan metertje van een AP met minimaal 3 physical streams, dus moeten je devices een NIC hebben met minimaal 3 radio's en 3 antennes. Dat is uitermate zeldzaam, je hebt het dan over categorie MacBook Pro 2012 of beter. En je moet high-end router/APs kopen, minimaal een per verdieping. Denk aan TP-Link WDR4300 als goedkoopste optie (EUR 50 ofzo per stuk).
Als je laptop (zoals 99% van consumentenlaptops) geen drie antennes heeft maar slechts twee ga je alleen meer dan 130Mbps halen met WiFi-ac. Je zult dan de NICs in je laptop moeten vervangen. Ik heb dat onlangs gedaan, een Intel AC-7260 kost EUR 25. Vervolgens moet je wederom per verdieping een AP neerzetten die ook AC kan. Goedkoopste optie hier is wederom TP-Link, in dit geval de Archer C7. Kost EUR 90 ofzo per stuk. Ik heb een Asus RT-AC66U, die redelijk vergelijkbaar is met de C7 maar anderhalf keer zoveel kost. Ik haal in dezelfde kamer 270Mbps met m'n AC-7260, en op de verste uithoek van zelfde verdieping 130Mbps.

Moge duidelijk zijn dat geen enkele provider dat gratis gaat leveren. De TC7200 heeft geen slechte WiFi-implementatie, enige grote irritatie is dat het niet simultane dualband aankan, buiten dat heeft het twee redelijke radio's en antennes, vergelijkbaar met low- tot midrange WiFi-n van willekeurig welk merk. Een Asus of een Linksys van EUR 35 gaat het echt niet beter doen op dezelfde plek.

Tenzij ik je (uitermate warrige) posts verkeerd lees zit het probleem in je verwachting, niet in de techniek. Als je denkt dat ik hier de verkeerde vraag beantwoord, geef dan aub duidelijk aan wat je exact bedoelt, met SI-afkortingen voor eenheden enzo.
[...]

De modem die jij hebt heeft geen ingebouwde NAT-router en fungeert dus als bridge. Per modem krijg je maar een publiek IP adres. Je moet dus, als je meerdere apparaten aan wilt sluiten, als eerste een NAT-router aansluiten die dat publieke IP-adres neemt en vervolgens intern private adressen uitdeelt. Sluit je meerdere apparaten aan via switch, dan krijgt maar een ervan een werkend adres.

Wat je dus moet doen is router als eerste aansluiten, evt switch boven voor meer bedrade aansluitingen. Wil je boven meer WiFi, dan moet je daar een AP aansluiten. Als je daarvoor een WiFI-router neemt kun je het als AP en switch inzetten. Kortom, WiFi-router kopen ipv switch, en de tweede router boven als AP instellen.

Overigens, weet je al of Powerline gaat werken bij jou in huis? En met voldoende prestaties? In ongeveer 30% van gevallen werkt het gewoon niet tussen twee willekeurige stopcontacten. Of het gaat werken kom je pas achter als je het probeert, en als het niet werkt is er zo goed als niets wat je eraan kunt doen (althans, niets wat makkelijker is dan een Ethernetkabel trekken). Komt bij dat prestaties bijna altijd tegenvallen. Ongeacht allemaal leuke "300Mbps" "500Mbps" claims mag je blij zijn als je 50Mbps haalt, vaak komt het niet boven 5Mbps uit.

Ik zou dus sterk aanraden om UTP naar boven te trekken (door een leidingschacht, langs een verwarmingsbuis of bijv onderkant van plint van trap), dat is goedkoper dan een Powerline set, werkt altijd en biedt ook altijd Gbps performance.
Je doet nu aannames die niet van toepassing zijn, ik zal het even wat adequater specificeren.

Voorheen heb ik altijd 120 Mb/s en 60 Mb/s internet pakketten gehad van UPC. In deze situaties heb ik altijd het UPC modem in bridge modus gehad en een eigen router gebruikt voor routering + wifi. In deze situaties heb ik zowel draadloos alsmede bekabeling nooit problemen ondervonden. Hiermee bedoel ik dat ik over de kabel altijd de volledig download en upload snelheid heb behaald en middels wifi normaal kon browsen en streamen door het gehele huis. Nooit problemen dus. Het is dus zeker geen streven om 130 Mb/s middels wifi te halen ( met 20 Mb/s zou ik al blij zijn).

Nu echter heeft de volgende wijziging plaatsgevonden.

Probleem
Ik ben overgestapt op het 200 Mb/s internet pakket, alles werkt prima maar me eigen router vormt een bottleneck, omdat hij WLAN naar LAN (troughput) niet meer kan verwerken dan 130 Mb/s over de kabel. Oplossing is daarom om de eigen router er tussen uit te halen en de tc7200 als router in te stellen en tevens in te zetten als een wifi oplossing.

Kabelsnelheden zijn wederom 200 Mb/s, dus goed te noemen, maar het wifi aspect werkt totaal niet. streamen stottert of beelden zijn van een enorme slechte kwaliteit i.v.m. de lage bandbreedte. Een simpele site laden op mijn IPAD of android device gaat langzaam. Youtube filmpjes idem dito.

Dus of ik heb een DOA model ontvangen waarvan de wifi slecht is of de tc7200 heeft gewoon een bar slecht bereik t.o.v. andere wireless accespoints.

Vergeet niet dat de tc7200 op dezelfde plek staat als waar voorheen me oude router stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doet Dion B. geen aannames, hij stelt zoals gebruikelijk relevante vragen, wijst mensen op hun onvolkomenheden in het gebruik van eenheden en geeft goede adviezen. Lees zijn bijdragen altijd met plezier en leer ervan. Tot zover de afd. complimenten.

Sinds UPC de snelheden heeft verhoogd zijn er al vele topics voorbij gekomen over de TC7200. Ik heb er zelf gelukkig geen, v.w.b. het WIFI gedeelte schijnt het geen hoogvlieger te zijn.
Zoals vrijwel altijd is de beste oplossing om waar nodig kabels te trekken en 1 of meerdere AP's in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
Nu ik het bericht van UncleSammy lees, is het geen idee om je oude router als extra AP te gebruiken? Dan verzorgt hij alleen een extra (of alle) draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:20:
[...]

Je doet nu aannames die niet van toepassing zijn, ik zal het even wat adequater specificeren.
Daarom vroeg ik ook om meer info ;)
Voorheen heb ik altijd 120 Mb/s en 60 Mb/s internet pakketten gehad van UPC. In deze situaties heb ik altijd het UPC modem in bridge modus gehad en een eigen router gebruikt voor routering + wifi. In deze situaties heb ik zowel draadloos alsmede bekabeling nooit problemen ondervonden. Hiermee bedoel ik dat ik over de kabel altijd de volledig download en upload snelheid heb behaald en middels wifi normaal kon browsen en streamen door het gehele huis. Nooit problemen dus. Het is dus zeker geen streven om 130 Mb/s middels wifi te halen ( met 20 Mb/s zou ik al blij zijn).
OK...
Nu echter heeft de volgende wijziging plaatsgevonden.

Probleem
Ik ben overgestapt op het 200 Mb/s internet pakket, alles werkt prima maar me eigen router vormt een bottleneck, omdat hij WLAN naar LAN (troughput) niet meer kan verwerken dan 130 Mb/s over de kabel. Oplossing is daarom om de eigen router er tussen uit te halen en de tc7200 als router in te stellen en tevens in te zetten als een wifi oplossing.
Nu heb je het weer over WLAN naar LAN, dus WiFi naar bedraad, dus je hebt het toch over 130Mbps draadloos (want of je nou WLAN naar LAN danwel LAN naar WLAN hebt, het blijft draadloos vs bedraad) :o

Ik volg je even niet als je zegt dat wat ik schreef niet van toepassing te noemen is...
Kabelsnelheden zijn wederom 200 Mb/s, dus goed te noemen, maar het wifi aspect werkt totaal niet. streamen stottert of beelden zijn van een enorme slechte kwaliteit i.v.m. de lage bandbreedte. Een simpele site laden op mijn IPAD of android device gaat langzaam. Youtube filmpjes idem dito.

Dus of ik heb een DOA model ontvangen waarvan de wifi slecht is of de tc7200 heeft gewoon een bar slecht bereik t.o.v. andere wireless accespoints.

Vergeet niet dat de tc7200 op dezelfde plek staat als waar voorheen me oude router stond.
Exact dezelfde plek? Ook zelfde orientatie?

Ik heb nu al twee keer gevraagd wat de bouwmaterialen zijn van je huis en waar deze apparatuur staat. Third time lucky... - beschrijf eens waar het staat. Meterkast of woonkamer? Helemaal vrij of achter dingen? Wat voor dingen dan? En heb je geprobeerd het te draaien (WiFi is erg richtingsgevoelig)?

Iig eens met hierboven, wat sowieso voor de hand ligt is om die router van je als AP te gebruiken als je daar wel tevreden mee was, maar ook daar kun je het schudden dat je 130Mbps over WLAN haalt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
dion_b schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:10:
[...]

Daarom vroeg ik ook om meer info ;)

[...]

OK...

[...]

Nu heb je het weer over WLAN naar LAN, dus WiFi naar bedraad, dus je hebt het toch over 130Mbps draadloos (want of je nou WLAN naar LAN danwel LAN naar WLAN hebt, het blijft draadloos vs bedraad) :o

Ik volg je even niet als je zegt dat wat ik schreef niet van toepassing te noemen is...

[...]

Exact dezelfde plek? Ook zelfde orientatie?

Ik heb nu al twee keer gevraagd wat de bouwmaterialen zijn van je huis en waar deze apparatuur staat. Third time lucky... - beschrijf eens waar het staat. Meterkast of woonkamer? Helemaal vrij of achter dingen? Wat voor dingen dan? En heb je geprobeerd het te draaien (WiFi is erg richtingsgevoelig)?

Iig eens met hierboven, wat sowieso voor de hand ligt is om die router van je als AP te gebruiken als je daar wel tevreden mee was, maar ook daar kun je het schudden dat je 130Mbps over WLAN haalt.
My bad, met WLAN bedoelde ik WAN.

Probleem heb ik nu inmiddels opgelost door oude router als AP (dank Jopie)te laten fungeren naast me modem, vreemd genoeg heb ik nu opeens een 2x zo sterk signaal. Wifi van tc7200 staat dus uit maar de tc7200 fungeert nog wel als router (zonder wifi).

Helaas nog wel 2 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

dion_b schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:19:

De modem die jij hebt heeft geen ingebouwde ...................
Thanks voor de duidelijke en erg volledige uitleg. Ik denk dat ik mijn router maar moet zien aan te passen, met aangepaste firmware.

Switch ligt in ieder geval weer in de winkel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ovaal op 04-01-2014 21:53 . Reden: Quote aangepast ]

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:35:
[...]

My bad, met WLAN bedoelde ik WAN.
Ah, dan begin ik het te snappen ;)

WAN-to-LAN performance is inderdaad bij oudere routers vaak een issue (of beter gezegd: internetsnelheden in NL zijn zo krankzinnig hoog dat je vanzelf op de bleeding edge moet zitten).
Probleem heb ik nu inmiddels opgelost door oude router als AP (dank Jopie)te laten fungeren naast me modem, vreemd genoeg heb ik nu opeens een 2x zo sterk signaal. Wifi van tc7200 staat dus uit maar de tc7200 fungeert nog wel als router (zonder wifi).

Helaas nog wel 2 apparaten.
Je hoeft WiFi op de TC7200 helemaal niet uit te zetten. Maak van een nood een deugd en werk met twee AP's (TC7200 en je oude router), dan heb je sowieso meer dekking dan met een enkele.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:27:
[...]

[...]
Zo hey, is er iemand met het verkeerde been uit bed gestapt?

Natuurlijk is het vervelend als je internet niet werkt, maar je moet de zaken wel in perspectief zien. Onacceptabel is het pas als UPC niets aan het probleem zou doen. Jij weet toch niet hoe hard er gewerkt wordt?

Bottom line blijft het een consumentenverbinding en heb jij met UPC geen SLA afgesloten met betrekking tot uptime garantie. Als dat zo fricking belangrijk voor je is moet je een zakelijk lijn afsluiten of een backup ADSL lijn aanleggen.

Wil je dat niet (omdat dat bijv. te duur is) zul je bij een eventuele storing gewoon je beurt moeten afwachten en hopen dat UPC het snel op kan lossen. Vervelend, maar is part of the deal. Die 60 (of 80) euro is nu eenmaal geen prijs waarbij je kan verwachten dat je 99,9999% uptime hebt.

Als je vaker storingen hebt is wordt het wel vervelender, dat geeft ik toe. Maar ik heb in 4 jaar UPC tijd geloof ik 2 dagen downtime gehad (1 keer een volledige dag, en voor de rest nog wat uurtjes her-en-der). Dat vind ik voor de prijs die ik betaal acceptabel. Jij blijkbaar niet.... BTW, je krijgt overigens geld terug bij downtime, let daar even op dat dat daadwerkelijk ook gecrediteerd wordt... :)

Voor de rest, rukze, leesze,neukze, eetze, zuipze of wat je nog meer kunt doen zonder internet...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 04-01-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FreakNL schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:45:
[...]
Ik snap z'n reactie een beetje. Dit topic gaat o.a. over problemen en niemand helpt hem verder, maar komt met argumenten zoals:
Natuurlijk is het vervelend als je internet niet werkt, maar je moet de zaken wel in perspectief zien.
Onacceptabel is het pas als UPC niets aan het probleem zou doen. Jij weet toch niet hoe hard er gewerkt wordt?
Jij weet toch ook niet hoe hard (of niet) er gewerkt wordt?
Bottom line blijft het een consumentenverbinding en heb jij met UPC geen SLA afgesloten met betrekking tot uptime garantie. Als dat zo fricking belangrijk voor je is moet je een zakelijk lijn afsluiten of een backup ADSL lijn aanleggen.

Wil je dat niet (omdat dat bijv. te duur is) zul je bij een eventuele storing gewoon je beurt moeten afwachten en hopen dat UPC het snel op kan lossen. Vervelend, maar is part of the deal. Die 60 (of 80) euro is nu eenmaal geen prijs waarbij je kan verwachten dat je 99,9999% uptime hebt.
Dat mogen consumenten verwachten, maar dat is onrealistisch duur ;) UPC zit op bijna 99% (98,9% om preciezer te zijn) SLA en die reset na elke fix.
BTW, je krijgt overigens geld terug bij downtime, let daar even op dat dat daadwerkelijk ook gecrediteerd wordt... :)
Pas als UPC constateert dat het probleem niet bij jou ligt en pas als je langer dan 4 dagen "offline" bent.
Voor de rest, rukze, leesze,neukze, eetze, zuipze of wat je nog meer kunt doen zonder internet...
En dat zijn nou net niet de antwoorden waarvoor gebruikers naar dit topic komen. Of probeer je die user serieus te helpen met z'n probleem?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, ik kan hem niet helpen. Dat kan alleen UPC. De user komt ook alleen maar naar dit topic om een rant te doen, toch? Er zit hier niemand die zijn probleem kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
dion_b schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:08:
[...]

Ah, dan begin ik het te snappen ;)

WAN-to-LAN performance is inderdaad bij oudere routers vaak een issue (of beter gezegd: internetsnelheden in NL zijn zo krankzinnig hoog dat je vanzelf op de bleeding edge moet zitten).

[...]

Je hoeft WiFi op de TC7200 helemaal niet uit te zetten. Maak van een nood een deugd en werk met twee AP's (TC7200 en je oude router), dan heb je sowieso meer dekking dan met een enkele.
Probleem is alleen dat ik op geen enkele afstand van me tc7200 een goed werkende wifi krijg, zelfs niet als ik er naast zit met bijv. een ipad. En als het werkt is het tergend langzaam, eigenlijk mijn initiële probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:15:
[...]

Probleem is alleen dat ik op geen enkele afstand van me tc7200 een goed werkende wifi krijg, zelfs niet als ik er naast zit met bijv. een ipad. En als het werkt is het tergend langzaam, eigenlijk mijn initiële probleem.
Blijf dit een raar verhaal vinden. Heb je verschillende kanalen geprobeerd? Allicht dat de TC7200 per default op en kanaal met veel interferentie zit en je andere router niet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
dion_b schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:51:
[...]

Blijf dit een raar verhaal vinden. Heb je verschillende kanalen geprobeerd? Allicht dat de TC7200 per default op en kanaal met veel interferentie zit en je andere router niet...
Ja vond ik ook ;) Vandaar m'n post.

Ik heb met wifi analyser één en ander gecontroleerd en kanalen aangepast, maar helaas.

Wellicht dat er advanced settings zijn m.b.t. instellingen van de tc7200, maar ik heb ze niet kunnen vinden.

Overigens vraag ik me af of het mogelijk is om originele firmware op de tc7200 te zetten i.p.v. de aangepast upc firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:45:
[...]

[...]

Natuurlijk is het vervelend als je internet niet werkt, maar je moet de zaken wel in perspectief zien. Onacceptabel is het pas als UPC niets aan het probleem zou doen. Jij weet toch niet hoe hard er gewerkt wordt?

Als je vaker storingen hebt is wordt het wel vervelender, dat geeft ik toe. Maar ik heb in 4 jaar UPC tijd geloof ik 2 dagen downtime gehad (1 keer een volledige dag, en voor de rest nog wat uurtjes her-en-der). Dat vind ik voor de prijs die ik betaal acceptabel. Jij blijkbaar niet.... BTW, je krijgt overigens geld terug bij downtime, let daar even op dat dat daadwerkelijk ook gecrediteerd wordt... :)

Knul leer lezen, ik begrijp dat het moeilijk voor je is maar doe op zijn minst een beetje je best want deze ridicule onzin slaat als een tang op een varken. Natuurlijk heb ik de garantie niet dat de verbinding het ten alle tijden doet. Dat was dan ook het probleem niet. Het gaat er met mij met name om dat door de desbetreffende storing en communicatie je er niet achter kunt komen wat er aan de hand is. De helpdesk was onbereikbaar, het binnengaande en buitengaande belverkeer lag plat en de hulpdiensten waren onbereikbaar. laten we het een beetje netjes houden

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Wat een gezellige boel op de zondag morgen O-)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als je afhankelijk bent van de hulpdiensten moet je inderdaad zorgen dat je een mobiele telefoon als backup hebt. En die heeft iedereen toch tegenwoordig? Verder lijkt het me dat je als gezin niet afhankelijk bent van een internetverbinding of televisie. En anders is er altijd nog 3g en DVB-T :)

Maargoed, laten we deze discussie maar laten voor wat het is, we komen er toch niet uit :D En volgens mij, gezien dat je in verleden tijd typed, is je internetverbinding alweer in de lucht? Fijn voor je :)

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 05-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:00:
[...]

Ja vond ik ook ;) Vandaar m'n post.

Ik heb met wifi analyser één en ander gecontroleerd en kanalen aangepast, maar helaas.
WiFi Analyser is grotendeels placebo. Het kan alleen andere WiFi-netwerken zien en hun signaalsterkte, maar niet hoeveel ze gebruikt worden. Dat laatste bepaalt in grote mate hoeveel last je ervan hebt. Een sterk signaal zonder dataverkeer is niet problematisch, een zwak signaal met veel dataverkeer juist wel. Komt bij dat grootste stoorbronnen in 2.4GHz-band non-WiFi zijn, denk aan babyfoons en aan draadloze beveiligingscamera's. Die zie je helemaal niet terug maar kunnen de boel goed om zeep helpen.

Wil niet zeggen dat dat hier aan de orde is (sterker nog, gezien goede ervaringen met andere AP lijkt dat me onwaarschijnlijk), maar sinds ik een keer het verschil gezien heb tussen wat een spectrum analyzer (die alle signalen en hun intensiteit toont) en zo'n WiFi analyser cq InSSIDer weergeeft, ben ik geheel gestopt met aanraden om dat soort dingen te gebruiken. Beter is het om gewoon proefondervindelijk kanaal voor kanaal te proberen.

Even voor volledigheid: heb je TC7200 op zelfde kanaal gehad als waar de andere router nu op staat?
Wellicht dat er advanced settings zijn m.b.t. instellingen van de tc7200, maar ik heb ze niet kunnen vinden.
Al zou je ze vinden, dat soort settings zijn grotendeels gerommel in de marge en vooral relevant als je een netwerk met veel AP's die je zelf beheert op gaat zetten. Enige die direct invloed heeft op bereik is de transmit power setting, maar die staat per default altijd op 100%.
Overigens vraag ik me af of het mogelijk is om originele firmware op de tc7200 te zetten i.p.v. de aangepast upc firmware.
Nope. Staat geen enkele kabelaar (iig in NL) toe aangezien snelheid van de verbinding feitelijk door de modem geregeld wordt, dus met eigen fw zou je in theorie de volledige gedeelde bandbreedte toe kunnen eigenen. Deden mensen nogal eens 10 jaar terug met de toen populaire Motorola modems (Sigma-X firmware O-) ), sindsdien is iedere optie om eigen firmware te draaien vakkundig nek omgedraaid.

Gelukkig kun je dat ding in bridged mode zetten en vervolgens alle routing door een eigen router laten doen. Vind ik een goede oplossing: idiot-proof basisfunctionaliteit voor 95% van gebruikers en mogelijkheid voor overige 5% om met eigen apparatuur zelf aan de slag te gaan :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:40:
Als je afhankelijk bent van de hulpdiensten moet je inderdaad zorgen dat je een mobiele telefoon als backup hebt. En die heeft iedereen toch tegenwoordig? Verder lijkt het me dat je als gezin niet afhankelijk bent van een internetverbinding of televisie. En anders is er altijd nog 3g en DVB-T :)

Maargoed, laten we deze discussie maar laten voor wat het is, we komen er toch niet uit :D En volgens mij, gezien dat je in verleden tijd typed, is je internetverbinding alweer in de lucht? Fijn voor je :)
Nee, ik ben niet afhankelijk van hulpdiensten, het gaat echter om het gegeven dat zoiets altijd beschikbaar moet zijn. Maar goed, we komen er inderdaad niet uit dus kunnen we het inderdaad beter laten voor wat het is. In ieder geval werkt alles weer na een anderhalve dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik vind dat FreakNL nogal ongenuanceerd gereageerd heeft hier- de frustratie die je voelt is duidelijk en begrijpelijk - maar ik ben erg benieuwd hoe jij dit onderbouwt:
het gaat echter om het gegeven dat zoiets altijd beschikbaar moet zijn
Waar haal je dat 'gegeven' vandaan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]dion_b schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:15

[...]

Waar haal je dat 'gegeven' vandaan?
Je zou inderdaad kunnen stellen dat ´´ik ben van mening´´ een betere woordkeuze zou zijn geweest. Maar goed, het probleem is opgelost :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:18
Ik zit er aan te denken om overtestappen van tele2 naar UPC. Helaas is mijn kabel contactdoos gesitueerd aan de andere kant van de woonkamer dan waar mijn telefoonlijn contactdoos zit (ik heb zo ver ik kan zien geen hoofdafsluiting in de meterkast). Aan deze kant staat ook mijn tv, decoder en router op dit moment en dit wil ik zo houden.

Ik vroeg me daarom af of het mogelijk is om vanaf de contactdoos een coax kabel te leggen naar de andere kant van de woonkamer (+- 5m) en dan daar pas de splitter van UPC te plaatsen. Of is het beter om de splitter direct op de contactdoos aan te sluiten en vervolgens twee coax kabels aan te leggen? Of gaat dit uberhaupt niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Ja dat gaat waarschijnlijk gewoon voor die afstand, als je goede kabels en connectoren gebruikt. (KOKA779 - ik wist niet dat UPC ze zelf ook leverde, maar ze zijn bij div. (web)shops te koop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, kan, maar...

UPC vraagt dat je de modem direct bij eerste aansluitdoos plaatst. Zet je het ergens anders dan kunnen zij niet instaan voor signaalkwaliteit. Waarschijnlijk gaat het met zo'n korte afstand goed, maar als je een keer hulp/een monteur nodig hebt kan dat leiden tot discussies ("we kunnen je pas helpen als je eerst je modem zoals het hoort bij aansluitpunt gehangen hebt") of kosten (van monteur die het daar moet plaatsen).

Beter idee:
Hang die modem gewoon waar het hoort, trek UTP kabel naar router. Als je anno 2014 nog linear TV wilt kijken kun je ook een coax voor (D)TV naast UTP die kant op trekken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Bedankt voor de reacties.

@dion_b: Misschien was mijn verhaal niet helemaal duidelijk, maar mijn hoofdaansluiting zit dus in de woonkamer, ik kan althans niet de aansluiting zoals omschreven door UPC (groene kabel kastje etc.) vinden in de meterkast, ook geen andere kastjes met daarop tv/kabel/upc oid. Ik woon in een oud (huur)huis in Rotterdam West.

Het enige verschil is dus dat ik de splitter niet direct op het punt aansluit maar eerst een kabel waarna ik signaal splits. Andere optie zou dus zijn, direct de splitter na het aansluitpunt en vervolgens 2 kabels doortrekken (router en decoder) naar de andere kant van de woonkamer.

edit: Ik zal vnv is dat aansluitpunt openschroeven, kijken of er een groene kabel op aan gesloten is.

[ Voor 7% gewijzigd door Roberttt op 08-01-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23
Wij hebben ook een oud huis en hier zit de splitter ook direct op de hoofdaansluiting voor in de woonkamer. Van daaruit gaat er een coax-kabel van tien meter naar de decoder.

Wat is het probleem om de router niet aan de andere kant van de woonkamer te willen? Ik ben het met dion_b eens dat je beter een iets langere netwerkkabel tussen de router en de modem kunt hebben dan dat je de splitter verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
De voornaamste reden is dat dan de router op de grond in het zicht komt te staan. Tenzij we de woonkamer anders gaan indelen. Verder trek ik liever 1 kabel door dan 2 omdat er vrij weinig ruimte is om de kabels netjes achter de plinten weg te werken, het kan wel maar mijn voorkeur gaat uit naar 1.

Maar dit zijn opzich allemaal opties die later nog kunnen veranderen. Technisch is het dus mogelijk, ik zal eerst uitzoeken of de aansluiting in mijn woonkamer daadwekerlijk de hoofdaansluiting is. Las op internet dat deze in huurhuizen ook soms bij de buren of beneden in het pand kan zitten. Dan wordt het sowieso een moeilijk verhaal als ik het goed begrijp.

[ Voor 37% gewijzigd door Roberttt op 08-01-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Roberttt schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:32:
Bedankt voor de reacties.

@dion_b: Misschien was mijn verhaal niet helemaal duidelijk, maar mijn hoofdaansluiting zit dus in de woonkamer, ik kan althans niet de aansluiting zoals omschreven door UPC (groene kabel kastje etc.) vinden in de meterkast, ook geen andere kastjes met daarop tv/kabel/upc oid. Ik woon in een oud (huur)huis in Rotterdam West.

Het enige verschil is dus dat ik de splitter niet direct op het punt aansluit maar eerst een kabel waarna ik signaal splits. Andere optie zou dus zijn, direct de splitter na het aansluitpunt en vervolgens 2 kabels doortrekken (router en decoder) naar de andere kant van de woonkamer.
Ja, dat was me al duidelijk. En volgens UPC hoort je modem aan de ene kant van je kamer waar dat aansluitpunt is en niet aan de ander met 5m coax binnenhuis ertussen.
edit: Ik zal vnv is dat aansluitpunt openschroeven, kijken of er een groene kabel op aan gesloten is.
Doe dat niet! Eerste aansluitpunt is eigendom en verantwoordelijkheid van je kabelaar. Als er iets mis mee is moet je kabelaar dat gratis voor jou herstellen, behalve als jij erin gerommeld hebt, dan zit je jezelf weer op kosten te jagen.

Het is in huizen van voor +-1970 geheel normaal dat eerste aansluitpunt in de woonkamer is, coax is pas achteraf naar de huizen getrokken door de GEB en dat ging volgens weg van minste weerstand en kosten, dus meestal aan straatzijde direct bij de gevel. Ik woonde als kind in R'dam (Oude Noorden) en wij werden begin jaren '80 op kabel aangesloten. Dat gebeurde ook aan voorzijde huis.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:51:
[...]
Het is in huizen van voor +-1970 geheel normaal dat eerste aansluitpunt in de woonkamer is, coax is pas achteraf naar de huizen getrokken door de GEB en dat ging volgens weg van minste weerstand en kosten, dus meestal aan straatzijde direct bij de gevel. Ik woonde als kind in R'dam (Oude Noorden) en wij werden begin jaren '80 op kabel aangesloten. Dat gebeurde ook aan voorzijde huis.
Beetje off-topic: bovenstaande brengt mooie herinneringen boven.
Begin jaren '80 (was een jaar of 12/13) plaatste Casema in Den Haag de kabelkastjes binnen aan de voorzijde van de huizen.
Heb destijds in ons eigen huis en in de huizen van vele mensen uit de buurt met een overall aan en gewapend met zaklamp en boormachine vele meters coax aangelegd. Moest daarbij in de vaak weinig hoge kruipruimtes door het zand kruipen.
Prima m'n zakgeld aangevuld, ook bijzondere spulletjes aangetroffen van onderduikers die in de diverse kruipruimtes de oorlog hebben overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Roberttt zal wel in een zelfde soort huis wonen als waar ik gewoond heb (is het soms jaren 30?).

Dan zit de hoofdaansluiting inderdaad in de woonkamer en krijg je een woonkamer splitter. Daarop moet je inderdaad het modem aansluiten (met niet al teveel coax tussen WCD en modem en uiteraard je TV of decoder. Of zelfs weer een andere splitter (als je meerdere coaxen gaat leggen in huis). Maar je modem moet dus echt bij je WDC, dat is gewoon het beste. Bij mij lag hij daar ook, is inderdaad geen gezicht. Maarja...

Woon nu gelukkig in een nieuw huis, en daar zit alles netjes in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Toch even het kapje van de kabelaansluiting gehaald, ziet er wel allemaal erg oud uit dus ben benieuwd of het allemaal werkt, maar dat kan ik dan verder met UPC regelen, want inderdaad de groene kabel is op dat punt aangesloten. Zo als het nu er naar uitziet zal ik dus de router gewoon daar aansluiten en dan een utp kabel naar de switch trekken. De coax kabel voor de tv decoder zal ik wel moeten verlengen, maar dit maakt dus minder uit mits ik een degelijke kabel koop?

@FreakNL : Zelfs rond 1910 als goed (Delfshaven/Middelland) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Belangrijkste voor zo'n kort stukje is dat de kabel maar vooral ook de connectoren goed afgeschermd zijn tegen storing van buitenaf. Digitenne, digitale radio en tegenwoordig vooral LTE/4G straalt in op je kabel en kan groepen van TV-zenders blokkerig maken of geheel wegdrukken - en dat is in een oud huis met dunne muren en geen HR+ glas een extra risico.

Oplossing is dus goede kwaliteit kabel en connectoren. Beste met zo'n kort stukje zonder muren enzo is om te gaan voor kabel met voorgemonteerde stekkers. Kabelkeur is daarbij een pre, kun je dat niet vinden (onwaarschijnlijk, hebben ze iig bij UPC-shop op de Lijnbaan) zorg iig voor volledig metalen connectoren, niet voor die ranzige dingen met 90-graden hoek en plastic kapje.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik kan eindelijk van mijn slome Telfort ADSL (6 jaar lang het moeten doen met praktisch 14 mbit :')) af en heb dan ook meteen UPC 200 mbit besteld :D
Eerste coax aansluitpunt zit in de meterkast beneden in het pand, ik ga een gat boren in het plafond richting mijn appartement, en daar aansluiten op een nieuw aangeschafte router.

Nu was ik benieuwd of de volgende router + kabels goed werken icm. met dit abonnement:

TP-Link WDR4300
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

en 100% koper CAT6-kabels
https://netwerkproducten....kabel-cat6-utp-c-146.html
1 x 5 meter (van modem naar router)
1 x 1,5 meter (router naar PC)
3 x 10 meter (router naar Raspberry Pi, Xbox 360, mining rig).

Ik heb wel eens problemen met het streamen van zwaar HD (remux of erg grote x264 encodes) naar mijn Pi. Zou het kunnen dat het nieuwe netwerk dit probleem gaat oplossen? (Ik denk van wel, want ga van een crappy Zyxel ADSL modem/router (ik dacht 100 mbit) met eBay cheap Cat5E-kabels (ws. aluminium), naar een dergelijke setup).

Hoe zijn jullie ervaringen verder met de 200 mbit lijn? Wordt dat ook echt behaald? Gaan er geen elementen in je PC een bottleneck vormen? Heb verder alles SATA-600 aangesloten.

Andere dingen die ik moet weten / belangrijk zijn als nieuwe klant? UPC modem als "bridge" instellen. Hoe gaat het NAT port forwarden dan? Alleen in mijn TP Link, of ook in het UPC modem?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Vandaag heb ik mijn schatje via de post ontvangen.

Ik heb mijn UPC-modem van Technicolor model TC7200.U aangesloten, via de wandadapter (waarop staat Radio/TV). Daar heb ik dat Adapter (MCP-03) op aangesloten, wachten tot het modem het deed, instellingen aanpassen op http://192.168.0.1/ (hoe heet zo iets? modem-website?)

Nu werkt mijn UPC kabel-internet van 120 Mbps via de UTP kabel verbonden met mij laptop, en daar haal ik uit 121.99 Mbps en upload speed iets van 6 Mbps. (Dit heb ik op de UPC/Speedtest.nl gekeken), maar op mij laptop draadloos haal ik maar 34 Mbps en de eerste test haalde ik 60 Mbps.. Is dit normaal? Ik ben 6 meter van de modem verwijderd..

Tevens wil ik aan jullie vragen, ik heb een kleine COAX kabel voor TV en mijn Modem, ik wil mij modem namelijk aansluiten in mijn kamer, dus dat wordt de muur doorboren, en een langere COAX-kabel kopen.

Welke raden jullie mij aan? Gewoon een langere versie van UPC kopen?
Of iets anders van de Mediamarkt? Het is de bedoeling van de goeie COAX-kabel dat deze via de muur naar mijn woonkamer gaat, en het liefst wil ik daarbij natuurlijk dat er geen breukjes hier en daar komt haha. Alvast hartelijk dank mensen, excuses voor al deze vragen ben een beginnende IT-er.

Fijne avond nog alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:37:
Beste mensen,

Vandaag heb ik mijn schatje via de post ontvangen.

Ik heb mijn UPC-modem van Technicolor model TC7200.U aangesloten, via de wandadapter (waarop staat Radio/TV). Daar heb ik dat Adapter (MCP-03) op aangesloten, wachten tot het modem het deed, instellingen aanpassen op http://192.168.0.1/ (hoe heet zo iets? modem-website?)

Nu werkt mijn UPC kabel-internet van 120 Mbps via de UTP kabel verbonden met mij laptop, en daar haal ik uit 121.99 Mbps en upload speed iets van 6 Mbps. (Dit heb ik op de UPC/Speedtest.nl gekeken), maar op mij laptop draadloos haal ik maar 34 Mbps en de eerste test haalde ik 60 Mbps.. Is dit normaal? Ik ben 6 meter van de modem verwijderd..

Tevens wil ik aan jullie vragen, ik heb een kleine COAX kabel voor TV en mijn Modem, ik wil mij modem namelijk aansluiten in mijn kamer, dus dat wordt de muur doorboren, en een langere COAX-kabel kopen.

Welke raden jullie mij aan? Gewoon een langere versie van UPC kopen?
Of iets anders van de Mediamarkt? Het is de bedoeling van de goeie COAX-kabel dat deze via de muur naar mijn woonkamer gaat, en het liefst wil ik daarbij natuurlijk dat er geen breukjes hier en daar komt haha. Alvast hartelijk dank mensen, excuses voor al deze vragen ben een beginnende IT-er.

Fijne avond nog alvast!
Paar replies naar boven lezen voor je zelf een vraag post is teveel gevraagd :?

Dit heb ik vandaag nog gepost nav bijna identieke vraag:
dion_b schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:33:
Tja, kan, maar...

UPC vraagt dat je de modem direct bij eerste aansluitdoos plaatst. Zet je het ergens anders dan kunnen zij niet instaan voor signaalkwaliteit. Waarschijnlijk gaat het met zo'n korte afstand goed, maar als je een keer hulp/een monteur nodig hebt kan dat leiden tot discussies ("we kunnen je pas helpen als je eerst je modem zoals het hoort bij aansluitpunt gehangen hebt") of kosten (van monteur die het daar moet plaatsen).

Beter idee:
Hang die modem gewoon waar het hoort, trek UTP kabel naar router. Als je anno 2014 nog linear TV wilt kijken kun je ook een coax voor (D)TV naast UTP die kant op trekken.
Voor jou ook 100% relevant.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:26:
[...]

Paar replies naar boven lezen voor je zelf een vraag post is teveel gevraagd :?

Dit heb ik vandaag nog gepost nav bijna identieke vraag:

[...]

Voor jou ook 100% relevant.
Excuses Dion, het zal niet meer gebeuren, als ik te blij ben, dan doe ik dingen namelijk te snel uit blijheid.
Ik zal alles eens doornemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Franko P. schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:02:

Iemand een idee?

Ik heb zelf UPC klein zakelijk en ook daar krijg je de Cisco epc modem bij. De wifi in dit modem werkt maar geeft geen sterk signaal af. De modem bij upc consumenten is sterker. Dit bevestigd upc ook. Ik heb zelf ook problemen met de wifi die wel eens wegvalt. Merk het met Skype. Of het de oplossing is weet ik niet maar bij mij verbetert het enorm toen ik het kanaal wijzigde die niet volgens InSSIDer bij een buurtmodem in gebruik was. De bandbreedte op 20MHZ only stond en in het menu bij Wireless/QoS (quality of services) de functie voor WMM en ACK werd uitgezet. Ik meen dat het precies de instellingen zijn die standaard andersom staan. Ik kwam deze opties ook in een Linksys extender tegen. Verder kan de Cisco niet op de 2,4 en 5GHZ band tegelijk werken terwijl de consumentenmodem dit wel kan. Helaas werken niet alle apparaten al met 5GHz dus het gebruik is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pinolief schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Ik heb zelf UPC klein zakelijk en ook daar krijg je de Cisco epc modem bij. De wifi in dit modem werkt maar geeft geen sterk signaal af. De modem bij upc consumenten is sterker. Dit bevestigd upc ook.
Mwoeah, die EPC3925 heeft geen goede WiFi, maar het heeft weinig met signaalsterkte te maken, die is even groot als bij andere WiFi-devices. Het probleem met de EPC3925 is dat de antennes zeer richtingsgevoelig zijn. In het vlak van de modem heb je goed signaal, buiten dat vlak zakt het snel af. Tot op zekere hoogte kun je de modem 'richten' om beter ontvangst te krijgen, maar als je meerdere client devices hebt valt dat af.

Hoe dan ook, een geintegreerde AP in een modem is iets waar marketeers op geilen, maar als je een techneut vraagt zal hij altijd aanraden om een losse AP te nemen zodat je de modem op best mogelijke plek voor DOCSIS-signaal kunt plaatsen (direct bij overnamepunt) en de AP op de best mogelijke plek voor WiFi, wat vrijwel zeker niet bij die overnamepunt is, meestal eerder hoog op centrale plek in huis/op je verdieping.
Ik heb zelf ook problemen met de wifi die wel eens wegvalt. Merk het met Skype. Of het de oplossing is weet ik niet maar bij mij verbetert het enorm toen ik het kanaal wijzigde die niet volgens InSSIDer bij een buurtmodem in gebruik was.
Dat heeft niets met kwaliteiten van de modem te maken, maar gewoon met interferentie. Sowieso is de 2.4GHz-frequentieband aan eigen succes aan het overlijden, je hebt bijna overal bijna altijd enige interferentie, en het kan extreem zijn, ik heb hier >40 netwerken die ik kan detecteren in m'n woonkamer, dus meer dan drie per kanaal en meer dan 10 per 'vrije' kanaal die niet interfereert. Mijn oplossing: 5GHz voor alle devices die het aankunnen.
De bandbreedte op 20MHZ only stond en in het menu bij Wireless/QoS (quality of services) de functie voor WMM en ACK werd uitgezet. Ik meen dat het precies de instellingen zijn die standaard andersom staan.
Bandbreedte naar 40MHz zetten kan bij totaal geen interferentie een bescheiden verbetering geven, maar zodra er sprake is van interferentie keltert 40MHz performance en wil je echt max 20MHz gebruiken. Gisteren nog gezien bij een kennis. WiFi was traag, vlakbij router maar 30Mbps. van 40MHz naar 20MHz geschakeld en gelijk meer dan dubbele snelheid. In 5GHz is er veel minder interferentie, daar heeft 40MHz wel degelijk zin.

