Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 16:52

[Google Nexus 4 - LG Nexus] Rooten & Custom ROM's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Noe1i.png

Inhoudsopgave

Disclaimer
Inleiding
Unlocken & Rooten
Inleiding
Driver installatie
USB-foutopsporing inschakelen
Fastboot modus
Toolkit opties
Custom ROM's installeren
Inleiding
Backup maken
ROM downloaden
ROM installeren
Officiële ROM herstellen
Gerelateerde topics
Changelog

Disclaimer

Het unlocken, rooten en flashen van custom ROM's is geheel voor eigen risico. Lees je goed in, voordat je aan deze processen begint.

Inleiding

Dit topic is bedoeld om elkaar op de hoogte te houden van de laatste custom ROM's. Daarnaast kunnen hier vragen gesteld worden met betrekking tot het unlocken van de bootloader, het rooten van het apparaat en het installeren van custom ROM's.
Voordat je een vraag stelt, wordt er van je verwacht dat je deze topic start doorneemt en op internet zoekt om je probleem op te lossen.

Unlocken & Rooten

Inleiding
Om custom ROM's te kunnen flashen dient allereerst de bootloader van de Nexus 4 geunlocked worden. Vervolgens dient een custom recovery geïnstalleerd te worden.

Om bovenstaande te bereiken kan gebruik gemaakt worden van de 'SkipSoft Unified Android Toolkit', welke ontwikkeld is door Mark Skippen. Hier vind je de officiële website.

Door een donatie te doen aan Mark Skippen, worden extra opties vrijgegeven in de Toolkit, waaronder een auto update functie. Hierdoor ben je altijd verzekerd van de nieuwste versie van de Toolkit. Ben je geen donateur, dan kan het een tijdje duren voordat de nieuwste versie van de Toolkit voor jou beschikbaar komt. Een donatie kan gedaan worden via optie 25 in de Toolkit, via de mail ontvang je een activatie code van Mark Skippen, welke je in de Toolkit dient in te voeren.

Driver installatie
Allereerst dien je de Toolkit te downloaden en te installeren. Een download link is te vinden op de officiële website.
Na het downloaden, installeer je de Toolkit, na de installatie start je de Toolkit op.
De standaard installatie locatie is 'C:\Unified_Android_ToolKit'. Door in deze map 'Toolkit.exe' te openen wordt de Toolkit opgestart.
Voordat je één van de opties van de Toolkit gaat gebruiken dien je de drivers te installeren, zie optie 1 in de Toolkit. Tijdens de driver installatie dient de telefoon NIET aangesloten te zijn.
Om te controleren of de drivers juist geïnstalleerd zijn, sluit je je telefoon aan en refresh je de Toolkit via optie 25. Zijn de drivers juist geïnstalleerd dan zie je onder 'ADB MODE' de serial van je telefoon staan.
Is dit niet het geval verwijder dan de drivers en installeer deze opnieuw.

Problemen onder Windows 8.1
Wordt je telefoon niet herkend en werk je met Windows 8? Voer dan de volgende stappen uit:
  1. Open de Charms bar door met je muis naar de rechteronderhoek van het scherm te gaan.
  2. Ga naar Instellingen en vervolgens naar Pc-instellingen wijzigen
  3. Klik op bijwerken en herstellen
  4. Klik op systeemherstel
  5. Klik onderaan op nu opnieuw opstarten
  6. Kies voor Problemen oplossen, vervolgens voor geavanceerde opties
  7. Klik nu op opstartinstellingen en daarna op opnieuw opstarten
  8. Wacht tot de PC opnieuw opstart in een blauw scherm in dit blauwe scherm druk je op F7
  9. De PC start nu verder op, eenmaal in Windows start je de Toolkit op en installeer je de drivers opnieuw
USB-foutopsporing inschakelen
USB-foutopsporing moet op je telefoon ingeschakeld worden om bepaalde functies in de Toolkit te kunnen gebruiken. Om deze optie in te schakelen voer je de volgende stappen uit:
  1. Ga naar Instellingen en klik op Over de telefoon
  2. Klik 7 keer op 'Build-nummer', totdat aangegeven wordt dat de opties voor ontwikkelaars zijn vrijgegeven.
  3. Ga nu naar Instellingen en klik op Opties voor ontwikkelaars
  4. Vink hier USB-foutopsporing aan
Fastboot modus
Wanneer je telefoon uit staat is het mogelijk om je telefoon op te starten in fastboot modus. Vanuit deze modus kan je de recovery modus bereiken door met de volume toetsen te scrollen naar Recovery mode, en deze keuze vervolgens te bevestigen met de power knop.
De telefoon dient ook in fastboot modus staan om alle opties van de Toolkit te kunnen gebruiken.
Druk Volume Down + Power gelijktijdig in, totdat je telefoon één keer trilt. Nu start je telefoon op in de fastboot modus.

Toolkit opties
Je kan er voor kiezen om alle stappen om je telefoon volledig te ontgrendelen/rooten één voor één uit te voeren. Echter, het meest eenvoudige is om de 1-CLICK FOR ALL optie te gebruiken. Deze voert onderstaande stappen achtereenvolgens uit en zorgt er voor dat je binnen no-time je telefoon compleet geunlocked hebt.
  • Bootloader Unlocken
  • Custom recovery installeren
  • Recovery restore bestanden hernoemen
  • Root toegang verlenen
De Toolkit houdt je tijdens het proces op de hoogte van de taken welke uitgevoerd worden. Tevens zal de Toolkit je af en toe vragen om bepaalde handelingen uit te voeren, zodat de Toolkit alle taken succesvol kan uitvoeren.

Deze YouTube video laat stap voor stap zien hoe de 1-CLICK FOR ALL methode werkt.

Custom ROM's installeren

Inleiding
Nadat je bootloader unlocked is en je een custom recovery geïnstalleerd hebt is het mogelijk om een custom ROM te installeren.
Eén van de meest bekende custom ROM's is CyanogenMod.
Om deze ROM te installeren voer je de stappen uit, welke onder de kopjes Backup maken, ROM downloaden en ROM installeren zijn uitgewerkt.

In het Nexus 4 gedeelte op het XDA Forum kunnen diverse andere custom ROM's gevonden worden.

Backup maken
Voordat je een nieuwe ROM installeert is het slim om een backup te maken van je huidige configuratie.

