Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 11:42
cplatinck schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:27:
ik draai sinds 2 dagen PAC-rom

combinatie van PA3.95, AOKP-MR1 en CM10.2.

heb daar de laaste franco overheen gezet en ben heel tevreden. Zeker een aanrader!
Heeft iemand ervaring met deze toolkit?

Ik bedoel dan de N-Cry toolkit. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door andremichel op 08-09-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb met PA 3.99 dat mijn toestel na 3-6 dagen een moment heeft waarbij het scherm niet meer aangaat. De enige manier om er weer leven in te krijgen is een harde reset.

Iemand dit ook ervaren? Geen idee waar het vandaan komt. Ook al met apps geëxperimenteerd en niets kunnen vinden op Google (en nee het heeft niet met de JSS build te maken want die gebruiken ze niet meer sinds 3.99). Ook geen dirty flashes gedaan. :-(

Ik weet even niet of ik het in de hardware moet zoeken. Misschien toch maar weer eens stock gaan als niemand hier dit herkent.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Heb je hem voor de grap hem aan de USB gehangen om te kijken of hij het nog doet? Zo ja zou je via ADB kunnen kijken of er iets in de logging staat.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Dat is wel een goede ja. Zal kijken of ik iets uit de logging kan halen als ie er weer mee ophoudt!

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82654

Ik moet net de eerste keer mijn GSM opladen.
Is het juist dat het niet volledig opladen / leeg laten lopen niet meer schadelijk is voor dit type batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 07:54
Anoniem: 82654 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:12:
Ik moet net de eerste keer mijn GSM opladen.
Is het juist dat het niet volledig opladen / leeg laten lopen niet meer schadelijk is voor dit type batterij?
Correct. Het is zelfs beter voor je batterij om hem niet helemaal leeg te laten lopen.
Maar alleen met een Custom ROM. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:59
Jivebunny schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:47:
Ik heb met PA 3.99 dat mijn toestel na 3-6 dagen een moment heeft waarbij het scherm niet meer aangaat. De enige manier om er weer leven in te krijgen is een harde reset.

Iemand dit ook ervaren? Geen idee waar het vandaan komt. Ook al met apps geëxperimenteerd en niets kunnen vinden op Google (en nee het heeft niet met de JSS build te maken want die gebruiken ze niet meer sinds 3.99). Ook geen dirty flashes gedaan. :-(

Ik weet even niet of ik het in de hardware moet zoeken. Misschien toch maar weer eens stock gaan als niemand hier dit herkent.
Welke PA gebruik je? Gebruik je een nightly of een officiele? En welke kernel gebruik je?

Edit: Ik gebruik franco kernel r183 jwr versie, laatste fabi280's PA_Nightly en laatste CWM recovery..

[ Voor 6% gewijzigd door jimmy_dg op 16-09-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 14:57
Ik probeer adb backup te doen, zoals staat op Nexus4Root.com, maar hij geeft de foutcode "adb: unable to connect for backup". adb devices levert de oorzaak op: "List of devices attached
04fe03d39855adf9 offline"
Iemand met hetzelfde probleem/oplossing?

"We have nothing to fear but running out of beer"

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
jimmy_dg schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:51:
[...]
Ik gebruik franco kernel r183 jwr versie, laatste fabi280's PA_Nightly en laatste CWM recovery..
wat is het verschil met de 'standaard' PA en die van fabi?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Als ie offline is betekend dat adb em niet kan vinden, dus of het toestel staat niet in de juiste stand (ptp), of je pc is niet erkend op het toestel als apparaatbeheerder, of de drivers zijn niet juist. In die richtingen zou je het kunnen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het rooten en flashen van custom roms erg risicovol? Hiermee bedoel ik of je bij het minste foutje je gsm kan bricken (zoals bij routers flash met openwrt / ddwrt vaak het geval is)
Of is dit niet te vergelijken?
Ik wil namelijk graag wat roms testen, maar aangezien ik de gsm nog maar heb, wil ik niet het risico lopen deze te bricken.
(voldoende technische kennis, ook altijd iphone gejailbreaked)

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 11:42
Anoniem: 82654 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:30:
is het rooten en flashen van custom roms erg risicovol? Hiermee bedoel ik of je bij het minste foutje je gsm kan bricken (zoals bij routers flash met openwrt / ddwrt vaak het geval is)
Of is dit niet te vergelijken?
Ik wil namelijk graag wat roms testen, maar aangezien ik de gsm nog maar heb, wil ik niet het risico lopen deze te bricken.
(voldoende technische kennis, ook altijd iphone gejailbreaked)
Deze toolkit doet alles voor je, en is 100% veillig. :)

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 11:53

thorgal21

Forum Noob

Heeft er iemand een goede guide om te rooten voor Nexus 4 android 4.3? De toolkit die Andremichel hierboven had geplaatst werkt tot 4.2.2, of je moet betalen en dat wil ik liever niet doen voor mijn eerste root ;) Ik heb zelf ook al andere kits gevonden maar die werken niet helemaal ;(

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Wugfresh toolkit?

Strava

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 11:53

thorgal21

Forum Noob

Hmm, ik ga die dan maar eens proberen ;) Bedankt voor de tip!

ik heb net succesvol unlocked, geroot (stock android 4.2.2), en een nandroid full backup (alle partities) gemaakt via twrp recovery

indien ik nu een rom wil installeren die een andere kernel / android versie heeft (bvb 4.3) kan dit zomaar of geeft dit problemen? moet ik eerst naar de stock 4.3 updaten ivm andere partitiestructuur ofzo?

edit: net upgedate naar officiele 4.3 (ota), maar nu werkt twrp recovery blijkbaar niet meer (android mannetje ligt plat met een uitroepteken erboven)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 82654 op 21-09-2013 12:39 ]

• Prulleman
Had je twrp geflashed of tijdelijk geboot? klinkt in ieder geval of je twrp (opnieuw) moet flashen

Strava

ik had twrp geflashed
ik heb nu via "wugfresh nexus root toolkit" opnieuw twrp geinstalleerd
Nu moet ik wel nog rooten (via nexus root toolkit lukt het niet)
Nu las ik ik dat ik UPDATE-SuperSU-v1.50.zip moet installeren via twrp v2.6.2.0 > install (www.redmondpie.com/how-to...-4-7-10-and-galaxy-nexus/)
Dan krijg ik echter de melding dat dit mogelijks incompatible is met mijn device... vandaar heb ik het nog niet uitgevoerd.. Of kan dit toch gewoon?

• Prulleman
Je kan ook gewoon v1.65 van de site van chainfire of xda downloaden, die moet compatibel zijn

Strava

ok, maar de melding "This operation may install incompatible software and render your device unusable", is dit gewoon een algeme melding die je altijd krijgt, of is dit omdat twrp detecteerde dat die zip mogelijks echt incompatibel is?

edit: tis inderdaad gewoon een disclaimer, de SuperSU v1.65 icm twrp 2.6.2.0 werkte om root terug te krijgen op stock 4.3

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 82654 op 21-09-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:21
Zijn de problemen met 4.3 qua 3G-verlies al opgelost in CM en kan ik die dus gewoon installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
De Nexus 4 lijkt me een aardige mobiel, zeker nadat ik las dat deze een heftige prijsverlaging kreeg, en verwacht wordt dat deze niet meer terugkomt:
http://arstechnica.com/ga...k-may-not-be-coming-back/

Nou kijk ik echter op Nederlandse sites rond, en de goedkoopste die ik kan vinden, is toch nog 300 euro:
http://www.pdashop.nl/pro.../lg-nexus-4-8-gb-wit.html

En dat is nota bene de 8 giga versie :-/
Enig idee wanneer deze telefoon hier de ramsj in gaat?

Je moet in het levertijden topic zijn, niet hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 25-09-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 01:12
Nou ik heb via marktplaats een Nexus 4 gisteren voor 300 euro gehaald, 16gb versie.
Die persoon wou liever een iPhone en de Nexus zelf is op 13 september bij belsimpel gekocht voor 333 euro.

Dus wie weet hebben ze hem nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13
Welke kernel nemen jullie het liefst en waarom? Ik twijfel tussen de Semaphore en de Franco + kernel. Iemand positieve dingen of juist negatieve dingen over een van beiden?

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 13:59
Ik zou ze gewoon beide eens proberen. Ben zelf erg tevreden over Franco, maar ik heb nooit een andere kernel geprobeerd (naast stock).

• Luapper
Ik moet zeggen dat de verschillen bij mij marginaal zijn tussen stock en Franco kernel (icm cm 10.2).
Maar ik heb ook hier en daar wat wakelock issues, bij beiden kernels. Vooral de Nlp(collector)wakelock.
Mijn batterij ging bij cm10.1 icm Franco beduidend langer mee

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13
Ik heb ontdekt dat er bij Semaphore een app zit waarmee je van alles kunt regelen op kernel-niveau. Denk DAF ik daarom maar bij deze blijf. Bedankt voor de input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb sinds CM 10.2 last van het blijven hangen v/d telefoon. Dan blijft bijvoorbeeld mijn keyboard hangen en dan verdwijnen de navigation keys (back/home/multitask) en de statusbalk, dan start alles opnieuw op en ben ik weer waar ik gebleven was. Weet iemand waar het probleem zich bevind? Ik vind het erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:55
Ik draai al enige tijd CM10.2 (momenteel de nightly van 2 oktober) en heb dit nog nooit gehad.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
weet iemand een goede kernel die werkt met de laatste JLS AOKP builds? overal lees je dat JSS kernels zouden moeten werken, maar de kleuren zijn dan helemaal vernaggeld. Ik heb dit met faux, franco en volgens mij nog 1..
Het gaat er vooral om dat touch control (voorheen PGM) werkt, deze moet specifieke kernel modules inladen en werkt in ieder geval niet met de standaard CM based (CAF?) kernel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 13:59
Luapper schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:52:
Ik heb sinds CM 10.2 last van het blijven hangen v/d telefoon. Dan blijft bijvoorbeeld mijn keyboard hangen en dan verdwijnen de navigation keys (back/home/multitask) en de statusbalk, dan start alles opnieuw op en ben ik weer waar ik gebleven was. Weet iemand waar het probleem zich bevind? Ik vind het erg storend.
Specifiek probleem van CM10.2 op de N4. De meeste andere ROMs (zolang ze niet gebaseerd zijn op CM) hebben dit probleem niet. Voor mij waren deze "dead locks" de belangrijkste reden om over te stappen van CM naar Paranoid, ook omdat PA imo meer innovatie heeft. Zaken als een transparante en in hoogte aanpasbare navigation bar spreken me aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ok, bedankt! Morgen maar eens die flashen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:57:
weet iemand een goede kernel die werkt met de laatste JLS AOKP builds? overal lees je dat JSS kernels zouden moeten werken, maar de kleuren zijn dan helemaal vernaggeld. Ik heb dit met faux, franco en volgens mij nog 1..
Het gaat er vooral om dat touch control (voorheen PGM) werkt, deze moet specifieke kernel modules inladen en werkt in ieder geval niet met de standaard CM based (CAF?) kernel
antwoord voor mezelf, er is een colorfix zip beschikbaar, deze werkt :)
(fijn dat twrp een lijst van zip files achter elkaar kan flashen, zit nu bij een nieuwe rom al op 6...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 08:35

