Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik heb net root access op mijn Nexus 4. Wel wat ervaring met flashen van ROMs op mijn Desire. Twijfel nu of ik direct een ROM ga flashen. Op zich draait Nexus stock al supervlot.

Maar ik vind wel dat je niet veel opties hebt qua instellingen (was al gewoon aan CM 10.1 op Desire). En prestatieverbeteringen zijn toch wel opmerkelijk met andere kernels (benchmarks gezien). Een stemmetje in mijn hoofd zegt: "je wilt toch een nog snellere Nexus?". En de kleuren vind ik idd wat flauw. Dat zou ook beter kunnen met andere kernel.

Wel wat schrik van zo'n nieuwe kernel, dat is allemaal Chinees voor mij. Zou ik niet gewoon wachten op 4.2.2 van Google zelf? Nog even laten bezinken.

Deze lijkt me wel wat, iemand ervaring mee? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2131454

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

dEX2340 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:26:
Ik heb net root access op mijn Nexus 4. Wel wat ervaring met flashen van ROMs op mijn Desire. Twijfel nu of ik direct een ROM ga flashen. Op zich draait Nexus stock al supervlot.

Maar ik vind wel dat je niet veel opties hebt qua instellingen (was al gewoon aan CM 10.1 op Desire). En prestatieverbeteringen zijn toch wel opmerkelijk met andere kernels (benchmarks gezien). Een stemmetje in mijn hoofd zegt: "je wilt toch een nog snellere Nexus?". En de kleuren vind ik idd wat flauw. Dat zou ook beter kunnen met andere kernel.

Wel wat schrik van zo'n nieuwe kernel, dat is allemaal Chinees voor mij. Zou ik niet gewoon wachten op 4.2.2 van Google zelf? Nog even laten bezinken.

Deze lijkt me wel wat, iemand ervaring mee? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2131454
Ik zou zeker een custom rom flashen, heb die rom even bekeken en het lijkt me allemaal heel aardig :)
Franco r.71 erbij en alles werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Voor de zekerheid: ik flash eerst Franco kernel, dan ROM? Reboot tussen flash kernel en ROM?

Tenx

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
dEX2340 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:35:
Voor de zekerheid: ik flash eerst Franco kernel, dan ROM? Reboot tussen flash kernel en ROM?

Tenx
Andersom.. je kernel zal overschreven worden met die van de ROM als je een ROM installeert..
Dus eerst ROM en daarna de Franco kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Bedankt Serhat. Dus in elke ROM zit op zich ook een kernel maar meestal de stock? Of moet ik terug naar school? 8)7

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 15:32
Welke kernel ze gebruiken, hangt af van de makers van de rom. Ik zelf gebruik de Minco mod welke de Franco kernel heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Roberttt op 12-02-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
De kernel kan inderdaad van alles zijn zoals Roberttt zegt. Soms stock, soms stock met wat patches van de ROM ontwikkelaar en soms gewoonweg een kernel van iemand anders.. en ook wel eens gezien dat je tijdens installatie mocht kiezen welke van de X kernels je wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Roberttt schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:14:
Welke kernel ze gebruiken, hangt af van de makers van de rom. Ik zelf gebruik de Minco mod welke de Franco kernel heeft.
Idd handig om ROM en kernel in 1 te hebben. Maar ben voorstander van CM 10.1 nightlies.

En die Minco mod is niet meer geüpdatet sinds 22/12? Heb je benchmarks gedraaid (AnTuTu, Quadrant)? Zoja, kan je resultaten posten? Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door dEX2340 op 12-02-2013 11:01 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 15:32
Laatste update van de beta versie is van vannacht, deze kan je op hun website vinden. "Stable" is inderdaad al een tijdje uit. Ik heb geen benchmarks gedraaid en moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd ook niet echt bijgehouden heb of er inmiddels betere mods beschikbaar zijn. Ik heb 1.5 maand geleden voor minco samen met de franco kernel gekozen omdat deze mod/kernel een aantal mooie fixes had voor batterij performance. Developers van beide werken trouwens nauw samen wat ook een pre kan zijn.

Kan vanavond wel even kijken of ik wat benchmarks kan maken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Bedankt Roberttt. Waarschijnlijk zal ik snel een Custom ROM installeren (met andere kernel) maar stock draait alles al zo smooth. Weinig zin om met bugs te moeten leven zoals met mijn Desire (niet echt te vergelijken want daar draaide ik ook 4.2.1 op terwijl Nexus 4.2.1 'ondersteunt').

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Stock werkt inderdaad prima, maar reden waarom ik custom roms draai is voornamelijk voor de extra's wat het net in de gebruik fijner maakt. Een kernel zoals Franco is ook heel fijn door de verschillende optimalisaties.

Ik draai nu MoDaCo, dat is stock met wat extra's waardoor je minder snel gekke bugs zal tegenkomen vergeleken met roms die alles van bijna scratch doen. Dat zou ik dan wel bijvoorbeeld aan kunnen raden, al ben ik ook vrij benieuwd naar de nieuwe Paranoid Android die sinds kort uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:59
ik draai minco helaas werkt ziggotv nu niet meer. Vraag mij af hoe ze checken of je een stock rom hebt. Straks maar weer een standaard rom installen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Franco kernel r71 staat al te wachten op mijn SD card. Dus die kernel kan ik zonder problemen flashen zonder dat ik ook custom ROM hoef te flashen?

Heb het niet zo voor Paranoid Android (mss te simplistisch gesteld maar lijkt wat te veel op al die launchers waarvoor je allerlei aparte apps moet installeren => GO SMS, GO Lock, ...). Voor mij is speed+stabiliteit belangrijkste, kort gevolgd door battery life :-)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Als het goed is moet dat gewoon kunnen.. Staat desnoods nog een AOSP kernel build bij in de topic van Franco. Kan je die ook direct downloaden voor als je weer terug moet door problemen etc.

