Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:44
Gaat niet werken.
Zo 'slim' is een iPhone niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386200

ik kan verschillende sites al de hele dag niet bereiken via upc, wel mobiel.
bv. daskapital.nl
ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:30
Anoniem: 386200 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:28:
bv. daskapital.nl
ben ik de enige?
Kein problem, in ieder geval met de Google Public DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-02 23:07

LTD

Anoniem: 386200 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:28:
bv. daskapital.nl
ben ik de enige?
Ik heb hetzelfde probleem (regio vlaardingen). Ik kan bijvoorbeeld Beatport.com niet bereiken.

daskapital.nl kan ik ook niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Nee:
Er is een storing in de omgeving van Rotterdam. We werken aan een oplossing.
https://twitter.com/UPC/status/449208038927663104

[ Voor 18% gewijzigd door 8088 op 27-03-2014 16:59 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markoverklift
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb het probleem ook. Bijvoorbeeld www.cnn.com en euw.leaugeoflegends.com liggen eruit.
facebook.com google.com en nfl.com werken wel.

Is -GEEN- DNS, ip's resolven wel maar worden niet gerouteerd.

Toeval of ligt het aan die wifi-spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Hier anderen met hetzelfde probleem:
http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=9674&tstart=0

Ik denk dat het aan CloudFlare.com ligt, een CDN waar diverse sites gebruik van maken.
Het lijkt alsof heel Rotterdam ge-IP-banned is ofzo.

Edit:
Het probleem is nu opgelost.
Alhoewel ik niet de oorzaak weet, denk ik dat CloudFlare wat problemen had met UPC Rotterdam.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyb op 27-03-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300779

dion_b schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:31:
Als je met drie verschillende AP's getest hebt kun je in ieder geval de conclusie trekken dat je WiFi-problemen niet liggen aan de nieuwe modem an sich.

Ik vermoed dat samen met jou anderen in de buurt gebruik gemaakt hebben van hetzelfde aanbod en nu veel meer WiFi gebruiken, met als gevolg dat het (iig in de 2.4GHz-band) gewoon soep is.

Dat sluit ook aan bij je constatering dat het op de laptop beter gaat dan je mobile devices: laptops hebben meestal minimaal twee WiFi-antennes waarmee ze zowel meer snelheid als stabiliteit mee te behalen.

Geef anders eens wat meer harde info:
- hoe ziet je huis eruit (betonnen eengezinswoning vs oudbouwa appartement met houten vloeren en dunne bakstenen muren)?
- hoeveel andere WiFi-netwerken detecteer je en op welke kanaal zitten zij?
- welke kanalen heb je exact geprobeerd?
- de WNR2000 is een stuk oude meuk wat alleen 2.4GHz aankan, maar je devices kunnen 5GHz aan- heb je geprobeerd om je modem op 5GHz te zetten en de WNR2000 als 2.4GHz-AP ernaast in te stellen voor evt legacy meuk?
- staat de nieuwe modem op exact dezelfde plek als voorheen de WNR2000? Als je de losse WNR2000 gebruikt, staat dat ook op exact dezelfde plek als voorheen?
Bedankt voor de reactie.

- Het is een nieuwbouw woning van 7 jaar oud. Voorheen nooit problemen gehad (uiteraard is tot de zolder verbinding krijgen lastig, maar dat maakt weinig uit).
- Verschilt, de ene keer pak ik er 20, de andere keer 3. Als ik er 20 zie, staat ons eigen netwerk er tussen (laag bereik weliswaar). Als ik er 3 zie (en dat verspringt per seconde hoeveel ik er zie) dan staat onze er niet tussen, maar wel die van 100 meter verderop buren.
- Ik heb de WiFi spectrum bekeken en alle mogelijke kanalen geprobeerd. Ik heb het minst gebruikte kanaal geprobeerd (13) en de overlappende kanalen geprobeerd (1,6 en 11). Allemaal hetzelfde probleem, verbeterd absoluut niet.
- De WNR2000 heeft altijd goed gewerkt, tot de nieuwe modem kwam. Gisteravond heb ik een Netgear R6250 aangeschaft (uit tests een van de beter, 2,4ghz + 5,0ghz) en uitgetest. Modem netjes op Bridge functie en dan de router aanschaffen. Ik zie in eerste instantie dan alleen de 5,0ghz verbinding maar ook met laag bereik en snelheid.
- De plek van de modem is al 7 jaar hetzelfde. De router heeft er ook altijd naast gestaan in de meterkast. Sinds de problemen heb ik de WNR2000 op meerdere plekken gehad met een rechstreekse lijn naar de modem. Van 10 tot 20 meter afstands van de modem. Hetzelfde heb ik met de nieuwe R6250 geprobeerd. Beide hetzeflde probleem.

Tevens heb ik nu de modem als router in standalone functie staan. En ook het WiFi daarvan is meuk. Dus modem, wnr2000 en r6250 geven dezelfde problemen aan. Ook al heb ik op alleen alle kanalen geprobeerd.

Wat ik gelezen heb is dat het signaal dat binnen komt te zwak zou kunnen zijn, waardoor je bedraad prima internet hebt, maar waardoor het WiFi waardeloos is, kan dat? Geen idee hoe dat werkt, ben geen electrotechnicus. Heb alleen 6 jaar ervaring bij BCC als computer 'expert' (+ hobbyist de rest van mijn bestaan). Ook met UPC aan de lijn gehangen, die hebben ook alles nagekeken en van hun kant is ook alles prima in orde.

Ik word echt gek nu, ben ten einde raad. Zo instaat de hele meuk eruit te moffelen en een andere provider te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 300779 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:14:
[...]

Bedankt voor de reactie.

- Het is een nieuwbouw woning van 7 jaar oud. Voorheen nooit problemen gehad (uiteraard is tot de zolder verbinding krijgen lastig, maar dat maakt weinig uit).
Duidelijk. Dan is demping normaliter je grootste probleem en zou interferentie moeten meevallen.
- Verschilt, de ene keer pak ik er 20, de andere keer 3. Als ik er 20 zie, staat ons eigen netwerk er tussen (laag bereik weliswaar). Als ik er 3 zie (en dat verspringt per seconde hoeveel ik er zie) dan staat onze er niet tussen, maar wel die van 100 meter verderop buren.
Dit baart me enorm zorgen. Dat verspringen tussen 20 en 3 detecteren is niet normaal en hangt vrijwel zeker samen met je problemen. Punt is dat dat niets met je AP te maken heeft (laat staan je internetverbinding) aangezien het ook blijkbaar 17 andere netwerken treft. Ik maak me zorgen om je client.
- Ik heb de WiFi spectrum bekeken en alle mogelijke kanalen geprobeerd. Ik heb het minst gebruikte kanaal geprobeerd (13) en de overlappende kanalen geprobeerd (1,6 en 11). Allemaal hetzelfde probleem, verbeterd absoluut niet.
- De WNR2000 heeft altijd goed gewerkt, tot de nieuwe modem kwam. Gisteravond heb ik een Netgear R6250 aangeschaft (uit tests een van de beter, 2,4ghz + 5,0ghz) en uitgetest. Modem netjes op Bridge functie en dan de router aanschaffen. Ik zie in eerste instantie dan alleen de 5,0ghz verbinding maar ook met laag bereik en snelheid.
- De plek van de modem is al 7 jaar hetzelfde. De router heeft er ook altijd naast gestaan in de meterkast. Sinds de problemen heb ik de WNR2000 op meerdere plekken gehad met een rechstreekse lijn naar de modem. Van 10 tot 20 meter afstands van de modem. Hetzelfde heb ik met de nieuwe R6250 geprobeerd. Beide hetzeflde probleem.

Tevens heb ik nu de modem als router in standalone functie staan. En ook het WiFi daarvan is meuk. Dus modem, wnr2000 en r6250 geven dezelfde problemen aan. Ook al heb ik op alleen alle kanalen geprobeerd.
Als ik dit zo allemaal lees begin ik m'n twijfels te krijgen aan je client(s).

Met het apparatuur wat je ondertussen hebt zou ik sowieso met meerdere AP's werken in zo'n betonbunker. Ik zou de modem als router houden en de ingebouwde AP op 5GHz zetten, de WNR2000 als AP ernaast voor 2.4GHz en boven de Netgear voor extra bereik op beide. Maar dat gaat alles niets veranderen aan gebrek aan ontvangst door je clients als je er pal naast zit. Vooral de manier waarop het zichtbaar aan/uit gaat vind ik hoogst opvallend.

Enige wat ik kan roepen, maar dat zou wederom niet veranderd mogen zijn, iig niet op de WNR2000, is dat een instelling zoals WMM Power Save roet in het eten gooit. WMM Power Save doet wat z'n naam voorstelt, het helpt mobile devices die met WiFi verbonden zijn langer doen met hun accu, maar slechte implementaties (iOS...) kunnen leiden tot verbindingsproblemen. WMM Power Save uitzetten kan dus soms helpen. Let op dat je alleen WMM Power Save uitzet, niet heel WMM, want dan gaat specifiek iOS ook al over z'n nek (mag duidelijk zijn wat m'n minst favoriete OS is op WiFi-vlak :z ). WMM Power Save vind je meestal ergens in de advanced options.

Toch twijfel ik er ook aan of dit het oorzaak is, dit gaat alleen over jouw eigen netwerk(en), terwijl je aangeeft dat als het foute boel is, je maar 3 ipv 20 andere netwerken detecteert. Daar gaat echt iets mis in de ontvangst wat niets te maken heeft met je eigen netwerk. Ofwel je clients zijn gaar, danwel er wordt met grote regelmaat enorme interferentie in de lucht gepompt door *iets*.
Wat ik gelezen heb is dat het signaal dat binnen komt te zwak zou kunnen zijn, waardoor je bedraad prima internet hebt, maar waardoor het WiFi waardeloos is, kan dat? Geen idee hoe dat werkt, ben geen electrotechnicus. Heb alleen 6 jaar ervaring bij BCC als computer 'expert' (+ hobbyist de rest van mijn bestaan).
:X

Bevestigt helaas vooroordeel over BCC 'experts' :+

We hebben het hier over een IP-netwerk. Elk segment van dat netwerk is fysiek geisoleerd (en gebruikt in dit geval ook nog eens totaal andere signaaloverdrachtstechnieken). Hoe het zit met signaal tussen modem en CMTS is relevant voor dat stuk, maar niet met overige signalen. Kenmerkend voor DOCSIS is dat je bij slecht signaal eigenlijk vrijwel gelijk verbinding geheel verliest, niet zoals bij DSL verbinding behoudt op een lagere snelheid. Als je geen verbinding hebt daar heb je binnenhuis ook geen internteverbinding (laag 3, zoals dat heet) - maar dat staat dus los van hoe sterk of zwak je WiFi ontvangt (laag 1). Bovendien zou het bedraad net zo eruit liggen als draadloos, en dat is niet wat je ervaart.

Enige componenten die van belang zijn bij WiFi binnenhuis zijn de AP (modem of router of dedicated AP) en de STA (je client device(s) en wat er tussenin allemaal gebeurt in het relevante stuk frequentiespectrum. Ergens daar gaat het fout. Je hebt zeer grondig de gebruikte AP uitgesloten (3 verschillende geprobeerd) en je hebt het frequentiespectrum uitgesloten (5GHz geprobeerd naast 2.4GHz) en daarbij geen verschil geconstateerd. Logischerwijs moet het probleem dan in de STA, dus in de client device(s) zitten. Of er moet een storing zijn wat zowel 2.4GHz als 5GHz om zeep helpt op alle kanalen. Dat laatste is zeer onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Ik heb het een keer in een grachtenpand met zeer veel relatief oude analoge draadloze beveiligingcamera's meegemaakt. In een bloemkool-Vinexwijk m.i. niet erg waarschijnlijk.
Ook met UPC aan de lijn gehangen, die hebben ook alles nagekeken en van hun kant is ook alles prima in orde.

Ik word echt gek nu, ben ten einde raad. Zo instaat de hele meuk eruit te moffelen en een andere provider te nemen.
Logica 101:

- het probleem is tussen AP en STA (client)
- je hebt zelf vakkundig AP's uitgesloten en ervaart probleem ook met hardware dat niet van provider vandaan komt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat denk je dan dat een andere provider gaat veranderen hieraan?

Ik zou op basis van wat je schrijft 90% focussen op client en 10% op zware interferentie binnenhuis. En 0% op andere provider (of trouwens op hardware wat je van deze provider gekregen hebt)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300779

.

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 300779 op 23-11-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Probeer voor de grap even een van de routers aan een UTP buiten de meterkast te laten hangen/slingeren. Kan al veel uitmaken qua ontvangst, maar gaat natuurlijk niets doen met interferentie.

Zeker dat jij of buren niet toevallig net babyfoon aangezet heeft?

En laat eens een bekende met een laptop waarvan bekend is dat het goed werkt langskomen en testen, het kan nog steeds aan je clients liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 28-03-2014 17:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Als ik het WIFI-kanaal in mijn TC7200 wijzig (2,4 GHz) wordt dat prima gesaved, maar als ik dat op mijn Galaxy-S3 met wifi-analyzer controleer, staat het vorige kanaal er nog.
Wordt dat niet realtime gewijzigd of moet ik even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Anoniem: 192811 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:31:
Als ik het WIFI-kanaal in mijn TC7200 wijzig (2,4 GHz) wordt dat prima gesaved, maar als ik dat op mijn Galaxy-S3 met wifi-analyzer controleer, staat het vorige kanaal er nog.
Wordt dat niet realtime gewijzigd of moet ik even geduld hebben?
Heb je het al gecontroleerd met een betrouwbare applicatie, zoals inSSIDer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ken inderdaad je tools voor je conclusies trekt... ook in InSSIDer blijft een netwerk in het lijstje op oud kanaal, maar komt er ook een nieuwe naast. Pas na enige tijd verdwijnt de oude.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:25:
Ken inderdaad je tools voor je conclusies trekt... ook in InSSIDer blijft een netwerk in het lijstje op oud kanaal, maar komt er ook een nieuwe naast. Pas na enige tijd verdwijnt de oude.
Ook @ kipusoep
Bedankt, InSSIDer is kennelijk niet gratis meer, maar ik wacht nog ff af of hij ook in wifi-analyzer vanzelf wijzigt.
In het modem stond het kanaal op auto en bleek op 1 te staan welke hier erg druk is. Heb dus 6 geselecteerd die vrij rustig is en wacht ff totdat deze actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Anoniem: 192811 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:16:
[...]

