Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 8 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik zit nu met mijn zonnebril op de site te bekijken.
Verder vind ik het wel overzichtelijker, nog wel een beetje wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00
CyBeR schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:25:
[...]

Mah. Gewend.

Dit is vaker gebeurd. Over een tijdje geeft iedereen het klagen op omdat er toch nooit echt iets gebeurt. Maar dat betekent niet dat men tevreden is.

Sowieso, als je eraan "moet wennen" is er meestal iets mis imo.
Inderdaad of een groot deel slaat aan het modden van de pagina zelf (wat overigens ook al gebeurde) op welke manier dan ook.

Gewoon een beetje luisteren naar de userbase en wat een verbetering is laten, waar men zich duidelijk aan stoort, veranderen. Tweakers.net moet toch instaat zijn een mobiel vriendelijke versie te maken en te implementeren zoals bijvoorbeeld wiki of nos.nl dat momenteel doet. Sowieso doet de layout sterk denken aan de nos site momenteel. Alleen dan met veel minder informatie per pagina.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 11:01
redfoxert schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Nu nog de forum in dezelfde achtergrond en je bent mijn held :)
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ITUMg.png

In chrome moet je bij de settings bij 'Applies to' kiezen voor 'URLS on the domain' en daar dan tweakers.net invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Het forum krijgt die achtergrond..
Misschien met Stylish, niet met de Custom CSS van Tweakers.net zelf :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 11:01
redfoxert schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Vul daar dan deze css in:
#layout {
background-color: #313232;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Hoe moet ik nu zoeken binnen een draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

ikbenwouter schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:31:
[...]

Even de style editten via de Stylish addon (rechtermuisknop op de Style dan edit en dit toevoegen:
Cascading Stylesheet:
1
2
@-moz-document domain("tweakers.net") {
}

De bestaande code plaats je tussen de { }
Sorry hoor, maar als je als gebruiker dit soort dingen moet gaan doen... Nee. Dit wil ik niet snappen en wil ik ook niet doen als ik een website bezoek.

En kom niet met de onzinargumenten dat ik een Tweaker ben en dat dus maar moet snappen of me er in moet verdiepen! Ik ben een gebruiker in deze.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

redfoxert schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Dat is een bekend probleem en wordt opgelost :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
tomaat23 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:36:
Dit kan, nog, niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

Sorry hoor, maar als je als gebruiker dit soort dingen moet gaan doen... Nee. Dit wil ik niet snappen en wil ik ook niet doen als ik een website bezoek.

En kom niet met de onzinargumenten dat ik een Tweaker ben en dat dus maar moet snappen of me er in moet verdiepen! Ik ben een gebruiker in deze.
Daarom vraag ik me af of dit door de devvers niet gezien wordt als een 'feature' want zo leer je de leden ook iets :+.. Hoe om deze layout heen werken ;(

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomaat23 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:36:
't-is wat behelpen, maar voorlopig werkt 't:

Verwijderd in "Zoeken op GoT. Oplossing?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
SinergyX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:48:
Als ik nu zie wat sommige al doen met de CSS (nu dan enkel dus nog via plugins), dan heb ik nog ergens beetje hoop, maar gemis van bepaalde features blijft :P
Over 2 iteraties gaan we een systeem opzetten waarbij jullie features kunnen aandragen en zelf kunnen kiezen wat er in de volgende iteratie gefixt gaat worden. Dat zullen niet enorme overhauls zijn maar 'relatief' kleine dingen die in 20 à 30 uur gefixt kunnen worden. Er moeten nog even een paar dingen gefixt worden om dat soepel te laten draaien dus het is niet meteen nu ingegaan. (Los van het feit dat er hier en in LD nog de nodige [bugs] en [feat]'s worden aangedragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Over 2 iteraties gaan we een systeem opzetten waarbij jullie features kunnen aandragen en zelf kunnen kiezen wat er in de volgende iteratie gefixt gaat worden. Dat zullen niet enorme overhauls zijn maar 'relatief' kleine dingen die in 20 à 30 uur gefixt kunnen worden. Er moeten nog even een paar dingen gefixt worden dus het is niet meteen nu ingegaan. (Los van het feit dat er hier en in LD nog de nodige [bugs] en [feat]'s worden aangedragen.
Dat klinkt heel tof. Ik zeg, wederom, FOTO ALBUM! :-)
Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Klik op tracker, dan op fixeer rechts, die wordt daarna automatisch fixeer links, nog een klik en u bent klaar. :)

[afbeelding]
Oftewel: (te) veel klikken, had die fixeer optie beter als dropdown gekunt naar mijn idee of als radiobuttons. Aangezien er toch veel lege ruimte is nu, moet daar wel ruimte voor zijn, bijvoorbeeld door alleen 'links' en 'rechts' neer te zetten, met eventueel een ingevulde title attribuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

Dat klinkt heel tof. Ik zeg, wederom, FOTO ALBUM! :-)
Can't wait!
Om alle ideeën op te kunnen slaan (en om discussie over "Mijn feature is beter dan de jouwe" te voorkomen) komt er een apart mailadres voor. Ik verwacht dat we over een week of 3 kunnen beginnen met inventariseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Is het mogelijk om met een custom css het aantal posts per onderwerp in de Tracker te verhogen van het huidige 10 naar xxx?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:44:
[...]

Om alle ideeën op te kunnen slaan (en om discussie over "Mijn feature is beter dan de jouwe" te voorkomen) komt er een apart mailadres voor. Ik verwacht dat we over een week of 3 kunnen beginnen met inventariseren.
Erg leuk idee, ben benieuwd wat er voor zinvolle ideeën ingestuurd gaan worden en welke worden opgepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Eigenlijk ben ik het wel eens met de TS. Veel te licht is 1 ding, maar wat mij nog meer stoort is dat bijvoorbeeld de meuktracker verweven is tussen de nieuwsposts. Behoorlijk irritant, want 99% van de softwareupdates heeft voor mij geen interesse.

Volgens mij had tweakers.net misschien beter een open beta kunnen houden ipv wat metrogeile knakkers.

Ow ja, het heeft me ook wat moeite gekost om de "tracker" te vinden. Zo'n handige balk aan de linkerzijde was toch wel een van de key-features wat tweakers.net onderscheide van de rest.

[ Voor 21% gewijzigd door M2M op 18-10-2012 20:46 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Misschien een overbodige van mijn kant en is dit al gemeld in het topic, maar ik mis de zoekfunctie waarmee je kan zoeken binnen een topic. Als die er was geweest, was deze vraag misschien ook overbodig geweest :)

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Hoe meer ik er overnadenk, hoe langer ik er mee browse, hoe raarder ik sommige keuzes vind.
Er is 2 jaar aan gewerkt, er zijn heatmaps gemaakt; Waarom missen de meeste essentiele functie's dan nu?
MyAT / Zoeken!
Sommige pagina's zien er echt debiel en bovenal amateurish uit! http://tweakers.net/reacties/
Sorry, dit kan echt niet voor zo'n professioneel bedrijf. Alles in de vorige layout was doordacht leek het wel, en ik gebruikte Tweakers.net vaak als referentie op het werk van hoe het ook kan op een website. En dat wit. Kom op zeg. Ik heb er geen goed woord voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

[...]

Ow jullie beginnen nu al met inventariseren?

Ik krijg het gevoel dat je dat twee jaar geleden had moeten doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

M2M schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:45:
Eigenlijk ben ik het wel eens met de TS. Veel te licht is 1 ding, maar wat mij nog meer stoort is dat bijvoorbeeld de meuktracker verweven is tussen de nieuwsposts. Behoorlijk irritant, want 99% van de softwareupdates heeft voor mij geen interesse.

Volgens mij had tweakers.net misschien beter een open beta kunnen houden ipv wat metrogeile knakkers.
En dáár heb je een tracker voor, een van de icoontjes rechtsbovenin naast je (eventuele) avatar. Vervolgens fixeer je de tracker aan de kant die je wil en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu voor het eerst de pricewatch. Is het nog mogelijk om alle (computer) categorieën op één pagina te krijgen? Nu wordt alles steeeds in een klein venstertje gepropt, waar ook nog per component een afbeelding bij moet. Moet dat nou? Tweakers weten heus wel hoe bv. een moederbord eruit ziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
M2M schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:45:

Wegens het huidig gebrek aan een zoek mogelijkheid in de topics, maar even zonder 'bewijs url'. Maar er heeft een betá tester gereageerd in ditzelfde topic en hier zijn onvrede geuit. De betá testers zijn dus niet per se ook tevreden met Tweakers 7.
Vozze schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:46:
Misschien een overbodige van mijn kant en is dit al gemeld in het topic, maar ik mis de zoekfunctie waarmee je kan zoeken binnen een topic. Als die er was geweest, was deze vraag misschien ook overbodig geweest :)
Hier is al een bugreport voor ingediend, zoniet meerdere.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij 6 maar weer. Dit ziet er echt niet uit! Een grote achteruitgang dus

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
CptChaos schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:46:
[...]
En dáár heb je een tracker voor, een van de icoontjes rechtsbovenin naast je (eventuele) avatar. Vervolgens fixeer je de tracker aan de kant die je wil en klaar.
Tenzij je scherm smaller is dan 1500 pixels, dan kan dat fixeren niet. (al zal daar met een scriptje best omheen te werken zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jur.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04-2024
volgens mij kunnen ze een voorbeeld nemen aan de sit van xda-developers, mooi breed op het scherm, ook volledig nieuw, en euh vooral niet van dat verschrikkelijk scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
[...]

Maar hoe kan het dat ideeën nu pas worden bekeken? Dit is toch een community? Het blijkt toch dat om een commercieel gerichte site gaat ipv dat er naar de userbase wordt geluisterd.

Elke keer dat ik op het forum kom lijkt het alsof ik naar de mobiele versie aan het kijken ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Over 2 iteraties gaan we een systeem opzetten waarbij jullie features kunnen aandragen en zelf kunnen kiezen wat er in de volgende iteratie gefixt gaat worden. Dat zullen niet enorme overhauls zijn maar 'relatief' kleine dingen die in 20 à 30 uur gefixt kunnen worden. Er moeten nog even een paar dingen gefixt worden om dat soepel te laten draaien dus het is niet meteen nu ingegaan. (Los van het feit dat er hier en in LD nog de nodige [bugs] en [feat]'s worden aangedragen. ;)
Kan wat hierboven met Stylish wordt gedaan binnen 20 a 30 uur worden geimplementeerd?

Oftewel, maak for the love of god een kleine switch om te kiezen tussen strak witte achtergrond en de kleur van de tracker als achtergrond. :)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 07:56
CptChaos schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:46:
[...]
Dan blijf je nog steeds en groot wit vlak over links of rechts op je scherm houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:47:
[...]

Wegens het huidig gebrek aan een zoek mogelijkheid in de topics, maar even zonder 'bewijs url'. Maar er heeft een betá tester gereageerd in ditzelfde topic en hier zijn onvrede geuit. De betá testers zijn dus niet per se ook tevreden met Tweakers 7.
Daar zul je vast gelijk in hebben, ik heb nog niet alle posts uit dit topic gelezen ;). Maargoed, uiteindelijk heeft toch iemand de keuze moeten maken om voor deze layout en opzet te gaan? Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen daarvoor.

Hoe kan minder info op dezelfde hoeveelheid pixels nu een verbetering zijn? Versie 6 was al uberoverzichtelijk, nu is het gewoon verspilling van de beschikbare ruimte, imo.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CptChaos schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:42:
[...]
Oftewel: (te) veel klikken, had die fixeer optie beter als dropdown gekunt naar mijn idee of als radiobuttons. Aangezien er toch veel lege ruimte is nu, moet daar wel ruimte voor zijn, bijvoorbeeld door alleen 'links' en 'rechts' neer te zetten, met eventueel een ingevulde title attribuut.
Er wordt nagedacht over verbetering van de tracker. Ook in combinatie met kleinere schermbreedte. Of en hoe daar iets op gevonden wordt dat weet ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
M2M schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Daar zul je vast gelijk in hebben, ik heb nog niet alle posts uit dit topic gelezen ;). Maargoed, uiteindelijk heeft toch iemand de keuze moeten maken om voor deze layout en opzet te gaan? Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen daarvoor.

Hoe kan minder info op dezelfde hoeveelheid pixels nu een verbetering zijn? Versie 6 was al uberoverzichtelijk, nu is het gewoon verspilling van de beschikbare ruimte, imo.
Ik heb geen idee hoe men is omgegaan met de feedback van betá testers en/of dat hier bij elke betá tester naar is gevraagd. Maar ongetwijfeld hebben meer mensen 'voor' gestemd dan 'tegen'.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Forum met de stylish aanpassing:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WI1yy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11
Ik vind het helaas ook een achteruitgang. Vroeger moest je wennen omdat er meer op het scherm tevoorschijn kwam. Nu staat er bijna niet op en krijg je twitter etc erbij. (front page)

Hardware.info zag er vroeger niet uit maar kopieerde langzaam va tweakers. Vergeleken met deze layout is harware.info t.net voorbijgestreefd.

Jammer dat ik de frontpage niet kan aanpassen. Ik kijk elke dag op de frontpage en reageer soms, maar met een karma van 6000 maar 68 laatste half jaar kom ik blijkbaar niet ver. Ik moet minimaal 500 per half jaar hebben???

Fout 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): De server heeft de verbinding verbroken zonder gegevens te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

De tracker werkt niet optimaal in alle situaties:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u8NtWe8KFShfo7BAfGaZtmFS/thumb.png
Zit gewoon over de rest van mijn scherm heen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:50:
Er wordt nagedacht over verbetering van de tracker. Ook in combinatie met kleinere schermbreedte. Of en hoe daar iets op gevonden wordt dat weet ik (nog) niet.
Ik ga ervan uit dat er wel het een en ander verbeterd gaat worden. Zo is dat bij de vorige grote site updates ook geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:50:
[afbeelding]
Omdat jouw scherm niet breed genoeg is voor een losse tracker.. :') De jouwe zit dus gewoon vast aan het menu en verdwijnt even snel weer..
Voor een echte ouderwetsche tracker moet je scherm minimaal 1600px breed zijn, omdat er nog wel reclame tussen de forum content en tracker moet zitten..

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 18-10-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:45:
[...]
Erg leuk idee, ben benieuwd wat er voor zinvolle ideeën ingestuurd gaan worden en welke worden opgepakt!
Wat wordt opgepakt wordt door jullie besloten. We pakken uit de inzendingen 5 items die in die tijd gefixt kunnen worden en die gaan dan in een poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[afbeelding]
Vamiddag kon ik nog kiezen om de tracker links of rechts te plaatsen. Nu kan dat helemaal niet meer. Ik kan de tracker alleen openen door erop te klikken, meer opties zijn er niet.

Edit: Moet mijn window dus groter maken. Ik draai FF in windowmode ipv fullscreen. Beetje jammer dat ik nu verplicht word mijn browser groter te maken terwijl het eerst wel ging.

Moet het browserwindow een flink stuk groter maken om een mooi wit stuk te zien waar ik niets mee kan 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 18-10-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
[afbeelding]
Niet zoals het hoort natuurlijk, maar ik denk dat dit aan jou resolutie ligt. Ik kan hem namelijk fixeren, links danwel rechts. En dit probleem heb ik dan ook niet. Echter wanneer ik hem niet fixeer ziet het er bij mij hetzelfde uit als op jou screenshot.
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:52:
[...]

Wat wordt opgepakt wordt door jullie besloten. We pakken uit de inzendingen 5 items die in die tijd gefixt kunnen worden en die gaan dan in een poll.
Dan mag ik wel een heuse campagne gaan voeren om het foto album aan te pakken, haha. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

CptChaos schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:51:
[...]
Ik ga uit dat er wel het een en ander verbeterd gaat worden. Zo is dat bij de vorige grote site updates ook geweest. :)
ware het niet dat als ik het mij goed kan herinneren, er enkel meer informatie tegelijk op het scherm verscheen en meer dingen aanpasbaar waren zonder CSS, in tegenstelling tot wat we nu voorgeschoteld krijgen aan lege ruimte.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Speciaal voor Tweakers.net een extensie moeten installeren!
Maar het is het waard.
Alleen wel ff editen en als domein tweakers.net invullen, anders flippen andere sites hem.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, ff wennen weer. Ben er niet kapot van, maar dat was ik bij de vorige versie in het begin ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:52:
[...]

Niet zoals het hoort natuurlijk, maar ik denk dat dit aan jou resolutie ligt. Ik kan hem namelijk fixeren, links danwel rechts. En dit probleem heb ik dan ook niet. Echter wanneer ik hem niet fixeer ziet het er bij mij hetzelfde uit als op jou screenshot.
WTF, resolutieprobleem? Ik heb een FullHD resolutie en aan beide kanten van de browser een kleine marge. Niet full screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is wennen maar er is te veel witruimte op hoge resoluties. Beetje goedkope manier om de site "compatible" te maken met telefoons en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
PilatuS schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:52:
[...]

Vamiddag kon ik nog kiezen om de tracker links of rechts te plaatsen. Nu kan dat helemaal niet meer. Ik kan de tracker alleen openen door erop te klikken, meer opties zijn er niet.
Vanmiddag had je wss een breder scherm tot je beschikking (in pixels natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

een mogelijkheid dat er wat gedaan kan worden aan de nieuw topic/nieuws kleur? het verschil is minimaal en ik mis dit nu bij nieuwe pagina's van een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:53:
[...]

WTF, resolutieprobleem? Ik heb een FullHD resolutie en aan beide kanten van de browser een kleine marge. Niet full screen...
Wanneer je het scherm niet fullscreen hebt, heb je dit probleem inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mag ik die stylish code nog even van je, kan hem niet meer terug vinden ?

*** edit ***

Heb um al !!!

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 18-10-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

Wanneer je het scherm niet fullscreen hebt, heb je dit probleem inderdaad ook.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vwNYO4dWApVrV6LaMblRnYcY/thumb.png

Zie dan hoeveel wit er zit. Ruimte genoeg! En dan dit soort dingen?
Ik kan toch wel bedenken dat er dan iets niet goed in het ontwerp zit.

Toch hoop ik echt dat dit aangepast gaat worden. Ben je betalend abonnee omdat je geen reclames wilt zien en dan kan je niet volledig gebruik maken van je ruimte in je browser omdat ik rekening moet houden met reclames.... 8)7

Echt een grote denkfout volgens mij.

Op zich vind ik het uitgangspunt hoe het er uit ziet echt heel mooi. Maar dit is volgens mij gewoon een bug.

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 18-10-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Kunnen we niet terug naar de oude variant voor alle desktop mensen, en de nieuwe houden voor tablet / smartphonevolk?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00
M2M schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:57:
Kunnen we niet terug naar de oude variant voor alle desktop mensen, en de nieuwe houden voor tablet / smartphonevolk?
Goed idee.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heeft Tweakers eigenlijk al een reactie gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

De gedachte die me steeds meer bekruipt is dat de frontpage meer de mobiele apps benadert, terwijl die apps al in de mobiele behoefte voorzien en daarvoor geoptimaliseerd zijn. Waarom dan >30% van je effectieve breedte van het scherm wegtiefen voor de desktop gebruiker, om over het scrollfest in de hoogte nog maar te zwijgen...
Ook de kleurstellingen zijn nu flets en de usericons bij 'Uit de community' nemen een ontzettende bak ruimte in beslag, terwijl het geen *enkel* doel dient anders dan zelfbevlekking van de topicstarter.
Werkelijk, ik kan er niet bij dat Tweakers zo ernstig de plank mis slaat. Ik baal er echt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Albert020 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:56:
[...]

Mag ik die stylish code nog even van je, kan hem niet meer terug vinden ?
jay03 in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

Hier het trackerverschil tussen 1366 breed en 1920 breed

1366:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rSSqM.jpg

1920
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAZsC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:57:
[...]

[afbeelding]

Zie dan hoeveel wit er zit. Ruimte genoeg! En dan dit soort dingen?
Ik kan toch wel bedenken dat er dan iets niet goed in het ontwerp zit.

Toch hoop ik echt dat dit aangepast gaat worden. Ben je betalend abonnee omdat je geen reclames wilt zien en dan kan je niet volledig gebruik maken van je ruimte in je browser omdat ik rekening moet houden met reclames.... 8)7

Echt een grote denkfout volgens mij.
Klopt inderdaad, ruimte genoeg. Maar helaas kunnen we daar nu even niets aan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:53:
[...]

Vanmiddag had je wss een breder scherm tot je beschikking (in pixels natuurlijk)
Was er al achter gekomen. Mijn browser draait niet fullscreen thuis. Moet mijn window een stuk groter maken om de tracker ernaast te krijgen en zit nu met een gigantisch wit vlak wat nergens voor dient. Word nu dus verplicht mijn window groter te maken dan ik wil om vervolgens tegen een wit vlak aan te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:17
Dit is hilarisch.
Dag van tevoren is iedereen enthousiast, ik dacht nog: raar, nederlanders haten verandering.
En jawel hoor, volgende dag komt alle haat :P

Dat het te wit is vind ik complete onzin, als dat pijn doet aan je ogen dan heb je niet genoeg natuurlijk licht om je scherm heen en beschadigd het zoiezo je ogen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

shoombak schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:57:
Nope... struisvogel tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Kodess schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:
Dit is hilarisch.
Dag van tevoren is iedereen enthousiast, ik dacht nog: raar, nederlanders haten verandering.

Dat het te wit is vind ik complete onzin, als dat pijn doet aan je ogen dan heb je niet genoeg natuurlijk licht om je scherm heen en beschadigd het zoiezo je ogen.
Ik zit nu al een aardig lange tijd op de website te browsen, maar echt heel fijn voelt het niet voor me ogen. En dat in met licht overgoten ruimte.
911GT2 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:
[...]

Het zijn mensen met een baan en dus ook gewoon werktijden, ze werken geen 24 uur hé. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kodess schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:
Dit is hilarisch.

Ja man, in mijn zolderkamertje zit wel 1 raam. (niet zo serieus hier) Alleen het donker buiten. Dus dat natuurlijk licht kan ik wel vergeten.

Verder heb ik normaal nooit ergens last van, maar wel hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Het lijkt er mij zo af en toe echt op dat de site speciaal voor tablets/smartphones is aangepast. Grote knoppen met een plaatje, veel ruimte tussen de regels enz.

Stomme is dat ik de frontpage op mijn smartphone overzichtelijker vind dan op mijn laptop 8)7 .

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb hem ook maar even met Stylish in Chrome aangepast, begon pijn te doen aan mijn ogen !

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/144616/gnlYvZoHjb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:58:
[...]

Klopt inderdaad, ruimte genoeg. Maar helaas kunnen we daar nu even niets aan doen.
Dat snap ik wel. Maar niet iedereen wenst zijn werkwijze aan te passen aan 1 enkele site... Ik wil niet altijd full screen. Soms snap ik vensters naast elkaar waardoor ik twee dingen naast elkaar kan bekijken. Dan moet het toch niet zo zijn dat je beperkt wordt? Daar moet de site rekening mee houden. Ik vind het niet erg om een beetje te scrollen bij niet full screen, maar als ik bij niet full screen de tracker moet uitschakelen om de tekst te kunnen lezen, dan is het volgens mij gewoon een designfout.

Nogmaals, ik ben er van overtuigt dat de devvers echt wel luisteren naar kritiek en er wat mee gaan doen en ben niet echt tevreden over hoe een groot gedeelte hier reageert. Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik nu met één klik naar myreact???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:03:
Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

shoombak schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:57:
In een van de vele klaagtopics wel.
Vooralsnog wordt er verschuild achter een lousy 'technisch niet mogelijk om de oude layout te hanteren'. :z

Dat soort praat kunnen ze slijten op viva.nl, maar wij weten beter.
Als fanatiekelingen zonder inside info extreem snel een knap aantal verbeteringen aan kunnen brengen via custom CSS, dan kan iemand mét inside info dat zeker.

Dat het niet ideaal is om meerdere CSS's te ondersteunen, sure, maar breng het alsof met wat knip- en plakwerk die CSS niet meer gebruikt zou kunnen worden.
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:04:
[...]

Een bookmark in je browser? Snelkoppeling op je taakbalk/bureablad ;)
Precies. Op alle 8 systemen waar ik GoT op zou willen gebruiken om een zgn. gewenste 'vernieuwing' te compenseren. Hoe is dat gebruikersvriendelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door PromWarMachine op 18-10-2012 21:05 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:03:
PromWarMachine schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
Precies. Op alle 8 systemen waar ik GoT op zou willen gebruiken om een zgn. gewenste 'vernieuwing' te compenseren. Hoe is dat gebruikersvriendelijk?
Niet ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Gé Brander op 18-10-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik gebruik nu zo lang dit maar:
rvdv12773 in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'
Is een stuk rustiger voor de ogen en een oplossing tot er vanuit tweakers zelf wat word ondernomen op dit punt.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 12-09 16:17
Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:00:
[...]

Ik zit nu al een aardig lange tijd op de website te browsen, maar echt heel fijn voelt het niet voor me ogen. En dat in met licht overgoten ruimte.
hmm, ik heb 1 browser altijd op halfscherm open, ongeveer 1280 breed, en het doet mij niet echt pijn aan mijn ogen...

Maar is het ook niet zo dat we helemaal niet na 1 dag kunnen oordelen? Reviews van producten kunnen ook pas na minimaal een week van gebruik.

Tot nu toe heb ik geen negatieve dingen over de nieuwe site. Hij ziet er mooier uit, dat is alles.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

pino85 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:04:
Is een stuk rustiger voor de ogen en een oplossing tot er vanuit tweakers zelf wat word ondernomen op dit punt.
Waar moet ik dat dan instellen? Heel CSS zegt mij geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28582772.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Waar moet ik dat dan instellen? Heel CSS zegt mij geen drol.
Ik zal je even een dm sturen

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt niet???

Dat betekent dus 'looks over functionality'. Lijkt wel een UI speciaal voor Apple-hipsters. Eigenlijk gewoon ruk dus. Jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:07:
[...]

Echt niet???

Dat betekent dus 'looks over functionality'. Lijkt wel een UI speciaal voor Apple-hipsters. Eigenlijk gewoon ruk dus. Jammer hoor.
Of je moet een bookmark in de browser maken. Dan kan t wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

pino85 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:04:
Heb je ook iets voor het forum want daar werkt het niet..

Verder moet ook ik erg wennen aan de layout maar erger, al dat wit! En het fijne van een scherm van 1400 x 900 waardoor ik de tracker niet kan instellen. Die mis ik enorm.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:07:
[...]

Echt niet???

Wat is dat toch? Alsof Appple gebruikers de nieuwe UI wel mooi vinden?

Ik ben een apple gebruiker (zou mezelf geen hipster noemen) maar ik ind de nieuwe UI ook echt flink zuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 13:54
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28582930.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:04:
[...]

Ik doe niet aan bookmarks/snelkoppelingen. Tot nu toe nog nooit nodig gehad op de internets, dus ik was ook niet van plan daar nu ineens mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Humma Kavula schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Heb je ook iets voor het forum want daar werkt het niet..

Verder moet ook ik erg wennen aan de layout maar erger, al dat wit! En het fijne van een scherm van 1400 x 900 waardoor ik de tracker niet kan instellen. Die mis ik enorm.
Helaas heb ik daar niets voor.. ;(

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met classic GoT? komt die template nog terug of mag iedereen gaan kutten met custom CSS?

en met classic GoT bedoel ik dit
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1211198850.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o1WKM.png
Gewoon wat minder wit en kleinere marges doet veel :)
stylish hier: http://userstyles.org/sty...eakers-7-0-grey-compacted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Wat is dat toch? Alsof Appple gebruikers de nieuwe UI wel mooi vinden?

Ik ben een apple gebruiker (zou mezelf geen hipster noemen) maar ik ind de nieuwe UI ook echt flink zuigen!
Ik vind de nieuwe UI wel mooi. Maar qua functionaliteit er niet beter op geworden. En dat probleem heb ik nou ook altijd met Apple-producten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
911GT2 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:
[...]

Oh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mejust
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 16:05
Ik vond zelf t.net 6 juist een heel leuk ontwerp. Was inderdaad een vol, maar dat heeft juist mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

+100000 internet voor jou! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Toch erg dat tweakers nu zelf de site moeten gaan herontwerpen. Zo zie je maar hoe slecht dit ontwerp is als er binnen een paar minuten alweer 20 reacties zijn, waarvan 80 tot 90% negatief is.

Ga zo door. Baal hier echt enorm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh dat is al wat beter! Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dat ziet er idd een stuk rustiger uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb een paar jaar geleden met een serieuze overhaul te maken gehad toen ik moderator was op Last.fm.
Toendertijd was er de optie om gebruik te maken van de gewone site en de beta-versie. Met keuze mogelijkheid... en een mogelijkheid om op ALLES te schieten. Na een aantal maanden beta draaien (waarbij steeds meer gebruikers betrokken raakten) werd uiteindelijk de site live gegooid. En net als hier waren daar voorstellen tot stakingen en heel erg boze gebruikers.

Het jammere is dat die beta-periode hier overgeslagen lijkt... mogelijk met uitzondering van de modforce.
Ik weet van dat gebeuren op Last.fm dat je (uiteindelijk) het eindproduct kunt en moet verdedigen. Ik weet ook hoe vreselijk veel (onderbouwde én onderbuik) kritiek ik heb geplaatst. Voor ons, gewone gebruikers, is deze nieuwe versie er-rug wit, vre-sul-luk onhandig en (vanwege allerlei nieuwigheden, bugs en veranderingen) on-tie-gul-luk kut.
Natuurlijk is dat over een paar dagen minder erg... we hebben allemaal tijd nodig om te wennen... en te verbeteren. Desalniettemin is het vreselijk hautain en onrespectvol om dat (als modforce) maar over ons heen te storten. Zeker met een opmerking dat we nu terugverlangen naar de k*t-site van 4 jaar terug. Da's kul... Die baggersite van dag 1, vier jaar terug hoef ik niet terug. Ik heb wel een beetje last van heimwee naar de site van gister. En over vier jaar zit ik niet te springen om de bende van vandaag... maar wel de gestroomlijnde versie van vlak voor de uitrol van Tweak8.
Zoals het ook ongemanierd is om de site na 13 seconden al af te serveren als 'achteruitgang'. Ik denk dat een beta-periode veel van de bugs van vandaag had kunnen voorkomen, en de gewenning had kunnen stroomlijnen.

Kortom... als ik nu echt niet mag klagen zonder geklooit te hebben, ga dan eens als de sodemieter bugs uitroeien en opties aanbieden ;)
Ik hink nog op twee gedachten...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat geld toch enkel voor de fp of ook het forum?

[ Voor 104% gewijzigd door pino85 op 18-10-2012 21:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Albert020 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:13:
[...]

Dat ziet er idd een stuk rustiger uit ;)
FF Grey compacted pakken, editen totdat de kleur weer match met de tracker bar, en voila.

Tweakers 6.5 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:10:
Hoe zit het nou met classic GoT? komt die template nog terug of mag iedereen gaan kutten met custom CSS?

en met classic GoT bedoel ik dit
[afbeelding]
Nee, alleen oude full abo's hebben nog 'paars' en 'silver'. De rest is allemaal vervangen vanwege incompatibiliteit met de huidige site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Wat ik tijdens het testen ook al vermeld heb: Its to damn white! En er word veel schermruimte verspilt (1920x1080 hiero).

De FP en de PW vind ik dan wel weer een gigantische verbetering :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik mis op de frontpage vooral het "bekijk archief" linkje om door de headlines van ouder nieuws te kunnen grasduinen.
Ik kom niet elke dag op de Frontpage. Net zoals nu bijvoorbeeld, wil ik de headlines van gisteren ook even bekijken. Interessante headlines opende ik dan in tabs op de achtergrond.
Maar als ik nu op het Tweakers logo klik, is die optie er niet meer onder aan de pagina.
Nu moet ik op nieuws klikken, dan vouwen alle nieuwsberichten van vandaag uit. Aan het eind van de pagina staat daar nieuws van gisteren.
Maar ook dan krijg weer alle nieuwsberichten volledig in een gigantische lap tekst onder elkaar. Dat is me veel te druk.
Het voelt nu aan als een tijdschrift zonder inhoudsopgave.

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Mn droom komt steeds dichter bij, nu nog iemand die videos en downloads weet te scheiden van het andere nieuws en iemand die de topbar een beetje verandert (o.a. link naar tweakblogs!) en ik vind het wel goed!

Jeroenneman in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jester-NL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:13:
Ik heb een paar jaar geleden met een serieuze overhaul te maken gehad toen ik moderator was op Last.fm.
Toendertijd was er de optie om gebruik te maken van de gewone site en de beta-versie. Met keuze mogelijkheid... en een mogelijkheid om op ALLES te schieten. Na een aantal maanden beta draaien (waarbij steeds meer gebruikers betrokken raakten) werd uiteindelijk de site live gegooid. En net als hier waren daar voorstellen tot stakingen en heel erg boze gebruikers.

Het jammere is dat die beta-periode hier overgeslagen lijkt... mogelijk met uitzondering van de modforce.
Ik weet van dat gebeuren op Last.fm dat je (uiteindelijk) het eindproduct kunt en moet verdedigen. Ik weet ook hoe vreselijk veel (onderbouwde én onderbuik) kritiek ik heb geplaatst. Voor ons, gewone gebruikers, is deze nieuwe versie er-rug wit, vre-sul-luk onhandig en (vanwege allerlei nieuwigheden, bugs en veranderingen) on-tie-gul-luk kut.
Natuurlijk is dat over een paar dagen minder erg... we hebben allemaal tijd nodig om te wennen... en te verbeteren. Desalniettemin is het vreselijk hautain en onrespectvol om dat (als modforce) maar over ons heen te storten. Zeker met een opmerking dat we nu terugverlangen naar de k*t-site van 4 jaar terug. Da's kul... Die baggersite van dag 1, vier jaar terug hoef ik niet terug. Ik heb wel een beetje last van heimwee naar de site van gister. En over vier jaar zit ik niet te springen om de bende van vandaag... maar wel de gestroomlijnde versie van vlak voor de uitrol van Tweak8.
Zoals het ook ongemanierd is om de site na 13 seconden al af te serveren als 'achteruitgang'. Ik denk dat een beta-periode veel van de bugs van vandaag had kunnen voorkomen, en de gewenning had kunnen stroomlijnen.

Kortom... als ik nu echt niet mag klagen zonder geklooit te hebben, ga dan eens als de sodemieter bugs uitroeien en opties aanbieden ;)
Ik hink nog op twee gedachten...
Er is een closed bèta geweest met naast de mods een flinke club abo's en wat mensen uit /A61. In totaal bijna 150 man. De test heeft gelopen van 18 juli t/m nu.

As we speak zitten er devvers in LD en natuurlijk luisteren we naar jullie wensen om aanpassingen en veranderingen. Dat wil niet zeggen dat alles nu meteen onmiddellijk gefixt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 18-10-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Vaan Banaan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:16:
Ik mis op de frontpage vooral het "bekijk archief" linkje om door de headlines van ouder nieuws te kunnen grasduinen.
Ik kom niet elke dag op de Frontpage. Net zoals nu bijvoorbeeld, wil ik de headlines van gisteren ook even bekijken. Interessante headlines opende ik dan in tabs op de achtergrond.
Maar als ik nu op het Tweakers logo klik, is die optie er niet meer onder aan de pagina.
Nu moet ik op nieuws klikken, dan vouwen alle nieuwsberichten van vandaag uit. Aan het eind van de pagina staat daar nieuws van gisteren.
Maar ook dan krijg weer alle nieuwsberichten volledig in een gigantische lap tekst onder elkaar. Dat is me veel te druk.
Het voelt nu aan als een tijdschrift zonder inhoudsopgave.
Zou je daar een topic over willen maken in LD? Want dit is een weggevallen feature en dus een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:18:
Er is een closed bèta geweest met naast de mods een flinke club abo's en wat mensen uit /A61. In totaal bijna 150 man. De test heeft gelopen van 18 juli t/m nu.
Dan hadden jullie blijkbaar 150 man die absoluut niet representatief waren voor de tweakers usergroup.
Zo'n 80-90% van de reacties die ik heb gezien is gemiddeld tot zwaar kritisch of zelfs ronduit negatief. Da's toch wel een stevig record voor een nieuwe site-invoering.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Pagina: 1 ... 8 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.