Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31

Edd

Upbeat schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:29:
[...]

Daar heb ik elke dag wel een aantal keer last van, op alle apparaten aangesloten op WiFi. Op een Windows pc verschijnt een geel driehoekje.
Bij mij is dit ook dagelijkse kost, vooral rond een uurtje of 23:00 s'avonds. Maar soms ook op andere tijden. De verbinding is dan meestal een klein minuutje weg. Af en toe heel erg irritant als het een paar keer achter elkaar gebeurd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Edd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:50:
Bij mij is dit ook dagelijkse kost, vooral rond een uurtje of 23:00 s'avonds. Maar soms ook op andere tijden. De verbinding is dan meestal een klein minuutje weg. Af en toe heel erg irritant als het een paar keer achter elkaar gebeurd.
Dit heb ik ook weken lang gehad. Lag aan mijn kabels. Hetgeen uiteraard onzin was. Na veel zeuren en een onwaarschijnlijk ombekwame helpdesk medewerker een tijd aan de telefoon te hebben gehad een monteur hier gekregen. Heeft wat dingen vervangen (modem niet want had niet bij zich). Erna allemaal goed.

Heb nu wel sinds een aantal dagen een signaalsterkte van 3% maar ook dat zal wel aan de kabels liggen I guess.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
Upbeat schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:29:
[...]

Daar heb ik elke dag wel een aantal keer last van, op alle apparaten aangesloten op WiFi. Op een Windows pc verschijnt een geel driehoekje.
Standaard modem/router van Ziggo?

Grote kans dat je het oplost door een eigen router te komen en de standaard in bridge modus te laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nooberke schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:59:
Grote kans dat je het oplost door een eigen router te komen en de standaard in bridge modus te laten zetten
Kan, maar was hier dus niet de issue. Gebridged en had nog steeds dagelijks wegvallend internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
MacBreQ schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:42:
[...]

Ik had niks veranderd en het was echt na een minuut weer up. Kan zijn dat de DNS dus niet echt de reden was... Een collega kon ook niet op IP naar 8.8.8.8 pingen. Alles is bekabeld, dus niet met Wi-Fi.
Ik was toch anders net bezig met traceroutes en pings uit te voeren en kreeg op de DNS servers van Ziggo niks, terwijl ik op IP's naar het net wel een ping terug kreeg. Na het wijzigen van de DNS servers werktte alles weer, dat was binnen de 20 sec :P Maar goed, wie weet had jij iets anders aan de hand.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

[...]

Nee, dat gaat het niet oplossen. Ik heb mijn modem laten bridgen en gebruik een eigen router. Dan valt alsnog de verbinding af en toe een minuutje weg.
Ik ga vanavond denk ik maar eens mijn kabels vervangen/nalopen. Misschien ook maar iets anders opzetten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Edd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:11:
[...]
Ik ga vanavond denk ik maar eens mijn kabels vervangen/nalopen. Misschien ook maar iets anders opzetten.
Je hebt geen hoog oplopende T3/T4/(un)correctables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
[...]

Het moet gewoon werken vind ik. En veel kabels heb ik niet, mijn modem hangt in de meterkast en de coax kabel daar naar toe is heel kort. De rest is allemaal WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Brad Pitt schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:14:
[...]

Je hebt geen hoog oplopende T3/T4/(un)correctables?
Toen ik vanmiddag keek in de modem volgens mij wel..
Maar ik heb nu eerst maar netjes, als een luisterende consument, mijn AOP aangesloten.. Want ik had ook gezien dat mijn Power waardes een beetje te hoog waren..
Nu maar even kijken hoe het gaat.

-

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb het probleem dat mijn telefoon steeds voor de Ziggo-hotspot kiest thuis, en niet voor de normale wifi. Irritant omdat bijv. online games en de Ziggo-app niet werken via de hotspot-dienst. Heeft Android een optie om altijd voor een specifiek netwerk te gaan?

B.S.U.R.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
RaJitsu schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:38:
Ik heb het probleem dat mijn telefoon steeds voor de Ziggo-hotspot kiest thuis, en niet voor de normale wifi. Irritant omdat bijv. online games en de Ziggo-app niet werken via de hotspot-dienst. Heeft Android een optie om altijd voor een specifiek netwerk te gaan?
Bij sommige merken kun je automatisch verbinden uitvinken voor bepaalde hotspots. Dat zou je kunnen doen voor de Ziggo hotspot. Bij Sony moet je de naam selecteren in het lijstje en vasthouden voor een menu.

_██_
(ಠ_ృ)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Fijn, nadat we dus om de zoveel tijd problemen hadden met zenders die gescrambled zijn heb ik vanavond eens de Ci-module eruit gehaald, TV naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw proberen in te stellen...vind de TV helemaal geen zenders meer. Alleen analoge |:( ...

Morgen neemt een huisgenoot een stuk coax mee om zo de tv direct aan de AOP te hangen.
Kijken of huidig COAX-kabel de boosdoener is...

EDIT: nou ja; nu het analoog is zapt het wel lekker snel :') ...

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 27-11-2014 22:52 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Nieuwe instellingen gebruikt voor de installatie?

frequentie: 474.00
netwerk-ID: 5555
modulatie: 64-QAM
symboolsnelheid: 6875
Het is dat ik dit topic lees en dat ik weet dat dit de nieuwe instellingen zijn. Maar mijn ouders (regio Groningen) zijn bijvoorbeeld helemaal niet op de hoogte gebracht van deze verandering. Die zijn niet ingelicht door Ziggo zelf. Niet via de email, en ook niet via de post.
Dus het zou me niet verbazen als er meer mensen zijn die dit niet weten.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 27-11-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Voor mij is het compleet nieuwe informatie dat instellingen veranderd zijn.

Ik heb de oude instellingen (uit het boekje van de smartcard) overgenomen.
Ongeveer twee weken geleden heb ik nog een Samsung-ontvanger vervangen door een interactieve Humax-ontvanger. Ook toen heb ik de "oude" instellingen gebruikt. Ik zie net pas op de website van Ziggo dat er bij het instellen van apparatuur geen postcode-invoerveld meer is voor de goede instellingen. (Een paar maanden geleden was dat er nog wel, geloof ik).

Ook de CI+-module i.c.m. de Samsung-TV van mijn moeder functioneert al jaren met de oude gegevens.

Blijven de apparaten functioneren met de oude instellingen?? Hoe lang nog??
Ik vind het buitengewoon slordig van Ziggo dat er niet over de wijzigingen wordt gecommuniceerd.

Volgens mij heeft iedereen met één (of meer) smartcard(s) een MijnZiggo-account met daaraan een E-mailadres hangen. Een simpele E-mail of een brief had er toch wel vanaf gekund? Reclamefolders voor alles-in-1-pakketten worden echter in overvloed huis-aan-huis verstuurd.....

[ Voor 0% gewijzigd door Shmoopy op 28-11-2014 00:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Masimo schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:02:
Nieuwe instellingen gebruikt voor de installatie?

frequentie: 474.00
netwerk-ID: 5555
modulatie: 64-QAM
symboolsnelheid: 6875
Nu wel, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
al geprobeerd om te scannen zonder ci+ module er in?
Het slaat nergens op.. maar voor sommige tv's is het wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
job schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:35:
al geprobeerd om te scannen zonder ci+ module er in?
Het slaat nergens op.. maar voor sommige tv's is het wel de oplossing.
Ja.

Gelukkig hebben we er nog een Humax onderstaan (gebruiken we alleen voor opnames) waar we nu wel eventueel mee kunnen redden. Maar huisgenoot neemt waarschijnlijk morgen wat coax-kabel mee en moeten we dan maar testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh, ik lees iets over nieuwe instellingen, over welke Ziggo-gebieden gaat het om?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Sinds gisteren hebben we signaal in ons nieuwe huis....modem heeft prima waardes

Televisies hebben echter zeer matig signaal, slechts één aansluiting van de zes geeft voldoende signaal om fatsoenlijk digitaal te kijken (30% sterkte/100% kwaliteit volgens Sony TV)

De aansluitdozen zijn allemaal prut, veel passen slecht of moet ik de behuizing afschroeven...maar zelfs als de aansluiting prima past heb ik nog ontzettend veel ruis op analoog...digitale zenders onvindbaar

Nou viel mij ook op dat het "aftakelement" vreemd aangesloten zit....de ingaande kabel vanaf de versterker lijkt niet op de ingaande aansluiting van het element te zitten maar op één van de andere aansluitingen

Dit hangt er in de meterkast:
Astro AL1
https://www.dropbox.com/s.../20141127_181218.jpg?dl=0

Hirschmann AFC1861 aftakelement:
https://www.dropbox.com/s.../20141127_181232.jpg?dl=0
http://www.vego.nl/hirschmann/afc1861/afc1861.htm

Aansluitdoos:
https://www.dropbox.com/s.../20141127_182500.jpg?dl=0

Zijn de aansluitdozen zo slecht als dat ze er uit zien? Of is het mogelijk dat het probleem zit in het verkeerd aansluiten van de input op het aftakelement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Nog meer mensen die last hebben van regelmatige artifacts bij Nat Geo Wild HD?
Waar ik ook heel vaak last van heb, elke dag weer bij andere willekeurige zenders, is dat om de paar seconden het beeld uit valt, vervolgens verschijnt er 'encrypted signal' en na 1 seconde komt het beeld weer terug. Ook heb ik regelmatig na het aanzetten van de TV dat hij zegt 'no signal, check all cables' terwijl de kabel in orde is. Als ik de CI+ module er opnieuw insteek werkt het opeens weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

nooberke schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:07:
Sinds gisteren hebben we signaal in ons nieuwe huis....modem heeft prima waardes

Televisies hebben echter zeer matig signaal, slechts één aansluiting van de zes geeft voldoende signaal om fatsoenlijk digitaal te kijken (30% sterkte/100% kwaliteit volgens Sony TV)

De aansluitdozen zijn allemaal prut, veel passen slecht of moet ik de behuizing afschroeven...maar zelfs als de aansluiting prima past heb ik nog ontzettend veel ruis op analoog...digitale zenders onvindbaar

Nou viel mij ook op dat het "aftakelement" vreemd aangesloten zit....de ingaande kabel vanaf de versterker lijkt niet op de ingaande aansluiting van het element te zitten maar op één van de andere aansluitingen

Dit hangt er in de meterkast:
Astro AL1
https://www.dropbox.com/s.../20141127_181218.jpg?dl=0

Hirschmann AFC1861 aftakelement:
https://www.dropbox.com/s.../20141127_181232.jpg?dl=0
http://www.vego.nl/hirschmann/afc1861/afc1861.htm

Aansluitdoos:
https://www.dropbox.com/s.../20141127_182500.jpg?dl=0

Zijn de aansluitdozen zo slecht als dat ze er uit zien? Of is het mogelijk dat het probleem zit in het verkeerd aansluiten van de input op het aftakelement?
Dat word een heftige oefening in 'trial and error'

Allereerst, probeer de boel zo direct mogelijk aan te sluiten, gebruik de bijgeleverde kabels van ziggo, er vanuit gaande dat deze nieuw zijn (wcd in de meter kast -> modem -> mediabox -> tv) om de hele keten van versterker/splitter/kabel richting wcd in hk uit t sluiten. Als dit feilloos werkt, dan is dat gedeelte goed, zo niet dan is t aansluitpunt de verdachte.
Vervolgens neem je de kabel die naar de cai wcd doos in de huiskamer gaat in de keten op. Wederom goed, dan lus je de versterker door, niet goed dan is de kabel die naar de wcd in de hk loopt de verdachte.

Bij de foto van de verdeler is me niet duidelijk welke van de coax kabels uit de versterker komt en als input dient. Echter als ik kijk naar de diagram op de verdeler, zou de input coax op de aansluiting moeten zitten welke nu afgekapt is met een terminator (links, onderste rij) en de terminator op de meest rechter aansluiting van de onderste rij. Kabels omsteken, opnemen in de keten, schietgebedje en kijken of het verbetering geeft.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
nooberke schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:07:
Zijn de aansluitdozen zo slecht als dat ze er uit zien?
Te zien aan de aanwezigheid van een weerstandje zijn het rijgdozen, deze hebben eigenlijk een te hoge demping om te gebruiken als einddoos achter een multitap. Ook schiet de afscherming te kort wat tot storingen als gevolg van digitenne/4G kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
hcQd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:46:
[...]

Te zien aan de aanwezigheid van een weerstandje zijn het rijgdozen, deze hebben eigenlijk een te hoge demping om te gebruiken als einddoos achter een multitap. Ook schiet de afscherming te kort wat tot storingen als gevolg van digitenne/4G kan leiden.
Het zijn dus dozen welke als het ware bedoeld zijn om meerdere dozen over één langere kabel aan te sluiten in plaats van dat alles gesplitst is in de meterkast?
Dat word een heftige oefening in 'trial and error'

Allereerst, probeer de boel zo direct mogelijk aan te sluiten, gebruik de bijgeleverde kabels van ziggo, er vanuit gaande dat deze nieuw zijn (wcd in de meter kast -> modem -> mediabox -> tv) om de hele keten van versterker/splitter/kabel richting wcd in hk uit t sluiten. Als dit feilloos werkt, dan is dat gedeelte goed, zo niet dan is t aansluitpunt de verdachte.
Vervolgens neem je de kabel die naar de cai wcd doos in de huiskamer gaat in de keten op. Wederom goed, dan lus je de versterker door, niet goed dan is de kabel die naar de wcd in de hk loopt de verdachte.

Bij de foto van de verdeler is me niet duidelijk welke van de coax kabels uit de versterker komt en als input dient. Echter als ik kijk naar de diagram op de verdeler, zou de input coax op de aansluiting moeten zitten welke nu afgekapt is met een terminator (links, onderste rij) en de terminator op de meest rechter aansluiting van de onderste rij. Kabels omsteken, opnemen in de keten, schietgebedje en kijken of het verbetering geeft.
Probleem waar ik vooral tegen aanloop is dat het F-connectoren zijn in de meterkast, waardoor ik er niet direct op kan aansluiten. Moet ik eerst eventjes een verloopstukje aanschaffen. Zulke blokjes heb ik gehad maar weggegooid tijdens het opruimen voor de verhuizing >:)

Als ik op een andere foto de kabel probeer te volgen lijkt hij op de tegenoverliggende "12.5" aansluiting te zitten. Dat ga ik als ik weer thuis ben eerst is proberen...mogelijk zorgt dat voor "12,5" meer demping dan nodig is?

Over de aansluitdozen moet ik het sowieso nog hebben met de aannemer/klusjesman want de meeste zijn alleen te gebruiken als de overkapping eraf gehaald is..zo scheef zijn ze geïnstalleerd...ook zit er sowieso een kapotte tussen...dus mogelijk kan ik beter meteen alle dozen laten vervangen

Volgens mij is het gedeelte in de meterkast gedaan door een separate installateur dus als ik alleen al kan vaststellen waar het fout zit kan ik altijd nog de bal doorschuiven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

nooberke schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:18:
[...]

Het zijn dus dozen welke als het ware bedoeld zijn om meerdere dozen over één langere kabel aan te sluiten in plaats van dat alles gesplitst is in de meterkast?

[...]

