Gaat niet werken.
Zo 'slim' is een iPhone niet..
Zo 'slim' is een iPhone niet..
Anoniem: 386200
Kein problem, in ieder geval met de Google Public DNS.Anoniem: 386200 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:28:
ik kan verschillende sites al de hele dag niet bereiken via upc, wel mobiel.
bv. daskapital.nl
ben ik de enige?
Ik heb hetzelfde probleem (regio vlaardingen). Ik kan bijvoorbeeld Beatport.com niet bereiken.Anoniem: 386200 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:28:
ik kan verschillende sites al de hele dag niet bereiken via upc, wel mobiel.
bv. daskapital.nl
ben ik de enige?
Nee:Anoniem: 386200 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:28:
ben ik de enige?
https://twitter.com/UPC/status/449208038927663104Er is een storing in de omgeving van Rotterdam. We werken aan een oplossing.
[ Voor 18% gewijzigd door 8088 op 27-03-2014 16:59 ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
[ Voor 33% gewijzigd door Cyb op 27-03-2014 18:29 ]
Anoniem: 300779
Bedankt voor de reactie.dion_b schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:31:
Als je met drie verschillende AP's getest hebt kun je in ieder geval de conclusie trekken dat je WiFi-problemen niet liggen aan de nieuwe modem an sich.
Ik vermoed dat samen met jou anderen in de buurt gebruik gemaakt hebben van hetzelfde aanbod en nu veel meer WiFi gebruiken, met als gevolg dat het (iig in de 2.4GHz-band) gewoon soep is.
Dat sluit ook aan bij je constatering dat het op de laptop beter gaat dan je mobile devices: laptops hebben meestal minimaal twee WiFi-antennes waarmee ze zowel meer snelheid als stabiliteit mee te behalen.
Geef anders eens wat meer harde info:
- hoe ziet je huis eruit (betonnen eengezinswoning vs oudbouwa appartement met houten vloeren en dunne bakstenen muren)?
- hoeveel andere WiFi-netwerken detecteer je en op welke kanaal zitten zij?
- welke kanalen heb je exact geprobeerd?
- de WNR2000 is een stuk oude meuk wat alleen 2.4GHz aankan, maar je devices kunnen 5GHz aan- heb je geprobeerd om je modem op 5GHz te zetten en de WNR2000 als 2.4GHz-AP ernaast in te stellen voor evt legacy meuk?
- staat de nieuwe modem op exact dezelfde plek als voorheen de WNR2000? Als je de losse WNR2000 gebruikt, staat dat ook op exact dezelfde plek als voorheen?
Duidelijk. Dan is demping normaliter je grootste probleem en zou interferentie moeten meevallen.Anoniem: 300779 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:14:
[...]
Bedankt voor de reactie.
- Het is een nieuwbouw woning van 7 jaar oud. Voorheen nooit problemen gehad (uiteraard is tot de zolder verbinding krijgen lastig, maar dat maakt weinig uit).
Dit baart me enorm zorgen. Dat verspringen tussen 20 en 3 detecteren is niet normaal en hangt vrijwel zeker samen met je problemen. Punt is dat dat niets met je AP te maken heeft (laat staan je internetverbinding) aangezien het ook blijkbaar 17 andere netwerken treft. Ik maak me zorgen om je client.- Verschilt, de ene keer pak ik er 20, de andere keer 3. Als ik er 20 zie, staat ons eigen netwerk er tussen (laag bereik weliswaar). Als ik er 3 zie (en dat verspringt per seconde hoeveel ik er zie) dan staat onze er niet tussen, maar wel die van 100 meter verderop buren.
Als ik dit zo allemaal lees begin ik m'n twijfels te krijgen aan je client(s).- Ik heb de WiFi spectrum bekeken en alle mogelijke kanalen geprobeerd. Ik heb het minst gebruikte kanaal geprobeerd (13) en de overlappende kanalen geprobeerd (1,6 en 11). Allemaal hetzelfde probleem, verbeterd absoluut niet.
- De WNR2000 heeft altijd goed gewerkt, tot de nieuwe modem kwam. Gisteravond heb ik een Netgear R6250 aangeschaft (uit tests een van de beter, 2,4ghz + 5,0ghz) en uitgetest. Modem netjes op Bridge functie en dan de router aanschaffen. Ik zie in eerste instantie dan alleen de 5,0ghz verbinding maar ook met laag bereik en snelheid.
- De plek van de modem is al 7 jaar hetzelfde. De router heeft er ook altijd naast gestaan in de meterkast. Sinds de problemen heb ik de WNR2000 op meerdere plekken gehad met een rechstreekse lijn naar de modem. Van 10 tot 20 meter afstands van de modem. Hetzelfde heb ik met de nieuwe R6250 geprobeerd. Beide hetzeflde probleem.
Tevens heb ik nu de modem als router in standalone functie staan. En ook het WiFi daarvan is meuk. Dus modem, wnr2000 en r6250 geven dezelfde problemen aan. Ook al heb ik op alleen alle kanalen geprobeerd.
Wat ik gelezen heb is dat het signaal dat binnen komt te zwak zou kunnen zijn, waardoor je bedraad prima internet hebt, maar waardoor het WiFi waardeloos is, kan dat? Geen idee hoe dat werkt, ben geen electrotechnicus. Heb alleen 6 jaar ervaring bij BCC als computer 'expert' (+ hobbyist de rest van mijn bestaan).
Logica 101:Ook met UPC aan de lijn gehangen, die hebben ook alles nagekeken en van hun kant is ook alles prima in orde.
Ik word echt gek nu, ben ten einde raad. Zo instaat de hele meuk eruit te moffelen en een andere provider te nemen.
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 28-03-2014 17:50 ]
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 192811
Heb je het al gecontroleerd met een betrouwbare applicatie, zoals inSSIDer?Anoniem: 192811 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:31:
Als ik het WIFI-kanaal in mijn TC7200 wijzig (2,4 GHz) wordt dat prima gesaved, maar als ik dat op mijn Galaxy-S3 met wifi-analyzer controleer, staat het vorige kanaal er nog.
Wordt dat niet realtime gewijzigd of moet ik even geduld hebben?
Oslik blyat! Oslik!
Ook @ kipusoepdion_b schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:25:
Ken inderdaad je tools voor je conclusies trekt... ook in InSSIDer blijft een netwerk in het lijstje op oud kanaal, maar komt er ook een nieuwe naast. Pas na enige tijd verdwijnt de oude.
Je kunt gewoon inSSIDer 3 downloaden: http://www.metageek.net/support/metageek-software-archives/Anoniem: 192811 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:16:
[...]
Ook @ kipusoep
Bedankt, InSSIDer is kennelijk niet gratis meer, maar ik wacht nog ff af of hij ook in wifi-analyzer vanzelf wijzigt.
In het modem stond het kanaal op auto en bleek op 1 te staan welke hier erg druk is. Heb dus 6 geselecteerd die vrij rustig is en wacht ff totdat deze actief is.
Dat is voor op een PC, ik heb geen wifi op mijn PC, toch bedankt voor het meedenken.kipusoep schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:41:
[...]
Je kunt gewoon inSSIDer 3 downloaden: http://www.metageek.net/support/metageek-software-archives/
Er is ook een app van voor je op mobile phone (android)Anoniem: 192811 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:53:
[...]
Dat is voor op een PC, ik heb geen wifi op mijn PC, toch bedankt voor het meedenken.
Dat weet ik, maar die is niet gratis, en ga geen 7,31 neertellen voor iets dat ik maar af&toe gebruik.slommer schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:21:
[...]
Er is ook een app van voor je op mobile phone (android)
Die gebruik ik dus al, zie mijn berichtje van 11:31dutchgio schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:58:
Wifi Analyzer doet hetzelfde en is gratis
Oslik blyat! Oslik!
En wat heeft dit exact met (UPC) Internet te makenloki504 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:33:
zaterdag overdag storing met mijn horizon box. de box zegt dat ik geen abonement heb voor dat kanaal terwijl ik dat wel heb. ga nu voor de 3x mijn box 24 uur aan laten staan. als ze het morgen ochtend niet hebben gefixt loopt ik naar de vodafone winkel om daar klant te worden.(abo loopt 6 april af).
teven heb ik op mijn mediabox boven wel alle zenders
Oslik blyat! Oslik!
oops dacht dat het om alles bij upc ging.dion_b schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:33:
[...]
En wat heeft dit exact met (UPC) Internet te maken
Waarschijnlijk heb je hier meer aan: [UPC Horizon] Ervaring en discussie
Dan nog: als je alleen iets meldt kunnen wij je natuurlijk niet helpen...
[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 04-04-2014 13:46 ]
[ Voor 10% gewijzigd door tellavist op 04-04-2014 17:40 ]
Een handtekening?!
[ Voor 35% gewijzigd door HooksForFeet op 10-04-2014 13:27 ]
ja had eerst via het menu gedaan 30 min later niets. toen gebeld. 24 uur later niets. doen nog eens gebeld en 24 uur later nog niets. na nog 1 keer bellen en gezegd dat ik de boel zou opzeggen had ik 30 min later ineens weer beeld.tellavist schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:39:
oops dacht dat het om alles bij upc ging.en was ook niet echt om hulp te krijgen maar meer als een regitratie van mijn probleem. bedankt voor de link naar het juiste topic.
[/quote]
Als je de klantenservice belt met dit probleem zullen ze je Digitale TV abbonement opnieuw naar de box sturen. Hoogstwaarschijnlijk heb je binnen 10 minuten al je zenders weer
Volgens mij kan dit zelfs in het menu van de klantenservice, maar weet ik niet zeker.
[ Voor 6% gewijzigd door sanane op 11-04-2014 20:56 ]
Misschien kun je iets doen met de prioritering van netwerken?Anoniem: 192811 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:21:
Ik heb WiFi-spots aan gezet maar ga het weer uitzetten, het blijkt dat mijn Galaxy-S3 bij thuiskomst altijd de WiFi-spot te pakken terwijl dat veel trager is dan mijn eigen WiFi op de TC7200.
HD daarover gebeld of zij een oplossing wisten om altijd mijn eigen WiFi te kiezen, en die hadden ze, druk bij UPC WifiSpots op vergeten en voer de gegevens opnieuw in wanneer je er gebruik van wil maken. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen zeg
Naar zoiets had ik al gezocht op de S3 maar helaas niet gevonden, ik vraag me af of er een foon bestaat waar dat wel op mogelijk is.MensionXL schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:56:
[...]
Misschien kun je iets doen met de prioritering van netwerken?
Alles is terug te redeneren naar 4
Hartelijk dank, werkt uitstekend.dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:34:
There's an app for that;
Google Play: WiFi Prioritizer
@steefph
Dst is een feature van CM, zit niet standaard in Android.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 192811 op 15-04-2014 10:28 ]
Ik herken het wel. Heb het idee dat dit sporadisch voorkomt.sanane schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:55:
Heren,
Laatste tijd heb ik heel vaak probleem met laden van video's(youtube,dumpert,streaming website's, enz enz)
Ik kan bijna geen enkele video bekijken zonder dat het weer moet bufferen..... met PC of Laptop maakt niet uit..
met diverse speedtests zie ik wel dat ik de volledige 120mbit kan halen dus aan snelheid ligt het niet.
Hebben meer mensen hier last van of weet iemand toevallig wat het kan zijn ?
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
AOP verplaatsen is niet toegestaan bij UPC zonder hun medeweten. Je mag wel kabels trekken en voorbereidingen treffen maar uiteindelijk zal een UPC monteur het AOP moeten plaatsen. UPC brengt het bij de klant in rekening als deze fouten maakt en dit kan in sommige gevallen aardig in de papieren lopen.gerriedikkepro schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:48:
Goeieavond,
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik dat vast wel ;-)
Ik ben momenteel bezig met het verbouwen van mijn huis. Het aop zit in de woonkamer. Deze wil ik graag verplaatsen naar de meterkast en daar het modem hangen. In de woonkamer wil ik een wandcontactdoos plaatsen voor een tv en netwerk aansluiting.
De afstand van waar de groene kabel het huis binnenkomt tot aan de meterkast is een kleine 20 meter. Daarna moet er weer een tv + netwerk kabel terug naar de woonkamer voor de wandcontactdoos.
Is het een goede aanpak om de groene kabel door te lussen met een coax12 kabel tot in de meterkast. Hier vervolgens de AOP te plaatsen en vervolgens een versterker hier plaatsen en weer een kabel terug trekken naar de woonkamer en slaapkamers boven?
Alvast bedankt!
Ik denk dat als je bedraad test, je de volle 60/6 Mbps haalt, en dat is het enige dat telt.Yi-Long schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 04:31:
Ook hier de laatste tijd problemen met de snelheid en stabiliteit van UPC Internet. Tja, je verwacht het niet, he...!?
[afbeelding]
Ok, dat is draadloos, dus ik verwacht niet de volle 60mb/s downloadsnelheid of 5-6mb/s upload snelheid, maar het is toch echt wel stukken sneller geweest dan dit!
Ik moet zeggen dat het moeilijk is om te zeggen welk gevoel overheerst na alle problemen door de jaren heen met UPC, of dat nou pure woede, haat, of iets anders is, maar het is en blijft toch ongelooflijk kut dat je hier geen fatsoenlijke vrije markt hebt waardoor je gewoon kunt overstappen op een andere kabelaar, wanneer je ontevreden bent, want hier in Alkmaar heb je gewoon alleen maar UPC als je kabelt TV en internet wilt hebben, en meer niet.
Maar goed, de politiek doet net alsof het een vrije markt nastreeft, maar inmiddels is de situatie nu al jaren hetzelfde en zal ook wel zo blijven.
En toch blijven er genoeg mensen die draadloos test en vervolgens vollop klagen dat het niet naar het zin werkt. In veel gevallen kun je niets veranderen aan het WiFi signaal hoe graag je het ook wilt doen door en x factoren die spelen.Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:39:
[...]
Ik denk dat als je bedraad test, je de volle 60/6 Mbps haalt, en dat is het enige dat telt.
Draadloos is afhankelijk van zoveel factoren waar je UPC nooit op kan aanspreken.
Nee, zoals ik al aangaf, dat begrijp ik, maar voorheen was de draadloze verbinding ook prima te doen, qua snelheid enzo, maar als je bovenstaand plaatje bekijkt, dan is dat natuurlijk uitzonderlijk slecht, zelfs voor een draadloze verbinding.Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:39:
[...]
Ik denk dat als je bedraad test, je de volle 60/6 Mbps haalt, en dat is het enige dat telt.
Draadloos is afhankelijk van zoveel factoren waar je UPC nooit op kan aanspreken.
Ja, weet ik zeker.AtRi schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:34:
@Yi-Long: Weet je zeker dat je niet op een wifi-hotspot bent ingelogd?
Ik hoop dat deze feature in een volgende OS versie ook beschikbaar komt in officiële iOS en Android versies.dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:34:
There's an app for that;
Google Play: WiFi Prioritizer
@steefph
Dst is een feature van CM, zit niet standaard in Android.
Zojuist nog geprobeerd en werkt hier prima. Ik krijg geen foutmeldingen op de app via iPhone die draait op iOS7.1. Ontvangen van telefoontjes en uitbellen werkt.skatebiker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:15:
Gisteren de Phone App geprobeerd. Ik heb UPC met telefonie.
Deze werd aangekondigd op Tweakers: nieuws: UPC brengt app uit voor bereikbaar zijn op vast nummer via smartphone
Maar ik krijg steeds de melding 'UPC phone is enabled but currently offline' in gele tekst.
Mijn UPC ID en wachtwoord zijn gewoon geaccepteerd.
Is de dienst nog niet actief ? Deze melding krijg ik op zowel UPC internet als daarbuiten.
[ Voor 37% gewijzigd door funrider op 22-04-2014 14:07 ]
Op de android versie moest ik wifi uitzetten voor hij werkte. Geen idee waarom en te lui om uit te zoekenfunrider schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:04:
Zojuist nog geprobeerd en werkt hier prima. Ik krijg geen foutmeldingen op de app via iPhone die draait op iOS7.1. Ontvangen van telefoontjes en uitbellen werkt.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
welke melding krijg je?Chief-XL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:07:
Sinds enkele weken probleem dat ik niet kan inloggen op de upc webmail. Wachtwoord is correct en heb ik trouwens niet aangepast afgelopen jaren. Net nog geverifieerd bij UPC helpdesk. Het vreemde was dat de medewerker daar wel kon inloggen met exact dezelfde mailadres & wachtwoord en ik niet. Ik heb verschillende browsers en PCs geprobeerd. Iemand enig idee?
PSN: Europhea
Wel goed gekeken naar eventuele hoofdletters?Chief-XL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:48:
Het e-mailadres en/of wachtwoord is onjuist.
Oude webmail ook geprobeerd. No dice
Yep. Hoofdletters, cijfers etc. Kloppen allemaalRazenko schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:54:
[...]
Wel goed gekeken naar eventuele hoofdletters?
gaat toch echt iets fout bij het invullen.. aangezien medewerker er wel gewoon in kan komen.
Waarschijnlijk gebruik je het originele wachtwoord wat je ze je hebben gegeven, die kunnen ze namelijk wel in zien.Chief-XL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:59:
[...]
Yep. Hoofdletters, cijfers etc. Kloppen allemaalIk heb dit wachtwoord al > 10 jr en kan deze dus blind typen. Ik had trouwens niet verwacht dat de medewerker mijn wachtwoord gewoon kon zien.
Ik heb op verschillende PC's, iPhone, browsers geprobeerd maar wil niet lukken. Ik snap ook niet waarom de helpdesk medewerker er via de browser wel gewoon in kan. Ze gaan nu proberen mijn instellingen na te gaan maar ik verwacht daar weinig van tbh
[ Voor 11% gewijzigd door Razenko op 22-04-2014 16:02 ]
Check. Op een enkel device zou ik als eerste denken aan toetsenbord taalinstellingen. Misschien in dit geval minder waarschijnlijk gezien meerdere devices - maar tochwat ik sommige klanten ook wel eens liet doen, was hun wachtwoord in bv kladblok in te laten toetsen, soms werkt shift of een bepaalde knop slecht op de toetsenbord en dan zie je dat zeer snel.
Oslik blyat! Oslik!
Weg
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-04-2014 19:13 ]
Natuurlijk, helemaal vergeten! Waardes op dit moment:MediaZoo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:13:
Zou je ook je retour signaalwaardes kunnen posten?
Als zien deze er niet helemaal goed uit. Het verschil tussen de channels is best groot.
[ Voor 12% gewijzigd door Sniffert op 01-05-2014 20:47 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 04-05-2014 14:35 ]
Oslik blyat! Oslik!
Een handtekening?!
Ze worden hier niet toe verplicht.pimjai schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:58:
Vreemd dat die niet tweakers dan verplicht worden tot het gebruik van een lockscreen beveiliging. Maar goed, zal wel een reden voor zijn.
Een handtekening?!
Ga naar mijn upcpitchdown schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:45:
Een app is in principe prima.
Ik begrijp alleen nog steeds niet welk wachtwoord word aangemaakt voor de wifi-spots (onder mijn-upc)
Dit wachtwoord zie ik vervolgens nergens meer terug.
Iemand een idee?
Een handtekening?!
Bedankt voor de info!tellavist schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:06:
[...]
Ga naar mijn upc
onder het kopje " internet" klik je op "wifi spots"
Klik op de " registreer wachtwoord" knop.
Hier voer je je Wifi Spot wachtwoord in.
Vervolgens gebruik je je Mijn UPC gebruikersnaam en het Wifi spot wachtwoord.
Dus niet je Mijn UPC wachtwoord!!
Dat is wel erg kwalijk...pitchdown schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:15:
[...]
Bij upc gaven ze telefonisch aan dat het ww van MIJN UPC gebruikt moest worden voor hotspots....
Een handtekening?!
1
2
3
4
5
| ftp> get 100mb.bin local: 100mb.bin remote: 100mb.bin 229 Entering Extended Passive Mode (|||8321|). 150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes). 63% |*********************************************************** | 65215 KiB 2.76 MiB/s 00:13 ETA |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| UPC : --2014-05-12 19:34:35-- http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/100mb.bin Resolving speedtest.onsbrabantnet.nl (speedtest.onsbrabantnet.nl)... 88.159.1.78 Connecting to speedtest.onsbrabantnet.nl (speedtest.onsbrabantnet.nl)|88.159.1.78|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 104857600 (100M) [application/octet-stream] Saving to: '100mb.bin' 100%[==================================================================================================>] 104,857,600 11.2MB/s in 9.5s |
1
2
3
4
5
6
| ftp> get 100mb.bin local: 100mb.bin remote: 100mb.bin 227 Entering Passive Mode (xx,xx,xx,226,32,19). 150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes). 226 Transfer complete. 104857600 bytes received in 28,2 secs (3717,51 Kbytes/sec) |
1
2
3
4
5
6
| ftp> get 100mb.bin local: 100mb.bin remote: 100mb.bin 227 Entering Passive Mode (xx,xx,xx,226,32,253). 150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes). 226 Transfer complete. 104857600 bytes received in 25.76 secs (3975.5 kB/s) |
Ik zou zeggen kijk eens op de site van UPC of is dat te veel werk op de vroege morgensharirag schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:33:
Binnenkort maar eens gaan overstappen van KPN naar UPC. Iemand die me de juioste instructies kan doorlinken om een externe router aan te sluiten op de UPC modem?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oslik blyat! Oslik!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| 1 router.local (10.0.1.1) 0.370 ms 0.351 ms 0.397 ms 2 asd-dc2-ias-ar10.nl.kpn.net (195.190.228.2) 2.139 ms 2.144 ms 2.577 ms 3 nl-zl-dc2-git-cr02.kpn.net (213.75.64.237) 9.626 ms 9.766 ms 9.768 ms 4 nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net (213.75.64.236) 11.323 ms 11.464 ms 11.466 ms 5 nl-rt-dc2-ice-ir02.wxs.nl (213.75.64.166) 13.444 ms 13.592 ms 13.593 ms 6 rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.93.140) 6.387 ms 5.069 ms 5.247 ms 7 asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.231.202) 5.394 ms 5.499 ms 5.545 ms 8 asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.199.119) 5.649 ms 5.830 ms 5.930 ms 9 134.222.249.74 (134.222.249.74) 6.168 ms 6.167 ms 6.245 ms 10 84.116.135.193 (84.116.135.193) 12.174 ms 84.116.135.185 (84.116.135.185) 12.301 ms 84.116.135.205 (84.116.135.205) 12.410 ms 11 84.116.244.34 (84.116.244.34) 13.204 ms 13.018 ms 13.342 ms 12 212.142.59.238 (212.142.59.238) 12.808 ms 11.489 ms 11.617 ms 13 * * * 14 * * * 15 * * * 16 * * * 17 * * * 18 * * * 19 * * * 20 * * * 21 * * * 22 * * * 23 * * * 24 * * * 25 * * * 26 * * * 27 * * * 28 * * * 29 * * * 30 * * * |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| traceroute to h1xx24x.upc-h.chello.nl (62.1xx.1xx.24x), 30 hops max, 60 byte packets 1 router.local (10.0.1.1) 0.272 ms 0.408 ms 0.407 ms 2 asd-dc2-ias-ar10.nl.kpn.net (195.190.228.2) 2.100 ms 2.100 ms 2.094 ms 3 nl-asd-dc2-git-cr03.kpn.net (213.75.1.81) 5.273 ms 5.447 ms 5.446 ms 4 nl-asd-dc2-ice-ir02.kpn.net (213.75.1.80) 7.184 ms 7.317 ms 7.313 ms 5 nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net (213.75.1.146) 10.464 ms 10.645 ms 10.660 ms 6 asd2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.93.138) 5.120 ms 3.857 ms 3.810 ms 7 asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.230.202) 4.193 ms 4.268 ms 4.483 ms 8 asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.199.121) 4.485 ms 4.572 ms 4.700 ms 9 134.222.249.74 (134.222.249.74) 4.997 ms 5.002 ms 5.196 ms 10 84.116.136.82 (84.116.136.82) 11.033 ms 11.187 ms nl-ams05a-rd2-xe-4-0-0.aorta.net (84.116.130.1) 11.298 ms 11 84.116.244.78 (84.116.244.78) 11.702 ms 12.051 ms 12.001 ms 12 212.142.60.238 (212.142.60.238) 10.514 ms 10.641 ms 10.076 ms 13 * * * 14 * * * 15 * * * 16 * * * 17 * * * 18 * * * 19 * * * 20 * * * 21 * * * 22 * * * 23 * * * 24 * * * 25 * * * 26 * * * 27 * * * 28 * * * 29 * * * 30 * * * |
Oslik blyat! Oslik!
Dat klopt, maar dat was voorheen tussen XMSnet en KPN niet nodig. Daarnaast blijft de max naar mij toe steken op 25Mbit. Dus met meer connecties wordt dit niet hoger.dion_b schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:40:
Stap 10 lijkt op een load balancer oid, ik vind de plotse stijging in latency opvallender dan de verschillende IPs - maar goed, die zie je ook op de tweede trace terug, dus dat is je probleem niet.
Mbt max per enkele connection, kan meerdere oorzaken hebben, maar oplossing (nouja, workaround) lijkt me gewoon meer connections gebruiken. De NNTP leechers gebruiken ook vaak >20 connections om een 200Mbps pijp vol te krijgen, dus zo gek is het niet om hier ook een redelijk aantal te gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 13-05-2014 10:42 ]
http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/wifi-instellingen/sharirag schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:33:
Binnenkort maar eens gaan overstappen van KPN naar UPC. Iemand die me de juioste instructies kan doorlinken om een externe router aan te sluiten op de UPC modem?
Een handtekening?!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1 router.local (10.0.1.1) 0.385 ms 0.362 ms 0.453 ms 2 asd-dc2-ias-ar10.nl.kpn.net (195.190.228.2) 2.337 ms 2.334 ms 2.578 ms 3 nl-zl-dc2-git-cr02.kpn.net (213.75.64.237) 9.332 ms 9.477 ms 9.472 ms 4 nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net (213.75.64.236) 15.709 ms 15.853 ms 15.854 ms 5 ziggo.telecity5.nl-ix.net (193.239.116.139) 7.918 ms 7.925 ms 8.107 ms 6 zl-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.101) 12.110 ms 10.942 ms 11.036 ms 7 kp-lc0001-ubr005-te1-0-0-201.core.as9143.net (213.51.137.210) 8.479 ms 8.583 ms 8.785 ms 8 * * * 9 * * * 10 * * * |
Het is al langer bekend dat ze daar mee bezig zijn. Maar alsnog grootte onzin, de upload en download verhouding is nog te scheef...Cornholio schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:20:
Geen vraag, ook geen probleem, maar een opmerking.
Ik belde laatst met tech support en vroeg onder andere wanneer we hogere uploadsnelheden konden verwachten. Deze kerel zei dat ze aan het testen zijn met 500/50 verbinding, maar dat dit niet snel beschikbaar zal komen. Misschien volgend jaar.
Vond het goed nieuws omdat ik een paar weken daarvoor te horen had gekregen dat er helemaal geen plannen waren voor betere uploadsnelheden.
Gamertag for Xbox: R0SSI
Dan zouden ze ook nieuwe modems moeten gaan invoeren die 16 downstreamkanalen aan kan.Cornholio schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:20:
Geen vraag, ook geen probleem, maar een opmerking.
Ik belde laatst met tech support en vroeg onder andere wanneer we hogere uploadsnelheden konden verwachten. Deze kerel zei dat ze aan het testen zijn met 500/50 verbinding, maar dat dit niet snel beschikbaar zal komen. Misschien volgend jaar.
Vond het goed nieuws omdat ik een paar weken daarvoor te horen had gekregen dat er helemaal geen plannen waren voor betere uploadsnelheden.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq