Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hier stukje bericht wat UPC tegen mij zei op facebook.

Beste ****, we richten ons vooral op de download snelheid, hier is namelijk de meeste vraag naar.

Groet,

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
R0SSI schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:17:
[...]

Het is al langer bekend dat ze daar mee bezig zijn. Maar alsnog grootte onzin, de upload en download verhouding is nog te scheef...
Het blijft DOCSIS, dus het zal asymmetrisch blijven. Als je symmetrisch wil zit er niets anders op dan glas.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
Zijn er bekende problemen met de Technicolor router ?

Ik zal mijn verhaal even uitleggen: Ik heb sinds de komst van Horizon gebruik gemaakt van de Horizon Box als volledige settop box. Internet en telefonie gingen ook via het kastje er doorheen. Op een of andere vage reden is het signaal op de caox ineens slechter geworden (wel voldoende voor tv) waardoor mijn verbinding soms tijdelijk trager werd (maar wel altijd internet!).

Verhaal gedaan bij UPC en deze heeft mij geadviseerd om internet via het modem te laten gaan en de Horizon box enkel nog maar voor tv te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, ondertussen heb ik ook een set cat 6, 100% koper kabels gekocht om het nieuwe netwerk volledig te ondersteunen, en sinds vrijdag maak ik gebruik van de Technicolor modem.

De nieuwe modem is ingesteld als router en alle instellingen zoals ik deze ook op de Horizon had zijn weer zo ingesteld. Nu komt dus het merkwaardige. Zaterdag is mijn internet 4x kortstondig uitgevallen (1x toen ik bezig was op de PC, 3x toen ik bezig was op de PS4). Zondagochtend even kort contact gehad met UPC en deze gaf aan dat deze niets kon terugvinden in de log van het modem. Tevens gaf hij aan dat de inkomende signalen er perfect uit zien. Toch is gisteren, in de korte periode dat ik op internet heb gezeten, het internet op de PS4 1x uitgevallen.

Wat zou volgens jullie hier aan de hand kunnen zijn? Wat zou ik nog kunnen doen om te controleren of het modem wel 24/7 internet doorgeeft?

Alle hulp is welkom. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad, echter toen bleek (na 9 maanden kl*te) dat de koperkabel in de verdeelkast gecorrodeerd was. Dat lijkt mij nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07
Wat handig zou zijn is signaal waardes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
MediaZoo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:18:
Wat handig zou zijn is signaal waardes ;)
Hoe kan ik die verkrijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
Remmetje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:10:
...
Wat zou volgens jullie hier aan de hand kunnen zijn? Wat zou ik nog kunnen doen om te controleren of het modem wel 24/7 internet doorgeeft?
...
https://www.pingdom.com/free/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:23

B2

wa' seggie?

B2 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:38:
Nog een testje gedaan : vanuit KPN naar Helden van Nu, FTP enkele connectie : 90-95Mbit.
Het lijkt er dus op dat er ergens in de hops tussen KPN en UPC 'geknepen' wordt, cq dat de peering tussen beide providers niet optimaal is.

Bij een andere test, KPN naar Ziggo trek ik de 30Mbit van het abonnement vol. De traceroute is daar ook korter en minder latency op de hops:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1  router.local (10.0.1.1)  0.385 ms  0.362 ms  0.453 ms
 2  asd-dc2-ias-ar10.nl.kpn.net (195.190.228.2)  2.337 ms  2.334 ms  2.578 ms
 3  nl-zl-dc2-git-cr02.kpn.net (213.75.64.237)  9.332 ms  9.477 ms  9.472 ms
 4  nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net (213.75.64.236)  15.709 ms  15.853 ms  15.854 ms
 5  ziggo.telecity5.nl-ix.net (193.239.116.139)  7.918 ms  7.925 ms  8.107 ms
 6  zl-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.101)  12.110 ms  10.942 ms  11.036 ms
 7  kp-lc0001-ubr005-te1-0-0-201.core.as9143.net (213.51.137.210)  8.479 ms  8.583 ms  8.785 ms
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
Inmiddels zover gekomen dat binnen UPC is uitgezet en uitgezocht gaat worden. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
B2 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:38:
Nog een testje gedaan : vanuit KPN naar Helden van Nu, FTP enkele connectie : 90-95Mbit.
Het lijkt er dus op dat er ergens in de hops tussen KPN en UPC 'geknepen' wordt, cq dat de peering tussen beide providers niet optimaal is.

Bij een andere test, KPN naar Ziggo trek ik de 30Mbit van het abonnement vol. De traceroute is daar ook korter en minder latency op de hops:
Zelfde ervaring bij mijn 100/100 glas. Mensen die naar mijn connecten met FTP vanaf een UPC verbinding gaat het uploaden/downloaden niet harder als zijn 25Mbit.

Doe ik hetzelfde vanaf een andere Gbit lijn met ftp trek ik mijn lijn dicht, ook met andere glas of ziggo gebruikers niets aan de hand. UPC lijkt dus ergens te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Axelfoley007 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:59:
[...]

Zelfde ervaring bij mijn 100/100 glas. Mensen die naar mijn connecten met FTP vanaf een UPC verbinding gaat het uploaden/downloaden niet harder als zijn 25Mbit.

Doe ik hetzelfde vanaf een andere Gbit lijn met ftp trek ik mijn lijn dicht, ook met andere glas of ziggo gebruikers niets aan de hand. UPC lijkt dus ergens te knijpen.
Dat 'knijpen' zullen ze niet actief en met opzet doen. Daar hebben ze genoeg gedoe mee gehad ;) Waarschijnlijk is het een peering probleem..

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 26-05-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Sinds kort problemen met internet.
Snelheid is over het algemeen prima.
Echter als ik bijvoorbeeld een video van Tweakers in 720p of andere streaming video's van bijvoorbeeld mijn NAS wil bekijken gaat dit maar moeizaam, waar dit voorheen prima ging.
Vaak gaat het eerste minuten nog wel, maar daarna laad ie de video niet verder, waardoor die halverwege stopt en ook niet meer verder gaat.
De rest van het internetten werkt wel gewoon. Moet ik dit probleem bij de UPC modem/router zoeken of ligt het probleem aan mijn iPad?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Logica...