Probleem waar ik vooral tegen aanloop is dat het F-connectoren zijn in de meterkast, waardoor ik er niet direct op kan aansluiten. Moet ik eerst eventjes een verloopstukje aanschaffen. Zulke blokjes heb ik gehad maar weggegooid tijdens het opruimen voor de verhuizing >:)
Mm, onhandig ja.
Ik ken het, zelf recentelijk verhuisd en dan wil de opruim woede wel eens de overhand krijgen. Verloopstukjes e.d. liggen me eigenlijk nooit in de weg dus die gaan trouw de doos weer in en op een schap in de garage.
Als ik op een andere foto de kabel probeer te volgen lijkt hij op de tegenoverliggende "12.5" aansluiting te zitten. Dat ga ik als ik weer thuis ben eerst is proberen...mogelijk zorgt dat voor "12,5" meer demping dan nodig is?
Zou zo maar kunnen. Op t gebied van tv en coax kan ik echter ook niet meer dan braaf de handleidingen volgen.
Over de aansluitdozen moet ik het sowieso nog hebben met de aannemer/klusjesman want de meeste zijn alleen te gebruiken als de overkapping eraf gehaald is..zo scheef zijn ze geïnstalleerd...ook zit er sowieso een kapotte tussen...dus mogelijk kan ik beter meteen alle dozen laten vervangen
Je komt zo wat maffe dingen tegen als de installatie van een bestaand huis naloopt. Met de CAI aansluitingen bij ons geen problemen gehad, we waren wel een schakelaar kwijt van een lichtpunt in de hk. Die bleek uiteindelijk achter een dimmer schakelaar gefrot te zitten, erg profi gedaan, NOT :(
Volgens mij is het gedeelte in de meterkast gedaan door een separate installateur dus als ik alleen al kan vaststellen waar het fout zit kan ik altijd nog de bal doorschuiven :F
Altijd fijn als je iemand anders het kunt laten oplossen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hebben meer mensen last van een modem dat via WiFi niet sneller wil dan 54Mb/s (Wifi-N, 5Ghz en 2,4Ghz)? Het gaat om een Cisco 3928 modem. Aan mijn laptop ligt het niet, want op mijn Airport Extreme gaat het gemakkelijk tot 300Mb/s.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nooberke schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:18:
[...]
Vanaf de astro versterker moet je de coax aansluiten op de afc linksonderaan. (wat dus nu afgesloten is met een weerstand. De aansluiting rechtsonderaan is om door te lussen. Als je niet doorlust kan daar een afsluitweerstand op.

De waardes op de afc geven de demping aan. De langste kabels moeten op de aansluiting met de laagste demping. Je kan (met een degelijke kabel) ongeveer 1db demping per 5 meter rekenen.

Die dozen zijn (zoals eerder gezegd) rijgdozen. Die kan je op zich wel gebruiken, maar ideaal is het niet. Wel moeten ze goed afgesloten worden met een eindweerstand. Leuk dat er een weerstandje in is gestoken, maar ik heb aan de foto te zien niet het idee dat die goed contact maakt. Mocht je die rijgdozen willen houden.. steek er dan een degelijke weerstand in die geschikt is voor dit soort dozen.

Ik denk dat als je de coax vanaf de astro aansluit op het juistr punt je al een stuk beter signaal zult hebben. Zorg ook dat de afscherming van de coax goed contact maakt behuizing van de dozen (onder dat bruggetje met schroef), nu lijkt het alsof de afscherming nauwelijks contact met met dat bruggetje. Dus afscherming mooi rondom de kabel vouwen zodat het goed contactmaakt met het metaal van de doos.

Hoe het aangesloten is lijkt werkelijk nergens op, ik mag hopen dat je hier niet voor betaald hebt. Een goede elektricien gebruikt de juiste materialen (krimp connectoren, juiste dozen) en zorgt dat de afscherming goed is aangesloten. Dit ziet er uit als iemand die toevallig nog wat dingen had liggen en niet weet wat hij aan het doen is. Die rijgdoos op de foto kan niet nieuw zijn, en ook die coax kabels zien eruit alsof ze eerder gebruikt zijn.

edit: Mocht je nog benieuwd zijn naar een beetje normale prijzen voor dit soort dingen.
Einddoos (edc1000) 10 euro per stuk
Coax (coax 12) 70ct per meter
f-connector krimp 55 ct per stuk.

En dat is de verkoopprijs voor consumenten inclusief btw. Genoeg winkels/sites die duurder zijn overigens, maar dan heb je ongeveer een richtprijs.

[ Voor 90% gewijzigd door job op 28-11-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41

ThaHandy

Discovery Channel

Krisp schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:27:
Hebben meer mensen last van een modem dat via WiFi niet sneller wil dan 54Mb/s (Wifi-N, 5Ghz en 2,4Ghz)? Het gaat om een Cisco 3928 modem. Aan mijn laptop ligt het niet, want op mijn Airport Extreme gaat het gemakkelijk tot 300Mb/s.
So far so good.

Ondangs dat ik 2.4ghz en 5ghz on en om uit zet, springt deze weer aan als ik op apply klik.
Dus hopen dat ik "juist" verbonden ben. (2mtr van modem)

LAN :P
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3945038174.png

2.4Ghz
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3945002053.png

5Ghz
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3945013146.png

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 28-11-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Ik vermoed dat het werk in de meterkast door de installateur is gedaan en de aansluitdozen door de zoon van de klusjesman :9

Installateur had wel aangegeven dat hij het niet kon controleren omdat er geen signaal was...

Ik ben net de meterkast ingedoken en heb de afgedopte aansluiting omgewisseld met de ingaande kabel (wat zijn die pinnen lang trouwens :o )

De ingaande kabel zat op de -17,5 aansluiting dus ik vermoed dat de installateur niet doorhad dat de afc op zijn kop hing....

Signaalsterkte woonkamer aansluiting 2 van 30% naar 100%
Signaalsterkte logeerkamer van analoog met ruis en onmogelijk om digitaal iets te vinden naar 100% kwaliteit/sterkte >:)

Dan zal ik van de week overleggen met de klusjesman wat we met de aansluitdozen gaan doen (onze klusjesman heeft gouden handjes maar niet zo veel met elektronica, vandaar ook de losse installateur :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met lange pinnen? De kern van de coax kabel??
Die hoort maar een stukje uit te steken...

Zo hoort een goed gemonteerde schroef connector eruit te zien (onderaan de pagina):
http://www.antenneverster...ntage-schroef-f-connector
Dat je nog een deel van de afscherming ziet is geen probleem, maar de kern van de kabel hoort nauwelijks uit te steken.

En zoek ook nog even uit wat er op de doorlusuitgang is aangesloten. Mocht dat een van die rijgdozen zijn, dan krijgt die rijgdoos een veel te sterk signaal binnen (te sterk signaal is ook storing en geen signaal). De doorlusuitgang alleen gebruiken om door te lussen naar een andere afc. Gebruik je hem niet, dan moet daar die schroefweerstand op (dat dopje).

[ Voor 95% gewijzigd door job op 28-11-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik vroeg me af of meer mensen dit ervaren, ik heb een Samsung HD ontvangen (Interactieve TV):

Als je een serieopname inplant, dat dan de serieopname niet stopt als de serie gestopt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
job schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:44:
Wat bedoel je met lange pinnen? De kern van de coax kabel??
Die hoort maar een stukje uit te steken...

Zo hoort een goed gemonteerde schroef connector eruit te zien (onderaan de pagina):
http://www.antenneverster...ntage-schroef-f-connector
Dat je nog een deel van de afscherming ziet is geen probleem, maar de kern van de kabel hoort nauwelijks uit te steken.

En zoek ook nog even uit wat er op de doorlusuitgang is aangesloten. Mocht dat een van die rijgdozen zijn, dan krijgt die rijgdoos een veel te sterk signaal binnen (te sterk signaal is ook storing en geen signaal). De doorlusuitgang alleen gebruiken om door te lussen naar een andere afc. Gebruik je hem niet, dan moet daar die schroefweerstand op (dat dopje).
De pin stak echt een stuk verder uit...nu ik er over nadenk zijn mijn F-connector's aan de modem kabel ook een stuk korter. Ik denk dat diegene die ik net los had (de ingaande) zeker ~5-8MM aan pin had

Het lijkt qua signaal niet veel uit te maken dat de pin een stuk langer is? :o :9

Bedankt voor de info...ik baal hier nogal van...die installateur koste 41 euro per uur 8)7

Mag hopen dat hij de groepenkast en dergelijke wat beter aangesloten heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8mm is aan de lange kant maar geeft geen problemen. Ik dacht dat je het veel langer bedoelde :)
Als alle schroefconnectoren goed zitten zou ik er verder maar vanaf blijven.

Ik zat nog even na te denken over die rijgdoos, en het schoot me te binnen dat er vroeger wel rijgdozen verkocht werden met zo'n los weerstandje erbij. Maar dat is toch wel ouderwets :p
Ik zou zeggen kijk of die weerstandjes nog goed vastzitten.. zoja laat voorlopig nog maar zitten. Je kan die dozen altijd nog vervangen.

41 euro per uur voor 1 persoon? Dat is flink aan de prijs.

edit: ik ging er in eerste instantie van uit dat je alles had laten doen door een installateur.
Dat van de afc is gewoon slordig aangesloten, en blijft achteraf mee te vallen.
Maar ik blijf er bij dat die rijgdozen slecht aangesloten zijn en daar niet horen te zitten.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 28-11-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41

ThaHandy

Discovery Channel

nooberke schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:35:
[...]

De ingaande kabel zat op de -17,5 aansluiting dus ik vermoed dat de installateur niet doorhad dat de afc op zijn kop hing....
[...]
Vind je het gek :+
Links onder is ingang en recht onder is de uitgang voor eventuele 2x verdeler (hier moet de Afsluitweerstand dus op :P)
De rest zijn uitgangen en hebben een verlies van 12,5 dB tot 17,5 dB.
Dit wordt zo aangesloten dat de CAI doos het verste van de spitter is de laagste dB waarde (12.5) aansluiting krijgt en de CAI doos dichtbij op de hoogste dB (17.5).

Aangezien je 17,5dB (splitter) + ~3dB (10mtr coax) en ~3dB (CAI doos) = ~24dB totaal maximaal aan verlies creëert, wordt dit gecompenseerd door een "karrige" 10dB 20dB versterker wat totale verlies alsnog ~14dB ~4dB maakt.

Nou kan ik niet zeggen hoeveel er af gaat van die 100% Signaalsterkte (niet signaalkwaliteit) , maar wel veel :)

Kortste klap is is een ~20dB versterker (bij voorkeur een Hirschmann Antenneversterker, nee niet goedkoop :X )

Dat die pinnen dik uitsteken gaat nergens over :o

dit is keukenmesje en een zijkniptang werk :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/coax.jpg

/edit
howto F-connetor twisten

/edit2
het was dus een 20dB versterker

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 29-11-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verrek zie nu pas dat die versterker maar 10dB versterkt. Normaal met zo'n multitap is inderdaad 20dB versterken. Vind het knap dat er dan nog een goed genoeg signaal overblijft. Zal wel een sterk inkomend signaal zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
job schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:23:
Verrek zie nu pas dat die versterker maar 10dB versterkt. Normaal met zo'n multitap is inderdaad 20dB versterken. Vind het knap dat er dan nog een goed genoeg signaal overblijft. Zal wel een sterk inkomend signaal zijn. :D
Als je een pagina terugkijkt staat er een post dat de kabel beschadigt was en ze voor een nieuwe kabel zouden komen

Die is er nu... Naar een eindversterker veel dichterbij... Circa 15 a 20 meter in plaats van ruim 70 meter

De kabel ligt nu gewoon los over de tuin in een pijpje, ze komen nog een keer terug met de graafmachine

Waardes van het modem zijn prima:
Channel 1: 0.0 dBmV 38.6 dB
Channel 2: -0.6 dBmV 38.6 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 38.7 dB
Channel 4: -0.1 dBmV 39.0 dB
Channel 5: -0.8 dBmV 39.0 dB
Channel 6: -0.5 dBmV 39.0 dB
Channel 7: 0.1 dBmV 39.2 dB
Channel 8: -0.3 dBmV 39.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 45.3 dBmV
Channel 2: 44.0 dBmV
Channel 3: 41.0 dBmV
Channel 4: 40.0 dBmV

De afstanden hier binnen zijn redelijk kort, de meeste kabels lopen in nieuwe pijpjes tussen het dak en het plafond of door bestaande loze leidingen

Langste kabel is ongeveer 15 meter denk ik, misschien dat er daarom gekozen is voor slechts 10db versterking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Er staat duidelijk "verstärkung (dB) 20" op het label van de Astro, ik denk dat jullie je blind lopen te staren op die 0-10dB instelbare attenuatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk het :p
Nou dat scheelt weer. Dan kan die versterker blijven hangen.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 29-11-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nou, ik kon gisteren eindelijk weer de zenders te voorschijn krijgen op de TV. Maar ik zit nu met een situatie waar ik graag eens jullie kijk op zou willen hebben.

Onze kabel komt binnen in de ene hoek van de woonkamer. Daar gaat een coax-kabel onder de grond door naar een andere hoek; achter onze tv. Hier zit een splitter.
Deze splitter zit direct in onze Humax; de andere uitgang van de splitter zit een coax-kabel aan die naar een 2e TV boven gaat (analoog).
De TV beneden (CI+) is weer aangesloten op een stukje COAX van de uitgang van de Humax.

Dit heeft altijd prima gewerkt zonder enkele storing. Tot een paar maanden geleden; toen kregen we onregelmatig af en toe slecht beeld. Denk aan zoiets of zoiets..
Maar soms ook minder erg; zo krijgen we héél soms bijvoorbeeld even geen geluid. Even heen en weer zappen of uit/aan lost dit vaak wel op.

Maar ik ben wel wat twijfelachtige connectoren tegengekomen; die wil ik vanmiddag een paar nieuwe voor halen. De eerder genoemde splitter is zo'n geval.
Moet ik nu écht aan de F-connectoren met zo'n lompe splitter of is onze huidige splitter wel goed voor deze situatie. Zou namelijk wel betekenen dat we niet alle connectoren hoeven te vervangen wat bij zo'n nieuwe wel moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ThaHandy schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:33:
[...]

So far so good.

Ondangs dat ik 2.4ghz en 5ghz on en om uit zet, springt deze weer aan als ik op apply klik.
Dus hopen dat ik "juist" verbonden ben. (2mtr van modem)

LAN :P
[afbeelding]

2.4Ghz
[afbeelding]

5Ghz
[afbeelding]
Dat is niet wat ik bedoelde: de aangegeven snelheid op mijn computer is 54Mb/s. ;) Inmiddels ben ik erachter dat er 'ergens' een setting is die het veroorzaakt, maar het is zeker niet een setting die te maken heeft met wireless gedeelte. Kennelijk heb ik ergens een bug gespot, maar ik moet hem nog wel reproduceren.

Edit: gevonden. Ik moet WMM support aanzetten om hogere snelheden dan 54Mb/s te krijgen. Dat blikt ook uit deze link.

[ Voor 25% gewijzigd door Krisp op 29-11-2014 13:43 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Piet91 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:37:
Nou, ik kon gisteren eindelijk weer de zenders te voorschijn krijgen op de TV. Maar ik zit nu met een situatie waar ik graag eens jullie kijk op zou willen hebben.

Onze kabel komt binnen in de ene hoek van de woonkamer. Daar gaat een coax-kabel onder de grond door naar een andere hoek; achter onze tv. Hier zit een splitter.
Deze splitter zit direct in onze Humax; de andere uitgang van de splitter zit een coax-kabel aan die naar een 2e TV boven gaat. De TV is weer aangesloten op een stukje COAX van de uitgang van de Humax.

Dit heeft altijd prima gewerkt zonder enkele storing. Tot een paar maanden geleden; toen kregen we onregelmatig af en toe slecht beeld. Denk aan zoiets of zoiets..
Maar soms ook minder erg; zo krijgen we héél soms bijvoorbeeld even geen geluid. Even heen en weer zappen of uit/aan lost dit vaak wel op.

Maar ik ben wel wat twijfelachtige connectoren tegengekomen; die wil ik vanmiddag een paar nieuwe voor halen. De eerder genoemde splitter is zo'n geval.
Moet ik nu écht aan de F-connectoren met zo'n lompe splitter of is onze huidige splitter wel goed voor deze situatie. Zou namelijk wel betekenen dat we niet alle connectoren hoeven te vervangen wat bij zo'n nieuwe wel moet...
Het beste is om het signaal te splitsen bij je AOP, maar als dat niet gaat zou ik het als volgt doen:

- Goede kabelkeur kabel met kabelkeur connectoren naar je TV-hoek
- Die kabel sluit je aan op een splitter (mijn voorkeur is F-connector ivm vaste contacten. IEC schuift wel eens los).
- Van die splitter ga je met 1 kabel naar de Humax en de andere naar boven.

De splitter die jij hebt is weliswaar van metaal, maar ik maak vaak genoeg mee dat ze toch flink last hebben van instraling. Daarom zou ik deze zeker vervangen (bv door deze: http://www.cablers.nl/pts02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Nieuwe klant bij Ziggo, regio Amersfoort. Vraagje. Welke server moet ik als newsserver gebruiken? Had al in de topicstart en bij Ziggo zelf gekeken, maar news.ziggo.nl geeft hier een host not found melding.. ?

Verder gebruik ik CI+ modules in de tv's, maar op beide werkt NGC channel niet. Las al iets over slechte bekabeling, maar alles is hier nieuw aangelegd met kwaliteitskabels. Beetje vreemd dus

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:02
Wilde schreef op zondag 30 november 2014 @ 09:47:
Nieuwe klant bij Ziggo, regio Amersfoort. Vraagje. Welke server moet ik als newsserver gebruiken? Had al in de topicstart en bij Ziggo zelf gekeken, maar news.ziggo.nl geeft hier een host not found melding.. ?
Da's gek. Typefout? Want da's wel de juiste naam.

Uit mijn download-machine's config:
Server: news.ziggo.nl
Port: 119
Username: <ziggo_username>@ziggo.nl
Password: <ziggo_password>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Lezen is ook een vak! :)

Heb 't ip van news.ziggo.nl ingevoerd, werkt nu wel.. Vreemd maar zolang t blijft draaien..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Timmert schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:32:
Het beste is om het signaal te splitsen bij je AOP, maar als dat niet gaat zou ik het als volgt doen:

- Goede kabelkeur kabel met kabelkeur connectoren naar je TV-hoek
- Die kabel sluit je aan op een splitter (mijn voorkeur is F-connector ivm vaste contacten. IEC schuift wel eens los).
- Van die splitter ga je met 1 kabel naar de Humax en de andere naar boven.

De splitter die jij hebt is weliswaar van metaal, maar ik maak vaak genoeg mee dat ze toch flink last hebben van instraling. Daarom zou ik deze zeker vervangen (bv door deze: http://www.cablers.nl/pts02)
Ik heb ook zo'n vermoeden dat die splitter niet meer zo goed is. (raar want jaren lang prima gewerkt).

Gisteren even langs de bouwmarkt geweest en hele zwik aan spul opgehaald
(prijzig, zodra er 'kabelkeur' op staat gaat de prijs over de kop :X ).
Aantal van deze connectoren vervangen door deze.

Maar het is nog niet wat.

Ik heb nu de Humax niet meer aangesloten want dan heb ik nergens goed signaal meer.
Ik heb nu aan de splitter de TV hangen en de langere kabel die naar boven gaat.
Zo heb ik nu prima signaal op de TV beneden én de TV boven.

Doe ik echter de splitter in de Humax en van daaruit door naar de TV dan heb ik geen of slecht signaal op de TV beneden.
Dus het rare is dat de splitter eigenlijk wel lijkt te doen, maar zodra je de Humax er nog tussen zet dat het dan mis gaat.

Hier ben ik gisteravond mee bezig geweest en heb het dus maar even zo opgelost.
Maar ik heb bij de bouwmarkt ook van die F-connectoren gehaald en zo'n splitter. Die splitter en connectoren ergens de komende dagen dan maar proberen te installeren en hopen dat het dan wél gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Piet91 schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:42:
[...]

Ik heb ook zo'n vermoeden dat die splitter niet meer zo goed is. (raar want jaren lang prima gewerkt).

Gisteren even langs de bouwmarkt geweest en hele zwik aan spul opgehaald
(prijzig, zodra er 'kabelkeur' op staat gaat de prijs over de kop :X ).
Aantal van deze connectoren vervangen door deze.

Maar het is nog niet wat.

Ik heb nu de Humax niet meer aangesloten want dan heb ik nergens goed signaal meer.
Ik heb nu aan de splitter de TV hangen en de langere kabel die naar boven gaat.
Zo heb ik nu prima signaal op de TV beneden én de TV boven.

Doe ik echter de splitter in de Humax en van daaruit door naar de TV dan heb ik geen of slecht signaal op de TV beneden.
Dus het rare is dat de splitter eigenlijk wel lijkt te doen, maar zodra je de Humax er nog tussen zet dat het dan mis gaat.

Hier ben ik gisteravond mee bezig geweest en heb het dus maar even zo opgelost.
Maar ik heb bij de bouwmarkt ook van die F-connectoren gehaald en zo'n splitter. Die splitter en connectoren ergens de komende dagen dan maar proberen te installeren en hopen dat het dan wél gaat werken...
Waarom doe je de splitter in de Humax? Ik zou hem splitsen vóór de Humax en dan met 1 kabel naar de Humax en 1 naar boven.

Als je 1 kabel rechtstreeks van AOP naar Humax trekt, heb je dan wel beeld op de Humax?
Het zou bijv kunnen dat er via de kabel naar boven interferentie in je installatie komt, en de Humax daar last van heeft. Dat kan meteen de oorzaak zijn van het falen van je oude splitter. Mogelijk is er in jouw omgeving een nieuwe 4G mast aangezet, waardoor die straling (door de lekke splitter) instraalt op je installatie.

En ja, kabelkeur is duur, maar wel echt een must tegenwoordig. Natuurlijk zijn er ook geschikte componenten zonder dat logo, maar die zijn er voor de doorsnee consument echt lastig uit te pikken. Dat kom ik helaas dagelijks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Stuk informatie gevonden op Ziggo officiële forum over IPv6.

Als wij IPv6 gaan uitrollen gebeurt er het volgende:

-De modems van Ziggo krijgen geen IPv6 mogelijkheden/toegang.
-De modem/routers van Ziggo kijgen dit wel, maar alleen als je deze niet in Bridge zet. In bridge functioneert hij als modem zonder router en daar zal dan ook geen IPv6 toegang op zijn.

Dit is minder voor tweaker die graag hun eigen router wilt gebruiken. Moet perse die bagger modem/router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

plizz schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:01:
Stuk informatie gevonden op Ziggo officiële forum over IPv6.

Als wij IPv6 gaan uitrollen gebeurt er het volgende:

-De modems van Ziggo krijgen geen IPv6 mogelijkheden/toegang.
-De modem/routers van Ziggo kijgen dit wel, maar alleen als je deze niet in Bridge zet. In bridge functioneert hij als modem zonder router en daar zal dan ook geen IPv6 toegang op zijn.

Dit is minder voor tweaker die graag hun eigen router wilt gebruiken. Moet perse die bagger modem/router gebruiken.
Uhm, ik heb al anderhalf jaar lang IPv6 bij Ziggo hoor? :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kBaJVEP.png

Alle IPv6 diensten werken uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Nu online
Zorian schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:10:
[...]

Uhm, ik heb al anderhalf jaar lang IPv6 bij Ziggo hoor? :)

[afbeelding]

Alle IPv6 diensten werken uitstekend.
Zeker zakelijk abonnement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

plizz schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:15:
[...]

Zeker zakelijk abonnement ?
Nee hoor, gewoon consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Nu online
Welke modem/router gebruik jij momenteel ? Welke regio (Voormalig @home, Casema)

[ Voor 31% gewijzigd door plizz op 30-11-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

plizz schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:17:
Welke modem/router gebruik jij momenteel ? Welke regio (Voormalig @home, Casema)
Een Cisco EPC3925 in bridge met daarachter een Asus RT-AC66U met Merlin firmware.
Regio Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_R
  • Niet online
Dat IPv6 is een 6to4 (2002::/16), en niet een IP dat door Ziggo uitgedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waar kan je eigenlijk zien hoe veel ruimte je nog over hebt voor email? Ik heb gisteren nl mijn pop3 account omgezet naar imap en al mijn email vanaf 2002 overgezet. Ben nl benieuwd of er enige vorm van compressie wordt toegepast.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:52::
Waarom doe je de splitter in de Humax? Ik zou hem splitsen vóór de Humax en dan met 1 kabel naar de Humax en 1 naar boven.
Splitter zit achter de Humax. Splitter direct in de Humax scheelt een extra kabel.
Als je 1 kabel rechtstreeks van AOP naar Humax trekt, heb je dan wel beeld op de Humax?
Ja. De kabel die vanaf AOP naar de TV-hoek gaat is prima; als ik die inplug op de Humax of TV hebben we prima ontvangst.
Het zou bijv kunnen dat er via de kabel naar boven interferentie in je installatie komt, en de Humax daar last van heeft. Dat kan meteen de oorzaak zijn van het falen van je oude splitter. Mogelijk is er in jouw omgeving een nieuwe 4G mast aangezet, waardoor die straling (door de lekke splitter) instraalt op je installatie.
Dan moet ik dan morgen dan maar die nieuwe splitter installeren en die nieuwe connectoren op de kabels doen. Moet ik alleen wel een stukje COAX regelen voor het stukje naar de Humax (aangezien die nieuwe splitter natuurlijk niet rechtsteeks op de Humax past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 21:26
Wij thuis willen sneller internet. We zitten nu bij KPN via adsl maar dat is redelijk traag. Er wordt op ons netwerk gegamed, gestreamd en natuurlijk gewoon browsen. Zal het 90/9 abbo snel genoeg zijn voor dit gebruik? Glasvezel vinden wij geen optie, omdat we dan voor elke tv een interactieve ontvanger moeten aanschaffen en dit ook niet nodig is. We willen gewoon nog analoog en digitale tv via de coax houden.

Meestal streamen/gamen we maar met 1 persoon tegelijk, dit is hooguit 2. Vandaar dat ik denk dat 90/9 snel genoeg is. Wat zal dan ongeveer de snelheid zijn die we daadwerkelijk behalen? (bij adsl halen we namelijk nog geen 50%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Daimen schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:57:
Wat zal dan ongeveer de snelheid zijn die we daadwerkelijk behalen?
Bedraad 100%
Via wifi kan in principe ook 100% maar is erg afhankelijk van een boel factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
Daimen schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:57:
Wij thuis willen sneller internet. We zitten nu bij KPN via adsl maar dat is redelijk traag. Er wordt op ons netwerk gegamed, gestreamd en natuurlijk gewoon browsen. Zal het 90/9 abbo snel genoeg zijn voor dit gebruik? Glasvezel vinden wij geen optie, omdat we dan voor elke tv een interactieve ontvanger moeten aanschaffen en dit ook niet nodig is. We willen gewoon nog analoog en digitale tv via de coax houden.

Meestal streamen/gamen we maar met 1 persoon tegelijk, dit is hooguit 2. Vandaar dat ik denk dat 90/9 snel genoeg is. Wat zal dan ongeveer de snelheid zijn die we daadwerkelijk behalen? (bij adsl halen we namelijk nog geen 50%)
Vaak gewoon 100% hoor, er zijn weinig situaties waar Ziggo een stuk minder snelheid haalt dan wat het kan. Ik heb zelf nog nooit minder dan 90% gehad/gezien.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
In oktober van die Ziggo Experience gebruik gemaakt.
Nu staat er in Mijn Ziggo dat ik kan opzeggen per 1-1-2015. Hoe kan dat? Ik dacht dat ik er nu een jaar aan vast zou zitten omdat ik immers flink van ze geprofiteerd heb (2x 100 euro MediaMarkt cadeaubon :9 ).

Anders zou ik haast weer opzeggen zodat ik van Alles-in-1-Basis naar TV + Internet Z1 ga :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 12:05
Foutje van de bank in uw voordeel. Dan is de verlenging niet goed verwerkt :) Zelf ook al een keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
ThinkPadd schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:58:
In oktober van die Ziggo Experience gebruik gemaakt.
Nu staat er in Mijn Ziggo dat ik kan opzeggen per 1-1-2015. Hoe kan dat? Anders zou ik haast weer opzeggen zodat ik van Alles-in-1-Basis naar TV + Internet Z1 ga :X
Misschien een foutje. Maar toen je je nieuwe aio basis abo kreeg heb je waarschijnlijk ook een email of brief gehad waarin de gemaakte afspraken omtrent je huidige contract bevestigd werden? Dat lijkt me dan leidend.

Wat wel kan is te proberen om naar een lagere abo, in jouw geval Z2, te gaan. Dan ontstaat een win-win situatie: ziggo pakt 5 euro per maand aan abokosten meer, en jij hebt een hogere snelheid. In dat geval willen ze nog wel eens de resterende looptijd van je contract kwijtschelden. En dan na zes maanden ga je weer terug naar alles in een, waarbij je dan ook weer nieuwe kado's krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
In de brief staat dat Z1 per 29 oktober stopt en dat ik per 29 oktober Ai1-Basis heb. Verder staat er: "Uw abonnement is opzegbaar na 12 maanden met een opzegtermijn van een maand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Kijk je niet toevallig bij het verkeerde abbo? Bij mij staan er bijv twee (heb overigens niet van de actie gebruikgemaakt). Eén voor analoge en digitale TV en 1 voor Alles in 1. Die van Alles-in-1 is pas per ruim 5 maanden later opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tIJOpbduwAFJBrRVQ8Z2ZbdL/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 10-09 13:57
Kan iemand me even helpen? Ik probeer f connector aan te sluiten op een nieuwe kabelkeur kabel. Het lukt me echter niet... Kabel lijkt wel te dik... Ik heb al verschillende YouTube filmpjes bekeken maar dat lijkt allemaal zo simpel maar dat is het helaas niet...

Uiteindelijk wil hem aan kunnen sluiten op de tratec versterker

[ Voor 11% gewijzigd door Chris89 op 02-12-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 10-09 16:16
Chris89 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:16:
Kan iemand me even helpen? Ik probeer f connector aan te sluiten op een nieuwe kabelkeur kabel. Het lukt me echter niet... Kabel lijkt wel te dik... Ik heb al verschillende YouTube filmpjes bekeken maar dat lijkt allemaal zo simpel maar dat is het helaas niet...

Uiteindelijk wil hem aan kunnen sluiten op de tratec versterker
Wat voor kabel heb je?

Want er zijn verschillende maten te krijgen.

