MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op usenet is naast de MotoGP race ook de Qualifying and Free practice te downloaden, ook voor de Moto2/3
Nederlandse versie en Engelse :Y)
Sinds dat Motogp achter de decoder is gegaan zijn veel gestopt met kijken. De vraag is of je die mensen weer zomaar terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik ga gelijk weer kijken. Veel makkelijker om op een vrije zondag lekker de races live te kijken dan er later tijd voor te moeten maken op een doordeweekse avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Señor Sjon schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:20:
Jammer dat Rossi gevallen is, had hem wel met Lorenzo willen zien strijden. De Honda jongens hebben het verlies uit de klauwen van de overwinning gered. :X Ze wilden allebei niet stoppen omdat de ander doorreed en zo vielen ze er allebei vanaf. Wel sterke motoren trouwens, je ziet ze steeds vaker een val overleven zonder dat alle uitstekende delen kapot gaan (rem/koppeling/schakelpookje).
Ja, dat was een van die weinige echt grote fouten van Marquez. Als ie gewoon naar binnen was gegaan had hij z'n Honda op z'n sloffen naar de eerste plaats gereden. En ik had Valentino op basis van de eerste ronden weer goede kansen gegeven op de overwinning, maar helaas moesten een overload aan bochtensnelheid, astroturf en een langzamere Pedrosa daar verandering in brengen... Toch een erg leuke en interessante race in ieder geval.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mwa, ik kan me ook nog herinneren dat hij vorig seizoen ook een rondes te lang doorreed in de regen samen met Dani ;) Toen stond zijn pitcrew ook van: :?

(Was toen met de verplichte fietswissel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Toch leuk dat Rossi weer heeft gewonnen. Marquez heerst een stuk minder dan aan het begin van het seizoen. Ben benieuwd naar de volgende 2 races in Maleisie en Spanje. Nog 2 weken en het seizoen is weer over..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Jep en het is nog spannend voor plek 2! Go Rossi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Waren mooie races idd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
cbr600f4i schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:16:
Toch leuk dat Rossi weer heeft gewonnen. Marquez heerst een stuk minder dan aan het begin van het seizoen. Ben benieuwd naar de volgende 2 races in Maleisie en Spanje. Nog 2 weken en het seizoen is weer over..
-Marquez is al wereld kampioen, ookal wil je niet minder doen, denk toch dat het tussen de oren anders zit.
-Hij liet tot zijn crash Lorenzo en Rossi weer achter zich.

-Heeft MM meer problemen en is hij minder dominant na zijn 10 win streak? Dat zeker, mooi vooruitzicht voor 2015, battles willen we zien! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Eens. Ik hoop dat Yamaha z'n shit volgend seizoen wel meteen in het begin op orde heeft. Aan Rossi en Lorenzo zal het niet liggen lijkt me. Marquez is fantastisch goed, maar zeker niet onverslaanbaar. Zoveel is nu wel duidelijk. Dus ja, battles :Y) :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Bansheeben op 21-10-2014 22:04 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hij gaat momenteel gewoon even door dezelfde periode heen die Lorenzo in het begin ook had. Telkens net even over de limiet heen en naar onderuit gaan, waardoor je vertrouwen ook wat afneemt. Lorenzo had alleen wat meer hinder van zijn crashes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Toch is MM ook nu nog redelijk onaantastbaar. Als hij ervandoor is pakken ze hem zo goed als zeker niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rossi: "Alsof 1 Marquez is al niet erg genoeg is:"
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B2FuQSQCcAIJDqt.jpg:large

:P
spoiler:
Broertje Alex kreeg dit ritje voor de winst in de Moto3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Zou wel tof zijn om ze beide nog een keer bij hetzelfde team te zien rijden :) Team Marquez :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat een bazen familie die Marquez..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Bergie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:03:
Zou wel tof zijn om ze beide nog een keer bij hetzelfde team te zien rijden :) Team Marquez :P
Ja, of juist bij verschillende teams. Dus over een aantal jaren Marc op de Honda vs Alex op de Yamaha. Ben heel benieuwd hoe zo'n race eruit zou zien. Alhoewel ik dan eigenlijk ook benieuwd hoe bijvoorbeeld de gebroeders Espargaro het op een fabrieksfiets zouden doen (om nog maar te zwijgen van een jongen als Rabat). Dat zou zomaar eens een heel mooi (maar ook erg Spaans...) tijdperk kunnen betekenen voor MotoGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Duurt dat lang he... 29 maart pas de eerste wedstrijd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Speaking of which, wie maakt er een 2015 topic? :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Gewoon in deze door blijven gaan net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
Nog een paar weken en dan gaan de testen weer verder. Ik ben zeer benieuwd of de rollen voor de Yamaha's en Honda's dit jaar andersom zullen zijn, zoals door een aantal mensen uit de wereld voorspeld is.

En daarna uiteraard wat Cal Crutchlow kan op de Honda.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Steffie

Opaque

Ik kan me niet voorstellen dat de rollen volgend jaar omgedraaid zullen zijn. Yamaha mist gewoon vermogen en verliest tijd met opschakelen. Twee problemen dus. Voor dat tweede probleem zijn ze al anderhalf jaar aan het werken om een seamless shift versnellingsbak voor elkaar te krijgen, maar dat is nog niet helemaal gelukt.

Daarnaast denk ik niet dat ze veel geld zullen investeren in de motor van 2015. Dit omdat in 2016 alles anders wordt met de controlled ECU die ieder team moet gebruiken. Ook gaan ze dan met Michelin rijden ipv Bridgestone. Om voor die twee factoren een goede motor aan de start neer te zetten zal wel heel wat onderzoek gedaan moeten worden. Dus ik verwacht dat de fabrieksteams hun budget vooral daar op zullen richten ipv op 2015.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Steffie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:33:
Ik kan me niet voorstellen dat de rollen volgend jaar omgedraaid zullen zijn. Yamaha mist gewoon vermogen en verliest tijd met opschakelen. Twee problemen dus. Voor dat tweede probleem zijn ze al anderhalf jaar aan het werken om een seamless shift versnellingsbak voor elkaar te krijgen, maar dat is nog niet helemaal gelukt.

Daarnaast denk ik niet dat ze veel geld zullen investeren in de motor van 2015. Dit omdat in 2016 alles anders wordt met de controlled ECU die ieder team moet gebruiken. Ook gaan ze dan met Michelin rijden ipv Bridgestone. Om voor die twee factoren een goede motor aan de start neer te zetten zal wel heel wat onderzoek gedaan moeten worden. Dus ik verwacht dat de fabrieksteams hun budget vooral daar op zullen richten ipv op 2015.
De seamless bak gaat Yammie sowieso nodig hebben, die zou dus nog best wel kunnen komen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik hoop ook vooral dat die open class Honda's dit seizoen wat meer mee kunnen doen zodat Hayden weer een beetje een degelijke fiets heeft. Die jongen kan na alle pech na zijn WK seizoen wel weer eens iets positiefs gebruiken. Daarnaast gun ik het Viñales ook zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 00:18
Nog 3 en een half uur en dan gaat het weer beginnen!!!

http://www.motogp.com/en 8) 8) 8)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
En de top tien na de eerste test van het jaar:

1MARQUEZ M. Repsol Honda Team 2:00.262
2ROSSI V. Movistar Yamaha MotoGP +0.118
3LORENZO J. Movistar Yamaha MotoGP +0.259
4DOVIZIOSO A. Ducati Team +0.355
5PEDROSA D. Repsol Honda Team +0.483
6ESPARGARO P. Monster Yamaha Tech 3 +0.668
7IANNONE A. Ducati Team +1.162
8BRADL S. Forward Racing Team +1.294
9SMITH B. Monster Yamaha Tech 3 +1.445
10CRUTCHLOW C. CWM LCR Honda +1.451

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Ducati zit er mooi bij, dat zal Pedrosa niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Valt me nog erg tegen van Crutchlow. Hopelijk gaat het de komende dagen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maikel64 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:28:
Valt me nog erg tegen van Crutchlow. Hopelijk gaat het de komende dagen beter.
Mja, wellicht moet ie nog even wennen aan de motor. Op de Tech3 heeft ie vaak genoeg laten zien dat ie wel (semi)vooraan mee kan doen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Idd, van Yamaha naar Honda... Dat is wel ff wat anders dan alleen een ander team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Vandaar dus: http://www.crash.net/motogp/news/214416/1/crutchlow-marquez-must-be-a-freak.html

Crutchlow heeft wel erg vaak geroepen dat een motor die een wildere rijstijl heeft beter bij hem past. Dat lijkt nu dus toch tegen te vallen.