Je hebt problemen met het streamen tussen een NAS (op jouw LAN) en een iPad (op jouw LAN). Je constateert bovendien geen problemen met de rest van internettoegang. En dan zeg je dat je problemen met "internet" hebt 8)7

Je problemen zitten op je LAN, waarschijnlijk zelfs op je WLAN (maar dat is op basis van de info die je geeft niet met zekerheid te zeggen). Kijk daar verder, je ISP heeft werkelijk niets te maken met de verbinding tussen twee apparaten in je eigen netwerk :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Remmetje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:10:
Zijn er bekende problemen met de Technicolor router ?

Ik zal mijn verhaal even uitleggen: Ik heb sinds de komst van Horizon gebruik gemaakt van de Horizon Box als volledige settop box. Internet en telefonie gingen ook via het kastje er doorheen. Op een of andere vage reden is het signaal op de caox ineens slechter geworden (wel voldoende voor tv) waardoor mijn verbinding soms tijdelijk trager werd (maar wel altijd internet!).

Verhaal gedaan bij UPC en deze heeft mij geadviseerd om internet via het modem te laten gaan en de Horizon box enkel nog maar voor tv te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, ondertussen heb ik ook een set cat 6, 100% koper kabels gekocht om het nieuwe netwerk volledig te ondersteunen, en sinds vrijdag maak ik gebruik van de Technicolor modem.

De nieuwe modem is ingesteld als router en alle instellingen zoals ik deze ook op de Horizon had zijn weer zo ingesteld. Nu komt dus het merkwaardige. Zaterdag is mijn internet 4x kortstondig uitgevallen (1x toen ik bezig was op de PC, 3x toen ik bezig was op de PS4). Zondagochtend even kort contact gehad met UPC en deze gaf aan dat deze niets kon terugvinden in de log van het modem. Tevens gaf hij aan dat de inkomende signalen er perfect uit zien. Toch is gisteren, in de korte periode dat ik op internet heb gezeten, het internet op de PS4 1x uitgevallen.

Alle hulp is welkom. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad, echter toen bleek (na 9 maanden kl*te) dat de koperkabel in de verdeelkast gecorrodeerd was. Dat lijkt mij nu niet het geval.
Zorg ervoor dat je je wifi netwerk op de horizon box ook uit zet!
Deze staat na een deconsolidatie altijd nog aan!
Al je draadloze apparaten zullen dan gaan switchen tussen het technicolor modem en het horizon netwerk.
Wat uiteraard mateloos irritant is ;)

Horizonbox aan. druk op: "menu" daarna -opties-instellingen-mijn thuisnetwerk- instellingen draadloos toegangspunt-toegangspunt aan/uit-UIT!

Ik neem aan dat je je ps4 niet draadloos aangesloten hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door tellavist op 31-05-2014 10:44 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 21:39
tellavist schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Al je draadloze apparaten zullen dan gaan switchen tussen het technicolor modem en het horizon netwerk.

Horizonbox aan. druk op: "menu" daarna -opties-instellingen-mijn thuisnetwerk- instellingen draadloos toegangspunt-toegangspunt aan/uit-UIT!

en na een reset staat het weer aan omdat er een software fout in zit :)

het is beter om in alle apparaten het netwerk te vergeten, dan kunnen ze niet automatisch een verbinding maken.

dat de horizon een loos signaal uitzend is niet een groot probleem.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Razenko schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:40:
[...]

en na een reset staat het weer aan omdat er een software fout in zit :)

het is beter om in alle apparaten het netwerk te vergeten, dan kunnen ze niet automatisch een verbinding maken.

dat de horizon een loos signaal uitzend is niet een groot probleem.
zou opgelost moeten zijn in de laatste update hoor! :)
Scheelt ook weer een extra (niet gebruikt) netwerk in je omgeving.
*kanaalvervuiling

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 21:39
tellavist schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:42:
[...]

zou opgelost moeten zijn in de laatste update hoor! :)
Scheelt ook weer een extra (niet gebruikt) netwerk in je omgeving.
*kanaalvervuiling
netwerk vergeten is uiteindelijk beter, want als de horizon in een thuisnetwerk moet is een wifi verbinding wel handig ;)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Razenko schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:43:
[...]

netwerk vergeten is uiteindelijk beter, want als de horizon in een thuisnetwerk moet is een wifi verbinding wel handig ;)
Oh maar dat kan ook als je toegangspunt uit staat hoor!
Maar je hebt zeker gelijk! alleen kost het waarschijnlijk ietsje meer moeite (meerdere apperaten ipv 1)
Maar uiteindelijk is het euvel op beide manieren opgelost inderdaad. :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
tellavist schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Vandaag weer een keer uitgevallen na een week niets aan de hand.

Ik heb mijn Wifi netwerk van de Horizon Box inderdaad al uitgezet. Daarnaast zijn de apparaten waar het internet van uitviel allemaal bekabeld. Dus daar ligt het helaas niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Op het moment dat het uitvalt, is dan je complete netwerk weg? dus staat je wifi netwerk ook niet meer aan?

Brand op je modem het lampje online nog zegmaar?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Het vreemde is dat alles lijkt te werken. Het is ook maar 1 seconde en daarna ben ik weer online. Voor online gaming is dat natuurlijk killing want de verbinding is even weg. Omdat ik op hetzelfde monitor game als waar mijn PC op verbonden kan ik niet zien of het gelijktijdig is met mijn PC. Op de PC is het ook lastig zichtbaar, daar is het 2x gebeurd toen ik aan het internetten was, waardoor de webpagina weg viel.

Ik heb de huurtijd van de router op 2 dagen gezet, zou het helpen om deze naar een maand te zetten?

Nogmaals, alle hulp is welkom om erachter te komen waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon een ping logger laten lopen op je pc en dan kijk je of die er ook uit vliegt als je console dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
KillerAce_NL schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:14:
Gewoon een ping logger laten lopen op je pc en dan kijk je of die er ook uit vliegt als je console dat doet.
Ik zal de komende week een ping logger laten lopen (heb er een gevonden). Ik zal wel laten weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 16:00

KoffieNT

banaan

edit: Voordat je eventueel gaat lezen, het werkt weer als vanouds. Waar het probleem lag? Geen idee.