Titanium Backup
Met Titanium Backup is het mogelijk om een backup te maken van al je apps en instellingen.
Bij het terugzetten van de backup kan onder andere aangegeven worden welke apps en instellingen wel óf niet hersteld moeten worden, en of apps hersteld moeten worden met of zonder data.
Naast het maken van backups, kan dit programma ook apps 'freezen'. Doormiddel van 'freezen' wordt een app ontoegankelijk gemaakt voor het Android OS zonder de app te verwijderen.
Titanium Backup vereist root toegang om zijn werk te kunnen doen.

ClockworkMod Recovery
In ClockworkMod Recovery kan een volledige systeem backup gemaakt worden. Bij het herstellen van deze backup wordt je telefoon compleet hersteld naar de staat waarin deze verkeerde op het moment van het maken van de backup.
Voer de volgende stappen uit om een complete systeem backup te maken:
  1. Herstart je telefoon in recovery modus
  2. Klik op Backup and Restore
  3. Klik op Backup
ROM downloaden
CyanogenMod is voor de Nexus 4 hier te downloaden. Daarnaast dient een Gapps package gedownload te worden, om alle standaard Google apps te installeren. Dit package kan hier gedownload worden.

ROM installeren
Na het downloaden van de bestanden plaats je deze op je telefoon.
Voer nu de volgende stappen uit:
  1. Herstart de telefoon in recovery modus
  2. Klik op wipe data/factory reset
  3. Klik op wipe cache partition
    Op dit moment is alle data van je telefoon verwijderd. Alle bestanden zoals foto's en video's blijven wél behouden!
  4. Klik op install zip from sdcard
  5. Klik op choose zip from sdcard
  6. Zoek hier het CyanogenMod .zip bestand op en klik deze aan
  7. Kies nu voor Yes
    De ROM wordt geïnstalleerd
  8. Na installatie van CyanogenMod zoek je op dezelfde wijze het Gapps package op, installeer deze op dezelfde wijze.
CyanogenMod is nu succesvol geïnstalleerd, je kan je telefoon herstarten!

Heb je al een custom ROM geïnstalleerd en wil je enkel een update van dezelfde ROM installeren, dan is het meestal niet nodig om de stappen 2 en 3 uit bovenstaande lijst uit te voeren. Zodoende worden alle geïnstalleerde apps en instellingen niet verwijderd, maar wordt enkel de ROM update geïnstalleerd.

Officiële ROM herstellen

Om de officiële ROM te herstellen, root toegang ongedaan te maken en de custom recovery te verwijderen kan ook gebruik gemaakt worden van de Toolkit. Volg onderstaande stappen:
  1. Kies optie 9 in de Toolkit
  2. Kies vervolgens optie 1 om een officiële ROM te downloaden De officiële ROM wordt nu gedownload en automatisch in de juiste map gezet
  3. Kies na het downloaden opnieuw voor optie 9 en daarna voor optie 2 om de zojuist gedownloade ROM te installeren Alle data op je telefoon wordt gewist, inclusief de interne opslag ruimte
  4. Gebruik daarna optie 3 in de Toolkit om de bootloader opnieuw te vergrendelen
Je telefoon is nu succesvol hersteld naar de officiële ROM.

Gerelateerde links

[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie
[Google Nexus 4 - LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic
Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus
Nexus 4 xda developers

Changelog

• 22-12-2012 - Topic aangemaakt
  • 22-12-2012 - 'Officiële ROM herstellen' toegevoegd
  • 21-11-2013 - Aantal URL's en teksten aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door -EvoLution- op 21-11-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 23:41
Ziet er netjes uit!

Om de officiële rom te herstellen ( optie 9) en vele anderen andere opties:

[NEXUS 4 TOOLKIT V1.3.0] Drivers, Backup, Unlock, Root, Flash, Mods + MUCH MORE

De rom die in mijn ogen het meeste potentie heeft kwa ontwikkeling, vernieuwingen en mogelijkheden.

Paranoid Android

2 Veel gebruikte kernels:

[KERNEL][GPL] franco.Kernel

[Kernel] (version 001) Mako (UV Control/CPU/GPU OC/Optimized)

[ Voor 47% gewijzigd door Gohan040 op 22-12-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:12
Ik heb vanmiddag cyanogenmod geinstalleerd. Heb het gedaan doormiddel van install zip from sideload. Het werkt als volgt:
1: Download adt tools van google
2: Start cmd of terminal
3: Navigeer naar de map van adt tools waar adt instaat
4: Start telefoon op in recovery en selecteeer install zip from sideload
5: Typ in cmd: adb sideload <filename> of terminal: ./adb sideload <filename>
6: De file wordt nu naar je telefoon gestuurd en geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
De eerste keer dat ik mijn N4 opstartte herstelde hij alle apps die ik op mijn SGS ook had staan. Gebeurt dit elke keer als Android opnieuw wordt geinstalleerd of is dat alleen de eerste keer?

Zometeen maar eens rooten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Pino112 schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:03:
De eerste keer dat ik mijn N4 opstartte herstelde hij alle apps die ik op mijn SGS ook had staan. Gebeurt dit elke keer als Android opnieuw wordt geinstalleerd of is dat alleen de eerste keer?

Zometeen maar eens rooten dan.
Waarschijnlijk had je op je vorige telefoon ingesteld dat er automatisch een backup gemaakt wordt van apps naar je Google account. Deze apps worden dan inderdaad hersteld op je nieuwe telefoon. Tijdens de installatie wizard op je Nexus 4 heb je als het goed is de vraag gehad of je deze backup wil herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 14:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat -EvoLution- zegt klopt idd.

Hoewel hij bij mij mijn backup niet terug heeft gezet ondanks dat ik het wel aangevinkt had. Maar op zich vond ik dat niet zo erg, want ik had er toch iets teveel op staan. En welke apps ik had zie ik wel in mijn Play Story history, dus terugzetten is zo gepiept. :)

Rooten wacht ik hier nog even mee, maar dat ga ik in de toekomst zeker wel doen.
Ik heb er met mijn Desire Z ook veel profijt van gehad.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Ik zelf heb dat automatisch terugzetten afgekapt. Het is op zich wel handig maar de data van de apps zelf word niet terug gezet.... Voor mij persoonlijk heeft het dan weinig nut. Je moet tenslotte al je apps weer opnieuw instellen. Denk b.v. aan inlog namen, wachtwoorden , instellingen etc
Ik heb op mijn vorige toestel (sgs2) met titanium backup een update.zip gemaakt met daarin al mijn apps met data.
Die heb ik met cwm geflashed op mijn N4 (wel root en custom recovery nodig dus) en hierdoor heb ik alles er meteen weer goed op staan.

