Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 10:55
Joster schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:37:
Ik heb dit ook enorm vaak ja. Enig idee wat hij heeft vervangen?
Sowieso dat witte kastje waar die groene kabel in gaat, geen idee hoe dat ding heet. En het kabeltje van dit witte kastje naar het modem, maar ik denk niet dat het dáár aan heeft gelegen (kort, nooit aangekomen, etc.).

Heb dit nu na negen dagen uptime en niet één keer meer te zijn uitgevallen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/ziggouptime.PNG

Vind dat een zeer acceptabel resultaat. Wel sinds kort op elke zender een signaalsterkte van maar 3% maar dat zal wel een bug zijn die er in is geslopen tijdens de laatste firmware update.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:28
Zelf wil ik eigenlijk wat aanpassen aan mijn netwerk maar ik weet helemaal niet of dit überhaupt kan werken. Momenteel staat alles in mijn meterkast. Hier heb ik mijn Ziggo Ubee router in bridge modus als modem staan en aangesloten op mijn eigen pricewatch: D-Link DIR-655 router van 4 jaar oud ofzo. Op mijn router zit mijn NAS aangesloten. Tevens loopt er vanaf de router een UTP kabel naar mijn TV meubel. Daarop zit nu alleen de TV aangesloten.

Om een switch te besparen en mijn wifi te verbeteren in de woonkamer (de gehele meterkast zit nu tussen de router en de ruimte waar het draadloze signaal naar toe moet) zou ik graag mijn Ziggo modem weer als router inzetten en hierop direct mijn NAS aansluiten. Op de Ziggo router wil ik wifi uitzetten om vervolgens mijn huidige router in mijn TV meubel te plaatsen als extra router / acces point / switch. Hierop wil ik dan mijn TV + mediaspeler + spelconsole aansluiten, inclusief draadloze benadering met laptop / telefoons / tablet.

Dit is toch gewoon met deze handleiding: https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router ? > Ik denk van niet. Ik moet de D-link als AP gaan gebruiken lees ik, dus moet ik dit dan alsnog doen?

Tegen welke beperkingen loop ik aan wanneer ik de Ubee als router in zal zetten? Veel spannender dan port forwarding wordt het bij mij niet,maar maakt het nog iets uit dat mijn NAS op de Ubee zal zitten en mijn XBMC speler op de D-link?? > Niet als ik van de D-link een AP maak, anders wel.

En kan de D-link ook gewoon router blijven of moet dat een AP (zowel bedraad als draadloos) worden? > AP dus. Ik heb mijn informatie hier vandaan: D-link DIR-655 switch mode

Aangezien de D-link een AP wordt moet ik de UTP kabel aansluiten op een LAN poort in plaats van de WAN poort hou ik dus 3 poorten over op de D-link met switch functie? Zou in ieder geval voorlopig genoeg moeten zijn.

Brad Pitt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:42:
[...]

Sowieso dat witte kastje waar die groene kabel in gaat, geen idee hoe dat ding heet. En het kabeltje van dit witte kastje naar het modem, maar ik denk niet dat het dáár aan heeft gelegen (kort, nooit aangekomen, etc.).

Heb dit nu na negen dagen uptime en niet één keer meer te zijn uitgevallen:

[afbeelding]

Vind dat een zeer acceptabel resultaat. Wel sinds kort op elke zender een signaalsterkte van maar 3% maar dat zal wel een bug zijn die er in is geslopen tijdens de laatste firmware update.
Hmm, zo'n log moet ik ook maar eens draaien. Die haal je uit je Ziggo modem?

Dit kastje?

Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/hirschmann/tras1000/tras1000_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/hirschmann/tras1000/tras1000_4.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door Joster op 04-12-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Joster schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:56:
Hmm, zo'n log moet ik ook maar eens draaien. Die haal je uit je Ziggo modem?
Yes, gewoon via http://192.168.178.1/
Dit kastje?
Klopt ja. Dat is wat ik heb gezien hoor, niet constant bij gebleven maar verder zag ik nul aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 10-09 13:57
Timmert schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:30:
Die Tratec versterkt niet, maar hij mist de 10db demping van de UMU. Als je geen Cisco ITV box hebt kun je prima van de UMU (middelste connector) naar de Tratec en zo TV kijken.
Zoals hierboven staat met de umu heeft geen zin. Ik heb inderdaad zo'n Cisco staan in de huiskamer. Vandaar dat ik de 0db aansluiting pak op de tratec... Die blijkbaar niet dempt... Als ik hem demp met de umu heb ik nog niet de beloofde 90 om 9...

Zit dus een beetje met de handen in het haar hierzo en vraag me af of zo'n f connector demper nou daadwerkelijk verschil zou maken... En als ik zo'n ding bestel, welke demping. Eerder in dit topic zijn ze ook genoemd in andere dempingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou, vanmiddag toch maar poging gewaagd om de IEC-connectoren te vervangen door F-connectoren. (als ik eenmaal was begonnen moet ik natuurlijk ook direct alle connectoren vervangen).

Ging niet echt gemakkelijk (kabel leek niet te passen, ook draaien e.d. ging moeilijk) maar uiteindelijk toch gelukt. Nu zowel beneden (TV en Humax) als boven weer gewoon beeld.
Nog niet signaalsterkte e.d. getest maar het werkt i.i.g. weer; coax ompluggen van TV naar Humax om wat op te kunnen nemen is ook niet echt handig. :+

Hoop wel dat het gezeur nu over is met wegvallende zenders, want dat ben ik nu ook wel zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Joster: Je hebt inderdaad al je vragen correct zelf beantwoord. D-link als AP, bedraad verbonden via LAN-poort met de Ubee. Zorg dat je op één van beide DHCP uitzet. Je kunt zelfs als je wilt de wifi op de Ubee aan laten staan; als je dezelfde SSID en beveiligingsinstellingen gebruikt op beide apparaten zullen je spulletjes vanzelf gaan roamen naar het andere AP als je van de ene kant van het huis naar de andere beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Jerrythafast schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:09:
@Joster: Je hebt inderdaad al je vragen correct zelf beantwoord. D-link als AP, bedraad verbonden via LAN-poort met de Ubee. Zorg dat je op één van beide DHCP uitzet. Je kunt zelfs als je wilt de wifi op de Ubee aan laten staan; als je dezelfde SSID en beveiligingsinstellingen gebruikt op beide apparaten zullen je spulletjes vanzelf gaan roamen naar het andere AP als je van de ene kant van het huis naar de andere beweegt.
Dank voor je reactie! Moet ik dan ook dit nog volgen? https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router Denk van niet hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je de d-link instellen als accesspoint (ap) dan moet je van het ziggo modem afblijven.
Oke, je mag het wifi uitschakelen maar zaken als dhcp moet je vanaf blijven.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 05-12-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
job schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:00:
Wil je de d-link instellen als accesspoint (ap) dan moet je van het ziggo modem afblijven.
Oke, je mag het wifi uitschakelen maar zaken als dhcp moet je vanaf blijven
En dit advies zou ik zeer ter harte nemen, Ziggo (servicedesk) geeft zelf aan dat het uitschakelen van DHCP in het Ziggo modem je internet-verbinding nekt. Ik kan het uit praktijkervaring bevestigen en achteraf bezien is het eigenlijk ook wel logisch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Laatst online: 08-09 09:45

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

heb vraag

ik had een Cisco 8485DVB HD DVR maar door dat die niet meer goed werkte heb nu ander Samsung SMT-C7140 maar hoe zet ik programs over die ik heb op genomen naar mijn new Samsung ?

zal denk ik wel kunnen met USB stick maar hoe

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07
Motaro schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:27:
heb vraag

ik had een Cisco 8485DVB HD DVR maar door dat die niet meer goed werkte heb nu ander Samsung SMT-C7140 maar hoe zet ik programs over die ik heb op genomen naar mijn new Samsung ?

zal denk ik wel kunnen met USB stick maar hoe
Dat kan niet. De Cisco is een gesloten systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Laatst online: 08-09 09:45

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

tiguan schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:29:
[...]

Dat kan niet. De Cisco is een gesloten systeem.
dat jammer :| maar toch bedankt :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:26:
Dank voor je reactie! Moet ik dan ook dit nog volgen? https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router Denk van niet hè?
Nee, dat zou ik inderdaad niet doen. Dat stappenplan is voor router-achter-router (lees: eigen router achter de modemrouter van ziggo). Wat je wilt is eigenlijk een switch-achter-router. Het verschil is dat je de WAN-poort van je eigen router niet gebruikt.

Ik heb hier zelf zo'n degelijke set-up. Heb hem eerder in dit topic beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf de problemen met het resolven van internet adressen houden. De tijd om een website te openen loopt soms op van 3 tot 5 seconden.

Ik heb mijn support kwestie naar ziggo gestuurd, met het verzoek, controle in het modem te krijgen over de nameservers. Komen we er niet uit? Zeg ik het zooitje op en trek ik terug naar KPN. Die heeft teminste wel een fatsoenlijke DNS voor hun klanten beschikbaar die niet 3 seconden nodig heeft om een URL te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:16:
Ik blijf de problemen met het resolven van internet adressen houden. De tijd om een website te openen loopt soms op van 3 tot 5 seconden.

Ik heb mijn support kwestie naar ziggo gestuurd, met het verzoek, controle in het modem te krijgen over de nameservers. Komen we er niet uit? Zeg ik het zooitje op en trek ik terug naar KPN. Die heeft teminste wel een fatsoenlijke DNS voor hun klanten beschikbaar die niet 3 seconden nodig heeft om een URL te openen.
Je kunt ook ander publieke DSN services gebruiken, zoals Google DNS (8.8.8.8, 8.8.4.4) of OpenDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plizz schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:24:
[...]

Je kunt ook ander publieke DSN services gebruiken, zoals Google DNS (8.8.8.8, 8.8.4.4) of OpenDNS.
Dat werkt niet.

Geloof me ik heb alles geprobeerd zo'n beetje wat ik doen kon.

Het enige dat rest is het verzoek om het modem in bridge te knallen, zelf een router of switch erachter, dan is het zo goed als verholpen. Maar het probleem komt out of the box bij Ziggo weg, niet bij mij thuis.

Ik wil gewoon een fatsoenlijke verbinding, de downloadsnelheid intereseert me ook niet eens... zolang het maar 'instant' werkt en niet met 3 tot 5 seconden om een adres te resolven.

Dat probleem ligt echt in het modem van Ziggo. Die DNS servers die daarin gezet zijn, kan je niet wijzigen. Als je dat niet kunt heeft het wijzigen van een DNS op je PC ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt toch je PC statisch IP adres toekennen en zo handmatig die IP adres van DNS services instellen. Niemand verbied je dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:02
Afgezien daarvan: zet dan dat modem in bridge-mode en koop voor een paar tientjes een wireless router, ben je van het gedoe af. Makkelijker dan overstappen, lijkt mij.

Of je moet principieel willen zijn en eisen dat Ziggo dit oplost, maar dan heeft klagen hier ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 19:48
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:26:
Dat probleem ligt echt in het modem van Ziggo. Die DNS servers die daarin gezet zijn, kan je niet wijzigen.
Weet niet welke je hebt, maar op deze paar maand oude standaard modem/router is het prima te veranderen hoor. :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x6J0cufTPrR2HU95bTJr2efj/full.png

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/up1HYXFX4UIwczEoa5lxDcPe/full.jpg

Je kunt ze niet wijzigen, de DNS servers. Die zitten er 'hardcoded' in.

Zolang ik die niet wijzigen kan, blijft het probleem bestaan.

Serieus, KPN is dan wel wat langzamer dan ziggo, maar de DNS ondersteuning is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:43:
Je kunt ze niet wijzigen, de DNS servers. Die zitten er 'hardcoded' in.
Ik kan ze wel wijzigen. Jij kennelijk ook want eerder schreef je nog
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 00:47:
Weet iemand de oplossing met name tot het opvragen van websites al?

Ik heb bijna alles geprobeerd,

- Google DNS / OpenDNS
- Adblock uit
- Zitten spelen met firewall in modem
- Haren eruit getrokken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geweldig, in de laatste paar weken dat Ziggo nog actief is in Cogas gebied gaat de Ubee bij mijn pa ineens gekke dingen doen. Om te beginnen deelt dat ding in gebruik zijnde ip-adressen uit (er is voor zover ik telefonisch kon achterhalen nergens iets statisch ingesteld) waardoor Windows over ip-adres conflicten begint te zeuren en draadloos is helemaal vaag: de ene keer niks aan de hand, andere keer wel verbinding, maar geen dataverkeer/internetverbinding mogelijk. Kanaal uiteraard verandert en Ziggo raadde de 5GHz band aan, dat werkt uiteraard heel goed in een betonnen blokkendoos...

Vanavond maar eens kijken wat dat ding nou aan het uitspoken is, de Ziggo helpdesk kon iig niet helpen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:26:
[...]

Ik kan ze wel wijzigen. Jij kennelijk ook want eerder schreef je nog

[...]
Op mijn PC ja onder settings, maar niet in het modem.

En daar zit het 'm in. Zolang dat modem die settings hanteert kan ik wijzigen wat ik wil, hij zal de request altijd uitoefenen via de DNS server(s) die in dat modem staan.

Dit was vroeger ook al zo met @home, precies dezelfde problematiek. Ook andere users hebben bevestigd dat zij een hoge tijd nodig hebben om gewoon een webpagina te openen terwijl pings, snelheden enzo gewoon in orde zijn.

@hierboven, als je een telefoon met Andriod hebt, installeer wifi-analyser, en loop door het gebouw heen om te kijken op welke kanalen het meest drukst is. Stel je modem in op een relatief leeg kanaal, rebooten en opnieuw proberen.

Als dat niet werkt mischien een wifi-extender overwegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kanalen checken voor drukte ben ik sowieso van plan en heb mijn telefoon een hele tijd terug al van Wifi Analyzer voorzien ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ligt jouw oplossing in ieder geval voor handen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijft het ip-adres conflict nog over. Wordt straks opgehaald (aangezien ov in 't weekend daar klote is).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:40:
Dan ligt jouw oplossing in ieder geval voor handen :P
Die van jou toch ook? Je hebt opties:
  • Op alle PC's de DNS zelf instellen
  • Net zo lang bij Ziggo aankloppen tot ze het probleem voor je oplossen
  • Ziggo modem/router in bridge mode laten zetten en een losse wireless router erachter
Andere oplossingen zie ik niet, maar deze moeten je toch genoeg mogelijkheden geven. Je loopt al lang genoeg met dit probleem rond, hebt er al een los topic voor geopend... nu misschien eens de stap zetten en het oplossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ben dat probleem met die dubbele IP adressen laatst ook tegengekomen bij een EVW3200. Factory reset hielp niet, dus het modem maar vervangen. Hoop dat bij jou een factory reset wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:54:
[...]

Op mijn PC ja onder settings, maar niet in het modem.

En daar zit het 'm in. Zolang dat modem die settings hanteert kan ik wijzigen wat ik wil, hij zal de request altijd uitoefenen via de DNS server(s) die in dat modem staan.

Dit was vroeger ook al zo met @home, precies dezelfde problematiek. Ook andere users hebben bevestigd dat zij een hoge tijd nodig hebben om gewoon een webpagina te openen terwijl pings, snelheden enzo gewoon in orde zijn.

@hierboven, als je een telefoon met Andriod hebt, installeer wifi-analyser, en loop door het gebouw heen om te kijken op welke kanalen het meest drukst is. Stel je modem in op een relatief leeg kanaal, rebooten en opnieuw proberen.

Als dat niet werkt mischien een wifi-extender overwegen.
Bij mij weten overuled ingestelde dns servers op een pc de settings van een router/modem? Weet je het 100% zeker of lees ik je tekst verkeerd?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:38:
[...]

Bij mij weten overuled ingestelde dns servers op een pc de settings van een router/modem? Weet je het 100% zeker of lees ik je tekst verkeerd?
Als dat zo was dan zou in theorie, mijn probleem opgelost moeten zijn. Maar dat is het niet. En op andere laptops en PC's op dezelfde verbinding gebeurd precies hetzelfde.

Ik ga geen switch + wireless apparaat aanschaffen om een probleem van Ziggo op te lossen. Dit speelt echt al jaren, en dat wist ik vroeger op te lossen, door simpelweg de primaire DNS om te zetten naar secundaire, en vice versa.

Echter is de controle in het modem nu verdwenen, en zittten de ziggo DNS instellingen er gewoon hardcoded in. Er zijn andere users met hetzelfde probleem. Nogmaals, pingtijden, snelheden, zijn prima, echter het opvragen van URL's kan soms 3 tot 5 seconden duren met alle ergernis aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:57:
Echter is de controle in het modem nu verdwenen, en zittten de ziggo DNS instellingen er gewoon hardcoded in.
Wat voor modem heb je precies? In de cisco 3928ad kan het wel, als dat jouw probleem oplost zou ik die aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:57:
[...]

Als dat zo was dan zou in theorie, mijn probleem opgelost moeten zijn. Maar dat is het niet. En op andere laptops en PC's op dezelfde verbinding gebeurd precies hetzelfde.
En toch is het echt zo. Windows heeft 2 instellingen voor je DNS: zelf opgeven of je router het werk laten doen (automatisch). Als je in Windows de DNS server(s) opgeeft dan wordt die ook gebruikt en niet wat er op de router is ingesteld. Het is wel handiger om ze op de router aan te passen omdat je dan voor je hele netwerk klaar bent maar op zich maakt het niet uit.

Bij mij is dit probleem (traag verbinden ondanks prima ping) wel opgelost door een andere DNS in te stellen. (Eerst in Windows aangepast om te testen en later definitief in de router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Update over pa's netwerk issues:

Het ip-adresconflict probleem bleek zich eerst op de laptop voor te doen (verklaart het wel verbinding, geen dataverkeer) en later ineens op de bedraad aangesloten desktop pc. Na het netwerk in kaart te hebben gebracht bleek er een onbekend apparaat te voorschijn te komen in de netwerkscan en de netwerkprinter kwam er juist niet in tevoorschijn.

Ik kon niet achterhalen of de printer statisch of op dhcp was ingesteld en het onbekende apparaat bleek uiteindelijk de alarminstallatie te zijn, bij die kon ik ook niet zo 123 zien of die statisch of dhcp was ingesteld.

Uiteindelijk maar gekeken wat de Ubee's dhcp-range was, de pc met ip-conflict issues een statisch adres buiten dat bereik gegeven waarna die ineens weer goed werkte. Daarna het begin-adres van de dhcp-range hoger ingesteld dan de adressen van de printer en alarminstallatie en nu zou dat probleem niet meer voor moeten komen.

....

Tot Caiway/CBizz half januari met nieuw spul aan komt zetten waarna ik waarschijnlijk nog een keer langs kan komen voor hetzelfde probleem.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noguru schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:20:
[...]

En toch is het echt zo. Windows heeft 2 instellingen voor je DNS: zelf opgeven of je router het werk laten doen (automatisch). Als je in Windows de DNS server(s) opgeeft dan wordt die ook gebruikt en niet wat er op de router is ingesteld. Het is wel handiger om ze op de router aan te passen omdat je dan voor je hele netwerk klaar bent maar op zich maakt het niet uit.

Bij mij is dit probleem (traag verbinden ondanks prima ping) wel opgelost door een andere DNS in te stellen. (Eerst in Windows aangepast om te testen en later definitief in de router)
Ik schrijf, het zit hardcoded in het modem. Ik kan en mag dat niet wijzigen. Ik kan het wel wijzigen, als ik het in bridge laat zetten, een switch of router achter zet, en dan verbind. Maar dit probleem ligt bij Ziggo, en niet bij mij. Ik ga geen 4 tientjes uitgeven voor een wireless router om het probleem te tacklen.

Als ik er niet uitkom stap ik over, download snelheid zal me een worst wezen. resolven van websites is voor mij gewoon veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:43:
[...]

Ik schrijf, het zit hardcoded in het modem. Ik kan en mag dat niet wijzigen. Ik kan het wel wijzigen, als ik het in bridge laat zetten, een switch of router achter zet, en dan verbind. Maar dit probleem ligt bij Ziggo, en niet bij mij. Ik ga geen 4 tientjes uitgeven voor een wireless router om het probleem te tacklen.

Als ik er niet uitkom stap ik over, download snelheid zal me een worst wezen. resolven van websites is voor mij gewoon veel belangrijker.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
vanaalten schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:54:
[...]

Die van jou toch ook? Je hebt opties:
  • Op alle PC's de DNS zelf instellen
  • Net zo lang bij Ziggo aankloppen tot ze het probleem voor je oplossen
  • Ziggo modem/router in bridge mode laten zetten en een losse wireless router erachter
Andere oplossingen zie ik niet, maar deze moeten je toch genoeg mogelijkheden geven. Je loopt al lang genoeg met dit probleem rond, hebt er al een los topic voor geopend... nu misschien eens de stap zetten en het oplossen? :)
Als toevoeging zou je alle computers een statisch-ip-adress kunnen geven. Dit lokaal op elke computer en in je modem het statische-ip-adress (+mac-adress) invullen. Hiermee voorkom je ook dat je problemen krijg met de IP-releasetijden van het modem. De Ziggo (Cisco en Ubee-routers) hebben een behoorlijk slecht DHCP-systeem wat voor problemen kan zorgen. Ik heb dan ook alle computers voorzien van een Google DNS en Open DNS (als secundary). Met name de DNS van Ziggo is niet zo heel goed. Mijn Ubee router ging met enige regelmaat over de zeik, restarte automatisch (waardoor mijn verbinding voor een paar seconden verbrak). Sinds ik deze veranderingen heb doorgevoerd heb ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:43:
[...]

Ik begrijp dat het hardcoded is maar wat ik schrijf is dat het niet uitmaakt omdat je DNS instellingen in Windows je modem negeren. Dat zou gewoon moeten werken. Zonder dat je iets wijzigt in je modem of een nieuwe router koopt.
Misschien moet je een ipconfig /flushdns doen om een effect te zien, of er is meer aan de hand dan de brakke Ziggo DNS servers alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bekant alles geprobeerd, IP van PC is statisch, DHCP, het maakt niet uit. Als gateway moet je gewoon het modem instellen. En zolang die DNS servers op 1 of andere manier er hardcoded instaan, kan ik weinig beginnen. Het instellen van een andere DNS verhelpt de tijd niet om een website adres naar IP te resolven. Dat blijft tussen de 3 en 5 seconden. Stel dat je gewoon surft op tweakers, en je wil een bronvermelding bezoeken, dan zit op het moment van klikken, gerust 3 tot 5 seconden tussen eerdat ie de pagina opent. Er gebeurd dan niks bijzonders op m'n pc, of met de verbinding. Downloadsnelheden behaal ik wel gewoon (de volle 90mbit dus).
Het is spijtig om te horen dat onze dienst niet naar wens werkt. Hoewel wij garant staan voor de snelheid die u (bekabeld) hoort te halen is er vanuit ons weinig te adviseren voor dit probleem, gezien u wel uw internetsnelheden haalt.

Met de onderstaande links komt u bij ons op de website uit, waar makkelijk en duidelijk in staat uitgelegd hoe u op het modem kunt inloggen en enkele aanpassingen kunt toebrengen. Ook willen wij benadrukken dat een bekabelde verbinding altijd de overhand heeft tegenover een draadloze verbinding.
Daar heb ik dus ook niets aan, ondanks dat ik schreef, dat mijn email graag bij een technisch iemand uit moet komen. Volgens mij lezen ze niet bij Ziggo.

Afijn. Ik denk dat ik gewoon overwegen ga op te zeggen, en overstap op een ISP die dat wel goed voor elkaar heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:50:
Heb bekant alles geprobeerd, IP van PC is statisch, DHCP, het maakt niet uit. Als gateway moet je gewoon het modem instellen. En zolang die DNS servers op 1 of andere manier er hardcoded instaan, kan ik weinig beginnen.
Ziggo heeft ongeveer 2 miljoen internet klanten. Hoeveel zouden daarvan de standaard dns instellingen veranderd hebben? Ik denk niet zo heel erg veel, alleen tweakers en lezers van andere technische fora, maar het gros heeft geen flauw idee wat dns is laat staan hoe ze dat moeten veranderen. Daarom denk ik niet dat jouw probleem aan de dns servers van ziggo ligt, ze zouden dan minstens een miljoen klachten moeten hebben en die krijgen ze niet.

Je zou eens een linux live cd kunnen proberen, dan weet je snel genoeg of het aan ziggo of aan de software op je pc ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een computer voor hoogstens wat surf en administratie gebruikt, zal niet zoveel last ondervinden met het opvragen van een willekeurige website, en of dat laden dan iets langer duurt dan normaal. Maar ik baseer mijn brood op internet en ben dus afhankelijk van een goede verbinding.

Ik heb ongeveer 2 jaar glasvezel van KPN gehad, de snelheid was iets minder dan 40mbit geloof ik, de latency iets hoger (20 tot 30ms gemiddeld) maar de snelheid op het moment dat je een website opvraagt, was wel instant.

Als je aan zulk soort gewend bent om te kunnen werken, en je krijgt ineens een achteruitgang van 3 tot 5 seconden per keer (Het is ook gewoon een FTP verbinding maken, kan zo 3 tot 5 seconden duren, TENZIJ ik direct het IP invul) dan is dat een frustratie opzich.

nogmaals; snelheden, pings enzo zijn gewoon normaal. Ik heb hier altijd al last van gehad met verschillende PC's met @Home en Ziggo. Het is nooit opgelost. Wat ik denk is dat die 2 miljoen klanten, allemaal op dezelfde, standaard DNS servers hangen, en daar aardig wat queries per dag op gevuurd worden. Vroeger loste ik dit op door in het modem zelf de DNS settings te wijzigen, of het modem in brigde te zetten met een router erachter.

Echter heb ik in huis draadloos actief en functioneren daar apparaten op. Het vervangen met een router is dus niet een oplossing. Mischien dat ik overweeg een draadloze router aan te schaffen, maar ik denk dat ik beter af ben met gewoon overstap terug naar glasvezel.

Hoe snel ik downloaden kan zal me een worst wezen. Dat ik 'rap' dingen kan opvragen is voor mij een stuk belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:30:
[...] Ik heb ongeveer 2 jaar glasvezel van KPN gehad, de snelheid was iets minder dan 40mbit geloof ik, de latency iets hoger (20 tot 30ms gemiddeld) maar de snelheid op het moment dat je een website opvraagt, was wel instant.[...]
Glasvezel en dan niet 100% de beloofde snelheid halen (minus de eventuele tv streams) en zo'n hoge latency? Hebben ze er een router bij gegeven die in de sloot heeft gelegen ofzo?
[...] Echter heb ik in huis draadloos actief en functioneren daar apparaten op. Het vervangen met een router is dus niet een oplossing. Mischien dat ik overweeg een draadloze router aan te schaffen, maar ik denk dat ik beter af ben met gewoon overstap terug naar glasvezel.

Hoe snel ik downloaden kan zal me een worst wezen. Dat ik 'rap' dingen kan opvragen is voor mij een stuk belangrijker.
Als het je om een lage latency te doen is dan is een eigen router aanschaffen en deze achter de meuk van een provider zetten en die zo min mogelijk laten doen nou juist wel wat je moet doen. En wat dat betreft ben je dan net zo goed af bij Ziggo als bij KPN.

(btw. ik doe hier gewoon tweakers 12ms en google.nl 9ms.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was glasvezel over koper... daar gebruiken ze een bepaalde techniek voor om ruis te verminderen, maar ten koste van latency. Dat doet o.a tele2 ook, daarom haal je by default een iets hogere ping met (V)ADSL op gemiddelde websites. De snelheid is wel gewoon hetgeen waar je modem op ingetraind is.

Ik ga morgen even kijken bij een collega, kijken of zij ermee bekend zijn. Anders maar een draadloze router in huis met het verzoek het modem in bridge te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glasvezel over koper? Waar ben jij in godsnaam in gestonken? Een glasvezelkabel wordt gemaakt van glas, niet van koper. Dan zou je Ziggo ook "glasvezel over koper" mogen noemen. Glasvezel tot de wijkkast, koper tot in huis.

[ Voor 34% gewijzigd door Jerrythafast op 08-12-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
kpn heeft vdsl / fttc een tijd lang glasvezel genoemt.. Kan me herinner dat daar toen ook wat ophef in de media over is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:48:
Het was glasvezel over koper... [...]
Ah kijk. Geen glasvezel dus :) Vond het al zo vreemd, want ik haalde altijd gewoon de volle 100/100 (is nog een 'oud' glasvezel netwerk) en had pings zo rond de 5ms. Lager nog dan bij ziggo. Niet dat het onder de 25ms nog echt boeit overigens.
[...] Ik ga morgen even kijken bij een collega, kijken of zij ermee bekend zijn. Anders maar een draadloze router in huis met het verzoek het modem in bridge te plaatsen.
Mocht je niet meteen willen aanschaffen kan je nog even kijken of iemand een wifi modem over heeft. Dan weet je na het in bridge zetten meteen of het je probleem verhelpt. Als het dat niet doet kan je altijd nog overstappen naar VDSL of glasvezel (als dat mogelijk is in jouw wijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:03
Vraagje, daar ik hier weinig kennis van heb;
Op dit moment is er geen kabelaansluiting aanwezig in mijn slaapkamer van het appartement (gelijkvloers, sociale huur).
Het idee is nu om de kabel nu onder de plint van het laminaat te leggen, waardoor de kabel grotendeels is weggewerkt. De totale lengte (vanaf binnenkomst tot slaapkamer) wat ik ongeveer nodig heb is 18 meter.

Kan ik hiervoor 'normale' coax gebruiken als ik digitale tv (heb nog een ontvanger liggen, kaartje haal ik bij de mediamarkt oid) wilt krijgen en is op deze lengte nog een versterker nodig voor het signaal? Of dien ik hier betere kwaliteit voor aan te schaffen bij de bouwmarkt?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Sjowhan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:43:
kaartje haal ik bij de mediamarkt oid
Dan betaal je teveel, er zijn goedkopere adressen, zie de pricewatch.
pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)

Daarentegen zou ik op de kabel zelf niet bezuinigen. Het liefst dubbel afgeschermd, Hirschmann ofzo. Ook al vanwege de lengte.

[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 09-12-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
@Jism,

Aangezien jij blijkbaar de enige bent met het probleem.. kan het niet ergens anders inzitten?
Je roept heel hard dat er iets fout gaat bij Ziggo maar ik zie nergens waaruit dat blijkt.

Je verbinding werkt, snelheden zijn goed maar het resolven kost even tijd? En de oorzaak is een server die door god weet hoeveel man gebruikt wordt en die hebben allemaal geen last?

Puur uit interesse zou ik graag weten waaruit dan blijkt dat het bij Ziggo ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 16:58
Ik ervaar de zelfde problemen als Jism en als ik de internet fora afstruin dan zijn we niet de enige. Bestaande verbindingen (Skype calls, NFL Gamepass streams, etc.) werken feilloos als ze eenmaal opgezet zijn bij mij. Maar tijdens het browsen lijkt het meerdere malen per uur even te duren voordat de adressen resolven. Dit gaat van de genoemde 3 tot 5 seconden tot soms wel een minuut. Ik heb vergelijkbare oplossingen geprobeerd als Jism maar dit helpt niet. Ik heb dan ook het idee dat het probleem niet per se bij de DNS servers zelf ligt maar eerder bij het modem...

Ik heb al meerdere malen met Ziggo contact gehad maar deze kunnen weinig doen omdat het probleem zich natuurlijk niet voor doet als ik met ze aan de lijn hang. Dus "ze kunnen dan niets voor mij doen". Elke keer claimt de medewerker dan een aantekening te maken maar de volgende medewerker meldt vervolgens dat er alleen iets staat in de trend van "internet werkt niet goed".

Overigens wist een van de medewerkers mij te melden dat ik het modem al langere tijd niet heb herstart, dus dat dit misschien zou helpen. Dit was gewoonweg niet waar. De stroom heeft er recentelijk zelfs een hele ochtend uit gelegen hier thuis en toen heeft het modem dus zeker niet aan gestaan. Ze hebben hun informatie dus sowieso niet helemaal op orde. Ik word er inmiddels een beetje moe van.

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:06
Anderen er ook last van dat je sinds het onderhoud van vannacht maar een IPv4 kan krijgen in plaats van twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:25
Kan je jezelf iets beter verklaren? Of we nu slechts één IPv4 adres krijgen ipv 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:25
[b][message=43373118,noline]

nogmaals; snelheden, pings enzo zijn gewoon normaal. Ik heb hier altijd al last van gehad met verschillende PC's met @Home en Ziggo. Het is nooit opgelost. Wat ik denk is dat die 2 miljoen klanten, allemaal op dezelfde, standaard DNS servers hangen, en daar aardig wat queries per dag op gevuurd worden. Vroeger loste ik dit op door in het modem zelf de DNS settings te wijzigen, of het modem in brigde te zetten met een router erachter.

Echter heb ik in huis draadloos actief en functioneren daar apparaten op. Het vervangen met een router is dus niet een oplossing. Mischien dat ik overweeg een draadloze router aan te schaffen, maar ik denk dat ik beter af ben met gewoon overstap terug naar glasvezel.

En als je de DNS server handmatig aanpast in de PC of mobiel welke je gebruikt, dan hoef je niets aan je netwerk te veranderen en kan je toch kijken of een externe DNS server je probleem vermindert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

grun93 schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:57:
[...]

Ziggo heeft ongeveer 2 miljoen internet klanten. Hoeveel zouden daarvan de standaard dns instellingen veranderd hebben? Ik denk niet zo heel erg veel, alleen tweakers en lezers van andere technische fora, maar het gros heeft geen flauw idee wat dns is laat staan hoe ze dat moeten veranderen. Daarom denk ik niet dat jouw probleem aan de dns servers van ziggo ligt, ze zouden dan minstens een miljoen klachten moeten hebben en die krijgen ze niet.

Je zou eens een linux live cd kunnen proberen, dan weet je snel genoeg of het aan ziggo of aan de software op je pc ligt.
Het ligt aan ziggo, ik heb hetzelfde probleem. Resolven duurt veel langer dan toen ik adsl had ondanks dat de internetsnelheid het 20 voudige is.

Instellen google dns op de PC maakt (vrijwel) geen verschil. Aparte is dat hij er idd af en toe minuten uit ligt waarbij ik wel de modem kan benaderen.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-12-2014 11:38 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
icecreamfarmer schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:34:
Het ligt aan ziggo, ik heb hetzelfde probleem. Resolven duurt veel langer dan toen ik adsl had ondanks dat de internetsnelheid het 20 voudige is.
Waarom ik dan niet? Als het al aan ziggo ligt, dan misschien aan de modem. Kunnen jullie geen ander type krijgen waarbij je wel de dns zelf kunt instellen, eventueel op proef? Zoals ik al schreef, in de cisco 3928 kun je zelf van alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

grun93 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:46:
[...]

Waarom ik dan niet? Als het al aan ziggo ligt, dan misschien aan de modem. Kunnen jullie geen ander type krijgen waarbij je wel de dns zelf kunt instellen, eventueel op proef? Zoals ik al schreef, in de cisco 3928 kun je zelf van alles instellen.
Modem is door ziggo al omgewisseld (in en cisco weet niet welke maar de nieuwste vanwege ook andere problemen).
Misschien ben jij het gewend, andere regio, etc?

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-12-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
icecreamfarmer schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:48:
Modem is door ziggo al omgewisseld (vanwege ook andere problemen). Misschien ben jij het gewend, andere regio, etc?
Met modem omwisselen bedoel ik voor een ander type, eentje waarbij je zelf wel de dns kunt kiezen. Jullie hebben nu toch een waarbij dat niet kan?

Jism had het over @home dus ik vermoed dat hij in Noord-Nederland woont, daar woon ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

grun93 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:53:
[...]

Met modem omwisselen bedoel ik voor een ander type, eentje waarbij je zelf wel de dns kunt kiezen. Jullie hebben nu toch een waarbij dat niet kan?

Jism had het over @home dus ik vermoed dat hij in Noord-Nederland woont, daar woon ik ook.
Ik woon in Noord-Brabant en daar hadden we ook @home.

Eerlijk gezegd heb ik nog niet gekeken, zal dat eens doen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
icecreamfarmer schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:34:
[...]

Instellen google dns op de PC maakt (vrijwel) geen verschil. Aparte is dat hij er idd af en toe minuten uit ligt waarbij ik wel de modem kan benaderen.
Ik heb de modem (nog) in bridge staan en heb het ook hoor (zowel lang nodig om te resolven als dat hij er soms minuten uit ligt). Wifi valt in het laatste geval geheel weg op zowel laptop, tablet als telefoons. Het lijkt dan wel (net als hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43369706 / http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43307468) dat de modem gewoon reboot ofzo.

Of het een (minuten lang zonder verbinding, idee van reboot) met het ander (lang bezig voor resolven) met het ander te maken heeft weet ik eigenlijk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 10-12-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Als de wifi verbinding wegvalt zou ik het (of ieder geval dat specifieke) probleem eerder in de router zoeken...zelfs zonder modem ervoor hoort de wifi verbinding gewoon in stand te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Was niet het probleem bij Brad Pitt getuige zijn oplossing ( Brad Pitt in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" ).

Verder klagen er meer mensen over:
Upbeat in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
Edd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

Edd

Bij mij speelt het probleem inderdaad nog steeds. Ik heb de kabels vervangen en mijn modem netjes aangesloten via een AOP. Dat heb ik gedaan in navolging van http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43307468

De wifi-verbinding blijft wel bestaan, maar er komt een geel gevarendriehoekje. Dat je geen verbinding hebt met internet. Ik heb een eigen router (Asus RT-N66U) en mijn modem staat in bridge-modus.
Op het moment dat het gebeurt kan ik nog wel connecten naar de modem via 192.168.178.1. Wat me dan wel opvalt is dat via nslookup het resolven van adressen niet meer werkt. Het maakt hierbij niet uit of ik gebruik maak van Ziggo DNS-servers of die van Google. Bij beide wordt hetzelfde gedrag vertoond. Ik zou nog die van bijvoorbeeld OpenDNS kunnen proberen, maar ik verwacht daar hetzelfde. Het lijkt erop alsof Ziggo wat problemen heeft met DNS verkeer.

Het grote probleem is dat alleen heel erg adhoc optreedt. Er is geen pijl te trekken op een bepaald tijdstip. Soms komt het s'ochtends rond een uurtje of 7 al voor, soms om 18:00 en soms om 23:00. Bedraad heb ik het nog niet kunnen proberen, aangezien ik het meeste achter de laptop zit.

Ik zit er nu aan te denken om een linux-scriptje te maken wat iedere minuut ofzo een DNS-query doet en het resultaat daarvan logt. Die kan ik wel op mijn linux-servertje draaien.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Edd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:49:
Bij mij speelt het probleem inderdaad nog steeds. Ik heb de kabels vervangen en mijn modem netjes aangesloten via een AOP. Dat heb ik gedaan in navolging van http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43307468

De wifi-verbinding blijft wel bestaan, maar er komt een geel gevarendriehoekje. Dat je geen verbinding hebt met internet. Ik heb een eigen router (Asus RT-N66U) en mijn modem staat in bridge-modus.
Op het moment dat het gebeurt kan ik nog wel connecten naar de modem via 192.168.178.1. Wat me dan wel opvalt is dat via nslookup het resolven van adressen niet meer werkt. Het maakt hierbij niet uit of ik gebruik maak van Ziggo DNS-servers of die van Google. Bij beide wordt hetzelfde gedrag vertoond. Ik zou nog die van bijvoorbeeld OpenDNS kunnen proberen, maar ik verwacht daar hetzelfde. Het lijkt erop alsof Ziggo wat problemen heeft met DNS verkeer.

Het grote probleem is dat alleen heel erg adhoc optreedt. Er is geen pijl te trekken op een bepaald tijdstip. Soms komt het s'ochtends rond een uurtje of 7 al voor, soms om 18:00 en soms om 23:00. Bedraad heb ik het nog niet kunnen proberen, aangezien ik het meeste achter de laptop zit.

Ik zit er nu aan te denken om een linux-scriptje te maken wat iedere minuut ofzo een DNS-query doet en het resultaat daarvan logt. Die kan ik wel op mijn linux-servertje draaien.
Ik heb het bedraad ook. Moet wel zeggen dat de problemen met de nieuwe modem zijn afgenomen. Misschien kan de cisco een hogere workload aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Joster schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:42:
Was niet het probleem bij Brad Pitt getuige zijn oplossing ( Brad Pitt in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" ).
Klopt, puur en alleen het (eindelijk) laten langskomen van de monteur (die het modem niet wilde/kon omwisselen) heeft uiteindelijk geholpen. Alle andere "fixes" deden helemaal niets.

Ruim twee weken online nu en nog steeds prima waarden (qua fouten):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/ziggo4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Workload? Welke workload? Die en dns-query die ik per 5 minuten doe? ;)

Er is bij mij gewoon geen pijl op te trekken wanneer het misgaat. Zo lijkt het een week goed te gaan en daarna is het weer iedere dag raak.
Ik heb net iig een scriptje gemaakt die een nslookup doet. Nu maar afwachten wanneer het gebeurd...

Voor de volledigheid mijn waardes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/kgkiui0oj4tse2e/Ziggo.png

[ Voor 15% gewijzigd door Edd op 10-12-2014 13:39 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb het nieuwe technicolor modem in huis en daar kun je ook je dns-server niet in veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Edd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:25:

Er is bij mij gewoon geen pijl op te trekken wanneer het misgaat. Zo lijkt het een week goed te gaan en daarna is het weer iedere dag raak.
Ik heb net iig een scriptje gemaakt die een nslookup doet. Nu maar afwachten wanneer het gebeurd...

[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd naar je uitkomst in ieder geval :)

Op mijn laptop krijg ik inderdaad ook een driehoekje, op mijn telefoon verdwijnt gewoon heel het wifi signaal uit mijn notificatiebalk (maar wat hierbij de voorwaarde voor een telefoon is om deze weer te geven / te laten verdwijnen is, weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18
Beste All,

Ik heb al gezocht maar ik kan nog geen antwoord vinden.

Ik heb een sipserver draaien op mijn lokale netwerk, hierop is ook via internet te registreren.
Hiervoor staan nat poorten open in de draytek die achter het ziggo modem zit.
Helaas werkt dit met het nieuwe cisco modem niet meer, er is niets veranderd in het lokale netwerk of de draytek.

Ik heb een nieuw modem ontvangen van ziggo en deze weer in bridge laten zetten.
Met het oude UBI modem in bridge wel werk sip registraties via intenet wel, waarom met de cisco in Bridge modus niet?

Is de cisco bridge modus echt helemaal transparant?
Het lijkt wel of deze toch wat tegenhoud.
Staat hier nog een firewall in aan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb ook DNS problemen. Als ik hem op auto zet doet hij niets meer. Stel ik ze in op die van google (8.8 etc) werkt het prima hier op de bedrade computer.

Wifi werkt ook niet meer voor mijn telefoon. Moet ik de DNS in mijn modem en/of router ook aanpassen?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Edd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:25:

[afbeelding]
Ik heb mijn dns nu veranderd in de cisco en het lijkt warempel te werken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ik zou het even een tijdje aankijken als ik jou was, voor je dit roept.. ;)
Want nu heb ik bijvoorbeeld ook geen probleem, terwijl ik gisteren rond deze tijd liep te voeteren dat mijn verbinding continu weg was... :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb even gebeld en ik kreeg meteen een nieuwe modem toegstuurd. Deze was al oud werd me verteld.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb zelf mijn modem in bridge staan en daarachter een draytek routertje.
Daarin staan 2 andere dns servers: ultradns & google.

Ik moet zeggen het werkt perfect hoor, ik heb geen klachten.

Het enige wat browsen wel eens vertraagt is de Adblock plugin van Chrome....

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:06
stormfly schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:02:
Kan je jezelf iets beter verklaren? Of we nu slechts één IPv4 adres krijgen ipv 2?
Vroeger kon ik twee IPv4 adressen krijgen door twee computers (via een switch) direct aan het modem te hangen. Nu krijgt nog maar een van die computers een IPv4 adres, en de andere niet (en ook geen IPv6, helaas).

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Je zat zeker bij Casema? Blijkbaar heeft Ziggo dat nu gelijkgetrokken. Je zult en router aan moeten schaffen, of gaan bedelen om een modem met router.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50
Modem met router is toch standaard tegenwoordig? Lijkt me niet dat je daar om hoeft te bedelen, gewoon vragen of je een nieuw modem kan krijgen. Kan me niet voorstellen dat ze daar heel moeilijk over doen.

Maar had je die niet sowieso moeten krijgen van Ziggo in het installatiepakket?

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Edd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:18:
Ik zou het even een tijdje aankijken als ik jou was, voor je dit roept.. ;)
Want nu heb ik bijvoorbeeld ook geen probleem, terwijl ik gisteren rond deze tijd liep te voeteren dat mijn verbinding continu weg was... :+
Nu resolven (of het nu websites of popcorntime was) voelde meteen veel sneller.

• CounterDesk
Ik ga ook even een poging doen om de DNS servers in de modem zelf te veranderen. Laat na het weekend wel even horen hoe dit is bevallen :)

Ik heb wel enige bezorgdheid met het veranderen van de DNS servers naar die van Google. Ik ga er vanuit dat zij elke request weer loggen, opslaan en koppelen aan mijn andere gegevens. Of moet ik nu een alu-hoedje gaan knutselen?

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

• hjs
  • Niet online

hjs

CounterDesk schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:37:
Ik heb wel enige bezorgdheid met het veranderen van de DNS servers naar die van Google. Ik ga er vanuit dat zij elke request weer loggen, opslaan en koppelen aan mijn andere gegevens. Of moet ik nu een alu-hoedje gaan knutselen?
keuze zat
http://pcsupport.about.co...ee-public-dns-servers.htm

• CounterDesk
Mwjah ik ga maar eens uitzoeken wat die andere providers met de data doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm rustig hier..

Hier (9401) al de hele dag storing. Begon vanochtend (10:00) met DTV en internet wat niet werkte. DTV heeft inmiddels weer signaal, maar internet nog steeds plat. Modem al meerdere keren stroom eraf gehad, maar komt niet up (lampjes blijven knipperen).

Nog niet eerder zo'n lange storing meegemaakt met Ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 10-09 07:27
Begint aardig lang te duren inderdaad.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeTjuk schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:56:
Begint aardig lang te duren inderdaad.
Stroomstoring in het noorden v/h land.
Klanten van Ziggo in Assen en Beilen hebben tot uiterlijk half vijf vanmiddag nog last van een storing. Dat zegt een woordvoerder van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:32
CounterDesk schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:37:
Ik ga ook even een poging doen om de DNS servers in de modem zelf te veranderen. Laat na het weekend wel even horen hoe dit is bevallen :)

Dan pak je toch gewoon OpenDNS ?
208.67.222.222
208.67.220.220

Sinds dat ik die heb ingesteld heb ik 0 komma 0 problemen. Ziggo DNS was met vlagen gewoon dramatisch :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
OpenDNS werkt heel goed inderdaad, gebruik het zelf nu ook al een tijdje en nog nooit problemen gehad, plus het blokkeert ook zeer 'verkeerde' websites meteen :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 11:32
Hiero ook maar is OpenDNS gebruiken. Heb nu al 2 weken last ervan dat het internet er uit klapt voor even en daarna rustig verder gaat. Als ik probleem oplossen doe geeft ie DNS-server problemen aan. Ik heb overigens nooit echt problemen gehad met ziggo.

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hierop inhakend...zelf heb ik al enkele keren bij de helpdesk aan de lijn gehangen om te 'klagen' over stroperig langzaam internet.

Wat blijkt, de Ziggo DNS-servers zijn blijkbaar niet helemaal lekker, want met OpenDNS geen centje pijn meer. Alles laadt ongeveer 4x zo snel als voorheen.

Edit: zojuist ook even met de helpdesk gebeld. Blijkt dat de DNS-servers in bepaalde regio's niet lekker werken. Daarbij wordt geadviseerd met publieke servers te werken. Eerlijk verhaal, ook van mijn kant want ik gaf het modem al de schuld destijds 8)

[ Voor 30% gewijzigd door objectief2 op 15-12-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Straks ook maar 'ns kijken.

Heb sinds gisteren opeens dat via Mail al mijn mailservers (IMAP) een time out krijgen. Error logs staan vol met kCFErrorDomainCFNetwork errors. Via Google kom ik ook op DNS errors uit :/

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Lol als ik bij iemand moet helpen met internet aansluiten/probleem oplossen is het eerste wat ik doe de OpenDNS servers als DNS instellen op de router (en Google DNS als tweede fallback). Samen met een degelijke router (WRT54GL, oud maar rocksolid) zorgt dat voor weinig/amper klachten.

Overigens al weer storing omgeving Assen: https://allestoringen.nl/storing/ziggo

Ben niet thuis, maar ik kan iig twee VPN verbindingen naar Synology's achter een Ziggo lijn niet bereiken via 3G.

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn nou de tweaks die handig zijn voor een zo veilig en prettig mogelijke verbinding/modem? Uiteraard de standaard wachtwoorden veranderen en een beveiligde verbinding gebruiken, maar verder?

- Ik heb zelf WPS en UnPn uitgezet, aangezien ik begreep dat daar kwetsbaarheden in zitten.
- Andere DNS-servers gebruiken is blijkbaar ook een goed idee, maar ik weet niet of dat ook kan.
- WifiSpots moet ik blijkbaar extern via Mijn Ziggo uitschakelen.

En verder?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Modem in bridge laten zetten en er zelf een goede router achter zetten. De rest is alleen maar symptoombestrijding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:49:
Modem in bridge laten zetten en er zelf een goede router achter zetten. De rest is alleen maar symptoombestrijding :9
Ik zit hier met meer mensen en ik gok dat die daar niet voor gaan betalen - buiten dat ik dan opeens de boeman ben bij het eerste het beste probleem. Gezien het scala aan problemen met Ziggo de afgelopen jaren heb ik daar weinig trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:13:
[...]

Ik zit hier met meer mensen en ik gok dat die daar niet voor gaan betalen - buiten dat ik dan opeens de boeman ben bij het eerste het beste probleem. Gezien het scala aan problemen met Ziggo de afgelopen jaren heb ik daar weinig trek in.
Als je wilt voorkomen dat je een scala van mensen over je heen krijgt met problemen moet je juist de eigen router aanschaffen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens overwegen, ik zit niet echt op zo'n uitgave te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:11:
Ook ik raad het je aan. Met een beetje fatsoenlijke router is de signaalkwaliteit veel beter en sterker. Bovendien heb je meer instelmogelijkheden en crashed de router minder snel bij bijvoorbeeld torrents.
Heb zelf een Asus RT-AC66U erachter geknoopt met de modem in bridge, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:11:
zoveel hoeft dat niet te kosten

pricewatch: TP-Link TL-WDR3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zitten hier met een aantal man, het ding moet dus wel wat kunnen verdragen :) Dat is dan tegelijk voor mij één van de redenen om het wel serieus te overwegen - alle standaardapparatuur legt hier toch binnen enige tijd het loodje. Eerst gaat het prima, maar na een jaar of langer begint het gemekker weer. Misschien is het tijd dat dit keer proactief te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:28:
[...]

We zitten hier met een aantal man, het ding moet dus wel wat kunnen verdragen :) Dat is dan tegelijk voor mij één van de redenen om het wel serieus te overwegen - alle standaardapparatuur legt hier toch binnen enige tijd het loodje. Eerst gaat het prima, maar na een jaar of langer begint het gemekker weer. Misschien is het tijd dat dit keer proactief te benaderen.
In dat geval, mag ik je deze aanraden? :)
Naar mijn mening en idee 1 van de meest stabiele routers op de markt, en de prijs valt op zich nog mee.

• ThinkPad
Met meerdere mensen + 'ding moet wel wat kunnen verdragen'. En dan geen eigen router willen gebruiken maar de standaard Ziggo modemrouter. Ik wens je succes ;w

Allemaal een tientje inleggen en gewoon wat fatsoenlijks kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2014 07:44 ]

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Zijn hier ook tweakers die een brief van Ziggo hebben ontvangen over hun smartcard die vervangen moet worden? Het lijkt er nl op dat als je 2 smartcards hebt (1 TV in woonkamer en 1 in slaapkamer oid), je maar 1 kaart krijgt en voor de 2e opeens €30 moet betalen!
Lekkere praktijk is dat...die 2e kaart heb ik al betaald bij aanschaf, Ziggo besluit de kaarten te vervangen en je krijgt er maar 1 terwijl ze weten dat je er 2 heeft.

Ben benieuwd of jullie ook hier tegenaan lopen.

specs | 3360wP met SE3000

Pagina: 1 ... 104 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]