Nee, dat heeft niets met tweakers te maken. Het is pure psychologie die je op iedere mens kunt toepassen. De meeste mensen zullen de hakken in het zand zetten, wanneer ze een verandering opgedrongen krijgen,
ook al is het een verbetering. De enige reden dat ze niet willen meewerken, is omdat ze geen keus hebben. Dat is niet specifiek aan een bepaalde thema, dit werkt zo met
alles.
Als jij opeens een andere jas aan MOET trekken, dan wil je niet, ook al is het een mooiere jas. Als je opeens een nieuwe stoel onder je reet krijg en er op MOET gaan zitten, dan wil je liever je oude terug, ook al is de nieuwe beter.
Okay, nou zeg ik niet dat er keus moet zijn, want net als bij de oude layout van het forum kon je ook kiezen en die keuze is op een gegeven moment weggehaald. Maar de oplossing zou geweest zijn om de community te betrekken, want dit is per slot van rekening toch een community-driven/powered website.
Ik zeg ook niet dat we onze hakken in het zand zetten, omwille van dat de nieuwe layout beter is, want dat is ie gewoon niet. Verreweg de meeste gebruikers hier zijn huidige gebruikers - je hebt niet te maken met iets dat je een keer per jaar gebruikt, er is hier sprake van gewenning bij de gebruikers. Dat betekent dat gebruikers bepaalde handelingen aanleren, en het is erg storend als die handelingen opeens iets anders doen of anders ingericht moeten worden. Ook daarom is het onverstandig om opeens alles om te gooien.
Windows 8 doet dit ook, en het gevolg: hakkuh in het zand! En terecht, want ook dat is een kliederboel geworden. Office 2012 met die achterlijke ribbons idem dito - ze kunnen er wat van bij Microsoft en T.net (sorry, modjes, het moet er even uit).
Ik zou de developers dringend willen verzoeken
Don't Make Me Think van Steve Krug te lezen. Dan snap je voor een deel wat ik bedoel.
/edit
Maar eigenlijk slaat
Fuzzillogic gewoon de spijker op de kop
[
Voor 3% gewijzigd door
_Thanatos_ op 18-10-2012 20:26
]