Je moet hem wel binnen de domain declaratie zetten natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:42:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 @namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml); @-moz-document domain("http://tweakers.net/") { body { background: #B4B4B4 url("file:///V:/image12.gif") repeat-y center; } }
Inmiddels al flink wat CSS werk gedaan. Zo heb ik het forum aan elkaar gelijmd. De achtergrondkleur wat donkerder gemaakt. Berichten en Reg. datum weer terug zichtbaar gemaakt bij alle users. Abo's duidelijker gemaakt en de frontpage wat gerestyled.
Zo bevalt het me een stuk beter
:
Misschien niet allemaal even netjes geordend. Maar het is in ieder geval iets
.
Zo bevalt het me een stuk beter
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
| /* Uitvullen op de FP */ .article {text-align: justify;} /* Achtergrondkleur veranderd */ #layout {background-color: #fafafa !important;} /* Linkkleur veranderd FP */ table.highlights a, table.listing a {color: #000 !important;} /* Linkkleur visited veranderd FP */ table.highlights a:visited, table.listing a:visited {color: #666 !important;} /* Tijd rechts uitgelijnd en lichter gemaakt */ table.highlights .time, div#highlights > table.highlights > tbody > tr > td > span {color: #999 !important; display: inline-block; float: right; } /* Titel kleur van Headers op GoT veranderd in wit */ table.listing th.title a {color: #fff !important;} /* Userdata weer klein zichtbaar */ .userdata .extra {display: block !important; font-size: 7pt} /* Abo highlighter */ .abonnee {color: #0A8FC4;} /* Action list rechts uitlijnen */ .action_list {float: right; margin-right: 20px; margin-top: 2px} /* Action lijst kleiner gemaakt */ .action_list li {font-size: 9pt;} /* Sidebar weggehaald op forum */ #sidebar {display: none;} /* Forumberichten naar het midden verplaatst */ #messages {margin-left: 80px} /* Witruimte tussen berichten weggehaald */ #messages div.message {margin-bottom: 0px;} /* Eigen post gehighlight. Mooier dan de standaard :+ */ #messages div.message .ownpost {background-color: #D9ECFF !important;} /* Messageheader aangepast voor betere verschillen tussen twee berichten */ #messages div.message .messageheader {background-color: #ddd;} /* Messageheader aangepast voor TS */ #messages div.topicstarter .messageheader {background-color: #ccc;} /* Pagecounter onderaan gefixed voor witruimte weghalen */ #messages p.pagecounter {display: block; margin-top: 15px} /* Topic actions gefixed */ .topic_actions {width: 980px;} /* Actielijst gefixed */ .action_list {font-size: 8pt;} /* Reply-count fatsoenlijk leesbaar gemaakt in topic overview */ .commentCount {color: black; background: none;} /* Social, Newsletter en Jobs meuk weggehaald op de FP */ .secondColumn #social, .secondColumn #jobs, .secondColumn #newsletter {display: none;} /* Topic Reply waarschuwing in het midden */ #topicReplyWarning p {margin-left: 0; text-align: center;} /* Laatst gereageerd in een topic dikdrukken -- alex3305 natuurlijk vervangen door je eigen username */ table.listing .topic a[title$="alex3305"] {font-weight: bold} /* Tracker knopje verbergen */ .tracker {display:none;} /* Ruimte tussen fora en topics minder gemaakt. Scheelt nu 4px, je kunt zelf de 8px waarde verminderen om een nog compactere layout te krijgen */ table.listing td, table.listing th {padding: 8px 5px;} |
Misschien niet allemaal even netjes geordend. Maar het is in ieder geval iets
[ Voor 9% gewijzigd door alex3305 op 19-10-2012 18:49 . Reden: Dikdrukken van laatst gereageerd. -- Tracker verbergen -- Ruimte tussen listing verminderd ]
Ik heb zelf ook wat kleine aanpassingen gedaan

(klikken voor groot)

(klikken voor groot)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| /* haalt de frontpage tabs weg, want die gebruik ik niet */ #fp_tabs_container{ display: none; } /* geeft de achtergrond een iets fijner grijs tintje, minder fel aan de ogen */ #layout{ background-color: #ccc; } /* daarmee moest ik de contentarea iets meer padding geven, anders stonden de letters tegen de zijkant aan */ #contentArea{ padding: 20px; padding-bottom: 180px; background-color: white; } /* ook tabs op het forum gebruik ik niet */ #pageTabs{ display:none; } /* iets rondere hoekjes aan de bovenbalk, geen idee waarom ik dat deed */ #menubar{ border-radius: 5px !important; } /* verwijderd het menuitem "nieuws". Ik vind die blogview niet handig, en klik te vaak per ongeluk op nieuws */ #menu li:first-child{ display: none; } /* helaas doet de bovenstaande 'hack' ook mijn account dingetje verdwijnen, dat moet even teruggehacked */ #menu #userbar li:first-child{ display: block; } /* cosmetisch dingetje, onderste hr iets groter */ #bottom div.hr{ background-color: #EDEEEE !important; height: 10px; } /* anders gaan de jobs advertentiedingetjes op het forum overflowen */ .nowrap{ white-space: normal; } /* kleur de ts messages subtiel groen, geleend van Orion84 */ .topicstarter .messageheader { background: #eeffee !important; } |
Heren, ik ben weer helemaal blij dankzij jullie!

Verwijderd
Als ik deze code gebruik dan wordt de achtergrond niet getoond. Heel gek het werkt alleen als ik het buiten het domein zet.Blue-eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:56:
[...]
Je moet hem wel binnen de domain declaratie zetten natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 16:06 ]
Niet getest, ik gebruik iets anders, maar er stond een haakje teveel, zo dan?Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:02:
[...]
Als ik deze code gebruik dan wordt de achtergrond niet getoond. Heel gek het werkt alleen als ik het buiten het domein zet.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
| @namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml); @-moz-document domain("http://tweakers.net/") { body { background: #B4B4B4 url("file:///V:/image12.gif") repeat-y center; } } |
Verwijderd
Nope zo werkt het ook nietBlue-eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:10:
[...]
Niet getest, ik gebruik iets anders, maar er stond een haakje teveel, zo dan?
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 @namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml); @-moz-document domain("http://tweakers.net/") { body { background: #B4B4B4 url("file:///V:/image12.gif") repeat-y center; } }
het domein moet "tweakers.net" zijn. Zonder slashes en http enzo.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
ThanksRamon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:24:
het domein moet "tweakers.net" zijn. Zonder slashes en http enzo.
Maar weer ff verder knutselen ik ben eigenlijk toch nog niet tevreden over de breedte. Het is eigenlijk te breed.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 16:35 ]
SweetPascal schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:24:
Zo ook maar even me CSS posten, via knip en plak werk en wat zoeken binnen de source.![]()
[afbeelding]
http://pastebin.com/sgDZvRFA
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Mooi, het begint erop te lijken
Dank aan allen hier
Nu wil ik nog wat grijze vensters op de andere pagina's aanpakken, hoe doe ik dat het beste ?
Waar vind ik die labels?
Zo ziet de FP er nu uit:

Met floating tracker
Nu wil ik nog wat grijze vensters op de andere pagina's aanpakken, hoe doe ik dat het beste ?
Waar vind ik die labels?
Zo ziet de FP er nu uit:

Met floating tracker
[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 19-10-2012 16:49 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Leer nou dat voorbeeld en verstuur zijn omgedraaidMadrox schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:48:
Mooi, het begint erop te lijkenDank aan allen hier
![]()
Waar vind ik die labels?
Zo ziet de FP er nu uit:
[afbeelding]
Ik gebruik Opera met Dragonfly om de CSS elementen te vinden die ik wil bewerken. Rechtermuisknop op een gedeelte, Inspect Element, hoppa, dat stukje wordt in de broncode weergegeven en aan de rechterkant heb je de CSS die er bij zit.
Denk dat Firefox Firebug extensie dat ook kan.
@ hieronder:
Dragonfly werkt precies hetzelfde. Klik op element en gaan, zodra je in DF zit. Komt netjes onder je pagina naar boven, is geen aparte tab oid. Werkt echt heerlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Hero of Time op 19-10-2012 16:57 ]
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Firebug voor FF werkt goed. Je kunt dan met de muis erop klikken om zo elementen te inspecteren
.
raar hier wil bij geen enkele de trackermenu in FF 16.0.1 werken
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Verwijderd
Tracker heeft te maken met de breedte van je scherm, volgens mij heb je minimaal 1920x of 1680x nodig.Hakker schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:53:
raar hier wil bij geen enkele de trackermenu in FF 16.0.1 werken
Ik heb 1920x1200 dus dat kan het probleem dan niet echt zijn tenzij het ineens uber mega groot moet zijnVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:54:
[...]
Tracker heeft te maken met de breedte van je scherm, volgens mij heb je minimaal 1920x of 1680x nodig.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Begrijp niet wat je wil zeggen hierHero Of Time schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:50:
[...]
Leer nou dat voorbeeld en verstuur zijn omgedraaid

Bedoel je dat ik met die browsers de elementen makkelijk(er) kan vindenIk gebruik Opera met Dragonfly om de CSS elementen te vinden die ik wil bewerken. Rechtermuisknop op een gedeelte, Inspect Element, hoppa, dat stukje wordt in de broncode weergegeven en aan de rechterkant heb je de CSS die er bij zit.
Denk dat Firefox Firebug extensie dat ook kan.
Met de zalm look was er iig totaal geen kritiek geweest over knalled wit
Voor de liefhebbers, de code (v2):
spoiler: Zalmon-look
html
{
background: #FAEBD4;
}
#searchbar { display: none; }
.galleryHeadingContainer { display: none; }
#pricewatch, #jobs, #poll, #newsletter, #sponsored, #textlink, #social .twitterButton, #social .facebookButton {
background: none repeat scroll 0 0 #F9DCAF !important;
border: 1px solid #F9DCAF !important;
}
.popup.trackerPopup.fixed
{
margin-top: -20px;
margin-left: 20px;
position: fixed !IMPORTANT;
left: -26px !IMPORTANT;
top: 71px !IMPORTANT;
}
div#contentArea
{
padding-left: 20px;
padding-right: 20px;
background-image: linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -o-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -moz-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -webkit-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -ms-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -webkit-gradient(
linear,
left bottom,
left top,
color-stop(0.01, #FAEBD4),
color-stop(0.51, #ABABAB),
color-stop(1, #E0E0E0)
);
}
#menubar { width: 1020px; height: 14px; margin-bottom: 40px; padding-bottom: 20px; }
.galleryHeadingContainer, .pageTabsContainer, .notificationsContainer
{
margin: 0 auto;
width: 1020px;
padding-top: 14px;
padding-bottom: 0px;
}
.pageTabsContainer
{
border-bottom: 1px solid #FAEBD4;
}
#top
{
border-bottom: 0;
}
{
}
#searchbar { display: none; }
.galleryHeadingContainer { display: none; }
#pricewatch, #jobs, #poll, #newsletter, #sponsored, #textlink, #social .twitterButton, #social .facebookButton {
background: none repeat scroll 0 0 #F9DCAF !important;
border: 1px solid #F9DCAF !important;
}
.popup.trackerPopup.fixed
{
margin-top: -20px;
margin-left: 20px;
position: fixed !IMPORTANT;
left: -26px !IMPORTANT;
top: 71px !IMPORTANT;
}
div#contentArea
{
background-image: linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -o-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -moz-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -webkit-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -ms-linear-gradient(bottom, #FAEBD4 1%, #ABABAB 51%, #E0E0E0 100%);
background-image: -webkit-gradient(
linear,
left bottom,
left top,
color-stop(0.01, #FAEBD4),
color-stop(0.51, #ABABAB),
color-stop(1, #E0E0E0)
);
}
#menubar { width: 1020px; height: 14px; margin-bottom: 40px; padding-bottom: 20px; }
.galleryHeadingContainer, .pageTabsContainer, .notificationsContainer
{
padding-top: 14px;
}
.pageTabsContainer
{
border-bottom: 1px solid #FAEBD4;
}
#top
{
}
[ Voor 60% gewijzigd door Madrox op 19-10-2012 17:05 ]
Verwijderd
Nee. Gebruik Firebug addon voor Firefox. Vervolgens kun je gemakkelijk elementen selecteren en zie je naast de html code ook de CSS code.Madrox schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:59:
[...]
Begrijp niet wat je wil zeggen hier![]()
[...]
Bedoel je dat ik met die browsers de elementen makkelijk(er) kan vinden
Links naast die 'bug' staat een blauwe pijl die kun je gebruiken om elementen te selecteren en te inspecteren. Onder zie je html en rechts zie je de CSS erbij. Vervolgens pas je de kleuren aan dit kun je in Firebug doen maar ook gewoon in Stylish of in een tekstbestand. Dit is bijvoorbeeld het element van de FP die ik je pas had gegeven. Vervolgens om het te laten werken in Stylish moet je van de ';' tekens !important; maken. Belangrijk je moet de boel wel kopiëren naar Stylish of een andere Custom CSS die je gebruikt. Als je de pagina vernieuwt zijn de wijzigingen in Firebug weer weg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 17:06 ]
Vrijwel precies wat ik ook wilde, één dingetje: door .forum_actions een float: left; mee te geven verdwijnt bij fora de optie 'Nieuw Topic'. Ik denk dat die wegvalt achter de dropdown links waarmee je op tijd kan filteren. Helaas zit de 'Reageer' knop weer onder de Quickreply als je de float weghaalt. Ik kon zo snel niet vinden hoe er voor te zorgen dat beide op de juiste plek staan.Phyxion schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:15:
Vrij veel aangepast, comments @ frontpage zijn nog lelijk (als iemand suggesties heeft, let me know):
[...]
En dan kan ik het gewoon in IE9 overnemen, via mijn voorkeuren hier op de site, toch ?Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:03:
[...]
Nee. Gebruik Firebug addon voor Firefox. Vervolgens kun je gemakkelijk elementen selecteren en zie je naast de html code ook de CSS code.
Gewoon meteen injecteren bij mijn voorkeur hier op de site werkt toch ook ?Links naast die 'bug' staat een blauwe pijl die kun je gebruiken om elementen te selecteren en te inspecteren. Onder zie je html en rechts zie je de CSS erbij. Vervolgens pas je de kleuren aan dit kun je in Firebug doen maar ook gewoon in Stylish of in een tekstbestand. Dit is bijvoorbeeld het element van de FP die ik je pas had gegeven. Vervolgens om het te laten werken in Stylish moet je van de ';' tekens !important; maken. Belangrijk je moet de boel wel kopiëren naar Stylish of een andere Custom CSS die je gebruikt. Als je de pagina vernieuwt zijn de wijzigingen in Firebug weer weg.
[afbeelding]
Verwijderd
Ja, gewoon zoals je de andere CSS code ook gebruiktMadrox schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:08:
[...]
En dan kan ik het gewoon in IE9 overnemen, via mijn voorkeuren hier op de site, toch ?
[...]
Gewoon meteen injecteren bij mijn voorkeur hier op de site werkt toch ook ?
Dat zit tegenwoordig grotendeels ook standaard al in Firefox onder Firefoxknop/menu Extra > Webontwikkelaar > Inspecteren.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:03:
[...]
Nee. Gebruik Firebug addon voor Firefox. Vervolgens kun je gemakkelijk elementen selecteren en zie je naast de html code ook de CSS code.
Links naast die 'bug' staat een blauwe pijl die kun je gebruiken om elementen te selecteren en te inspecteren. Onder zie je html en rechts zie je de CSS erbij. Vervolgens pas je de kleuren aan dit kun je in Firebug doen maar ook gewoon in Stylish of in een tekstbestand. Dit is bijvoorbeeld het element van de FP die ik je pas had gegeven. Vervolgens om het te laten werken in Stylish moet je van de ';' tekens !important; maken. Belangrijk je moet de boel wel kopiëren naar Stylish of een andere Custom CSS die je gebruikt. Als je de pagina vernieuwt zijn de wijzigingen in Firebug weer weg.
[afbeelding]
Werkt ook prima en het handige is dat het in elke Fx-installatie zit.
Dankje, ga ik Firefox even bestellenVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:09:
[...]
Ja, gewoon zoals je de andere CSS code ook gebruikt. In IE weet ik niet hoe je gemakkelijk en overzichtelijk achter de CSS code komt.
Verwijderd
Even bekeken maar het spreekt niet zo voor zich als met Firebug. Ik kan ook niet 1,2,3 de CSS code van een geselecteerd element vinden.Chris7 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:10:
[...]
Dat zit tegenwoordig grotendeels ook standaard al in Firefox onder Firefoxknop/menu Extra > Webontwikkelaar > Inspecteren.
Werkt ook prima en het handige is dat het in elke Fx-installatie zit.
En als je nu ook laat zien hoe je het gedaan hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:04:
Het wordt al beter:
[afbeelding]
900px breed en geen scrollbalken op die breedte. Precies de helft van mijn 1080p scherm. Nu moet ik het nog voor elkaar krijgen dat de gerelateerde content niet ergens lullig onderin een hoek beland
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik twijfelde of ik de CSS zou posten. Maar het is nog in progress. Dus even wachten. o.a. bij tags komen er grafische glitches.
Verwijderd
Je hebt gelijk ik zie nu ook de knop stijl
. Ik zei ook niet dat het niet bestond maar dat ik het niet 1,2,3 kon vinden
.
^Wat Darkstone laat zien, ik zie gelijk de CSS en die tool is erg handig om die even te bekijken (en het aan te passen). En je kunt zaken als :hover en :active toepassen en daarvan de stijl bekijken.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:15:
[...]
Even bekeken maar het spreekt niet zo voor zich als met Firebug. Ik kan ook niet 1,2,3 de CSS code van een geselecteerd element vinden.

css is niet heel netjes maarja gaat om het idee misschien dat ik er nog een beetje verder aan ga sleutelen. hij is in iedergeval niet meer zo licht enzo
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| .pageTabs ul li { background: #f5f5f5; } #layout { background: #fff url(http://i.imgur.com/Wj3m8.png); } li.more span, li.last span { font-size:0px; } h1, h2{ color: #444; } #menubar{ width: 1000px; -webkit-box-shadow: 0px -5px 15px rgba(255, 255, 255, 0.12); -moz-box-shadow: 0px -5px 15px rgba(255, 255, 255, 0.12); box-shadow: 0px -5px 15px rgba(255, 255, 255, 0.12); } #top{ background: #353535; background: -moz-linear-gradient(top, #353535 1%, #000000 51%); background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(1%,#353535), color-stop(51%,#000000)); background: -webkit-linear-gradient(top, #353535 1%,#000000 51%); background: -o-linear-gradient(top, #353535 1%,#000000 51%); background: -ms-linear-gradient(top, #353535 1%,#000000 51%); background: linear-gradient(to bottom, #353535 1%,#000000 51%); filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient( startColorstr='#353535', endColorstr='#000000',GradientType=0 ); } .eenReactie .topBorder { background: none; } .reactieFooter { padding-bottom: 15px; } .reactieContainer { border: 0px; } .reactie.last > .reactieContainer { border: 0px; } |
Dat ding is wel relaxed! Maar dat witte contentgeval schiet te ver door naar boven in Chromium.
Hier is een fix:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
| #contentArea{ background-color:#FFFFFF; padding-left:5px; padding-top: 0; top: 6px; } |
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Wow we zouden een overzicht moeten hebben van alle UserCSS, en de UserJS uit andere topics, en dat mensen hun eigen zaken op de zelfde locatie steeds aanpassen zodat we allemaal makkelijk updates kunnen terugvinden. 
Met die bagger van Tweakers V7 is Tweakers net Linux geworden. Je moet het zelf in elkaar zetten anders ziet het er niet uit!
Met die bagger van Tweakers V7 is Tweakers net Linux geworden. Je moet het zelf in elkaar zetten anders ziet het er niet uit!
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Voor Chrome/Chromium:
Meerdere styles beheren per site doe je met:
• Stylish (simpel doch zeer effectief)
GreaseMonkey-scripts op een compatibele manier beheren doe je met:
• TamperMonkey (netjes!)
Meerdere styles beheren per site doe je met:
• Stylish (simpel doch zeer effectief)
GreaseMonkey-scripts op een compatibele manier beheren doe je met:
• TamperMonkey (netjes!)
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Hmmm
Custom CSS nu ook op forum!!
* F.West98 is bezig met dark versie ultimate
[ Voor 43% gewijzigd door F.West98 op 19-10-2012 18:11 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Nu ben heel erg content met mijn CSS
maar ik heb nog 1 kleine bug. Bij de reacties zit nog een witregel. Dit wordt volgensmij veroorzaakt door een .png. Deze witregel wordt bij elke header van de reactie herhaald.
Voorbeeld:

Iemand een fix?
Voorbeeld:

Iemand een fix?
[ Voor 37% gewijzigd door Senaxx op 19-10-2012 18:19 ]
FixedSando schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:51:
[...]
Dat ding is wel relaxed! Maar dat witte contentgeval schiet te ver door naar boven in Chromium.
Hier is een fix:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 #contentArea{ background-color:#FFFFFF; padding-left:5px; padding-top: 0; top: 6px; }
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Die heb ik ook maar volgens mij als je daar aan gaat pielen dan komen die streepjes die de comments met elkaar verbinden niet goed meer uit. Edit wat misschien kan is je eigen gif maken gelijk in de goede kleur zetten van je background en die dan laden op de plaats van het huidige lijntje.Senaxx schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:11:
Nu ben heel erg content met mijn CSSmaar ik heb nog 1 kleine bug. Bij de reacties zit nog een witregel. Dit wordt volgensmij veroorzaakt door een .png. Deze witregel wordt bij elke header van de reactie herhaald.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Iemand een fix?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 18:20 ]
Top! alleen dat gele icoontje is toch niet helemaal mijn smaakPascal schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:24:
Zo ook maar even me CSS posten, via knip en plak werk en wat zoeken binnen de source.![]()
[afbeelding]
http://pastebin.com/sgDZvRFA
Cool.
Searchbar klopt ook niet bij in- en uitzoomen (grote of kleine monitor). Bij mijn vorige poging tot CSS was ie wel goed, maar we hebben dat beiden zo anders aangepakt dat ik ze niet zo goed kan mergen..
Jij (en iedereen met complete styles) zou je style op http://userstyles.org/ moeten zetten zodat iedereen met een stylish-extensie gewoon updates kan downloaden.

(Ja ik heb de breadcrumbs teruggehaald en de tracker aangepast, maar verder gebruik ik nu jouw css.
Voor de liefhebber:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| /* Tracker aansluiten */ .trackerPopup.fixed { width: 300px; position: absolute; top: 0; left: -336px !important; display: block; } /* Tracker lettertjes */ .trackerPopup .trackeritem li { padding: 1px 0 1px 0; } /* Achtergrondkleur ietsje lichter weer*/ body{ background-color:#666666; } |
Waarom is jouw berichtje zalmkleurig? Heb ik of wontcatchme perongeluk iets van jou geleend wat niet de bedoeling was?F.West98 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:03:
Hmmm
[ Voor 37% gewijzigd door Sando op 19-10-2012 18:50 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Hierbij mijn css nogmaals
hier zit nog wel de comment witte regel "bug" in, maar voor de rest is hij strak getrokken. Heb alle kleine foutjes zover mogelijk er uit gehaald. Deze werkt ook prima op het forum.

[code=css]
html {
background: #444444;
}
#layout {
background-color: #666;
min-width: 1714px;
}
#top {
}
a {
color: #000000;
text-decoration: none;
}
div#contentArea {
padding-top: 0px;
background: #F7F7F7;
}
.eenReactie, .reactie {
}
#menubar {
width: 980px;
}
#searchbar {
margin: 34px auto 0 auto;
}
.galleryHeadingContainer, .pageTabsContainer, .notificationsContainer {
}
.pageTabsContainer {
border-bottom: 1px solid #C3C6C6;
}
table.highlights td {
line-height: 5px;
padding: 5px 5px;
}
#menubar {
width: 1024px;
border-radius: 6px 6px 0 0;
}
.articleColumn {
line-height: 1.4;
}
#socialButtons {
display: none !important;
}
div.resizewarning div {
}
img.resized {
border: 2px #000000 !important;
display: block;
float: none;
}
#jobs_relations {
display: none;
}
p {
-webkit-margin-after: 0.5em;
}
#fpaItems .fpaItem {
height: 155px;
width: 160px;
margin-bottom: 0px;
}
#fpaItems {
}
#fpaItems .fpaItem div.imageContainer {
height: 75px;
}
#fpaItems .fpaItem div.imageContainer img {
}
#fpaItems .fpaItem div.textContainer {
padding: 4px 2px 2px 2px;
height: 40px;
padding-top: 6px;
line-height: 15px;
text-align: center;
font-size: 12px;
}
#fp_tabs_container {
margin-bottom: 5px;
}
.secondColumn {
margin-top: -155px;
}
[/code=css]

[code=css]
html {
background: #444444;
}
#layout {
background-color: #666;
min-width: 1714px;
}
#top {
}
a {
color: #000000;
text-decoration: none;
}
div#contentArea {
padding-top: 0px;
}
.eenReactie, .reactie {
}
#menubar {
width: 980px;
}
#searchbar {
margin: 34px auto 0 auto;
}
.galleryHeadingContainer, .pageTabsContainer, .notificationsContainer {
}
.pageTabsContainer {
border-bottom: 1px solid #C3C6C6;
}
table.highlights td {
line-height: 5px;
padding: 5px 5px;
}
#menubar {
width: 1024px;
border-radius: 6px 6px 0 0;
}
.articleColumn {
line-height: 1.4;
}
#socialButtons {
}
div.resizewarning div {
}
img.resized {
border: 2px #000000 !important;
display: block;
float: none;
}
#jobs_relations {
display: none;
}
p {
-webkit-margin-after: 0.5em;
}
#fpaItems .fpaItem {
height: 155px;
}
#fpaItems {
}
#fpaItems .fpaItem div.imageContainer {
}
#fpaItems .fpaItem div.imageContainer img {
}
#fpaItems .fpaItem div.textContainer {
padding: 4px 2px 2px 2px;
height: 40px;
padding-top: 6px;
line-height: 15px;
text-align: center;
font-size: 12px;
}
#fp_tabs_container {
margin-bottom: 5px;
}
.secondColumn {
margin-top: -155px;
}
[/code=css]
Wat ik bedoel te zeggen, is dat als je reageert, de helft er pas staat, je het dan door hebt dat je geen voorbeeld hebt, maar direct hebt gepost en dan je post nog eens bewerkt om het af te maken
Wel de definitie van de elementen die je zou willen wijzigen. Voor Firebug heb je al een mooie uitleg. Hier een shotje van Dragonfly, wat mijns inziens prettiger is omdat je ziet wat waar gedefinieerd is en wat overruled is.[...]
Bedoel je dat ik met die browsers de elementen makkelijk(er) kan vinden
Met de zalm look was er iig totaal geen kritiek geweest over knalled wit

Dank voor het delen, ik gebruik het nu naar tevredenheidwontcachme schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:26:
[afbeelding]
Met oa:
- Higlight TS en eigen posts
- Donkere post headers
- Alles donkerder
- Forum breeder
- Notepad kleiner --> meer myreact ruimte
- Titels/headers blauw
- Irritante dingen (voor mij) verwijderd
- En nog veel meer
Weet iemand hoe ik deze verder moet aanpassen?
De kleur van de background veranderd niet mee naar rood toe. Ik weet dat de kleur nu donkerrood is, maar dat kan ik zelf nog aanpassen naar mijn eigen wensen. De text wordt al wel dikgedrukt.
Hopelijk weet iemand het.
code:
1
2
3
4
| /* Laatst gereageerd in een topic dikdrukken */ table.listing .topic a[title$="Yorin"] { font-weight: bold; } { background-color: #FF0000; } |
De kleur van de background veranderd niet mee naar rood toe. Ik weet dat de kleur nu donkerrood is, maar dat kan ik zelf nog aanpassen naar mijn eigen wensen. De text wordt al wel dikgedrukt.
Hopelijk weet iemand het.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Merci, dat is hem ja.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:
Je hebt slechts één {} blok nodig voor X aantal rules.
En hoe kan ik de tekstkleur wijzigen? Met text-color en font-color werkt het niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 19-10-2012 19:07 ]
color:Yorin schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:
[...]
Merci, dat is hem ja.
En hoe kan ik de tekstkleur wijzigen? Met text-color en font-color werkt het niet.
Die is bijna perfect.... Alleen de rode letters (topictitel) lijken een beetje off qua verhoudingen (lijken te hoog of te smal). Maar voor de rest...... Wat een rust aan de ogenBierkameel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:32:
http://userstyles.org/styles/76816/tweakers-old-background
Die is idd wel een aanrader als je de CSS plugin niet kan kopen
Als je het topic gewoon even gelezen had had je kunnen lezen dat iemand je al voor was geweestVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:09:
Daar hebben we al een topic voor: [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'
Fiber schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:43:
Waarom gaan we dit nou weer dubbel doen? Hier is al minstens één en waarschijnlijk al wel meer draadjes over...: [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'
The ramblings of an idiot
In dat bovenstaande topic staat nog veel van Tweakers.net i.p.v. tweakers 7...
Hulde! Dit is idd heel nice!alex3305 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:56:
Inmiddels al flink wat CSS werk gedaan. Zo heb ik het forum aan elkaar gelijmd. De achtergrondkleur wat donkerder gemaakt. Berichten en Reg. datum weer terug zichtbaar gemaakt bij alle users. Abo's duidelijker gemaakt en de frontpage wat gerestyled.
Zo bevalt het me een stuk beter:
Cascading Stylesheet:
1 SHITLOAD CODE
Misschien niet allemaal even netjes geordend. Maar het is in ieder geval iets.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Inmiddels mijn laatste drie punten ook gefixed.Phyxion schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:15:
Vrij veel aangepast, comments @ frontpage zijn nog lelijk (als iemand suggesties heeft, let me know):
Wat heb ik o.a. aangepast:
- Achtergrond kleur naar licht grijs.
- Reageer knop boven de Quickreply.
- Verstuur bericht en Bekijk bericht omgewisseld (en deze ook boven de smilies e.d. geplaatst).
- 1, 2, 3... [laatste] een makkelijker te klikken vak van gemaakt.
- Afstand tussen posts @ forum verkleind.
- Search bar naar boven geplaatst.
- Social media spul helemaal gehide.
- Text van de vier "uitgelicht" dingen op de frontpage wat verkleind, size hiervan ook aangepast.
- Nieuwsbrief gehide van de frontpage.
- Quickreply vak vergroot.
Wat ik nog wil aanpassen:
- Comments op frontpage.
- Iets meer verschil in contrast bij de "Pricewatch" en "IT Banen" bar aan de rechterkant.
- Iets meer verschil in contrast bij de "Nieuwe reactie" op het forum.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier en daar nog wat kleine probleempjes die ik nog even moet oplossen maar dat geloof ik eerst wel
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Nog een laatste vraagje, ik krijg nu alleen de achtergrond van de tekst in een andere kleur, hoe kan ik die hele balk een andere kleur meegeven?
Dood aan al die witruimte!
Er zijn nog bugs, maar nu kan ik tenminste sommige artikelen weer lezen zonder te scrollen...
Er zijn nog bugs, maar nu kan ik tenminste sommige artikelen weer lezen zonder te scrollen...
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| .trackerPopup .trackeritem li { padding: 0 0 0 1px; } #trackerFixateLink { display:none; } .trackerPopup.fixed .close { display:none; } td, table.pwListTable td, table.pwListTable td.label { padding-top: 4px; padding-bottom: 3px; } table.highlights td { padding: 2px; } .articleColumn, .reactie { line-height: 1.0; background-color: #F8F8F8; } .reviewToc { line-height: 1.1; } #reacties > .spacer { margin: 0; } .eenReactie { margin-top: 0; } .relatedContent li { margin-bottom: 2px; } .reactieHeader { padding: 0; } h1, h2 { font-family: "Helvetica Bold", helvetica; font-weight: bold; } table.listing td { padding: 0; } #ScoreCardDiv ul li { padding-bottom: 0; } div.message, div.faq { line-height: 1; margin-bottom: 3px; } div.message div.post { padding: 3px 0 3px 14px; } div.message div.messageheader { background-color: #F5F6F6; padding-top: 3px; padding-bottom: 6px; } #fp_tabs_container, #fpaItems { margin-bottom: 5px; } #contentArea { padding-top: 5px; } #community li { padding-top: 0; padding-bottom: 0; } |
In deeze zin staan drie fauten
Voor mij zou een instelling om de regelgroote te verminderen alles al oplossen. Krijg hier echt scroll rsi van
dot.blaat
Ik heb #fafafa vervangen door #a4a4a4 Vind ik persoonlijk wat lekkerder. De frontpage wordt daardoor wel wat donkerder in het geheel, maar zeker niet minder prettigalex3305 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:56:
The ramblings of an idiot
Ook goed natuurlijk. Maar voor mij is zo het felle er al vanaf, en dat helpt gruwelijkMcBoom schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:49:
[...]
Ik heb #fafafa vervangen door #a4a4a4 Vind ik persoonlijk wat lekkerder. De frontpage wordt daardoor wel wat donkerder in het geheel, maar zeker niet minder prettig
Momenteel ben ik nog bezig met de reacties op de FP. Om deze meer forum-like te maken. Als deze klaar zijn zal ik deze hier posten
Verwijderd
Meest zinvolle css:
Toch alleenmaar onzin geblaat hier op tweakers
code:
1
| #contentArea {display: none !important; } |
Toch alleenmaar onzin geblaat hier op tweakers
Geen flauw idee hoe dat zou moeten. Dat kan je beter aan Wiethoofd vragen. Ik heb voor gisteren nog nooit CS gebruikt, dus ik doe nog de simpele dingenJoosie200 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:01:
[...]
Dank voor het delen, ik gebruik het nu naar tevredenheidToch blijf ik met een ding wel zitten: is het niet mogelijk om de kleurrijke onderverdeling op het forum terug te brengen? Dus zoals je in layout v6 had, want ik vind het nu zo monotoom allemaal in dezelfde kleur staan.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Nee dat is niet mogelijk 
De code daarvoor is weggehaald. Dacht ik
De code daarvoor is weggehaald. Dacht ik
Ik ben even in overleg wat er moet gaan gebeuren in dit topic, want:
a) het is zonde om dit HK-only te houden
b) pas beter in SG of zelfs /13
c) wordt misscien gemerged met [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?' ofzoiets...
Ik zal later even een update geven (of jullie merken het wel
)
a) het is zonde om dit HK-only te houden
b) pas beter in SG of zelfs /13
c) wordt misscien gemerged met [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?' ofzoiets...
Ik zal later even een update geven (of jullie merken het wel
[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 19-10-2012 20:14 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Sando schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:41:
[...]
Jij (en iedereen met complete styles) zou je style op http://userstyles.org/ moeten zetten zodat iedereen met een stylish-extensie gewoon updates kan downloaden.

Tweakers.net 7 black: http://userstyles.org/styles/76887/tweakers-7-black
Zoiets?
Weet niet hoe compatible dit convert tussen Chrome en Firefox. Deel het alleen maar zodat mensen het zelf ook kunnen oppakken
[ Voor 4% gewijzigd door Blue-eagle op 19-10-2012 20:17 ]
/13 lijkt me niet echt een gepaste plek voor dit soort topics, SG lijkt me dan beter.
Thanks! Ik vind hem er erg netjes uitzien! Heb hem geïnstalleerd via Stylish en dat werkt gewoon goed. Stuk beter zo met dat donkere!Blue-eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:15:
[...]
[afbeelding]
Zoiets?
Weet niet hoe compatible dit convert tussen Chrome en Firefox. Deel het alleen maar zodat mensen het zelf ook kunnen oppakken
Edit: Wel het idee dat er nu een klein beetje 'lag' zit in het scrollen. Op zich niet erg, maar je merkt het wel iets. Ook geen idee of dat aan de css ligt of aan de addon voor Chrome.
[ Voor 14% gewijzigd door Infinchible op 19-10-2012 20:26 ]
Wow, van een actief topic gesproken. 
Ik heb uit het assortiment van CSS files hier reeds een favoriet gekozen en daar maak ik nu tevreden gebruik van!
Maar ik vroeg me af: is het mogelijk om via CSS het comments-systeem onder artikels wat compacter te maken?
Ik heb uit het assortiment van CSS files hier reeds een favoriet gekozen en daar maak ik nu tevreden gebruik van!
Maar ik vroeg me af: is het mogelijk om via CSS het comments-systeem onder artikels wat compacter te maken?
Inderdaad, waarom dit dubbelop doen terwijl wiethoofd en fwest al een topic hiervoor hebben die uitgebreid kan worden voor de nieuwe layout?
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Ja dat is tot op zekere hoogte zeker mogelijk en dat heb ik in mijn stijl dan ook gedaan. Ik ben hem nu aan het testen en zal hem binnen een uurtje denk ik hier posten als de meeste vervelende bugs eruit zijn. Je kan hier een oude versie vinden: Zartok in "[bug] Pagina's te wit!" .Asgaro schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:23:
Wow, van een actief topic gesproken.
Menu verbeterd 
Nu wordt het forum knopje uitgebreid. Onhover of onclick wordt de rest getoond (net zoals 'meer'):
vervang op regel 13 "hover" voor "click" als je het wil laten openen onclick
nog wat css:
Nu wordt het forum knopje uitgebreid. Onhover of onclick wordt de rest getoond (net zoals 'meer'):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| // ==UserScript== // @name Add tabs to Forum // @namespace userscripts // @include http://*tweakers.net/* // @version 1 // @require http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js // @grant none // ==/UserScript== var menu = $('#menu > ul:first > li:nth-child(6)'); menu.addClass('more').addClass('last').addClass('forumidenty'); menu.find('a').remove(); menu.append('<span>Forum</span><div><ul><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum">Forumlijst</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics">Active topics</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks">Bookmarks</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact">Myreact</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/faq">Faq</a></li></ul></div>'); menu.on("hover", this, function() { $(this).toggleClass('dropdown'); }); |
vervang op regel 13 "hover" voor "click" als je het wil laten openen onclick
nog wat css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| /* Forum uitklap */ .more.active.forumidenty > span { color: #D9FF26 !important; } .more.active.forumidenty.dropdown > span { color: #000000 !important; } |
[ Voor 8% gewijzigd door F.West98 op 19-10-2012 21:23 ]
Ik vind hem zeer netjes, mijn dank.alex3305 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:56:
Berg werk maar Prima Donna
[/code]
Woei Abo's Nicks zijn blauw, I'm blue dabbadi......

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 19-10-2012 20:51 ]
ik heb hem alvast in gebruik... het felle wit dat weg is kijkt al wat makkelijker wegalex3305 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:56:
Zo bevalt het me een stuk beter:
Cascading Stylesheet:
1 Coole code
www.weefab.com
Ja, zou ik wat mee gaan doen. Heb er nu 2 uur in gestoken, gaat niet lukken. Ik kan 'm niet neerzetten met CSS, want het is o.a. geregeld via javascript. Dat ken ik ook niet en is een drama om uit te pluizen zoals 't hier gebruikt wordt. Apache2 maakt er een grote tering bende van. Op de server zal het als bestand prima leesbaar zijn, maar zodra je 'm download, is 't dat niet meer.Nnoitra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:41:
[...]
[...]
Daar gaat Hero Of Time ook mee aan de gang; Hero Of Time in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'"
Dus, ik ga aan mijn eigen CSS werken.
Dat is mijn dark style? Of wil je toch nog wel wat 'wit' behouden?F.West98 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:51:
Damn wat een boel reacties
Vanmiddag heel snel aannde slag met een dark pack.
Ik kan mijn topic TS best leeghalen hoor... En de nieuwe dingen erin zetten. Ik snap de nut van dit topic niet helemaal
@plekdiscussie: na een lange discussie is besloten voor SG voor mijn oude topic
@plekdiscussie: na een lange discussie is besloten voor SG voor mijn oude topic
[ Voor 25% gewijzigd door F.West98 op 19-10-2012 21:12 ]
En dat is de mijne niet? Heb je m'n CSS geprobeerd en m'n shotjes gezien? Donkerder krijg je 'm haast niet. Nouja, krijg je wel door mijn missende onderdelen nog te verven
.
Ja, gezien. Maar ik maak een grijzige. Naja anders dan de jouwe, alles omvattend met meerdere tweaks enzo. Duurt een week+.
Oh well.. Thx for trying in iedergeval!Hero Of Time schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:08:
[...]
Ja, zou ik wat mee gaan doen. Heb er nu 2 uur in gestoken, gaat niet lukken. Ik kan 'm niet neerzetten met CSS, want het is o.a. geregeld via javascript. Dat ken ik ook niet en is een drama om uit te pluizen zoals 't hier gebruikt wordt. Apache2 maakt er een grote tering bende van. Op de server zal het als bestand prima leesbaar zijn, maar zodra je 'm download, is 't dat niet meer.
Dus, ik ga aan mijn eigen CSS werken.
Overigens heb ik ergens gelezen dat de devvers een poging gaan doen om de tracker bij lagere resoluties op het scherm te houden
Succes met je CSS!
Sarcasm is my superpower! What's yours?
En heb je de css daar ook van?Xesxen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:20:
Ondertussen ben ik ook weer tevreden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Ohja, henk is leuk)
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Bij deze dan mijn stijl, hij is deels geinspireerd op een stijl van Ethelind, maar die vond ik veel te donker. De key-features van de stijl:
Klik = groot
- Zo min mogelijk aangepast aan de positionering (ik wil niet alles overhoop gooien), maar wel een fixed breedte van de content, zodat de content efficient blijft staan en niet beweegt bij resizen (breedte = 1020px).
- Meer duidelijkheid, weg met die witte achtergrond waarin alles wegviel en wat kleur aanpassingen her en der die in mijn ogen de stijl beter tot zijn recht doen komen.
- Content dichtheid verhogen, meer koppen/topics/reacties/etc in een blik te zien. Niet te overdreven, maar zodanig dat de nieuwe layout beter tot zijn recht komt.
- Op deze pagina staan de vacatures bovenaan niet goed
- Ik ben niet tevreden met de layout van de zijbalk naast een artikel (gerelateerde content ed)
- De 'verwijder selectie' button bij bookmarks staat raar naar links
- Tevens hebben bij de bookmarks enkele topics een dubbele hoogte omdat ze veel reacties hebben (it's not a bug it's a feature?)
- Ik gebruik de tracker niet, maar die overlapt aan de rechterkant het content gedeelte
Voorbeeldjes
FP![]() | reacties![]() |
Fora![]() | Stuffis Genralis ![]() |
Topic![]() |
Klik = groot
Code
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| /* Breedte aanpassingen*/ #searchbar { margin: 34px auto 0 auto; width: 1020px; } #bottom div.hr, .pageTabsContainer, .galleryHeadingContainer { width: 1020px; margin: 0px auto 0 auto; } #contentArea{ width: 980px; padding: 20px 20px 180px 20px; background-color: #ffffff; } #menubar { width: 982px; } #fp_tabs_container, #forum_tabs { margin-left: -20px; margin-right: -20px; } #footer{ margin-right: 20px; } /*Achtergrondkleur minder licht*/ #layout { background-color: #dcdddd; } /*FP reacties, ruimte correcties, duidelijke header en mod opmaak*/ .eenReactie { margin-top: 5px; width: 600px; } .reactieContent { padding: 5px 15px 5px 0px; } .reactieHeader { padding: 1px 0px 1px 15px; background-color: #E7E8E8; margin-left: -20px; } .reactieBody.hidden .reactieHeader { padding: 0px 10px; opacity: 0.35; } .reactieBody.informative, .reactieBody.informative .reactieHeader { background-color: #EFFFE2; border-left: 1px solid #CFD4C9; } .reactieBody.spotlight, .reactieBody.spotlight .reactieHeader { background-color: #D8FFC2; border-left: 1px solid #BECFBE; } /*FP hoogte en kleur nieuwsitems*/ table.highlights td { line-height: 0px; padding: 5px 8px; } .frontPageLink { color: #212323; text-decoration: none; } .frontPageLink:visited { color: #B9133c; } /*Forum gedeelte, lage (dunne) regels*/ table.listing td, table.listing th { padding: 1px 5px; } |
Iemand hier vroeg of er commentaar bij de CSS kon worden geplaatst. Bij deze mijn Custom Stylesheet. Het is bijna af. Ik heb er alleen een lelijke oplossing inzitten voor de zoekbalk. Werkt perfect op mijn scherm met deze resolutie, maar een iets andere resolutie geeft een iets lelijker resultaat. De zoekbalk blijft namelijk altijd links in de browser uitgelijnd. Ik ga denk ik morgen eens kijken hoe ik het op die mooie plek kan krijgen zonder dat ongewenste gedrag 
FrontPage:

Forum:

Code:
FrontPage:

Forum:

Code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
| /* lijst van nieuwsitems op de frontpage compacter maken */ .highlights tbody tr td { padding-top: 3px; padding-bottom: 3px;} .fpItem h2 { margin-bottom: 5px; } .fpItem table.highlights { margin-bottom: 8px;} /* witruimte rondom main content area weghalen (schuift het iets omhoog en zorgt ervoor dat de footer een behoorlijk stuk omhoog schuift) */ #contentArea { padding-top: 0px; padding-bottom: 80px;} /* Grootte van uitgelichte items met plaatjes verkleinen (tot ongeveer 1/4e van de oorspronkelijke grootte) */ #fpaItems { margin-bottom: 0px; } #fpaItems .fpaItem { height: 150px; width: 150px; } #fpaItems .fpaItem div.imageContainer { width: 150px; height: 75px; } #fpaItems .fpaItem div.imageContainer img { width: 150px; height: 75px; } #fpaItems .fpaItem div.textContainer { padding-bottom: 0px; overflow: hidden; line-height: 15px; } #fpaItems .fpaItem div.textContainer:hover { padding-bottom: 0px; overflow: visible;} /* witruimte verminderen onder tabs op frontpage */ #fp_tabs_container { margin-bottom: 5px; } /* lijst in tracker compacter maken */ #trackerContent .trackeritem li { padding-bottom: 2px; padding-top: 2px; } /* rechter kolom op frontpage naar boven schuiven zodat deze aansluit bij de tabs (in de ruimte waar eerst de uitgelichte items met plaatjes zat) */ .secondColumn { margin-top: -150px; } /* zorgen dat de trackerPopup weer aansluit */ div.trackerPopup { margin-top: 22px; } /* DIRRRRTY: verplaatsen van zoekveld naar lege ruimte links van het menu en boven de tracker */ #mainSearch { margin-left: 0px; margin-right: 0px; } #mainSearch.keywordSearch { width: 277px; margin-left: 12px;} #mainSearch.keywordSearch input.text { width: 220px; } #searchbar { height: 20px; background: #ffffff; } #search { float: left; width: 304px; } #true , #streamone { display: none; } /* TODO: manier vinden om deze weer te geven zonder dat het zoekveld kapot gaat */ .mainSearchSuggest { z-index: 1000; } /* header iets naar beneden plaatsen bij nieuwsartikelen zodat deze strakker aansluit bij de rest van de site */ #header { margin-top: 5px; height: 32px; } /* border van bovenkant weghalen */ #top { border: 0px; } /* footer van site een stuk compacter maken */ #bottom, #about { height: auto; } #about p { float: left; margin-top: 6px; margin-left: 12px; } #about p:first-child { margin-top: 6px; margin-left: 0px; } /* ruimte tussen boxes in de rechterkolom op de frontpage verminderen */ .secondColumn .fpItem { margin-top: 6px; margin-bottom: 6px; } /* tabs compacter maken */ .pageTabs ul { margin-left: -5px; } .pageTabs li { margin-right: 5px; } /* loze witruimte verminderen in forumoverzichtlijst */ div.forumList table.listing { margin-bottom: 6px; } table.listing td, table.listing th { padding-top: 4px; padding-bottom: 4px; } /* loze witruimte verminderen bij posts op het forum */ #messages .message { margin-bottom: 6px;} div.message div.messageheader, div.message div.post { padding-top: 6px; padding-bottom: 6px; } /* kruisje, fixeer links link en knop voor tracker verwijderen zodat de tracker niet persongeluk wordt verborgen */ .fixed.trackerPopup .close, #trackerFixateLink, #menu li a#trackerPopupButton { display: none; } /* ruimte tussen items in "Uit de Community"-box op de frontpage verminderen */ #community ul li { padding-top: 3px; padding-bottom: 3px;} /* ruimte tussen items in "Pricewatch"-box op de frontpage verminderen */ #pricewatch { margin-top: 0px; } #pricewatch ul li a { width: auto; height: auto; } #pricewatch ul li a img { width: 30px; height: 25px; } #pricewatch ul li p.title { margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; margin-right: 8px; clear: right; } #pricewatch ul li ul.bulletSeparatedList { float: left; } /* ruimte tussen items in "Gesponsorde acties op Tweakers"-box op de frontpage verminderen */ #sponsored li { padding-top: 4px;} #sponsored li a.thumb, #sponsered li p { margin-bottom: 4px;} /* witruimte tussen items in lijst aan de rechterkant van de frontpage verminderen */ #contentArea .secondColumn .fpItem { padding-top: 6px; padding-bottom: 6px; } /* reacties minder hoog maken (loze witruimte verminderen) */ div.reactieHeader { padding-top: 6px; padding-bottom: 6px; } div.eenReactie { margin-top: 0px; } |
Hier gaattie ook lekker:

Ik ben begonnen met een blank sheet, maar natuurlijk geinspireerd door wat ik hier gezien heb.
Alles is d.m.v. CSS aangepast, er komt geen JS aan te pas.
Binnenkort te downloaden als userscript! (ook al gebruik ik alleen CSS, ik heb geen zin in greasemonkey én userstyles in men Firefox.)

Ik ben begonnen met een blank sheet, maar natuurlijk geinspireerd door wat ik hier gezien heb.
Alles is d.m.v. CSS aangepast, er komt geen JS aan te pas.
Binnenkort te downloaden als userscript! (ook al gebruik ik alleen CSS, ik heb geen zin in greasemonkey én userstyles in men Firefox.)
There is no replacement for displacement!
Verwijderd
Misschien is deze suggestie al eerder gepost, maar een optie om zelf te kunnen kiezen uit meerdere "background" kleuren zou erg gewenst zijn, met meerdere bedoel ik dus niet één regenboog, maar bijvoorbeeld WIT, GRIJS, DONKERGROEN, ZWART etc, of zelfs een dim functie mocht je een product video review willen bekijken ( niet in fullscreen )
PS: Persoonlijk zou als ik zou kunnen kiezen, voor het ontwerp van Caelorum of BLUE-EAGLE gaan, enigszins in de oude vertrouwde stijl, maar toch iets moderner.
Afzender een NOOB op gebied van CSS/HTML etc.
PS: Persoonlijk zou als ik zou kunnen kiezen, voor het ontwerp van Caelorum of BLUE-EAGLE gaan, enigszins in de oude vertrouwde stijl, maar toch iets moderner.
Afzender een NOOB op gebied van CSS/HTML etc.
Ik ben ook lekker bezig geweest al zeg ik het zelf, alles wat compacter gemaakt.
En donkerdere achtergrond.
En donkerdere achtergrond.

M'n Oma is een site aan het haken.
Ik vind hem er zeer netjes uit zien, alleen die tracker valt er nog een beetje buiten / niet passend. Misschien dat je daar nog eens een keer naar kunt kijken? Heb zo 1,2,3 helaas nog geen suggestieZartok schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:30:
Bij deze dan mijn stijl, hij is deels geinspireerd op een stijl van Ethelind, maar die vond ik veel te donker. De key-features van de stijl:Wat zijn er nog voor bugs, danwel minpunten:
- Zo min mogelijk aangepast aan de positionering (ik wil niet alles overhoop gooien), maar wel een fixed breedte van de content, zodat de content efficient blijft staan en niet beweegt bij resizen (breedte = 1020px).
- Meer duidelijkheid, weg met die witte achtergrond waarin alles wegviel en wat kleur aanpassingen her en der die in mijn ogen de stijl beter tot zijn recht doen komen.
- Content dichtheid verhogen, meer koppen/topics/reacties/etc in een blik te zien. Niet te overdreven, maar zodanig dat de nieuwe layout beter tot zijn recht komt.
- Op deze pagina staan de vacatures bovenaan niet goed
- Ik ben niet tevreden met de layout van de zijbalk naast een artikel (gerelateerde content ed)
- De 'verwijder selectie' button bij bookmarks staat raar naar links
- Tevens hebben bij de bookmarks enkele topics een dubbele hoogte omdat ze veel reacties hebben (it's not a bug it's a feature?)
- Ik gebruik de tracker niet, maar die overlapt aan de rechterkant het content gedeelte
Voorbeeldjes
FP
[afbeelding]
reacties
[afbeelding]
Fora
[afbeelding]
Stuffis Genralis
[afbeelding]
Topic
[afbeelding]
Klik = grootCode
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 /* Breedte aanpassingen*/ #searchbar { margin: 34px auto 0 auto; width: 1020px; } #bottom div.hr, .pageTabsContainer, .galleryHeadingContainer { width: 1020px; margin: 0px auto 0 auto; } #contentArea{ width: 980px; padding: 20px 20px 180px 20px; background-color: #ffffff; } #menubar { width: 982px; } #fp_tabs_container, #forum_tabs { margin-left: -20px; margin-right: -20px; } #footer{ margin-right: 20px; } /*Achtergrondkleur minder licht*/ #layout { background-color: #dcdddd; } /*FP reacties, ruimte correcties, duidelijke header en mod opmaak*/ .eenReactie { margin-top: 5px; width: 600px; } .reactieContent { padding: 5px 15px 5px 0px; } .reactieHeader { padding: 1px 0px 1px 15px; background-color: #E7E8E8; margin-left: -20px; } .reactieBody.hidden .reactieHeader { padding: 0px 10px; opacity: 0.35; } .reactieBody.informative, .reactieBody.informative .reactieHeader { background-color: #EFFFE2; border-left: 1px solid #CFD4C9; } .reactieBody.spotlight, .reactieBody.spotlight .reactieHeader { background-color: #D8FFC2; border-left: 1px solid #BECFBE; } /*FP hoogte en kleur nieuwsitems*/ table.highlights td { line-height: 0px; padding: 5px 8px; } .frontPageLink { color: #212323; text-decoration: none; } .frontPageLink:visited { color: #B9133c; } /*Forum gedeelte, lage (dunne) regels*/ table.listing td, table.listing th { padding: 1px 5px; }
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Die is ook mooi! ik zou daar wel een beetje van willen jatten..Blue-eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:15:
[...]
[afbeelding]
Zoiets?
Alles wat ik van iedereen jat wat ik bij elkaar stop ook maar even hier neergezet:
http://userstyles.org/styles/76897/

🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Nice! Heb hem gelijk ingesteld op Chrome! Ziet er erg goed uit en die zwarte achtergrond leest erg prettig.Blue-eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:15:
[...]
Zoiets?
Kan men even stoppen met de eigen versie dumpen? Het wordt onoverzichtelijk zo en uiteindelijk heeft niet echt iedereen er wat aan.
Ik ben nu bezig met het opnieuw opbouwen van de TS, daar komen alle nieuwe dingen in en kan iedereen een eigen ding ophalen.
Alles lijkt zoveel op elkaar en dit topic wordt overspoeld
Ik ben nu bezig met het opnieuw opbouwen van de TS, daar komen alle nieuwe dingen in en kan iedereen een eigen ding ophalen.
Alles lijkt zoveel op elkaar en dit topic wordt overspoeld
verzamel CSS styles topic is verzamel CSS styles topic.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ja, maar tot nu toe allemaal unieke dingen, die echt iets toevoegen. Dat was de bedoeling. Nu wordt het een dumpplek van je eigen collectie van andermans ideeën. Dat kunnen anderen ook zelf wel.
En een verzameling is pas leuk als er niet 1 ding in zit wat 100 keer dubbel is
En een verzameling is pas leuk als er niet 1 ding in zit wat 100 keer dubbel is
Verwijderd
@F.West98
Sommige mensen dumpen hun eigen versie maar daar zitten toch weer nieuwe leuke dingen in. Dus laat mensen het maar dumpen. Dan kun je zelf kijken wat je in je eigen versie wilt gebruiken toch
.
Sommige mensen dumpen hun eigen versie maar daar zitten toch weer nieuwe leuke dingen in. Dus laat mensen het maar dumpen. Dan kun je zelf kijken wat je in je eigen versie wilt gebruiken toch
Dus enkel wanneer het jou "seal of approval" heeft met betrekking tot uniek zijn mag je het hier posten? Beetje arrogantie ten top.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die is nog een rommel van >250 regels...

Leuk gedaan
Rare vogel in spe
Eigenlijk moet je de Devvers de huid vol gaan schelden!
Als de Devvers gewoon een fatsoenlijke frontpage en forum ontworpen zouden hebben, dan was er in dit topic niets aan de hand geweest!
Als de Devvers gewoon een fatsoenlijke frontpage en forum ontworpen zouden hebben, dan was er in dit topic niets aan de hand geweest!
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Neeee. Zo bedoel ik het niet.
Ik bedoel van. Iedereen zet nu zijn eigen versie erop, die nauwelijks verschilt met die van anderen. Komt op hetzelfde neer. Mijn doel van dit topic was dat je echt leuke toevoegingen neerzet.
Veel dingen (ik zet niet alle!!) komen op hetzelfde neer.
@ChicaneBT: Inderdaad, als je dan die nieuwe dingen post blijft het leuk. Maar de al bekende 100 regels code hoeven niet nogmaals. Wordt het niet duidelijker op
@Tsurany: Helemaal niet. Iedereen mag het posten, maar dit is 13 in een dozijn en het is al bekend. Dit motiveert mij ook niet om de TS op orde te houden
En je mag best iets bekends neerzetten, maar zorg er dan voor dat het overzichtelijk blijft. Dit is teveel van hetzelfde.
Er zijn genoeg verschillen, die mag je ook posten. Maar veel dingen zijn enkel background andere kleur. Post dat liever niet nogmaals, kennen we al.
@Nnoitra
Inderdaad, in de testperiode hoorde ik waren er al veel mensen die erover klaagden maar het is blijkbaar niet meegenomen
Ik bedoel van. Iedereen zet nu zijn eigen versie erop, die nauwelijks verschilt met die van anderen. Komt op hetzelfde neer. Mijn doel van dit topic was dat je echt leuke toevoegingen neerzet.
Veel dingen (ik zet niet alle!!) komen op hetzelfde neer.
@ChicaneBT: Inderdaad, als je dan die nieuwe dingen post blijft het leuk. Maar de al bekende 100 regels code hoeven niet nogmaals. Wordt het niet duidelijker op
@Tsurany: Helemaal niet. Iedereen mag het posten, maar dit is 13 in een dozijn en het is al bekend. Dit motiveert mij ook niet om de TS op orde te houden
En je mag best iets bekends neerzetten, maar zorg er dan voor dat het overzichtelijk blijft. Dit is teveel van hetzelfde.
Er zijn genoeg verschillen, die mag je ook posten. Maar veel dingen zijn enkel background andere kleur. Post dat liever niet nogmaals, kennen we al.
@Nnoitra
Inderdaad, in de testperiode hoorde ik waren er al veel mensen die erover klaagden maar het is blijkbaar niet meegenomen
[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 19-10-2012 22:46 ]
Eigenlijk heeft West wel een beetje gelijk. Ik dump mijn toevoegingen aan andermans code ook alleen maar omdat het aso is om andermans truukjes te gebruiken en je eigen toegevoegde truukjes niet terug te delen.
Maargoed, als iedereen nu eens met http://userstyles.org/ ging werken, dan hoefden we niet steeds code te plempem en kon iedereen automatisch elkaars updates downloaden.
Maargoed, als iedereen nu eens met http://userstyles.org/ ging werken, dan hoefden we niet steeds code te plempem en kon iedereen automatisch elkaars updates downloaden.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dat is nu juist een probleem lijkt me, ik wil niet automatisch alle updates. Zo heb ik die hele zoekbalk eruit gesloopt, met dank aan sommigen hier en die wil ik echt niet terug zien 
Zou wel handig zijn om het in elementen op te splitsen en die te rangschikken.
Zou wel handig zijn om het in elementen op te splitsen en die te rangschikken.
[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 19-10-2012 22:51 ]
Ik vind het eigenlijk wel stoer dat iedereen z'n ding post 
Als CSS-noob is dat wel handig ook
Als CSS-noob is dat wel handig ook

Dat zit wel Schnorr.
Kijk en die mag je best neerzetten, maar dan liever niet met de al 100 keer voorbij gekomen bgcolor. Die: "ik heb nu dit blabla [7screens][100regelsCSS]" is niet echt heel interessant
@Stukfruit, als echte tweaker kan je wel plakken en knippen
@Stukfruit, als echte tweaker kan je wel plakken en knippen
Let op:
Dump hier niet zomaar je hele complete stylesheet zonder enig comentaar. Zo wordt het topic erg onoverzichtelijk en zien we de door de CSS de stylesheets niet meer
Heb je een leuke wijziging die wat toevoegt (iets anders dan dan background-color van #FF0000 naar #FF0011) dan zien we die natuurlijk graag!
Dump hier niet zomaar je hele complete stylesheet zonder enig comentaar. Zo wordt het topic erg onoverzichtelijk en zien we de door de CSS de stylesheets niet meer