We gaan het zien wat er gebeurt in 3 dagen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag doet ie het al iets beter, 1 seconde ongeveer van de nr 1 op plaats acht.

Nieuws van een iets andere orde:
Wat dachten we van deze machine: Vyrus M2
Afbeeldingslocatie: http://silnicnimotorky.cz/wp-content/uploads/2015/01/img_0.jpg
Deze gaat als ik het goed begrijp meerijden in het Spaanse Moto2 kampioenschap.

Het moge duidelijk zijn dat hier wel iets van gaat groeien, wat een geile machine zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Double world champion Casey Stoner had taken part in a private Honda test at Sepang just a few days earlier. Had it helped?

“Of course it is important for Honda and for us to have this 'third rider' let's say. Casey tried many, many things but now more or less I have reconfirmed things, because I'm trying everything as well. But the comments are really similar.

“Today I didn't check [Stoner's data]. I was just comparing my riding style with each bike. I didn't even compare with Dani. Just concentrated on my work.”

And Stoner's lap time at the test? “I don't know... [Laughs]”
Bron: Sepang MotoGP Test: Marquez chooses ‘compromise’ Honda

Dat zouden toch veel mensen wel héél graag willen weten vermoed ik :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

My-life schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:44:
[...]

Bron: Sepang MotoGP Test: Marquez chooses ‘compromise’ Honda

Dat zouden toch veel mensen wel héél graag willen weten vermoed ik :9~ .
Wat bedoel je precies?
De resultaten van de testsessies van Casey, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja inderdaad, 'Stoner's data'.
Zou hij nog mee kunnen komen met de top 4 van nu bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ben ik ook zeker benieuwd naar. Zullen we helaas nooit weten. Tenzij iemand een inside man heeft bij HRC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Weet iemand eigenlijk al hoe de Eurosport uitzendingen eruit gaan zien? Komt dit op Eurosport1 of Eurosport2? Ik kan er nog niet echt iets over vinden.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Bergie schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:54:
Weet iemand eigenlijk al hoe de Eurosport uitzendingen eruit gaan zien? Komt dit op Eurosport1 of Eurosport2? Ik kan er nog niet echt iets over vinden.
Ik heb ergens gelezen dat in ieder geval de eerste 5 races op Eurosport 1 komen en dat ze dan gaan kijken hoe of wat.

Daarna zal het dus wel op Eurosport 2 worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

En is er al bekend of het hetzelfde concept blijft als bij Sport1 het geval was?
Dus echt alle klassen en alle sessies?

EDIT: Ja dus _/-\o_
http://www.racesport.nl/M...ews_ID/35613/Default.aspx

[ Voor 37% gewijzigd door Ken. op 14-02-2015 19:45 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo worden de races verdeeld dus blijkbaar:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-NwsdhIAAA7-eV.jpg:large

Yamaha MT-09

• Dacuuu
Natuurlijk super nieuws dat Troy Bayliss een weekendje gaat invallen. _/-\o_

http://www.racesport.nl/W...ews_ID/37312/Default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Zo prima begin hoor van Van Der Mark eerste seizoen en al meteen in de superpole top 5.

En 5 merken in de top 5!!!

[ Voor 14% gewijzigd door aveenhuysen op 21-02-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
aveenhuysen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:52:
Zo prima begin hoor van Van Der Mark eerste seizoen en al meteen in de superpole top 5.

En 5 merken in de top 5!!!
Erg mooi begin inderdaad. Een 600 en een 1000 zijn echt verschillende machines. Knap om nu direct in de top 5 te kwalificeren. Het zal mooi zijn als hij straks 2 keer op het podium staat. :o Maar 2 x een 5 tot 10e plaats is ook goed voor de 1e race. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wauw, dat zou je toch bijna niet mogen dromen zeg! Erg knap inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Vannacht toch maar even kijken

Eurosport 1

01.45

SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1e manche (59min)

03:00

SUPERSPORT: WK in Phillip Island (Australië) - (60min)

04:00

SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1e manche (30min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nou ik ben er lekker voor gaan zitten (liggen) en wat een heerlijke race nacht gehad. Alle 3 de races smullen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb alleen de 2e race even opgenomen en later teruggekeken maar wat jammer dat vd Mark onderuit ging!

Wel erg stoer dat hij gewoon een paar ronden op kop heeft gereden :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ja de banden waren nogal het probleem, maar bij alle rijders. En ja toch gweldig als rookie al 5 ronden op kop rijden in je eerste (2de race) optreden in het superbikes. Hij zit er in ieder geval goed bij, nog een beetje ervaring en dan heeft ie zeker kans om een race te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Vd M heeft het erg goed gedaan. Knap hoor, direct bij de top zitten. Gaat een mooi SBK jaar worden dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nog helemaal geen commentaar over de eerste officiële trainingen van dit seizoen?

Eurosport HD zendt alle trainingen ook uit, best chill! Ik zit nu FP2 van de MotoGP te kijken.

Ik ben toch wel erg benieuwd of de Ducati's en Suzuki's echt een beetje in de buurt van de Honda's en Yamaha's kunnen blijven. Zou de races wel nog leuker maken.

Ik denk dat Márquez uiteindelijk toch een maatje te groot blijft voor de rest, al zitten Lorenzo en Pedrosa er steeds goed bij. Alleen Rossi heeft het nog niet helemaal dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MotoGP staat hier ook aan. Gelukkig weer op de nederlandse tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:10
Het blijft voor mij soms moeilijk te volgen met al die verschillende regels per merk. Nu Ducati op pole maar wel met zachte banden, meer motoren per seizoen en meer benzine tijdens de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Ja klopt, alleen als ze gaan winnen moeten ze meteen benzine inleveren volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Na hoe ze vorig jaar reden had ik eigenlijk al verwacht dat de voordeeltjes ten opzichte van anderen (banden, benzine) wel geschrapt zouden worden. Snap ook niet echt wat het nut er nou van is behalve dat de sponsors hier wel blij mee zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:17
Het geld wat ik bespaar met een Sport1 abonnement geef ik maar uit aan een MotoGP abbo. Eurosport zend alles uit met alleen maar nl commentaar. Ik spuug op die Diederik. Geen idee wat er om zich heen gebeurt. En maar slap Ouwenelen. Nee dank je.

En om positief te blijven. Suzuki _/-\o_ Niet slecht gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wow, Márquez. Vanaf de laatste plek in bocht 1 naar nu al 7e na 5/6 rondjes.

De Yamaha's zien er ook goed uit. Kan een leuk gevecht worden naar het einde toe. Hopelijk blijven ze een beetje bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net de eerste "commercial-break" op Europort... Maar géén stand gevolgen :+

Rossi , als een van de weinige op "harde compound" bandjes....Mag winnen van mij ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 29-03-2015 20:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En "3" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Heerlijk om de Ducati's met de Yamaha's te zien vechten.
Denk dat Marc wel iets te ver zit al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTF heeft Ducati afgelopen winter gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rossi P2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Én P1 :P is er......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o ..... Maar de Yamaha was toch nét wat sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Jammer. Wel een heel mooi gevecht.

Hopelijk volgende keer met Márquez (en Pedrosa) erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik kreeg flashbacks naar 2007, ook met die superieure Ducati.

Maar wat een race! 2e keer vandaag, alleen deze was spannender. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vind 't (als Yamaha fan) wel gaaf dat de "Duc's" óók weer eens écht mee spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wat een mooi begin zeg!

Ben benieuwd hoe lang Ducati nog met de zachte band (en ook meer brandstof :?) mogen blijven rijden. Zal wel niet meer zo lang meer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Wow, mooie openingsrace en ook super dat Valentino wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En de hoogste topsnelheid: Márquez met 350 km/h :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:54:
En de hoogste topsnelheid: Márquez met 350 km/h :D
Daar heb je weinig aan als je ook moet kunnen remmen vóór een bocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Vond het ook een super race, heerlijk dat rossi heeft gewonnen! Maar ducati was ook niet slecht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Slecht voor je hart dit. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:57:
[...]

Daar heb je weinig aan als je ook moet kunnen remmen vóór een bocht :o
Denk niet dat die snelheid geklokt werd direct vanaf het startschot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:08
Die ouwe vos Rossi flikt het toch weer. Hier had ik na de tests afgelopen winter toch niet direct m'n geld op gezet.

Is Ducati nog steeds actief in de "open" klasse trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Slecht voor je stembanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heel slecht idd :D Maar wat een gave spannende race! En mooi dat Rossi na 20 seizoenen alsnog mee kan komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als ik het goed zie:

Honda & Yamaha
20L
5 motoren (verzegeld)
medium & hard achterbanden

Open klasse met concessies (waaronder Ducati)
Eigen ECU
24L (wordt 22L na een overwinning, twee tweede plaatsen of drie podiums)
12 motoren (mogen nog ontwikkeld worden)
medium & soft achterbanden (soft houdt het niet altijd de hele race vol waarschijnlijk, dus "qualifier")

https://motomatters.com/a...s_primer_engines_fue.html

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 29-03-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:13:
Als ik het goed zie:

Honda & Yamaha
20L
5 motoren (verzegeld)
medium & hard achterbanden

Open klasse met concessies (waaronder Ducati)
Eigen ECU
24L (wordt 22L na een overwinning, twee tweede plaatsen of drie podiums)
12 motoren (mogen nog ontwikkeld worden)
medium & soft achterbanden (soft houdt het niet altijd de hele race vol waarschijnlijk, dus "qualifier")

https://motomatters.com/a...s_primer_engines_fue.html
Kort door de bocht: Daar komt 't qua techniek ongeveer op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dus nog 1x een Ducati op het podium en het is gedaan met de immense kudde aan Ducati PK's denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:10
Erg mooie race en heerlijk om Rossi nog steeds op topniveau mee te zien rijden.

Wat houdt Yamaha en Honda tegen om open klasse te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
J-M-T schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:43:
Erg mooie race en heerlijk om Rossi nog steeds op topniveau mee te zien rijden.

Wat houdt Yamaha en Honda tegen om open klasse te rijden?
De ECU.
Ze zullen uiteindelijk wel allemaal gelijk getrokken worden, in de loop van dit seizoen houdt het vrij ontwikkelen van de ECU sowieso op (voor Honda/Yamaha). Goed dat Suzuki en Aprilia ook al van de partij zijn.

Ezpeleta is IMHO wel goed bezig hiermee.
Hij wil voor vanaf 2017 een 5 jarige deal met de 6 fabrikanten (Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki, Aprilia en KTM) waarbij ze hem garanderen 5 jaar mee te doen en dan minimaal 2 fabrieksmotoren en 2 semi-fabrieks klanten motoren te leveren.
Doen ze dat, krijgen ze een x bedrag van Dorna. Lukt dit niet, moeten ze het (deels) terugbetalen. Dat zou dus 24 (semi-) fabrieks machines op de grid betekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 29-03-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En daarmee krijg je een "derde" variant in het Moto-2 / 3 gebeuren van "Dorna". Laat alle fabrikanten gewoon eens vrij ..... Dan komen Kawasaka/Suzuki/Triumph.... En anderen misschien ook weer eens terug in de "GP" klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

The Doctor! Echt heerlijk om te zien dat Rossi nog steeds zo meedoet, wat een fenomeen! :D

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:56:
En daarmee krijg je een "derde" variant in het Moto-2 / 3 gebeuren van "Dorna". Laat alle fabrikanten gewoon eens vrij ..... Dan komen Kawasaka/Suzuki/Triumph.... En anderen misschien ook weer eens terug in de "GP" klasse.
Dat betwijfel ik enorm. Die zitten niet te wachten om de strijd aan te gaan met Honda/Yamaha, want ze hebben de budgetten er gewoon niet voor (over). Dat is precies waarom Suzuki, Aprilia en Kawasaki er eerder al mee gestopt zijn. Dat Suzuki en Aprilia nu terug zijn en KTM er ook bij komt, bewijst dus precies het tegenovergestelde van wat je zegt.

Je moet als sport met je tijd mee, zeker als het economisch niet geweldig gaat. Dat fans het liever anders hebben is wat anders, maar ik zie de sport wel gezonder dan zo'n 5 jaar geleden (toen het IMHO zo was als F1 nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zamorano schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:12:
[...]

Dat betwijfel ik enorm. Die zitten niet te wachten om de strijd aan te gaan met Honda/Yamaha, want ze hebben de budgetten er gewoon niet voor (over). Dat is precies waarom Suzuki, Aprilia en Kawasaki er eerder al mee gestopt zijn. Dat Suzuki en Aprilia nu terug zijn en KTM er ook bij komt, bewijst dus precies het tegenovergestelde van wat je zegt.

Je moet als sport met je tijd mee, zeker als het economisch niet geweldig gaat. Dat fans het liever anders hebben is wat anders, maar ik zie de sport wel gezonder dan zo'n 5 jaar geleden (toen het IMHO zo was als F1 nu).
KTM & Suzuki draaien in de MX wereld redelijk mee maar ook daar zie je ze amper op de NL TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Wat een heerlijke race! Spannend van begin tot eind en Vale op de hoogste tree. Fantastisch, zo mogen ze bij Ducati wel even doorgaan wat mij betreft _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/t31.0-8/11121765_10155339999075487_7048432977351265962_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rossssiii! Geweldige start van het seizoen! Maar wat is dat nu met de Ducati's en inleveren van PK's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Dani Pedrosa has revealed he has been battling arm-pump over the last year and will take time out to seek medical advice on the issue.
Repsol Honda’s Pedrosa, who finished the Commercial Bank Grand Prix of Qatar in 6th position, revealed he has been suffering from severe arm-pump for the last year. The condition has become that bad, that he has announced he will take some time off to seek medical advice on the best way to proceed. This has put the Spanish riders participation in the 2nd round of the MotoGP™ World Championship in doubt, as the Red Bull Grand Prix of the Americas takes place in just two weeks on 12 April.

Pedrosa revealed the issue to motogp.com after the Qatar race: “Well, it is kind of a long story, trying to be quick, basically in this race I had an arm pump issue, which has been there for a whole year. I started to have lots of problems here. Last year I struggled in every race, I couldn't really perform well and my results haven't been that good due to this fact. I have been trying all of this time to fix it and improve, but it wasn’t easy I couldn't really get any good answers. I went through one surgery but it wasn't successful. I tried not to talk about it in public, obviously this wasn't easy, but Honda always knew about it. This winter I was travelling all around the world trying to get different opinions from several doctors. Trying to know if I could have a new surgery in an effort to be ready for the Championship.”

“All of the doctors recommended not having surgery due to the risk, and I tried to follow this advice, and work a lot in a non aggressive way. This brings me back to today, where we had a bad situation, as I knew I wasn't feeling very well, but there was no other option for me. Now that the race is over and I can see that I cannot perform as I would like, I have to find a way to solve this problem. I cannot continue racing and performing this way, so my plan now is to try to fix my arm. I don't know exactly how I will do that, as I said the doctors are unsure, but I will try to get rid of this problem, and the team knows about it. I don't have too many answers at this moment, everything is quite uncertain, but I hope to have news soon.”
Klinkt allemaal niet best. Zou jammer zijn als hij nu al af moet haken.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
__R__ schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:03:
Het geld wat ik bespaar met een Sport1 abonnement geef ik maar uit aan een MotoGP abbo. Eurosport zend alles uit met alleen maar nl commentaar. Ik spuug op die Diederik. Geen idee wat er om zich heen gebeurt. En maar slap Ouwenelen. Nee dank je.

En om positief te blijven. Suzuki _/-\o_ Niet slecht gedaan!
BTsport heeft al 2 pluspunten :P

motogp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wat een race, puntje van stoel..45 minuten lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:17
Je hebt mensen die snel rijden...... En je hebt winnaars...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bergie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:25:
[...]

Klinkt allemaal niet best. Zou jammer zijn als hij nu al af moet haken.
Ik heb zo het gevoel dat als er niet een duidelijk beter vooruitzicht komt de komende weken/maanden, Pedrosa de helm wel aan de wilgen zou kunnen gaan hangen.
Hij wordt 30 dit jaar, rijdt al professioneel sinds hij 15/16 was en ik denk niet dat hij nog voor een wereldtitel in aanmerking komt. Als de lol dan uit het rijden gaat met zo'n blessure, snap ik het wel als hij het genoeg geweest vindt.

Wel sneu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Zamorano schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 02:49:
[...]

Ik heb zo het gevoel dat als er niet een duidelijk beter vooruitzicht komt de komende weken/maanden, Pedrosa de helm wel aan de wilgen zou kunnen gaan hangen.
Hij wordt 30 dit jaar, rijdt al professioneel sinds hij 15/16 was en ik denk niet dat hij nog voor een wereldtitel in aanmerking komt. Als de lol dan uit het rijden gaat met zo'n blessure, snap ik het wel als hij het genoeg geweest vindt.

Wel sneu zo.
Dat idee kreeg ik er dus ook bij. Als je zo al aan je seizoen moet beginnen wordt het al snel een kansloze missie natuurlijk. Ik zou het wel jammer vinden als hij zou stoppen; niet dat hij ooit nog kampioen zou worden maar hij is toch altijd wel een leuke outsider die zomaar weer een paar races kan winnen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Tristan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 07:15:
Rossssiii! Geweldige start van het seizoen! Maar wat is dat nu met de Ducati's en inleveren van PK's?
Helemaal niks aan de hand, althans niet op gebied van PK's.

Ducati valt nu onder de open regel, waardoor ze gebruik kunnen maken van de zachte band, 4 liter benzine extra en meer ontwikkelmogelijkheden.
Bij een overwinning 2x 2e plaats of 3x 3e plaats in totaal van seizoen '14/'15 in een droge race raken ze het recht op de zachte band en extra benzine kwijt.

Theoretisch zou je dan kunnen zeggen dat ze PK's moeten inleveren omdat ze de machine moeten terugschroeven naar minder verbruik, maar Ducati is zo slim geweest om te zorgen dat ze nu al die 4 liter extra niet gebruiken. Wat dat betreft maakt het ze dus niets uit.

Ze zouden wel minder kunnen kwalificeren wegen hets ontbreken van de zachte band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ahaaa, dan doet Ducati het zeker weten niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Topsnelheid is nooit het probleem geweest van de Duc's. Vertrouwen in het voorwiel daarentegen... Maar goed, misschien hebben ze dat issue dit jaar eindelijk op de rails. Ik hoop het, want zo'n race als afgelopen zondag hebben we al tijden niet gezien. Vond het ook helemaal niet erg dat er een keer geen Spaanse vlag boven het podium te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Pedrosa gaat onder het mes en zal de komende 2 races in elk geval missen.
Hiroshi Aoyama zal hem vervangen.
Zo meldt Repsol Honda in een officiëel bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maikel64 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Theoretisch zou je dan kunnen zeggen dat ze PK's moeten inleveren omdat ze de machine moeten terugschroeven naar minder verbruik, maar Ducati is zo slim geweest om te zorgen dat ze nu al die 4 liter extra niet gebruiken. Wat dat betreft maakt het ze dus niets uit.
However the loss of two litres of fuel is not expected to have any tangible impact since Ducati claim they have not been using more than 22 litres anyway. 22 litres is also the new limit for all competitors in 2016.
Oh nice, wordt een interessant seizoen dan idd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Word zeker leuk.

Overigens vind ik het sneu voor pedrosa maar missen zal k hem niet echt. Hij is erg goed maar er zijn maar weinig momenten dat ik mij kan heugen dat de actie bij hem er af spat.

Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste