Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 12:51
Gebruik gewoon de toolkit van hier

http://www.wugfresh.com/

En installeer via die toolkit de PDAnet driver op de manier ze in de applicatie zelfs zeggen en al je problemen gaan verdwenen zijn.

Geloof me vriend van me had gisteren hetzelfde voor en dit was de oplossing.

Eerst ook veel liggen klooien met van alle tootljes die net werkten.

Gewoon PDAnet drivers installeren toestel moet daarvoor ni in die of die staat zijn gwn installeren en opla klaar en dan via tooltje reset doen.

Staat zelf optie bij voor welke brick je hebt en kan je direct de nieuwste versie installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

JunkO schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:27:
[...]

Hoe ben je nu in de fastboot modus van Android gekomen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat ik alleen in de recovery modus van TWRP (Clockworkrecovery for that mather) kom.
Je zit al in fastboot als je het toestel uitschakelt. Dan volume down vasthouden en daarna power in te drukken en vast te houden. Als je dan de Android ziet liggen met optie start, zit je al in fasboot mode. Kijk maar onderaan naar de rode text.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
daflux schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:32:
Gebruik gewoon de toolkit van hier

http://www.wugfresh.com/

En installeer via die toolkit de PDAnet driver op de manier ze in de applicatie zelfs zeggen en al je problemen gaan verdwenen zijn.

Geloof me vriend van me had gisteren hetzelfde voor en dit was de oplossing.

Eerst ook veel liggen klooien met van alle tootljes die net werkten.

Gewoon PDAnet drivers installeren toestel moet daarvoor ni in die of die staat zijn gwn installeren en opla klaar en dan via tooltje reset doen.

Staat zelf optie bij voor welke brick je hebt en kan je direct de nieuwste versie installeren
PDAnet driver werkt ook niet. Heb de RAW Drivers geprobeerd; alles werkt, totdat de Fastboot status gechecked moet worden. Dan sta ik weer niet aangesloten, terwijl ik in Fastboot modus zit.

Het slaat werkelijk nergens meer op |:(

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Afbeeldingslocatie: http://manlyskills.files.wordpress.com/2012/06/man-praying.jpg

MEIN GOT.

Het is me eindelijk gelukt *O*

Oplossing; via de Nexus Root Toolkit en met Windows 7 - ja, verdomme, 7 op een andere computer - een flash stock kunnen maken en root.

Ik heb W8.1 op mijn eigen PC staan, maar daaronder wilde geen enkele driver goed installeren. Via een laptop waar W7 op stond de Flash+Root optie aangetikt en inderdaad; de PDAnet drivers geinstalleerd. Toen deed hij de driver wel correct installeren.

Ik zit nu met wallen achter mijn PC en een traantje van geluk :)F

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 10:44
Jivebunny schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:49:
[...]

Je zit al in fastboot als je het toestel uitschakelt. Dan volume down vasthouden en daarna power in te drukken en vast te houden. Als je dan de Android ziet liggen met optie start, zit je al in fasboot mode. Kijk maar onderaan naar de rode text.
Klopt, daar kom ik wel. Maar ik doelde eigenlijk hier op (onderstreept):
Maar de recovery mode waar jij het over hebt is dan de recovery mode van Android zelf? Het rode androidje met rode gevaren driehoek en uitroepteken?

Als je die ziet moet je de power eens indrukken en direct erna, terwijl je de power nog vasthoudt, volume up. Daarna krijg je in de stock recovery een aantal opties, waaronder update from adb.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Ricepuppet congrats! Nu even genieten heheh.

@JunkO, daar kom je alleen met de stock recovery. Was toen nog in de veronderstelling dat CWM of TWRP er niet op stonden.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:21
http://www.cyanogenmod.org/blog/cm-11-0-m1-nexus-edition

CyanogenMod 11.0 M1 – Nexus Edition
No, that’s not a typo – you read that correctly. Today we release CM 11.0 M1 for all actively AOSP-supported Nexus devices – all variants of the Nexus 7, the Nexus 4, Nexus 5 and Nexus 10.

