Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 9 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Thanks \o/ draait nu hier ook

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

150 man van de hoeveel users in totaal??

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Zo, snel maar even reageren omdat zeker in het begin de reacties nog aandachtig gelezen worden.

Ik ben niet zo blij met de nieuwssectie.

Ik zelf lees tweakers als een krant. Ga er in één of twee keer per dag helemaal door heen.

Mijn leesgedrag is was als volgt.
- Kijken welke headlines mij interesseren.
- Lezen.
- Is het interessantgenoeg dan wil ik de reacties ook lezen.

Ik denk dat ik 40% niet lees en van de overige 60% bij de helft ook de reacties lees als ik nog meer wil weten over het onderwerp.

Dit werkt niet in de nieuwe layout. Ik zie maar anderhalve artikel. Totaal geen overzicht.
Tevens mis ik het verkleuren van de headlines als ik ze al een keer gezien heb.

Ik kan me voorstellen dat deze layout werkt voor mensen op een smartphone of tables die elke 15 minuten kunnen checken of er al weer nieuws is.

Mogen we ergens een button om in het nieuwsoverzicht alleen de headlines te zien. Mag wel een beetje groter font want op de smartphone druk ik meestal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Cheetah in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

Scorekaart:
+3 Spotlight 1192
+2 Informatief 36
+1 On-topic 33
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 1

Says it all...
Nog nooit zoveel mensen gehad, zowel percentueel als in aantal, die het zo volmondig met me eens waren.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

bAdmuTs schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:21:
150 man van de hoeveel users in totaal??
120k+, maar ik weet niet hoeveel daarvan actief is. Een stuk minder dan de helft daarvan zou ik schatten.
Hoe dan ook is de modforce + de andere mensen die zeef noemt behoorlijk representatief hoor.

Dat roept vragen op bij het testproces. Ik heb zelf niet getest, maar heb van 2 testers begrepen dat het wel genoemd is, maar er niets aan gedaan is. Het lijkt een test geweest te zijn waarbij ongetwijfeld veel bugs zijn opgelost, maar waarbij wijzigingen aan het ontwerp naar de prullenbak zijn verwezen.

Klopt dit ongeveer? (vraag aan testers en crew uiteraard)
Cheetah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:25:

Scorekaart:
+3 Spotlight 1192
+2 Informatief 36
+1 On-topic 33
-1 Ongewenst 1

Says it all...
Nog nooit zoveel mensen gehad, zowel percentueel als in aantal, die het zo volmondig met me eens waren.
+3 - ik zou ook willen betalen voor grijs. De koppijn is immers niet te betalen.
Je scorekaart is ook niet zo vreemd gezien de 84% verzet in dit topic.
En dat gaat niet over 150 users...

[ Voor 31% gewijzigd door PromWarMachine op 18-10-2012 21:29 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Goed, toen dit net live stond wist ik ook even niet wat ik hiermee van moest vinden maar na een paar uurtjes gebruik went het wel. Waarschijnlijk is alles al genoemd (ik kan niet zoeken in topics :+ ) maar mijn puntjes:

- Het is allemaal erg wit (maar ik zag in LD dat dit aangepakt werd).
- Zoeken in topics graag terug (grote zoekbalk bovenaan standaard in topic, met na het zoeken de optie "Zoek in gehele forum"?)
- Ik vind het kiezen van categoriën in V&A niet erg handig. Ik kom meestal maar in een aantal categoriën, dus misschien een lijst met favorieten introduceren?
- Die tabs bovenaan de forumindex mogen wat mij betreft ook bovenaan de topics staan.
- Ik kan de .plans niet meer vinden..

Verder fris en strak moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 07:48

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Heb de zaak nu zo'n beetje doorgeworsteld. Met een acceskey de sessie reset makkelijker gemaakt.
Weet dan weer waar nieuwe berichten staan.

De FP zal ik zeer waarschijnlijk niet meer gebruiken. Wat ik daar het meeste bekeek kan ik direct benaderen: Meuktracker onder de tab Meer. Dat wordt dan mijn vast punt op de FP.
Hier door zal ik een interessante nieuws bericht missen. Lappen tekst door bladeren op zoek daarna doe ik op andere nieuwssites ook niet. Die hebben dan nog in index.
Ook al het andere wat voorbij kwam zoals de polls zal ik niet meer zien.
Wat wel mooi is dat de reacties op een artikel onder een link staan. Dit is veel netter nu.

Het forum heeft weer minder het GoT gevoel. Zal ook wel door mijzelf komen. Door die witte tussen stukken is het verband in een topic geheel verdwenen.

Kijk het nu nog even aan. Anders sluit ik maar weer een periode af. Wegen scheiden nu eenmaal.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:18:
[...]

Er is een closed bèta geweest met naast de mods een flinke club abo's en wat mensen uit /A61. In totaal bijna 150 man. De test heeft gelopen van 18 juli t/m nu.

As we speak zitten er devvers in LD en natuurlijk luisteren we naar jullie wensen om aanpassingen en veranderingen. Dat wil niet zeggen dat alles nu meteen onmiddellijk gefixt wordt.
Nou, terug naar versie 6 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mijn god, ik vind dit echt helemaal niks. Sry heb nu even niet de tijd om het ter onderbouwen, maar dit is misschien leuk voor nu.nl maar tweakers mag je meer van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

Nee, alleen oude full abo's hebben nog 'paars' en 'silver'. De rest is allemaal vervangen vanwege incompatibiliteit met de huidige site.
Euh wacht even dus de oude worden nog wel ondersteund als je er voor betaalde... Werken die dan crappy? Lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om links het oude menu weer terug te krijgen? Beetje zonde van m'n breedbeeldscherm dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Freakster86 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:25:
[...]

Nou, terug naar versie 6 dan maar.
Dat gaat toch niet gebeuren.. Teveel resources erin gestoken om Tweakers 7 weg te doen.

Ik zal met weemoed terug blijven denken aan Tweakers 6.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
pino85 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:13:
[...]
Dat geld toch enkel voor de fp of ook het forum?
De kleur wel, maar de margins nog niet. Het forum bestaat uit andere onderdelen waar ik nog geen tijd voor heb gehad om er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Die is wel nice, staat hier nu ook te branden, net wat beter dan het witte

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals even over die nieuwe tijdsaanduiding ('zoveel uur geleden'), die vind ik erg vervelend, met twitter zit ik ook altijd terug te rekenen. Waarom is dat eigenlijk gedaan, wat is het voordeel ten opzichte van de 'normale' tijdsaanduiding, of is het alleen maar gedaan omdat twitter en facebook dat ook zo doen, en het 'dus' dan wel goed moet zijn? Ik heb geen hoop dat dat nog weer terugveranderd zal worden, maar is dat met een Custom CSS wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Scorekaart:
+3 Spotlight 1192
+2 Informatief 36
+1 On-topic 33
-1 Ongewenst 1

Says it all...
lol :D karma boost ^^ Al genoeg voor een nieuwe auto?

Ik vind Tweakers wat saaier geworden. Strak, maar saaier... en hoofdpijnwaardige kleuren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Dat gaat toch niet gebeuren.. Teveel resources erin gestoken om Tweakers 7 weg te doen.

Ik zal met weemoed terug blijven denken aan Tweakers 6.
Snap ik ook wel. Ben bang dat ik een stuk minder van mijn tijd op tweakers ga rondbrengen als 't zo gaat blijven. Echt jammer dat er niet van te voren een soort van stemronde is gehouden. Closed beta met 150 man houden en dan met dit op de proppen komen. Zijn ze allemaal slechtziend ofzo (met alle respect hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vergeet niet dat het design amper tot niet is aangepast van hetgeen aan de betatesters is voorgeschoteld.
Het design stond vast.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Ik snap niet helemaal wat mensen bedoelen eigenlijk met het te Wit ?, alles rondom de nickname en de post zelf is toch al grijs ?.

Alleen de buiten randen zijn witte vlakken geworden, maar daar krijg je toch geen hoofdpijn van ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:31:
Nogmaals even over die nieuwe tijdsaanduiding ('zoveel uur geleden'), die vind ik erg vervelend, met twitter zit ik ook altijd terug te rekenen. Waarom is dat eigenlijk gedaan, wat is het voordeel ten opzichte van de 'normale' tijdsaanduiding, of is het alleen maar gedaan omdat twitter en facebook dat ook zo doen, en het 'dus' dan wel goed moet zijn? Ik heb geen hoop dat dat nog weer terugveranderd zal worden, maar is dat met een Custom CSS wel te doen?
Het is echt zo'n "omdat het kan"-feature. Nutteloos, maar wel leuk voor de programmeur om mee te pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorekaart:
+3 Spotlight 1192
+2 Informatief 36
+1 On-topic 33
-1 Ongewenst 1

Says it all...
Moderatie gaat niet over eens / oneens, die gaat over hoe goed een post onderbouwd is en bijdraagt aan de discussie ;)

Daarnaast, zijn er op dit moment 649.730 actieve sessies van ingelogde gebruikers, op meerdere miljoenen unieke bezoekers per maand. Er is dus blijkbaar ook een 'klein' aantal niet op zoek naar een platform om te klagen.

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat er wellicht dingen gefixt moeten worden of verbeterd kunnen worden. Met de feedback - mits constructief - wordt zoals altijd op T.net ook echt wel wat gedaan. Heel anders zijn de reacties dan destijds op NG echter niet, en zoals je kan zien aan de genoemde aantallen, moet je dingen ook in perspectief zien.

Over enkele dagen zal er vast een eerste beeld komen uit serverstatistieken; die waaruit je kan zien wat álle bezoekers doen. Een beeld wat op enige wijze bruikbaar is komt uit een poll als deze echter sowieso niet. Wie verwacht dat er op basis van zo'n poll dan ook alles verandert slechts uren nadat iets nieuws is gepresenteerd... Die zal zijn verwachtingen moeten bijstellen.

@CodeCaster: Dank je voor het perfecte voorbeeld van de totaal onconstructieve houding van een aantal hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:34:
[...]

Moderatie gaat niet over eens / oneens, die gaat over hoe goed een post onderbouwd is en bijdraagt aan de discussie ;)
_O-

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mektheb schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:34:
Ik snap niet helemaal wat mensen bedoelen eigenlijk met het te Wit ?, alles rondom de nickname en de post zelf is toch al grijs ?.

Alleen de buiten randen zijn witte vlakken geworden, maar daar krijg je toch geen hoofdpijn van ?.
Ik wel. Het binnenste moet lichter zijn dan het buitenste. Bij T.net is het andersom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Fietsbel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:33:
Vergeet niet dat het design amper tot niet is aangepast van hetgeen aan de betatesters is voorgeschoteld.
Het design stond vast.
Dan hebben ze volgens mij toch wel aan de verkeerde mensen laten betatesten hoor.
Het kan goed zijn dat Tweakers 7 sneller is door verbeterde functies, aangepaste code etc.

Maar ik ben duidelijk niet de enige die zich stoort aan de nieuwe lay-out van Tweakers 7.

Naar mijn mening is er te weinig gekeken naar de users.
Er zitten gewoon veel te veel whitespaces in, veel te veel wit en eerlijk, dat steekt gewoon in mijn ogen.

Mijn conclusie: de layout van Tweakers 7 is een flop.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
BenVenNL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:24:
Zo, snel maar even reageren omdat zeker in het begin de reacties nog aandachtig gelezen worden.

Ik ben niet zo blij met de nieuwssectie.

Ik zelf lees tweakers als een krant. Ga er in één of twee keer per dag helemaal door heen.

Mijn leesgedrag is was als volgt.
- Kijken welke headlines mij interesseren.
- Lezen.
- Is het interessantgenoeg dan wil ik de reacties ook lezen.

Ik denk dat ik 40% niet lees en van de overige 60% bij de helft ook de reacties lees als ik nog meer wil weten over het onderwerp.

Dit werkt niet in de nieuwe layout. Ik zie maar anderhalve artikel. Totaal geen overzicht.
Tevens mis ik het verkleuren van de headlines als ik ze al een keer gezien heb.

Ik kan me voorstellen dat deze layout werkt voor mensen op een smartphone of tables die elke 15 minuten kunnen checken of er al weer nieuws is.

Mogen we ergens een button om in het nieuwsoverzicht alleen de headlines te zien. Mag wel een beetje groter font want op de smartphone druk ik meestal verkeerd.
Is dit wat je zoekt? http://tweakers.net/nieuws/zoeken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik vind op zich de nieuwe layout wel ok. Ja er past minder op het scherm, maar maakt het ook wel lekker overzichtelijk.

Wat ik alleen wel echt verschrikkelijk vind, is de extreem lichte achtergrond... Die is veel te vermoeiend... Geef in ieder geval de mogelijkheid om een andere achtergrond te kiezen.

Grote plus, GoT is op een smartphone (Android) een stuk vooruit gegaan en zowaar bruikbaar. Reply's zijn scherm-breed, zonder ruimte verslindende side-bar.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat er wellicht dingen gefixt moeten worden of verbeterd kunnen worden. Met de feedback - mits constructief - wordt zoals altijd op T.net ook echt wel wat gedaan.
*kuch*modsysteem*kuch*

Het design stond al vast toen de abo's mochten meekijken naar de crewtest van twk7. Ook daar werd al aangegeven dat het erg wit was, de myreact knop miste, er teveel padding was. De reactie was "dit is zo ontworpen, lagere informatiedichtheid is een doel". En nu lees ik hetzelfde nog tig keer. Opmerkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Het is allemaal kut, though de snelheid wel een pluspunt is. Vind het nog steeds niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Ik vind het jammer. Zeg nou eens eerlijk, het is allemaal te danken aan de komst van Smartphones en Tablets? Alles en iedereen wil zijn website optimaliseren voor touchscreen gebruik. En oh wat vind ik het zonde, dat ook tweakers die kinderziekte krijgt. Doe mij maar, net als de vele anderen, tweakers 6.0 maar weer terug, maak er desnoods 6.1 van bij wijze van spreken. Ik zie in Tweakers7 wel een paar vooruitgangen zoals die fancy kleurtjes om reacties te raten. Dat soort fijne aanpassingen moet je houden in mijn ogen, maar direct de complete structuur en layout veranderen.. ?

Ik ervaar persoonlijk dat 7 veel te moeilijk werkt. Ik las hier en daar inderdaad al een paar reacties waarin men zei dat ze meer clicks moeten maken om ergens te komen, bijvoorbeeld dat je nu minstens twee keer moet klikken om bij Actieve Topics te komen, hiervoor was het nog mouse-over(hover) whatever en je kon direct door naar Active Topics, in mijn ogen veel gebruikt. De menu's links en rechts, rete handing, je kon in één klik naar vraag en aanbod en daarna direct door naar Vraag of Aanbod, nu moet dat lastig lastig en dan ook nog eens aanvinken wat je wilt... Ik kan natuurlijk zo doorgaan. Maar het lijkt mij verstandig om terug te gaan naar 6, en alleen de nieuwe features en optimaliseringen door te voeren van 7.

