Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peunage schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:21:
Hoe goed/handig werkt google now eigenlijk hier in Nederland? Ik kan me voorstellen dat niet alles werkt zoals in de VS, maar vinden jullie het een handige functie?
Als het in Nederland zou werken zoals het in de VS zou werken, zou ik het zeker gebruiken. Ik vind het geeneens erg om in het Engels te praten, maar sommige dingen zoals "stuur SMS naar Greetje Grachtenberg" of "navigeer naar 's Gravenhage" zijn dan niet echt te doen. Ik betwijfel dat zelfs als hij het verstaat, hij dan ook weet waar straten en steden liggen als je 'm niet op Nederlands zet.

Heb een aantal testjes gedaan met gewoon dingen googlen als "how fast runs a tiger", of "set alarm in 10 minutes`, `what´s the weather like` en `what are pizza places near me`. Dat ging prima, hij kon mijn brakke Engels accent gewoon verstaan. Jammer dat hij niet echt verstand had van Pizza in Nederland, naast een paar Domino´s. Leuk dat hij rechtstreeks antwoord geeft bij vragen als `how fast runs a tiger`. Had nog ietsje beter gekund (Siri bijvoorbeeld begrijpt sommige vragen beter en kan wat directer antwoord geven ipv te gaan googlen), maar is zeker bruikbaar. Van die cards weet ik nog niet zoveel, en hoe dat werkt in Nederland. Ben er wel benieuwd naar, of dat echt handig is in dagelijks gebruik. Op zich wil ik wel het weer weten voordat ik naar werk/school ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
beeman schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:55:
Google Now stond al uit, heb wel wat andere dingen uitgezet zoals Wifi, haptic feedback, scherm op de laagste brightness gezet, background data en alle Location toegang uit... Daarna weer helemaal opgeladen en zit nu na 4 uur 41 op 96%, dat lijkt er meer op dus!

Ben wel erg benieuwd of ik met 4.2.2 de telefoon wat minder hoef te beperken :)
En je gebruikt gewoon de stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Pino112 schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:26:
[...]

En je gebruikt gewoon de stock firmware?
Yep. Toen ik hem vrijdag opgehaald heb kwam er direct een melding voor 4.2.1 in beeld, en die heb ik meteen geïnstalleerd, ik weet dus niet of het met 4.2.0 vergelijkbaar is.

Ik ben overigens zeker niet vies van een custom rom (een van de redenen voor de aanschaf van deze zeer hackbare telefoon) alleen ik ga overmorgen een weekje weg en heb dan geen computer bij de hand om eventueel dingen te herinstalleren of fixen, dus dat wordt waarschijnlijk na de vakantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:18:
[...]
Heb een aantal testjes gedaan met gewoon dingen googlen als "how fast runs a tiger", of "set alarm in 10 minutes`, `what´s the weather like` en `what are pizza places near me`. Dat ging prima, hij kon mijn brakke Engels accent gewoon verstaan. Jammer dat hij niet echt verstand had van Pizza in Nederland, naast een paar Domino´s.
In Google voice search of echt Google Now? Want bij dat eerste kun je prima Nederlands praten, 95% van de gesproken zoekopdrachten voert hij zonder problemen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
  • Laatst online: 02-07-2022
Batterystatus is nu echt prima btw Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HNJqs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 23:48
Kijk wel uit met screenprotectors! De meeste (goedkope) hebben geen uitbesparing voor de sensor links boven. En daar krijg je storingen door, bijv. zoals ik dat na het bellen het scherm op zwart springt en je geen toetsen meer kan bedienen! Verder top toestel, batterijduur is niet zo slecht als men bij de tests doet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:55:
[...]

In Google voice search of echt Google Now? Want bij dat eerste kun je prima Nederlands praten, 95% van de gesproken zoekopdrachten voert hij zonder problemen uit :)
Google Now is niet echt een app, en er wordt dus geen ondsrscheid gemaakt tussen die twee. Het werkt wel in NL, maar dan werken andere zaken weer niet, en ik ben er nog niet achter hoe je snel van nl naar eng kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:12
Hier een screen van mijn batterij gebruik, aangezien mensen dat leuk vinden om te zien ;). 90 minuten scherm tijd, snacht's zet ik hem in vliegtuigmode. Ik post nu een plaatje omdat ik nu weer moet ontwikkelen en hem dus aan de usb moet hangen.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/261jga1.png

p.s Zoals jullie zien ben ik niet een intensieve gebruiker ;)

Edit: Als ik toch wat minpunten moet noemen:
1: Volume knop zit redelijk los
2: Aan/Uit knop kraakt beetje (knoppen hadden beter gekund gewoon)

[ Voor 29% gewijzigd door jostefa op 25-12-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
jostefa schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:15:

Edit: Als ik toch wat minpunten moet noemen:
1: Volume knop zit redelijk los
2: Aan/Uit knop kraakt beetje (knoppen hadden beter gekund gewoon)
Heb ik totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Pino112 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:21:
[...]

Heb ik totaal geen last van.
Ook totaal geen last van de knoppen. Ze zitten vast en kraken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

Convoy

g44p

Yoshi schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:49:
[...]

Ook totaal geen last van de knoppen. Ze zitten vast en kraken niet...
Same here, rock solid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:04
Het is "interessant" om ook de screen time te posten ;)

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 16-09 19:12
Ik heb het er bijgezet 90 minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Nu de telefoon een paar dagen in gebruik, lekker snel! 8)
En het meest relaxte, zonder te overdrijven: Als ik GPS aanzet heeft hij binnen 2 tellen de exacte GPS-locatie. _/-\o_ Dat is een enorme verbetering ten opzichte van de locatie-bepaling van de HTC Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nexus heeft ook redelijk krakende volume en powerknoppen. Niks ernstigs maar het voelt een beetje goedkoop aan. Batterij is matog, 4u 4min van de lader en nu op 33%... Weet niet precies waar dit aan ligt, heb Google Now uitgezet. Heb hem wel redelijk intensief gebruikt trouwnes. (Minecraft gespeeld e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:02:
Batterij is matog, 4u 4min van de lader en nu op 33%... Weet niet precies waar dit aan ligt, heb Google Now uitgezet. Heb hem wel redelijk intensief gebruikt trouwnes. (Minecraft gespeeld e.d.).
De afgelopen dagen was hij ook heel snel leeg. Maar vandaag valt het heel goed mee!
Hij is op dit moment 14h van de lader en ik heb nog 23%. Daarbij heb ik wat spelletjes gespeeld, gewoon mail sync en sms verkeer, en een 2tal uur in de auto met Waze op. Dat vind ik al bij al nog wel meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

Welke koptelefoon gebruiken jullie allemaal, en is deze dan alleen voor geluid of ook voor spraak?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
bartaa schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:17:
Welke koptelefoon gebruiken jullie allemaal, en is deze dan alleen voor geluid of ook voor spraak?
Geen koptelefoon maar oortjes.
Ik had eerst mijn standaard Samsung-inears, maar die werkten niet meer goed omdat die aansluiting anders is, denk door de microfoon.
Gebruik nu Awei-inears uit China, werken perfect.

Zie onderstaande foto voor het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EJyav.jpg?1
(Samsung boven, Awei onderste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Die Awei's heb ik ook. Fijne oortjes en prima geluid, zeker voor dat bedrag.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 16-09 16:13
Even off-topic... Welke Awei's zijn dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
stijnos1991 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 07:54:
Even off-topic... Welke Awei's zijn dat precies?
AWEI ES800M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:17
Mijn Nexus 4 lijkt last te hebben van een probleem wat wel meer mensen hebben, onverklaarbare wakelocks op de kernel waardoor de telefoon niet in deep sleep gaat en de batterij dus behoorlijk snel leegloopt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/os1TT.png?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ep2l7.png?1
En dit met een schermtijd van in totaal 25 minuten. Ik heb alle syncs (e-mail, Twitter, Facebook, etc.) al op een lange interval gezet, dit maakt helemaal niks uit. Het uitzetten van cell broadcast en de locatiemeldingen van Google Maps maken ook geen verschil.
Zijn hier nog andere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Mauritzzz schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:13:
Mijn Nexus 4 lijkt last te hebben van een probleem wat wel meer mensen hebben, onverklaarbare wakelocks op de kernel waardoor de telefoon niet in deep sleep gaat en de batterij dus behoorlijk snel leegloopt:
[afbeelding]

[afbeelding]
En dit met een schermtijd van in totaal 25 minuten. Ik heb alle syncs (e-mail, Twitter, Facebook, etc.) al op een lange interval gezet, dit maakt helemaal niks uit. Het uitzetten van cell broadcast en de locatiemeldingen van Google Maps maken ook geen verschil.
Zijn hier nog andere mensen met dit probleem?
Is een bekend probleem wat gaat worden opgelost in update 4.2.2 volgens google, is ook al eerder vermeld in dit topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Convoy schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:56:
[...]

Is een bekend probleem wat gaat worden opgelost in update 4.2.2 volgens google, is ook al eerder vermeld in dit topic 8)
Dat ze er dan maar snel mee komen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 21:23
Convoy schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:56:
[...]

Gaf je inderdaad al eerder aan in dit topic. Maar, zonder vervelend te doen, heb je daar een bron van? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk... Kon dit in jouw vorige link ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

FabianNL schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:35:
[...]

Gaf je inderdaad al eerder aan in dit topic. Maar, zonder vervelend te doen, heb je daar een bron van? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk... Kon dit in jouw vorige link ook niet vinden.
U vraagt, wij draaien :)

- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2037440
- http://productforums.goog...!topic/mobile/jO65dcM7J2Y
- http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik ga zo snel mogelijk mijn xperia play vervangen door zo'n mooie N4 na het lezen van dit forum (en wat reviews natuurlijk :P ). Weet iemand trouwens of de nexus' accu al beter meegaat na de laatste updates? Want reviews hadden het over dat die maar 6 uur meegaat met browsen, dit leek me persoonlijk bijna onmogelijk met een 2100mAH accu...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

RoofTurkey schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:00:
Ik ga zo snel mogelijk mijn xperia play vervangen door zo'n mooie N4 na het lezen van dit forum (en wat reviews natuurlijk :P ). Weet iemand trouwens of de nexus' accu al beter meegaat na de laatste updates? Want reviews hadden het over dat die maar 6 uur meegaat met browsen, dit leek me persoonlijk bijna onmogelijk met een 2100mAH accu...
Ik zou zeggen lees dit topic eens goed door en de post van je bovenbuurman :+

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik heb allesziens totaal geen last van mijn accuduur. Niet iedereen heeft het probleem dus.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:52

ralfbosz

xm create bosz -c

mngm schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:51:
Ik heb allesziens totaal geen last van mijn accuduur. Niet iedereen heeft het probleem dus.
Op WiFi is mijn batterijduur echt ideaaaal, met 3G gaat het wat sneller. Maar meeste plekken waar ik 'lang' zit heeft WiFi :).

rm -r *

Verwijderd

Hier is ook de batterijduur prima!
50% is ongeveer 2h30 screen-on.
5 uur en een beetje moet makkelijk haalbaar zijn! De batterij zal ook nog wel verbeteren door nieuwe software.

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:17
Afgelopen nacht heb ik de telefoon maar eens in airplane mode gezet, hierdoor namen de kernel wakelocks af van 50% naar 6% en is de telefoon ongeveer de hele nacht netjes in deep sleep gegaan. Hierdoor heeft de telefoon slechts 1% accu gebruikt in plaats van de 20-25% die er normaal 's nachts afghaan. Mijn vermoeden is dat de telefoonradio z'n wakelock niet/veel te laat vrijgeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Mauritzzz op 27-12-2012 10:51 ]

• FabianNL
  • Laatst online: 21:23
Dankje, maar ook helaas hierbij geen enkele officiële bevestigingen, behalve verwachtingen. Al ga ik er inderdaad ook wel vanuit dat Google het een en ander gaat oplossen met batterij verbruik hoor.
In ieder geval positief dat er software matig sowieso al een hoop verbeterd kan gaan worden, beloofd alleen maar veel goeds voor de toekomst :)

• Pino112
Mauritzzz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:51:
Afgelopen nacht heb ik de telefoon maar eens in airplane mode gezet, hierdoor namen de kernel wakelocks af van 50% naar 6% en is de telefoon ongeveer de hele nacht netjes in deep sleep gegaan. Hierdoor heeft de telefoon slechts 1% accu gebruikt in plaats van de 20-25% die er normaal 's nachts afghaan. Mijn vermoeden is dat de telefoonradio z'n wakelock niet/veel te laat vrijgeeft.
20-25 is wel heel veel ja.
Ik ben vannacht gaan slapen rond 2u met accu op 100%, en iets voor 8u stond ie op 92%. Gewoon zonder airplanemode aan.
Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.patrickwobben.nl/images/nexus4/2012-12-27%2007.49.54.png

[ Voor 6% gewijzigd door Pino112 op 27-12-2012 10:59 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:18

WoutF

Hoofdredacteur
Pino112 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:58:
[...]

Ik ben vannacht gaan slapen rond 2u met accu op 100%, en iets voor 8u stond ie op 92%. Gewoon zonder airplanemode aan.
Screenshot:

[afbeelding]
Maar wel met wifi aan ;) Probleem zit 'em dus in het gsm/3g-deel van de telefoon.

• Pino112
WoutF schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:10:
[...]

Maar wel met wifi aan ;) Probleem zit 'em dus in het gsm/3g-deel van de telefoon.
Mjah, maar dat had ie er niet bij staan.

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 10:34
Bij mij blijft het signaalsterkte dingetje ( :+ ) rechtsboven de hele tijd grijs..
Heb al verschillende keren het mobiel netwerk ingesteld maar het blijft grijs. Iemand een idee?

Kan trouwens wel gewoon bellen/sms/mobiel internetten.

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Gouwden schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:41:
Bij mij blijft het signaalsterkte dingetje ( :+ ) rechtsboven de hele tijd grijs..
Heb al verschillende keren het mobiel netwerk ingesteld maar het blijft grijs. Iemand een idee?

Kan trouwens wel gewoon bellen/sms/mobiel internetten.
Heeft volgens mij te maken met google services....
Doet Gmail e.d. het?

• Yoshi|IA2
Pino112 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:58:
[...]

Screenshot:

[afbeelding]
Het lijkt wel of hij elke dag een beetje langer meegaat!
Hij is nu 15h geleden van de lader gehaald en ik heb nu nog 39% over.

Ik zet hem 's nachts wel nog in airplane mode, maar ik zet hem met Battery Widget Reborn op nachtmodus. Dan staat alles uit behalve het gsm netwerk, en ben ik dus nog altijd bereikbaar.

• Pino112
Yoshi schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:50:
[...]

Het lijkt wel of hij elke dag een beetje langer meegaat!
Hij is nu 15h geleden van de lader gehaald en ik heb nu nog 39% over.

Ik zet hem 's nachts wel nog in airplane mode, maar ik zet hem met Battery Widget Reborn op nachtmodus. Dan staat alles uit behalve het gsm netwerk, en ben ik dus nog altijd bereikbaar.
Hoelang is je screen-on time?

Ik zit nu 21.75u op de accu met nog 27% over. 2u schermgebruik. Ben er tov mijn SGS echt heel tevreden over. Die laadde ik standaard elke avond/nacht op, maar dat hoeft nu dus nog niet eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Pino112 op 27-12-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Bij mij gaat de batterij ook erg snel leeg. Met 2 uur screen on is m'n batterij na iets meer dan 16 uur leeg. Dit met wifi aan. Grootverbruiker bij mij is phone met 43% en keep awake van 15 uur.

PS hoe maak je een screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

WildeBeestje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:28:
Bij mij gaat de batterij ook erg snel leeg. Met 2 uur screen on is m'n batterij na iets meer dan 16 uur leeg. Dit met wifi aan. Grootverbruiker bij mij is phone met 43% en keep awake van 15 uur.

PS hoe maak je een screenshot
"If you’re using Android 4.0 or later, this is easy. Just press and hold the Volume Down and Power buttons at the same time. You’ll see an animation on the screen, indicating that the screenshot was saved. Android will save the screenshot to your Gallery. Launch the Gallery app and tap Screenshots to view and share your screenshots."

had je zelf ook kunnen vinden lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
Pino112 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:54:
[...]

Hoelang is je screen-on time?

Ik zit nu 21.75u op de accu met nog 27% over. 2u schermgebruik. Ben er tov mijn SGS echt heel tevreden over. Die laadde ik standaard elke avond/nacht op, maar dat hoeft nu dus nog niet eens.
Screen on time is 1h 16m
De grootste verbruiker is Android OS met een keep awake time van 3h 39m.

Na 23h zit ik nu op 26%.

[ Voor 21% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 28-12-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen met slechte batterijduur: Check je wakelocks met bijvoorbeeld BetterBatteryStats http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809 via dat topic kunnen ze je met heel veel wakelocks verder helpen. Hier in het topic plaatsen met onze ervaren tweakers kan ook natuurlijk :+
Verder de standaard dingen tegen een slechte batterijduur: De officiële Facebook app is de slechtse app uit de geschiedenis van slechste apps voor je batterij. Gebruik je browser of bijvoorbeeld Google Play: Friendcaster for Facebook#?t=W251bGwsMSwxLDEsInVrLmNvLnNlbmFiLmJsdWVOb3RpZnlGcmVlIl0.
Ook je brightness zo laag mogelijk zetten helpt erg veel, maar je kunt ook bijvoorbeeld deze app proberen Google Play: Lux Auto Brightness#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS52aXRvLmx1eCJd ik ben zelf ook van plan deze app te kopen omdat ik er op de iPhone mooie dingen mee heb gezien.
Verder alle synchronisatie dingen zo lang mogelijk. Een custom rom proberen kan ook helpen, zelf heb ik de stockrom 10 minuten aangehad en ben toen geswitched naar Cyanogenmod 10.1 , ik haal met Gmail op push, hele dag internet aan, Whatsapp, Twitter op push,Friendcaster op push, autobrightness en wat spelletjes makkelijk de 4 uur en gisteren zelfs de 4h30. Voor hulp met custom roms kun je in het topic terecht voor de Nexus: [Google Nexus 4 - LG Nexus] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Lux Auto Brightness lijkt mij onnodig.... auto-brightness is volgens mij een standaard feature op elke moderne telefoon. Bovendien gaat de brightness niet verder omlaag maar komt er eerder een donkere laag over het beeld. De app kán dus meer energie vreten dan dat hij bespaard. (in mijn beleving)
Bij Amoled schermen kan dit nog wel interessant zijn omdat daar het "wit" echt meer energie verbruikt maar bij LCD is dit niet het geval.

Ik heb gisteren het probleem gehad dat mijn toestel niet in Deep Sleep meer ging..... Erg batterij onvriendelijk natuurlijk en na wat uitzoek werk bleek Widgetlocker de boosdoener te zijn ...
ik kreeg bijna non stop "sns_perioidic_wakelock" en "sns_async_ev_wakelock" meldingen als ik in BBS keek.

In mijn beleving is dan ook de grootste besparing te halen in het verwijderen van slecht functionerende apps en hiermee de onnodige wakelocks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter03
  • Laatst online: 19-08-2024
Offtopic, dus weg.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip.

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al aardig wat reviews gelezen, maar waar ik toch echt benieuwd naar ben: hoe bevalt de Nexus 4 na een aantal weken?

Toen ik mijn Nexus S voor het eerst kreeg, had ik een totaal andere ervaring dan een maand later, en nu, 2 jaar later, heb ik weer een totaal andere ervaring. De ervaring die ik nu heb is minder relevant, omdat de meeste mensen (waaronder ik dus) toch na 2 jaar een nieuwe smartphone kopen, maar de ervaring na een maand is wel belangrijk.

Dus, wat viel je op na een paar weken gebruik? Wat verraste je? Wat miste je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:00:
Ik heb al aardig wat reviews gelezen, maar waar ik toch echt benieuwd naar ben: hoe bevalt de Nexus 4 na een aantal weken?

Toen ik mijn Nexus S voor het eerst kreeg, had ik een totaal andere ervaring dan een maand later, en nu, 2 jaar later, heb ik weer een totaal andere ervaring. De ervaring die ik nu heb is minder relevant, omdat de meeste mensen (waaronder ik dus) toch na 2 jaar een nieuwe smartphone kopen, maar de ervaring na een maand is wel belangrijk.

Dus, wat viel je op na een paar weken gebruik? Wat verraste je? Wat miste je?
De snelheid valt me enorm op, nog steeds binnen 2 seconden na het aanzetten van GPS een lock op je locatie. Verder gaan normaal trage apps ook aanzienelijk sneller. Verder gaat een batterij makkelijk een dag mee, maar zit dan wel veel op WiFi ipv 3G, maar speel dan ook weer veel spelletjes. Al met al tevreden over de accu-duur in ieder geval.

Wat ik vervelend vind zit in de nieuwe software van google: ze hebben de volume van ringtone en meldingen aan elkaar gekoppeld, dus ze moeten op dezelfde setting staan, terwijl ik op sommige momenten geen geluid voor meldingen wil maar wel voor bellen, hier zijn moeilijke truukjes voor om met geluidprofielen die specifiek voor elke app de meldingen op de silent ringtone zetten en op die manier dit simuleren, maar naar mijn mening is dit een vervelend besluit van google :( Maar dit is natuurlijk verder niet echt gerelateerd aan de nexus, puur aan de nieuwe android.

[ Voor 6% gewijzigd door Sanny1987 op 28-12-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanny1987 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:58:
[...]

De pre-order prijs op de website is 395, maar kan best zijn dat ze los in de winkel duurder zijn dan via de website bestellen en dan ophalen..
maakte een kleine fout het was saturn iv mediamarkt waar ze hem nu los verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Ik heb hem bijna een week nu, en ben nog niet naar school geweest, dus megauitgebreid testen heb ik nog niet. Accu valt me reuze mee. Bij mn SGS had ik GPS altijd uit staan omdat dat toch accu zoog en niet werkte, maar dat heb ik nu gewoon aanstaan. Werkt perfect. Android 4 en CM10 kende ik al van mn SGS dus dat werkt ook al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm zondag besteld bij Saturn en vandaag al op kunnen halen, joepieeee!

De eerste indruk is hier erg goed, alles draait heel wat soepeler dan m'n vorige toestel en eindelijk Android 4.x. Zo maar eens verder uitzoeken met 't een en ander.

Heeft iemand enig idee wanneer die Wireless Charging Orb gereleased wordt, of waar een andere draadloze oplader aangeschaft kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Pino en Sanny!

Dat vindt ik het vervelende van de batterij duur van smartphones. Als je boos op een forum meldt dat je batterij nog geeneens een dag mee gaat, wordt je raar aangekeken als je zegt dat je wel alle features zoals GPS en 3G gebruikt. Ik wil die features ook gewoon gebruiken!

En ik snap wel, je moet ook een beetje handig ermee omgaan. Als je dan toch in de buurt van Wi-Fi zit, gebruik het dan ook. Ook vindt ik het niet raar dat de batterij duur niet erg lang is. Ja, vroeger gingen mobieltjes veel langer mee, maar wat had je dan verwacht met al die features, 4 CPU cores en een reusachtig scherm?

In ieder geval vind ik dat geen reden om GPS en andere features de hele tijd uit te schakelen. Ik hoop dat ik met de N4, als ik er een beetje handig mee om ga, het toch een dag kan volhouden. Elke nacht opladen vind ik niet erg, maar hij moet de avond wel redden.

Totdat er een nieuwe technologie komt verwacht ik geen baanbrekende dingen in de batterij wereld. De iPhone mag het dan wel iets langer volhouden dan andere smartphones, maar of-ie het nou 12u of 16u volhoudt zal mij een worst wezen. Een echte verandering zou een batterij zijn die het een week volhoudt met hetzelfde gebruik, of zelfs een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:59:
Dankje Pino en Sanny!

Dat vindt ik het vervelende van de batterij duur van smartphones. Als je boos op een forum meldt dat je batterij nog geeneens een dag mee gaat, wordt je raar aangekeken als je zegt dat je wel alle features zoals GPS en 3G gebruikt. Ik wil die features ook gewoon gebruiken!

En ik snap wel, je moet ook een beetje handig ermee omgaan. Als je dan toch in de buurt van Wi-Fi zit, gebruik het dan ook. Ook vindt ik het niet raar dat de batterij duur niet erg lang is. Ja, vroeger gingen mobieltjes veel langer mee, maar wat had je dan verwacht met al die features, 4 CPU cores en een reusachtig scherm?

In ieder geval vind ik dat geen reden om GPS en andere features de hele tijd uit te schakelen. Ik hoop dat ik met de N4, als ik er een beetje handig mee om ga, het toch een dag kan volhouden. Elke nacht opladen vind ik niet erg, maar hij moet de avond wel redden.

Totdat er een nieuwe technologie komt verwacht ik geen baanbrekende dingen in de batterij wereld. De iPhone mag het dan wel iets langer volhouden dan andere smartphones, maar of-ie het nou 12u of 16u volhoudt zal mij een worst wezen. Een echte verandering zou een batterij zijn die het een week volhoudt met hetzelfde gebruik, of zelfs een maand.
Grotendeels mee eens. Met programma's zoals Tasker kun je wel dynamisch energieverslindende zaken aan- en uit zetten, als je b.v. op bepaalde locaties bent en zo. Dat kan heel handig zijn en zo werken dat je er geen last van hebt.

GPS gaat trouwens alleen aan als je het nodig hebt, normaliter, dus dat inperken loont waarschijnlijk niet zo.

Wat betreft het energiegebruik van de Iphone: de Nokia 3310 gebruikte ook heel weinig energie met zijn kleine schermpje, dus wat had je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Vandaag ook de telefoon opgehaald in Duitsland!
Waarschijnlijk is het niet mogelijk, maar kan er een extra bladzijde worden toegevoegd aan je achtergrond of moet je dan een andere launcher gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:11:
[...]

Grotendeels mee eens. Met programma's zoals Tasker kun je wel dynamisch energieverslindende zaken aan- en uit zetten, als je b.v. op bepaalde locaties bent en zo. Dat kan heel handig zijn en zo werken dat je er geen last van hebt.

GPS gaat trouwens alleen aan als je het nodig hebt, normaliter, dus dat inperken loont waarschijnlijk niet zo.

Wat betreft het energiegebruik van de Iphone: de Nokia 3310 gebruikte ook heel weinig energie met zijn kleine schermpje, dus wat had je verwacht?
Klopt, als je er even voor gaat zitten dan kan je heel veel voor elkaar krijgen met Tasker. Fantastische app.

De iPhone 5 heeft helemaal niet zo'n klein scherm meer, en de rest van de hardware is net zo goed als andere smartphones. Het punt van oude mobieltjes zoals de 3310 had ik al gemaakt, maar hiermee kan je de iPhone niet vergelijken. In ieder geval vindt ik die extra uurtjes batterij die je met de iPhone krijgt het niet waard. Het zijn geen verschillen waar je iets mee kan. Of je smartphone het nou 1 dag of anderhalve dag vol houdt, je zult 'm toch in de nacht moeten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

T homass schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:47:
Vandaag ook de telefoon opgehaald in Duitsland!
Waarschijnlijk is het niet mogelijk, maar kan er een extra bladzijde worden toegevoegd aan je achtergrond of moet je dan een andere launcher gebruiken?
Apex of Nova launcher kunnen dat bv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:14
Sinds vorige week ook een trotse eigenaar, maar ik vrees dat mijn display een beetje kapot is... Hij oogt groenig. Als ik bijvoorbeeld vanuit de linker onderhoek kijk is alles groen, vanuit de rechter onderhoek is alles blauwig. De kijkhoeken trekken dus werkelijk nergens op !

Nu heb ik hem geroot en ben ik met zo'n programma aan de slag gegaan waarmee je de kleurwaarden van je LCD aanpast. Dat werkt redelijk goed, al zijn de grijswaarden bij elke mogelijke instelling om van te huilen. Als ik bijvoorbeeld Display Tester (in de Play Store te vinden) gebruik en de gamma waarden controleer, dan lijkt de achtergrond waar de grijze balken opstaan bijna groen.

Had ook al gelezen dat de lijm nog zou moeten opdrogen, maar dan zou het toch langs elke kijkhoek wat verkleurd moeten zijn?

Heeft nog iemand hier last van?
Vrees dat ik hem terug ga moeten doen, maar hoe lang kan ik dan nog wachten op een nieuw toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:18

WoutF

Hoofdredacteur
Ponzi schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:35:
Sinds vorige week ook een trotse eigenaar, maar ik vrees dat mijn display een beetje kapot is... Hij oogt groenig. Als ik bijvoorbeeld vanuit de linker onderhoek kijk is alles groen, vanuit de rechter onderhoek is alles blauwig. De kijkhoeken trekken dus werkelijk nergens op !
Dit is geen defect maar een bekend fenomeen bij ips-schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
WoutF schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:43:
[...]

Dit is geen defect maar een bekend fenomeen bij ips-schermen.
Bedankt ! Vind het toch maar vreemd, naast mijn Desire S en Galaxy Tab 10.1v lijkt het scherm van de Nexus 4 veel te groenig. Grijs trekt werkelijk nergens naar. Nog maar een beetje prullen met de kleurwaarden dan ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb mn nexus 4 in Hong Kong gekocht. Ongeveer 400 euro. Ze liggen hier sinds een week gewoon in de winkel.

Ervaringen tot nu toe:
  • Ontzettend snel
  • Scherp en kraakhelder scherm. Ik vind de kleur juist erg goed.
  • Ben verliefd op het design.
  • Bouw kwaliteit is super.
  • 4,7 inch is wel een beetje wennen. (had hiervoor een desire)
  • Touchscreen werkt op de een of andere manier beter dan ik gewend ben op mn nexus 7 of HTC Desire. Is nauwkeuriger.
  • Speaker kwaliteit is niet erg goed.
Van de batterij duur kan ik nog niet zoveel zeggen. Daarvoor moet ik hem wat langer en intensiever gebruiken. Heb er wel een mobiele oplader bij gekregen van 1900mah. Dat lijkt wel prima te werken.

Edit:
Camera nu ook wat beter kunnen testen. Deze valt me toch wat tegen. Zeker in een wat donkere omgeving zit er veel ruis in de foto's. Het is bovendien al snel te donker voor de camera. In lichte omstandigheden is de kwaliteit beter, maar niet indrukwekkend.

[ Voor 20% gewijzigd door Zewatanejo op 30-12-2012 00:43 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
  • Laatst online: 16-09 10:34
Die speaker achterop is inderdaad echt ruk. Ook als je de telefoon gewoon plat op tafel legt hoor je bijna niks meer van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zewatanejo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:21:
Ik heb mn nexus 4 in Hong Kong gekocht. Ongeveer 400 euro. Ze liggen hier sinds een week gewoon in de winkel.

Ervaringen tot nu toe:
  • Ontzettend snel
  • Scherp en kraakhelder scherm. Ik vind de kleur juist erg goed.
  • Ben verliefd op het design.
  • Bouw kwaliteit is super.
  • 4,7 inch is wel een beetje wennen. (had hiervoor een desire)
  • Touchscreen werkt op de een of andere manier beter dan ik gewend ben op mn nexus 7 of HTC Desire. Is nauwkeuriger.
  • Speaker kwaliteit is niet erg goed.
Van de batterij duur kan ik nog niet zoveel zeggen. Daarvoor moet ik hem wat langer en intensiever gebruiken. Heb er wel een mobiele oplader bij gekregen van 1900mah. Dat lijkt wel prima te werken.
Ik kan dit als Nexus 4 fanboy zijnde beamen ;)
Ik vind het scherm inderdaad ook erg fijn, vooral omdat ik van een SII kom met Super Amoled Plus scherm dacht ik dat de kleuren misschien te saai zouden zijn.

BREAKING:
Voor de mensen met de msm_hsic_wakelock waar tot op heden niks aan te doen was is er inmiddels een kernel die de officiële fix van Qualcomm erin heeft zitten nl. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002782
Verder bevalt de kernel me al tijden heel erg goed.

/ja eigenlijk hoort dit in het custom rom topic maar daar is het te rustig :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Hoe zit het met gesprekstijd van de Nexus 4? Ik lees overal over de schermtijd, maar wordt niks wijzer hoe lang je er nu echt mee kan bellen (want tja, daar gebruik ik hem ook best veel voor.... 1,5 a 2 uur per dag)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Inderdaad offtopic ;)

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Zoals in de topicwaarschuwing ook staat is dit topic niet bedoeld voor prijsinformatie en/of levertijden.
Het topic daarvoor is wegens het herhaaldelijk overtreden van de modbreaks gesloten. Volgend jaar gaan we weer eens kijken of het topic weer normaal open kan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Dit topic is voor het bespreken van ervaringen met en discussie over de Nexus 4 (de topictitel verklapt het al een beetje). Verdere discussie over dit soort dingen horen thuis in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, dit topic is voor het toestel zelf.

[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Discussie over moderatie hoort in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile,niet hier.

[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 30-12-2012 12:02 ]

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

Knip

Ik heb zelf de hoop ook binnen afzienbare tijd een nexus 4 te kunnen halen, maar wat ik me afvraag is wat mensen nog daadwerkelijk merken van thermal throttling. Toen ik dat destijds las in de verschillende reviews was dat wel een beetje een domper, maar is het bij echt gebruik überbaupt merkbaar of een probleem?

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 30-12-2012 12:02 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Termy schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:20:
Lijkt me niet zo vreemd dat Tweakers aan de goede kant van de wet wil blijven. Wat precies het probleem was weet ik niet maar ga er maar gerust van uit dat iets dergelijks de reden was.

Ik heb zelf de hoop ook binnen afzienbare tijd een nexus 4 te kunnen halen, maar wat ik me afvraag is wat mensen nog daadwerkelijk merken van thermal throttling. Toen ik dat destijds las in de verschillende reviews was dat wel een beetje een domper, maar is het bij echt gebruik überbaupt merkbaar of een probleem?
Ik heb er nog helemaal niks van gemerkt. Nu ben ik ook geen hardcore gamer op een telefoon (geen joypad, geen gevoel een beetje) en lijkt me dit het enigste moment dat je er iets van kan merken.
De thermal throttling discussie is ook alleen maar ontstaan doordat dit tijdens benchmarking de kop op deed steken. Nu heb ik tijdens het typen van dit berichtje weer eens een Antutu benchmark gedraaid en mijn score is 18363. (custom rom paranoid android en geen kernel aanpassingen) Echter ben ik van mening dat het vooral belangrijk is dat het toestel vloeiend en snel aanvoelt (en dat doet ie) ipv dat het hoog scoort in benchmarks.

Kortom thermal throttling geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
Ik ga mijn Nexus spijtig genoeg terug moeten doen... Het scherm trekt echt nergens op. Grijs blijft maar groen, en het gewent niet omdat al mijn andere apparaten wel juiste kleurgamma's hebben. :(

Eens uitzoeken hoe de garantie bij de MM in Aken werkt.

Edit: volgens het kleine garantiebonnetje in het doosje moet ik bij de verkoper zijn, dus dat wordt nog eens een tripje naar Duitsland. Naar de MM in België gaan zal wel niet lukken zeker?

[ Voor 27% gewijzigd door Ponzi op 29-12-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vburen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46

Vburen

<omdat het kan>

Ponzi schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:42:
Eens uitzoeken hoe de garantie bij de MM in Aken werkt.

Edit: volgens het kleine garantiebonnetje in het doosje moet ik bij de verkoper zijn, dus dat wordt nog eens een tripje naar Duitsland. Naar de MM in België gaan zal wel niet lukken zeker?
Garanties gaan bij de MM per land dus België en/of Nederland zal hem niet worden. Je mag wel in een andere MM in Duitsland zelf terecht.
Over de garantie; 2 jaar reparatiegarantie en 14 dagen omruil/geld retour garantie, ze zullen wel niet een nieuwe voor je hebben dus als je echt een nexus wilt is reparatie waarschijnlijk het snelst (maar dan moet je weer naar Duitsland en miss is hij tzt ook hier leverbaar)

Discussie over moderatie hoort in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile,niet hier.

[ Voor 62% gewijzigd door janvanduschoten op 30-12-2012 12:04 ]

<omdat het kan>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Vburen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:00:
[...]
ze zullen wel niet een nieuwe voor je hebben dus als je echt een nexus wilt is reparatie waarschijnlijk het snelst (maar dan moet je weer naar Duitsland en miss is hij tzt ook hier leverbaar)
Sinds een week na release is de mijne ter vervanging weg. Nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 14:43
Bwlian schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:26:
[...]

Sinds een week na release is de mijne ter vervanging weg. Nog niks ontvangen.
Opgestuurd? Langsgebracht? (Of had je hem niet in een Duitse MM gehaald?).

Toch vraag ik me af waarom je niet naar LG Nederland zou kunnen bellen, en op basis van je IMEI code garantie zou kunnen claimen bij de maker van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Cyclonist schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:52:
[...]

Opgestuurd? Langsgebracht? (Of had je hem niet in een Duitse MM gehaald?).

Toch vraag ik me af waarom je niet naar LG Nederland zou kunnen bellen, en op basis van je IMEI code garantie zou kunnen claimen bij de maker van het product.
Omdat het ding officieel niet in Nederland verkocht wordt? Dus het zal sowieso naar het buitenland moeten en LG gaat je daar dus niet mee helpen.

En je garantie gaat eigenlijk via de verkopende partij, niet direct via de fabrikant.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 29-12-2012 23:56 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Precies. Moest dus naar Google Duitsland, wat eigenlijk niet kan van buiten Duitsland dus via de eBayer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
Vburen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:00:
[...]

Garanties gaan bij de MM per land dus België en/of Nederland zal hem niet worden. Je mag wel in een andere MM in Duitsland zelf terecht.
Over de garantie; 2 jaar reparatiegarantie en 14 dagen omruil/geld retour garantie, ze zullen wel niet een nieuwe voor je hebben dus als je echt een nexus wilt is reparatie waarschijnlijk het snelst (maar dan moet je weer naar Duitsland en miss is hij tzt ook hier leverbaar)
Bedankt, dacht wel zoiets ! 14 dagen omruil garantie? Dan moet ik volgende week maar eens langsgaan, valt er nog net binnen dan... Hopelijk hebben ze een nieuwe batch binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:13
Ponzi schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:52:
[...]

Bedankt, dacht wel zoiets ! 14 dagen omruil garantie? Dan moet ik volgende week maar eens langsgaan, valt er nog net binnen dan... Hopelijk hebben ze een nieuwe batch binnen.
Ik denk dat ze geen toestellen binnen zullen hebben. En moest dat toch zo zijn gaan die toestellen tog naar de pre-orders?

Volgens dit doc zijn er echt nog een pak mensen hier op Tweakers dat hun toestel nog moeten ontvangen.
https://docs.google.com/s...X21sWVMtWGhuM1JFNUE#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Discussie over moderatie hoort in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet hier.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 30-12-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Discussie over moderatie hoort in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet hier.

[ Voor 73% gewijzigd door janvanduschoten op 30-12-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
We kunnen ook gewoon via de comment in dat doc bestand over de levertijden hebben.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Hahn schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:55:
[...]

Omdat het ding officieel niet in Nederland verkocht wordt? Dus het zal sowieso naar het buitenland moeten en LG gaat je daar dus niet mee helpen.

En je garantie gaat eigenlijk via de verkopende partij, niet direct via de fabrikant.
Ik heb dat met me Nexus S anders mee gemaakt hoor, dus misschien zou je is kunnen bellen met LG. Nexus S in de US gekocht, hier problemen met het scherm, Samsung gebeld en hij werd gewoon gerepareerd. Was hem wel wat langer kwijt omdat ze het scherm moesten bestellen (hij was hier nog niet uit).

Moraal van het verhaal, bel is met LG, dan weet je het zeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Peter_Aragorn schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:52:
Ja gaat die ooit weer open?! Zo achterlijk dat die dichtgegooid is.
Het is in de groep gegooid:
janvanduschoten in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

[ Voor 3% gewijzigd door Pino112 op 30-12-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Heeft er iemand ervaring met het draadloos opladen van de N4? Zoja, welke lader gebruik je?

Deze vraag hoort thuis (en wordt daar ook al besproken ;) ) in Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus, niet hier. Dit topic is voor het toestel zelf.

[ Voor 51% gewijzigd door janvanduschoten op 30-12-2012 12:09 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 22:43

Rick-Jan

always connected

zo, gistermiddag de nexus opgehaald. wat een verbetering t.o.v. de galaxy nexus! vooral het scherm en de snelheid zijn echte verbeteringen.

@pino mijn oude samsung oortjes werken prima met de nexus 4!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Rick-Jan schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:10:
zo, gistermiddag de nexus opgehaald. wat een verbetering t.o.v. de galaxy nexus! vooral het scherm en de snelheid zijn echte verbeteringen.

@pino mijn oude samsung oortjes werken prima met de nexus 4!
Raar. Heb je dezelfde aansluiting als op mijn foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
Meer mensen op Vodafone netwerk met data problemen? Bij gebruik van WIFI geen probleem, maar bij gebruik van de data verbinding valt de verbinding om de zoveel minuten even uit. Met als gevolg dat kwartier later op eens bijvoorbeeld 20 WhatsApp berichten tegelijk binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 22:43

Rick-Jan

always connected

Pino112 schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:27:
[...]

Raar. Heb je dezelfde aansluiting als op mijn foto?
precies dezelfde inderdaad! met die 3 inkepingen om zo maar te zeggen.

@roy ik had wel aan het begin toen ik net mn 3g had ingesteld dat het leek dat hij verbinding had, maar geen pagina wil laden, even verversen en het werkte weer. (KPN)

[ Voor 25% gewijzigd door Rick-Jan op 30-12-2012 13:02 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Sinds donderdag ook mijn Nexus 4 binnen. Opgehaald bij MM Huckelhoven in Duitsland.
Het is echt een enorme verbetering ten opzichte van mijn SGS. Ik zit wel echter met een probleem.
i.v.m mijn SGS lijkt het wel alsof de Nexus 4 soms drukken niet registreert. Ik heb met de zoekfunctie hier al 2 posts daarover gevonden en ook op XDA zijn er een hoop mensen die er last van hebben.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1995775
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40445

heeft iemand anders hier ook last van?
Het lijkt namelijk een software bug te zijn want met oudere firmware/drivers voor het touchscreen zouden
mensen op XDA al verbetering zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

Gohan040 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:41:
[...]

Ik heb er nog helemaal niks van gemerkt. Nu ben ik ook geen hardcore gamer op een telefoon (geen joypad, geen gevoel een beetje) en lijkt me dit het enigste moment dat je er iets van kan merken.
De thermal throttling discussie is ook alleen maar ontstaan doordat dit tijdens benchmarking de kop op deed steken. Nu heb ik tijdens het typen van dit berichtje weer eens een Antutu benchmark gedraaid en mijn score is 18363. (custom rom paranoid android en geen kernel aanpassingen) Echter ben ik van mening dat het vooral belangrijk is dat het toestel vloeiend en snel aanvoelt (en dat doet ie) ipv dat het hoog scoort in benchmarks.

Kortom thermal throttling geen problemen mee...
Ok, klinkt goed. Bedankt :). Echt gamen op een telefoon doe ik ook niet, tenminste niet erg lang achterelkaar. Dat komt voornamelijk doordat ik dan steeds zit met hoeveel accu ik nog over heb om de dag nog mee door te komen :|.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Rick-Jan schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:02:
[...]

precies dezelfde inderdaad! met die 3 inkepingen om zo maar te zeggen.
Heel raar. Als ik ze er in doe gaat ie meteen flippen omdat ie denkt dat ik iets in wil spreken voor Google Search..
Maar goed, ik heb andere oortjes nu en die doen het wel :)
Razer schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:33:
Meer mensen op Vodafone netwerk met data problemen? Bij gebruik van WIFI geen probleem, maar bij gebruik van de data verbinding valt de verbinding om de zoveel minuten even uit. Met als gevolg dat kwartier later op eens bijvoorbeeld 20 WhatsApp berichten tegelijk binnen komen.
Ik heb ook Vodafone maar geen problemen met 3G-gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
TheCeet schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat ze geen toestellen binnen zullen hebben. En moest dat toch zo zijn gaan die toestellen tog naar de pre-orders?

Volgens dit doc zijn er echt nog een pak mensen hier op Tweakers dat hun toestel nog moeten ontvangen.
https://docs.google.com/s...X21sWVMtWGhuM1JFNUE#gid=0
Geen idee of ze eerst hun omruilgarantie doen en dan de pre-orders... Heb zelf ook nog twee pre-orders lopen bij de MM in Aken van 15 november trouwens. ;)

Heb een mailtje gestuurd en ga eventueel deze week wel eens langs, dus dan zien we wel en laat ik hier zeker iets weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsleeuw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 06:47
Weet iemand hoe ik op een eenvoudige manier in één keer alle draaiende apps kan afsluiten. (bij SGS3 zit een extra knop bij het vensteroverzicht)

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:10
thijsleeuw schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:16:
Weet iemand hoe ik op een eenvoudige manier in één keer alle draaiende apps kan afsluiten. (bij SGS3 zit een extra knop bij het vensteroverzicht)
dat zit niet standaard in JB/vanilla android. Er zijn wel custom roms die dit toevoegen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:13
Zou dit ook niet werken als je ZD-box hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:10
daarmee kan je alleen een widget plaatsen die hetzelfde doet, maar daadwerkelijk een knop toevoegen in het recent apps overzicht is een heel ander verhaal, hiervoor moet de interface aangepast worden op systeem/OS niveau. dat krijg je met een app niet voor elkaar, alleen een MOD of custom rom

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb na de kerstdagen drie daagjes met vrienden zitten LANnen en daarbij eens besloten om te kijken wat mijn Nexus 4 kan halen qua accuduur tijdens zo'n periode van licht gebruik.

Hij heeft veel op standby op de voet van mijn monitor gelegen. Maar ik heb hem niet speciaal ontzien, als ik hem nodig had is hij gebruik. Ging ik naar het toilet dan ging de Nexus 4 mee zodat ik wat te lezen had op de pot. Verder is er een paar keer mee gebeld, elke dag een aantal GTalk berichten met mijn vriendin, hij is een keer gedemo'd aan een maat en voor het slapen gaan lurk ik vaak nog even over het web of in een 9gag app. Verder stond sync gewoon aan en hing hij bijna de hele dag aan WiFi.
In de nacht schakel ik de volgende items altijd uit: WiFi, Sync, Mobile Data
Geen Airplane mode, want wel nog verbinding over 3G met het mobiele netwerk. Ik kan in de nacht zo enkel gebeld worden en SMS berichten ontvangen. Hetzelfde deed ik bij mijn Desire Z voorheen.

En dan gaat de Nexus 4 toch best lang mee:
Nexus 4 accuduur licht gebruik
Ik ben erg te spreken over het idle verbruik van mijn Nexus 4, dat is erg laag als hij aan WiFi hangt en dat is bij mij meestal het geval. In mijn "slaapstand" verlies is doorgaans maar 1% over een nacht.
Zit je op 3G dan zie je wel dat er meer energie nodig is om die verbinding in stand te houden. Excessief is het echter niet, en mogelijk wordt dat nog iets beter naarmate de tijd vordert en de software beter wordt.
Zet je echter de quad-core CPU en/of GPU aan het werk, dan gaat het vlot :P

Mocht je hem puur als telefoon gebruiken dan is langer zeker haalbaar. Maar daar heb je natuurlijk geen Nexus 4 voor ;)

Normaliter laad ik hem echter dagelijks ergens aan op. Niet altijd volledig overigens, maar ik ben nog niet zonder sap komen te zitten en kom prima een hele dag door.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 02-01-2013 00:08 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Nice, dat ziet er goed uit.

Gewoon stock firmware neem ik aan?
Snachts idd maar heel weinig, maar daarna in een korte tijd relatief veel verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ultraman

Ik heb vandaag geleerd dat de grootste battery drain de mobile network signal is. Zolang je goed bereikt hebt (= groen), dan zal de batterij niet of nauwelijks omlaag gaan in slaapstand. Hoe slechter je bereik, hoe meer batterij het kost. Dat zie je ook aan de vlakke stukken in de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:48:
[...]

Klopt, als je er even voor gaat zitten dan kan je heel veel voor elkaar krijgen met Tasker. Fantastische app.

De iPhone 5 heeft helemaal niet zo'n klein scherm meer, en de rest van de hardware is net zo goed als andere smartphones. Het punt van oude mobieltjes zoals de 3310 had ik al gemaakt, maar hiermee kan je de iPhone niet vergelijken. In ieder geval vindt ik die extra uurtjes batterij die je met de iPhone krijgt het niet waard. Het zijn geen verschillen waar je iets mee kan. Of je smartphone het nou 1 dag of anderhalve dag vol houdt, je zult 'm toch in de nacht moeten opladen.
Ja okee, ik overdreef natuurlijk een beetje. Kon niet laten Apple beetje te bashen. Maar serieus, 4.7 inch tegen 4.0 inch betekent wel ongeveer 38 % meer schermoppervlak, en het scherm vreet de meeste energie...
Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]