Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Matthias94 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:00:
[...]

Ach, ik heb ook het meeste geript :P
En zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet met css, heb het mezelf ooit aangeleerd voor een schoolopdracht en er daarna niks meer mee gedaan. Zo te zien kan jij er al heel wat beter mee omgaan dus dat zit wel goed :D

Btw, als ik jouw style gebruik krijg ik een beetje een probleem op de frontpage, het past niet allemaal meer naast elkaar zeg maar. Ik heb ff een screenshot genomen (iets uitgezoomd voor duidelijkheid):
[afbeelding]
Check me post of tweakblog even:
Gewoon ik: Tweakers 7.0 by Strunkie

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Als ik met google chrome ga zoeken in vraag en aanbod kan ik bij trefwoord niks invullen. De opties zouden ook wel wat uitgebreider kunnen in vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:33
Na in eerste instantie even geschrokken te zijn van de nieuwe frontpage en het lezen van de vele negatieve reacties heb ik vanavond toch maar rustig zitten kijken hoe en wat. En net als de rest vind ik het te wit met veel te weinig informatie.

Het kan aan mij liggen maar ik had gehoopt dat met een nieuw design we eindelijk een full HD scherm konden gebruiken. In plaats daarvan zie ik bijna hetzelfde op een 15" scherm of op de Ipad.

Waarom niet de frontpage uit allemaal losse modules opmaken en een ieder die laten plaatsen waar die wilt. Ik zou juist zo'n functie echt iets voor tweakers.net vinden. Nu is het ongeveer een exacte kopie van nu.nl zoals het er op de Ipad was weergegeven.

Jammer dit. Met wat costum css verhaal is een hoop te fixen maar ik vind het te gek voor woorden dat je dit moet gaan doen om een website weer enigzins prettig leesbaar en bruikbaar te krijgen.

Top dat jullie er zoveel werk in gestoken hebben. Jammer dat het zo is geworden. Misschien in de toekomst toch meer met gebruikers communiceren. Laat mensen al maanden van te voren de nieuwe site uitproberen. Dan is de schok niet zo groot en hadden een hoop bugs / features er al uit gehaald / toegevoegd kunnen zijn.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Wat zijn alternatieven voor Tweakers frontpage?

[ Voor 67% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 19-10-2012 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:19:
Wat zijn alternatieven voor Tweakers frontpage?
Qwa thema of complete nieuwssite vervanger?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

Felyrion

goodgoan!

Ik moet eerlijk zeggen dat nu met de layout zoals aangedragen hier bijvoorbeeld door Strunkie en Matthias94, de boel een stuk beter te pruimen is.
Hier kan ik wel aan wennen, zeker als de komende weken verbeteringen doorgevoerd gaan worden.

Veel van de aanpassingen op de achtergrond lijken me waardevolle updates (die categorieën en de search bijvoorbeeld).

(overigens toont dat wat mij betreft ook aan dat alle development niet voor niks is, met enkele simpele regels CSS kan ik de site naar mijn hand zetten. Als blijkt dat 99% van de bezoekers dit willen zullen ze dit ongetwijfeld in overweging nemen.
Waar de meesten over vallen is toch het uiterlijk, wat uiteindelijk waarschijnlijk het makkelijkst is aan te passen).

[ Voor 33% gewijzigd door Felyrion op 19-10-2012 01:34 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
ik denk dat dit einde tweakers voor mij is altans wel de nieuws artikellen, totaal onoverzichtelijk en veelste wit het kijkt erg vermoeiend.

pricewatch is wellicht het enige wat ik nog echt zal gebruiken.
opzoek naar een andere tech-website die zich wel richt op desktop-power-user gebruikers moet niks hebben met dit smartphone metro gevoel website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Dat Pricewatch blok rechtsboven op de frontpage is volkomen overbodig. Kan 10x kleiner. Wat is er nou boeiend aan om te zien wat de 3 populairste categorieën zijn....

Mobiele telefoons
910 nieuw•423 tweedehands

Tablets
376 nieuw•128 tweedehands

Spiegelreflexcamera's
6.579 nieuw•366 tweedehands

En waarschijnlijk blijven dit de populairste cat. Dus wordt dit een statisch blok wat alleen maar in de weg zit in de toekomst. En dat er 6579 spiegelreflexcamera's zijn is ook totaal niet waardige informatie voor op een frontpage.

[ Voor 15% gewijzigd door enomiss op 19-10-2012 01:44 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Zal lekker rustig worden als alle boycotters de daad bij het woord voegen :)

Ik vind t wel mooi. Mag dat? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik wou in dit topic zoeken naar het woordje "view" omdat die optie verdwenen is.
De optie waarmee je de source code van de post kunt zien zeg maar (handig voor als iemand een truukje uithaalt dat je zelf niet kent) ik kan niet meer in een specific topic zoeken.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

's Nachts op GoT rondhangen is momenteel niet echt een fijne bezigheid (ik zou bijna de helderheid van mijn beeldscherm omlaag schroeven..). Ook mijn melatonine productie wordt door al dat wit nog meer geremd dan voorheen ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Yv3z schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:03:
Tweakers 7.0 Grey & Compacted is licht geüpdated zodat het forum en reacties nu ook iets compacter zijn.
Lig op bed en de halve kamer werd verlicht door al dat wit. Dank hiervoor!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Misschien moeten jullie niet zoveel GoT'en vanuit bed dan ;)

Google, Wikipedia, Facebook.. allemaal witte achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:44:
Ik wou in dit topic zoeken naar het woordje "view" omdat die optie verdwenen is.
De optie waarmee je de source code van de post kunt zien zeg maar (handig voor als iemand een truukje uithaalt dat je zelf niet kent) ik kan niet meer in een specific topic zoeken.
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Kain_niaK schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:44:
Maak daar even een [Bug] topic over aan in Lieve Devvers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de link uit m'n vorige reactie op het forum wil pasten, lukt het parsen niet:

Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang[filter_keywords]=view

Was oorspronkelijk:

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1520976?data[filter_keywords]=view

Komt waarschijnlijk door die [ ] haken, maar geen idee of het 'vroeger' ook zo was. Ook een bug?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:41:
[...]

Deze website is iig niet bedoeld voor de pc-gebruikende Tweaker :). Daarmee 80% van je hardcore bezoekers onderuitschoffelend.
+1

Het overgrote deel gebruikers maakt hier gebruik van een desktop en uit meerdere polls blijkt ook dat het merendeel hier nog geen tablet heeft. Met het oog op Windows 8 zal het vast een goede zet zijn, maar zelf moet ik eerst nog zien dat Windows 8 van de grond gaat komen. Ik heb er zelf totaal geen behoefte aan, Windows 7 draait perfect en ik hou totaal niet van opgedrongen veranderingen. Net zoiets als die hele 3D marketing hype, enige waarbij ik het meerwaarde vond hebben was bij IMAX met Avatar (los van het moeten dragen van een brilletje).

Ik hoop dan ook ten zeerste dat er zsm aanpassingen worden gemaakt, zodat Tweakers weer geschikt is voor desktop gebruik en niet alleen voor tablet gebruik.

Verder mag ik hopen dat de crew alle posts in dit topic aandachtig gaat lezen, er staan genoeg tips en verbeteringen in om de huidige website weer naar het niveau van 6 te krijgen. Het mogen duidelijk zijn dat de crew hard aan de bak moet, er zijn niet voor niets 1000+ reacties in dit topic en 1500+ reacties op het FP artikel (waarvan het overgrote deel zeer kritisch is).
Daarnaast is het schandalig dat de site niet getest is onder een aanzienlijke groep gebruikers om een idee te krijgen hoe de ontvangst gaat zijn (en daarmee bedoel ik een paar duizend gebruikers, niet de 150 die hebben meegedaan bij het beta testen en waarbij er vervolgens niet geluisterd is naar de kritiek die zij hadden op de vormgeving). Daar kunnen jullie nog wel lering uit trekken voor een eventuele volgende keer. Zodra Google of Microsoft drastische wijzigingen in de layout doorvoeren dan is er altijd een optie om terug te gaan naar de oude layout totdat de nieuwe layout daadwerkelijk live gaat. Onbegrijpelijk dat er juist bij Tweakers hier niet voor gekozen is.

TIjdens de betafase was de reactie van Tweakers op de hoeveelheid wit en loze ruimte "dit is zo ontworpen, lagere informatiedichtheid is een doel". Pardon? Jullie website draait om het verschaffen van informatie aan gebruikers en het liefst zoveel mogelijk informatie en dan gaan jullie als doel stellen een lagere informatiedichtheid?!

Bij het stemmen voor de website van het jaar verkiezingen is het normaal gesproken een no-brainer, maar hierdoor zal ik toch eerst eens aandachtig gaan kijken naar de concurrentie.

[ Voor 44% gewijzigd door Laguna op 19-10-2012 03:32 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 12:13
GerardReintke schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:15:
Ik mis vooral in V&A de categorien en sub categorien.
Je krijgt nu alles voorgeschoteld zonder dat je kunt kiezen wat je uberhaupt zoekt.
op mijn windows phone is het helemaal bagger geworden. |:(
Dat is wat ik ook onderandere al noemde te missen. Samen met nog ontelbaar navigatielinks en opties.

T.net v7 is duidelijk alleen nog maar gericht op die extreem kleine groep tablet/phone gebruikers terwijl verreweg de meeste gebruikers nog altijd met een PC/desktop werkt.

Dat er een phone/tablet geschikte "mobile" versie is vind ik hardstikke goed, maar de basisversie moet gewoon de volledige PC/desktopversie zijn zoals T.net v6 !
@r!k schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:16:

Ik hoop dat er toch echt heel snel een manier komt om de oude stijl terug te zetten. Tweakers 6 vond ik het voorbeeld van een zeer goede site, echter lijkt zo'n beetje alles omslachtiger geworden nu.
Het grappige (of eigenlijk juist niet) is dat het juist makkelijker en sneller zou moeten zijn met minder scrollen en minder klikken. Het is echt het tegenovergestelde!

Nofi naar de makers die er echt veel tijd in hebben gestoken, maar wil het nog net geen amateurwerk noemen :X
Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:23:
Misschien een idee om de vorige template als een thema beschikbaar te maken zoals ook met de oude GoT layout was?
Mijn idee. Zoals ik al postte. Deze template graag: (ja ik post hem graag nog een keer, we zijn intussen 10 pagina's verder)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/beigeforumlayout2.jpg
paazei schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:28:
Hopelose kutsite is het geworden...

normaal zet ik geen nikszeggende oneliners neer, maar als tweakers ons in de kou laat staan met hun kloteverandering, dan mogen ze oprotten, wat een KUTsite. 10 jaar lang de beste site van het internet, BAM hele site naar de neuk, tweakers.net, bedankt!

Ga iets nuttigs doen ipv de layout verneuken, zoals een betere filter voor al die apple meuk die door de redactie komt.

Gadverdamme.
Haha _/-\o_ en idd, al mag het wel wat subtieler, helemaal mee eens.
Beakzz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Ben niet tegen veranderingen , maar wat was er mis met 6 . Lekker overzichtelijk, goede kleuren en ga zo maar door. Why fix what isn't broken ?
Idd goede uitspraak!
Don't try to fix it if it aint broken! Het was goed, dus afblijven!

Bazen, directeuren en ontwikkelaars moeten maar eens verdomd goed aanleren dat vernieuwing niet altijd verbetering is. Ik zie het overal in de wereld. En nu hier bij m'n 'thuisbasis' Tweakers ook. Ongelofeloos. Wel het laatste dat ik verwacht had.
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:41:
[...]

Deze website is iig niet bedoeld voor de pc-gebruikende Tweaker :). Daarmee 80% van je hardcore bezoekers onderuitschoffelend.
Idd
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:13:
[...]

Ze zullen daar geen traan om laten hoor. Jij behoort niet meer tot de doelgroep. Het is helaas niet anders.
Tot dalijk iedereen pleite is en ze ineens geen geld meer binnen krijgen. Dan pas zien ze in hoe grote fout ze gemaakt hebben. Over plaat voor de kop gesproken... Gebeurt overal in het land, bij deze hoort Tweakers daar nu helaas ook bij.
downloader91 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:12:
Terug zetten kan je denk wel vergeten, ze hebben veel tijd en waarschijnlijk ook geld in de nieuwe layout gestopt. om dit in de prullebak te gooien is zonde.

Ze kunnen beter met een reactie komen en de site tweaken.
Wat er nu is hoeft niet in de prullenbak, er moet alleen weer zoals altijd het geval was extra template/stylesheet opties BIJ komen. Zodat met de huidige ongetwijfeld onderhuids vereenvoudigde en verbeterde werking van de software iedereen toch de site kan zien zoals hij/zij mooi en prettig vindt.
Dan hoop serieus ik uit het diepst van m'n hart dat heel Tweakers en aanverwanten binnen een paar maanden helemaal kapot en failliet zijn.
Saturnus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:18:
Het lijkt nu wat meer een netwerk te worden zoals Fb: Onvermijdelijk om content te voorkomen die je totaal niet interesseert. Het herkennen (filteren) van onderwerpen die wel interessant voor je zijn lijkt nu lastiger, en er moet veel gescrolld worden, tenzij je al up to date bent. Men wil mensen dus non-stop op de site houden.
Beetje vreemd, met deze instelling en layout willen ze dat klaarblijkelijk NIET.

Als er iets is wat je als tech-site NIET wil (moet willen!) is jezelf vergelijkbaar maken met klotesites als twitter en facepalm-book }:O
Wolly schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:19:
[...]

Wat is de doelgroep tegenwoordig dan?
Terug naar de breezah-sletjuhhhs zoals die ook op Twitter en Facepalm-book rondhangen denk ik.
Die zijn er bijna niet vergeleken desktopgebruikers. Kansloze actie dus.

Dat er verbeteringen worden gebouwd voor phone/tablets is zoals ik zei goed, maar hoofdmoot hoort toch echt bij de desktopgebruiker te blijven liggen aangezien dat ook minstens de komende 10-15 jaar de grootste gebruikersgroep zal blijven.
Perkouw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Zet je brightness is hoger..., die staat nu vast op low.
Mijn brightness staat altijd al op 0 en nog steeds doet de nieuwe layout na een dag 'wennen' pijn aan m'n ogen.

Het ligt niet perse aan het wit op zich, met Google en Nu.nl heb ik er bv helemaal geen last van. Het is vooral het veel te lage contrast tussen het tekstvak en de omgeving. Maar dan nog, liever tekstvak gewoon wit en omgeving donkerder.

Ook zou het prettig zijn als alle posts op het forum om en om een iets andere lichtere/donkerdere tint hebben, maakt het veel overzichtelijker.
bAdmuTs schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:33:
In de pricewatch kon je ook altijd heel makkelijk een categorie terug maar dat kan ik nu ook niet meer vinden :X
Precies wat ik vanmiddag al postte, alle navigatielinks zijn gewoon weg :( alleen nog maar loos wit waar je geen reet aan hebt en alleen onnodig veel ruimte in beslag neemt.

Joehoe, ik heb een 30" 2560x1600 scherm om VEEL info tegelijk op te kunnen zien. Weinig lege ruimte en kleine lettertjes, heerlijk. Maar met de huidige nieuwe indeling heb ik dalijk een 2e 30" nodig om dezelfde info in 1 oog op slag te kunnen zien.
M2M schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:57:
Kunnen we niet terug naar de oude variant voor alle desktop mensen, en de nieuwe houden voor tablet / smartphonevolk?
Beter nog: zoals met de meeste sites http://www.tweakers.net voor desktopgebruikers, en http://m.tweakers.net of http://mobile.tweakers.net voor phone- en tabletgebruikers.
Kodess schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:
Dit is hilarisch.
Dag van tevoren is iedereen enthousiast, ik dacht nog: raar, nederlanders haten verandering.
En jawel hoor, volgende dag komt alle haat :P

Dat het te wit is vind ik complete onzin, als dat pijn doet aan je ogen dan heb je niet genoeg natuurlijk licht om je scherm heen en beschadigd het zoiezo je ogen.
Onzin. Ik heb veel omgevingslicht, een lichtkleurige desktop, en dit is nog steeds de enige site van alle die ik bezoek die stelselmatig pijn aan m'n ogen doet.
911GT2 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:
[...]

Nope... struisvogel tactiek.
Had niet anders verwacht. Enige dat ze tegenwoordig nog interesseert is commercie en dus geld. Precies de reden dat veel bedrijven uiteindelijk failliet gaan. De topambtenaren/directeuren zien ergens geld in, en dat moet er dan koste wat kost komen. Terwijl niemand er heil in ziet, maar terugdraaien vinden ze toch geen optie. Typisch weer...
PromWarMachine schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:03:
[...]

In een van de vele klaagtopics wel.
Vooralsnog wordt er verschuild achter een lousy 'technisch niet mogelijk om de oude layout te hanteren'. :z
Heel simpel, niets is onmogelijk, en al helemaal niet bij iets dat je zelf maakt. Dit is puur een kwestie van eigenwijs zijn. Dat het niet kan krijg je zelfs m'n niets-van-pc's-wetende-moeder nog niet wijsgemaakt.
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

Nee, alleen oude full abo's hebben nog 'paars' en 'silver'. De rest is allemaal vervangen vanwege incompatibiliteit met de huidige site.
Als het bij full abo's wel kan kan het voor niet-abo's ook. Even werk van maken dus! Ik wil mijn gratis beige versie terug.
Incompatibiliteit is pure nonsense. Alles kan werkend gemaakt worden.
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Dat gaat toch niet gebeuren.. Teveel resources erin gestoken om Tweakers 7 weg te doen.
Dat is precies wat ik bedoelde, eigenwijsheid bij de top/leiding en vervolgens raar op kijken als je over de kop gaat }:O
Als je de ballen hebt zo'n slecht pakket te bouwen, heb dan ook de ballen om het geheel in de prullenbak te gooien en je verlies te nemen, en het daarna wel beter te doen!
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:47:
[...]

