Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anoniem: 145867
Die updates op de Nexus gaan me veel te hard.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 4% gewijzigd door jostefa op 28-05-2015 21:50 ]
Anoniem: 483276
Hij is stuk gevallen waardoor het scherm niet meer werkt.jostefa schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:49:
2.5 jaar later en nog steeds zeer tevreden over mijn nexus 4. Waarschijnlijk is dit mijn beste koop ooit! Hopelijk is de nieuwe nexus lijn weer mooi geprijst, wanneer dat niet het geval is ga ik nog een jaartje door met mijn nexus 4. Wat is voor jullie een reden om over te stappen op een nieuwe telefoon?
Denk trouwens wel dat er nog een port van Android M voor de Nexus 4 gaat komen though
True, maar android m wordt toch 64 bit, helaas gaat de nexus dan niet optimaal profiteren van de nieuwe android. Het is gewoon een mooi moment om over een half jaar over te stappen.djmelvee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:13:
Ondersteuning qua nieuwe versies Android voor de Nexus 4 is vervallen.. Jammer! Tijd om te upgraden naar Nexus 6, of wachten op de nieuwe. Denk het 2e though, al ben ik geen fan van Huawei. Toch benieuwd, hoop dat 'ie snel wordt geteased.
Denk trouwens wel dat er nog een port van Android M voor de Nexus 4 gaat komen though
64 bit ondersteuning ja. Hoe kan een 32 bit systeem 64 gaan draaien door een nieuwe OS versie haha.jostefa schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:39:
[...]
True, maar android m wordt toch 64 bit, helaas gaat de nexus dan niet optimaal profiteren van de nieuwe android. Het is gewoon een mooi moment om over een half jaar over te stappen.
Cache geheugen van de Photos app verwijderen of van je Google account. Zou moeten helpen. Als dat niet helpt misschien gegevens wissen wel.sdke schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:36:
Ik geraak niet ingelogd op Google Photos na de update van Photos. Al eens afgemeld met mijn account, maar niks helpt. Volgens Photos ben ik al ingelogd, maar ik kan niks doen. Any tips?
Ook heb ik de laatste dagen vaak geen ontvangst van beiden: er staat dan een uitroepteken naast het symbooltje van wifi/3G.
Kent iemand een oplossing hiervoor?
Dat van overschakelen van WiFi naar 2G/3G kan een instelling wezen. Ga naar de WiFi optie in de instellingen en druk op de drie puntjes en kies geavanceerd. Hier kun je instellen wat er moet gebeuren met de WiFi in de slaapstand.Drossie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:21:
Sinds enkele dagen heb ik een vervelend probleem: wanneer mijn scherm niet actief is, schakelt de telefoon telkens over van Wifi naar 3G/2G. Wanneer ik het scherm dan aanzet, schakelt de telefoon na enkele seconden over naar Wifi.
Ook heb ik de laatste dagen vaak geen ontvangst van beiden: er staat dan een uitroepteken naast het symbooltje van wifi/3G.
Kent iemand een oplossing hiervoor?
Het onhandige is, dat dit puur op het stukje is waar de 'vaste iconen' zitten in het home screen (dus waar de knop in het midden zit om naar je apps te gaan en daarnaast je meest gebruikte apps).
Voor de rest werkt alles wel nog. Ook als het keyboard tevoorschijn komt, werkt dat stukje van het keyboard niet.
Kan het zo zijn dat alleen dat betreffende stukje van het touchscreen defect is?
Kan ik, door de backupfunctie van Lollilop, gewoon de reset uitvoeren zonder gegevens te verliezen?
Download NRT, Nexus Root Toolkit. De naam is wat verwarrend, maar hiermee kun je ook een stock Nexus image flashen mét gegevens behoud. Ik gebruik dit enkele maanden nu om ROM's te testen en weer naar stock terug te gaan, nog nooit problemen mee gehad! Volgens mij is het van Wugfresh (of iets dergelijks). Ik raad je dit zeer sterk aan!!Drossie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:22:
Door de problemen die ik hierboven beschreef, denk ik eraan een factory reset uit te voeren.
Kan ik, door de backupfunctie van Lollilop, gewoon de reset uitvoeren zonder gegevens te verliezen?
Een stock-flash komt dus op hetzelfde neer als een Factory reset, maar je hoeft niet meer te updaten hierna. Ook heb je je belangrijke gegevens nog (is een keuze uiteraard). De NRT is een hulpmiddel die een script laat draaien, je hoeft je telefoon alleen via USB te verbinden en debugging in te schakelen (via ontwikkelaars opties).
[ Voor 20% gewijzigd door djmelvee op 03-06-2015 13:27 . Reden: Extra informatie ]
Anoniem: 679139
Sinds kort (na een update?) heb ik het probleem dat m'n scherm zwart blijft als ik hem tijdens het bellen weer naar beneden doe. Zo kan ik soms onmogelijk ophangen terwijl ik iemands voicemail niet wil inspreken of gewoon klaar ben met een gesprek. Heel af en toe zie ik het scherm weer als ik als een idioot op de aan/uit-knop (rechtsboven-zijkant) klik maar hij verdwijnt dan ook vaak meteen weer. Dan probeer ik direct al met m'n vinger op de 'ophangen'-knop te zitten zodat deze hopelijk meteen pakt. Niet echt relaxed dus. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen? Ik heb al andere dailerprogramma's geprobeerd maar daarmee heb ik het zelfde probleem.
Dank.
Groet, Bob.
Er zit een sensor aan de voorkant van je telefoon om te kijken of hij (voornamelijk tijdens bellen) dichtbij je hoofd zit. Heb je toevallig een screen protector die over deze sensor geplakt zit? Dit geeft problemen. Heb je geen screen protector, kijk even of hij daar vies is.Anoniem: 679139 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:08:
Sinds kort (na een update?) heb ik het probleem dat m'n scherm zwart blijft als ik hem tijdens het bellen weer naar beneden doe.
Sensor zit links boven (2 kleine rondjes zie je daar zitten).
Mocht dit allemaal niks oplossen, er is ergens een instelling (moet je zelf zoeken waar) dat je ook kunt ophangen met de aan/uit knop. Dit kun je dan eventueel als workaround gebruiken zodat je altijd kunt ophangen, ook als het scherm niet aanspringt.
[ Voor 17% gewijzigd door elpino.rv op 16-06-2015 07:52 ]
Sinds een week of zo heb ik problemen met de op m'n Nexus 4 geïnstalleerde Sygic GPS offline navigatie app.
Ik gebruik een geregistreerde/betaalde versie en na openen krijg ik ca. 5 seconden een soort van leeg openingsscherm waarna de app weer sluit en de openingspagina doelloos op de achtergrond actief blijft.
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heb andere geheugenvreters verwijderd, etc.
Toch doet de app het niet.
Iemand een idee of een oplossing?
computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.
Ja, had ik ook al gezien maar dat heeft niet geholpen.
Ben inmiddels al toe aan fout 492 melding in Android, google account verwijderd, etc.
Nog steeds geen oplossing voor 't genoemde probleem.
computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.
had je hem eerst gekraakt erop staat misschien? Kan zijn dat het 'odex' bestand nog ergens aanwezig is. Als je root hebt kun je bv. met Lucky Patcher hem weghalen (lang drukken op de app naam en dan remove ODEX)dongstra schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:26:
[...]
Ben inmiddels al toe aan fout 492 melding in Android, google account verwijderd, etc.
Deze anders?dongstra schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:26:
[...]
http://help.sygic.com/hc/en-us/requests/new
Tot mijn verbazing en vreugde kon ik "opeens" wel weer sygic opnieuw downloaden en installeren. Programma werkt weer als vanouds.
De batterij zelf zat erg goed vastgeplakt en bij het los wrikken ging ik met een plat schroevendraaiertje door de omhulsing heen, wat resulteerde in een poef, vlammetje en rook

Om eerlijk te zijn vind ik tot nu toe de accu duur van de nieuwe accu tegenvallen, blijkbaar was de vorige accu toch niet zo heel slecht (of zou de nieuwe accu nog een beetje moeten acclimatiseren?) en ik vind het ergens jammer dat ik de oude accu gemold heb, maar ja dat krijg je er van als je al een domme koe met een schoevendraaier in een batterij prikt
Oh ja, accu had ik besteld nav deze post: Mizgala28 in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 5% gewijzigd door Yukkie op 30-06-2015 15:02 ]
We've got that ring of confidence
Een 'klein' probleempje met mijn Nexus 4 (Draait op Android Lollipop, 5.1), wat me op dit moment tot waanzin drijft:
Sinds 1 a 2 weken lijkt er iets mis met mijn accu (of stats). Deze gaan namelijk ongeveer zo: (geen 'live' plaatje, aangezien ik hem op dit moment niet meer aankrijg)

Het gaat dan om het rood omcirkelde gedeelte, wat bij mij dus een tijdsbereik van +- 10 minuten aangeeft. Batterij springt van 90%, naar 42%, naar 94%, terug naar 23%, naar 2% en valt vervolgens uit.
Enorme schommelingen dus.
Heb al verschillende dingen geprobeerd:
1) Terug gezet naar fabrieksinstellingen -> Hielp niet
2) Battery stats cache gewhipet -> Hielp ook niet
3) Verschillende fora/internet afgestruind naar nuttige informatie -> Niks gevonden
Sta nu dus op het punt een nieuwe accu te bestellen (heb hem nu ook al open geschroefd hier liggen), maar vraag me af of dat het probleem gaat oplossen.
Meer mensen dit probleem gehad? En is het inderdaad de (kapotte) accu, of kan het ook aan iets anders liggen, bv de Nexus zelf?
Krijg af en toe ook het rode (knipper)lichtje, welke ik ook al een paar keer gefixt heb, maar op deze manier is mn Nexus gebruiken geen doen
Daarnaast wil het toestel ook nog wel eens een eigen wil hebben en klikt het uit zichzelf dingen aan. Facebooken bijvoorbeeld wordt dus erg lastig
Ik heb het toestel niet laten vallen, dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast ontstonden deze problemen ook niet na een update, dus dit zal het ook niet zijn. Terugzetten naar fabrieksinstellingen mocht ook niet baten.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik vermoed zelf iets hardwarematig, maar zo heel veel verstand heb ik er ook niet van.
Er zit geen garantie meer op, dus opsturen ga ik niet doen. Daarnaast wil ik er niet te veel geld meer aan uitgeven , want eind deze maand ben ik van plan de nieuwe Nexus aan te schaffen.
Hij herkent mijn simkaart in 1x niet meer. (Wellicht iets te maken met een systeemupdate van gisteren?) Hij heeft het nog wel eventjes gedaan
Dingen die ik al geprobeerd:
* Cache geleegd
* Cache ge-whipet via Recovery Mode
* Fabrieksinstellingen
Niks heeft gewerkt helaas! Iemand anders dit probleem ook gehad?
nieuws: Vodafone-klanten kunnen niet bellen en hebben geen mobiel internet do... ???Remcooo87 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:30:
Hij herkent mijn simkaart in 1x niet meer. (Wellicht iets te maken met een systeemupdate van gisteren?) Hij heeft het nog wel eventjes gedaan
Hoe zit het met jullie batterijduur? Ik kom de dag amper door.
Ik haal momenteel amper 1u schermtijd.
Een normaal verschijnsel door een versleten batterij? Of is er meer aan de hand?
wat geeft de accu verbruik van android aan als verbruikers?Drossie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:39:
Nog actieve gebruikers hier?
Een normaal verschijnsel door een versleten batterij? Of is er meer aan de hand?
installeer anders BetterBatteryStats (gratis via XDA) voor betere diagnose.
kom de dag redelijk door. (zolang ik geen hearstone speel want dan is het met 2 uurtjes wel over volgens mij)Drossie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:39:
Nog actieve gebruikers hier?
[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 19-10-2015 20:55 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Facebook is vaak een van de grootgebruikers. Heb nochtans alle synchronisatie uitgeschakeld dacht ik.elpino.rv schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:45:
[...]
wat geeft de accu verbruik van android aan als verbruikers?
installeer anders BetterBatteryStats (gratis via XDA) voor betere diagnose.
Ik merk dat de telefoon ook vaak wordt 'ingeschakeld' wanneer ik hem niet gebruik, erg vaak zelfs.
Wil graag een nieuwe telefoon kopen, maar elke telefoon heeft wel iets wat er voor zorgt dat ik er over begin te twijfelen. De enige die perfect aan mijn voorwaarden voldoet is de oude Nexus 5. Maar die verliest over een jaar ook alweer zijn updates, dus dan moet ik weer. En daarnaast is de prijs van dat toestel ook nog aan de hoge kant. Hoe zit dit met jullie?
Nexus 5 krijgt sowieso voldoende ROM support, je kan ook voor een Nexus 6 gaan aangezien deze goedkoper is geworden, hij is zelfs goedkoper dan de huidige 5X en ook nog eens beter.Waffle schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:10:
Die van mij moet tegenwoordig twee keer per dag aan de lader maar ben dan ook wel een veel gebruiker. Heb veel het scherm aan voor browsen en muziek afspelen.
Wil graag een nieuwe telefoon kopen, maar elke telefoon heeft wel iets wat er voor zorgt dat ik er over begin te twijfelen. De enige die perfect aan mijn voorwaarden voldoet is de oude Nexus 5. Maar die verliest over een jaar ook alweer zijn updates, dus dan moet ik weer. En daarnaast is de prijs van dat toestel ook nog aan de hoge kant. Hoe zit dit met jullie?
En anders afwachten en kijken welk toestel goede ROM support heeft, zo heeft Moto G een goede ROM support, Nexus telefoons zelfs een zeer goede.
Hoewel ik qua batterij duur super tevreden ben met mijn Moto E 2nd (ik haal minimaal 7,5uur OST per laad beurt) is er geen ROM support ervoor op paar onstabiele ROMS na...
Gewoon rondkijken dus en desnoods even afwachten, custom ROM zijn een feit en helaas de toekomst voor niet Nexus android telefoons.
Dat met die aan/uit knop heb ik ook maar nog niet zo vervelend dat je er niet meer mee kunt werken. Wat betreft de batterij, die doet het nog prima hier. Mijn vriendin had wel wat problemen met batterij maar voor 17 euro heb ik er een nieuwe accu in gezet, nu doet ie het weer perfectUltraman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:54:
Mijne werkt nog best goed. Enkel de aan/uit knop is soms wat eigenwijs en moet je wat meer indrukken wil deze reageren. Batterijduur ik wel een keertje bij houden als je dat wilt. Ik kom de dag nog steeds prima door. Ik speel geen games op de telefoon, wel aardig wat web browsing.
Ik heb geen facebook meer, maar toen ik het wel had vond ik de webversie net zo goed (zo niet beter) dan de app. Weet niet of dat nu nog steeds is.. probeer het anders eens.Drossie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:30:
[...]
Facebook is vaak een van de grootgebruikers. Heb nochtans alle synchronisatie uitgeschakeld dacht ik.
Ik merk dat de telefoon ook vaak wordt 'ingeschakeld' wanneer ik hem niet gebruik, erg vaak zelfs.
Met BetterBatteryStats (BBS) kun je zien welke processen je telefoon wakker maken. Bij 'kernel wakelocks' en 'partial wakelocks'.
Ook simpele test met BBS is: net voordat je gaat slapen telefoon helemaal opladen, oplader los en dan snachts idle laten staan en 'smorgens kijken bij 'CPU states'. Hij moet bijna alleen maar in 'Deep sleep' zitten, en dus maar een paar procent in andere CPU frequenties als hij even wakker wordt.
Mogelijk gaat hij niet in deep sleep.
Eventuele oplossing voor aan/uit knop:Ultraman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:54:
Mijne werkt nog best goed. Enkel de aan/uit knop is soms wat eigenwijs en moet je wat meer indrukken wil deze reageren. Batterijduur ik wel een keertje bij houden als je dat wilt. Ik kom de dag nog steeds prima door. Ik speel geen games op de telefoon, wel aardig wat web browsing.
https://moonlightknighthk...4-power-or-volume-button/
http://forum.xda-develope...s-4-power-button-t2735908
Zelfde hier, de accuduur begint inderdaad minder te worden en de aan/uit knop (bij mij ook de volume down knop) beginnen soms tegen te werken. Voor de rest werkt het nog uitstekend en ik denk er nog wel eventjes mee vooruit te kunnen.Ultraman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:54:
Als het erger wordt dan overweeg ik het zeker. Ook al eerder eens naar gekeken volgens mij, maar tot dusver is het nog werkbaar. Mocht ik dit gaan doen, dan neem ik ook de accu mee denk ik als ik een goede vervanger kan vinden.elpino.rv schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:05:
Eventuele oplossing voor aan/uit knop:
https://moonlightknighthk...4-power-or-volume-button/
http://forum.xda-develope...s-4-power-button-t2735908
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Het enige probleem wat ik na 2,5 jaar dagelijks gebruik heb is dat hij heel af en toe zomaar reboot.
Ook wil hij soms herhaaldelijk vragen om mijn pincode, maar voor de rest werkt hij echt nog als een zonnetje. Tja, accuduur wordt wel minder, de dag volmaken red ik net
Voor mijn gevoel zijn alle andere telefoons sneller ondertussen, maar als ik dan even de MM instap om wat modellen te proberen zijn ze allemaal belachelijk groot en dus niet écht met 1 hand te bedienen.
Met de technologische vooruitgang van de afgelopen 3 jaar moet er toch een model te maken zijn dat:
- niet veel groter is
- niet belachelijk veel meer presteert, maar ook niet meteen een crap-GPU heeft
- wél een goede accuduur heeft
- ook goed vanilla/AOSP te maken is
- en dan niet meteen in de categorie "oh hier hoeven we maar 8GB in te doen" valt
Scheelt dat Android 6 je de geheugenkaart ook tot systeem opslag kunt toekennen en dan ben je wel wat flexibeler in je keuzePathogen schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:29:
- en dan niet meteen in de categorie "oh hier hoeven we maar 8GB in te doen" valt
Ik zit zelf ook langzaam aan voor een vervanger van de N4 aan het kijken maar vind qi toch wel fijn. Want op 1 of andere manier zijn laadkabeltjes in mijn telefoons geen vriendjes, ze gaan altijd op niet gewenste momenten los.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Ik had dit afgelopen zomer in Kroatië(temperatuur 30+).Faeshaas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:33:
[...]
Dat met die aan/uit knop heb ik ook maar nog niet zo vervelend dat je er niet meer mee kunt werken. Wat betreft de batterij, die doet het nog prima hier. Mijn vriendin had wel wat problemen met batterij maar voor 17 euro heb ik er een nieuwe accu in gezet, nu doet ie het weer perfect
Eenmaal thuis gekomen werkte de aan/uit-knop weer goed.
Mijn V&A adv.
Ik draai deze. Draait stabiel, 3 dagen inmiddels. Ik ben nog niks tegen gekomen wat niet werkt... Maar het is een erg saaie update vind ik. (kom van CM12.1). De batterij lijkt wat beter als CM was.The-Source schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:50:
Ik zag trouwens dat er een marshmallow image beschikbaar is voor de Nexus 4. Iemand deze al geprobeerd?
Mijn V&A adv.
Ik heb daar laatst toevallig een review over geplaatst (bij die bol.com link, 'Remcooo87'):
Mijn Nexus was nog piekfijn, tot ik die accu heb besteld. Hij viel sowieso al uit bij +-40% accu, maar later is hij zelfs (tijdens het opladen) gaan 'uitzetten', waardoor de hele achterkant versplinterd is/bol is gaan staan en de telefoon binnen 10 sec na loskoppelen van de stroom al uitvalt.
Ik zou het in ieder geval niet doen!
Heel apart aangezien dat (uit ervaring) de originele accu is...Remcooo87 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:14:
@richy T :
Ik heb daar laatst toevallig een review over geplaatst (bij die bol.com link, 'Remcooo87'):
Mijn Nexus was nog piekfijn, tot ik die accu heb besteld. Hij viel sowieso al uit bij +-40% accu, maar later is hij zelfs (tijdens het opladen) gaan 'uitzetten', waardoor de hele achterkant versplinterd is/bol is gaan staan en de telefoon binnen 10 sec na loskoppelen van de stroom al uitvalt.
Ik zou het in ieder geval niet doen!
Pech geval?
Vrij vervelend wel, aangezien ik van een 'slecht' werkende telefoon naar een 'niet' werkende telefoon ben gegaan
welke rom? Is het een aanrader of best nog enkele weken wachten?
Persoonlijk draai ik 'm nog niet. Heb eerlijk gezegd geen idee of CyanogenMod al een 6.0 ROM heeft, maar als dat zo is ga ik direct over. Anders dan CM zal ik niet gaan flashen voor Android M to be honest.cplatinck schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:39:
wie draait er allemaal al android 6?
Misschien gaat ie wel in een goede beschermhoes en mag ze ermee spelen... Of het wordt de afstandsbediening voor streaming audio. Zoiets
Nooit geen enkel probleem mee gehad, maar nu liet ik hem uit mijn handen vallen en hij viel echt plat op de grond. Ik heb er wel een bumper omheen, maar die hielp niet. Voor- en achterzijde zijn nog helemaal in tact, maar delen van het touchscreen werken niet meer.
Jammer, hij had er nog prima een tijdje mee door gekund wat mij betreft!
Ik heb sinds een weekje een wileyfox swift, en ik moet zeggen heerlijk toestel met alle punten die jij noemde als pluspunt.Pathogen schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:29:
Ik merk wel dat de accu wat minder wordt, maar niks wat een laadkabeltje op het werk niet kan fiksen. Thuis laad ik alleen in het weekend
Voor mijn gevoel zijn alle andere telefoons sneller ondertussen, maar als ik dan even de MM instap om wat modellen te proberen zijn ze allemaal belachelijk groot en dus niet écht met 1 hand te bedienen.
Met de technologische vooruitgang van de afgelopen 3 jaar moet er toch een model te maken zijn dat:
- niet veel groter is
- niet belachelijk veel meer presteert, maar ook niet meteen een crap-GPU heeft
- wél een goede accuduur heeft
- ook goed vanilla/AOSP te maken is
Het is een n4 met veel moderne chipset en 4g. En als de accu brak wordt kun je die gewoon eruit wippen.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Andere missende dingen die ik niet mis: NFC en draadloos laden (beide nooit gebruikt). Verder compleet tevreden.
Ik ook. Ik hoop morgen voor het laatst mijn Nexus 4 te gebruiken. Mijn OPX is onderweg uit China!Pathogen schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:16:
Ik ben gevallen voor de Oneplus X. Ehrmagehrwd wat een prachtig stukje hardware voor een spotprijs. Zou alleen graag de kleuren nog een keer echt goed instellen, maar daar komen we nog wel uit. Oh ja, en 5Ghz WiFi is een klein gemisje.
Andere missende dingen die ik niet mis: NFC en draadloos laden (beide nooit gebruikt). Verder compleet tevreden.
Fake nexus ROM is een aanrader. blijft lekker dicht bij Google Android. Ook is Chroma nu een tijdje uit, draait ook prima hier.cplatinck schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:39:
wie draait er allemaal al android 6?
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Sinds cm-13.0-20160105 werkt 3G weer, de oudere builds waren allen 2G en dat werkt niet echt snel.
Vandaag eens even kijken hoe die het volhoud.
[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 07-01-2016 09:17 ]
Dit mag in V&A
[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 12-01-2016 08:12 ]
Het tweede is dat ik het signaal verlies, als ik de jack ook maar een klein beetje beweeg, ik heb meerdere oordopjes geprobeerd, maar allen hetzelfde probleem.
Is er iemand die hier ook last van gehad hebben? Dan hoor ik het heel graag.
even het simpelste controleren: heb je de ingang schoongemaakt? vaak zit er heel veel stof in. Pak iets duns en maak hem eerst even schoon. GEEN ijzer/metaal ofzo, maar iets van plastic ofzo. Als je dit nog nooit gedaan hebt weet ik zeker dat er heel veel stof uit gaat komen.williamf schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:06:
Het tweede is dat ik het signaal verlies, als ik de jack ook maar een klein beetje beweeg, ik heb meerdere oordopjes geprobeerd, maar allen hetzelfde probleem.
Yup...had ik ook...mijn koptelefoon plugje paste er niet eens meer fatsoelijk inelpino.rv schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:42:
[...]
even het simpelste controleren: heb je de ingang schoongemaakt? vaak zit er heel veel stof in. Pak iets duns en maak hem eerst even schoon. GEEN ijzer/metaal ofzo, maar iets van plastic ofzo. Als je dit nog nooit gedaan hebt weet ik zeker dat er heel veel stof uit gaat komen.

Even schoonmaken (kon er bijna een trui van breien zoveel kwam er uit) en voila
zie http://forums.androidcent...d-through-headphones.htmlwilliamf schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:11:
hij is schoon nu, maar ik heb nu nog steeds te maken met dat rare getik. Ik hoor het dus vanaf het moment ik media af ga spelen (spotify), maar ook andere apps. Ook andere oordopjes geprobeerd, zelfde probleem. Het leuke is dat het getik stopt ongeveer 5 seconden nadat ik het liedje stop. Iemand ervaring? Anders ben ik echt genoodzaakt een nieuwe mobiel te kopen. Het lijkt harder te zijn in mijn in-ears dan koptefeloon en het is onafhankelijk van welk volume ik in stel. Alvast bedankt
schijnbaar kan een app het veroorzaken.. voornamelijk apps die de proximity sensor gebruiken.
hier nog een link erover:
https://www.reddit.com/r/...ne_rapid_clicking_sounds/
Ja! Dat is het. Ik gebruikte de app gravity screen omdat ik mijn power button was kwijtgeraakt bij het afhalen van mijn achterkant! super bedanktelpino.rv schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:37:
[...]
zie http://forums.androidcent...d-through-headphones.html
schijnbaar kan een app het veroorzaken.. voornamelijk apps die de proximity sensor gebruiken.
hier nog een link erover:
https://www.reddit.com/r/...ne_rapid_clicking_sounds/
Dan rest alleen het andere probleem nog, namelijk dat het contact met de telefoon slecht is, als ik de mini-jack ook maar een beetje beweeg, valt het signaal weg en stopt de muziek.
je zou dit eens kunnen lezen:williamf schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:46:
[...]
Ja! Dat is het. Ik gebruikte de app gravity screen omdat ik mijn power button was kwijtgeraakt bij het afhalen van mijn achterkant! super bedankt![]()
Dan rest alleen het andere probleem nog, namelijk dat het contact met de telefoon slecht is, als ik de mini-jack ook maar een beetje beweeg, valt het signaal weg en stopt de muziek.
http://forum.xda-develope...em-nexus-4-t2303269/page4
de meeste hebben het over RMA, maar je toestel valt niet meer in garantie (ga ik vanuit)
je kan dus, volgens de thread, nog 2 dingen doen:
1) pagina 4, ze doen een isolatie plakbandje ergens plakken zodat hij steviger zit
2) pagina 1, app SoundAbout kun je forceren jack te gebruiken
of zoek zelf nog even verder op google, iets van 'nexus 4 jack wiggle' ofzo
je stopt hem wel lekker ver erin toch? Bij mij klikt hij echt erin.
Hij klikt er wel mooi in, maar ik voel inderdaad dat hij nog kan bewegen. Probeer een stukje papier aan de juiste kant erin te doen, lijkt ietsjes te helpen, maar het probleem is er nog steeds.
Volgens mij veroorzaakt Google Services een battery drain. En dan meer specifiek: op het moment dat ik vanuit mijn contacten een telefoongesprek start. Nu bel ik privé vrij weinig, dus merk het niet zo vaak.
Vanochtend 7:30 van de lader gehaald, tot uurtje of 10:00 nog >90%. Inkomend telefoongesprek en aansluitend direct een uitgaand gesprek gepleegd van totaal nog geen 20 minuten. Tegen 11:30 uur zie ik de batterij op ~ 40% staan met Google Services met stip op 1 als verbruiker.
Vervolgens telefoon aan/uit gezet, keertje in 'veilige modus' opgestart en een 'zachte' reset (als dat zo heet?) door de powerknop een tijdlang ingedrukt te houden. Na die laatste springt de accu ineens terug naar 12%, maar de drain lijkt gestopt. (want bij thuiskomst rond 13:00 nog 11% over)
Iemand een idee waar dit vandaan komt? En of een factory reset uitkomst kan bieden?
Telefoon gaat binnenkort (lees: als de 5X onder de € 400 euro komt of er een andere fijne Nexus gelanceerd wordt) een tweede leven krijgen als werk-telefoon, maar dan zal er juist veel meer mee gebeld worden. Vrij irritant als hij dan constant aan een infuus moet...

installeer BetterBatteryStats eens (zie XDA voor gratis versie), die kan je nog beter laten zien waar het verbruik naartoe gaat.Merijn. schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:55:
Volgens mij veroorzaakt Google Services een battery drain. En dan meer specifiek: op het moment dat ik vanuit mijn contacten een telefoongesprek start. Nu bel ik privé vrij weinig, dus merk het niet zo vaak.
Vind de 5X al aan de grote kant, laat staan zo'n snijplank...Mizgala28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:24:
Zou Nexus 6 geen optie zijn dan? Zag nog laatst de 32gb model voor 400 euro, sowieso een sneller toestel dan de 5X.
Het liefst had ik denk ik de 5X in een N4 jasje gehad. Vind dit gewoon het perfecte formaat, al zal iets groter ook wel weer wennen...
@elpino.rv: In het verleden al eens wat mee geprobeerd, maar werd er niet veel wijzer uit. Ga ik nog eens bekijken.. Thnx
Moto X 2014 dan? Voor rond 280 euro heb je al eentje nieuw.Merijn. schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:34:
[...]
Vind de 5X al aan de grote kant, laat staan zo'n snijplank...![]()
Het liefst had ik denk ik de 5X in een N4 jasje gehad. Vind dit gewoon het perfecte formaat, al zal iets groter ook wel weer wennen...
@elpino.rv: In het verleden al eens wat mee geprobeerd, maar werd er niet veel wijzer uit. Ga ik nog eens bekijken.. Thnx
En als 'moderne' Nexus 4 heb je altijd nog de WileyFox Swift, zoals al eerder genoemd in dit topic.
Met de BTW dagen voor de deur, toch maar eens kijken of andere winkels met de Mediamarkt prijs mee gaan.
Ik had ook een Nexus 4. En nu de Nexus 5X. Je went er inderdaad snel aan. Het verschil valt wel mee.Merijn. schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:34:
[...]
Vind de 5X al aan de grote kant, laat staan zo'n snijplank...![]()
Ik had ook een Nexus 4. De Moto X Play heb ik ook geprobeerd. Die vond ik al gauw te groot en zwaar(door de batterij).MegaTronics schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 06:59:
Ikzelf zit te kijken of ik niet een Moto X Play neem als opvolger van mijn Nexus 4. Net iets groter en een enorme batterij.
En als 'moderne' Nexus 4 heb je altijd nog de WileyFox Swift, zoals al eerder genoemd in dit topic.
Gisteren de knoop doorgehakt, het word een Nexus 5X. Nu wachten op de BTW dagen van de Media Markt voor extra korting.PlayBox schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:10:
[...]
Ik had ook een Nexus 4. De Moto X Play heb ik ook geprobeerd. Die vond ik al gauw te groot en zwaar(door de batterij).
Ik vind het wel mooi geweest met dit toestel en ik heb de Honor 7 besteld als opvolger
Edit: En enkele dagen na mijn post is mijn Nexus 4 overleden. Tijdens het opladen uitgevallen en niet meer aan te krijgen (na lang op toetsen drukken heel even een rood ledje). Dit is mijn tweede Nexus toestel die op deze manier aan zijn einde komt

[ Voor 32% gewijzigd door Bigf00t op 26-02-2016 12:09 ]
Hopelijk kan ik in de tussen tijd er weer even tegen aan voordat ik de mi5 kan aanschaffen
Mijn V&A adv.
Afijn heb hem lang genoeg gehad en dus maar eens een ander gekocht..(Samsung Galaxy S7
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]