Een niet doordachte zet vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@CodeCaster: Dank je voor het perfecte voorbeeld van de totaal onconstructieve houding van een aantal hier.
Ik heb vandaag prima m'n best gedaan om constructieve feedback te leveren. Ik zie wel dat veel anderen dat helaas niet doen, onder het mom van "Ik wil het niet onderbouwen, maar ik vind het niks".

Ik vond je opmerking over het modsysteem alleen gewoon erg grappig, omdat 'ie gewoon absoluut niet waar is. Het was uiteraard wel ooit de intentie van het modsysteem, maar daar wordt het door de massa al lang niet meer voor gebruikt. Oh, en voor onderbouwing: zie TMF.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 18-10-2012 21:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Jveer schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:39:
Het is allemaal kut, though de snelheid wel een pluspunt is. Vind het nog steeds niks 8)7
Met die grijze custom css (zie ergens in posts over layout) valt alles al wat harder mee, maar dan kom je op het forum en worden je ogen uitgestoken door het wit.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind dat Tweakers7 alleen voor mobiele devices moet worden doorgevoerd. Tweakers6 behouden voor pc.
En dan groei je langzaam wel naar T7 toe, omdat het aantal mobiele devices op blijft lopen.

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 18-10-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Bundin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

*kuch*modsysteem*kuch*

Het design stond al vast toen de abo's mochten meekijken naar de crewtest van twk7. Ook daar werd al aangegeven dat het erg wit was, de myreact knop miste, er teveel padding was. De reactie was "dit is zo ontworpen, lagere informatiedichtheid is een doel". En nu lees ik hetzelfde nog tig keer. Opmerkelijk...
Het hele princiepe van zo'n test is toch als er kritieken zijn men er naar kijkt en wat mee doet, kan me niet voorstellen dat je al standaard op voorhand te horen krijgt van nee we kunnen aan de layout niets meer aan veranderen het staat vast, zeg nu zelf dat klinkt vreemd toch? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 18-10-2012 21:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Zojuist T7 op mijn HTC geprobeerd, en dat werkt wel behoorlijk. Maar desktop use is het een ramp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Ik vind tweakers7 niet ver genoeg gaan. Er wordt teveel kleur gebruikt en het kan nog een stuk meer Zen. Verder is het erg jammer dat je niet met gestures naar myreact kan of naar de active topic. Een gemiste kans imho.
Ik hoop dat met tweakers7.1 dan ook alle menu's verdwijnen en je alleen nog maar gestures en charms ergens kan komen. Verder moet de minimale horizontale resolutie voor de tracker naar 2000 pixels.. gewoon omdat kan!

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:42:
Ik vind dat Tweakers7 alleen voor mobiele devices moet worden doorgevoerd. Tweakers6 behouden voor pc.
En dan groei je langzaam wel naar T7 toe, omdat het aantal mobiele devices op blijft lopen.
Dat is/was technisch niet mogelijk gezien de vele wijzigingen. Eigenlijk is Tweakers 7 Tweakers 2 versie 1.0 omdat alles opnieuw is opgebouwd. Tot en met 6 was het telkens een nieuw behang over 't oude. Nu hebben de we muur schoon gestoomd en opnieuw gestuct en behangen.

Dat laat onverlet dat we weten dat het echt nog niet perfect is, en dat sommige onderdelen nog niet de aandacht hebben gekregen die ze verdienen (waaronder het forum). (<- wijze woorden van een collega :))
boesOne schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:46:
Ik vind tweakers7 niet ver genoeg gaan. Er wordt teveel kleur gebruikt en het kan nog een stuk meer Zen. Verder is het erg jammer dat je niet met gestures naar myreact kan of naar de active topic. Een gemiste kans imho.
Ik hoop dat met tweakers7.1 dan ook alle menu's verdwijnen en je alleen nog maar gestures en charms ergens kan komen. Verder moet de minimale horizontale resolutie voor de tracker naar 2000 pixels.. gewoon omdat kan!
Ummmmmmmmmmmmm }:O :*)

[ Voor 26% gewijzigd door zeef op 18-10-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe kan ik zien hoeveel stemmen er nu precies voor elke optie zijn gemaakt? Het past niet in dat fancy plaatje ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Op mijn iPad ziet de nieuwe lay-out er prima uit. Beetje veel ruimte tussen de tekst en een hoop ongebruikte ruimte.

Op mijn rMBP vind ik het geen succes. Bovenste 25% is modern, maar de onderste 75% is er inefficiënt in mijn mening.

Gathering is waarschijnlijk gewoon even wennen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:32
Bij mij gaat er geen dag voorbij dat ik nieuwe headlines bekeek.
Wat me stoort op de tab 2 is als ik reacties lees dat mijn beeld weer terugspingt naar boven.
Tevens is het lezen met veel wit vermoe8end zeker als je wat langer doorspit op tweakers voor research.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

jordy-maes schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:36:
[...]

Dan hebben ze volgens mij toch wel aan de verkeerde mensen laten betatesten hoor.
Het kan goed zijn dat Tweakers 7 sneller is door verbeterde functies, aangepaste code etc.

Maar ik ben duidelijk niet de enige die zich stoort aan de nieuwe lay-out van Tweakers 7.

Naar mijn mening is er te weinig gekeken naar de users.
Er zitten gewoon veel te veel whitespaces in, veel te veel wit en eerlijk, dat steekt gewoon in mijn ogen.

Mijn conclusie: de layout van Tweakers 7 is een flop.
Heb je wel gelezen? Als de testers hun feedback aandragen maar uiteindelijk niet iets mee wordt gedaan is het niet de fout van de testers, of wel?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik kan prima laten zien waarom het op mijn mobiel prima is, en op mijn laptop een ramp:

Mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oaudV.png

Laptop:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GIAJE.jpg

Mobiel zie je tenminste veel nieuwsberichten. Op de laptop zie je nauwelijks iets.. Waarmee duidelijk is dat de website totaal niet geoptimaliseerd is voor normale pc's..

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 18-10-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewne
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-08 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:31:
Nogmaals even over die nieuwe tijdsaanduiding ('zoveel uur geleden'), die vind ik erg vervelend, met twitter zit ik ook altijd terug te rekenen.
Ben ik het ook wel mee eens. Wat ik vooral mis is dat hover tooltipje met de echte tijd, zeker bij berichten van eerder dagen erg fijn om te hebben. Ook vond ik altijd fijn om thuis gewoon te kunnen kijken naar alle nieuwsitems sinds 17:00, zeker makkelijker dan het onthouden van nieuwsitems die me nog wel eens niks kunnen interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:18:
[...]

Er is een closed bèta geweest met naast de mods een flinke club abo's en wat mensen uit /A61. In totaal bijna 150 man. De test heeft gelopen van 18 juli t/m nu.

As we speak zitten er devvers in LD en natuurlijk luisteren we naar jullie wensen om aanpassingen en veranderingen. Dat wil niet zeggen dat alles nu meteen onmiddellijk gefixt wordt.
Op een site van wat... 200.000 gebruikers? En dat voor een major update als dit?
Zonder nu te willen zeggen dat het elders beter was (want ik heb daar ook (en misschien wel harder) geschopt) verbaas ik me een beetje over wat er nu naar buiten komt. Met allerlei missende (bijna) basis functies en een opmaak die wat mij betreft nooit goedgekeurd had mogen worden...

Laat ik nog even terugkomen op die (beruchte) update op Last.fm: toegang tot de beta-site is een van de selling-points voor abonnementen. En bij die specifieke beta werden er uiteindelijk wekelijks ettelijke honderden gebruikers extra uitgenodigd om te komen beta-testen. En (like said) er was nog steeds een ontiegelijke lading modder van uit de community.
Hoe dan ook... ik heb eigenlijk pas gister (in een HK-topic) meegekregen dat er een update zat aan te komen. Terwijl ik toch redelijk regelmatig bezoeker ben...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker kort door de bocht roepen "het is allemaal kut, oude site terug!" is natuurlijk veel te makkelijk, ik zal ook niemand kwalijk nemen dat ze dat soort on-constructieve rotzooi lekker negeren. Maar her er der is in dit topic ook constructieve feedback te vinden.

Eén van de doelstellingen van het ontwerp is geweest de boel tot de kern te reduceren, meet daarbij een lagere CPI en minder afleidende content op de FP (dat staat in de .plan uitgebreid omschreven). Als ik het constructieve commentaar in dit topic zo eens doorlees lijkt men dat over het algemeen niet zo zeer te waarderen als de ontwerpers voor ogen hadden. Er wordt veel geklaagd over de weinige content op de FP en het vaker moeten klikken om op dezelfde plek te komen. Nou ik wil ik niet meteen een compleet concept dood verklaren (dat gaat nergens over), maar misschien is het toch nog eens de moeite waard die CPI te heroverwegen.

Voor wat betreft het wit, ik denk dat dat een contrastprobleem is. Op google en wikipedia staat zwarte tekst direct op de witte achtergrond, een hoog contrast over de hele pagina dus. Hier op GoT staat zwarte tekst op een grijze achtergrond, dat is een kleiner contrast. Daar omheen is echter een witte achtergrond te vinden, en komt het hoge contrast alsnog terug. Ik denk dat de klachten er mee te maken hebben dat je je richt op het lage contrast van de tekst die je leest, maar vanuit je ooghoeken het hoge contrast van de witte achtergrond alsnog meekrijgt. Iemand die wat handiger is met CSS (en minder lui :p) zou misschien eens kunnen proberen de lichtgrijze achtergrond weg te halen. Niet dat het daar nou mooier van wordt, maar misschien dat op basis daarvan een oplossing gevonden kan worden op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bundin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

*kuch*modsysteem*kuch*

D'r zitten daar dus een paar lui daar gewoon hun zin door te drammen, omdat ze denken de wijsheid in pacht te hebben. Kan me bijna niet voorstellen dat dat tweakers zijn, maar eerder marketing bobo's of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:51:
Ik kan prima laten zien waarom het op mijn mobiel prima is, en op mijn laptop een ramp:

Mobiel:
[afbeelding]

Laptop:
[afbeelding]

Mobiel zie je tenminste veel nieuwsberichten. Op de laptop zie je nauwelijks iets..
Mee eens Mobile ziet het er erg goed uit, alleen op een 1336x768 sja..
Op 2560x1440 zie ik wel heul veel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mektheb schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:53:
[...]

Vooral heel veel wit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Mektheb schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:53:
[...]

Dit ontwerp is geschikt gemaakt voor mobiel en tablets maar op een 1366x768 resolutie is het niet echt optimaal

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Veel scrollen. Minder info per scherm. Veel lege ruimte. Waarom? Heb ik een groot scherm, schiet het nog niet op. Veel meer muizen.

Mis ik in de PW het popuppen van info door hooveren boven een prijs? Als ik een niveau dieper ga kan ik weer wel hooveren.

Vind het geen verbetering.

Edit: waarom niet gewoon de tijd bij een post i.p.v. 4 uur geleden? Gewoon 24:00 notatie a.u.b. !

[ Voor 14% gewijzigd door rud op 18-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze setting KAN gewoon NIET.

Oke, ze gaan het overtollige wit aanpassen. Is dat alles? Er zijn zoveel fouten nu op tweakers, dit is geen site die anno 2012 / 2013 doorkan. Daarom roep ik alle users op, als voor volgende week donderdag de site NIET verbeterd is om een dag lang tweakers geheel links te laten en dan voelen ze wel dat ze verkeerd bezig zijn.

Problemen:
1. Te wit
2. Tracker alleen op grote resoluties.
3. Geen directe link naar MyReact tenzij je op de forumpagina bent.
4. Te veel scrollruimte.
5. Meuk tussen de nieuwsitems.

Al deze vijf punten moeten voor mij voor a.s. donderdag gefixed zijn anders ga ik door met mijn dag lange tweaker staking. Eens zien of ze aan de kracht van de community gedacht hebben.

Testen voor 150 man? Werkelijk? Dat is niet testen, dat is een PoC laten zien. Een test zou met minimaal 1000 man gedaan moeten worden voor een site als deze, beter nog een maand lang beide versies naast elkaar te draaien. Desnoods op twee verschillende servers. Dan kan je je layout goed verbeteren. Niet zoals nu gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kewne schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Ben ik het ook wel mee eens. Wat ik vooral mis is dat hover tooltipje met de echte tijd, zeker bij berichten van eerder dagen erg fijn om te hebben. Ook vond ik altijd fijn om thuis gewoon te kunnen kijken naar alle nieuwsitems sinds 17:00, zeker makkelijker dan het onthouden van nieuwsitems die me nog wel eens niks kunnen interesseren.
Agree, zet gewoon de posttijd erbij, ipv zoveel minuten/uren geleden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
leuk hier ook al een pol had er ook een gemaakt:

http://www.tinyurl.com/tweakersenquete

en resultaten:
http://goo.gl/al2Sc of excel: http://goo.gl/Zc8VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Daarnaast, zijn er op dit moment 649.730 actieve sessies van ingelogde gebruikers, op meerdere miljoenen unieke bezoekers per maand. Er is dus blijkbaar ook een 'klein' aantal niet op zoek naar een platform om te klagen.
Perspectief wordt gewaardeerd. Hoeveel van die 649.730 actieve sessies hebben de moeite genomen de afgelopen maand een post te plaatsen op het forum?

Honderdduizenden gebruiken Tweakers zoals ze nu.nl gebruiken: even nieuws consumeren en weer opzouten. Weer vele tienduizenden gebruiken alleen de PW. Dit wordt onderschreven door Alexa. Slechts 17% van jouw 649.730 blijft er over voor het forum. Dat zouden 110k mensen zijn.

Als we het hebben over de tot nu toe meest gehoorde klacht, dan hebben we het over de kleur op het forum. Dat is niet belangrijk voor meer dan een half miljoen mensen die daar nu niet zijn, right?

Kuddo's voor het uitnodigen (voor de beta) van de mensen die wel zeer actieve forumgebruikers zijn! Ik had om eerlijk te zijn niet anders verwacht. Wel had ik gehoopt dat er anders om was gegaan met hun input. Het is nog niet te laat: in het verleden hebben jullie al laten zien gehoor te willen geven aan de constructieve input van users, maar bedenk wel dat er ook in het vele ongefundeerde gezeur, een kern van waarheid zit.

Om terug te komen op het perspectief: door hoeveel van die 110k forumgebruikers is 51% van de posts van de afgelopen maand gezet? Dat zijn je actieve gebruikers. Vergeet niet de crewfora en General Chat mee te tellen.
Vast bedankt. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Bedankt, gelijk Stylish en deze Style geinstalleerd. Jammer dat de gebruikers de website zelf bruikbaar moeten maken. Omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:55:
Daarom roep ik alle users op, als voor volgende week donderdag de site NIET verbeterd is om een dag lang tweakers geheel links te laten en dan voelen ze wel dat ze verkeerd bezig zijn.
Jawel Mijnheer Anonymous... Seriously?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Meer stemmen graag ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/144627/JMQBl51aLgo3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:32
Fietsbel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:48:
[...]

Heb je wel gelezen? Als de testers hun feedback aandragen maar uiteindelijk niet iets mee wordt gedaan is het niet de fout van de testers, of wel?
Idd ben ook benieuwd. wat voor testers deden er aan mee? Is 150 niet weinig?
Er is wel verschil tussen een krant lezer en een power user. Maar goed had graag leuk gevonden om al een prequel review gehad wat ging veranderen evt de feedback van testers.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Royz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:27:
Waar is de optie, terug naar paarse Henk?
100x dit.

Breng het paarse forum terug. Was het beste ooit, een echte trad mark voor tweakers.net forum. Nu is het saai en totaal niet relaxed aan mijn ogen.

VNU zal het wel niet willen :N

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Leuke theorie, maar dat stuk van me is een opiniestuk over de nieuwe site.
Daar wordt wel degelijk flink eens/oneens gevote normaalgesproken. Ik post wel meer +2's en +3's maar zo universeel +3 met ~98% van ~1250 votes and counting op een opiniestuk (!!) heb ik nog niet meegemaakt.

Dat, in combinatie met deze pollresultaten, en de hoeveelheid mensen die blijkbaar op zoek gaat naar dit soort topics is een teken aan de wand. Degenen die dat doen zijn over het algemeen je meest betrokken users. Ik zit ook in de IT als technisch projectleider en integrator en deze invoering is echt een voorbeeldscenario van hoe het niet moet als je je gebruikers niet wil vervreemden: big-bang change, in 1x zonder gewenningsfase of publieke beta, grote wijzigingen, vlees-nog-vis keuzes (is dit nou bedoeld voor Tablets of voor Desktops, want het is voor geen van beide ideaal), ingrijpen op zowel usability (navigatie) als readability, als screen-estate use, onprettig kleurengebruik (te veel wit). Seriously...
Dus omdat ze niet in een protesttopic posten zijn ze er blij mee??
Ik denk dat niemand zal ontkennen dat er wellicht dingen gefixt moeten worden of verbeterd kunnen worden.
Correct. Dit hele design moet worden gefixed. En Tweakers 6 is de fix...
boesOne schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:46:
+3 Grappig!
Ik vind dat ze ook een Siri implementatie moeten doen. Minstens.

[ Voor 15% gewijzigd door Cheetah op 18-10-2012 22:03 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:51:

Mobiel zie je tenminste veel nieuwsberichten. Op de laptop zie je nauwelijks iets.. Waarmee duidelijk is dat de website totaal niet geoptimaliseerd is voor normale pc's..
Inderdaad, naar aanleiding van je post even gechecked. Op m'n S3 met 4,8" scherm zie ik 18 nieuwsitems, op m'n 27" desktop full screen maar 15 8)7 .

Dit is toch niet normaal meer :( ? Dat MS dit soort fratsen uithaalt betekent toch niet dat iedereen direct moet volgen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:57:
[...]

Jawel Mijnheer Anonymous... Seriously?
Ik heb het over een staking, niet om de site plat te gooien en gebruikersdata te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik vind het niet slecht, ben het er wel mee eens dat het wit veel te licht is, een hele lichte grijs had denk ik al een stuk gescheeld.

Ook mis ik de rode tekst voor nieuwe berichten sinds je laatste bezoek, nu is dat een blauw bolletje maar dat is niet meteen zo duidelijk als de rode tekst was.
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:55:Daarom roep ik alle users op, als voor volgende week donderdag de site NIET verbeterd is om een dag lang tweakers geheel links te laten en dan voelen ze wel dat ze verkeerd bezig zijn.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Er zijn nu al veel plaatjes hier met deze lay-out.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GIAJE.jpg

Hoe krijg je die of is dit al een aanpassing.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wanneer krijgen we T.net terug? Ik krijg hoofdpijn van al dat wit. Met alle andere visuele dingen ben ik ook niet echt blij...

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

OK. Na pak hem beet 35 pagina's in dit topic is de conclusie duidelijk.

Tweakers is STUK!

Oplossing? Back to the drawing board! Morgen/zo snel mogelijk weer de oude lay-out en functionaliteit herstellen en gaan voor evolutie i.p.v. revolutie. Waarom?

Evolutie is goed.
Revolutie is slecht.

Dat er 'under the hood' het nodige moest veranderen en veranderd is wil ik best aannemen maar dat zal misschien in uitzonderlijke gevallen gevolgen voor de lay-out/functionaliteit móeten hebben. Voor de rest is het een kwestie van webDESIGN! De scriptjes en de CSSsen die herschreven zijn op een manier dat de GoTter 'zijn' Tweakers niet meer herkent en véél minder leuk vind.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

En geef in Godsnaam de gebruiker de keuze voor WELKE lay-out hij/zij wil gebruiken als je grote wijzigingen wilt doorvoeren.

Elementary... n'est-ce pas? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 09:58

Perkouw

Moderator General Chat
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

Dat snap ik wel. Maar niet iedereen wenst zijn werkwijze aan te passen aan 1 enkele site... Ik wil niet altijd full screen. Soms snap ik vensters naast elkaar waardoor ik twee dingen naast elkaar kan bekijken. Dan moet het toch niet zo zijn dat je beperkt wordt? Daar moet de site rekening mee houden. Ik vind het niet erg om een beetje te scrollen bij niet full screen, maar als ik bij niet full screen de tracker moet uitschakelen om de tekst te kunnen lezen, dan is het volgens mij gewoon een designfout.

Nogmaals, ik ben er van overtuigt dat de devvers echt wel luisteren naar kritiek en er wat mee gaan doen en ben niet echt tevreden over hoe een groot gedeelte hier reageert. Echt jammer.
Ik weet niet of ik je laatste zin nu naar mij gericht moet opvatten of niet. Maar ik bedoel het goed.
Je werkwijze aanpassen naar 1 site lijkt me ook echt in het geheel niet de bedoeling, zelf ben ik er ook niet blij mee hoor. Maar ik bedoel meer te zeggen, geef het even wat tijd. Goed het is apart dat foutjes als dit bij deze release nog voorkomen en alles maar daar doen we nu gewoon niets meer aan.

Laten we gewoon even afwachten dat we de komende dagen gaan brengen en dan komt het allemaal vast wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tripp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:58:
[...]
VNU zal het wel niet willen :N
Het is De Persgroep en ik zou willen dat het zo was, dan kon ik uit onvrede m'n abo aldaar opzeggen.

Al vaker hebben zeef / Daniël aangegeven dat ze een losse BV zijn en dit soort inhoudelijke zaken op eigen kracht en naar eigen inzicht doorvoeren.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PromWarMachine schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:01:
[...]

Het is De Persgroep en ik zou willen dat het zo was, dan kon ik uit onvrede m'n abo aldaar opzeggen.

Al vaker hebben zeef / Daniël aangegeven dat ze een losse BV zijn en dit soort inhoudelijke zaken op eigen kracht en naar eigen inzicht doorvoeren.
^^ wat hij zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jeroenneman schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Agree, zet gewoon de posttijd erbij, ipv zoveel minuten/uren geleden.
Beter nog zou zijn als T.net daar een preference van maakt: geen, timestamp (exacte tijd en datum) en human readable (X uur, Y minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:56:
[...]

Bedankt, gelijk Stylish en deze Style geinstalleerd. Jammer dat de gebruikers de website zelf bruikbaar moeten maken. Omgekeerde wereld.
Tussen al mijn nutteloze kliks van vanavond waren dit de drie beste :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Alzo ook, de hele form/layout is met het oog op de toekomst voor (onder andere) tablets en mobile devices. Zodat ze geen 2 verschillende versies meer hebben(eenvoud).

* Tripp laat het even inzinken en heeft nog geen eindmening na de site een paar daagjes gebruikt te hebben.

Maar ik wil sowieso een paars GoT terug -O-

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kewne schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Precies zoals ik het doe. En twitter heeft tenminste nog dat tooltipje, maar zelfs dát ontbreekt hier. Als je iets na-aapt, doe het dan goed. Ik vind het een ronduit belachelijke wijziging die nergens voor nodig was. Er is werkelijk niemand die ook maar énig probleem had met de normale tijdsaanduiding, dus omdat dan maar zomaar te wijzigen, terwijl er geen enkele onderbouwde reden achter zit, maar slechts alleen maar om het 'veranderen', en een misplaatst gevoel van 'vooruitgang' slaat helemaal nergens op. Tweakers is geen twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:55:
Deze setting KAN gewoon NIET.

Oke, ze gaan het overtollige wit aanpassen. Is dat alles? Er zijn zoveel fouten nu op tweakers, dit is geen site die anno 2012 / 2013 doorkan. Daarom roep ik alle users op, als voor volgende week donderdag de site NIET verbeterd is om een dag lang tweakers geheel links te laten en dan voelen ze wel dat ze verkeerd bezig zijn.

Problemen:
1. Te wit
2. Tracker alleen op grote resoluties.
3. Geen directe link naar MyReact tenzij je op de forumpagina bent.
4. Te veel scrollruimte.
5. Meuk tussen de nieuwsitems.

Al deze vijf punten moeten voor mij voor a.s. donderdag gefixed zijn anders ga ik door met mijn dag lange tweaker staking. Eens zien of ze aan de kracht van de community gedacht hebben.

Testen voor 150 man? Werkelijk? Dat is niet testen, dat is een PoC laten zien. Een test zou met minimaal 1000 man gedaan moeten worden voor een site als deze, beter nog een maand lang beide versies naast elkaar te draaien. Desnoods op twee verschillende servers. Dan kan je je layout goed verbeteren. Niet zoals nu gedaan is.
Je ziet het wel heel drastisch. Ik denk dat ze bij Tweakers echt wel luisteren naar hun gebruikers hoor. Ik ken maar weinig websites die zo begaan zijn met hun gebruikers als Tweakers. Tweakers is zo groot geworden door te luisteren en door zeer begaan te zijn met alles wat ze doen.

Je geef zeer terechte opmerkingen, maar geef Tweakers ook de kans om bepaalde dingen aan te passen. Ze zullen ook wel inzien dat als het grootste deel van de community met de vraag zit om bepaalde dingen aan te passen dat deze echt wel zullen gebeuren, maar dat kan echt niet van vandaag op morgen. Heb een beetje geduld, het komt wel goed.

En dan als laatste nog dit... mensen hebben een instinctief gedrag tegen verandering.. maar persoonlijk vind ik dat iedereen ook eens open moet staan voor verandering en ook de goede punten moet benoemen. Kritiek geven is 1 ding.. maar daarnaast ook goeie oplossingen aanbieden is iets anders. Ik ben persoonlijk ook niet helemaal blij met het nieuwe design, maar ik vind wel dat je het even een kans moet geven.. werk er een paar weken mee en geef dan gegrond kritiek. Daar hebben de developers en designers een pak meer aan dan nu gewoon met van die dwaze acties af te komen.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Precies zoals ik het doe. En twitter heeft tenminste nog dat tooltipje, maar zelfs dát ontbreekt hier. Als je iets na-aapt, doe het dan goed. Ik vind het een ronduit belachelijke wijziging die nergens voor nodig was. Er is werkelijk niemand die ook maar énig probleem had met de normale tijdsaanduiding, dus omdat dan maar zomaar te wijzigen, terwijl er geen enkele onderbouwde reden achter zit, maar slechts alleen maar om het 'veranderen', en een misplaatst gevoel van 'vooruitgang' slaat helemaal nergens op. Tweakers is geen twitter!
Maak daar even een [feat] topic van aan in LD alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
KroontjesPen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:00:
Er zijn nu al veel plaatjes hier met deze lay-out.

[img=640,360]http://i.imgur.com/GIAJE.jpg"%5Dafbeelding[/img]

Hoe krijg je die of is dit al een aanpassing.
Kun je beter deze hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/144616/gnlYvZoHjb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:01:
[...]

Ik weet niet of ik je laatste zin nu naar mij gericht moet opvatten of niet. Maar ik bedoel het goed.
Zoals je in deze post reageert zal het niet aan jouw gericht zijn :) Ik doel meer op de moord en brand schreeuwers.
Je werkwijze aanpassen naar 1 site lijkt me ook echt in het geheel niet de bedoeling, zelf ben ik er ook niet blij mee hoor. Maar ik bedoel meer te zeggen, geef het even wat tijd. Goed het is apart dat foutjes als dit bij deze release nog voorkomen en alles maar daar doen we nu gewoon niets meer aan.

Laten we gewoon even afwachten dat we de komende dagen gaan brengen en dan komt het allemaal vast wel goed!
Dat heb ik ook al enkele keren gemeld in dit topic. Daar ben ik ook van overtuigd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

shhh! ik moet toch minimaal 1 slecht troll argument aanvoeren!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Offens1490 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:57:
[...]

Idd ben ook benieuwd. wat voor testers deden er aan mee? Is 150 niet weinig?
Er is wel verschil tussen een krant lezer en een power user. Maar goed had graag leuk gevonden om al een prequel review gehad wat ging veranderen evt de feedback van testers.
Allereerst de Crew, toen kwamen de abo;s erbij en daarna nog een sloot aan gebruikers. Dit zijn dus voornamelijk gebruikers die alles wel veel gebruiken. Er is verschrikkelijk veel ge-submit en opgelost door de developers, maar het design stond vast en bepaalde missende elementen zijn met regelmaat de revue gepasseerd.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:52:

Voor wat betreft het wit, ik denk dat dat een contrastprobleem is. Op google en wikipedia staat zwarte tekst direct op de witte achtergrond, een hoog contrast over de hele pagina dus. Hier op GoT staat zwarte tekst op een grijze achtergrond, dat is een kleiner contrast.
De grap is juist dat bij een vorige forumlayout de achtergrondkleur oorspronkelijk wit was. En dat moest.. *tromgeroffel*... vervangen moest worden door lichtgrijs aldus de reacties, zodat het contrast wat minder groot was.

Mensen houden niet van grote veranderingen. Nieuw is eng... wennen kost moeite en zijn er daarom van overtuigd dat ze er ook niet aan kunnen wennen. Maar stilstand achteruitgang. Ik denk designers op zaken vooruit lopen (en dat moet vaak, want iets moet een aantal jaren meegaan). Dat zie je ook in de auto-industrie. De vorige modelserie van BMW was ontworpen door Chris Bangle, die ging ook erg vooruitstrevend te werk. Mensen die conservatiever zijn ingesteld hebben daar problemen mee. Na een paar maanden waren veel mensen er al aan gewend en nu zijn er juist veel merken die stijlkenmerken van hem hebben overgenomen (harde lijnen in de flanken, opgelegde carrosseriedelen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:05:
[...]

Zoals je in deze post reageert zal het niet aan jouw gericht zijn :) Ik doel meer op de moord en brand schreeuwers.

[...]

Dat heb ik ook al enkele keren gemeld in dit topic. Daar ben ik ook van overtuigd.
Pfew ik kan weer slapen!
Nee, maar serieus. Het is inderdaad jammer dat er niet echt onderbouwd gereageerd word af en toe. Ach, we wachten het gewoon even af!
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:07:
[...]

De grap is juist dat bij een vorige forumlayout de achtergrondkleur oorspronkelijk wit was. En dat moest.. *tromgeroffel*... vervangen moest worden door lichtgrijs aldus de reacties, zodat het contrast wat minder groot was.

Mensen houden niet van grote veranderingen. Nieuw is eng... wennen kost moeite en zijn er daarom van overtuigd dat ze er ook niet aan kunnen wennen. Maar stilstand achteruitgang. Ik denk designers op zaken vooruit lopen (en dat moet vaak, want iets moet een aantal jaren meegaan). Dat zie je ook in de auto-industrie. De vorige modelserie van BMW was ontworpen door Chris Bangle, die ging ook erg vooruitstrevend te werk. Mensen die conservatiever zijn ingesteld hebben daar problemen mee. Na een paar maanden waren veel mensen er al aan gewend en nu zijn er juist veel merken die stijlkenmerken van hem hebben overgenomen (harde lijnen in de flanken, opgelegde carrosseriedelen etc.).
Enige nuance kan je hier wel in aanbrengen. Wennen wil ik best doen, maar op het moment vind ik het wit gewoon echt te fel op mijn monitor. Op andere websites, met veel wit, heb ik hier geen last van. Ik hoef hier echt geen grijs of wat dan ook voor terug, alleen is het nu gewoon net iets te fel.

Dat is toch wel iets anders dan niet willen/kunnen wennen aan een kleurverandering. De intensiteit is nu gewoon te.

[ Voor 59% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Gelukkig zijn er ook verbeteringen naar mijn mening zoals op de frontpage bijv de product categorieën. Tabbladen voor bijv. pricewatch, nieuw, reviews, video's enz.

Wat ik dan niet snap is hoe ik snel een categorie terug kan, bijv ik zit in autoradio's en wil terug naar cartech. Back knop drukken heeft geen zin want dan kom je weer in de begin categorie uit.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:04:
[...]

Maak daar even een [feat] topic van aan in LD alsjeblieft.
Ik zal er wel een melding van maken, maar ik ben bang dat het geen enkele kans van slagen heeft. Ook al zou de wil er zijn, wat me onwaarschijnlijk lijkt omdat dit een moedwillige beslissing is, zijn er waarschijnlijk vele andere issues die veel meer prioriteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:09:
[...]

Ik zal er wel een melding van maken, maar ik ben bang dat het geen enkele kans van slagen heeft. Ook al zou de wil er zijn, wat me onwaarschijnlijk lijkt omdat dit een moedwillige beslissing is, zijn er waarschijnlijk vele andere issues die veel meer prioriteit hebben.
Het heeft kans van slagen als hij zegt dat je dit moet doen. Anders had hij dit niet gezegd. ;)
Niet te negatief denken hé, los je niets mee op.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:09:
[...]

Dat klinkt hetzelfde als zeggen het kabinet niet deugd en dan niet gaan stemmen..

Gewoon wel doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat kan best, alleen hoe dan?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 12-09 19:35
Jammer, WebOS valt buiten de boot.

Die mooie drie knopjes bovenaan, rechts van je username, doen ut niet. Ook de "Meer" knop kapot. Mouse-over is zichtbaar, maar tracker komt er niet. Dat is allemaal zo jammer van dat soort mooie meuk.

Ok, WebOS is dood en slecht een enkeling KAN het gebruiken... Maar bij tweakers6 had ik er geen last van. Ja, ik moest een pagina extra laden om bijvoorbeeld bij de active topics te komen(geen mouse-over), maar hier kan ik simpel met WebOs niet meer naar bijvoorbeeld de tweakblogs.

Tracker komt niet tevoorschijn, staan bij mij de recent blogposts in. En het menu achter de "Meer" knop ook niet!

Ik vervang mijn rond over de FP maar door een ronde over tweakers.mobi! Net zo wit, maar het past in ieder geval op dat kleine scherm zonder te hoeven scrollen. Helaas is het wel net zo wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:10:
[...]

Het heeft kans van slagen als hij zegt dat je dit moet doen. Anders had hij dit niet gezegd. ;)
Niet te negatief denken hé, los je niets mee op.
Ah, begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
imp4ct schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Heb een beetje geduld, het komt wel goed.
Nou, nee. Er zijn vaker dingen gemeld die het aanpassen waard zijn, die vele maanden op zich laten wachten. Ze prioriteren hun taken verkeerd, of hebben niet genoeg mensen om hun site (de core business zegmaar) aan te passen, of trekken hun eigen plan, wat dat ook moge zijn.
En dan als laatste nog dit... mensen hebben een instinctief gedrag tegen verandering.. maar persoonlijk vind ik dat iedereen ook eens open moet staan voor verandering en ook de goede punten moet benoemen. Kritiek geven is 1 ding.. maar daarnaast ook goeie oplossingen aanbieden is iets anders. Ik ben persoonlijk ook niet helemaal blij met het nieuwe design, maar ik vind wel dat je het even een kans moet geven.. werk er een paar weken mee en geef dan gegrond kritiek. Daar hebben de developers en designers een pak meer aan dan nu gewoon met van die dwaze acties af te komen.
De ideale manier van werken is dit: je wijzigt iets met de intentie er een positief resultaat (gebruikers tevreden) uit te halen, of met de intentie een duidelijk negatief resultaat (bevestigt een vermoeden waar je op voort kan borduren). In het eerste geval draai je dus onmiddellijk je wijziging terug mocht je doelgroep ontevreden zijn.

Als T.net een website was waar men niet van pageviews leefde maar van productverkoop, dan zou nu blijken dat de site een fiasco is en zou het al lang teruggezet zijn naar versie 6.

En als het nou pure innovatie was waar men aan moest wennen: sure, dan geef ik ook een site het voordeel van de twijfel. Maar dat is het niet, niets is vernieuwend aan wat Tweakers 7 doet. In enkele opzichten is het zelfs een flinke achteruitgang waar veel gebruikers de moeite voor nemen om hierover te klagen.

Dat is in geen enkel universum goed nieuws. Mensen voelen zich gedwongen om met 3rd-party custom stylesheet plugins te gaan werken om hun favoriete tech-site er fatsoenlijk uit te laten zien. Dat is enorm kwalijk.

Met de middelen die T.net tot haar beschikking heeft had ik Tweakers 7 op een apart domein online gezet voor iedereen, en wekelijks een poll geplaatst over een specifiek onderdeel van de site. Hier mogen mensen over stemmen en erop reageren. In de daaropvolgende week wordt er dan aan de uitkomst gewerkt, begeleid door iemand die de stortvloed aan informatie filtert, terwijl er weer een nieuwe poll over een ander onderdeel wordt geplaatst.

Het resultaat wat we nu zien lijkt op iets wat alleen kan resulteren uit 1 bepaald soort manier van werken, wat ik niet ga benoemen :+ Maar ik hoop van harte dat ze heel snel een paar CSS-ers aan het werk zetten om een handjevol problemen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Als het zo blijft verander ik mijn naam naar zwarteken oid :(

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:08:
[...]

Op andere websites, met veel wit, heb ik hier geen last van.
body { background-color: #FFFFFF; background-brightness: 150% !important; }
Zal de boosdoener zijn ;)

De grap is dat als de volgende layout een zwarte achtergrond met witte letters krijgt, er ook klachten komen omdat dat niet prettig leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Download Stylish en instal Tweakers Old Background

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imp4ct schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Je ziet het wel heel drastisch. Ik denk dat ze bij Tweakers echt wel luisteren naar hun gebruikers hoor. Ik ken maar weinig websites die zo begaan zijn met hun gebruikers als Tweakers. Tweakers is zo groot geworden door te luisteren en door zeer begaan te zijn met alles wat ze doen.
Ja, ze zijn zo groot geworden. En dan komt deze drastische verandering. Ik word er niet blij van. In de afgelopen jaren sinds de overname door VNU:

1. Meer reclame uitingen. (ik: abbo gekocht)
2. Schreeuwerige nieuwstitels (Telegraaf stijl). Tja, dat heb ik al eens aangekaart dus ik ga daar nu verder niet op in.
3. Deze layoutverandering.

Deze layout biedt vooral veel ruimte voor reclame, dunkt me. En ik vrees dat het die kant zeer snel ook opgaat. En dan is over een jaar Tweakers net zo fijn als nu.nl (helemaal niet, dus)

Natuurlijk waren er ook goede verbeteringen, en die zitten ook in de layout. Maar de verbeteringen zijn overschaduwd door de verslechteringen.
Je geef zeer terechte opmerkingen, maar geef Tweakers ook de kans om bepaalde dingen aan te passen. Ze zullen ook wel inzien dat als het grootste deel van de community met de vraag zit om bepaalde dingen aan te passen dat deze echt wel zullen gebeuren, maar dat kan echt niet van vandaag op morgen. Heb een beetje geduld, het komt wel goed.
Als ontwikkelaar weet ik dat je idd grote wijzigingen niet van de ene op de andere dag kan maken. Maar de punten die ik noem zijn amper groot te noemen in wijziging. Voornamelijk het menu aanpassen en een css bestand aanpassen. En gezien de vele voorbeelden vanuit de community is men dat al goed gelukt.
Ik ben echt niet tegen verandering. Ik ben tegen verslechteringen. En Tweakers 7 kan ik geen verbetering noemen. Natuurlijk went het, alles went, maar zo jaag je potentiële nieuwe bezoekers weg. Bezoekers zijn volgens mij nog steeds het belangrijkste voor een site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:16:
[...]

body { background-color: #FFFFFF; background-brightness: 150% !important; }
Zal de boosdoener zijn ;)

De grap is dat als de volgende layout een zwarte achtergrond met witte letters krijgt, er ook klachten komen omdat dat niet prettig leest.
Hoe bedoel je dit (/me not into code)?
Ik heb alleen op tweakers last van het wit, het is gewoon net iets te fel. En zoals ik eerder al aangaf, op andere websites heb ik hier geen last van. Daar is het wit een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb sowieso een HAAT aan witte sites. Ik snap niet waarom ze überhaupt gemaakt worden!!!
Elke achtergrond op elke site zou per definitie minimaal getint moeten zijn. Dit is wel een persoonlijke ontwerpregel/wet voor mij!!

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Ik moet zeggen, ik vind de frontpage een mislukking... Het is één bende nu :/ ( om maar te zwijgen over het wit)
V&A ziet er wel wat mooier uit, voor zover ik er op gelet heb.
Ja, de grijze achtergrond op GoT maakt het contrast prettiger. Maar het wit daar omheen is weer vervelend.

Ik zeg: oude FP terug ( met nieuwe zoek bar etc.)
Oude GoT, maar met de grijze tekst achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Het is wennen. En alles went. Duurt alleen soms even.

Volgens mij is het een goed teken dat er zo'n discussie over ontstaat.

Je merkt aan de nieuwe layout dat niet alleen gedacht is aan de gebruikersvriendelijkheid maar ook aan de commerciele belangen. Om een voorbeeld te geven:

20 sprints van 3 weken. Neem een voorzichtige 10 man die in een scrum team zit. Gemiddeld salaris van 60 euro per uur. Dat is 60 * 8 * 10 = 4800 euro per dag.

3 weken bestaan uit 15 werkdagen. 4800 * 15 = 72000. Dit doen we vervolgens maal 20 en komen we uit op 1.440.000 euro.

Nu is dit wel een enorm bedrag dus laten we het voor de zekerheid halveren. Zitten we alsnog op een 720.000 euro. Nog steeds een fors bedrag. Niet iets wat bedrijven van dit formaat vaak zullen spenderen/investeren.

Tweakers heeft ongetwijfeld een goede omzet. (Even geen tijd om jaarcijfers te zoeken) Echter zo'n investering zal waarschijnlijk grotendeels uit de pot van de moeder-organisatie komen. Deze zien het potentieel wat Tweakers heeft. En denkt dat uiteraard met een nieuwe layout er meer winst uit te halen is. Dit is het belangrijkste. Daarna komt de gebruikersvriendelijkheid.

Met het nieuws zijn ze niet uniek. Dat kun je tegenwoordig op weet ik hoeveel sites lezen en daar is Tweakers niet meer bijzonder in. De Pricewatch daarintegen is een enorm goed marketinginstrument. Bedrijven betalen om hun artikelen er in te hebben en gebruikers die gratis reviews schrijven en beoordelen. De reviews worden meestal ook nog eens geschreven door mensen met een bepaalde inslag waardoor de review veel meer waarde heeft. Dat krijgt de site dus helemaal gratis.

Wat ik dus zie is dat men het nieuws niet als grootste speerpunt meer ziet. Uiteraard is het nadrukkelijk aanwezig maar is vooral de bedoeling dat je naar de onderdelen gaat waar Tweakers meer omzet mee kan maken.

Is dit fout? Negatief? Niet over nagedacht? Nee integendeel. Ik denk dat Tweakers hier een goede zet doet. Bezoekers blijven toch wel komen. Daarvoor is de site te bekend en nadrukkelijk aanwezig in het Nederlands internetlandschap. Men kan hierdoor alleen maar meer groeien. Het is geen hobby-site van Femme meer. Maar een professionele site waar omzet mee gemaakt moet worden. Tweakers van toen en nu vergelijken is appels met peren vergelijken. Dat gaat niet meer.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:18:
Te kaal en wit. Lijkt wel een Apple produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:21:
Het is geen hobby-site van Femme meer. Maar een professionele site waar omzet mee gemaakt moet worden. Tweakers van toen en nu vergelijken is appels met peren vergelijken. Dat gaat niet meer.
Waarschijnlijk is dat precies waarom de site met het jaar minder boeiend wordt, de layout is gewoon de laatste teleurstelling. Het niveau en "snelheid" van het nieuws laat ook al tijden te wensen over. Heb een tijd geleden toch weer eens een account aangemaakt hier maar ik merk wel dat het me niet zo veel meer kan boeien.

Kortom, nee not impressed. De overdaad aan witregels valt vooral erg op, voor mn gevoel kan je 2x zoveel comments kwijt in de ruimte die ik voor me zie als ik comments lees, het lijkt wel of er wat aan mankeert zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Heeft iemand al een userstyle gemaakt waarmee alle overbodige witruimte wordt opgelost? Zou erg op prijs gesteld worden, ik krijg momenteel op mijn FHD scherm niet meer dan 2-2.5 post onder elkaar, en lang niet alle nieuwsberichten van één dag terwijl ik gewoonlijk meerdere dagen aan nieuwsberichten en ~5-8 comments op één scherm kreeg.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
De layout is met Stylish goed te doen, mis alleen search knop rechts boven in.
En vindt het jammer dat je niet meer gelijk naar Myreact kan gaan.
Als Tweakers dit,aanpast ben ik al heel tevreden... ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.