Dat is/was technisch niet mogelijk gezien de vele wijzigingen. Eigenlijk is Tweakers 7 Tweakers 2 versie 1.0 omdat alles opnieuw is opgebouwd. Tot en met 6 was het telkens een nieuw behang over 't oude. Nu hebben de we muur schoon gestoomd en opnieuw gestuct en behangen.
JUIST dan is het perfect mogelijk om de layout en werking terug te krijgen naar het niveau wat het bij eerdere versies was!! maar dan met een betere onzichtbare basis. Eigenwijs een dom design doorvoeren is geen argument, en technisch IS alles mogelijk. Feit. Daar hoef ik geen geleerde voor te zijn om dat te weten.
Jester-NL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Hoe dan ook... ik heb eigenlijk pas gister (in een HK-topic) meegekregen dat er een update zat aan te komen. Terwijl ik toch redelijk regelmatig bezoeker ben...
Ik wist het helemaal niet, ik zie vanmiddag ineens een nieuwe site en dacht, WTF is going on here?? :?
Terwijl ik uren per dag op het forum zit.
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:07:
[...]

Mensen houden niet van grote veranderingen. Nieuw is eng... wennen kost moeite en zijn er daarom van overtuigd dat ze er ook niet aan kunnen wennen. Maar stilstand achteruitgang. Ik denk designers op zaken vooruit lopen (en dat moet vaak, want iets moet een aantal jaren meegaan).
Dat dingen veranderen is niet erg, maar ze moeten dan wel verBeteren en dat doet het nu niet!! Het is nu haast niks dan ellende, en zelfs na gewenning zal ik over een paar jaar nog steeds niet tevreden zijn.

En al helemaal als 98% van de gebruikers het niks vind is er serieus echt heel veel mis mee, en heeft het helemaal niets meer met enige vorm van gewenning te maken.
Cheetah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:53:

[...]
Er is helemaal niets eng aan verandering.
Verslechtering is wel vervelend though.

[...]
Regel1 in IT: Dat een projectteam ergens jaren mee bezig is wil niet zeggen dat het goed is. Absoluut niet zelfs.

[...]
Nieuwe features boeien me vrij weinig als het al misgaat bij de basics: standaard navigatie, lay-out, kleurdefinitie en usability. En schijnbaar zijn er heel wat meer die er hetzelfde over denken.
+100
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:59:
[...]

Nu staat de tekst van een forumpost tegen een lichte tint grijs en komen mensen met de suggestie om het wit te maken.
Nee, de omgeving die wit is moet donkerder. Het grijs is niet storend op zich.
Mijn mening is dat een lichtgrijze of witte achtergrond geen wezenlijk verschil maakt voor de leesbaarheid, mits het contractverschil minimaal is. De reden dat sommige zaken in een lichtgrijs blok staan is om ze visueel te groeperen.

Het verhaal dat je oog naar een net iets lichtere tint trekt herken ik niet. Nooit gehoord, ook niet op mijn opleiding. Lijkt mij een verzonnen argument. Maar ook ik kan dat ook niet onderbouwen met feiten, hooguit dat ik al 10+ jaar ervaring heb met het ontwerpen van websites voor bedrijven met miljoenenomzet. En ik zie genoeg andere grote sites die hetzelfde doen (en volgens de tweakers in dit topic dus de plank misslaan). Misschien met een iets andere vlakverdeling, maar niet wezenlijk anders dat dit pijn aan de ogen doet en die sites prima zijn.
Heel raar dat je dat niet weet, juist als iemand die veel met kleuren en ontwerpen werkt. "verzonnen argument", echt wtf?

Het is een feit dat het menselijk oog licht en kleuren beter waarneemt buiten het focuspunt. In het geval van het huidige forum: Je focust op de tekst op een grijs vlak, en je ooghoeken worden verblind door het spierwit er omheen. Dat is wat bij iedereen nu hoofdpijn veroorzaakt. Als je met de huidige layout deze zelfde kleuren wit en grijs zou omdraaien zou dat serieus al een enorme verbetering zijn.
Van de mensen die nu klagen zal je 90% over een maand niet meer horen omdat ze eigenlijk toch eraan wennen.
Ernstige cruciale denkfout Tom! Dat er niet meer geklaagd wordt wil helemaal niet zeggen dat men tevreden is. Als gewone gebruiker sta je volledig machteloos tegen een eigenwijze directie die wel even voor je bepaalt hoe het wordt, en men wordt het moe om nog langer door te klagen, maar men is niet tevredener dan voor het stoppen met klagen.
Standeman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Ik weet niet hoeveel software releases jij hebt meegemaakt, maar ik heb nog nooit een release van enige omvang meegemaakt welke geen problemen kenden zonder dat er achterlijk veel geld tegen aan was gegooit..
Gewoon niet achterlijk veel geld tegenaan gooien. Hele goede dingen hoeven helemaal niet veel te kosten. Het is dat ik er de balle verstand niet van heb, anders zou ik heel de nieuwe site gratis gemaakt hebben.
Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:26:
[...]

Bij het stemmen voor de website van het jaar verkiezingen is het normaal gesproken een no-brainer, maar hierdoor zal ik toch eerst eens aandachtig gaan kijken naar de concurrentie.
Sterker nog, ik zal alle votes die ik al gedaan heb aanpassen naar niet-tweakers votes. Als het bij de volgende websitevanhetjaarverkiezingen weer is zoals Tweakers v6 zal ik er weer op stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
eL_Jay schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:16:
[...]
(no offense op het ongetwijfeld harde werk van devvers, maar ik ben blij dat ik dit jaar niet op tweakers heb gestemd voor website van het jaar, want dat is het in deze vorm namelijk niet meer, deze scepter hebben jullie hiermee namelijk zelf overgedragen aan HWI, wat nu ineens voor mij de prettigst te gebruiken site is.)
Ik kende HWI nog niet, maar dat is inderdaad een veel prettigere site. Ik ben echt niet tegen vernieuwing, maar wel tegen verarming. Er is nu zoveel weggestopt onder menu's dat het wel lijkt alsof iedereen nu met de tablet versie moet werken. Ook vind ik hem zoals ook al door anderen gezegd veel en veel te wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als eerste, bedankt voor het harde werken aan een nieuwe site! Ik vind het menu er goed en strak uitzien. Waar ik echter problemen mee heb zijn:
- Toegang to myreact, de oude manier werkte sneller.
- Active Topics, deze functie gebruikte ik elke 5 minuten. Nu zit het weggestopt en kom je veel langzamer door het forum heen.
- Wit, dit leest niet prettig op mijn laptop en zeker 's avonds is het vermoeiend. Ja er zijn meer witte sites online echter daar lees ik meestal niet meerdere uren voor mijn plezier.

Dit zijn voor mij persoonlijk de drie meest storende zaken.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een leuke nieuwe startpagina ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Op zich heb ik niks tegen op de nieuwe design, maar een paar dingen zijn wel jammer:
  • Geen directe toegang meer naar MyReact vanuit elke plek op het forum. Kan niet direct vanuit een topic terug naar MyReact.
  • Veel loze ruimte. Niet alleen tussen de posts, maar ook die enorme witte balk aan de rechterkant waar we niks mee kunnen. Maak gewoon de breedte van het scherm gelijk aan de breedte van de window, zoals eerst.
/edit
Kleurtjes die aangeven op welk soort forum iets gepost is op de MyReact pagina was ook altijd wel fijn. Die praatballonnetjes die we er nu voor terug hebben gekregen voegt weinig toe.

[ Voor 19% gewijzigd door henkie196 op 19-10-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

...gaan voor de enorme doelgroep de: hyperconsumerende tablet-veger ipv de kleine doelgroep van de hardware rommelaar. Logisch maar jammer.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zoverre matig. Veelal wat je vroeger gewend was terug te vinden is verplaatst of niet meer toegankelijk. Daarnaast missen heel veel dingen in verhouding met de vorige layout. Ik ben wat bugs tegengekomen maar het meeste wordt al behandeld. Ik denk dat T.net er veel beter aan deed een selectieve groep gebruikers uit te kiezen en hiermee op een testomgeving (bijv beta.t.net) de boel uit te werken en te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Heeft er eigenlijk al iemand gepost die deze nieuwe site heeft gebouwd? Of barst er dalijk een shitstorm los op tweakers HQ wanneer deze desbetreffende personen om 9 uur op hun kantoortje komen :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

vhal schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:07:
Heeft er eigenlijk al iemand gepost die deze nieuwe site heeft gebouwd? Of barst er dalijk een shitstorm los op tweakers HQ wanneer deze desbetreffende personen om 9 uur op hun kantoortje komen :+
Ik denk wel dat er serieus gepraat zal worden op Tweakers HQ.
Maar ik betwijfel dat de desbetreffende personen om 9u op gesprek moeten komen.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:15
vhal schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:07:
Zou het kunnen dat het uitbesteed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een aantal dingen helemaal nergens weer vinden wel erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik kan niet meer zoeken in een topic, of kijk ik er nu heel erg langs?