WMM moet je mee oppassen, als je WMM uitschakelt gaan Apple iDevices vaak flippen :o

WMM Power Management uitschakelen kan daarentegen stabiliteit verhogen (maar ten koste van meer verbruik uiteraard).
Ik kwam deze opties ook in een Linksys extender tegen. Verder kan de Cisco niet op de 2,4 en 5GHZ band tegelijk werken terwijl de consumentenmodem dit wel kan. Helaas werken niet alle apparaten al met 5GHz dus het gebruik is beperkt.
Helaas niet waar, geen enkele modem/router die UPC levert (behalve dat Horizon-geval) kan simultaneous dualband aan. Zuigt erg, want inderdaad heeft iedereen wel ergens een oud stuk rommel liggen dat geen 5GHz aankan, waardoor je verplicht bent om op 2.4GHz te blijven.

Maar goed, oplossingen:
Als je overal in huis goed WiFi wilt, zul je zelfs bij een goede modem/router/AP meerdere AP's in huis moeten nemen. Bij een modem/router/AP die ook door richtingsgevoeligheid zwak te noemen is kom je daar nog sneller op uit. Mijn advies:

1) Koop een goede maar niet te dure dualband router die als AP in te zetten is. Ik zou denken aan een TP-Link WDR3600 of 4300, maar er is keus zat voor niet te hoge prijs.
2) Zet die router in als AP, met zelfde SSID, key en security settings als je nu gebruikt op zowel 2.4GHz als 5GHz.
3) Sluit AP elders in huis bedraad aan op modem.
4) Schakel modem over op 5GHz.

Resultaat:
1) betere 2.4GHz dekking door minder richtingsgevoelige AP op een - voor WiFi - gunstigere plek.
2) 2 5GHz APs (modem en de nieuwe AP) waardoor je waarschijnlijk overal in huis 5GHz dekking hebt voor betere performance.

Win :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Helaas niet waar, geen enkele modem/router die UPC levert (behalve dat Horizon-geval) kan simultaneous dualband aan. Zuigt erg, want inderdaad heeft iedereen wel ergens een oud stuk rommel liggen dat geen 5GHz aankan, waardoor je verplicht bent om op 2.4GHz te blijven.

Laat mijn eerder geschreven reactie maar vallen hierop. Tis wel goed zo.

[ Voor 38% gewijzigd door pinolief op 09-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb bij mijn TC7200, in de router-site zelf gekeken.
Daarbij zie ik in Firewall, dat de beveiliging daarvan op laag staat, hebben jullie dat ook?

Of raden jullie mij hoog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:49:
Hallo,

Ik heb bij mijn TC7200, in de router-site zelf gekeken.
Daarbij zie ik in Firewall, dat de beveiliging daarvan op laag staat, hebben jullie dat ook?

Of raden jullie mij hoog aan?
Laag is prima, daar wordt de TC7200 standaard op verstuurd naar klanten en kan er prima mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 13:50
Hey,

Wij willen hier thuis in februari overstappen van KPN naar UPC, (slechte service, vaak storingen etc..). Nu kun je op de UPC site bekijken of het 200mb/s abbo leverbaar is op je adres en ja, dat is het. Alleen nu wonen wij dus in een buurt met jaren 30 huizen en ben ik bang dat van die beloofde 200mb/s straks niets terecht gaat komen, ook omdat ik weet dat dat de maximale snelheid is. KPN kan ons op dit moment alleen hun "medium" abonnement leveren, wat 40mb/s is. Is het dan mogelijk dat UPC wel meer dan dat kan leveren? En gaat mijn ping er ook op vooruit?

Kortom: Heeft het wisselen van provider enig nut voor mij?

mvg

p.s. Op dit moment zie ik dit binnenkomen op mijn router: ( 8mb/s abbo)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PIHq9L4.png

Ik doe net speedtest met deze resultatem, hoe kan dit? Ik weet 100% zeker dat we een 8mb/s abbo hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3221391578.png

[ Voor 13% gewijzigd door suikerberg op 10-01-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

upc gaat via de tv kabel, kpn bij jouw zo te zien over het telefoonnetwerk. Dat is totaal niet te vergelijken op leverbare snelheden. Als de coax in de grond goed is kan je gewoon die 200mbps halen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maarten0009
Ik zou de overstap van internet via telefoon netwerk naar een internet verbinding via de kabel zeker maken.
Weet je zeker dat je die 200 Mb/s nodig hebt?
Hebben zelf het 120/6 Mb/s pakket van UPC en da's eigenlijk al veel meer dan we werkelijk nodig hebben.
Zijn er misschien buren die UPC hebben, kun je daar wellicht informeren wat ze aan snelheid halen.
Woon zelf in een buurt met huizen uit de 17e eeuw, de bekabeling is gelukkig van recenter datum en we halen evenals vele buren met een UPC abo de beloofde snelheid prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
@Magneet @UncleSammy

hoe weten jullie dat ik van telefoon naar tv kabel ga?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vanmorgen een afspraak in een parkeergarage met een bebaarde meneer gekleed in een lange regenjas en met een hoed op.
Hij vertelde me dat maarten0009 regelmatig gebruik maakt van een internetverbinding van provider Planet Technologies. Deze provider is ergens in 2008 overgenomen door KPN.
Hij wist me ook te vertellen dat KPN geen internet via de kabel aanbiedt, dit is voornamelijk voorbehouden aan Ziggo en UPC afhankelijk van de regio. Dat maarten0009 een overstap van internet via de telefoonlijn naar kabel overweegt was hem nog niet bekend. Hij heeft wel aangegeven het geheel met belangstelling te volgen.
8) :) ;) :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:58:
Ik had vanmorgen een afspraak in een parkeergarage met een bebaarde meneer gekleed in een lange regenjas en met een hoed op.
Hij vertelde me dat maarten0009 regelmatig gebruik maakt van een internetverbinding van provider Planet Technologies. Deze provider is ergens in 2008 overgenomen door KPN.
Hij wist me ook te vertellen dat KPN geen internet via de kabel aanbiedt, dit is voornamelijk voorbehouden aan Ziggo en UPC afhankelijk van de regio. Dat maarten0009 een overstap van internet via de telefoonlijn naar kabel overweegt was hem nog niet bekend. Hij heeft wel aangegeven het geheel met belangstelling te volgen.
8) :) ;) :> :P
Hahahaha! Made my day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hoe kan ik het in de tc7200 voor elkaar krijgen dat mijn devices hun eigen vaste ip houden? In het vorige topic zag ik deze vragen ook voorbij kwamen van diverse gebruikers, maar helaas zonder bevredigende antwoorden :)

Is het mogelijk om in te stellen dat de lease tijden niet verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

maarten0009 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:32:
@Magneet @UncleSammy

hoe weten jullie dat ik van telefoon naar tv kabel ga?

mvg
7(8)7 7(8)7 7(8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve vrienden van Tweakers,

Kleine vraagje, ik heb momenteel mijn TC7200 op 5Ghz staan, heerlijk snel is hij nu, maar zit ook met een klein probleempje, mijn Nexus 4, kan 5Ghz prima aan, maar de LG van me zusje, kan er niet op, alleen op de 2.4hHz, helaas kan ik niet 5Ghz en 2.4Ghz tegelijk draaien, wat kan ik doen?