De een vind het tweaken wat leuker dan de ander.. gelukkig is er genoeg keus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Heeft al iemand een kernel gevonden die waar je echt van merkt dat de batterij langer mee gaat?
Ik heb er al verschillende geprobeerd en kan eigelijk niet echt zeggen dat ik verschil merk.
Draai nu gewoon de standaard van paranoid rom 3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 16:57
dEX2340 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:00:
Franco kernel r71 staat al te wachten op mijn SD card. Dus die kernel kan ik zonder problemen flashen zonder dat ik ook custom ROM hoef te flashen?

Heb het niet zo voor Paranoid Android (mss te simplistisch gesteld maar lijkt wat te veel op al die launchers waarvoor je allerlei aparte apps moet installeren => GO SMS, GO Lock, ...). Voor mij is speed+stabiliteit belangrijkste, kort gevolgd door battery life :-)
De kernel kan je ook zonder custom ROM flashen ja.

Paranoid heeft als feature dat je de DPI instellingen per app kan instellen. GMail opent bijvoorbeeld in de tablet modus, dus links een lijst met je emails en dan opent die rechts. Erg handig naar mijn mening.
sjefke9 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:26:
Heeft al iemand een kernel gevonden die waar je echt van merkt dat de batterij langer mee gaat?
Ik heb er al verschillende geprobeerd en kan eigelijk niet echt zeggen dat ik verschil merk.
Draai nu gewoon de standaard van paranoid rom 3+
Eh toen ik franco r52 had ging die rond de 2 dagen bij mij mee, nu heb ik r70(of iets in de 70) en moet ik nog kijken wat de verbetering is.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:41

Convoy

g44p

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/s3i9k942t0g1snn/2013-02-14%2002.04.52.png

w00t, eens kijken hoe dit in de praktijk is, net de laatste update geinstalleerd O-)

• Convoy

Convoy

g44p

w00t, eens kijken hoe dit in de praktijk is, net de laatste update geinstalleerd O-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24513928/2013-02-14%2002.04.52.png

[ Voor 49% gewijzigd door Convoy op 14-02-2013 02:07 ]

• TheProf82
  • Laatst online: 03-06 20:12
Ik draai nu nog de stock rom, 4.2.2, en merk dat de batterij wel wat sneller leeg gaat dan mijn SGS2. Raden jullie aan om hem om deze reden te rooten en bijvoorbeeld de franco kernel te proberen? Welke rom past hier het best bij?

Ik ben allemaal niet zo handig met rooten, alhoewel het met de nexus 4 rootkit niet moeilijk lijkt ;-). Ik wil het liefst een rom die gewoon lijkt op stock (vind de standaard android 4.2.2 looks erg mooi) maar wel kwa batterijduur het e.e.a. verbetert.

• Convoy

Convoy

g44p

TheProf82 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:31:
Ik draai nu nog de stock rom, 4.2.2, en merk dat de batterij wel wat sneller leeg gaat dan mijn SGS2. Raden jullie aan om hem om deze reden te rooten en bijvoorbeeld de franco kernel te proberen? Welke rom past hier het best bij?

Ik ben allemaal niet zo handig met rooten, alhoewel het met de nexus 4 rootkit niet moeilijk lijkt ;-). Ik wil het liefst een rom die gewoon lijkt op stock (vind de standaard android 4.2.2 looks erg mooi) maar wel kwa batterijduur het e.e.a. verbetert.
Kijk dan eens naar de MiNCO ROM:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2061573

en als je echt alleen 4.2.2 wilt moet je even wachten op MiNCO v7 ;)

• TheProf82
Ik heb de minco v6 rom geflashed; en wil nu de nieuwste versie van de franco kernel eronder zetten i.p.v. de verouderde versie die bij minco zit.

Ik heb de .img gedownload en via TWRP probeerde ik hem te flashen, maar hij werd niet gezien. Gerenamed naar .zip, maar als ik hem bij install in TWRP selecteer dan staat er steeds failed. Ik krijg hem maar niet geflashed. Ik heb r72 gedownload, de nieuwste volgens zijn topic. Waarom lukt het niet? Mis ik wat?

[ Voor 130% gewijzigd door TheProf82 op 15-02-2013 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46
TheProf82 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:48:
Ik heb de minco v6 rom geflashed; en wil nu de nieuwste versie van de franco kernel eronder zetten i.p.v. de verouderde versie die bij minco zit.

Ik heb de .img gedownload en via TWRP probeerde ik hem te flashen, maar hij werd niet gezien. Gerenamed naar .zip, maar als ik hem bij install in TWRP selecteer dan staat er steeds failed. Ik krijg hem maar niet geflashed. Ik heb r72 gedownload, de nieuwste volgens zijn topic. Waarom lukt het niet? Mis ik wat?
The img moet je niet renamen naar zip maar dmv fastboot flashen. Als je het via de recovery wilt doen moet je de zip downloaden

Check de eerste post in zijn topic maar.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002782

Ik draai zelf cm10.1 en ben daar erg tevreden over. Ook tevreden over de accu, heb juist het idee dat hij langer meegaat dan de sgs2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 15:05
Ik heb op dit moment CM10.1 nightly op mijn Nexus 4. Ik wil nu graag terug naar stok 4.2.2 en dan het liefst met root. Hoe bewerkstellig dat het makkelijkst? Zoals ik het dat nu zie, kan dat niet via ClockWork Recovery. Klopt dat en hoe moet het dan wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 10:57
Ik heb nu stock android 4.2.1 Met ROOT. En ik kreeg daarnet de update van 4.2.2 binnen en ik wou die installeren telefoon vraagt om te rebooten en dan reboot hij ineens naar Touch Clockwork mod recovery is dat normaal?

Daar had ik dan gekozen installeer niet betrouwbare update maar dat is mislukt en ik zit nu nog met 4.2.1?

Of moet je dit anders doen?

Update:

Ik heb hem nu is handmatig proberen updaten maar dit mislukt ook?

Ik heb de zip gedownload van hier:

http://android.clients.go...-from-JOP40D.de8b8d10.zip

Maar als ik hem dan probeer te installeren krijg ik assert failed: apply_patch Check....

Error in en dan mijn bestand .zip

misschien nog is downloaden en opnieuw proberen of heeft iemand oplossing?

[ Voor 38% gewijzigd door daflux op 15-02-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Oke heb de oplossing zelf al gevonden.

Ik had een aangepaste APK (softknopen van onder had ik weg gedaan) nadat ik die had terug gezet kon ik de update installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
daflux: Heb je hem nu geinstalleerd via clockwork of via een andere manier? Het lukt alsof je de delta update hebt dus niet een full image. Klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
jep niet de full image juist de update ik heb het nu gedaan via clockwork maar het zou nu moeten lukken via de gewonen update ook want het was identiek dezelfde foutboodschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik wil juist de volledige image terugplaatsen met CWM maar de bestanden die google aanlevert zijn tgz bestanden dus ik weet het niet zeker maar ga er vanuit dat dat niet kan met CWM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
https://developers.google...exus/images#mantarayjdq39

En hier staat toch ook bij wat je moet doen?
Anders probeer die tgz is uit te pakken of te hernoemen naar .zip

Misschien kan dit je ook helpen :

Hoe volledige Image flashen:

http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1

Andere Opties:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2145848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dank voor je post! Het moet dus allemaal via fastboot en kan niet via CWM. Ga ik vanavond even uitvogelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Nee via CWM is ook mogelijk zo heb ik het gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
Heb hem ook zonder problemen via CWM geflashed. werkt als een zonnetje! :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
SuperKneus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:09:
[...]

The img moet je niet renamen naar zip maar dmv fastboot flashen. Als je het via de recovery wilt doen moet je de zip downloaden

Check de eerste post in zijn topic maar.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002782

Ik draai zelf cm10.1 en ben daar erg tevreden over. Ook tevreden over de accu, heb juist het idee dat hij langer meegaat dan de sgs2.
Vreemd; ik draai nog altijd minco v6, maar kan maar niet de r72 kernel flashen. Ik heb de flash in mijn download folder gezet, dan reboot ik naar revoery en install ik hem en krijg ik een "failed".

Verder heb ik problemen met mijn minco rom; ik kan het scherm niet meer rotaten naar landscape, wat ik ook probeer. Ik heb wel alle auto draai instellingen geprobeerd.

Het lijkt alsof het hele compas niet wordt gevonden, kalibreren kan ook niet. Het liefst ga ik even terug naar stock 4.2.2 met root en de nieuwe franco kernel. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
TheProf82 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:26:
[...]Het liefst ga ik even terug naar stock 4.2.2 met root en de nieuwe franco kernel. Hoe doe ik dat?
Ik zou de Nexus toolkit van Mark Skippen gebruiken. Ik heb donatie gedaan (min. GBP 3), dan heb je een massa opties.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Heb nu geflashed naar 4.2.2 stock met franco r80. 4+ u screentime met 3g, niet slecht. Kan ook mijn scherm weer roteren lol. Alleen werkt TWRP nu niet, recovery vanuit de bootloader resulteert.in een liggend android ventje met een uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

TheProf82 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:19:
Heb nu geflashed naar 4.2.2 stock met franco r80. 4+ u screentime met 3g, niet slecht. Kan ook mijn scherm weer roteren lol. Alleen werkt TWRP nu niet, recovery vanuit de bootloader resulteert.in een liggend android ventje met een uitroepteken.
Komt omdat je bootloader vervangen is mss... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ok ok. Dan regel ik nog wel even een recovery rom. Ik ben het ook maar aan het leren hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 14-06 16:57
Het makkelijkst is gewoon om de goo.im manager app te downloaden. Daar heb je gewoon de optie install Recovery Script en dan heb je weer recovery. (+ Hij geeft aan wanneer je ROM een update heeft, in ieder geval bij Paranoid Android, en kan hem dan voor je downloaden)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 16:52
Zojuist is CM10.1 nightly 20130216 uitgekomen, welke is gebasseerd op Android 4.2.2.
Deze versie is hier te downloaden.
Er is nog geen nieuw Gapps package uitgekomen, je kan de versie voor Android 4.2.1 gewoon gebruiken.

Deze nightly werkt zowel met de oude als de nieuwe bootloader & baseband.
Wil je graag de nieuwe bootloader & baseband op jouw toestel installeren, zonder een stock image te flashen?
Download dan één van de zip bestanden in dit XDA topic en flash het bestand in vanuit Recovery.

[ Voor 33% gewijzigd door -EvoLution- op 16-02-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Is de batterijduur van zo'n custom rom nou veel beter dan stock? Ik haal op stock al zo'n 5 uur screentime, op een periode van zo'n 18-20 uur. Dat is op zowel wifi als 3g en ik red het dus gemakkelijk een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Ik gebruik nu als custom ROM CyanogenMod 10.1 Nightlies. Maar met die daily nightlies kan je toch moeilijk elke keer opnieuw de Franco kernel flashen (bijv.)? Dan kom je in een soort flash loop :-)

Iets anders: gebruiken jullie ROMs of kernels om de kleuren (gamma settings) aan te passen? Ben er over aan het twijfelen om dat ook te doen. Blijkbaar serieus verschil: forum.xda-developers.com/...ght=director#post37917796

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

dEX2340 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:57:
Iets anders: gebruiken jullie ROMs of kernels om de kleuren (gamma settings) aan te passen? Ben er over aan het twijfelen om dat ook te doen. Blijkbaar serieus verschil: forum.xda-developers.com/...ght=director#post37917796
Ja ik gebruik Franco's app daarvoor met zn laatste r82 kernel, werkt super! O-)

Google Play: franco.Kernel updater#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5mcmFuY28ua2VybmVsIl0.

[ Voor 16% gewijzigd door Convoy op 17-02-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Stock 4.2.2 met stock kernel lijkt de (whatsapp) notificaties wel te geven als de telefoon op standby staat; nu probeer ik weer 4.2.2 met de franco r82 die ik daarvoor ook had.

Edit: Helaas, r82 doet lastig bij mij. Dan maar even stock/stock draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door TheProf82 op 17-02-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorfin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:22
TheProf82 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:52:
Is de batterijduur van zo'n custom rom nou veel beter dan stock? Ik haal op stock al zo'n 5 uur screentime, op een periode van zo'n 18-20 uur. Dat is op zowel wifi als 3g en ik red het dus gemakkelijk een dag.
Als je op stock al 5 uur screentime haalt, zit er denk ik niet heel veel meer in. Maar proberen kan nooit kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Beetje off-topic: gebruikt hier trouwens iemand de NFC tags? Te koop in België?

iPhone XR

• daflux
Hoe zet je nu terug root op je gsm na de update naar 4.2.2?
Met dezelfde tutorial als in de OP of een andere?

• Limbeckx
daflux schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:57:
Hoe zet je nu terug root op je gsm na de update naar 4.2.2?
Met dezelfde tutorial als in de OP of een andere?
Gebruik de toolkits die beschikbaar zijn. Super simpel en super snel. Als je een een Windows 8 computer hebt moet je even rekening houden met de adb drivers die niet helemaal lekker installeren. Je moet een optie aanzetten dat Win8 unsigned drivers mag installeren. Ik heb een mac en echt ik heb nog nooit zo makkelijk een android toestel unlocked en geroot :)

• maraldmec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Voor degene die Ubuntu willen installeren:

quantal-preinstalled-phablet-armhf.zip

quantal-preinstalled-armel+mako.zip

quantal-preinstalled-boot-armel+mako.img

quantal-preinstalled-recovery-armel+mako.img

quantal-preinstalled-system-armel+mako.img

Eerst een back-up maken. Dan de bootloader unlocken. .Zips op je telefoon zetten. Vervolgens de images alle 3 flashen. Dan in recovery booten en de .zips installeren.

Het is echt iets om alleen even mee te spelen. 3G, telefoon en front camera werken niet. Eigenlijk verwacht ik vanavond een betere versie.

Link naar XDA

[ Voor 8% gewijzigd door maraldmec op 21-02-2013 14:17 ]

• daflux
Zou je thread nr xda is kunnen linken?
En is het eenderd in welke volgorde je de img of zips flashed?

[ Voor 45% gewijzigd door daflux op 21-02-2013 14:11 ]

• maraldmec
Ik heb eerst de recovery geflashed, toen de boot en als laatste de system. En als eerste de grootste zip geinstalleerd. Maar denk niet dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493428

Het valt me erg tegen dat er nog steeds geen officiële CM build is voor ons heerlijke toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik vind het ook beetje raar inderdaad. Maar zoals het er nu uit ziet, zou de Nexus4 ook een tussenversie kunnen worden. Veel mensen hebben nog de Galaxy Nexus en in mei zou de Motorola X al moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ubuntu voor de Nexus 4 Developer Preview nu beschikbaar!

https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Anoniem: 493428 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:22:
Het valt me erg tegen dat er nog steeds geen officiële CM build is voor ons heerlijke toestel..
Met officieel bedoel je een stable versie, dus geen nightly:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34811880

Meer stable wordt het niet :-)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:48
Anoniem: 493428 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:22:
Ik draai al vanaf eind december de nightlies en die zijn gewoon stabiel hoor. Oh en ook officieel. Weet niet wat je daarmee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46
maraldmec schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:07:
Voor degene die Ubuntu willen installeren:

quantal-preinstalled-phablet-armhf.zip

quantal-preinstalled-armel+mako.zip

quantal-preinstalled-boot-armel+mako.img

quantal-preinstalled-recovery-armel+mako.img

quantal-preinstalled-system-armel+mako.img

Eerst een back-up maken. Dan de bootloader unlocken. .Zips op je telefoon zetten. Vervolgens de images alle 3 flashen. Dan in recovery booten en de .zips installeren.

Het is echt iets om alleen even mee te spelen. 3G, telefoon en front camera werken niet. Eigenlijk verwacht ik vanavond een betere versie.

Link naar XDA
Ik heb het gisteren anders gedaan,

Boot in Recovery
Maak Nandroid Backup
Flash quantal-preinstalled-phablet-armhf.zip
Flash quantal-preinstalled-armel+mako.zip
en Reboot

FF mee gespeeld, leuk!! Draait ook al erg goed. Maar goed er missen nog veel dingen.

Vervolgens telefoon uitgezet

Opgestart met volume down + powerbutton
Recovery gekozen
Voor de zekerheid een wipe data en factory reset uitgevoerd
En toen de backup terug gezet.

Geboot en ik was weer terug op CM10.1

LET OP
Ik lees wat berichten op xda dat Ubuntu om de een of andere manier er voor kan zorgen dat je telefoon niet meer wilt opladen. Resultaat is dat je niets meer kan doen. Oplossing is de accu los halen en er weer indoen maar goed dat wil je eigenlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
SuperKneus schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:21:
[...]

Ik heb het gisteren anders gedaan,

Boot in Recovery
Maak Nandroid Backup
Flash quantal-preinstalled-phablet-armhf.zip
Flash quantal-preinstalled-armel+mako.zip
en Reboot

FF mee gespeeld, leuk!! Draait ook al erg goed. Maar goed er missen nog veel dingen.

Vervolgens telefoon uitgezet

Opgestart met volume down + powerbutton
Recovery gekozen
Voor de zekerheid een wipe data en factory reset uitgevoerd
En toen de backup terug gezet.

Geboot en ik was weer terug op CM10.1

LET OP
Ik lees wat berichten op xda dat Ubuntu om de een of andere manier er voor kan zorgen dat je telefoon niet meer wilt opladen. Resultaat is dat je niets meer kan doen. Oplossing is de accu los halen en er weer indoen maar goed dat wil je eigenlijk niet doen.
Klopt inderdaad images kan je achterwege laten.

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het OS voor een pre-alpha release. Multitasken is geniaal geïmplementeerd. Ook dat alle notificaties van facebook, twitter, skype en telefoon bij elkaar staan en je hier direct vanuit de notificaties kan reageren vind ik erg goed. Hier kan Android nog wat van leren. Daarnaast ziet het er allemaal gelikt uit en vind ik het eigenlijk al best vloeiend werken. Vooral de native apps lijken soms al vloeiender te draaien dan in Android.

Het heeft zeker potentie om succesvol te worden, maar er mist nu nog gewoon teveel. Ik kan inmiddels wel bellen. Je moet zorgen dat je geen pincode op je simkaart hebt staan, want deze kan je nog niet invoeren. Ook de front camera werkt nu. De resolutie van foto´s is alleen verschrikkelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Pino112 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Ik draai al vanaf eind december de nightlies en die zijn gewoon stabiel hoor. Oh en ook officieel. Weet niet wat je daarmee bedoelt?
Bij CM duren de stable's heel lang met uitkomen. Dat had ik iig ook met de LG optimus 2x. De stable die ze toen hadden uitgebracht had zelfs meer kuren dan de gemiddelde nightly. Was toevallig een nightly die opeens tot stable werd gedoopt maar waar nog het een en ander mis ging.

Nightlies zijn vaak heel snel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Omdat ik wat dingen miste in de stock rom, heb ik nu ook maar CM 10.1 geïnstalleerd.

Wat ik miste was:
* full screen widgets (DashClock) op lockscreen
* rebooten en zaklamp vanuit power menu
* aanpassen quick-settings
* omdraaien opties in quick settings (1 click is toggle, long press is settings)

Wat ik nu ook heb
* Charging led
* Aanpassen led kleuren voor verschillende apps
* Vast nog veel meer wat ik nog allemaal moet ontdekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15
Wat is een mooie getweakte ROM die zo dicht mogelijk tegen stock aanzit? Vanavond maar eens me bootloader unlocked en andere kernel geinstalleerd met de hsic wakelock fix. Maar een leuke ROM waar nog wat optimalisaties in zijn doorgevoerd is natuurlijk nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Met andere kernel kan je scherm calibreren. Duidelijk verschil, stock vond ik het wat flets. Nu stuk beter, zowel met Franco als met Motley kernel. Met die laatste ook mooie AnTuTu score van 21 121.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Razer schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:26:
Wat is een mooie getweakte ROM die zo dicht mogelijk tegen stock aanzit? Vanavond maar eens me bootloader unlocked en andere kernel geinstalleerd met de hsic wakelock fix. Maar een leuke ROM waar nog wat optimalisaties in zijn doorgevoerd is natuurlijk nooit weg.
Wat voor tweaks zoek je als je zo dicht mogelijk bij stock wilt blijven, alleen optimalisaties, extra settings voor je toggles? Thema's kunnen installeren? Etc etc.. we kunnen wel alle custom roms opsommen, maar daar is dit topic niet voor. Ben zelf al lang fan van aokp, draaide ik nog op mijn hd2 :), daarvoor cm.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
dEX2340 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:47:
Met andere kernel kan je scherm calibreren. Duidelijk verschil, stock vond ik het wat flets. Nu stuk beter, zowel met Franco als met Motley kernel. Met die laatste ook mooie AnTuTu score van 21 121.
Ik vind de kleuren inderdaad ook wat flets, zeker in vergelijking met mijn oude Galaxy S2. Die vond ik dan weer veel te harde kleuren hebben toen ik die weer aan zette ;)

Iets anders..
Ik zit nu dus op CM 10.1, maar ik krijg mijn Gmail berichten niet meer als push binnen, het duurt erg lang voordat mijn telefoon ook door heeft dat ik nieuwe mail heb. Iemand een idee waar dit aan kan liggen. Synchroniseren staat natuurlijk aan :)

[ Voor 21% gewijzigd door TheFes op 26-02-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Vanmiddag geprobeerd phone te rooten maar niet gelukt.
Kreeg dit als laatste melding:
Afbeeldingslocatie: http://i1012.photobucket.com/albums/af244/Lennart95/Naamloos-3_zps03cebd69.png
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Lennart95 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:33:
Vanmiddag geprobeerd phone te rooten maar niet gelukt.
Kreeg dit als laatste melding:
[afbeelding]
Iemand?
Zo te zien draai je Windows 8. Heb je de startpost doorgelezen? Daar staat namelijk uitgelegd wat je kan doen, wanneer je problemen ondervind bij het gebruik van de Toolkit onder Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
-EvoLution- schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:00:
[...]

Zo te zien draai je Windows 8. Heb je de startpost doorgelezen? Daar staat namelijk uitgelegd wat je kan doen, wanneer je problemen ondervind bij het gebruik van de Toolkit onder Windows 8.
Heb onder windows 7 geprobeerd maar precies hetzelfde probleem.
Als ik de drivers wil deïnstalleren zegt hij dit:
Afbeeldingslocatie: http://i1012.photobucket.com/albums/af244/Lennart95/Naamloos2_zps1b06ab2b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Is ook een oude versie van de toolkit valt me op. Kan dat er iets mee te maken hebben? Als ik hier kijk heb ik versie 1.7.1 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Autofan1985 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:47:
Is ook een oude versie van de toolkit valt me op. Kan dat er iets mee te maken hebben? Als ik hier kijk heb ik versie 1.7.1 draaien.
Heb ik hier vandaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1995688
Weet niet of dat iets uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Lennart95 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:15:
[...]

Heb onder windows 7 geprobeerd maar precies hetzelfde probleem.
Als ik de drivers wil deïnstalleren zegt hij dit:
[afbeelding]
Probeer de Toolkit eens te verwijderen en opnieuw te installeren via de instructies in de start post. Mocht dat niet helpen, zoek dan ff t XDA topic van de Toolkit door of plaats daar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 18:03
Ben sinds woensdag in bezig van een Nexus 4. Top telefoon, maar ik heb nooit geweten dat zaken als een T9 dialer niet in stock Android zaten. Ook bleek dat je de beschikbare tiles in de quick settings niet aan kunt passen en dat Google om een of andere reden had besloten dat je nu toggled door de tile lang in te drukken.

Heb hiervoor een HTC senstation gehad waar ik CM10 en CM10.1 op heb gehad. T9 en tiles aanpassen blijken dus een CM feature te zijn.
Gisteravond met de toolkit succesvol de all in one actie uitgevoerd. Direct de laatste CM10.1 nightly er op gezet en heb direct weer de door mij gewenste functies terug :). Ook bijvoorbeeld de mogelijkheid van CM om te configureren met welke kleur de notificatie LED brandt (ook tijdens het laden) is erg fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
-EvoLution- schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:41:
[...]

Probeer de Toolkit eens te verwijderen en opnieuw te installeren via de instructies in de start post. Mocht dat niet helpen, zoek dan ff t XDA topic van de Toolkit door of plaats daar een berichtje.
Kan ik mijn phone door proberen te rooten niet bricken trouwens?

Edit: Heb nu vanalles geprobeerd, ook de Nexus Root Toolkit van Wugfresh (http://www.wugfresh.com/nrt/) maar krijg het helaas niet voor elkaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Lennart95 op 02-03-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 17:05
Ik heb gisteren de M2 CM10.1 op de telefoon gezet, samen met de nieuwste gapps van goo.im. Maps en Gmail zaten daar niet bij. Die probeerde ik vervolgens uit de play store te halen. Bij het installeren krijg ik echter een error: 'onbekende foutcode tijdens installatie van app (-24)'. Google kan mij helaas niks vertellen over deze error. Herflashen van de ROM helpt niet helaas. Ik ben die maar weer terug naar stock. (Geen autorotate In quick setting :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
accountabc schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:49:
Ik heb gisteren de M2 CM10.1 op de telefoon gezet, samen met de nieuwste gapps van goo.im. Maps en Gmail zaten daar niet bij. Die probeerde ik vervolgens uit de play store te halen. Bij het installeren krijg ik echter een error: 'onbekende foutcode tijdens installatie van app (-24)'. Google kan mij helaas niks vertellen over deze error. Herflashen van de ROM helpt niet helaas. Ik ben die maar weer terug naar stock. (Geen autorotate In quick setting :( )
Ik zou dan de Modaco ROM installeren eigenlijk. Dat is stock met wat handige patches, waaronder autorotate in quick settings (je kan aangeven wat je wilt zien onder quick settings en volgorde is ook te bepalen) en nog wat andere kleine fixes.

Misschien een goede tussenoplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 17:05
Bedankt voor je reactie. Ik heb besloten dat ik vanmiddag nog een poging ga doen om cm werkend te krijgen, want ik kan er eigenlijk niet tegen dat ik het niet werkend kon krijgen :P. Mocht het weer niet lukken dan zal ik de modaco ROM eens proberen, dat klinkt als en prima alternatief.

Edit: na wat geklooi is het me inmiddels gelukt om de cyanogemod 10.1M2 via sideload in TWRP te flashen. (win8 + N4 drivers is geen topcombinatie).De Play store lijkt prima te werken nu. Waarom het eerst niet werkte? geen flauw idee... ik heb iig mijn precious zaklamp en rotation lock in de quick settings dus ik ben tevreden :P.

[ Voor 36% gewijzigd door accountabc op 13-03-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
Even een vraag m.b.t. het rooten. Ik heb dit bij mijn oude Desire HD gedaan om er een andere ROM op te zetten. Nu wil ik mijn Nexus 4 ook gaan rooten, maar wel bij de originele ROM blijven. Het gaat me namelijk puur om het feit dat ik dan apps als LBE Privacy Guard en AdAway kan gebruiken.

Als ik 'm via de Toolkit ga rooten, ben ik dan gelijk al m'n gegevens en instellingen kwijt? Normaal was dit geen probleem omdat ik een volledige backup via Titanium Backup kon maken en herstellen, maar deze app werkt natuurlijk nog niet zonder root.

[ Voor 10% gewijzigd door JunkO op 20-03-2013 14:52 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 15:26
JunkO schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:51:
Als ik 'm via de Toolkit ga rooten, ben ik dan gelijk al m'n gegevens en instellingen kwijt? Normaal was dit geen probleem omdat ik een volledige backup via Titanium Backup kon maken en herstellen, maar deze app werkt natuurlijk nog niet zonder root.
--
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1995688

Q. Can I back up my apps before unlocking the Bootloader so I don't lose everything?

Performing an APPS BACKUP (option2, 1) will backup all apps that were installed after you first used your device. This will include any associated user data (such as settings or high scores for games) and apps you installed from Google Play Store. Just follow the recommended options and remember to turn your phones screen on before starting it as you need to confirm on your screen.

This option will NOT require your bootloader to be unlocked first.

You can also backup your Internal Storage without unlocking using option 2, 3 from the main menu. This will backup anything you store on your Internal Storage such as game data, music, videos. This is just pulled from your /data/media folder so you can view or edit the files on your pc after they have been pulled.

You can then unlock the bootloader (wiping your device) and retore the apps (option 2, 10) and Internal Storage data (option 2, 11) after doing whatever you want to with your device.

The only thing you cannot do with the ToolKit is to save the system settings but some of those are backed up by google if you chose that option when turning your device on the first time.
--

je kan volgens mij ook alleen rooten, maar ik zou meteen alles doen, dus bootloader en custom recovery!

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 20-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
elpino.rv schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:59:
[...]

--
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1995688

Q. Can I back up my apps before unlocking the Bootloader so I don't lose everything?

Performing an APPS BACKUP (option2, 1) will backup all apps that were installed after you first used your device. This will include any associated user data (such as settings or high scores for games) and apps you installed from Google Play Store. Just follow the recommended options and remember to turn your phones screen on before starting it as you need to confirm on your screen.

This option will NOT require your bootloader to be unlocked first.

You can also backup your Internal Storage without unlocking using option 2, 3 from the main menu. This will backup anything you store on your Internal Storage such as game data, music, videos. This is just pulled from your /data/media folder so you can view or edit the files on your pc after they have been pulled.

You can then unlock the bootloader (wiping your device) and retore the apps (option 2, 10) and Internal Storage data (option 2, 11) after doing whatever you want to with your device.

The only thing you cannot do with the ToolKit is to save the system settings but some of those are backed up by google if you chose that option when turning your device on the first time.
--
Daar heb ik dus helemaal overheen gelezen, bedankt! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Nou ik heb geprobeerd om een backup te maken maar hij blijft hangen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v287/Jaensch/ScreenshotToolkit.jpg

Ik moet wachten totdat ik wat op het scherm van m'n telefoon kan doen, maar er gebeurd dus helemaal niks. De drivers zijn gewoon correct geïnstalleerd, dus ik weet niet wat ik fout doe. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:20
Hij blijft wachten op abd, lijkt toch echt alsof de drivers niet geïnstalleerd zijn. Staat er onder adb devices in het main menu achter het serienummer offline? Zo ja, dan zijn of je drivers niet goed geïnstalleerd of je hebt op de nexus jouw pc id geen toegang gegeven tot usb debugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Als het goed werkt zou je ook in de notification bar iets moeten zien als 'USB debugging enabled' als je hem aan sluit. Zo niet, zou ik daar naar zoeken. Desnoods even in Apparaatbeheer kijken of hij stiekem toch ADB niet herkent en je een onbekend apparaat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35
Ik probeer ook mijn Nexus 4 te rooten.
One click optie heb ik gebruikt.
Na de 1e reboot zet ik USB debugging on maar de toolkit blijft daarop wachten en wil niet verder.
N4 geeft gewoon USB-opsporing verbonden aan in de notificatiebalk.
Vergeet ik iets?

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/Knipsel-9_zpsad900454.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door coob op 15-04-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Ik had eergisteren hetzelfde probleem:
-USB debugging aan
-Drivers geïnstalleerd volgens het boekje (zelf verschillende versies geprobeerd)
-Verder draai ik Windows 8 in testmodus, dus ongesigneerde drivers installeren is geen probleem.

In de toolkit (main menu) blijft er achter het serienummer offline staan. ADB werkt dus niet..

Blijkbaar moet je akkoord geven om met jouw PC USB-debugging uit te voeren op de telefoon. Ik heb geen idee of dit aan Android 4.2.2 ligt of aan Windows 8. Deze melding komt op het scherm van de Nexus te staan en verschijnt één keer. Je moet er dus voor zorgen dat bij de eerste keer aansluiten de telefoon aan staat en niet op het lockscreen staat. Ik heb uiteindelijk alle drivers opnieuw geïnstalleerd, de telefoon opnieuw opgestart en toen verscheen de melding weer. Na het toestaan van mijn PC ID werkte de toolkit prima. Ik draai nu naar volle tevredenheid AOKP met Franco kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ok dan. Straks nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik heb geroot met de superboot methode van op Modaco. Ging heel gemakkelijk en geen enkel probleem mee gehad.

Kwa kernel kan ik iedereen Faux123 aanraden. Imo met voorsprong de beste kernel. Hij geeft zelf ook tips over de instellingen, zodat je kan kiezen tussen performance/batterij. Ik heb voor batterij gekozen en ik heb niet de indruk dat ik iets van performance moet inleveren. Maar wat betreft batterij zijn er wel enorme verbeteringen bij mij. 2d haal ik nu vrij vlot, met 2 tot 3 uur screen on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Vin87 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:02:
Ik had eergisteren hetzelfde probleem:
-USB debugging aan
-Drivers geïnstalleerd volgens het boekje (zelf verschillende versies geprobeerd)
-Verder draai ik Windows 8 in testmodus, dus ongesigneerde drivers installeren is geen probleem.

In de toolkit (main menu) blijft er achter het serienummer offline staan. ADB werkt dus niet..

Blijkbaar moet je akkoord geven om met jouw PC USB-debugging uit te voeren op de telefoon. Ik heb geen idee of dit aan Android 4.2.2 ligt of aan Windows 8. Deze melding komt op het scherm van de Nexus te staan en verschijnt één keer. Je moet er dus voor zorgen dat bij de eerste keer aansluiten de telefoon aan staat en niet op het lockscreen staat. Ik heb uiteindelijk alle drivers opnieuw geïnstalleerd, de telefoon opnieuw opgestart en toen verscheen de melding weer. Na het toestaan van mijn PC ID werkte de toolkit prima. Ik draai nu naar volle tevredenheid AOKP met Franco kernel.
Alles nog eens opnieuw gedaan maar de toolkit blijft hangen op "Waiting for USB debugging to be enabled".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Vin87 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:49:
Hij blijft wachten op abd, lijkt toch echt alsof de drivers niet geïnstalleerd zijn. Staat er onder adb devices in het main menu achter het serienummer offline? Zo ja, dan zijn of je drivers niet goed geïnstalleerd of je hebt op de nexus jouw pc id geen toegang gegeven tot usb debugging.
Hij geeft inderdaad "offline" aan in de toolkit. Als ik apparaatbeheer open zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v287/Jaensch/Apparaatbeheer.jpg

Ik zie zowel onder Android Device en onder Draagbare apparaten iets staan, volgens mij is dat goed toch?
In de notificatiebalk staat ook "USB-foutopsporing verbonden", kan het dus ook niet aan liggen... :/

Misschien toch maar alles verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Heb je wel die melding op het scherm van de nexus gehad waarin je de pc toestemming moet geven om usb debug uit te moeten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Vin87 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:31:
Heb je wel die melding op het scherm van de nexus gehad waarin je de pc toestemming moet geven om usb debug uit te moeten voeren?
Vaag, die kwam nu net ineens in beeld samen met een serienummer! Gelijk akkoord gegeven dus, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Die melding heb ik niet gehad.
Net nog eens alles op de laptop van de vrouw geprobeerd maar het lukt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:49

Ikje1979

Never argue with an idiot.

Heb zelf ook wat issues gehad met het rooten van mijn nexus 4. Dit op een Windows 7 laptop.
Uiteindelijk via vmware een Windows XP machine aangemaakt en vlekkeloos kunnen rooten.
Iets met de drivers wat niet helemaal lekker ging.

Had dit probleem ook met het update van de firmware van een gopro hero2, en daar lag ook de oplossing om het met Windows XP te doen. Maar om nu de pc opnieuw met XP te installeren is iets teveel van het goede en met vmware ging dit prima.

Hopelijk kan dit ook een oplossing zijn voor anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ikje1979 op 25-03-2013 15:30 ]

Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, dus ik ga dat maar 's proberen. Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb ook ontzettend veel gezien met adb drivers en windows. Gelukkig heb ik ook een mac, daar zijn weinig tot geen problemen met android drivers. Meestal is het andersom dus mag ook wel een keer :P

Gebruik overigens sinds iets meer dan een week XenonHD 6.0 for N4. Stabiel, snel, zuiniger dan stock en echt heel veel custom things *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 20:28
Ik heb hetzelfde probleem als de posts hierboven. Apparaat blijft offline staan in de Toolkit. Drivers opnieuw geinstalleerd, lukte ook niet. Kom niet verder helaas.

Is er al iemand die er een goede oplossing voor gevonden heeft?

-EDIT-

En ja hoor, het is gelukt.
In de OP v/d Toolkit bij Note 1 staat dat je wat bestanden moet kopieren in de toolkit folder voor de nieuwste android versie. Daarna krijg je dus een popup op je telefoon (had ik niet gezien) waar je kunt aangeven dat je pc toegang krijgt tot je telefoon.

Laat de custom ROM ellende maar beginnen!

-/EDIT-

[ Voor 43% gewijzigd door Luapper op 28-03-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb Root toolkit 1.6.3 op het usenet gevonden, die werkt ook met 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
// nevermind, CM 10.1 running inmiddels :)

[ Voor 92% gewijzigd door Extera op 01-04-2013 15:13 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Het is mij inmiddels ook gelukt om het toestel te rooten via de Root toolkit versie 1.6.3.

Deze is hier te vinden: http://www.wugfresh.com/nrt/

Erg makkelijk in gebruik moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:59
Ik draai alweer een week of 2 probleemloos PA 3.15, gisteren heb ik ook de Franco Kernel geflasht. Beide vind ik echt een uitbreiding van de Android ervaring. Tot voor een maand geleden in de weer met Apple en ios, het rooten geef echt de ouderwetse jaren 80/90 pc beleving weer terug. Lekker klooien. Fraaie uitbreiding die zijn gerealiseerd zijn een veel hoger rendement uit het IPS scherm en bedieningsfunctionaliteit toegevoegd zonder dat dit ten koste is gegaan vd batterij duur.

Wat is voor jullie de belangrijkste reden om te rooten?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:48
ClockSync oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 17:38
Om het rooten ook onder de knie te krijgen etc, heb ik net mijn oude samsung TXT geroot. Nu is er een icoontje in het menu bijgekomen wat "superuser" heet. Geroot ben ik dus (naar mijn mening). Als ik op dat icoontje klik kan ik er niet veel mee.

Hoort dit zo? Wat heb ik hier aan? Ben ik daadwerkelijk geroot?

Oja: voor mensen gaan zeggen dat ik moet googlen en dit topic door lezen, dat heb ik gedaan. >:) Ik ben gewoon zuinig op mijn 3 dagen oude nexus 4, vandaar dat ik wat proeftests doe op mijn oude telefoon om te zien hoe dingen moeten en wat het doet. :)

[ Voor 29% gewijzigd door GrazendeKoe op 15-04-2013 19:42 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste