Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Super, dank je wel. Die 100 mbit was ik even vergeten ja. Maar hopelijk lost een compleet nieuw gigabit netwerk een hoop op :D

Oh en ik bedoelde zwaar HD-materiaal. Weegt zo'n 1080 pond :P of gemiddeld > 15 GB per film of > 8 GB per episode. :)

[ Voor 12% gewijzigd door honmashinsei op 12-01-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:09
Ik zit met een voor mij mysterieus probleem.

Situatie:
- Ik ben klant bij UPC, en heb een 50Mbit/s internet only verbinding.
- Ik heb een fileserver staan bij mijn ouders thuis, welke via een 100 Mbit/s symmetrische glasvezel verbinding aan het internet hangt.

Probleem:
- Wanneer ik via mijn UPC verbinding download vanaf de fileserver bij mijn ouders dan haal ik een snelheid tussen de 800 en 1500 KB/s ongeacht het protocol gebruikt voor het downloaden (ftp, http, afp, scp).

Onderzocht:
- Downloaden van de fileserver via een andere internetverbinding: 8-9 MB/s op mijn werk (zit op surfspot).
- Downloaden van usenet op mijn UPC verbinding: +/- 6 MB/s

Waar gaat het fout? Ik heb bovenstaande op verschillende tijden op de dag geprobeerd, en zie geen verschil in snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geef eens wat meer info over je situatie:
- wat voor modem? Zit er een ingebouwde router in? Zo ja, draait die in routed of bridged mode?
- wat hangt er verder allemaal tussen modem en de PC waar je op downloadt?
- zijn de tests via andere internetverbinding gedaan met zelfde PC (laptop...) als bij jou thuis of met een andere?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
dion_b schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:23:
Geef eens wat meer info over je situatie:
- wat voor modem? Zit er een ingebouwde router in? Zo ja, draait die in routed of bridged mode?
- wat hangt er verder allemaal tussen modem en de PC waar je op downloadt?
- zijn de tests via andere internetverbinding gedaan met zelfde PC (laptop...) als bij jou thuis of met een andere?
Dank voor je snelle antwoord, hieronder extra info.

- Modem/router is de standaard UPC box geleverd in december, ga als ik thuis ben even kijken welk model het is.
- Tests gedaan zowel via directe bekabelde verbinding (modem /router wel in routed mode) als met draadloze (5Ghz) verbinding met zowel mijn laptop als mijn game PC.
- Tests thuis dus gedaan met laptop en game PC, op andere locaties met laptop en daar aanwezige PC's

Mijn laptop is een MacBook Pro, game PC is een self built systeem van een jaar of 4 oud.

Aan de fileserver kant heb ik de volgende hardware:
- Modem heeft geen router, neem dus aan bridged mode default.
- Router is een Netgear WNDR4500
- Server draait ubuntu 10.04lts, met apache, proftpd, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door casparz op 15-01-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
casparz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:50:
[...]

Dank voor je snelle antwoord, hieronder extra info.

- Modem/router is de standaard UPC box geleverd in december, ga als ik thuis ben even kijken welk model het is.
Dat kan een Technicolor TC7200 of een Samsung G7400 zijn vermoed ik.
- Tests gedaan zowel via directe bekabelde verbinding (modem /router wel in routed mode) als met draadloze (5Ghz) verbinding met zowel mijn laptop als mijn game PC.
- Tests thuis dus gedaan met laptop en game PC, op andere locaties met laptop en daar aanwezige PC's

Mijn laptop is een MacBook Pro, game PC is een self built systeem van een jaar of 4 oud.
Heel veel tests met verschillende apparaten. Allemaal exact zelfde resultaten?

Geef anders gewoon wat je met laptop haalt thuis bedraad aangesloten en op het werk bedraad aangesloten, dat is duidelijk en vergelijkt appels met appels (Macbook Pro in dit geval :+ )

Doe ook op beide locaties een goede speedtest (die van UPC of KPN zijn prima).
Aan de fileserver kant heb ik de volgende hardware:
- Modem heeft geen router, neem dus aan bridged mode default.
- Router is een Netgear WNDR4500
- Server draait ubuntu 10.04lts, met apache, proftpd, etc.
OK, maar dat doet er minder toe, aangezien dat niet verandert. Ik zou trouwens erg oppassen met FTP op een open netwerk draaien, zou veel eerder sfpt/sshfs gebruiken. Maar FTP is sneller, dus dat is alvast het probleem niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
dion_b schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:46:
[...]

Dat kan een Technicolor TC7200 of een Samsung G7400 zijn vermoed ik.

[...]

Heel veel tests met verschillende apparaten. Allemaal exact zelfde resultaten?

Geef anders gewoon wat je met laptop haalt thuis bedraad aangesloten en op het werk bedraad aangesloten, dat is duidelijk en vergelijkt appels met appels (Macbook Pro in dit geval :+ )

Doe ook op beide locaties een goede speedtest (die van UPC of KPN zijn prima).

[...]

OK, maar dat doet er minder toe, aangezien dat niet verandert. Ik zou trouwens erg oppassen met FTP op een open netwerk draaien, zou veel eerder sfpt/sshfs gebruiken. Maar FTP is sneller, dus dat is alvast het probleem niet.
Nogmaals dank voor je antwoord. Speedtests geven netjes de snelheid die me beloofd word door UPC, ook de downloads vanaf usenet gaan met deze volledige snelheid (op beide machines). Alleen de verbinding met mijn eigen server is dus langzaam. Ik heb best een aardig inzicht in netwerktechnologie, al zeg ik dat zelf, en kan alleen bedenken dat de verbinding tussen beide ISPs, UPC aan client kant, en Edutel aan de server kant niet fantastisch is...

FTP staat inderdaad niet als erg veilig te boek, heb daarom ook wat restricties op IP basis ingesteld, en natuurlijk alleen dingen gedeeld die niet erg boeiend zijn.

Edit: Het is inderdaad de technicolor

[ Voor 7% gewijzigd door casparz op 15-01-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:04
wingsofgold schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:28:
Ben onlangs overgestapt naar UPC, vanochtend modem geinstalleerd, paar stekkers erin en klaar dacht ik, maar heb nog steeds geen internet signaal. lampje van online brand niet en die van DS blijft knipperen.
Volgens de helpdesk kan het 24 uur duren voordat die online is. Is dit normaal?
DS moet altijd gaan branden ook al is het modem nog niet geprovisioned! (Duurt max half uurtje).
Waarschijnlijk ben je nog niet geschakeld. Heb je wel TV?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jim423 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 01:59:
[...]

DS moet altijd gaan branden ook al is het modem nog niet geprovisioned! (Duurt max half uurtje).
Waarschijnlijk ben je nog niet geschakeld. Heb je wel TV?
DS knippert meeste van de tijd. Af en toe lijkt die verbinding te willen maken dan brand DS continue en gaat het volgende lampje branden samen met online en dan gaat alles weer uit en blijft alleen DS knipperen.

morgen komt UPC monteur langs, misschien ligt het gewoon aan de modem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555713

wingsofgold schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:53:
[...]

DS knippert meeste van de tijd. Af en toe lijkt die verbinding te willen maken dan brand DS continue en gaat het volgende lampje branden samen met online en dan gaat alles weer uit en blijft alleen DS knipperen.

morgen komt UPC monteur langs, misschien ligt het gewoon aan de modem zelf.
Meestal een kabelkwestie, maar zou uit het modem vandaan kunnen komen. Als het kan, zou je eventueel nog rechtstreeks op je AOP aansluiten. Anders nog even een modem van stroom, splitter loskoppelen van de hoofdaansluiting, modem weer op stroom (wachten tot ds brandt), splitter weer aansluiten.
Doet vaak de trick.

Edit: over het 'nieuw aangesloten bij UPC' heen gelezen, mijn vorige post gaat dan niet op. Excuus.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 555713 op 17-01-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
casparz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:55:
[...]

