Vriend van me heeft de nexus 4, en yep...die heeft het ook. Je ziet het voornamelijk als je een andere android telefoon of iphone er naast zietPino112 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:16:
[...]
Iedereen met een Nexus 4 heeft in dat topic gepost dus? Sjongejonge.
Maar dan alsnog, dan heeft niet iedereen het.alwaysleft schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:28:
[...]
Vriend van me heeft de nexus 4, en yep...die heeft het ook. Je ziet het voornamelijk als je een andere android telefoon of iphone er naast ziet
Ik snap je punt wel dat er problemen zijn, maar vind het een beetje overhaast dat je meteen ervan maakt dat 'iedere Nexus 4' het dan heeft.
Ik denk dat in de basis heel veel er last van hebben, maar geen vergelijkingspunt hebben en zodoende niet merkenPino112 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:39:
[...]
Maar dan alsnog, dan heeft niet iedereen het.
Ik snap je punt wel dat er problemen zijn, maar vind het een beetje overhaast dat je meteen ervan maakt dat 'iedere Nexus 4' het dan heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 28-11-2012 09:55 ]
Wat moeten ze merken dan?
Dat hij ongevoelig is met aanraken? Op wat voor manier moet ik dit zien?
Moet je plaatsen vaker induwen? Moet je harder drukken? Gaat het mis met multi-touch?
Kwantifeer aub waar het over gaat hier. Voor exact "wat" heeft men geen vergelijkingspunt en merkt men niks? Merendeel van de mensen heeft ervaring met een capacitief touchscreen, dus ik kan me moeilijk indenken dat je daar op doelt als je spreek over "vergelijkingspunt".
Ik zal dat draadje op XDA eens openen... want ik had hem wel eerder gezien, maar had de indruk dat het enkele gevallen betrof.
Dat hij ongevoelig is met aanraken? Op wat voor manier moet ik dit zien?
Moet je plaatsen vaker induwen? Moet je harder drukken? Gaat het mis met multi-touch?
Kwantifeer aub waar het over gaat hier. Voor exact "wat" heeft men geen vergelijkingspunt en merkt men niks? Merendeel van de mensen heeft ervaring met een capacitief touchscreen, dus ik kan me moeilijk indenken dat je daar op doelt als je spreek over "vergelijkingspunt".
Ik zal dat draadje op XDA eens openen... want ik had hem wel eerder gezien, maar had de indruk dat het enkele gevallen betrof.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Voorbeeld:http://www.youtube.com/wa...SH9U2sFo&feature=youtu.be
ipv aaien moet hij dus iets meer drukken..... (1st world problems)
Lijkt me heerlijk. Zo vaak als ik per ongeluk wat aan tik met m'n lompe, ongevoelige klauwen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
HerkenbaarGonadan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:16:
Lijkt me heerlijk. Zo vaak als ik per ongeluk wat aan tik met m'n lompe, ongevoelige klauwen.
Zojuist eerst de eerste officiële CyanogenMod 10.1 Nightly uitgebracht voor de Nexus 4.
Zie Google+ bericht: https://plus.google.com/u...3781522/posts/dnu7Cfz1uji
Waarschijnlijk zijn er maar weinig mensen die iets aan dit nieuwsbericht hebben aangezien de telefoon nauwelijks verkrijgbaar is, maar ik wilde 't toch even melden!
Zie Google+ bericht: https://plus.google.com/u...3781522/posts/dnu7Cfz1uji
Waarschijnlijk zijn er maar weinig mensen die iets aan dit nieuwsbericht hebben aangezien de telefoon nauwelijks verkrijgbaar is, maar ik wilde 't toch even melden!
Dankje, dat verduidelijk een hoop.Gohan040 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:58:
Voorbeeld:http://www.youtube.com/wa...SH9U2sFo&feature=youtu.be
En poe... als dat alles is.
Daar ga ik me niet druk over maken, lijkt me zelfs fijn dat het wat minder gevoelig is. Het zal met mijn huidige telefoon vaker zijn voorgekomen dat ik per ongeluk iets met mijn lompe klauwen uitvoer dan dat ik een dergelijk zachte aanraking daadwerkelijk als input bedoelde.
Lastig vergelijken zonder het apparaat daadwerkelijk in de hand te hebben natuurlijk, maar het lijkt me een non-issue.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Je zit in het verkeerde topic, en nogal oud nieuwsaotholland schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:22:
Hij is in USA weer beschikbaar
[afbeelding]
Je zit in het verkeerde topic, en nogal oud nieuwsaotholland schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:22:
Hij is in USA weer beschikbaar
[afbeelding]
Scherm: 4,7" maar uiteindelijk hou je niet veel meer als 4,3" over aangezien die buttons bij de N4 in het scherm zitten ipv buiten het scherm (Samsung Galaxy S3, HTC One X)

Verwijderd
Bij video kijken heb je daar echter geen last van, dan gaan die knopjes weg, maar ik snap dat dedicated knopjes ook wel fijn zijn.sjefke9 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:36:
Scherm: 4,7" maar uiteindelijk hou je niet veel meer als 4,3" over aangezien die buttons bij de N4 in het scherm zitten ipv buiten het scherm (Samsung Galaxy S3, HTC One X)
Ja klopt bij video's valt die balk weg, maar vind het zelf wel fijn als je de volledige 4,7" scherm kunt benutten.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:59:
[...]
Bij video kijken heb je daar echter geen last van, dan gaan die knopjes weg, maar ik snap dat dedicated knopjes ook wel fijn zijn.
Zou er niet een manier zijn om die balk smaller te maken? Andere rom mischien waar je meer in kunt aan passen?
Als ik het goed heb, kan je inderdaad wel met Custom ROMs die balk kleiner maken. Is zelfs een standaard functie van AOKP, volgens de verhalen.sjefke9 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:39:
[...]
Ja klopt bij video's valt die balk weg, maar vind het zelf wel fijn als je de volledige 4,7" scherm kunt benutten.
Zou er niet een manier zijn om die balk smaller te maken? Andere rom mischien waar je meer in kunt aan passen?
Ik vind het wel fijn dat er zo een balk is wegens de scherm grootte. Alles wordt meer bereikbaar met een effectieve grootte van ongeveer 4.4".
[ Voor 8% gewijzigd door floepie05 op 30-11-2012 10:44 ]
Ach met 1280x768px resolutie zijn er iig pixels voor bijgekomen deze keer.
Hoe garantie verloopt, in mijn geval (van een Duitser gekocht):
- Duits IP nodig om überhaupt een telefoonnummer te kunnen zien van Google, bellen om reparatie aan te vragen.
- Ze sturen enkel hun verzendings-labels naar Duitse adressen.
- Moest volgens de verkoper ook eerst het toestel naar hem sturen aangezien ze het enkel accepteren komende van een Duits adres.
- Binnen 21 dagen moeten ze het ontvangen anders gaat het bedrag van een toestel van je CC af.
- Verzending RMA of gerepareerd toestel enkel via Duits adres.
Moest dit allemaal via een dienst verlopen heb je nogal wat kosten. Heb gelukkig een hele behulpzame verkoper gehad.
LG repareert enkel in beperkte landen (kreeg lg.fr/support doorgemaild van Google medewerker).
Duits tel. nr.: 0049 8007235105
Hoe garantie verloopt, in mijn geval (van een Duitser gekocht):
- Duits IP nodig om überhaupt een telefoonnummer te kunnen zien van Google, bellen om reparatie aan te vragen.
- Ze sturen enkel hun verzendings-labels naar Duitse adressen.
- Moest volgens de verkoper ook eerst het toestel naar hem sturen aangezien ze het enkel accepteren komende van een Duits adres.
- Binnen 21 dagen moeten ze het ontvangen anders gaat het bedrag van een toestel van je CC af.
- Verzending RMA of gerepareerd toestel enkel via Duits adres.
Moest dit allemaal via een dienst verlopen heb je nogal wat kosten. Heb gelukkig een hele behulpzame verkoper gehad.
LG repareert enkel in beperkte landen (kreeg lg.fr/support doorgemaild van Google medewerker).
Duits tel. nr.: 0049 8007235105
[ Voor 127% gewijzigd door Bwlian op 05-12-2012 12:47 ]
This space was intentionally left blank.
Ik zou er niet echt die smiley bij gebruiken, eerder

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waarom? Is toch een positieve review?
Review viel mij ook een beetje tegen. Ik had gedacht dat hij elke andere telefoon (behalve de Note II en iPhone 5) wel zou verslaan op zo'n beetje alle gebieden, niet dus.
Ik kon tijdens het lezen van de review trouwens maar 1 ding denken, wat is die iPhone 5 toch een ontzettend goeie telefoon. Dat ding is qua hardware echt wel een topper hoor. En ik ben TOTAAL GEEN fan van Apple.
Ik kon tijdens het lezen van de review trouwens maar 1 ding denken, wat is die iPhone 5 toch een ontzettend goeie telefoon. Dat ding is qua hardware echt wel een topper hoor. En ik ben TOTAAL GEEN fan van Apple.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Tsjah als je waarde hecht aan benchmarks 
Het is super soepel allemaal, iPhone 5 is wel goed qua hardware maar wat heb je er aan met die basic interface? Wel top om een Tweakers review te zien
Het is super soepel allemaal, iPhone 5 is wel goed qua hardware maar wat heb je er aan met die basic interface? Wel top om een Tweakers review te zien
This space was intentionally left blank.
Zou ook nog kunnen liggen aan het feit dat de benchmarks nog niet geupdate zijn naar 4.2 hé. In theorie zou hij bijna alles van de tafel moeten kunnen vegen. En zelfs al zou die dat niet doen, het feit dat er in de review meerdere malen staat dat de telefoon altijd soepel loopt en zelfs geen programma's moet afsluiten door zijn enorme sloot geheugen maakt voor mij de tegenvallende synthetische benchmarks een pil die ik prima kan slikken. Zolang je in de praktijk maar wel de snelste telefoon hebtJunkO schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:24:
Review viel mij ook een beetje tegen. Ik had gedacht dat hij elke andere telefoon (behalve de Note II en iPhone 5) wel zou verslaan op zo'n beetje alle gebieden, niet dus.
Overigens is het wel zo dat google echt eens werk moet gaan verzetten met Chrome. Het is bizar hoe hard de iPhone 5 rondjes daarom heen loopt terwijl google praktisch een synoniem is voor internet
[ Voor 8% gewijzigd door Cyleo op 06-12-2012 16:50 ]
Waarom?CLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:58:
Ik zou er niet echt die smiley bij gebruiken, eerder
Vergeten we de prijs niet? De Nexus 4 kost de helft van een iPhone 5 he. En de kwaliteiten zijn níet de helft minder.
Ik zou er juist heel tevreden mee zijn.
Dat de foto's niet zo goed zijn: daar heb je een DSLR voor.
En de opslag maakt mij ook niet uit, 16GB (of effectief ruim 12) heb ik genoeg aan.
Waarom? Omdat het voor mij een kleine flop is en voor jou persoonlijk niet, ieder z'n ding...
Knip
Knip
[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2012 11:01 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vind het toch wel jammer dat er geen 32GB versie is. Ik gebruik Spotify veel offline en nu zal ik toch heel wat cd/playlist moeten schrappen. Maar dat heb ik er wel voor over. (Ik ga die van Sony ook proberen, kijken of dat scheelt qua opslag met muziek)
Voor de rest vind ik het een top toestel waarvoor ik heb ga gebruiken.
En als het aan mijn ligt, mag hij wel exclusief blijven. Vind het wel weer leuk dat ik straks een toestel heb, die niet veel mensen in Nederland hebben
.
Voor de rest vind ik het een top toestel waarvoor ik heb ga gebruiken.
En als het aan mijn ligt, mag hij wel exclusief blijven. Vind het wel weer leuk dat ik straks een toestel heb, die niet veel mensen in Nederland hebben
Maar het is ondertussen bekend toch dat NL een kleine afzetmarkt is en het dus even duurt voor hij er is.CLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:24:
Waarom? Omdat het voor mij een kleine flop is en voor jou persoonlijk niet, ieder z'n ding...
