Beste Biridbird,birdibird schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:04:
@ Telfort Webcare
Ik heb een brief gekregen met een verlengingsaanbod omdat ik al jaren klant ben (Tiscali).
Hierbij zou het abonnement van 20 Mb/s voor 20,79 naar 30 Mb/s 20,- per maand gaan.
Volgens de postcodecheck is de snelheid op dit adres 14 Mb/s, dus in snelheid zou ik er niet op vooruit gaan. Echter lees ik hier op tweakers wel dat er een nieuw modem is en de lijn op vdsl gezet zou kunnen worden, wat wellicht interessant is voor de toekomst.
Het nummer op de brief 0800 8353678 is echter niet meer bereikbaar. Ik had onthouden t/m 31 oktober, maar er blijkt op de brief te staan vóór 31 oktober.
Nu logde ik in om het abonnement online over te zetten, maar daar staat dat ik dan voor het nieuwe modem 15.- zou moeten betalen. Dit vind ik een beetje raar voor een 'goed aanbod' voor mij als vaste klant.
Kunnen jullie het abonnement alsnog overzetten zonder dat ik kosten hoef te betalen voor het modem?
Anders laat ik de situatie zoals die is.
Ik bevind me ook in een lastige overgangssituatie bij telfort waarbij het aanbod en de communicatie vanaf telfort mij nogal stevig tegenvallen. Ik begrijp dus heel goed wat je bedoelt......
De brief die je hebt ontvangen was die via post (snailmail) of email ?
(ik vraag dat omdat verder niemand die ik ken met telfort een brief of email heeft gehad)
De snelheden van de postcodecheck lijken steevast niet te kloppen. (dus neem dat met een korrel zout)
Vaste klanten standaard laten bijbetalen voor een mogelijk langzamere verbinding + de verplichting een nieuw jaarcontract aan te gaan is imho ronduit klantonvriendelijk. Ik ben hier dan ook niet akkoord mee geaan.