F-connector voor 5,5 mm, 6 mm, 7 mm, 7,4 mm, enz

Kijk bijvoorbeeld eens; http://www.elektronica-on...ea4eee0af245f58789b9ff8f9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 10-09 15:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand gevonden hoe je de timeout van open TCP connecties kunt aanpassen op een Cisco EPC3928AD? Ik krijg soms notificaties uren later pas. Op zowel een S4, Nexus 5 als iPads. Het komt doordat er te weinig heartbeats worden gestuurd voor sommige services (Google in het bijzonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Voor Android heb je Push Notification Fixer (PNF). Je hebt een root en een no-root versie. Kijk maar eens in de app store. Ik zit op mobiel netwerk met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
Chris89 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:16:
Kan iemand me even helpen? Ik probeer f connector aan te sluiten op een nieuwe kabelkeur kabel. Het lukt me echter niet... Kabel lijkt wel te dik...
Dat gevoel herken ik wel, maar het hoort ook vrij strak te passen. Soms helpt een drupje afwasmiddel, of door de connector er met een draaiende beweging op te 'schroeven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 10-09 15:31

zAo

GPLv2 Fanboy

ThinkPadd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:49:
Voor Android heb je Push Notification Fixer (PNF). Je hebt een root en een no-root versie. Kijk maar eens in de app store. Ik zit op mobiel netwerk met hetzelfde probleem.
Die werken inderdaad aardig, maar aangezien ik niet weet waar de timeout nu op staat in het router, is PNF ook niet goed in te stellen.

Zijn er geen echte oplossingen toe te passen in het router? Pleisters plakken doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
zAo schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:55:
[...]

Die werken inderdaad aardig, maar aangezien ik niet weet waar de timeout nu op staat in het router, is PNF ook niet goed in te stellen.

Zijn er geen echte oplossingen toe te passen in het router? Pleisters plakken doe ik liever niet.
In bridge laten zetten en eigen router gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
grun93 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:54:
[...]

Dat gevoel herken ik wel, maar het hoort ook vrij strak te passen. Soms helpt een drupje afwasmiddel, of door de connector er met een draaiende beweging op te 'schroeven'.
Heel erg bedankt!! Het is inderdaad een kwestie van erin draaien! Nooit geweten, soort van schroeven dus.

Degene die hier boven heeft gereageerd, bedankt voor het mee denken :-)

Nu heb ik alles goed aan gesloten. Tv is prima.
Alleen internet vind ik niet zo super. Zowel WIFi als bedraad ik haal niet mijn snelheid van 90 om 9, Z2 abonnement.

Mijn waardes van mijn modem zijn nu:
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 386000000 Hz 8.5 dBmV 39.9 dB -30 dBc
2 Locked QAM256 338000000 Hz 8.3 dBmV 39.9 dB -31 dBc
3 Locked QAM256 346000000 Hz 8.8 dBmV 39.9 dB -32 dBc
4 Locked QAM256 354000000 Hz 8.5 dBmV 39.9 dB -34 dBc
5 Locked QAM256 362000000 Hz 8.0 dBmV 39.8 dB -31 dBc
6 Locked QAM256 370000000 Hz 8.0 dBmV 39.4 dB -30 dBc
7 Locked QAM256 378000000 Hz 8.2 dBmV 39.9 dB -30 dBc
8 Locked QAM256 394000000 Hz 7.9 dBmV 39.9 dB -29 dBc

Correctables Uncorrectables
171 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.5 dBmV

Counter
T3 Timeout 4
T4 Timeout 1
Ontime is:
Status
System Up Time 0 days 03h:30m:27s
Mijn snelheid met speedtest danwel de ziggo speedtest is rond:

Download: 19.77 mbps
Upload: 9.15 mbps

Download zou toch rond de 90 mbps moeten zitten, vooral bedraad...
Heb me modem al even gereset en lange tijd van het stroom af gehad. Allemaal geen effect...

[ Voor 61% gewijzigd door Chris89 op 02-12-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
Vraagje: op welke manier stralen de antennes in de Cisco EPC3928AD? Moet je 'm plat/horizontaal neerzetten als je optimaal bereik boven wil of verticaal? Het bereik valt me overigens mee, gezien de slechte verhalen...

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 02-12-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
musicfreak schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:07:
Vraagje: op welke manier stralen de antennes in de Cisco EPC3928AD? Moet je 'm plat/horizontaal neerzetten als je optimaal bereik boven wil of verticaal? Het bereik valt me overigens mee, gezien de slechte verhalen...
Ik sprak laatst een monteur die o.a voor Ziggo montages doet en die vertelde mij dat aan de kant van de lampjes het bereik het beste is. Dus device met de status lampjes omhoog zou dan boven het beste bereik geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:47
Chris89 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:45:
[...]

Heel erg bedankt!! Het is inderdaad een kwestie van erin draaien! Nooit geweten, soort van schroeven dus.

Degene die hier boven heeft gereageerd, bedankt voor het mee denken :-)

Nu heb ik alles goed aan gesloten. Tv is prima.
Alleen internet vind ik niet zo super. Zowel WIFi als bedraad ik haal niet mijn snelheid van 90 om 9, Z2 abonnement.

Mijn waardes van mijn modem zijn nu:

[...]

Ontime is:

[...]

Mijn snelheid met speedtest danwel de ziggo speedtest is rond:

Download: 19.77 mbps
Upload: 9.15 mbps

Download zou toch rond de 90 mbps moeten zitten, vooral bedraad...
Heb me modem al even gereset en lange tijd van het stroom af gehad. Allemaal geen effect...
Kan het zijn dat je gebruik maakt van een signaalversterker?
zie namelijk dat het modem zo'n 8 DB binnen krijgt, zou eventueel het probleem kunnen zijn.
SNR lijkt mij ook laag maar daar durf ik zo niks over te zeggen, weet de ziggo waardes niet meer uit m'n hoofd

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris' SNR is in orde. Ik heb hier SNR rond de 36-37 dB en haal met 30/3 Mb abbo 31.7 Mb up en 2.9 Mb down op speedtest.ziggo.nl. Zijn DS Power is wat hoog maar toch ruim binnen de marges. Inderdaad wel eventuele versterkers er tussen vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Jerrythafast schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:10:
Chris' SNR is in orde. Ik heb hier SNR rond de 36-37 dB en haal met 30/3 Mb abbo 31.7 Mb up en 2.9 Mb down op speedtest.ziggo.nl. Zijn DS Power is wat hoog maar toch ruim binnen de marges. Inderdaad wel eventuele versterkers er tussen vandaan halen.
Razenko schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:59:
[...]

Kan het zijn dat je gebruik maakt van een signaalversterker?
zie namelijk dat het modem zo'n 8 DB binnen krijgt, zou eventueel het probleem kunnen zijn.
SNR lijkt mij ook laag maar daar durf ik zo niks over te zeggen, weet de ziggo waardes niet meer uit m'n hoofd
Hij is aangesloten op een Tractor fra 752/n Inderdaad. Maar ik gebruik voor me modem de uitgang met de demping van 0db dus hij komt waarschijnlijk gewoon sterk binnen? Of is me redenering verkeerd? Is er een mogelijkheid om te dempen of is dat helemaal niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:47
Chris89 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:11:
[...]

[...]

Hij is aangesloten op een Tractor fra 752/n Inderdaad. Maar ik gebruik voor me modem de uitgang met de demping van 0db dus hij komt waarschijnlijk gewoon sterk binnen? Of is me redenering verkeerd? Is er een mogelijkheid om te dempen of is dat helemaal niet mogelijk?
dempen kan altjd met een splitter, het valt wel binnen de marge dus zou goed moeten zijn, al kan de Ziggo helpdesk daar wel over beginnen.

als het mogelijk is, sluit je modem eens rechtstreeks aan (dus zonder versterker) en test het nog eens bekabeld.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 10-09 16:16
Chris89 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:11:
[...]

[...]

Bij mij geeft de 0db poort van der FRA752 ongeveer 12db af op het modem, terwijl direct op het AOP (met umu) het modem zo'n 3,5db aangeeft.

Dit kreeg ik van de monteur, die toch moest komen omdat er in den beginnen totaal geen signaal op de lijn stond.
http://www.eijlander.nl/C...er-12db-a-314575-782.html

Aanbevolen signaalwaardes staan wel in de startpost.

[ Voor 5% gewijzigd door Medic op 03-12-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Als je met “direct op het AOP” bedoelt “met de UMU-splitter”, dan kan dat kloppen: die dempt zo'n 10dB forward op de data-uitgang (bijna 0dB voor de retourband).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb een Samsung interactive tv ontvanger en sinds kort weer film1. Alle zenders daarvan storen soms. Ook werken ze soms helemaal niet. Heb al opnieuw zenders laten zoeken en als die stoort is het signaal gewoon 100%. Dit ligt toch aan Ziggo? Andere zenders werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DJ-Promo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:30:
Ik heb een Samsung interactive tv ontvanger en sinds kort weer film1. Alle zenders daarvan storen soms. Ook werken ze soms helemaal niet. Heb al opnieuw zenders laten zoeken en als die stoort is het signaal gewoon 100%. Dit ligt toch aan Ziggo? Andere zenders werken wel.
Hoe ziet het eruit als je de Samsung op 1080i zet als video output?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ga ik proberen vanavond! Trouwens sowieso een rot apparaat als ik hem met hdmi aan mijn versterker hang werkt het vaak niet. Nu hangt die met hdmi aan de tv en een optische kabel voor het geluid naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet zeker of het hier thuishoort maar omdat het Ziggo betreft leek het van wel.

Net tijdens internetbankieren voor mijn ouders merkte ik per toeval op dat hun maandelijkse Ziggo abonnementskosten wel erg hoog waren. Vervolgens heb ik de facturen nagekeken en blijkt er al ruim een jaar lang op de meest vreemde tijdstippen naar een servicenummer te worden gebeld vanaf hun vaste telefoon. Meestal midden in de nacht wanneer iedereen aan het slapen is. Dit is nu al ruim een jaar aan de gang en de schade is behoorlijk opgelopen. Het nummer dat steeds wordt gebeld is 0906-9386. Dit gebeurt gemiddeld eenmaal per week. Op Google kom ik meer klachten tegen over dit nummer, maar ik kan niet achterhalen van welke service dit nummer is. Ik heb nu alle servicenummers laten blokkeren en heb mijn ouders verteld dat ze hun financiële administratie beter op orde moeten hebben. Dit had al veel eerder ontdekt kunnen worden....

Mijn vraag is nu hoe dit kan? Kan het model worden gehackt of het toestel of heeft het te maken met malware op de PC? Ik weet zeker dat niemand van ons dit nummer zelf heeft gebeld. Er is namelijk zelfs gebeld op tijdstippen dat er niemand thuis was vanwege vakantie. Verder nog tips/adviezen over deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik zou eens contact opnemen met Ziggo en nagaan in hoeverre dit verwijtbaar is aan het handelen van je ouders. Maar zolang je de oorzaak niet weet blijft het gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

0906..... dat is toch van 18+ telefoonservices? Hebben ze niet iemand in huis die het internet nog niet heeft ontdekt? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raven schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:32:
0906..... dat is toch van 18+ telefoonservices? Hebben ze niet iemand in huis die het internet nog niet heeft ontdekt? :P
Plus midden in de nacht = op elke zender "babes" *kuch* = problem solved?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar op dat moment komen die nummers toch in beeld op tv? Althans, jaren geleden ooit wel eens voorbij zien komen, geen idee hoe het tegenwoordig is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raven schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:40:
Maar op dat moment komen die nummers toch in beeld op tv?
Ja daarom! :P
Althans, jaren geleden ooit wel eens voorbij zien komen, geen idee hoe het tegenwoordig is.
Nog steeds ja. RTL4 tot en met Veronica kan je bijna geheel voorbij zappen, sowieso 40% van die meuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar ja, wie belt er dan als ze op vakantie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hjs schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:11:
Maar ja, wie belt er dan als ze op vakantie zijn?
Buurman/vrouw met teveel hormonen die een setje back-up sleutels heeft gekregen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Jarenlang klant geweest van UPC en sinds verhuizing nu enkele maanden van Ziggo. Prima internet en TV (met Samsung c7140), maar ik mis twee dingen wat bij UPC wel mogelijk was:

- Opname van een programma via web of app op afstand in te stellen.
- Opname van serie/terugkerend programma ín één keer voor alle afleveringen instellen (ook als ze niet altijd op hetzelfde tijdstip uitgezonden worden).

Is er van beide iets meer bekend dan dat het er op dit moment niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hebben jullie ook al die nieuwe snelheidsverhoging :+
(of is de topicwarning enigzins een beetje oud ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Brad Pitt schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:16:
[...]

Buurman/vrouw met teveel hormonen die een setje back-up sleutels heeft gekregen? :P
Of die zijn draadloze telefoon heeft gekoppeld aan de draadloze set van de buren om gratis te kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het een draadloze set betreft is er misschien wel een mogelijkheid om die af te luisteren. Misschien dat de set dit zelf ondersteunt, maar anders kan er ook een handige Tweaker met een antenne tussen gaan zitten. Als dat mogelijk is kun je de boosdoener op heterdaad betrappen en het gesprek opnemen. En als het dan een bekende stem is kun je verhaal halen en je geld terugeisen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Medic schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:29:
[...]

Bij mij geeft de 0db poort van der FRA752 ongeveer 12db af op het modem, terwijl direct op het AOP (met umu) het modem zo'n 3,5db aangeeft.

Dit kreeg ik van de monteur, die toch moest komen omdat er in den beginnen totaal geen signaal op de lijn stond.
http://www.eijlander.nl/C...er-12db-a-314575-782.html

Aanbevolen signaalwaardes staan wel in de startpost.
Ondertussen heb ik waardes van rond de 9 db als Downstream.
Als we van de meest ideale situatie uitgaat moet deze rond de nul zijn?
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 386000000 Hz 9.4 dBmV 39.8 dB -30 dBc
2 Locked QAM256 338000000 Hz 9.7 dBmV 39.8 dB -31 dBc
3 Locked QAM256 346000000 Hz 9.6 dBmV 39.9 dB -32 dBc
4 Locked QAM256 354000000 Hz 9.8 dBmV 39.9 dB -34 dBc
5 Locked QAM256 362000000 Hz 9.5 dBmV 39.4 dB -31 dBc
6 Locked QAM256 370000000 Hz 9.4 dBmV 39.5 dB -31 dBc
7 Locked QAM256 378000000 Hz 9.7 dBmV 39.5 dB -30 dBc
8 Locked QAM256 394000000 Hz 9.7 dBmV 39.9 dB -29 dBc

Correctables Uncorrectables
91 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.7 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 1

hcQd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:39:
Als je met “direct op het AOP” bedoelt “met de UMU-splitter”, dan kan dat kloppen: die dempt zo'n 10dB forward op de data-uitgang (bijna 0dB voor de retourband).
Direct op de AOP met uhu kom ik op deze waardes uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ej81xgnax7vzav9/2014-12-04%2007.02.22.png?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lhvhzgn347gqy73/2014-12-03%2013.44.55.png?dl=0

Hij is dan wel beter maar de snelheid van 90 om 9 wordt nog niet gehaald. Helaas is deze optie met umu niet mogelijk in mijn huis. Heb namelijk 4 tv's en kan anders zonder Tratec versterker geen tv kijken. Internet is op de Tratec aangesloten op 0db maar zoals hierboven versterkt hij toch aardig omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die Tratec versterkt niet, maar hij mist de 10db demping van de UMU. Als je geen Cisco ITV box hebt kun je prima van de UMU (middelste connector) naar de Tratec en zo TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
Brad Pitt schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:55:
[...]

Dit heb ik ook weken lang gehad. Lag aan mijn kabels. Hetgeen uiteraard onzin was. Na veel zeuren en een onwaarschijnlijk ombekwame helpdesk medewerker een tijd aan de telefoon te hebben gehad een monteur hier gekregen. Heeft wat dingen vervangen (modem niet want had niet bij zich). Erna allemaal goed.

Heb nu wel sinds een aantal dagen een signaalsterkte van 3% maar ook dat zal wel aan de kabels liggen I guess.
Ik heb dit ook enorm vaak ja. Enig idee wat hij heeft vervangen?
Pagina: 1 ... 103 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]