Knip
Verder is het niet een super indrukwekkende telefoon inderdaad. Maar wel precies wat ik ervan had verwacht, beetje "beste koop" idee van de consumentenbond
[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2012 11:01 ]
PSN & XBL: Denkoyugo
Wat is er mis met de prijs als pluspunt noemen? Niet veel lijkt me. Als de iPhone 5 bij introductie 400 euro zou kosten zouden we het ook een pluspunt noemen.CLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:24:
Knip
Beetje jammer dat er geen in NL te krijgen is inderdaad.
[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2012 11:01 ]
Post ontopic of post niet.
[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2012 10:58 ]
De reden dat ding ding underperformt wat betreft benchmarks, is de CPU/GPU throttling. Dit is door anandtech getest. Ze hebben benchmarks gedraait met het toestel terwijl 'ie in de vriezer lag: http://www.anandtech.com/show/6440/google-nexus-4-review/3
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Post ontopic of post niet.
[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2012 10:59 ]
Graag ontopic blijven
Het is nu drie weken na release, hij is relatief goedkoop en qua hardware een van de snelsten. De benchmarks vallen nu nog wat tegen net als de beschikbaarheid in NL. Even afwachten, misschien presteert hij straks nóg beter en is hij in Q1 gewoon te koop.
Benchmarks is trouwens sowieso niet geheel te relateren aan echte prestaties. Iemand die z'n PC tot in de top van de benchmarks klokt heeft niet per sé de best presterende PC. Al snap ik wel dat het je tegenvalt gezien de hardware.
[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2012 11:00 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar het was op de Galaxy Nexus ook al supersoepel en deze hoort daar rondjes omheen te hollen met z'n SoC en werkgeheugen. Ik vond de benchmarks ook enorm tegenvallen, maar hopelijk heeft dat met brakke drivers / ondersteuning te maken die de komende weken verbeterd gaat worden? Die quadcore-Snapdragon S4 was zo ongelofelijk gehyped... Als dit de werkelijke prestaties zijn is het nogal een afgang toch? Het is geen slechte telefoon voor z'n geld, in tegendeel, maar de hardware schept hoge verwachtingen die niet waargemaakt wordenBwlian schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:40:
Tsjah als je waarde hecht aan benchmarks
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Als je hoge benchmarks het belangrijkst vindt moet je maar een iPhone kopen, dat is ieders goed recht. Voor de rest van ons die meer geven om gebruikservaring, coole features en een goede prijs/kwaliteitverhouding is er de Nexus 4. Die van mij krijg ik als alles goed gaat met kerstGonadan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:40:
Benchmarks is trouwens sowieso niet geheel te relateren aan echte prestaties. Iemand die z'n PC tot in de top van de benchmarks klokt heeft niet per sé de best presterende PC. Al snap ik wel dat het je tegenvalt gezien de hardware.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Is het trouwens niet verstandig als er alvast een Custom firmware topic wordt gemaakt? De eersten zullen de telefoon vast al wel hebben en het is natuurlijk de uitgesproken telefoon om mee te gaan rommelen!
Ja prima, aan jou de eer?Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:15:
Is het trouwens niet verstandig als er alvast een Custom firmware topic wordt gemaakt? De eersten zullen de telefoon vast al wel hebben en het is natuurlijk de uitgesproken telefoon om mee te gaan rommelen!
Nope, was gewoon serieus.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:51:
[...]
Ik proef sarcasme![]()
Heb nog nooit een TS gemaakt, maar ik zou het kunnen proberen.
Je kan evt gewoon kijken bij andere topiques voor een klein ideetje.
Kijk naar de Optimus G, ik kan niet geloven dat de Nexus zoveel meer last heeft van warmte problemen,Grrrrrene schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:38:
[...]
Maar het was op de Galaxy Nexus ook al supersoepel en deze hoort daar rondjes omheen te hollen met z'n SoC en werkgeheugen. Ik vond de benchmarks ook enorm tegenvallen, maar hopelijk heeft dat met brakke drivers / ondersteuning te maken die de komende weken verbeterd gaat worden? Die quadcore-Snapdragon S4 was zo ongelofelijk gehyped... Als dit de werkelijke prestaties zijn is het nogal een afgang toch? Het is geen slechte telefoon voor z'n geld, in tegendeel, maar de hardware schept hoge verwachtingen die niet waargemaakt worden
Denk dat ze het wel gaan oplossen software matig,.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Na een AOSP 4.2 rom op mijn Desire Z te hebben gezet weet ik nu wel heel zeker dat de Nexus 4 mijn volgende toestel wordt. Vind het rommelen en tweaker met roms gewoon zo'n groot pluspunt aan Android dat iOS en WP8 eigenlijk geen opties meer voor me zijn. Nu nog hopen dat tegen februari de Nexus 4 iets eenvoudiger verkrijgbaar is, de software wat beter is geworden en er al wat meer tweaks/custom roms verkrijgbaar zijn.
Volgens dit artikel heeft de Nexus 4 geen USB-OTG ondersteuning.
Vraagje aan de mensen die al een Nexus 4 hebben: klopt dit of is dit artikel onwaar?
Vraagje aan de mensen die al een Nexus 4 hebben: klopt dit of is dit artikel onwaar?
Verwijderd
Zal goed mogelijk kunnen zijn, heeft vaak er inderdaad mee te maken dat zo'n smartphone niet genoeg power kan leveren om OTG mogelijk te maken.
Volgens vele op XDA klopt dit inderdaad, en ondersteunt de Nexus 4 het niet. Het probleem is niet, zoals hieronder vermeld, dat stroom een probleem is, aangezien een Y kabel ook niet helpt. In de kernel zijn wel aanwijzingen dat het bewust is uitgezet, of het dus alleen software matig is of bewust omdat de hardware het niet kan, is (naar mijn weten) nog steeds niet 100% duidelijk.Haay schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:56:
Volgens dit artikel heeft de Nexus 4 geen USB-OTG ondersteuning.
Niemand van degenen die hem al heeft die zijn bevindingen is wilt plaatsen?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de batterijduur, snelheid, het warm worden, het geelachtig lijken van het wit....?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de batterijduur, snelheid, het warm worden, het geelachtig lijken van het wit....?
Er zijn er vast wel die het willen hoor
Zou het zelf ook interessant vinden om te lezen.
Zou het zelf ook interessant vinden om te lezen.
Ben benieuwd naar een kleine recensie, mocht je daar tijd voor hebben natuurlijk.disturbedmind schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:05:
[...]
Ik heb mijn Nexus 4 vandaag ontvangen en zal hem dan dit weekend even testen
Tja. Deze maand kerstbonus dus ik heb wat money to burn. Wilde een Nexus 4 halen, lekker mee spelen in de kerstvakantie. Helaas is het onmogelijk om dat ding hier te krijgen op een fatsoenlijke manier, dus dan maar niet hé. Volgende keer beter nadenken, Google.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wil niet vervelend zijn, maar een deel van de discussie kan beter hier gevoerd worden:
[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic
[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic
Het probleem is dat ze juist heel goed nagedacht hebben, (onder andere) in Nederland is de Play store nog beperkt tot applicaties, en dus geen films of muziek. Daarom is het subsidiëren van een toestel om vervolgens het geld terug te verdienen door middel van aankopen niet interessant genoeg.Arfman schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:40:
Tja. Deze maand kerstbonus dus ik heb wat money to burn. Wilde een Nexus 4 halen, lekker mee spelen in de kerstvakantie. Helaas is het onmogelijk om dat ding hier te krijgen op een fatsoenlijke manier, dus dan maar niet hé. Volgende keer beter nadenken, Google.
[ Voor 11% gewijzigd door FabianNL op 13-12-2012 14:24 ]
Play Store boeit me totaal niet voor films of muziek, die verkrijg ik wel op een andere manier 
Alhoewel, als het zou kunnen, zou ik er misschien wel gebruik van maken. Zeker muziek (even een CD'tje downloaden) zie ik mezelf nog wel doen. Maarja, their loss
Alhoewel, als het zou kunnen, zou ik er misschien wel gebruik van maken. Zeker muziek (even een CD'tje downloaden) zie ik mezelf nog wel doen. Maarja, their loss
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
misschien een domme vraag of niet on topic maar kan ik een nexus 4 uit amerika importeren of geeft dit problemen met netwerken?
Ik heb 'm ook sinds gisteren. Via een behulpzame Engelse collega in de UK play store gekocht op 18 november. Ik kom van een iPhone 4 met kapot scherm, dus bijna alles wat nu op de markt is zou beter zijn geweest. ;-)daflux schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:14:
Niemand van degenen die hem al heeft die zijn bevindingen is wilt plaatsen?
Batterijduur heb ik nog niet echt kunnen testen. Gisteren was ie leeg 's avonds, maar ik had er de hele dag mee lopen spelen. Vandaag zit ie sinds vanochtend op 65%. Heb wat mail, twitter, facebook, instagram gecheckt en podcasts afgespeeld. Maar verder niet echt veel gedaan.
Ik heb nog geen last van een geelachtige wit. Zal er eens op letten.
Warm worden is hetzelfde als de iPhone 4. Vooral met 3G gebruik had ik dat gisteren, maar verder niks bijzonders. Android voelt echt supersnel aan. Het openen van apps gaat echt supersnel en hij is erg responsive. Ik heb ook nog geen last gehad van het touchscreen die het aanraken niet goed registreert.
Een nadeel kan ik niet zo snel verzinnen momenteel, behalve het beperkte geheugen. Ik heb maar 8GB en ga ik dus vooral veel cloud diensten gebruiken. Voor muziek deed ik dat al en foto's zullen nu ook op Picasa of Dropbox geplaatst worden. We zullen zien hoe dat werkt.
Al met al ben ik er tot nu toe erg tevreden mee.
Verwijderd
Ik heb een usb DAC, valt dit er ook onder? Stroom heeft dat ding niet nodig want hij heeft zijn eigen accu.FabianNL schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:14:
[...]
Volgens vele op XDA klopt dit inderdaad, en ondersteunt de Nexus 4 het niet. Het probleem is niet, zoals hieronder vermeld, dat stroom een probleem is, aangezien een Y kabel ook niet helpt. In de kernel zijn wel aanwijzingen dat het bewust is uitgezet, of het dus alleen software matig is of bewust omdat de hardware het niet kan, is (naar mijn weten) nog steeds niet 100% duidelijk.
Nope, geen enkel probleem, het heeft ondersteuning voor een enorme reeks aan frequenties over de hele wereld 
valentijn74 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:25:
misschien een domme vraag of niet on topic maar kan ik een nexus 4 uit amerika importeren of geeft dit problemen met netwerken?
Misschien is een Micro USB OTG to USB 2.0 Adapter iets voor jou?redrohX schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:34:
[...]
Een nadeel kan ik niet zo snel verzinnen momenteel, behalve het beperkte geheugen. Ik heb maar 8GB en ga ik dus vooral veel cloud diensten gebruiken. Voor muziek deed ik dat al en foto's zullen nu ook op Picasa of Dropbox geplaatst worden. We zullen zien hoe dat werkt.
Al met al ben ik er tot nu toe erg tevreden mee.
Er is nu een app beschikbaar waarmee usb bestanden kunnen worden gelezen ( Nexus Media Importer), zonder het toestel te rooten.
Edit: volgens XDA werkt dit niet (geen 5V voor voeden usb device).
[ Voor 5% gewijzigd door C4D op 14-12-2012 13:46 ]
psn: lupusergo
Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van het scherm in de breedte zijn? Ik wil nml weten of dat hetzelfde of breder is dan mijn S3?
Vast bedankt!
Vast bedankt!
kun je berekenen adhv schermdiagonaal en resolutieverhoudingfwawer schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:39:
de afmetingen van het scherm
[ Voor 3% gewijzigd door kristo op 15-12-2012 17:57 . Reden: overtollige info ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
En als ik zou weten hoe ik dat moest doen zou ik de vraag hier niet stellenkristo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:55:
[...]
kun je berekenen adhv schermdiagonaal en resolutieverhouding
Nexus is iets minder breed, ivm 0,1" verschil
Driehoeksmeetkunde: stelling van Pythagoras voor rechthoekige driehoeken:
A²=B²+C²
A: schuine zijde; B en C rechthoekszijden
Resolutieverhouding: lengte/breedte pixels [=schermverhouding lengte/breedte in cms, inches, ...]
Stel x=breedte (scherm), dan is [x maal schermverhouding]=lengte (scherm)
Dus dit alles wordt [’maal'=’*’]:
schermdiagonaal²=x²+(resolutieverhouding*x)²
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Iemand die een iPhone 5 (van mijn kant) zou willen ruilen voor een nexus 4?
http://tweakers.net/categorie/215/mobiele-telefoons/aanbod/ECiftci schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:17:
Ik heb zelf sinds een paar dagen een Amerikaanse Nexus 4 16GB in huis. Het toestel is internationaal identiek, dus er zijn geen problemen met het netwerk. Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat via de douane alsnog btw moet betalen. In mijn geval kostte het ongeveer 400 euro om het toestel te laten bestellen en verzenden bij FromUS2EU. Ik moest vervolgens ongeveer 60 euro aan BTW betalen bij de levering van DHL.valentijn74 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:25:
Heb de mijne nu een paar dagen. Het scherm is fantastisch, je wilt alleen al vanwege het mooie LCD paneel niet meer terug naar een Galaxy Nexus. Verder werkt het toestel als een trein. De quad-core S4 is een van de krachtigste chips op de markt en dat is zeker te merken bij het spelen van grafisch wat intensievere spellen.
Er zijn wel twee dingen die me irriteren.
1. Het toestel voelt nogal kwetsbaar aan door de grotendeels glazen behuizing.
2. De 3mm jack zit aan de bovenkant. Uit gewoonte haal ik nu altijd mijn toestel ondersteboven uit mijn broekzak.
[ Voor 20% gewijzigd door RSFury op 17-12-2012 14:27 ]
Verwijderd
Ligt er aan, neem maar contact op. Via pmECiftci schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:17:
Tijdens m'n trip naar Londen wat kunnen spelen met de Nexus 4 van een collega (eikel...:P) en ik was erg onder de indruk. Zelf zit ik nog steeds met m'n oude vertrouwde Desire (wel een van de originele AMOLED modellen), nooit de behoefte gehad te upgraden. Nu wel aan het hopen dat ik de N4 kan krijgen omdat m'n Desire niet bepaald lekker meer werkt.
Samsung's toestellen ben ik nooit van onder de indruk geweest en een HTC One X+ is het nét niet wat mij betreft. De N4 staat toch echt een klasse boven de rest. Heel mooi afgewerkt en ik kan niet zeggen dat ik hem kwetsbaar vond aanvoelen, ondanks de glazen achterkant. Verder draait hij uiteraard als een tierelier en blijft Google telkens verbeteringen aanbrengen; de notificatie toggles zijn niet perfect (zijn niet allemaal toggles, eerder snelkoppelingen), maar een goede stap. Geen enkele hapering gemerkt en zelfs het remote debuggen in Chrome werkt vlekkeloos.
Samsung's toestellen ben ik nooit van onder de indruk geweest en een HTC One X+ is het nét niet wat mij betreft. De N4 staat toch echt een klasse boven de rest. Heel mooi afgewerkt en ik kan niet zeggen dat ik hem kwetsbaar vond aanvoelen, ondanks de glazen achterkant. Verder draait hij uiteraard als een tierelier en blijft Google telkens verbeteringen aanbrengen; de notificatie toggles zijn niet perfect (zijn niet allemaal toggles, eerder snelkoppelingen), maar een goede stap. Geen enkele hapering gemerkt en zelfs het remote debuggen in Chrome werkt vlekkeloos.
Vandaag de N4 ontvangen en voor het eerst goed kennis kunnen maken met Android (overgestapt van IOS). Het enige wat mij stoort is dat er geen dynamic icons zijn (sms, whatsapp, email/gmail etc). Dat er nieuwe berichten zijn kan je blijkbaar alleen maar in de notificatie balk zien, en niet m.b.v. een nummer bij het icoontje.
Is hier een mod/app/instelling voor?
Dat zit er standaard niet in omdat de filosofie is om widgets te gebruiken - niet iedereen is het daar mee eens natuurlijk (ik heb zelf liever widgets, zie ik meteen wat voor emails in plaats van meteen de app te hoeven openen). Wel kan ik je zeggen dat enkele, zoniet alle, custom launchers dit wel ingebouwd hebben. ADW, GO, LauncherPro zijn er een paarC4D schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:30:
Vandaag de N4 ontvangen en voor het eerst goed kennis kunnen maken met Android (overgestapt van IOS). Het enige wat mij stoort is dat er geen dynamic icons zijn (sms, whatsapp, email/gmail etc). Dat er nieuwe berichten zijn kan je blijkbaar alleen maar in de notificatie balk zien, en niet m.b.v. een nummer bij het icoontje.
[ Voor 10% gewijzigd door Werelds op 17-12-2012 21:55 ]
Vanaf welke iPhone ben je overgestapt?C4D schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:30:
Net de gesprekskwaliteit kunnen beoordelen.
Ik hoor helaas wat gekraak als ik de telefoon tegen mijn oren druk. Dit is niet alleen tijdens het gesprek te horen, maar altijd (ook in sleep mode). Anderen hier ook last van?
Ik hoor helaas wat gekraak als ik de telefoon tegen mijn oren druk. Dit is niet alleen tijdens het gesprek te horen, maar altijd (ook in sleep mode). Anderen hier ook last van?
iPhone 4.alwaysleft schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:57:
[...]
Vanaf welke iPhone ben je overgestapt?
Ik zal die launchers eens bekijken. BedanktWerelds schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:54:
[...]
Dat zit er standaard niet in omdat de filosofie is om widgets te gebruiken - niet iedereen is het daar mee eens natuurlijk (ik heb zelf liever widgets, zie ik meteen wat voor emails in plaats van meteen de app te hoeven openen). Wel kan ik je zeggen dat enkele, zoniet alle, custom launchers dit wel ingebouwd hebben. ADW, GO, LauncherPro zijn er een paar
[ Voor 39% gewijzigd door C4D op 17-12-2012 22:45 ]
Gefeliciteerd met de aanwinst! Ik wacht nog steeds geduldig op de postbode.. duurt lang...C4D schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:44:
(...)
Helaas is het probleem wat jij aanhaalt, wel een bekend probleem, zie o.a. XDA, een nieuws-artikel hierover en ook bij Google zelf.
Ik zou ook eens naar Apex en Nova launcher kijken. 2 launchers die "licht" voor je toestel zijn maar wel veel functies bevatten waaronder dynamische iconen.C4D schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:44:
[...]
iPhone 4.
[...]
Ik zal die launchers eens bekijken. Bedankt
Wat vinden jullie van de batterijduur?
en @ CAD:
Ik denk dat jij zoiets zoekt.
Google Play: GO SMS Pro Widget
Bij android heb je echt heel veel apps/widgets om alles aan te passen naar je eigen wens...
en @ CAD:
Ik denk dat jij zoiets zoekt.
Google Play: GO SMS Pro Widget
Bij android heb je echt heel veel apps/widgets om alles aan te passen naar je eigen wens...
Bedankt voor de tips allemaal.
RMA heeft op dit moment dus niet veel zin. Blijkbaar hebben alle N4's dit in meer of mindere mate. Ik had voor de aanschaf XDA al doorgespit en kwam inderdaad enkele draadjes tegen m.b.t. dit probleem.FabianNL schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:21:
[...]
Gefeliciteerd met de aanwinst! Ik wacht nog steeds geduldig op de postbode.. duurt lang...
Helaas is het probleem wat jij aanhaalt, wel een bekend probleem, zie o.a. XDA, een nieuws-artikel hierover en ook bij Google zelf.
Ik gebruik de Nova launcher op m'n Desire HD met Jellytime rom, een heerlijk snelle launcher met veel functionaliteiten. Aanrader dus...MrvdB schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:04:
[...]
Ik zou ook eens naar Apex en Nova launcher kijken. 2 launchers die "licht" voor je toestel zijn maar wel veel functies bevatten waaronder dynamische iconen.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
Heb ze vandaag binnen gekregen. Eerste indruk top! Wel even wennen als je van amoled komt maar voor de rest top speeltje hoor. Vragen zijn welkom.
Verwijderd
Leuk! Je bent nu redelijk uniek in Nederland. Ik wacht het nog even af tot januari/februari, en dan neem ik er ook een.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:47:
Heb ze vandaag binnen gekregen. Eerste indruk top! Wel even wennen als je van amoled komt maar voor de rest top speeltje hoor. Vragen zijn welkom.
Heb wel een vraagje over de snelheid. Laatste processor en grafische kaart, dat geloof ik allemaal wel (die technologie wordt toch met de dag beter). Waar het me om gaat is hoe de snelheid in de praktijk is. Ik zag dat de benchmarks iets lager waren dan ze horen te zijn. Mijn vraag is: merk je dat hij ook maar een beetje stottert of iets dergelijks, waarbij het niet aan de app ligt? Dat is niet altijd even makkelijk te zeggen natuurlijk, maar dat hij soms stottert als je GTA speelt, daar kan ik mee leven. Ik heb het nu over alledaagse taken zoals browsen, whatsappen, alle "lichte" dingen. Feitelijk alles wat niet met games te maken heeft.
Ik heb zelf een Nexus S, en dat was ook mijn eerste smartphone. In het begin vond ik 'm snel. Ik kwam van een normaal mobieltje, dus elke smartphone was vet geweest. Maar naar mate ik 'm meer gebruikte, werd hij steeds langzamer. Niet echt natuurlijk, maar voor mijn gevoel. Ik dacht altijd; waar hebben we betere processors voor nodig? Snel is snel, toch? Alleen games en misschien soms een belangrijke feature hebben ook daadwerkelijk betere technologie nodig. Ondanks dat ik dat dacht, ben ik nu toch van plan een Nexus 4 te kopen. Je kan natuurlijk niet zeggen of hetzelfde gaat gebeuren over 2 jaar met de Nexus 4 als met de Nexus S, maar ik ben wel benieuwd naar je mening over de snelheid in dagelijks gebruik.
Voor iedereen de het toestel geroot heeft of gaat rooten, kijk even naar de Paranoid Android ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2020336. Als je toe bent aan iets nieuws is dit heel cool. Het verandert het OS (deels) in de tablet versie. Met zoveel pixels en een redelijk groot scherm is dit best te doen op een N4. Zeker is bijvoorbeeld het settings menu is dit erg handig:

Daarnaast heeft het volgens mij ook alle belangrijke features/tweakers kan verwachten.
Ik ben op dit moment bezig om een Custom ROM & Custom Firmware topic te maken. Op dit moment heb ik een groot gedeelte van het topic al klaar. Het gaat hier voornamelijk om een tutorial waarin uitgelegd wordt hoe de bootloader unlocked kan worden, hoe je root toegang verkrijgt en hoe je een custom recovery flashed. Dit alles met behulp van de toolkit gemaakt door Mark Skippen. Ik heb de telefoon zelf nog niet, dus zou iemand mijn tutorial willen doorlopen om te kijken of alle stappen kloppen? Dan kan ik vervolgens het topic openen. Graag reageren via een privé bericht. Ik stuur je dan jet huidige topic format op!
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Nu ook in gebruik en het is inderdaad een prima launcher.JunkO schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:34:
[...]
Ik gebruik de Nova launcher op m'n Desire HD met Jellytime rom, een heerlijk snelle launcher met veel functionaliteiten. Aanrader dus...
Ik heb de ''unread counts'' of ongelezen teller met de ''missed it'' provider ingesteld, waardoor ik vrijwel alle apps van een teller kan voorzien. Werkt prima
Gister avond al even zitten te kijken wat de mogelijkheden waren, heb twee verschillende toolkits geprobeerd:-EvoLution- schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:52:
Ik ben op dit moment bezig om een Custom ROM & Custom Firmware topic te maken. Op dit moment heb ik een groot gedeelte van het topic al klaar. Het gaat hier voornamelijk om een tutorial waarin uitgelegd wordt hoe de bootloader unlocked kan worden, hoe je root toegang verkrijgt en hoe je een custom recovery flashed. Dit alles met behulp van de toolkit gemaakt door Mark Skippen. Ik heb de telefoon zelf nog niet, dus zou iemand mijn tutorial willen doorlopen om te kijken of alle stappen kloppen? Dan kan ik vervolgens het topic openen. Graag reageren via een privé bericht. Ik stuur je dan jet huidige topic format op!
Alvast bedankt!
NEXUS 4 TOOLKIT V1.3.0
- Installeren is een klik, en klaar
- Interface is wat simpel, zacht gezegd, maar wel duidelijk
- Paar functies welke ik wilde proberen gaven foutmeldingen aan, waarschijnlijk opgelost met een update, echter kon ik deze gisteren nergens vinden.
- Wat wel werkt, is gewoon echt stap-voor-stap, kan (volgens mij) niet misgaan.
- Installeren is ook weer een klik en klaar
- Interface is gewoon een normaal 'Windows venster', staat duidelijk omschreven wat alles doet
- Wat ik wilde doen werkte allemaal super eenvoudig, met duidelijke waarschuwingen waar nodig en duidelijke stappen.
- Installeren van drivers (welke blijkbaar toch niet helemaal goed waren) was echt super duidelijk uitgelegd, met plaatjes, automatisch installeren van drivers en uiteindelijk testen erbij. Echt heel simpel!
Voor mij is de 'winnaar' wel duidelijk de Nexus Root Toolkit, deze was vriendelijker voor het oog, duidelijker en daarnaast werkte deze ook simpelweg beter. Deze raad ik dus echt aan!
Wat wel fijn is voor de openingspost, is om wat base uitleg te geven over wat een custom ROM is, wat de voordelen zijn, wat fastboot is, wat ADB is, enz. Daarnaast de linkjes naar de verschillende draadjes op XDA of de verschillende websites, en in mijn ogen kan dan echt iedereen flashen zonder problemen.
Mocht hij of zij dit willen, ik heb doelbewust voor de Nexus gekozen om juist nu niet te hoeven te flashen
Ondanks dat de vorige post ook van mij was, doe ik heel even eigenwijs en een nieuwe post, aangezien het een ander onderwerp betreft 
Nexus 4 gister avond binnengekregen na heel wat weken wachten, en echt een super toestel!
Hij is bloed snel, veel sneller dan alle andere toestellen welke ik ken (al zijn er dat niet heel veel, om eerlijk te zijn
). Kan het vooral vergelijken met de HTC Sensation, met daarop CM10. Deze is vlot, maar de Nexus is toch echt duidelijk een pak sneller & soepeler!
Verder is het scherm ook heel mooi, het is misschien geen AMOLED maar zwart is wel echt zwart. Het gevoel van het toestel is ook goed, duidelijkheid high-end door het gebruik van het materiaal, maar niet breekbaar in mijn ogen, zoals sommige wel bevonden.
/edit: kan hem niet vergelijken met de Nexus S Andoyed, maar de dagelijks taken (zover ik nu heb kunnen ervaren), zijn echt razendsnel en soepel! Het verschil zal je dus sowieso wel merken, of dat het geld waard is, kan ik echter niet beoordelen.
Nexus 4 gister avond binnengekregen na heel wat weken wachten, en echt een super toestel!
Hij is bloed snel, veel sneller dan alle andere toestellen welke ik ken (al zijn er dat niet heel veel, om eerlijk te zijn
Verder is het scherm ook heel mooi, het is misschien geen AMOLED maar zwart is wel echt zwart. Het gevoel van het toestel is ook goed, duidelijkheid high-end door het gebruik van het materiaal, maar niet breekbaar in mijn ogen, zoals sommige wel bevonden.
/edit: kan hem niet vergelijken met de Nexus S Andoyed, maar de dagelijks taken (zover ik nu heb kunnen ervaren), zijn echt razendsnel en soepel! Het verschil zal je dus sowieso wel merken, of dat het geld waard is, kan ik echter niet beoordelen.
[ Voor 14% gewijzigd door FabianNL op 19-12-2012 08:30 ]
Waarom niet echt? Ook smartphones worden flink stroperiger na langer gebruik. Een schone installatie maakt ze altijd weer bloedsnel, tot je alle apps weer terug hebt en ze even gebruikt hebt om de cache te vullen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:43:
Niet echt natuurlijk, maar voor mijn gevoel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aan degene die hem binnen hebben, hebben die van jullie last van dat gezoem/gebuzz in de speker?
En laat na paar dagen gebruik eens weten wat je van de batterij vindt....
Zouden enkele users foto's kunnen plaatsen gemaakt met de Nexus 4? Mijn Nexus is nog niet verstuurd, en ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de kwaliteit van de camera. Ik weet dat het geen high-end camera is, maar sommigen beweren dat het een rukcamera is...
Verwijderd
Ik had er even bij moeten vermelden dat ik regelmatig (of in ieder geval meer dan 1 keer) een schone installatie heb gedaan. Meestal was dit omdat ik een nieuwe ROM wilde proberen.Gonadan schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:56:
[...]
Waarom niet echt? Ook smartphones worden flink stroperiger na langer gebruik. Een schone installatie maakt ze altijd weer bloedsnel, tot je alle apps weer terug hebt en ze even gebruikt hebt om de cache te vullen.
Ik zal dit vanavond even proberen te doen! Zit nu helaas op het werk, dus geen mogelijkheid toe...chengbondkwok schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:20:
Zouden enkele users foto's kunnen plaatsen gemaakt met de Nexus 4? Mijn Nexus is nog niet verstuurd, en ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de kwaliteit van de camera. Ik weet dat het geen high-end camera is, maar sommigen beweren dat het een rukcamera is...
Hier kun je er al paar zienchengbondkwok schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:20:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2000602
Ja, ik heb gezoem. Volgens mij zijn er geen N4's die het niet hebben, als ik XDA er op na lees.daflux schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:14:
Aan degene die hem binnen hebben, hebben die van jullie last van dat gezoem/gebuzz in de speker?
wat batterij betreft, met mijn iPhone haalde ik vaak 2 tot 3 dagen. Met hetzelde gebruik haalt mijn N4 het net 1 dag. De volgende zaken zijn uitgeschakeld: location services, google play music sync, restrict background data voor bepaalde apps. De standby tijd is dan wel weer goed. Verder gebruik ik geen Live Wallpaper.
[ Voor 3% gewijzigd door C4D op 19-12-2012 13:09 ]
Net 1 dag halen vind ik toch wel weining, ze hadden wel betere batterij er mogen instoppen.
In de week laad ik mijn GSM dagelijks maar in het weekend lukt dat niet altijd...
In de week laad ik mijn GSM dagelijks maar in het weekend lukt dat niet altijd...
Geen gezoem en 18 uur aan met 4 tot 4,5 uur scherm aan. Alles staat aan
IPhone 4s hield het wel langer vol
[ Voor 8% gewijzigd door sabri91 op 19-12-2012 15:01 ]
Wel 18 uur als u scherm 4 tot 4.5 uur aanstaat da vind ik dan toch weer wel mooi.sabri91 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:01:
4 tot 4.5 screen on time is toch wel al veel neenh?
en het verschil tussen sabri en CAD is toch enorm, CAD haalt net geen dag met alles uit.
sabri haalt meer als 1 dag met ALLES AAN en veel screen on time.
Dit is toch wel raar?
[ Voor 20% gewijzigd door daflux op 19-12-2012 15:21 ]
Gefeliciteerd, je hebt een gehoorbeschadigingsabri91 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:01:
Alle instellingen standaard, of heb je wat dingen aangepast?
Kan misschien aan het bereik liggen, ik woon in een gat tussen de heuvels ergens in Duitsland.daflux schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:18:
[...]
Wel 18 uur als u scherm 4 tot 4.5 uur aanstaat da vind ik dan toch weer wel mooi.
4 tot 4.5 screen on time is toch wel al veel neenh?
en het verschil tussen sabri en CAD is toch enorm, CAD haalt net geen dag met alles uit.
sabri haalt meer als 1 dag met ALLES AAN en veel screen on time.
Dit is toch wel raar?
Maar 4 uur screen on time en dan nog 18 uur volhouden is wel erg lang
[ Voor 53% gewijzigd door C4D op 19-12-2012 16:23 ]
Ja ik pak net de telefoon op na het lezen van je post en heb het ook. Had nog niet gecheckt, maar ik geloof dat echt bijna iedereen dit heeft. Ik moet wel veel moeite doen om de ruis te horen, maar het is er zeker wel.daflux schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:14:
Ik heb de Nexus nu een week en de batterij die redt het bij mij redelijk makkelijk tot aan het einde van de dag. Ik heb alles aan staan, zit wel het grootste gedeelte van de dag op wifi (3G gebruikt volgens mij meer batterij). Ik doe voornamelijk email, twitter, facebook, instagram en dat soort dingen met mijn telefoon en heb bijv nog geen games gespeeld of andere intensieve apps gebruikt.
Oren zijn prima;) niks van ruis te bekennen:)
Alles standaard.
Vanavond waarschijnlijk faux kernel op zetten lees veel goeds over
Alles standaard.
Verwijderd
Sorry heren, hier ook geen gezoem in de speaker. Bij beide Nexus telefoons niet, en ja ik heb een heel goed gehoor! Batterij kan ik nog niet veel over zeggen. Voor de rest echt een topper,bouw kwaliteit is top!
Goed, ik bel morgen voor een RMA. Blijkbaar moet je geluk hebben.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:20:
Sorry heren, hier ook geen gezoem in de speaker. Bij beide Nexus telefoons niet, en ja ik heb een heel goed gehoor! Batterij kan ik nog niet veel over zeggen. Voor de rest echt een topper,bouw kwaliteit is top!
Er is iemand op XDA die al 8! toestellen heeft gehad. Bij slechts 2 toestellen was het probleem bijna niet te horen, maar het is er wel. Ik moet zelf trouwens ook mijn oren echt tegen het toestel drukken om het te horen...maar goed, dat doe ik vrijwel altijd.
[ Voor 3% gewijzigd door C4D op 19-12-2012 18:24 ]
Ik ben hier ook zeer gelukkig met mijn nexus 4. Wat een performance verschil met mijn dhd! Ik zal mijn bevindingen volgende week wel posten.
Wat doet deze faux kernel juist? Sneller werken minder batterij verbruiken?sabri91 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:40:
Alles standaard.
Kan je je bevindingen is posten van de gewone kernel vs faux kernel?
En ook de thread op XDA anders?
Thx!
Blijkbaar zijn het bepaalde frequenties die je wel of niet kunt horen. Heeft niets met slecht gehoor te maken.sabri91 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:40:
Alles standaard.
Aangezien dit probleem met shielding te maken heeft (LCD leds veroorzaken het probleem blijkbaar, het probleem is nog korte tijd te horen nadat het scherm uit is en na enkele seconden is het niet meer te horen) vrees ik dat elke n4 dit heeft.
Ik wacht iig op een statement van Google/LG en laat het eventueel binnen de garantie periode vervangen als er meer bekend is. Volgens velen is de RMA procedure van Google een ramp, aangezien geld wordt afgeschreven voor het nieuwe toestel. Vervolgens kan het soms maanden duren voordat je het geld terug krijgt nadat ze het defecte toestel hebben ontvangen. In dit geval is het misschien verstandig om de N4 bij mediamarkt in Duitsland te bestellen voor de mensen die nog kijken...dan kan je het toestel meteen testen en eventueel ruilen, indien in stock natuurlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door C4D op 20-12-2012 13:18 ]
Telefoon is nu ongeveer een zeven uur van de lader, nauwelijks gebruikt (half uurtje wellicht) en batterij stond al op 60%! Probleem bleek Maps te zijn, XDA staat er ook redelijk vol mee, dus wat instellingen veranderend en kijken of het nu beter gaat.
Go to Google Maps > Settings > Location, and disable "Location reporting".
Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]