edit: Voordat je eventueel gaat lezen, het werkt weer als vanouds. Waar het probleem lag? Geen idee.
Sinds vandaag heb ik opeens problemen met mijn internetconnectie. Zie bijvoorbeeld dit screenshot (ping naar Google):
Mijn situatie:
Muuraansluiting - Versterker - Horizonbox - Computer (alles bedraad)
Deze situatie heeft anderhalf jaar probleemloos gewerkt (volle snelheid download/upload, prima latency). Sinds vandaag opeens problemen.
Na (inmiddels) 3 uur kabeltjes wisselen leek het er eerst op dat het aan de lange coax-kabel (of connectoren) lag die mijn versterker met de Horizonbox verbindt, of aan de versterker zelf. Wanneer ik een korte kabel aansloot, werkte het internet opeens perfect. Sinds een uur werkt ook dat niet meer (hetzelfde als bovenstaand screenshot).
Ik heb de Horizonbox nu met een korte kabel op de muuraansluiting aangesloten, maar hij blijft dezelfde problemen vertonen, terwijl hij vanmiddag toch nog een uur op deze manier heeft gewerkt.
Uiteraard heb ik de Horizonbox tig keer opnieuw opgestart/van de stroom gehaald, maar zonder succes.
Ik heb met een UPC-medewerker gebeld, maar na enig testen was zijn conclusie dat er een monteur moet komen kijken. Deze is voor donderdag gepland.
Ik vroeg me toch af of ik voor die tijd zelf nog dingen kon testen, of zelfs verhelpen. Anyone?
edit: Ik heb nu nogmaals de box gereset en nu leek hij iets te vinden. x % R Loading, betekent dat dat hij een update aan het downloaden/installeren is?
Nadat dat klaar was, moest ik de box weer opnieuw instellen. In het begin van de installatie komt er te staan "een ogenblik geduld aub". Dat heeft een goede 10 minuten geduurd, maar nu werkt internet een stuk beter. Al is het nog niet wat het moet zijn (was):
Ik heb hem op dit moment aangesloten als volgt: Muur - Horizonbox - Computer.
Ik laat het maar even zo, maar het is nog niet wat het moet zijn
edit: Ik heb een uur geleden toch nog maar eens met UPC gebeld. Vanmiddag kon de medewerker niet veel doen omdat hij de Horizonbox niet in kwam. Aangezien het internet nu beter werkte (dwz: een bekabeld netwerk dat lijkt op een ontzettend gare zolderverbinding) dacht ik dat UPC misschien nu toch wel wat kon doen.
Nu zei de medewerker dat ze alleen kan zien dat het van UPC tot aan de Horizonbox prima werkt, maar dat het lijkt alsof er bij mij iets verkeerd gaat. Nogmaals een kabeltje wisselen was de enige tip die ze me kon geven
Ik heb inmiddels 3x hetzelfde kabeltje gewisseld, dit heb ik nogmaals gedaan...en toen werkte het internet opeens weer zoals het zou moeten

.
Het heeft een kwartier goed gewerkt, volle internetsnelheid en lage pingtijden. Nadat ik mijn eigen pc weer had verbonden (ik heb tijdelijk een laptop met draad gebruikt), is het weer alsof ik op de zolder zit met een zeer slechte connectie

.
Ik begrijp er niets van en ben inmiddels ook wel licht geïrriteerd door deze halve verbinding
Als iemand een tip heeft, hoor ik het zeer graag.
edit: Internet werkt weer zoals het hoort. Ik heb de oorzaak niet kunnen vinden.
[
Voor 43% gewijzigd door
KoffieNT op 03-06-2014 12:23
]