Sinds vandaag heb ik opeens problemen met mijn internetconnectie. Zie bijvoorbeeld dit screenshot (ping naar Google):
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2lcv3ft.jpg

Mijn situatie:
Muuraansluiting - Versterker - Horizonbox - Computer (alles bedraad)

Deze situatie heeft anderhalf jaar probleemloos gewerkt (volle snelheid download/upload, prima latency). Sinds vandaag opeens problemen.

Na (inmiddels) 3 uur kabeltjes wisselen leek het er eerst op dat het aan de lange coax-kabel (of connectoren) lag die mijn versterker met de Horizonbox verbindt, of aan de versterker zelf. Wanneer ik een korte kabel aansloot, werkte het internet opeens perfect. Sinds een uur werkt ook dat niet meer (hetzelfde als bovenstaand screenshot).
Ik heb de Horizonbox nu met een korte kabel op de muuraansluiting aangesloten, maar hij blijft dezelfde problemen vertonen, terwijl hij vanmiddag toch nog een uur op deze manier heeft gewerkt.

Uiteraard heb ik de Horizonbox tig keer opnieuw opgestart/van de stroom gehaald, maar zonder succes.

Ik heb met een UPC-medewerker gebeld, maar na enig testen was zijn conclusie dat er een monteur moet komen kijken. Deze is voor donderdag gepland.

Ik vroeg me toch af of ik voor die tijd zelf nog dingen kon testen, of zelfs verhelpen. Anyone?

edit: Ik heb nu nogmaals de box gereset en nu leek hij iets te vinden. x % R Loading, betekent dat dat hij een update aan het downloaden/installeren is?
Nadat dat klaar was, moest ik de box weer opnieuw instellen. In het begin van de installatie komt er te staan "een ogenblik geduld aub". Dat heeft een goede 10 minuten geduurd, maar nu werkt internet een stuk beter. Al is het nog niet wat het moet zijn (was):
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/iz2url.jpg

Ik heb hem op dit moment aangesloten als volgt: Muur - Horizonbox - Computer.

Ik laat het maar even zo, maar het is nog niet wat het moet zijn

edit: Ik heb een uur geleden toch nog maar eens met UPC gebeld. Vanmiddag kon de medewerker niet veel doen omdat hij de Horizonbox niet in kwam. Aangezien het internet nu beter werkte (dwz: een bekabeld netwerk dat lijkt op een ontzettend gare zolderverbinding) dacht ik dat UPC misschien nu toch wel wat kon doen.
Nu zei de medewerker dat ze alleen kan zien dat het van UPC tot aan de Horizonbox prima werkt, maar dat het lijkt alsof er bij mij iets verkeerd gaat. Nogmaals een kabeltje wisselen was de enige tip die ze me kon geven
Ik heb inmiddels 3x hetzelfde kabeltje gewisseld, dit heb ik nogmaals gedaan...en toen werkte het internet opeens weer zoals het zou moeten :?.
Het heeft een kwartier goed gewerkt, volle internetsnelheid en lage pingtijden. Nadat ik mijn eigen pc weer had verbonden (ik heb tijdelijk een laptop met draad gebruikt), is het weer alsof ik op de zolder zit met een zeer slechte connectie }:|.
Ik begrijp er niets van en ben inmiddels ook wel licht geïrriteerd door deze halve verbinding
Als iemand een tip heeft, hoor ik het zeer graag.

edit: Internet werkt weer zoals het hoort. Ik heb de oorzaak niet kunnen vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door KoffieNT op 03-06-2014 12:23 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 19:22
Volgende week krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis, ook hier moet er een goed netwerk aangelegd worden door het hele huis, mijn versie 2.0 zeg maar :). De layout van het nieuwe netwerk zit al aardig in het koppie dus dat is geen probleem.

Voor het internet ben ik helaas aangewezen op 1 enkele provider. xDSL is geen optie vanwege de afstand tot de wijk kast en de zwakke upload. Glasvezel wordt helaas niet geleverd op mijn adres dus blijft UPC over. Heb al wat huiswerk gedaan en zag dat ik ook een los modem kon bij bestellen, dat is mooi want dan kan die in de meterkast aangezien dat de uitvalbasis wordt voor het hele netwerk. Ik ga in Zwijndrecht wonen en alhoewel ik genoeg mensen daar ken die UPC hebben, ken ik geen mensen die uhmmm hun verbinding niet voor huis tuin en keuken doeleinden gebruiken. Wie heeft er ervaring met de uploadsnelheden en het losse modem? Ik benader mijn thuisnetwerk graag van buitenaf dus upload is wel prettig.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

Pierre

Van nature lui!

Je kan kiezen uit 3 smaken

50 Mb/s download
2,5 Mb/s upload

120 Mb/s download
6 Mb/s upload

200 Mb/s download
10 Mb/s upload

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 19:22
Pierre61 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:16:
Je kan kiezen uit 3 smaken

50 Mb/s download
2,5 Mb/s upload

120 Mb/s download
6 Mb/s upload

200 Mb/s download
10 Mb/s upload
Ik had voor mijzelf al bedacht dat ik voor de 120/6 variant zou gaan, daarentegen wil ik best graag die 4 extra Mb upstream hebben.........

Opsomming:
120/6 (70 zenders + 15HD zenders)
52,50 + 4,00 (Extra tuner) * 12= 678 euro per jaar

200/10 (110 zenders + 35HD zenders)
67,50 + 4,00 (Extra tuner) * 12= 858 euro per jaar

Er zijn wel een paar HD zenders in het duurdere pakket die me aanspreken dus dat is een plus, die 200Mb downstream is voor mij persoonlijk overkill, 120Mb is ruim voldoende. Dus uiteindelijk komt het neer op 15 euro per maand extra voor de gewilde 4Mb extra upstream en wat extra zenders/HDzenders.

Hoe zijn de ervaringen met de upstream kwaliteit van UPC gebruikers/tweakers in het algemeen?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
Bunta schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:34:
[...]
...
Hoe zijn de ervaringen met de upstream kwaliteit van UPC gebruikers/tweakers in het algemeen?
Niets mis mee:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gq8XpjXVx8RDZoNsdgnK0CLW/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door plofkip op 03-06-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunta schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:34:
[...]Ik had voor mijzelf al bedacht dat ik voor de 120/6 variant zou gaan, daarentegen wil ik best graag die 4 extra Mb upstream hebben.........

Opsomming:
120/6 (70 zenders + 15HD zenders)
52,50 + 4,00 (Extra tuner) * 12= 678 euro per jaar

200/10 (110 zenders + 35HD zenders)
67,50 + 4,00 (Extra tuner) * 12= 858 euro per jaar

Er zijn wel een paar HD zenders in het duurdere pakket die me aanspreken dus dat is een plus, die 200Mb downstream is voor mij persoonlijk overkill, 120Mb is ruim voldoende. Dus uiteindelijk komt het neer op 15 euro per maand extra voor de gewilde 4Mb extra upstream en wat extra zenders/HDzenders.

Hou wel met het volgende rekening als je een los modem wilt wat verder gratis is.

Internet en Bellen op los modem

Internet en Bellen wordt standaard geactiveerd op de Horizon Mediabox. Wilt u deze diensten toch liever op een los modem? Voeg dan deze optie toe.

Met de Horizon Mediabox heeft u Horizon TV, Internet en Bellen op één apparaat. U heeft dus geen los modem meer nodig voor Internet en Bellen. Op die manier heeft u weer een apparaat minder in huis. Dat scheelt stroom en gedoe met kabels en snoeren. In sommige gevallen is het echter handiger om Internet en Bellen op een los modem geleverd te krijgen. Bijvoorbeeld in het geval u op dit moment al meerdere computers bedraad aangesloten heeft op het internet. Dan kunt u via deze optie een los modem mee bestellen. U betaalt hier geen extra borg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 17:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Tuurlijk precies 22:05 knalt de voeding van m'n modem eruit.. flinke rookpluim uit m'n meterkast.
Gelukkig na flink zoeken kwam ik nog een vergelijkbare tegen en doet het modem het nog..

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 03-06-2014 23:02 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:22:
[...]

Dat 'knijpen' zullen ze niet actief en met opzet doen. Daar hebben ze genoeg gedoe mee gehad ;) Waarschijnlijk is het een peering probleem..
Het grote 'van het kastje naar de muur' spel is begonnen, UPC geeft aan niks te kunnen doen, het ligt aan KPN... daar moet ik maar klagen, terwijl ik niet eens klant van KPN ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Remmetje schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:29:
[...]

Ik zal de komende week een ping logger laten lopen (heb er een gevonden). Ik zal wel laten weten wat de uitkomst is.
Ik heb de huurtijd van het IP-adres verhoogd naar >1 maand en ik heb de pinglogger laten lopen. Nu kwam deze niet hoger dan 0,03% package loss. Het ziet er naar uit dat de verlenging van de huurtijd voldoende was om het probleem te laten verdwijnen (al begrijp ik nog steeds niet waarom die in het begin 3x op één dag weg viel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Ik verhuis binnenkort naar een huis waar ik allen UPC kan nemen.

Kan iemand mij vertellen hoe het zo is gekomen dat er in kabelland allerlei providers zijn die regio's 'verzorgen'?

Ik vind het namelijk geen verzorging, maar een beperking voor de consument. Het is namelijk zo dat ik niet kan kiezen uit meerdere providers. In zeker zin is er minder concurrentie (nationaal wel, maar lokaal niet). Waarom kan ik niet kiezen voor een andere provider? Niet dat andere veel goedkoper zijn met sommige pakketten, maar ik voel me ernstig beperkt in mijn keuzevrijheid.

Helaas heb ik geen oude koperen lijn liggen in mijn nieuwe woning, want dan zou ik een veel goedkoper ADSL/VDSL-abonnement nemen. Ik weet dat dat niet de toekomst is en dat kabel veel sneller kan, maar ik kies met mijn portemonnee en niet voor een toekomst of een hogere snelheid. Overigens: bij VDSL heb ik nu een hogere uploadsnelheid dan dat ik straks bij UPC zal hebben. Voortuigang is er dus niet, behalve in de prijs per maand die omhoog gaat.

Dan vraag ik me nog af: bij het basispakket belooft UPC een downloadsnelheid van 50Mbps. In hoeverre haal je die snelheid? Bij VDSL haal je dat namelijk niet. Dat wordt toegschreven aan afstand tot centrale, kwaliteit van het koper en de configuratie in huis (wifi, computerinstellingen etc.). Hoe zit dat met kabelinternet? Is de snelheid die uit mijn muur komt echt 50Mbps, of zal die ook al een stuk lager liggen dan geadverteerd?

Ik realiseer me dat dit meer algemene vragen zijn over kabelinternet dan specifiek over UPC, maar ik vond zo 1-2-3 geen topic waar ik dit beter in kan vragen (wijs me erop als dit wel zo is!).

[ Voor 0% gewijzigd door erikieperikie op 08-06-2014 15:30 . Reden: taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:53
Bij kabelinternet haal je meestal altijd de volledige snelheid. Die 50 Mbit krijg je dan wel.

Overigens zit ik ook op VDSL, en ik krijg 49/4,6 van de 50/5 binnen, je mening dat je bij vdsl nooit de beloofde snelheid haalt is niet juist. Dat het van de kwaliteit van de kabels en de afstand afhangt klopt wel.

Opzicht zou ik ook wel kabelinternet willen, alleen heeft UPC niet echt een lekkere upload bij de 50mbit. Dat is namelijk snel zat voor mij. Alleen 5mbit upload gaat wel 2x sneller dan bij UPC... Ook is hier vaak storing op de TV kabel, zoveel dat de hele buurt inmiddels via KPN vdsl online is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 15:49

Alaksandus

Vae puto deus fio

Vorige week heb ik onderstaande e-mail ontvangen. Dat is mooi nieuws. Van 50mbit naar 120 voor 0,15 cent extra. Uiteraard ook een mogelijkheid om het contract te ontbinden, maar heb net verlengd :-)
Geachte heer, mevrouw xxxxx,
U heeft digitale televisie en internet van UPC. We hopen dat alles naar volle tevredenheid is. Dankzij het krachtige Digital Network van UPC kunnen wij steeds meer en steeds betere diensten leveren. Wij willen graag dat u als trouwe klant ook van de nieuwe ontwikkelingen gebruik kunt maken. Uw abonnement en abonnementsprijs worden daarom aangepast.

Uw abonnement wordt uitgebreid
Om u meer te kunnen bieden, breiden we de diensten in uw bestaande abonnement uit. Zo heeft u een abonnement dat weer helemaal bij de tijd is. Per 1 augustus 2014 geniet u naast uw bestaande diensten ook van:
120 Mb/s internet.
Ideaal om met meerdere mensen in huis tegelijk te surfen, online tv te kijken en te skypen.
Tariefswijziging
Uw abonnementsprijs wordt per 1 augustus met € 0,15 per maand verhoogd. Uw contractperiode en voorwaarden blijven gelijk.
U hoeft niets te doen
Vanaf 1 augustus kunt u genieten van bovengenoemde uitbreidingen. De wijzigingen ziet u automatisch terug op uw factuur van augustus.
Wilt u liever een ander abonnement of heeft u vragen?
Heeft u vragen, wilt u advies over wat er nog meer mogelijk is of wilt u het abonnement beëindigen? Dan kunt u ons voor 1 augustus bellen op 020 775 71 04. Of kijk voor meer informatie op uw persoonlijke pagina
Wij wensen u nog veel plezier van de diensten van UPC.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Dirk de Leijer
Directeur Klantenservice

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:52
Of je laat hem downgraden voor minder geld per maand :)
Heb ik vorig jaar gedaan omdat ik 120mbit toch niet gebruik en 60 snel zat vind.
Scheelde 20euro/maand ofzo geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slommer schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:46:
Of je laat hem downgraden voor minder geld per maand :)
Heb ik vorig jaar gedaan omdat ik 120mbit toch niet gebruik en 60 snel zat vind.
Scheelde 20euro/maand ofzo geloof ik.
Hij betaald al voor het laagste abo (50 Mbps) dus downgraden gaat niet.

Sterker nog, ik denk dat iedereen met een abo lager dan 120 Mbps binnenkort naar 120 Mbps gaat voor hooguit een paar dubbeltjes meer, zal te maken hebben met eenvoudiger administratie of zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik zet lekker op 100/10
Bij 120/6 heb je lage upload.
Gek voor woorden dat ze de upload snelheid verlagen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Het is de oude 60/6, de upload is niet verlaagd, de download verdubbeld ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Je had eerst 100/10 200/20.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Euh, ik had 5 jaar terug al 60/6 hoor, nog lang voor UPC 100/10 of 200/20 aanbood. En die is op gegeven moment naar 120/6 geupgrade. Als je voor die tijd al 100/10 had, hou je die voorlopig blijkbaar. Zal vast ook een keer een wijziging krijgen. Leuker kunnen ze het maken, blijkbaar nog niet zoveel overzichtelijker ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 17:33

DukeBox

loves wheat smoothies

100/10 heb ik al een jaar of 5 was ooit de max. Pas wanneer ik voor het zelfde geld dezelfde upload behoud zou ik upgraden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Correctie
150/10 en 200/20

Het is nu
120/6 (wtf terug in de tijd ofzo?) 200/10 (dus ook 10 minder)

Reden dat dat de upload zo lag is wat ik van elke medewerker te horen krijg is 'er is geen vraag naar'

En logisch dat er geen vraag naar is, iets wat slecht is gebruikt men ook niet. Maar reden genoeg dat er echt wel vraag is. NAS, Cloud, thuiswerk, website updaten, online fotoboek maken, youtube, gamestream, lagere latency/ping.

Dus hup die upload eindelijk omhoog ipv omlaag!

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
RobbyTown schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:55:
[...]

En logisch dat er geen vraag naar is, iets wat slecht is gebruikt men ook niet. Maar reden genoeg dat er echt wel vraag is. NAS, Cloud, thuiswerk, website updaten, online fotoboek maken, youtube, gamestream, lagere latency/ping.
Lijkt mij ook!

[ Voor 55% gewijzigd door tellavist op 09-07-2014 09:41 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

tellavist schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:12:
[...]

NAS CLoad, thuiswerk, website updaten, online fotoboek maken. enz enz.

Hier heb je dus precies de 5% gebruikers van UPC te pakken die dit inderdaad gebruiken.
De overige 95% maakt hier zelden tot nooit gebruik van.

Jammer genoeg heeft die 5% gewoon pech...
True maar die 95% zit echt echt niet op 200 mbit te wachten. Ik heb nu 150/10. Als ik kon kiezen voor 100/25 koos ik dat. 100 is echt meer als genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Toch knap als je met VPN werkt dat je upload hoger kan zijn....
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3559632289.png

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 12-06-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe denken jullie over de veiligheid van WifiSpots als gebruiker ervan? Ik zie dat de verbinding beveiligd is met WPA2-AES maar hoe zit het verder daarachter, zou het wijs zijn om een VPN-verbinding naar huis op te zetten? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Daarachter gaat het op gegeven moment over het publieke internet, net zoals elk ander internetverbinding. Dus er geldt hetzelfde voor als daarbij: als je dingen liever niet op straat gooit, zorg voor versleutelde verbinding. VPN is een manier, al zou ik zelf ivm overhead en flexibiliteit eerder gewoon gaan voor SFTP voor file transfers van huis naar elders.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Alaksandus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:32:
Vorige week heb ik onderstaande e-mail ontvangen. Dat is mooi nieuws. Van 50mbit naar 120 voor 0,15 cent extra. Uiteraard ook een mogelijkheid om het contract te ontbinden, maar heb net verlengd :-)

[...]
Ik kreeg die mail gister, maar met 1 klein verschil: ik ga slechts 5 cent per maand meer betalen 8)7 Dat aanbod deden ze laatst ook al een keer toen ik de servicedesk aan de lijn had, maar toen heb ik bedankt omdat ik dan wel weer een nieuw jaarcontract zou hebben. En nu gaat het vanzelf zonder dat je er weer een jaar aan vast zit.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Net mailtje. Ga van 150 naar 200 en myprime (kan me gestolen worden aanbod is 3x niks jammer dat ze de upload niet naar 20 zetten was het helemaal mooi geweest :)
Uw abonnement wordt uitgebreid
Om u meer te kunnen bieden, breiden we de diensten in uw bestaande abonnement uit. Zo heeft u een abonnement dat weer helemaal bij de tijd is. Per 1 augustus 2014 geniet u naast uw bestaande diensten ook van:
200 Mb/s internet.
Ideaal om met meerdere mensen optimaal gebruik te maken van het internet.
MyPrime
Genieten van duizenden gratis films en series.

Tariefswijziging
Uw abonnementsprijs wordt per 1 augustus met € 0,50 per maand verhoogd. Uw contractperiode en voorwaarden blijven gelijk.
U hoeft niets te doen
Vanaf 1 augustus kunt u genieten van bovengenoemde uitbreidingen. De wijzigingen ziet u automatisch terug op uw factuur van augustus.
[/quote]

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 16-06-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm maar eens lezen dan, ik gebruik de upc mail nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

KillerAce_NL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:49:
Hmm maar eens lezen dan, ik gebruik de upc mail nooit ;)
Ik ook niet, heb hem direct naar mijn gmail geforward _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

UPC zou vorig jaar al naar de 500 Mbit (willen) gaan, ik wacht nog steeds met spanning op de mail die dat aankondigt... Niet dat ik die 500 down nou zo hard nodig heb (al is het wel lekker natuurlijk), maar ik verwacht ook dat dan de upload mee groeit naar 50 Mbit.

Ik ben nu geloof ik één van de weinigen die het 200/20 abo heeft.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

bvk schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:10:
UPC zou vorig jaar al naar de 500 Mbit (willen) gaan, ik wacht nog steeds met spanning op de mail die dat aankondigt... Niet dat ik die 500 down nou zo hard nodig heb (al is het wel lekker natuurlijk), maar ik verwacht ook dat dan de upload mee groeit naar 50 Mbit.

Zoals ik van de weinigen film1 gratis heb wat ik toen als keuze had aangezien 200 toen niet leverbaar was. Dus diende ik wel 150 te pakken vrij snel daarna hadden ze bij 200 de up naar 10 gezet omdat er geen vraag naar is sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
bvk schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:10:

Ik ben ook benieuwd naar het nieuws van 500/50. Vaak worden de andere snelheden ook aangepast en hopelijk komen ze dan wel met fatsoenlijke upload snelheden. Ik heb gelukkig nog 100/10, maar zou graag die upload verhoogd zien worden. Helaas is glasvezel hier in de omgeving nog alleen verkrijgbaar voor bedrijven met bijbehorende prijzen :(

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
:)

[ Voor 100% gewijzigd door tellavist op 09-07-2014 09:40 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Bij mij is 200mb niet eens mogelijk laat staan 500mb.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New Yorker schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:35:
Logisch, 200 mb leveren ze niet, wel 200 Mb'ps' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
New Yorker schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:35:
UPC garandeerd in 100% van haar verzorgingsgebied, 200Mb/ps
Dit wordt gemeten door het modem bekabeld aan te sluiten. (minimaal cat5e kabel)
Als er dus upc op jouw adres beschikbaar is. zou er 200Mb/ps binnen moeten komen.
Mits je dat abbonement hebt uiteraard..

edit: Bits'n bytes

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:41:
[...]
UPC garandeerd in 100% van haar verzorgingsgebied, 200MB/ps
Dit wordt gemeten door het modem bekabeld aan te sluiten. (minimaal cat5e kabel)
Als er dus upc op jouw adres beschikbaar is. zou er 200MB/ps binnen moeten komen.
Mits je dat abbonement hebt uiteraard..
Het is blijkbaar lastig om bits 'b' en bytes 'B' uit elkaar te houden, het is dus 200 Mb.
Sorry, maar het kan voor veel verwarring zorgen als de verkeerde afkorting gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Tja het is ook misleidend.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Daarom typ ik ook altijd Mbit of MB om duidelijk te zijn ;)

Maar is 200 Mbit bij UPC inderdaad overal beschikbaar nu? Dat is dan sinds kort?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
bvk schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:44:
Daarom typ ik ook altijd Mbit of MB om duidelijk te zijn ;)

Maar is 200 Mbit bij UPC inderdaad overal beschikbaar nu? Dat is dan sinds kort?
Dat is nu ongeveer 1,5 maand zo :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:13
kan iemand mij uitleggen of het mogelijk is om bij een upc zakelijk abbonement achter de upc modem gebruik te maken van de fritzbox. wij hebben een fritzbox en deze handeld hier in huis het dect signaal en de voip telefonie af. deze kan dus niet weg want dan hebben we geen dect signaal meer. iemand ervaring met een fritzbox die de voip moet afhandelen achter een upc modemrouter combi ? gaat hier om een frtizbox 7390

[ Voor 17% gewijzigd door RenaldoN op 18-06-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dion_b schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:53:
Daarachter gaat het op gegeven moment over het publieke internet, net zoals elk ander internetverbinding. Dus er geldt hetzelfde voor als daarbij: als je dingen liever niet op straat gooit, zorg voor versleutelde verbinding. VPN is een manier, al zou ik zelf ivm overhead en flexibiliteit eerder gewoon gaan voor SFTP voor file transfers van huis naar elders.
Ok, bedankt! :) Jammer trouwens dat het modem zo dichtbij het AOP moet staan, had graag WifiSpots aangezet maar dat heeft geen zin als het signaal slechts een paar meter reikt (en in brigde staat) :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 14:32

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Zelfde mail gehad. Ik ga van 100/10 naar 120/6, vindt het niet echt een vooruitgang. Die 20 Mb/s kan me gestolen worden, hou liever mijn upload.

Tevens vervalt ook Film1 en krijgen we er myPrime voor terug, en dat maar voor €1,50 extra..
Ga er alleen maar op achteruit, en moet nog meer betalen ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Crazymonkey schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:07:
Zelfde mail gehad. Ik ga van 100/10 naar 120/6, vindt het niet echt een vooruitgang. Die 20 Mb/s kan me gestolen worden, hou liever mijn upload.

Tevens vervalt ook Film1 en krijgen we er myPrime voor terug, en dat maar voor €1,50 extra..
Ik heb precies dezelfde mail gehad en hierover vragen gesteld. Film1 vervalt overigens niet want je behoudt je originele contract (met vernieuwde kenmerken). Echter komt er myPrime bij, en meer download maar verlies je upload en geld (1,50 meer). Ik heb precies dezelfde gedachte die jij ook hebt, die 100mb/s is wat mij betreft meer dan voldoende en mijn upload wil ik niet kwijt... maar ze gaven aan dat iedereen naar de nieuwe snelheden gaat en dat dat een bedrijfsbrede keuze is. Jammer natuurlijk want de gebruikers wordt niets gevraagd...

Ik moet nog even nadenken wat ik hiermee doe. Mijn abo wordt nu wel erg duur (even duur als gemiddeld glasvezel) al weet ik wel dat mijn netwerk stabiel is (en dat is bij overstappen altijd maar de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Crazymonkey schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:07:

Hoezo vervalt Film1 ? Dat zie ik nergens in de e-mail.
Ze mogen toch niet zomaar functies uit je abbonnement trekken?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Gaan ze mensen met 100/10 overzetten op 120/6.
Mogen ze dit wel doen, ik heb geen mail erover gehad.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Remmetje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:48:
[...]

Ik heb precies dezelfde mail gehad en hierover vragen gesteld. Film1 vervalt overigens niet want je behoudt je originele contract (met vernieuwde kenmerken). Echter komt er myPrime bij, en meer download maar verlies je upload en geld (1,50 meer). Ik heb precies dezelfde gedachte die jij ook hebt, die 100mb/s is wat mij betreft meer dan voldoende en mijn upload wil ik niet kwijt... maar ze gaven aan dat iedereen naar de nieuwe snelheden gaat en dat dat een bedrijfsbrede keuze is. Jammer natuurlijk want de gebruikers wordt niets gevraagd...

Ik moet nog even nadenken wat ik hiermee doe. Mijn abo wordt nu wel erg duur (even duur als gemiddeld glasvezel) al weet ik wel dat mijn netwerk stabiel is (en dat is bij overstappen altijd maar de vraag).
Ik heb de mail (nog) niet gehad. En wil mijn 10Mbit upload ook niet kwijt! Heb al wel gekeken naar 200/10, maar dan ga ik een tientje meer betalen en ben ik verplicht tv-pakketten af te nemen wat ik toch niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Weet niet maar sinds vanochtend nadat me modem 2x offline ging ineens een upload van 15mbit/s(abbo 150/10) hopelijk blijft dit zo en is dit geen foutje.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3580406552.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Laatst online: 03-10 13:12
Heb het hier ook even getest (200/10 Mbps abbo):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3580461930.png

Ik vind het niet erg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

ReneK schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:23:
Heb het hier ook even getest (200/10 Mbps abbo):

[afbeelding]

Ik vind het niet erg ;-)
Als 200/10 terug zou gaan naar 200/15 of 200/20 is het nog het overwegen waard het abonnement te upgraden.
Ach UPC kennende zal het morgen wel weer over zijn met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Zou me idd niets verbazen dat het zometeen weer over is, hoop het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is alles gewoon naar behoren (200/10) :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oKaSygot6LtXhLNbYbmxIAog/full.jpg?nohitcount=1

Bedraad op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
adv bericht van devil-strike gewacht op de mogelijke crash van de modem.

klokslag 12 uur crashde m'n upc modem ook en meteen een speedtest gerunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3580521246.png

sinds eergisteren aangesloten op 120/6 abbonement van UPC en vond de upload al laag, maar dit is een aangename verrassing.

Hopelijk is dit blijvend!

EDIT: ben een lange meelezer, alleen voor dit even een account gecreerd. hopen op meerdere posts! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 23-06-2014 12:12 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Is dit alleen gemeente Haarlem of de hierboven genoemde in andere delen van NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

devil-strike schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:53:
Zojuist door iemand in Apeldoorn geprobeerd, maar bij een powercycle van het modem ging 200/10 niet naar een hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Amsterdam Nieuw west (slotermeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 13:21
B2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:58:
[...]

Zojuist door iemand in Apeldoorn geprobeerd, maar bij een powercycle van het modem ging 200/10 niet naar een hogere snelheid.
Dat klopt:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3580598774.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

New Yorker schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:43:
Gaan ze mensen met 100/10 overzetten op 120/6.
Mogen ze dit wel doen, ik heb geen mail erover gehad.
Ja en jij mag dan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Tegen mij gaf de medewerker aan dat alle pakketten waar nog "oude" snelheden op staan worden uitgefaseerd en dat ze ook de rechten hebben om dit te doen.

Staat blijkbaar ook in hun algemene voorwaarden dat ze dat mogen. Ook mogen ze de tarieven verhogen tot een x-percentage en een max. 3 euro per maand (dat is ongeveer het bedrag, pin mij er niet op vast).

Ik baal er ook van aangezien ze nu best veel upload weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Remmetje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:11:
Ik baal er ook van aangezien ze nu best veel upload weghalen.
Voor zover dat waar is, want uit bovenstaande berichten blijkt dat het toch bij een heel aantal mensen opeens hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Kan ook weer een test zijn rond/in regio amsterdam, dit was 2jaar terug ook het geval dat sommige in de regio sneller down en up hadden en na x week weer terug gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
B2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:14:
[...]

Voor zover dat waar is, want uit bovenstaande berichten blijkt dat het toch bij een heel aantal mensen opeens hoger is.
Ik ga er vanuit dat de gecontracteerde upload snelheid uiteindelijk de snelheid is die ik ga krijgen. Dat het nu nog incidenteel hoger is zie ik als probleem van tijdelijke aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Krijg net een mailtje van UPC. Abbo wordt per 1 augustus aangepast.
Ga van 150/10Mb naar 200/10Mb en krijg MyPrime erbij met behoud van film 1 voor 0,50 cent extra.
edit:
Wel grappig een paar maanden terug was er nog sprake van een prijsverhoging van 5 euro en moest je je abbonement laten omzetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Meekoh op 23-06-2014 13:49 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
devil-strike schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:53:
Me too in Haarlem. En ik heb op dit moment nog steeds last van die hoge uploadsnelheid van 15 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

ReneK schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:39:
[...]

Me too in Haarlem. En ik heb op dit moment nog steeds last van die hoge uploadsnelheid van 15 Mbps.
Het is maar waar je last van hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
B2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:40:
[...]

Het is maar waar je last van hebt :)
Ja, mijn hele leven schiet nu veel sneller voorbij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
ReneK schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:48:
[...]

Ja, mijn hele leven schiet nu veel sneller voorbij.....
lol hahahah _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Grappig dat ze mijn abonnement laten voor wat het is, ik zit nog op 25/1,5Mbit/s voor €33/maand :D

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hier nog 60/6 en geen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld, die krijg je echt wel, net als MensionXL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 100/10 en heb een mailtje gehad dat het verhoogd wordt naar 120mbit, net gebeld en volgens de medewerker blijft de 10mbit upload gewoon van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat geweldig allemaal!! :D

Ik heb op chelloo ook veel uploadverhogingen zien langs komen maar bij ons nog niet :(

heb al reset gedaan maar nog niks.

Raar dat upc dat niet even zegt va dat ze ermee bezig zijn?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Er worden nu door bepaalde mensen 2 dingen door elkaar gehaald.

Er zijn mensen die inderdaad een 'Bij de tijd'-mail hebben gekregen en (als alles goed gaat) per 1 augustus 2014 òf een hogere snelheid krijgen met een kleine tariefsverhoging inclusief My Prime òf minder gaan betalen voor hun huidige abonnement.

Daarnaast zijn er nog mensen die 'spontaan' een uploadverhoging krijgen. Hier is het '200/10'-abonnement vandaag verhoogd naar 200/20. En 20Mb/s upload was de oorspronkelijke uploadsnelheid behorende bij het '200Mb/s'-abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 23-06-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CreativeS schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:35:
Er worden nu door bepaalde mensen 2 dingen door elkaar gehaald.

Er zijn mensen die inderdaad een 'Bij de tijd'-mail hebben gekregen en (als alles goed gaat) per 1 augustus 2014 òf een hogere snelheid krijgen met een kleine tariefsverhoging inclusief My Prime òf minder gaan betalen voor hun huidige abonnement.

Daarnaast zijn er nog mensen die 'spontaan' een uploadverhoging krijgen. Hier is het '200/10'-abonnement vandaag verhoogd naar 200/20. En 20Mb/s upload was de oorspronkelijke uploadsnelheid behorende bij het '200Mb/s'-abonnement.
Ja wat wil je daarmee zegge??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ff gekeken wat er in de logs stond.

2014-06-23 12:48:03: [Warn] MDD message timeout;CM-MAC=<verwijderd>;CMTS-MAC=00:14:f...
2014-06-23 12:21:41: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC S...
2014-06-23 11:58:32: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=<verwijderd>;CMTS-MAC=0...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=c4:27:...
2014-06-23 11:58:31: [Minor] Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=c4:27:...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=...
--- -- --:--:--: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2014-06-23 11:57:06: [Major] Resetting the cable modem due to docsDevResetNow

[ Voor 190% gewijzigd door Simply1337 op 23-06-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
Hier aan de noordelijke kant van Amsterdam nog geen verandering.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3581867395.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ik heb een vraagje voor de gebruikers van alleen de UPC modem.

is de wifi bij jullie ook zo tergend langzaam? bekabeld krijg ik de volle snelheid (120/12) wat aanduidt dat de verbinding goed is, maar via wifi op al mijn apparaten (2 laptops,2 tablets, 4 phones) is de betreffende down snelheid 3mbit en de volle upload snelheid(12 mbit).

wifi staat op:
greenline N
WPA2
AES

of beter gezegd, maakt niet uit op welke stand ik het heb staan, het blijft 3mbit down. Ook heb ik de modem al enkele resets gegeven.

Waarom is mijn wifi snelheid zo ruk, ben zelfs blij als het 30-40 mbit zou aantikken, maar 3?

zou wifispots gebugd zijn?

Zelf had ik nog een D-Link DHP 1565 liggen(nog geen mogelijkhed voor DDWRT of open WRT), maat die is in de router functie(upc op bridge) en als AP heel onstabiel en regelmatig crasht het, maar via wifi haalt het wel tot 80mbit.

denk dat ik toch een andere router moet aanschaffen of zou upc een andere modem kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:14
Hier thuis hebben wij een probleem met de horizon box waar ze telefonisch niet mee kunne helpen. We hebben namelijk een modem ontvangen van UPC en deze in bridge modus gezet omdat we gebruik willen maken van een eigen router namelijk de Netgear R7000. Ook willen we gebruik maken van de horizon box om tv te kijken. TV kijken werkt prima maar hij krijgt geen internet verbinding.

Bij de instellingen kun je kiezen voor dat het netwerk door het modem wordt geleverd. Als ik deze selecteer gaat hij zoeken en laat hij na een tijdje weten dat er geen thuisnetwerk wordt gevonden.

Ik heb de kabel van de modem in poort 1 gestoken en in de WAN poort van de R7000 en daarvan naar een Netgear Prosafe GS752TS. Deze is voor de rest nog niet ingesteld en houdt ook geen verkeer tegen. Hierop is ook de Horizon Box aangesloten.

Heeft iemand een verklaring voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:47:
[...]

Ja wat wil je daarmee zegge??? :(
[knip]
Dat kan ook anders :|

[ Voor 30% gewijzigd door Equator op 25-06-2014 15:20 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste