superuser houdt bij welke app root rechten wilt krijgen. Je kan dan zelf kiezen of dat mag of niet en of hij zal dit onthouden. Of je root hebt kun je makkelijk checken met apps, of installeer gewoon een app die root nodig heeft (titanium backup bv)
Afgelopen tijd veel last van de bug dat als je telefoon in standby staat hij voornamelijk zijn Wifi, maar ook af en toe zijn 3G verbinding niet goed bij houdt. Pas als je scherm aan gaat of na X minuten hoor je alle berichten in een keer binnen komen. Blijkbaar is het een kernel bug in de laatste android versies, ze zijn er iig mee bezig.
Wilde altijd al een tijdje overstappen op ParanoidAndroid, met het idee dat dat het misschien zou oplossen (wist toen nog niet precies waardoor het probleem kwam), dus gedaan. Direct ook een fix voor het probleem gevonden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930
Of je gaat natuurlijk een ROM versie terug, voordat de problemen begonnen.
Over ParanoidAndroid: Geniaal! Lijkt veel op Modaco (wat ik hiervoor had), alleen dan net iets meer configureerbaar (circle battery mod/pie) + Tablet settings etc. Ik vind de Tablet layout in heel veel applicaties net iets te krap. Met een net iets groter scherm zou het wel prima zijn denk ik. Ik gebruik het nu vooral op de DPI te wijzigen van vele apps zodat alles net iets kleiner en overzichtelijker wordt. En gezien je per app de DPI kan wijzigen, gebruik ik ook net andere waardes per app.
[EDIT]
Fix lijkt prima te werken op Wifi, maar op 3G niet.
Wilde altijd al een tijdje overstappen op ParanoidAndroid, met het idee dat dat het misschien zou oplossen (wist toen nog niet precies waardoor het probleem kwam), dus gedaan. Direct ook een fix voor het probleem gevonden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930
Of je gaat natuurlijk een ROM versie terug, voordat de problemen begonnen.
Over ParanoidAndroid: Geniaal! Lijkt veel op Modaco (wat ik hiervoor had), alleen dan net iets meer configureerbaar (circle battery mod/pie) + Tablet settings etc. Ik vind de Tablet layout in heel veel applicaties net iets te krap. Met een net iets groter scherm zou het wel prima zijn denk ik. Ik gebruik het nu vooral op de DPI te wijzigen van vele apps zodat alles net iets kleiner en overzichtelijker wordt. En gezien je per app de DPI kan wijzigen, gebruik ik ook net andere waardes per app.
[EDIT]
Fix lijkt prima te werken op Wifi, maar op 3G niet.
Die tablet ui roms werken erg fijn. Ik gebruik zelf Root box omdat daar ook alle AOKP instellingen in zitten. Samen met pie controls heb ik nu mijn volledige scherm weer terug, bleef het jammer vinden dat een kleine centimeter verloren ging aan de navbar. Standaard is het effectieve scherm oppervlak ongeveer net zo groot als bij mijn oude S2, met aokp kan je de navbar minder hoog maken (en doorzichtig bij de Launcher). Icm Root box en pie kan de navbar helemaal uit. Pie went snel en werkt erg intuïtief
Ik heb nu sinds vorige zaterdag een Nexus 4 in mijn bezit.
Eerlijk, ik ben er ongelooflijk blij mee.
Mijn vorige smartphone was de HTC One S, en dan is het nu wel zeer aangenaam dat custom roms toch dat tikkeltje stabieler zijn.
Momenteel ben ik op zoek naar de ideale balans tussen battery/performance/userexperience. Als rom ben ik voor CarbonRom gegaan, omdat dit van de makers van Liquidsmooth afkomstig is, een rom die mijn One S ongelooflijk snel maakte. En als kernel draai ik faux123.
Ik probeer een beetje te experimenteren met alle settings. Zo draait de CPU nu op 1,24ghz/378mhz, Intellidemand governor en een global undervolt van -50mV. Qua performance zit het nog altijd zeer strak (AnTuTu score van 18000) en de interface smoothness gaat er ook niet aan kapot. Qua batterylife weet ik het nog niet. Ik heb dit toestal nog maar pas, dus de batterij is nog niet helemaal ingewerkt + ik pak het abnormaal vaak vast.
@ peacelord: wat bedoel je precies met "een veel hoger rendement uit het IPS scherm "?
Eerlijk, ik ben er ongelooflijk blij mee.
Mijn vorige smartphone was de HTC One S, en dan is het nu wel zeer aangenaam dat custom roms toch dat tikkeltje stabieler zijn.
Momenteel ben ik op zoek naar de ideale balans tussen battery/performance/userexperience. Als rom ben ik voor CarbonRom gegaan, omdat dit van de makers van Liquidsmooth afkomstig is, een rom die mijn One S ongelooflijk snel maakte. En als kernel draai ik faux123.
Ik probeer een beetje te experimenteren met alle settings. Zo draait de CPU nu op 1,24ghz/378mhz, Intellidemand governor en een global undervolt van -50mV. Qua performance zit het nog altijd zeer strak (AnTuTu score van 18000) en de interface smoothness gaat er ook niet aan kapot. Qua batterylife weet ik het nog niet. Ik heb dit toestal nog maar pas, dus de batterij is nog niet helemaal ingewerkt + ik pak het abnormaal vaak vast.
@ peacelord: wat bedoel je precies met "een veel hoger rendement uit het IPS scherm "?
De standaard DPI instelling van 320 geeft grote iconen en grote knoppen. Eigenlijk veel te groot voor een 4.7" scherm, of je nou een 3.7" scherm hebt, of een 4.7" , er staat hetzelfde op het scherm. In sommige schermen is het net een bejaarden telefoon. Door de DPI instellingen te verlagen kan je veel meer op je scherm kwijt, en blijft het toch leesbaar

Rootbox 17-04-2013 nightly
Navbar verwijderd, Pie controls
Nova Launcher
MiroEx iconen
Franco kernel -100mV UV
Verder ziet het scherm er met de Franco kernel veel frisser uit.

Rootbox 17-04-2013 nightly
Navbar verwijderd, Pie controls
Nova Launcher
MiroEx iconen
Franco kernel -100mV UV
Verder ziet het scherm er met de Franco kernel veel frisser uit.
Aha, bedankt voor de uitleg, ik hoopte eerder op iets in de trent van: "Met deze instellingen kan je je brightness terugschroeven en energiebesparen zonder beeldkwaliteit te moeten verwaarlozen."
Anyway, zojuist even Real Racing 3 geinstalleerd en proberen te spelen.
Ik heb wel het gevoel dat het minder vlotjes gaat dan op mijn Nexus 7.
Terwijl Need For Speed Most Wanted dan weer het overgestelde doet.
Zou Franco kernel eventueel een betere keuze zijn qua gaming performance?
Anyway, zojuist even Real Racing 3 geinstalleerd en proberen te spelen.
Ik heb wel het gevoel dat het minder vlotjes gaat dan op mijn Nexus 7.
Terwijl Need For Speed Most Wanted dan weer het overgestelde doet.
Zou Franco kernel eventueel een betere keuze zijn qua gaming performance?
hier ook de nexus maar unlocked en geroot, en voorzien van cwm recovery.
nu, een rom. zijn er roms die jullie aanraden? Ik heb nu de all in one pacman:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2146879
Maar daar zit toch wat lagg in, en de verschillende instellingen zitten elkaar ene beetje dwars, kleuren van de softwarebuttons veranderen in het hoofdmenu,net als de balk bovenin die van kleur veranderd als je naar een app gaat, of de balk onderin het homescreen deels zwart geworden is.
@Vin87 ziet er mooi uit maar ben niet zon fan van die pie controls. (vond het een beetje raar werken)
Edit: mooie batterijduur wil ik het meeste, en een net iets ander uiterlijk. stabiel ook!
nu, een rom. zijn er roms die jullie aanraden? Ik heb nu de all in one pacman:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2146879
Maar daar zit toch wat lagg in, en de verschillende instellingen zitten elkaar ene beetje dwars, kleuren van de softwarebuttons veranderen in het hoofdmenu,net als de balk bovenin die van kleur veranderd als je naar een app gaat, of de balk onderin het homescreen deels zwart geworden is.
@Vin87 ziet er mooi uit maar ben niet zon fan van die pie controls. (vond het een beetje raar werken)
Edit: mooie batterijduur wil ik het meeste, en een net iets ander uiterlijk. stabiel ook!
[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 17-04-2013 16:43 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik wil ook overstappen op een andere kernel, ofwel die van Franco of Faux123. Er is volgens mij niet heel veel verschil in deze 2 kernels, klopt dat? Wat ik er zo van begrijp heeft die van Franco wat minder opties en vooral goed in batterij besparen en de Faux kernel meer gericht op tweaken en performance.
Zijn er nog andere dingen te zeggen over de voorkeur voor de één of de ander?
Overigens, klopt het dat deze kernels standaard al het beeldscherm tweaken of dien je dit zelf aan te passen? (Gamma, RGB, enz)
Laatste vraag: kun je een kernel flashen zonder dat je al je gegevens en instellingen kwijtraakt?
Zijn er nog andere dingen te zeggen over de voorkeur voor de één of de ander?
Overigens, klopt het dat deze kernels standaard al het beeldscherm tweaken of dien je dit zelf aan te passen? (Gamma, RGB, enz)
Laatste vraag: kun je een kernel flashen zonder dat je al je gegevens en instellingen kwijtraakt?
[ Voor 6% gewijzigd door JunkO op 17-04-2013 20:37 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
De kernels hebben al tweaks voor het scherm. Zelfs de kernels die in verschillende roms zitten gebakken hebben al invloed op het scherm. Je kunt natuurlijk zelf het scherm nog kaliberen/fine-tunen , maar ik krijg het niet beter dan de standaard Franco instellingen.
Kernel kan je flashen zonder al je data kwijt te raken.
Kernel kan je flashen zonder al je data kwijt te raken.
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga er 's mee aan de slag...
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Mijn battery life was net beter met faux zijn kernel dan met franco.JunkO schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:36:
Ik wil ook overstappen op een andere kernel, ofwel die van Franco of Faux123. Er is volgens mij niet heel veel verschil in deze 2 kernels, klopt dat? Wat ik er zo van begrijp heeft die van Franco wat minder opties en vooral goed in batterij besparen en de Faux kernel meer gericht op tweaken en performance.
Over het algemeen heb ik bij Faux wel echt het gevoel dat die man weet waar hij mee bezig is.
Maar bon, uiteindelijk maakt het denk ik allemaal ook zoveel niet uit :-)
Ik heb gister de kernel van Franco geïnstalleerd, dus ik zal even bekijken hoe deze bevalt. Ik heb de Milestone versie gekozen ipv de laatste r122, geen idee of hier veel verschil in zit maar deze is in ieder geval stabiel. Ik heb bijna alles op de standaard instellingen gelaten, alleen de voltages heb ik met 100mv verlaagd en de minimumsnelheid van de CPU is ingesteld op 384mhz.The-Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:16:
[...]
Mijn battery life was net beter met faux zijn kernel dan met franco.
Over het algemeen heb ik bij Faux wel echt het gevoel dat die man weet waar hij mee bezig is.
Maar bon, uiteindelijk maakt het denk ik allemaal ook zoveel niet uit :-)
Bij beeldinstellingen onder Gamma heb ik gekozen voor de recommended settings. Dit is wel even wennen, is het standaard nogal flets, dit is het tegenovergestelde en lijkt haast op een amoled scherm. Ik heb de brightness daarom iets verhoogd want de kleuren waren nogal "in your face".
Verder is het een kwestie van afwachten hoe het bevalt. Wel jammer dat je persé de kernel updater moet kopen voordat je wat in kunt stellen, maar goed... Gun het de ontwikkelaar op zich wel.
[ Voor 5% gewijzigd door JunkO op 18-04-2013 11:21 ]
De stap gemaakt naar van ParanoidAndroid naar Rootbox omdat ik er hier heel veel positieve dingen over hoorde. Las ook dat het heel veel PA opties bevatte. Net een uur aan het draaien, en wat een fijne ROM. Net iets meer opties (vooral door de AOKP opties gok ik).
De LED control is ook erg fijn.
Enige wat ik mis is eigenlijk dat ik per app de DPI/layout kan instellen. Dat vond ik zo fijn aan PA. Enig idee hoe dat met Rootbox nog kan? Of zie ik iets over het hoofd?
De LED control is ook erg fijn.
Enige wat ik mis is eigenlijk dat ik per app de DPI/layout kan instellen. Dat vond ik zo fijn aan PA. Enig idee hoe dat met Rootbox nog kan? Of zie ik iets over het hoofd?
Welke versie van Rootbox draai je? De laatste nightlies hebben gewoon PA settings (onder Hybrid settings).
Ik draai de nightly van 04-17 en die heeft de instelling die jij noemt ook. Alleen de PA settings die jij bedoelt zijn systeem breed. Ik wil per applicatie dit kunnen instellen, wat in PA wel kan. Want bij de ene app werkt tablet support best goed, bij de andere niet. Is de N4 soms net iets te klein voor. Vooral daar maakte ik gebruik van bij PA en wat heerlijk werkt.
Je kan wel degelijk per app de dpi en layout instellen, ga naar:
Instellingen > Hybrid Settings > Veeg naar rechts > Applicaties > Selecteer de app (bijvoorbeeld Gmail):
Size: Dpi setting per app
Layout: 360P = telefoon layout, 600p is tablet layout
Druk op 'Toepassen' en 'Start'
Instellingen > Hybrid Settings > Veeg naar rechts > Applicaties > Selecteer de app (bijvoorbeeld Gmail):
Size: Dpi setting per app
Layout: 360P = telefoon layout, 600p is tablet layout
Druk op 'Toepassen' en 'Start'
Ah wist niet dat je daar ook bij je apps kon. In PA kon je tussen je toggles iets zetten zodat je het direct kon doen, of via 'recent apps' longpress op een app en dan 'hybrid info' drukken, maar zolang het werkt vind ik dit ook prima.
Dank voor het meedenken! Hier heb ik wat aan.
Dank voor het meedenken! Hier heb ik wat aan.
Kan iemand me een root methode aanraden waarbij ik mijn gegevens behoud?
Ik zie dat een aantal mensen bij het backuppen/restiren met de toolbox problemen ondervinden. Liever dus een andere methode, die wellicht niet zo simpel is, maar wel mijn data ongemoeid laat. Ik hoef ook alleen maar root, geen custom recovery of rom.
Kan dit met een andere root methode, of werkt de data restore optie in een recente versie van de toolbox betrouwbaarder?
Ik zie dat een aantal mensen bij het backuppen/restiren met de toolbox problemen ondervinden. Liever dus een andere methode, die wellicht niet zo simpel is, maar wel mijn data ongemoeid laat. Ik hoef ook alleen maar root, geen custom recovery of rom.
Kan dit met een andere root methode, of werkt de data restore optie in een recente versie van de toolbox betrouwbaarder?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb nu ook de Franco kernel geflashed, maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik nu instellingen kan veranderen. Of heb ik daar die app voor nodig uit de play store van 4 euro?
Jep.The_Fes schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:06:
Ik heb nu ook de Franco kernel geflashed, maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik nu instellingen kan veranderen. Of heb ik daar die app voor nodig uit de play store van 4 euro?
Ik denk niet dat het mogelijk is om een kernel img te flashen door hem gewoon te hernoemen naar .zip.
Als je fastboot op je pc hebt staan, kan je wel het volgende doen (in cmd):
fastboot flash boot francokernel.img
Of gewoon hier:http://minooch.com/franciscofranco/Nexus4/4.2.2/zips/
Een flashable zip downloaden.
*edit* Ben ik niet goed wakker? Ik dacht nu toch wel echt dat hier een vraag stond over hoe een kernel te flashen.
*edit* Ben ik niet goed wakker? Ik dacht nu toch wel echt dat hier een vraag stond over hoe een kernel te flashen.
[ Voor 15% gewijzigd door TTC op 23-04-2013 09:28 . Reden: originele vraag verdwenen ]
Ik weet niet of dit als reactie op mij bedoeld is, maar ik heb gewoon de zip geflashed uit de link in het XDA topic.TTC schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:25:
Ik denk niet dat het mogelijk is om een kernel img te flashen door hem gewoon te hernoemen naar .zip.
Ik vroeg me nu af hoe ik instellingen kon veranderen, maar daar is die app dus voor
Ik heb nu sinds gisteren dus CM10.1 met de franco kernel. Vannacht zag ik dat mijn telefoon vol was, en heb ik de lader er uit getrokken. Echter is daarna het scherm aangegaan en niet meer uit gegaan. Zo'n 3,5 uur is het scherm dus aangebleven, terwijl de timeout op 30 seconden staat. Ik zie wel dat de helderheid na een aantal seconden minder wordt, maar hij gaat dus niet uit. Iemand een idee waardoor dat komt, en hoe ik het kan fixen? Ik denk overigens niet dat het door de kernel komt, het was me al eerder opgevallen dat het scherm wel lang aan bleef.
Als het goed is, is het idee dat de kernel het een en ander ondersteunt en bepaalde waarden (gewoonweg tekst) weg te schrijven naar bestanden (/proc) je van alles kan instellen. De app is een makkelijke manier om om dit te doen in een UI, maar je kan dus inderdaad ook zonder. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die handmatig instellingen gaan 'wegschrijven', maar het kan.The_Fes schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:06:
Had ik niet gedaan, lijkt wel te helpenTTC schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:30:
Dat is wel vreemd. Heb je na het flashen van die franco kernel je cache partitie gewist?
Sids 15/4 heb ik een nexus 4, BL unlock en root via toolkit 1.3.0 exe en draai nu cm 10.1 nightly 20130501.
Ik zou nu ook graag de franco kernel r93 zip flashen via twrp.Maar ik krijg telkens de melding failed?!.
Ook franco kernel nightly r376 zip doet het niet. Wat doe ik verkeerd? En welke is de beste kernel in mijn geval?
Alvast bedankt.
Ik zou nu ook graag de franco kernel r93 zip flashen via twrp.Maar ik krijg telkens de melding failed?!.
Ook franco kernel nightly r376 zip doet het niet. Wat doe ik verkeerd? En welke is de beste kernel in mijn geval?
