nooberke schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:18:
[...]
Als ik op een andere foto de kabel probeer te volgen lijkt hij op de tegenoverliggende "12.5" aansluiting te zitten. Dat ga ik als ik weer thuis ben eerst is proberen...mogelijk zorgt dat voor "12,5" meer demping dan nodig is?
Vanaf de astro versterker moet je de coax aansluiten op de afc linksonderaan. (wat dus nu afgesloten is met een weerstand. De aansluiting rechtsonderaan is om door te lussen. Als je niet doorlust kan daar een afsluitweerstand op.
De waardes op de afc geven de demping aan. De langste kabels moeten op de aansluiting met de laagste demping. Je kan (met een degelijke kabel) ongeveer 1db demping per 5 meter rekenen.
Die dozen zijn (zoals eerder gezegd) rijgdozen. Die kan je op zich wel gebruiken, maar ideaal is het niet. Wel moeten ze goed afgesloten worden met een eindweerstand. Leuk dat er een weerstandje in is gestoken, maar ik heb aan de foto te zien niet het idee dat die goed contact maakt. Mocht je die rijgdozen willen houden.. steek er dan een degelijke weerstand in die geschikt is voor dit soort dozen.
Ik denk dat als je de coax vanaf de astro aansluit op het juistr punt je al een stuk beter signaal zult hebben. Zorg ook dat de afscherming van de coax goed contact maakt behuizing van de dozen (onder dat bruggetje met schroef), nu lijkt het alsof de afscherming nauwelijks contact met met dat bruggetje. Dus afscherming mooi rondom de kabel vouwen zodat het goed contactmaakt met het metaal van de doos.
Hoe het aangesloten is lijkt werkelijk nergens op, ik mag hopen dat je hier niet voor betaald hebt. Een goede elektricien gebruikt de juiste materialen (krimp connectoren, juiste dozen) en zorgt dat de afscherming goed is aangesloten. Dit ziet er uit als iemand die toevallig nog wat dingen had liggen en niet weet wat hij aan het doen is. Die rijgdoos op de foto kan niet nieuw zijn, en ook die coax kabels zien eruit alsof ze eerder gebruikt zijn.
edit: Mocht je nog benieuwd zijn naar een beetje normale prijzen voor dit soort dingen.
Einddoos (edc1000) 10 euro per stuk
Coax (coax 12) 70ct per meter
f-connector krimp 55 ct per stuk.
En dat is de verkoopprijs voor consumenten inclusief btw. Genoeg winkels/sites die duurder zijn overigens, maar dan heb je ongeveer een richtprijs.
[
Voor 90% gewijzigd door
job op 28-11-2014 19:55
]