Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:27:
Ik heb altijd een beetje moeite met accessoires zoals cases en screen protectors. Het nut van een case is dat als je 'm laat vallen, je telefoon niet stuk gaat. Maar als je er een case om hebt zitten, zie je de achterkant toch niet? Stel, de achterkant was al stuk? Met een case eromheen merk je daar toch niks van.
Een complete case ben ik ook geen voorstander van. Extra bulk om je telefoon die er doorgaans ook niet mooi uit ziet. Ieder zijn eigen keus, maar het is ook niks voor mij.
Hetzelfde geldt voor screen protectors. In plaats van dat er krassen op je scherm komen, komen er krassen op de protector. Tuurlijk; als je 'm er afhaalt dan heb je een mooie telefoon zonder krassen. Maar wat heb je daar nou aan, als je er niet van kan genieten? Het enige nut dat ik zie is dat je de telefoon later voor meer geld kan verkopen.
Daar ben ik het minder met je eens.
Ik heb mijn Desire Z zonder enige protectors gebruikt. Ding heeft her en der een schrammetje, daar ontkom je niet aan. Maar ik heb er geen spijt van hoor, het ding ziet er voor twee jaar oud nog prima uit.
Om te beginnen bij de achterkant van de Nexus 4. Daar vind ik een protector zeker nuttig en ik heb de originele er dan ook nog op zitten. Die dekt voor 99% zo'n beetje en je ziet hem nauwelijks zitten.
De achterkant is de kant waar je de meeste krassen krijgt en zo'n protectortje kun je zo vervangen.
Is dus heel makkelijk weer netjes te maken als je er krasjes in hebt zitten. Het glas vervangen is wat meer werk.
Wat de voorkant betreft begrijp ik veel beter waar je vandaan komt en ben ik het in zekere zin ook met je eens. Zonder protector aan de voorkant is de telefoon mooier. Maar de Nexus4 heeft, itt tot mijn Desire Z, geen opstaande randen langs het scherm. Je hebt wat meer kans op krassen zo.
Op de voorkant denk ik er dus over om de originele protector er een keer af te halen en mogelijk te vervangen voor een andere.
Maar uit esthetisch oogpunt wil je die liever kaal ja.
Wat het verder voor de gevoeligheid doet is mij nog onbekend.
Ook vind ik dat cases het mooie design van veel telefoons niet ten goede komt. Ze doen hun best om het toestel lekker in de hand te laten liggen, en dan gooi je er een case overheen. Meestal voelen die cases ook prima, maar toch.
Eens. De Bumper Case lost dit echter best goed op. Die heeft dezelfde styling als de telefoon en valt zo veel minder op. Ziet nog steeds goed uit vind ik

De beste oplossing die ik heb gevonden is het gebruiken van een pouch, bijvoorbeeld zo'n ding waarmee je je smartphone makkelijk omhoog kan trekken. [..]
Pouch vond ik bij mijn Desire Z ook wel handig. Een tijd gebruikt tot ik wa verkleuring in het plastic ging zien en sindsdien heb ik hem gewoon "naakt" met mij meegenomen, ruim een jaar.
Pouch is best een goede oplossing als je een goede scoort
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.