Heb het toestel overigens meteen unlocked, geroot en van paranoid android voorzien en toen dus alle apps terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderwufu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 08:11
Ik ben van plan een custom ROM erop te zetten, maar zie door de bomen het bos niet meer :P Welke ROM raden jullie aan, ik zoek er namelijk eentje met veel functies, maar die wel even snel of zelfs sneller draait op de Nexus 4.

Ik zit zelf te denken aan Paranoid Android en CM10.1 Nightlies, maar ik weet niet of de Nightlies stabiel genoeg zijn.

Welke ROMs raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Xanderwufu schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:41:
Ik ben van plan een custom ROM erop te zetten, maar zie door de bomen het bos niet meer :P Welke ROM raden jullie aan, ik zoek er namelijk eentje met veel functies, maar die wel even snel of zelfs sneller draait op de Nexus 4.

Ik zit zelf te denken aan Paranoid Android en CM10.1 Nightlies, maar ik weet niet of de Nightlies stabiel genoeg zijn.

Welke ROMs raden jullie aan?
Ja CM10 is gewoon de standaard versie met een aantal tweaks, niks speciaals nog. Gewoon installeren en dan kan je steeds updaten naar de nieuwe versie. Ik raad dus CM10 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
CM10 erop gezet, maar volgens mij werkt mijn LED-notificatiedingetje niet goed. Kan instellen wat ik wil maar hij pakt hem niet.
Verder bevalt ie tot nu toe wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderwufu
Pino112 schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:22:
CM10 erop gezet, maar volgens mij werkt mijn LED-notificatiedingetje niet goed. Kan instellen wat ik wil maar hij pakt hem niet.
Verder bevalt ie tot nu toe wel goed.
Notificatie LED werkte maar op bepaalde apps, althans bij de stock ROM die ik heb. Ik gebruik nu Light Flow Lite, maar dan nog werkt de LED niet voor alle apps :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Xanderwufu schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:00:
[...]

Notificatie LED werkte maar op bepaalde apps, althans bij de stock ROM die ik heb. Ik gebruik nu Light Flow Lite, maar dan nog werkt de LED niet voor alle apps :(
CM heeft de functionaliteit dat je per app de kleur en de lengte enz kan instellen. Als ik bijv WhatsApp op 'paars' zet moet ie dat doen, maar het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderwufu
Pino112 schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:16:
[...]

CM heeft de functionaliteit dat je per app de kleur en de lengte enz kan instellen. Als ik bijv WhatsApp op 'paars' zet moet ie dat doen, maar het werkt niet.
Wellicht dat het in Whatsapp zelf lukt, is namelijk een van de weinige apps waar je de notificatie LED kan aanzetten en de kleur kan kiezen.

Goed om te weten dat CM die functionaliteit heeft, binnenkort maar ff flashen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

Ik heb zelf gelijk CM10.1 met franco.kernel geflashed toen ik het toestel in de hand kreeg maar de performance is nog niet erg fantastisch, maar dit zou moeten zijn opgelost in nieuwe Franco versies. De batterijduur is wel uitstekend! Ik ben zelf erg benieuwd naar de ontwikkelingen van deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2061573 lijkt me erg veelbelovend voor in de toekomst.
Hebben jullie tussen roms en kernels al veel performance verschil gemerkt? Ik heb zelf 2 weken vakantie en zal uitgebreid gaan testen en vergelijken, ook denk ik dat ik net als voor de SII zelf wat performance dingen ga schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

Convoy

g44p

Anoniem: 378084 schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:50:
Ik heb zelf gelijk CM10.1 met franco.kernel geflashed toen ik het toestel in de hand kreeg maar de performance is nog niet erg fantastisch, maar dit zou moeten zijn opgelost in nieuwe Franco versies. De batterijduur is wel uitstekend! Ik ben zelf erg benieuwd naar de ontwikkelingen van deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2061573 lijkt me erg veelbelovend voor in de toekomst.
Hebben jullie tussen roms en kernels al veel performance verschil gemerkt? Ik heb zelf 2 weken vakantie en zal uitgebreid gaan testen en vergelijken, ook denk ik dat ik net als voor de SII zelf wat performance dingen ga schrijven.
Ik gebruik zelf atm de volgende setup en moet zeggen dat die combo me erg goed bevalt! :9

[DEVICE] LG Nexus 4 16GB
[ROM] cm-10.1-20121223-NIGHTLY-mako
[KERNEL] [GPL] franco.Kernel - r19
[RECOVERY] CWM v6.0.2.3

Hiervoor stond er [ROM][JB][4.2.1][Mako] MiNCO v6 (Minooch + Franco) [22.12.2012] op maar die vond ik juist bedroevend minder presteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Convoy schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik zelf atm de volgende setup en moet zeggen dat die combo me erg goed bevalt! :9

[DEVICE] LG Nexus 4 16GB
[ROM] cm-10.1-20121223-NIGHTLY-mako
[KERNEL] [GPL] franco.Kernel - r19
[RECOVERY] CWM v6.0.2.3

Hiervoor stond er [ROM][JB][4.2.1][Mako] MiNCO v6 (Minooch + Franco) [22.12.2012] op maar die vond ik juist bedroevend minder presteren....
Toch wel minder presteren? Performance bedoel je denk ik?
Op Minooch staat nog franco r.18 die beduidend minder was voor de performance.
Hier nightly 20 december en r.17, loopt niet erg lekker.
Toch maar nieuwe cm van vandaag gaan proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Anoniem: 378084 schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:44:
[...]

Toch wel minder presteren? Performance bedoel je denk ik?
Op Minooch staat nog franco r.18 die beduidend minder was voor de performance.
Hier nightly 20 december en r.17, loopt niet erg lekker.
Toch maar nieuwe cm van vandaag gaan proberen dan!
Daarmee bedoel ik idd de performance ;) De r19 kernel doet het hier ook beter dan voorgaande moet ik zeggen 8) Voelt allemaal wat vlotter aan voor mijn gevoel.

cm-10.1-20121223-NIGHTLY-mako.zip is de laatste zover ik kan zien, die van vandaag is er nog niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Convoy op 24-12-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Convoy schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:55:
[...]

Daarmee bedoel ik idd de performance ;) De r19 kernel doet het hier ook beter dan voorgaande moet ik zeggen 8) Voelt allemaal wat vlotter aan voor mijn gevoel.

cm-10.1-20121223-NIGHTLY-mako.zip is de laatste zover ik kan zien, die van vandaag is er nog niet ;)
Ja ik wacht in spanning op de nieuwe haha, ik vraag me wel af hoe snel ze de nightly's de rc status meegeven. Het werkt namelijk grotendeels al zonder problemen.
Wat is de N4 ook een toptoestel, hij is echt fenomenaal.
Even een off-topic aanrader voor iedereen: Google Play: Nexus 4 Stip live achtergrond#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbmRyb2lkd2FzYWJpLmxpdmV3YWxscGFwZXIubmV4dXNkb3QiXQ..
Ik ben verliefd op de achterkant en zo zie je hem altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372326

Anoniem: 378084 schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:09:
[...]
Even een off-topic aanrader voor iedereen: Google Play: Nexus 4 Stip live achtergrond#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbmRyb2lkd2FzYWJpLmxpdmV3YWxscGFwZXIubmV4dXNkb3QiXQ..
Ik ben verliefd op de achterkant en zo zie je hem altijd ;)
Waarschuwing: die wallpaper vreet door je batterij. Dat doen alle live wallpapers, maar deze vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372326 schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:48:
[...]

Waarschuwing: die wallpaper vreet door je batterij. Dat doen alle live wallpapers, maar deze vooral.
Tot nu toe valt het erg mee, ik haal gewoon de 5 uur screen-on.
Waarom vooral deze trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372326

Anoniem: 378084 schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:19:
[...]

Tot nu toe valt het erg mee, ik haal gewoon de 5 uur screen-on.
Waarom vooral deze trouwens?
Geen idee eigenlijk. Dat zijn mijn bevindingen, en ook die van anderen. Da's nog geen bewijs trouwens. Misschien valt het allemaal wel mee, maar in ieder geval zijn live wallpapers sowieso niet zo goed voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Is het echt een pre om een bijvoorbeeld de FRANCO KERNEL te installeren? Ik vraag mij altijd af waarom een custom kernel beter presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jostefa schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:00:
Is het echt een pre om een bijvoorbeeld de FRANCO KERNEL te installeren? Ik vraag mij altijd af waarom een custom kernel beter presteert?
Nee zeker niet, totdat de Franco kernel een Milestone/stable release bereikt is het compleet experimenteel.
Stock voldoet vaak prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002782

Mooie update van Franco.kernel met een officiële fix van Qualcomm voor de msm_hsic_wakelock erin, zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Convoy schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:11:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002782

Mooie update van Franco.kernel met een officiële fix van Qualcomm voor de msm_hsic_wakelock erin, zeker de moeite waard!
Ja draai de r22 nu ook!
Ben benieuwd of ik veel verschil zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Een tip voor de mensen die CM10.1 in combinatie met de laatste Gapps op hun Nexus 4 geïnstalleerd hebben.
De camera app welke bij CM10.1 geleverd is, wordt standaard overschreden met de officiële camera app welke in de Gapps package opgenomen is. Voordeel van deze officiële app is de mogelijkheid tot het maken van photospheres. Nadeel van deze officiële app is dat alle uitbreidingen welke door het CyanogenMOD team toegepast zijn niet beschikbaar zijn in de camera app.

Wil je deze extra functies toch tot je beschikking hebben en maakt het je niet uit dat je de photosphere functie mist, voer dan onderstaande stappen uit:
  1. Open de bestandsbeheerder
  2. Navigeer naar /system/addon.d
  3. Verwijder hier het bestandje '73-gapps-mako.sh'
  4. Flash nu een CyanogenMOD build
Na de herstart zal de CM10.1 camera app op je telefoon geïnstalleerd zijn.

Mocht je toch weer terug willen naar de officiële camera app, flash dan het Gapps package opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Ik ben overgestapt op MiNCO sinds vandaag het werkt beter dan cyanogon nightlies iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jostefa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:38:
Ik ben overgestapt op MiNCO sinds vandaag het werkt beter dan cyanogon nightlies iig
Op welke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Wat bedoel je op welke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ik denk dat hij bedoelt op welke manier de MiNCO ROM beter werkt dan de CM ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Laatst online: 10-06 09:06

C4D

Heb hier een probleem om in fastboot te komen.
Drivers zijn geïnstalleerd en via de toolkit is het geen probleem om in fastboot te komen.

Het wil echter niet lukken tijdens het opstarten van de N4 door pwr en volume ingedrukt te houden.
-telefoon staat uit
-USB kabel aangesloten
-PWR en Volume ingedrukt houden
-N4 boot, maar blijft opnieuw booten.
-Trackball/LED gaat rood branden gedurende het rebooten.

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

C4D schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:02:
Heb hier een probleem om in fastboot te komen.
Drivers zijn geïnstalleerd en via de toolkit is het geen probleem om in fastboot te komen.

Het wil echter niet lukken tijdens het opstarten van de N4 door pwr en volume ingedrukt te houden.
-telefoon staat uit
-USB kabel aangesloten
-PWR en Volume ingedrukt houden
-N4 boot, maar blijft opnieuw booten.
-Trackball/LED gaat rood branden gedurende het rebooten.
En zonder de usb-kabel? Zelfde probleem? Zodra telefoon boot\trilt de knoppen niet meer ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Convoy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:15:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt op welke manier de MiNCO ROM beter werkt dan de CM ROM.
Dit ja, wat ervaar jij als beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Laatst online: 10-06 09:06

C4D

Convoy schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:08:
[...]

En zonder de usb-kabel? Zelfde probleem? Zodra telefoon boot\trilt de knoppen niet meer ingedrukt houden.
Zonder had ik hetzelfde probleem. Inmiddels is het echter gelukt, ook al waren mijn stappen hetzelfde :S

N4 is geroot. De optie ''backup all installed apps'' van de toolkit was echter waardeloos. Tijdens restore liep hij vast op het programma ''Missedit.'' Blij dat syncen zijn werk goed heeft gedaan.

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Ik vraag me af als het volgende mogelijk is met mijn toekomstige nexus 4 én eventueel een custom rom.

Als ik met de auto rij zou ik graag twee applicaties tegelijk gebruiken:
* ICoyote (om lawaai te maken als er flitspalen staan)
* GoogleMaps navigation (om mijn weg te vinden).

Ze mogen alletwee tegelijk op het scherm staan, maar dat is niet nodig. ICoyote mag in de 'achtergrond' draaien, als er maar geluidjes uit komen.

Ik weet dat er voor Galaxy Note en S3 zoiets bestaat. Is dit mogelijk met paranoid android? (bijvoorbeeld).

Screenshots van gelukte configuraties zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493428

Ik draai ondertussen de Xylon rom met de laatste Franco kernel, batterijduur is vooral met de kernel flink verbeterd t.o.v. stock. Heb echter 1 opmerking over de rom, kleuren in de statusbar zijn aan te passen, maar de kleuren van de wifi/signaal icoontjes wijzigen niet ondanks dit wel in settings is aangegeven. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuuN..
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
*Gepost in verkeerd topic

[ Voor 81% gewijzigd door QuuN.. op 10-01-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-06 14:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

tixiv schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:09:
Ik vraag me af als het volgende mogelijk is met mijn toekomstige nexus 4 én eventueel een custom rom.

Ze mogen alletwee tegelijk op het scherm staan, maar dat is niet nodig. ICoyote mag in de 'achtergrond' draaien, als er maar geluidjes uit komen.

Ik weet dat er voor Galaxy Note en S3 zoiets bestaat. Is dit mogelijk met paranoid android? (bijvoorbeeld).

Alternatief: Waze
Die biedt zowel navigatie als flitspaal waarschuwingen. En het werkt ook nog best aardig, voor mij dan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
tixiv schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:09:

Dit heeft eigenlijk bar weinig met custom roms te maken want dit zou met elke rom en toestel moeten kunnen.

Ik gebruik eigenlijk altijd googlemaps icm met flitsmeister.
Flitsmeister geeft dan dmv een geluid en/of popup (popup verdwijnt weer automatisch) een melding van een flitser. Hier kan je best wel het een en ander naar smaak voor instellen. bv afstand tot flitser , soort geluid e.d.
Is het proberen zeker waard.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Zijn de roms voor de nexus al stabiel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
sjefke9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:50:
Zijn de roms voor de nexus al stabiel genoeg?
Ja , heb ze natuurlijk niet allemaal getest maar als je op zoek bent naar een stabiele rom dan zul je deze het eerste vinden bij een nexus toestel. Al is het alleen maar omdat alle bronnen open zijn voor de rom bakkers.
Dit was b.v bij een sgs2 niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Nee dat was met mijn vorige ook niet.
Duurde altijd heel lang voor dat ze stabiel waren.
Maar zitten er min punten aan die rom wat jij draait? Of dingen die nog niet helemaal soepel lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
sjefke9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:59:
Nee dat was met mijn vorige ook niet.
Duurde altijd heel lang voor dat ze stabiel waren.
Maar zitten er min punten aan die rom wat jij draait? Of dingen die nog niet helemaal soepel lopen?
Nee niet echt. Ik draai Paranoid Android en de enige te verbeteren puntjes zitten in de extra functionaliteit en niet in het normale gebruik zeg maar. Ik heb nog niet 1 keer een crash of vastloper gehad, batterij is perfect en ik draai momenteel gewoon de standaard kernel van google.

Deze rom word gewoon steeds beter in mijn beleving. Ik draaide hem al op mijn sgs2 en nu veel stabieler op mijn nexus 4 en 7. Nergens problemen mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Oke dan ga ik het vanavond eens proberen denk ik. Want de batterij duur is diep triest.
En qua prestatie? Snelheid oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
sjefke9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:09:
Oke dan ga ik het vanavond eens proberen denk ik. Want de batterij duur is diep triest.
En qua prestatie? Snelheid oid?
gewoon goed, net zo snel als stock.
Ik gebruik overigens wel nova launcher beta voor betere functionaliteit samen met Paranoid android. (voor transparante navigatie bar b.v. )

Voor batterij duur moet je sowieso eens nagaan of je toestel wel in deep sleep gaat of onnodig veel wakelocks heeft. Bij mij zorgde widgetlocker er bv voor dat het toestel niet in deep sleep ging.
En Google now uitzetten helpt ook wel, blijkbaar onnodig veel locatie checks, hiervoor komt een update geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400137

-------------- oops

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 400137 op 10-01-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Nee hij gaat niet in deepsleep, hij draait 82% van de tijd tussen 300-400 mhz.
Bekeken met de app die jij volgens mij laatst eens had gepost! Bedankt nog! :)

[ Voor 33% gewijzigd door sjefke9 op 10-01-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
sjefke9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:38:
Nee hij gaat niet in deepsleep, hij draait 82% van de tijd tussen 300-400 mhz.
Bekeken met de app die jij volgens mij laatst eens had gepost! Bedankt nog! :)
Graag gedaan hoor,
Maar dan zit iig daar je probleem en is het nu de kunst om erachter te komen welke app of proces dit veroorzaakt of is dit je al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Nee weet ik nog niet, heb google now uitgezet.
En ben weer terug naar de stock launcher, dus we zulle zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
sjefke9 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:20:
Nee weet ik nog niet, heb google now uitgezet.
En ben weer terug naar de stock launcher, dus we zulle zien.
Dat zal niet helpen ben ik bang. Wel in batterij gebruik maar deep sleep los je er niet mee op. Je kan het vrij snel zien als je de CPU app reset en het toestel locked. 5 min later zie je al of hij in deep sleep gaat.
Je gebruikt niet toevallig widgetlocker? Ik weet bijna 100% zeker dat een app dit bij jou veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie net dat er bij de accu stats een Android-besturingssysteem staat en een Android-systeem, de eerste gebruikt rond de 40% van de accu en de twee slechts 4%. Bij Android-systeem staat het een en ander over de functies van android, mij lijkt dan ook dat dat het OS is, maar ik vraag me nu af waar Android-besturingssysteem dan voor is.. Als ik deze 'aanklik' staat hier slechts de gebruikte CPU tijd bij en geen verdere info :|

Xylon rom i.c.m. franco kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Anoniem: 493428 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:58:
Ik zie net dat er bij de accu stats een Android-besturingssysteem staat en een Android-systeem, de eerste gebruikt rond de 40% van de accu en de twee slechts 4%. Bij Android-systeem staat het een en ander over de functies van android, mij lijkt dan ook dat dat het OS is, maar ik vraag me nu af waar Android-besturingssysteem dan voor is.. Als ik deze 'aanklik' staat hier slechts de gebruikte CPU tijd bij en geen verdere info :|

Xylon rom i.c.m. franco kernel
Beetje eigen inzet mag ook wel he, google staat er vol mee:

https://www.google.nl/#hl...e19a23df&biw=1440&bih=785

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Ik draai nu ook paranoid rom!
Maar je kunt er geen photo sphere foto's meer met maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

sjefke9 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:32:
Ik draai nu ook paranoid rom!
Maar je kunt er geen photo sphere foto's meer met maken :(
Als je jezelf even had ingelezen had je geweten waarom er in die ROM geen photosphere zit i.p.v. blind een ROM te flashen..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Sorry hoor maar heb wel iets beters te doen dan al die pagina's terug lezen over hoe en wat.
Maar mijn bericht was te vroeg, want er zit wel photo sphere in.
Geen idee waarom nu wel, misschien met de gapps te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

sjefke9 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:13:
Sorry hoor maar heb wel iets beters te doen dan al die pagina's terug lezen over hoe en wat.
Maar mijn bericht was te vroeg, want er zit wel photo sphere in.
Geen idee waarom nu wel, misschien met de gapps te maken?
-EvoLution- in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai nu zelf MiNCO naar volle tevredenheid i.c.m de laatste franco kernel.
Voor iedereen die graag een stabiele een klein beetje getweakte ervaring wil echt wel aan te raden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2061573
Wel even de nieuwste franco erbij doen ;) r18 die meegeleverd wordt is niet de beste release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Anoniem: 378084 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:03:
Ik draai nu zelf MiNCO naar volle tevredenheid i.c.m de laatste franco kernel.
Voor iedereen die graag een stabiele een klein beetje getweakte ervaring wil echt wel aan te raden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2061573
Wel even de nieuwste franco erbij doen ;) r18 die meegeleverd wordt is niet de beste release
Helemaal mee eens, draai deze nu ook en moet zeggen dat de battery live met onderstaande combo enorm verbeterd is :*)

[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB
[ROM] MiNCO_Mako_v6
[KERNEL] franco.Kernel-nightly-r31
[RECOVERY] TWRP 2.3.3.3 touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 14:17

shinchan03

Niels

Ik denk dat ik binnenkort mijn toestel ook weer ga rooten. Op het moment lijkt me de MiNCO rom het meest interessant. Kan iemand misschien delen of er dingen bij zijn die je mist ten opzichte van de stock rom? Ook ben ik wel geïnteresseerd in een toelichting mbt de verbeterde batterijduur. En als je nog tijd over hebt, kun je misschien ook nog een leuke tweak/toevoeging noemen van deze rom.

Kortom: erg geïnteresseerd, twijfel nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 16:57
paranoid android zijn laatste nightlies zijn goddelijk.
Extended desktop mode heeft nu een swipe up achtig menu wat hij PIE noemt.
Werkt vrij goed :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shinchan03 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:44:
Ik denk dat ik binnenkort mijn toestel ook weer ga rooten. Op het moment lijkt me de MiNCO rom het meest interessant. Kan iemand misschien delen of er dingen bij zijn die je mist ten opzichte van de stock rom? Ook ben ik wel geïnteresseerd in een toelichting mbt de verbeterde batterijduur. En als je nog tijd over hebt, kun je misschien ook nog een leuke tweak/toevoeging noemen van deze rom.

Kortom: erg geïnteresseerd, twijfel nog een beetje.
Ik mis niets tov de stock rom, batterijduur is vooruit gegaan (15 uur met 4 uur schermtijd is te doen nu) en verder heeft Minco vrij weinig bijzonders imo, batterij icon kun je naar een rondje maken bijvoorbeeld. Extra features zou misschien wel interessant zijn maar er is niets wat ik mis of tekort kom. Led controle heb ik Light Flow voor.

Niets bijzonders maar t.o.v. stock rom ga je er wel op vooruit imo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand trouwens enig idee wanneer de eerste stable CM10.1 beschikbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Anoniem: 493428 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:33:
Heeft iemand trouwens enig idee wanneer de eerste stable CM10.1 beschikbaar zal zijn?
Die vraag kun je beter hier stellen denk ik:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2020859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Laatst online: 28-04 14:04
Heb net mn nexus binnen, wat een super apparaat zeg en een enorme vooruitgang tov mijn blade. Gelijk maar geunlocked, TWRP geinstalleerd en geroot dmv van nexus 4 toolkit. Ging erg makkelijk.
Wacht nog even met custom roms.

Even een vraagje over de batterij duur, wat is nou het beste voor zo'n accu?
Vroeger had je natuurlijk veel accu's die stuk gingen als ze helemaal leeg waren, daarna met de eerste smartphonesgeloofde iedereen dat het het beste was om hem de eerste paar keer goed leeg en vol te maken.
Hoe zit het met de nexus? Iemand die daar verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 16:30
Wordt meestal niet zo gewaardeerd: Rule #1: Don't ask for ETAs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04-2022
Draai stock android maar heb wel franco kernel geflasht, batterij veel beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
Anoniem: 493428 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:33:
CM10.1 M1 is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Dat zijn allemaal nightly's lieverd ;)

De M1 ROM's komen hier te staan:

http://get.cm/?device=mako&type=snapshot

[ Voor 16% gewijzigd door Convoy op 21-01-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Hij is er wel degelijk! Hij staat alleen onder nightly ;) http://get.cm/?device=mako&type=nightly

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
En toch zou ik die niet flashen.
"There's something wrong with that build, which is why it's named manifest test instead of M1, I would recommend not flashing it."
@ XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

En kijk eens naar de tagging... Zou mako-M1.zip moeten zijn dus veel flash plezier :+

Zoals mn bovenbuurman ook al zei :)

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 21-01-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik flash geen CM roms meer :+ En heb nooit gezegt dat hij goed was alleen dat ie er was O+

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Bananenspin schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:48:
Ik flash geen CM roms meer :+ En heb nooit gezegt dat hij goed was alleen dat ie er was O+
Zoals op o.a. XDA en CM fora te lezen is gaat het hier niet om een M1 release, dus voor de Mako is ie er simpelweg gewoon nog niet ;) Hier ook geen CM user overigens ;) Ben content met de MiNCO ROM's O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
Convoy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:51:
[...]

Zoals op o.a. XDA en CM fora te lezen is gaat het hier niet om een M1 release, dus voor de Mako is ie er simpelweg gewoon nog niet ;) Hier ook geen CM user overigens ;) Ben content met de MiNCO ROM's O-)
Die mako build met Experimental in de naam was bedoeld als M1, maar daar lijkt inderdaad iets mis te zijn gegaan, waardoor die ook onder nightly staat.

Edit: nu is het blijkbaar wel gelukt: http://get.cm/?device=mako&type=snapshot

[ Voor 7% gewijzigd door Manu_ op 21-01-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Waarom zou je CM over AOSP/stock nemen?
MiNCO en Paranoid Android zijn de enige waarvan ik de meer waarde zie..

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Kodess schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:49:
Waarom zou je CM over AOSP/stock nemen?
MiNCO en Paranoid Android zijn de enige waarvan ik de meer waarde zie..
Voor mij vrij veel wat je zelf in kan stellen. Lockscreen, quick settings panel, LED notifications (verschillende kleur/knippersnelheid per app), snel, elke dag updates (ik update niet elke dag) enz.
En het blijft gewoon lekker clean Android, dus daarom moet ik al die MiNCO en Paranoid meuk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb na het rooten en installeren van busybox (nexus toolkit 1.6) het idee dat mijn toestel langzamer is geworden.. nu dacht ik eerst dat het misschien het wel bekende placebo effect was maar ik merk echt dat mijn toestel langzamer is geworden zeker in bepaalde applicaties. Als ik in een groot whatsapp gesprek omhoog scroll gaat dat gewoon niet meer vloeiend... Iemand anders hier ook ervaring mee of een gedachte hoe dit kan komen?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Hm,
Ik vind MiNCO dan toch cleaner dan CM.
Lockscreen en LED notifications en dat soort spul zit daar namelijk juist niet in.

Enige reden dat ik Paranoid gebruik is zodat ik sommige apps in hun tablet mode kan hebben. En extended desktop is soms wel handig.

LED notificaties doe ik nu met Light Flow, werkt het fijner als het ingebouwd is, zoals bij CM?

@Bananenspin, eerlijk gezegd niet op gelet, voor mij is het dus niet echt iets wat me op is gevallen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Ik gebruik nu de gratis versie van Touch Control.
Hiermee kan je je scherm ontgrendelen door van links naar rechts over het scherm te swypen :9, geen knop meer nodig dus.
De betaalde versie kan nog een aantal dingen meer.
Werkt op stock kernel en op CM stock kernel. Root vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Pino112 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 07:30:
Ik gebruik nu de gratis versie van Touch Control.
Hiermee kan je je scherm ontgrendelen door van links naar rechts over het scherm te swypen :9, geen knop meer nodig dus.
De betaalde versie kan nog een aantal dingen meer.
Werkt op stock kernel en op CM stock kernel. Root vereist.
Die app ken ik nog niet.
Lijkt me echt een batterij drainer :)
Of valt het best mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
sjefke9 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:38:
[...]

Die app ken ik nog niet.
Lijkt me echt een batterij drainer :)
Of valt het best mee?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2101488
"2. does this consume battery
Short answer - No.
Long answer - this might bring some insignificant battery drain but this should not exceed 1-2% a day. This is because the device will have to process the touch after you touch it "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Laatst online: 25-05 21:50
ik gebruik de laatste paranoid met de matrix 6.0 kernel en touchcontrol.
Dit is erg goed voor de accuduur en je kunt alles aanpassen, en s2w natuurlijk

ik moet zeggend dat dit ERG lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik zit zelf op de Modaco ROM, Stock met wat patches spreekt mij wel aan. Wel nog handmatig de Franco kernel erop gegooid. Ik wel al een nieuwe versie van uit, even straks flashen.. maar ik merk wel iets raars, dus vraag mij af of anderen dat ook hebben.

Batterij gaat vrij lang mee. Onder normaal gebruik wat bellen, whatsapp, surfen, gamen, muziek etc anderhalve dag wel denk ik.
Sinds kort gebruik ik Ingress. Maar na een half uur is hij soms al 50% van de batterij kwijt. Als ik andere games doe, NES roms of Subway surf met wat muziek erbij, gaat er maar 10% af na een half uur. Soms springt hij zelf van 20% naar 3%, mocht het bijna leeg zijn.

Iemand anders last van? Heb de neiging om anders binnenkort met stock kernel te proberen en als dat niet werkt een andere ROM te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

serhat schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:09:
Ik zit zelf op de Modaco ROM, Stock met wat patches spreekt mij wel aan. Wel nog handmatig de Franco kernel erop gegooid. Ik wel al een nieuwe versie van uit, even straks flashen.. maar ik merk wel iets raars, dus vraag mij af of anderen dat ook hebben.

Batterij gaat vrij lang mee. Onder normaal gebruik wat bellen, whatsapp, surfen, gamen, muziek etc anderhalve dag wel denk ik.
Sinds kort gebruik ik Ingress. Maar na een half uur is hij soms al 50% van de batterij kwijt. Als ik andere games doe, NES roms of Subway surf met wat muziek erbij, gaat er maar 10% af na een half uur. Soms springt hij zelf van 20% naar 3%, mocht het bijna leeg zijn.

Iemand anders last van? Heb de neiging om anders binnenkort met stock kernel te proberen en als dat niet werkt een andere ROM te proberen.
De batterijmeting is gewoon erg onaccuraat, bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorfin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 10:25
kleefding schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:21:
ik gebruik de laatste paranoid met de matrix 6.0 kernel en touchcontrol.
Dit is erg goed voor de accuduur en je kunt alles aanpassen, en s2w natuurlijk

ik moet zeggend dat dit ERG lekker werkt.
Geen problemen met gesture typing? Ik draai zelf namelijk ook de laatste paranoid android, maar zodra ik m'n toetsenbord op nederlands zet werkt gesture typing niet meer. Gebeurt niet met andere roms voor zover ik weet. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, PA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239345

Al is wipe data/factory reset geprobeerd, dit heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorfin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 10:25
Anoniem: 239345 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:58:
Al is wipe data/factory reset geprobeerd, dit heeft bij mij geholpen.
Ja, ik flash nieuwe roms altijd 'clean'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239345

Heb ergens gelezen, dat meerdere keren in recovery mode data/factory wipe moest doen om swype terug te krijgen.
Bij mij was 1x voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 10:57
Welke Kernel is momenteel de beste? die van Franco of andere?
Qua prestaties en batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

daflux schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:16:
Die keuze is vrij persoonlijk denk ik, ik zou zeggen lees je eens goed in @ XDA. Daar staan genoeg ervaringen van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Wel ik vraag hier naar wat persoonlijke ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zit op Windows 7 64-bit, heb via de Toolkit 1.3.0 de drivers geïnstalleerd en de USB-foutopsporingsmodus aangezet. Als ik de Nexus aansluit op de PC, staat er echter: "USB apparaat wordt niet herkend" en het installeren van de drivers mislukt dan ook.

Via apparaatbeheer het stuurprogramma bijwerken en daarbij wijzend naar het mapje met de drivers, werkt ook niet. Dan staat er 'er zijn geen betere stuurprogramma's beschikbaar'.

Mis ik iets of doe ik iets verkeerd?
EDIT: ik zie het denk ik al. in Fastboot mode opstarten voordat ik hem op nieuw aansluit, tenminste als ik dit stappenplan volg:
1. INSTALLING ADB/FASTBOOT DRIVERS

The first thing you need to do is to install the adb/fastboot drivers. These are needed so that you can unlock your bootloader, root your phone and perform other adb/fastboot functions.

THE DRIVERS CAN NOW BE INSTALLED DIRECTLY VIA THE TOOLKIT. OPTION 1 IN THE MAIN MENU.
IF YOU HAVE ANY TROUBLE WITH THE TOOLKIT INSTALLING THE DRIVERS PLEASE POST IN THIS THREAD WITH YOUR OPERATING SYSTEM VERSION AND ERROR MESSAGE.

a. If you dont want to use the ToolKit to install the drivers then the best best drivers to try are PdaNet for Android, download and run the 32-bit Windows 7/Vista/XP or 64-bit Windows 7/Vista and follow the instructions to install.

b. After the drivers have been installed disconnect the usb cable and shut down your phone. Keep holding the 'Volume Up' and 'Volume Down' buttons and press the 'Power' button to boot the phone into FastBoot Mode.

c. Goto your Control Panel on your PC and open the Device Manager. You want this open so you can see the FastBoot driver is installed or so you can install it manually.

d. Connect the usb cable. In the Device Manager a new item called 'Android 1.0' should pop up and then the driver should install automatically. Once it is installed you will have a new section in the Device Manager called Android Phone without an "!" meaning its installed correctly.

[ Voor 61% gewijzigd door HwKok op 30-01-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ik heb sinds vanmiddag heel veel geprobeerd, onder andere hetgene hierboven. Maar dit heeft ook niet gewerkt.

Het gevolg is dat ik nu op 3 computers heb geprobeerd de Nexus te laten herkennen. Het probleem is alleen: geen enkele computer geeft een kik als ik hem aansluit. Niet eens een geluidje dat hij aangesloten is.

Op m'n HTPC zojuist geprobeerd. Hier stond nog helemaal niets op. Netjes deze guide gevolgd:

Alleen op het moment dat ik de Nexus moet aansluiten en hij dus de USB-driver moet gaan installeren, gebeurt er niks! Ik heb nog nooit eerder iets wat met Android o.i.d. te maken heeft gehad op al deze 3 computers geinstalleerd. Maar nu hij op de HTPC zelfs niet eens meer reageert op het aansluiten, weet ik ook niet meer hoe ik verder moet.

Ik heb overigens nog voor de zekerheid de Nexus teruggezet naar fabrieksinstellingen en ja, daarna de USB-debug mode aangezet.

Ik denk dat het in de Nexus zit, maar hoe krijg ik dit weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
@HwKok, als je naar het menu voor fastboot gaat kan je ook factory reset kiezen, maar dat is een laatste redmiddel. Bij mij werkte het meteen goed met USB, zonder dat ik drivers hoefde te installeren voor ADB.
daflux schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:16:
Als je batterij wil moet je naar Franco, hij richt zich daar volledig op.
franco r61 had alle cores(4) altijd aan, om te kijken hoe dat werkte.
franco r62 had 2 cores aan, en dat bleef zo, nooit 1tje uit of 1tje aan, altijd 2

ter verduidelijking, stock kernel hotplugged zijn cores dwz bij meer load zet hij er meer aan. En dit is niet optimaal voor je batterij.

Dat zijn wel de nightlies, de stable variant die hij aanbied is r53. Die is in ieder geval al veel beter dan stock voor je batterij en kwa prestaties merk ik niks.

Nog een plus punt: TouchControl werkt met zijn kernel.

Volgens mij lijken de andere kernels redelijk veel op elkaar. De reden dat ik franco kies is omdat hij erg duidelijk is over wat hij heeft veranderd en veel doet met de feedback.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Kodess schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:18:
@HwKok, als je naar het menu voor fastboot gaat kan je ook factory reset kiezen, maar dat is een laatste redmiddel. Bij mij werkte het meteen goed met USB, zonder dat ik drivers hoefde te installeren voor ADB.
Bedankt. Ik kan alleen kiezen voor Start / Restart Bootloader / Recovery Mode en Power off. Moet ik er daar dan 1 van kiezen? Of bedoel je in de Nexus Toolkit?

Ik ben namelijk toe aan mijn laatste redmiddel. Ik heb op het forum van XDA namelijk een topic gevonden waarin het weliswaar gaat over de Nexus 7, maar met exact dezelfde problemen als ik heb: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821536 en ook http://forum.xda-develope...8&highlight=usb+connected

Ook ik heb gebruikt gemaakt van een autolader dit weekend en sindsdien is de accu razendsnel leeg. Daarom ook dat ik hem wilde voorzien van een custom ROM om te kijken of dat zou helpen. Dit werkt dus ook niet meer. Het laatste wat ik wil proberen is kijken of ik met de factory reset weer verbinding kan krijgen, zo niet: dan gaat hij nog in nieuwstaat weer retour voor RMA (al is dat wel het laatste wat ik wil ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Kodess schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:18:

[...]

Als je batterij wil moet je naar Franco, hij richt zich daar volledig op.
franco r61 had alle cores(4) altijd aan, om te kijken hoe dat werkte.
franco r62 had 2 cores aan, en dat bleef zo, nooit 1tje uit of 1tje aan, altijd 2

ter verduidelijking, stock kernel hotplugged zijn cores dwz bij meer load zet hij er meer aan. En dit is niet optimaal voor je batterij.

Dat zijn wel de nightlies, de stable variant die hij aanbied is r53. Die is in ieder geval al veel beter dan stock voor je batterij en kwa prestaties merk ik niks.

Nog een plus punt: TouchControl werkt met zijn kernel.

Volgens mij lijken de andere kernels redelijk veel op elkaar. De reden dat ik franco kies is omdat hij erg duidelijk is over wat hij heeft veranderd en veel doet met de feedback.
Thx hier heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kodess Franco richt zich niet op accu duur maar op prestaties, dit heeft hij zelf meerdere malen in zijn topic vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
@jakhalsll: Ik bedoelde dat hij zich meer op accu duur richt dan google zelf.

@HWkok, ik heb nu niet veel tijd, maar dan zit je volgens mij in het verkeerde menu.
Of ik heb een andere....
Ik heb eentje voor fastmode, restart en factory reset. En de andere heb ik zoals jou.

[ Voor 56% gewijzigd door Kodess op 31-01-2013 20:13 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste