Sinds afgelopen week overgestapt van een 120/10 power naar een 200/20 zakelijk abonnement.
Helaas en blijkbaar onvermijdelijk dus ook een nieuwe modem gekregen. Ik moet dus mijn oude betrouwbare EPC3212+Routerboard gaan vervangen door een EPC3925.
Wat blijkt, heeft de zakelijke abbo config van de EPC3925
geen bridgemodus.

Volgens klantenservice kan dit alleen als ik een pakket van 5 vaste IP adressen bestel. Naast dat het 10euro per maand kost, beetje onzinnig, de 4 extra adressen heb ik namelijk niet nodig, zonde van de toch al schaarse nummers.
Zijn er nog truken/hacks die uitgevoerd kunnen worden op de EPC3925 met de zakelijke UPC config ?
Want vrijwel alles wat je kunt vinden gaat over onofficiële bridge mode op de EPC3925 uit de tijd dat dit nog niet mogelijk was bij de particuliere aansluitingen van UPC. (kan nu wel)
Maar intussen zijn de firmwares vernieuwd en werkt de oude HTML injectie niet meer.
DMZ aanzetten, alles forwarden naar mijn eigen router, ja kan, nee wil ik niet, dubbele nat enz.
Heb er nog een kleine hoop op dat misschien iemand bij UPC mijn oude modem wil activeren op de nieuwe zakelijke aansluiting. Technisch gezien zou het namelijk geen bezwaar zijn.