Ook @ kipusoep
Bedankt, InSSIDer is kennelijk niet gratis meer, maar ik wacht nog ff af of hij ook in wifi-analyzer vanzelf wijzigt.
In het modem stond het kanaal op auto en bleek op 1 te staan welke hier erg druk is. Heb dus 6 geselecteerd die vrij rustig is en wacht ff totdat deze actief is.
Je kunt gewoon inSSIDer 3 downloaden: http://www.metageek.net/support/metageek-software-archives/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is voor op een PC, ik heb geen wifi op mijn PC, toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 16:44
Anoniem: 192811 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Dat is voor op een PC, ik heb geen wifi op mijn PC, toch bedankt voor het meedenken.
Er is ook een app van voor je op mobile phone (android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slommer schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:21:
[...]
Er is ook een app van voor je op mobile phone (android)
Dat weet ik, maar die is niet gratis, en ga geen 7,31 neertellen voor iets dat ik maar af&toe gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wifi Analyzer doet hetzelfde en is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:58:
Wifi Analyzer doet hetzelfde en is gratis
Die gebruik ik dus al, zie mijn berichtje van 11:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Regelmatig zie ik als ik in de tuin zit het access point UPCTEST_EXT voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mV6PdlRHc4NRXgG1PGfZHkMK/full.png

Google levert niet zoveel op, weet iemand wat dit is of is dit gewoon een grap van iemand? :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
_EXT is meestal een repeater die een ander netwerk heruitzendt. En eentje die "UPCTEST" heet? Tja, iemand zit iets met/door/voor UPC te testen. Maar dat kan de buurman zijn die z'n nieuwe UPC modem/router 'test' natuurijk :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als het niet beveiligd is weet je het wel... ;)
_EXT wijst inderdaad op een repeater of tweede accespoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:03
zaterdag overdag storing met mijn horizon box. de box zegt dat ik geen abonement heb voor dat kanaal terwijl ik dat wel heb. ga nu voor de 3x mijn box 24 uur aan laten staan. als ze het morgen ochtend niet hebben gefixt loopt ik naar de vodafone winkel om daar klant te worden.(abo loopt 6 april af).
teven heb ik op mijn mediabox boven wel alle zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
loki504 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:33:
zaterdag overdag storing met mijn horizon box. de box zegt dat ik geen abonement heb voor dat kanaal terwijl ik dat wel heb. ga nu voor de 3x mijn box 24 uur aan laten staan. als ze het morgen ochtend niet hebben gefixt loopt ik naar de vodafone winkel om daar klant te worden.(abo loopt 6 april af).
teven heb ik op mijn mediabox boven wel alle zenders
En wat heeft dit exact met (UPC) Internet te maken :?

Waarschijnlijk heb je hier meer aan: [UPC Horizon] Ervaring en discussie

Dan nog: als je alleen iets meldt kunnen wij je natuurlijk niet helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
dion_b schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:33:
[...]

En wat heeft dit exact met (UPC) Internet te maken :?

Waarschijnlijk heb je hier meer aan: [UPC Horizon] Ervaring en discussie

Dan nog: als je alleen iets meldt kunnen wij je natuurlijk niet helpen...
oops dacht dat het om alles bij upc ging. :X en was ook niet echt om hulp te krijgen maar meer als een regitratie van mijn probleem. bedankt voor de link naar het juiste topic.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 04-04-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
oops dacht dat het om alles bij upc ging. :X en was ook niet echt om hulp te krijgen maar meer als een regitratie van mijn probleem. bedankt voor de link naar het juiste topic.
[/quote]

Als je de klantenservice belt met dit probleem zullen ze je Digitale TV abbonement opnieuw naar de box sturen. Hoogstwaarschijnlijk heb je binnen 10 minuten al je zenders weer :)

Volgens mij kan dit zelfs in het menu van de klantenservice, maar weet ik niet zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door tellavist op 04-04-2014 17:40 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-04 19:46
Nog meer mensen problemen met het aanmaken van een wachtwoord voor UPC wifispots? Als ik in Mijn UPC een wachtwoord probeer aan te maken dat netjes uit meer dan 8 (en minder dan 40) tekens bestaat, met een hoofdletter, kleine letter en cijfer, dat niet gelijk is aan m'n Mijn UPC wachtwoord, dan blijft hij roepen dat het door mij gekozen wachtwoord niet is toegestaan. Het lijkt totaal niet uit te maken wat ik invul. Meer mensen dit probleem?

edit: Inmiddels erachter, het stond niet in de lijst met wachtwoordcriteria maar het is ook niet toegestaan een reeks van minstens drie tekens die ook ergens in je Mijn UPC wachtwoord staat in je Wifispots-wachtwoord te gebruiken.

Dit wijst er echter op dat die Mijn UPC wachtwoorden dus niet gehasht maar in plaintext (of hooguit encrypted) op de server worden opgeslagen. Dat lijkt me niet heel handig als er zoveel persoonlijke informatie aan hangt, of ben ik nu te paranoia?

[ Voor 35% gewijzigd door HooksForFeet op 10-04-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
tellavist schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:39:
[/quote]

Als je de klantenservice belt met dit probleem zullen ze je Digitale TV abbonement opnieuw naar de box sturen. Hoogstwaarschijnlijk heb je binnen 10 minuten al je zenders weer :)

Volgens mij kan dit zelfs in het menu van de klantenservice, maar weet ik niet zeker.
ja had eerst via het menu gedaan 30 min later niets. toen gebeld. 24 uur later niets. doen nog eens gebeld en 24 uur later nog niets. na nog 1 keer bellen en gezegd dat ik de boel zou opzeggen had ik 30 min later ineens weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 19:14
Heren,

Laatste tijd heb ik heel vaak probleem met laden van video's :( (youtube,dumpert,streaming website's, enz enz)

Ik kan bijna geen enkele video bekijken zonder dat het weer moet bufferen..... met PC of Laptop maakt niet uit..

met diverse speedtests zie ik wel dat ik de volledige 120mbit kan halen dus aan snelheid ligt het niet.

Hebben meer mensen hier last van of weet iemand toevallig wat het kan zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door sanane op 11-04-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb WiFi-spots aan gezet maar ga het weer uitzetten, het blijkt dat mijn Galaxy-S3 bij thuiskomst altijd de WiFi-spot te pakken terwijl dat veel trager is dan mijn eigen WiFi op de TC7200.
HD daarover gebeld of zij een oplossing wisten om altijd mijn eigen WiFi te kiezen, en die hadden ze, druk bij UPC WifiSpots op vergeten en voer de gegevens opnieuw in wanneer je er gebruik van wil maken. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 192811 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:21:
Ik heb WiFi-spots aan gezet maar ga het weer uitzetten, het blijkt dat mijn Galaxy-S3 bij thuiskomst altijd de WiFi-spot te pakken terwijl dat veel trager is dan mijn eigen WiFi op de TC7200.
HD daarover gebeld of zij een oplossing wisten om altijd mijn eigen WiFi te kiezen, en die hadden ze, druk bij UPC WifiSpots op vergeten en voer de gegevens opnieuw in wanneer je er gebruik van wil maken. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen zeg :(
Misschien kun je iets doen met de prioritering van netwerken? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:56:
[...]
Misschien kun je iets doen met de prioritering van netwerken? ;)
Naar zoiets had ik al gezocht op de S3 maar helaas niet gevonden, ik vraag me af of er een foon bestaat waar dat wel op mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
Ik heb gewoon Wifi prioriteit op mijn S4 met Cyanogenmod. Als je bij je wifi instellingen op de menu knop drukt en dan naar geavanceerd gaat, staat daar dan niet de optie?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
There's an app for that;
Google Play: WiFi Prioritizer

@steefph
Dst is een feature van CM, zit niet standaard in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:34:
There's an app for that;

@steefph
Hartelijk dank, werkt uitstekend.
Nu ff afwachten of het appje veel van de batterij vergt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 192811 op 15-04-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
sanane schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:55:
Heren,

Laatste tijd heb ik heel vaak probleem met laden van video's :( (youtube,dumpert,streaming website's, enz enz)

Ik kan bijna geen enkele video bekijken zonder dat het weer moet bufferen..... met PC of Laptop maakt niet uit..

met diverse speedtests zie ik wel dat ik de volledige 120mbit kan halen dus aan snelheid ligt het niet.

Hebben meer mensen hier last van of weet iemand toevallig wat het kan zijn ?
Ik herken het wel. Heb het idee dat dit sporadisch voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 17:53
Gisteren de Phone App geprobeerd. Ik heb UPC met telefonie.
Deze werd aangekondigd op Tweakers: nieuws: UPC brengt app uit voor bereikbaar zijn op vast nummer via smartphone

Maar ik krijg steeds de melding 'UPC phone is enabled but currently offline' in gele tekst.
Mijn UPC ID en wachtwoord zijn gewoon geaccepteerd.
Is de dienst nog niet actief ? Deze melding krijg ik op zowel UPC internet als daarbuiten.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:58
Iemand ook problemen met zijn/haar WiFi sinds WifiSpots aan is gezet op de modem?

De router herstartte zichzelf (heel fijn UPC, zonder waarschuwing) en daarna was dus de WifiSpot aanwezig. Sindsdien lijkt mijn WiFi verbinding onwijs instabiel. Mijn PS4 blijft maar disconnecten, en het duurt dan weer even voordat hij weer verbinding krijgt.

Ik gebruik ook Air Keyboard om mijn HTPC te besturen. Zodra ik eenmalig verbinding maak met de PC, een serietje aanzet, en deze ga kijken, kan ik daarna niet meer verbinden met de PC. Ik moet dan de app afsluiten, wifi aan/uit zetten, zodra ik opnieuw verbinding heb met WiFi de app opnieuw starten en begint het weer van voor af aan.

Ik zie echt geen enkel andere reden waarom de WiFi hier thuis ineens zo'n belabberde connectie heeft. Ik lees hier nog wel wat soortgelijke verhalen: http://community.upc.nl/posts/0e9e9beb1e

Zijn er mogelijkheden om de wifispot op de modem uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, dat kan door naar upc.nl te gaan, in te loggen en dan bij 'abbonnementen' de wifispots uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerriedikkepro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-01 16:15
Goeieavond,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik dat vast wel ;-)
Ik ben momenteel bezig met het verbouwen van mijn huis. Het aop zit in de woonkamer. Deze wil ik graag verplaatsen naar de meterkast en daar het modem hangen. In de woonkamer wil ik een wandcontactdoos plaatsen voor een tv en netwerk aansluiting.

De afstand van waar de groene kabel het huis binnenkomt tot aan de meterkast is een kleine 20 meter. Daarna moet er weer een tv + netwerk kabel terug naar de woonkamer voor de wandcontactdoos.

Is het een goede aanpak om de groene kabel door te lussen met een coax12 kabel tot in de meterkast. Hier vervolgens de AOP te plaatsen en vervolgens een versterker hier plaatsen en weer een kabel terug trekken naar de woonkamer en slaapkamers boven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 06:30
gerriedikkepro schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:48:
Goeieavond,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik dat vast wel ;-)
Ik ben momenteel bezig met het verbouwen van mijn huis. Het aop zit in de woonkamer. Deze wil ik graag verplaatsen naar de meterkast en daar het modem hangen. In de woonkamer wil ik een wandcontactdoos plaatsen voor een tv en netwerk aansluiting.

De afstand van waar de groene kabel het huis binnenkomt tot aan de meterkast is een kleine 20 meter. Daarna moet er weer een tv + netwerk kabel terug naar de woonkamer voor de wandcontactdoos.

Is het een goede aanpak om de groene kabel door te lussen met een coax12 kabel tot in de meterkast. Hier vervolgens de AOP te plaatsen en vervolgens een versterker hier plaatsen en weer een kabel terug trekken naar de woonkamer en slaapkamers boven?

Alvast bedankt!
AOP verplaatsen is niet toegestaan bij UPC zonder hun medeweten. Je mag wel kabels trekken en voorbereidingen treffen maar uiteindelijk zal een UPC monteur het AOP moeten plaatsen. UPC brengt het bij de klant in rekening als deze fouten maakt en dit kan in sommige gevallen aardig in de papieren lopen.

Het gaat veel fout bij de doorkoppeling van de groene kabel bij een verlenging waarbij de groene kabel niet meer bereikbaar is voor de monteur met het gevolg dat je zelf het nodige sloopwerk mag uitvoeren om bij de groene kabel te komen. Dit geld ook voor een groene kabel in de kruipruimte. UPC komt inprincipe niet in de kruipruimte, omdat groen in de woonkamer aanwezig hoort te zijn.

Mijn advies is AOP in de woonkamer te houden en een kabel naar de meterkast te brengen om vanuit daar verder het huis in te gaan. hiermee voorkom je een hoop ellende als het niet werkt en zal UPC nooit jouw als klant verantwoordelijk stellen voor het werk aan hun groene kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-03 12:22
Ook hier de laatste tijd problemen met de snelheid en stabiliteit van UPC Internet. Tja, je verwacht het niet, he...!? :')

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v252/Yi-Long/KutUPC_zps09b9983a.jpg

Ok, dat is draadloos, dus ik verwacht niet de volle 60mb/s downloadsnelheid of 5-6mb/s upload snelheid, maar het is toch echt wel stukken sneller geweest dan dit!

Ik moet zeggen dat het moeilijk is om te zeggen welk gevoel overheerst na alle problemen door de jaren heen met UPC, of dat nou pure woede, haat, of iets anders is, maar het is en blijft toch ongelooflijk kut dat je hier geen fatsoenlijke vrije markt hebt waardoor je gewoon kunt overstappen op een andere kabelaar, wanneer je ontevreden bent, want hier in Alkmaar heb je gewoon alleen maar UPC als je kabelt TV en internet wilt hebben, en meer niet. :(

Maar goed, de politiek doet net alsof het een vrije markt nastreeft, maar inmiddels is de situatie nu al jaren hetzelfde en zal ook wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yi-Long schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 04:31:
Ook hier de laatste tijd problemen met de snelheid en stabiliteit van UPC Internet. Tja, je verwacht het niet, he...!? :')
[afbeelding]
Ok, dat is draadloos, dus ik verwacht niet de volle 60mb/s downloadsnelheid of 5-6mb/s upload snelheid, maar het is toch echt wel stukken sneller geweest dan dit!

Ik moet zeggen dat het moeilijk is om te zeggen welk gevoel overheerst na alle problemen door de jaren heen met UPC, of dat nou pure woede, haat, of iets anders is, maar het is en blijft toch ongelooflijk kut dat je hier geen fatsoenlijke vrije markt hebt waardoor je gewoon kunt overstappen op een andere kabelaar, wanneer je ontevreden bent, want hier in Alkmaar heb je gewoon alleen maar UPC als je kabelt TV en internet wilt hebben, en meer niet. :(

Maar goed, de politiek doet net alsof het een vrije markt nastreeft, maar inmiddels is de situatie nu al jaren hetzelfde en zal ook wel zo blijven.
Ik denk dat als je bedraad test, je de volle 60/6 Mbps haalt, en dat is het enige dat telt.
Draadloos is afhankelijk van zoveel factoren waar je UPC nooit op kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat als je bedraad test, je de volle 60/6 Mbps haalt, en dat is het enige dat telt.
Draadloos is afhankelijk van zoveel factoren waar je UPC nooit op kan aanspreken.
En toch blijven er genoeg mensen die draadloos test en vervolgens vollop klagen dat het niet naar het zin werkt. In veel gevallen kun je niets veranderen aan het WiFi signaal hoe graag je het ook wilt doen door en x factoren die spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33
Hallo allemaal,

aangezien mijn huidige provider een aantal dingen gaat veranderen zit ik weer met een schuin oog naar diensten van UPC te kijken. Opzich zou ik wel over willen stappen maar ik zit met een luxe van mijn huidige provider: De modem in bridge mode kunnen zetten. Is dit bij UPC met de huidige modems ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, dat kan prima. Met de cisco epc modellen althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Dit is ook mogelijk met de TC7200. Bij een Horizonbox is dit nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:39:
[...]

Nee, zoals ik al aangaf, dat begrijp ik, maar voorheen was de draadloze verbinding ook prima te doen, qua snelheid enzo, maar als je bovenstaand plaatje bekijkt, dan is dat natuurlijk uitzonderlijk slecht, zelfs voor een draadloze verbinding.

Zal vandaag dat hele hotspot-gebeuren eens uitgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
@Yi-Long: Weet je zeker dat je niet op een wifi-hotspot bent ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
AtRi schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:34:
@Yi-Long: Weet je zeker dat je niet op een wifi-hotspot bent ingelogd?
Ja, weet ik zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:34:
There's an app for that;

@steefph
Ik hoop dat deze feature in een volgende OS versie ook beschikbaar komt in officiële iOS en Android versies.
Nu komt het af en toe voor dat ik thuis kom en nog op een UPC WifiSpot zit en dan handmatig moet overzetten op overigens (sterkere) signaal van eigen WIFI netwerk zodat ik ook met iets minder risico gebruik kan maken van bijv. ABN bank app.
skatebiker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:15:
Gisteren de Phone App geprobeerd. Ik heb UPC met telefonie.
Deze werd aangekondigd op Tweakers: nieuws: UPC brengt app uit voor bereikbaar zijn op vast nummer via smartphone

Maar ik krijg steeds de melding 'UPC phone is enabled but currently offline' in gele tekst.
Mijn UPC ID en wachtwoord zijn gewoon geaccepteerd.
Is de dienst nog niet actief ? Deze melding krijg ik op zowel UPC internet als daarbuiten.
Zojuist nog geprobeerd en werkt hier prima. Ik krijg geen foutmeldingen op de app via iPhone die draait op iOS7.1. Ontvangen van telefoontjes en uitbellen werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door funrider op 22-04-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 16:44
funrider schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:04:
Zojuist nog geprobeerd en werkt hier prima. Ik krijg geen foutmeldingen op de app via iPhone die draait op iOS7.1. Ontvangen van telefoontjes en uitbellen werkt.
Op de android versie moest ik wifi uitzetten voor hij werkte. Geen idee waarom en te lui om uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 05:24
Sinds enkele weken probleem dat ik niet kan inloggen op de upc webmail. Wachtwoord is correct en heb ik trouwens niet aangepast afgelopen jaren. Net nog geverifieerd bij UPC helpdesk. Het vreemde was dat de medewerker daar wel kon inloggen met exact dezelfde mailadres & wachtwoord en ik niet. Ik heb verschillende browsers en PCs geprobeerd. Iemand enig idee?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Chief-XL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:07:
Sinds enkele weken probleem dat ik niet kan inloggen op de upc webmail. Wachtwoord is correct en heb ik trouwens niet aangepast afgelopen jaren. Net nog geverifieerd bij UPC helpdesk. Het vreemde was dat de medewerker daar wel kon inloggen met exact dezelfde mailadres & wachtwoord en ik niet. Ik heb verschillende browsers en PCs geprobeerd. Iemand enig idee?
welke melding krijg je?
en probeer eens de oude UPC webmail :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Het e-mailadres en/of wachtwoord is onjuist.

Oude webmail ook geprobeerd. No dice :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Nu online
Chief-XL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:48:
Het e-mailadres en/of wachtwoord is onjuist.

Oude webmail ook geprobeerd. No dice :(
Wel goed gekeken naar eventuele hoofdletters?
gaat toch echt iets fout bij het invullen.. aangezien medewerker er wel gewoon in kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Oude browser en verlopen roots updates op je pc ? Dan krijg je dat je niet opsommige ssl sites komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Razenko schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:54:
[...]

Wel goed gekeken naar eventuele hoofdletters?
gaat toch echt iets fout bij het invullen.. aangezien medewerker er wel gewoon in kan komen.
Yep. Hoofdletters, cijfers etc. Kloppen allemaal :) Ik heb dit wachtwoord al > 10 jr en kan deze dus blind typen. Ik had trouwens niet verwacht dat de medewerker mijn wachtwoord gewoon kon zien.

Ik heb op verschillende PC's, iPhone, browsers geprobeerd maar wil niet lukken. Ik snap ook niet waarom de helpdesk medewerker er via de browser wel gewoon in kan :S. Ze gaan nu proberen mijn instellingen na te gaan maar ik verwacht daar weinig van tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Nu online
Chief-XL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:59:
[...]

Yep. Hoofdletters, cijfers etc. Kloppen allemaal :) Ik heb dit wachtwoord al > 10 jr en kan deze dus blind typen. Ik had trouwens niet verwacht dat de medewerker mijn wachtwoord gewoon kon zien.

Ik heb op verschillende PC's, iPhone, browsers geprobeerd maar wil niet lukken. Ik snap ook niet waarom de helpdesk medewerker er via de browser wel gewoon in kan :S. Ze gaan nu proberen mijn instellingen na te gaan maar ik verwacht daar weinig van tbh
Waarschijnlijk gebruik je het originele wachtwoord wat je ze je hebben gegeven, die kunnen ze namelijk wel in zien.

al geprobeerd wachtwoord te wijzigen en dan nog eens inloggen?

wat ik sommige klanten ook wel eens liet doen, was hun wachtwoord in bv kladblok in te laten toetsen, soms werkt shift of een bepaalde knop slecht op de toetsenbord en dan zie je dat zeer snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Razenko op 22-04-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
wat ik sommige klanten ook wel eens liet doen, was hun wachtwoord in bv kladblok in te laten toetsen, soms werkt shift of een bepaalde knop slecht op de toetsenbord en dan zie je dat zeer snel.
Check. Op een enkel device zou ik als eerste denken aan toetsenbord taalinstellingen. Misschien in dit geval minder waarschijnlijk gezien meerdere devices - maar toch ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mijn internet is vandaag uitgevallen hebben meer mensen er last van?

Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw dienst(en) van UPC. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Diensten: UPC Internet, UPC Telefonie, UPC Digitale TV, UPC Digitale Kabel-TV en Radio
Starttijd: 28 april 2014 - 12:50
Verwachte eindtijd: 28 april 2014 - 18:

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat ga je exact doen met de constatering dat andere mensen er wel of geen last van hebben? Hoe gaat dat jouw storing sneller verhelpen?

* dion_b snapt dit soort vragen nooit

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Nu online
lijkt me wel dat er meer mensen last van hebben, anders stond het niet op hun website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 08:05
Dan nog moet je wachten tot dat de storing voorbij is :+

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-04-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 17:06
Ik heb de laatste tijd last van een wegvallende internetverbinding, vermoedelijk veroorzaakt door het modem. Dit gebeurd op willekeurige tijdstippen, de verbinding met het modem valt voor 10-20 seconden weg en daarna komt het weer online:

64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=23 ttl=63 time=0.762 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=24 ttl=63 time=0.867 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=25 ttl=63 time=10.6 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=26 ttl=63 time=160 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=27 ttl=63 time=0.996 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=28 ttl=63 time=0.804 ms
From 192.168.100.1 icmp_seq=35 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=36 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=37 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=38 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=39 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=40 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=41 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=42 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=43 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=44 Destination Net Unreachable
From 192.168.100.1 icmp_seq=46 Destination Net Unreachable
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=47 ttl=63 time=12.6 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=48 ttl=63 time=0.875 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=49 ttl=63 time=0.836 ms

Gedurende de uitval worden alle lampjes op het modem even oranje, waarna ze weer groen worden. Dit zijn de waardes die ik uit mijn modem krijg:
Channel 1: 1.8 dBmV 36.5 dB
Channel 2: 1.4 dBmV 35.9 dB
Channel 3: 1.4 dBmV 36.5 dB
Channel 4: 1.2 dBmV 34.6 dB
Channel 5: 2.0 dBmV 37.5 dB
Channel 6: 1.8 dBmV 37.5 dB
Channel 7: 1.5 dBmV 37.8 dB
Channel 8: 1.1 dBmV 37.5 dB

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Mijn vermoeden gaat uit naar een stervend modem/slecht signaal?

Voor alle duidelijkheid, het gaat om een EPC3212 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Zou je ook je retour signaalwaardes kunnen posten?

Als zien deze er niet helemaal goed uit. Het verschil tussen de channels is best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
MediaZoo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:13:
Zou je ook je retour signaalwaardes kunnen posten?

Als zien deze er niet helemaal goed uit. Het verschil tussen de channels is best groot.
Natuurlijk, helemaal vergeten! Waardes op dit moment:

Downstream channels:
Channel 1: 1.3 dBmV 37.2 dB
Channel 2: 1.1 dBmV 37.5 dB
Channel 3: 0.9 dBmV 37.4 dB
Channel 4: 0.7 dBmV 36.2 dB
Channel 5: 1.5 dBmV 37.8 dB
Channel 6: 1.6 dBmV 37.9 dB
Channel 7: 1.3 dBmV 37.8 dB
Channel 8: 0.7 dBmV 37.5 dB

Upstream channels:
Channel 1: 49.2 dBmV
Channel 2: 48.6 dBmV
Channel 3: 47.3 dBmV
Channel 4: 48.6 dBmV

Ik moet er wel aan toevoegen dat deze waardes veranderen na 10 seconden. Zo gaan de downstream channels met 0.1-0.2 omhoog of omlaag. Is dit normaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Sniffert op 01-05-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Dat is normaal daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Je DS SNR daarintegen fluctueerd wel heel sterk in dit verhaal.

Ik kan je retour SNR niet zien maar deze is ook wel beetje van belang in dit geval. Je kunt alles nog zo goed hebben maar een lage retour SNR werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Ja de upstream SNR wordt helaas niet weergegeven in de webinterface. Heb jij echter een vermoeden waar mijn probleem aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Zijn er andere mensen die issues hebben met de verbinding tussen UPC en de IX in Chicago. Constant time-outs, daarna doet 'ie het een paar minuten weer, en dan weer time-outs. Gaat om 213.46.182.18 (UPC) en 141.136.107.190 (xe-5-3-0.chi12.ip4.tinet.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag ineens iets 'bijzonders' gebeurt.

Heb sinds enige tijd een zakelijke 200/20 verbinding met 1 vast IP adres.
Een doorn in mijn oog is dat het 1 vast IP adres abonnement niet toelaat dat je modem (EPC3925) in bridge mode gezet kan worden. Heb hemel en aarde geprobeerd om dit wel voor elkaar te krijgen, is technisch niet mogelijk aldus webcare, zakelijke helpdesk, UPC monteur en 3e lijns zakelijke helpdesk.

Vandaag viel me op dat de UPC lijn niet meer werkt, log op de modem in, zie dat hij nog maar 1 kanaal aktief had. Modem gereboot, zie ineens dat ik een ander IP adres heb. Vervolgens zie ik in een ander menu dat de BRIDGE mode weer aan te zetten is. Bridge aangezet, eigen router en modem reboot gegeven, en tada, internet IP rechtstreeks op de wan poort van mijn router *O* *O* *O*

Het kan dus WEL
Dat het IP adres nu waarschijnlijk weer dynamisch is vind ik minder erg.

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 04-05-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
:?

Als je dynamisch IP minder erg vindt, waarom betaal je dan meer voor een zakelijke? Enige significante verschil is juist dat vast IP. Overigens kun je met 5-IP wel degelijk vast IP op aangesloten apparaten krijgen zonder NAT ertussen. Je hebt voor wat jij wilt gewoon verkeerd product gekozen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
20mbit upload was voor mij de enige reden om zsm over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Laatst online: 25-01 22:34
Iemand een idee of het op een of andere manier mogelijk ik om die UPC hotspots te gebruiken op een android toestel zonder lockscreen beveiliging ingesteld te hebben? Ik zou die hotspots namelijk graag gebruiken maar ik vind het nogal irritant om elke keer een code in te tikken of een patroontje te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:01
Dat heeft toch niets met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
vreemd genoeg wel, begrijp ook niet zo goed waarom; http://www.upc.nl/klanten...ispots-instellen-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sinds wanneer heb je die app nodig dan?
Heb wifispots uitgezet, maar toen ik het wilde gebruiken kon je gewoon verbinden door in te loggen met het UPC Wifispots AP in de instellingen, zoals met elk wifi verbinding. De inloggegevens was dan je gebruikersnaam + zelf gekozen wachtwoord. Die lockscreen beveiliging was net als. Die app niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
ohja dat werkt inderdaad ook, maakt om een of andere reden wel veel trager verbinding dan, maar bedankt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
De app is nieuw.
Deze is in het leven geroepen voor "niet tweakers"
Het bleek aardig ingewikkeld in te stellen voor de leek.

De app is NIET nodig, maar optioneel!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Vreemd dat die niet tweakers dan verplicht worden tot het gebruik van een lockscreen beveiliging. Maar goed, zal wel een reden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
pimjai schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:58:
Vreemd dat die niet tweakers dan verplicht worden tot het gebruik van een lockscreen beveiliging. Maar goed, zal wel een reden voor zijn.
Ze worden hier niet toe verplicht.
Het maakt het voor de leek "veiliger" en makkelijker om een verbinding in te stellen met wifi spots.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 17:49
Een app is in principe prima.
Ik begrijp alleen nog steeds niet welk wachtwoord word aangemaakt voor de wifi-spots (onder mijn-upc)
Dit wachtwoord zie ik vervolgens nergens meer terug.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
pitchdown schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:45:
Een app is in principe prima.
Ik begrijp alleen nog steeds niet welk wachtwoord word aangemaakt voor de wifi-spots (onder mijn-upc)
Dit wachtwoord zie ik vervolgens nergens meer terug.

Iemand een idee?
Ga naar mijn upc
onder het kopje " internet" klik je op "wifi spots"
Klik op de " registreer wachtwoord" knop.

Hier voer je je Wifi Spot wachtwoord in.

Vervolgens gebruik je je Mijn UPC gebruikersnaam en het Wifi spot wachtwoord.
Dus niet je Mijn UPC wachtwoord!!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 17:49
tellavist schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:06:
[...]

Ga naar mijn upc
onder het kopje " internet" klik je op "wifi spots"
Klik op de " registreer wachtwoord" knop.

Hier voer je je Wifi Spot wachtwoord in.

Vervolgens gebruik je je Mijn UPC gebruikersnaam en het Wifi spot wachtwoord.
Dus niet je Mijn UPC wachtwoord!!
Bedankt voor de info!
Bij upc gaven ze telefonisch aan dat het ww van MIJN UPC gebruikt moest worden voor hotspots....
Lekker bijdehand weer ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
pitchdown schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:15:
[...]
Bij upc gaven ze telefonisch aan dat het ww van MIJN UPC gebruikt moest worden voor hotspots....
Dat is wel erg kwalijk... :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 19:27

B2

wa' seggie?

Ik merk sinds een tijdje dat de verbinding tussen mijn UPC aansluiting en een KPN aansluiting erg slecht is. Sinds een aantal maanden heb ik op 1 locatie KPN Glasvezel. Hiervoor was dit XMSnet glasvezel. Tussen deze locaties wissel ik middels SSH backups uit.

Voorheen kon ik met de maximale snelheid (100Mbit) vanuit XMSnet naar mijn UPC aansluiting versturen. (Gelukkig hoeft dit niet van UPC->KPN met die trage 10Mbit upload.) Sinds daar de overstap is gemaakt naar KPN haal ik dat bij lange na niet meer. Maximaal een 15 tot 22Mbit. Protocol maakt niet uit, SSH of plain http/ftp. Zie hieronder een test via ftp met een 100mb bestand

code:
1
2
3
4
5
ftp> get 100mb.bin
local: 100mb.bin remote: 100mb.bin
229 Entering Extended Passive Mode (|||8321|).
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes).
 63% |***********************************************************                                    | 65215 KiB    2.76 MiB/s    00:13 ETA

Download ik eenzelfde 100mb bestand vanaf een speed server heb ik de maximale snelheid. Zowel op de KPN als UPC lijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
UPC : 
--2014-05-12 19:34:35--  http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/100mb.bin
Resolving speedtest.onsbrabantnet.nl (speedtest.onsbrabantnet.nl)... 88.159.1.78
Connecting to speedtest.onsbrabantnet.nl (speedtest.onsbrabantnet.nl)|88.159.1.78|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Saving to: '100mb.bin'

100%[==================================================================================================>] 104,857,600 11.2MB/s   in 9.5s

Het rare aan het hele verhaal is dat de extreem lage snelheid zich alleen op mijn lijn voordoet. Op weer een andere UPC 120MB aansluiting haal ik rond de 30Mbit. Toch weer sneller dan wat ik zelf haal.

code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get 100mb.bin
227 Entering Passive Mode (xx,xx,xx,226,32,19).
226 Transfer complete.
104857600 bytes received in 28,2 secs (3717,51 Kbytes/sec)

Vanaf een Ziggo 30Mbit aansluiting :

code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get 100mb.bin
227 Entering Passive Mode (xx,xx,xx,226,32,253).
226 Transfer complete.
104857600 bytes received in 25.76 secs (3975.5 kB/s)

Waar kan dit nu aan liggen? Natuurlijk aan een 100-tal dingen, maar het vreemde vind ik dat er dus een verschil zit in verschillende UPC aansluitingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharirag
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Binnenkort maar eens gaan overstappen van KPN naar UPC. Iemand die me de juioste instructies kan doorlinken om een externe router aan te sluiten op de UPC modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

Pierre

Van nature lui!

sharirag schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:33:
Binnenkort maar eens gaan overstappen van KPN naar UPC. Iemand die me de juioste instructies kan doorlinken om een externe router aan te sluiten op de UPC modem?
Ik zou zeggen kijk eens op de site van UPC of is dat te veel werk op de vroege morgen :z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Denk stiekem dat je daar niet 1-2-3 antwoord gaat vinden, en iig niet in enigszins technische taal uitgedrukt.

Allereerst de vraag waarom je die eigen router wilt.

1) voor WIFi op andere plekken dan waar de modem staat? Dan kun je beter de modem NAT laten blijven doen en WiFi uitzenden en je eigen router als AP inzetten. Als je eigen router dualband is zou ik dan de modem/router op 5GHz zetten, dan heb je twee 5GHz APs in huis en een enkele 2.4GHz.

2) omdat je routerfunctionaliteiten wilt die de UPC modem/router niet biedt? Dan moet je die modem/router in bridge mode zetten en de router er direct achter hangen (dus geen andere apparaten bedraad op modem/router).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Gisteravond nog wat verder getest en het lijkt erop dat er naar mij toe per connectie maar 8 a 10 Mbit door heen komt. Maximaal 25 met een enkele uitschieter naar 28 Mbit/s gecombineerd.

traceroute van KPN naar mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1  router.local (10.0.1.1)  0.370 ms  0.351 ms  0.397 ms
 2  asd-dc2-ias-ar10.nl.kpn.net (195.190.228.2)  2.139 ms  2.144 ms  2.577 ms
 3  nl-zl-dc2-git-cr02.kpn.net (213.75.64.237)  9.626 ms  9.766 ms  9.768 ms
 4  nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net (213.75.64.236)  11.323 ms  11.464 ms  11.466 ms
 5  nl-rt-dc2-ice-ir02.wxs.nl (213.75.64.166)  13.444 ms  13.592 ms  13.593 ms
 6  rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.93.140)  6.387 ms  5.069 ms  5.247 ms
 7  asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.231.202)  5.394 ms  5.499 ms  5.545 ms
 8  asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.199.119)  5.649 ms  5.830 ms  5.930 ms
 9  134.222.249.74 (134.222.249.74)  6.168 ms  6.167 ms  6.245 ms
10  84.116.135.193 (84.116.135.193)  12.174 ms 84.116.135.185 (84.116.135.185)  12.301 ms 84.116.135.205 (84.116.135.205)  12.410 ms
11  84.116.244.34 (84.116.244.34)  13.204 ms  13.018 ms  13.342 ms
12  212.142.59.238 (212.142.59.238)  12.808 ms  11.489 ms  11.617 ms
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *

Met name in stap 10 zie ik veel hops. Dat is volgens mij de entry in het Liberty Global netwerk.

Vergelijk ik dit met degene op het UPC netwerk welke wel 55 a 65 Mbit haalt is dit een heel andere route :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
traceroute to h1xx24x.upc-h.chello.nl (62.1xx.1xx.24x), 30 hops max, 60 byte packets
 1  router.local (10.0.1.1)  0.272 ms  0.408 ms  0.407 ms
 2  asd-dc2-ias-ar10.nl.kpn.net (195.190.228.2)  2.100 ms  2.100 ms  2.094 ms
 3  nl-asd-dc2-git-cr03.kpn.net (213.75.1.81)  5.273 ms  5.447 ms  5.446 ms
 4  nl-asd-dc2-ice-ir02.kpn.net (213.75.1.80)  7.184 ms  7.317 ms  7.313 ms
 5  nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net (213.75.1.146)  10.464 ms  10.645 ms  10.660 ms
 6  asd2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.93.138)  5.120 ms  3.857 ms  3.810 ms
 7  asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.230.202)  4.193 ms  4.268 ms  4.483 ms
 8  asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.199.121)  4.485 ms  4.572 ms  4.700 ms
 9  134.222.249.74 (134.222.249.74)  4.997 ms  5.002 ms  5.196 ms
10  84.116.136.82 (84.116.136.82)  11.033 ms  11.187 ms nl-ams05a-rd2-xe-4-0-0.aorta.net (84.116.130.1)  11.298 ms
11  84.116.244.78 (84.116.244.78)  11.702 ms  12.051 ms  12.001 ms
12  212.142.60.238 (212.142.60.238)  10.514 ms  10.641 ms  10.076 ms
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Stap 10 lijkt op een load balancer oid, ik vind de plotse stijging in latency opvallender dan de verschillende IPs - maar goed, die zie je ook op de tweede trace terug, dus dat is je probleem niet.

Mbt max per enkele connection, kan meerdere oorzaken hebben, maar oplossing (nouja, workaround) lijkt me gewoon meer connections gebruiken. De NNTP leechers gebruiken ook vaak >20 connections om een 200Mbps pijp vol te krijgen, dus zo gek is het niet om hier ook een redelijk aantal te gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

dion_b schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:40:
Stap 10 lijkt op een load balancer oid, ik vind de plotse stijging in latency opvallender dan de verschillende IPs - maar goed, die zie je ook op de tweede trace terug, dus dat is je probleem niet.

Mbt max per enkele connection, kan meerdere oorzaken hebben, maar oplossing (nouja, workaround) lijkt me gewoon meer connections gebruiken. De NNTP leechers gebruiken ook vaak >20 connections om een 200Mbps pijp vol te krijgen, dus zo gek is het niet om hier ook een redelijk aantal te gebruiken.
Dat klopt, maar dat was voorheen tussen XMSnet en KPN niet nodig. Daarnaast blijft de max naar mij toe steken op 25Mbit. Dus met meer connecties wordt dit niet hoger.

Ik vind het zelf ook opvallend dat juist op het moment dat er op het UPC cq Liberty Global netwerk binnengekomen wordt de latency omhoog schiet.

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 13-05-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
sharirag schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:33:
http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/wifi-instellingen/

Iets verder naar beneden staat: "Technicolor TC7200 verbinden aan een losse router"

Dit is het modem wat je gaat krijgen.

Zoals dion_b al aangaf. verwacht geen hoogstaande technische termen. :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Nog een testje gedaan : vanuit KPN naar Helden van Nu, FTP enkele connectie : 90-95Mbit.
Het lijkt er dus op dat er ergens in de hops tussen KPN en UPC 'geknepen' wordt, cq dat de peering tussen beide providers niet optimaal is.

Bij een andere test, KPN naar Ziggo trek ik de 30Mbit van het abonnement vol. De traceroute is daar ook korter en minder latency op de hops:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1  router.local (10.0.1.1)  0.385 ms  0.362 ms  0.453 ms
 2  asd-dc2-ias-ar10.nl.kpn.net (195.190.228.2)  2.337 ms  2.334 ms  2.578 ms
 3  nl-zl-dc2-git-cr02.kpn.net (213.75.64.237)  9.332 ms  9.477 ms  9.472 ms
 4  nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net (213.75.64.236)  15.709 ms  15.853 ms  15.854 ms
 5  ziggo.telecity5.nl-ix.net (193.239.116.139)  7.918 ms  7.925 ms  8.107 ms
 6  zl-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.101)  12.110 ms  10.942 ms  11.036 ms
 7  kp-lc0001-ubr005-te1-0-0-201.core.as9143.net (213.51.137.210)  8.479 ms  8.583 ms  8.785 ms
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 13:47
Ik heb een probleem met mijn UPC verbinding. Hij is structureel instabiel met naar wat het lijkt complete haperingen. Dit is het duidelijkst merkbaar bij een Skypegesprek en bij bv downloaden van Usenet - zeer storend!

Ik woon tegenwoordig in Warschau / Polen, en heb sinds 2 weken een 120/10 mbit verbinding. Hiervoor had ik ook UPC in Amsterdam (60/6) waar ik altijd uiterst tevreden mee ben geweest.

Ik heb het eea getest om te zien waar het probleem ligt, maar kom er niet uit - wie biedt raad?

Specs:
UPC 120/10
Warschau, Polen
Modem: technicolor TC2700
Laptop Dell, met W7 Enterprise, bedraad aangesloten op router

Wat heb ik gedaan:
Speedtest.net gedraaid, dit lijkt prima in orde:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3503090911.png

Modem gecheckt, deze waarden lijken mij ook ok:
Systeem status: http://1drv.ms/RW3tjt
Downstream waarden: http://1drv.ms/RW3zaO
Upstream waarden: http://1drv.ms/RW3LqC

Daarna wordt het interessanter, een Tracert naar een lokale krant www.warsawvoice.pl:
Tracert: http://1drv.ms/1n1J321
Je ziet keurig 10 hops elke keer, maar op willekeurige punten verschijnen ineens uitschieters naar 900+ ms. Dit is elke keer een andere hop.

Dan nog een ping -t gedaan naar warsawvoice.pl:
Ping: http://1drv.ms/1n1Jbyz
Ook hier zie je willekeurige uitschieters in de pingtijden. Soms sneller achter elkaar dan anders.

Ik vind dit merkwaardig, heb het voor verschillende sites in verschillende landen getest, maar het leek me handig dicht bij huis te blijven voor de screenshots.

Voordat ik in m'n beste Pools de helpdesk ga bellen hoop ik dat jullie me kunnen helpen aan een verklaring/oplossing.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Zou het aan mijn modem liggen?
Kloppen wat jullie betreft de modemwaarden up&downstream?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-05 16:12
Geen vraag, ook geen probleem, maar een opmerking.

Ik belde laatst met tech support en vroeg onder andere wanneer we hogere uploadsnelheden konden verwachten. Deze kerel zei dat ze aan het testen zijn met 500/50 verbinding, maar dat dit niet snel beschikbaar zal komen. Misschien volgend jaar.
Vond het goed nieuws omdat ik een paar weken daarvoor te horen had gekregen dat er helemaal geen plannen waren voor betere uploadsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 17:19
Cornholio schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:20:

Ik belde laatst met tech support en vroeg onder andere wanneer we hogere uploadsnelheden konden verwachten. Deze kerel zei dat ze aan het testen zijn met 500/50 verbinding, maar dat dit niet snel beschikbaar zal komen. Misschien volgend jaar.
Vond het goed nieuws omdat ik een paar weken daarvoor te horen had gekregen dat er helemaal geen plannen waren voor betere uploadsnelheden.
Het is al langer bekend dat ze daar mee bezig zijn. Maar alsnog grootte onzin, de upload en download verhouding is nog te scheef...

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:07
Cornholio schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:20:

Dan zouden ze ook nieuwe modems moeten gaan invoeren die 16 downstreamkanalen aan kan.
De huidige modems ondersteunen tot 8, en ieder kanaal ondersteunt maximaal 50Mbit. Dus dan zou je nooit boven de 400 kunnen komen.
Bron
Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste