Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
Vandaag is het gelukt om naast mijn telefoonkabels, 3 mooie CAT 6 kabels te laten trekken. Zit nu op volle snelheid te werken. Ik moet zeggen mijn wifi is hier beneden gewoon aan het verspringen van laag naar hoog!

De ene keer 40 de andere keer net aan 20.

Zit nu te wachten op wat kabels voor op zolder, zodat alles op mijn 8 poorts switch kan. Gekozen voor de
TP-LINK TL-SG1008D. Is voor mij handiger dat ik niet de kabels voor heb zitten, maar juist achter!

[ Voor 38% gewijzigd door Mouse_NL op 15-02-2014 13:11 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

@Mouse_NL: mooi dat het gelukt is met de bekabeling, kabels heb je nooit genoeg. d:)b

Je WIFI spring verhaal is me niet helemaal duidelijk.
Neem aan dat het over een modem/router combinatie van je provider gaat (in de meterkast?) en dat het varieert tussen 20 Mbps en 40 Mbps (gemeten op zolder of beneden?).

Ga je een router als Access-Point op zolder inzetten? Zo ja, dan krijg je er nog wat extra poorten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Anoniem: 249065 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:16:
@Mouse_NL: mooi dat het gelukt is met de bekabeling, kabels heb je nooit genoeg. d:)b

Je WIFI spring verhaal is me niet helemaal duidelijk.
Neem aan dat het over een modem/router combinatie van je provider gaat (in de meterkast?) en dat het varieert tussen 20 Mbps en 40 Mbps (gemeten op zolder of beneden?).

Ga je een router als Access-Point op zolder inzetten? Zo ja, dan krijg je er nog wat extra poorten bij.
Ik heb met UPC zo een laag bereik qua WIFI. Ik heb nu op elke etage een bedraade lijn. Beneden een 5 poort Gigadbit switch en op zolder een 8 poort Gigabit switch.
Ik ben helemaal happy dat ik het na het trekken van de kabels heb kunnen aanleggen. Morgen even kijken waarom mijn consoles maar een connectie van 35 Mbps aangeven en niet veel hoger. Of is dat normaal bij PS 4 en 3 en XBOX 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
maar een connectie van Mbps aangeven en niet veel hoger
:?

Een connectie van *hoeveel* Mbps? Je schrijft erg ondiudelijk...

Verder heb je niet "met UPC" een laag WiFi-bereik, je hebt met een AP in de meterkast een laag bereik op andere verdiepingen in een modern huis met betonnen vloeren (wapening!) en geisoleerde vloeren. Het is onrealistisch om - met welke provider dan ook - te verwachten dat een enkel apparaat overal goede dekking geeft: het probleem ligt niet aan het apparaat maar aan de bouwmaterialen van je huis. Als je AP's aansluit op die Gb switches heb je overal prima WiFi.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
dion_b schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:39:
[...]

:?

Een connectie van *hoeveel* Mbps? Je schrijft erg ondiudelijk...

Verder heb je niet "met UPC" een laag WiFi-bereik, je hebt met een AP in de meterkast een laag bereik op andere verdiepingen in een modern huis met betonnen vloeren (wapening!) en geisoleerde vloeren. Het is onrealistisch om - met welke provider dan ook - te verwachten dat een enkel apparaat overal goede dekking geeft: het probleem ligt niet aan het apparaat maar aan de bouwmaterialen van je huis. Als je AP's aansluit op die Gb switches heb je overal prima WiFi.
Was even vergeten het getal erbij te zetten. En btw modem van UPC is qua WIFI gewoon minder krachtig. Ik had hiervoor een Fritzbox van XS4ALL en had praktisch over het hele huis dekking!

De bouwmaterialen in mijn huis zijn niet van gewapend beton als dusdanig, want de muren zijn binnen van Gibo- blokken. Ik doe het nu gelukkig met mijn vaste verbindingen/ Die halen de maximale snelheid heerlijk en effe op zolder mijn goedkoop repeatertje gezet. Dit om alleen voor mijn IPHONE en mijn PS-Vita op zolder (als ik daar ben) WIFI bereik te hebben

In de toekomst even een andere optie eventueel voor WIFI bereik bekijken. Ik kan UPC ook nog gratis vragen een meting te laten doen. Ik heb op een ander FORUM begrepen dat ze het WIFI signaal soms een boost kunnen geven!

In mijn omgeving Saendelft zitten we nu al met een stuk of 20 bij UPC als ik met Inssider scan. Dus ook daar heb ik last van denk ik. De router heb ik op een vast niet druk kanaal en ik heb alleen WIFI N geactiveerd. Dit reeds op advies van UPC. Tevens WPA 2 met AES ook op advies van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je gebruikt weer verkeerde termen...

WiFi zendsterkte is strict geregeld, alle AP's zijn even 'krachtig' in dat ze evenveel vermogen in de lucht sturen. De verschillen zitten hem in welke richting ze dat op doen en hoe goed ze luisteren. Ik vermoed sterk dat dat Fritz-geval op een andere plek hing/stond, of in ieder geval de antennes anders georienteerd heeft. Dat is gelijk iets wat je kunt proberen, de modem/router/AP te draaien.

Je schrijft dat bouwmaterialen bij jou geen issues zijn, maar noemt alleen de muren, terwijl je problemen hebt op zolder. Dan zijn de vloeren relevant. Waar zijn die van gemaakt? En liggen er isolatielagen tussen?

Als je 20 andere netwerken alleen al bij UPC in de buurt hebt, heb je last van een sloot aan interferentie in de 2.4GHz-band (ik ga er voor het gemak vanuit dat er nog eens 20 non-UPC netwerken te vinden zijn). Dat helpt geheid ook niet. Maakt niet uit welke instellingen je doet, dat gaat brak zijn. Meer metingen van anderen hebben geen toegevoegde waarde - met zoveel interferentie moet je eigelijk richting 5GHz om betrouwbare verbindingen te krijgen. Nadeel is dat die nog minder door vloeren en muren heen gaan, dus oplossing blijft hetzelfde; een AP op zolder. Je hebt per slot van rekening al kabels liggen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
dion_b schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:29:
Je gebruikt weer verkeerde termen...

WiFi zendsterkte is strict geregeld, alle AP's zijn even 'krachtig' in dat ze evenveel vermogen in de lucht sturen. De verschillen zitten hem in welke richting ze dat op doen en hoe goed ze luisteren. Ik vermoed sterk dat dat Fritz-geval op een andere plek hing/stond, of in ieder geval de antennes anders georienteerd heeft. Dat is gelijk iets wat je kunt proberen, de modem/router/AP te draaien.

Je schrijft dat bouwmaterialen bij jou geen issues zijn, maar noemt alleen de muren, terwijl je problemen hebt op zolder. Dan zijn de vloeren relevant. Waar zijn die van gemaakt? En liggen er isolatielagen tussen?

Als je 20 andere netwerken alleen al bij UPC in de buurt hebt, heb je last van een sloot aan interferentie in de 2.4GHz-band (ik ga er voor het gemak vanuit dat er nog eens 20 non-UPC netwerken te vinden zijn). Dat helpt geheid ook niet. Maakt niet uit welke instellingen je doet, dat gaat brak zijn. Meer metingen van anderen hebben geen toegevoegde waarde - met zoveel interferentie moet je eigelijk richting 5GHz om betrouwbare verbindingen te krijgen. Nadeel is dat die nog minder door vloeren en muren heen gaan, dus oplossing blijft hetzelfde; een AP op zolder. Je hebt per slot van rekening al kabels liggen...
Router UPC heb ik op dezelfde plek gehangen waar ik de Fritzbox als laatste had hangen. Ik merkte de laatste maand dat het signaal van de Fritzbox ook al wat minder geworden was. wat betreft de vloeren ! In de slaapkamer boven de meterkast klok ik 39 Mbps en 2 meter verderop in dezelfde kmer klok ik nog maar 3 Mbps.

Ik heb van het weekend nog op YouTube gekeken en er zijn wel AP's die vanwege hun structuur of richtbare antennes, qua bereik wat verder komen (ik noem dit sterker).

Een AP extra op de eerste verdieping zie ik idd wel zitten. Ik zit alleen met het feit dat ik niet een tweede WIFI netwerk apart wil. Dus de SSID van de WIFI van het modem van UPC stel UPC 12345 moet hetzelfde zijn als op de 2e AP, inclusief WPA2 code. Ik snap reeds dat ze op een ander kanaal moeten zitten dit is niet zo erg.

Het is mij alleen niet goed duidelijk of het dan goed werkt. 2 SSID zie ik niet zitten. Tevens wil ik ook niet de WIFI op het modem van UPC uitzetten. Ik ga verder lezen en waarschijnlijk deze week experimenteren. Ik ben nu de HOWTO Draadloze router als AP gebruiken aan het doorworstelen!

Ook even het Chelloo forum doorspitten. Ik zie constant van of Technicolour uit en andere Router met WIFI aan of 2 keer SSID gebruiken!

[ Voor 8% gewijzigd door Mouse_NL op 17-02-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je geen twee verschillende SSIDs wilt, gebruik je er toch geen?

Gewoon op de tweede AP zelfde SSID gebruiken als op je eerste. Zolang je security settings (key, encryptiestandaard en sleuteltype) zelfde zet gaat dat werken. Key mag je zelf kiezen, andere twee wil je sowieso WPA2 (CCMP) AES hebben.

Alhoewel... Je blijft bij een unmanaged netwerk afhankelijk van je device voor het daadwerkelijk overschakelen van AP naar AP. Dat gaat niet altijd even slim, vooral bij iOS gebeurt het pas als je één signaal geheel verliest, ook al sta je geruime tijd vlak naast de andere AP die je veel sterker ontvangt. Oplossing is een managed WiFi-netwerk, maar dat gaat beetje ver voor deze setup. Adequate workaround is om overlap te minimaliseren. Dat doe je enerzijds door plaatsing - zet die tweede AP dus niet op 1e verdieping maar op zolder - en anderzijds door zendsterkte juist te verlagen totdat je hooguit in een klein deel van je huis beide kunt ontvangen.

Zorg verder dat je kanaal voor beide AP's vast zet en verschillend kiest, waarbij ze minimaal 4 kanalen uit elkaar staan (dus bijv 1 en 5, of 5 en 9, of 9 en 13). Zet ze ook beide vast op 20MHz-kanalen.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 17-02-2014 19:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
dion_b schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:36:
Als je geen twee verschillende SSIDs wilt, gebruik je er toch geen?

Gewoon op de tweede AP zelfde SSID gebruiken als op je eerste. Zolang je security settings (key, encryptiestandaard en sleuteltype) zelfde zet gaat dat werken. Key mag je zelf kiezen, andere twee wil je sowieso WPA2 (CCMP) AES hebben.

Alhoewel... Je blijft bij een unmanaged netwerk afhankelijk van je device voor het daadwerkelijk overschakelen van AP naar AP. Dat gaat niet altijd even slim, vooral bij iOS gebeurt het pas als je één signaal geheel verliest, ook al sta je geruime tijd vlak naast de andere AP die je veel sterker ontvangt. Oplossing is een managed WiFi-netwerk, maar dat gaat beetje ver voor deze setup. Adequate workaround is om overlap te minimaliseren. Dat doe je enerzijds door plaatsing - zet die tweede AP dus niet op 1e verdieping maar op zolder - en anderzijds door zendsterkte juist te verlagen totdat je hooguit in een klein deel van je huis beide kunt ontvangen.

Zorg verder dat je kanaal voor beide AP's vast zet en verschillend kiest, waarbij ze minimaal 4 kanalen uit elkaar staan (dus bijv 1 en 5, of 5 en 9, of 9 en 13). Zet ze ook beide vast op 20MHz-kanalen.
Thnx. Ik heb nu met een ALDI repeatertje nog wat kunnen genereren op zolder. Op de eerste verdieping ga ik denk ik met een switch werken.

Maar jou advies is van 2 verschillende SSID's. Dan zet ik AP 2 idd op zolder. Ik ga verder studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik schrijf toch niet zo onduidelijk?

1 of 2 SSID's maakt helemaal niets uit voor het probleem van overschakelen tussen netwerken. Als jij liever 1 SSID hebt, kun je gewoon alles met die ene instellen. Het probleem van overschakelen pak je in een unmanaged netwerk aan door de overlap te minimaliseren en dus power te verlagen.

Repeaters zijn duivelsgebroed die geen plek hebben binnen een woonhuis (wel ideaal als je in ruraal Australie (waar ze uitgevonden zijn) je schaapscheerstation in het volgende dal wilt voorzien van WiFi zonder dat je een kabel hoeft te trekken die toch door wombats opgewoeld gaat worden). Een repeater halveert je throughput, heeft dezelfde issues met overschakelen als een AP en moet per definitie een forse overlap hebben. Nee dankje.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
dion_b schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:53:
Ik schrijf toch niet zo onduidelijk?

1 of 2 SSID's maakt helemaal niets uit voor het probleem van overschakelen tussen netwerken. Als jij liever 1 SSID hebt, kun je gewoon alles met die ene instellen. Het probleem van overschakelen pak je in een unmanaged netwerk aan door de overlap te minimaliseren en dus power te verlagen.

Repeaters zijn duivelsgebroed die geen plek hebben binnen een woonhuis (wel ideaal als je in ruraal Australie (waar ze uitgevonden zijn) je schaapscheerstation in het volgende dal wilt voorzien van WiFi zonder dat je een kabel hoeft te trekken die toch door wombats opgewoeld gaat worden). Een repeater halveert je throughput, heeft dezelfde issues met overschakelen als een AP en moet per definitie een forse overlap hebben. Nee dankje.
Duidelijk. Ik weet dat repeaters niet je voorkeur hebben maar voorlopig wil ik even signaal boven hebben en zodra ik er aan toe ben ga ik kijken naar een 2e AP.

21:39 u: ben over stag en ga me toch wagen aan een 2e AP op zolder. Even mijn vragen in het andere topic zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Mouse_NL op 17-02-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 12:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand hier die weet of het mogelijk is om met een UPC alles in 1 power pakket, dus met Horizonbox, een ander IP te krijgen? Helpdesk kon mij niet helpen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:01
NoFearCreations schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:20:
Iemand hier die weet of het mogelijk is om met een UPC alles in 1 power pakket, dus met Horizonbox, een ander IP te krijgen? Helpdesk kon mij niet helpen.
Aantal uren/dagen/weken van stroom af halen?

weet niet hoelang het precies is, maar na een tijd zal de hzn zijn ip adres vergeten en een nieuwe ophalen bij aanmelden.

misschien dat Dion weet hoelang dit ongv is :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens mij is dit iets van 6 dagen, maar dat is helaas niet mogelijk, de verbinding wordt iedere dag gebruikt.

Zou ik een ander ip krijgen met een andere Horizonbox? Of als ik er een los modem tussen zet?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Waarom zou je ander IP willen hebben? Stout geweest ergens? :P

Snelste manier om ander IP te krijgen is om met een ander MAC-adres een IP aan te vragen. Maarja, daarvoor moet je een modem hebben die in bridged mode zit/kan. Als je zo'n Horizon-ding hebt kan dat niet. (stel dat je wel een losse modem had gehad, dan PC los, modem een power cycle geven, dan ander MAC regelen (ander NIC, handmatig MAC wijzigen op zelfde NIC etc etc), aansluiten en DHCP en klaar).

Kun je geen ander MAC-adres aansluiten, dan moet je je lease laten verlopen. Hoe lang de lease nu is kun je als het goed is in de GUI van je router (dat Horizon geval) lezen. Zolang moet je de boel van stroom laten. Ik heb op dit moment een lease van 3 dagen, waarvan 1 dag 22u te gaan. Ik zou dus na 46 uur van stroom zeker opnieuw IP moeten aanvragen. Let wel dat DHCP leases standaard na halverwege hun looptijd vernieuw worden, dus korter dan 36u zou het in dit geval niet worden.

Geen zin daarin? Tja, dan heb je ws pech. Ik meen uit het vage verleden te herinneren dat een nacht van stroom genoeg was om een ander IP te krijgen. Allicht dat toen de leasetijden korter waren, maar je zou het sowieso kunnen proberen.

Andere modem zou sowieso een ander IP geven, maar hoe ga je dat regelen? Deze box zit aan je UPC account gekoppeld, zomaar ander apparaat gaat niets doen tot ze dat voor je eraan koppelen en dat doen ze alleen met apparaten in eigen beheer...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Een van mijn "vrienden" heeft zitten klote op een server waar ik al heel veel tijd in heb gestoken. Daardoor ben ik gebanned. Is nu dus ook geen vriend meer...

Zal is kijken of ik een andere box kan aanvragen. misschien helpt dat.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
NoFearCreations schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:45:
Een van mijn "vrienden" heeft zitten klote op een server waar ik al heel veel tijd in heb gestoken. Daardoor ben ik gebanned. Is nu dus ook geen vriend meer...

Zal is kijken of ik een andere box kan aanvragen. misschien helpt dat.
Ze gaan je geen andere box geven alleen om een ander IP adres te krijgen ..
succes met dat te regelen, of je moet de bij behoorde kosten willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Idd. Enige wat je kunt aangeven is dat je tegen problemen aanloopt met eigen router omdat je dat ding niet in bridged mode kunt zetten. Dat zou een reden kunnen zijn om een losse modem ernaast te krijgen. Sowieso beter dan alles via die Horizon-box laten lopen (o.a omdat je de vrijheid hebt dat ding te bridgen en een eigen router te gebruiken als je dat wilt).

Een andere Horizon-box ga je zeker niet krijgen, al helemaal niet bij iets als dit (wat puur je eigen verantwoordelijkheid is, los van het feit dat die 'vriend' dit flikte).

Maar heb je geprobeerd de box nachtje van stroom te laten? Als dat werkt ben je een stuk sneller klaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat heb ik al geprobeerd, uurtje of 10 van de stroom geweest, maar dat hielp helaas niet. Box zoemt al wel een tijdje vrij hard, goede reden om te vragen of hij omgeruild kan worden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:08
Lekker sociaal ook. Het zal toch ergens betaald moeten worden. Mag hopen dat UPC je gewoon laat betalen.
Sowieso wordt het een warboel als iedereen een nieuwe modem / ip wil als ie ergens geregistreerd staat. :S
Stuur een mailtje naar de beheerders van je game-servertje en zeg sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Miyamoto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:27:
Lekker sociaal ook. Het zal toch ergens betaald moeten worden. Mag hopen dat UPC je gewoon laat betalen.
Sowieso wordt het een warboel als iedereen een nieuwe modem / ip wil als ie ergens geregistreerd staat. :S
Stuur een mailtje naar de beheerders van je game-servertje en zeg sorry.
dit is natuurlijk een veel makkelijkere oplossing.
kan goed begrijpen als een agent nee zegt, harde zoem komt voornamelijk door de harde schijf en ja die moet soms werken als er wat op komt te staan, weinig aan te doen, geen reden om het te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555713

_/-\o_ O-) Gokken op display defect dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 06:30
Voor een defecte Horizon moet een monteur komen en er moet een zichtbaar/hoorbaar defect zijn wil deze de box vervangen. Dit gebeurd echt niet omdat jij ff een nieuw ip wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zo, geen gare proxies meer nodig:
nieuws: UPC heft blokkade The Pirate Bay op

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:01

vhal

ಠ_ಠ

Zo, weer een ongevraagde prijsverhoging (onbeperkt bellen wordt 1€ p/m duurder vanaf 1-4-2014). De zoveelste verandering in een paar maanden. :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat is geen verandering in UPC internet - het gaat hier niet over telefonie. Sowieso, we leven in de 21e eeuw, bellen kan gewoon met eigen SIP account en/of mobiel. Telefonie heb je helemaal niet nodig van je ISP.

Maar goed, in een evt UPC Telefonie-topic zullen ze daar vast anders over denken. Dat is de plek voor dit soort post.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:27
Iemand nog tips om korting te krijgen als nieuwe klant?

Ik wil 2-1 basis met Royaal zenderpakket en CI+ ipv de mediabox. Ik heb de verkoopafdeling en opzegafdeling al gebeld maar daar kreeg ik het niet voor elkaar. De verkoopafdeling kon alleen een maandje gratis HBO o.i.d. doen, maar ik wil liever €-korting op mijn 'eigen' pakket.

Heeft iemand de gouden tip? :) Bij telecomproviders wil het bijvoorbeeld nog wel eens een kwestie zijn van de juiste afdeling bellen met het juiste verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen idee, maar je hebt het ook niet over hun telecomdiensten maar over digitale televisie (waar ik trouwens ook van vindt dat het iets van het vorige millennium is, maar goed, dat is een wat afwijkende persoonlijke mening :z ), hier weten ze vast meer erover; UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dion_b schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:25:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk niet. Je signaal is namelijk al sterker dan nominaal.

Klinkt alsof je ofwel een breuk in kabel (of connector) hebt zoals hierboven, danwel dat er een stoorsignaal binnenkomt op een kabel danwel connector.

Wat je bovenal moet achterhalen is waar het fout gaat, specifieker of het bij jou binnen is of buiten. Is het binnen, dan kun (en moet) je het zelf traceren door een voor een componenten uit te sluiten cq te vervangen indien nodig. Is het buiten, dan kun jij er niets aan doen en zal UPC er iets aan moeten doen (en moet je contact opnemen).

Kortom probeer een avondje met één apparaat (ofwel modem danwel DTV decoder) direct op je overnamepunt te aan te sluiten (dus zonder splitters, versterkers, wat dan ook ertussen) en kijk of het nog steeds gebeurt. Zo ja: UPC contacteren, zit niets anders op. Zo nee: stap voor stap (avond voor avond...) dingen aansluiten tot je vindt waar het fout gaat.
Haha de versterker gebruiken was meer een grapje ;)

Heb het een tijdje laten zitten en de waardes zijn weer veranderd, op de upstreamkanalen wordt nu keihard naar buiten geblazen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gCa4yWowIN7YpNTNiW7uxKyG/full.png

De downstreamkanalen zien er weer aardig normaal uit en de rare dip in kanaal 2 is verdwenen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CsezOgMBrj7Eg6ZMUoQHrFfJ/full.png

Binnen is alles vervangen maar dit heeft niet geholpen (inclusief de wandcontactdoos zo'n 3x, door monteurs in het verleden), de storingen zijn een stuk minder geworden maar nog wel aanwezig. Het internet werkt erg stabiel, als dat problemen gaat geven dan neem ik direct contact op met UPC. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 07:27
dion_b schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:31:
Geen idee, maar je hebt het ook niet over hun telecomdiensten maar over digitale televisie (waar ik trouwens ook van vindt dat het iets van het vorige millennium is, maar goed, dat is een wat afwijkende persoonlijke mening :z ), hier weten ze vast meer erover; UPC Digital TV - Deel 6
Ik wil ook internet hoor, dus ik zit wel half goed hier ;)
Das het lastige met die combi-pakketen, waar moet je zijn op GoT ;-) Bij TV zie ik ook weleens mensen naar internet gestuurd worden.

Maar ok, ik zal wel ff crossposten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik zag net op mijn tablet dat in Eindhoven nu ook de wifi hotspots aanstaan.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/hotspots.jpg

Ik kan me nog niet aan of afmelden hiervoor op Mijn UPC, maar denk dat er vandaag of morgen wel een mail over zal binnenkomen.

Hou je mail dus in de gaten als je in Brabant woont en je hiervoor wilt aan of afmelden. ;)

Als je je afmeldt voor wifi hotspots kun je er zelf ook geen gebruik van gaan maken.
Heb je je modem in bridge staan met je eigen router erachter? Dan kun je je wel aanmelden en er gebruik van maken zonder dat anderen bij jou op zo'n hotspot in kunnen loggen. >:)

Dat de wifispots op hetzelfde kanaal zitten als je eigen signaal klopt, het is een extra toevoeging aan je wifi signaal. Zo'n hotspot zal dus niet met je eigen signaal interfereren omdat het er deel van uitmaakt.

De snelheid die je op een hotspot krijgt zal rond de 300 kB/s down en 50 kB/s upload zijn, en er kunnen maximaal 5 gasten verbinding per hotspot maken.
Normaal gesproken moet je geen vertraging merken op je eigen wifi verbinding als er van de hotspots gebruik wordt gemaakt.
Dit laatste even ter informatie omdat ik zo vlug nog geen info hierover in deze draad tegenkwam.

[ Voor 59% gewijzigd door Richub op 26-02-2014 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Hier (Gelderland) pakt UPC WifiSpots mijn Nexus 5 zonder problemen.
Me laptop (Win8) en andere laptop (Win7) kunnen met geen enkele mogelijkheid verbinden en heb onderhand wel elke instelling getest.

Krijg een stabiele 2.5mb/s down en 0.50mb/s up met me Nexus 5.

Note: Ik heb via via een upc gebruikersnaam en wifispot password verkregen en ben zelf geen UPC abonnee.
De mensen in me straat daarentegen wel dus zie genoeg wifispots om uit te testen.

Jammer dat het nog niet 100% werkt though. I love free internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Inmiddels kan ik ook op Mijn UPC het wachtwoord voor de hotspots instellen, vandaag maar eens testen hoe het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Op zich oke, alleen bleef mijn telefoon gisteren op de Wifi hotspot van de buurman hangen toen ik thuis kwam 8)7

Voor Android users: UPC Wifispots gebruiken op Android zonder pincode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
RemyWD schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 05:01:
Hier (Gelderland) pakt UPC WifiSpots mijn Nexus 5 zonder problemen.
Me laptop (Win8) en andere laptop (Win7) kunnen met geen enkele mogelijkheid verbinden en heb onderhand wel elke instelling getest.

Krijg een stabiele 2.5mb/s down en 0.50mb/s up met me Nexus 5.

Note: Ik heb via via een upc gebruikersnaam en wifispot password verkregen en ben zelf geen UPC abonnee.
De mensen in me straat daarentegen wel dus zie genoeg wifispots om uit te testen.

Jammer dat het nog niet 100% werkt though. I love free internet!
Heb je met die Windows-bakken de hele krankzinnig lange stappenplan die op de UPC site staat (of de vergelijkbare op de Ziggo site) gevolgd? Windows support van WPA2-Enterprise is zacht gezegd uitermate beroerd en vraagt een idiote hoeveelheod handmatige handelingen - gewoon gebrukersnaam en wachtwoord invullen is duidelijk niet genoeg.

Iirc komt het erop neer dat je handmatig een verbinding moet aanmaken, in moet stellen dat Windows daar niet de standaard logingegevens van je Windowsaccount voor gebruikt maar je vraagt naar logingegevens en zo nog een paar dingen. Komt in totaal neer op bijna 25 stappen :X

Als je dat doet zou het misschien bij de tweede of derde poging moeten werken...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Jammer inderdaad dat je op je Windows laptop zoveel stappen moet doorlopen om het werkend te krijgen...

http://www.upc.nl/klanten...pots-instellen-windows-7/
http://www.upc.nl/klanten...pots-instellen-windows-8/

Terwijl het onder OS X, IOS en Android gewoon werkt met alleen gebruikersnaam en wachtwoord instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
dion_b schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:08:
[...]
Komt in totaal neer op bijna 25 stappen :X
Van Windows 7 naar Windows 8 is het aantal stappen met 2/3 afgenomen. Over een paar versies werkt het dus in een enkele klik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Laatst online: 29-11-2023
HA! Het werkt!
Wel even nog een half uurtje zitten spelen maar goed, het werkt! :)

Mochten er nog anderen na mij komen waarbij of geen verbinding gemaakt kan worden, of onder Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen je Wi-Fi maar blijft hangen op 'Authenticatie proberen', volg onderstaande stappenplan.

1. Handmatig verbinding met een draadloos netwerk maken
2. UPC WifiSpots , WPA2-Enterprise, AES
3. Verbindingsinstellingen wijzigen > Beveiliging, Instellingen naast Microsoft: Beveiligde EAP (PEAP)
4. Het certificaat NIET valideren (dus vinkje weghalen!)
5. Configureren > uitvinken mocht het aanstaan en sluit instellingen venster af.
6. Open Geavanceerde instellingen, Authenticatiemodus opgeven > Gebruikersauthenticatie > Referenties opslaan (vul gebruikersnaam en wifispots wachtwoord in) en OK.

Vooral belangrijk (onder mijn Windows 8 Pro dan) om certificaat NIET te valideren en gewoon uit te vinken.
No idea why maar het werkt nu wel :)

http://www.speedtest.net/my-result/3332882278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Laatst online: 00:19
Net mijn UPC installatiepakket ontvangen, wij worden woensdag a.s. aangesloten. Nu is er alleen 1 probleem, ik heb een splitter gekregen (MCP-03) die in de wandcontactdoos zit, alleen daar loopt een verwarmingsbuis voor ( die niet weg kan).

Is het mogelijk een soort van verlengsnoer of dergelijke te gebruiken om de kabels in de contactdoos te doen en de splitter op de grond? Verlies ik hier snelheid mee? En welke kabels zou ik dan nodig hebben?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maarten0009 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:34:
Net mijn UPC installatiepakket ontvangen, wij worden woensdag a.s. aangesloten. Nu is er alleen 1 probleem, ik heb een splitter gekregen (MCP-03) die in de wandcontactdoos zit, alleen daar loopt een verwarmingsbuis voor ( die niet weg kan).

Is het mogelijk een soort van verlengsnoer of dergelijke te gebruiken om de kabels in de contactdoos te doen en de splitter op de grond? Verlies ik hier snelheid mee? En welke kabels zou ik dan nodig hebben?

Bij voorbaat dank.
Je zou een korte kabel kunnen stoppen om deze verwarmingsbuis te omzeilen en hier de splitter op aan te sluiten (zou dan wel eerder een 2-weg splitter halen). Verlies zou minimaal tot niet moeten zijn zolang je geen andere splitters probeert. UPC zal echter wel aangeven dat dit een verkeerde vorm van aansluiting is en kan daar moeilijk over gaan doen. Standaard coax is voldoende zolang het maar minimaal c12/c9 is, kabelkeur is een goede om op af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Je krijgt bij UPC toch ook een alternatieve splitter met wat kabels? Dan kan je gewoon een kabel in de wcd prikken en de andere kant van die kabel op dat metalen splittertje schroeven. Dan vanuit dat splittertje heb je 1 kabel voor je tv en 1 kabel voor je internet. Dat kabeltje voor tv kan je dan weer gewoon verder splitten. Als je dat met de meegeleverde kabels doet kan dat prima zonder iets te merken van kwaliteitsverlies. Zo heb ik het zelf ook aangesloten. Vanuit de WCD loopt een coax kabel van een paar meter tot onder de tv kast. Daar split ik die via de metalen splitter naar internet (gaat de modem in) en tv. Die van tv gaat een 2e splitter in en van daar uit naar de Horizon en de ander naar de versterker die op zolder hangt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Sinds een paar weken heb ik erg veel last van een lage download/upload rond de avond uren, duurt nu ~2/3 weken, het word nu echter zo erg dat ik geen stabiele verbinding meer heb op skype en zelfs spotify begint moeite te krijgen met streamen laat staan gamen, dat is 's avonds praktisch onmogelijk.

Wanneer ik speedtest's uitvoer kom ik op ~35mb/s, dat terwijl ik 200mb/s zou moeten hebben. Daarnaast is me upload ~2mb/s en heb ik een ping van ~60-100ms. Terwijl ik overdag rond de 10mb/s upload zit en 9ms ping.

Mijn netwerk bekabeling bestaat uit een mix van cat 5e & 6 sftp kabels, verbonden met een linksys SE2800 switch naar een Asus RT-AC68U. Ik haal overdag ruim 200mb/s en dan ondervind ik ook geen problemen

Ik zit in de omgeving van Rotterdam, zijn er mensen die hier ook last van hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 12-03-2014 14:31 ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
probeer het eens rechtstreeks, alleen met die info kan UPC (en wij) wat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:42

Pierre

Van nature lui!

Hier omg Rotterdam, geen enkel probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Razenko schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:45:
probeer het eens rechtstreeks, alleen met die info kan UPC (en wij) wat doen :)
Ik heb vandaag al twee keer drie kwartier bij UPC in de wacht gestaan :(, 2 keer hebben ze wat met me modem uitgespookt en 2 keer is het niet opgelost...

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
TunefulDJ_Mike schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:02:
[...]

Ik heb vandaag al twee keer drie kwartier bij UPC in de wacht gestaan :(, 2 keer hebben ze wat met me modem uitgespookt en 2 keer is het niet opgelost...
Enig idee wat ze hebben gedaan of waarom ze het hebben gedaan?

anders zet je je modem terug naar fabrieksinstellingen, rechtstreeks verbinden en eens een speedtestje doen.

Resultaat hier posten en als het kan ook even de waardes van je modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
TunefulDJ_Mike schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:02:
[...]

Het enige wat ze uit kunnen spoken is je modem terug naar fabrieksinstellingen zetten en wifi kanaal veranderen. Verder zijn de verbindingswaardes van belang waar een helpdesk medewerker niet veel aan kan veranderen.

En omgeving Rotterdam is zeer betrekkelijk. Rotterdam bestaat opzich bestaat uit diverse netwerk segmenten welke los van elkaar functioneren... Rotterdam en omgeving zegt niet veel in dit geval.

[ Voor 16% gewijzigd door MediaZoo op 10-03-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 17:19
TunefulDJ_Mike schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:57:
Mijn netwerk bekabeling bestaat uit een mix van cat 5e & 6e sftp kabels, verbonden met een linksys SE2800 switch naar een Asus RT-AC68U. Ik haal overdag ruim 200mb/s en dan ondervind ik ook geen problemen
6e bestaat niet.

Maar ik denk eerder dat er teveel mensen op één wijkcentrale zijn aangesloten. Aangezien het echt op een capciteits probleem lijkt...

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Wat ze hebben gedaan met me modem weet ik niet, ik heb zelf daarna nog is gekeken in me modem kon geen veranderingen vinden, heb ondertussen me router even omgewisseld, dat lost het helaas ook niet op.

Ik woon overigens in Spijkenisse.

Mijn modem betreft een Technicolor 7200 in bridge modus.

@Razenko welke gegevens van me modem wil je hebben? Speedtest op het modem of direct van achter de router maken hier vrijwel geen verschil, scheelt overdag en 's avonds ongeveer 1-2 ms, de snelheid gaat er niet op voorruit.

@R0SSI inderdaad 6e bestaat natuurlijk (nog) niet, ik bedoelde dan ook cat 6

Me modem staat overigens nog steeds in de fabrieks instellingen, heb hem vanuit de doos direct in bridge gezet en aangesloten nooit meer naar om gekeken.

Deze is van 2 uur vanmiddag
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3365392987.png

Dit is in de avond

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3361349396.png

Ik zal vanavond nog even nieuwe maken, dit is al een wat oudere

Overigens blijft me ping bij de speedtest wel normaal, echter merk ik ingame en op skype dat me ping echt dramatisch hoog is.

Upstream Channel Status

Transmitter #

Channel ID

Lock Status

Frequency

Modulation

Symbol Rate

Channel Type

Power

1

3

Locked

44000000

16QAM

5120000

ATDMA

42.0

2

1

Locked

30200000

16QAM

5120000

ATDMA

39.0

3

2

Locked

37100000

16QAM

5120000

ATDMA

39.5

4

4

Locked

50900000

16QAM

5120000

ATDMA

42.0

Downstream Channel Status

Receiver #

Channel ID

Lock Status

Frequency

Modulation

Symbol Rate

SNR

Power

1

63

Locked

340000000

256QAM

6952000

38.6

15.4

2

61

Locked

324000000

256QAM

6952000

38.7

15.2

3

62

Locked

332000000

256QAM

6952000

38.7

15.3

4

64

Locked

348000000

256QAM

6952000

38.7

15.6

5

65

Locked

356000000

256QAM

6952000

38.7

15.8

6

66

Locked

364000000

256QAM

6952000

38.6

15.8

7

67

Locked

372000000

256QAM

6952000

38.9

16.0

8

68

Locked

380000000

256QAM

6952000

38.7

15.8

[ Voor 100% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 12-03-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
graag je modem waardes er nog even bij

vind je in de modem, zo uit mijn hoofd in het beginscherm, heb je aan linkerkant een rij met Downstream, die en de Upstream :)

heb een vermoeden dat het netwerk buiten het niet aan kan, maar misschien dat de waardes gewoon te laag/hoog zijn, dat kan ook deze problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide aspecten waar je problemen mee hebt zijn elementen van (mogelijk) buitenaf. Ping van je server waar je op gamed is niet vanuit je eigen connectie en is dus deels afhankelijk van de andere zijde en de afstand. Verwacht fluctuaties als de game server ergens in bijvoorbeeld Amerika staat, zeker als er een behoorlijk verschil zit tussen ....je downspeed ook al eens getest met een speedtest via FTP zoals http://www.upc.nl/speedtest/ ? Komt daar dezelfde situatie uit naar voren?

Modem waardes zijn daarnaast zeer nuttig om even te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Anoniem: 555713 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:24:
Beide aspecten waar je problemen mee hebt zijn elementen van (mogelijk) buitenaf. Ping van je server waar je op gamed is niet vanuit je eigen connectie en is dus deels afhankelijk van de andere zijde en de afstand. Verwacht fluctuaties als de game server ergens in bijvoorbeeld Amerika staat, zeker als er een behoorlijk verschil zit tussen ....je downspeed ook al eens getest met een speedtest via FTP zoals http://www.upc.nl/speedtest/ ? Komt daar dezelfde situatie uit naar voren?

Modem waardes zijn daarnaast zeer nuttig om even te hebben.
Daar ben ik wel bekend mee, echter me de games die ik speel heb ik normaliter een ping van tussen de 10-20 ms en op een slechte dag rond de 40-50ms, nu zit ik 's avonds vrijwel altijd rond de 300-400ms, dat lijkt me iets teveel voor fluctuaties.

Ik zal die speedtest ook even uitproberen

Overigens heb ik me vorige bericht even bijgewerkt met me modem geegevens.

EDIT: de speedtest van UPC is dezelfde als op speedtest.net, beide powered bij ookla, en zover ik kan zien gaat hij naar de zelfde server ook, krijg bijna exact dezelfde resultaten

[ Voor 10% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 12-03-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
TunefulDJ_Mike schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:04:
*knip*

Upstream Channel Status

Transmitter #

Channel ID

Lock Status

Frequency

Modulation

Symbol Rate

Channel Type

Power

1

3

Locked

44000000

16QAM

5120000

ATDMA

42.0

2

1

Locked

30200000

16QAM

5120000

ATDMA

39.0

3

2

Locked

37100000

16QAM

5120000

ATDMA

39.5

4

4

Locked

50900000

16QAM

5120000

ATDMA

42.0

Downstream Channel Status

Receiver #

Channel ID

Lock Status

Frequency

Modulation

Symbol Rate

SNR

Power

1

63

Locked

340000000

256QAM

6952000

38.6

15.4

2

61

Locked

324000000

256QAM

6952000

38.7

15.2

3

62

Locked

332000000

256QAM

6952000

38.7

15.3

4

64

Locked

348000000

256QAM

6952000

38.7

15.6

5

65

Locked

356000000

256QAM

6952000

38.7

15.8

6

66

Locked

364000000

256QAM

6952000

38.6

15.8

7

67

Locked

372000000

256QAM

6952000

38.9

16.0

8

68

Locked

380000000

256QAM

6952000

38.7

15.8
toon volledige bericht
Je DS waardes staan veel te hoog. +10 is de max tussen -7 en +7 heb je de beste performance.

Op deze manier kan je modem de data niet lekker verwerken heb je inderdaad last van een trage verbinding.

Hoe heb je het modem aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
MediaZoo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:04:
[...]

Je DS waardes staan veel te hoog. +10 is de max tussen -7 en +7 heb je de beste performance.

Op deze manier kan je modem de data niet lekker verwerken heb je inderdaad last van een trage verbinding.

Hoe heb je het modem aangesloten?
Modem zit achter een signaal versterker en daarna de muur in, UPC heeft onze aansluiting beperkt tot 1 enkele coax aansluiting. Hij staat overigens wel op de laagste ouput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Dan haal je versterker eens weg ;)
Gebruik een splitter voor het binnenkomende signaal te splitsen naar je (1) modem en (2) je versterker (voor naar je TV's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Iedere UPC aansluiting heeft maar 1 aansluiting. Alleen tot zover mij bekend heeft Vlaardingen 2 inkomende coax kabels waarvan maar 1 actief..

Welk type versterker hebben we het over?

En inderdaad een versterker is alleen nodig bij meerdere tv's. Een modem zou na enkel een splitter prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Er komt inderdaad maar een coax kabel binnen, echter op de walloutlet zou deze gesplits moeten worden in 2 kabels, echter voor ons onbekende reden is dit niet gebeurt. Daarom zit alles via een versterker.

Ik zal het modem is van de versterker af halen en op een splitter zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Een walloutlet splits het alleen naar Radio en Televisie. Jij hebt waarschijnlijk een TRAS1000B of een van zijn talrijke broertjes. Die is een eengats AOP waarbij Radio en TV niet gesplits worden. Ook voor de walloutlets zijn splitters te krijgen.

Ik kom het vaak genoeg tegen dat producten slecht werken door teveel signaal. Een versterker van 20dB omdat de tv op zolder sneeuw had bijv...

Bij teveel signaal gaat apparatuur ook slechter werken. Een modem die trager wordt. Digitale televisie die blokjes en artifacten vertoond zijn veel voorkomend. Oo den duur kan teveel signaal zelfs apparatuur kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ik weet niet precies wat voor walloutlet ik heb, het is in iedergeval een waar beide poorten vrij zijn, echter inter word de coax niet gesplits en werkt dus maar een van de twee coax aansluitingen. Ik heb overigens net even een splitter er tussen gezet.

Ik heb deze versterker: pricewatch: Hirschmann GHV41M CAI Versterker

Ik neem aan dat met de DS waardes de downstream power word bedoelt, deze staat nu als laagste op 6.9 en hoogste 7.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
De downstream waardes zijn inderdaad nu binnen de norm. Je zou nu een stabielere verbinding moeten hebben.

Die 2 coax aansluitingen is dus 1 voor de Radio en 1 voor Televisie/Data. De WCD filtert een deel van het signaal naar de Radio uitgang van de WCD. Daarom kun je op de TV uitgang geen radio aansluiten en op de Radio uitgang geen TV. WCD's met interne splitsing zullen vast wel bestaan. Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
MediaZoo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:44:
De downstream waardes zijn inderdaad nu binnen de norm. Je zou nu een stabielere verbinding moeten hebben.

Die 2 coax aansluitingen is dus 1 voor de Radio en 1 voor Televisie/Data. De WCD filtert een deel van het signaal naar de Radio uitgang van de WCD. Daarom kun je op de TV uitgang geen radio aansluiten en op de Radio uitgang geen TV. WCD's met interne splitsing zullen vast wel bestaan. Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen.
Van wat ik heb begrepen zijn alleen de coax aansluiting verschillend en komt er uit beide aansluitingen hetzelfde signaal, ik heb vaak genoeg bij vrienden thuis modems op de zogenoemde radio poort aangesloten, zodat ze geen splitter hoeven te gebruiken. Werkt altijd perfect, zo konden ze de tv poort gebruiken om een tv / versterker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
TunefulDJ_Mike schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:48:
[...]

Van wat ik heb begrepen zijn alleen de coax aansluiting verschillend en komt er uit beide aansluitingen hetzelfde signaal, ik heb vaak genoeg bij vrienden thuis modems op de zogenoemde radio poort aangesloten, zodat ze geen splitter hoeven te gebruiken. Werkt altijd perfect, zo konden ze de tv poort gebruiken om een tv / versterker aan te sluiten.
Eeeh...

Bij een (degelijke) wandcontactdoos is de radiouitgang wel degelijk anders dan TV, het laat een frequentiegebied van 85-105MHz door voor FM radio. De TV-uitgang laat in downstreamrichting 116MHz-860MHz door en in upstreamrichting 0-65MHz door.

Door daadwerkelijk verschillende frequenties door te laten is het verlies van de opsplitsing verwaarloosbaar, waar je bij een volwaardige splitter ruim 3dB kwijt zou zijn (3dB lager = halvering van signaal).

Als wat je beschrijft werkte was dat gewoon een tweewegsplitter, geen wandcontactdoos met echte TV/radioscheding.

Als je trouwens aangeeft dat dat "perfect" zou gaan durf ik sterk je eigen binnenhuisbekabeling in twijfel te trekken :o

Dat gezegd, klinkt volgens beschrijving gewoon als overvolle upstream (op IP-niveau dus), niet een kabelprobleem. Dat kan bij jou liggen als je veel torrents aan hebt staan of andere dingen doet 's avonds die upstreambandbreedte slurpen (of als iemand anders in huis dat doet...) of het kan in de totale buurtcapaciteit zijn als er teveel verkeer is.
Dat laatste heeft trouwens weinig te maken met hoeveel mensen aangesloten zijn. Zoals bij ieder consumentennetwerk is er bij internet sprake van overboeking, de aanname is dat de meeste mensen nauwelijks hun verbinding gebruiken. Doen een flink aantal mensen dat wel, dan loopt het vast (vgl mobiel bellen/SMSsen rond oud&nieuw). Dat hoeven er niet veel te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
dion_b, ik ben niet op de hoogte wat iedereen voor wandcontactdoos heeft, als jij zegt dat het splitters zijn (wel dan niet in de wandcontactdoos ingebouwd) geloof ik je.

Binnenshuis is hier alles goed geregeld, tevens is het geen overbelasting van een van mijn interne netwerk, daarnaast torrent ik in ze geheel niet.

In mijn router kan ik perfect zien wat het netwerk verkeer is en dat komt over het algemeen niet boven de 1mb/s, tenzij ik me nieuwsgroepen aanzet, maar aangezien de huidige situatie is dit niet verstandig en doe ik dat ook niet.

Overigens, geef ik al aan dat ik op de radio port altijd een modem aansluit, aangezien dit een digitaal signaal betreft zal deze er niet uitgefilterd worden en maakt het dus niet. daarnaast hebben de meeste mensen waar ik kom digitale televisie, dat wederom niet word gefilterd door analoge splitters.

Van wat ik van scheidingsfilter begrijp filteren deze het tv signaal uit het radio signaal, op de tv output is nog steeds het radio signaal aanwezig.

Maar laat ik dit maar even rusten, ik neem morgen weer contact op me UPC. Kijken wat daaruit gaat komen

[ Voor 35% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 12-03-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Ik denk dat je hier te maken hebt met een binnen UPC genoemd woonkamer AOP.

Hierbij zijn inderdaad wel de uitgangen gelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/18641_IMG_4466_1.jpg

Wij hebben het over een wandcontact doos"

Afbeeldingslocatie: http://www.mediazoo.nl/shop/image/cache/data/GUT15D-500x500-500x500.jpg

Er zit een groot verschil tussen beiden.

[ Voor 9% gewijzigd door MediaZoo op 12-03-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Zo een heb ik inderdaad, bij die van mij is er echter maar een van de twee aansluitingen actief, de 2e werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Nou, ondanks de beloftes van UPC dat de wifispots geen invloed zouden hebben op het eigen signaal merk ik toch een duidelijke verslechtering in zowel de snelheid als de stabiliteit sinds de wifispots aktief zijn.

Vandaag heb ik de Cisco WAP300n gekocht, zodat mijn eigen draadloze netwerk nu volledig gescheiden is van het wifispots signaal.

In mijn geval was dit de goedkoopste oplossing, een goede router kost al gauw ruim 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:42

Pierre

Van nature lui!

Ik heb sinds ik bij UPC zit een eigen router, ik ga dus zeker geen WireLess van UPC hosten. Het is trouwens niet verplicht volgens mij, je kan het zelf uitschakelen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Klopt, ik had het ook meteen uitgeschakeld, tot ik erachter kwam dat het toch wel erg handig is als je tijdens het internetten erachter komt dat je 3G bundel voor deze periode bijna op is. ;)

Op bijna alle plekken waar ik regelmatig kom zijn er wel wifispots in de buurt, dus heb ik de wifispots toch maar weer aangezet.

Als je je modem in bridge hebt staan, en je jezelf ervoor aanmeld kun je er zelf wel gebruik van maken zonder thuis een wifispot te hosten. Kan stiekem toch handig zijn. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:45
Of als je de Horizon als modem/router gebruikt.
Gebruik maken van wifispots kan, maar zelf uitzenden wordt er niet door ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27
TunefulDJ_Mike schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:44:Overigens, geef ik al aan dat ik op de radio port altijd een modem aansluit, aangezien dit een digitaal signaal betreft zal deze er niet uitgefilterd worden en maakt het dus niet. daarnaast hebben de meeste mensen waar ik kom digitale televisie, dat wederom niet word gefilterd door analoge splitters.

Van wat ik van scheidingsfilter begrijp filteren deze het tv signaal uit het radio signaal, op de tv output is nog steeds het radio signaal aanwezig.
Toch even rechtzetten, bij een goed WCD zijn de radiozenders niet aanwezig op de tv ''kant''.
Vandaar ook dat je zenders mist bij een overijverig scheidingsfilter ;)

Tevens kan een modem onmogelijk werken op de radio kant, DOCSIS zit namelijk tussen de TV in. Digitaal signaal wordt er keihard uitgefilterd, evenals analoog. Maargoed..

Signaalwaardes zijn niet in orde, al denk ik niet dat het hieraan ligt aangezien je aangeeft dat het alleen in de avond gebeurd. Waarschijnlijk wat drukte op de docsisfrequenties waar jij op zit. Evengoed kan het geen kwaad om dit even in orde te maken. Wie weet :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Jim423 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:18:
[...]

Toch even rechtzetten, bij een goed WCD zijn de radiozenders niet aanwezig op de tv ''kant''.
Vandaar ook dat je zenders mist bij een overijverig scheidingsfilter ;)

Tevens kan een modem onmogelijk werken op de radio kant, DOCSIS zit namelijk tussen de TV in. Digitaal signaal wordt er keihard uitgefilterd, evenals analoog. Maargoed..

Signaalwaardes zijn niet in orde, al denk ik niet dat het hieraan ligt aangezien je aangeeft dat het alleen in de avond gebeurd. Waarschijnlijk wat drukte op de docsisfrequenties waar jij op zit. Evengoed kan het geen kwaad om dit even in orde te maken. Wie weet :)
Me signaal waardes zijn ondertussen in orde, de instabiliteit lijkt hiermee ook weg genomen te zijn, enige wat nu nog rest is wachten op de UPC monteur zodat deze de wantcontactdoos naar behoren aan sluit, dit is echter meer voor het aanzicht.

Ik wil hierbij dan ook iedereen bedanken die mij geholpen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richub schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:15:
Als je je modem in bridge hebt staan, en je jezelf ervoor aanmeld kun je er zelf wel gebruik van maken zonder thuis een wifispot te hosten. Kan stiekem toch handig zijn. :Y
Gaan ze actie op ondernemen. Binnenkort met een bridge modem geen mogelijkheid meer om wifispots te gebruiken als je docsis3.0 wifi hebt. No share, no gain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Anoniem: 555713 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:40:
[...]

Gaan ze actie op ondernemen. Binnenkort met een bridge modem geen mogelijkheid meer om wifispots te gebruiken als je docsis3.0 wifi hebt. No share, no gain :)
Heb je deze info van UPC zelf? Ik heb er nl. nog niks over kunnen vinden toen ik laatst hierop google afzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:56
Hmm ik baal een beetje, sinds eergiste oranje lampje, maar 1 downstream in plaats van 8, modem reset zelfde probleem, later ging die uitzichzelf reconnecten en volle 200 mbits weer (zoals al een jaar bijna nooit problemen gehad).

Savonds, weer oranje, smorgens stekker eruit en erin, groen lampje volle 200mbits, even online gamen, word eruit getrapt, weer oranje lampje.

Had al gebeld en ze wouden een monteur langsturen, maar het lijkt me eerder dat er bij hun een signaal storing is, mijn ip is ook veranderd van upc-j.chello.nl naar .dynamic.upc.nl, als ik een lookup naar mijn ip doe zie ik ook UPC Amsterdam, ik zit in gelderland.

kunnen dit niet werkzaamheden/een storing van hun kant zijn? want als mijn modem kapot is zou ik de 200mbits helemaal niet moeten kunnen halen, heb ook een asus RT66N dus dat lijkt me ook erg stug.
op dit moment heb ik:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.3 dBmV 37.2 dB

en upstream:

Power Level:
Channel 1: 51.7 dBmV

met de volle 200mbits had ik:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/66QvknV.jpg

edit: na een reset weer volle snelheid, deze keer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qYSuOtF.jpg

ik heb geen idee of die getallen goed of slecht zijn om eerlijk te zijn, maar die zijn altijd al ongeveer zo geweest en heb normaal heel erg stabiele snelheden/geen disconnects

[ Voor 27% gewijzigd door Tiduz op 15-03-2014 18:01 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jim423 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:18:
[...]

Toch corrigeer ik hier. Er wordt niet gecorrigeerd op analoog/digitaal signaal. Er wordt alleen op frequenties gefilterd. Wat er over die frequenties gaat doet er niet toe. Er zijn ook wcd's waar je enkele televisie kanalen op de radio kant kunt ontvangen. Dat zijn de zogenaamde DSR wcd's. Die filteren een deel van het televisie frequentie bereik af naar de radio kant.

@Tiduz dat zijn werkzaamheden. Het moment dat een epc3802, 2812 en 3925 het signaal kwijt raakt verbind hij opnieuw met 1 stream. Dit is een soort van veiligheid om de verbinding in stand te kunnen houden. Als je het modem geforceert reset dan heb je alle 8 docsis streams weer. Dit is niet iets om je zorgen om te maken en ook niet monteurwaardig. Die gaat namelijk niets vinden.

Dat je een ander ip hebt kan kloppen. UPC is zijn netwerk capaciteit aan het uitbreiden en hiervoor worden modem's en mediaboxxen soms overgeheveld van segment. Hierdoor kun je ook een ander ip krijgen. Ook niets om je zorgen over te maken. UPC levert tenslotte internet met een dynamisch ip op je consumentenlijn.

En de signaal waardes zijn prima. Maak je je daar geen zorgen om.

[ Voor 36% gewijzigd door MediaZoo op 16-03-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:56
hartstikke bedankt, upc zelf zei al dat het aan mj lag maar dat leek me al erg sterk, want ik zit nu weer op 200 mbits (vandaag nog wel ff oranje lampje gehad maar na reset weer goed)

toch fijn dat er mensen zijn die het fijne er van weten, scheelt me weer bellen met upc :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik las wat berichten over het feit dat Netflix en UPC niet echt lekker samenwerkte. Is dit ondertussen opgelost? En zou het basis pakket 50mb/2,5mb genoeg zijn om HD te streamen?

Daarnaast vroeg ik mij af of het mogelijk is om zelf een CI module te kopen die werkt met upc in plaats van het huren van een module a €4/pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
StephaN900 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:16:
Ik las wat berichten over het feit dat Netflix en UPC niet echt lekker samenwerkte. Is dit ondertussen opgelost?
http://webwereld.nl/datac...-meer-netflix-bandbreedte
En zou het basis pakket 50mb/2,5mb genoeg zijn om HD te streamen?
Hangt er vanaf, wat noem je "HD"?

BluRay native is ongeveer 60Mbps, broadcast quality HD is 16Mbps, wat Netflix "HD" durft te noemen is nog geen 3Mbps.
Daarnaast vroeg ik mij af of het mogelijk is om zelf een CI module te kopen die werkt met upc in plaats van het huren van een module a €4/pm.
Geen idee, daarvoor kun je beter in het UPC Digitale Televisie topic kijken, dit is het UPC internet vragen & problemen topic.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, mijn excuses ik was er niet van op de hoogte dat het topic opgesplitst was. Wat betreft internet bedoel ik hetgeen wat Netflix HD durft te noemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Sinds kort is mijn UPC abbonnemt omgezet naar een 120 mbps abbonement.
Ik heb de Thomson TWG870 router en haal nu bekabeld met speedtest ~90 mbps en draadloos ~40 mbps.

Is dit ongeveer naar verwachting of kan ik het toch nog wat sneller krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
StephaN900 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:35:
Ok, mijn excuses ik was er niet van op de hoogte dat het topic opgesplitst was. Wat betreft internet bedoel ik hetgeen wat Netflix HD durft te noemen ;).
Dat kan met een ADSL-lijntje op kilometers van de DSLAM nog. Sterker nog, 10 jaar geleden had je met je 4Mbps Chello Classic-abo nog (net) hun "HD" kunnen doen :+
Reynouts schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:33:
Sinds kort is mijn UPC abbonnemt omgezet naar een 120 mbps abbonement.
Ik heb de Thomson TWG870 router en haal nu bekabeld met speedtest ~90 mbps en draadloos ~40 mbps.

Is dit ongeveer naar verwachting of kan ik het toch nog wat sneller krijgen?
Dit is naar verwachting als:
- je bedraad 100Mbps netwerkapparatuur of kabels gebruikt. Toevallig oude Cat5 kabel of een 100Mbps switch ertussen?
- je draadloos 2.4GHz gebruikt. Als je apparatuur het aankan en je niet door muren of vloeren heen moet kun je naar 5GHz overschakelen, dan is 100Mbps mogelijk haalbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Ik heb wifispots weer uitgezet omdat uitgerekend op de plek waar ik er het meeste gebruik van zou gaan maken de UPC gebruikers allemaal hun wifispots uitgezet hebben. :(

Ook host ik een minecraft server voor 'n paar vrienden en collega's, en sinds de uitrol van wifispots kreeg ik opmerkingen dat er meer lag was dan anders. Geen dramatische lag, maar genoeg om merkbaar te zijn voor de spelers. Nu wifispots op mijn modem weer uitstaat is die extra lag ook weer weg.

Blijkbaar heeft die extra wifispots instelling ook invloed op het algemene functioneren van mijn 3925 modem.

Mijn recente aankoop van dat accesspoint vanwege de wifispots is ondanks dit niet voor niks geweest: Het wifi gedeelte van die 3925 is altijd wat zwak geweest, met mijn WAP300n heb ik nu een veel beter bereik door het hele huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Richub schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:31:
Ik heb wifispots weer uitgezet omdat uitgerekend op de plek waar ik er het meeste gebruik van zou gaan maken de UPC gebruikers allemaal hun wifispots uitgezet hebben. :(

Ook host ik een minecraft server voor 'n paar vrienden en collega's, en sinds de uitrol van wifispots kreeg ik opmerkingen dat er meer lag was dan anders. Geen dramatische lag, maar genoeg om merkbaar te zijn voor de spelers. Nu wifispots op mijn modem weer uitstaat is die extra lag ook weer weg.

Blijkbaar heeft die extra wifispots instelling ook invloed op het algemene functioneren van mijn 3925 modem.
Hmm... klinkt niet best... is die Minecraft-server bedraad of draadloos aangesloten? Maw hebben we het over het functioneren van de WiFi van de EPC3925 of puur over het (bedraad) routeren erdoor?
Mijn recente aankoop van dat accesspoint vanwege de wifispots is ondanks dit niet voor niks geweest: Het wifi gedeelte van die 3925 is altijd wat zwak geweest, met mijn WAP300n heb ik nu een veel beter bereik door het hele huis. :)
Rare keuze... anno 2014 een AP nemen die:
- geen Gigabit Ethernet ondersteunt en dus ook op 5GHz waar het radiotechnisch mogelijk is niet >94Mbps zal halen.
- niet tegelijkertijd 2.4GHz en 5GHz kan doen, alleen kan kiezen tussen een of ander (zelfde euvel als de EPC3925 :o )
- meer kost dan een vergelijkbaar apparaat wat wel GbE doet en simultaneous dualband...

Maar goed, een AP die niet in de meterkast of achter de TV zit scheelt al veel, al heeft het (zoals dit apparaat) specs van drie of vier jaar terug :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
De minecraft server is natuurlijk bedraad aangesloten. ;)

Die AP kon ik voor een bodemprijsje kopen, en is alleen voor mijn tablet en telefoon, de rest van mijn netwerk is altijd bedraad aangesloten.
Daar zit ook gelijk de reden in dat ik die nieuwere specs niet nodig heb, en dus ook niet mis.
Ik ben er iig tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 19:51
Onderstaande vragen zijn gesteld in het topic van [Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie.

Misschien heeft iemand binnen dit UPC topic een verklaring voor dit probleem?
Zelf heb ik het idee dat het probleem bij het Cisco ECP3925 UPC Router ligt! Omdat ik het probleem heb zowel thuis als op het werk (beide upc cisco ECP3925 modem)

quote:

renskoenraadt schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:03:
Meerdere mensen last van het feit dat de wi-fi niet lekker meer werkt sinds de update naar 4.4.2. KitKat? Regelmatig heb ik dat de telefoon aangeeft dat de internetverbinding via wi-fi te 'traag' zou zijn en daardoor de 3G/4G verbinding maar gebruikt wordt, dit terwijl mijn Note 10.1 2014 geen enkel probleem ondervindt (op 4.3.).

Alleen het herstarten van de telefoon lost het probleem op, het uit en weer aanzetten van de wi-fi alleen niet. Ook het uitzetten van andere draadloze verbindingen (GPS / Bluetooth) maakt geen verschil.

Beide kunnen zowel van de 2,4 GHz als de 5 GHz band gebruik maken, maar bij de telefoon maakt ook dit geen verschil.

De router waar de devices mee verbonden zijn is een D-Link 868L, waar een 120Mb lijn van UPC op zit.

Iemand een oplossing?

Thanks!

Hier vergelijkbaar probleem. 120Mb UPC lijn (Ciso ECP3925 modem met erachter Asus RT-N66U router) maar volgens de speedtest.net maar een download snelheid van 2.6Mb!! Even de wifi uitschakelen op het toestel en daarna weer inschakkelen en de snelheid is weer hoog!?

Bij de vorige versie android was het probleem vergelijkbaar echter bleeft de snelheid hangen op 6.5 Mb

We hebben twee stuks Samsung S4 thuis en beide hebben presies hetzelfde probleem!?

Mijn samsung tablet op android 4.2 heeft deze problemen weer niet!?! Notebook en televisie ook niet!

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
dit ligt niet aan de router,
heb van mijn ex collega's namelijk gehoord dat er meer meldingen van binnen komen, het begon al bij de android 4.3 update, toen gaf de s3 aan dat internet onstabiel is (probleem heb ik nu nogsteeds), dus het kan wel kloppen dat het bij de kitkat versie ook nog speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:45
Een probleem aan Samsung's S4 software kant lijkt me.
Overigens heeft HTC gisteren een update uitgerold voor de HTC One, die ook wifi-problemen op zou moeten lossen.
Firmware is ook gebaseerd op KitKat, dus wellicht dat er een bug in KitKat zelf zit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf een S4 mini en ervaar dezelfde problemen als hierboven beschreven zijn. Soms ook wel wifi verbinding, maar geen toegang tot internet, telefoon reboot lost het probleem dan weer op. Dit alles terwijl al mijn andere apparatuur feilloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb de wifispots maar weer uit gezet, mn telefoon en tablet bleven allebei hangen bij 'ipadres verkrijgen'.
En dat komt omdat ik mn modem in bridge mode heb staan?
Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 10:40
Probeer je op je eigen wifispot in te loggen? Dat kan namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:44
Ik heb het ook uitgezet, soms pakt hij thuis de wifispot in plaats van mijn router, en dan heb ik een langzame verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Oplossing: geef je eigen SSID hogere prio dan die van Wifispots.

In Windows en MacOS kan dat native.
Onder Android is er een app voor.
En iOS... tja, die is wat WiFi betreft brain-dead :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

AtRi schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:20:
Probeer je op je eigen wifispot in te loggen? Dat kan namelijk niet.
Nee. Heb de hele zaak weer uit en aan gezet (op upc) en het een eind verderop in de straat geprobeerd, buiten het bereik van mn eigen modem, maar verder dan 'ipadres verkrijgen,,,' komt het niet :?

Heb dus mn modem in bridgemode staan en de wifi staat uit.Maar dat zou niets uit mogen maken, dit is een ander wifi deel van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
Bij mij is dat wifispots nu ook actief.
UPC belooft dat dit geen invloed heeft op mijn verbinding.
Nu zie ik dat zowel mijn eigen ssid als die van upc wifispots beiden op hetzelfde kanaal uitzenden. Je kan het kanaal niet per ssid instellen. Dan heb ik per definitie toch juist wel last? Hoe meer apparaten op hetzelfde kanaal hoe trager omdat de bandbreedte gedeeld wordt. In theorie zelfs als er geen apparaat op "mijn" wifispot zit, zal het broadcasten van ssid toch ook botsen tussen beide netwerken? In dat laatste geval is het denk ik wel de vraag of je het merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
"Botsende" SSID's? Hoe moet ik me dat voorstellen? 8)7

Verder wel terecht mbt verkeer op dat netwerk. Je modem/router heeft niet opeens een nieuwe WiFi-radio gekweekt, dus nogal logisch dat verkeer voor de WifiSpot over zelfde radio en antennes en dus zelfde kanaal moet gaan, en dat de bandbreedte daarvoor ten koste gaat van wat beschikbaar is voor je eigen SSID op hetzelfde kanaal.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300779

.

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 300779 op 23-11-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je met drie verschillende AP's getest hebt kun je in ieder geval de conclusie trekken dat je WiFi-problemen niet liggen aan de nieuwe modem an sich.

Ik vermoed dat samen met jou anderen in de buurt gebruik gemaakt hebben van hetzelfde aanbod en nu veel meer WiFi gebruiken, met als gevolg dat het (iig in de 2.4GHz-band) gewoon soep is.

Dat sluit ook aan bij je constatering dat het op de laptop beter gaat dan je mobile devices: laptops hebben meestal minimaal twee WiFi-antennes waarmee ze zowel meer snelheid als stabiliteit mee te behalen.

Geef anders eens wat meer harde info:
- hoe ziet je huis eruit (betonnen eengezinswoning vs oudbouwa appartement met houten vloeren en dunne bakstenen muren)?
- hoeveel andere WiFi-netwerken detecteer je en op welke kanaal zitten zij?
- welke kanalen heb je exact geprobeerd?
- de WNR2000 is een stuk oude meuk wat alleen 2.4GHz aankan, maar je devices kunnen 5GHz aan- heb je geprobeerd om je modem op 5GHz te zetten en de WNR2000 als 2.4GHz-AP ernaast in te stellen voor evt legacy meuk?
- staat de nieuwe modem op exact dezelfde plek als voorheen de WNR2000? Als je de losse WNR2000 gebruikt, staat dat ook op exact dezelfde plek als voorheen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Toch jammer dat de implementatie van WifiSpots niet helemaal vlekkeloos is. Ik heb verschillende buren die ook UPC hebben, en bij mij thuis komt het dan regelmatig voor dat bijvoorbeeld mijn iPhone verbindt met de UPC WifiSpots van de buren, in plaats van met mijn eigen modem.

Dit terwijl mijn eigen modem een stuk sterker signaal heeft. Maar volgens mij denkt de iPhone: "Je was net buiten verbonden met een WifiSpot en ik zie dat netwerk hierbinnen nog steeds; waarom zou ik energie verspillen en van netwerk switchen?"...op die manier werkt het dus alleen als je thuis geen andere WifiSpot hebt dan die van je eigen modem...maar dat zal voor veel mensen niet gelden.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
De iPhone denkt niet, dat is het probleem :o

In een fatsoenlijk OS kun je zelf prio van netwerken instellen. Kan in Windows, kan in MacOS, kan met beetje moeite in Android. Kan niet in iOS.

Daar kan een UPC (of een Ziggo of welke aanbieder van dit soort diensten ook) niets aan doen. Hier heb ik prive ook last van met twee AP's in huis. M'n iPad blijft stug op de eerste zitten ook al heb ik daar shitverbinding mee en zit ik op een meter afstand van de tweede zit waar ik volle sterkte zou kunnen verbinden. Totdat Apple daar wat aan doet is het gewoon crap. Niet dat Android, MacOS of Windows perfect zijn, maar daar kun je tenminste iets instellen, bij iOS niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

dion_b schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:11:
De iPhone denkt niet, dat is het probleem :o

In een fatsoenlijk OS kun je zelf prio van netwerken instellen. Kan in Windows, kan in MacOS, kan met beetje moeite in Android. Kan niet in iOS.

Daar kan een UPC (of een Ziggo of welke aanbieder van dit soort diensten ook) niets aan doen. Hier heb ik prive ook last van met twee AP's in huis. M'n iPad blijft stug op de eerste zitten ook al heb ik daar shitverbinding mee en zit ik op een meter afstand van de tweede zit waar ik volle sterkte zou kunnen verbinden. Totdat Apple daar wat aan doet is het gewoon crap. Niet dat Android, MacOS of Windows perfect zijn, maar daar kun je tenminste iets instellen, bij iOS niet.
Wat het proberen waard zou kunnen zijn: via iCloud Keychain synct iCloud ook alle voorkeursnetwerken tussen iOS en OS X Mavericks. Dus als jij je iPhone verbindt bij Starbucks, dan komt dat netwerk ook op je MacBook te staan. En die zal dan ook automatisch verbinden, als je die later een keer meeneemt naar Starbucks.

Nu kun je op je Mac wel de volgorde van voorkeursnetwerken wijzigen...dus als ik daar UPC WifiSpots naar beneden sleep...zou de iPhone dat dan overnemen?

Ik vermoed van niet...maar wie weet. Even kijken of ik binnenkort tijd/zin heb dat uit te proberen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste