Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Drowzz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:51:
Stelletje boefjes bij ziggo...

Ik ben van plan om het alles in 1 basis up te graden naar alles in 1 plus, van 30 mbit naar 90 dus.

Ik heb ze 31-10 gebeld, vragen wat de aanbiedingen zijn voor bestaande klanten.
Meneer kon mij de 30 euro korting 6 maanden lang niet geven, maar hij zei dat hij GRATIS wel een HD recorder kon regelen.
Ik had in eerste instantie geen interesse in die recorder, alleen in de korting, en had tegen meneer gezegd dat ik er over na zou gaan denken.

Vandaag bel ik weer, om een uur of 3.
Krijg een meneer aan de lijn, die zegt dat het helemaal niet mogelijk is om de recorder te krijgen gratis, en dat ik maar 49 euro bij moet betalen... Ja ho, je collega zei dat het gratis was... Blijkt dus dat meneer dat nooit had mogen zeggen, en dat als hij de order aangemaakt had, dat hij geannuleerd werd.
Ik vroeg meneer, kan ik een Ontvanger wel gratis krijgen dan, ja dat kon wel.
Ik eerst eens overleggen met het thuis front, wat die er van vonden, en kwartier later bel ik weer.

Krijg ik een dame aan de lijn. Ik zeg, ik heb net met uw collega gebeld, die heeft mij verteld dat ik de recorder voor 49 euro kan krijgen, en de ontvanger gratis.
Zegt mevrouw dat ik de ontvanger helemaal niet gratis kan krijgen.

(Dus ik pak de DVD 'de film van familie ...' erbij, en daar zat een boekje in, als jij je abonnement verlengt met een jaar, dat je een gratis ontvanger krijgt!
Nou moe, ik vertel dat tegen haar, zegt ze: Die actie is voorbij, op=op.... (Heb de dvd vorige week zaterdag gekregen ongeveer)
Zegt ze: ik heb mijn leidinggevende gevraagd, en ik kan niet gratis een ontvanger weggeven, alleen een recorder voor 49 euro...

Ontvanger hebben we wel, maar we dachten, als we het toch gratis krijgen oke...

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik vind dit echte rattenstreken...

Groet
Die actie is inderdaad al afgelopen, zie mijn post van een poosje terug.
Als jij die folder uit dat DVD doosje eerst een poos laat liggen en dan nadat die actie is afgelopen wil bestellen, dan heeft Ziggo gewoon gelijk dat ze nee zeggen. Noem ze geen boefjes als de schuld bij jezelf ligt.

Daarnaast staat ook zeer duidelijk in die folder OP=OP en geloof het of niet, die dingen zijn op.
De HD recorder voor 49 euro is niet eens een gekke deal.

edit: PS! er staat in die folder ook dat die actie eigenlijk bedoelt was voor mensen die nog geen interactieve ontvanger hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Ik ben in de markt voor een nieuwe signaalversterker. Deze heeft een vaag probleem. het is een 3 poorts coax versterker. niet geleverd door ziggo maar door de huisbaas aangelegd.(ding is of van bagger kwaliteit of kaduuk)

Wat er gebeurt is namelijk dit: TV kabel van AOP naar versterker. versterker heeft een draaiknop voor de hoeveelheid versterking en een stroomkabel, knop vol open. op Coax aansluiting 1 volle ontvangst en geen problemen. op Coax 2 0% signaal. Dit betekent als ik analoog aansluit op Coax 2 ik opzich wel kan kijken maar met een hele hoop ruis. Als ik mijn recent ontvangen Samsung Recorder op Coax 2 aansluit dan krijg ik op Coax aansluiting 2 ongeveer 10% signaal wat betekent dat ik geen enkele zender kan kijken.

Maar aangezien dit een ''kamerwoning'' is woont hier nog een andere jongen. die heeft altijd aangesloten gezeten op coax 1 dus als ik die omwissel zit hij weer te kijken naar dikke poep.

Ik ga er vanuit dat de signaal versterker dus niet afdoende is en er een nieuwe moet komen. Nu heb ik geprobeerd ziggo te overtuigen mij er een op te sturen. Kan mijn herrinneren dat ik bij mijn vorige abbo een monteur had en dat die een doosje van tratec of iets geinstalleerd had. Dit doosje in mijn oude huurhuis laten hangen voor de nieuwe bewoner. Volgens Ziggo had ik er nu geen recht op omdat ik dit keer alles zelf aangesloten had. Soms word ik daar gewoon zo moe van.

Nu is mijn vraag kan ik niet gewoon strakjes naar de media markt ofzo lopen en daar zo'n ding kopen of hebben ze die daar niet.?

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je beter zo'n Tratec van Marktplaats halen, bij MediaMarkt mag je er gerust €80 voor neerleggen kan ik je garanderen. Of nog even weer bij Ziggo proberen, misschien dat het je lukt om hun er eentje te laten leveren.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:32:
Kun je beter zo'n Tratec van Marktplaats halen, bij MediaMarkt mag je er gerust €80 voor neerleggen kan ik je garanderen. Of nog even weer bij Ziggo proberen, misschien dat het je lukt om hun er eentje te laten leveren.
Ja, thing is ik woon in tilburg maar ik heb geen auto en geen fiets. dus het is behoorlijk lastig om ff ergens naar toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Op laten sturen? Uiteraard mag je ook naar de MediaMarkt rennen en daar je geld stuksmijten op zo'n ding, maar ik probeer aan te geven dat er ook nog goedkopere opties zijn ;)

[ Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
zit wat in. Grun93 heeft me net een DM gestuurd, mischien dat dat wat word.

Edit: btw ff zonder grap maar is de huisbaas niet stiekem verantwoordelijk voor het zorgen dat iedere huurder fatsoenlijk tv kan kijken?

De huisbaas heeft analoge tv in het contract staan als een kostenpost. Internet regelde hij niet en hiervoor hadden we Telfort hier. Die jongen verhuisde en dus heeft hij zijn abbo opgezegd en heb ik ziggo alles in 1 extra genomen omdat ik dat daarvoor ook al had in mijn vorige huis. Er lopen nu dus officieel 2 tv abbo's

Aangezien hij alles aangelegd heeft is hij eigenlijk niet verantwoordelijk?

[ Voor 56% gewijzigd door blamauci op 07-11-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als de huisbaas er maandelijks geld voor verlangt dan kan je hem daar inderdaad op aanspreken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
ach als het goed is heb ik van user Grun93 een versterker over genomen. Ik doe die kosten wel proberen te verhalen op de huisbaas. en dan is het daarmee af. ik heb ook weinig zin om ruzie te gaan lopen maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorg dan ook dat de bekabeling op orde is.
Dus controleer of de connectoren juist bevestigd zijn. Dat vlechtwerk zit er voor een reden (afscherming) en moet contact maken met de metalen afscherming van de connector..
Gebruik goede kabels en het liefst ook metalen connectoren:
http://www.antenneversterkers.nl/coax-plug-iec.php

[ Voor 11% gewijzigd door job op 07-11-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klantenservice Ziggo overbelast
De klantenservice van Ziggo is overbelast. Mensen die hun abonnement willen opzeggen, worden niet meteen geholpen maar later teruggebeld.

Het kabelbedrijf maakte vanmorgen bekend dat het de nieuwe hoofdsponsor van Ajax is. De komende jaren betaalt het bedrijf, dat binnenkort fuseert met UPC, 36 miljoen euro aan de Amsterdamse club.

Op Twitter reageren vooral Feyenoord-fans verontwaardigd. Ze zeggen niet mee te willen betalen aan de sponsoring van Ajax en kondigen aan over te stappen naar een andere kabelaar.

Toeval
Volgens een Ziggo-woordvoerder heeft de huidige drukte bij de klantenservice niets te maken met het nieuwe sponsorcontract. "Het is in het algemeen druk met klanten die vragen hebben."

Of er klanten hebben opgezegd vanwege het sponsorcontract kan de woordvoerder nog niet zeggen. Vanmiddag geven Ajax en Ziggo een persconferentie over de nieuwe sponsorovereenkomst.
_O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Zou ook natuurlijk onzin zijn. Het grootste gedeelte van de Feyenoord supporters kan namelijk helemaal geen abbo nemen bij Ziggo. Die hele omgeving is (nog) UPC gebied. Na de fusie zal dat een ander verhaal zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lekker triest ook, Feyenoord-supporters die oproepen tot een boycot van Ziggo. Regio Rotterdam is zelfs UPC, dus dat zullen dan de ex-Rotterdammers zijn of ander volk. Zo sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Kunnen ze beter ook hun Philips TV de deur uit doen. Die sponsoren PSV...
Maar goed, Feyenoord supporters behoren natuurlijk al niet tot de slimsten...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
Om op te zeggen omdat je anti Ajax bent vind ik ook sneu. Maar dat alle klanten van Ziggo 5 euro per jaar moeten betalen voor Ajax vind ik wel te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Als het niet om te lachen was, is het wel om te huilen hoe dom sommige ook zijn. :|

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Laudor schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:47:
Om op te zeggen omdat je anti Ajax bent vind ik ook sneu. Maar dat alle klanten van Ziggo 5 euro per jaar moeten betalen voor Ajax vind ik wel te ver gaan.
Daar kan ik me ook wel in vinden...had liever gezien dat ze dat bedrag in iets zinnigs zouden investeren

Maar opzeggen omdat je Feyenoord fan bent is natuurlijk wel heel stompzinnig

Zeker als je naar een andere kabelaar gaat overstappen, dat gaat zeker niet lukken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:45:
Kunnen ze beter ook hun Philips TV de deur uit doen. Die sponsoren PSV...
Maar goed, Feyenoord supporters behoren natuurlijk al niet tot de slimsten...
Wat denk jij waar de letters PSV voor staan? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 07-11-2014 16:27 . Reden: "Maar goed, Feyenoord supporters behoren natuurlijk al niet tot de slimsten..." ?? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Drowzz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:51:
Stelletje boefjes bij ziggo...

Ik ben van plan om het alles in 1 basis up te graden naar alles in 1 plus, van 30 mbit naar 90 dus.

Ik heb ze 31-10 gebeld, vragen wat de aanbiedingen zijn voor bestaande klanten.
Meneer kon mij de 30 euro korting 6 maanden lang niet geven, maar hij zei dat hij GRATIS wel een HD recorder kon regelen.
Ik had in eerste instantie geen interesse in die recorder, alleen in de korting, en had tegen meneer gezegd dat ik er over na zou gaan denken.

Vandaag bel ik weer, om een uur of 3.
Krijg een meneer aan de lijn, die zegt dat het helemaal niet mogelijk is om de recorder te krijgen gratis, en dat ik maar 49 euro bij moet betalen... Ja ho, je collega zei dat het gratis was... Blijkt dus dat meneer dat nooit had mogen zeggen, en dat als hij de order aangemaakt had, dat hij geannuleerd werd.
Ik vroeg meneer, kan ik een Ontvanger wel gratis krijgen dan, ja dat kon wel.
Ik eerst eens overleggen met het thuis front, wat die er van vonden, en kwartier later bel ik weer.

Krijg ik een dame aan de lijn. Ik zeg, ik heb net met uw collega gebeld, die heeft mij verteld dat ik de recorder voor 49 euro kan krijgen, en de ontvanger gratis.
Zegt mevrouw dat ik de ontvanger helemaal niet gratis kan krijgen.

(Dus ik pak de DVD 'de film van familie ...' erbij, en daar zat een boekje in, als jij je abonnement verlengt met een jaar, dat je een gratis ontvanger krijgt!
Nou moe, ik vertel dat tegen haar, zegt ze: Die actie is voorbij, op=op.... (Heb de dvd vorige week zaterdag gekregen ongeveer)
Zegt ze: ik heb mijn leidinggevende gevraagd, en ik kan niet gratis een ontvanger weggeven, alleen een recorder voor 49 euro...

Ontvanger hebben we wel, maar we dachten, als we het toch gratis krijgen oke...

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik vind dit echte rattenstreken...

Groet
Heel simpel dit, wij hebben een studentenhuis en Ziggo. Een abonnement heeft een looptijd van 1 jaar. Na het jaar zeg je het abonnement op en de volgende dag vraag je een nieuw abonnement aan met een andere naam. Nu kun je gewoon weer gebruik maken van de welkom aanbiedingen.

Jammer dat die bedrijven het zelf niet snappen maar ze veroorzaken alleen maar extra werk voor zichzelf. Hier staan nu 3 Ziggo HD recorders te snorren en de komende 6 maanden hebben we korting op het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmm, wat ik veel ergen vind, Ziggo heeft al een week een flinke storing waardoor nieuwe modems bij nieuwe klanten niet kunnen worden geactiveerd. Ben jij al klant, dan lukt het wel, maar ben je nieuw bij Ziggo dan krijgen ze het modem niet geactiveerd.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat er een firmwareupdate (huidige versie: 9.9.6004) van de Ubee is geweest die de static leases kapot heeft gemaakt. Tabel staat nog wel gewoon goed ingevuld, maar m'n computer krijgt gewoon een random IP toegewezen. Tot voor kort werkte het prima. Hier nog iemand met dit probleem.
Heeft iemand een gouden tip of wordt het afwachten tot Ziggo het fixt? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Wortelsoep op 07-11-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Iemand last van slecht werkend internet? WIlde net netflix gebruiken maar het schokte nogal, dus router en modem reset gedaan maar het probleem blijft.

Toen een bedrade download via nieuwsgroep gedaan maar de snelheid fluctueert tussen de 0,5mb per sec en 6mb per seconde ipv aan stabiele download van 21mb per sec.

Dit lijkt dus aan ziggo te liggen maar zou niet weten hoe het verder te checken. Postcode 3824.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Hoi hier geen last van storing op 3824 met de EPC3928AD.modem werkt nu nog met firmware epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Gadgeteer schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:35:
[...]

Die actie is inderdaad al afgelopen, zie mijn post van een poosje terug.
Als jij die folder uit dat DVD doosje eerst een poos laat liggen en dan nadat die actie is afgelopen wil bestellen, dan heeft Ziggo gewoon gelijk dat ze nee zeggen. Noem ze geen boefjes als de schuld bij jezelf ligt.

Daarnaast staat ook zeer duidelijk in die folder OP=OP en geloof het of niet, die dingen zijn op.
De HD recorder voor 49 euro is niet eens een gekke deal.

edit: PS! er staat in die folder ook dat die actie eigenlijk bedoelt was voor mensen die nog geen interactieve ontvanger hebben...
Ik kreeg de aanbieding dinsdag, bel donderdag... best snel.
En alsnog vind ik wel dat het onredelijk is, want ze spreken elkaar tegen...
Via twitter contact gehad, en die heeft mij wel gezegd dat ik er 1 kan krijgen, dus zal nu wel goed komen, gratis interactieve ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:34:
[...]

Heel simpel dit, wij hebben een studentenhuis en Ziggo. Een abonnement heeft een looptijd van 1 jaar. Na het jaar zeg je het abonnement op en de volgende dag vraag je een nieuw abonnement aan met een andere naam. Nu kun je gewoon weer gebruik maken van de welkom aanbiedingen.

Jammer dat die bedrijven het zelf niet snappen maar ze veroorzaken alleen maar extra werk voor zichzelf. Hier staan nu 3 Ziggo HD recorders te snorren en de komende 6 maanden hebben we korting op het abonnement.
Gaat toch erom dat jij de afgelopen 6 maanden geen alles - in -1 op je ADRES hebt gehad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wilko schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:01:
Het lijkt erop dat er een firmwareupdate (huidige versie: 9.9.6004) van de Ubee is geweest die de static leases kapot heeft gemaakt. Tabel staat nog wel gewoon goed ingevuld, maar m'n computer krijgt gewoon een random IP toegewezen. Tot voor kort werkte het prima. Hier nog iemand met dit probleem.
Heeft iemand een gouden tip of wordt het afwachten tot Ziggo het fixt? :(
Koop een fatsoenlijke router en knal dat ding in bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hoe heet dat kabeltje dat van je AOP naar je modem gaat? Standaard levert Ziggo een witte kabel van 1 a 1,5 meter? Ik heb er 1 nodig van 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:34:
Lekker triest ook, Feyenoord-supporters die oproepen tot een boycot van Ziggo. Regio Rotterdam is zelfs UPC, dus dat zullen dan de ex-Rotterdammers zijn of ander volk. Zo sneu.
doet me denken aan reacties uit Nijmegen bij Nuon als sponsor van Vitesse lang geleden. Uiteindelijk doet slechts een fractie er echt wat mee maar de klantenservice zal wel een hoop opmerkingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

GioStyle schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:46:
Hoe heet dat kabeltje dat van je AOP naar je modem gaat? Standaard levert Ziggo een witte kabel van 1 a 1,5 meter? Ik heb er 1 nodig van 2 meter.
Coax

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:58
Ziggo gebruikt hier deze voor, alleen dan korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Thanks! Daar was ik op zoek naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die hoort toch kort (<50cm) te zijn en niet 2 meter?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Raven schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:41:
Die hoort toch kort (<50cm) te zijn en niet 2 meter?
Ja officeel wel.
Heb er hier zonder problemen eentje van 5 meter ingebruik zodat het modem nu onder de trap staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik heb altijd begrepen dat het te maken had met signaal verlies. tenminste dat werd mij verteld door de monteur toen.
Dus ik zou dat wel kunnen verlengen zonder signaal verlies? Nieuwe kabel met nieuwe koppelingen

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Sepp14 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:48:
Ik heb altijd begrepen dat het te maken had met signaal verlies. tenminste dat werd mij verteld door de monteur toen.
Dus ik zou dat wel kunnen verlengen zonder signaal verlies? Nieuwe kabel met nieuwe koppelingen
Iedere kabel heeft signaalverlies - zowel een kabel van 50cm, 2 meter of 5 meter. Betere kabels hebben minder verlies, dus neem geen dropveter van 50 cent maar zoek iets uit dat dik & degelijk is.

Overigens zit er ook al een stuk coax van vele meters in de grond, tussen de wijkkast en jouw huis... het enige wat je doet is dat stuk iets langer maken, net zo lang als bijvoorbeeld naar het huis twee nummers verderop in de straat. Ofwel, met een goede kwaliteit kabel zal het waarschijnlijk niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dan kan ik met een gerust hart eens een keer die modem verplaatsen. Kabel heb ik wel liggen,goede kwaliteit ook.
Was bij mij eerder de vraag of het wel kon omdat het in de gebruiksaanwijzing zo uitdrukkelijk staat/stond: Modem aansluiten met bijgeleverde kabel.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:09:
Overigens zit er ook al een stuk coax van vele meters in de grond, tussen de wijkkast en jouw huis... het enige wat je doet is dat stuk iets langer maken, net zo lang als bijvoorbeeld naar het huis twee nummers verderop in de straat. Ofwel, met een goede kwaliteit kabel zal het waarschijnlijk niets uitmaken.
Je denkt er iets te makkelijk over. De kabel die je huis binnenkomt is van een ander kaliber dan je binnenkabel. De grap van het verlengen is dat het vaak wel werkt, maar dat mensen vergeten dat het op een dag ineens niet meer kan werken omdat er geen garantie op betrouwbaarheid bij is geleverd.

Wil je dus zoveel als mogelijk probleemloos internetten dan moet je gewoon de geleverde kortere kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Donderdag een coupon in de bus gekregen van Ziggo, dat ik een taart kon bestellen bij MultiVlaai omdat we 1 jaar klant zijn.

Net opgehaald, nom nom nom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:25:
Donderdag een coupon in de bus gekregen van Ziggo, dat ik een taart kon bestellen bij MultiVlaai omdat we 1 jaar klant zijn.

Maar eet smakelijk :9

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 08-11-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ThinkPadd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:25:

Lucky bastard :9

Wij zijn hier al ik weet niet hoe lang klant bij Ziggo (alleen voor tv op 't moment), maar nog nooit zoiets gehad.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:23

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Raven schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:36:
[...]

Lucky bastard :9

Wij zijn hier al ik weet niet hoe lang klant bij Ziggo (alleen voor tv op 't moment), maar nog nooit zoiets gehad.
Wij zijn ook al jaaaaaaaaren lid, nog nooit iets gehad.
Ohja wel een lege dvd hoes vorige week.

Ik heb zin in nassievlaai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:11
Haha, eerder dit jaar kreeg ik een zak popcorn. Voor bij het tv kijken via Ziggo. :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tele2 verwelkomt boze Ziggo-klant na Ajaxdeal
De golf van kritiek op sociale media die kabelexploitant Ziggo over zich heen kreeg wegens de sponsordeal met Ajax, is ook concurrerende telecombedrijven niet ontgaan.

Tele2 probeerde zaterdag via een grote advertentie in De Telegraaf voetbalfans van andere clubs over te halen om over te stappen naar het eigen productaanbod.

"Voor alle Ziggo-klanten die niet staan te juichen'', schrijft het bedrijf in de reclame-uiting.

Vrijdagochtend onthulde Ajax dat de naam van Ziggo met ingang van volgend jaar op het shirt van de Amsterdamse club prijkt. Dit zorgde op Twitter direct voor veel rumoer.

Veel Feyenoord-fans lieten weten hun abonnement bij Ziggo op te zeggen of riepen op tot een boycot van de kabelaar.

ADO
Fanatieke supporters van ADO Den Haag bedachten zelfs direct een alternatief. Op verschillende fansites deelden zij massaal een link met een alles-in-éénpakket van KPN, waarbij nieuwe klanten kans maken op een shirt van de Haagse voetbaltrots. De actie is al eerder gestart en staat volgens KPN los van het nieuws over Ziggo.

Ziggo spreekt tegen dat de sponsordeal tot meer opzeggingen of verontruste telefoontjes heeft geleid. Volgens het bedrijf was het vrijdag bij de klantenservice niet drukker dan normaal. Een woordvoerder sluit niet uit dat enkele klanten hun abonnement bij Ziggo hebben opgezegd, "maar dat moeten er dan wel heel weinig zijn".