Ik wil toch graag op de 5Ghz blijven.

Dank jullie wel alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:27:
Lieve vrienden van Tweakers,

Kleine vraagje, ik heb momenteel mijn TC7200 op 5Ghz staan, heerlijk snel is hij nu, maar zit ook met een klein probleempje, mijn Nexus 4, kan 5Ghz prima aan, maar de LG van me zusje, kan er niet op, alleen op de 2.4hHz, helaas kan ik niet 5Ghz en 2.4Ghz tegelijk draaien, wat kan ik doen?

Ik wil toch graag op de 5Ghz blijven.

Dank jullie wel alvast!
2 opties:

1. Zet er een los AP bij voor 2.4Ghz dekking
2. Zet de TC7200 in bridge mode en plaats zelf een (betere) dualband router (TPlink 3600/4300, Asus AC66U oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:30:
[...]

2 opties:

1. Zet er een los AP bij voor 2.4Ghz dekking
2. Zet de TC7200 in bridge mode en plaats zelf een (betere) dualband router (TPlink 3600/4300, Asus AC66U oid
Ik ga voor de eerste, maar wat is AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:43:
Hoe kan ik het in de tc7200 voor elkaar krijgen dat mijn devices hun eigen vaste ip houden? In het vorige topic zag ik deze vragen ook voorbij kwamen van diverse gebruikers, maar helaas zonder bevredigende antwoorden :)

Is het mogelijk om in te stellen dat de lease tijden niet verlopen?
Bij de meeste routers kun je aan een (beperkt) aantal MAC-adressen een IP toewijzen. Hierbij kun je soms zelfs de leasetijden aangeven. Maar deze functionaliteit heb ik bij de TC7200 (nog) niet kunnen vinden.
Je kunt wel zelf een router aanschaffen en het modem in bridge plaatsen.
Bij computers en bij veel andere clients (bijvoorbeeld printer of NAS) kun je ook gewoon een vast IP-adres (in dezelfde range) opgeven, die het modem zal respecteren zonder conflicten. Verder blijven meestal de interne IP-adressen behouden zolang je niet het modem en clients tegelijk herstart, maar vroeger of later zal er een ander IP-adres worden uitgedeeld door de TC7200.
De TC7200 lijkt een prima modem te zijn, maar de router-functionaliteit is gewoon erg beperkt door de gebrekkige firmware en ik zou van UPC geen verbetering op dat gebied verwachten. Voor iemand die alleen (draadloos) wil internetten is de TC7200 voldoende, maar niet geschikt voor een complexer netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ben onlangs overgestapt naar UPC, vanochtend modem geinstalleerd, paar stekkers erin en klaar dacht ik, maar heb nog steeds geen internet signaal. lampje van online brand niet en die van DS blijft knipperen.
Volgens de helpdesk kan het 24 uur duren voordat die online is. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
wingsofgold schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:28:
Ben onlangs overgestapt naar UPC, vanochtend modem geinstalleerd, paar stekkers erin en klaar dacht ik, maar heb nog steeds geen internet signaal. lampje van online brand niet en die van DS blijft knipperen.
DS is of geen signaal of nog aan installeren :)

eerste hulp bij instalatie geeft aan 1 uur. misschien dat omzetting dan niet goed was.
zo'n modem moet zich namelijk ook installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wingsofgold schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:28:
Technicolor box? Dan geeft de helpdesk inderdaad aan dat het langere tijd kan duren. Zou niet meer dan 4 uur in beslag moeten nemen. Is voornamelijk administratief van hun kant met allerlei achterliggende systemen voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
kthxbye schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:34:
Ik kan eindelijk van mijn slome Telfort ADSL (6 jaar lang het moeten doen met praktisch 14 mbit :')) af en heb dan ook meteen UPC 200 mbit besteld :D
Eerste coax aansluitpunt zit in de meterkast beneden in het pand, ik ga een gat boren in het plafond richting mijn appartement, en daar aansluiten op een nieuw aangeschafte router.

Nu was ik benieuwd of de volgende router + kabels goed werken icm. met dit abonnement:

TP-Link WDR4300

en 100% koper CAT6-kabels
https://netwerkproducten....kabel-cat6-utp-c-146.html
1 x 5 meter (van modem naar router)
1 x 1,5 meter (router naar PC)
3 x 10 meter (router naar Raspberry Pi, Xbox 360, mining rig).

Ik heb wel eens problemen met het streamen van zwaar HD (remux of erg grote x264 encodes) naar mijn Pi. Zou het kunnen dat het nieuwe netwerk dit probleem gaat oplossen? (Ik denk van wel, want ga van een crappy Zyxel ADSL modem/router (ik dacht 100 mbit) met eBay cheap Cat5E-kabels (ws. aluminium), naar een dergelijke setup).

Hoe zijn jullie ervaringen verder met de 200 mbit lijn? Wordt dat ook echt behaald? Gaan er geen elementen in je PC een bottleneck vormen? Heb verder alles SATA-600 aangesloten.

Andere dingen die ik moet weten / belangrijk zijn als nieuwe klant? UPC modem als "bridge" instellen. Hoe gaat het NAT port forwarden dan? Alleen in mijn TP Link, of ook in het UPC modem?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp :)
Als iemand mij hier nog mee zou kunnen helpen, graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto

TP-Link WDR4300
Ja.
Zwaar HD? Wat weegt dat? >:)
Je Pi heeft een 100Mbit poort.......
Hoe zijn jullie ervaringen verder met de 200 mbit lijn?
Wel met 120. Die haal ik gewoon. De 200 haal je waarschijnlijk ook gewoon. Het is geen ADSL hè ;)
UPC modem als "bridge" instellen. Hoe gaat het NAT port forwarden dan? Alleen in mijn TP Link, of ook in het UPC modem?
Alleen op TP-Link. Je UPC modem is dan nog enkel modem, geen router meer.

Verder: Als je slecht beeld hebt, 99,99% kans dat het aan je kabels/connectoren ligt.
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste