Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
OTA kwam gisteren binnen, maar weet eigenlijk nog niet wat er veranderd is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Android 5.0 was echt bagger qua batterij verbruik. Android 5.1 die ik nu heb werkt echt super, geen problemen. Maar al gauw is er nog een update. Ik zal eerst eens even navragen hier of mensen ook last hebben van een battery drain? Ik zit er eigenlijk niet op te wachten. Ik wacht eerst wel even met updaten.

Die updates op de Nexus gaan me veel te hard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Krijg je geen snelle updates, is het niet goed. Krijg je wel snelle updates, is het weer niet goed. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 19:47
2.5 jaar later en nog steeds zeer tevreden over mijn nexus 4. Waarschijnlijk is dit mijn beste koop ooit! Hopelijk is de nieuwe nexus lijn weer mooi geprijst, wanneer dat niet het geval is ga ik nog een jaartje door met mijn nexus 4. Wat is voor jullie een reden om over te stappen op een nieuwe telefoon?

[ Voor 4% gewijzigd door jostefa op 28-05-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

jostefa schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:49:
2.5 jaar later en nog steeds zeer tevreden over mijn nexus 4. Waarschijnlijk is dit mijn beste koop ooit! Hopelijk is de nieuwe nexus lijn weer mooi geprijst, wanneer dat niet het geval is ga ik nog een jaartje door met mijn nexus 4. Wat is voor jullie een reden om over te stappen op een nieuwe telefoon?
Hij is stuk gevallen waardoor het scherm niet meer werkt. :'( goede reden toch? :) repareren was niet meer rendabel dus zojuist een 64GB 1+1 besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-04 21:49
Ondersteuning qua nieuwe versies Android voor de Nexus 4 is vervallen.. Jammer! Tijd om te upgraden naar Nexus 6, of wachten op de nieuwe. Denk het 2e though, al ben ik geen fan van Huawei. Toch benieuwd, hoop dat 'ie snel wordt geteased.

Denk trouwens wel dat er nog een port van Android M voor de Nexus 4 gaat komen though :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
djmelvee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:13:
Ondersteuning qua nieuwe versies Android voor de Nexus 4 is vervallen.. Jammer! Tijd om te upgraden naar Nexus 6, of wachten op de nieuwe. Denk het 2e though, al ben ik geen fan van Huawei. Toch benieuwd, hoop dat 'ie snel wordt geteased.

Denk trouwens wel dat er nog een port van Android M voor de Nexus 4 gaat komen though :')
True, maar android m wordt toch 64 bit, helaas gaat de nexus dan niet optimaal profiteren van de nieuwe android. Het is gewoon een mooi moment om over een half jaar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
jostefa schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:39:
[...]

True, maar android m wordt toch 64 bit, helaas gaat de nexus dan niet optimaal profiteren van de nieuwe android. Het is gewoon een mooi moment om over een half jaar over te stappen.
64 bit ondersteuning ja. Hoe kan een 32 bit systeem 64 gaan draaien door een nieuwe OS versie haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Mkaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4ptor
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-04 17:19
Ik geraak niet ingelogd op Google Photos na de update van Photos. Al eens afgemeld met mijn account, maar niks helpt. Volgens Photos ben ik al ingelogd, maar ik kan niks doen. Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
sdke schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:36:
Ik geraak niet ingelogd op Google Photos na de update van Photos. Al eens afgemeld met mijn account, maar niks helpt. Volgens Photos ben ik al ingelogd, maar ik kan niks doen. Any tips?
Cache geheugen van de Photos app verwijderen of van je Google account. Zou moeten helpen. Als dat niet helpt misschien gegevens wissen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 11:10
Sinds enkele dagen heb ik een vervelend probleem: wanneer mijn scherm niet actief is, schakelt de telefoon telkens over van Wifi naar 3G/2G. Wanneer ik het scherm dan aanzet, schakelt de telefoon na enkele seconden over naar Wifi.

Ook heb ik de laatste dagen vaak geen ontvangst van beiden: er staat dan een uitroepteken naast het symbooltje van wifi/3G.

Kent iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Drossie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:21:
Sinds enkele dagen heb ik een vervelend probleem: wanneer mijn scherm niet actief is, schakelt de telefoon telkens over van Wifi naar 3G/2G. Wanneer ik het scherm dan aanzet, schakelt de telefoon na enkele seconden over naar Wifi.

Ook heb ik de laatste dagen vaak geen ontvangst van beiden: er staat dan een uitroepteken naast het symbooltje van wifi/3G.

Kent iemand een oplossing hiervoor?
Dat van overschakelen van WiFi naar 2G/3G kan een instelling wezen. Ga naar de WiFi optie in de instellingen en druk op de drie puntjes en kies geavanceerd. Hier kun je instellen wat er moet gebeuren met de WiFi in de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 22:06
Sinds 2 dagen reageert het touchscreen gedeelte van mijn Nexus 4 niet meer volledig.

Het onhandige is, dat dit puur op het stukje is waar de 'vaste iconen' zitten in het home screen (dus waar de knop in het midden zit om naar je apps te gaan en daarnaast je meest gebruikte apps).
Voor de rest werkt alles wel nog. Ook als het keyboard tevoorschijn komt, werkt dat stukje van het keyboard niet.

Kan het zo zijn dat alleen dat betreffende stukje van het touchscreen defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Door de problemen die ik hierboven beschreef, denk ik eraan een factory reset uit te voeren.
Kan ik, door de backupfunctie van Lollilop, gewoon de reset uitvoeren zonder gegevens te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Drossie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:22:
Door de problemen die ik hierboven beschreef, denk ik eraan een factory reset uit te voeren.
Kan ik, door de backupfunctie van Lollilop, gewoon de reset uitvoeren zonder gegevens te verliezen?
Download NRT, Nexus Root Toolkit. De naam is wat verwarrend, maar hiermee kun je ook een stock Nexus image flashen mét gegevens behoud. Ik gebruik dit enkele maanden nu om ROM's te testen en weer naar stock terug te gaan, nog nooit problemen mee gehad! Volgens mij is het van Wugfresh (of iets dergelijks). Ik raad je dit zeer sterk aan!!

Een stock-flash komt dus op hetzelfde neer als een Factory reset, maar je hoeft niet meer te updaten hierna. Ook heb je je belangrijke gegevens nog (is een keuze uiteraard). De NRT is een hulpmiddel die een script laat draaien, je hoeft je telefoon alleen via USB te verbinden en debugging in te schakelen (via ontwikkelaars opties).

[ Voor 20% gewijzigd door djmelvee op 03-06-2015 13:27 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679139

Hallo,

Sinds kort (na een update?) heb ik het probleem dat m'n scherm zwart blijft als ik hem tijdens het bellen weer naar beneden doe. Zo kan ik soms onmogelijk ophangen terwijl ik iemands voicemail niet wil inspreken of gewoon klaar ben met een gesprek. Heel af en toe zie ik het scherm weer als ik als een idioot op de aan/uit-knop (rechtsboven-zijkant) klik maar hij verdwijnt dan ook vaak meteen weer. Dan probeer ik direct al met m'n vinger op de 'ophangen'-knop te zitten zodat deze hopelijk meteen pakt. Niet echt relaxed dus. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen? Ik heb al andere dailerprogramma's geprobeerd maar daarmee heb ik het zelfde probleem.

Dank.

Groet, Bob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 22-04 11:59
Anoniem: 679139 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:08:
Sinds kort (na een update?) heb ik het probleem dat m'n scherm zwart blijft als ik hem tijdens het bellen weer naar beneden doe.
Er zit een sensor aan de voorkant van je telefoon om te kijken of hij (voornamelijk tijdens bellen) dichtbij je hoofd zit. Heb je toevallig een screen protector die over deze sensor geplakt zit? Dit geeft problemen. Heb je geen screen protector, kijk even of hij daar vies is.

Sensor zit links boven (2 kleine rondjes zie je daar zitten).

Mocht dit allemaal niks oplossen, er is ergens een instelling (moet je zelf zoeken waar) dat je ook kunt ophangen met de aan/uit knop. Dit kun je dan eventueel als workaround gebruiken zodat je altijd kunt ophangen, ook als het scherm niet aanspringt.

[ Voor 17% gewijzigd door elpino.rv op 16-06-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 08:06
Hallo forumlezers,

Sinds een week of zo heb ik problemen met de op m'n Nexus 4 geïnstalleerde Sygic GPS offline navigatie app.
Ik gebruik een geregistreerde/betaalde versie en na openen krijg ik ca. 5 seconden een soort van leeg openingsscherm waarna de app weer sluit en de openingspagina doelloos op de achtergrond actief blijft.
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heb andere geheugenvreters verwijderd, etc.
Toch doet de app het niet.
Iemand een idee of een oplossing?

computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Len

Leeg

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
Ja, had ik ook al gezien maar dat heeft niet geholpen.
Ben inmiddels al toe aan fout 492 melding in Android, google account verwijderd, etc.

Nog steeds geen oplossing voor 't genoemde probleem.

computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
dongstra schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Ben inmiddels al toe aan fout 492 melding in Android, google account verwijderd, etc.

had je hem eerst gekraakt erop staat misschien? Kan zijn dat het 'odex' bestand nog ergens aanwezig is. Als je root hebt kun je bv. met Lucky Patcher hem weghalen (lang drukken op de app naam en dan remove ODEX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Len

Leeg

dongstra schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Deze anders?

http://help.sygic.com/hc/en-us/requests/new

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
Tot mijn verbazing en vreugde kon ik "opeens" wel weer sygic opnieuw downloaden en installeren. Programma werkt weer als vanouds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik had al enige tijd een nieuwe batterij liggen voor m'n Nexus 4, maar nog niet het lef gehad hem open te maken en de batterij te vervangen (zo slecht was-ie nou ook weer niet). Gisteravond toch maar even er voor gaan zitten. Het openmaken ging opvallend gemakkelijk eigenlijk, met een uber klein torx schroevendraaiertje en een plectrum.

De batterij zelf zat erg goed vastgeplakt en bij het los wrikken ging ik met een plat schroevendraaiertje door de omhulsing heen, wat resulteerde in een poef, vlammetje en rook -O- gelukkig had ik de accu al helemaal los gehaald, dus elektronisch was er geen verbinding met mn telefoon (alleen nog een plak verbinding). uiteindelijk de batterij toch aan een stuk los kunnen krijgen, en de nieuwe accu in het bestaande plaksel vast gedrukt, alles in reverse weer terug geplaatst en ik heb een verse accu in mn Nexus 4.

Om eerlijk te zijn vind ik tot nu toe de accu duur van de nieuwe accu tegenvallen, blijkbaar was de vorige accu toch niet zo heel slecht (of zou de nieuwe accu nog een beetje moeten acclimatiseren?) en ik vind het ergens jammer dat ik de oude accu gemold heb, maar ja dat krijg je er van als je al een domme koe met een schoevendraaier in een batterij prikt }:O

Oh ja, accu had ik besteld nav deze post: Mizgala28 in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door Yukkie op 30-06-2015 15:02 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
nieuwe accu moet altijd wel een paar rondjes maken voor ie op volle sterkte is. verder viel het mij ook op dat de accu erg zacht is (doen ze waarschijnlijk alleen bij "niet verwisselbare" accu's). Ik heb em uiteingelijk maar laten zitten omdat ik het idee had dat ie zou breken als ik em verder los zou wrikken. (had toestel uit elkaar gehaald om te laten drogen na een duik, mocht helaas niet baten en is overleden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04 17:49
Beste mede-tweakers,

Een 'klein' probleempje met mijn Nexus 4 (Draait op Android Lollipop, 5.1), wat me op dit moment tot waanzin drijft:

Sinds 1 a 2 weken lijkt er iets mis met mijn accu (of stats). Deze gaan namelijk ongeveer zo: (geen 'live' plaatje, aangezien ik hem op dit moment niet meer aankrijg)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2envkbc.png

Het gaat dan om het rood omcirkelde gedeelte, wat bij mij dus een tijdsbereik van +- 10 minuten aangeeft. Batterij springt van 90%, naar 42%, naar 94%, terug naar 23%, naar 2% en valt vervolgens uit.
Enorme schommelingen dus.

Heb al verschillende dingen geprobeerd:

1) Terug gezet naar fabrieksinstellingen -> Hielp niet
2) Battery stats cache gewhipet -> Hielp ook niet
3) Verschillende fora/internet afgestruind naar nuttige informatie -> Niks gevonden

Sta nu dus op het punt een nieuwe accu te bestellen (heb hem nu ook al open geschroefd hier liggen), maar vraag me af of dat het probleem gaat oplossen.

Meer mensen dit probleem gehad? En is het inderdaad de (kapotte) accu, of kan het ook aan iets anders liggen, bv de Nexus zelf?
Krijg af en toe ook het rode (knipper)lichtje, welke ik ook al een paar keer gefixt heb, maar op deze manier is mn Nexus gebruiken geen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag een melding van een systeemupdate. Google houd goed de maandelijkse releases aan.,

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-04 16:24
Sinds een aantal weken heb ik een probleem met mijn Nexus 4. Een aantal zones op het scherm reageren niet meer. Hierdoor dien ik het toestel uit de "portret"-stand te halen en over te gaan op de "rotatie"-stand.
Daarnaast wil het toestel ook nog wel eens een eigen wil hebben en klikt het uit zichzelf dingen aan. Facebooken bijvoorbeeld wordt dus erg lastig :+

Ik heb het toestel niet laten vallen, dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast ontstonden deze problemen ook niet na een update, dus dit zal het ook niet zijn. Terugzetten naar fabrieksinstellingen mocht ook niet baten.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik vermoed zelf iets hardwarematig, maar zo heel veel verstand heb ik er ook niet van.

Er zit geen garantie meer op, dus opsturen ga ik niet doen. Daarnaast wil ik er niet te veel geld meer aan uitgeven , want eind deze maand ben ik van plan de nieuwe Nexus aan te schaffen.

• Remcooo87
Hier ook sinds een halve dag problemen met mijn Nexus:

Hij herkent mijn simkaart in 1x niet meer. (Wellicht iets te maken met een systeemupdate van gisteren?) Hij heeft het nog wel eventjes gedaan

Dingen die ik al geprobeerd:

* Cache geleegd
* Cache ge-whipet via Recovery Mode
* Fabrieksinstellingen

Niks heeft gewerkt helaas! Iemand anders dit probleem ook gehad?

• elpino.rv
Remcooo87 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:30:
Hij herkent mijn simkaart in 1x niet meer. (Wellicht iets te maken met een systeemupdate van gisteren?) Hij heeft het nog wel eventjes gedaan
nieuws: Vodafone-klanten kunnen niet bellen en hebben geen mobiel internet do... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Probleem is bekend! Toevallig heeft mijn simkaart het net begeven. Nieuwe werkt weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Nog actieve gebruikers hier?

Hoe zit het met jullie batterijduur? Ik kom de dag amper door.
Ik haal momenteel amper 1u schermtijd.

Een normaal verschijnsel door een versleten batterij? Of is er meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Drossie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:39:

Een normaal verschijnsel door een versleten batterij? Of is er meer aan de hand?
wat geeft de accu verbruik van android aan als verbruikers?
installeer anders BetterBatteryStats (gratis via XDA) voor betere diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 16:04

rg-mohwa

Phoe Hé

Drossie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:39:

kom de dag redelijk door. (zolang ik geen hearstone speel want dan is het met 2 uurtjes wel over volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijne werkt nog best goed. Enkel de aan/uit knop is soms wat eigenwijs en moet je wat meer indrukken wil deze reageren. Batterijduur ik wel een keertje bij houden als je dat wilt. Ik kom de dag nog steeds prima door. Ik speel geen games op de telefoon, wel aardig wat web browsing.

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 19-10-2015 20:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
elpino.rv schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:45:
[...]

wat geeft de accu verbruik van android aan als verbruikers?
installeer anders BetterBatteryStats (gratis via XDA) voor betere diagnose.
Facebook is vaak een van de grootgebruikers. Heb nochtans alle synchronisatie uitgeschakeld dacht ik.

Ik merk dat de telefoon ook vaak wordt 'ingeschakeld' wanneer ik hem niet gebruik, erg vaak zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
Die van mij moet tegenwoordig twee keer per dag aan de lader maar ben dan ook wel een veel gebruiker. Heb veel het scherm aan voor browsen en muziek afspelen.

Wil graag een nieuwe telefoon kopen, maar elke telefoon heeft wel iets wat er voor zorgt dat ik er over begin te twijfelen. De enige die perfect aan mijn voorwaarden voldoet is de oude Nexus 5. Maar die verliest over een jaar ook alweer zijn updates, dus dan moet ik weer. En daarnaast is de prijs van dat toestel ook nog aan de hoge kant. Hoe zit dit met jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Waffle schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:10:
Die van mij moet tegenwoordig twee keer per dag aan de lader maar ben dan ook wel een veel gebruiker. Heb veel het scherm aan voor browsen en muziek afspelen.

Wil graag een nieuwe telefoon kopen, maar elke telefoon heeft wel iets wat er voor zorgt dat ik er over begin te twijfelen. De enige die perfect aan mijn voorwaarden voldoet is de oude Nexus 5. Maar die verliest over een jaar ook alweer zijn updates, dus dan moet ik weer. En daarnaast is de prijs van dat toestel ook nog aan de hoge kant. Hoe zit dit met jullie?
Nexus 5 krijgt sowieso voldoende ROM support, je kan ook voor een Nexus 6 gaan aangezien deze goedkoper is geworden, hij is zelfs goedkoper dan de huidige 5X en ook nog eens beter.

En anders afwachten en kijken welk toestel goede ROM support heeft, zo heeft Moto G een goede ROM support, Nexus telefoons zelfs een zeer goede.

Hoewel ik qua batterij duur super tevreden ben met mijn Moto E 2nd (ik haal minimaal 7,5uur OST per laad beurt) is er geen ROM support ervoor op paar onstabiele ROMS na...

Gewoon rondkijken dus en desnoods even afwachten, custom ROM zijn een feit en helaas de toekomst voor niet Nexus android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:05
Ultraman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:54:
Mijne werkt nog best goed. Enkel de aan/uit knop is soms wat eigenwijs en moet je wat meer indrukken wil deze reageren. Batterijduur ik wel een keertje bij houden als je dat wilt. Ik kom de dag nog steeds prima door. Ik speel geen games op de telefoon, wel aardig wat web browsing.
Dat met die aan/uit knop heb ik ook maar nog niet zo vervelend dat je er niet meer mee kunt werken. Wat betreft de batterij, die doet het nog prima hier. Mijn vriendin had wel wat problemen met batterij maar voor 17 euro heb ik er een nieuwe accu in gezet, nu doet ie het weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Drossie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:30:
[...]

Facebook is vaak een van de grootgebruikers. Heb nochtans alle synchronisatie uitgeschakeld dacht ik.

Ik merk dat de telefoon ook vaak wordt 'ingeschakeld' wanneer ik hem niet gebruik, erg vaak zelfs.
Ik heb geen facebook meer, maar toen ik het wel had vond ik de webversie net zo goed (zo niet beter) dan de app. Weet niet of dat nu nog steeds is.. probeer het anders eens.

Met BetterBatteryStats (BBS) kun je zien welke processen je telefoon wakker maken. Bij 'kernel wakelocks' en 'partial wakelocks'.

Ook simpele test met BBS is: net voordat je gaat slapen telefoon helemaal opladen, oplader los en dan snachts idle laten staan en 'smorgens kijken bij 'CPU states'. Hij moet bijna alleen maar in 'Deep sleep' zitten, en dus maar een paar procent in andere CPU frequenties als hij even wakker wordt.
Mogelijk gaat hij niet in deep sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Eventuele oplossing voor aan/uit knop:
https://moonlightknighthk...4-power-or-volume-button/
http://forum.xda-develope...s-4-power-button-t2735908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
Zelfde hier, de accuduur begint inderdaad minder te worden en de aan/uit knop (bij mij ook de volume down knop) beginnen soms tegen te werken. Voor de rest werkt het nog uitstekend en ik denk er nog wel eventjes mee vooruit te kunnen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volume down is hier ook minder gevoelig geworden. Typisch kwaaltje lijkt het dus :P
Als het erger wordt dan overweeg ik het zeker. Ook al eerder eens naar gekeken volgens mij, maar tot dusver is het nog werkbaar. Mocht ik dit gaan doen, dan neem ik ook de accu mee denk ik als ik een goede vervanger kan vinden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Mijn volume down knop zit ook sporadisch muurvast. Ik kan er dan echt niks mee. Dan doe ik gewoon volume-up en via het touchscreen schuif ik het dan naar beneden. Meestal gaat hij na een halve dag mysterieus weer los en werkt het weer top.

Het enige probleem wat ik na 2,5 jaar dagelijks gebruik heb is dat hij heel af en toe zomaar reboot.
Ook wil hij soms herhaaldelijk vragen om mijn pincode, maar voor de rest werkt hij echt nog als een zonnetje. Tja, accuduur wordt wel minder, de dag volmaken red ik net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04 18:17

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik merk wel dat de accu wat minder wordt, maar niks wat een laadkabeltje op het werk niet kan fiksen. Thuis laad ik alleen in het weekend :P
Voor mijn gevoel zijn alle andere telefoons sneller ondertussen, maar als ik dan even de MM instap om wat modellen te proberen zijn ze allemaal belachelijk groot en dus niet écht met 1 hand te bedienen.

Met de technologische vooruitgang van de afgelopen 3 jaar moet er toch een model te maken zijn dat:
- niet veel groter is
- niet belachelijk veel meer presteert, maar ook niet meteen een crap-GPU heeft
- wél een goede accuduur heeft
- ook goed vanilla/AOSP te maken is
- en dan niet meteen in de categorie "oh hier hoeven we maar 8GB in te doen" valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:49
Pathogen schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:29:

- en dan niet meteen in de categorie "oh hier hoeven we maar 8GB in te doen" valt
Scheelt dat Android 6 je de geheugenkaart ook tot systeem opslag kunt toekennen en dan ben je wel wat flexibeler in je keuze ;)
Ik zit zelf ook langzaam aan voor een vervanger van de N4 aan het kijken maar vind qi toch wel fijn. Want op 1 of andere manier zijn laadkabeltjes in mijn telefoons geen vriendjes, ze gaan altijd op niet gewenste momenten los.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
Mijn usb poort werkt ook niet helemaal meer. Heb er al veel stof uitgehaald waardoor de usb kabel beter blijft zitten. Alleen heb het idee dat hij niet zo snel meer oplaadt als eerst. Gelukkig maak ik vrijwel alleen nog maar gebruik van qi laders. Dat is ook mijn grootste tegenargument voor de 5X (naast de prijs). De 6 zou een optie kunnen zijn, maar ik weet niet of ik aan de grootte kan wennen. Als hij nog €50-75 zakt is het wel een grote kans dat ik daar voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het meest dichtbij komt hier nog een LG G2... Zit het serieus te overwegen :P Nu nog kijken of ie ergens zo nieuw mogelijk te krijgen is voor een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-04 00:41
Faeshaas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:33:
[...]

Dat met die aan/uit knop heb ik ook maar nog niet zo vervelend dat je er niet meer mee kunt werken. Wat betreft de batterij, die doet het nog prima hier. Mijn vriendin had wel wat problemen met batterij maar voor 17 euro heb ik er een nieuwe accu in gezet, nu doet ie het weer perfect :)
Ik had dit afgelopen zomer in Kroatië(temperatuur 30+).
Eenmaal thuis gekomen werkte de aan/uit-knop weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zag trouwens dat er een marshmallow image beschikbaar is voor de Nexus 4. Iemand deze al geprobeerd?

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik blijf wachten op een toepasbare update, officieel of niet. Geen zin in een complete wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:38
The-Source schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:50:
Ik zag trouwens dat er een marshmallow image beschikbaar is voor de Nexus 4. Iemand deze al geprobeerd?
Ik draai deze. Draait stabiel, 3 dagen inmiddels. Ik ben nog niks tegen gekomen wat niet werkt... Maar het is een erg saaie update vind ik. (kom van CM12.1). De batterij lijkt wat beter als CM was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik zit zelf nog op 5.1.0 en wil er wel tijd in steken om weer up-to-date te raken maar met complete wipe is de update naar 5.1.1 niet nodig ;)

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:57
Voor de mensen met een slechte accu duur http://www.bol.com/nl/p/l...-4-e960/9200000011382307/ net geen €16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
@richy T :

Ik heb daar laatst toevallig een review over geplaatst (bij die bol.com link, 'Remcooo87'):

Mijn Nexus was nog piekfijn, tot ik die accu heb besteld. Hij viel sowieso al uit bij +-40% accu, maar later is hij zelfs (tijdens het opladen) gaan 'uitzetten', waardoor de hele achterkant versplinterd is/bol is gaan staan en de telefoon binnen 10 sec na loskoppelen van de stroom al uitvalt.

Ik zou het in ieder geval niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Remcooo87 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:14:
@richy T :

Ik heb daar laatst toevallig een review over geplaatst (bij die bol.com link, 'Remcooo87'):

Mijn Nexus was nog piekfijn, tot ik die accu heb besteld. Hij viel sowieso al uit bij +-40% accu, maar later is hij zelfs (tijdens het opladen) gaan 'uitzetten', waardoor de hele achterkant versplinterd is/bol is gaan staan en de telefoon binnen 10 sec na loskoppelen van de stroom al uitvalt.

Ik zou het in ieder geval niet doen!
Heel apart aangezien dat (uit ervaring) de originele accu is...

Pech geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Zou kunnen ja!

Vrij vervelend wel, aangezien ik van een 'slecht' werkende telefoon naar een 'niet' werkende telefoon ben gegaan

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
wie draait er allemaal al android 6?

welke rom? Is het een aanrader of best nog enkele weken wachten?

• djmelvee
cplatinck schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:39:

Persoonlijk draai ik 'm nog niet. Heb eerlijk gezegd geen idee of CyanogenMod al een 6.0 ROM heeft, maar als dat zo is ga ik direct over. Anders dan CM zal ik niet gaan flashen voor Android M to be honest. :)

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zodra DHL zijn zaakjes op orde heeft (hopelijk vanavond!) wordt de N4 ingeruild voor een OPX. Helaas is de camera dankzij het breken van de glazen achterkant nu nog slechter, en van mijn kleine meid wil ik wel gewoon leuke fotootjes kunnen knippen :)

Misschien gaat ie wel in een goede beschermhoes en mag ze ermee spelen... Of het wordt de afstandsbediening voor streaming audio. Zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Na 2,5 jaar trouwe dienst moet ik helaas ook afscheid van mijn N4 gaan nemen.
Nooit geen enkel probleem mee gehad, maar nu liet ik hem uit mijn handen vallen en hij viel echt plat op de grond. Ik heb er wel een bumper omheen, maar die hielp niet. Voor- en achterzijde zijn nog helemaal in tact, maar delen van het touchscreen werken niet meer. ;(
Jammer, hij had er nog prima een tijdje mee door gekund wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 23:48

4play

-Nintendo- fan

Pathogen schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:29:
Ik merk wel dat de accu wat minder wordt, maar niks wat een laadkabeltje op het werk niet kan fiksen. Thuis laad ik alleen in het weekend :P
Voor mijn gevoel zijn alle andere telefoons sneller ondertussen, maar als ik dan even de MM instap om wat modellen te proberen zijn ze allemaal belachelijk groot en dus niet écht met 1 hand te bedienen.

Met de technologische vooruitgang van de afgelopen 3 jaar moet er toch een model te maken zijn dat:
- niet veel groter is
- niet belachelijk veel meer presteert, maar ook niet meteen een crap-GPU heeft
- wél een goede accuduur heeft
- ook goed vanilla/AOSP te maken is
Ik heb sinds een weekje een wileyfox swift, en ik moet zeggen heerlijk toestel met alle punten die jij noemde als pluspunt.

Het is een n4 met veel moderne chipset en 4g. En als de accu brak wordt kun je die gewoon eruit wippen.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Leuke phones, die Wileyfox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben gevallen voor de Oneplus X. Ehrmagehrwd wat een prachtig stukje hardware voor een spotprijs. Zou alleen graag de kleuren nog een keer echt goed instellen, maar daar komen we nog wel uit. Oh ja, en 5Ghz WiFi is een klein gemisje.
Andere missende dingen die ik niet mis: NFC en draadloos laden (beide nooit gebruikt). Verder compleet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Pathogen schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:16:
Ik ben gevallen voor de Oneplus X. Ehrmagehrwd wat een prachtig stukje hardware voor een spotprijs. Zou alleen graag de kleuren nog een keer echt goed instellen, maar daar komen we nog wel uit. Oh ja, en 5Ghz WiFi is een klein gemisje.
Andere missende dingen die ik niet mis: NFC en draadloos laden (beide nooit gebruikt). Verder compleet tevreden.
Ik ook. Ik hoop morgen voor het laatst mijn Nexus 4 te gebruiken. Mijn OPX is onderweg uit China!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Laatst online: 06:16

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

cplatinck schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:39:

Fake nexus ROM is een aanrader. blijft lekker dicht bij Google Android. Ook is Chroma nu een tijdje uit, draait ook prima hier.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 20:41
Zelf sinds gisteren Pure Nexus rom draaien, werkt heel vlot en batterij stelt zeker niet teleur. (vandaag 3u schermtijd gehaald, maar conclusie hierover is misschien wat vroeg na een dagje draaien. Heeft wel de "snufjes" die ik handig vind, o.a. volume rocker wake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds gisteren CM13 op de Nexus 4:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/MMNexus4.png

Sinds cm-13.0-20160105 werkt 3G weer, de oudere builds waren allen 2G en dat werkt niet echt snel. :+

Vandaag eens even kijken hoe die het volhoud.

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 07-01-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Wilde het ook doen, maar toen toch per ongeluk een Nexus 5X gekocht.. :')

Dit mag in V&A

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 12-01-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

6 Uur van de lader en nu nog 85% accu. Half uur screentime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb een vraagje wat betreft de nexus 4. Ik wil graag muziek luisteren met spotify, maar nu ervaar ik 2 problemen, het eerste is dat er een constant getik/gebrom is wanneer ik muziek luister. Eerder had ik dit ook toen ik op het scherm tikte, maar ik heb de vibratie bij touch uitgezet, dus dat was gestopt, maar het gebrom gaat wel gewoon door als ik media afspeel.
Het tweede is dat ik het signaal verlies, als ik de jack ook maar een klein beetje beweeg, ik heb meerdere oordopjes geprobeerd, maar allen hetzelfde probleem.
Is er iemand die hier ook last van gehad hebben? Dan hoor ik het heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
williamf schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:06:

Het tweede is dat ik het signaal verlies, als ik de jack ook maar een klein beetje beweeg, ik heb meerdere oordopjes geprobeerd, maar allen hetzelfde probleem.
even het simpelste controleren: heb je de ingang schoongemaakt? vaak zit er heel veel stof in. Pak iets duns en maak hem eerst even schoon. GEEN ijzer/metaal ofzo, maar iets van plastic ofzo. Als je dit nog nooit gedaan hebt weet ik zeker dat er heel veel stof uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 22-04 10:05
elpino.rv schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:42:
[...]

even het simpelste controleren: heb je de ingang schoongemaakt? vaak zit er heel veel stof in. Pak iets duns en maak hem eerst even schoon. GEEN ijzer/metaal ofzo, maar iets van plastic ofzo. Als je dit nog nooit gedaan hebt weet ik zeker dat er heel veel stof uit gaat komen.
Yup...had ik ook...mijn koptelefoon plugje paste er niet eens meer fatsoelijk in :X
Even schoonmaken (kon er bijna een trui van breien zoveel kwam er uit) en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
hij is schoon nu, maar ik heb nu nog steeds te maken met dat rare getik. Ik hoor het dus vanaf het moment ik media af ga spelen (spotify), maar ook andere apps. Ook andere oordopjes geprobeerd, zelfde probleem. Het leuke is dat het getik stopt ongeveer 5 seconden nadat ik het liedje stop. Iemand ervaring? Anders ben ik echt genoodzaakt een nieuwe mobiel te kopen. Het lijkt harder te zijn in mijn in-ears dan koptefeloon en het is onafhankelijk van welk volume ik in stel. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
williamf schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:11:
hij is schoon nu, maar ik heb nu nog steeds te maken met dat rare getik. Ik hoor het dus vanaf het moment ik media af ga spelen (spotify), maar ook andere apps. Ook andere oordopjes geprobeerd, zelfde probleem. Het leuke is dat het getik stopt ongeveer 5 seconden nadat ik het liedje stop. Iemand ervaring? Anders ben ik echt genoodzaakt een nieuwe mobiel te kopen. Het lijkt harder te zijn in mijn in-ears dan koptefeloon en het is onafhankelijk van welk volume ik in stel. Alvast bedankt :)
zie http://forums.androidcent...d-through-headphones.html
schijnbaar kan een app het veroorzaken.. voornamelijk apps die de proximity sensor gebruiken.

hier nog een link erover:
https://www.reddit.com/r/...ne_rapid_clicking_sounds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
elpino.rv schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:37:
[...]

zie http://forums.androidcent...d-through-headphones.html
schijnbaar kan een app het veroorzaken.. voornamelijk apps die de proximity sensor gebruiken.

hier nog een link erover:
https://www.reddit.com/r/...ne_rapid_clicking_sounds/
Ja! Dat is het. Ik gebruikte de app gravity screen omdat ik mijn power button was kwijtgeraakt bij het afhalen van mijn achterkant! super bedankt :P

Dan rest alleen het andere probleem nog, namelijk dat het contact met de telefoon slecht is, als ik de mini-jack ook maar een beetje beweeg, valt het signaal weg en stopt de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
williamf schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:46:
[...]

Ja! Dat is het. Ik gebruikte de app gravity screen omdat ik mijn power button was kwijtgeraakt bij het afhalen van mijn achterkant! super bedankt :P

Dan rest alleen het andere probleem nog, namelijk dat het contact met de telefoon slecht is, als ik de mini-jack ook maar een beetje beweeg, valt het signaal weg en stopt de muziek.
je zou dit eens kunnen lezen:
http://forum.xda-develope...em-nexus-4-t2303269/page4

de meeste hebben het over RMA, maar je toestel valt niet meer in garantie (ga ik vanuit)
je kan dus, volgens de thread, nog 2 dingen doen:
1) pagina 4, ze doen een isolatie plakbandje ergens plakken zodat hij steviger zit
2) pagina 1, app SoundAbout kun je forceren jack te gebruiken

of zoek zelf nog even verder op google, iets van 'nexus 4 jack wiggle' ofzo

je stopt hem wel lekker ver erin toch? Bij mij klikt hij echt erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
Ja die zag ik ook, ben inderdaad een beetje aan het proberen. 2e optie nog niet geprobeerd.
Hij klikt er wel mooi in, maar ik voel inderdaad dat hij nog kan bewegen. Probeer een stukje papier aan de juiste kant erin te doen, lijkt ietsjes te helpen, maar het probleem is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:56
Op zich bevalt de telefoon nog prima, maar de laatste tijd een vrij irritant probleem:
Volgens mij veroorzaakt Google Services een battery drain. En dan meer specifiek: op het moment dat ik vanuit mijn contacten een telefoongesprek start. Nu bel ik privé vrij weinig, dus merk het niet zo vaak.

Vanochtend 7:30 van de lader gehaald, tot uurtje of 10:00 nog >90%. Inkomend telefoongesprek en aansluitend direct een uitgaand gesprek gepleegd van totaal nog geen 20 minuten. Tegen 11:30 uur zie ik de batterij op ~ 40% staan met Google Services met stip op 1 als verbruiker.
Vervolgens telefoon aan/uit gezet, keertje in 'veilige modus' opgestart en een 'zachte' reset (als dat zo heet?) door de powerknop een tijdlang ingedrukt te houden. Na die laatste springt de accu ineens terug naar 12%, maar de drain lijkt gestopt. (want bij thuiskomst rond 13:00 nog 11% over)

Iemand een idee waar dit vandaan komt? En of een factory reset uitkomst kan bieden?
Telefoon gaat binnenkort (lees: als de 5X onder de € 400 euro komt of er een andere fijne Nexus gelanceerd wordt) een tweede leven krijgen als werk-telefoon, maar dan zal er juist veel meer mee gebeld worden. Vrij irritant als hij dan constant aan een infuus moet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zou Nexus 6 geen optie zijn dan? Zag nog laatst de 32gb model voor 400 euro, sowieso een sneller toestel dan de 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Merijn. schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:55:
Volgens mij veroorzaakt Google Services een battery drain. En dan meer specifiek: op het moment dat ik vanuit mijn contacten een telefoongesprek start. Nu bel ik privé vrij weinig, dus merk het niet zo vaak.
installeer BetterBatteryStats eens (zie XDA voor gratis versie), die kan je nog beter laten zien waar het verbruik naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik moet zeggen dat CM13 goed loopt op de Nexus 4. Batterijverbruik valt goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Mizgala28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:24:
Zou Nexus 6 geen optie zijn dan? Zag nog laatst de 32gb model voor 400 euro, sowieso een sneller toestel dan de 5X.
Vind de 5X al aan de grote kant, laat staan zo'n snijplank... :+

Het liefst had ik denk ik de 5X in een N4 jasje gehad. Vind dit gewoon het perfecte formaat, al zal iets groter ook wel weer wennen...

@elpino.rv: In het verleden al eens wat mee geprobeerd, maar werd er niet veel wijzer uit. Ga ik nog eens bekijken.. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Merijn. schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:34:
[...]

Het liefst had ik denk ik de 5X in een N4 jasje gehad. Vind dit gewoon het perfecte formaat, al zal iets groter ook wel weer wennen...

@elpino.rv: In het verleden al eens wat mee geprobeerd, maar werd er niet veel wijzer uit. Ga ik nog eens bekijken.. Thnx
Moto X 2014 dan? Voor rond 280 euro heb je al eentje nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ikzelf zit te kijken of ik niet een Moto X Play neem als opvolger van mijn Nexus 4. Net iets groter en een enorme batterij.

En als 'moderne' Nexus 4 heb je altijd nog de WileyFox Swift, zoals al eerder genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Formaat van beide komt al redelijk in de buurt van de 5X. En ik vind stock Android erg prettig werken. Als ik zie hoeveel crap er standaard op de S5 Mini van m'n vriendin staat, word ik niet blij. :p Nu is Samsung waarschijnlijk ongeveer de ergste op de markt, maar goed...

Met de BTW dagen voor de deur, toch maar eens kijken of andere winkels met de Mediamarkt prijs mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:52
Merijn. schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:34:
[...]

Ik had ook een Nexus 4. En nu de Nexus 5X. Je went er inderdaad snel aan. Het verschil valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:52
MegaTronics schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 06:59:
Ikzelf zit te kijken of ik niet een Moto X Play neem als opvolger van mijn Nexus 4. Net iets groter en een enorme batterij.

En als 'moderne' Nexus 4 heb je altijd nog de WileyFox Swift, zoals al eerder genoemd in dit topic.
Ik had ook een Nexus 4. De Moto X Play heb ik ook geprobeerd. Die vond ik al gauw te groot en zwaar(door de batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Ik heb de oneplus X als opvolger van de Nexus 4. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

PlayBox schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:10:
[...]

Ik had ook een Nexus 4. De Moto X Play heb ik ook geprobeerd. Die vond ik al gauw te groot en zwaar(door de batterij).
Gisteren de knoop doorgehakt, het word een Nexus 5X. Nu wachten op de BTW dagen van de Media Markt voor extra korting. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Laatst online: 23:10
Ik heb de laatste paar dagen ineens het probleem dat mijn systeem 0,92 GB RAM inneemt, terwijl dit eerst vaak maar de helft hiervan was. Het lijkt ook alsof mijn apps meer RAM zijn gaan gebruiken. Eerst had ik vaak ongeveer 0,9 GB vrij maar nu is het gedaald tot 0,3/,4. Naast een VPN (die op dit moment uit staat) heb ik helemaal niks raars gedownload de afgelopen dagen. Heeft iemand last van hetzelfde probleem?

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Mijn Nexus 4 is de laatste tijd ook flink langzamer geworden. Daarnaast valt hij regelmatig uit. Niet heel handig als je bijvoorbeeld een wekker ingesteld hebt.

Ik vind het wel mooi geweest met dit toestel en ik heb de Honor 7 besteld als opvolger :)

Edit: En enkele dagen na mijn post is mijn Nexus 4 overleden. Tijdens het opladen uitgevallen en niet meer aan te krijgen (na lang op toetsen drukken heel even een rood ledje). Dit is mijn tweede Nexus toestel die op deze manier aan zijn einde komt |:( De belangrijkste data heb ik gelukkig een back-up van.

[ Voor 32% gewijzigd door Bigf00t op 26-02-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Vandaag toch maar vanwege het stagefraight gedoe CM13 geinstalleerd. Maar moet zeggen dat het toch wel aardig wat voet in de aarde heeft (herstel van apps en instellingen)
Hopelijk kan ik in de tussen tijd er weer even tegen aan voordat ik de mi5 kan aanschaffen :)

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 22-04 10:05
Mijn Nexus 4 is inmiddels defect geraakt. Een complete vertikale balk op het scherm reageerd niet meer. Erg lastig met text intypen of je pincode als je net getallen gebruikt in die regio :(

Afijn heb hem lang genoeg gehad en dus maar eens een ander gekocht..(Samsung Galaxy S7 8) )
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]