Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje 'gevaarlijk"om meteen te reageren op de vraag is 7 beter dan 6. net als de meesten ben ik een beetje conservatief en behoud ik dus graag wat ik had en wat ik kende.
Voor mij als -vooral- nieuwslezer is in ieder geval deze frontpage geen succes.
Ik moet de browser kleiner draaien om net zo veel nieuws op mijn scherm te hebben als voorheen.
De achtergrond had ook wel wat mee mogen gebeuren. Een tint [maar dat moet je durven]
Nu knalt een hel wit vlak tegen je aan, een probleem van het over grote merendeel van de websites. Voor een IT website eigenlijk een beetje beschamend, je zou mogen verwachten dat mensen ook eens een boek gelezen zouden hebben over een goede layout; de meeste webbouwers zijn technisch [heel] goed maar hebben van design geen kaas gegeten.
De bovenbalk ben ik redelijk tevreden over, het is nu; grote stappen snel thuis. Staat wel tegen over dat wat als een voordeel "verkocht" is, ook een nadeel is.
Ik keek even naar interne harde schijven en kwam tot de ontdekking dat SSD's kennelijk in beleving van Tweakers geen interne harde schijven zijn maar een apparte categorie. Appart...
Misschien even een link plaatsen in de categorie interne harde schijven naar die SSD's?
Ik ben wel blij met het opuimen van teveel rommel op de frontpage en toch mis ik wat.
Maar dat is nu juist misschien een kwestie van wennen.

-add: ik kom er achter dat mijn spellingscorrectie niet meer werkt bij het schrijven van een reactie [ook een minnetje]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Z-Dragon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:52:
[...]
Dat neemt niet weg dat ze voor contrast zorgden. Je hoefde niet uit je hoofd te weten dat paars voor PRG stond, want zodra je één keer PRG in het paars zag staan, wist je daarna dat je naar paars zocht, of juist dat je paars verder kon negeren. Nu moet ik ineens alle afkortingen lezen, als ik specifieke interesse heb.
Klinkt misschien gek, maar lang niet iedereen werkt op die manier. Hoe jouw brein werkt is niet gelijk aan dat van een ander.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Is er ergens een optie om het notitieblok weg te halen? (Of tenminste significant kleiner te maken?)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Als er feedback wordt gegeven, wordt er al snel gedaan of er slechts sprake is van gewenning. Nu zal dit voor een deel ook kloppen, maar ik vind niet dat je alles daar op af kan schuiven.

Waar de oude site in uit blinkte, was dat je razendsnel over de site kon scannen en de informatie voor mijn idee logisch geordend stond. Ik heb het nu slechts over de frontpage.

Nu als ik over de site scan, heb ik moeite de informatie in mij op te nemen. Ik denk dat de grootste oorzaak komt door de witte achtergrond, maar in de oude layout was de opzet van de weergave van de titels veel overzichtelijker.

Dat de mensen "boos" zijn, komt denk ik doordat er van een website als tweakers.net meer verwacht mag worden dan van een "simpele" consumentensite. Een ebook leest ook minder lekker met een witte achtergrond dan met een donkere, dit geldt ook voor presentaties, met een donkere achtergrond blijft je aandacht er langer bij dan bij met een witte. Dat bij het ontwerp een felwitte achtergrond gekozen is, vind ik dan ook amateuristisch en er mag meer verwacht worden van deze website.

Er is ook een onderzoek geweest waar de mensen op tweakers.net het meeste op klikte.

Er blijkt daaruit dat mensen bijvoorbeeld weinig klikte op 'Jobs' en veel op onderdelen van de 'Meuktracker'. Nu is het onderdeel Meuktracker ingewisseld voor het onderdeel Jobs, waar gebruikers bijna niet naar keken. Dit zal ongetwijfeld een commerciele inslag hebben, maar de vraag is of je zo ver wilt gaan dat populaire onderdelen ingewisseld worden voor minder populaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:35:
Ik ben het direct met je eens dat een paar dingen veranderd moeten worden, dat heb ik tijdens de beta ook aangegeven, maar er was gewoon niet genoeg tijd. Dingen die niet optimaal zijn worden, mits redelijk, gewoon aangepakt.
Waarom is er dan niet meer tijd voor genomen?
Reclame kan ik geen zinnig woord over zeggen. Sinds 2004 heb ik die uit staan via m'n abo. Maar ook daar, indien het te gortig is wil Tweakers vast luisteren naar een verzoek op redelijke toon.
Het gaat me niet om de reclame op zich he? Het gaat me vooral om die grote blokken met content die voor mij als bezoeker niet nuttig zijn. Die lijst met fpa-items valt daar ook onder. Als het meer zoals in de stijl van CGSociety zou zijn met letterlijk een 'top row', dan zou ik het hartstikke leuk vinden. Maar wat er nu staat neemt samen met de banners bijna de hele pagina in beslag. En dat is iets waar ik heel erg op tegen ben omdat ik dan bij ieder bezoek eerst naar beneden moet scrollen ipv dat ik meteen een mooi overzicht te zien krijg met het laatste nieuws (het werkelijke laatste nieuws en niet die minder vaak wisselende vier items).

Momenteel is dit wat een bezoeker van de frontpage ziet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VE7Oj.png

Als ik niet wist wat er op deze site nog meer te vinden is aan content, dan was ik na een eerste bezoek waarschijnlijk nooit meer terug gekomen omdat het er totaal niet uitnodigend of interessant uitziet.
Ik denk dat het vooral wennen is. Bij FB weet je de messages ook direct te vinden via enkel het icoontje. Dat er voorheen 90 pixels in een submenu nodig waren is ook niet alles namelijk.
Er zijn mensen die geen FB hebben en dus ook niet bekend zijn met zo'n constructie ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Is hier een "publieke beta" van geweest eigenlijk? Ik heb niks langs zien komen en het had een hoop gescheeld denk ik als een grote groep gebruikers z'n ei erover had kunnen leggen. Ik vind de nieuwe stijl an sich mooi (minder gedateerd dan de oude in ieder geval, hoewel daar op zich weinig mis mee was). Ik stoor me zelf vooral aan de myreact pagina omdat daar duidelijk niet goed naar het doel van die pagina gekeken is. Ik heb zelf nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat enorme notitieblok uit kan schakelen en bovendien ben ik eigenlijk alleen geinteresseerd in het "mijn reacties" blok en daarvan kan ik er nog steeds maar 10 tonen (i.t.t. op Fok, waar je gewoon een hele lange lijst kunt tonen).

Wat betreft dat laatste: jat alsjealsjealsjeblieft gewoon die MyAT van Fok, die werkt super.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

Ik probeer deze te gebruiken als custom CSS maar werkt niet?
Bij mij staat de code bij de Voorkeuren zo ingesteld (Deze mogelijkheid kun je aanschaffen met je karma-punten)

Als je hem daarna inschakelt kun je op je voorkeuren pagina de code erin plakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyw00d op 19-10-2012 10:57 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ik moet zeggen dat ik het best lekker uit vind zien! Alleen jammer dat er geen retina images gebruikt worden. Hopelijk wordt dat nog toegevoegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mektheb schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:39:
Ik zie gewoon gelijk als ik op een TN paneeltje ziet dat alles wat eigenlijk grijs is op het forum je helemaal niet ziet en gewoon ook WIT is...
ik snap de drama wel nu ja, maar zodra ik op een IPS paneel zit is het wit gelijk een stuk minder.
Weet je zeker dat die TN panelen een beetje fatsoenlijk zijn afgesteld en je er recht voor zit? Ik heb hier in mijn laptop ook een niet al te briljant TN paneel, maar ik zie gewoon goed dat bepaalde delen grijs zijn. Behalve als ik mijn laptopscherm kaarsrecht overeind zet en er dus schuin van boven opkijk, dan wordt alles wit inderdaad.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Hydra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:56:
Is hier een "publieke beta" van geweest eigenlijk? Ik heb niks langs zien komen en het had een hoop gescheeld denk ik als een grote groep gebruikers z'n ei erover had kunnen leggen. Ik vind de nieuwe stijl an sich mooi (minder gedateerd dan de oude in ieder geval, hoewel daar op zich weinig mis mee was). Ik stoor me zelf vooral aan de myreact pagina omdat daar duidelijk niet goed naar het doel van die pagina gekeken is. Ik heb zelf nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat enorme notitieblok uit kan schakelen en bovendien ben ik eigenlijk alleen geinteresseerd in het "mijn reacties" blok en daarvan kan ik er nog steeds maar 10 tonen (i.t.t. op Fok, waar je gewoon een hele lange lijst kunt tonen).

Wat betreft dat laatste: jat alsjealsjealsjeblieft gewoon die MyAT van Fok, die werkt super.
Dit IS de publieke beta. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Hoe zet je die tracker nu vast aan de linkerkant dan? (heb er vast overheen gelezen, maar kan het niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:16
MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Klinkt misschien gek, maar lang niet iedereen werkt op die manier. Hoe jouw brein werkt is niet gelijk aan dat van een ander.
Dat zal best, maar contrast doet niemand kwaad. Je kunt altijd nog de tekst lezen. Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die wel zo werkt.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt een enorme achteruitgang, ik dacht zelfs eerst dat Tweakers net zoals Geenstijl destijds een grap had gemaakt m.b.t. de layout en de werkelijke layout later online zou gaan zetten.

Veel minder informatie op mijn scherm, vreselijk onduidelijke kleuren en ik heb nog nooit zo'n saaie forumlayout gezien. Ook de frontpage nodigt me absoluut niet uit om verder te gaan kijken.

Ik heb het al eerder gezegd, maar zodra er een functie komt waarbij ik de oude layout weer aan kan zetten (inc. functionaliteiten) word ik absoluut weer een vaste bezoeker van Tweakers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20
Ik post niet vaak, maar vind de nieuwe layout wel een post waard..

Wat verschrikkelijk.. er staat nu maar een kwart aan informatie t.o.z. van de vorige versie..
De layout is wel mooi en strak, voor een blog site o.i.d die maar enkele posts per dag genereerd. Maar voor een site als tweakers met continue vernieuwende content is dit niet meer bij te houden anders dan door alle 'modules' heen te klikken.

En hier geldt ook: LESS <> MORE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Ik vind de site erg wit, en steekt (vooral smorgens) flink in de ogen, daar ik dat bij de vorige website totaal niet had. Ook heb ik nu het idee dat ik niet zo snel zie wat nieuw is als bij de oude website. De manier hoe headlines op de voorpagina nu worden weergegeven is in my opinion dan ook niet echt verbetert, wat ik erg jammer vind.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nj77
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 15:21
Ik vind 7 wel een verbetering, t.o.v. van 6 een stuk overzichtelijkere interface, ik houd sowieso van websites waar de pagina's niet volgepropt worden met zoveel mogelijk linkjes en info, wat bij 6 wel redelijk het geval was.
MAAR, doet iets aan het wit. Het komt het dichtst in de buurt bij sneeuwblindheid.
Maak witte zijkanten dezelfde kleur grijs als de footer, of liever nog laat me de gehele breedte van mijn scherm gebruiken.

en deze poll is ook redelijk goed verstopt, zet de polls gewoon weer op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 20:52
Cyw00d schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

Bij mij staat de code bij de Voorkeuren zo ingesteld (Deze mogelijkheid kun je aanschaffen met je karma-punten)

Als je hem daarna inschakelt kun je op je voorkeuren pagina de code erin plakken.
Ik heb inderdaad ook custom CSS ingeschakeld en daarna copy paste, maar ik zie de tracker links niet.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Ik heb inderdaad ook custom CSS ingeschakeld en daarna copy paste, maar ik zie de tracker links niet.
Eerst rechts zetten en daarna kan je op links plaatsen (oid) klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20
Wat me ook opvalt; de huidige versie laat nauwelijks reclame zien!
Hoe wordt dit straks ingepast? Nog een extra banner boven de tiles zodat alles NOG verder naar beneden zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

Hmm het hoort op zich niet te kunnen dat er zoveel advertenties op één pagina staan - we doen in principe niet aan 'tiling' - ook niet nodig, we hebben veel meer impressies dan we advertenties kunnen verkopen. Elke suggestie dat we deze wijziging doen om meer banners te plaatsen is aperte lulkoek.

We zullen in ieder geval vandaag nog een fix uitrollen voor de witte achtergrond en de grote regelafstand met name op de frontpage. Dit zal dan de default instelling worden.
Het blijkt dat die combinatie van veel wit + lagere informatiedichtheid toch niet zo goed werkt als gedacht. Dan moet je pragmatisch zijn en dat oplossen. Er zijn al veel custom-css suggesties gedaan, het wordt nog wel een klus om daar de beste uit te zoeken.
Verder zullen we de fix die we al hadden voor de custom-css op het forum ook vandaag uitrollen. Er is nog een groot aantal andere issues die in de 7.0.1. release van aanstaande dinsdag opgelost worden - we willen uiteraard nu niet teveel paniekvoetbal spelen.
Goed om te horen dat jullie bereid zijn om toe te geven dat bepaalde dingen niet zo handig waren als gedacht en dit dan ook aanpassen.
Ik denk dat met de nodige weizigingen wel iets te maken is waar de meeste mensen blij mee zijn en wat wel een verbetering zal zijn tov v6. Maar daar is nog wel het een en ader voor nodig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:42
MazeWing schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
Met tweakers 7 blijkt maar weer dat tablets/smartphones en desktop/laptops 2 verschillende gebruikerservaringen vereisen en het zeer lastig is om beide markten op dezelfde manier te bedienen. Zo is de layout die we nu hebben prima geschikt voor tablets, maar weer minder voor desktops. Grote knoppen, voldoende afstand tussen de verschillende elementen en veel wit is mooi en praktisch voor een tablet, maar onhandig en verspilling van ruimte op een groter scherm.
Indien er een versie komt die kleine knoppen, minder afstand tussen elementen en mogelijkheden de layout te verplaatsen (bijvoorbeeld de spotlights weer braaf aan de rechterkant) zorgt voor een aanzienlijk beter gebruik van de ruimte die je tot je beschikking hebt op hogere resoluties.
Ik ben het niet met je eens dat dit drama een gevolg is van een keuze voor het optimaliseren voor tablets. Dat doe je namelijk heel anders, en wel met responsive design, en dat is hier niet gebruikt. Tenzij natuurlijk de designer/front-ender daar nog nooit van gehoord heeft.

Op mijn tablet werkt namelijk de nieuwe t.net net zo kut.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4x
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:22

M4x

De nieuwe layout ziet er strak uit, meer de opzet van een blog dan een online krant om het zo te zeggen.

Vind het wel jammer dat de header niet meescrollt; ik klik vaak op logo in header om naar frontpage terug te gaan, en daarvoor moet ik nu eerst omhoog scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Dat ligt dan aan je resolutie denk ik? Tracker moet je instellen via het (Wat andere mensen het noemen) RSS icoontje rechts bovenin.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
M4x schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:03:
De nieuwe layout ziet er strak uit, meer de opzet van een blog dan een online krant om het zo te zeggen.

Vind het wel jammer dat de header niet meescrollt; ik klik vaak op logo in header om naar frontpage terug te gaan, en daarvoor moet ik nu eerst omhoog scrollen.
Ik ben het niet eens met je uitspraak over da thet wel strak is. Want ik vind de layout persoonlijk helemaal niets. Maar dat heb ik bij meer sites die een "modern" design hebben met veel plaatjes.

Maar ik ben het wel eens met de banner. Het zou mooi zijn als er een optie zou kunnen komen om die vast te zetten zodat hij mee gaat scrollen. Hetzelfde geld voor de tracker.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe thema is imo een achteruitgang.
had zelf ook graag de site gezien met responsive webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Komt er nog een scheiding tussen tracker wel op de FP maar niet op GoT? Op de FP vind ik hem gewenst, staat links ingesteld zoals voorheen. Op GoT blader ik veel, waardoor de tracker vaak opnieuw inlaadt en afleid. Ik navigeer bijna nooit naar Tweakers als ik op GoT zit, vind laatstgenoemde veel interessanter dan de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vervelend dat ik etc niet meer kan vinden heb namelijk even de lijst met shop reviews nodig maar die is van de aardbodem verdwenen. Hoop dat binnenkort de site qua kleurstelling ook aangepast word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MazeWing schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
Gezien de ongekende hoeveelheid kritiek op de nieuwe layout, kunnen we er denk ik wel van spreken dat het niet de geslaagde layout is geworden waar men op had gehoop en waar men de afgelopen 2 jaar aan heeft lopen werken.
Kijk voor de grap eens naar de stortvloed aan kritiek die kwam toen het NG-design en het design daarvoor geïntroduceerd werd. Er gingen net zo veel hakken in het zand toen het paarse monster vervangen werd als nu...

Ik vind zelf ook dat een aantal dingen voor verbetering vatbaar zijn. Maar zo ronduit kut als het hier uitgemaakt wordt is het allemaal ook weer niet. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

ResuCigam schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:22:
[...]

Super! heel erg bedankt, heb me rot gezocht in de instellingen :)
Hoe doe je dat? Ik heb geen "fixeer" optie...

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Kijk voor de grap eens naar de stortvloed aan kritiek die kwam toen het NG-design en het design daarvoor geïntroduceerd werd. Er gingen net zo veel hakken in het zand toen het paarse monster vervangen werd als nu...

Ik vind zelf ook dat een aantal dingen voor verbetering vatbaar zijn. Maar zo ronduit kut als het hier uitgemaakt wordt is het allemaal ook weer niet. 8)7
Nou kennelijk denkt de doelgroep daar dus echt anders over gezien de reacties en de voorlopige uitslag van de poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pixeltje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Verklein je pagina 's? Ctrl + scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
[...]

Dus wordt er niet meer naar kritiek geluisterd? Omdat de gebruikers toch wel klagen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Pixeltje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Dit werkt alleen bij bepaalde resoluties. Hier gaat Tweakers vandaag of morgen de nodige aanpassingen in doorvoeren dat ook kleinere resoluties dit kunnen fixeren. Nog even gedult, Tweakers is druk aan het door-ontwikkelen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
MMaI schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:42:
[...]

dus we zouden een IPS monitor moeten kopen om t.net optimaal te beleven? Ik dacht nog altijd dat ontwerpen etc. aangepast moeten worden aan marktstandaarden en grootste gemene deler groepen. Volgens mij zit T.net niet in een positie waarbij ze "de markt" bepalen... dat is denken vanuit pure arrogantie

for the record, ik vind de nieuwe layout fris, maar totaal onbruikbaar. Het hoofdgebruik vand e site (FP en nieuws) zijn niet meer zo toegankelijk en bruikbaar als eerst, en het lezen van nieuwsberichten (volgens mij toch een belagnrijk deel van de bezoekers) is sterk verslechterd. (om nog maar niet te spreken over de navigatie.
Dat zeg ik ook niet, ik meld alleen dat het me opvalt en me dus kan voorstellen mensen er hoofdpijn van krijgen op een TN paneel.

Maar ja zou tijd worden alles IPS is en er alleen maar 2560x1440 panelen bestonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoetzak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik vind het nogal moeilijk om te zien welke link je al bezocht hebt, vroeger was dit veel duidelijkers.
Het is inderdaad een beetje te helder allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tja. Ik vind het nieuwe design an sich goed, het probleem is gewoon dat jullie volgens mij geen feedback gevraagd hebben van de gebruikers hierop voor het 'live' te zetten. Naast dat er verbeteringen zijn, zijn er ook een hoop dingen die gewoon minder goed werken dan vroegah. De myreact pagina is IMHO gewoon slechter geworden en dat heeft niks te maken met "het is anders dus het is eng" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Exorcist schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Verklein je pagina 's? Ctrl + scrollen?
Check werkt! Met dank :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hydra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Tja. Ik vind het nieuwe design an sich goed, het probleem is gewoon dat jullie volgens mij geen feedback gevraagd hebben van de gebruikers hierop voor het 'live' te zetten. Naast dat er verbeteringen zijn, zijn er ook een hoop dingen die gewoon minder goed werken dan vroegah. De myreact pagina is IMHO gewoon slechter geworden en dat heeft niks te maken met "het is anders dus het is eng" ofzo.
Er is een closed beta geweest met crew-leden en later abbo-leden

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GrooV schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Dus wordt er niet meer naar kritiek geluisterd? Omdat de gebruikers toch wel klagen :/
Is dat nu werkelijk de boodschap die je uit zijn reactie haalt? Sorry hoor maar dat zegt hij absoluut niet.
Hydra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Tja. Ik vind het nieuwe design an sich goed, het probleem is gewoon dat jullie volgens mij geen feedback gevraagd hebben van de gebruikers hierop voor het 'live' te zetten.
Er is wel degelijk met gebruikers getest voordat dit live ging. Maar simpelweg niet met álle gebruikers :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
*snip*
We zullen in ieder geval vandaag nog een fix uitrollen voor de witte achtergrond en de grote regelafstand met name op de frontpage. Dit zal dan de default instelling worden.
Het blijkt dat die combinatie van veel wit + lagere informatiedichtheid toch niet zo goed werkt als gedacht. Dan moet je pragmatisch zijn en dat oplossen. Er zijn al veel custom-css suggesties gedaan, het wordt nog wel een klus om daar de beste uit te zoeken.
Verder zullen we de fix die we al hadden voor de custom-css op het forum ook vandaag uitrollen. Er is nog een groot aantal andere issues die in de 7.0.1. release van aanstaande dinsdag opgelost worden - we willen uiteraard nu niet teveel paniekvoetbal spelen.
Wellicht een goed idee om een kort .plan / nieuwsbericht (want .plans niet goed te vinden) uit te doen met een aantal punten die door jullie al her en der gepost zijn (Femme heeft eea gepost, de quote hierboven is een mooi voorbeeld). Het is nu voor de casual lezer moeilijk om precies te volgen wat er gezegd is en daardoor blijven punten steeds terugkomen. Dit topic loopt als een dolle en zo zijn er nog meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 19-10-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
davidaap123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Dat zijn er? 100-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Hmm, ik ga liever terug naar 6.

Doe tof, geef een layout keuze, dat is vast wel in te bakken.
Dit is echt een downgrade van de website..

Geen overzicht meer, erg jammer...

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Ramon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:02:
[...]
Ik ben het niet met je eens dat dit drama een gevolg is van een keuze voor het optimaliseren voor tablets. Dat doe je namelijk heel anders, en wel met responsive design, en dat is hier niet gebruikt. Tenzij natuurlijk de designer/front-ender daar nog nooit van gehoord heeft.

Op mijn tablet werkt namelijk de nieuwe t.net net zo kut.
Als ik v7 vergelijk met v6 op mijn iPad kan ik niet anders concluderen dan dat v7 makkelijker werkt op de iPad. Zeker gezien de grotere knoppen, meer afstand tussen elementen en het feit dat er nauwelijks meer drop down menu's zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Ja ik bedoel ik heb niet gelet op de categorie, gewoon rood bij een paar topics geknald, groen bij een paar en geel bij elkaar.

Wat bedoel jij dan met dit is vreselijk? De kleuren zelf?
Hehe bedoelde de kleuren ;) :P

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
[...]

Nee, er wordt juist geluisterd. Bij TWK 6 kwamen er ook bakken kritiek en is het nodige opgepakt en aangepast. Blijkbaar hebben we dat goed gedaan van waar je nu rants over TWK 7 ziet zagen we die 4 jaar geleden over TWK 6.

Vandaag en dinsdag komen de eerste fixes en aanpassingen online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Toch maar even een reactie ook al post ik niet vaak.
Dit is echt de slechtste layout verandering die ik gezien heb in de afgelopen 12 jaar.
Ga niet alles opnoemen want het meeste is wel gezegd.

De fixes die eraan komen klinken goed, misschien nog een optie om de trackers gewoon aan de linkerkant te laten zien, zonder karma dingen kopen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14
Wat ik verder erg jammer vind:

- Geen zoekmogelijkheid meer bínnen topics.
- Voor mensen met grotere resoluties oogt alles relatief smal. Gelukkig is het nog niet zo erg als marktplaats (wat nog steeds gebouwd lijkt te zijn voor 800x600, een ramp op 2560x1440), maar wat meer gebruik maken van de breedte zou wel handig zijn. Ik besef dat het niet makkelijk is designen voor iedere resolutie, maar het zou me wel gaaf lijken. Ook lijkt alles verticaal wel min of meer uitgerekt te zijn. Misschien is dit wel het moment om mijn monitoren verticaal te positioneren. :+
- Ik krijg een beetje een Windows 8 / Metro feeling. Ongetwijfeld zal ik hier nog wat meer aan moeten wennen, maar vooral het vele doorklik werk irriteert me..
- Tevéél witruimte. Dit zie je bijna overal terug. Nogmaals, leuk op tabletten en mobiele telefoons, maar op de desktop en laptop is dit een hel. Zo slijt mijn scrollwiel maarliefst 200% meer. <:)
- Teveel wit. Een contrastrijker geheel lijkt me heerlijk!

Maar ik zie ook zeker plus punten.

- Eindelijk is het mogelijk om meer dan 4 producten te vergelijken in de pricewatch.
- Oogt erg fris en minimalistisch, wat ik persoonlijk wel kan waarderen.
- Leuk dat video's een eigen kopje heeft gekregen!

Wat ik graag nog zou willen zien:

- Tracker mee laten scrollen? Zodra je naar beneden scrollt heb ik ziekelijk veel whitespace.. :P
- Header vastzetten (of de mogelijkheid geven tot)? Dit is iets waar ik me altijd aan heb geërgerd, om bijvoorbeeld snel even naar ander deel van tweakers te gaan moest ik eerst de site opnieuw in een tabblad openen of op Home rammen waarna ik weer moest terugscrollen waar ik was gebleven.
- Mogelijkheid geven om bij een klik op 'Forum' meteen naar je MyReact te gaan.
- Totaaloverzicht genereren van de pricewatch categorien. Nu moet ik erg vaak doorklikken. Handig op het tablet of een mobiele telefoon waar je maar een beperkte ruimte hebt en niet alles precies kan raken, maar op de desktop / laptop zou dit wel anders gerealiseerd mogen worden.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als je eenmaal in een topic zit vind ik het er allemaal prima uitzien en aan de rest ga ik vast wel wennen. Op den duur ga ik van de meeste veranderingen ongetwijfeld zelfs de voordelen inzien :P Maar 1 ding waarvan ik nu al weet dat ik het voor eeuwig ga missen is de kleuren van de subfora. DAT gebruikte ik dus (zelfs deels onbewust) continu.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik vind het in een gemaximaliseerde browser wel een vooruitgang eigenlijk.. in een kleiner venster mis je wat overzicht maar das wellicht gewoon wennen.

Niet alle verandering is negatief, niet alle verandering is positief, dat gaat voor deze nieuwe layout ook gelden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

Ik mis de optie "het zal even wennen zijn".

Het is wat nieuws en anders. Vanzelf wen je er aan. Als we van deze naar layout 6 waren gegaan, had het gros waarschijnlijk geroepen dat ze terug willen naar deze layout.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Heh, lijkt erop dat net een paar seconden geleden de "laatste post door:" popup is verplekt van de post-tijd naar de topictitel. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:12:
Maar 1 ding waarvan ik nu al weet dat ik het voor eeuwig ga missen is de kleuren van de subfora. DAT gebruikte ik dus (zelfs deels onbewust) continu.
+1! :)
Dat zal best mogelijk worden met Custom-CSS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hè hè, ben er achter gekomen dat de Tweakers icoon, links boven, de link is waar ik naar liep te zoeken.

Door de afwijkende letter groter en plaats van het woord "tweakers" was het niet duidelijk dat deze bij de andere keuze mogelijkheden hoorde.

Kan ik toch nog het nieuws op de FP bekijken en kiezen wat ik wil zien. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
davidaap123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:11:
Tja, dat had dan duidelijk een open beta moeten zijn. En waarom ook niet? Je kunt prima een nieuwe versie een tijdje laten schaduwdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik vind het te vroeg om te zeggen of ik T7 beter of slechter vind. Zoals al meerdere mensen aangeven zal dit ook een kwestie van wennen zijn.

Wat me tot nu toe wel opvalt en wat ik nog niet echt genoemd heb gezien:
  • - als ik naar beneden scroll zie ik nergens meer T(.net) kleuren. Dat vind ik jammer, want daardoor kan ik net zo goed op één of andere random website zitten. Ik mis er het T gevoel door.
  • - notificaties zijn niet clickable. Daardoor mis ik het nut van de notificaties. Als ik zie dat er op een bericht van mij is gereageerd wil ik direct naar deze reactie kunnen. Als ik dat niet kan heeft de notificatie geen nut, want dan kost me dat alleen een extra (overbodige) click.
  • - ik vind het op T7 een stuk moeilijker om de onderwerpen op de homepage van elkaar te scheiden omdat alles blauw is geworden. De icons verschillen dan wel, maar dit voelt voor mij toch minder intuitief.
  • - bovenstaande geldt ook voor het forum. Ik had het me nooit gerealiseerd, maar kennelijk keek ik vooral naar de kleuren van de categoriën om hetgene te vinden wat ik zocht. Nu moet ik de onderwerpen bewust lezen. Mogelijk is dit ook een kwestie van wennen, maar het voelt nog niet lekker.
Ik hoop dat de T crew hier wat mee kan. Ik heb geprobeerd de punten te onderbouwen, maar dit blijft uiteraard deels een gevoel van smaak en persoonlijke voorkeuren.

Het zou mij verstandig lijken als T binnenkort een inventarisatie zou uitvoeren onder haar gebruikers om te kijken welke verbeteringen positief zijn ontvangen en welke negatief. Om de gewenningspunten weg te nemen moet je dit denk ik niet direct doen, maar over een maandje oid zodat mensen wat objectiever hiernaar kunnen kijken.

Moeilijk voor de crew is natuurlijk dat zij hier hard aan gewerkt hebben en het jammer vinden als dit niet wordt gewaardeerd. Dit harde werken vertroebelt echter ook je beeld, waardoor zij niet heel objectief meer zijn. Het doel moet echter zijn om je bezoekers tevreden te houden. Dit betekend niet dat de hele website weer op de schop moet. Veel van de genoemde punten zijn volgens mij namelijk best makkelijk en snel door te voeren.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Ik weet nog toen V5 kwam de meeste mensen positief waren maar eigenlijk iedereen unaniem ontevreden was over de hoeveelheid wit. Dit is toen redelijk snel aangepast naar een heel lichte grijstint. Het vele wit was toen ook de voornaamste reden waarom iedereen terug verlangde naar het paarse forum.

V6 had mijn inziens aanzienlijk minder kritiek en was eigenlijk een voortzetting van V5 waar iedereen op het einde tevreden mee was. Ik zelf heb V6 altijd met veel plezier gebruikt en vind/vond het nog steeds 1 van de beste sites (zowel op technisch vlak, als design vlak) die ik ken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die al uitgevonden heeft hoe je, nadat je op het forum gepost hebt, weer meteen (met hooguit één muisklik) bij je MyReact komt?

Dat zou toch wel erg handig zijn, nu zoek ik me de hele tijd een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

En ik mis het knopje voor de 'volgende pagina' op het forum. Dat was altijd
code:
1
1 2 3 ... n volgende laatste

nu is het alleen nog
code:
1
1 2 3 ... n laatste

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:17:
Iemand die al uitgevonden heeft hoe je, nadat je op het forum gepost hebt, weer meteen (met hooguit één muisklik) bij je MyReact komt?
ALT-M?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Buiten favoriet en Alt-M, geen optie :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d

Door op de URL te klikken die ik hier voor je neer ga zetten... komtie...

http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Ik vind de site echt superstrak eruit zien, mooi ontwerp lekker clean en je ziet de gedachte van de clickflow wel degelijk terug. Als ik zo tussen de regels doorlees zijn de klachten die ik het meest hoor echt in een mum van tijd op te lossen, dus mensen hou hoop en heb een beetje geduld. Ben blij dat ik geen devver/ontwerper bij twkrs ben anders was ik vandaag niet echt vrolijk terwijl ze toch echt een compliment verdienen voor deze complete vernieuwing.

meest gehoorde klachten waar ik me ook aan stoor:
- witte kleur te vel
- regelafstand hier en daar wat te groot
- breedte forumberichten
- active topics / myreact direct link
- kleurtjes subfora!

Dit zijn puntjes die in een paar uurtjes opgelost kan hebben, bij zo'n grote wijziging kunnen de kleinste tweakjes een wereld van verschil maken in gebruikersevaring (spreek uit ervaring :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht begrijp ik je niet goed. Maar <Alt>+<M> doet bij mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb veel reacties niet gelezen, maar ik moet nog steeds erg wennen aan de layout.
- Het is erg "wit". Dit maakt het fris, (tegen te) helder, maar niet echt "groen" als website.
- Kleur bij de onderwerpen vond ik heel erg fijn om te zien, nu is het een bak vol met informatie waar ook meuktracker spul doorheen zit.
- Ik weet niet waar de polls tegenwoordig staan, maar doordat er onderin de reacties worden weergeven van het forum, kwam ik erachter dat deze poll überhaupt bestond.
edit: - historie van berichten is niet meer via de frontpage zichtbaar

+ De site voelt opgeruimd aan, maar wellicht zijn er nog dingen die ik kan in/uitschakelen.
+ Zoeken op de gehele website is zeker een zeer goede verbetering.
edit: + Ik zie dat de frontpage geen geschiedenis van oudere dingen liet zien, nou dit klopt, maar onder het kopje nieuws kun je alles volledig bekijken. In het verleden gebruikte ik alleen maar de frontpage voor alle info, dit is nu heel netjes en volledig weergeven. Ik had dit echter in de frontpage willen zien, maar ja smaken verschillen.

Tip, zoekselectie voor de Pricewatch: Laat de bezoeker zoeken op alles wat opgegeven kan worden in de specificaties, zoals het formaat van gsm's. Je kunt zoeken op schermformaat, maar de een 4,3" kan in bepaalde gevallen kleiner of net zo groot zijn als een toestel met 4". (voorbeeld van een toestel in medium behuizing is een Motorola Razr i).

Verder weet ik nog niet of het positief of negatief is. Het is er in ieder geval allemaal niet trager op geworden en dat is in deze tijden zeker iets positiefs. Het zal me benieuwen of ik hieraan kan wennen, ik zou wel moeten :)

p.s. nog 1 ding, hoe worden de pageviews van een artikel tegenwoordig beoordeeld als iedereen de artikelen via het kopje nieuws gaat lezen? Er wordt dan namelijk niet meer op de link van een bepaald artikel geklikt, tenzij men er meer info over wilt hebben of als men wilt reageren. Het aantal pageviews zal dan waarschijnlijk gigantisch dalen of niet?

[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 19-10-2012 11:29 . Reden: +je en -nnetje extra geplaatst / pageviews ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Jawel, want je vergelijkt nu de mening van mensen over een product dat ver genoeg ontwikkeld is (oftewel, t.net v6 van deze week) en een product dat net in de markt is gezet (t.net v6 toen het net online werd gezet).

Wij klagers klagen omdat het vergeleken met v6 in de eindperiode een afschuwelijk grote achteruitgang is en niet omdat het slechter is dan v6 in de beginperiode.

En natuurlijk omdat de frontpage er gewoon ronduit knullig uitziet op een normale resolutie.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22
Ik moet zeggen dat ik de leesbaarheid en algemene uitstraling een hele grote verbetering vind, nadeel is wel de witheid van het geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat is nou de best viewed resolutie van de site?

Ik gebruik vaak halve breedte (1680 of 1920) om te browsen en zo rechts of links nog een ander programma open te hebben. Heel handig als je prijzen aan het vergelijke bent.

Maar de ene keer is de site te breed en krijg ik een horizontale balk, de andere keer (zoals in een topic) staat het topic links en heb ik rechts ruimte over en een horizontale balk. Op het LD forum valt het hoofdscherm buiten de breedte van mijn ~1000px venster.
Tracker heb ik uitstaan, want die had ik de door mij geliefde V5 layout ook niet. Maar als die tracker 1550 pixesl nodig heeft, dan moet ik weer fullscreen kijken.

Edit
@Stukfruit
Maar mensen verwachten dat T7 een verbetering was t.o.v. T6.9. Niet dat ze weer opnieuw beginnen met opbouwen tot straks bij T8 de riedel weer overnieuw begint?

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 19-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nadat je gepost hebt kom je toch uit bij je eigen kersverse post? Daar staat onder je usericon gewoon een linkje naar myreact :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hydra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

Tja, dat had dan duidelijk een open beta moeten zijn. En waarom ook niet? Je kunt prima een nieuwe versie een tijdje laten schaduwdraaien.
Omdat de wijzigingen onder de motorkap zo groot zijn (en waren) kon dat niet. De data moest elke dag opnieuw geconverteerd worden. Puur technisch gezien was beiden in de lucht houden met volledige integriteit van de data (post op beta = post op oud) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 21-05 22:24
6 veel beter,...

prijswatch, sortering naar rechts, veel logischer zelfde met fijnkeuze ook naar rechts.
sortering blijft niet staan als je de fijn keuze aanpast.

50% van het scherm is leeg, ik heb het gevoel of ik naar Tweakers via mijn telefoon kijk.
Sorry met dit is echt geen verbetering.

Nieuws overzichten onduidelijk, oude veel beter om snel even wat op te zoeken.

Waarom wordt nog steeds niet de COOKIE wet toegepast !!
Geen toegang tot je JA op ik wil cookie klikken. .... ( zie fok.nl )
Blijf zo bezig en dat gaat geld kosten.. Ik voel me in mijn privacy aangetast... ;)

serieus, maak layout keuze en laat de mensen zelf eens bepalen welke layout ze willen.
Ga dan eens kijken hoeveel terug gaan naar 6.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Dat zegt ie niet. Maar het is wel zo dat we inmiddels wel weten dat in de eerste uren/dagen van een update er een stortvloed aan kritiek komt. Het is de kunst om daar de punten uit te halen die het belangrijkst zijn en de zaken die vooral gerelateerd zijn aan wennen aan de nieuwe situatie niet meteen bovenaan de fix-lijst te zetten.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:06:
Heel vervelend dat ik etc niet meer kan vinden heb namelijk even de lijst met shop reviews nodig maar die is van de aardbodem verdwenen. Hoop dat binnenkort de site qua kleurstelling ook aangepast word
Je zoekt denk ik deze pagina: http://tweakers.net/shopreview/
Daar kom je door op de Pricewatch-homepage op de link 'shopreviews' te klikken.

Search in een topic komt ook zeker terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:24:
[...]

Nadat je gepost hebt kom je toch uit bij je eigen kersverse post? Daar staat onder je usericon gewoon een linkje naar myreact :)
Ohja, dat werkt in de meeste gevallen wel. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49

+1

en ik mis een directe toegang tot mijn bookmarks zodra ik een topic heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Wceend schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

+1

en ik mis een directe toegang tot mijn bookmarks zodra ik een topic heb gelezen.
Dit is inderdaad een betere uitleg. De vorige dat je onder je usericon op myreact kan klikken gaat inderdaad niet in alle gevallen op. Of Tweakers wil motiveren om maar als laatste te reageren om daar myreact te zien, maar daar geloof ik niet in ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:25:
Omdat de wijzigingen onder de motorkap zo groot zijn (en waren) kon dat niet. De data moest elke dag opnieuw geconverteerd worden. Puur technisch gezien was beiden in de lucht houden met volledige integriteit van de data (post op beta = post op oud) niet mogelijk.
Dan nog kan je prima een sandbox neerzetten met een paar forumberichten van "jongens, gaat testen!". Dan had je een hoop feedback gehad en de grootste issues op kunnen lossen. Persoonlijk vind ik de MyReact gewoon slechter geworden, en dat is jammer. Kwa forums e.d. kom ik nog uit de usenet tijd dus een hoop wit ben ik wel gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wceend schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

ALT-B?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
rewind. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:19:
Ik vind de site echt superstrak eruit zien, mooi ontwerp lekker clean en je ziet de gedachte van de clickflow wel degelijk terug. Als ik zo tussen de regels doorlees zijn de klachten die ik het meest hoor echt in een mum van tijd op te lossen, dus mensen hou hoop en heb een beetje geduld. Ben blij dat ik geen devver/ontwerper bij twkrs ben anders was ik vandaag niet echt vrolijk terwijl ze toch echt een compliment verdienen voor deze complete vernieuwing.

meest gehoorde klachten waar ik me ook aan stoor:
- witte kleur te vel
gaan we vandaag nog wat aan doen
- regelafstand hier en daar wat te groot
idem
- breedte forumberichten
is niet veranderd ten opzichte van de vorige layout. Juist om alle topicstarts, foto's etc. etc. niet overbodig te maken
- active topics / myreact direct link
daar zou ik een topic in LD over openen) als het er al niet is. ;)
- kleurtjes subfora!
Denk niet dat die nog terug gaan komen. De response in de onderzoeken (dan hebben we het over ruim 12.000 respondenten) was dat ruim 80% geen idee had dat we uberhaupt kleuren hadden 8)7 en waar deze voor stonden.
Dit zijn puntjes die in een paar uurtjes opgelost kan hebben, bij zo'n grote wijziging kunnen de kleinste tweakjes een wereld van verschil maken in gebruikersevaring (spreek uit ervaring :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:42

zo? :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jgKum.png

Ramon in "Vandaag nieuwe forumlayout!"

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Al deze shortcuts werken niet, komt wellicht doordat ik Chrome gebruik en niet van plan ben te wisselen voor een site :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alt-B, Alt-M, ik weet niet wat voor browser jij gebruikt, maar dat doet bij helemaal niks, of hele andere dingen.

Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:29:
[...]
daar zou ik een topic in LD over openen) als het er al niet is. ;)
[...]
Zijn er al genoeg, dat hoeft niet meer :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

Al deze shortcuts werken niet, komt wellicht doordat ik Chrome gebruik en niet van plan ben te wisselen voor een site :)
Ik gebruik Firefox, Alt-M doet helemaal niks en Alt-B tovert het bestandsmenu tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Denk niet dat die nog terug gaan komen. De response in de onderzoeken (dan hebben we het over ruim 12.000 respondenten) was dat ruim 80% geen idee had dat we uberhaupt kleuren hadden 8)7 en waar deze voor stonden.
Ik wist ook niet waar ze voor stonden, maar waarom zou ik dat moeten weten? Door kleuren (of geluiden :P ) te koppelen aan iets kan je dingen sneller herkennen. Zo werken de hersenen nu eenmaal. En die mogelijkheid is nu dus weg.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
[...]
Over die kleurtjes voor subfora, is het een optie om ze alsnog beschikbaar te houden om er met css in te tweaken? Ik was er altijd erg blij mee omdat scrollen op kleurtje (als ik $kleur zie ben ik er) erg gemakkelijk vond. Dat ik niet precies weet of groen nou games, pro, entertainment, 18+ of "heeft liever groentensoep dan tomatensoep" betekent is daarvoor niet echt relevant. Ik heb ook ooit aangegeven dat ik betekenis van die kleurtjes echt niet uit mijn hoofd ken, maar dat betekent niet dat ik er geen voordeel uit haalde.

Dit geldt ook voor kleurtjjes bij nieuws. Hoewel ik je niet zou kunnen vertellen wat ieder kleurtje betekent weet ik wel voor welke kleurtjes ik een voorkeur had. Het is dus veel te kort door de bocht om 'user weet niet wat het betekent -> mag weg van user' te stellen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bundin op 19-10-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij worden de kleuren voor de nieuwsposts en de kleuren van de subfora door elkaar gehaald hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:24:
[...]

Sorry, maar dit werkt trouwens ook niet goed, want hij opent die MyReact dan in een nieuwe tab. En dat zuigt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Alt-B, Alt-M, ik weet niet wat voor browser jij gebruikt, maar dat doet bij helemaal niks, of hele andere dingen.

Of bedoel je wat anders?
De gebruiker die het voorstelde heeft zijn lolbroek aan. Natuurlijk werken zulke shortcuts niet via een website. Alleen in applicaties of spellen.
Wel grappig dat veel mensen het probeerde en ook nog gaan posten.

Soms moet je je meerdere gelijk geven...
Hahn in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 19-10-2012 11:41 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 20:02
[...]
Hmm het hoort op zich niet te kunnen dat er zoveel advertenties op één pagina staan - we doen in principe niet aan 'tiling' - ook niet nodig, we hebben veel meer impressies dan we advertenties kunnen verkopen. Elke suggestie dat we deze wijziging doen om meer banners te plaatsen is aperte lulkoek.
OK, het kwam door de 'overkill' wel zo over op mij. Maar goed om te horen dat jullie naar de feedback luisteren en dat de layout verbeterd gaat worden!

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heraz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-08 13:19
Het is wel erg wit... Goed voor een winter depressie, maar ik vind het niet zo geweldig.
Ik mis m'n meuk tracker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
Zou je die code ook hier kunnen plaatsen? Want ik heb geen toegang tot de huiskamer en misschien meer met mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ik gebruik IE, daar werken ze wel. De hotkeys kan je instellen op http://gathering.tweakers.net/forum/preferences (onder Access Keys, even naar beneden scrollen).

Volgens mij werkt het in Firefox ook, hoewel ik dat niet 100 procent zeker weet (heb die hier ff niet bij de hand).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat werkt in Firefox ook gewoon, alleen heb je daar wel ook de shift voor nodig: Alt + Shift + Accesskey

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hydra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:29:
[...]

Dan nog kan je prima een sandbox neerzetten met een paar forumberichten van "jongens, gaat testen!". Dan had je een hoop feedback gehad en de grootste issues op kunnen lossen. Persoonlijk vind ik de MyReact gewoon slechter geworden, en dat is jammer. Kwa forums e.d. kom ik nog uit de usenet tijd dus een hoop wit ben ik wel gewend ;)
We hebben met een grote groep getest. Misschien de volgende keer nog groter maken maar daar wringt wel het feit dat we ook wat met de testfeedback moeten doen. Maak je de groep te groot dan loop je de kans dat de feedback zo massaal is dat je dingen gaat missen. Maar goed, dit is een punt voor de evaluatie.

Aan de andere kant hebben we nooit de illusie gehad om met een 100% klaar product te releasen. Dat was niet zo bij TWK 6 en TWK 5. Juist door de release komen we dingen tegen die gefixt moeten worden en dat gaan we dan ook doen. TWK 6 was ook niet in 1 keer het walhalla waar sommigen naar terugverlangen. Not by far. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Z-Dragon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:52:
[...]
Dat neemt niet weg dat ze voor contrast zorgden. Je hoefde niet uit je hoofd te weten dat paars voor PRG stond, want zodra je één keer PRG in het paars zag staan, wist je daarna dat je naar paars zocht, of juist dat je paars verder kon negeren. Nu moet ik ineens alle afkortingen lezen, als ik specifieke interesse heb.
Als ik een post +2 zou kunnen geven, dan zou het dit zijn. :P Het is veel simpeler om iets af te struinen op kleur dan telkens weer te moeten lezen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Over die accesskeys, het kan zijn dat je inderdaad wat in moet stellen onder Firefox voordat ze werken.

Als ik het goed onthouden heb:
code:
1
2
ui.key.chromeAccess;
ui.key.contentAccess;

De waarde van contentAccess moet je lager maken dan chromeAccess (in mijn geval resp. 4 en 5) en dan werken ze wel. Dit is overigens iets van Firefox zelf, heeft niet te maken met Tweakers :) Anders heb je volgens mij ook de shift-toets nodig.

Chrome ken ik niet, maar misschien dat daar hetzelfde speelt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 19-10-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

Ik gebruik Firefox, Alt-M doet helemaal niks en Alt-B tovert het bestandsmenu tevoorschijn.
Werkt hier prima in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

De gebruiker die het voorstelde heeft zijn lolbroek aan. Natuurlijk werken zulke shortcuts niet via een website. Alleen in applicaties of spellen.
Wel grappig dat veel mensen het probeerde en ook nog gaan posten.
Oh. Goeie grap. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

We hebben met een grote groep getest. Misschien de volgende keer nog groter maken maar daar wringt wel het feit dat we ook wat met de testfeedback moeten doen. Maak je de groep te groot dan loop je de kans dat de feedback zo massaal is dat je dingen gaat missen. Maar goed, dit is een punt voor de evaluatie.

Aan de andere kant hebben we nooit de illusie gehad om met een 100% klaar product te releasen. Dat was niet zo bij TWK 6 en TWK 5. Juist door de release komen we dingen tegen die gefixt moeten worden en dat gaan we dan ook doen. TWK 6 was ook niet in 1 keer het walhalla waar sommigen naar terugverlangen. Not by far. :)
Er zijn bij nieuwe releases altijd veel zaken die aangepakt moeten worden, je kan geen 100% bugfree product launchen maar ik ben wel van mening dat bepaalde zaken voordat de site online was geplaatst al gefixed hadden moeten zijn, het had jullie een stortvloed aan kritiek gescheeld.. vraag me af waarom de site op dit moment online was geplaatst want paar extra dagen de tijd nemen om logische zaken die al vaak zijn opgesomd te fixen was toch niet verkeerd geweest en imo verstandiger, en ja ik weet het is achteraf en van de zijlijn makkelijk praten maar ik heb gewoon het gevoel dat het wat te snel online is gezet, maar goed hij is nu online dus moeten we even geduld hebben en de crew de tijd geven om zaken te fixen, dat lijkt me verstandig.
Ik ben benieuwd naar de veranderingen de komende weken. :)

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 11:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is geen grap, ALT-M, ALT-A, ALT-B etc werkt gewoon in IE, en ook in Firefox (mits je de settings in Firefox goed zet, zie hierboven).

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.