Nogmaals dank voor je antwoord. Speedtests geven netjes de snelheid die me beloofd word door UPC, ook de downloads vanaf usenet gaan met deze volledige snelheid (op beide machines). Alleen de verbinding met mijn eigen server is dus langzaam. Ik heb best een aardig inzicht in netwerktechnologie, al zeg ik dat zelf, en kan alleen bedenken dat de verbinding tussen beide ISPs, UPC aan client kant, en Edutel aan de server kant niet fantastisch is...

FTP staat inderdaad niet als erg veilig te boek, heb daarom ook wat restricties op IP basis ingesteld, en natuurlijk alleen dingen gedeeld die niet erg boeiend zijn.

Edit: Het is inderdaad de technicolor
Vandaag contact gehad met UPC, hebben alles geprobeerd dat volgens hen mogelijk was. Router in bridged mode loste het probleem niet op. Hoop op nog een ingeving bij een van de GoTers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 555713 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:17:
[...]

Meestal een kabelkwestie, maar zou uit het modem vandaan kunnen komen. Als het kan, zou je eventueel nog rechtstreeks op je AOP aansluiten. Anders nog even een modem van stroom, splitter loskoppelen van de hoofdaansluiting, modem weer op stroom (wachten tot ds brandt), splitter weer aansluiten.
Doet vaak de trick.

Edit: over het 'nieuw aangesloten bij UPC' heen gelezen, mijn vorige post gaat dan niet op. Excuus.
Thanks het AOP is vervangen en nu werkt alles perfect! zeer tevreden voorlopig met de snelheid! beter dan tele2 in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Vrienden,

Ik run een programma genaamd inSSIDer, hierme kan ik mij wifi gegevens zien.

Ik heb nu bij tabje: min data rate 6.0 staan
en bij max data rate 300.0 staan, is dat goed? Ik heb UPC 120Mbps internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeliks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09-2022
Volgens mij nogal een vreemde situatie bij mij thuis:

TWG850:
aan de buitenkant IP adres: 77.x.x.x
aan de binnenkant IP adres 192.168.0.1

Mijn laptop, tablet, enz... 192.168.0.x
Mijn telefoon via wifi: 213.x.x.x (!) (uiteraard staat 3g uit)

Traceroute naar buiten:
10.15.125.1
212.x.x.x
enz...

Heeft iemand een verklaring voor deze toch wel bijzondere IP ranges?

Obeliks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:01
Al in de ripe DB gekeken wie de eigenaar van de range is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeliks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09-2022
Ja, UPC is eigenaar. Maar een public IP op mijn telefoon die intern op mijn Thompson zit?

Obeliks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36
Carrier NAT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:09
Anoniem: 407039 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:30:
Vrienden,

Ik run een programma genaamd inSSIDer, hierme kan ik mij wifi gegevens zien.

Ik heb nu bij tabje: min data rate 6.0 staan
en bij max data rate 300.0 staan, is dat goed? Ik heb UPC 120Mbps internet.
:)

300 Mbps is de maximum signalling rate. Aan die specs voldoet je router blijkbaar. Het zegt verder helemaal niets over de kwaliteit van je verbinding en ook niets over de daadwerkelijke snelheid. Draadloos ga je (op 2.4GHz) die 120Mbps nooit halen. Zie diverse topics in subforum 'Netwerken' over het verbeteren van je draadloze netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Miyamoto schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:03:
[...]

:)

300 Mbps is de maximum signalling rate. Aan die specs voldoet je router blijkbaar. Het zegt verder helemaal niets over de kwaliteit van je verbinding en ook niets over de daadwerkelijke snelheid. Draadloos ga je (op 2.4GHz) die 120Mbps nooit halen. Zie diverse topics in subforum 'Netwerken' over het verbeteren van je draadloze netwerk.
Bedankt root, je bent een aardige iemand.

Nee, ik zelf heb 5GHzz staan, en 2.4GHz uit staan, ik haal draadloos 121Mbps, alleen laadt Chrome/Firefox YouTube erg traagjes nog.

Hoe hebben jullie je draadloos netwerk beveiligd? Ik heb mijn 802.11-modus op Greenfield (802.11n), is dit aan te raden? Of kan ik hem beter op gemend zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Anoniem: 407039 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:48:
[...]

Bedankt root, je bent een aardige iemand.

Nee, ik zelf heb 5GHzz staan, en 2.4GHz uit staan, ik haal draadloos 121Mbps, alleen laadt Chrome/Firefox YouTube erg traagjes nog.

Hoe hebben jullie je draadloos netwerk beveiligd? Ik heb mijn 802.11-modus op Greenfield (802.11n), is dit aan te raden? Of kan ik hem beter op gemend zetten?
Verhaal blijft hetzelfde voor 5GHz, maar dan haal je idd je max. internetverbinding.
YouTube lees ik vaker problemen de laatste tijd op Tweakers, heb het niet echt gevolgd, maar ligt dat probleem niet bij YouTube?

Beveiliging WPA2/AES, that's it.
Gemengd of niet ligt eraan of je nog 802.11g devices hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 18:17
Heeft iemand toevallig ervaring met het volgende?

Ik heb een Cisco EPC3212 (dom modem, vergelijkbaar met elk ander door UPC verstrekt apparaat in Bridge?). Daarachter heb ik een TP-Link WDR4900 als draadloze router. Met de standaard TP-Link firmware krijg ik direct een verbinding met het internet via de Cisco. Ik hoef niks in te stellen en de TP-Link zal zijn WAN gegevens via DHCP krijgen van de Cisco.

Nou wil ik graag DD-WRT draaien op de TP-Link, omdat dat mogelijk wat problemen die in de standaard firmware zitten op zou moeten lossen.

Wat moet ik instellen in de TP-Link met DD-WRT om te kunnen internetten? Als ik aangeef 'DHCP' bij de WAN instelling, dan gebeurt er niets. Ik heb de TP-Link een ip adres gegeven en als DNS server en Gateway het ip van de Cisco gegeven (192.168.100.1). Nog niks.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kan het zijn dat DD-WRT een ander MAC-adres presenteert op de WAN-poort?

Iig, voor zekerheid TP-Link uit, modem rebooten, dan TP-Link aan en kijken of hij dan een IP krijgt. Zou zomaar kunnen uitmaken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
dion_b schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:14:
Kan het zijn dat DD-WRT een ander MAC-adres presenteert op de WAN-poort?

Iig, voor zekerheid TP-Link uit, modem rebooten, dan TP-Link aan en kijken of hij dan een IP krijgt. Zou zomaar kunnen uitmaken.
Ah dat zou inderdaad zomaar kunnen. Ik check het morgen even.

Maar met de info die ik heb gegeven vermoed jij niet dat ik een instelling verkeerd heb staan in DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wacht even... je hebt handmatig gateway ingesteld? Doe es niet :o

Een modem die alleen bridgefunctie heeft is geen router dus ook niet als gateway te gebruiken. Hij moet z'n default gateway via DHCP binnenhalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Sinds enkele weken heb ik een eigenaardig probleem. Ik heb het overigens al eerder gepost.
Ik heb thuis een UPC 2-in-1 Power Fiber abonnement (120 Mbit down / 6Mbit up). De setup thuis is als volgt. UPC lijn komt binnen op UPC modem (TC7200). Deze staat in bridge mode. Hierachter hangt een TP-LINK WDR4900. Zodat ik dual band heb. Deze zend dus mijn wifi uit op zowel 2.4 als 5ghz. Draadloze verbinding is uitstekend en behaalde snelheden in meerdere tests ook bijna altijd optimaal. Ook heb ik nog een bekabelde verbinding via een switch naar een PC en Laserprinter. Ook op de PC is de netwerkverbinding goed en de behaalde snelheid optimaal.

Echter heb ik sinds kort een vreemd probleem. (Streaming) Video's bekijken op bijv. uitzendinggemist.nl en dumpert.nl doen het nauwelijks. Meestal bufferen ze niet of nauwelijks waardoor kijken frustrerend wordt. Ik heb alle players (flash, shockwave, silverlight, etc) al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Routers al meerdere keer opnieuw opgestart. Meerdere browsers geprobeerd. Het probleem lijkt echter niet te verdwijnen. Het vreemde is echter dat het probleem in mijn netwerkapparaat lijkt te zitten en niet in een pc. Want of ik het nou probeer via wifi (macbook en windows notebook) of kabel (Windows PC) hetzelfde filmpje speelt niet of nauwelijks af.

De TP-link wdr4900 staat toch bekend als een goede en betrouwbare router en daarom heb ik hem gekocht. Kan een vergelijkbare klacht ook niet vinden via Google. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en vooral wat ik eraan kan doen? Kan het probleem ook nog bij UPC zitten?
bas-r schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:11:
Heeft iemand toevallig ervaring met het volgende?

Ik heb een Cisco EPC3212 (dom modem, vergelijkbaar met elk ander door UPC verstrekt apparaat in Bridge?). Daarachter heb ik een TP-Link WDR4900 als draadloze router. ...

Nou wil ik graag DD-WRT draaien op de TP-Link, omdat dat mogelijk wat problemen die in de standaard firmware zitten op zou moeten lossen.

....
Vanwege bovenstaand probleem heb ik ook overwogen DD-WRT te installeren om te kijken of dat helpt, maar zag ik in het router database dat de WDR4900 niet ondersteund wordt. Klopt dit en heb jij hem desalniettemin gewoon geïnstalleerd? Zo ja, werkt het? Bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Eerst en vooral zou ik controleren of het echt bij je router fout gaat. Sluit anders één PC eens rechtstreeks bedraad op de modem aan (en modem even aan/uit doen). Kijk wat er dan gebeurt. Nog steeds slecht: router vrijgesproken. Dan goed: router hoofdverdachte.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Wegens het ontbreken van de Android app ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Splashtop Personal werkt voor mij perfect, geluid en beeld worden in de resolutie van het tablet gestreamed.

http://www.splashtop.com/personal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
bart1074 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Vanwege bovenstaand probleem heb ik ook overwogen DD-WRT te installeren om te kijken of dat helpt, maar zag ik in het router database dat de WDR4900 niet ondersteund wordt. Klopt dit en heb jij hem desalniettemin gewoon geïnstalleerd? Zo ja, werkt het? Bevalt het?
Ik heb van overal en nergens wat bestanden opgepikt om de WDR4900 naar dd-wrt te flashen en een bestand om 'm weer terug te flashen naar fabrieksfirmware. Als je zelf een backupje van je config maakt kan er niets misgaan en kun je even testen of het bij jou beter werkt. Allemaal simpel te doen vanuit de webinterface. Hierbij de bestanden in een zipje https://mega.co.nz/#!1oRy...G6sWOM2BlmrOFr4U24iaxfCjE
Enige wat mist in DD-WRT is WPS.

Ik heb overigens niet die problemen die je beschrijft, maar het algemene probleem wat veel eigenaren hebben dat de router niks meer doet bij veel activiteit. Dat gebeurt eens in de week en daar wil ik vanaf. Ik heb na mijn poging van gisteren gewoon de TP-Link firmware teruggeflasht, geupgrade naar de laatste FW en mijn oude config teruggeplaatst, want ik kreeg het nog niet werkend. Morgen weer een dag.

[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 21-01-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
dion_b schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:44:
Wacht even... je hebt handmatig gateway ingesteld? Doe es niet :o

Een modem die alleen bridgefunctie heeft is geen router dus ook niet als gateway te gebruiken. Hij moet z'n default gateway via DHCP binnenhalen.
Het kan zo simpel zijn.
DHCP aangezet in dd-wrt, geen gateway ingesteld. Router uitgezet. Modem gereboot. Router weer aan en ik ben back in business.
d:)b

/EDIT: excuus dat ik mijn vorige post niet hebt ge-edit.

[ Voor 5% gewijzigd door bas-r op 21-01-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Regelmatig is YouTube niet te bereiken op random tijdstippen. Meerdere pc's geprobeerd.
Ping geeft wel thuis, bij invoeren van dat IP kom ik op google.nl. Lijkt op een DNS gerelateerd iets. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nope. Inkoppertje: welke DNS servers heb je ingesteld (al dan niet via DHCP verkregen)? En wat gebeurt er als je een andere probeert?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dan lijkt het wel te werken. Moet nog even wat langer testen.
Is logisch ook, maar dit is meer een workaround dan een fix natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
OK, maar beantwoord de vragen eens - wat voor DNS kreeg je? Was dat rechtstreeks eentje van UPC - en zo ja welke - danwel je router die de boel proxyde?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

UPC heeft vandaag iets raars.. als je een pagina in een willekeurige browser opent dan zegt ie eerst binnen 'n seconde 'not found' en als je dan refresht doet iet het gewoon..

Op elk device

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46

Animal_X

Rodin

ShadowAS1 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:59:
UPC heeft vandaag iets raars.. als je een pagina in een willekeurige browser opent dan zegt ie eerst binnen 'n seconde 'not found' en als je dan refresht doet iet het gewoon..

Op elk device
Geen problemen hier... Gebruik je proxy/vpn oid?
Anoniem: 62011 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:56:
Wegens het ontbreken van de Android app ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Splashtop Personal werkt voor mij perfect, geluid en beeld worden in de resolutie van het tablet gestreamed.

http://www.splashtop.com/personal
Top! Dank! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Animal_X op 25-01-2014 18:22 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Animal_X schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:08:
[...]

Geen problemen hier... Gebruik je proxy/vpn oid?

[...]

Top! Dank! :)
Juist niet, ik was aan het denken aan een DNS issue (gebruiken de google DNS servers) omdat de verbinding bij de DNS lookup eruit gegooid word.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Regelmatig krijgt m'n tweede downstream receiver een lagere SNR en power binnen ten opzichte van de andere receivers.

Heeft iemand enig idee waarom dit zo kan verschillen? :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pSVogoeMVOe3Kqm360WRJD8b/full.png

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
MensionXL schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:33:
Regelmatig krijgt m'n tweede downstream receiver een lagere SNR en power binnen ten opzichte van de andere receivers.

[afbeelding]
Zelfde probleem heb ik in het verleden ook gehad. Bleek uiteindelijk een signaalprobleem wat werd veroorzaakt door een knik in de buitenkabel. Na vervanging was bij mij het probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:35

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik word hier weer eens knettergek van UPC:

Elke 10-15min valt de verbinding voor 30-60 seconden weg.
UPC modem is in die tijd wel te pingen en te browsen maar internet is helemaal weg, zowel bedraad als draadloos.

Dit is de 3e keer dat dit weer regelmatig optreed en de vorige 2 monteurs die vervolgens langskwamen hebben het dus duidelijk niet opgelost. Aangezien ik al aan modem nummer 3 zit heb ik het vermoeden dat daar het probleem niet zit. De monteurs die ik heb gehad zeiden ook al dat ze prima (uitstekende) waarden in de modem en hun test apparatuur zagen.

De problemen begonnen pas op te spelen toen ik een upgrade kreeg van 20mbit naar 100mbit. Daar hoorde een nieuwe modem bij en ik gok dat ik van DOCSIS 2 naar 3 ging?
De belasting van de lijn lijkt geen relatie te hebben; internet ligt eruit als ik veel download of helemaal niks.

Iemand een suggestie? Ik voel de bui al aankomen als ik UPC weer ga bellen en ze weer een monteur langs sturen die vervolgens bij mij geen oorzaak kan vinden.
En zolang er hier nog geen glasvezel ligt is overstappen niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MensionXL schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:33:

[afbeelding]
SNR is afstand signaal-ruis. Dus ofwel signaal op die frequentie komt selectief wat minder door, danwel is er op die frequentie af en toe meer ruis.

Normaliter zou ik eerder inzetten op beetje meer ruis (stoorzender), maar als je power ook 2dB zakt is dat overduidelijk oorzaak.

Dan nog: alle waardes blijven prima (sterker nog, je signaal komt eerder te sterk binnen dan te zwak, dus 2dB minder is juist beter), ik zie geen probleem. Ervaar jij op momenten dat je dit ziet problemen? Zo ja welke?
dôh schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Zelfde probleem heb ik in het verleden ook gehad. Bleek uiteindelijk een signaalprobleem wat werd veroorzaakt door een knik in de buitenkabel. Na vervanging was bij mij het probleem opgelost!
Ik gok dat jij wel problemen had, anders was er geen monteur gekomen en was hij al helemaal niet buiten gaan graven. Wat ging er bij jou mis?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
dion_b schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:55:Ik gok dat jij wel problemen had, anders was er geen monteur gekomen en was hij al helemaal niet buiten gaan graven. Wat ging er bij jou mis?
Bij mij was het zo dat ik al tijden op bepaalde zenders in op een specifieke frequentie geen / slecht beeld had. Daarnaast was een van de downstreams in mijn modem slecht. Gaf dezelfde schommelingen als het TV signaal weer. Na 4x een monteur op bezoek gehad te hebben, wist ik hem te overtuigen dat er toch echt iets niet goed was met de buitenkabel. Nou hoefde er bij mij niet gegraven te worden, omdat ik in een appartement woon.

De monteur heeft toentertijd de kabel ergens doorgeknipt om te meten of het signaal op die plek wel goed was, wat het geval was. Daarop is het stuk vanaf daar tot aan het AOP vervangen. Overigens heb ik dit zelf gedaan en niet de monteur. Er bleek een breuk in de koperen kern te zitten door een te scherpe bocht, welke het signaal verstoorde. Dit is bij Ziggo geweest en niet bij UPC.

Is niet de meest sexy oplossing geweest, maar wel functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
dôh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 07:43:
[...]

Bij mij was het zo dat ik al tijden op bepaalde zenders in op een specifieke frequentie geen / slecht beeld had. Daarnaast was een van de downstreams in mijn modem slecht. Gaf dezelfde schommelingen als het TV signaal weer. Na 4x een monteur op bezoek gehad te hebben, wist ik hem te overtuigen dat er toch echt iets niet goed was met de buitenkabel. Nou hoefde er bij mij niet gegraven te worden, omdat ik in een appartement woon.

De monteur heeft toentertijd de kabel ergens doorgeknipt om te meten of het signaal op die plek wel goed was, wat het geval was. Daarop is het stuk vanaf daar tot aan het AOP vervangen. Overigens heb ik dit zelf gedaan en niet de monteur. Er bleek een breuk in de koperen kern te zitten door een te scherpe bocht, welke het signaal verstoorde. Dit is bij Ziggo geweest en niet bij UPC.

Is niet de meest sexy oplossing geweest, maar wel functioneel.
Breuk in kern... waren ws de lage frequenties die problemen gaven. Altijd grappig om te zien hoe alle high-tec spul nog steeds met de voeten in de modder aan de praat gehouden moeten worden :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
dion_b schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:09:
[...]

Breuk in kern... waren ws de lage frequenties die problemen gaven. Altijd grappig om te zien hoe alle high-tec spul nog steeds met de voeten in de modder aan de praat gehouden moeten worden :)
Dat klopt inderdaad, TV frequent op 172Mhz was niet goed, is inderdaad een vrij lage. De modem frequentie lag rond de 392Mhz. Gelukkig werkt nu alles als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dion_b schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:55:
[...]

SNR is afstand signaal-ruis. Dus ofwel signaal op die frequentie komt selectief wat minder door, danwel is er op die frequentie af en toe meer ruis.

Normaliter zou ik eerder inzetten op beetje meer ruis (stoorzender), maar als je power ook 2dB zakt is dat overduidelijk oorzaak.

Dan nog: alle waardes blijven prima (sterker nog, je signaal komt eerder te sterk binnen dan te zwak, dus 2dB minder is juist beter), ik zie geen probleem. Ervaar jij op momenten dat je dit ziet problemen? Zo ja welke?
Met het internet geen problemen, met digitale tv wel: zo'n 5x per avond zie ik dat het beeld eventjes blijft hangen en gemiddeld 3x per week krijg ik een blauw scherm met de bekende signaalsverliesmelding... Voordat ik de lagere signaalsterkte opmerkte, had ik vrijwel geen last van de tv storingen... :)

Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen? Een (retourgeschikte) versterker ertussen zetten? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 27-01-2014 13:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Sinds afgelopen week overgestapt van een 120/10 power naar een 200/20 zakelijk abonnement.
Helaas en blijkbaar onvermijdelijk dus ook een nieuwe modem gekregen. Ik moet dus mijn oude betrouwbare EPC3212+Routerboard gaan vervangen door een EPC3925.

Wat blijkt, heeft de zakelijke abbo config van de EPC3925 geen bridgemodus. :(
Volgens klantenservice kan dit alleen als ik een pakket van 5 vaste IP adressen bestel. Naast dat het 10euro per maand kost, beetje onzinnig, de 4 extra adressen heb ik namelijk niet nodig, zonde van de toch al schaarse nummers.

Zijn er nog truken/hacks die uitgevoerd kunnen worden op de EPC3925 met de zakelijke UPC config ?
Want vrijwel alles wat je kunt vinden gaat over onofficiële bridge mode op de EPC3925 uit de tijd dat dit nog niet mogelijk was bij de particuliere aansluitingen van UPC. (kan nu wel)
Maar intussen zijn de firmwares vernieuwd en werkt de oude HTML injectie niet meer.

DMZ aanzetten, alles forwarden naar mijn eigen router, ja kan, nee wil ik niet, dubbele nat enz.

Heb er nog een kleine hoop op dat misschien iemand bij UPC mijn oude modem wil activeren op de nieuwe zakelijke aansluiting. Technisch gezien zou het namelijk geen bezwaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 17:00
Wij hebben dit 'opgelost' door inderdaad dat 5 IP adressen abonnement af te nemen, stelletje afzetters zijn het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Met het internet geen problemen, met digitale tv wel: zo'n 5x per avond zie ik dat het beeld eventjes blijft hangen en gemiddeld 3x per week krijg ik een blauw scherm met de bekende signaalsverliesmelding... Voordat ik de lagere signaalsterkte opmerkte, had ik vrijwel geen last van de tv storingen... :)

Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen? Een (retourgeschikte) versterker ertussen zetten? 8)7
Hoogstwaarschijnlijk niet. Je signaal is namelijk al sterker dan nominaal.

Klinkt alsof je ofwel een breuk in kabel (of connector) hebt zoals hierboven, danwel dat er een stoorsignaal binnenkomt op een kabel danwel connector.

Wat je bovenal moet achterhalen is waar het fout gaat, specifieker of het bij jou binnen is of buiten. Is het binnen, dan kun (en moet) je het zelf traceren door een voor een componenten uit te sluiten cq te vervangen indien nodig. Is het buiten, dan kun jij er niets aan doen en zal UPC er iets aan moeten doen (en moet je contact opnemen).

Kortom probeer een avondje met één apparaat (ofwel modem danwel DTV decoder) direct op je overnamepunt te aan te sluiten (dus zonder splitters, versterkers, wat dan ook ertussen) en kijk of het nog steeds gebeurt. Zo ja: UPC contacteren, zit niets anders op. Zo nee: stap voor stap (avond voor avond...) dingen aansluiten tot je vindt waar het fout gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:25
Ik wil dus overstappen op UPC, liefst zsm alleen zitten we nu net met de Fusie met Ziggo. Heeft iemand enige informatie hoelang het gaat duren tot de fusie doorgevoerd wordt en of het wel verstandig is om nu over te stappen?

Niemand kan natuurlijk de prijzen voorspellen maar toch, ben wel benieuwd hoe ik uiteindelijk beter uit zal komen. Geloof dat over het algemeen de prijs/kwaliteit van Ziggo beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Wordt het op Nederlands gebied gedaan moet je minimaal aan een jaar denken.
Wordt er op Europees niveau gekeken kan het nog wel langer duren.
Goedkeuring duurt minimaal 34 weken (zo uit mijn hoofd), en dan zijn ze nog niet begonnen met integreren, aanpassen, etc, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 06:46

Animal_X

Rodin

Meer mensen met een Cisco 8485 en het probleem dat op sommige zenders aan de bovenkant van het beeld een hinderlijke doorbroken witte streep zit? O.a. bij Film 1..

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Animal_X schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:47:
Meer mensen met een Cisco 8485 en het probleem dat op sommige zenders aan de bovenkant van het beeld een hinderlijke doorbroken witte streep zit? O.a. bij Film 1..
Geen idee, maar dit is dan ook een internet vragen & problemen topic :o

Allicht deze gemist: UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maarten0009 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:27:
Ik wil dus overstappen op UPC, liefst zsm alleen zitten we nu net met de Fusie met Ziggo. Heeft iemand enige informatie hoelang het gaat duren tot de fusie doorgevoerd wordt en of het wel verstandig is om nu over te stappen?

Niemand kan natuurlijk de prijzen voorspellen maar toch, ben wel benieuwd hoe ik uiteindelijk beter uit zal komen. Geloof dat over het algemeen de prijs/kwaliteit van Ziggo beter is...
Verwachting is maart dit jaar en anders ergens richting de zomer. Aandeelhouders moeten nog wel akkoord geven. Goedkeuring lijkt mij geen issue aangezien ze toch een los verzorgingsgebied hebben.

In principe zou een overstap geen kwaad kunnen, bij een eventuele fusie zullen ze de abonnementen niet zomaar kunnen aanpassen (ivm vrijheid tot opzeggen bij klant, bij een negatieve prijswijziging heb je dit recht, tussen haakjes: officieel mits het boven het inflatiegemiddelde uitkomt van hetzelfde jaar) en ik denk toch wel dat ze dat liever niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 08:27
Anoniem: 555713 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:36:
[...]

Verwachting is maart dit jaar en anders ergens richting de zomer. Aandeelhouders moeten nog wel akkoord geven. Goedkeuring lijkt mij geen issue aangezien ze toch een los verzorgingsgebied hebben.

In principe zou een overstap geen kwaad kunnen, bij een eventuele fusie zullen ze de abonnementen niet zomaar kunnen aanpassen (ivm vrijheid tot opzeggen bij klant, bij een negatieve prijswijziging heb je dit recht, tussen haakjes: officieel mits het boven het inflatiegemiddelde uitkomt van hetzelfde jaar) en ik denk toch wel dat ze dat liever niet hebben.
De overname is tussen maart en de zomer rond. Mits aandeelhouders en toezichthouders akkoord zijn. Dan vind de daadwerkelijke overname plaats en dan moet er nog gestart worden met de daadwerkelijke fusie. Verwachting is dat pas begin volgend jaar echte verandering merkbaar zijn. Technisch en administratief verschillen UPC en Ziggo enorm van elkaar en dat moet eerst in elkaar geintegreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Maakt iig geen ene drol uit voor abonnementskeuze nu. Als tzt iets verandert, heb je op dat moment recht op te zeggen zoals bij iedere andere abonnementswijziging. Dus gewoon nu kiezen op basis van wat nu beschikbaar is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 18-03 07:45
Ik heb een vraagje! Ik heb nu Internet via UPC (tenminste vrijdag als het aangezet wordt). Ik weet al dat ik op zolder slecht bereik met wifi upc zal hebben.

Nu heb ik van XS4ALL nog een Fritsbox 7340 (laatste firmware) op zolder staan. In dat modem zie ik de optie repeater staan. Kan ik mijn UPC WIFI via die fritzbox via wifi op die manier gaan gebruiken op zolder? En ook de bedraade desktop via de frizbox op zolder?

Tussen de router van UPC een Technicolor TC7200 die in de meterkast staan en de Fritzbox op zolder kan ik geen ethernetkabel trekken (gewoon veel boorwerk).

Is het dus mogelijk om het wifi signaal via deze optie in de Fritzbox te versterken? Want ik heb een heleboel gelezen maar ik wordt er echt niet wijs uit. btw ik heb een 3 in 1 pakket van UPC met 120 MB snelheid van internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mouse_NL op 29-01-2014 21:49 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
1) Als je bij voorbaat weet dat je op zolder geen goede verbinding gaat hebben, woon je hoogstwaarschijnlijk in een huis met betonnen vloeren en/of laminaat met isolatielaag eronder.

Nu, gaat een repeater die vloeren wegnemen? Of magisch je signaal erdoor teleporteren? Niet echt he. Dan weet je je antwoord al. Mogelijk kun je marginaal wat verbeteren door een slimme plaatsing ervan, maar het gaat niet verschil als dag en nacht uitmaken, hooguit tussen nacht en eerste schemering.

2) Je hebt het over de repeater op zolder plaatsen. Weet je wel wat een repeater doet? Het vangt signaal op van je AP en zendt het weer uit. Heeft het dan zin om de repeater te plaatsen waar het signaal het slechtst is? Nope. Een repeater moet je juist halverwege plaatsen op een locatie met zo goed mogelijk signaal om enigszins effect te hebben, en dat is in een gemiddelde NL eengezinswoning in de overloop/het traphuis op 1e verdieping. Dus als je geen kabels door vloeren heen wilt hebben kun je ook niet de desktop op zolder erop aansluiten :o

En hoe dan ook, bedenk dat een repeater zelfs bij perfect signaal je snelheid halveert. Je gaat sowieso met 2.4GHz moeten werken (want anders kun je zelfs op 1e verdieping waar de repeater staat niets ontvangen), dan heb je in de buurt van de modem max 80Mbps, op 1e verdieping zal de repeater als het meezit 20Mbps ontvangen. Dat halveert hij gelijk waardoor je daar nog maar 10Mbps gaat krijgen, als je op zolder 5Mbps overhoudt mag je erg blij zijn. Beetje jammer van je 120Mbps dan :X

Vaste PCs verdienen gewoon vaste verbindingen, en alleen met ethernet of moca kom je in de buurt van je 120Mbps. Boren helemaal niet nodig als je beetje slim bent. Kabels via traphuis leggen. Dat kan zelfs buiten zicht als je ze onderop de traptreden monteert. Dit staat trouwens geheel los van je provider, ook met VDSL of glas zou je hier tegenaan lopen, omgekeerd heb je dus bij evt latere providerwissel hier ook profijt van. Ga nou niet met repeaters (of powerline) aanmodderen, wordt niemand blij van.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
dion_b schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:44:
1) Als je bij voorbaat weet dat je op zolder geen goede verbinding gaat hebben, woon je hoogstwaarschijnlijk in een huis met betonnen vloeren en/of laminaat met isolatielaag eronder.

Nu, gaat een repeater die vloeren wegnemen? Of magisch je signaal erdoor teleporteren? Niet echt he. Dan weet je je antwoord al. Mogelijk kun je marginaal wat verbeteren door een slimme plaatsing ervan, maar het gaat niet verschil als dag en nacht uitmaken, hooguit tussen nacht en eerste schemering.

2) Je hebt het over de repeater op zolder plaatsen. Weet je wel wat een repeater doet? Het vangt signaal op van je AP en zendt het weer uit. Heeft het dan zin om de repeater te plaatsen waar het signaal het slechtst is? Nope. Een repeater moet je juist halverwege plaatsen op een locatie met zo goed mogelijk signaal om enigszins effect te hebben, en dat is in een gemiddelde NL eengezinswoning in de overloop/het traphuis op 1e verdieping. Dus als je geen kabels door vloeren heen wilt hebben kun je ook niet de desktop op zolder erop aansluiten :o

En hoe dan ook, bedenk dat een repeater zelfs bij perfect signaal je snelheid halveert. Je gaat sowieso met 2.4GHz moeten werken (want anders kun je zelfs op 1e verdieping waar de repeater staat niets ontvangen), dan heb je in de buurt van de modem max 80Mbps, op 1e verdieping zal de repeater als het meezit 20Mbps ontvangen. Dat halveert hij gelijk waardoor je daar nog maar 10Mbps gaat krijgen, als je op zolder 5Mbps overhoudt mag je erg blij zijn. Beetje jammer van je 120Mbps dan :X

Vaste PCs verdienen gewoon vaste verbindingen, en alleen met ethernet of moca kom je in de buurt van je 120Mbps. Boren helemaal niet nodig als je beetje slim bent. Kabels via traphuis leggen. Dat kan zelfs buiten zicht als je ze onderop de traptreden monteert. Dit staat trouwens geheel los van je provider, ook met VDSL of glas zou je hier tegenaan lopen, omgekeerd heb je dus bij evt latere providerwissel hier ook profijt van. Ga nou niet met repeaters (of powerline) aanmodderen, wordt niemand blij van.
Ik heb nu reeds de ADSL moden Fritzbox 7340 in mijn trapgat hangen zodat ik op zolder Wifi en 1 bedraade aansluiting heb en daardoor ook WIFI in de woonkamer beneden. Dus hij staat al op een strategische plek. Dat modem heeft de mogelijkheid om als repeater voor een ander modem te werken. En niet als Base station. Aangezien het modem niet terug hoef dacht ik dan gebruik ik het op deze manier maar dat raad je dus af?

Een kabel door het huis trekken is strategisch niet mogelijk. Het enige wat ik nog kan doen is een telefoonkabel uit de leiding trekken die naar de zolder gaat en dan een ethernetkabel vanuit de meterkast naar boven trekken. Ik heb dit nog nooit gedaan dus als iemand zich in Saendelft (assendelft) geroepen vorelt mag die het graag komen doen.

Dan kan ik denk ik wel op die mannier ipv met een router met een switch kan gaan werken en dan alles op zolder bedraad aanleggen? Is het dan zo dat ik dus de switch met een ethernetkabel in 1 van de lanpoorten van het modem van UPC kan zetten en dan het andere uiteinde in de switch. Of werkt dat niet zo makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat werkt zeker zo makkelijk, en een buis heb je al liggen? Komop ik zou het wel weten :)
Goed aan elkaar vastmaken, tapen evt wat vaseline en gaan maar. (Ik zal maar niet trekken maar zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Jim423 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:12:
Dat werkt zeker zo makkelijk, en een buis heb je al liggen? Komop ik zou het wel weten :)
Goed aan elkaar vastmaken, tapen evt wat vaseline en gaan maar. (Ik zal maar niet trekken maar zeggen).
Ik ga morgen die man van UPC even polsen of hij ervoor in is om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
* dion_b ziet beeld van tweaker die verlekkerd op monteur afstapt met pot vaseline en kabels en vraagt of hij ervoor in is :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Sterker nog UPC monteurs moeten het doen als de klant erom vraagt, De monteur hoeft alleen niet te boren en verstopte leidingen te ontstoppen, maar kabels door vrije leidingen trekken wel. Daar hebben ze ook spullen voor bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:32
dion_b schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:33:
* dion_b ziet beeld van tweaker die verlekkerd op monteur afstapt met pot vaseline en kabels en vraagt of hij ervoor in is :+
_/-\o_
You sir, just made me laugh... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 21:30
MediaZoo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:51:
Sterker nog UPC monteurs moeten het doen als de klant erom vraagt, De monteur hoeft alleen niet te boren en verstopte leidingen te ontstoppen, maar kabels door vrije leidingen trekken wel. Daar hebben ze ook spullen voor bij zich.
echter zal dat wel geld kosten, €60 om precies te zijn + materiaal kosten :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razenko schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:44:
[...]

echter zal dat wel geld kosten, €60 om precies te zijn + materiaal kosten :)
+€15,- voor elk aanvullend kwartier, €60,- geldt alleen voor het eerste uur. Wel thuis zijn, anders kost het je nog eens €35,- aan voorrijkosten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Niemand die in Saendelft woont die een kabel wilt trekken voor mij? Ik heb de apparatuur niet. Dus als iemand het echt kan ben ik zeer geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Hey mensen,

Net een het power abbo van UPC bestelt, nog eventjes wachten tot KPN is afgelopen maar als het goed is is dat allemaal geregeld met de overstapservice.

Nu heb ik dus sinds ik me kan herinneren me hele leven internet via ADSL gehad dus ik heb nog nooit apparatuur aangesloten aan een coax aansluiting (zo heet dat toch? dat ronde bolletje in de muur? :) ).

Ik heb even bij UPC gekeken hoe dat aansluit etc. Dus ik krijg een kabel die in een splitter gaat en dan telefoon, tv en internet splitst. Is het hierdoor mogelijk je eigen Router te gebruiken? Bij KPN hadden we altijd de beruchte Xperia box ( rampzalig ding) maar bij UPC krijg je alles los?

En is de kwaliteit van de router die UPC mee levert goed? Of kunnen we beter zelf eentje kopen, we willen graag eentje die een sterk wifi signaal geeft omdat er vaak draadloos op zolder wordt geïnternet met laptops.

Reacties zeer gewardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

@Maarten0009
Goed zo, van deze overstap ga je vast blij worden. :)

Je moet even goed uitzoeken waar de kabel het huis binnenkomt, is vaak in de meterkast of ergens aan de voorzijde van het huis.
Je zult van UPC zeer waarschijnlijk een modem met ingebouwde router krijgen (dus 1 apparaat bestaand uit het modem en een router die ook de WIFI voor zijn rekening neemt), deze moet je zo kort mogelijk op de plek waar de kabel binnenkomt aansluiten.

Vaak zie je dat het WIFI bereik niet genoeg is voor het hele huis.
Verstandig is dan om zelf een losse router (of een Access Point) te kopen en deze bekabeld met UTP bekabeling Cat5e of Cat6 als Access Point (AP) op de 1e of 2e verdieping aan te sluiten op je nieuwe UPC modem. Zo maak je naast de UPC modem/router een 2e WIFI verbinding en heb je een beter bereik.
Ik heb hetzelfde UPC pakket als jij en gebruik de populaire en niet te dure pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
als Access Point.
Valt hier genoeg over te lezen.

Vaste PC's sluit je bij voorkeur bekabeld aan en dan haal je de 120/6 snelheid prima.
WIFI is voor laptops, tablets en telefoons. Als je het goed instelt haal je met WIFI tussen de 40 en 60 Mbit/s met de bovenstaande router.
Vragen altijd welkom.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 249065 op 31-01-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Anoniem: 249065 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:19:
@Maarten0009

Je moet even goed uitzoeken waar de kabel het huis binnenkomt, is vaak in de meterkast of ergens aan de voorzijde van het huis.
Je zult van UPC zeer waarschijnlijk een modem met ingebouwde router krijgen (dus 1 apparaat bestaand uit het modem en een router die ook de WIFI voor zijn rekening neemt), deze moet je zo kort mogelijk op de plek waar de kabel binnenkomt aansluiten.

Verstandig is dan om zelf een losse router (of een Access Point) te kopen en deze bekabeld met UTP bekabeling Cat5e of Cat6 als Access Point (AP) op de 1e of 2e verdieping aan te sluiten op je nieuwe UPC modem. Zo maak je naast de UPC modem/router een 2e WIFI verbinding en heb je een beter bereik.
Ik heb hetzelfde UPC pakket als jij en gebruik de populaire en niet te dure pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
als Access Point.

Vaste PC's sluit je bij voorkeur bekabeld aan en dan haal je de 120/6 snelheid prima.
WIFI is voor laptops, tablets en telefoons. Als je het goed instelt haal je met WIFI tussen de 40 en 60 Mbit/s met de bovenstaande router.
Vragen altijd welkom.
Ten eerste bedankt voor alle uitleg _/-\o_ ! Zelf zit ik op zolder met een pc via van die KPN stekkerdoosjes waar ethernet kabeltjes ingaan ( powerline geloof ik), enig idee of deze dingen dezelfde snelheid als direct bedraad halen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31
Anoniem: 249065 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:19:
@Maarten0009

als Access Point.

Vragen altijd welkom.
Wauw, ik heb letterlijk vijf minuten geleden dezelfde router gekocht.
Verder heb ik precies dezelfde setup.
Ik neem aan dat jij ook de Technicolor TC7200 hebt?
Ik vroeg me namelijk af of het Wifi signaal nog werkzaam is als je het modem op bridged mode hebt staan. Ik zie hem namelijk wel nog steeds in mijn lijst van mijn telefoon, maar het lijkt alsof ik er niet mee kan verbinden.

Kan dit sowieso niet of is er nog een manier om dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik wil namelijk proberen toch de 5ghz band van het UPC modem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
maarten0009 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:17:
[...]

Ten eerste bedankt voor alle uitleg _/-\o_ ! Zelf zit ik op zolder met een pc via van die KPN stekkerdoosjes waar ethernet kabeltjes ingaan ( powerline geloof ik), enig idee of deze dingen dezelfde snelheid als direct bedraad halen?

Alvast bedankt :)
Heb hier ook de powerline. Performance tussen woonkamer en zolder is 40mbit en goed genoeg voor mij. Als ik de powerline in ander stopcontact stop werd performance gehalveerd dus wel even goed kijken/testen wat de beste plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Zinloos1 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:33:
[...]

Ik vroeg me namelijk af of het Wifi signaal nog werkzaam is als je het modem op bridged mode hebt staan. Ik zie hem namelijk wel nog steeds in mijn lijst van mijn telefoon, maar het lijkt alsof ik er niet mee kan verbinden.

Kan dit sowieso niet of is er nog een manier om dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik wil namelijk proberen toch de 5ghz band van het UPC modem te gebruiken.
Nee, geen WiFi meer in bridge (daarom bridge). Zeker een iPhone? Die onthoudt om een of andere reden de SSIDs als 'actief' zag ik laatst. Ah excuus. Corrected by MediaZoo.

De UPC router is single-band: of 2.4 of 5GHz. Niet beiden. Wil je dat wel, kun je beter een WDR4300 kopen ipv de 1043.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
de TC7200 laat zn wifi aan staan in bridge. Die moet je met de hand alsnog uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ah, oké. Dan ga ik hem handmatig uitzetten.
Tenminste, als ik eindelijk weer in mag loggen.
Hij zegt al de hele dag dat er al een sessie loopt en ik niet in kan loggen, terwijl dat niet het geval is.
Ik zal straks het modem maar een reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Zinloos1 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:19:
Ah, oké. Dan ga ik hem handmatig uitzetten.
Tenminste, als ik eindelijk weer in mag loggen.
Hij zegt al de hele dag dat er al een sessie loopt en ik niet in kan loggen, terwijl dat niet het geval is.
Ik zal straks het modem maar een reset geven.
Moet je even naar de logout pagina surfen. Ik weet um zo niet meer van buiten, maar was eenvoudig te vinden.
Als het login.nogwat is, is het logout.nogwat. Als het paginablabla?login is, is het paginablabla?logout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ja, het gekke is dat dat dus ook niet werkt.
Ik ben gewoon nergens meer ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Als je modem in bridge staat werkt 192.168.100.1 als login pagina. Als die niet werkt ff een speld zoeken en je modem resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zinloos1 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:33:
[...]
Wauw, ik heb letterlijk vijf minuten geleden dezelfde router gekocht.
Verder heb ik precies dezelfde setup.
Ik neem aan dat jij ook de Technicolor TC7200 hebt?
Ik heb van UPC 2 jaar geleden de Cisco EPC3208 gekregen. Dit is alleen een modem en geen router.
Ben daar blij mee, het ding is zeer stabiel, staat in de meterkast en haalt de nieuwe snelheid 120/6 prima.
In de buurt van de meterkast hebben we geen WIFI nodig, ik heb achter het modem een Netgear WNDR3700v2 als router
pricewatch: Netgear WNDR3700
in het voorhuis hangen.Ook zeer stabiel en 2.4 en 5GHZ.
De eerder genoemde
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
gebruik ik als Access Point in het achterhuis. We zijn geen hardcore downloaders van films, pas alle films van Bond, James Bond gedownload. De TP-Link was vervolgens de enige die wel een restart kon gebruiken. Komt een paar keer per jaar voor, voor het geld een prima router met goed bereik.

Onlangs een nieuwe Macbook Pro gekocht welke over snelle Wifi (AC) hardware beschikt.
Ga de TP-Link vervangen of nog een extra Access Point aansluiten. Op de shortlist staan voorlopig de:
pricewatch: Asus RT-AC66U
en de:
pricewatch: Netgear R6300
Het heeft geen haast, met name omdat ik de indruk heb dat de AC apparatuur en de firmware van deze routers nog niet uitontwikkeld is.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 249065 op 01-02-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Anoniem: 249065 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:42:
[...]

Ik heb van UPC 2 jaar geleden de Cisco EPC3208 gekregen. Dit is alleen een modem en geen router.
Ben daar blij mee, het ding is zeer stabiel, staat in de meterkast en haalt de nieuwe snelheid 120/6 prima.
In de buurt van de meterkast hebben we geen WIFI nodig, ik heb achter het modem een Netgear WNDR3700v2 als router
pricewatch: Netgear WNDR3700
in het voorhuis hangen.Ook zeer stabiel en 2.4 en 5GHZ.
De eerder genoemde
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
gebruik ik als Access Point in het achterhuis. We zijn geen hardcore downloaders van films, pas alle films van Bond, James Bond gedownload. De TP-Link was vervolgens de enige die wel een restart kon gebruiken. Komt een paar keer per jaar voor, voor het geld een prima router met goed bereik.
Heb je dan in deze combinatie 2 SSID's of zet je de eerste als kloon gewoon door. Want dat wil ik namelijk niet ik zou graag 1 WIFI netwerk hebbe0n (verdeeld over 2 apparaten). Want ik zit met mijn draadloze printer die dan op een andere WIFI zou zitten als mijn laptops beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik 2 verschillende SSID's met dezelfde wachtwoorden (daar hebben we er al genoeg van om te onthouden).
Heb als enorme Alpha veel gehad aan de volgende Tutorial:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
1 SSID gebruiken kan volgens mij ook prima, gebruik dan niet dezelfde kanalen op beide apparaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 249065 op 01-02-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Anoniem: 249065 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:59:
Ik gebruik 2 verschillende SSID's met dezelfde wachtwoorden (daar hebben we er al genoeg van om te onthouden).
Ik heb als enorme Alpha veel gehad aan de volgende Tutorial:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
1 SSID gebruiken kan volgens mij ook prima, gebruik dan niet dezelfde kanalen op beide apparaten.
Thnx ik ben nu in onderhandeling met iemand die de kabel kan trekken en dan dump ik een switch daar op zolder. Op dit moment redt ik het nog net met een repeatertje die ik bij de ALDI gekocht had.Daar mee kan ik tenminste een WIFI signaal op zolder creëren.

Ik hoop dat ik volgende week een ethernet kabel heb liggen; Heeft iemand nog een goede tip mbt een switch? Die van UPC zijn tussen de 35 en 40 euro van het merk Netgear. Daarop kan je nog 20% korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Succes met de kabels!
Heb zelf deze switch:
pricewatch: Netgear Prosafe GS105
Degelijk en zonder fratsen, doet wat ie moet doen goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 249065 op 01-02-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Anoniem: 249065 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:35:
Succes met de kabels!
Heb zelf deze switch:
pricewatch: Netgear Prosafe GS105
Degelijk en zonder fratsen, doet wat ie moet doen goed.
5 is te weinig ik heb op zolder:

- Desktop
- Printer (Canon MX 515)
- 3 spelcomputers (straks 4)
- Mobiele (werk) Laptop

Dus met een 8 poorts kom ik al verder. Ik heb mijn oog op deze laten vallen. TP-LINK TL-SG1008D een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reviews al gelezen?
De TP-Link lijkt me prima.
Zou zelf een 10-tje meer betalen en gaan voor de:
pricewatch: Netgear Prosafe GS108E
die ook bij UPC wordt aangerecommandeerd. ;)
http://accessoires.upc.nl...rnet1/Routers_en_switches
Metalen behuizing en levenslange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Anoniem: 249065 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:55:
Reviews al gelezen?
De TP-Link lijkt me prima.
Zou zelf een 10-tje meer betalen en gaan voor de:
pricewatch: Netgear Prosafe GS108E
die ook bij UPC wordt aangerecommandeerd. ;)
http://accessoires.upc.nl...rnet1/Routers_en_switches
Metalen behuizing en levenslange garantie.
Een switch is een switch in dit geval.
TP-Link heeft ook een metalen versie: pricewatch: TP-Link TL-SG108 maar dat maakt alleen uit voor het uiterlijk, niet voor de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Bosmonster

*zucht*

Weet iemand of het mogelijk is zelf een modem/router aan te schaffen en te gebruiken? Of kan alleen het door UPC geleverde modem gebruikt worden? Hiervoor had ik ADSL en daar kon dat wel gewoon.

Heb nu een technicolor oid, maar dat ding is nogal brak (moet zeer regelmatig resetten) en zeer beperkt in de mogelijkheden.

Ik geef liever iets meer uit en koop een kwalitatief goede router.

Hoeft overigens geen wifi en onzin ingebouwd te zitten. Gebruik een time capsule met ac-wifi erachter (momenteel in bridge-modus).

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 06-02-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan de bestaande niet vervangen, wat wel kan is een andere router erachter hangen en alles door laten sluizen naar de nieuwe router.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mjah daar heb ik niet zoveel aan als het die technicolor is die elke keer stom doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Als je um in bridge zet kun je een eigen router gebruiken en doet ie niet "brak". Als dat wel is, moet je een nieuwe aanvragen. Maar die kans is klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah op die fiets. Dus de technicolor in bridge ipv andersom. Zou ik eens kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 17:00
Moet zeggen dat ik met de TC7200 nog geen enkel probleem heb ervaren, behalve dan dat je er aan moet denken om uit te loggen als je in de admin interface bent geweest :P
Misschien een nieuwe aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mjah kan, maar er zijn ook wel issues hier in de wijk, daar kan het ook aan liggen dat ie af en toe over de rooien gaat. Betaal al een jaar lang maar 50% van het abo-bedrag als compensatie, wat dan wel weer netjes is.

Verder vind ik het irritant dat ik geen mogelijkheid heb om specifieke ip-adressen te koppelen aan mac-adressen. Dit kon met het vorige modem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Daarom, dat ding alleen laten modem-en, dus in bridge mode zetten en zelf een router kopen met features die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
Kan iemand mij uitleggen of er een technische reden is waarom bij een zakelijk account met 1 IP adres het Cisco epc3925 modem niet in bridge gezet zou kunnen worden? Het kan wel wanneer je 5 ip adressen afneemt (10,- p/m extra).

UPC zegt: "Om een modem in bridge modus te kunnen krijgen bij de particuliere markt gaat de modem gewoon een nieuwe lease aanvragen via een ander IP adres. Omdat wij bij zakelijk alleen 1 of 5 vaste adressen hebben is deze werking van de firmware niet mogelijk. Wij bieden het op deze manier wegens de firmware die op het modem draait. Het is in de zakelijke markt niet gewoon om met andere blokken dan 1 of 5 IP adressen te werken. Dus vandaar de keuze en ja , het is een technische kwestie bij 5 IP omdat dan de firmware deze situatie mogelijk maakt."

De setting in de router heet overigens "Dual IP". Ik zou graag het verband snappen van deze beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Omdat je modem bij vast IP zelf RIP doet, schakel je de routerfunctie uit dan raak je ook RIP en dus je vaste IP kwijt. Dan nog, het zou alleszins mogelijk zijn technisch gezien om het op dezelfde manier als ze bij 5-IP (wat ook geen bridge is...) te gebruiken, maar dan kun je niet meer met DHCP werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Als ik eerst met Ookla's Speedtest netjes zo'n 200 ~ 205 Mbit haalde, maar nu de afgelopen 2 dagen niet verder dan zo'n 165 Mbit kom, waar zou dat dan aan kunnen liggen?

De monteur is langsgeweest omdat een klantenservicemedewerker vond dat mijn signaal "af en toe wegviel / zwak was" (zelf had ik die ervaring niet, want ik haalde de 200 Mbit, maargoed, omdat hij erop aandrong om toch "voor de zekerheid" een monteur langs te sturen na installatie) maar die monteur gaf aan dat alles prima in orde was met doormeten. Ik snap het niet meer?

Ik heb alles bekabeld aangelegd met een gloednieuw Gigabit netwerk, CAT6 100% koper kabels, icm. TP-Link 4300 router.

Wat voor tests / checks / tweaks zou ik nog kunnen doen? Anders maar weer de klantenservice bellen?

[ Voor 12% gewijzigd door honmashinsei op 08-02-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

kthxbye schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:27:
Wat voor tests / checks / tweaks zou ik nog kunnen doen? Anders maar weer de klantenservice bellen?
Probeer deze test.
http://www.bbned.nl/speedtest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Dergelijke speedtests zijn niet echt representatief bij hogere snelheden. Ik haal daar bv 12Mbit, terwijl ik toch echt een 120Mbit pakket heb (en haal). De test is ook heel kort en dat is ook niet echt representatief. Op kantoor haal ik op die test 910Mbit, wat op zich wel klopt overigens.

Beste resultaten haal je met de Ookla speedtestservers die v3 draaien. Bv speedtest.operator.nl , upc speedtest, ziggo speedtest oid.

In het geval van kthxbye zou ik eens
a. testen direct op de modem, dus zonder router
b. andere pc/laptop testen om zn eigen pc/laptop/nic uit te sluiten
c. op een rustig tijdstip testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 20:36
Luitjes,

Ik heb een probleempje. Als ik mijn tv bekabled aansluit op de tc7200 dan valt om de 5 seconde de verbinding weg. Draadloos is de verbinding wel stabiel.
Nou vroeg ik me af wat het probleem kan zijn, als ik mijn ps4 in dezelfde poort en met dezelfde kabel aansluit heb ik hier geen last van.
Mijn gedachte was om een ping test uit te voeren op mn laptop bekabled in dezelfde poort, waarmee ik kan uitsluiten dat het niet aan de modem ligt, of zie ik dit verkeerd?

Wat kan het anders zijn, iemand ideetjes?
TV is gloednieuw dus ik acht de kans minimaal dat deze het probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 21:30
Mnup_1 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:33:
Luitjes,

Ik heb een probleempje. Als ik mijn tv bekabled aansluit op de tc7200 dan valt om de 5 seconde de verbinding weg. Draadloos is de verbinding wel stabiel.
Nou vroeg ik me af wat het probleem kan zijn, als ik mijn ps4 in dezelfde poort en met dezelfde kabel aansluit heb ik hier geen last van.
Mijn gedachte was om een ping test uit te voeren op mn laptop bekabled in dezelfde poort, waarmee ik kan uitsluiten dat het niet aan de modem ligt, of zie ik dit verkeerd?

Wat kan het anders zijn, iemand ideetjes?
TV is gloednieuw dus ik acht de kans minimaal dat deze het probleem geeft.
nieuw is geen garantie, vergeet dat niet ..

maar waarom zou het het modem zijn?
je geeft zelf al aan dat als je de ps4 op dezelfde modem in dezelfde poort met dezelfde kabel aansluit, dat het dan wel goed werkt

de enige variabele in dit hele verhaal is je TV

PSN: Europhea

Als je TV twee LAN poorten heeft, wat volgens mij niet vaak voor komt, zou je eventueel kunnen uitsluiten of het wellicht in de LAN aansluiting van je TV zit....
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste