MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 8 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

steveman schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:15:
Vroegah was het "Ducati Power" maar nu is het dus de V4 van de Honda die (in mindere mate) domineert.

[...]
Dat was in Mugello nog zo hoor :)
Iannone zette daar op zijn Duc' nog mooi even het snelheidsrecord op 349.6km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

cbr600f4i schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:22:
Geef Rossi een Honda en hij rijdt ruim weg van Marquez. Ik denk dat we Marquez elke wedstrijd gaan zien winnen :)
Beetje een Max-Biaggi-argument, en we weten allemaal hoe dat uitpakte in 2003 ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? ๐Ÿ ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Maar dan heeft Yamaha toch al jaren een structureel probleem, of beter gezegd achterstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klopt. Te weinig power op de rechte stukken en stabiel in de bochten. Is al jaren het geval.
Helaas lijken ze dit jaar - voor Lorenzo althans - ook niet meer zo stabiel te zijn in de bochten.
Wat dat betreft Honda toch net even iets completer. Gelukkig zit het wel een stuk dichterbij elkaar dan de vorige seizoenen, waarbij ze soms zรณ makkelijk bij elkaar wegreden.

Ben ook erg benieuwd hoe zeer het veld door elkaar geschud zal gaan worden met de (terug)komst van de Michelin banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6BSbUkP.jpg

Die curbstone mag wel een ander merk verf krijgen...

http://instagram.com/p/pWnUGmvN2_/

*wurg* :)

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 18-06-2014 11:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? ๐Ÿ ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
steveman schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:58:
[...]

Beetje een Max-Biaggi-argument, en we weten allemaal hoe dat uitpakte in 2003 ;)
Rossi was altijd snel op de Honda en ik vond het zelf jammer dat hij ooit die overstap naar Yamaha heeft gemaakt. Verder vind ik Biaggi een andere klasse als Rossi.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

steveman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:58:
[afbeelding]

Die curbstone mag wel een ander merk verf krijgen...

[...]
Dat waren de brokstukken van de fiets van Abraham :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
MotoGP14 is verkrijgbaar in de PSStore

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 20-06-2014 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
Tristan schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:00:
MotoGP14 is verkrijgbaar in de PSStore

[video]
MotoGP 14 is naar mijn mening MotoGP 13 met een ander cijfer erachter. Er ziten wat minimale veranderingen in, maar de gehele look & feel is exact MotoGP 13.

Ook dat gehele development gedeelte voor je motor slaat nergens op. Als je een full weekend pakt en overal netjes 1 rondje rijdt, dan heb je bij race 4-5 alles als ontwikkeld (in ieder geval in de Moto3).

Weer zijn er maar maximaal 21 rijders in de Moto3 race, wat ook al slecht is naar mijn idee.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maikel64 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:33:
[...]

MotoGP 14 is naar mijn mening MotoGP 13 met een ander cijfer erachter. Er ziten wat minimale veranderingen in, maar de gehele look & feel is exact MotoGP 13.

Ook dat gehele development gedeelte voor je motor slaat nergens op. Als je een full weekend pakt en overal netjes 1 rondje rijdt, dan heb je bij race 4-5 alles als ontwikkeld (in ieder geval in de Moto3).

Weer zijn er maar maximaal 21 rijders in de Moto3 race, wat ook al slecht is naar mijn idee.
Volgens de review op Eurogamer.net zijn er wel genoeg veranderingen doorgevoerd om deze editie te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dus ik zeg tegen die Marquez, doe jij eens even een uitspraak waar ik het mee eens kan zijn. Goed zegt ie, hier komt ie dan:

http://www.marca.com/2014...ial_motos/1403085967.html

Assen is het moeilijkste circuit voor de Honda's.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wow.. Aleix Espargarรณ pakt gewoon even het baanrecord in Assen op zijn Open Class fietsje :D
Volgend seizoen wil ik hem op een derde Honda HRC zien, anders stop ik met kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Hij reed wel op soft schoeisel natuurlijk. Doet niets af aan de prestatie, maar zet Marquez drie rondjes op dezelfde banden en hij duikt er ongetwijfeld nog een halve seconde onder.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Gaat er hier morgen nog iemand nog naar Assen? Ik wel! :) Maar balen dat er regen word voorspeld, als ik op buienradar kijk, dan voorspellen ze tussen de 0.1mm en 0.3mm regen per uur. Dat is toch niet veel of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Danielson schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:10:
Gaat er hier morgen nog iemand nog naar Assen? Ik wel! :) Maar balen dat er regen word voorspeld, als ik op buienradar kijk, dan voorspellen ze tussen de 0.1mm en 0.3mm regen per uur. Dat is toch niet veel of wel?
Veel? Valt mee, maar het kan soms erg plaatselijk zijn. Geluk is wel dat het nu al zomer is, de grond is niet erg koud meer en daarom droogt het asfalt snel op, en rij er eens overheen met 20/30 man en je hebt binnen no-time een droge lijn. Maar beter trekken de wolken weg en 25 graden met zon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Danielson schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:10:
Hooguit een incidenteel buitje, ik zou me er niet door laten tegenhouden. Tenzij je van suiker bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Lijkt wel de race ipv de qualifying dit :D

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Lijkt helemaal nergens op.. Rossi op de 4e rij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
cbr600f4i schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:05:
Lijkt helemaal nergens op.. Rossi op de 4e rij..
_/-\o_ :o >:) :9~ O+

Wat was dit uniek zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Pos. Rijder Team Tijd ronden
1. A. Espargaro Forward 01:38.789 7
2. M. Marquez Repsol Honda 01:40.194 7
3. D. Pedrosa Repsol Honda 01:40.732 8
4. A. Iannone Pramac 01:40.786 7
5. C. Crutchlow Ducati 01:40.796 6
6. B. Smith Tech 3 01:40.818 4
7. A. Dovizioso Ducati 01:41.140 7
8. S. Bradl LCR 01:41.982 8
9. J. Lorenzo Yamaha 01:42.259 8
10. A. Bautista Gresini 01:42.884 6
11. P. Espargaro Tech 3 01:43.085 6
12. V. Rossi Yamaha 01:43.625 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Espargaro was slim door direct voluit te gaan, de rest was te afwachtend. Wel vreemd, iedereen ziet die bui toch aankomen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Danielson schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13:
Espargaro was slim door direct voluit te gaan, de rest was te afwachtend. Wel vreemd, iedereen ziet die bui toch aankomen? :?
Volgens mij was hij vooral slim door in de outlap als enige wat afstand te nemen. Marquez had zich naar voren weten te vechten wat hetzelfde effect heeft, maar de rest reed zich klem op elkaar. Vooral Rossi heeft zich hier gigantisch in verslikt, je zag hem steeds voor anderen eerder moeten remmen of z'n lijn verleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Begrijp niet helemaal waarom ze die kwalificatie op deze manier hebben laten doorgaan. Leuk dat het wat spektakel oplevert, maar ik vind deze resulterende startopstelling nou niet echt een mooie afspiegeling van de werkelijke snelheid van de mannen. Anyway, hopen dat het keihard gaat regenen zodat die hele startopstelling er totaal niet toe doet :')

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Bansheeben schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:21:
Begrijp niet helemaal waarom ze die kwalificatie op deze manier hebben laten doorgaan. Leuk dat het wat spektakel oplevert, maar ik vind deze resulterende startopstelling nou niet echt een mooie afspiegeling van de werkelijke snelheid van de mannen. Anyway, hopen dat het keihard gaat regenen zodat die hele startopstelling er totaal niet toe doet :')
Het gaat zoals het gaat, waarom zou je zoiets als organisatie moeten sturen? Toevallig rossi fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jazeker, maar dat doet er niet toe. Ook iemand als Jorge verdient een betere plaats op de grid als je naar de tijden van donderdag en vanmorgen kijkt. Daarnaast weet ik niet of je vanmiddag Q2 gezien hebt, maar het was een grote clusterfuck de eerste twee rondes. Marquez nam een wagonlading risico om vooraan in de groep te komen (waarbij dus het nodige ellebogenwerk nodig was). Allemaal leuk, aardig en spectaculair, maar naar mijn idee ietwat onverantwoord in de regen met slicks onder...

Ik weet dat de raceleiding erg star is als het om dit soort reglementen gaat en ben in principe zelf ook voor het shit happens principe. Maar ik begrijp niet waarom er bij buiig weer geen kwalificatie van 40 minuten wordt gehouden, aangezien iedereen dan een 'eerlijke' kans heeft om zich te laten zien, hetzij voor of na de bui. Maar goed, dat is slechts mijn redenatie en het verandert weinig aan de resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Sinds wanneer zend NOS de TT uit? Ik kijk nu de Moto3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Tristan schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:07:
Sinds wanneer zend NOS de TT uit? Ik kijk nu de Moto3.
Dat doet de NOS al een poos zover ik me kan herinneren.
Gelukkig zit de TT nog niet achter pay TV zoals bij de F1 ook al heeft Sport1 ook de rechten.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes ๐Ÿ˜
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
De Marquezjes regeren! Wat een crash trouwens nog net even voor de laatste bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

En net na de race is het begonnen met regenen (Assen Noord, Peelo)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
GiLeX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Dat doet de NOS al een poos zover ik me kan herinneren.
Ah dat wist ik niet. Weet wel weer gelijk waarom ik nooit het nederlandse commentaar beluister. Wat is dat slecht zeg. Marc Marquez rijdt op p1 roept hij tijdens de moto3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tristan schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:47:
[...]

Ah dat wist ik niet. Weet wel weer gelijk waarom ik nooit het nederlandse commentaar beluister. Wat is dat slecht zeg. Marc Marquez rijdt op p1 roept hij tijdens de moto3..
Het is een beetje jammer, maar beter dan niets. Ben blij dat het op Nederland 1 uitgezonden word, zo kan iedereen het bekijken! Het lijkt er wel op dat wij de beelden 2 seconden eerder zien dan de commentator op tv, die loopt gewoon bij slles 3 seconden achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Het is in ieder geval mooi dat ze het uitzenden, naar commentaar van de nos hoef je niet te luisteren zodra het een andere sport betreft dan voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
cbr600f4i schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:19:
Het is in ieder geval mooi dat ze het uitzenden, naar commentaar van de nos hoef je niet te luisteren zodra het een andere sport betreft dan voetbal.
mwah het voetbal is ook niet altijd bijster goed. Maar iets is beter dan niets, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Anders zou je op Sport1 of Sky moeten afstemmen.
Die hebben ook de rechten en eventueel nog wat buitenlandse zenders.
Zit iig nu klaar voor de Moto2 en de regen.
Gek genoeg is het hier nu droog waar ik zit en op het circuit begint het weer te druppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

En Marquez zwemt naar de overwinning :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Jammer dat er niet meer inzat voor Rossi maar Marquez is simpelweg de nieuwe Rossi. We must get used to it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 00:18
Prima resultaat ook voor Dovizioso, Lorenzo moet maar een ander merk gaan zoeken....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Hij heeft in ieder geval dezelfde fratsen in het ererondje :*) _/-\o_ Eigenlijk een saai eind van een hele interessante race, maar die zwembeweging maakte een hoop goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MotoGP race was de minste van de 3 races. Maar MM heeft er weer een winst bij. Leuk voor Ducagindat ze een 2e plaats hebben. Rossi erg goed naar voren gekomen.
Het overstappen is een leuk toevoeging zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bansheeben schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:05:
En Marquez zwemt naar de overwinning :+ :D
Geniaal weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wat een chaos was het zeg :D

Vanaf het dak gekeken boven de viprooms, zonder zicht op een groot scherm, dus wie op welke positie reed was even een raadsel voor me.

Ook grappig/sneu waren twee moto2 rijders die elkaar eerst nog even in de weg reden op weg naar de pits, en toen nog even gingen meppen vanaf de motor :')

Jammer genoeg gleden en stuiterden er in totaal nog best wat mensen af, eervolle vermelding voor de highsider in de GT tijdens de ONK-race, zag er pijnlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zat aan de overkant van je steveman, en idd. Die ONK die een stukje ging vliegen, AUW :'(

Anyhow, ik ben er vanaf de warmups bij geweest gister. Ik denk dat het op TV spectaculairder was dan vanaf het circuit dit jaar. Helaas gooide de regen keer op keer roet in het eten waardoor het vanaf het circuit na 3 ronden net op een vrije training leek. Aangezien ik al een jaar of 17 ga inmiddels mag er best een keer een mindere dag bij zitten :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
weekendje assen was weer geslaagd. tijdens de moto2 was ik wel de draad kwijt. Red Bull rookie cup was ook weer mooi met een 14!! jarig jochie die wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik moest na de race gelijk weg, dus ik heb geen nabeschouwing kunnen kijken. De race zelf heb ik ook maar half kunnen volgen, maar kan iemand mij vertellen waarom Lorenzo achter Karel Abraham reed :?

Zat een beetje te balen dat ik dit jaar niet in Assen kon zijn, maar achteraf gezien vond ik het niet zo erg met die regen en die matige race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ken. schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:42:
Ik moest na de race gelijk weg, dus ik heb geen nabeschouwing kunnen kijken. De race zelf heb ik ook maar half kunnen volgen, maar kan iemand mij vertellen waarom Lorenzo achter Karel Abraham reed :?

Zat een beetje te balen dat ik dit jaar niet in Assen kon zijn, maar achteraf gezien vond ik het niet zo erg met die regen en die matige race :P
Lorenzo durfde niet, vertelde die in een interview. Na de harde crash op het natte Assen vorig jaar, durfde hij niet aan te zetten op het natte Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ah natuurlijk.. dat was ik vergeten. Dat is eigenlijk ook wel hรฉรฉl erg begrijpelijk ja. Zeker als je terug denkt hoe hij erna tijdens en na de race heeft geleden. Zou mij ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viperยฎ
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo werd in Engeland de eerste Grand Prix van het huidige seizoen in Qatar door slechts 230.000 kijkers bekeken, dat is een marktaandeel van 0,9%. Een jaar eerder keken nog 2.220.000 kijkers via de BBC naar de openingsrace van het MotoGP wereldkampioenschap, een marktaandeel van 6,9%. Elke maandag na de Grand Prix weekenden zend de Engelse zender ITV4 een samenvatting uit, deze uitzending was met 603.000 kijkers zelfs beter bekeken dan de uitzending van BT Sport.
Zijn er nou serieus mensen in dienst die geld krijgen voor dit soort onderzoeken -O-

Ik denk dat menig vmbo dropout vuilnisman dit ook nog wel had kunnen voorspellen. Zelf keek ik de MotoGP ook nog wel eens, op die manier ben je er nog mee bezig. No way dat ik 10 euro per maand ga betalen voor 1 wedstrijd in de 3 weken. Dan maar usenet.
Net zoals F1 bestaat 'sport' inmiddels niet meer en is het keiharde business geworden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

chimera2 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:19:
weekendje assen was weer geslaagd. tijdens de moto2 was ik wel de draad kwijt. Red Bull rookie cup was ook weer mooi met een 14!! jarig jochie die wint :)
Hoezo 14? Bo is 15 :)

Verrekt leuke klasse, kijk er met veel plezier naar (er waren weer 2 races afgelopen weekeinde).

Afbeeldingslocatie: http://web.redbullrookiescup.com/images/riders/1400068908_e3979d9f79b905ed00e7a9f57c374b42.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Bo vorig jaar tijdens de sbk's gezien op Assen. Tegen allemaal gasten die minimaal 3 jaar ouder dan hem waren en de eerste keer dat hij op die motor reed, volgens mij 500cc of zo, won hij die race. Denk dat dit er een is om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Steffie

Opaque

Slecht nieuws. :)

Nu kun je alle trainingen en races zonder reclames bekijken op Sport1. Mocht RTL de middelen weten te vinden om de uitzendrechten te verwerven, dan kun je races weer met reclame breaks tussendoor bekijken. En de meeste trainingen zullen dan ook niet meer uitgezonden worden.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Laatst online: 02-09 14:33
Ik denk dat het voor de populariteit van de sport alleen maar goed is. MotoGP en F1 zijn allebei achter de decoder gestopt, en beide hebben ze meer dan de helft van het publiek verloren..
Misschien dat RTL de trainingen en quali toch gaat uitzenden? Ze hebben voor de rest weinig anders om uit te zenden dan herhalingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Rossi nog 2 jaar door in MotoGP

GERNO DI LESMO -
Valentino Rossi is nog niet klaar met motorracen. De 35-jarige Italiaan plakt er zelfs twee seizoenen in de MotoGP aan vast. De negenvoudig wereldkampioen heeft woensdag zijn contract bij Yamaha verlengd. Hij is inmiddels bezig aan zijn 19e seizoen in het wereldkampioenschap wegrace.
Rossi heeft in zijn lange carriรจre 106 keer een grand prix gewonnen. De laatste zege was vorig jaar in de TT van Assen. Hij won zeven keer de wereldtitel in de zwaarste klasse, รฉรฉn keer in de 250cc en รฉรฉn keer in de 125cc.
Dit seizoen won Rossi nog geen race, maar hij eindigde wel vier keer als tweede. In het kampioenschap staat hij ook tweede, wel op grote achterstand van de Spanjaard Marc Mรกrquez, die tot dusver alle acht grands prix van dit seizoen won.
„Ik ben blij met mijn nieuwe contract. Het is belangrijk voor me, want ik wil graag doorgaan. Ik voel me goed en ben gemotiveerd om het best uit mijn geliefde Yamaha te halen”, zei Rossi, bijgenaamd 'the Doctor'.
Manager Lin Jarvis van het Japanse fabrieksteam toonde zich ook verheugd. „Het was een groot genoegen om hem vorig jaar bij ons team terug te halen en te zien hoe hij het plezier in racen terugkreeg. De 'fun factor' is cruciaal voor Rossi om te presteren.”
Rossi verliet na zeven succesvolle jaren na het seizoen 2011 Yamaha om het bij Ducati te proberen. Na 2 mislukte seizoenen op de Italiaanse motor vond hij in 2013 weer onderdak bij Yamaha.
http://www.telegraaf.nl/t...aar_door_in_MotoGP__.html

Tegen Marquez zal hij niet snel gaan winnen, maar toch leuk dat hij blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Hakkow schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:39:
Ik denk dat het voor de populariteit van de sport alleen maar goed is. MotoGP en F1 zijn allebei achter de decoder gestopt, en beide hebben ze meer dan de helft van het publiek verloren..
Misschien dat RTL de trainingen en quali toch gaat uitzenden? Ze hebben voor de rest weinig anders om uit te zenden dan herhalingen :X
Wat zijn die kosten eigenlijk? Waar praten we over? Blijkbaar is het voor voetbal geen issue om unlimited publieksgeld er tegenaan te gooien, om het nog niet over programma's te hebben die al worden uitgezonden door RTL en gewoon door de PO voor de neus van RTL worden weggekocht. Het credo van de PO is dat alle Nederlanders moeten worden bereikt.. ahum.. Dat interesseert ze kennelijk minder wanneer het motogp of wielrennen betreft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
cbr600f4i schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:19:
[...]

Wat zijn die kosten eigenlijk? Waar praten we over? Blijkbaar is het voor voetbal geen issue om unlimited publieksgeld er tegenaan te gooien, om het nog niet over programma's te hebben die al worden uitgezonden door RTL en gewoon door de PO voor de neus van RTL worden weggekocht. Het credo van de PO is dat alle Nederlanders moeten worden bereikt.. ahum.. Dat interesseert ze kennelijk minder wanneer het motogp of wielrennen betreft. 8)7
Voor voetbal moet alles aan de kant. Dat weet je toch. 8)7 Van mij mag het ook naar RTL. Er zijn ook mensen die naar negatief over denken, mensen met een SPORT1 abbo die alles kunnen zien. Maar dat is dus maar 0.1% van de motoGP kijkers. In mijn omgeving kijkt niemand meer motoGP omdat ze het niet meer kunnen zien. En Sport1 voor โ‚ฌ15 per maand is erg veel, en als je het wil. Probeer het dan maar eens te krijgen met digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Van der Mark gaat weer lekker en die andere Honda ook in Superbike.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Dat was weer een kat in het bakkie zullen we maar zeggen, geweldig gereden en de kalmte bewaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
aveenhuysen schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:54:
Dat was weer een kat in het bakkie zullen we maar zeggen, geweldig gereden en de kalmte bewaard!
Erg goed gereden, die jongen gaat echt met grote sprongen vooruit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nog 4 races en 53 punten voorsprong na die misser van Cluzel. Kan ie mooi gaan rekenen eigenlijk, maar beter de rest ook winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2014/07/11/Motori/Foto%20Motori%20-%20Trattate/marquez3-U202073402018MMH-U801201489436dBI-620x349@Gazzetta-Web_articolo.jpg?v=201407111359

Auw... En Pedrosa ook al onderuit, net als vorig jaar. Sachsenring was vorig jaar ook al zo'n scherprechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Damn, z'n hoofd staat gewoon in een hoek van 90 graden ten opzichte van zijn schouders. En toch gewoon weer opstappen in dezelfde sessie. Tough kid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, dat ziet er heel oncomfortabel uit :/ Zo'n motorcrosskraag zou dan wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

En alweer regen kort voor de start... Gaat lekker zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Waarom lagen Marquez en Pedrosa zo achter de 1e ronde? Ik zette de race aan bij de 2e ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dacuuu schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:15:
Waarom lagen Marquez en Pedrosa zo achter de 1e ronde? Ik zette de race aan bij de 2e ronde.
Op Bradl en wat lui achteraan na was iedereen op wets gestart, maar na de opwerpronde de pits in gegaan voor slicks. Die moesten dus vanuit de pitlane starten (wat zowaar goed ging), en van achteraan weer bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Chakotay schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:18:
[...]

Op Bradl en wat lui achteraan na was iedereen op wets gestart, maar na de opwerpronde de pits in gegaan voor slicks. Die moesten dus vanuit de pitlane starten (wat zowaar goed ging), en van achteraan weer bijkomen.
Dit ga ik dus terug kijken straks :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Bizarre start inderdaad :D

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Van mij mogen ze alle races zo starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Van mij mogen de races wel eens anders eindigen.

Begint na 9 races wel wat saai (maar zeer knap) te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Op zich wel ja. Misschien moeten ze hem maar voor straf eens achteraan laten starten ofzo :+

Aan de andere kant; het kampioenschap is toch wel redelijk beslist nu; laat hem dan ook maar proberen alle races te winnen. Dat zou wel een mooi record zijn :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:45
Het kampioenschap is hartstikke beslist, daarom is eigenlijk de hele top 4 niet interessant meer om te volgen. Erg jammer want ik betrapte mijzelf er gisteren op dat ik toch met minder plezier zat te kijken toen marquez weer naar voren vloog, de anderen daarentegen zijn nu wel leuker om te volgen want daar gebeurt de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Helaas brengt de regie deze niet zo vaak in beeld. Alhoewel ik het schitterend vind ik Marquez het elke keer weer voor elkaar krijgt en ik stiekem hoop dat hij alle races wint, gewoon omdat het kan, is het inderdaad niet echt spannend meer. Ja spannend in de hoop dat Rossi nog iets voor elkaar krijgt, maar ook die komt er niet aan te pas. Het lijkt de formule 1 wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

In de Formule 1 heb je tenminste nog 2 coureurs die zouden kunnen winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bergie schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:54:
Op zich wel ja. Misschien moeten ze hem maar voor straf eens achteraan laten starten ofzo :+

Aan de andere kant; het kampioenschap is toch wel redelijk beslist nu; laat hem dan ook maar proberen alle races te winnen. Dat zou wel een mooi record zijn :)
Ik denk dat hij dan alsnog wint :P Hij heeft zich nu al een paar keer door het halve veld moeten vechten, dat ging prima met nog rondes zat over. Vergeet ook niet zijn laatste Moto2-race niet, waar hij als laatste van start moest en alsnog won _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 20:01
Van der Mark weer de 8 uren van Suzuka gewonnen!

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
CrashHouse schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:03:
Van der Mark weer de 8 uren van Suzuka gewonnen!
Echt een baas _/-\o_

Ook zo heerlijk bezig in de WSS, hoop echt voor 'm dat ie 'm wint oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Chakotay schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat hij dan alsnog wint :P Hij heeft zich nu al een paar keer door het halve veld moeten vechten, dat ging prima met nog rondes zat over. Vergeet ook niet zijn laatste Moto2-race niet, waar hij als laatste van start moest en alsnog won _/-\o_
Zie laatste race in Duitsland, starten vanuit de pits... En ja ik snap dat een aantal van z'n concurrenten ook uit de pits waren gestart, nog steeds denk ik dat ie 'm gewoon zou winnen met z'n huidige vorm :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Het Vosje op 28-07-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Wederom een, in het begin, leuke race met een erg sterke Rossi en Lorenzo en diverse leuke duels.
Maar ja, als Marquez eenmaal aan kop komt....

Overwinning nummer 10 is dus bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Waren inderdaad een paar leuke gevechten voorin :) Blij dat ik op het laatste moment nog even een livestream gezocht heb. Alleen jammer dat Dovizioso niet wat verder voorin geรซindigd is; hij deed toch leuk mee in het begin.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
10 uit 10. Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Lelijke valpartij, met schade aan de pink, voor Rossi in de laatste FP. Toch nog wel 7e.
Pole is uiteraard weer voor Marquez, maar met knap 2 Duc's erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Winning streak van Marquez eindelijk beรซindigd en door wie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:10
Voor diegenen die Moto2 hebben gemist, dit is een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
De acties tussen Marquez en Lorenzo waren anders ook wel aardig ;)
Het gevecht daarachter met Rossi, Pedrosa en Dovi ook btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
11 uit 12, maar 246 is een mooier getal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Heerlijk race weekend gezien van de moto 1 tot gp en de red bull rookies cup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Zo, saaie motoGP op de eerste rondes na, maar VAAAAALENTINOOOOOOOO!!!!!!! Fantastisch :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Alle 3 de races waren niet super spannend.. Maar idd, Valentino eindelijk weer eens een keer :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
46!!!! Eindelijk! Mooie helm trouwens

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1609728_692527184170913_7238031556575159455_n.jpg?oh=5ff1537ade5ea982658a91a4f2310b6e&oe=54CBD307&__gda__=1418914972_481f75de106e5334171c7c95c1b058a6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Niemand Aragon gezien? Leuke race voor het kampioenschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seรฑor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Jammer dat Rossi gevallen is, had hem wel met Lorenzo willen zien strijden. De Honda jongens hebben het verlies uit de klauwen van de overwinning gered. :X Ze wilden allebei niet stoppen omdat de ander doorreed en zo vielen ze er allebei vanaf. Wel sterke motoren trouwens, je ziet ze steeds vaker een val overleven zonder dat alle uitstekende delen kapot gaan (rem/koppeling/schakelpookje).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Het is wel typisch dat dat "astroturf" eigenlijk voor de val zorgt. Als dat er niet had gelegen, was'ie gewoon rechtdoor geschoten. Wat precies het nut ervan is ontgaat me eigenlijk.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MrSleeves schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:47:
Het is wel typisch dat dat "astroturf" eigenlijk voor de val zorgt. Als dat er niet had gelegen, was'ie gewoon rechtdoor geschoten. Wat precies het nut ervan is ontgaat me eigenlijk.
Het is vooral om te voorkomen dat je gemakkelijk de baan een metertje breder te kan maken door stiekem een stukje asfalt buiten de lijnen mee te pakken. Dat astroturf kan je niet overheen zonder snelheid kwijt te raken of te crashen.

Weet iemand trouwens hoe je de MotoGP videopass-player kunt starten zonder de raceuitslag te zien? Ze adverteren heel leuk met "no spoilers", maar als je achteraf de race wilt kijken staat daar toch echt de uitslag al onder bij de livetiming :( (Al dacht ik dat
spoiler:
Lorenzo-Aleix Espargero-Crutchlow
de uitslag van de warmup was ofzo, dat verwacht je ook niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seรฑor Sjon
MrSleeves schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:47:
Zodat ze bij F1 weer ruime tracklimits aan kunnen houden. :p

Eerder in de race ging er ook al รฉรฉn onderuit die te weinig asfalt had, maar om nou alles run-off te maken? Alsjeblieft niet. Coureurs gaan steeds meer risico nemen als de omgeving veiliger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Precies, terug met de grindbakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51

Niellie41

[object Object]

Ik las net dit op de Facebook pagina van Eurosport:
Rechten MOTOGP™ voor Nederland en Belgiรซ naar Eurosport.
Eurosport heeft zich in Nederland en Belgiรซ voor vier seizoenen (2015 – 2018) verzekerd van de MotoGP™ rechten. In Nederland* gaat het om de exclusieve TV- en online rechten en in Belgiรซ om de pay TV- en online rechten. De rechten zijn vanaf seizoen 2016 exclusief voor Eurosport in Belgiรซ voor zover het gaat om de Nederlandse taal.
De overeenkomst met Dorna Sports heeft betrekking op de live (HD) coverage van alle ronden in de MotoGP™, de Moto2™ en de Moto3™, inclusief de vrije trainingen op vrijdag, de kwalificaties op zaterdag en de wedstrijdraces op zondag.
* Rechten zijn non-exclusief voor de Iveco Daily TT Assen GP
Als ik dit goed begrijp, komt MotoGP terug op de Nederlandse Eurosport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seรฑor Sjon
Dit is het beste MotoGP nieuws sinds jaren! *O* De streams waarop nog wat te zien viel werden steeds obscuurder. Wellicht werkt het F1-model met decoders toch niet zo goed. ;) Assen moet overigens op het open net vanwege het nationaal evenement karakter. Vandaar dat die altijd op de buis is.

Overigens, kleine huishoudelijke mededeling. Het heeft mijn voorkeur om ook van dit topic een jaarlijks seizoentopic te maken, dus elk jaar een nieuw topic over de motorsport. Hoe denkt een ieder hierover? Comments in Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic a.u.b..

[ Voor 10% gewijzigd door Seรฑor Sjon op 30-09-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Niellie41 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:47:
Ik las net dit op de Facebook pagina van Eurosport:

[...]

Als ik dit goed begrijp, komt MotoGP terug op de Nederlandse Eurosport!
Ik weet alleen niet of ze het over de algemene Eurosport hebben of over Eurosport 2. Eurosport 2 is via ziggo alsnog niet te zien zonder meer te betalen.

Daanaast stoor ik me ook enorm aan de reclame tijdens de WSBK races op Eurosport. Wat als Lorenzo en Marquez in gevecht zijn, je reclame krijgt, en opeens ligt een van de 2 eraf.

Dan kun je lekker wachten op een replay voordat je weet wat er gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seรฑor Sjon
Nu is er niks... :N

Sport1 is duur betaald voor wat je krijgt en tsja, reclames zijn een onderdeel van het verdienmodel. Leuk is anders, maar op Eurosport zijn ze meestal vrij kort en wel te handelen. Meestal wisselen ze overigens tussen ES1 en ES2, afhankelijk van welk Frans evenement er live is (tennis, wielrennen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

HO_LY CRAP! Dat is รฉcht goed nieuws! :D
Zeker aangezien ik al het "royaal" pakket heb van UPC en het dus niet uitmaakt op welk Eurosport kanaal het zal worden uitgezonden. Ik download de races altijd, maar dan pak ik alleen de MotoGP ivm de tijd (even snel in de avond kijken. Ik heb nu echt niks meegekregen van de Moto2 en 3 en ik mis het wel.

En voor wat betreft een apart topic per seizoen: lijkt me niet meer dan logisch. Verbaaste me er al over dat dat niet het geval was nu.
Pagina: 1 ... 8 ... 77 Laatste