Dat is wat ik ook onderandere al noemde te missen. Samen met nog ontelbaar navigatielinks en opties.
T.net v7 is duidelijk alleen nog maar gericht op die extreem kleine groep tablet/phone gebruikers terwijl verreweg de meeste gebruikers nog altijd met een PC/desktop werkt.
Dat er een phone/tablet geschikte "mobile" versie is vind ik hardstikke goed, maar de basisversie moet gewoon de volledige PC/desktopversie zijn zoals T.net v6 !
@r!k schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:16:
Ik hoop dat er toch echt heel snel een manier komt om de oude stijl terug te zetten. Tweakers 6 vond ik het voorbeeld van een zeer goede site, echter lijkt zo'n beetje alles omslachtiger geworden nu.
Het grappige (of eigenlijk juist niet) is dat het juist makkelijker en sneller zou moeten zijn met minder scrollen en minder klikken. Het is echt het tegenovergestelde!
Nofi naar de makers die er echt veel tijd in hebben gestoken, maar wil het nog net geen amateurwerk noemen

Mijn idee. Zoals ik al postte. Deze template graag: (ja ik post hem graag nog een keer, we zijn intussen 10 pagina's verder)

paazei schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:28:
Hopelose kutsite is het geworden...
normaal zet ik geen nikszeggende oneliners neer, maar als tweakers ons in de kou laat staan met hun kloteverandering, dan mogen ze oprotten, wat een KUTsite. 10 jaar lang de beste site van het internet, BAM hele site naar de neuk, tweakers.net, bedankt!
Ga iets nuttigs doen ipv de layout verneuken, zoals een betere filter voor al die apple meuk die door de redactie komt.
Gadverdamme.
Haha

en idd, al mag het wel wat subtieler, helemaal mee eens.
Idd goede uitspraak!
Don't try to fix it if it aint broken! Het was goed, dus afblijven!
Bazen, directeuren en ontwikkelaars moeten maar eens verdomd goed aanleren dat vernieuwing niet altijd verbetering is. Ik zie het overal in de wereld. En nu hier bij m'n 'thuisbasis' Tweakers ook. Ongelofeloos. Wel het laatste dat ik verwacht had.
Idd
Tot dalijk iedereen pleite is en ze ineens geen geld meer binnen krijgen. Dan pas zien ze in hoe grote fout ze gemaakt hebben. Over plaat voor de kop gesproken... Gebeurt overal in het land, bij deze hoort Tweakers daar nu helaas ook bij.
Wat er nu is hoeft niet in de prullenbak, er moet alleen weer zoals altijd het geval was extra template/stylesheet opties BIJ komen. Zodat met de huidige ongetwijfeld onderhuids vereenvoudigde en verbeterde werking van de software iedereen toch de site kan zien zoals hij/zij mooi en prettig vindt.
Dan hoop serieus ik uit het diepst van m'n hart dat heel Tweakers en aanverwanten binnen een paar maanden helemaal kapot en failliet zijn.
Saturnus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:18:
Het lijkt nu wat meer een netwerk te worden zoals Fb: Onvermijdelijk om content te voorkomen die je totaal niet interesseert. Het herkennen (filteren) van onderwerpen die wel interessant voor je zijn lijkt nu lastiger, en er moet veel gescrolld worden, tenzij je al up to date bent.
Men wil mensen dus non-stop op de site houden.
Beetje vreemd, met deze instelling en layout willen ze dat klaarblijkelijk NIET.
Als er iets is wat je als tech-site NIET wil (moet willen!) is jezelf vergelijkbaar maken met klotesites als twitter en facepalm-book

Terug naar de breezah-sletjuhhhs zoals die ook op Twitter en Facepalm-book rondhangen denk ik.
Die zijn er bijna niet vergeleken desktopgebruikers. Kansloze actie dus.
Dat er verbeteringen worden gebouwd voor phone/tablets is zoals ik zei goed, maar hoofdmoot hoort toch echt bij de desktopgebruiker te blijven liggen aangezien dat ook minstens de komende 10-15 jaar de grootste gebruikersgroep zal blijven.
Mijn brightness staat altijd al op 0 en nog steeds doet de nieuwe layout na een dag 'wennen' pijn aan m'n ogen.
Het ligt niet perse aan het wit op zich, met Google en Nu.nl heb ik er bv helemaal geen last van. Het is vooral het veel te lage contrast tussen het tekstvak en de omgeving. Maar dan nog, liever tekstvak gewoon wit en omgeving donkerder.
Ook zou het prettig zijn als alle posts op het forum om en om een iets andere lichtere/donkerdere tint hebben, maakt het veel overzichtelijker.
Precies wat ik vanmiddag al postte, alle navigatielinks zijn gewoon weg

alleen nog maar loos wit waar je geen reet aan hebt en alleen onnodig veel ruimte in beslag neemt.
Joehoe, ik heb een 30" 2560x1600 scherm om VEEL info tegelijk op te kunnen zien. Weinig lege ruimte en kleine lettertjes, heerlijk. Maar met de huidige nieuwe indeling heb ik dalijk een 2e 30" nodig om dezelfde info in 1 oog op slag te kunnen zien.
Beter nog: zoals met de meeste sites
http://www.tweakers.net voor desktopgebruikers, en
http://m.tweakers.net of
http://mobile.tweakers.net voor phone- en tabletgebruikers.
Kodess schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:
Dit is hilarisch.
Dag van tevoren is iedereen enthousiast, ik dacht nog: raar, nederlanders haten verandering.
En jawel hoor, volgende dag komt alle haat
Dat het te wit is vind ik complete onzin, als dat pijn doet aan je ogen dan heb je niet genoeg natuurlijk licht om je scherm heen en beschadigd het zoiezo je ogen.
Onzin. Ik heb veel omgevingslicht, een lichtkleurige desktop, en dit is nog steeds de enige site van alle die ik bezoek die stelselmatig pijn aan m'n ogen doet.
Had niet anders verwacht. Enige dat ze tegenwoordig nog interesseert is commercie en dus geld. Precies de reden dat veel bedrijven uiteindelijk failliet gaan. De topambtenaren/directeuren zien ergens geld in, en dat moet er dan koste wat kost komen. Terwijl niemand er heil in ziet, maar terugdraaien vinden ze toch geen optie. Typisch weer...
Heel simpel, niets is onmogelijk, en al helemaal niet bij iets dat je zelf maakt. Dit is puur een kwestie van eigenwijs zijn. Dat het niet kan krijg je zelfs m'n niets-van-pc's-wetende-moeder nog niet wijsgemaakt.
Als het bij full abo's wel kan kan het voor niet-abo's ook. Even werk van maken dus! Ik wil mijn gratis beige versie terug.
Incompatibiliteit is pure nonsense. Alles kan werkend gemaakt worden.
Dat is precies wat ik bedoelde, eigenwijsheid bij de top/leiding en vervolgens raar op kijken als je over de kop gaat
Als je de ballen hebt zo'n slecht pakket te bouwen, heb dan ook de ballen om het geheel in de prullenbak te gooien en je verlies te nemen, en het daarna wel beter te doen!
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:47:
[...]
Dat is/was technisch niet mogelijk gezien de vele wijzigingen. Eigenlijk is Tweakers 7 Tweakers 2 versie 1.0 omdat alles opnieuw is opgebouwd. Tot en met 6 was het telkens een nieuw behang over 't oude. Nu hebben de we muur schoon gestoomd en opnieuw gestuct en behangen.
JUIST dan is het perfect mogelijk om de layout en werking terug te krijgen naar het niveau wat het bij eerdere versies was!! maar dan met een betere onzichtbare basis. Eigenwijs een dom design doorvoeren is geen argument, en technisch IS alles mogelijk. Feit. Daar hoef ik geen geleerde voor te zijn om dat te weten.
Ik wist het helemaal niet, ik zie vanmiddag ineens een nieuwe site en dacht, WTF is going on here??

Terwijl ik uren per dag op het forum zit.
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:07:
[...]
Mensen houden niet van grote veranderingen. Nieuw is eng... wennen kost moeite en zijn er daarom van overtuigd dat ze er ook niet aan kunnen wennen. Maar stilstand achteruitgang. Ik denk designers op zaken vooruit lopen (en dat moet vaak, want iets moet een aantal jaren meegaan).
Dat dingen veranderen is niet erg, maar ze moeten dan wel verBeteren en dat doet het nu niet!! Het is nu haast niks dan ellende, en zelfs na gewenning zal ik over een paar jaar nog steeds niet tevreden zijn.
En al helemaal als 98% van de gebruikers het niks vind is er serieus echt heel veel mis mee, en heeft het helemaal niets meer met enige vorm van gewenning te maken.
Cheetah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:53:
[...]
Er is helemaal niets eng aan verandering.
Verslechtering is wel vervelend though.
[...]
Regel1 in IT: Dat een projectteam ergens jaren mee bezig is wil niet zeggen dat het goed is. Absoluut niet zelfs.
[...]
Nieuwe features boeien me vrij weinig als het al misgaat bij de basics: standaard navigatie, lay-out, kleurdefinitie en usability. En schijnbaar zijn er heel wat meer die er hetzelfde over denken.
+100
Nee, de omgeving die wit is moet donkerder. Het grijs is niet storend op zich.
Mijn mening is dat een lichtgrijze of witte achtergrond geen wezenlijk verschil maakt voor de leesbaarheid, mits het contractverschil minimaal is. De reden dat sommige zaken in een lichtgrijs blok staan is om ze visueel te groeperen.
Het verhaal dat je oog naar een net iets lichtere tint trekt herken ik niet. Nooit gehoord, ook niet op mijn opleiding. Lijkt mij een verzonnen argument. Maar ook ik kan dat ook niet onderbouwen met feiten, hooguit dat ik al 10+ jaar ervaring heb met het ontwerpen van websites voor bedrijven met miljoenenomzet. En ik zie genoeg andere grote sites die hetzelfde doen (en volgens de tweakers in dit topic dus de plank misslaan). Misschien met een iets andere vlakverdeling, maar niet wezenlijk anders dat dit pijn aan de ogen doet en die sites prima zijn.
Heel raar dat je dat niet weet, juist als iemand die veel met kleuren en ontwerpen werkt. "verzonnen argument", echt wtf?
Het is een feit dat het menselijk oog licht en kleuren beter waarneemt buiten het focuspunt. In het geval van het huidige forum: Je focust op de tekst op een grijs vlak, en je ooghoeken worden verblind door het spierwit er omheen. Dat is wat bij iedereen nu hoofdpijn veroorzaakt. Als je met de huidige layout deze zelfde kleuren wit en grijs zou omdraaien zou dat serieus al een enorme verbetering zijn.
Van de mensen die nu klagen zal je 90% over een maand niet meer horen omdat ze eigenlijk toch eraan wennen.
Ernstige cruciale denkfout Tom! Dat er niet meer geklaagd wordt wil helemaal niet zeggen dat men tevreden is. Als gewone gebruiker sta je volledig machteloos tegen een eigenwijze directie die wel even voor je bepaalt hoe het wordt, en men wordt het moe om nog langer door te klagen, maar men is niet tevredener dan voor het stoppen met klagen.
Standeman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:07:
[...]
Ik weet niet hoeveel software releases jij hebt meegemaakt, maar ik heb nog nooit een release van enige omvang meegemaakt welke geen problemen kenden zonder dat er achterlijk veel geld tegen aan was gegooit..
Gewoon niet achterlijk veel geld tegenaan gooien. Hele goede dingen hoeven helemaal niet veel te kosten. Het is dat ik er de balle verstand niet van heb, anders zou ik heel de nieuwe site gratis gemaakt hebben.
Sterker nog, ik zal alle votes die ik al gedaan heb aanpassen naar niet-tweakers votes. Als het bij de volgende websitevanhetjaarverkiezingen weer is zoals Tweakers v6 zal ik er weer op stemmen.