Zelf wil ik eigenlijk wat aanpassen aan mijn netwerk maar ik weet helemaal niet of dit überhaupt kan werken. Momenteel staat alles in mijn meterkast. Hier heb ik mijn Ziggo Ubee router in bridge modus als modem staan en aangesloten op mijn eigen
pricewatch: D-Link DIR-655 router van 4 jaar oud ofzo. Op mijn router zit mijn NAS aangesloten. Tevens loopt er vanaf de router een UTP kabel naar mijn TV meubel. Daarop zit nu alleen de TV aangesloten.
Om een switch te besparen en mijn wifi te verbeteren in de woonkamer (de gehele meterkast zit nu tussen de router en de ruimte waar het draadloze signaal naar toe moet) zou ik graag mijn Ziggo modem weer als router inzetten en hierop direct mijn NAS aansluiten. Op de Ziggo router wil ik wifi uitzetten om vervolgens mijn huidige router in mijn TV meubel te plaatsen als extra router / acces point / switch. Hierop wil ik dan mijn TV + mediaspeler + spelconsole aansluiten, inclusief draadloze benadering met laptop / telefoons / tablet.
Dit is toch gewoon met deze handleiding: https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router ? > Ik denk van niet. Ik moet de D-link als AP gaan gebruiken lees ik, dus moet ik dit dan alsnog doen?
Tegen welke beperkingen loop ik aan wanneer ik de Ubee als router in zal zetten? Veel spannender dan port forwarding wordt het bij mij niet,
maar maakt het nog iets uit dat mijn NAS op de Ubee zal zitten en mijn XBMC speler op de D-link?? > Niet als ik van de D-link een AP maak, anders wel.
En kan de D-link ook gewoon router blijven of moet dat een AP (zowel bedraad als draadloos) worden? > AP dus. Ik heb mijn informatie hier vandaan:
D-link DIR-655 switch mode
Aangezien de D-link een AP wordt moet ik de UTP kabel aansluiten op een LAN poort in plaats van de WAN poort hou ik dus 3 poorten over op de D-link met switch functie? Zou in ieder geval voorlopig genoeg moeten zijn.
Brad Pitt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:42:
[...]
Sowieso dat witte kastje waar die groene kabel in gaat, geen idee hoe dat ding heet. En het kabeltje van dit witte kastje naar het modem, maar ik denk niet dat het dáár aan heeft gelegen (kort, nooit aangekomen, etc.).
Heb dit nu na negen dagen uptime en niet één keer meer te zijn uitgevallen:
[
afbeelding]
Vind dat een zeer acceptabel resultaat. Wel sinds kort op elke zender een signaalsterkte van maar 3% maar dat zal wel een bug zijn die er in is geslopen tijdens de laatste firmware update.
Hmm, zo'n log moet ik ook maar eens draaien. Die haal je uit je Ziggo modem?
Dit kastje?
[
Voor 94% gewijzigd door
Joster op 04-12-2014 14:08
]