Ook jammer dat het forum (nog steeds niet) responsive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Barracuda_82 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:29:

Zoeken kan inderdaad nog niet. Maar dat is toch ook een ontzettende overbodige functie 8)7

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
De banner is ook prettig zeg.. Ben je op de FP aan het wisselen tussen categorieën, druk je ineens per ongeluk op z'n banner. Ik heb altijd netjes zonder adblock gekeken, maar dat gaat op zo'n manier toch wel veranderen.

(inderdaad een goed klikonderzoek gedaan :+ hoe krijgen we meer ad-clicks?)

[ Voor 15% gewijzigd door _H_G_ op 19-10-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

liberque

Vrijzinnig!

Er werd eerder gezegd dat de breedte van het forum niet is aangepast omdat dit alle topicstarts zou ver####ken. Lief dat daar dan aan gedacht is, maar de mensen die productreviews schrijven laten jullie dan weer wel in de kou staan. Daar is het een en ander namelijk verbreed en worden tabjes nu ook echt afgestraft (jaja.. ik weet het.. tabjes evil.. maar ik mag ook geen divjes aanmaken in de reviews eh?)

Ach ja.. heb me lekker vermaakt met een beetje pesten (https://twitter.com/Liber...95676551169/photo/1/large ). Wellicht dat ik zo tegen het wit gekant ben omdat ik een 27" 3d-scherm heb. Speel ik een spelletje WoW in 3D en ik switch even naar Tweakers.net omdat ik moet browsen dan word ik echt letterlijk verblind. (Mijn monitor verdubbelt de lichtopbrengst om de shutterglasses te compenseren).

Ook ik heb de trackerbalk ontdekt en gelukkig helpt het plaatsen van dat ding al een hoop, maar dat brengt me meteen op een ander probleem dat ik met de nieuwe layout heb. Zaken zoals productreviews, tweakblogs, vraag en aanbod en oa. forum berichten zullen direct een stuk minder aandacht krijgen. Ja, gebruikers kunnen de trackerbalk aanzetten... ja.. je hebt beneden "uit de community", maar door die laatste moet je "zoeken" (ergo onoverzichtelijk) en het aanzetten van een optie is niet wat iedereen zal doen waardoor je toch een behoorlijk aantal 'kliks' laat liggen.

Verder: ja.. het is wennen... het is aanpassen... en ik geloof echt dat de devs een hoop energie in dit project gestoken hebben. Ik denk dan ook dat een andere achtergrond al heel veel mensen positiever over Tw7 laat denken.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Ik vind dit een behoorlijke verbetering; alles is een stuk prettiger te lezen nu het wat ademruimte krijgt.

Ook het ontwerp (& kleurgebruik etc) hoort helemaal bij deze tijd. De een zal daar wat sneller aan wennen dan de ander. Wel vallen me hier en daar nog wat kleine dingetjes op bij het gebruik.

Soms zie ik nog een mish-mash van verschillende corpsen; 12px, 14px, 11px, 26px, 13px.. Zoals op het forum reactie pagina. Dat zou nog wel wat rechtgetrokken mogen worden. Ook is het forum vreemd uitgelijnd (reactie scherm in het midden, topic links met een leeg vlak rechts?) Al snap ik wel dat er minder tijd besteeds is aan het forum als aan de website zelf.

Op de website zelf ben ik nog geen grote storende dingen tegengekomen.

[ Voor 76% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 19-10-2012 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Ik heb het op de frontpage ook al gezegd maar ... jullie realiseren je wel dat bij de overgang van Tweakers 5 naar Tweakers 6 er ook een enorme poe-ha te doen was? Het was toen veel te druk, te veel op elkaar gepropt, te veel kleurtjes (Tweakers 5 was voornamelijk grijs, wit en een beetje rood), veel te onoverzichtelijk enz enz. Nu wordt Tweakers 6 met man en macht verdedigd alsof het de heilige graal is.

Het was 5 jaar geleden niet anders dan nu ... je moet er gewoon aan wennen. En als over een aantal jaar Tweakers 8 voor de deur staat dan schreeuwen we weer met z'n allen dat we Tweakers 7 willen want dat was zo mooi simpel en strak en overzichtelijk enz enz. Dit hele gedoe is best wel ironisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
1 ding mist ik het meest, dat is de search knop die altijd recht boven in beeld stond,
je kunt nu wel zoeken maar dan zoek je gelijk door het hele form heen, dat lijkt me niet de bedoeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

neehoor, je kijkt er niet langs.. het zit er gewoon niet in.
ik vond de zoekfunctie op t.net altijd erg goed, maar helaas betekend een nieuwe layout blijkbaar ook (tijdelijk?) verlies van functie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Laatst online: 15:16
Ziet er wat mij betreft allemaal prima en overzichtelijk (!) uit hoor, ik kan er wel aan wennen. 2 puntjes:

1. Waarom is bovenaan het rood afgerond en onderaan de pagina het zwart afgerond? Dat vind ik nou niet helemaal bij het strakke uiterlijk van de rest passen. Dat afgeronde kan wat mij betreft wel weg.
2. Misschien is het een idee om de witruimte wat flexibeler te maken via profielinstellingen zoals bv. Google dat ook doet in gmail? Daar heb je de keuze tussen heel ruim, ruim en compact. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat er door een compacte weergave meer nieuws op de frontpage past zonder dat men hoeft te scrollen. Daar wordt een aantal mensen vast en zeker blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Laatst online: 15:16
shameete schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:51:
[... iets over een zoekfunctie binnen topics ...]

neehoor, je kijkt er niet langs.. het zit er gewoon niet in.
ik vond de zoekfunctie op t.net altijd erg goed, maar helaas betekend een nieuwe layout blijkbaar ook (tijdelijk?) verlies van functie. :(
Daar was al een apart topic over geopend inmiddels: Zoeken binnen topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wat ik mis is de linkerkolom, met de laatste berichten per onderdeel. Dit verhoogt de efficientie gemeten per klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
NMe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:10:
Als jullie nou eerst eens een paar uurtjes met de nieuwe layout werken om eraan te wennen voor je een mening geeft, dan komt de "het is allemaal kut"-kritiek misschien wat serieuzer over. ;)
Of je moet er naar willen luisteren en de cijfers van de poll serieus willen nemen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ga zo maar naar werk toe, als daar net zo veel is veranderd neem ik spontaan ontslag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

+1 !

Ben niet tegen veranderingen , maar wat was er mis met 6 . Lekker overzichtelijk, goede kleuren en ga zo maar door. Why fix what isn't broken ?
Het tweakers motto is toch "if it ain't broke, fix it untill it is?". Dus bij deze! :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Weet iemand een t.net alternatief? Dit is gewoon pulp. Snap niet dat ze hier 2 jaar voor hebben nodig gehad. Default wordpress-theme is qua lay-out nog informatiever...

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:26:
TIjdens de betafase was de reactie van Tweakers op de hoeveelheid wit en loze ruimte "dit is zo ontworpen, lagere informatiedichtheid is een doel".
lijkt er inderdaad op dat het doel en de daarvoor mogenlijke middelden van rol hebben gewisseld. Een overzichtelijker op rustiger ogende site wat waarschijnlijk het doel. Het verlagen van de informatie dichtheid kan een middel zijn om dit doel te bereiken.

Ik heb m´n scherm nu al op z´n donkerst staan voor Tnet en nog doet het na een kwartiertje pijn aan m´n ogen. Iig het forum allemaal wat donkerder dan vind ik het wel prima (en als ze dan toch bezig zijn de verticale spacing wat minder). Op de FP doe ik toch niet zo veel.

edit:
aanhalingstekens en apostrofes gaan bij mij niet goed bug of user error?

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 19-10-2012 08:19 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die functie is idd nog niet ingebouwd. Vind men kennelijk niet echt een nuttige feature gok ik zo :)

Is idd knap irritant. In grote posts ga ik nu echt niet met de hand meer zoeken, als dat 50+ pagina's zijn. Als het niet op de eerste of laatste pagina van zo'n topic te vinden is, dan post ik het nog wel een keer hoor, is iig veel minder werk en gebruiksvriendelijker.

Een van de grootste irritaties van dit nieuwe forum (net als het enorm felle en voor de ogen vermoeiende wit, en het feit dat alles op onlogische plekken zit, waardoor je je een ongeluk scrolled en klikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik heb maar 1 reaktie: Auw mn ogen!

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe tover ik die tracker weer terug? Is daar ergens een instelling voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Philos31 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:21:
Ik heb maar 1 reaktie: Auw mn ogen!
Daar kun je iets aan doen:

Download Stylish en instal Tweakers Old Background

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/144616/gnlYvZoHjb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Albert020 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:26:
[...]

Hoe installeer ik die in IE? Is zo te zien alleen voor Chrome?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL ik heb m'n laptopscherm op minimale helderheid staan (op de batterij), en nog steeds doet het pijn aan m'n ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:22:
Hoe tover ik die tracker weer terug? Is daar ergens een instelling voor?
Ja daar ben ik dus ook sinds gisteravond al mee bezig geweest. En ik ben toch wel een redelijke usability expert (zowel als gebruiker & als designer). Blijkt dus nu dat het RSS icoontje rechtsboven niet voor je RSS instellingen is, maar voor je sidebar! (Net zo helder als dat het zonnetje voor notificaties is. Ik hoopte stiekem dat het een brightness schuif was....)

Sowieso irritant dat je eerst op fixeer rechts moet klikken voor je fixeer links kunt doen. De standaard positionering is sowieso vrij rampzalig... 8)7

Hoe kan je nou basisfunctionaliteit zoals de sidebar - die imho tweakers.net definieerde - een slecht uitgevoerde secondaire instelling maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:29:
[...]

Ja daar ben ik dus ook sinds gisteravond al mee bezig geweest. En ik ben toch wel een redelijke usability expert (zowel als gebruiker & als designer). Blijkt dus nu dat het RSS icoontje rechtsboven niet voor je RSS instellingen is, maar voor je sidebar! (Net zo helder als dat het zonnetje voor notificaties is. Ik hoopte stiekem dat het een brightness schuif was....)

Sowieso irritant dat je eerst op fixeer rechts moet klikken voor je fixeer links kunt doen. De standaard positionering is sowieso vrij rampzalig... 8)7

Hoe kan je nou basisfunctionaliteit zoals de sidebar - die imho tweakers.net definieerde - een slecht uitgevoerde secondaire instelling maken?
Bedankt, ik ga het even proberen.

Het klopt natuurlijk al niet dat we er naar moeten zoeken. In een duidelijke layout met goede basisfunctionaliteit zie je meteen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik ook eerlijk dat ik niet gecharmeerd ben van deze layout en look, vooruitgang durf ik het jammer genoeg niet te noemen. De oude site was functioneel, overzichtelijk en ik vond het er compacter en minder scroll-heavy uitzien. Ik moet nu een halve pagina door rollen voor ik daarwerkelijk alles in beeld heb. Ondanks dat de positievelingen sinds gisteren al roepen: Geef het wat meer tijd, je went eraan, je weet straks niet beter. Ik heb hier exact dezelfde ergernissen die ik aan nu.nl ook constant heb. Het spijt me echt devjes, maar ik ben niet erg gecharmeerd van de nieuwe look :(.

Nu weet ik dat het toch maar eerst behelpen word, want het terugdraaien zal wel het laatste zijn wat er gaat gebeuren. Jammer, jammer, jammer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:27:
[...]

Hoe installeer ik die in IE? Is zo te zien alleen voor Chrome?
Weet niet of deze werk met IE9 weet wel dat het werkt met Chrome & Mozilla....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:26:
[...]

[afbeelding]
:) Bedankt voor deze tip! Ook wel handig voor YouTube en Facebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

[...]

Die icoontjes brachten bij mij ook verwarring. Ik had precies dezelfde ervaring als jij. Helaas kan ik, omdat de resolutie op mijn werk te laag is, de tracker niet fixeren (met de oude layout paste hij er wel gewoon bij). Vreemd genoeg kan ik hem thuis op de tv icm mediacenter ook niet fixeren, omdat ik daar bij een full hd resolutie ingezoomd ben op 140%. Ik moet het wel kunnen lezen vanaf de bank natuurlijk. Less is dus niet altijd more. Alle tweaker functionaliteit lijkt verdwenen te zijn achter allerlei vage menuutjes en knopjes :(

En zoals ik al eerder zei, de snelheid is wel echt hoog van de website. Dat is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Wat ik erg storend vind is dat er nu tussen de nieuwsartikelen op de FP updates van software staan. Wat moet ik daar mee? Ook losse video's staan er tussen vermeld.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oké, even geprobeerd.

Ten eerste ziet het icoontje eruit alsof het over de geluidsinstellingen gaat. Lijkt inderdaad afgeleid te zijn van het icoon voor RSS-feeds, maar dat gebruik ik sowieso nooit.

Ten tweede is deze implementatie van de tracker absoluut totaal waardeloos op een standaard 15" laptopscherm met standaard resolutie (1366x768), waarvan er toch elke dag weer duizenden verkocht worden. Tenzij je ver uitzoomt, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:20:
Die functie is idd nog niet ingebouwd. Vind men kennelijk niet echt een nuttige feature gok ik zo :)
Waren waarschijnlijk geen positieve resultaten op na de klikpadanalyse. Groot gemis dat deze feature is verdwenen. Als resultaat moet je helaas bij de grote verzameltopics nu CTRL-F of alle xx pagina's doorlopen.
Een van de grootste irritaties van dit nieuwe forum (net als het enorm felle en voor de ogen vermoeiende wit, en het feit dat alles op onlogische plekken zit, waardoor je je een ongeluk scrolled en klikt.
Mis het paars uit het verleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zo 's ochtends op tweakers komen is net alsof de zon voluit schijnt, alleen kijk je er recht in.

Ik blijf 3 topics volgen (waaronder deze) en de rest kan me wat. Jaren van plezier in een paar uur verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik hoef 6 niet perse terug. Tweakers 4 of 5 is ook al veel beter dan 7! zegt genoeg volgens mij....
Doe mij henk maar weer terug voor de nostalgie :P

Even serieus. Tweakers 6 was veel overzichtelijker en ook veel rustiger aan de ogen. Ik hoop dat hier wel iets mee gedaan wordt. En ik meen het echt als dat ik liever het tweakers.net uit 2002 terug heb dan deze nieuwe Tweakers 7.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 19-10-2012 08:46 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geen idee of dit al gemeld is, want de zoekfunctie binnen dit topic is er schijnbaar nog niet.
Maaaaaaaaar.
Voorheen kon ik altijd via de frontpage. en dan via het overlay menu bij Forum, naar mijn eigen posthistory. Zodat je met 1 klik vanaf de frontpage daar kon komen. ( gathering.tweakers.net/forum/find/poster/userid )

Is dit nu niet meer mogelijk? of kijk ik er over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:46:
Geen idee of dit al gemeld is, want de zoekfunctie binnen dit topic is er schijnbaar nog niet.
Maaaaaaaaar.
Voorheen kon ik altijd via de frontpage. en dan via het overlay menu bij Forum, naar mijn eigen posthistory. Zodat je met 1 klik vanaf de frontpage daar kon komen. ( gathering.tweakers.net/forum/find/poster/userid )

Is dit nu niet meer mogelijk? of kijk ik er over heen?
Heb ik ook al gemeld gisteravond (en ik was vast ook niet de eerste), maar schijnt inderdaad niet meer te kunnen. Echt gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf stoor ik me het meeste aan de tracker.
Deze kan je weer fixed zetten ALS je resolutie groot genoeg is.

Dit gaan ze aanpassen zodat dit ook bij wat lagere resoluties in te schakelen is.

Mijn iritatie is dat de tracker een optie is geworden maar als ik hem aan wil op mijn iPhone dit niet kan omdat men vindt dat het scrollen niet handig is. Echt daar kan ik met mijn hoofd niet bij, wat een BS. Ik kan toch zelf wel bepalen of ik wil scrollen of niet!!!!

Verder is het les is more niet mijn smaak en vindt het ontwerp meer internet 1991.
Het is duidelijk dat het ontwerp gemaakt is om reclames er meer uit te laten springen ipv wat de gebruikers zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb nu een aangepaste layout gemaakt. zodat alles er wat beter uitziet.
Maar dit werkt alleen op de frontpage en weer niet op het forum. Daar is staat alles teveel naar links gecentreerd en is allees weer wit.
Kan dat ook aangepast worden?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:52:
Verder is het les is more niet mijn smaak en vindt het ontwerp meer internet 1991.
Het is duidelijk dat het ontwerp gemaakt is om reclames er meer uit te laten springen ipv wat de gebruikers zouden willen.
Dat is dus precies wat ik ook zat te denken. De site is duidelijk een stuk meer mainstream geworden, iets wat je ook al aan in de inhoud merkte de afgelopen jaren. Nu is dat op zich geen probleem voor mij aangezien ik weinig op de FP zit maar nu ook het forum zo onder handen is genomen weet ik niet of dit nog wel een plek is waar ik graag post. Ads zijn al irritant maar doordat ze er nu extra uit zullen springen geeft dat de combi van onprettig navigeren+ads wat voor mij als gebruiker een no-no is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
Tarabass schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:43:
[...]

En zoals ik al eerder zei, de snelheid is wel echt hoog van de website. Dat is echt super!
Dat is natuurlijk ook niet moeilijk als je de helft verstopt :+

Ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd naar reacties vanuit het dev team, honderden Tweakers klagen (tweakers; luister naar je bezoekers!!), maar ik heb nog niks vernomen vanuit het dev team (of ik heb er over heen gelezen), beetje jammer.

En dan nog iets; geen responsive design? Waar zijn jullie in VREDESNAAM 2 jaar mee bezig geweest? Er word een layout ontworpen die bij uitstek geschikt is voor responsive webdesign, maar dan doe je er verder niks mee.. jammer. Een site als Tweakers hoort het goede voorbeeld te geven rondom nieuwe technische mogelijkheden (leuke is dat responsive webdesign al ruim 2 jaar bestaat, maar goed).
Inmiddels zijn we vijf jaar verder en is de variatie in beeldschermformaten door de opkomst van smartphones en tablets alleen maar toegenomen. De resoluties van desktop- en laptopbeeldschermen zijn hoger geworden, maar tegelijk ging ook de pixeldichtheid omhoog, waardoor grotere lettertypes wenselijk zijn.
Menen jullie dit serieus? Dus alles is groter en helderder geworden, hoe logisch is het dan om met een wit overheersende layout te komen, met een enorm klein en standaard lettertype (webfonts anyone? please?).

Ik krijg steeds meer en meer het gevoel dat design boven usability en functionaliteit is gegaan. Bijna alle argumenten aangehaald in het "Tweakers 7: wat is nieuw" bericht slaan design wise en usability wise helemaal nergens op.. en daar zal menig webdesigner het met me mee eens zijn.

Er werd eerder in dit al topic gezegd dat als je moet wennen, het al fout gaat.. en daar ben ik het mee eens. Jullie zijn voor een redesign gegaan i.p.v een realign, terwijl de oude website al goed in elkaar stak, en een realign dus de logische keuze was geweest. Lees aub dit even aandachtig door http://www.alistapart.com/articles/redesignrealign. Zoek dan ook meteen even het woordje "contrast" op.

/snapt niet dat designers en dev'vers hier 2 jaar aan gewerkt hebben, en dit afleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door JoeyPrr op 19-10-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

MetaFrame schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:44:Heb je daar een linkje van? *kijkt lief!*
De mockup van Femme wordt vermeld in deze reactie op de Frontpage en heeft veel weg van het ontwerp waar hier eerder in dit topic ook al melding van gemaakt werd, zie:
Strunkie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:03:
[afbeelding]

Zo zou het al een stuk beter zijn, morgen ga ik nog even de sortering van de nieuwsberichten tweaken :)
Overigens vind ik de mockup van Femme al een stuk beter, zie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dOT4hXYIhqoqiyamdtaxGbHD/full.png

Heb alleen nog de volgende suggesties ter verbetering:
  • De mockup graag per default aan de linkerkant;
  • Plaats de search net boven de tracker;
  • Verplaats het logootje van True weer lekker terug naar de footer;
  • Verwijder de tabbladen voor Alles, computers, etc;
  • Plaats de reviews/leader al thumnails boven de kolom van de pricewatch;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is niet te doen om individueel op iedereen te gaan reageren, maar ik kan jullie verzekeren we ook zeker niet denken dat Tweakers 7 perfect is op dit moment. Juist deze kritiek is erg waardevol - geen test zo nuttig als een live test. Dit was de vorige keer ook zo: de initiele release kreeg bakken vol kritiek te verduren maar uiteindelijk kwam daar iets uit waar de meeste mensen mee uit de voeten konden. Tegelijk zat het ook tjokvol fundamentele flaws, anders hadden we geen nieuwe release hoeven doen.

We zullen vandaag en de komende dagen zo snel mogelijk de belangrijkste issues gaan fixen of alternatieven bieden (zie mockup van Femme). Het is denk ik nog wat te vroeg om Tweakers als site nu al volledig af te schrijven :)
Uiteindelijk bouwen we deze site niet om onszelf een plezier te doen of om een bepaalde designfilosofie uit te dragen. We doen op basis van onderzoek, ervaring en testen een release waarvan we denken dat die de beste oplossing is. Als dat vervolgens voor een deel niet zo blijkt te zijn, heeft niet zo veel zin je in te graven, maar moet je juist die feedback ter harte nemen en dat verwerken in je design en concept. Soms is dit niet mogelijk omdat gebruikers dingen vragen die haaks op elkaar staan, maar inmiddels is er wel een algemene teneur van feedback en kritiek te ontdekken. Daar gaan we mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
d:)b Ik vind dat er voor de grote lijnen goed werk is geleverd. Ik kan me voorstellen dat de motor een grote opschoning heeft gekregen en daardoor ook in de toekomst aanpassingen makkelijker zouden zijn.

Ik heb één opmerkingen, over de leesbaarheid van de lijst van active topics. Mij stoort de ruimte niet heel erg: je moet meer scrollen, maar dat vind ik geen probleem. Wel het de kleur van de letters, want dat zorgt dat het contrast flink omlaag gaat en de leesbaarheid echt niet ten goede komt.

Even de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://juriansluiman.nl/caps/ede866.png

Als je de topic naam (waar het mij om gaat) zwart zou maken:
Afbeeldingslocatie: http://juriansluiman.nl/caps/2bcd45.png

Kan dat verbeterd worden? Ik kan echt beduidend slechter door de lijst scannen: het kost nu veel meer tijd, wat ik niet wil, en dus lees ik minder. Ergo mindere "nuttige" tijdsbesteding op dit forum daardoor. Het zwarte (of donkerder) lettertype maakt voor mij erg uit in de leesbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Woudloper schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:58:
[...]

De mockup van Femme wordt vermeld in deze reactie op de Frontpage en heeft veel weg van het ontwerp waar hier eerder in dit topic ook al melding van gemaakt werd, zie:

[...]

Overigens vind ik de mockup van Femme al een stuk beter, zie:
[afbeelding]

Heb alleen nog de volgende suggesties ter verbetering:
  • De mockup graag per default aan de linkerkant;
  • Plaats de search net boven de tracker;
  • Verplaats het logootje van True weer lekker terug naar de footer;
  • Verwijder de tabbladen voor Alles, computers, etc;
  • Plaats de reviews/leader al thumnails boven de kolom van de pricewatch;
Ik snap niet dat als de search verbeterd is en je dus met de search direct in de site kan zoeken maar ook in producten, dat er dan bij producten weer een searchbar staat?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Nou, ik heb het een dag aangekeken en ik heb mijn mening enigzins aangepast... Maar in grote lijnen gelden nog steeds dezelfde punten...

Brightness is echt VEEL te hoog!
De hoeveelheid ruimte die alles in neemt is te veel

Ik denk dat wat kleine veranderingen al veel kunnen helpen... (voor mij dan!)
Breng de brightness flink omlaag, of maak een donkere/donkerdere theme erbij
Maak het lettertype van de headlines op de FP wat kleiner (zeg maar, het effect van CTRL + scroll down)
Verklein de lege ruimtes russen de headlines flink (icm met de optie hierboven zal dat de overzichtelijkheid flink verhogen denk ik)
Tooltips bij de voor mij nikszeggende icoontjes rechtsboven

Nice to have's
Fixed navigatie (main content scrollbaar, maar menu's altijd zichtbaar) (eventueel als optie?)
Custom menu's/quickmenu's?

my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Site zelf is heel netjes gedaan.

enige wat ik niet lkkr vind is the front page... al het nieuws is nu bij elkaar gegooid.

het zou fijner zijn als de frontpage artikelen een icoontje hebben dat duidelijk is ipv een rondje van een aantal pixels.

ik betrap mezelf erop dat ik te vaak downloads aanklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 12:13
Astennu schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:45:
Ik hoef 6 niet perse terug. Tweakers 4 of 5 is ook al veel beter dan 7! zegt genoeg volgens mij....
Doe mij henk maar weer terug voor de nostalgie :P

Even serieus. Tweakers 6 was veel overzichtelijker en ook veel rustiger aan de ogen. Ik hoop dat hier wel iets mee gedaan wordt. En ik meen het echt als dat ik liever het tweakers.net uit 2002 terug heb dan deze nieuwe Tweakers 7.
Idd, en dat zegt zeker genoeg. Ben benieuwd of er uberhaupt wat mee gedaan wordt...
mithras schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:02:
Ik heb één opmerkingen, over de leesbaarheid van de lijst van active topics. Mij stoort de ruimte niet heel erg: je moet meer scrollen, maar dat vind ik geen probleem. Wel het de kleur van de letters, want dat zorgt dat het contrast flink omlaag gaat en de leesbaarheid echt niet ten goede komt.

Even de huidige situatie:
[afbeelding]

Als je de topic naam (waar het mij om gaat) zwart zou maken:
[afbeelding]

Kan dat verbeterd worden? Ik kan echt beduidend slechter door de lijst scannen: het kost nu veel meer tijd, wat ik niet wil, en dus lees ik minder. Ergo mindere "nuttige" tijdsbesteding op dit forum daardoor. Het zwarte (of donkerder) lettertype maakt voor mij erg uit in de leesbaarheid.
Ik heb er vooral moeite mee dat die regels heeeeeeeeeeeeel ver uit elkaar staan. Er kunnen nu bijna 2 (!!!) regels tussen de huidige regels in zonder dat tekst elkaar overlapt. Waarom?? Het komt de leesbaarheid echt niet ten goede. 4-5 pixels tussenruimte, 7 als er ook nog een lijntje van 1 pixel tussen staat, max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Helaas maar deze website is puur gemaakt voor tablet en smartphone gebruik, misklikken gebeurt hun niet meer.
Dus die grote lege stukken tussen regels en berichten gaan ze helaas nooit weghalen.
Hopelijk zien ze (iemand) snel in dat er wat moet verzonnen worden voor mensen die via een PC of laptop de site bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Martin11 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:13:
Helaas maar deze website is puur gemaakt voor tablet en smartphone gebruik, misklikken gebeurt hun niet meer.
Dus die grote lege stukken tussen regels en berichten gaan ze helaas nooit weghalen.
Hopelijk zien ze (iemand) snel in dat er wat moet verzonnen worden voor mensen die via een PC of laptop de site bekijken.
En ik maar denken dat ze daar css media queries voor bedacht hadden, zodat je het voor elk device kan optimaliseren. Maar ik zal wel achterlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik snap niet dat een tracker vanaf ~1550 pixels pas te gebruiken is. Zelfs op een 2500+pixel scherm is dat niet bruikbaar, want meestal gooi je je browser links of rechts zodat je twee dingen naast elkaar hebt. Wat vervolgens bijt is dat die tracker een grote breedte van je scherm eist, maar dit vervolgens met nothingness opgevuld wordt.

Mobiel is het ook geen topper hoor, mijn Amoled scherm fikt nu veel sneller door mijn accu heen. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijswij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:39
(jarig!)
Het gaat mij te ver om de nieuwe site waardeloos te vinden. Er zitten veel goede aspecten in zoals, de ruimtes tussen de onderdelen, de site oogt frisser en ziet er goed uit, los van de voorkeur dat mensen liever een donkere of een lichte achtergrond zien.

Qua layout en gebruikersvriendelijkheid valt er wel wat te verbeteren, met een paar relatief kleine ingrepen is er mijn inziens zo een hoop verbetert.

i.p.v. een poll zouden tweakers verbeterpunten moeten kunnen insturen die door andere tweakers gewaardeerd worden om zo tot een lijst te komen hoe tweakers 7.1 eruit moet komen te zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Martin11 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:13:
Dat moet je in mijn ogen niet doen. Er zijn genoeg mensen met een pc en die kunnen gewoon meer content op het scherm kwijt.
Wat is het probleem om voor tablets een andere weergave / andere site te hebben dan voor PC gebruikers?

Persoonlijk heb ik op mijn mobiel ook liever de oude tweakers 6. Ik gebruikte gewoon zoom voordat ik iets aan ging tappen om te openen.

-----------------

En daarnaast stoor ik me ook heel erg aan het gebruik van dat baby blauw. Lijkt net of ik op een kinder site zit te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 19-10-2012 09:19 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
roboreaper schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:11:
Site zelf is heel netjes gedaan.

enige wat ik niet lkkr vind is the front page... al het nieuws is nu bij elkaar gegooid.

het zou fijner zijn als de frontpage artikelen een icoontje hebben dat duidelijk is ipv een rondje van een aantal pixels.

ik betrap mezelf erop dat ik te vaak downloads aanklik.
Ook hier zullen de devs de komende dagen aan gaan werken, er komt een filter op waardoor je kan kiezen dat je alleen maar nieuws wilt zien en dus geen downloads etc.

Ik kan me voorstellen dat het voor de medewerkers 'pijnlijk' is om te lezen hoe 2 jaar werk totaal wordt afgekraakt, ik hoop dat ze hier een beetje rekening mee hielden aangezien er zojuist ook gemeld is dat het bij Tweakers 6 hetzelfde geval was. Ik persoonlijk vind het een flinke vooruitgang, ik ergerde me altijd aan de submenu's die ik op mijn iPad probeerde te openen, dat gaat nu veel beter. Ik vind het ook een stuk overzichtelijker (algemeen). Als ik inga op de lijsten heb ik wel een puntje welke verbeterd kunnen worden, namelijk de kleur.

Op de frontpage in het nieuwsoverzicht is de 'tijdsaanduiding' ook standaard blauw samen met het nieuwskopje, ik heb deze in mijn Custom CSS aangepast naar lichtblauw, dit maakt een duidelijke onderscheiding hiertussen.
Ik heb de hele dag nodig gehad om te wennen aan het 'blauwe' icoontje voor de nieuwsitems om aan te geven wat er nog niet door mij geopend is, daar ben ik nu gelukkig wel aan gewend. Ook heb ik de background color van de pagina (de zijkanten, niet de content) gewijzigd naar lichtgrijs, dezelfde kleur als de achtergrondkleur van 'Hosted by True' in de header, dit maakt het ook heel simpel al een stuk beter.

Om bovenstaande toe te passen heb ik onderstaande code toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#layout {
background-color: #C1C1C1 ;
}
#contentArea {
background-color: white;
padding-left: 5px;
}
div.trackerPopup {
width: 320px !important;
}
table.highlights .time {
color: #3db3c1 !important;
}

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijswij schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:16:
Het gaat mij te ver om de nieuwe site waardeloos te vinden. Er zitten veel goede aspecten in zoals, de ruimtes tussen de onderdelen, de site oogt frisser en ziet er goed uit, los van de voorkeur dat mensen liever een donkere of een lichte achtergrond zien.

Qua layout en gebruikersvriendelijkheid valt er wel wat te verbeteren, met een paar relatief kleine ingrepen is er mijn inziens zo een hoop verbetert.

i.p.v. een poll zouden tweakers verbeterpunten moeten kunnen insturen die door andere tweakers gewaardeerd worden om zo tot een lijst te komen hoe tweakers 7.1 eruit moet komen te zien :-)
Waar dan ik zie geen polls meer op de fp.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
prijswij schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:16:
*snip*
Dat gaat komen. Zeef (meen ik) heeft aangegeven dat per volgende iteratie 20-30 uur geoormerkt is voor het oppakken van specifieke door users aangedragen punten. Dat dus bovenop het werk aan algemene verbeteringen waarbij ook naar de feedback wordt geluisterd. Maar een lijst aanleggen met al het commentaar is natuurlijk ondoenlijk want als de grote pijnpunten zijn aangepakt zullen veel voorstellen op details verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
brak is het echt moeilijk om de verschillende fora uit elkaar te halen + de achtergrond is echt niet optimaal voor mn hoofdpijn

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Persoonlijk ben ik best tevreden met de nieuwe layout: de opzet is geslaagd dat er nu meer focus en duidelijkheid is naar de belangrijke informatie, namelijk artikels. De clutter die bij de vorige versie was is, er nu uit en dat helpt toch met het overzicht.

Hetgeen ik echter mis is:

1. customization: zo had ik de tracker links staan met V&A, tweakblogs en ander spul, dit mis ik nu wel. Maar ik begrijp dat dit er nog aankomt, dus geen probleem om geduldig te zijn.

2. kleuren of visuele cues: het is nu moeilijk om te zien welke regel wat voor inhoud heeft, naast het grijze icoontje.

Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/akqom.png
(vergroot voor betere weergave, is niet bepaald mooi in verkleinde versie)

Een zeer simpele aanpak maar het is wel efficiënt (gradient -> CSS3) en het is opvallend genoeg om het onbewust op te merken en niet te opvallend om storend te zijn. (in mijn ogen). Niet dat dit dé aanpak is maar dergelijke visual cues zijn heel belangrijk en waren bij de vorige versie ook in mijn ogen een goede keuze.

3. het is hierboven al gezegd: kleine opmaakaanpassingen aan het forum zoals zwarte topictitels en meer gebruik van kleur per categorie zou zeer zeker moeten terugkomen om het gebruiksgemak terug te krijgen. Momenteel is het door het gebrek ervan minder overzichtelijk dan GoT v6.

4. er is nog steeds veel onbenutte ruimte voor het effectief posten van berichten, evenals geen dynamische aanpassing van de breedte van het venster (niet kleiner) en het tekstvak (niet automatisch groter). Hierdoor is er een hoop verloren ruimte voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KxHPa.png
(roodkleurige is verloren ruimte)

Je kan wel elke keer (!) je berichtvenster vergroten maar dat is nog maar een halve oplossing: dit kan dynamisch en de ruimte aan de linkerkant en rechtsonder is nog steeds verloren. Een eigen interpretatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wcnOA.png
(cyaan is huidige stijl standaard veldgrootte, breedte ~1024pixels)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MEjMS.png
(breedte 640pixels)

Wat er aangepast moet worden hiervoor:
- veel werk maar toch belangrijk: de layout schaalbaar maken naar venstergrootte
- "Bericht:" verplaatsen juist boven het tekstveld ipv. erlangs
- opmaak-buttons centreren in het venster
- smilies op 1 lijn weergeven en laten meeschalen in hoeveelheid weergegeven door vensterbreedte
- "Reden van edit:" en "Verstuur / Toon voorbeeld" op éénzelfde lijn
- belangrijkste: het tekstvenster mee laten schalen met venstergrootte.

5. blijkbaar is het forum ineens ingesteld met een rand van 10pixels ook voor images. Dus alle images die vroeger klopte (640pixels breed) worden nu allemaal geresized naar 630). Dit zou ik toch minimaal aan 640 pixels houden anders gaan er veel images onnodig gerescaled worden zoals topicstart-images (titels) en dergelijke. Zelf heb ik ook altijd mijn pics hier op 640pixels breed ingesteld.

Alvast wens ik jullie veel succes met het beter maken van de site want in mijn ogen is het effectief een fundamentele verbetering, enkel de afwerking moet nog afgemaakt worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Phuncz op 19-10-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik vind het ook helemaal ruk, ik wil 6 terug ! Waarom zijn er zo weinig mensen die de poll hebben gedaan terwijl er 105 paginas vol staan met overwegend meer negatieve reacties dan positief ? En waarom heeft tweakers nog niks van zich laten horen ? Aan het bijkomen van de klap en golf van negatieve reacties ?? Kan ik me zo voorstellen, maar ik wil toch wat horen van ze ... Wat gaan ze doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varengas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05-2023
JediUberknaft schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:27:
Ik vind het ook helemaal ruk, ik wil 6 terug ! Waarom zijn er zo weinig mensen die de poll hebben gedaan terwijl er 105 paginas vol staan met overwegend meer negatieve reacties dan positief ? En waarom heeft tweakers nog niks van zich laten horen ? Aan het bijkomen van de klap en gold van negatieve reacties ?? Kan ik me zo voorstellen, maar ik wil toch wat horen van ze ... Wat gaan ze doen ?
Ze hebben al wel een aantal keren gereageerd.
Ook hebben ze al nieuwe mockups gemaakt en gaan ze samenzitten om de overduidelijke pijnpunten aan te pakken.

Volgens mij hebben ze deze laatste pagina zelfs nog gereageerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sorry heren, maar ook ik moet hier kiezen voor versie 6. Deze layout geeft niet genoeg informatie als dat versie 6 dat wel heeft gedaan bij het openen van de startpagina (trackers etc.). Daarnaast is de layout echt _veel_ te wit! Die zorgt er bij mij voor dat de tijd dat ik op jullie website ben en wil zijn aanzienlijk korter is dan voorheen. Dit kan nooit de bedoeling zijn voor de gebruikerservaring en de commerciele kant (minder ads bezocht).

My 2ct's :)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:27:
Waarom zijn er zo weinig mensen die de poll hebben gedaan terwijl er 105 paginas vol staan met overwegend meer negatieve reacties dan positief ?
Misschien omdat de poll nogal erg... ehmmm... zwart - wit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Versie 6 gaat echt niet meer terugkomen, dus mensen kunnen ook ophouden met 'ik wil versie 6 weer' en kunnen beter beginnen met voorstellen wat er beter kan/moet aan versie 7.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deguchi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:28
Het valt wel mee, maar mijn oh zo favoriete Downloads/Software deel aan de zijkant is helemaal weg. Dat is echt een gemis. Nu zie ik 1 programma en moet ik op meer klikken om te zien welke software er nog geupdate is. Dit is totaal niet nuttig aangezien ik het vroeger in een oogopslag had. Zelfde voor de firmware/drivers. Zo handig en nu gewoon weg :(
Voor de rest valt het wel mee. Het is wat wit, maar zelfs dat went wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

ok, dat heb ik dan over het hoofd gezien. Ben erg benieuwd wat er verder uit gaat komen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Hahn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:30:
Versie 6 gaat echt niet meer terugkomen, dus mensen kunnen ook ophouden met 'ik wil versie 6 weer' en kunnen beter beginnen met voorstellen wat er beter kan/moet aan versie 7.
eens. versie 7 gaat echt wel goed worden. en denk dat we samen wel tot een goede oplossing kunnen komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

Goeie dag zeg! ff een paar dagen niet op Tweakers en dan krijg je dit.....

De layout is belachelijk wit zeg! Mijn ogen deden gewoon zeer...
Nee zelfs na een paar uur heen en weer tabben is versie 7 drie keer niks. Geef mij 6 maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
In all fairness op mobiele devices werkt het wel een stuk fijner en heb je ook niet die overbodige witte vlakken, alleen zijn mobiele devices en laptops en computers compleet verschillende dingen.

Wat ik mij ook afvraag is waarom ze meteen het hele kleurenpallet hebben aangepast, terwijl je volgens mij ook de kleurenpallet van tweakers 6.9 bij 7 had kunnen gebruiken en dan was de nieuwe site denk ik een stuk beter ontvangen door mensen. Want waar komt opeens die blauwe kleur voor bijvoorbeeld de pagina's vandaan :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:30:
[...]

Misschien omdat de poll nogal erg... ehmmm... zwart - wit is?
Voor mij is dat het ook wel een beetje. Had van mij nooit gehoeven die verandering. Dus voor mij gaat die poll zeker wel op hoor. En ik ben zeker niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
[b][message=39131001,noline]dus mensen kunnen ook ophouden met 'ik wil versie 6 weer' en kunnen beter beginnen met voorstellen wat er beter kan/moet aan versie 7.
Ok... Beter he? Hmmm, meer zoals 6?

Serieus, waarom, waarom zou je in godsnaam iets veranderen wat echt goed werkt? Zoals eerder voorgestelt, misschien willen ze toch meer mensen karma laten betalen voor custom css ofzo... Of wil het moederbedrijf mer mensen naar hun andere sites duwen? Ik kan wel genoeg redenen verzinnen, maar het komt er gewoon op neer da ze iets door mijn strot DUWEN wat ik niet wil. Dat had security.nl ook gedaan een jaar terug ofzo en nu kom ik daar niet meer... Is dat wat ze willen?

Waarom mag ik maar een derde informatie zien van wat het was? Van mij mogen ze de huidige grafisch ontwerpers ontslaan en hun eventuele salaris terugeisen! Bah.

Verfrissend? Het is 'verfrissend' dat het nieuw is, niet dat het 'mooier' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Hahn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:30:
Waarom zou v7 niet de v6 layout kunnen krijgen? Het hele doel was toch opnieuw coderen van de boel zodat de site makkelijker te onderhouden werd? Nu is het een frontpage onwaardig, omdat er gewoon veel informatie weg is en die is vervangen door white noise. Tuurlijk is de site sneller, er is veel content pleite die je pas na klikken en scrollen weer terugvindt.

Verbeterpuntje: layout 6 in tweakers 7.

En wat verwacht je, er zijn genoeg systeembeheerders die nog met een win95 startbalk werken omdat ze de balk in XP niet konden pruimen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

Die tracker weer links of rechts in beeld breekt het wel een beetje maar man o man wat een hoop wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 12:12
JediUberknaft schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

Voor mij is dat het ook wel een beetje. Had van mij nooit gehoeven die verandering. Dus voor mij gaat die poll zeker wel op hoor. En ik ben zeker niet de enige.
De verandering hoeft niet voor jou, tweakers is aan het vernieuwen alleen veel mensen kunnen niet tegen veranderingen, dat blijkt wel weer gezien alle reacties hier.

Ik vind het ook even wennen allemaal, maar de nieuwe website is net 1 dag in de lucht en mensen geven het team niet eens de kans om even bij te komen van het harde werk welke ze afgelopen tijd hebben verricht. De volgende fase is het verbeteren en optimaliseren van de website (lees bericht van Femme ...). Alles komt goed, rustig aan ;)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarmee kan ik de productkoppelingen uitschakelen? Die kon ik voorheen uitzetten, ik heb geen interesse in "onderwerpen" en gerelateerde producten, zeker niet op het forum? Zie de mogelijkheid alleen niet bij mijn voorkeuren.
Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.