Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 10 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Hugo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:21:

Tweakers heeft ongetwijfeld een goede omzet. (Even geen tijd om jaarcijfers te zoeken) Echter zo'n investering zal waarschijnlijk grotendeels uit de pot van de moeder-organisatie komen. Deze zien het potentieel wat Tweakers heeft. En denkt dat uiteraard met een nieuwe layout er meer winst uit te halen is. Dit is het belangrijkste. Daarna komt de gebruikersvriendelijkheid.
Ik kan je verzekeren dat dit zeker niet de denkwijze is geweest tijdens het ontwerp- en ontwikkelproces.

Waar je wel gelijk in hebt is dat de Pricewatch hoog op de prioriteitenlijst stond, puur omdat deze door heel veel bezoekers gebruikt wordt en hier nog veel verbeterd kon worden. Persoonlijk vind ik de nieuwe productomgevingen echt een enorme verbetering ten opzichte van Tweakers 6 en in mijn ogen is de Pricewatch veel beter geworden.

Dat betekent echter niet dat er niet gekeken is naar de andere delen van de website. Geloof me, daar is menig brainstorm over geweest op het HQ. Daarnaast zijn heatmaps, enquete's en usability tests ingezet om tot een goed design te komen. Dat er nu een groep mensen is die er niet blij van wordt is erg jammer, maar ook naar die mensen zal geluisterd worden. En zoals eerder gezegd is; de nieuwe site is een beginpunt, geen eindpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Hugo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:21:

Tweakers heeft ongetwijfeld een goede omzet. (Even geen tijd om jaarcijfers te zoeken) Echter zo'n investering zal waarschijnlijk grotendeels uit de pot van de moeder-organisatie komen. Deze zien het potentieel wat Tweakers heeft. En denkt dat uiteraard met een nieuwe layout er meer winst uit te halen is. Dit is het belangrijkste. Daarna komt de gebruikersvriendelijkheid.
Zonder gebruiksvriendelijkheid zou je bij site als tweakers zien dat, na de nieuwe lay-out een piek komt, en daarna een daling onder het normale aantal bezoekers van de oude site. Waar blijft hun winst dan? Juist nergens, tweakers moet wel degelijk gebruiksvriendelijke site opzetten, tenslotte valt of staat een website daarmee.
Met het nieuws zijn ze niet uniek. Dat kun je tegenwoordig op weet ik hoeveel sites lezen en daar is Tweakers niet meer bijzonder in. De Pricewatch daartegenin is een enorm goed marketinginstrument. Bedrijven betalen om hun artikelen er in te hebben en gebruikers die gratis reviews schrijven en beoordelen. De reviews worden meestal ook nog eens geschreven door mensen met een bepaalde inslag waardoor de review veel meer waarde heeft. Dat krijgt de site dus helemaal gratis.
Dit vind ik juist het grootste nadeel op dit moment aan tweakers, de pricewatch voegde echt wat toet en uniek was voor Nederlandse gebruikers, nu werkt gewoon niet meer lekker. Het werkt vrij omslachtig moet naar mijn gevoel veel meer kliks generen om te krijgen wat ik wil zien.(Zeker als een ander product wil zien) Misschien is het even wennen aan nieuwe manier van navigatie in de pricewatch/wachten op wat aanpassingen.
Is dit fout? Negatief? Niet over nagedacht? Nee integendeel. Ik denk dat Tweakers hier een goede zet doet. Bezoekers blijven toch wel komen. Daarvoor is de site te bekend en nadrukkelijk aanwezig in het Nederlands internetlandschap. Men kan hierdoor alleen maar meer groeien. Het is geen hobby-site van Femme meer. Maar een professionele site waar omzet mee gemaakt moet worden. Tweakers van toen en nu vergelijken is appels met peren vergelijken. Dat gaat niet meer.
Heel leuk maar als tweakers te commercieel word, gaat het gebruikers verliezen. Dan ontstaan er automatisch andere alternatieven, zoals tweakers ook ooit eens in het leven is gekomen. Het is zeker een punt waar ze wel rekening mee moeten houden, tenslotte heeft dat ze groot gemaakt.

Daarnaast werkt spellingchecker in firefox niet meer op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik internet veel op mijn tv, met mijn mediacenter, en heb de website bij een full hd resolutie ingezoomd op 140%. Ik kan nu zelfs niet de tracker pinnen, terwijl ik (vooral met de oude layout) genoeg ruimte heb om de tracker te plaatsen. Bij de oude layout werd hij ook niet, zoals je bij lagere resoluties weleens zag, half verborgen. Waarom zou ik hem nu niet kunnen vastpinnen? Ik vind het een erg groot gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Normaliter zou ik graag wachten en een nieuwe website de kans geven om voor een nieuwe layout, maar heb wel degelijk mijn bedenkingen over het huidige ontwerp van Tweakers 7. Tweakers NG was ook erg wennen, maar dat leek tenminste nog enigszins op de oude website.

Te weinig menu's en navigatiemogelijkheden
Mooi dat jullie een klik-analyse hebben uitgevoerd, maar is het uberhaupt ook een eyetracking analyse uitgevoerd. Volgens mij niet, want anders hadden jullie niet de keuzes gemaakt om het zo op te lossen. Veelal wordt er gebruik gemaakt van een F-leespatroon, maar dat is op de landingspagina écht niet van toepassing.
Het lijkt erop als ik het artikel lees dat jullie je blind hebben gestaard op de resultaten van deze klik-analyse.

Ook missen er diverse opties in het menu. Even snel naar je MyReact, even snel de archieven bekijken is er niet meer bij. Archieven zijn volgens de statistieken zelfs helemaal van de website verdwenen.

en dan de tabs...
Krijg daar een beetje hetzelfde gevoel over als de 'core', 'pro', etc. opties bij de vorige versie. Het eerste wat ik daarmee altijd deed was wegklikken. Onnodig veel ruimte en van die subonderdelen maakte ik toch al nooit gebruik.

Zet de klant voorop in je keuzes
Het lijkt er sterk op dat de klant niet voorop gestaan in de keuzes om tot vernieuwing te komen. Hebben jullie je wel gerealiseerd waarom jullie zo groot zijn geworden? Niet alleen het nieuws wat jullie brengen, maar het gaat met name om de community die erachter zit. Dit is een grote groep en een trouwe groep mensen. Koester deze personen en betrek ze in de besluitvormingen. Nu lijkt het vooral een blik vanuit de ivoren Tweakerstoren hoe jullie graag willen dat de website wordt. Meen mij te herinneren dat WoT ooit opgericht is uit onvrede, dus hoop niet dat jullie met deze actie een WoT-situatie creëren dat er een grote fanbase weg zal lopen van het forum en frontpage.

Taxonomie, leader, etc.
Leuke uitleg over de taxonomie, maar heeft de reguliere bezoeker hier nou écht iets aan? Mij is de meerwaarde hiervan nog niet heel erg duidelijk.
Mij gaat het er gewoon om dat ik relevant nieuws kan lezen op de website in een eenvoudig overzicht. Normaal gesproken stond dit op de landingspagina en kon je op basis van de kleurtjes zien waar de nieuwsitems overgaan. Nu krijg ik een wirwar aan informatie met nieuwsberichten, meukposts, video's, etc.

en dan die leader...
Een storende balk met wat plaatjes die stoort. Komt haast over bij mij als een vervelende reclamebanner. Vond de reviews aan de rechterkant een stuk beter, ook omdat deze niet heel erg frequent geschreven werden. Primair was het nieuws de trekker om naar de website te komen. Nu kan ik denk ik beter naar Webwereld gaan, daar krijg ik tenminste in één keer veel informatie voor mijn kiezen.

Responsive...
Ondanks dat jullie in het artikel schrijven dat jullie hier in een volgende iteratie aandacht aan gaan geven, is het naar mijn idee een groot gemis om dit niet direct mee te nemen in het Tweakers 7 ontwerp. Veel nieuwssites hebben inmiddels goede overstappen gemaakt (kijk maar naar enkele Engels/Amerikaanse websites) en die zien er zeer verfrissen uit. Ja, ook daar is witruimte aanwezig, maar niet zo overheersend als jullie hebben doorgevoerd.

Nee, voor mij is de website nog niet een échte vooruitgang. Ik hoop dat jullie veel van deze reacties ter harte nemen en er daadwerkelijk mee aan de slag gaan. En wacht nou niet tot iteratie xx om de aanpassing door te voeren. Dit vereist snelheid en niet een gesprekje met de productowner, pokersessies, inplannen in iteratie n+1, maar vereist dat je in contact gaat met je community en daar waar nodig de juiste wijzigingen kan gaan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Btw, mogen we graag weer timestamps terug op de FP? Dat facebook geleuter met zoveel uur geleden is pure bagger.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeKid123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04-2017
het is wennen maar ik vind het wel allemaal schoner en fris. De komende weken zullen een hoop features en bugs zullen opgelost worden. Ik wacht nog even een maandje met stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
WoutF schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:36:
[...]
Waar je wel gelijk in hebt is dat de Pricewatch hoog op de prioriteitenlijst stond, puur omdat deze door heel veel bezoekers gebruikt wordt en hier nog veel verbeterd kon worden. Persoonlijk vind ik de nieuwe productomgevingen echt een enorme verbetering ten opzichte van Tweakers 6 en in mijn ogen is de Pricewatch veel beter geworden.
In welk opzicht is die volgens jou beter geworden dan? Ik zie enkel nadelen zoals; niet meer snel terug kunnen naar een vorig menu, niet meer de view kunnen aanpassen (naar enkel plaatjes bij kasten bijvoorbeeld), veel nutteloze sorteerfuncties bovenin (de diepte van de voet van een tv 7)8 )..
Dat betekent echter niet dat er niet gekeken is naar de andere delen van de website. Geloof me, daar is menig brainstorm over geweest op het HQ. Daarnaast zijn heatmaps, enquete's en usability tests ingezet om tot een goed design te komen. Dat er nu een groep mensen is die er niet blij van wordt is erg jammer, maar ook naar die mensen zal geluisterd worden. En zoals eerder gezegd is; de nieuwe site is een beginpunt, geen eindpunt.
Maar jullie zijn niet tot de conclusie gekomen dat alles in wit en lichte kleuren vervelend oogt? Spijt me zeer, maar zelfs een brugklasser past meer kleur toe in de cover van zijn verslag. Als je ziet hoeveel info je kreegt bij #6 op je desktop t.o.v. #7 is dit gewoon beschamend. Vroeger zag je in 1 oogopslag de berichten van die dag en eventueel de nieuwe review die je nog niet had gelezen. Nu scroll je een end weg en staan er downloads tussen nieuwsberichten...

Spijt me zeer, maar tweakers.net werkt zichzelf hiermee de grond in imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het zou ook mooi zijn, als afbeeldingen in bijvoorbeeld userreviews ook een mooie Lightbox zou krijgen. Zoals in productreview: Cooler Master HAF XM review door Mexel is dat niet zo, denk wel dat het gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 13:29
CptChaos schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:48:
Het zou ook mooi zijn, als afbeeldingen in bijvoorbeeld userreviews ook een mooie Lightbox zou krijgen. Zoals in productreview: Cooler Master HAF XM review door Mexel is dat niet zo, denk wel dat het gewaardeerd wordt.
Dat lijkt me een uitstekende [feat] voor in LD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:50:
Dat lijkt me een uitstekende [feat] voor in LD. :)
Will do. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 19:50

XII

Begint, eer ge bezind

Dit is geen potje, `t lijkt wel een zuurstok-tent op de kermis.
De opbouw van pricewatch is als de site van Informatique en klonen :-(

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04

SkyStreaker

Move on up!

Okay, nu ik wat momenten verder ben moet mij het volgende van het hart:

- Ik mis een duidelijk aanwezige optie om de sidetracker pertinent aan de zijkant te hebben
- Maak een alternatief kleurgebruik voor de mensen die van donker houden, het gevoel "ziekenhuiswit" doet mij erg aan
- Als ik nu bookmarks moet gaan maken om hetgeen te krijgen wat gewoon standaard was bij v6. Bijvoorbeeld door op mijn naam te klikken (zoals overzicht topics waarin ik gereageerd heb of nieuws headlights overzichten), dan gaat er wat mij betreft toch iets goed mis.

Het is wennen en wat nieuwe feats waardeer ik zeker, maar het zijn net die kleine opties die ik enorm mis. Dit staat mij tegen, teveel dan zou mogen en gaat mij tegenhouden het forum frequent te bezoeken.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

[...]

Ik kan je verzekeren dat dit zeker niet de denkwijze is geweest tijdens het ontwerp- en ontwikkelproces.

Er is veel geïnvesteerd in de pricewatch, en die investering wordt nu uitgebuit. Is niet erg, maar buit het dan wel uit voor de tweaker en niet voor de mainstream die straks haar wasmachine hier moet gaan bestellen.

Het lijkt er erg op dat, dat is tenminste iets wat mij direct opviel, de pricewatch, IT Banen, en gesponsorde acties op tweakers erg prominent aanwezig zijn en dat alle functionaliteit zoals meuktracker, inventarissen, wensenlijsten, het forum, blogs, galleries, reviews veel verder 'naar achter' zijn gezet. In mijn hoofd vertaal ik dat direct als alles waar bedrijven bereid zijn voor te betalen is prominent aanwezig en alles waar niets aan verdiend wordt en waar alleen tweakers wat mee kunnen plaatsen we naar achteren om de 'gewone bezoeker' die we meer willen aantrekken daar geen last van heeft.

De meeste tweakers hebben veel tijd geïnvesteerd in een leuke community waarbij wij weer bediend werden met leuke features die we allemaal leuk vonden. Nu die features allemaal versopt lijken te zijn blijft er, in eerste oogopslag, alleen nog een mainstream website over. In de daarbij horende mainstream kleuren en gemaakt voor mainstream devices. Ik denk dat daar vooral de weerstand vandaan komt. Niet de verandering. Verandering is niet erg, maar meer en meer ziet de gerenomeerde internetter het internet commerciëler worden.. En dan nu ook nog haar geliefde tweakers, waar je even een paar uurtjes met je soortgenoten kon zijn. Straks mag je de nitwits en huismoeders die een strijkplank zoek ook te woord staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
[...]

Denk ook niet dat het de denkwijze is van de ontwerpers en developers. Echter als de layout commercieel oninteressant zou zijn geworden dan was een ingreep van hoger af het gevolg.

Misschien was het niet duidelijk in mijn post maar voor mij is de layout puur cosmetisch. Daar waar ik wil zijn kom ik wel. Als was het een roze site maar groene pony's geworden. Ben als IT'er met Tweakers meegegroeid. In 1998 ging ik de IT in en werk nog steeds dagelijks met vele verschillende gui's / interfaces dat ik me daar niet al te druk meer over maak.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

Zet de klant voorop in je keuzes

[...]
Maar dat doen ze ook. Kijk maar eens hoeveel ruimte er nu is voor advertenties ;)

Maar ik vermoed een beetje dat dat ook één van de problemen is. De 'nieuwe' eigenaren van Tweakers hebben andere doelstellingen dan de die-hard gebruikers van het eerste uur. Daarom blijft het voor de direct betrokkenen continue schipperen om beide groepen tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:07:
[...]

De grap is juist dat bij een vorige forumlayout de achtergrondkleur oorspronkelijk wit was. En dat moest.. *tromgeroffel*... vervangen moest worden door lichtgrijs aldus de reacties,
Fantastisch dat je het zelf aanhaalt (en maar blijft beweren dat dit beter is). Tweakers had inderdaad bij versie 6 exact hetzelfde geflikt, en ook toen kwam er een storm van kritiek op (en werd het ook ontzettend snel aangepast). Ik kan niet begrijpen dat er van die ervaring niet is geleerd en er nu weer hetzelfde wordt geprobeerd. Kennelijk zitten de users van Tweakers daar niet op te wachten.
zodat het contrast wat minder groot was.
Ik weet niet (meer) of dat nou wel de reden was... Desalniettemin blijft het me verbazen dat jij bij dit standpunt blijft als er (onder andere) in dit topic zo ontzettend veel users er wel een probleem mee hebben.
Mensen houden niet van grote veranderingen. Nieuw is eng...
Dat zal ik niet ontkennen. Mensen zullen ook moeten wennen aan nieuwe dingen. En soms is vernieuwing ook nodig. Maar...
wennen kost moeite en zijn er daarom van overtuigd dat ze er ook niet aan kunnen wennen.
Daar ben ik het niet met je eens. Als je dingen verandert, wennen mensen snel als die wijzigingen niet storend zijn. Als je het goed doet, hoeft wennen geen moeite te kosten, maar gaat dit snel, gemakkelijk en bijna automatisch. Een simpele telling in dit topic over hoeveel mensen er vallen over de hoeveelheid wit op de pagina toont aan dat die specifieke wijziging juist wel storend is.
Maar stilstand achteruitgang. Ik denk designers op zaken vooruit lopen (en dat moet vaak, want iets moet een aantal jaren meegaan). [snip]
Bedenk echter ook dat "newer is not always better", aldus de quote van een favoriete website van me: oldversion.com.

Een klein stukje terug werden 2 screenshots gepost van een mobiel apparaat en een pc desktop. De content die zichtbaar was op het mobiele apparaat was uitstekend, maar als je zag hoe bizar weinig je aan daadwerkelijke content zag op de desktop vanwege alle (onnodige) whitespace vertikaal en hoeveel loze ruimte er was horizontaal (ook wit), dan kan ik er gewoon echt niet bij dat je nog steeds met droge ogen kan beweren dat dit echt wel beter is.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:29
Constateer dat het test-team relatief klein was (150 personen), en dat deze enkel de technische functionaliteit mocht testen. De layoutwijziging stond bij voorbaat vast, daar was blijkbaar geen discussie over mogelijk. Hoewel sommige testers in dit draadje 'uit de kast' komen dat ze er wel degelijk opmerkingen over hebben gemaakt, opmerkingen waar dus niets mee is gedaan.

Zo'n top-down benadering is toch niet meer van deze tijd? Tweakers is niet meer de hobby club van 10 jaar geleden, dat snap ik ook wel. Er moet brood op de plank komen. Maar elk bedrijf dat z'n core-business op dusdanige wijze omgooit moet toch wel verrekte zeker van z'n zaak zijn. Maar dat er in dit geval sprake is geweest van tunnel-visie lijkt me evident.

Maar goed, de (nabije) toekomst zal het uitwijzen. Als de beslissing om tot deze designwijziging te komen zo in beton gegoten is, zal geen enkele poll of -tig duizenden forumberichten hier verandering in gaan brengen. Enkel een substantieel lager aantal bezoekers zal dat kunnen bewerkstelligen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Tweakers 7.0 Grey & Compacted is licht geüpdated zodat het forum en reacties nu ook iets compacter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Zo, mijn positieve punten staan in het "Gefeliciteerd" topic. Nu lekker zeiken.

Waarom zijn alle onderwerpen op de FP op 1 hoop gegooid? Ik zie alleen een lijst met tekst en moet daar naar onderwerpen zoeken. Als je nieuwe meuk of video's zoekt bijvoorbeeld.
Waarom zijn de onderwerpen niet gewoon gegroepeerd?

Hmmmm... niks meer te zeiken (nog niks dan. Over een paar dagen misschien weer).

-Edit- Oh ja, dat dus
|
V

[ Voor 11% gewijzigd door Xyphoid op 18-10-2012 23:07 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat me ook ontzettend irriteert... Die onwijze ruimte tussen de posts op het forum, scroll als een malle hier.
Ik was een tweaker in hart en nieren en een jaar of 2 geleden ging ik waarschijnlijk wel aan de slag met Custom CSS, daar heb ik domweg de tijd niet meer voor. GoT was goed zoals hij was, nu doet t pijn aan mn ogen en scroll ik me ook nog eens gek. Nee, ik ben er op zn minsts gezegd niet blij mee :'(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 21:24
Het spijt me om het te zeggen, maar ik ben geschrokken van de nieuwe layout.... ik vind het mooi maar het is leeg. Kan niet goed beschrijven wat ik er van vind. Misschien moet ik er nog aan wennen maar het is niet het Tweakers.net wat ik de afgelopen 12 jaar bijna iedere dag heb bezocht.

Nieuw is misschien niet altijd goed. De tijd zal het leren denk ik..

[ Voor 5% gewijzigd door xnergy op 18-10-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Bij mij overheerst een positief gevoel. Ziet er gewoon fris en aantrekkelijk uit! Complimenten! Hier ga ik wel aan wennen.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
MetaFrame schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:04:
Wat me ook ontzettend irriteert... Die onwijze ruimte tussen de posts op het forum, scroll als een malle hier.
Ik was een tweaker in hart en nieren en een jaar of 2 geleden ging ik waarschijnlijk wel aan de slag met Custom CSS, daar heb ik domweg de tijd niet meer voor. GoT was goed zoals hij was, nu doet t pijn aan mn ogen en scroll ik me ook nog eens gek. Nee, ik ben er op zn minsts gezegd niet blij mee :'(
+1

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:01:
Maar goed, de (nabije) toekomst zal het uitwijzen. Als de beslissing om tot deze designwijziging te komen zo in beton gegoten is, zal geen enkele poll of -tig duizenden forumberichten hier verandering in gaan brengen. Enkel een substantieel lager aantal bezoekers zal dat kunnen bewerkstelligen.
Tja, Tweakers.net schijnt 3,5 miljoen unieke bezoekers te hebben, daarbij valt de 'vaste' community in het niet. De meeste van die 3,5 miljoen zijn niet zo begaan met de site, reageren niet of nauwelijks, zijn niet zo kieskeurig, en er niet zo intensief mee bezig als de vaste groep gebruikers. Ze zijn waarschijnlijk al lang tevreden als ze in de pricewatch kunnen snuffelen en wat nieuwsberichten kunnen lezen, en letten niet op (voor hun) pietluttigheden zoals 'wij' dat doen. En zolang die groep verreweg de meeste pageviews genereert, zal er weinig reden zijn voor de eigenaren om van hun visie af te wijken. Die 'paar vervelende die-hard users' nemen ze op de koop toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik sluit me aan bij de vele klagers mbt de wit achtergrond en de onnodig veel ruimte innemende ruimte tussen de topics (op mijn iphone zie ik veel meer topics als de desktop wat ik echt hilarisch vind)

Maar ook dit....ik had graag iets willen OPZOEKEN in dit topic en dat kan nu niet meer. Wie weet waar dit nou weer gebleven is? Die functie gebruikte ik echt vaak.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Die functie komt weer terug, Is al vaker gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
na een dag op Tweakers 7 valt het mee een beetje tegen, ik krijg hetzelfde gevoel als windows 8: allemaal heel clean en overzichtelijk, maar echt nuttig of productief is het (nog) niet, inderdaad de te witte achtergrond en veel scrollen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Yv3z schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:03:
Tweakers 7.0 Grey & Compacted is licht geüpdated zodat het forum en reacties nu ook iets compacter zijn.
Werkt prima. d:)b

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30

Zoefff

❤ 

Ongelofelijk. Als ik dit topic zo doorlees vind ik dat een groot deel van de leden die hier reageren een ronduit onbeschofte toon hanteren.

Dat het internet barst van de mensen die zeiken omdat het kan weten we allemaal maar het is altijd jammer om te zien dat we die personen ook op GoT hebben rondlopen. Natuurlijk is verandering eng. Maar hoe kan je nou in godsnaam binnen minder dan een dag, heck, binnen een uur of wat, een totale analyse klaar hebben liggen wat er allemaal mis zou zijn aan een nieuwe layout? Een layout waar jaren aan gewerkt is en waarschijnlijk nog veel meer manjaren werk en brainstorms in zitten? Een site boordevol features die je in de paar uur dat het online staat niet eens allemaal zou kúnnen testen? Onvoorstelbaar.

De conclusie dat het allemaal alleen maar om omzet zou gaan en dat er niet naar de leden geluisterd wordt is gewoon lachwekkend. Er zijn weinig sites (lees: geen) die ik kan opnoemen waarbij er zoveel naar de leden geluisterd wordt, waar zij van feedback worden voorzien en waarbij deze input zoveel wordt gewaardeerd.

Een dergelijke wijziging is natúúrlijk wennen. En dat zal zeker wel een paar dagen duren. De crew luistert in die tijd natuurlijk naar het commentaar en zal zelf ook moeten wennen aan real-life gebruik van de site. Natuurlijk zijn er ook punten waarvan nu blijkt dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt of die, uit een test met meer dan een beperkte set, toch niet goed blijken te werken. Maar het is een utopie om te verwachten dat die stante pede opgelost zullen worden of dat er meteen beslissingen over worden genomen. Niet op de laatste plaats omdat het voor de crew ook een klein feestje mag zijn om zo'n grote revamp te lanceren.

Er is niets mis met het geven van je mening, maar de manier waarop velen dat in dit topic doen vind ik volstrekt onredelijk, zeer ondankbaar en asociaal :/

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakkie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:14:
Bij mij overheerst een positief gevoel. Ziet er gewoon fris en aantrekkelijk uit! Complimenten! Hier ga ik wel aan wennen.
Aan sommige dingen kun je niet wennen, zoals bv. het ontbreken van het nieuwsarchief. Maar, zal de redenatie wel geweest zijn: 'dat gebruikt toch niemand'. Dikke pech als je een uitzonderingsgeval bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:20:
[...]

Tja, Tweakers.net schijnt 3,5 miljoen unieke bezoekers te hebben, daarbij valt de 'vaste' community in het niet. De meeste van die 3,5 miljoen zijn niet zo begaan met de site, reageren niet of nauwelijks, zijn niet zo kieskeurig, en er niet zo intensief mee bezig als de vaste groep gebruikers. Ze zijn waarschijnlijk al lang tevreden als ze in de pricewatch kunnen snuffelen en wat nieuwsberichten kunnen lezen, en letten niet op (voor hun) pietluttigheden zoals 'wij' dat doen. En zolang die groep verreweg de meeste pageviews genereert, zal er weinig reden zijn voor de eigenaren om van hun visie af te wijken. Die 'paar vervelende die-hard users' nemen ze op de koop toe ;)
Ik denk dat dat wel meevalt. Ze zullen echt wel weten dat t.net net zo hard een community als een nieuwssite is. Een community waarin een kleine groep een flink deel van de content genereert die de grote groep weer consumeert (en terug laat komen). Die kleine groep vervreemden betekent minder content, dus minder meerwaarde voor de grotere groep.

Meer algemeen: ik vind ook dat de implementatie van T7 niet handig is gedaan, slechts een kleine groep testers en dat pas toen het design al vaststond. Nu wordt er hard gereld (en hard met custom css opgepoetst), het is echter niet te verwachten dat de crew binnen een paar uur met een antwoord komt. Er moet gelezen, geinventariseerd en geevalueerd worden. Kijk het even aan en wacht op een onderbouwde reactie van de crew. Die zal echt wel komen binnen afzienbare tijd.
Zoefff schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:25:
Er is niets mis met het geven van je mening, maar de manier waarop velen dat in dit topic doen vind ik volstrekt onredelijk, zeer ondankbaar en asociaal :/
Nou nou, jouw toon is ook niet echt vriendelijk en beleefd te noemen. Het gros van de reacties is misschien scherp geformuleerd en wat kort door de bocht maar echt onredelijke reacties heb ik niet veel gezien. Er wordt een hoop geklaagd, misschien omdat ze nog moeten wennen, misschien klagen ze met de meute mee, misschien hebben ze gewoon echt punten waar ze ongelukkig mee zijn. Ik kreeg bijvoorbeeld daadwerkelijk last van mijn ogen na een uur lezen en typen. Veel reacties beschrijven specifieke issues waar niet aan gewend kan worden omdat features geschrapt zijn. En veel van de genoemde dingen worden echt niet anders met een week of 2 gebruik. Ook dan staat meuk nog tussen het nieuws op de FP. Dat vind je vervelend of niet, het is niet echt iets waar je aan went (in tegenstelling tot een nieuwe UI, elders moeten klikken voor optie x, of een andere indeling van een forum).

Volstrekt onredelijk, zeer ondankbaar en asociaal vind ik dus zwaar overtrokken.

Als laatste: als je een site herdesignt en lanceert krijg je feedback, positief en negatief. Ik acht de crew prima in staat om een beetje tussen de regels door te lezen en de "emotie" te scheiden van de daadwerkelijke klachten en opmerkingen. Ze draaien zelf al jaren mee in deze community en weten echt wel hoe dingen opgepakt worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Bundin op 18-10-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ongelofelijk. Als ik dit topic zo doorlees vind ik dat een groot deel van de leden die hier reageren een ronduit onbeschofte toon hanteren.

Dat het internet barst van de mensen die zeiken omdat het kan weten we allemaal maar het is altijd jammer om te zien dat we die personen ook op GoT hebben rondlopen. Natuurlijk is verandering eng. Maar hoe kan je nou in godsnaam binnen minder dan een dag, heck, binnen een uur of wat, een totale analyse klaar hebben liggen wat er allemaal mis zou zijn aan een nieuwe layout? Een layout waar jaren aan gewerkt is en waarschijnlijk nog veel meer manjaren werk en brainstorms in zitten? Een site boordevol features die je in de paar uur dat het online staat niet eens allemaal zou kúnnen testen? Onvoorstelbaar.

De conclusie dat het allemaal alleen maar om omzet zou gaan en dat er niet naar de leden geluisterd wordt is gewoon lachwekkend. Er zijn weinig sites (lees: geen) die ik kan opnoemen waarbij er zoveel naar de leden geluisterd wordt, waar zij van feedback worden voorzien en waarbij deze input zoveel wordt gewaardeerd.

Een dergelijke wijziging is natúúrlijk wennen. En dat zal zeker wel een paar dagen duren. De crew luistert in die tijd natuurlijk naar het commentaar en zal zelf ook moeten wennen aan real-life gebruik van de site. Natuurlijk zijn er ook punten waarvan nu blijkt dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt of die, uit een test met meer dan een beperkte set, toch niet goed blijken te werken. Maar het is een utopie om te verwachten dat die stante pede opgelost zullen worden of dat er meteen beslissingen over worden genomen. Niet op de laatste plaats omdat het voor de crew ook een klein feestje mag zijn om zo'n grote revamp te lanceren.

haha, grapjas.
Tweakers is een commerciele organisatie die een dienst levert aan haar klanten. Als ze vervolgens hun website zodanig veranderen dat de dienst niet meer voldoet (1. na 10min surfen heb je hoofdpijn. 2. Cruciale forum zoekfuncties verdwijnen. 3. Als ik technieuws wil kijken dan moet ik zelf alle onzin over softwareupdates eruit filteren etc.) dan mogen users zeker klagen!

Wij (alle users) zijn klant, en klant is koning. Dat je als organisatie niet eens kan zorgen voor behoud van cruciale functionaliteit en basaal gebruikersgemak laat zien dat je niet goed met je klanten omgaat, schande!
De reacties op het FP artikel, in de verschillende fora en in deze POLL zijn bijna allemaal zwaar negatief, en dat is gewoon onacceptabel voor één van de grootste websites van Nederland. Het zou een volwassen organisatie moeten zijn die er alles aan doet om hun leden te houden, het lijkt er echter op dat ze Tweakers7.beta hebben gelanceerd.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 22:05

Qws

Te helder... en lijkt eigenlijk te veel op Google/Microsoft interface waar ik nu wel zat van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je haalt een paar dingen door elkaar. Er zijn, zeker in dit topic, een hoop figuren die maar wat schreeuwen ("Fix functie X voor datum Y of ik kom niet meer terug!"), wat voor een behoorlijk déjà-vu van vier jaar geleden zorgt. Er zijn echter ook een behoorlijk aantal users die hun best doen gewoonweg te melden wat hen opvalt.

Zo ben ik in een halve dag bruiner geworden door m'n beeldscherm dan van m'n afgelopen twee weken vakantie. De zoekfunctie, vrij cruciaal, is vrijwel volledig om zeep geholpen. De navigatie naar zo'n beetje alle onderdelen kost nu enkele klikken meer, en de toetsenbordnavigatie in Chrome werkt niet meer.

"Er zit een hoop werk in dus het moet wel goed zijn" is in ieder geval geen argument. Dat er binnen luttele minuten na het online komen van een nieuwe layout een poll komt met "Dit is goed" / "Dit is niks" is inderdaad een beetje stijlloos te noemen, maar er zijn echt wel legio mensen die hun best doen om de devvers te helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 18-10-2012 23:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19

Ik zou het niet beter kunnen gezegd hebben!

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
imp4ct schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:33:
[...]

Ik zou het niet beter kunnen gezegd hebben!
Sluit ik me bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 13:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Toch grappig. Lig net in bed en open got op mijn iPad en dat leest wel weer lekker. Op mijn pc daarentegen... Is het weer niet te doen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Sibylle schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:29:
[...]

haha, grapjas.
Tweakers is een commerciele organisatie die een dienst levert aan haar klanten. Als ze vervolgens hun website zodanig veranderen dat de dienst niet meer voldoet (1. na 10min surfen heb je hoofdpijn. 2. Cruciale forum zoekfuncties verdwijnen. 3. Als ik technieuws wil kijken dan moet ik zelf alle onzin over softwareupdates eruit filteren etc.) dan mogen users zeker klagen!

Wij (alle users) zijn klant, en klant is koning. Dat je als organisatie niet eens kan zorgen voor behoud van cruciale functionaliteit en basaal gebruikersgemak laat zien dat je niet goed met je klanten omgaat, schande!
De reacties op het FP artikel, in de verschillende fora en in deze POLL zijn bijna allemaal zwaar negatief, en dat is gewoon onacceptabel voor één van de grootste websites van Nederland. Het zou een volwassen organisatie moeten zijn die er alles aan doet om hun leden te houden, het lijkt er echter op dat ze Tweakers7.beta hebben gelanceerd.
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik vind het echt een onbeschofte houding om jezelf op deze manier zo op een troon te zetten. Hoezo, jij bent klant? Je bent gratis gebruiker die geen cent aan Tweakers.net voor de geleverde diensten betaalt en waar desondanks veel naar geluisterd wordt. Wees blij dat Tweakers.net het op deze manier voor elkaar krijgt om een volledige community, nieuwssite en team draaiend kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Dit is echt ronduit een gemis van een informatiesite; overzichtelijkheid.
Ik heb dus nu echt geen overzicht meer van artikelen of andere zaken. Ik wil niet scrollen om een lijst met items te zien, ik kies zelf wat ik wil lezen. De grote misser hier is dat al die usability onderzoeken zijn geent op a-technische gebruikers. Managers en Jan Modaal. Een IT-er wil controle en overzicht en geen besluitvorming voor hem of haar. Over het forum .. mja, beetje phpbb forum nu he. Breed en groot.
Waarom moet er ook zoveel ruimte tussen alle controls zitten? Ik weet bijna zeker dat dit is vanwege mobile devices en tablet pc's... maak daar alsjeblieft dan een aparte layout voor, in plaats van PC gebruikers op te zakelen met een nek-hernia van het links naar rechts kijken (ja mijn scherm is groot :P).
Dat er dingen vernieuwd moeten worden en moeten worden bijgebouwd, fijn, niets mis mee, maar waarom elke keer de layout om zeep? 2 versies terug die was echt goed en overzichtelijk, voordat de persgroep zich ermee ging bemoeien en toen was de doelgroep uit zicht.
Maar aan de andere kant...gelukkig hebben we de rss feeds nog :P

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54

Je zet wel heel makkelijk 80% van de mensen weg. Ik wil wel weten wie jarenlang doet over deze layout, want die wil ik never inhuren voor een site. Veel terechte klachten gaan er juist over dat er voornamelijk features verdwenen zijn en de zogenaamde efficiency door minder kliks er juist voor zorgt dat iedereen het lazarus klikt om ergens te komen.

Nu al sijpelen berichten van de test door dat er op de layout GEEN commentaar mocht komen. Ook veel andere dingen zijn gespot, maar toch is de site online gezet. Dat vind ik dom vanuit een techsite gezien. Je moet juist het goede voorbeeld geven en minstens de voorgaande functionaliteit bieden and then some. Nu is het juist omgekeerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hugo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

Denk ook niet dat het de denkwijze is van de ontwerpers en developers. Echter als de layout commercieel oninteressant zou zijn geworden dan was een ingreep van hoger af het gevolg.

Misschien was het niet duidelijk in mijn post maar voor mij is de layout puur cosmetisch. Daar waar ik wil zijn kom ik wel. Als was het een roze site maar groene pony's geworden. Ben als IT'er met Tweakers meegegroeid. In 1998 ging ik de IT in en werk nog steeds dagelijks met vele verschillende gui's / interfaces dat ik me daar niet al te druk meer over maak.
tempting... }) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Toen ik vandaag voor het eerst Tweakers zag dacht ik ach zal vast een bug zijn dat de website niet volledig wordt ingeladen. Een uur later keek ik nogmaals en toen dacht ik WTF is dit het ?

Het nieuws op de FP vind ik een chaos net zoals vele andere functies. Wat een waardeloze upgrade dit jammer want ik keek er wel naar uit :(.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nibble schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:35:
Dit is echt ronduit een gemis van een informatiesite; overzichtelijkheid.
Ik heb dus nu echt geen overzicht meer van artikelen of andere zaken. Ik wil niet scrollen om een lijst met items te zien, ik kies zelf wat ik wil lezen. De grote misser hier is dat al die usability onderzoeken zijn geent op a-technische gebruikers. Managers en Jan Modaal. Een IT-er wil controle en overzicht en geen besluitvorming voor hem of haar. Over het forum .. mja, beetje phpbb forum nu he. Breed en groot.
Waarom moet er ook zoveel ruimte tussen alle controls zitten? Ik weet bijna zeker dat dit is vanwege mobile devices en tablet pc's... maak daar alsjeblieft dan een aparte layout voor, in plaats van PC gebruikers op te zakelen met een nek-hernia van het links naar rechts kijken (ja mijn scherm is groot :P).
Dat er dingen vernieuwd moeten worden en moeten worden bijgebouwd, fijn, niets mis mee, maar waarom elke keer de layout om zeep? 2 versies terug die was echt goed en overzichtelijk, voordat de persgroep zich ermee ging bemoeien en toen was de doelgroep uit zicht.
Maar aan de andere kant...gelukkig hebben we de rss feeds nog :P
Laat ik het nou eens niet zelf zeggen :
PromWarMachine schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:01:
[...]

Het is De Persgroep en ik zou willen dat het zo was, dan kon ik uit onvrede m'n abo aldaar opzeggen.

Al vaker hebben zeef / Daniël aangegeven dat ze een losse BV zijn en dit soort inhoudelijke zaken op eigen kracht en naar eigen inzicht doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Grappig om te zien dat (bijna) niemand de nieuwe layout goed vindt. Ik durf te wedden dat over een paar jaar (bijna) iedereen hetzelfde gaat zeggen over Tweakers 8, en dat iedereen dan weer terug wil naar deze versie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Yv3z schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:03:
_/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Laatst online: 13:26

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Zoefff schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:35:
[...]

Kijk, dat bedoel ik nou. Ik vind het echt een onbeschofte houding om jezelf op deze manier zo op een troon te zetten. Hoezo, jij bent klant? Je bent gratis gebruiker die geen cent aan Tweakers.net voor de geleverde diensten betaalt en waar desondanks veel naar geluisterd wordt. Wees blij dat Tweakers.net het op deze manier voor elkaar krijgt om een volledige community, nieuwssite en team draaiend kan houden?
Ik betaal al een paar jaar geld aan tweakers.net voor mijn (eerst full- en nu) banner-vrij abonnement. Aldus jouw redenatie mag ik dan dus wel klagen. Wat ik overigens ook heb gedaan. Maar maakt dat andere gebruikers van de website ineens minder belangrijk? En bovendien: die betalen op een andere manier aan tweakers; namelijk door het bekijken van advertenties. Dus ook die mensen zijn technisch genomen klant, want ze zorgen er links- of rechtsom voor dat tweakers geld in het laatje krijgt.

Natuurlijk valt er bij sommige reacties wat te zeggen over de toon die ze zetten, maar we hebben het hier over een website met iets van 400.000+ geregistreerde leden; op zo'n grote groep mensen kan je verwachten dat er mensen bij zijn die minder tactisch of onderbouwd frustraties verwoorden. Dat betekent echter niet dat er dan geen kern van waarheid in die uitingen zit.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]
Zeef ik ben het met je eens wat betreft de houding.
Echter vergeet je wel 1 ding in dit verhaal, zonder users gaat er geen cent naar T.net.

Anyways, ik ben -en velen met mij- op zijn minst gezegd niet heel blij met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Gewoon uit interesse: wat is er volgens jou beter geworden aan de pricewatch?
Om even wat zaken te benoemen die daar slechter zijn geworden:
1.) Veel minder informatie op het scherm, dus scrollen als een gek, voor alles: producten, searchcriteria invullen etc (algemene klacht overigens, geldt ook daar).
2.) Minder keuze/specificatie-mogelijkheden in de product-search
3.) Veel meer klikken en zoeken om categorieen te kiezen, incl. 'guessing' waar ze onder hangen
4.) Subcategorieen niet meer direct zichtbaar/klikbaar
5.) 1 click-navigatie tussen categorieen veel slechter (lees: niet meer mogelijk)
6.) Belangrijke subcategorieen verdwenen. Bijvoorbeeld: Notebookschijven staan nu gewoon tussen de normale schijven en er is geen selectie mogelijk behalve free-text-search, wat brak werkt.

Bij deze drastische usability verslechteringen valt i.m.h.o. elke verbetering die je denkt te hebben doorgevoerd in het niet. Een verbetering op PW is meer functionaliteit, eenvoudigere navigatie, meer zoekmogelijkheden, duidelijkere categoriespecificatie en -specialisatie. Jullie hebben exact het tegenovergestelde doorgevoerd, en noemen dat vervolgens 'verbetering'? I didn't think so, sorry...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

dunpealhunter schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:39:
Grappig om te zien dat (bijna) niemand de nieuwe layout goed vindt. Ik durf te wedden dat over een paar jaar (bijna) iedereen hetzelfde gaat zeggen over Tweakers 8, en dat iedereen dan weer terug wil naar deze versie.....
Wellicht, maar heb niet eerder meegemaakt dat een nieuwe versie van een website zoveel commentaar oplevert. Webwereld/Nu kregen ook wel wat commentaar, maar in mijn ogen niet zo als hier het geval is. Zag onlangs dat Frankwatching vernieuwd was en daar was bijvoorbeeld ook commentaar gekomen over witruimtes, etc.

Dat de backend vernieuwd is en veel flexibeler is gemaakt is prima, maar kijkend naar de layout is er nog het een en ander bij te stellen. Femme heeft gelukkig al een prima mockup neergezet en dat lijkt er inderdaad al meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Wel een dikke +1 dat die zoekbalk zo centraal is gepositioneerd.
Het is allemaal zo onduidelijk geworden dat ik hem vandaag vaker dan ever heb gebruikt :)!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Woudloper schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:42:
[...]
Dat de backend vernieuwd is en veel flexibeler is gemaakt is prima, maar kijkend naar de layout is er nog het een en ander bij te stellen. Femme heeft gelukkig al een prima mockup neergezet en dat lijkt er inderdaad al meer op.
Heb je daar een linkje van? *kijkt lief!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht vandaag serieus dat ik op een namaak site terecht was gekomen. Ik controleerde gelijk of ik niet een typfout had gemaakt en daardoor naar een verkeerd adres was geleid om zo mijn gegevens afhandig te kunnen maken.

Een fractie van een seconden dacht ik aan een defacing, een grap van een paar wrakers die het hadden gemunt op het mooie tweakers forum. Algauw spot mijn oog het nieuwsitem over de "verbeteringen".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/90HKACW5B6Iupfo4ElexuYpr/full.jpg

Just my 2 cents.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Pricewatch ook verkapt?

Ik hoop dat er in de pricewatch de nodige filters terugkomen? Bijvoorbeeld een lichtsterke lens uitzoeken van f1.8. Moet je dus een term invullen, krijg je f2.8 lenzen ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Bubbles schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:41:
[...]

Ik betaal al een paar jaar geld aan tweakers.net voor mijn (eerst full- en nu) banner-vrij abonnement. Aldus jouw redenatie mag ik dan dus wel klagen. Wat ik overigens ook heb gedaan. Maar maakt dat andere gebruikers van de website ineens minder belangrijk? En bovendien: die betalen op een andere manier aan tweakers; namelijk door het bekijken van advertenties. Dus ook die mensen zijn technisch genomen klant, want ze zorgen er links- of rechtsom voor dat tweakers geld in het laatje krijgt.

Natuurlijk valt er bij sommige reacties wat te zeggen over de toon die ze zetten, maar we hebben het hier over een website met iets van 400.000+ geregistreerde leden; op zo'n grote groep mensen kan je verwachten dat er mensen bij zijn die minder tactisch of onderbouwd frustraties verwoorden. Dat betekent echter niet dat er dan geen kern van waarheid in die uitingen zit.
Maar je geeft hiermee ook precies de nuance aan die mijns insziens mist in veel van de reacties. Natuurlijk mag je commentaar geven en het niet eens zijn met bepaalde updates. Maar ook al is het een grote site met veel gebruikers, ik vind nog steeds dat je wel het respect moet kunnen opbrengen om hier op een normale manier over te discussiëren. C'est le ton qui fait la musique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Na een dagje rondsrufen ben ook ik niet helemaal tevreden.

Het samenvoegen van de catergorien, tags etc (de nieuwe "onderwerpen") zijn denk ik de grootste verbetering, en vind ik dan ook vrij geniaal.
De witte laytou, die idd erg wit is, kan ik denk ik wel aan wennen.

Wat ik zelf jammer vind is het verdwijnen van de meuktracker. In het nieuwsoverzicht staat nu alles door elkaar en dat vind ik helemaal niet handig. Ben wel blij dat de tracker nog tevoorschijnt te toveren is. Verder zit er naast het niews een hele grote strook met wit. Beetje rare indeling van de ruimte, als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het een tijdje gebruiken, en als ik me ergens aan erger, dan komt dat vanzelf en zal ik gericht commentaar geven over hoe ik vind dat het beter kan.

Het lijkt me een goed plan om minder (verschillende soorten) informatie op een pagina te zetten, maar wellicht is de hoeveelheid informatie (in totaal) iets te weinig.

Ik denk dat het gewenning is. Door de grotere regelafstand vind ik het overigens wel erg fijn lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
Heb zelf even wat getweakt met verschillende versies van custom CSS'en en heb nu een resultaat dat voor mij goed is. Als anderen er ook gebruik van willen maken: http://userstyles.org/styles/76841/tweakers-7-1?r=1350596560

Screentje van FP (is op 2560x1440, op 1600x900 werkt het echter ook goed):
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img27/5408/screenshot2ku.png

Toch nog even disclaimer: Heb wat gebruikt van compacted versie die hier al een aantal keer gepost is en wat van een versie die in de comments in het nieuwsbericht. Kleuren heb ik zelf een beetje mee zitten rotzooien.

[ Voor 22% gewijzigd door Thisuren op 18-10-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
[...]

If you're not paying for it, you are the product. Dat geldt voor gmail, facebook, linkedin en ook voor engadget, tomshardware en tweakers. Tweakers genereert blijkbaar genoeg inkomsten om overeind te blijven (al dan niet met hulp, daar heb ik geen zicht op uiteraard), het is geen hobbyclub meer die een nieuwssite overeind houdt voor gelijkgestemden. Hoeft ook niet. Maar ik hoef ook niet op mijn blote knietjes te danken voor de content die t.net iedere dag serveert. Er wordt immers ook gewoon aan ons verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Oh is dat zo?
Dat het internet barst van de mensen die zeiken omdat het kan weten we allemaal maar het is altijd jammer om te zien dat we die personen ook op GoT hebben rondlopen.
Het is altijd jammer als er verkapt geflamed wordt naar andere users.
Natuurlijk is verandering eng.
Er is helemaal niets eng aan verandering.
Verslechtering is wel vervelend though.
Maar hoe kan je nou in godsnaam binnen minder dan een dag, heck, binnen een uur of wat, een totale analyse klaar hebben liggen wat er allemaal mis zou zijn aan een nieuwe layout?
Dat jij er meer tijd voor nodig schijnt te hebben.. laten we het er op houden dat ik vrij snel van begrip ben. En blijkbaar genoeg andere users ook
Een layout waar jaren aan gewerkt is en waarschijnlijk nog veel meer manjaren werk en brainstorms in zitten?
Regel1 in IT: Dat een projectteam ergens jaren mee bezig is wil niet zeggen dat het goed is. Absoluut niet zelfs.
Een site boordevol features die je in de paar uur dat het online staat niet eens allemaal zou kúnnen testen? Onvoorstelbaar.
Nieuwe features boeien me vrij weinig als het al misgaat bij de basics: standaard navigatie, lay-out, kleurdefinitie en usability. En schijnbaar zijn er heel wat meer die er hetzelfde over denken.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Laatst online: 18-06 12:26
Toen ik eind van de morgen op tweakers kwam heb ik eerst 4x control+f5 gedaan om zeker te weten dat de pagina wel voor 100% was ingeladen, maar ik heb het gevoel dat dat nog steeds niet gebeurt :P
Nee, voorlopig geen vooruitgang.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Bundin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:49:
[...]

If you're not paying for it, you are the product. Dat geldt voor gmail, facebook, linkedin en ook voor engadget, tomshardware en tweakers. Tweakers genereert blijkbaar genoeg inkomsten om overeind te blijven (al dan niet met hulp, daar heb ik geen zicht op uiteraard), het is geen hobbyclub meer die een nieuwssite overeind houdt voor gelijkgestemden. Hoeft ook niet. Maar ik hoef ook niet op mijn blote knietjes te danken voor de content die t.net iedere dag serveert. Er wordt immers ook gewoon aan ons verdiend.
Precies, Tweakers verdient geld aan users en is zelfs heel afhankelijk van user-input om zijn site draaiende te houden. Stel je maar eens voor dat de helft van alle users die actief is bij moderaties, op het forum, in vraag&aanbod, reviews verdwijnt....dan heb je maar een matige website over.

Het is helemaal niet gek om zeer kritisch te zijn als er een update wordt gelanceerd die gewoon zoveel bugs heeft dat het eigenlijk een Beta betreft..

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bubbles schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:57:
[...]
Fantastisch dat je het zelf aanhaalt (en maar blijft beweren dat dit beter is). Tweakers had inderdaad bij versie 6 exact hetzelfde geflikt, en ook toen kwam er een storm van kritiek op (en werd het ook ontzettend snel aangepast). Ik kan niet begrijpen dat er van die ervaring niet is geleerd en er nu weer hetzelfde wordt geprobeerd. Kennelijk zitten de users van Tweakers daar niet op te wachten.
Nee, toen was het exact andersom. Bij die layout was het zwarte tekst op een witte achtergrond (met als verschil dat de schouders van de website wel een donkerdere tint hadden, wat wel een wezenlijk verschil is). Die achtergrond vond men toen te wit. Dat is vervangen door een lichte tint grijs... want men vond het contrast te groot.
Nu staat de tekst van een forumpost tegen een lichte tint grijs en komen mensen met de suggestie om het wit te maken.

Mijn mening is dat een lichtgrijze of witte achtergrond geen wezenlijk verschil maakt voor de leesbaarheid, mits het contractverschil minimaal is. De reden dat sommige zaken in een lichtgrijs blok staan is om ze visueel te groeperen.

Het verhaal dat je oog naar een net iets lichtere tint trekt herken ik niet. Nooit gehoord, ook niet op mijn opleiding. Lijkt mij een verzonnen argument. Maar ook ik kan dat ook niet onderbouwen met feiten, hooguit dat ik al 10+ jaar ervaring heb met het ontwerpen van websites voor bedrijven met miljoenenomzet. En ik zie genoeg andere grote sites die hetzelfde doen (en volgens de tweakers in dit topic dus de plank misslaan). Misschien met een iets andere vlakverdeling, maar niet wezenlijk anders dat dit pijn aan de ogen doet en die sites prima zijn.
Maar ik denk niet dat we daar uit gaan komen :)
Ik weet niet (meer) of dat nou wel de reden was... Desalniettemin blijft het me verbazen dat jij bij dit standpunt blijft als er (onder andere) in dit topic zo ontzettend veel users er wel een probleem mee hebben.
Klagen vanaf de zijlijn is gemakkelijk. Ik geef wat tegengas, dat houd elkaar scherp.
Daar ben ik het niet met je eens. Als je dingen verandert, wennen mensen snel als die wijzigingen niet storend zijn. Als je het goed doet, hoeft wennen geen moeite te kosten, maar gaat dit snel, gemakkelijk en bijna automatisch. Een simpele telling in dit topic over hoeveel mensen er vallen over de hoeveelheid wit op de pagina toont aan dat die specifieke wijziging juist wel storend is.
Bij de vorige updates van Tweakers waren de reacties niet anders. Ik heb zelfs ooit een forumontwerp voor GoT gemaakt (volges mij was dat de tweakers template), en kreeg daar destijds ook kritiek op. Paars was beter. Om nu te lezen dat men naar die layout terug wil. Met deze nieuwe layout heb ik trouwens niets van doen, maar ik kan mij wel vinden in de ontwerpkeuzes die zijn gemaakt.

Hoeveel van het totale aantal bezoekers klaagt? Ik heb geen getallen, maar dat is al een minderheid. De rest zoekt dit topic niet op. Van de mensen die nu klagen zal je 90% over een maand niet meer horen omdat ze eigenlijk toch eraan wennen. Dat was voorgaande keren ook zo, zal nu niet veel anders zijn. De overige 10% (en dan praat je nog maar over enkele tientallen, van de in totaal tien- of honderdduizenden users) zal er nooit aan wennen en blijft CSS-hacks gebruiken. Helaas krijg je nooit iedereen tevreden.
Bedenk echter ook dat "newer is not always better", aldus de quote van een favoriete website van me: oldversion.com.
Dat ben ik met je eens. En ik zie ook wel wat zaken die voor verbetering vatbaar zijn, maar ben over het algemeen wel positief over deze update en heb er alle vertrouwen in dat men de komende weken e.e.a op pakt. Dat heeft de crew tot dusver (in alle redelijkheid) altijd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:01

AdLentis

Gadget Inspector

Op tablet en smarphone issie wel stukken beter leesbaar nu, maar op een PC is het een grote achteruitgang. In ieder geval de default layout...

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2cxukwo.png

Zo zou het al een stuk beter zijn, morgen ga ik nog even de sortering van de nieuwsberichten tweaken :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:59:
Nee, toen was het exact andersom. Bij die layout was het zwarte tekst op een witte achtergrond (met als verschil dat de schouders van de website wel een donkerdere tint hadden, wat wel een wezenlijk verschil is). Die achtergrond vond men toen te wit. Dat is vervangen door een lichte tint grijs... want men vond het contrast te groot.
Nu staat de tekst van een forumpost tegen een lichte tint grijs en komen mensen met de suggestie om het wit te maken.
Er heeft één iemand geopperd om de momenteel grijze post-achtergrond wit te maken. De rest heeft het over de knalwitte achtergrond van de hele site die wellicht iets donkerder moet worden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Hè hè, eindelijk een topic hierover gevonden. Zoeken met Google werkt toch beter dan de zoekfunctie op GoT zelf.

Anywaytjes, er zijn tot dusver drie dingen die me niet bevallen aan T7:

-De witte achtergrond is érg wit en heel fel. Mag van mij wel een wat donkere tint krijgen, om de oogjes wat rust te geven. Of wat zwart aan de zijkanten o.i.d.
-In plaats van de posttijd van een nieuwsbericht staat er nu 'X uur geleden'. Ik snap de meerwaarde hier niet van, het is alleen maar lastig omdat je dan zelf telkens moet terugrekenen. Bij Facebook erger ik me daar ook aan.
-De poll is verdwenen van de FP, toch wel de beste plek om een poll te plempen als je zoveel mogelijk respons wilt.

Ik hoop dat iets hiervan nog verbeterd wordt, het zou de gebruikerservaring imo zeker ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zo'n CSS heb ik ook. Lekker die oldskool grijze achtergrond. ;)

Ik vind vooral het vele scrollen een nadeel. Tablets en smartphones worden ook full HD, gebruik die ruimte dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Sibylle schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:54:
[...]

Het is helemaal niet gek om zeer kritisch te zijn als er een update wordt gelanceerd die gewoon zoveel bugs heeft dat het eigenlijk een Beta betreft..
Sorry hoor, maar ik vind de bugs behoorlijk meevallen, zeker voor een project van deze omvang. Ik weet niet hoeveel software releases jij hebt meegemaakt, maar ik heb nog nooit een release van enige omvang meegemaakt welke geen problemen kenden zonder dat er achterlijk veel geld tegen aan was gegooit..

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 19-10-2012 00:07 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb zelf amper bugs gezien inderdaad, wel zijn er een aantal design-choices waar veel mensen minder/niet over te spreken zijn. Dat het er niet uitziet of niet werkt zoals ik het graag zie betekent niet dat het een bug is :) Blijkbaar vind ik andere dingen handig/belangrijk dan diegenen die dit ontwerp gemaakt hebben.

It's not a bug, it's a feature :) en zoals in de newspost gemeld: het is geen eindpunt maar een begin. Er zal echt nog wel een en ander aangepast worden.Niet vandaag of morgen maar wel in de komende tijd. Misschien niet alles, misschien niet precies zoals ik het hebben wil maar gelukkig is custom css altijd een optie. Ik heb ook crew met custom css aan de gang gezien om padding te verwijderen en de site te ontwitten, ze zijn het niet allemaal 100% eens met deze layout blijkbaar :p

[ Voor 39% gewijzigd door Bundin op 19-10-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Standeman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Sorry hoor, maar ik vind de bugs behoorlijk meevallen
Meevallen?
Ik MOET op m'n notebook Ghostery wel alles laten blokkeren om de site nog een beetje werkbaar te houden. v6 was lekker snel, v7 is dermate traag dat hij tegen het onbruikbare aanhikt. Alle kleine dingetjes die voorbij komen zijn niet zo boeiend, dat is te fixen, maar die lijkt me iets dat structureel verkeerd in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Strunkie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:03:
[afbeelding]

Zo zou het al een stuk beter zijn, morgen ga ik nog even de sortering van de nieuwsberichten tweaken :)
Die is goed gelukt! care to share ? :)
Mooi van het oude en nieuwe gecombineerd

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 19-10-2012 00:12 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ook zou het wel enorm schelen wanneer de tracker gewoon gefixeerd kan worden op een 1280x1024 scherm, dat was echt wel een must geweest imho.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ehm dit is vast al langs gekomen maar ik kan het dus niet vinden en wel hierom: hoe zoek ik bij Tweakers 7 binnen een forum topic? Vroegah was dat automagisch een keuze als je in een topic zat, dat zat naast de andere opties heel handig in het zoekvakje ingebouwd.

En als ik weer gericht kan zoeken dan kom ik niet meer met voor de hand liggende vragen, ik beloof het. Maar deze "waar is het lampje" moet dus wel want ik kan het lampje niet meer vinden op de bekende plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Cap schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:13:
Ehm dit is vast al langs gekomen maar ik kan het dus niet vinden en wel hierom: hoe zoek ik bij Tweakers 7 binnen een forum topic? Vroegah was dat automagisch een keuze als je in een topic zat, dat zat naast de andere opties heel handig in het zoekvakje ingebouwd.

En als ik weer gericht kan zoeken dan kom ik niet meer met voor de hand liggende vragen, ik beloof het. Maar deze "waar is het lampje" moet dus wel want ik kan het lampje niet meer vinden op de bekende plek. :)
Die optie is er (nog) niet.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
MetaFrame schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:42:
[...]

Zeef ik ben het met je eens wat betreft de houding.
Echter vergeet je wel 1 ding in dit verhaal, zonder users gaat er geen cent naar T.net.

Anyways, ik ben -en velen met mij- op zijn minst gezegd niet heel blij met deze update.
Nee, dat is Zoefff. ;)

Anyway, wij houden echt wel rekening met jullie. Er wordt wat gedaan aan het 'wit', er wordt gekeken naar een oplossing voor de tracker etc. etc. Dat was bij Tweakers 6 overigens niet anders, ook daar hebben we na de launch een aantal zaken opgelost en of aangepast. Dat zal nu niet anders zijn, en straks bij Tweakers 8 ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
Ik vind het zeer zeker een verbetering, alles ziet er een stuk strakker uit. Dat er meer ruimte gebruikt wordt vind ik persoonlijk prettiger lezen. Alleen.. het wit. Waarover al 38000x is gepost. Het is echt te wit. Met de hele simpele userstyle van Zeror ziet het er superstrak uit, terwijl de nieuwe layout behouden blijft. Tracker nog een paar pixels naar rechts gezet en ik ben zeer tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://uploadffs.nl/images/2012/10/18/kcHTi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Of als je de layout behoorlijk zat bent met al dat gescroll:

Ik heb hiero een user scriptje gemaakt for greasemonkey/tampermonkey:

http://userscripts.org/scripts/review/150435

Features:

-Tracker weer links (dmv. tweakers.net site zelf)
-Een iets donkerder background
-Verticaal rotzooi bovenaan de page een betere layout gegeven.

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3828392/Tweakers.png

*Getest op Chrome, geen garantie gegeven voor Firefox, laat me het ff weten

Oh en sorry tweakers.net, ik heb je logo'tje ff iets van de pagina geduwd

[ Voor 6% gewijzigd door Phoenix_the_II op 19-10-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Fietsbel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:11:
[...]

Die is goed gelukt! care to share ? :)
Mooi van het oude en nieuwe gecombineerd
Op dit moment nog een probleempje met de sidebar aan het oplossen, als ie klaar is share ik hem :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

GAIAjohan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:15:
[...]

Mien god... dat is toch wel... ehm hoe zeg je zoiets netjes... heel erg gebruiksonvriendelijk om de forumgebruikers die optie af te pakken? Ik zie dat je daarnaast ook niet meer op (sub)forum kan zoeken, er is alleen een global search.

Ik snap het ook niet. We worden hier als tweakers toch geacht om to the point te reageren en niet naar dingen te vragen die al eerder gemeld zijn? Dat is het hele beleid. "Verdiep je eerst zelf eens" of "gebruik de zoekfunctie binnen dit forum / topic" zijn hier niet voor niets gevleugelde uitspraken, zeker bij de Adjes.

Is dit een foutje of is dit bewust weggelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Standeman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:07:
Sorry hoor, maar ik vind de bugs behoorlijk meevallen, zeker voor een project van deze omvang. Ik weet niet hoeveel software releases jij hebt meegemaakt, maar ik heb nog nooit een release van enige omvang meegemaakt welke geen problemen kenden zonder dat er achterlijk veel geld tegen aan was gegooit..
Maar wanneer noem je iets een bug? Goed, de IE9 compatibiliteits issue, Lumia DM's, dat vind ik imho erg grote bugs (naja, ik weet hoe T.net tegenover IE9 staat, of WP7), maar noem je 30% van je scherm gebruiken voor navigatie of 60% wit-loze-ruimte dan een 'foutje in de feature'?

Dan nog steeds de meest onlogische actie.. zoek-in-topic weghalen :?

En dan laat ik het hele topic 'GoT mobiel' maar volledig buiten beeld, want dat is gewoon 1 bonk onzin geworden.

En even algemene opmerking, kunnen het hele 'zie mijn CSS ding eens' niet gewoon in het CSS-topic houden?

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2012 00:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
GAIAjohan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:15:
[...]

Cap schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:19:
[...]

Mien god... dat is toch wel... ehm hoe zeg je zoiets netjes... heel erg gebruiksonvriendelijk om de forumgebruikers die optie af te pakken? Ik zie dat je daarnaast ook niet meer op (sub)forum kan zoeken, er is alleen een global search.

Ik snap het ook niet. We worden hier als tweakers toch geacht om to the point te reageren en niet naar dingen te vragen die al eerder gemeld zijn? Dat is het hele beleid. "Verdiep je eerst zelf eens" of "gebruik de zoekfunctie binnen dit forum / topic" zijn hier niet voor niets gevleugelde uitspraken, zeker bij de Adjes.

Is dit een foutje of is dit bewust weggelaten?
Komt terug. De forumsearch gaat in zijn geheel op de schop om aan te sluiten bij de nieuwe sitewide search.
Daniel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:17:
Op dit moment helaas nog even met ctrl-f geloof ik. De forumsearch moet nog een make-over krijgen, dat staat op korte termijn te gebeuren (samen met het afbranden en opnieuw bouwen van de mobiele apps bovenaan de todo-lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

[...]

Dit vind ik nu een onbeschofte houding ten aan ziende van de bezoeker van deze site.

Ja, wij bezoekers van deze site kunnen heb gratis bekijken en lezen, zonder ook maar 1 cent er voor te betalen. Ben ik heel blij om. Daarvoor accepteer ik reclame op een site en heb ik geen adblocker ofzo iets aan staan.

Maar vergeet niet dat, dank zij deze klagende bezoekers. Tweakers geld kan verdienen door middel van reclame inkomsten.

Dan hebben we het nog niet over de klagende vaste bezoeker die voor een abbo betaald!

Ik heb het net als andere al vaker gemeld. Dat tweakers en niet gewenste kant op gaat.
* Vaak genoeg, is nu.nl sneller met het melden van tech nieuws
* Het is duidelijk te dat commerciële belangen belangen van VNU (Ops layout is aangepast) De Persgroep voor gaan op de daadwerkelijke inhoud van nieuws items.

Met commerciële zijn is niets mis, De Persgroep moet ten slotte ook geld verdienen, om het nieuws op papier in de lucht te houden. Probeer te minste nog onafhankelijk over te komen.

En idd de verandering van morgen was extreem groot. Tweakers was down! Dit nog voordat ik mijn eerste sigaret en kop kofie ophad.

Gelukkig deed die het weer na een refresh, en scheen de zon vol in mijn ogen. ik geef eerlijk toe, voor dat moment waren de veranderingen te veel. Als je een junk in eens totaals iets anders geeft!

Ik heb de hoop nog niet opgegeven.. blijf positief kijken naar de toekomst. En misschien hopen op een bevrijdingsleger voor tweakers, om ze bij de persgroep weg te halen.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:13:
Wordt heel vaak gevraagd ;) Hier is een workaround:

Verwijderd in "Zoeken op GoT. Oplossing?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

*alleen getest in chrome:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
body {background-color:#545454; min-height: 100%; position: relative;}
#layout {min-width: 1346px; width: 1346px; margin-right: auto; margin-left: auto; background-color:#ffffff;}
#contentArea{margin: 0 auto; width: 990px!important; left: 170px;}
#top {min-width: 1346px; width: 1346px;}
#bottom {min-width: 1346px; width: 1346px;}
#menubar {background: linear-gradient(#262828, #1C1E1E) repeat scroll 0 0 #444444; min-width: 1346px; width: 1346px;}
#tweakbase {background: none repeat scroll 0 0 #EDEEEE;}
.trackerPopup {background: none repeat scroll 0 0 #404040; width:336px!important; left: -356px!important;}
.fpaItem div.textContainer {background-color:#444444;}
.fpaItem:hover .imageContainer {opacity:0.85}
.reactie, .articleColumn {line-height: 1.2}
table.highlights td {padding: 3px}
.reactie .topBorder {background: none}
.popup trackerPopup {display: block; width: 252px; left: -272px;}

#trackerHeader .fancyButton,
.trackerPopup.fixed .close,
.bulletSeparatedList,
.icon.tracker,
#true {
display: none;
}

#menu, #search, #contentArea, #ticker p, #about {
width: auto;
}

#userbar {
right: 10px;
}

Moet alleen nog fixen dat de sidebar niet dicht gaat.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1rxf0y.jpg

update 1: width aangepast zodat alles past.

[ Voor 4% gewijzigd door Strunkie op 19-10-2012 00:47 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Matthias94 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:48:
Heb zelf even wat getweakt met verschillende versies van custom CSS'en en heb nu een resultaat dat voor mij goed is. Als anderen er ook gebruik van willen maken: http://userstyles.org/styles/76841/tweakers-7-1?r=1350596560

Screentje van FP (is op 2560x1440, op 1600x900 werkt het echter ook goed):
[afbeelding]

Toch nog even disclaimer: Heb wat gebruikt van compacted versie die hier al een aantal keer gepost is en wat van een versie die in de comments in het nieuwsbericht. Kleuren heb ik zelf een beetje mee zitten rotzooien.
Strunkie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:03:
[afbeelding]

Hee, grappig dat jij precies hetzelfde idee hebt over de style :P
Zodra die van jou af is ga ik die maar gebruiken denk ik, anders krijg je weer 26.000 net iets verschillende versies, wordt het ook weer niet overzichtelijk van
Btw, wit heb ik ingesteld op #fefefe, is naar mijn mening net wat rustiger dan 'gewoon' wit

Edit:
Strunkie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:28:
*alleen getest in chrome:

code

Moet alleen nog fixen dat de sidebar niet dicht gaat.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Geweldig _/-\o_
Naar mijn mening de beste versie tot nu toe

[ Voor 12% gewijzigd door Thisuren op 19-10-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Was het niet van plan, maar nu ik toch meelees ook maar een duit in het zakje: ik ben het eens met Zoefff
dat T.net veel naar haar gebruikers luistert, ook als zij geen betalend lid zijn. Maar ik wil daar nog wél aan toevoegen dat niet vergeten mag worden dat veel mensen hun aanwezigheid op de site terugbetalen in allerlei andere vormen met hun know-how. En dát is juist altijd de kracht van T.net geweest. Niet vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Matthias94 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:28:
[...]

[...]

Hee, grappig dat jij precies hetzelfde idee hebt over de style :P
Zodra die van jou af is ga ik die maar gebruiken denk ik, anders krijg je weer 26.000 net iets verschillende versies, wordt het ook weer niet overzichtelijk van
Btw, wit heb ik ingesteld op #fefefe, is naar mijn mening net wat rustiger dan 'gewoon' wit

Edit:

[...]

Geweldig _/-\o_
Naar mijn mening de beste versie tot nu toe
Ik heb die van jou idd deels geript :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zeef: Wat ik al jaren vervelend vind is de manier hoe de fp met reacties omgaat. Nl. met inspringen zonder een quote-mogelijkheid. Behalve dat je tegenwoordig vaak vele pagina's moet terugscrollen, om te zien waarop gereageerd wordt, is het ook ondoenlijk om bv. elk uur te kijken of er nog nieuwe reacties bijgekomen zijn. Je moet dan telkens opnieuw door het hele topic scrollen, om te zien of er nog nieuwe reacties tussenstaan, of je ziet alle reacties 'flat', zonder te weten waarop gereageerd is. Denk je dat een feature-request om dit te wijzigen enige kans van slagen maakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:33:
@zeef: Wat ik al jaren vervelend vind is de manier hoe de fp met reacties omgaat. Nl. met inspringen zonder een quote-mogelijkheid. Behalve dat je tegenwoordig vaak vele pagina's moet terugscrollen, om te zien waarop gereageerd wordt, is het ook ondoenlijk om bv. elk uur te kijken of er nog nieuwe reacties bijgekomen zijn. Je moet dan telkens opnieuw door het hele topic scrollen, om te zien of er nog nieuwe reacties tussenstaan, of je ziet alle reacties 'flat', zonder te weten waarop gereageerd is. Denk je dat een feature-request om dit te wijzigen enige kans van slagen maakt? ;)
Om eerlijk te zijn : op korte termijn niet. Maar laat dat je vooral niet weerhouden. We gaan straks ook zaken die door de community zelf worden aangedragen oppakken. Elke interatie zijn daar +/- 3 mandagen voor gereserveerd. Iedereen kan dingen aandragen, we selecteren daar 5 dingen uit die veelgevraagd worden en binnen die tijd passen en vervolgens kiezen jullie er 1 uit en die wordt gefixt. En dat gaat zich herhalen, iedere iteratie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 12-09 23:33
Strunkie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:32:
Hoe heb je het aantal posts in de tracker kunnen verhogen van de standaard maximaal 10 naar xxx?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:36:
Om eerlijk te zijn : op korte termijn niet. Maar laat dat je vooral niet weerhouden. We gaan straks ook zaken die door de community zelf worden aangedragen oppakken. Elke interatie zijn daar +/- 3 mandagen voor gereserveerd. Iedereen kan dingen aandragen, we selecteren daar 5 dingen uit die veelgevraagd worden en binnen die tijd passen en vervolgens kiezen jullie er 1 uit en die wordt gefixt. En dat gaat zich herhalen, iedere iteratie weer.
Hoe wordt eigelijk de komende dagen/weken daar nog een beetje orde in behaald? (pure chaos nu :P).

Worden feat requests die nu ingediend worden al meteen op de lijst gezet voor die latere interdinges?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:36:
[...]

Ah zo. Thx, ik zal erbij zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
zoals zovelen met mij erger ik me bij deze nieuwe layout vooral aan de enorme hoeveelheden beeldscherm ruimte die wordt 'verspilt' met wit. Het is toch prima mogelijk om de text te laten schalen naar de scherm resolutie van de gebruiker (lees van het browser venster) dan scheelt al weer een hele boel scrollen.

daarnaast, leuk die site layout die geschikt is voor touch, maar zoals al vaker genoemd hebben pc gebruikers er niet veel aan (als ze geen tochscreen hebben) Voor tablets/phones zijn toch prima apps beschikbaar en anders zijn die wel te maken. als je dan de site geschikt wil hebben voor tablet is al niet echt nodig, maar als je dat dan toch echt wilt, zorg dan voor 2 layouts zodat de pc gebruikers gewoon hun schermruimte optimaal kunnen benutten.

Verder mis ik de navigatiebalk links en ook de kleurtjes voor de onderwerpen. vond het altijd erg prettig om snel te kunnen zien bij het lezen van een titel even naar het stipje te kijken waar het globaal bij hoort (waardoor je veel sneller kunt beslissen of je het wel of niet wilt lezen.)

dat zijn mijn eerste indrukken die toch al wel veel zeggen. Heb momenteel ook wat ruzie met pricewatch, maar dat kan inderdaad gewoon wat gewenning zijn, dus dat kijk ik nog even aan, maar het duidelijk beter geschik maken voor touch ten nadele van gewone muis gebruikers vind ik zeker voor een site als tweakers toch wel echt heel erg zonde.

had zelf nog de hoop dat je bij de reacties op berichten een verbetering zou worden doorgevoerd waarbij de berichten in een soort van tree gezet zouden worden (zoals ze nu ook doen) maar dat je daarbij eenvoudig delen kon dichtklappen. Soms staan (zowel bij tweakers 6 als 7) zo veel reacties op reacties dat je soms echt moet zoeken wanneer de hele discussie waarin je niet geintereseeerd bent weer ophoud en je de volgende tak kunt vinden. Het zou perfect zijn als je dat stuk dan gewoon kon verbergen, zodat je sneller het overzicht hebt... maar helaas die optie is er (voor zover ik kan zien) niet.

Verder zie ik momenteel nog weinig voordeel aan de nieuwe layout..... (behalve beter geschikt voor touch.....waar ik geen gebuik van maak)

maar goed we zullen het nog wel even aan zien, maar nogmaals bij alle vorige overgangen zag ik naast nadelen ook duidelijke voordelen, en die mis ik nu nog bij deze versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Brad Pitt schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:39:
[...]

Hoe heb je het aantal posts in de tracker kunnen verhogen van de standaard maximaal 10 naar xxx?
Toevallig had ik dat al bij Tweakers 6.0 ingesteld. ik drukte net bij instellingen op opslaan en nu heb ik er ook nog maar 10 :(

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 12-09 23:33
Strunkie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:46:
Toevallig had ik dat al bij Tweakers 6.0 ingesteld. ik drukte net bij instellingen op opslaan en nu heb ik er ook nog maar 10 :(
Diezelfde "fout" maakte ik vanmorgen ook en heb daar al de hele friggin' dag extreme spijt van. Nu is er ook links weer een enorm wit gat vanaf de helft van het scherm :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

wica schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:24:
[...]

Dit vind ik nu een onbeschofte houding ten aan ziende van de bezoeker van deze site.

Ja, wij bezoekers van deze site kunnen heb gratis bekijken en lezen, zonder ook maar 1 cent er voor te betalen. Ben ik heel blij om. Daarvoor accepteer ik reclame op een site en heb ik geen adblocker ofzo iets aan staan.

Maar vergeet niet dat, dank zij deze klagende bezoekers. Tweakers geld kan verdienen door middel van reclame inkomsten.

Dan hebben we het nog niet over de klagende vaste bezoeker die voor een abbo betaald!

[...]
Ik ben het volstrekt met je eens eens dat de bezoekers minstens zo waardevol voor Tweakers.net zijn als dat het platform voor de bezoekers is en dat, zoals Cap ook aangeeft, deze bezoekers een stuk know-how teruggeven die zeer waardevol is. Dat is een wisselwerking die al meer dan tien jaar zeer succesvol blijkt en een sterke community heeft opgeleverd. Maar op het moment dat iemand zich plotseling als de "koning" opstelt die maar bediend zal moeten worden naar zijn wensen is er van een wisselwerking weinig sprake.

Het mag deze gebruikers toch ook niet zijn ontgaan hoe er in het verleden positief en snel wordt ingesprongen op commentaar op beleidswijzigingen, koers, features en layout. Als ik dan kijk naar de hoeveelheid feedback die er nu al vanuit de crew gegeven is op de stroom van topics in LD en transparantie die o.a. Zeef geeft over de manier waarop de kritiek en feedback zal worden opgepakt om zoveel mogelijk gebruikers tevreden te stellen en een mooi platform te bieden, zie ik geen enkele reden om zo van leer te trekken als in bijvoorbeeld de post die ik aanhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
ik irriteer me enorm aan al het wit rondom mijn scherm en complete onzin dat je schijnbaar dingen met karma moet kopen voor een bepaalde tijd om iets aan te passen
ik heb zat karma begrijp me niet verkeerd maar ik kwam hier gewoom om het nieuws te lezen en ging weer op mijn tablet en telefoon sta ik standaart niet eens ingelogt omdat ik dat niet fijn vind typen.
hoop echt dat ze dit lezen en gewoon een aanpassing doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:41:
[...]

Hoe wordt eigelijk de komende dagen/weken daar nog een beetje orde in behaald? (pure chaos nu :P).

Worden feat requests die nu ingediend worden al meteen op de lijst gezet voor die latere interdinges?
Ik ben niet verantwoordelijk voor product of development dus het nu volgende is op persoonlijke titel. :P

Pure chaos? Nou nee, dat valt reuze mee. Nu zijn al enkele quick fixes duidelijk en die worden opgepakt. Zo is dat met elke nieuwe versie gegaan waarbij ik betreokken ben geweest. ;) het is nooit in een keer goed en het is ook nooit af.

Ik denk en veracht dat de meest voorkomende klachten opgelost gaan worden. Vergeet niet dat TWK 7.0 het begin is. Het fundament staat, het pand is wind en waterdicht. Maar er moet nog een keuken in (GoT is nog niets aan gedaan), behang (forumsearch), gordijnen etc. etc. We hebben intern ook nog bakken met requests & features. Daarom ben ik ook blij met de harde toezegging van 20-30 uur per iteratie voor dingen die uit de community komen.

Een ding wat we niet meer gaan doen is de muren witten. Ik denk dat we snel een mooi grijs behang gaan aanbieden als optie. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Wat zou dit al een verademing zijn voor het forum. gewoon lekker donkere achtergrond!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2j4242b.jpg

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Strunkie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:32:
[...]

Ach, ik heb ook het meeste geript :P
En zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet met css, heb het mezelf ooit aangeleerd voor een schoolopdracht en er daarna niks meer mee gedaan. Zo te zien kan jij er al heel wat beter mee omgaan dus dat zit wel goed :D

Btw, als ik jouw style gebruik krijg ik een beetje een probleem op de frontpage, het past niet allemaal meer naast elkaar zeg maar. Ik heb ff een screenshot genomen (iets uitgezoomd voor duidelijkheid):
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img853/8506/screenshot3mn.png
Pagina: 1 ... 10 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.