Some background on this change of order. Normally, this would be the point in time where we turn on CM 11 nightlies. From there, we would spend the next few weeks (or longer) in the nightlies, all the while not allowing you guys (the users) to offer support in the form of bug reports. Taking reports against the constantly changing nightly codebase is too resource intensive, but at the same time, waiting another month to get them going is, in all honesty, wasted time. So, with this change, we are going for the best of both.

The AOSP-supported Nexus devices should have minimal to no device specific issues (as their hardware code comes mostly from Google). We’ve also done our due diligence and tested these devices, to make sure they behave properly. Any bugs that crop up on these builds should be centered around CM issues – items that we’ve introduced. By acknowledging them sooner, the entire CM 11 roster will benefit.

Speaking of the rest of the roster, we will be enabling CM 11 nightlies for the non-Nexus devices as well. As the device tree’s for these other devices (including the Galaxy Nexus) are brought up by our team, it stands to reason there may be other issues that are yet to be discovered. We will be monitoring nightly usage and issues, and use that info to move towards adding more devices to the M1/M2 list and the eventual 11.0 release.

A follow-up post will be made with the full nightly roster by the end of this week. We’re off to go pick at the new Android 4.4.1 code.

Happy Flashing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
iemand PA 4.0 al eens getest?

ik heb nu CM11 staan, maar vind die toch maar niks tegenover PA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 10:21
Welke custom rom is aan te raden?
En wat is de kernel juist? Hoe kan je bv je batterijduur verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
TheCeet schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:08:
Welke custom rom is aan te raden?
ligt aan je wensen :) wat verwacht je van een custom rom, interface tweaks, snelheid tweaks, bepaalde bugfixes die google nog niet heeft gedaan?
En wat is de kernel juist? Hoe kan je bv je batterijduur verhogen?
Wikipedia: Kernel
batterij duur verhogen zal het beste gaan door apps te verwijderen/disablen/restricties opleggen. Met name apps die zelf verbindingen maken (met bv een push service ,of periodiek gegevens ophalen) en ook apps die je locatie gebruiken (bv weer apps, facebook en van alles)

Verder is het vooral lastig om een generiek antwoord te geven, gaat het om je screen time, of je standby time, beide zijn op andere manieren te tweaken. Daarnaast zijn de resultaten ook nog eens per toestel en per user behoorlijk verschillend..

Kortom lees je eerst goed in op XDA en probeer daarna wat verschillende combinaties.

zelf heb ik nu rastakat rom met franco kernel :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 10:21
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 08:35

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Aangezien hier al meer dan een maand niet meer gepost is, eens een flinke schop tegen het topic. Ik draai nog steeds op 4.3 (BeanStalk ROM) en wil graag over naar KitKat. SlimBean is me op de SGS2 altijd goed bevallen, dus ik denk dat ik op mijn Nexus 4 eens SlimKat ga proberen. Andere optie is Paranoid Android, maar volgens mij was de JB-versie net niet helemaal wat ik wilde..
Wat zijn jullie ervaringen met KitKat? (en welke ROM)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Draai rastakat, met franco kernel, erg tevreden. Rom heeft een beperkt aantal straks, maar wel (voor mij) de juiste.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411386

Ik gebruik nu zelf PA 4.0 BETA4 (met de Franco kernel)
Mijn batterij gaat nu zo'n hele dag mee (4+ schermtijd), gisteren om 1u 's nachts nog 25% batterij, wanneer het scherm uit is merk ik nu dat hij heel weinig batterij verbruikt (ong 15% per 6 uur)
Ben er dus erg tevreden mee, helaas is PIE nog niet niet in de beta versie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

BeanStalk heeft bij mij een hele tijd goed gedraaid, zuinig met de accu en nu ineens de laatste weken slurpt (volgens mij) de media-server ontzettend snel de accu leeg. Vandaar dat ik een nieuwe ROM wil proberen. Paranoid heeft denk ik de grootste userbase. Geen idee of CM al een KitKat-versie heeft, daar blijf ik uit de buurt nu ze commercieel aan het doen zijn. (met die accounts van ze, no thanks)

[ Voor 41% gewijzigd door Demo op 30-01-2014 22:50 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

CM11 loopt aardig soepel, ben van Paranoid overgestapt naar CM11 omdat Paranoid nu in de basis weinig nieuws heeft. Moet zeggen dat de Profiles van CM me toch ook erg bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Iemand ervaring met de nieuwe Paranoid Android 4.2 Beta's? Veel bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 01:12
Jivebunny schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:04:
Iemand ervaring met de nieuwe Paranoid Android 4.2 Beta's? Veel bugs?
Valt mee, alleen CM is stabieler qua ROMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik heb dit reeds in het algemene Nexus 4 topic gepost, maar bij nader inzien komt het hier misschien beter tot z'n recht:

Gisteren de update gesideload via de Wugs Toolkit. Eerst de kernel weer terug naar stock gebracht (kom van Franco) en geunroot. Daarna de update geflashed (zonder wipe) en opnieuw geroot. So far so good, 4.3.3 staat er op en werkt en alle apps en settings zijn behouden.
Nu werkt echter Wi-fi niet meer. Ik kan het schuifje op “Aan” zetten maar hij blijft op “Wifi inschakelen” staan. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb de apps Wifi Fixer en FXR Wifi fix and rescue gebruikt, zonder resultaat. Ook een factory reset haalt niets uit.

Google geeft veel resultaten met mensen met hetzelfde probleem, en vaak wordt de volgende oplossing gegeven:

How to Reload Wi-fi Drivers in Android Devices ?
 Open Your Dial Pad and Type “*#*#526#*#*”
 That’s all and Now You will See a Message ‘Driver loading successful’.

Note - If You Don’t See the Message “Driver loading successful” and Instead of that you see “Driver loading unsuccessful” then Try the Below Steps
 Open Your Dial Pad and Type “*#*#526#*#*”
 Here Click on Options and Select Rx
 Next Select Channel 9 and Click on Start
 That’s all and Now You Can Enjoy Wi-fi without any Error

Dit krijg ik echter niet voor mekaar. Ik kan de code invoeren in de dialer, maar na de laatse * ingevoerd te hebben verdwijnt alles wat ik heb getypt en er gebeurd vervolgens niets. Ik heb nog een andere dialer gebruikt maar ook dan werkt het niet. :?

Iemand die dit probleem herkent en/of een oplossing weet? Mijn laatste hoop is het opnieuw flashen van de ROM en dan inclusief een full wipe, maar dit wil ik als het kan voorkomen.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als je root hebt, kan je toch gewoon je apps met data backuppen? ik zou bij dit soort problemen er juist bewust voor kiezen om clean te beginnen,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:03
Heb je alleen de system-partitie geflashed, of ook het nieuwe modem? (En de nieuwe bootloader?)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik heb gewoon de stock factory image gebruikt: https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:03
Ik weet niet wat die Wugs Toolkit precies flashed dan, want als je de hele factory image flashed wordt ook je user-partitie overschreven, en dus heb je een clean install. Welke modemversie heb je nu?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Dat is de Smalbandversie toch? Ik heb M9615A-CEFWMAZM-2.0.1701.02

Er zijn meer mensen die problemen hebben met Wifi na de update, zie: https://productforums.goo...y-topic/nexus/Vg5gIFg_zLU

Ik heb zoals hierin aangegeven alle apps die te maken hebben met Wifi verwijderd, zoals in mijn geval Quicker, maar dit mocht niet baten. Ik lees daarnaast dat het flashen van de originele kernel het probleem ook (kan) oplossen. Dit is vrij eenvoudig te doen, dus dat ga ik straks nog proberen als ik thuis ben.

*Edit: probleem opgelost!

Ik heb de originele kernel geflashed en Wifi werkt weer goed. Misschien dat Franco eerst z'n kernel moet updaten voor 4.4.3 oid.. Ik is blij! :)

[ Voor 14% gewijzigd door JunkO op 11-06-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Hebben mensen ervaring met de installer op:

http://beta.download.cyanogenmod.org/install

Gaat tot nu toe vrij gemakkelijk :)

--edit: Alles werkt perfect!

[ Voor 10% gewijzigd door 170074 op 16-07-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 16:49
Is er al een (custom) rom met Android L voor de N4 eigenlijk, of moeten we wachten? Aangezien er wel al een 'officiele' preview versie is voor de N5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 13:36
The_Admin schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:37:
Is er al een (custom) rom met Android L voor de N4 eigenlijk, of moeten we wachten? Aangezien er wel al een 'officiele' preview versie is voor de N5...
http://forum.xda-develope...9-mako-port-beta-t2807446
Niet echt een customrom dus ik had hem in het andere topic gedropt. Ik lees er positieve dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 16:49
SuperKneus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:05:
[...]

http://forum.xda-develope...9-mako-port-beta-t2807446
Niet echt een customrom dus ik had hem in het andere topic gedropt. Ik lees er positieve dingen over.
Thanks, ik ga even kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 21:42
Ik voel me zo stom! Ik probeer PA op mijn N4 te krijgen. Ik heb de zip gedowload, evenals de gapps.
Maar het lukt me maar niet om op een goede manier verbinding met mijn computer te krijgen via USB. Mijn computer (W7) herkent mijn telefoon alleen als ik mijn N4 bij USB computerverbinding instel op 'camera (ptp)' en niet als 'media-apparaat (MTP)' wat volgens mij eerst nodig is om de bestanden op mijn telefoon te zetten.
Wie kan met me meedenken? Het frustreert me, want ik kom nog niet eens verder dan dit!
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
johnhuff schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:34:
Ik voel me zo stom! Ik probeer PA op mijn N4 te krijgen. Ik heb de zip gedowload, evenals de gapps.
Maar het lukt me maar niet om op een goede manier verbinding met mijn computer te krijgen via USB. Mijn computer (W7) herkent mijn telefoon alleen als ik mijn N4 bij USB computerverbinding instel op 'camera (ptp)' en niet als 'media-apparaat (MTP)' wat volgens mij eerst nodig is om de bestanden op mijn telefoon te zetten.
Wie kan met me meedenken? Het frustreert me, want ik kom nog niet eens verder dan dit!
:-(
Download de Nexus Root Toolkit en doorloop de Full Driver Installation Guide, succes gegarandeerd. ;)

http://www.wugfresh.com/nrt/

Sowieso de makkelijkste en veiligste manier om zaken m.b.t. root en customs roms te regelen.
Nu ik een Oppo Find 7a heb mis ik deze toolkit wel! ;(

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 05-08-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
JunkO schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:19:
[...]

Download de Nexus Root Toolkit en doorloop de Full Driver Installation Guide, succes gegarandeerd. ;)

http://www.wugfresh.com/nrt/

Sowieso de makkelijkste en veiligste manier om zaken m.b.t. root en customs roms te regelen.
Nu ik een Oppo Find 7a heb mis ik deze toolkit wel! ;(
Toch geen succes, ik heb die verschillende keren doorlopen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het gekke vind ik dat mijn computer mijn telefoon alleen herkent in de camera stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
johnhuff schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:35:
[...]

Toch geen succes, ik heb die verschillende keren doorlopen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het gekke vind ik dat mijn computer mijn telefoon alleen herkent in de camera stand.
En heb je wel eerst alle oude drivers van je Nexus van Windows gewist?

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 05-08-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
Mizgala28 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:58:
[...]

En heb je wel eerst alle oude drivers van je Nexus van Windows gewist?
Ja, dat heb ik ook geprobeerd, dat staat ook in de aanwijzingen van de nexus root toolkit.
Maar ik zal het nog een keertje proberen. Zou het helpen om mijn telefoon eerst een factory reset te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
Ik heb het geprobeerd en in de full driver configuration guide loop ik logischerwijs vast bij het MTP stuk.
Ik krijg een pop up van PDA net die zegt 'wrong winusb pipes found'.

Kan iemand daar wat mee? Ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Je kan eventueel met PTP een custom recovery erop zetten waarna je via sideload of via de toolkit een file (PA-zip) kunt pushen. Dit laatste kan zelfs zonder sideload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
Jivebunny schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:34:
Je kan eventueel met PTP een custom recovery erop zetten waarna je via sideload of via de toolkit een file (PA-zip) kunt pushen. Dit laatste kan zelfs zonder sideload.
Hm dat klinkt voor mij behoorlijk als abracadabra. Zijn er andere dingen die ik kan uitvoeren? Of kan iemand me dit uitleggen als er geen andere opties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
Is het mogelijk om zonder de pc de benodigde bestanden (Rom en gapps) op mijn telefoon te downloaden en deze dan hun werk te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Als je een custom recovery hebt weten te installeren, dan kun je gewoon via je telefoon downloaden en naar de recovery gaan via een aantal knoppen (uitzetten, daarna aanzetten waarbij je de power en volume down vasthoudt, om vervolgens in het bootloader scherm te kiezen voor recovery met de volume toetsen en power knop om te bevestigen). Hierna kun je dan de zips flashen via de recovery opties.

De recovery installeren kan via de toolkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
Kan het ook iets van mijn pc zijn? Kan ik bij apparaatbeheer te veel verwijderd hebben wat niet automatisch nieuw geïnstalleerd wordt?

• johnhuff
Nog een keer: zou het kunnen dat ik teveel verwijderd heb op mijn pc? Op een computer op mijn werk (niet aangesloten op internet/netwerk) heb ik mijn telefoon aangesloten gehad en die pakt mijn telefoon wel.

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-07 17:33
Ik heb niet de hele historie gelezen, maar misschien kan je eens de Cyanogenmod installer proberen? Deze lost misschien wel wat op.
http://beta.download.cyanogenmod.org/install

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:10
johnhuff schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 00:03:
Kan het ook iets van mijn pc zijn? Kan ik bij apparaatbeheer te veel verwijderd hebben wat niet automatisch nieuw geïnstalleerd wordt?
heb ook niet alles gelezen, maar deze gebruik ik:
http://forum.xda-develope...-universal-naked-t1996051

bekijk ook deze eens, lijkt op jouw probleem met meerdere oplossingen:
http://forum.xda-develope...ognized-mtp-root-t2287768

[ Voor 16% gewijzigd door elpino.rv op 17-09-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Gisteren geprobeerd om OverSTOCK op mijn toestel te installeren, wat een drama :P Eerst het toestel compleet gewiped incl. SD-kaart, waarna ik me realiseerde dat daar ook de ROM op stond :P
Vervolgens de ROM via sideload gepushed, bleef 'ie in het bootscherm hangen :( Ik kwam van een CM-based ROM, misschien had dat er mee te maken? SlimKat (ook CM-based) geïnstalleerd, ook een hangend bootscherm. Daarna de stock image van Google zelf gedownload, daarmee startte het ding op. ClockWork recovery er op gezet, nog een keer OverSTOCK geprobeerd maar opnieuw zonder succes. Dus uiteindelijk nogmaals stock geïnstalleerd en die geroot en voorzien van een Franco kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07 16:22
Is er nog een goede, zuinige en snelle ROM (gebaseerd op 4.4.4) waar alle apps ook gewoon werken?

[ Voor 12% gewijzigd door aveenhuysen op 26-11-2014 08:03 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-07 01:10
Android L gisteren via OTA binnengekregen. Behalve 1 app die niet meer werkt nog geen problemen tegengekomen.
Behalve een kleintje: mijn geluid voor nieuwe melding staat nog steeds ingesteld zoals voordien. Maar bij een nieuwe e-mail of sms, wordt er toch een ander geluidje (dat veel te stil is) afgespeeld. Ik heb het al nagekeken, maar het juiste geluid staat ingesteld...

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Drossie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:49:
Android L gisteren via OTA binnengekregen. Behalve 1 app die niet meer werkt nog geen problemen tegengekomen.
Behalve een kleintje: mijn geluid voor nieuwe melding staat nog steeds ingesteld zoals voordien. Maar bij een nieuwe e-mail of sms, wordt er toch een ander geluidje (dat veel te stil is) afgespeeld. Ik heb het al nagekeken, maar het juiste geluid staat ingesteld...
Ik denk dat ze misschien het geluid hebben veranderd dat bij de naam van het geluid hoort die je hebt gekozen in Kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07 16:22
Nou de onderstaande geprobeerd, maar met beide geen succes bij de eerste een process stopped bij het invoeren van de pin en kiezen van een taal, verder kom je dan ook niet.

Bij de 2de een keyboard error en dan kom je ook niet echt verder. Ga lekker naar de stock 5.0 en hou het custom roms maar voorgezien.

[ROM][GPL] [KK 4.4.4] ♦ PURITY ROM ♦ (Mako) 15/10

[ROM][LP] CyanogenMod 12 - UNOFFICIAL Nightlies for Mako (Started 26/11)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ja, en ik overweeg ook terug te gaan naar 4.4... Alhoewel ik de silent mode in de nacht wel zal missen. Daarvoor had ik toen CM, maar alle stock roms worden na verloop van tijd traag. Stock heeft dat nog niet gedaan. Stock heeft ook lange uptime zonder slowdowns. Weet niet wat dat toch is met welke custom rom dan ook. Als je niet blijft flashen en updaten, wordt de boel traag.

Maar ja, stock 4.4 heeft geen silent mode per tijdsperiode... argh. Hoop dat snel een goede 5.x stock release wordt uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Laatst online: 04-07 21:25
Als 5.1 de huidige problemen niet verbetert dan ga ik ook terug naar 4.4.4.

Op dit moment zit ik met een vreemd probleem met mijn recovery. Het lijkt erop dat deze sinds het flashen van TWRP recovery 'defect' is. Zelfs na het terugflashen van stock recovery met de Nexus Root Toolkit lukt het me niet om erin te komen.

If your phone is on, turn it off.
Press and hold the Volume Down button, then press and hold the Power button at the same time until the phone turns on. ...
Press the Volume Down button twice to highlight "Recovery mode."

Als ik de volgende stappen van Google volg dan krijg ik eerst het logo van google en daarna de bekende android op zijn rug met de rode driehoek. Gelukkig heb ik een werkende rom, maar het is wel een vervelend idee dat ik hem niet terug krijg naar 100% stock en dus geen OTA update kan installeren. Iemand nog tips over iets wat kan werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
LeBrun schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:16:
Als 5.1 de huidige problemen niet verbetert dan ga ik ook terug naar 4.4.4.

Op dit moment zit ik met een vreemd probleem met mijn recovery. Het lijkt erop dat deze sinds het flashen van TWRP recovery 'defect' is. Zelfs na het terugflashen van stock recovery met de Nexus Root Toolkit lukt het me niet om erin te komen.

If your phone is on, turn it off.
Press and hold the Volume Down button, then press and hold the Power button at the same time until the phone turns on. ...
Press the Volume Down button twice to highlight "Recovery mode."

Als ik de volgende stappen van Google volg dan krijg ik eerst het logo van google en daarna de bekende android op zijn rug met de rode driehoek. Gelukkig heb ik een werkende rom, maar het is wel een vervelend idee dat ik hem niet terug krijg naar 100% stock en dus geen OTA update kan installeren. Iemand nog tips over iets wat kan werken? :?
Volgens mij kun je TWRP gewoon via je ROM installeren in de play store
Google Play: TWRP Manager (ROOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

LeBrun schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:16:
Kun je niet met de toolkit van Wugfresh stock teruggeflasht krijgen? Volgens mij hoeft die alleen maar via ADB te kunnen connecten via USB foutopsporing terwijl je in een werkende Android hangt. Als je em via ADB eraan weet te krijgen kan ie em voor je in de juiste recovery booten want hij plaatst dan een tijdelijke (modified) boot_image met elevated user rights. Dan ben je van die rode android af dacht ik.

Tevens met de rode android kun je geloof ik via volume up nog in een soort menu komen waar je iets meer kan (volume up + power bij rode android).

Succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
elpino.rv schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Volgens mij kun je TWRP gewoon via je ROM installeren in de play store
Google Play: TWRP Manager (ROOT)
Het lukt me om TWRP te installeren, wat me niet lukt is de default recovery terugzetten. Als ik dat doe met de Nexus Root Toolkit dan lijkt alles goed te werken. Echter als ik dan naar mijn recovery wil booten krijg ik het plaatje van de android die op zijn rug ligt met de driehoek erboven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
LeBrun schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:13:
[...]

Het lukt me om TWRP te installeren, wat me niet lukt is de default recovery terugzetten. Als ik dat doe met de Nexus Root Toolkit dan lijkt alles goed te werken. Echter als ik dan naar mijn recovery wil booten krijg ik het plaatje van de android die op zijn rug ligt met de driehoek erboven :?
Hier misschien een oplossing? http://forum.xda-develope...overy-mode-issue-t2006094
of
http://forum.xda-develope...sue-red-triangle-t2036236

[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 26-03-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Die laatste lijkt erg op mijn issue.

Bedankt voor de tips! Ik draai nu TWRP en ben net helemaal geinstalleerd. Wanneer 5.1 uit komt ga ik het verder uitzoeken en ik zal mijn bevindingen hier uiteraard delen.

[ Voor 3% gewijzigd door LeBrun op 27-03-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Tweakers!

Vandaag dacht ik een andere recovery en rom te flashen.
Van te voren compleet de telefoon leeg gemaakt want er stond allerlei troep op.

Na het flashen wou ik hem opstarten met als gevolg hij niet verder komt als de tekst GOOGLE.
Het enigste wat ik nog kan is in de recovery komen, zelfs de bootloader is niet meer mogelijk.
verwacht dus dat hij compleet leeg is nu.

Het mounten van de SD kaart in recovery wilt ook maar niet lukken.
En de root toolkit van WugFresh geeft aan geen ADB device ofsoiets te vinden.
Zelfs in de ADB sideload zegt hij no decive found.
Terwijl ik wel een geluid hoor van de computer als ik hem aan de USB hang.

Iemand een oplossing tot het maken van een werkende Nexus 4?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-04 19:29
Heb je al geprobeerd om de Dalvik cache leeg te gooien?
Ik heb zoiets dergelijks gehad, was een combinatie van dalvik cache en de verkeerde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Drivers. Volg de driver guide van wugfresh? Hoop dat je er doorheen komt want er moet ook nog iets in het toestel zelf geregeld worden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Heb ik allemaal geprobeerd.
Niks doet het.
Het toestel word gewoon niet herkend waardoor ik überhaupt niks kan installeren via de pc.
Wufresh root toolkit herkende hem zelfs niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 18:57

nFo

Iemand al android 6 op de Nexus 4 geprobeerd ?
http://www.androidplanet....us-4-android-marshmallow/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Kennis heeft het geprobeerd, nog te onstabiel dus ik zou sowieso nog tot december wachten.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Inmiddels gebruik ik een tijdjefake Nexus romm. Al zou Android 6 ooit officieel uitkomen, zal hij niet te onderscheiden zijn van deze ROM.
Alleen de batterij kan nog beter.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Inmiddels zijn de eerste CM13 nightlies verschenen voor Nexus 4:

https://download.cyanogenmod.org/?device=mako

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste