Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 12 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 17:41
Wat een verschrikkelijke misser.

Verschrikkelijk weinig informatie op de home-pagina. Nu moet ik opeens 3-4 pagina's bekijken waar ik normaal even snel alles op één pagina kon zien en verder klikken als er iets interessants voor mij bij was.

Terug met die meuktracer op de hoofdpagina! En a.u.b. niet integreren in de nieuwtjes. Wat een onzin dat daar opeens download links staan voor downloads?

binaries? www.binaries4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
aKeY schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:40:
[...]

De verandering hoeft niet voor jou, tweakers is aan het vernieuwen alleen veel mensen kunnen niet tegen veranderingen, dat blijkt wel weer gezien alle reacties hier.

Ik vind het ook even wennen allemaal, maar de nieuwe website is net 1 dag in de lucht en mensen geven het team niet eens de kans om even bij te komen van het harde werk welke ze afgelopen tijd hebben verricht. De volgende fase is het verbeteren en optimaliseren van de website (lees bericht van Femme ...). Alles komt goed, rustig aan ;)
Punt is dat er gewoon niet of nooit naar de community is geluisterd maar alles uit commercieel belang is gedaan. Heb je ook een survey voorbij zien komen? Hebben ze ooit een flinke groep voor een gesloten béta uitgenodigd? Heb je ooit een topic gezien waar input werd gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
Weet iemand toevallig hoe we nu bij de .Plans kunnen komen? Want voorheen stond die in een van die menu's die nu weg zijn gehaald. Of is er een nieuwe plek waar ze met hun plannen komen? Want vind het opzich wel intressant om het te lezen

[ Voor 12% gewijzigd door Pompi op 19-10-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40

OMX2000

By any means necessary...

Ik zal wel de 100ste zijn die hetzelfde roept, maar blame it on the new tweakers 7 :P

Ik vind het grafisch opgefrist, maar het interaction design klopt echt niet. Voorbeeld is de search die niet meer kan zoeken binnen context (forum, pricewatch). Missende breadcrumbs in pricewatch, zodat je niet ff makkelijk rondklikt om bijv een computer componenten te selecteren, of een camera met een lens.

Het is niet direct wereldschokkend, en ik vermoed dat er bepaalde zaken gewoon nog niet af waren voor de deadline. Dus misschien ff een focus groep samenstellen, en kijken hoe tweakers door de tweakers gebruikt werd, en hoe het nu misbruikt :P wordt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Triblade_8472 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Ok... Beter he? Hmmm, meer zoals 6?

Serieus, waarom, waarom zou je in godsnaam iets veranderen wat echt goed werkt?
Dat heet innovatief zijn. En dat pakt niet altijd even goed uit, maar dat betekent niet dat je alles maar altijd moet laten zoals het is.

Als iedereen zo dacht, dan zaten we nu nog op World of Tweaking...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Martin11 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:13:
Helaas maar deze website is puur gemaakt voor tablet en smartphone gebruik, misklikken gebeurt hun niet meer.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Op een smartphone is het nog altijd net zo'n priegelwerk als in v6. Het is zelfs erger geworden (op het verwijderen van het hovermenu na) omdat de bekijk bericht-knop (bijvoorbeeld) nu een link is geworden waardoor je hem heel precies moet aanraken op het beeldscherm of nog meer moet inzoomen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 17:41
Hmm... is toch wel e.e.a. mogelijk... via die nieuw tracker...

Blijf het toch minder vinden. Ik zie graag die firmware en software updates gescheiden.

binaries? www.binaries4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De verandering hoeft niet voor jou, tweakers is aan het vernieuwen alleen veel mensen kunnen niet tegen veranderingen, dat blijkt wel weer gezien alle reacties hier.

Ik vind het ook even wennen allemaal, maar de nieuwe website is net 1 dag in de lucht en mensen geven het team niet eens de kans om even bij te komen van het harde werk welke ze afgelopen tijd hebben verricht. De volgende fase is het verbeteren en optimaliseren van de website (lees bericht van Femme ...). Alles komt goed, rustig aan ;)
De "grap" is dat wanneer mensen de nieuwe Tweakers een stuk fijner zouden vinden en er positief over zijn dit ook gemeld zou worden. Dan zou er vervolgens niet gepost worden dat we misschien nog even moeten wennen.

Met websites merk je al heel snel of ze gebruikersvriendelijk(er) zijn en handig zijn om mee te werken. Dat is bij T7 niet het het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

OMX2000 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:47:
Ik vind het grafisch opgefrist, maar het interaction design klopt echt niet. Voorbeeld is de search die niet meer kan zoeken binnen context (forum, pricewatch). Missende breadcrumbs in pricewatch, zodat je niet ff makkelijk rondklikt om bijv een computer componenten te selecteren, of een camera met een lens.
En dit vind ik van alles misschien nog het ergste. Dit komt toch gewoon naar voren tijdens gebruikerstests? Dit is toch juist niet beter tov de oude situatie?
Ik vind dit zo'n gemiste kans. Ik heb er geen woorden voor, en misschien klink ik dramatisch, maar waar Tweakers constant kwaliteit afleverde, is dit gewoon een pure belediging voor Tweaker. Check de rechterkant op de homepage en het is meteen duidelijk met welke `hand` dit gedesigned is. Kom op zeg, Gesponsorde links / IT Jobs. Nieuwsbrief??? Wie gebruikt er in godsnaam een nieuwsbrief als je meerdere keren per dag op deze site komt? |:(

Dit is geen kwestie van wennen, dit is gewoon een achteruitgang, hoe je ook went of keert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 12:12
Megamind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:45:
[...]

Punt is dat er gewoon niet of nooit naar de community is geluisterd maar alles uit commercieel belang is gedaan. Heb je ook een survey voorbij zien komen? Hebben ze ooit een flinke groep voor een gesloten béta uitgenodigd? Heb je ooit een topic gezien waar input werd gevraagd?
Nee, maar:

Om een goed beeld te krijgen van de manier waarop bezoekers de site gebruiken, werd in het voorjaar van 2011 een uitgebreid klikonderzoek gedaan en vond een enquête plaats waarop 12.500 gebruikers reageerden. Het klikonderzoek bestond uit het vastleggen van de coördinaten van de muiskliks en van de elementen van pagina's waarop werd geklikt. Deze gegevens werden gebruikt om heatmaps van de pagina’s te genereren.

Er vond ook een inventarisatie plaats van de wensen van andere betrokken partijen, waaronder de redactie, het Pricewatch-contentteam en de crewleden. Uit alle verzamelde informatie werden requirements gedestilleerd die het uitgangspunt vormden voor het ontwerp.

Ik snap je punt en misschien hadden ze meer naar de community moeten luisten, maar de basis is er, nu is het aan de gebruiker om dit te melden, je kunt er zelfs een Google Nexus 7-tablet mee winnen ;)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Pompi schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:46:
Weet iemand toevallig hoe we nu bij de .Plans kunnen komen? Want voorheen stond die in een van die menu's die nu weg zijn gehaald. Of is er een nieuwe plek waar ze met hun plannen komen? Want vind het opzich wel intressant om het te lezen
Via de tracker momenteel maar verder niet. Daar zijn ze overigens wel van op de hoogte; ze gaan de .plans beter bereikbaar maken schijnbaar :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Het forum wordt niet meer ge-text-wraped als ik inzoom (dubbeltik) op mijn android telefoon... Vrij vervelend.
Daarnaast, het notification icoon is gewoon fout.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/if/v3/framework/menu_icons.png
Het zonnetje impliceert helderheid of evnetueel aanpassen van een skin. Daar is gewoon geen discussie over mogelijk...
Een notificatie kan een tekstwolkje zijn of een uitroepteken in een rondje. Aangezien een wolkje al in gebruik is zal het dus een uitroeptekentje moeten worden.

http://www.google.no/search?q=brightness+icon

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSBpPVxeOdTAnpyzdIQGeontSf7BQSv5PuMnDS01WgZND1hS1HZ
Afbeeldingslocatie: http://cdn-img.easyicon.cn/png/5577/557726.png

[ Voor 25% gewijzigd door Menesis op 19-10-2012 09:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

[...]

Ik kan niet tegen verandering als dat totaal niet hoeft. Als iets heerlijk werkt, waarom vernieuwen ? Ken genoeg andere "producten" die jaren lang hetzelfde waren en door vernieuwing (omdat je dat schijnt te moeten blijven doen - enigszinds klopt dat misschien, maar anderzijds .lees verder) het product soort van om zeep hadden geholpen. Ik zeg niet dat tweakers om zeep is geholpen en tuurlijk ben ik mij ervan bewust dat er hard gewerkt is aan de site door veel mensen. Maar nogmaals, vernieuwing hoeft geen verbetering te zijn. Dat is mijn mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirikOnline
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2023
Tweet van Femme

"De feedback van de gebruikers is overweldigend en helpt ons enorm om Tweakers nog beter te maken."

Gek he als je helemaal opnieuw begint met de layout dan is er genoeg te doen jah. Dan kan het alleen maar beter worden

Shit wat baal ik hiervan zeg, (Op de Pricewatch/Reviews na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Via de tracker momenteel maar verder niet. Daar zijn ze overigens wel van op de hoogte; ze gaan de .plans beter bereikbaar maken schijnbaar :)
Kan de tracker snel weer permanent vastgezet worden? Maw voor gebruikers met een smallere Window <1540pixels?
Wanneer komt de volgende iteratie? (Datum?)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Deze post is op persoonlijke titel

Ik snap werkelijk niet waarom iedereen meteen op z'n achterste poten gaat staan, al was het te verwachten. Heck, dat begon al voordat de nieuwe layout uberhaupt live was 8)7 De (imho) maffe suggestie om maar te gaan staken is zwaar overtrokken. Ja, de background is te fel. Zet Stylish even aan, zet er #layout { background:#F9F9F9; } er in en klaar.

Het is onrealistisch om te verwachten dat Tweakers maar oude layouts blijft ondersteunen, of een layout jaren laat staan. Er zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd voor mobile devices, waar iedereen al jaren om zeurt, en dan moet het maar terug? DMs zijn beter te bereiken, waar iedereen al tijden om zeurt, en het is niet goed. Talloze verbeteringen die door de community zijn aangedragen en er zitten hier een hoop mensen te zeuren. Sorry hoor, ik neem kritiek pas serieus als het goed onderbouwd is. Iemand na een uur al zegt dat hij niets meer kan vinden heeft gewoon nog niet goed rond gekeken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Doet mij eerder denken om een Alpha versie zo op het net te knallen onder het mom van "We hebben een nieuwe site jongens!11!". Geen topicsearch, teveel onbenutte ruimte op desktops, contrast kleuren is niet goed uitgedacht, band-aid oplossingen in de vorm van CSS/Java (like wtf..alsof iederen een held is met CSS/Java) etc..

De site werkt dan wel weer redelijk op IE7 @ work :X ...dat dan weer wel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nieuw is niet altijd beter zo blijkt maar weer. Tweakers voelt koud aan, alles is wit...
Zou leuk zijn als je voor het forum een andere kleuren tabel kon kiezen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:59:
Het is onrealistisch om te verwachten dat Tweakers maar oude layouts blijft ondersteunen, of een layout jaren laat staan. Er zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd voor mobile devices, waar iedereen al jaren om zeurt, en dan moet het maar terug? DMs zijn beter te bereiken, waar iedereen al tijden om zeurt, en het is niet goed. Talloze verbeteringen die door de community zijn aangedragen en er zitten hier een hoop mensen te zeuren. Sorry hoor, ik neem kritiek pas serieus als het goed onderbouwd is. Iemand na een uur al zegt dat hij niets meer kan vinden heeft gewoon nog niet goed rond gekeken.
Het is helemaal geen gezeur. En het overgrote deel wordt wel fatsoenlijk onderbouwd.

Als je komt met een nieuwe interface en voor bijna alles moet je vaker klikken dan voorheen, dat is gewoon belachelijk. Dan sla je de plank re-de-lijk mis.

Goed rondkijken... Als je na een uur iets nog niet kunt vinden zegt dat wellicht meer over hoe intuitief het nieuwe design is dan over of iemand goed heeft 'rondgekeken'.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
[...]

Sorry hoor moet je eens kijken hoeveel negatieve reacties er zijn en dan heb ik het niet over ik vind het niet goed maar ook over hele goede onderbouwde posts.

Ik snap niet dat dit met al het testen wat gedaan zou zijn niet naar boven gekomen is. Blijkbaar is er niet genoeg getest. Ze hadden meer mensen moeten vragen om feedback. Op die manier waren veel van deze ergernissen al opgelost geweest voordat de site live ging.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hmz, jammer dat ik niet in dit topic kan zoeken, dus sorrie als deze vraag misschien vaker voorbij is gekomen: waar is de poll gebleven?? :?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

bitshape schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:58:
[...]

Kan de tracker snel weer permanent vastgezet worden? Maw voor gebruikers met een smallere Window <1540pixels?
Als ik Femme goed begrepen heb zullen ze het ook mogelijk maken de tracker ook op kleinere breedtes vast te zetten. Mogelijk met meer integratie in de layout.
Wanneer komt de volgende iteratie? (Datum?)
Daar heb ik geen kennis van, sorry :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het principe wennen is logisch. Sommige zaken wennen heus wel, net als de overgang destijds. Maar, gewenning of niet: sommige zaken zijn een achteruitgang. Ook dat zal wennen, maar mag er dan niets over gezegd worden? Het te veel wit, te veel scrollen, missende MyReact op de hoofdpagina, het niet via het logo kunnen terugkeren naar GoT maar op Tweakers terecht komen en de missende search. Verder zit ik ook niet te wachten op de meuktracker door het nieuwsoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KillerBee schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:03:
Hmz, jammer dat ik niet in dit topic kan zoeken, dus sorrie als deze vraag misschien vaker voorbij is gekomen: waar is de poll gebleven?? :?
Goede vraag, ik kan de polls (op de FP dus) ook niet meer terugvinden? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik mis veel aanpas mogelijkheden. Ik zou bijvoorbeeld weer de tijd van het nieuwsbericht willen zien ipv zoveel inuten/ uren geleden. Een andere optie die ik mis is de meuktracker rechts. Nu staan die tussen het nieuws en worden ze onder 1 ding gezet als het er meerdere zijn. De layout is wel lekker fris. Ik hoop dat zulke dingen nog wel worden aangepast:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Ja, de background is te fel. Zet Stylish even aan, zet er #layout { background:#F9F9F9; } er in en klaar.
Waarom moet ik iets veranderen om de site zonder zonnebril te kunnen lezen :?, hadden jullie ook van te voren kunnen bedenken ;).

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bAdmuTs schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Waarom moet ik iets veranderen om de site zonder zonnebril te kunnen lezen :?, hadden jullie ook van te voren kunnen bedenken ;).
Ook jammer dat ie niet op mijn post reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varengas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05-2023
... Ja, de background is te fel. Zet Stylish even aan, zet er #layout { background:#F9F9F9; } er in en klaar ...

... Het is onrealistisch om te verwachten dat Tweakers maar oude layouts blijft ondersteunen ...
Je hoeft toch echt geen genie te zijn om te weten dat het op vele vlakken zeker geen verbetering is?
Deze site is voor vele mensen puur voor snel veel informatie te kunnen vinden, als je dan alles uit elkaar gaat trekken en onderverdelingen er uit gaat halen lijkt me dat alles behalve goed.

Ik heb trouwens nu al honderden posts gelezen van mensen die perfect onderbouwen wat er onlogisch is, en zelfs hoe het zonder al te veel aanpassingen toch veel logischer/overzichtelijker kan zijn.

Ja, er zijn veel rage posts, die negeer ik dan ook.

Maar verwachten dat mensen maar de site gaan aanpassen met custom css vind ik er persoonlijk over.
Dan kan je er beter voor zorgen dat het op de server kant aangepast wordt zodat niemand er last van heeft + nogmaals, je hoeft maar 1x te kijken als designer naar deze site op een 27" scherm, en dan zou je dat toch zelf moeten zien, zeker als je als team er 2 jaar aan werkt...

Trouwens, zoals aantal mensen hiervoor al hebben aangehaald:
Een volledige redesign is zogoed als ALTIJD afgeraden, ja kan af en toe een realign doen waarbij je dingen anders gaat indelen, het design een beetje opfrist door middel van nieuwe css3 elementen er in te steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Ook jammer dat ie niet op mijn post reageert.
Ze kunnen niet op iedereen reageren. Er zijn momenteel te veel reacties.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Astennu schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:12:
[...]

Ze kunnen niet op iedereen reageren. Er zijn momenteel te veel reacties.
Jawel, maar hij beweert gewoon dingen die niet waar zijn en daar ga ik specifiek op in.
Had wel een reactie verwacht.

Snap dat er 100-en reacties binnenkomen en dat ze het druk hebben maar nu krijg ik het gevoel dat ie gewoon een beetje uitgeluld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 19:24
Mijn enige echte kritiekpunt is al dat wit.

Op mijn 24 inch full HD is meer dan de helft puur wit.
Ik krijg een beetje het idee of ik voor zo'n Philips daglichtlamp zit nu. 8)

Ik mis een optie om die witte vlakken een kleur te kunnen geven.

Voor de rest is het voor mij nogal wennen, maar dat had ik met Tweakers 6 ook al. Dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet waarom iedereen meteen op z'n achterste poten gaat staan, al was het te verwachten. Heck, dat begon al voordat de nieuwe layout uberhaupt live was 8)7 De (imho) maffe suggestie om maar te gaan staken is zwaar overtrokken. Ja, de background is te fel. Zet Stylish even aan, zet er #layout { background:#F9F9F9; } er in en klaar.

Bron van de veranderingen dan.
Zo al het nu is heb ik niet gezien in topics hoor.

Maar topics die we wel steeds zien terug komen.
Het mod systeem. Slechte search forum zijn niet gedaan.

En dan begrijp je niet dat we een beetje teleur gesteld zijn in de nieuw versie.
Dat jij dat niet serieus neemt vindt ik nou juist typerend van de houding van tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:45:
[...]

Tsja, welkom in 2012.

Het voetballen? Stukgemaakt door de commercie. Het wielrennen? Totaal kapotgepwnd door de commercie. De zorg? Ook hier heeft de commercie een voet tussen de deur gekregen dankzij die geweldige marktwerking. Met als gevolg dat je door Reinout Oerlemans gefilmd wordt terwijl je op de SEH ligt leeg te bloeden.

Zelfs de wetenschap is niet meer wat het was, want ook hier moet commercieel gedacht worden om de nodige financiën veilig te stellen.

Niet verbazingwekkend dus dat commercie ook bij t.net de boventoon voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:13:
[...]

Jawel, maar hij beweert gewoon dingen die niet waar zijn en daar ga ik specifiek op in.
Had wel een reactie verwacht.

Snap dat er 100-en reacties binnenkomen en dat ze het druk hebben maar nu krijg ik het gevoel dat ie gewoon een beetje uitgeluld is..
Je snapt dat er honderden reacties zijn, maar je wilt toch dat 'ie (alleen) op jou reageert. Right.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:13:
[...]

Zullen we niet die kant op gaan met dit topic? MueR heeft zijn reactie pas een kwartiertje geleden geschreven en is gewoon vrijwilliger. Hij zit niet op kantoor constant alle feedbacktopics te verversen in afwachting van reacties op zijn reacties natuurlijk.

Geef het wat tijd. En inderdaad, we kunnen echt niet op alles reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hahn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

Je snapt dat er honderden reacties zijn, maar je wilt toch dat 'ie (alleen) op jou reageert. Right.
Zucht. Is goed met jou.

Als ie niet wil reageren dan moet ie zich ook niet in de discussie mengen en dingen roepen dat ie mensen niet serieus neemt. Slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Hahn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

En dan nog binnen enkele minuten ook.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[small]Sorry hoor, ik neem kritiek pas serieus als het goed onderbouwd is.
Zitten we gelukkig op 1 lijn, iets wat jij als 'oplossing' (naast de genoemde verbeteringen) aandraagt kan ik ook niet serieus noemen.

Ik kan er gewoon niet bij dat er met volle verstand is gekozen voor bepaalde aspecten die nu zijn geimplenteerd, de witvlakken, de spacing/padding, de navigatie en weghalen van features.. echt niet.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2012 10:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Het wielrennen? Totaal kapotgepwnd door de commercie.
offtopic:
Wielrennen is kapot gemaakt door de doping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de background is te fel. Zet Stylish even aan, zet er #layout { background:#F9F9F9; } er in en klaar.
LOL _O-

Waarom doen jullie van tweakers dat dan niet gewoon ff, als het zo simpel is???

Of zet anders even een tutorial online, want ik heb geen idee waar je het over hebt met je "zet stylish even aan".

Als ik bij elke website dit soort trucs uit moet halen om het leesbaar te krijgen, dan stop ik gauw met internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 20:02
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/4kcjacd2n/tweakers.jpg

Vier forse banners en dan heb ik de Floor Ad niet eens uitgeklapt. Is dat niet een beetje overkill? Ik heb meer reclame op mijn beeld dan content! :(

Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen compact overzicht meer is op de homepage en dat ik inderdaad veel moet scrollen overal.

De header vind ik wel een verbetering ;)

[ Voor 5% gewijzigd door whitey-d op 19-10-2012 10:28 ]

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Tsja, welkom in 2012.

Het voetballen? Stukgemaakt door de commercie. Het wielrennen? Totaal kapotgepwnd door de commercie. De zorg? Ook hier heeft de commercie een voet tussen de deur gekregen dankzij die geweldige marktwerking. Met als gevolg dat je door Reinout Oerlemans gefilmd wordt terwijl je op de SEH ligt leeg te bloeden.

Zelfs de wetenschap is niet meer wat het was, want ook hier moet commercieel gedacht worden om de nodige financiën veilig te stellen.

Mee eens. Het is echt te triest voor woorden. Ik zie ons economisch stelsel ook wel een keer vallen. Net als het communisme. Dan komt er wellicht weer iets anders voor in de plaats. Maar dit gaat niet oneindig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
whitey-d schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:19:
[afbeelding]

Vier forse banners en dan heb ik de Floor Ad niet eens uitgeklapt. Is dat niet een beetje overkill? Ik heb meer reclame op mijn beeld dan content! :(

Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen compact overzicht meer is op de homepage en dat ik inderdaad veel moet scrollen overal.
Lol, de spacing in de vodafone advertentie is beter dan de nieuwsposts die mijlenver uit elkaar staan. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

[afbeelding]

Hier heb je ook wel degelijk een punt. Naast de vele witruimte links en rechts zie je op de landing pagina met moeite 3 nieuwsberichten. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

offtopic:
Wielrennen is kapot gemaakt door de doping :P
offtopic:
Drie keer raden waarom wielrenners hun leven op het spel willen zetten door zich te injecteren met allerhande chemische meuk. Dat doen ze niet omdat ze het leuk vinden, maar omdat de commerciële belangen enorm zijn geworden en er een hoop centjes te verdelen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:02:
Het is helemaal geen gezeur. En het overgrote deel wordt wel fatsoenlijk onderbouwd.
Misschien heb ik daar over heen gelezen. Het gros van de reacties die ik gelezen heb zijn gewoon rants in de vorm van "verandering is slecht en eng, ik wil nie".
Als je komt met een nieuwe interface en voor bijna alles moet je vaker klikken dan voorheen, dat is gewoon belachelijk. Dan sla je de plank re-de-lijk mis.
Is ook wat overdreven. Er zijn dingen anders ingedeeld. Sommige dingen zijn wat prominenter aanwezig en makkelijker toegankelijk, anderen wat minder. Met een userbase van ruim 475000 is het lastig om navigatie voor iedereen optimaal te maken, want iedereen heeft een eigen manier van browsen.
Goed rondkijken... Als je na een uur iets nog niet kunt vinden zegt dat wellicht meer over hoe intuitief het nieuwe design is dan over of iemand goed heeft 'rondgekeken'.
Wat ik zeg, het is anders, niet perse slecht. Als je nooit iets mag aanpassen omdat een aantal mensen zo vastgeroest zit in hun routines dan kunnen we het devteam net zo goed naar huis sturen.

Oh en als je echt verwacht dat ik als vrijwilliger binnen 10 minuten op alles ga reageren hier dan heb je het fout. Ik heb ook wat kritiekpunten op de site, maar ik ga hier niet lopen ranten en zeiken. Ik meld die dingen gewoon waar ze horen: in Lieve Devvers

[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 19-10-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:22:
[...]

Misschien heb ik daar over heen gelezen. Het gros van de reacties die ik gelezen heb zijn gewoon rants in de vorm van "verandering is slecht en eng, ik wil nie".

[...]

Is ook wat overdreven. Er zijn dingen anders ingedeeld. Sommige dingen zijn wat prominenter aanwezig en makkelijker toegankelijk, anderen wat minder. Met een userbase van ruim 475000 is het lastig om navigatie voor iedereen optimaal te maken, want iedereen heeft een eigen manier van browsen.
Soi, maar je kunt niet links naar Active Topics en MyReact gaan weghalen die eerst bovenin elke pagina stonden en door 90% van de mensen actief gebruikt werd.
En dat je nu via het logo naar de FP gaat ipv terug naar GoT.

Dat zijn gewoon veranderingen die in mijn ogen de plank volledig misslaan. Je moet nu vaker klikken (en vooral langer wachten) om bij de Active Topics/MyReact te komen. Dat is toch vreemd?!
Wat ik zeg, het is anders, niet perse slecht. Als je nooit iets mag aanpassen omdat een aantal mensen zo vastgeroest zit in hun routines dan kunnen we het devteam net zo goed naar huis sturen.

Oh en als je echt verwacht dat ik als vrijwilliger binnen 10 minuten op alles ga reageren hier dan heb je het fout.
Binnen 10 minuten hoeft niet nee, maar je kunt niet even wat stellingen neerplempen in een discussie en je dan stilletjes terugtrekken. Naar mijn mening.

Thanks voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 20:02
[...]

Tsja, welkom in 2012.

Mee eens. Vanaf het moment dat commercie meer invloed krijgt dan de 'grass roots', in dit geval de Tweakers user base, dan is de kans groot dat de community afhaakt.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Laatst online: 01-02 09:56
Petje af voor de mensen die dit bewerkstelligd hebben en nog steeds aan het finetunen zijn!
Heb wel vaker dat ik overzicht verlies bij recente websites maar hier hoor je mij zeker niet klagen!
Keep It Simple Stupid! :)

edit:

Enkel de talloze advertenties irriteren me mateloos! :X |:(
Dit hoort echt niet bij de het nieuwe Tweakers 7.0! :( ;w

[ Voor 24% gewijzigd door Conroe op 19-10-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:24
my 2 cents.. nieuwe layout is niet echt vriendelijk voor pc gebruikers. Wat een overdreven regelafstanden en wit ruimtes. De informatiedichtheid is hinderlijk laag. Scrollen scrollen en nog eens scrollen en ondertussen krijg ik witte vlekken voor mijn ogen door die witte achtergrond... :)

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:22:
[...]

offtopic:
Drie keer raden waarom wielrenners hun leven op het spel willen zetten door zich te injecteren met allerhande chemische meuk. Dat doen ze niet omdat ze het leuk vinden, maar omdat de commerciële belangen enorm zijn geworden en er een hoop centjes te verdelen zijn. ;)
offtopic:
Ben het helemaal met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:22:
Juist, maar waarom is er dan wel gekozen voor zo'n statisch (voor sommige onlogische) navigatie, onder motto 'dit is het, dit blijft het'? Het UserMenu (zo noem ik hem maar even) is blijkbaar deels dynamisch, waarom is daar juist niet meer aandacht aan besteed om dat stukje de ruimte te geven om gros van de mensen stukje eigen navigatie te geven? Blijkbaar werkt zo'n menu mobiel/tablet/desktop gewoon 'goed', hadden mensen zelf de keuze kunnen maken waar hun navigatie-prioriteiten liggen (dus niet zoals de huidige zijn opgezet).

Er is blijkbaar 1 bepaalde user/gebruiker/werkwijze gebruikt als uitgangspunt voor de hele site, maar is dat wel realistisch op een userbase van bijna 500k? Of laat ik het zo zeggen, waren die 150 testmensen wel representatief genoeg voor de userbase en met name de GoT/desktop gebruikers? Want geen enkel logisch GoT-gebruiker zou MyReact (of posthistory) uit de navigatie slopen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:24:
Soi, maar je kunt niet links naar Active Topics en MyReact gaan weghalen die eerst bovenin elke pagina stonden en door 90% van de mensen actief gebruikt werd.
En dat je nu via het logo naar de FP gaat ipv terug naar GoT.

Dat zijn gewoon veranderingen die in mijn ogen de plank volledig misslaan. Je moet nu vaker klikken om bij de Active Topics te komen. Dat is toch vreemd?!
Ik browse eigenlijk nooit via de AT. Misschien laat op de avond, om te kijken of er nog ergens brandjes geblust moeten worden. In alle andere gevallen kijk ik gewoon op de forum index in de fora die ik graag lees. Genoeg mensen die niet eens weten wat de AT nou eigenlijk doen. Dus je stelling van 90% zou ik graag onderbouwd zien door gedegen onderzoek (en nee, een poll hier in het topic telt niet). Er is namelijk door tweakers wel getracked waar mensen nu eigenlijk klikken en op basis daarvan besloten wat wel en niet prominent aanwezig moet zijn.

[edit]En die "Close en submit" knop was niet handig :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Sorry, maar sommige dingen zijn gewoon echt slecht. Die frontpage bijvoorbeeld, zoals je hierboven kan zien, ziet er nu meer uit als een van die pagina's die een jaar terug uit de zoekmachine van Google werden gebanned omdat ze alleen reclame toonden. Ik begrijp dat reclame belangrijk is, maar ik open tweakers.net niet om alleen maar naar grote blokken met reclame en blokken met content te kijken die ik na 1x klikken al genoeg gezien heb.

En die DM's zijn gewoon moeilijk te vinden als je niet verwacht dat ze onder het ballonnetje staan. Ja, het is duidelijk wanneer er nieuwe DM's zijn. Nee, het is niet duidelijk wanneer je al je andere DM's zoekt, want die link zie je als nieuwe gebruiker van deze 'stijl' gewoon niet staan. Dan kan je nog zo hard van de daken schreeuwen dat het nu veel intuïtiever ed. is, maar als je moet zoeken terwijl een optie letterlijk onder je neus staat dan is dat het niet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:28:
[...]
Er is namelijk door tweakers wel getracked waar mensen nu eigenlijk klikken en op basis daarvan besloten wat wel en niet prominent aanwezig moet zijn.
Maar waar leg je de grens van hier wordt weinig op geklikt en hier veel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, de witte achtergrond doet het wel beter bij (fel) daglicht dan bij nacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou nou, er wordt zo actief gepost hier dat ik bij de laatste 9 posts die ik las, er weer 3 nieuwe stonden te wachten! Het is zeker een verhit momentje met de nieuwe interface..

Goed of slecht? Ik denk dat er hier en daar aan de nieuwe interface nog wel wat te 'tweaken' valt voor betere bruikbaarheid. Nu ik dan al sinds de launch gisteren erop heb rondgenavigeert heb ik inmiddels een beetje door hoe men de nieuwe indeling in gedachten heeft en wat waar te vinden is.

Minpunten:
- Grote verandering t.o.v. oude layout, maakt het noodzakelijk om dagen lang aan een nieuwe 'routine' te werken, gevalletje van liever niet, maar ook niet wereld ending.
- Te fel, sorry devjes het is echt TE licht met die witte achtergrond.

Pluspunten:
- Fris design, het ziet er echt netjes uit en 'smooth' uit.

Just my 2 cents so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
MueR, weet je ook waarom de forumkleurtjes zijn weggehaald? Ik als actieve topics-GoTter vond die echt super handig

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Stukfruit schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:29:
Sorry, maar sommige dingen zijn gewoon echt slecht.
Ik ben het direct met je eens dat een paar dingen veranderd moeten worden, dat heb ik tijdens de beta ook aangegeven, maar er was gewoon niet genoeg tijd. Dingen die niet optimaal zijn worden, mits redelijk, gewoon aangepakt.
Die frontpage bijvoorbeeld, zoals je hierboven kan zien, ziet er nu meer uit als een van die pagina's die een jaar terug uit de zoekmachine van Google werden gebanned omdat ze alleen reclame toonden. Ik begrijp dat reclame belangrijk is, maar ik open tweakers.net niet om alleen maar naar grote blokken met reclame en blokken met content te kijken die ik na 1x klikken al genoeg gezien heb.
Reclame kan ik geen zinnig woord over zeggen. Sinds 2004 heb ik die uit staan via m'n abo. Maar ook daar, indien het te gortig is wil Tweakers vast luisteren naar een verzoek op redelijke toon.
En die DM's zijn gewoon moeilijk te vinden als je niet verwacht dat ze onder het ballonnetje staan. Ja, het is duidelijk wanneer er nieuwe DM's zijn. Nee, het is niet duidelijk wanneer je al je andere DM's zoekt, want die link zie je als nieuwe gebruiker van deze 'stijl' gewoon niet staan. Dan kan je nog zo hard van de daken schreeuwen dat het nu veel intuïtiever ed. is, maar als je moet zoeken terwijl een optie letterlijk onder je neus staat dan is dat het niet.
Ik denk dat het vooral wennen is. Bij FB weet je de messages ook direct te vinden via enkel het icoontje. Dat er voorheen 90 pixels in een submenu nodig waren is ook niet alles namelijk.
bAdmuTs schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:32:
Maar waar leg je de grens van hier wordt weinig op geklikt en hier veel??
Geen idee. Ik werk niet bij Tweakers, ik ken dat onderzoek niet, ik weet niet welke parameters er werden gebruikt. Ik weet alleen dat er zo'n onderzoek gedaan is.
macciez schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:34:
MueR, weet je ook waarom de forumkleurtjes zijn weggehaald? Ik als actieve topics-GoTter vond die echt super handig
Geen flauw idee eerlijk gezegd.

[ Voor 15% gewijzigd door MueR op 19-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Crap. Per ongeluk verkeerd gestemd. Bedoelde dus WAARDELOOS.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De verschillende kleuren zijn weggehaald omdat ze niet meer in de huisstijl pasten. Het aantal gebruikte kleuren op de site is sterk verminderd. Zie Femme in "[feat]Feedback nieuwe interface Frontpage".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
[afbeelding]

Hmm het hoort op zich niet te kunnen dat er zoveel advertenties op één pagina staan - we doen in principe niet aan 'tiling' - ook niet nodig, we hebben veel meer impressies dan we advertenties kunnen verkopen. Elke suggestie dat we deze wijziging doen om meer banners te plaatsen is aperte lulkoek.

We zullen in ieder geval vandaag nog een fix uitrollen voor de witte achtergrond en de grote regelafstand met name op de frontpage. Dit zal dan de default instelling worden.
Het blijkt dat die combinatie van veel wit + lagere informatiedichtheid toch niet zo goed werkt als gedacht. Dan moet je pragmatisch zijn en dat oplossen. Er zijn al veel custom-css suggesties gedaan, het wordt nog wel een klus om daar de beste uit te zoeken.
Verder zullen we de fix die we al hadden voor de custom-css op het forum ook vandaag uitrollen. Er is nog een groot aantal andere issues die in de 7.0.1. release van aanstaande dinsdag opgelost worden - we willen uiteraard nu niet teveel paniekvoetbal spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 19-10-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 18:14

MazeWing

The plot thickens...

Gezien de ongekende hoeveelheid kritiek op de nieuwe layout, kunnen we er denk ik wel van spreken dat het niet de geslaagde layout is geworden waar men op had gehoop en waar men de afgelopen 2 jaar aan heeft lopen werken.

Er zijn een boel zaken die wel goed geregeld zijn en zelfs stukken beter, maar er zijn misschien wel even veel zaken die er juist slechter op geworden zijn. Zeker de gigantische hoeveelheid wit, de te grote afstand tussen alle onderdelen en het simpelweg niet goed omgaan met ruimte.
Nu snap ik wel dat er meer en meer tablets/smartphone gebruikers zijn, echter kun je hier ook op inspelen door net zoals bij v6 een x aantal verschillende versies aan de gebruiker voor te schotelen.

Met tweakers 7 blijkt maar weer dat tablets/smartphones en desktop/laptops 2 verschillende gebruikerservaringen vereisen en het zeer lastig is om beide markten op dezelfde manier te bedienen. Zo is de layout die we nu hebben prima geschikt voor tablets, maar weer minder voor desktops. Grote knoppen, voldoende afstand tussen de verschillende elementen en veel wit is mooi en praktisch voor een tablet, maar onhandig en verspilling van ruimte op een groter scherm.
Indien er een versie komt die kleine knoppen, minder afstand tussen elementen en mogelijkheden de layout te verplaatsen (bijvoorbeeld de spotlights weer braaf aan de rechterkant) zorgt voor een aanzienlijk beter gebruik van de ruimte die je tot je beschikking hebt op hogere resoluties.

Ik snap natuurlijk dat het voor de mensen die er 2 jaar aan hebben zitten sleutelen een behoorlijke domper is dat het harde werkt finaal de grond in wordt geboord, echter geeft dit ook maar weer eens aan dat er bepaalde foute keuzes zijn gemaakt en een grote doelgroep enigsinds uit het oog is verloren. Het is denk ik nu ook wel duidelijk geworden dat het in de toekomst misschien raadzaam is om een soort beta test te houden onder een groep gebruikers die bepaalde functies en layouts kunnen testen. Dit omdat deze mensen er ook helemaal "blanco" instappen en niet al 2 jaar met iets bezig zijn, waarbij de objectiviteit in het geding komt.

Des al niet te min hoop ik dat Tweakers 7.1 er snel zal komen en een grote hoeveelheid problemen die mensen hebben met de nieuwe site oplost.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik vind vooral voor een community driven site dat er zo weinig met de community gedaan is en wordt. Over het design en de kleuren valt nog te twisten maar er zijn gewoon fundamentele keuzen gemaakt die in mijn ogen niet meer bij tweakers passen.

Bijvoorbeeld de tracker, het (in mijn ogen) meest belangrijke onderdeel van tweakers waardoor je snel en makkelijk op de hoogte bleef van de hele site is gewoon verdwenen en als je hem toch wilt zien wordt ie maar kunstmatig links of rechts geplaatst en past helemaal niet bij de rest van de layout.

Ook het hele tweakblogs verhaal en V&A zijn nu compleet onder gesneeuwd, juist omdat ze op de frontpage stonden kregen ze veel views. Nu moeten mensen eerst de tracker aanzetten om deze te zien. (Hoeveel mensen doen dit)

De FP is nu alleen nog maar bedoeld voor meuk (nieuws + meuk + videos = meuk). Ik kan me echt niet voorstellen dat iedereen zit te wachten op minor software updates in de nieuwsfeed. Ik weet dat je dan weer op categorien kan klikken maar dan heb je weer al het nieuws in een overzicht.

Door tweakers 7 zijn de community (got) en tweakers (fp) alleen maar verder uit elkaar gegroeid.
Sorry dat ik dit zeg maar ik hoop dat tweakers dit jaar niet de website van het jaar wordt voor de community omdat ze die al sinds een tijdje echt links laten liggen (kijk naar de poll uitstlag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Copy that.

Ik vind de nieuwe lay-out eigenlijk wel OK. Alleen wat kleine dingetjes die niet zo fijn meer zijn, zoals die subforum-kleurtjes (ik gebruikte dat écht om snel onderscheid te maken tussen subforums op de AT-pagina).

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
Ik zie gewoon gelijk als ik op een TN paneeltje ziet dat alles wat eigenlijk grijs is op het forum je helemaal niet ziet en gewoon ook WIT is...
ik snap de drama wel nu ja, maar zodra ik op een IPS paneel zit is het wit gelijk een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16:51
Stukfruit schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:29:
[...]

Sorry, maar sommige dingen zijn gewoon echt slecht. Die frontpage bijvoorbeeld, zoals je hierboven kan zien, ziet er nu meer uit als een van die pagina's die een jaar terug uit de zoekmachine van Google werden gebanned omdat ze alleen reclame toonden. Ik begrijp dat reclame belangrijk is, maar ik open tweakers.net niet om alleen maar naar grote blokken met reclame en blokken met content te kijken die ik na 1x klikken al genoeg gezien heb.
Het feit dat t.net reclame toont maakt het niet direct fout of slecht. Ik merk wel dat veel reacties in dit topic overdreven negatief zijn. Imho echt niet nodig.

Wat ik wel als advies wil meegeven aan de t.net crew is om in wijzigingen gefaseerd door te voeren ipv alles in één keer. Daarmee geef je mensen de tijd om te wennen aan de nieuwe lay-out en is de kans dat de nieuwe functionaliteit geaccepteerd wordt een stuk groter.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
Nog een ander punt: voor mensen met een visuele beperking voldeed de oude site op vrijwel 75% van alle onderdelen. Als ik de nieuwe site op WAI / WCAG onderdelen laat testen, krijg ik daar meer dan 75% failures op alle onderdelen. Beter zichtbaar/leesbaar maken lijkt me belangrijk, waarom is dit niet meegenomen in het ontwerpen?

Testing done on 640 elements
Luminosity Contrast Ratio: 120 failures
Brightness difference: 129 failures
Color difference: 236 failures

echo c > /proc/sysrq-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Speedener schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:38:
[...]

Copy that.

Ik vind de nieuwe lay-out eigenlijk wel OK. Alleen wat kleine dingetjes die niet zo fijn meer zijn, zoals die subforum-kleurtjes (ik gebruikte dat écht om snel onderscheid te maken tussen subforums op de AT-pagina).
Uit de onderzoeken en enquêtes (10.000 plus response) bleek dat ruim 80 procent geen benul had van de kleurtjes en waar ze voor stonden. Daarom zijn ze weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

De verschillende kleuren zijn weggehaald omdat ze niet meer in de huisstijl pasten. Het aantal gebruikte kleuren op de site is sterk verminderd. Zie Femme in "[feat]Feedback nieuwe interface Frontpage".
Ja maar.. ja maar, dat komt de overzichtelijkheid toch niet ten goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:28:
Ik browse eigenlijk nooit via de AT. Misschien laat op de avond, om te kijken of er nog ergens brandjes geblust moeten worden. In alle andere gevallen kijk ik gewoon op de forum index in de fora die ik graag lees. Genoeg mensen die niet eens weten wat de AT nou eigenlijk doen. Dus je stelling van 90% zou ik graag onderbouwd zien door gedegen onderzoek (en nee, een poll hier in het topic telt niet). Er is namelijk door tweakers wel getracked waar mensen nu eigenlijk klikken en op basis daarvan besloten wat wel en niet prominent aanwezig moet zijn.
En waren in die cijfers ook de 'bijdrage' meegenomen van de users? Als er 200k 'lurkers' op het forum rondlopen tegen 50k actieve (lees 20+ p/d) posters, krijgen die 200k de voorrang op de layout omdat de stats dat zeggen?

Daarnaast waren in T5/T6 bepaalde links of items nooit makkelijk toegankelijk (fotostorage bv), is het dan niet meer dan logisch dat die in de 'tracking' ook amper wordt aangeklikt, puur omdat hij niet/amper zichtbaar was?

Nu staan jobs prominent op de frontpage, is dat ook op basis van hoeveel mensen daarop klikte? Of video's? (gezien de views in de oude style betwijfel ik dat).

Per saldo gaat het niet zozeer welke (voor sommige onlogische) keuzes er zijn gemaakt, maar het gebrek aan enige vrijheid of usability aanpassingen voor de rest van de bezokers.

en onderbouwd onderzoek is vrij makkelijk praten, niemand buiten T.net heeft/had toegang tot zulke cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
[...]
We zullen in ieder geval vandaag nog een fix uitrollen voor de witte achtergrond en de grote regelafstand met name op de frontpage. Dit zal dan de default instelling worden.
Het blijkt dat die combinatie van veel wit + lagere informatiedichtheid toch niet zo goed werkt als gedacht. Dan moet je pragmatisch zijn en dat oplossen. Er zijn al veel custom-css suggesties gedaan, het wordt nog wel een klus om daar de beste uit te zoeken.
Chapeau :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Verder zullen we de fix die we al hadden voor de custom-css op het forum ook vandaag uitrollen. Er is nog een groot aantal andere issues die in de 7.0.1. release van aanstaande dinsdag opgelost worden - we willen uiteraard nu niet teveel paniekvoetbal spelen.
Klinkt goed, bedankt voor de heads-up.
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Uit de onderzoeken en enquêtes (10.000 plus response) bleek dat ruim 80 procent geen benul had van de kleurtjes en waar ze voor stonden. Daarom zijn ze weggevallen.
Het lijkt me typisch iets voor de meer doorgewinterde Tweaker inderdaad. Neemt niet weg dat ik ze ook behoorlijk mis, al had ik er vroeger geen idee van dat ik ze zoveel gebruikte. Ik denk dat meer mensen dat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Laatst online: 11-09 12:19
-

[ Voor 100% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16:51
AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Ja maar.. ja maar, dat komt de overzichtelijkheid toch niet ten goede?
Daar zijn dan ook de iconen een goede vervanger voor?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
Mektheb schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:39:
Ik zie gewoon gelijk als ik op een TN paneeltje ziet dat alles wat eigenlijk grijs is op het forum je helemaal niet ziet en gewoon ook WIT is...
ik snap de drama wel nu ja, maar zodra ik op een IPS paneel zit is het wit gelijk een stuk minder.
dus we zouden een IPS monitor moeten kopen om t.net optimaal te beleven? Ik dacht nog altijd dat ontwerpen etc. aangepast moeten worden aan marktstandaarden en grootste gemene deler groepen. Volgens mij zit T.net niet in een positie waarbij ze "de markt" bepalen... dat is denken vanuit pure arrogantie

for the record, ik vind de nieuwe layout fris, maar totaal onbruikbaar. Het hoofdgebruik vand e site (FP en nieuws) zijn niet meer zo toegankelijk en bruikbaar als eerst, en het lezen van nieuwsberichten (volgens mij toch een belagnrijk deel van de bezoekers) is sterk verslechterd. (om nog maar niet te spreken over de navigatie.

echo c > /proc/sysrq-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
HawVer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:39:
[...]

Het feit dat t.net reclame toont maakt het niet direct fout of slecht. Ik merk wel dat veel reacties in dit topic overdreven negatief zijn. Imho echt niet nodig.

Wat ik wel als advies wil meegeven aan de t.net crew is om in wijzigingen gefaseerd door te voeren ipv alles in één keer. Daarmee geef je mensen de tijd om te wennen aan de nieuwe lay-out en is de kans dat de nieuwe functionaliteit geaccepteerd wordt een stuk groter.
Hoe gek het ook klinkt, dit is gefaseerd. Dit is de basis, er komt nog veel meer. Tot nu toe hebben we eigenlijk iedere keer voortgebouwd op de vorige site. TWK 7 is vanaf de grond nieuw opgezet en daar zijn we nog lang niet klaar mee.

De eerste fixes komen als het even mee zit vandaag nog online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

HawVer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:42:
[...]

Daar zijn dan ook de iconen een goede vervanger voor?
Iconen? Al die zelfde blauwe praatballonnetjes bedoel je? Als het allemaal dezelfde icoontjes zijn, kun je net zo goed geen icoontje at all doen.

Het hoeft niet eens een icoontje te zijn. Gewoon voor de topictitel een licht kleurtje. Even kijken of ik een voorbeeldje in elkaar kan soepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
[...]
Hulde voor het feit dat het zo snel op problemen wordt gereageerd met nu al de fixen, zeker die van de custom-css voor het forum die eerst voor volgende week stond en nu al komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wimbo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Waarom ga je dan live???

OT:
De nieuwe layout is gewoon kut.
Misschien volgende keer een usability iemand er bij halen?
Of het ontwerp niet door een minderjarige stagiar laten doen.
T5 > T6 was een vooruitgang, dit duidelijk niet.

Voordeel:
Ik spendeer veel minder tijd op T.net , wat er voor zorgt dat ik meer werk :D
Elk nadeel heeft z'n voordeel. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:42:
[...]

Hoe gek het ook klinkt, dit is gefaseerd. Dit is de basis, er komt nog veel meer. Tot nu toe hebben we eigenlijk iedere keer voortgebouwd op de vorige site. TWK 7 is vanaf de grond nieuw opgezet en daar zijn we nog lang niet klaar mee.

De eerste fixes komen als het even mee zit vandaag nog online. :)
Twee jaar stilte en niets laten zien is gefaseerd? Ik heb het eerder al eens waterval genoemd en op de community komt het denk ik vooral zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Elk nadeel heeft z'n voordeel. :w
+1

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

Sorry, had het zelf niet gevonden. Dankje voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Klinkt goed, bedankt voor de heads-up.

[...]

Het lijkt me typisch iets voor de meer doorgewinterde Tweaker inderdaad. Neemt niet weg dat ik ze ook behoorlijk mis, al had ik er vroeger geen idee van dat ik ze zoveel gebruikte. Ik denk dat meer mensen dat hebben :)
Dat denk ik dus ook, dat meer mensen ze onbewust gebruikte. Maar sois, voor mij is t geen dealbreaker, het was nuttig. En nu moet ik kijken naar de subforum afkortingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedener op 19-10-2012 10:47 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vind het ook wat onhandig dat in de Pricewatch niet meer staat hoeveel winkels een specifiek product voeren.

Dan weet je tenminste of een product courant is, of dat er nog een webwinkel ergens een doos van twee jaar geleden heeft liggen. Met name bij de minder populaire producten, of bij bijv. laptops waarvan er tientallen varianten bestaan, geldt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Iconen? Al die zelfde blauwe praatballonnetjes bedoel je? Als het allemaal dezelfde icoontjes zijn, kun je net zo goed geen icoontje at all doen.

Het hoeft niet eens een icoontje te zijn. Gewoon voor de topictitel een licht kleurtje. Even kijken of ik een voorbeeldje in elkaar kan soepen.
Kijk, bijvoorbeeld zo:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40079699/got7.jpg

Ik kan niet inzien wat daar niet goed aan zou zijn. Je hebt de kleurtjes nog, ze overheersen niet en het is direct een stuk overzichtelijker.

(Ik heb de kleuren willekeurig geplaatst in dit voorbeeld dus let daar niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Wimbo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Waarom ga je dan live???
Dat is SCRUM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Afbeeldingslocatie: http://www.vdweb.nl/tweakers.png
CSS:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#layout {
background-color: #f7f7f7 ;
}
#contentArea {
background-color: white;
padding-left: 5px;
border-left: 1px solid #b5b5b5;
border-right: 1px solid #b5b5b5;
}
div.trackerPopup {
width: 320px !important;
}
table.highlights .time {
color: #3db3c1 !important;
}
#menubar {
 width: 100% !important;
}

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

eL_Jay schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

Helaas ontbreekt die optie bij mij :( kan enkel instellingen selecteren (zullen wel de kinderziektes zijn)
Nou, het kan ook zijn dat je de pagina niet op de volle breedte van het scherm hebt staan. Niet alleen moet je resolutie breed genoeg zijn, het venster waarin T.net getoond word moet ook breder zijn dan 1500 pixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:48:
[...]
(Ik heb de kleuren willekeurig geplaatst in dit voorbeeld dus let daar niet op).
Hahaha het is maar goed dat je dit erbij heb gezet want dit is vreselijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
[...]

Kan er dan geen optie gemaakt worden om het alsnog aan te zetten?
Ik vond het erg handig om te zien dat de plaatjes die een kleur hadden de "ongelezen berichten topics" waren. Dat geel HK/SG enz was en dat blauw bijvoorbeeld android was. Erg overzichtelijk imho! _/-\o_

Nu is het allemaal een grote pot nat.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bAdmuTs schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

Hahaha het is maar goed dat je dit erbij heb gezet want dit is vreselijk :P
Ja ik bedoel ik heb niet gelet op de categorie, gewoon rood bij een paar topics geknald, groen bij een paar en geel bij elkaar.

Wat bedoel jij dan met dit is vreselijk? De kleuren zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of ik nog ergens shop's kan zoeken? voor reviews enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 08:54

MjB

Veel te veel wit, oogt voor mij daardoor onrustig en onoverzichtelijk!
Veel loze ruimtes, ook te veel afstand tussen de verschillende items.
Heel veel scrollen!!!
Alles te veel genesteld.. jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Na 2 jaar live gaan is GEEN scrum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 23:14
Kunnen we ook nog in een topic zoeken? en overzicht van t nieuws en niet alleen de nieuws koppen opgesomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

neliz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:16:
dat is mensen met 20+ inch schermen recht op de oogballen pissen!
I lolled! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:16
[...]

Dat neemt niet weg dat ze voor contrast zorgden. Je hoefde niet uit je hoofd te weten dat paars voor PRG stond, want zodra je één keer PRG in het paars zag staan, wist je daarna dat je naar paars zocht, of juist dat je paars verder kon negeren. Nu moet ik ineens alle afkortingen lezen, als ik specifieke interesse heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Z-Dragon op 19-10-2012 10:53 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 13:34
Cyw00d schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:49:
[afbeelding]
CSS:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#layout {
background-color: #f7f7f7 ;
}
#contentArea {
background-color: white;
padding-left: 5px;
border-left: 1px solid #b5b5b5;
border-right: 1px solid #b5b5b5;
}
div.trackerPopup {
width: 320px !important;
}
table.highlights .time {
color: #3db3c1 !important;
}
#menubar {
 width: 100% !important;
}
Ik probeer deze te gebruiken als custom CSS maar werkt niet?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Wat ik nu het meest mis. Bij het zoeken op GOT de optie zoeken in topic/GOT/poster

Het lijkt erop dat nu alles over heel GOT ga. Ik heb nog geen makkelijke manier gevonden om bijvoorbeeld een post van een user in een 250 pagina's tellend topic terug te vinden.

Is dit eruitgehaald of mis ik gewoon iets?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 12 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.