Alvast bedankt.
meeste kernels hebben een specifieke versie voor CM.
Ik gebruik zelf overigens Faux. Zeer tevreden over snelheid en batterijgebruik.
Heb nu ook 3.4.0 faux 123-mako-custom.ECiftci schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:28:
meeste kernels hebben een specifieke versie voor CM.
Ik heb fix permission gedaan en toen ging het wel.( heb wel wipe cache gedaan)
Bedankt voor je respons.
[ Voor 3% gewijzigd door andremichel op 02-05-2013 18:26 ]
Wanneer je ooit handmatig via een .APK je Play Store hebt upgedate, krijg je dan nog wel automatisch verdere updates van de Play Store binnen?
Zeer tevreden van CarbonRom, kan hem iedereen aanraden.
Heel stabiel en clean, tesamen met veel features.
Heel stabiel en clean, tesamen met veel features.
Verwijderd
Ik kan iedereen de laatste ParanoidAndroid alpha-release me Halo aanraden. Het werkt al bijzonder stabiel en is erg leuk om eens mee te spelen
Ik heb vorige week carbon geprobeerd, maar er zitten nog iets te veel foutjes is vind ik. Zeker als je gebruikt maakt van de Pie.
Op dit moment heb ik de ParanoidAndroid met Halo staan. Best wel mooi, maar ik kan er nog niet echt goed mee overweg...
Als je een notificatie krijgt van bv een sms-bericht en je klikt op de Halo dan kun je antwoorden, maar hoe krijg je die Halo dan weg? Als ik hem blijf vasthouden en daarna naar de X sleep verdwijnt ie, maar komt hij niet opnieuw terug als ik een nieuw bericht krijg?
Op dit moment heb ik de ParanoidAndroid met Halo staan. Best wel mooi, maar ik kan er nog niet echt goed mee overweg...
Als je een notificatie krijgt van bv een sms-bericht en je klikt op de Halo dan kun je antwoorden, maar hoe krijg je die Halo dan weg? Als ik hem blijf vasthouden en daarna naar de X sleep verdwijnt ie, maar komt hij niet opnieuw terug als ik een nieuw bericht krijg?
Ik draai nu de CM10.1 maco color.Loopt soepel en snel.
Ideaal als je van bling bling en veel kleurtjes houdt.
Ideaal als je van bling bling en veel kleurtjes houdt.
Ik heb er sinds ongeveer een week Purity 5.5 op staan. Wat dingen vallen mij op:
• GPS is niet nauwkeurig, ik rijd soms naast de snelweg
• GPS in TomTom blijft soms hangen; na herstart TomTom werkt het dan weer even
• stroomverbruik lijkt wat meer te zijn dan met de vorige versie
Iemand een idee wat ik aan die GPS-problemen kan doen? Op vreemde plaatsen geen goede GPS hebben is niet zo heel handig.
• GPS is niet nauwkeurig, ik rijd soms naast de snelweg
• GPS in TomTom blijft soms hangen; na herstart TomTom werkt het dan weer even
• stroomverbruik lijkt wat meer te zijn dan met de vorige versie
Iemand een idee wat ik aan die GPS-problemen kan doen? Op vreemde plaatsen geen goede GPS hebben is niet zo heel handig.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Hier staan behoorlijk veel Roms en Kernels opgesomd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2006616
Zelf heb ik aardig wat geprobeerd op m'n ouwe S2 dus ik ben wel geneigd naar de "bekende" roms. Ooit ben ik begonnen met Cyanogenmod, wat iedereen doet in het begin, maar dan ondek je dat er nog veel meer is dan dat. PA draaide hier erg goed en vooral zuinig ook. Die Halo is best leuk en je bent er zo aan gewend. Toch bleef AOKP trekken omdat ik daar zoveel plezier van had op m'n S2. Ondertussen heb ik ook hier Rootbox geflashed en ik moet zeggen, het is de meest vloeiende rom die ik tot nu toe gehad heb. Rootbox it is voorlopig. Ik zou er heel wat voor over hebben als Dorimanx ook eens een kernel ging programmeren voor de Nexus4, maar daar heeft hij geen zin in. Veruit de beste kernel die ik ooit gezien heb, maar niet voor ons dus. Uiteindelijk geluisterd naar de meerderheid en Franco geflashed. Gelijk de app gekocht want die jongen hoeft het niet voor niets te doen en whoo... bij licht gebruik ga ik 3 dagen mee!
Als je overstapt van een andere soort rom, dus van Cyanogenmod, AOSP of stock is een full wipe wel noodzakelijk om niet de meest vreemde meldingen te krijgen. Schoon flashen dus. Gelijk market er achteraan en klaar. Nexus 4 is veruit de beste GSM die ik tot nu toe gebruikt heb.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2006616
Zelf heb ik aardig wat geprobeerd op m'n ouwe S2 dus ik ben wel geneigd naar de "bekende" roms. Ooit ben ik begonnen met Cyanogenmod, wat iedereen doet in het begin, maar dan ondek je dat er nog veel meer is dan dat. PA draaide hier erg goed en vooral zuinig ook. Die Halo is best leuk en je bent er zo aan gewend. Toch bleef AOKP trekken omdat ik daar zoveel plezier van had op m'n S2. Ondertussen heb ik ook hier Rootbox geflashed en ik moet zeggen, het is de meest vloeiende rom die ik tot nu toe gehad heb. Rootbox it is voorlopig. Ik zou er heel wat voor over hebben als Dorimanx ook eens een kernel ging programmeren voor de Nexus4, maar daar heeft hij geen zin in. Veruit de beste kernel die ik ooit gezien heb, maar niet voor ons dus. Uiteindelijk geluisterd naar de meerderheid en Franco geflashed. Gelijk de app gekocht want die jongen hoeft het niet voor niets te doen en whoo... bij licht gebruik ga ik 3 dagen mee!
Als je overstapt van een andere soort rom, dus van Cyanogenmod, AOSP of stock is een full wipe wel noodzakelijk om niet de meest vreemde meldingen te krijgen. Schoon flashen dus. Gelijk market er achteraan en klaar. Nexus 4 is veruit de beste GSM die ik tot nu toe gebruikt heb.
Vandaag een nieuwe nightly van RootBox erop gezet. Wat blijkt: Ze hebben Halo van ParanoidAndroid overgenomen. Zit erin. Ziet er best leuk uit. Werkt nog niet helemaal optimaal, maar wel leuk. Ben benieuwd wat het later gaat worden. Prima potentie imo!
Filmpje:
YouTube: Paranoid Android - HALO - Hands-On
Filmpje:
YouTube: Paranoid Android - HALO - Hands-On
ik heb rootbox ook maar even geflashed en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt. Alles wat ik miste bij paranoid android, maar had bij CM... samen in 1 ROM.
Ik heb alleen 1 klein probleempje, waarschijnlijk een instelling... Ik kan geen .apk's meer installeren? Wanneer ik een apk open, verspringt de knop rechtsonder automatisch van volgende naar installeren, maar ik kan hem niet aanklikken. Ook niet als ik mijn scherm draai. Ik kan enkel annuleren.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of welke instelling ik moet aanpassen? Ik heb me al suf zitten zoeken
Ik heb alleen 1 klein probleempje, waarschijnlijk een instelling... Ik kan geen .apk's meer installeren? Wanneer ik een apk open, verspringt de knop rechtsonder automatisch van volgende naar installeren, maar ik kan hem niet aanklikken. Ook niet als ik mijn scherm draai. Ik kan enkel annuleren.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of welke instelling ik moet aanpassen? Ik heb me al suf zitten zoeken

Onder Settings / Security zit de setting "Unknown sources", staat die uit?
Heb je Halo aan? Er was een bekende bug die de installeerknop onbruikbaar maakt. Ik weet niet of PA er ondertussen een fix voor heeft.
Halo staat inderdaad aan... dit is inderdaad het probleem! Thanks!
Hmm.. sinds de laatste versie merk ik dat mijn bereik slechter is, maar dat is toeval denk ik.. huisgenoot klaagt er ook over.. echter triggert het nu wel een bug dat ik mijn PIN constant opnieuw moet invoeren als hij even geen bereik meer heeft. Heb tijdelijk PIN-code uitgezet, maar dat is niet echt een goede oplossing imo.
Iemand anders ook last van? Kan in de rootbox topic niks erover vinden en in Google melden genoeg mensen het maar dan verspreid en zonder een goede oorzaak of oplossing.
Iemand anders ook last van? Kan in de rootbox topic niks erover vinden en in Google melden genoeg mensen het maar dan verspreid en zonder een goede oorzaak of oplossing.
hier nog geen last van gehad
ik draai nu de nightly van vandaag (20130612)
ik draai nu de nightly van vandaag (20130612)
Van gisteren hier.. veel nightlies opeens.. zal ook maar direct updaten..
Ik heb door middel van aantal reacties hierboven ook maar eens de download van Rootbox gestart. Zal straks wel eens laten weten wat ik er van vind!
Edit: net geinstalleerd, maar kreeg de play store er niet lekker in (had rechtsboven geen menuknop meer, alleen de zoekknop). en Gapps deed nog niet wat ik wil, want de helft van de apps waren maar geinstalleerd. Morgen nog maar eens naar kijken. Hij was in ieder geval wel snel en lijkt ook wel veel op Paranoid android.
Edit: net geinstalleerd, maar kreeg de play store er niet lekker in (had rechtsboven geen menuknop meer, alleen de zoekknop). en Gapps deed nog niet wat ik wil, want de helft van de apps waren maar geinstalleerd. Morgen nog maar eens naar kijken. Hij was in ieder geval wel snel en lijkt ook wel veel op Paranoid android.
[ Voor 52% gewijzigd door shinchan03 op 13-06-2013 20:58 ]
Gisteren nieuwe nightly geinstalleerd en direct PIN aangezet. Heb niet meer het probleem dat hij om pincode blijft vragen als bereik weg valt. Kon er niks specifieks in de changelog over vinden, maar ik klaag niet.
Iemand die een oplossing weet met het bovenstaande probleem. Denk dat ik misschien de verkeerde gapps heb meegeflashed. Ik heb in ieder geval voor het flashen het stappenplan in de ts van rootbox gebruikt en ik had de laatste nightly geïnstalleerd met de gapps te vinden in de ts.
Nieuwe paranoid werkt erg nice! Halo vind ik ook zeker een leuke feature (@cplatinc gewoon naast het venster klikken).
Verwijderd
Jep, die eerste versies van Halo maakten inderdaad dat je soms je "install" button niet kon aanklikken. Halo uit en het werkt weer. LET OP, de Rootbox nightly van 16 juni geeft problemen met je weergave. Gelijk 17 juni maar, die werkt weer goed.
iemand nog een oplossing gevonden voor de drie stipjes rechtsboven in de Google Play store? Ik heb ze niet meer en kan daardoor ik niet naar "mijn apps". Volgens mij ligt het aan Google, ik lees er hier en daar meer over....
iemand nog een oplossing gevonden voor de drie stipjes rechtsboven in de Google Play store? Ik heb ze niet meer en kan daardoor ik niet naar "mijn apps". Volgens mij ligt het aan Google, ik lees er hier en daar meer over....
Ik heb ingesteld dat ik naast de recents knop altijd een soort van geforceerde menu-knop heb. Om juist niet afhankelijk te zijn voor zulke dingen. Ergens via ROM Control -> Nav bar. Kan het niet voor je opzoeken. Blijkbaar kan hij niet om met de oude instellingen die ik had. Krijg FC's als ik daar heen wil navigeren.
JaLuapper schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:03:
Wanneer je ooit handmatig via een .APK je Play Store hebt upgedate, krijg je dan nog wel automatisch verdere updates van de Play Store binnen?
Weet iemand of Rootbox rom ook Nederlandse interface heeft? Of is deze alleen in het Engels beschikbaar?
Tijdens installatie kan je prima Nederlands kiezen. Al weet ik niet of de rootbox menu's zelf dan ook vertaald zijn. Maar de rest van Android zou dat wel moeten zijn. Eigenlijk is dit in zo'n beetje alle roms zo voor zover ik weet. Vrij standaard.
Bedankt voor de info. De Rootbox menu's maakt me niet zo heel veel uit. Als de basis maar Nederlands isserhat schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:50:
Tijdens installatie kan je prima Nederlands kiezen. Al weet ik niet of de rootbox menu's zelf dan ook vertaald zijn. Maar de rest van Android zou dat wel moeten zijn. Eigenlijk is dit in zo'n beetje alle roms zo voor zover ik weet. Vrij standaard.
instellingen -> rom control -> general UI -> show menu UI overflowshinchan03 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:29:
net geinstalleerd, maar kreeg de play store er niet lekker in (had rechtsboven geen menuknop meer, alleen de zoekknop).
ik heb de nieuwe stable ook staan nu, maar de kill recent apps knop werkt niet bij mij?Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:59:
Nieuwe Rootbox Stable build uit, en ook een nieuwe Franco kernel stable build.
[ Voor 31% gewijzigd door cplatinck op 01-07-2013 10:32 ]
Verwijderd
Bij Google apps is af en toe dat instellingen dingetje weg. Soms wel en soms niet, dat heb ik al sinds mn S2. Ik heb dat opgevangen door bij de drie "buttons" onderin een vierde te zetten. Rechts, instellingen. Wat ik nu ook open, rechts heb ik de instellingenknop. daar zit dan mijn apps onder. Als je die button gewend ben dan wil je nooit meer zonder. Instellingen > Rom control > Navigation bar > add +
[EDIT] Hmm, jouw oplossing heb ik over het hoofd gezien...
Die kill all button zit in je recents. Bij mij werkt hij prima.
[EDIT] Hmm, jouw oplossing heb ik over het hoofd gezien...

Die kill all button zit in je recents. Bij mij werkt hij prima.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 19:18 ]
Zit tegenwoordig weer op Paranoidandroid, toch meer mijn ding. Nu gisteren een update gedaan naar versie 3.65 en ook meteen de nieuwe milestone van Franco Kernel erop gezet en mijn accuduur is ineens vooruit geschoten! Helaas kan ik niet vertellen waar het nu dus aan ligt.
Zal vanavond wel eens wat resultaten posten.
Zal vanavond wel eens wat resultaten posten.
Verwijderd
Kan iemand wat foto's plaatsen van zijn batterij verbruik? Ik wil graag een nieuwe phone, de nexus is snel, mooi en valt ook nog eens binnen mijn budget. Dat hij snel genoeg is weet ik en dat de batterijduur ook niet de beste is weet ik ook, maar ik wil toch wel zien hoelang de gemiddelde tweaker doet met zijn N4.
Verwijderd
Pfff, een foto. Ik flash zo vaak dat een goede stat niet haalbaar is :-) Maar de nexus is erg voordelig voor een lichte gebruiker. Met de juiste instellingen,kernel en rom kan je 2 tot 3 dagen met je telefoon doen als je net als ik een lichte gebruiker bent. Ik minder positieve dingen van zwre gebruikers, maar dat zou ik niet weten met m'n 5 whatsappjes per dag...
Een dag haal je makkelijk. Wanneer je alleen whatsapped kan je ook je 3g op 2g zetten dat blijk wel veel energie te besparen.
Heeft er hier iemand wel eens gekloot met verschillende modems voor de Nexus 4?
Voor diegene die willen updaten naar 4.3, op xda loopt een interessant draadje
http://forum.xda-develope...?p=43706869&postcount=532
Verwijderd
Er zijn wat modems te vinden, de .27 wordt als de beste gezien. Let op, met de nieuwe versies is LTE uitgeschakeld....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227
Ik zou zeggen gewoon doen. De Nexus 4 is voor €329 (MM Duitsland) echt het beste toestel dat je kunt krijgen. Batterijduur is inderdaad niet de beste, zo haalde ik met stock met moeite één dag (intensief whatsappen op 3g en wifi). Met Franco Kernel (icm stock rom) haal ik veel betere batterijduur.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:38:
Kan iemand wat foto's plaatsen van zijn batterij verbruik? Ik wil graag een nieuwe phone, de nexus is snel, mooi en valt ook nog eens binnen mijn budget. Dat hij snel genoeg is weet ik en dat de batterijduur ook niet de beste is weet ik ook, maar ik wil toch wel zien hoelang de gemiddelde tweaker doet met zijn N4.

Kijk hier eens zou ik zeggen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010887
Root werkt nog niet 100% op 4.3
Chainfire komt snel met een update.
En SuperSU v1.45 is uit
Chainfire komt snel met een update.
En SuperSU v1.45 is uit
[ Voor 24% gewijzigd door Jayden op 27-07-2013 12:18 . Reden: SuperSU v1.45 ]
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
SuperSU 1.43 voor 4.3: https://plus.google.com/u/0/+Chainfire/posts/Jkuu84odnx6
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Kreeg gisteren 4.3 OTA binnen.
Op mijn N7 nog niet.
Op mijn N7 nog niet.
[ Voor 26% gewijzigd door coob op 27-07-2013 08:11 ]
Heb 4.3 nu een paar dagen op mijn N4 staan. Ik merk niet heel veel verschil. Heb het idee dat de batterijduur wat korter is geworden helaas. De kleuren zijn wel iets beter, de snelheid lijkt ook wat snappier. Het "grootste" probleem tot nu toe is dat ik op Tweakers geen filmpjes kan afspelen, omdat de Android versie niet wordt ondersteund.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik vind mijn N4 ook wat rapper aanvoelen.
Batterijduur merk ik weinig verschil maar zeker niet korter heb ik het idee.
Batterijduur merk ik weinig verschil maar zeker niet korter heb ik het idee.
Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat er naast de port van XDA ook een officiele miui rom is (ze noemen hem nog wel beta maar goed). Is er toevallig al iemand die hem heeft draaien? Ik ben benieuwd naar de batterij duur van het toestel met deze rom. Ga hem zelf van het weekend proberen wanneer ik de telefoon niet nodig heb
HOI.
Oh, ik had begrepen dat ook de officiële versie gebaseerd was op de port. Als dit niet zo is, ben ik wel erg benieuwd, want de port heeft nog wel aardig wat bugs mot crashes etc.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Oh dat heb ik dan weer nergens kunnen lezen, als dat zo zou zijn zou ik dat wel jammer vinden.. en raar dat ze hem dan zelf op hun website als officiële download aanbieden
HOI.
op hun website staat er toch geen download voor de nexus 4?
Enkel voor de galaxy nexus, nexus S en nexus one?? Of kijk ik er dan zo naast?
Enkel voor de galaxy nexus, nexus S en nexus one?? Of kijk ik er dan zo naast?
Misschien gezien op miuiandroid.com?
http://www.miui.com/download-75.html ziet er redelijk nexus 4 uit volgens mij
HOI.
Dat is de port als basis.
Als je goed kijkt staat op miui.com bij 'Auteur: Lushengduan'.
Als je daarna op XDA: http://forum.xda-develope...hp?p=42651831&postcount=1 kijk in het stukje 'Thanks to', zul je zien dat hij het hoofdwerk in de port op XDA heeft gedaan. Dus Miui.com gebruikt de port van Lushengduan denk ik. Dus een 'echte' officiële release is er niet.
Als je goed kijkt staat op miui.com bij 'Auteur: Lushengduan'.
Als je daarna op XDA: http://forum.xda-develope...hp?p=42651831&postcount=1 kijk in het stukje 'Thanks to', zul je zien dat hij het hoofdwerk in de port op XDA heeft gedaan. Dus Miui.com gebruikt de port van Lushengduan denk ik. Dus een 'echte' officiële release is er niet.
Als je de franco kernel flasht, kan je stock kernel er dan gewoon weer opzetten via optie 9 in het NExus 4 toolkit menu?
Ja toevallig heb ik hetzelfde gedaan gisteren... het werkt!BJR98 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:09:
Als je de franco kernel flasht, kan je stock kernel er dan gewoon weer opzetten via optie 9 in het NExus 4 toolkit menu?
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Gisteren geroot met een xda toolkit N-CRY. Twas een eitje! Kans op fouten. Ik weet het niet. loop al een hele tijd mee met android en al mijn toestellen heb ik geroot en 0 keer een fout.BJR98 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:10:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat het rooten fout gaat?
Ik kan onderschrijven wat DaLuca meldt.
Kans op fouten is vrij klein denk ik, maar zelfs als het mis gaat, zal het normaliter niks moeten breken. Dan is het gewoonweg niet geroot als het ware.
Lijkt erop dat ik voor het eerst in mijn leven in een bootloop terecht ben gekomen - als je het over de duivel hebt.. - na installatie van de nightly 4.3 build van Franco Kernel.
pff... opnieuw beginnen dan maar ;-(
pff... opnieuw beginnen dan maar ;-(
opletten dat je geen kernel voor JWR66V installeert als je Android 4.3 JSS15J staan hebt... dan kun je bootloop krijgen
ik heb zelf PA 3.94 staan (met JSS15J) en zit te wachten op een franco kernel hiervoor. Voor zover ik weet is franco enkel voor JWR66V
ik heb zelf PA 3.94 staan (met JSS15J) en zit te wachten op een franco kernel hiervoor. Voor zover ik weet is franco enkel voor JWR66V
hier is een franco build voor JS-roms http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2387446
hij schijnt goed te werken maar ik heb hem nog niet geprobeerd.
hij schijnt goed te werken maar ik heb hem nog niet geprobeerd.
Bla bla bla...
Is de snelheid van linaro echt zo spectaculair? En weten jullie welke roms linaro toolchain standaard gebruiken? Ik kom alleen Linarobean en SentinelRom tegen.
ID4.1M Honey Yellow
Heb zojuist via de updater CM 10.2 Nightly geïnstalleerd. Vervolgens gapps geflashed en cache gemist.
Hierna had ik wel wat problemen, Google play werkte niet meer goed, ik kon namelijk geen apps downloaden en updaten. Verder kreeg ik telkens meldingen dat Youtube en Play Music niet meer werkten.
Ik heb daarop mijn Google account verwijderd van de telefoon, en opnieuw geactiveerd. Dit loste het probleem met de play store op. Helaas bleef het probleem met Youtube en Music bestaan, en kon Drive ineens ook niet meer syncen. De problemen met deze apps heb ik op kunnen lossen door ze te verwijderen en vanuit de play store opnieuw te installeren.
Nu lijkt alles te werken. Maar ik kan nog niet veel zeggen over batterij gebruik enzo, heb hem immers pas vanochtend geïnstalleerd
Hierna had ik wel wat problemen, Google play werkte niet meer goed, ik kon namelijk geen apps downloaden en updaten. Verder kreeg ik telkens meldingen dat Youtube en Play Music niet meer werkten.
Ik heb daarop mijn Google account verwijderd van de telefoon, en opnieuw geactiveerd. Dit loste het probleem met de play store op. Helaas bleef het probleem met Youtube en Music bestaan, en kon Drive ineens ook niet meer syncen. De problemen met deze apps heb ik op kunnen lossen door ze te verwijderen en vanuit de play store opnieuw te installeren.
Nu lijkt alles te werken. Maar ik kan nog niet veel zeggen over batterij gebruik enzo, heb hem immers pas vanochtend geïnstalleerd
Je had al CM? Soms zijn er major changes waardoor updates niet goed gaan, dan is de enige oplossing backup met titanium backup (bijv.), full wipe.. en restore als alles is geinstalleerd. Jammergenoeg is het dan niet anders. Zelf ook een paar keer gehad met Rootbox en andere roms, maar over het algemeen meld de ROM maker het vaak wel als dat het geval is. Waarschijnlijk als je via apps data had verwijderd van youtube en music dat hij het daarna ook weer zou doen.
Blijft jammer natuurlijk, maar persoonlijk zie ik het als een van de dingen die horen bij custom ROMS en updaten ervan.
Blijft jammer natuurlijk, maar persoonlijk zie ik het als een van de dingen die horen bij custom ROMS en updaten ervan.
Waarschijnlijk was je android id anders na het flashen van de rom en konden apps zoals deze niet meer werken op basis van het nieuwe id. Als je Titanium backup gebruikt zal ie dat altijd aangeven en kun je het laten herstellen. Dit voorkomt al het gedoe wat je nu hebt moeten doorstaan.
Ik had al CM 10.1, heb de update met de ingebouwde updater gedaan. Maar zoals je ziet heb ik het zonder full whipe ook gewoon prima kunnen oplossenserhat schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:00:
Je had al CM? Soms zijn er major changes waardoor updates niet goed gaan, dan is de enige oplossing backup met titanium backup (bijv.), full wipe.. en restore als alles is geinstalleerd. Jammergenoeg is het dan niet anders. Zelf ook een paar keer gehad met Rootbox en andere roms, maar over het algemeen meld de ROM maker het vaak wel als dat het geval is. Waarschijnlijk als je via apps data had verwijderd van youtube en music dat hij het daarna ook weer zou doen.
Ik heb Titanium Backup en heb die melding inderdaad wel eens gezien, maar nu krijg ik hem niet. Echt veel gedoe heb ik ook niet hoeven doorstaan hoor, toen ik de oplossing gevonden had was het in een paar minuutjes gedaan.Jivebunny schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:28:
Waarschijnlijk was je android id anders na het flashen van de rom en konden apps zoals deze niet meer werken op basis van het nieuwe id. Als je Titanium backup gebruikt zal ie dat altijd aangeven en kun je het laten herstellen. Dit voorkomt al het gedoe wat je nu hebt moeten doorstaan.
Ik dacht ik post het hier in ieder geval even voor als mensen tegen hetzelfde aanlopen.
Ah okay. Als je een update doet dan verandert het inderdaad niet en krijg je die melding ook niet.
Afgelopen dagen opeens een melding dat ik mijn data limiet heb bereikt. 700 MB door Google Services. Na wat onderzoek lijken meer mensen er problemen mee te hebben. Schijnt voor te komen met verschillende Custom ROMS, ik heb zelf Rootbox. Schijnt dat hij bij mij nu de nieuwe update van stock ziet en sommige custom ROMS proberen die te downloaden. Dit is niet goed eruit gesloopt blijkbaar. Probleem is echter, elke keer redownload hij het.. en applied hij het niet omdat het een custom ROM is. Ik heb nu 700 MB via 3G en 5.87 GB via Wifi erdoorheen gejast.
Ter test 'Autorun Manager' gedownload. In advanced mode in de settings 'show system entries' en 'enable system app disable' aangevinkt. Daarna bij de app 'Google Services Framework' de updater uitgezet door het vinkje weg te halen bij 'com.google.android.gsf.update.SystemUpdateService$Receiver'.
Nog geen gekke data bursts gezien. Ik ga het nog in de gaten houden. Een deel schijnt er last van te hebben. Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.
Ter test 'Autorun Manager' gedownload. In advanced mode in de settings 'show system entries' en 'enable system app disable' aangevinkt. Daarna bij de app 'Google Services Framework' de updater uitgezet door het vinkje weg te halen bij 'com.google.android.gsf.update.SystemUpdateService$Receiver'.
Nog geen gekke data bursts gezien. Ik ga het nog in de gaten houden. Een deel schijnt er last van te hebben. Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.
Ik kan niet updaten naar 4.3 omdat ik met TWRP recovery en Franco kernel werk (verder stock rom). Kan ik zonder dataverlies weer naar de stock recovery en kernel terug zodat ik de OTA update alsnog kan binnen halen?
[ Voor 4% gewijzigd door JunkO op 27-08-2013 11:49 ]
ja, lees deze thread(s) goed door:JunkO schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:48:
Ik kan niet updaten naar 4.3 omdat ik met TWRP recovery en Franco kernel werk (verder stock rom). Kan ik zonder dataverlies weer naar de stock recovery en kernel terug zodat ik de OTA update alsnog kan binnen halen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2145848
en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010312
in het kort komt het erop neer dat je alles gewoon kunt flashen, maar SKIP userdata.img!! Als je die flasht ben je alles kwijt.
Ik zou gewoon zelf niet de OTA downloaden, maar gewoon de factory image en dan alles met de hand flashen met fastboot.
En NIET vergeten, voordat je begint, maak even een nandroid backup van heel je toestel, stel dat er iets mis gaat kun je altijd weer terug.
Ik had precies hetzelfde. Dit was voor mij de trigger om naar CM 10.2 up te daten. Draait erg vloeiend en stabiel. De batterijduur ging er wel op achteruit, maar nadat ik weer de franko kernel er overheen flashte was het weer op 't oude niveau of misschien zelfs beter.serhat schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:20:
Afgelopen dagen opeens een melding dat ik mijn data limiet heb bereikt. 700 MB door Google Services. Na wat onderzoek lijken meer mensen er problemen mee te hebben. Schijnt voor te komen met verschillende Custom ROMS, ik heb zelf Rootbox. Schijnt dat hij bij mij nu de nieuwe update van stock ziet en sommige custom ROMS proberen die te downloaden. Dit is niet goed eruit gesloopt blijkbaar. Probleem is echter, elke keer redownload hij het.. en applied hij het niet omdat het een custom ROM is. Ik heb nu 700 MB via 3G en 5.87 GB via Wifi erdoorheen gejast.
Dat is voor mij weer een stap te ver. Ik ben blij met Rootbox en maak graag gebruik van vele functies die het heeft. Het schijnt een bug te zijn die in meerdere custom roms terug komt. Het is alleen niet consistent omdat de updates geleidelijk worden uitgeroldLuapper schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:25:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Dit was voor mij de trigger om naar CM 10.2 up te daten. Draait erg vloeiend en stabiel. De batterijduur ging er wel op achteruit, maar nadat ik weer de franko kernel er overheen flashte was het weer op 't oude niveau of misschien zelfs beter.
Misschien dat CM er geen last van heeft, dat kan. Maar ik zou denk ik toch de PA functionaliteit en wat andere kleine dingen missen die ik in Rootbox heb. Lijkt nu wel goed te gaan nu ik de update server heb uitgezet. Geen gekke dingen gezien sinds dien.
ik draai sinds 2 dagen PAC-rom
combinatie van PA3.95, AOKP-MR1 en CM10.2.
heb daar de laaste franco overheen gezet en ben heel tevreden. Zeker een aanrader!
combinatie van PA3.95, AOKP-MR1 en CM10.2.
heb daar de laaste franco overheen gezet en ben heel tevreden. Zeker een aanrader!