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

:| Zielige figuren die opstappen omdat het de nieuwe sponsor wordt van Ajax. Straks gaat Davelaar sponsoren gaan ze dan ook massaal de koeken in de ban doen?
Houdt toch op, de wereld slaat door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:39
Ik weet niet of ze vooruit of achter gaan met hun overstap naar Tele2. Maar zolang ze goed voelen bij hun nieuw provider zeker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Ik heb een interessant issue met mijn decoder (zwarte Cisco, volgens mij de 8485DVB), het geval is als volgt: Geen enkele zender doet het; bij alle zenders wordt de fout 'E52, Geen signaal. Controller of alles goed is aangesloten etc.' getoond. Op het moment dat je het 'zoeken naar nieuwe zenders' menu binnen komt staat het signaal op 100% en de kwaliteit op 0%, na enkele seconden staat de kwaliteit op ~27% en het signaal op ~20%. Volgens het systeem is er geen update beschikbaar, maar na het zoeken naar nieuwe zenders geeft hij aan dat hij opnieuw moet opstarten om een software update te installeren. Dit zegt hij ook bij het herstellen naar fabrieksinstellingen. Volgens mij is er echter helemaal geen update beschikbaar. Vervolgens start de decoder gewoon opnieuw op.

De lage signaal- en kwaliteit-waardes doen me een hardware probleem vermoeden. Het 'opnieuw opstart'-probleem doet me echter een software probleem vermoeden. Het signaal lijkt me in ieder geval in orde; dat signaal gaat namelijk via de bypass naar mijn TV en daar doet alles het gewoon en zijn ook de signaalwaardes goed (overigens ook als ik de TV direct op het AOP aansluit). Overigens heeft het geheel jaren in deze opstelling gewerkt (alle spullen zijn door Ziggo aangeleverd) en heb ik recent niets aan de kabels en versterkers vervangen.

Ik heb een half uur met de Ziggo helpdesk aan de lijn gezeten, die zijn bang dat mijn decoder overleden is en helaas valt hij ook buiten de garantie (hij is ouder dan 3 jaar).

Zijn er hier toevallig mensen bekend met een dergelijke defecte decoder? Heeft iemand nog ideeën om hem aan de praat te krijgen? Als hij toch afgeschreven is, is het voor mij geen probleem om er bijv. andere software op te proberen of iets dergelijks. (In ieder geval super bedankt voor jullie input alvast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Komt iemand dit bekend voor, mijn zwager in Amersfoort klaagt erover dat zijn netflix op zijn tv en op zijn pc na ongeveer 20 minuten de stream verbreekt, dit zouden 2 kennissen van hem ook hebben.
Ik heb dit zelf op mijn account in Utrecht met zelfde router nog nooit meegemaakt. Heeft hier iemand anders dit probleem ook?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

N14 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:36:
De lage signaal- en kwaliteit-waardes doen me een hardware probleem vermoeden.
Dat is waarschijnlijk wat er aan de hand is. Ik heb dat met deze Cisco wel vaker meegemaakt, de tuner is dan defect. Bij een werkende decoder zie je op dat moment vaak dat het signaal van Tuner 1 slecht is (en kwaliteit heen en weer klappert), terwijl Tuner 2 gewoon goed is. Bij jou kan dat niet, aangezien er geen zenders geladen zijn maar het probleem is vermoedelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Aangezien ik het bereik van de wifimoden zat ben wil ik een paar losse high gain antennes kopen met een IPEX MHFmini connector/verloop??

Gaat Ziggo moeilijk hierover doen?

(nee, ik heb 'm nog niet opengemaakt)

[ Voor 27% gewijzigd door ThaHandy op 08-11-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ThaHandy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:03:
Aangezien ik het bereik van de wifimoden zat ben wil ik een paar losse high gain antennes kopen met een IPEX MHFmini connector/verloop??

Gaat Ziggo moeilijk hierover doen?

(nee, ik heb 'm nog niet opengemaakt)
Kun je niet beter voor een paar tientjes een TP Link routertje kopen?
Dan heb je beter bereik, kost je minder tijd en je laat andersman spullen tenminste heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hadden wij van de week ook. Bleek dat Ziggo de frequentie en dergelijke aangepast had. Kijk even op internet en zoek je postcode op. Misschien dat dat ook bij jou het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Volgens mij is het overal 474.000 / 5000 geworden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:49:
Volgens mij is het overal 474.000 / 5000 geworden toch?
https://www.ziggo.nl/klan...requenties-netwerknummers
  • frequentie: 474.00*
  • netwerk-ID: 5555*
  • modulatie: 64-QAM
  • symboolsnelheid: 6875
* Kijkt u digitale televisie via het Cogas-netwerk? Gebruik dan frequentie 369.00 en netwerk-ID 9004.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 08-11-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Naar ik vreesde heb ik problemen met mijn CI+ module met Ziggo.

Ik heb een nieuwe Philips TV (volgens de ziggo website gecertificeerd) met een nieuwe smartcard en CI+ module van Quantis (1.3).
Ik heb de tv ingesteld op de juiste frequentie om te zoeken naar zenders. Vind netjes digitale en analoge zenders, maar vervolgens krijg ik op NPO 1 geen beeld. De tv geeft aan dat er "geen signaal is, controleer antennekabel".

Vreemde melding, want de analoge zenders doen het wel. Als ik vervolgens mijn TV uit doe en de CI+ module er in doe, krijg ik de melding dat de authenticatie mislukt is.

De smartcard inclusief module heb ik besteld via een webshop die een officiele Ziggo dealer is. Daar is de kaart ook aangemeld.

Iemand enig idee wat hier er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

matz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:02:
Naar ik vreesde heb ik problemen met mijn CI+ module met Ziggo.

[...]
Waarom vreesde je het eigenlijk? Ik zou als eerste kijken of een firmware update van de CAM helpt, Ziggo helpdesk personeel heeft mij ook eens op die wijze prima geholpen met het instellen van een nieuwe TV. Iemand praatte mij helemaal door de procedure heen en daarna deed alles het prima.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
DeBolle schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:07:
[...]

Waarom vreesde je het eigenlijk? Ik zou als eerste kijken of een firmware update van de CAM helpt, Ziggo helpdesk personeel heeft mij ook eens op die wijze prima geholpen met het instellen van een nieuwe TV. Iemand praatte mij helemaal door de procedure heen en daarna deed alles het prima.
Ik had al voor een firmware upgrade gekeken. Had de laatste al. Zal de TV ook nog eens laten zoeken voor een laatste firmware. Anders inderdaad maar met Ziggo bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:11
KPN is een van de founders van de Amsterdam ArenA... Die kunnen ze ook niet nemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
matz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:02:

....
Ik heb het voor elkaar gekregen om NPO 1, 2 en 3 er op te krijgen, maar waarschijnlijk niet op de juiste manier?
Bij de zender installatie heb ik gekozen voor dvb-T in plaats van dvb-C. Nu vindt de TV 40 digitale kanalen via dvb-T en krijg ik beeld op NPO 1 HD. Als ik vervolgens de smartcard er in steek krijg ik toegang tot NPO 1, 2 en 3, maar de rest van de kanalen niet (die overigens alleen maar buitenlands zijn).

Via dvb-C krijg ik met de juiste frequentie invoer (zowel die van mijn regio gekozen als die in bovenstaande comment 472.00) wel alle digitale kanalen gevonden (303 stuks), maar krijg ik geen beeld bij NPO 1 HD.

Iemand met ideeën voor een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Als je via DVB-T zoekt vindt je TV de zenders van KPN Digitenne. Dat dit überhaupt werkt geeft eigenlijk al aan dat je infra zo lek is als een mandje. Er wordt niet voor niets altijd geroepen goede kabels/connectors e.d. te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

ge-flopt schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:46:
[...]

Hadden wij van de week ook. Bleek dat Ziggo de frequentie en dergelijke aangepast had. Kijk even op internet en zoek je postcode op. Misschien dat dat ook bij jou het probleem is.
Dennis-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:56:
[...]

* Kijkt u digitale televisie via het Cogas-netwerk? Gebruik dan frequentie 369.00 en netwerk-ID 9004.
Thanks guys, ik had inderdaad deze frequenties al opgezocht en gebruikt. Ik denk inderdaad dat de tuner defect is... Heb op internet gezocht en kwam veel problemen met de tuners bij de Cisco tegen, vooral bij de introductie. Heeft iemand nog iets aan een decoder met defecte tuner? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
matz schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:34:
[...]

Ik heb het voor elkaar gekregen om NPO 1, 2 en 3 er op te krijgen, maar waarschijnlijk niet op de juiste manier?
Bij de zender installatie heb ik gekozen voor dvb-T in plaats van dvb-C. Nu vindt de TV 40 digitale kanalen via dvb-T en krijg ik beeld op NPO 1 HD. Als ik vervolgens de smartcard er in steek krijg ik toegang tot NPO 1, 2 en 3, maar de rest van de kanalen niet (die overigens alleen maar buitenlands zijn).

Via dvb-C krijg ik met de juiste frequentie invoer (zowel die van mijn regio gekozen als die in bovenstaande comment 472.00) wel alle digitale kanalen gevonden (303 stuks), maar krijg ik geen beeld bij NPO 1 HD.

Iemand met ideeën voor een fix?
Ziggo al gebeld om te kijken of de kaart wel goed geactiveerd is? Al meerdere malen meegemaakt dat dit niet goed doorgevoerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Vind netjes digitale en analoge zenders, maar vervolgens krijg ik op NPO 1 geen beeld. De tv geeft aan dat er "geen signaal is, controleer antennekabel".
Een geen signaal melding (E48/E52) heeft niets met je CI+ module te maken. Ik raad aan eens met een verse coax op je hoofdaansluitpunt te testen om zo een signaalprobleem uit te sluiten, daar lijkt dit namelijk verdacht veel op. En dat je analoge zenders het wel doen heeft niets te zeggen die zitten op een compleet andere frequentie namelijk.

Je kunt eens opnieuw naar DVB-C (geen DVB-T!!) zoeken en dan kijken of kanaal 901 het wel doet. Dit is de SD variant van Nederland 1 en deze zit op een andere frequentie. Doet deze het wel dan ben ik er 98% zeker van dat je kabel, splitter of AOP brak is.

Verder word Nederland 1 ongecodeerd doorgegeven en kun je deze dus ook kijken zonder smartcard/module. Wat betreft de authenticatie melding raad ik je aan om je TV te updaten evenals je CI+ module.

[ Voor 32% gewijzigd door andy88 op 09-11-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
andy88 schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:41:
[...]

Een geen signaal melding (E48/E52) heeft niets met je CI+ module te maken. Ik raad aan eens met een verse coax op je hoofdaansluitpunt te testen om zo een signaalprobleem uit te sluiten, daar lijkt dit namelijk verdacht veel op....
Heb zo straks met Ziggo gebeld. De persoon aan de telefoon kwam tot de conclusie dat het signaal niet genoeg door kwam en dat er waarschijnlijk een versterker geplaatst moet worden om het signaal beter door te laten komen.

Ik heb nog geprobeerd om via dvb-C naar kanaal 901 te gaan, maar met dit kanaal krijg ik ook geen signaal.
De TV en module zijn allemaal up to date met software.

Ik zal zelf nog eens de kabel vervangen die van de muur naar de TV gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die problemen hebben met de ziggo tv app. (ik heb dan wel nog een ipad1) maar de app klapt er om de zoveel tijd uit. En op android heb ik hetzelfde probleem.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:56:
[...]

Was het niet 474.000 / 5555 / 256 QAM geworden?

Althans dat las ik in dit topic een paar bladzijden terug. Ik heb mn samsung interactieve zo ingesteld, en dat werkt prima [lokatie voormalig Casema / Noord-Holland].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 10:24
N14 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:36:
Ik heb een interessant issue met mijn decoder (zwarte Cisco, volgens mij de 8485DVB), het geval is als volgt: Geen enkele zender doet het; bij alle zenders wordt de fout 'E52, Geen signaal. Controller of alles goed is aangesloten etc.' getoond. Op het moment dat je het 'zoeken naar nieuwe zenders' menu binnen komt staat het signaal op 100% en de kwaliteit op 0%, na enkele seconden staat de kwaliteit op ~27% en het signaal op ~20%. Volgens het systeem is er geen update beschikbaar, maar na het zoeken naar nieuwe zenders geeft hij aan dat hij opnieuw moet opstarten om een software update te installeren. Dit zegt hij ook bij het herstellen naar fabrieksinstellingen. Volgens mij is er echter helemaal geen update beschikbaar. Vervolgens start de decoder gewoon opnieuw op.

De lage signaal- en kwaliteit-waardes doen me een hardware probleem vermoeden. Het 'opnieuw opstart'-probleem doet me echter een software probleem vermoeden. Het signaal lijkt me in ieder geval in orde; dat signaal gaat namelijk via de bypass naar mijn TV en daar doet alles het gewoon en zijn ook de signaalwaardes goed (overigens ook als ik de TV direct op het AOP aansluit). Overigens heeft het geheel jaren in deze opstelling gewerkt (alle spullen zijn door Ziggo aangeleverd) en heb ik recent niets aan de kabels en versterkers vervangen.

Ik heb een half uur met de Ziggo helpdesk aan de lijn gezeten, die zijn bang dat mijn decoder overleden is en helaas valt hij ook buiten de garantie (hij is ouder dan 3 jaar).

Zijn er hier toevallig mensen bekend met een dergelijke defecte decoder? Heeft iemand nog ideeën om hem aan de praat te krijgen? Als hij toch afgeschreven is, is het voor mij geen probleem om er bijv. andere software op te proberen of iets dergelijks. (In ieder geval super bedankt voor jullie input alvast.)
Schroef je Cisco open en vervang de condensatoren. Dan doet ie 't weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:12:
[...]

Althans dat las ik in dit topic een paar bladzijden terug. Ik heb mn samsung interactieve zo ingesteld, en dat werkt prima [lokatie voormalig Casema / Noord-Holland].
Nou dan hadden ze dat vast wel op hun eigen site gemeld denk je niet?
En ook DTV monitor zegt QAM64 (Niet alleen bij Groningen, ook Sneek en Den Haag)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/fnboyb.png

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 10-11-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

[...]

Even gecheckt. Deze stream was inderdaad 256.

Maar aangezien de totale bitrate 38Mbit is, is dit dus 64 QAM (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/ziggo_stream_1_474Mhz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waren er nog nieuwe geruchten omtrent de "Internet Only" mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
-Skyhawk- schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:30:
Waren er nog nieuwe geruchten omtrent de "Internet Only" mogelijkheid?
Ik vraag me af hoe ze dat willen gaan regelen.
Dan moeten ze ook zorgen dat de (D)TV frequenties niet je huis binnenkomen.
Anders kan je gewoon "Internet Only" aanschaffen, vervolgens op internet ergens een decoder/recoder + smartscard aanschaffen en deze smartcard vervolgens laten activeren door een familielid/vriend.
Dan kijk je dus wel (D)TV maar je betaalt er niet voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je met een filter niet specifieke frequenties tegenhouden? Stel je plaatst alle tv frequenties boven de 400Mhz. Filter in de wijkkast die alles boven de 400mhz blokkeert en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
job schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:57:
Kan je met een filter niet specifieke frequenties tegenhouden? Stel je plaatst alle tv frequenties boven de 400Mhz. Filter in de wijkkast die alles boven de 400mhz blokkeert en klaar?
Ja maar dat zal dan per aansluiting moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ik vroeg het me zo af omdat ik laatst dit tegen kwam @ nieuwsitem.
Titan_Fox
9 oktober 2014 12:33
Even een belangrijke nieuwsflash !

Zojuist met Ziggo aan de telefoon gehangen. Er komen nog verdere grote wijzigingen aan. Vanaf volgende maand gaat het mogelijk zijn om alle diensten individueel af te nemen. Je kunt dan internet afnemen zonder het verplichte TV-abonnement. Dit zijn de prijzen die de medewerkster aan mij heeft doorgegeven :

Internet Z1 (zonder TV en telefonie) -> 30 / 3 Mbit : € 22,20 per maand
Internet Z2 (zonder TV en telefonie) -> 90 / 9 Mbit : € 32,20 per maand
Internet Z3 (zonder TV en telefonie) -> 180 / 18 Mbit : € 42,20 per maand.
En bij een ander nieuwsbericht werd dit nog eens herhaald door een andere persoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die andere persoon was ik. Ik had toen een medewerkster aan de lijn die het ook zo liet overkomen. Uiteindelijk nog met een ander persoon gesproken van Ziggo en die heeft mij kunnen verzekeren dat het niet zou gebeuren. Ook dat heb ik toen in het nieuwsartikel aangegeven.

Dus nee, internet only only in your dreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ah dat had ik niet gelezen. :) Bedankt voor de toelichting. Ik was gelijk van abbo overgestapt als het wel mogelijk zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mijn Humax 5400: gids weg. Hmm, even terug naar fabrieksinstellingen. Geen zenders gevonden. Oeps. Naar de winkel: 369.00 is 474.00 geworden. Gelukkig, niets kapot.

Mijn 5100 en 5050 staan echter nog op 369.00. Moet ik dat aanpassen want daar werkt alles nog prima?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
[...]

The Executer in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
Nieuwe HC frequentie 474,00 MHz staat nog op 256QAM. Deze moet teruggezet worden naar 64QAM, omdat ontvangers daarop out-of-the-box op ingesteld zijn. Hiervoor moeten eerst alle Harmonic EdgeQAM’s in (Noord-)West aangepast worden.
Hier een gloednieuwe recorder out-of-the-box die ook geen signaal had.. Toen bedacht ik me dat ik 474 in moest tikken. Er stond gewoon nog 369.

Ik vraag me af hoeveel klanten hier nu problemen mee hebben. Je moet dit maar net weten.
GerCor schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:24:
Mijn Humax 5400: gids weg. Hmm, even terug naar fabrieksinstellingen. Geen zenders gevonden. Oeps. Naar de winkel: 369.00 is 474.00 geworden. Gelukkig, niets kapot.

Mijn 5100 en 5050 staan echter nog op 369.00. Moet ik dat aanpassen want daar werkt alles nog prima?
Hoef je pas te veranderen wanneer je zenders wil scannen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 10-11-2014 17:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Nou, bij mij was de EPG/guide/tvgids al aardig leeg :+ freq 369mhz bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Sinds een tijdje heb ik last van een erg instabiele verbinding. Helaas weet ik niet precies wanneer het begonnen is, om uit te sluiten dat ik het zelf veroorzaakt heb. Ik heb namelijk een week geleden eindelijk eens de tijd genomen om het modem en de bekabeling in de meterkast wat netter af te werken. Het Ubee modem hing altijd aan 1 schroef en dus met de zijkant omhoog en front naar opzij, daarna hing het met de voorkant (LED's) omhoog. Begin deze avond heb ik het weer terug gehangen zoals het eerst hing, maar dat lijkt niet te helpen...

Wat ik zie is een packet loss die schommelt tussen de 30% en 60%. Ik heb nog geen regelmaat kunnen ontdekken helaas. Iemand een idee?

C:\Users\jbvo>pathping -p 250 -q 200 ziggo.nl

Tracing route to ziggo.nl [195.189.116.179]
over a maximum of 30 hops:
  0  laptop [192.168.178.14]
  1  192.168.178.1
  2     *        *     54687801.cm-12-1b.dynamic.ziggo.nl [84.104.120.1]
  3  ztm-lc1211-ds101-vl217.core.as9143.net [213.51.161.225]
  4  gv-rc0011-cr102-ae16-0.core.as9143.net [213.51.160.168]
  5  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
  6  amsix-gw1.ams.basefarm.net [80.249.209.42]
  7  ams-vcore01-v2001.ams.basefarm.net [195.28.172.98]
  8  prod.ziggo.basefarm.nl [195.189.116.179]

Computing statistics for 400 seconds...
            Source to Here   This Node/Link
Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address
  0                                           laptop [192.168.178.14]
                                0/ 200 =  0%   |
  1    4ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  192.168.178.1
                               72/ 200 = 36%   |
  2   14ms    73/ 200 = 36%     1/ 200 =  0%  54687801.cm-12-1b.dynamic.ziggo.nl [84.104.120.1]
                                0/ 200 =  0%   |
  3   13ms    72/ 200 = 36%     0/ 200 =  0%  ztm-lc1211-ds101-vl217.core.as9143.net [213.51.161.225]
                                0/ 200 =  0%   |
  4   13ms    72/ 200 = 36%     0/ 200 =  0%  gv-rc0011-cr102-ae16-0.core.as9143.net [213.51.160.168]
                                1/ 200 =  0%   |
  5   20ms    73/ 200 = 36%     0/ 200 =  0%  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
                                1/ 200 =  0%   |
  6   16ms    74/ 200 = 37%     0/ 200 =  0%  amsix-gw1.ams.basefarm.net [80.249.209.42]
                                1/ 200 =  0%   |
  7   15ms    75/ 200 = 37%     0/ 200 =  0%  ams-vcore01-v2001.ams.basefarm.net [195.28.172.98]
                                0/ 200 =  0%   |
  8   13ms    75/ 200 = 37%     0/ 200 =  0%  prod.ziggo.basefarm.nl [195.189.116.179]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Even kijken in het modem of daar alle waardes nog in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Caelorum schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:03:
Even kijken in het modem of daar alle waardes nog in orde zijn?
Dit. Post deze eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:27

3DDude

I void warranty's

Inderdaad je modem gebruik je als gateway (hence the 192.168.178.1) dat ding is naar mijn mening ook ruk, dus hij staat hier in bridged (heb eigen router verder) :P

C:\Users\Joep>pathping -p 250  -q 200 ziggo.nl

Tracing route to ziggo.nl [195.189.116.179]
over a maximum of 30 hops:
  0  Joep-PC [192.168.1.101]
  1  5ED09801.cm-7-1c.dynamic.ziggo.nl [94.208.152.1]
  2  al-rc0263-ds101-vl227.core.as9143.net [213.51.168.97]
  3  gv-rc0011-cr101-ae15-0.core.as9143.net [213.51.160.152]
  4  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
  5  amsix-gw1.ams.basefarm.net [80.249.209.42]
  6  ams-vcore01-v2001.ams.basefarm.net [195.28.172.98]
  7  prod.ziggo.basefarm.nl [195.189.116.179]

Computing statistics for 350 seconds...
            Source to Here   This Node/Link
Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address
  0                                           Joep-PC [192.168.1.101]
                                0/ 200 =  0%   |
  1    8ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  5ED09801.cm-7-1c.dynamic.ziggo.nl
[94.208.152.1]
                                0/ 200 =  0%   |
  2    8ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  al-rc0263-ds101-vl227.core.as9143.
net [213.51.168.97]
                                0/ 200 =  0%   |
  3    8ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  gv-rc0011-cr101-ae15-0.core.as9143
.net [213.51.160.152]
                                0/ 200 =  0%   |
  4   13ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143
.net [213.51.158.12]
                                0/ 200 =  0%   |
  5   10ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  amsix-gw1.ams.basefarm.net [80.249
.209.42]
                                0/ 200 =  0%   |
  6   10ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  ams-vcore01-v2001.ams.basefarm.net
 [195.28.172.98]
                                0/ 200 =  0%   |
  7    9ms     0/ 200 =  0%     0/ 200 =  0%  prod.ziggo.basefarm.nl [195.189.11
6.179]

Trace complete.

For your reference :)

[ Voor 85% gewijzigd door 3DDude op 10-11-2014 22:32 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Tracing is allemaal wel leuk als indicatie of alles nog goed werkt, maar als het dat duidelijk niet doet zal je toch moeten kijken naar de waardes van de modem. Dikke kans dat bij het netjes maken er een kabeltje net iets verkeerd is geschoven en nu zorgt voor slecht signaal, maar daar valt allemaal niets over te zeggen zonder die waardes :)
Zie hier overigens dat de recente werkzaamheden van Ziggo bij mij in de straat mijn mooie statistieken om zeep hebben geholpen. Maar met een gemiddelde van 1.2 uncorrectables per dag en 0.8 T4 en 2.5 T3 per 10 dagen kan ik niet klagen ^^ ohja en verder uiteraard ook alles prima in orde en gemeten over ~50 dagen.

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 10-11-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

icecreamfarmer

en het is

Apart vanmorgen stopte opeens ons ssid met uitzenden, het generieke ziggo signaal is nog wel aanwezig maar het eigen netwerk niet.
Heeft iemand meer dat al gehad :? (Betreft een ubee.)
Opnieuw opstarten haalt niets uit.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Waar kun je de connectiesnelheid zien van een Cisco EPC 3928 kan zien? Ik heb sinds kort een 90/9 abonnement maar haal 10,8MB/s. Intern is het 1Gb/s.

Ik kom van VDSL2 af, waar je de ingetrainde snelheid kon zien. Nu ben ik benieuwd of de download snelheid 100Mb vanaf Ziggo is, of dat er ergens een oude kabel zit die ervoor zorgt dat ik exact die 100Mbit haal.

Niet dat ik iets te klagen heb hoor :) Ik kom van 40/3 en betaal voor 90/9, maar krijg 100/..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Kabelmodems doen niet aan “trainen”. En hoezo krijg je 100? 10,8MB/s is 86,4Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

hcQd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:30:
Kabelmodems doen niet aan “trainen”. En hoezo krijg je 100? 10,8MB/s is 86,4Mb/s.
Dat vermoeden had ik al :) Ik weet niet of het exact 100 is maar die 10,8MB/s is Usenet SSL encrypt verkeer; dan kon je toch op meer dan 90?

Edit: ik zie net dat het erg afhankelijk is van de protocollen, maar het gemiddeld maar 2% is. Forget I asked :+

[ Voor 14% gewijzigd door zAo op 11-11-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
zAo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:48:
[...]
Dat vermoeden had ik al :) Ik weet niet of het exact 100 is maar die 10,8MB/s is Usenet SSL encrypt verkeer; dan kon je toch op meer dan 90?
[knip]
Als je je volle 90Mbit zou kunnen halen dan zou je snelheid 11.25MB/sec zijn, je moet rekenen met de factor 8 niet 10.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Sinds vanmorgen staat me beeld te shaken en te stuiteren van digitale tv, zie wel dat er vannacht aan interactieve tv is gewerkt (midden Limburg), maar dat zou opgelost zijn, haperingen in het geluid enz.

Nu heb ik de powerswitch achter op me decoder al eens even uit gehad en weer opgestart, maar blijft hetzelfde, nu lees ik van die andere waardes hierboven, maar alle zenders zijn er gewoon tis net of er een soort van lag op zit, terwijl een ping -t een mooie stabiele verbinding laat zien op me pc, hoe kan me decoder/ tv verbinding resetten?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Laatst online: 20-07 21:27
Waar gaan alle tweakers eigenlijk naartoe die in Twente wonen en moeten overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bekijk \[Caiway/Cogas] Glasvezel in Twente eens ;)

De enige andere opties zijn adsl (of vdsl indien aanwezig), satellietinternet en internet via mobiel netwerk indien dekking aanwezig.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 11-11-2014 16:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Laatst online: 21-08 11:25
Ik kreeg net deze mail.

Geachte heer Bakker,

Onlangs hebben wij onze klanten in een aantal gemeenten in Twente laten weten dat kabelbeheerder Cogas de overeenkomst met Ziggo per 1 januari 2015 beëindigt. Dit betekent dat wij genoodzaakt zijn om onze dienstverlening in die plaatsen te stoppen. Dit vinden wij erg vervelend.

Voor u verandert er niets.
Voor uw abonnement bij Ziggo heeft het besluit van Cogas gelukkig geen gevolgen. Waar u woont is Cogas niet verantwoordelijk voor de kabel, maar mogelijk alleen de leverancier voor energie. Voor u verandert er daarom niets. Ziggo blijft uw vertrouwde aanbieder van internet, televisie en telefonie. U kunt dan ook ongestoord blijven genieten van snel en betrouwbaar internet, televisie in de hoogste kwaliteit, een uitgebreid aanbod aan films en series, bellen via vast en mobiel en meer dan 1,2 miljoen WifiSpots.

Wij hopen dat we u met dit bericht gerust hebben gesteld. Voor u is overstappen niet nodig. Mocht u toch vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Bel gratis 1200 vanaf uw mobiele of vaste telefoonlijn van Ziggo of 0900 - 1884 (normaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Harry de Haas
Directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:09
Ook gekregen, ben wel benieuwd of dit een landelijk mailtje was of regio gebonden. Woon namelijk niet eens in Twente maar nog wel in het Oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Laatst online: 11-09 13:05
icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:17:
Apart vanmorgen stopte opeens ons ssid met uitzenden, het generieke ziggo signaal is nog wel aanwezig maar het eigen netwerk niet.
Heeft iemand meer dat al gehad :? (Betreft een ubee.)
Opnieuw opstarten haalt niets uit.
Dit heb ik ook af en toe weleens. Bij mij is het meestal na een herstart wel opgelost.

Daarnaast "stopt" internet er eens in de zoveel weken mee (wel verbinding via wifi of kabel, maar kan niet op internet), na een herstart van het modem is het dan weer opgelost. Weet niet of meer mensen hier last van hebben? Mijn vroegere ADSL routers kon ik rebooten via een cronjob op mijn NAS, weet niet of dit bij het Ziggo modem ook mogelijk is? Iemand hiermee bezig geweest?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenvdnberg op 12-11-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Laatst online: 21-08 11:25
Nielson schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:16:
Ook gekregen, ben wel benieuwd of dit een landelijk mailtje was of regio gebonden. Woon namelijk niet eens in Twente maar nog wel in het Oosten.
Ik woon in Hardenberg. En blijkbaar dus gewoon op Ziggo gebied gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
jeroenvdnberg schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:18:
[...]

Dit heb ik ook af en toe weleens. Bij mij is het meestal na een herstart wel opgelost.

Daarnaast "stopt" internet er eens in de zoveel weken mee (wel verbinding via wifi of kabel, maar kan niet op internet), na een herstart van het modem is het dan weer opgelost. Weet niet of meer mensen hier last van hebben? Mijn vroegere ADSL routers kon ik rebooten via een cronjob op mijn NAS, weet niet of dit bij het Ziggo modem ook mogelijk is? Iemand hiermee bezig geweest?
Gewoon het ding in bridge laten zetten en een fatsoenlijke router kopen. Hoef je ook niet van die rare truuks toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:22
Chris89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:34:
Net was ik even me aop goed vast zetten in de meterkast. Nu kreeg ik lichte schokjes door de metalen delen, klopt dit of is de aop verkeerd aangesloten?
job schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:49:
[...]

Zou niet mogen dat er spanning via je coax het huis binnenkomt. Zeker weten dat het daar naar binnenkomt?

Anyway, aarden van het aop doe je aan het aardpunt in je meterkast, dus aan hetzelfde punt waaraan je gasleiding, waterleiding en meterkast is geaard.

edit: het kan zijn dat jij nog in een regio ligt waar aarden via de waterleiding nog mag. Dan kan je het aop aarden aan de waterleiding. Langzamerhand wordt de waterleiding (en gasleiding) vervangen door kunststof en dan is een eigen aardpen verplicht.
Ondertussen weer tijd gehad om even te kijken naar de situatie. We aarden hier nog op de waterleiding.
Alleen heb het kabeltje wat normaal bij de aop zit niet heb ik niet meer... Kan ik een normale aardedraad die gebruikt word voor elektra gebruiken? Of zijn deze te dik?

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb momenteel internet bij Tele2. 20Mbit down en daar blijft in de praktijk zo'n 11Mbit van over. Vrij ruk dus. Ik zit te denken aan een overstap naar Ziggo al gaan we dan wel wat meer betalen. Ik wil dan gaan voor Z2 90/9. Ik woon in Groningen. Ik vroeg me af of er mensen zijn in Groningen met hetzelfde abonnement en ben benieuwd naar hun ervaringen.
  • Haal je die 90Mbit?
  • En hoeveel blijft er over met wifi, gebruikmakend van het standaard Ubee/Cisco modem?
  • Is 1 van de 2 modems beter dan de andere? (Kan ik hier rekening mee houden tijdens het aanvragen.)
Bij voorbaat dank! d:)b

Edit
Als ik kijk bij: Speedtest resultaten Groningen per provider dan valt het nogal op dat Ziggo gemiddeld 14mbit levert voor een prijs van gemiddeld 67 euro. Dit kan toch bijna niet kloppen? :/

[ Voor 23% gewijzigd door power_user op 14-11-2014 00:01 ]

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik woon niet in Groningen, maar kan wel wat algemene antwoorden op je vragen geven.

*Haal je die 90Mbit?
Antwoord: Ja, vrijwel altijd. Er zijn in dit topic ook maar bar weinig mensen die hun snelheid niet halen (brakke aansluitingen en WiFi niet meegerekend).

*En hoeveel blijft er over met wifi, gebruikmakend van het standaard Ubee/Cisco modem?
Als je huis betonnen muren/vloeren heeft: niks buiten de kamer waar het modem in staat. Anders is het bereik buiten de kamer waar het modem staat op zijn best "matig" te noemen. Je gaat waarschijnlijk wel een extra accesspoint willen hebben. Tenzij je je Ziggo modem heel gunstig kunt plaatsen en geen last hebt van al te veel betonnen obstakels in huis. Gewoon naast het modem zittend in vol bereik moet die 90 Mbit wel prima mogelijk zijn naar mijn ervaring.

*Is 1 van de 2 modems beter dan de andere? (Kan ik hier rekening mee houden tijdens het aanvragen.)
Nee, voor zover ik weet niet. Beide hebben hun voors en tegens. Het schijnt dat er laatst een firmware-update voor de Cisco kwam die de USB-poort activeerde (te gebruiken als hele trage fileserver met USB schijf) maar ik weet niet zeker of dat in dezelfde firmware update zat die weer is teruggeroepen, dus 't zou kunnen zijn dat dit verschil alweer teniet is gedaan. In ieder geval hebben beide modems in gelijke mate last van eventuele storingen en opmerkelijk slecht WiFi-bereik.

EDIT: Om nog even terug te komen op je speedtest verhaal: waar je je niet in moet vergissen is dat zo'n speedtest alle brakheid die mensen in hun thuisnetwerk hebben meerekent. Wij weten wel hoe 't moet, maar de gemiddelde "Hé, grappig, laat ik eens kijken hoe snel dit gaat"-speedtester haalt het gemiddelde aardig onderuit. Een aantal maanden geleden waren ze daar op TV (ik dacht bij Kassa) ook in gestonken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 14-11-2014 01:07 . Reden: Toevoeging speedtests ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 20:24
power_user schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:24:
Ik heb momenteel internet bij Tele2. 20Mbit down en daar blijft in de praktijk zo'n 11Mbit van over. Vrij ruk dus. Ik zit te denken aan een overstap naar Ziggo al gaan we dan wel wat meer betalen. Ik wil dan gaan voor Z2 90/9. Ik woon in Groningen. Ik vroeg me af of er mensen zijn in Groningen met hetzelfde abonnement en ben benieuwd naar hun ervaringen.

Edit
Ziggo gemiddeld 14mbit levert voor een prijs van gemiddeld 67 euro. Dit kan toch bijna niet kloppen? :/
Nee, maar je haalt bit en byte door elkaar. Gemiddeld 14 MB/sec voor 65 euro klopt aardig, want dat heb ik nu ook (Alles in een extra).

Ik woon in Groningen en vorig jaar had ik nog alles-in-een plus, qua snelheid is dat hetzelfde wat jij nu wilt dus. De opgegeven snelheid klopt aardig in mijn ervaring, in principe mag je rekenen op een download snelheid tussen de 81-90 Mb/sec. Is de afwijking meer dan 10% dan klopt er iets niet en kun je dat laten onderzoeken, eventueel met hulp van een monteur. Ik heb het nu wel over situaties waarin jouw eigen bekabeling perfect is (KabelKeur en bij voorkeur geen troep van de bouwmarkt) en binnen het ziggo netwerk. Als je iets van de andere kant van de wereld wilt downloaden wat bovendien al 5 jaar oud is en je dan de snelheid niet haalt, tja, daar kan ziggo ook niks aan doen.

De modem krijg je in bruikleen maar je kunt geen merk/type kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:35
Haal je die 90Mbit?
En hoeveel blijft er over met wifi, gebruikmakend van het standaard Ubee/Cisco modem?
Met kabel wel maar wifi is helemaal afhankelijk van modem/router en de hoeveelheid muren er tussen zit.

Is 1 van de 2 modems beter dan de andere? (Kan ik hier rekening mee houden tijdens het aanvragen.)
Kun je niet kiezen maar als ik was zou zelf een router halen en de modem in bridge mode laten zetten, is een stuk stabieler.
Pagina: 1 ... 101 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]