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Aanrader om eens te proberen: BeanStalk
Omdat ik mijn SGS2 nog even als primair toestel gebruik, probeer ik nu een hoop ROM's uit op mijn N4. SlimBean had ik op mijn SGS2, maar loopt daar op de meest willekeurige momenten vast (bij het instellen van je wekker, of een bestemming voor navigatie) had verwacht/gehoopt dat dat een toestel/modelspecifiek probleem was, maar na een paar uur liep m'n N4 er ook al mee vast :X NEXT! Cyanogen begin ik niet meer aan, met hun CM-accounts, Paranoid er op gezet maar dat voelde niet fijn aan en toen dus BeanStalk. Mooie installer, helemaal interactief (Aroma) met keuzes voor fonts, kernel, launcher en weet ik veel wat allemaal. Voelt na 2 dagen gebruik erg soepel en stabiel aan, al kan ik over batterijgebruik en werking nog geen definitief oordeel geven omdat m'n simkaart er dus nog niet in zit. Morgen eens een laatste Titanium backup maken van de SGS2 en dan de N4 in gebruik nemen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Iemand zich al aan Ubuntu phone gewaagd? Wil er een keer de tijd voor nemen, maar komt er voorlopig even niet van. Heb zo mijn twijfels.

Denk dat ik eerst 4.4 afwacht. Heb af en toe een aantal BSOD's met PA 3.99 RC2 (daarvoor ook al... verdenk een aantal apps, maar nu het weer terug is ben ik even kwijt welke het nu kan zijn hehe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:55
Ik vind CM ook steeds minder wordt, steeds meer extra's die ik helemaal niet wil. Hetgeen ik fijn vond van CM is:
* De instellingen voor het ledje
* Mogelijkheid om lockscreen widgets automatisch full screen te openen
* Pie controls, met mogelijkheid om de normale knoppen te verbergen

Ik zoek eigenlijk een ROM die dat in ieder geval biedt, maar verder zo dicht mogelijk bij stock zit. Iemand suggesties?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Hetgeen ik bij PA fijn vind is voornamelijk de kleuren die minder flets zijn, en PIE controls die echt relaxed werken. Beter dan de PIE van CM :(

Dus dat mis ik wel een beetje. Ik wil eigenlijk van die stock android interface af, met de notifcatie balk bovenin en de knoppen onderin. Dat werkte echt wel goed met PIE. alleen had ik de laatste tijd nogal wat problemen met de spatiebalk bij swiftkey... zucht... Het kan ook nooit helemaal lekker werken haha.

Misschien toch maar eens kijken bij Ubuntu... aaaah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Jivebunny schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:55:
Misschien toch maar eens kijken bij Ubuntu... aaaah :)
Forget about it. Heb er maandenlang naar uitgekeken om erachter te komen dat UT 1.0 fat ass sucked. Zie hier de bevindingen van users van XDA. - zo rond pagina 77 beginnen de ervaringen over de release candidate.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricepuppet op 21-10-2013 11:13 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Thanks Ricepuppet! :) Scheelt weer een hoop geneuzel dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jivebunny schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:00:
Thanks Ricepuppet! :) Scheelt weer een hoop geneuzel dan!
Mijn schatting; wacht nog even een half jaar, medio Maart. Hopelijk is het dan allemaal weer beter werkbaar dan deze puinzooi.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

En om even aan te tonen hoe Ubuntu Touch 1.0 daadwerkelijk draait. Verschrikkelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ricepuppet schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:39:
[video]

En om even aan te tonen hoe Ubuntu Touch 1.0 daadwerkelijk draait. Verschrikkelijk dus.
Wow dat werkt echt traag, onstabiel en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Inmiddels helemaal stock. 4.3. Ik kijk 4.4 even aan binnenkort en kijk dan of ik naar PA 3.69 ga of zo. Had ik tenminste geen Bsod's met een custom rom. Nu met stock ook niet, maar die fletse kleuren... omg... hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik ben een paar dagen terug overgestapt van CM10.2 naar Paranoid Android 3+. WOW wat een verschil!
Deze rom draait bij mij perfect, i.t.t. CM. Kleuren erg mooi, scherm komt tot leven (alhoewel dat "fletse" waarschijnlijk realistischer is). Gapps werken vlotter, telefoon gaat veel langer mee op een lading (zit nu op 38 %, 1,5 dag 2u45m, screen on time), geen gezeik met verbinding met google servers, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Zelfs Bsods met de stock 4.3 rom... wat een rommel .. 4.3 Hoop dat het met 4.4 beter gaat maar dat zal wel niet omdat de Bsods van apps vandaan komen die iets in 4.3 niet goed aanroepen of zo... :(

Toch maar naar 4.2.2 met PA misschien... hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 10:44
Jivebunny schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:21:
Zelfs Bsods met de stock 4.3 rom... wat een rommel ..
Ga er maar vanuit dat dat niet door de stock ROM komt maar door 3rd apps of jouw telefoon in het bijzonder.
Desalniettemin vervelend natuurlijk... ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hey jongens als je je Nexus root ben je je garantie kwijt maar kun je dat ongedaan maken?

In ieder geval zoek ik een mod zodat mijn Nexus 4 het langer op de accu uithoudt, met normaal gebruik red ik het wel tot de avond maar ik gebruik mijn telefoon vaak en veel dus is die 3,5 tot 4 uur onscreen veel te weinig.

En dat terwijl locatie nfc uitstaan, en geen auto brightness maar gewoon standard op laag, anders heb ik amper 3,5 uur onscreen.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
Mizgala28 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:18:
Hey jongens als je je Nexus root ben je je garantie kwijt maar kun je dat ongedaan maken?

In ieder geval zoek ik een mod zodat mijn Nexus 4 het langer op de accu uithoudt, met normaal gebruik red ik het wel tot de avond maar ik gebruik mijn telefoon vaak en veel dus is die 3,5 tot 4 uur onscreen veel te weinig.

En dat terwijl locatie nfc uitstaan, en geen auto brightness maar gewoon standard op laag, anders heb ik amper 3,5 uur onscreen.

Tips?
Rond de 4 uur screen on tijd is heel netjes, veel meer ga je niet halen, ook niet als je telefoon geroot is. Op WiFi kun je er misschien nog wat meer uithalen. Maar verder is dit echt geen slechte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Razer schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:10:
[...]

Rond de 4 uur screen on tijd is heel netjes, veel meer ga je niet halen, ook niet als je telefoon geroot is. Op WiFi kun je er misschien nog wat meer uithalen. Maar verder is dit echt geen slechte tijd.
Serieurs? :F

Nou ik dacht toch dat je meer eruit kon halen, ik ken mensen met een S3 en die halen toch met gemak 5 a 6 uur onscreen, en de batterij van een S3 is geloof iki toch ook 2100mah?

En die 4 uur haal ik via wi-fi, via 3G zit ik rond 2.5 a 3 uur en dat is echt TE weinig.

Maar goed, als het echt zo goed is, dan maar wachten op KitKat.

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 25-10-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb een vraag, nu 4.4 eraan zit te komen, vraag ik me zelf af om me telefoon alvast te unrooten.
Of wat is de beste manier om nieuwe versie van android straks te installeren?
Draai, stock rom franko's kernel geroot met toolkit.

Moet ik een full wipe doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Toniii schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:14:
Ik heb een vraag, nu 4.4 eraan zit te komen, vraag ik me zelf af om me telefoon alvast te unrooten.

Adb sideload? Eventueel via een toolkit?

[ Voor 82% gewijzigd door Prulleman op 26-10-2013 20:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Laatst online: 04-07 21:47
Toniii schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:14:

Ik draai ook stock met franco kernel en geroot. Bij de vorige update naar 4.3 had ik gewoon de stock kernel teruggeflasht, dan ben je ook meteen root kwijt. Dan de stock image van google downloaden en flashen. Je houdt al je data gewoon als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
maar om de gedownloade stock image 4.4 te installeren heb je wel weer een geroot toestel nodig.
Dus eerst kernel trg zetten, weer rooten, dan image downloaden, flashen en franco's kernel er weer opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Voor stock image heb je alleen een ge-unlockte bootloader nodig, root staat dat los van

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb ergens dit jaar bij iemand een Nexus 4 gezien waar diegene zijn muziek kon bedienen zonder dat de scherm aan moest, scheelt batterij dus denk ik.

Weet iemand wat dat voor mod/tweak is? Ik kan het nergens op Google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:10
Mizgala28 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:00:
Ik heb ergens dit jaar bij iemand een Nexus 4 gezien waar diegene zijn muziek kon bedienen zonder dat de scherm aan moest, scheelt batterij dus denk ik.

Weet iemand wat dat voor mod/tweak is? Ik kan het nergens op Google vinden.
Hoe bediende hij 'm dan??
Ik weet dat er apps waren waarmee je met schudden van alles kon bereiken (beetje gejat van Sony's destijds, 1x schudden = volgende nr, 2x = vorig etc etc.).. die moet je vast wel terug kunnen vinden, weet de naam van de app niet.

Verder zit er in mijn koptelefoon (noisehush nx80) ook een knopje waarmee ik van alles kan doen (1x drukken = volgend nr etc etc).

[ Voor 9% gewijzigd door elpino.rv op 31-10-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Laatst online: 04-07 21:47
elpino.rv schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:55:
[...]
Hoe bediende hij 'm dan??
Ik weet dat er apps waren waarmee je met schudden van alles kon bereiken (beetje gejat van Sony's destijds, 1x schudden = volgende nr, 2x = vorig etc etc.).. die moet je vast wel terug kunnen vinden, weet de naam van de app niet.

Verder zit er in mijn koptelefoon (noisehush nx80) ook een knopje waarmee ik van alles kan doen (1x drukken = volgend nr etc etc).
Met Tasker kom je ook een heel eind. Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat hij automatisch de muziekapplicatie opent en begint met afspelen wanneer ik mijn oordopjes inplug. Daarnaast kun je ook volume buttons instellen om naar het volgende/vorige nummer te gaan. Zelf gebruik ik toch liever de button controls op mijn oordopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
veel custom roms hebben inderdaad een optie om "volume button track skip" te gebruiken. (cm, aokp, zo'n beetje allemaal volgens mij). je kan dit op stock ook als mod installeren, maar niet zonder root of custom recovery

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Ik krijg dus binnenkort mijn Nexus 4 binnen maar vroeg mij af welke custom rom nou eigenlijk vaak wordt gebruikt? Op XDA staan er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Belangrijkste punten voor mij zijn snelheid, stabiliteit en accuduur. Wat draaien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:05
Ik kom van Paranoid Android 3.99 RC 2 met een Franco Kernell. Leuk speelgoed maar uiteindelijk onvoldoende stabiel icm hoger batterijverbruik (en KitKat in het verschiet :9~ ) dus recentelijk terug gegaan naar Jelly Bean 4.3.

Blind gevaren op wat hier in de topic start beschreven staat; aan de hand van een toolkit echt kinderspel. En hij is weer als nieuw ;)

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Anoniem: 88197

Ik heb na verschillende AOSP based ROM's MIUI geflasht. Die bevalt me echt heel erg goed!
Ik had met andere ROM's grote problemen (CM => hoog data verbruik door SystemUpdate, binnen 10 minuten mijn 200mb bundel weg, andere ROM => flitsen met camera werkte niet, allemaal zwarte foto's), etc. Al las ik dat sommigen ook dataverbruik issues hadden met MIUI, ik heb met DisableService dan ook direct de SystemUpdateService uitgezet...

MIUI vind ik snel, mooi en ook battery life is erg goed, stuk beter dan Stock ROM. Met stock ROM had ik battery issues (hoog verbruik van Android OS en/of Google Play Services).

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 12:51
Iemand die hier de franco kernel gebruikt en wat zijn de bevindingen?

Ik heb de kernel gisteren geinstalleerd op mijn Nexus 10 en mijn Wifi snelheid is zomaar even verdubbeld!

Maar ik zou nu willen weten wat het juist doet met het batterij verbruik.

en ook op MIUI weer een battery drain van Google Services :@ :( 11h50m keep awake, Google Account manager, Google Bookmarks Sync, Google Services Framework, Google Contacts Sync, Google Play Services, Network Location.
Ik heb gisteren Google Apps toegang gegeven tot mijn lokatie, zodat Maps zou werken. Google Now staat uit.

Wat een troep maakt Google zeg, zoveel mensen die erover klagen. Iemand hiervoor een oplossing die voor elke ROM werkt?
Met Better Battery Stats zag ik dat het Network Location was. Dus maar weer uitgezet en weer geen Google Maps dus... 8)7 8)7 :( :(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 14-11-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Hmm ik heb niet zozeer drain problemen, maar eerder dat mijn GPS vaak het signaal verliest en em ook moeilijk pakt. Firmwares hebben geen effect, roms ook niet tot nu toe. Zou er iets hardwarematigs kapot aan het gaan zijn?

Iemand ook een dergelijk iets meegemaakt met de Nexus 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jivebunny schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:59:
Hmm ik heb niet zozeer drain problemen, maar eerder dat mijn GPS vaak het signaal verliest en em ook moeilijk pakt. Firmwares hebben geen effect, roms ook niet tot nu toe. Zou er iets hardwarematigs kapot aan het gaan zijn?

Iemand ook een dergelijk iets meegemaakt met de Nexus 4?
Bij mij wat het SystemUpdateService kwam ik nu achter (in dit geval) terwijl die uit staat, omdat die eerder ervoor zorgde dat mijn databundel in 5 minuten op was... Nu maar gewoon 3G uitgezet voor Google Services.

Over jouw issue: Nee, dat heb ik nooit eerder gehoord. Dat lijkt inderdaad meer een hardware issue. Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 08:30

orejas

Omelette du Fromage

Mijn probleem - dat ik ook na enkele uren zoeken op XDA en Google niet kan oplossen - bestaat eruit dat ik geen enkele zip kan flashen. CWM loopt vast op 'error 7'. Installatie van JWR66Y wordt 'aborted', zowel wanneer ik alleen de image als de volledige package probeer te flashen.
Ik draai stock 4.2 met de franco kernel op een geroote telefoon. Iemand enig idee?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 11:07
error 7 = status 7 error.

zie mijn post in de nexus 7 thread: mountainbiker in "Google Nexus 7-Tablet"
Je kan de md5 checks verwijderen en dan zou het kunnen werken.
Heb zelf nog geen tijd gehad om het te testen.

Veiligere methode is geheel terug naar stock en dan OTA of factory image installeren.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Anoniem: 88197 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:12:
[...]Over jouw issue: Nee, dat heb ik nooit eerder gehoord. Dat lijkt inderdaad meer een hardware issue. Heb je nog garantie?
In Duitsland wellicht hehe... komt van de Saturn daar. Is van voor de zomer dus redelijk nieuw. Hmmm bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 08:30

orejas

Omelette du Fromage

mountainbiker schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:45:

Je kan de md5 checks verwijderen en dan zou het kunnen werken.
Ook al geprobeerd... Dan maar volledig unrooten en terug naar stock...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:57
Vraagje, ik heb paranoid android 4.0 alpha + radio .48+mako z20i bootloader + supersu v1.69 geflashed op mijn nexus 4, maar ik kan nergens het menu met paranoid android vinden (normaal staat dat ergens in de settings), PA OTA verschijnt wel netjes tussen mijn apps. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb je wel een /data wipe (factory reset) gedaan? Of heeft PA inmiddels alle custom settings door het hele instellingen menu gegooid, zoals ook CM al een tijdje doet? Of is de eerste versie van 4.4 PA gewoon stock AOSP zonder tweaks?

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 18-11-2013 10:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Sorry, vergeten te vermelden maar heb ook een factory reset gedaan. Custom settings tussen de gewone instellingen kon ik zo niet vinden en heb toch wel ff lopen zoeken. Dat laatste vermoed ik maar ik kon er zo niets van vinden op xda, dus dacht vraag het ff hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Can someone tell us what features latest PA have..
...
None, it's a bone-stock build.
...
Actually, there's a reboot menu and screenshot, and fast pin unlock. That's the only things I saw on my use, and I approve both
beetje zoeken in het xda topic kan natuurlijk ook geen kwaad...
http://forum.xda-develope...ght=features#post47489460

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 18-11-2013 10:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Prulleman schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:57:
[...]

beetje zoeken in het xda topic kan natuurlijk ook geen kwaad...
http://forum.xda-develope...ght=features#post47489460
Wel gedaan, maar dat heb ik helaas niet gezien... Bedankt voor het meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Gisteren de 4.4 update proberen te pushen. Wat niet gelukt is. Uiteindelijk is het zover gekomen dat mijn N4 blijft hangen op het Google logo bij rebooten en meer niet.

Hij mist dus een (factory) image om te booten (4.3, 4.4)

Nu is dat geen probleem - zou je denken - je gooit de .zip op de SD kaart en je pakt deze uit in Recovery Mode (of via Nexus Root Toolkit b.v.)

Alleen, Windows wilt de Nexus 4 niet meer herkennen

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM_zps141c7461.png

Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, ben al sinds gisteravond als een idioot aan het speuren naar oplossingen op internet.

Het enige wat ik eruit kan krijgen is dit als ik de eerste driver installeer voor ADB

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM2_zps27e41b94.png

Deze heb ik uninstalled, herinstalleert met van alles; de Google USB Drivers (pakt hij niet) proberen de goede drivers te vinden met de SDK Manager (die niet opstart) maar als ik dan in Recovery Mode start, krijg ik het eerste screenshot.

Op andere fora's word gesproken over de USB Debugging Mode aan te zetten, alleen kom ik daar natuurlijk niet in als mijn toestel niet opstart in Android :)

Daarnaast word er ook gesproken om voor de Nexus 4 driver de MTP USB Driver te installeren, zodat de N4 in elk geval als media opslag apparaat tevoorschijn zou moeten komen in Windows.

Ik heb meerdere USB kabels geprobeerd (stuk of 5, ook de bijgeleverde bij de N4) en ook een andere PC met Windows, maar ook die geeft dezelfde problemen.

Daarnaast zie ik dat LG Nederland zeer, zeer slecht is in zijn ondersteuning wat betreft het toestel, dus heb ik de hoop op jullie mede-Tweakers gelegd :D

Wie o wie verlost mij van deze ergernis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb je de universal adb drivers van Koush al geprobeerd? Probeer anders ook de driver guide van de wugfresh toolkit te volgen. Zodra die zijn geïnstalleerd moet je gewoon elke factory image kunnen pushen voor zover ik weet. Hij weet altijd wel weer het device te vinden nadat de juiste adb drivers zijn geïnstalleerd.

http://koush.com/post/universal-adb-driver

http://www.wugfresh.com/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 21:42
Ik heb sinds kort een NEXUS 4 van iemand overgenomen. Hij heeft er PA opgezet en vertelde mij dat ik via de Nexus Root Toolkit van Wugfresh makkelijk terug kan naar stock.
Dat wil ik wel ivm de komst van KitKat.
Als ik de toolkit heb geinstalleerd vraagt hij om welk toestel ik heb en welke build.
Maar als ik op mijn telefoon kijk staat er bij Buildnr pa_mako-userdebug 4.3 JLS36G eng.anu6is.20130920.182633 test-keys

Wat moet ik dan invoeren in de toolkit? Daar staan andere builds. Hoe weet ik welke build ik dan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
gewoon de kitkat rom geforceerd (zie opties) flashen onder "back to stock"

Ik zou een laatste versie nemen van een 4.3 build.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 21:42
Hoe weet ik wat de laatste 4.3 build is?
:X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
jwr66y bijvoorbeeld of jwr66v

je J van ... Jelly Bean ;-)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 13:36
Ik maakte gebruik van CM10 maar ben via de Unified Nexus Tookit van Skipsoft terug gegaan naar stock.
http://www.skipsoft.net/

Deze toolkit herkende mijn telefoon en de versie van android die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jivebunny schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:39:
Heb je de universal adb drivers van Koush al geprobeerd? Probeer anders ook de driver guide van de wugfresh toolkit te volgen. Zodra die zijn geïnstalleerd moet je gewoon elke factory image kunnen pushen voor zover ik weet. Hij weet altijd wel weer het device te vinden nadat de juiste adb drivers zijn geïnstalleerd.

http://koush.com/post/universal-adb-driver

http://www.wugfresh.com/

Succes!
Allebei al geprobeerd. Die Nexus Root Toolkit had ik al. Ik krijg bij die universal USB driver telkens dit resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM3_zps38c61953.png
SuperKneus schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:01:
Ik maakte gebruik van CM10 maar ben via de Unified Nexus Tookit van Skipsoft terug gegaan naar stock.
http://www.skipsoft.net/

Deze toolkit herkende mijn telefoon en de versie van android die ik had.
Even proberen, thanks :)

EDIT:

Nope, werkt ook niet.

Alles gaat er vanuit dat je via Android de debugging mode kan aanzetten. Ik kan Android niet in, ik kom niet verder dan het Google Logo (boot loop) en de fixes die op Youtube staan helpen ook niet :(

[ Voor 26% gewijzigd door Ricepuppet op 26-11-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb je het toestel in Fastboot modus staan terwijl je de installatie van de drivers uitvoert? Dat is ook wel belangrijk. Of kan je Fastboot ook niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jivebunny schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:46:
Heb je het toestel in Fastboot modus staan terwijl je de installatie van de drivers uitvoert? Dat is ook wel belangrijk. Of kan je Fastboot ook niet in?
Ik kan helemaal niks :)

Ik kan de Recovery Mode in. Er zitten geen backups op. Ik kan gezellig de cache legen en alles wipen, maar meer ook niet. Bij herstart blijft hij hangen op het Google Logo.

EDIT:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V4BKV8rUxfU]

Bij dit filmpje, rond 02:04 loop ik tegen de plank. Hij ontdekt het apparaat niet.

Tot nu toe kom ik zo ver en voldoe ik aan alle eisen;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM4_zps78dfff78.png

[ Voor 30% gewijzigd door Ricepuppet op 26-11-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Dus in fastboot mode, nog niet recovery gekozen (grote groene Android en keuze 'start'), dan de drivers installeren en je loopt vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jivebunny schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:57:
Dus in fastboot mode, nog niet recovery gekozen (grote groene Android en keuze 'start'), dan de drivers installeren en je loopt vast?
Ik krijg hem niet in Fastboot mode. Hij kan de telefoon niet vinden in Windows. Ik installeer de ADB drivers correct, dat werkt prima. Daarna herstarten in Recovery Mode en de telefoon geeft wel de Nexus 4 aan. Maar daar zijn geen drivers voor onder Windows (tenminste, ik heb ze allemaal al geprobeerd)

Ik weet dat de telefoon niet bricked is, maar dit maakt de telefoon wel in 1 klap waardeloos :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Maar de recovery mode waar jij het over hebt is dan de recovery mode van Android zelf? Het rode androidje met rode gevaren driehoek en uitroepteken?

Als je die ziet moet je de power eens indrukken en direct erna, terwijl je de power nog vasthoudt, volume up. Daarna krijg je in de stock recovery een aantal opties, waaronder update from adb. Hier zou je nog iets moeten kunnen bereiken als ik het goed heb. Want dit zou nog wel moeten werken en deze zou wel met de universal adb drivers moeten kunnen connecten. Hiermee gaat het toestel in de stock recovery adb sideload mode en daarmee zou je een stock update.zip moeten kunnen sideloaden via adb met het commando adb sideload <filename> /sdcard/<filename>

Anders even goed de volgende post op XDA doornemen. Hiermee zou je alle soft-bricks moeten kunnen herstellen. Is mij ook menig keer hiermee gelukt:

http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jivebunny schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:23:
Maar de recovery mode waar jij het over hebt is dan de recovery mode van Android zelf? Het rode androidje met rode gevaren driehoek en uitroepteken?

Als je die ziet moet je de power eens indrukken en direct erna, terwijl je de power nog vasthoudt, volume up. Daarna krijg je in de stock recovery een aantal opties, waaronder update from adb. Hier zou je nog iets moeten kunnen bereiken als ik het goed heb. Want dit zou nog wel moeten werken en deze zou wel met de universal adb drivers moeten kunnen connecten. Hiermee gaat het toestel in de stock recovery adb sideload mode en daarmee zou je een stock update.zip moeten kunnen sideloaden via adb met het commando adb sideload <filename> /sdcard/<filename>

Anders even goed de volgende post op XDA doornemen. Hiermee zou je alle soft-bricks moeten kunnen herstellen. Is mij ook menig keer hiermee gelukt:

http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1
Wil ik dit gisteren proberen; telefoon wilt nu helemaal niet meer aangaan. Compleet dood. Vol opgeladen; geen reactie. Alle knoppen combinaties; geen reactie.

Zo maar LG bellen en vragen en ter reparatie aanbieden. Geweldig product, na 2 maanden al kapot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Zeker dat hij volledig opgeladen is?
Laat hem nog is nachtje insteken en probeer de knopen combinatie is om in recovery te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
daflux schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:58:
Zeker dat hij volledig opgeladen is?
Laat hem nog is nachtje insteken en probeer de knopen combinatie is om in recovery te geraken.
Yup.

Heb hem gisteravond in het stopcontact gedaan, vanochtend nog niks. Geen enkele bekende knoppen combo werkt.

Net met LG gebeld, medewerker aan de lijn zegt dat zij niks kunnen betekenen omdat het toestel via Zwitserland is besteld.

Prachtige service LG, echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Raar want het is echt bijna onmogelijk om een toestel te hard bricken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
daflux schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:05:
Raar want het is echt bijna onmogelijk om een toestel te hard bricken..
Het toestel zelf is raar :)

Nu krijg ik hem weer aan, laad hij op en zit ik weer in het startscherm waar ik kan kiezen uit

START
RESTART BOOTLOADER
RECOVERY MODE
POWER OFF

Volgens mij heeft het toestel zichzelf ontladen o.i.d. Als ik in RECOVERY MODE ga, krijg ik alleen het menu van Clockwork Mod (zoals in het filmpje) en niet het Recovery menu van Android zelf.

EDIT:

Ok, ik kom nu in de Fastboot modus.

Met Skipsoft Toolkit zie ik dat hij aangesloten is. Wil hem sideloaden, krijg ik de error dat de drivers niet zijn geïnstalleerd. Ik neem aan dat dat de Nexus 4 drivers zijn die met een uitroepteken in Windows zelf niet zijn geïnstalleerd?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM6_zpsc7fa9658.png

[ Voor 29% gewijzigd door Ricepuppet op 27-11-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Installeer de PDAnet drivers uit de WUG toolkit heeft bij een vriend veel problemen verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Maar je moet die drivers dan ook wel installeren terwijl ie in de fastboot modus staat te wachten. Je moet namelijk 1 keer de drivers installeren in Windows (toestel in android maar dat gaat nu niet), maar ook in Fastboot modus. Nu zou je zelfs met de post die ik heb gelinkt gewoon een file kunnen pushen, en als dat is gebeurd kun je naar je Clockworkmod gaan en je .zip flashen. Moet nu toch echt wel goed gaan komen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik ben je hulp echt dankbaar, echter, het wil mij nog steeds niet lukken. Dit is het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM7_zps07194701.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb je al eens geprobeerd naar Fastboot Mode te gaan, zorgen dat het device zichtbaar wordt zoals je in een vorige screenshot ook liet zien, en dan gewoon een stock image laten flashen?

Je moet dan even de image downloaden, uitpakken met 7-zip, dan de .tar ook uitpakken en die folder staan een aantal .img bestanden. Dit alles tezamen in een folder met de inhoud van de platformtools in de XDA post: http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1

Dan in die folder shift+rechtsklikken en kiezen voor open a command prompt here.

Daarna nog even een 'adb devices' en kijken of ie er nog steeds is. Probeer daarna eens de flash-all.bat.

Je zult dan naar stock teruggaan als het meezit, en dat is beter dan niets want dan kan je weer van voor af aan de boel om zeep helpen :P Vanuit een werkende Android ;-)

Ik zou ook N-Cry toolkit eens willen aanraden. Vond het allemaal net iets simpeler voor de gemiddelde gebruiker als 'Nexus tool-kit'.

Ben benieuwd of de stock image wel lukt (https://developers.google.../nexus/images#occamkrt16s) Je hebt die van de 'Occam' nodig.

Als dit allemaal niet lukt omdat de drivers nog steeds moeilijk doen moet je misschien proberen de drivers helemaal te verwijderen en een nieuwe poging proberen te ondernemen van het installeren van de drivers terwijl de device in fastboot mode staat. In dat geval raad ik je even aan een kort albumpje te bekijken wat ik even heb gemaakt van de hulp bij de drivers die je in de Wug toolkit terug kan vinden: http://imgur.com/a/JchYb#0

Ze hebben ook wat tutorial video's: http://www.wugfresh.com/nrt/wiki/

Als de drivers namelijk goed worden gedetecteerd, krijg je zeker met de stock image de boel weer werkende. Waarschijnlijk nu al met je huidige drivers situatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Jivebunny op 27-11-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ricepuppet schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:29:
[...]

Allebei al geprobeerd. Die Nexus Root Toolkit had ik al. Ik krijg bij die universal USB driver telkens dit resultaat.

[afbeelding]

[...]

Even proberen, thanks :)

EDIT:

Nope, werkt ook niet.

Alles gaat er vanuit dat je via Android de debugging mode kan aanzetten. Ik kan Android niet in, ik kom niet verder dan het Google Logo (boot loop) en de fixes die op Youtube staan helpen ook niet :(
Volgens mij kan je dit oplossen door het USB id van je telefoon op te vragen via device manager en dan toe te voegen aan de .inf van de driver. ik had namelijk het exact zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
N-Cry gedownload. Programma werkt ontzettend traag b.t.w, maar dit is wat ik krijg, zonder dat ik aan de telefoon heb gezeten na de Skipsoft software.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM8_zpsbeabea0f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
flapdrol85 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:20:
[...]

Volgens mij kan je dit oplossen door het USB id van je telefoon op te vragen via device manager en dan toe te voegen aan de .inf van de driver. ik had namelijk het exact zelfde probleem.
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/SYSTEM9_zps77d4f8ca.png
JunkO schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:27:
[...]

Hoe ben je nu in de fastboot modus van Android gekomen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat ik alleen in de recovery modus van TWRP (Clockworkrecovery for that mather) kom.
Blijkbaar is de Fastboot modus het eerste scherm wat je ziet (het keuzemenu)

[ Voor 28% gewijzigd door Ricepuppet op 27-11-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 10:44
Ricepuppet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:30:
[...]

EDIT:

Ok, ik kom nu in de Fastboot modus.
Hoe ben je nu in de fastboot modus van Android gekomen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat ik alleen in de recovery modus van TWRP (Clockworkrecovery for that mather) kom.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste