Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb een paar weken geleden een D-link DIR-655 router aangeschaft welke als switch dienst moet gaan doen.

Aller eerst zal ik de situatie even schetsen:

Ingang signaal vanuit de grond gaat naar Ubee EVW320b.
Internet signaal gaat naar Sitecom Gaming Router II - pricewatch: Sitecom Gaming Router II
Met een tien meter kabel gaat het internet door twee vloeren naar de tweede verdieping. Hier moet het signaal gesplitst worden voor mijn game pc (kabel), laptop (kabel), tablet (wifi) en chromecast (wifi). Hier komt de D-link router in beeld.

Ik krijg het niet voor elkaar om de router als switch in te stellen. Het volgende heb ik gedaan:
- Youtube filmpje gevolgd -> YouTube: D-link Router Access Point Tutorial
- Manual van router staat niks in -> http://www.dlink.com/-/me...5B1manual070312v23pdf.pdf
- Forum van D-link gevolgd -> http://forums.dlink.com/index.php?topic=4546.0

Bij het forum van D-link kreeg ik het enige resultaat, dat na een reboot er 5 seconden internet toegang was, waarna het niet meer terug kwam. :/

De router heb ik overgenomen van een tweaker. Elke keer nadat ik iets geprobeerd heb en het niet lukte is de router middels de reset knop op de achterkant terug gebracht naar de originele waarden.

Hardware versie: A2
Firmware versie: 1.31EU

Wie kan mij misschien wat aanwijzingen geven?

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 19:15
Instelling van de Sitecom Gaming Router is ook niet onbelangrijk. Fungeert ie als router/DHCP server in je netwerk (Ubee in bridge), of is ie ook een accesspoint?

Zijn vervolgens de accesspoints aangesloten op LAN poorten (en niet op WAN!).

Als de Ubee de DHCP server is:

- IP adres Ubee is default 192.168.178.1, DHCP aan.
- Sitecom LAN op LAN aansluiten, vast IP instellen 192.168.178.2, DHCP uit.
- D-Link LAN op LAN aansluiten, vast IP instellen 192.168.178.3, DHCP uit.

Subnet overal 255.255.255.0
Gateway en DNS servers op de accesspoint instellen met IP van Ubee (192.168.178.1).

In sommige gevallen moet je de DNS servers van je provider invullen. Die zie je in het statusmenu van de Ubee. Voor Ziggo zijn dat 212.54.40.25 (primair) of 212.54.44.54 (secundair). Ééntje is meestal voldoende.
Je mag ook publieke DNS servers invullen, mocht dat je voorkeur hebben (bijv. Google 8.8.8.8)

Wat wifi betreft: je kan ze alle drie gebruiken. Zelfde SSID / wachtwoord instellen, alleen verschillende kanalen instellen. Bij voorkeur 1, 6 en 11. Maar eerst even checken met InSSiDer of Wifi Analyzer of dat niet te zeer met de buurnetwerken conflicteert.

Moet zonder meer kunnen werken. Heb hier een Cisco EPC3925, een Netgear R7000 en een Netgear WNDR3700 in het netwerk.

[ Voor 34% gewijzigd door Masimo op 08-10-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Allereerst bedankt voor de duidelijke uitleg!

Er zijn een paar problemen waar ik tegen aan loop op dit moment.
- Bij de sitecom komt het binnen via de wan, gaat het verder via de lan. Wanneer ik inlog op deze router staat DHCP aan, die schakel ik dus uit, settings opslaan, reboot --> DHCP staat weer aan. Ligt dit aan het feit dat het binnenkomt over de WAN?
- Ik krijg het niet voor elkaar in te loggen op de Ubee, omdat ik simpelweg niet bij het inlogscherm kom. Ik heb geen flauw idee wat daar het adres van is zo weet dus niet of de ubee DHPC enabeld heeft staan, of mag dit gewoon aangenomen worden?

Op dit moment maken er andere mensen gebruik van het netwerk (helaas) dus hopelijk kan ik binnenkort alles een keer helemaal opnieuw instellen. Als het me tenminste gaat lukken in de Ubee te komen... :9

[ Voor 15% gewijzigd door Vistiaantje op 08-10-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Ik heb zojuist met het netwerk kunnen spelen, maar ik ben niks wijzer geworden.

Allereerst lukt het me niet om in de ubee te komen, zelfs niet als ik cmd->ipconfig->gateway invoer in chrome.
Zodra ik de stappen volg die Masimo gegeven heeft voor de sitecom, krijg ik het niet meer voor elkaar om in te loggen op het ding zelf. Lijkt me dat dit wel moet kunnen.
Als ik de kabel met het internet signaal eraf haal en dus alleen mijn laptop op bijvoorbeeld lan poort 3 heb lukt het me nog steeds niet om in te loggen. Hierna reset ik em dus en probeer ik het opnieuw, met hetzelfde resultaat.
Ook met de d-link heb ik totaal geen succes.

Hebben jullie nog tips? Kan ik bijvoorbeeld ergens een cursus volgen ofso, want ik heb steeds meer het idee dat het tien keer ingewikkelder is dat ik in eerste instantie had gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 15:52
Is die Ubee bridged (wifi en routerfunctionaliteit uitgeschakeld) of is hij de router? Ik heb dezelfde situatie als jij ongeveer wil, dus ons modem is bridged (en dus geen DHCP) en voor die taak gebruik ik een gewone Dlink router, die als DHCP functioneert.

Als ik het zo lees, was jouw Ubee al bridged en zou je Sitecom router voor DHCP moeten spelen (En hoef je hier ook niks aan te veranderen)
Hier is makkelijk achter te komen: sluit je laptop of computer rechtstreeks aan op het ding, dus zonder al die routers ertussen. Als je IPconfig invoert in het commandovenster en hieruit komt een extern IP adres, dan is hij bridged.

Op je Dlink router hoef je alleen maar de DHCP uit te zetten, het ding een eigen vast IP geven en de kabel die van beneden komt in één van de LAN poorten klikken (dus niet in de WAN poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Justin013 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:06:
...

Als ik het zo lees, was jouw Ubee al bridged en zou je Sitecom router voor DHCP moeten spelen (En hoef je hier ook niks aan te veranderen)
Hier is makkelijk achter te komen: sluit je laptop of computer rechtstreeks aan op het ding, dus zonder al die routers ertussen. Als je IPconfig invoert in het commandovenster en hieruit komt een extern IP adres, dan is hij bridged.

Op je Dlink router hoef je alleen maar de DHCP uit te zetten, het ding een eigen vast IP geven en de kabel die van beneden komt in één van de LAN poorten klikken (dus niet in de WAN poort)
Ik heb het gedaan zoals hier beschreven, en het werkt! oOo

Bedankt Justin013 en Masimo voor de hulp. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 19:15
Teamwork, hè!
Zoals Justin013 terecht opmerkte stond je Ubee in "bridge mode". Daarmee is de Ubee zijn router (ofwel DHCP) functionaliteit verloren. En dat is ook de reden dat je er niet in komt. De LAN poorten en de Wifi van de Ubee werken in deze toestand ook niet.

De DHCP server functie was al overgenomen door de Sitecom, en die was ook al zodanig ingesteld. De Sitecom is dus het hoofdapparaat in je netwerk. Vervolgens heb je de D-Link als accesspoint (op LAN aangesloten, vast IP adres, DHCP uit) in het netwerk erbij gehangen.
En voila.
Pagina: 1