Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 14 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:33:
[...]
De gebruiker die het voorstelde heeft zijn lolbroek aan. Natuurlijk werken zulke shortcuts niet via een website. Alleen in applicaties of spellen.
Wel grappig dat veel mensen het probeerde en ook nog gaan posten.
Kleine verrassing voor je, maar die shortcuts werken wel degelijk. Dat jij ze alleen uit applicaties/games kende, dat betekent niet dat ze niet bestaan op websites. Ik gebruik de accesskeys (die je hier kunt instellen) al jaren op het forum :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
De gebruiker die het voorstelde heeft zijn lolbroek aan. Natuurlijk werken zulke shortcuts niet via een website. Alleen in applicaties of spellen.
Hehe. /palmface ;)

Werkt hier (FF) gewoon hoor. Alt-M voor MyReact. JavaScript kan al een tijdje keystrokes afvangen. :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
:facepalm:

Werkt in de fora prima, enkel niet op de frontpage, daar probeerde ik het elke keer. Da's wel weer mijn fout :P

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 19-10-2012 11:39 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
[...]

Kijk hier eens bij 'Instellingen accesskeys' (iets naar beneden scrollen): http://gathering.tweakers.net/forum/preferences en zeg dat nog eens een keer? ;)

Zulke shortcuts kunnen prima werken op websites, wie heeft jou wijsgemaakt dat shortcuts alleen werken in applicaties of spellen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat die nog terug gaan komen. De response in de onderzoeken (dan hebben we het over ruim 12.000 respondenten) was dat ruim 80% geen idee had dat we uberhaupt kleuren hadden 8)7 en waar deze voor stonden.
[...]
daar maken jullie een inschattingsfout.

Ik weet ook niet waar ze voor stonden maar door de verschillende kleuren was de inhoud beter te onderscheiden. De gebruiker gebruikte ze op een andere manier dan jullie het ontworpen hadden.

De vraag of mensen wisten wat de kleuren inhield staat los van de vraag of de users ze weg wilden hebben.
Als dat de insteek was van jullie vraag dan hadden jullie dat zo specifiek moeten stellen in de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Onzin dus. Werkt perfect in zowel IE als Firefox (bij die laatste mits de juiste instellingen). In Chrome weet ik niet, die gebruik ik niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Kan ik weer vanalles in gaan stellen om het een beetje fatsoenlijk te laten werken.

Dat is imho dus niet de bedoeling bij een website, dat moet gewoon out-of-the-box en intuïtief gaan als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Onzin dus. Werkt perfect in zowel IE als Firefox (bij die laatste mits de juiste instellingen). In Chrome weet ik niet, die gebruik ik niet.
In Chrome werkt het ook :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Kleine verrassing voor je, maar die shortcuts werken wel degelijk. Dat jij ze alleen uit applicaties/games kende, dat betekent niet dat ze niet bestaan op websites. Ik gebruik de accesskeys (die je hier kunt instellen) al jaren op het forum :)
oh... :X ik vind het vervelend dat andere mensen gelijk hebben..

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Is het niet een beetje bizar dat iedereen met shortkeys en CSS (via Karma of add-on) aan de gang gaat om de site weer te fixen? Dit zou toch niet het resultaat van twee jaar werk moeten zijn? Ik doe dat bij geen enkele site en ik was niet van plan er nu mee te gaan beginnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:29:
Denk niet dat die nog terug gaan komen. De response in de onderzoeken (dan hebben we het over ruim 12.000 respondenten) was dat ruim 80% geen idee had dat we uberhaupt kleuren hadden 8)7 en waar deze voor stonden.
Over de verschillende kleurtjes voor subfora (bijvoorbeeld in het overzicht van je postgeschiedenis, imho hoeven ze niet in de "index" te komen.).
Ik geloof niet dat 80% van de gebruikers dit niet terug wil. En als de devvers het niet terugbrengen hoop ik dat een handige harry met Custom-CSS iets terug kan toveren. Ik mis het echt!

Poll: Kleurtjes voor subfora moeten teug!
Ja, topics waren makkelijker te vinden.
Nee, we zitten niet op de kermis.
Boeiend,move along,nothing to see here.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=383284&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

yannickie111 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:41:
[...]

Over de verschillende kleurtjes voor subfora (bijvoorbeeld in het overzicht van je postgeschiedenis, imho hoeven ze niet in de "index" te komen.).
Ik geloof niet dat 80% van de gebruikers dit niet terug wil. En als de devvers het niet terugbrengen hoop ik dat een handige harry met Custom-CSS iets terug kan toveren. Ik mis het echt!

[afbeelding]
Terug ermee!

Ik gebruikte ze ook niet actief, maar vond het onderscheid wel fijn voor het oog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had de V5 stijl, daar zaten die kleurtjes niet in. Ik vond de NG layout sowieso al te licht, dus ik ben bij de oude blijven hangen. Heb het nog een paar keer geprobeerd, maar vond het geen succes. Nu moet ik wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Laatst online: 19-03 17:38
hoi, mijn duit in het zakje.

het lijkt allemaal beter toegankelijk voor mijn worstenvingertjes op de Ipad.

Maar mijn desktopervaring is echt minder geworden, juist de verlaagde informatiedichtheid is ontzettend storend, alsof ik naar een kinderboek zit te kijken...een kinderboek waar de plaatjes zijn weggehaald voor twee hele grote witte vlakken.....

ik zou ook graag de optie willen hebben om de tracker aan te zetten, hoe moeilijk is dat? met een kruisje ergens op de balk (tracker x) .

Ik voel me een beetje lullig een vers product af te kraken, maar ik ben nog niet helemaal tevreden met de veranderingen. je vraagt je inderdaad wel een beetje af waar deze designkeuzes gemaakt zijn, waar ze op gebaseerd zijn en of het niet gewoon een manager (man/vrouw) van VNU heeft gezegd dat het 'frisser' MOET. En dat de Tweakerscrew daar maar naar heeft moeten buigen...

ik hoop dat laatste, want anders begrijp ik het gewoon niet zo, jullie zijn toch ook tweakers....? jullie gebruiken de site toch ook op een bepaalde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:41:
Is het niet een beetje bizar dat iedereen met shortkeys en CSS (via Karma of add-on) aan de gang gaat om de site weer te fixen? Dit zou toch niet het resultaat van twee jaar werk moeten zijn? Ik doe dat bij geen enkele site en ik was niet van plan er nu mee te gaan beginnen.
De accesskeys zijn hoe dan ook praktisch, omdat ze je muisgebruik verminderen. Althans dat is mijn mening :) Verder nemen die tips voor de accesskeys niet weg dat er nog het e.e.a. verbeterd zou kunnen worden aan de site hé. Zie het eventueel als een tijdelijke oplossing, als je wilt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ^^

Sorry, maar ik hou echt niet van shortcuts bij het surfen. Normaal gesproken doe ik dat (surfen) 's avonds na het werk vanuit m'n luie stoel. Dan neem ik hooguit nog de moeite om het toetsenbord te gebruiken om een leuk verhaaltje te typen, en dan ga ik er ook echt even voor zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
Zet alstublieft gauw de spellingcontrole aan, want sommige spelfouten in het forum doen nog meer pijn aan mijn ogen dan het contrast van de site...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Xyphoid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:45:
Zet alstublieft gauw de spellingcontrole aan, want sommige spelfouten in het forum doen nog meer pijn aan mijn ogen dan het contrast van de site...
Chrome heeft ingebouwde spellingchecker?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die spellingscontrole wordt verzorgt door je browser hoor, niet door Tweakers. Als die niet werkt, zou ik even op je eigen pc rondsnuffelen voor een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jeroenneman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:45:
Niet iedereen gebruikt Chrome.
En ik bedoel dat er hier in het forum veel spelfouten gemaakt worden...

[ Voor 16% gewijzigd door Xyphoid op 19-10-2012 11:47 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeroenneman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

En voor Firefox zijn (prima werkende) plugins daarvoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

De accesskeys zijn hoe dan ook praktisch, omdat ze je muisgebruik verminderen. Althans dat is mijn mening :) Verder nemen die tips voor de accesskeys niet weg dat er nog het e.e.a. verbeterd zou kunnen worden aan de site hé. Zie het eventueel als een tijdelijke oplossing, als je wilt.
Wel vreemd dat de site met name voor mobiele gebruikers is verbeterd, gebruikers die deze shortcuts niet kunnen gebruiken of lastig uit te voeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Xyphoid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Niet iedereen gebruikt Chrome.
Jammer dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Eigenlijk vind ik dat dan wel weer grappig, nu is het echt een site door tweakers voor tweakers :P

yannickie111 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:41:
[...]

[afbeelding]
Die kermis-optie vind ik eigenlijk nergens op slaan, want je kan ook passende kleuren kiezen :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Stukfruit schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:47:
[...]
Eigenlijk vind ik dat dan wel weer grappig, nu is het echt een site door tweakers voor tweakers :P
Dus de devvers hebben 2 jaa keihard gewerkt om tweakers ook weer wat werk te geven? Lijkt me niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

Wel vreemd dat de site met name voor mobiele gebruikers is verbeterd, gebruikers die deze shortcuts niet kunnen gebruiken of lastig uit te voeren is.
Ho, ik wil nergens zeggen dat de layout wijzigingen van T7 bedoeld zijn om accesskey gebruik belangrijker/noodzakelijk te maken natuurlijk!

Ik kan ze ook niet gebruiken (althans ik weet niet hoe) op mijn smartphone. Een site moet natuurlijk goed werken zonder gebruik van die keys. Het is alleen een extraatje waar je op de desktop wel wat profijt van zou kunnen trekken :) En mogelijk voor sommige mensen nu een oplossing voor een probleem waar ze in T7 tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hulde aan de devvers dat ze de "Laatste reacties gepost door..." weer terug hebben gezet van de tijd naar de topictitel _/-\o_
Die functie gebruik ik echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik zat net nog te denken, waarom maken we de code voor tweakers.net niet gewoon open source? Zet het op github, iedereen kan met een pull request fixes aandragen. Dan heb je pas écht een site van tweakers voor tweakers ;) Lijkt me ideaal.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Ho, ik wil nergens zeggen dat de layout wijzigingen van T7 bedoeld zijn om accesskey gebruik belangrijker/noodzakelijk te maken natuurlijk!

Ik kan ze ook niet gebruiken (althans ik weet niet hoe) op mijn smartphone. Een site moet natuurlijk goed werken zonder gebruik van die keys. Het is alleen een extraatje waar je op de desktop wel wat profijt van zou kunnen trekken :) En mogelijk voor sommige mensen nu een oplossing voor een probleem waar ze in T7 tegenaan lopen.
Weet overigens niet hoe het bij andere browsers is, maar bij IE heb ik het leuke bijeffect dat gebruik van de alt-accesskeys ook allerlei menu-items van IE opent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Tja ik heb er ook geen verstand van maar dankzij een mede tweaker heb ik ook wat aangepast, ik moest wel want ik kreeg letterlijk pijn van de felle witte massa op mijn desktop en vond het daarnaast niet erg mooi er uit zien.
Maar hopelijk dat dit de komende dagen door de crew gefixed zal worden of dat we een keuze krijgen welke kleur we willen kiezen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 11:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kwestie van wennen denk ik

Vind alleen de start pagina voor mijn forum gebruik nu wel erg leeg, althans ik moet erg ver naar bedenen scrollen om te zien wat ik wil zien. (is er nog gereageerd in de topics waarin ik aktief ben).

http://gathering.tweakers.net/forum/myreact

En de keuze tussen een licht en een donker theme zou wel leuk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 19-10-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Tja ik heb er ook geen verstand van maar dankzij een mede tweaker heb ik ook wat aangepast, ik moest wel want ik kreeg letterlijk pijn van de felle witte massa op mijn desktop en vond het daarnaast niet erg mooi er uit zien.
Maar hopelijk dat dit de komende dagen door de crew gefixed zal worden of dat we een keuze krijgen welke kleur we willen kiezen. :)
Wat en hoe heb je het aangepast? Ik vind het ook wel erg wit :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Leuk zo'n poll, maar zegt dus ook weer bar weinig.

Zelfs zat ik met m'n template op tweakers (versie 5), en niet op tweakers_ng (versie 6). En had ik dus sowieso al geen kleuren op het forum. En ja, dan klik je eens keer op RPG ipv PRG. Maar ach.

Ik moet zeggen dat ik de lay-out op het forum gewoon rete strak vind. Maar wel jammer dat vanwege het minimalistische karakter van de huidige lay-out er ook veel functionaliteit is verdwenen.

Wat ik prettig vond was de afwijkende kleur voor de pagination op de a:visited. En het missen van "Volgende pagina", Juist omdat dat redelijk static is, was dat gewoon efficienter in gebruik.

Andere background (minder wit dus) en een efficientere header qua klikbare opties, en mij hoor je niet klagen.

Nu moet ik wel bekennen, ik zit 95% op het forum. Op de FP kom ik nagenoeg nooit, tenzij ik van de tracker op Fok een interessant item zie in de tracker.

Ik gebruikte juist de oude template, om zo niet die kleurtjes te hebben, dus deze oogt al rustiger vergeleken met de versie 6. Geen trackers, en die zijn er nu ook niet (per default).

Maar door m'n resolutie kan ik de tracker sowieso al niet permanent instellen. Voor het forum vind ik de tracker storend, terwijl ik hem op de FP eigenlijk onmisbaar vind. En daar is ie dus verstopt acher een muisklik.

Als er weer een keuze zou komen welke lay-out je wil, zou het 7 zijn voor het forum (als de missende functies terugkomen) en 6 voor de FP.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Wat en hoe heb je het aangepast? Ik vind het ook wel erg wit :(
http://userstyles.org/styles/76816/tweakers-old-background
Dat is de makkelijkste methode, ben je er binnen 30 seconden vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Waar is de zoekfunctie in topics? Waarschijnlijk is het in dit topic aan bod gekomen, maar ik kan niet zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06-2024
Zelf vind ik het ergste dat er geen plaatjes meer staan bij de homepage-items. Ik gebruikte dat als eerste scan, voordat ik titels ging lezen.

Daarnaast is nu alles op één grote hoop gegooid, op de homepagina. Zonder plaatjes zit je dus "nutteloze" (op dat moment) en verwarrende bug-tracker meldingen te lezen terwijl je opzoek bent naar het nieuws van vandaag.

Ik heb de super-kleine icoontjes wel gezien, die allemaal even grijs zijn. Maar hoewel alles 3x groter geworden is, zijn die zo klein dat ik met mijn gezicht in mijn laptop moet kruipen om te kijken of het een relevante kop is voor me, of zaken waar ik op dat moment niet naar opzoek ben. Breng op zijn minst de gekleurde vierkantjes terug die de categorie aangaven, dat scant makkelijker met je ogen.

Ik sluit me er bij aan dat de site veel te licht is geworden van kleur. Het doet pijn aan je ogen en kost veel stroom. Natuurlijk kun je je karma uitgeven aan aangepaste CSS, of een echte Tweaker gebruikt een addon in de browser om de zuur verzamelde karma te sparen, maar ik vind dat Tweakers op zijn minst 2 skins mag aanbieden. Wellicht een dag\nacht-thema, maar wel een die je zelf kan schakelen als je overdag de donkere versie wilt. Dat zijn features die je verwacht van een site als deze!

Met alle respect, en dat meen ik echt, dit wás een thuis voor tweakers vroeger. En ja, de aandacht verschuift. Men zit minder te case-modden, over-clocken etc. Maar dat is geen excuus om van een high-tech stoere website te degraderen tot supermarkt reclame-foldertje. Ik snap dat een breder publiek baat heeft bij een relatief normale website, maar doe dan waar jullie goed in zijn. Laat Tweakers zelf kiezen met knopjes, en schotel dit magere foldertje standaard aan de rest voor.

Maar, genoeg, klagen is makkelijk. Laten eerlijk zijn... ik ga er T.net niet om laten liggen. Ik hoop dat met de kritiek iets gedaan wordt, maar we komen er wel doorheen. Zolang de inhoud goed is, is de verpakking nog geen issue. En ik vind dat we ook een pluim mogen geven voor de inhoud van alle nieuws berichten (en andere zaken). Maar verkoop niet je ziel T.net... laat de grote boze commercie deze website niet afbreken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

FMS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:56:
Waar is de zoekfunctie in topics? Waarschijnlijk is het in dit topic aan bod gekomen, maar ik kan niet zoeken. ;)
Die is er niet maar zou nog weer terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind de poll in de startpost wel erg ongenuanceerd. Ik mis best nog wel een aantal functies, maar om nou te zeggen dat het helemaal niks is gaat wel erg ver. Het is nog niet af, laten we het daar op houden voorlopig, verder zal het best wennen. Die tracker die sommigen zo missen gebruikte ik toch al nooit dus die mis ik dus ook niet. De nieuwe look ben ik al bijna aan gewend.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Het is opmerkelijk dat zeef meer bezig is alle kritiek flauw weg te wuiven met slecht geplaatste grappen en verwijzingen naar 1 of andere vragenlijst om het tegendeel te bewijzen. Lees de poll eens zou ik zeggen. Misschien dat je dan realiseerd dat mensen niet zitten te wachten op deze nieuwe stijl.

Of neem de kritiek serieus en maak een duidelijk stappen plan om snel een paar kritische punten te wijzigen. Ik vind namelijk dat je nu niet meer de verschillende kopjes kan zien in het forum, ik ben niet de ennige. Doe er iets mee i.p.v een domme verwijzing te maken naar een uitslag van een vragenlijst. Alsof dat leidend is. Het is gewoon geen goede beslissing geweest, dus kom op die beslissing terug en verander het terug. Zo groot probleem is een foute beslissing terug draaien niet?

Ik maak mij namelijk een beetje zorgen of je de kritiek wel serieus neemt.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 19-10-2012 12:00 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FMS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:56:
Die functionaliteit is niet ingebouwd, maar komt nog op een later moment. Termijn onbekend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:56:
[...]

Die is er niet maar zou nog weer terugkomen...
Is er een workaround? Ik vind het een enorm gemis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

FMS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

Is er een workaround? Ik vind het een enorm gemis...
Ja ergens in dit topic staat een foefje die je kunt uithalen met de URL.... maar waar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bierkameel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:54:
[...]

Hal-le-lu-jah. Wat heerlijk dat donkere :P Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

pino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Maar hopelijk dat dit de komende dagen door de crew gefixed zal worden of dat we een keuze krijgen welke kleur we willen kiezen.
Tip: Als Tweakers daarvoor kiest, dan is het misschien mogelijk om dit in de dropdown list van Template (op dit moment 1 item) te plaatsen.
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

We zullen de komende dagen/weken zien wat er gaat veranderen. Tot die dag customizen of eraan wennen lijkt me. Het zal mij in ieder geval niet van de site afjagen. De inhoud blijft tenslotte belangrijk genoeg op de website.
(Overigens was het beter om de site na de verkiezingen te updaten, dan net aan het einde van de verkiezing. Dit kan wellicht stemmen kosten bij de zwevende kiezer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 12-09 23:33
AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:57:
Ja ergens in dit topic staat een foefje die je kunt uithalen met de URL.... maar waar...?
Hahaha, LOL'ed @ de ironie :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Hmmm volgens mij heb ik er weinig aan toe te voegen, meeste is al geventileerd... Toch mijn stem even aan de kakefonie toevoegen :)

Het zal allemaal wel mooi en prachtig zijn maar voor een nieuws site voor techneuten aan komen zetten met een upgrade waar mee (voor mij gevoel) de 'nieuws dichtheid' en mogelijkheden en vooral de duidelijkheid van de berichtenstroom er enorm op achteruit gaat, krijg ik het gevoel dat er veel te veel aandacht is geschonken aan consultant achtige types en de hype van het tablet surfen.

Tuurlijk is het mooi als je 1 centrale look-and-feel hebt voor alle apparaten maar ik zou het meer waarderen als er een poging gedaan werd om dezelfde dichtheid op andere apparaten te halen dan deze overal maar naar beneden te trekken.

De scheiding tussen content zoals deze bestond was vele malen beter (op de frontpage) in V6 dan wat het nu is (meuktracker tussen de nieuws berichten? man....) en er zit voor mijn gevoel veel te weinig nieuws op mijn scherm (juist vanwege de toch al niet zo heel erg prettige breedbeeld ondersteuning zit ik al op een oud 1280*1024 scherm te browsen) en heb ik niet meer het gevoel dat ik op een degelijke site zit maar meer een copy/paste site waar de content afhankelijk is van de advertentie inkomsten EN niet genoeg content heeft om een noemenswaardige site te zijn... Dat is met Tweakers.net anders toch echt niet het geval....

Dumbed down heb ik ergens gelezen en ben het er mee eens, ik vind deze nieuwe layout persoonlijk om te huilen...

Ik heb helaas niet de tijd om CSS boeken uit de kast te trekken om te kijken of ik er zelf nog wat van kan maken met die custom CSS mogelijkheid... in mijn ogen het begin van het einde van een voor mij voorheen zeer interessante site :( Nieuws is er nog wel maar als het niet prettig lezen/volgen is dan ben ik er wel snel klaar mee...

Verder wat Asfyxia (Vrijdag 19 oktober 2012 11:43) al aangeeft :) die sneltoetsen horen helemaal niet thuis in dit tablet design, leuk dat ze werken maar voor mij niet van belang.

Just another cog in the murdermachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
[...]

Gebruik het sinds gisteren en blijf het gebruiken tot ze de kleur weer hebben aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Hahaha, LOL'ed @ de ironie :)
Die vindt je nooit meer terug hahahah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lachen ze zich achter de schermen een breuk om al die (soms wel erg verzuurd overkomende) userkritiek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMHO, een verbetering al met al. Een stuk rustiger lezen.

Alleen een paar suggesties die volgens mij ook al door anderen gesuggereerd zijn:
- witte achtergrond moet een andere kleur worden (wordt al aan gewerkt las ik)
- kan de tracker meescrollen?
- kan de header meescrollen, eventueel als instelling.
- komen de oude opties terug dat je de frontpage zelf kunt samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:59:
Volgens mij lachen ze zich achter de schermen een breuk om al die (soms wel erg verzuurd overkomende) userkritiek. :P
Ik zou als devver hard huilen als ik 2 jaar zo m'n best heb gedaan en dan zo'n bak ellende over me heen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Vooruitgang, zo is de css is veel makkelijker aan te passen omdat er minder plaatjes worden gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QftQVFnZmGfTEwHHEYyE3aeE/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34
Op zich ben ik wel tevreden met de nieuwe layout.
Het zal even wennen zijn, maar hier mijn punten van kritiek:
  • De site is te wit en dus te fel. Is al door meerdere mensen aangegeven.
  • Uit de "changelogs" blijkt dat jullie de code meer hebben gescheiden, wat mij (als niet devver) een verbetering lijkt. Wat mij dan verbaasd is dat jullie alle (redactie)content op FP op 1 bult gooien. Dus meuk, reviews, nieuws ed. allemaal door elkaar. Mijn "korte" bezoekjes op t.net waren altijd om te kijken of er (voor mij) nog interessant nieuws was. Nu moet ik de content zelf filteren, wat lastig is, omdat alles dwars door elkaar staat. Als ik nieuws wil lezen, hoef ik niet te weten dat er 6 reviews, 7 meuk updates zijn van onderwerpen die voor mij helemaal niet relevant zijn.
  • Ik kan niet meer zien wat ik al gelezen heb op de FP. Vroegah werd nieuw nieuws met rode tekst opgemaakt, wat het overzichtelijker maakte.
  • De zoekbalk in het forum is vervangen, waardoor ik alleen nog maar kan zoeken in het hele forum ipv het betreffende topic of subforum.
  • Ik kan niet meer direct naar de active topics.
  • De kleurstelling van de links in het forum vind ik vervelend. Op de een of andere manier is er te weinig contrast van de tekst tov de achtergrond.
Volgens mij zijn jullie het doel een beetje voorbij gestreefd, want sommmige basic handelingen zijn niet te vinden of zelfs verdwenen, zoals bv. de Active topics knop. Het lijkt erop dat de looks belangrijker zijn geworden dan de usability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze bezig zijn met een sterk verbeterde zoekfunctie (in topics), maar in die tussentijd had ik graag de oude functie wel gewoon willen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
[...]

_/-\o_
Mijn dank is groot, nog steeds niet tevreden maar hier wordt het wel beter van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

[...]
Wie garandeert mij dat dit soort vage sites en programma's veilig zijn en geen malware installeren. Ik weiger om dit soort workarounds te gebruiken. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 21:16
Heeft iemand enig idee hoe je kunt zoeken binnen een topic op het forum? Kijk ik er nu overheen of is deze feature helamaal weggevallen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RaymondD schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:02:
Heeft iemand enig idee hoe je kunt zoeken binnen een topic op het forum? Kijk ik er nu overheen of is deze feature helamaal weggevallen.
Hahahahaha, die informatie vind je tevens ergens in dit topic terug :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

De nieuwe lay-out is awesome (wel een stijl die ik mooi vind) maar ik kan me zeker wel iets vinden in het feit dat de site nu wel erg licht is. Daarnaast vind ik het ook jammer dat de kleurtjes van het forum verdwenen zijn. Het is nu wel in één lijn met de fp maar de kleurtjes waren wel makkelijk in het onderscheiden van de verscihllende fora.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Ik zou als devver hard huilen als ik 2 jaar zo m'n best heb gedaan en dan zo'n bak ellende over me heen krijg.
Zou het niet zijn dat dit gewoon een bewuste actie is? De eindgebruiker als tester?

Hoe meer ergernis, hoe meer kritiek. Maar ook: hoe meer feedback.

Dus ze genieten gewoon lekker van dit soort topics, kijken toe hoe iedereen elkaar gek zit te maken met allerlei "workarounds", en pikken ondertussen de krenten uit de pap om te verbeteren. Die verbeteringen gaan ze dan volgende week allemaal eventjes snel implementeren. Et voilá: een werkend tweakers.net v7.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hallo... dit is een paar posts eerder nog genoemd.

Dit kan niet zomaar, functionaliteit is niet ingebouwd. Er is wel een workaround, moet je even in dit topic zoeken (ik weet hem ff niet meer), is al eens voorbijgekomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, dit is niet de schuld van een devver, die doet wat hij moet doen. Aantal dingen zijn puur designer zaken, een devver bepaald niet of een knop links of rechts gaat, of achtergrond wit of grijs is.

Functioneel gezien is het forum bizar snel, of beter, ik ken geen enkel forum dat zo snel is als GoT.
(al is het gros natuurlijk premade spul zoals VBB etc, niet zo custom als deze).
Al had je even gezocht in dit topic dan.. oh wacht :X

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Voor mensen die willen dat de header mee-scrollt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#top {
position: absolute !important;
z-index: 100 !important;
width: 100% !important;
top: 0px !important;
}
#contentArea {
margin-top: 150px !important;
position: relative !important;
}

Zet dit in de custom CSS panel bij je voorkeuren - werkt bij mij prima.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met google. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Kijk even in 'Lieve Devvers'... Hier zijn onderhand een stuk of vijf topics over met daarin ook een paar workarounds. In het kort, de code is er nog steeds, er hangt alleen geen knop meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:03:
Al had je even gezocht in dit topic dan.. oh wacht :X
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Hallo... dit is een paar posts eerder nog genoemd.

Dit kan niet zomaar, functionaliteit is niet ingebouwd. Er is wel een workaround, moet je even in dit topic zoeken (ik weet hem ff niet meer), is al eens voorbijgekomen.
Je kan niet meer zoeken in topics? Wat een faal zeg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Je voegt weer lekker veel toe met deze opbouwende reactie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DennusB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Je kan niet meer zoeken in topics? Wat een faal zeg. |:(
Die functionaliteit wordt nog ingebouwd hoor, het is niet alsof het nooit meer komt ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als we nou in iedere post even een reminder plaatsen voor het zoeken in een topic via de url, dan kunnen we het ook niet vergeten. Geniaal, toch?

Ik trap trouwens niet af want ik ben de url ook kwijt ;(

[...]

* Stukfruit geeft bij dezen de ontwikkelaars van de Pricewatch een welverdiend schouderklopje

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Die functionaliteit wordt nog ingebouwd hoor, het is niet alsof het nooit meer komt ;)
Dat snap ik wel, maar hoe kan je dat nou weg laten? De forum-zoekmachine is al een gedrocht, nu zijn we helemaal "blind" wat betreft zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Als je een bug, fout, of missende feat vind, en die zijn er dus genoeg, maak dan gewoon een topic aan in 'Lieve Devvers'. Er is zelfs een prijs mee te winnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Fiber schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:08:
Als je een bug, fout, of missende feat vind, en die zijn er dus genoeg, maak dan gewoon een topic aan in 'Lieve Devvers'. Er is zelfs een prijs mee te winnen... :)
Wat is de prijs? Een ban voor het leven, doordat je het paradepaardje van VNU media De Persgroep afkraakt? 8)

foutje, zat met mijn gedachte nog in 2011...

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 19-10-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Fiber schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:08:
Nee, met het opsporen van bugs is een nexus 7 te winnen, niet met feats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

psychoclown schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:03:
De nieuwe lay-out is awesome (wel een stijl die ik mooi vind) maar ik kan me zeker wel iets vinden in het feit dat de site nu wel erg licht is. Daarnaast vind ik het ook jammer dat de kleurtjes van het forum verdwenen zijn. Het is nu wel in één lijn met de fp maar de kleurtjes waren wel makkelijk in het onderscheiden van de verscihllende fora.
Inderdaad, ik mis de kleurtjes ook, vond het ook handig en juist overzichtelijk in het onderscheid.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 12:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
Prijs winnen met bug, fout of missende feature vinden is nog tot daar aan toe maar we hebben het over zoeken in een TOPIC (zoeken in forum lijkt wel te werken dus succes daarmee). Ik kan een boel begrijpen maar er zijn regelmatige topics die meer dan 5 paginas beslaan dus dan lijkt me het een voor de hand liggende feature die ja aan je bezoekers wilt aanbieden, niet iets wat je zo maar kunt vergeten vanwege (ogenschijnlijk bizarre) prioriteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Miste die ook.
Bleek dat er geen taal was ingesteld.
Klik met rechtermuisknop en kies je taal.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:09:
[...]

Wat is de prijs? Een ban voor het leven, doordat je het paradepaardje van VNU media afkraakt? 8)
t.net is al een tijdje niet meer van VNU Media ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Ja maar dit was ook denk ik ook het grootste probleem met v6.
Nogal raar dat dit niet meegenomen is, ik bedoel had dan de zoekfunctie op de fp laten vervallen.

Maar hij zal vast snel komen. (net zo snel als de aanpassingen aan het modereren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Zoeken in topic:
Wel even de woorden 'PromWarMachine' en 'deze,functie' aanpassen natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
KroontjesPen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:11:
[...]
Miste die ook.
Bleek dat er geen taal was ingesteld.
Klik met rechtermuisknop en kies je taal.
Hopelijk leest iedereen deze tip van jou, want sommige mensen hebben echt een spellingcontrole nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:13:
Zoeken in topic:

[...]

Wel even de woorden 'PromWarMachine' en 'deze,functie' aanpassen natuurlijk... :)
Valt me nog mee dat je niet over CTRL-F begint... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
te veel scrollen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

Valt me nog mee dat je niet over CTRL-F begint... :')
Hij klopt ook niet helemaal, nu zoek je in een ander draadje...

Je moet eigenlijk

/?data[filter_keywords]=

/?data[filter_userids]=

/?data[filter_keywords]=deze,functie&data[boolean]=OR

op de plek van het paginanummer van de URL typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik vind het geen verbetering en ik krijg pijn aan mijn ogen van de felle "kleuren" wit en lichtgrijs.
ik zou het graag willen hebben als wij de keuze kunnen maken tussen 6 of 7!

Achteruitgang zekker weten. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Essox Lucius op 19-10-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Afbeeldingslocatie: http://www.vdweb.nl/9gag.jpg

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Znisses schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:10:
Prijs winnen met bug, fout of missende feature vinden is nog tot daar aan toe maar we hebben het over zoeken in een TOPIC (zoeken in forum lijkt wel te werken dus succes daarmee). Ik kan een boel begrijpen maar er zijn regelmatige topics die meer dan 5 paginas beslaan dus dan lijkt me het een voor de hand liggende feature die ja aan je bezoekers wilt aanbieden, niet iets wat je zo maar kunt vergeten vanwege (ogenschijnlijk bizarre) prioriteiten?
Daarnaast, is dit niet gevalletje 'wie het eerst komt..'? De feat-request zoek-in-topic is inmiddels gedaan, daar kan niemand meer in meedingen, net zoals grote andere bugs die inmiddels al reported zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:23:
[...]

Hij klopt ook niet helemaal, nu zoek je in een ander draadje...

Je moet eigenlijk

/?data[filter_keywords]=

/?data[filter_userids]=

/?data[filter_keywords]=deze,functie&data[boolean]=OR

op de plek van het paginanummer van de URL typen
Ja, dat snap ik. Maar toch bedankt voor de toelichting. ;)

Nouja, heb er wel vertrouwen in dat ze deze functionaliteit weer snel inbouwen via een normale user interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Daarnaast, is dit niet gevalletje 'wie het eerst komt..'? De feat-request zoek-in-topic is inmiddels gedaan, daar kan niemand meer in meedingen, net zoals grote andere bugs die inmiddels al reported zijn.
Ik denk dat een hele lijst bugs al bekend waren en dat die sowieso niet meedoen in de hunt. o.a. de search is een bewuste keuze geweest. Kan er geen temp google vakje ingemikt worden? Kan niet voor alle topics (bv besloten fora), maar het helpt voor even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Als je zo oud en nieuw naast elkaar ziet, zou ik wel weten voor welke versie ik zou kiezen! :o
Ik ben nu nog steeds van mening dat de tijd van de devvers beter gebruikt had kunnen worden om de oude site te updaten en features aangedragen door gebruikers te verwezenlijken.
En de tijd te stoppen in ontwikkeling de pricewatch (het enige deel dat echt 100% verbeterd is in deze nieuwe versie) en van de zoekmachine.

Alleen mijn paar centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat een hele lijst bugs al bekend waren en dat die sowieso niet meedoen in de hunt. o.a. de search is een bewuste keuze geweest. Kan er geen temp google vakje ingemikt worden? Kan niet voor alle topics (bv besloten fora), maar het helpt voor even.
Dit denk ik dus ook. Is allemaal bewust zo gepland. Ook de "uitbundige" kritiek was waarschijnlijk wel ingecalculeerd.

Ach, als het eindresultaat over enige weken maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 10:12

.je

Ik mis dan toch eigenlijk wel heel erg snel die Trackbar.

Op m'n werk heb ik niet de optie om deze "sticky" te krijgen. Wat er precies aan de hand is weet ik niet.
Bij mij thuis lukt dit wel al lijkt de Trackbar als een los geheel van de frontpage. Het valt op als een zwart rechthoekig geheel met daarin linkjes.

Ik mis de eenvoud maar misschien is het wel wenning? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

.je schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:37:
Ik mis dan toch eigenlijk wel heel erg snel die Trackbar.

Op m'n werk heb ik niet de optie om deze "sticky" te krijgen. Wat er precies aan de hand is weet ik niet.
Bij mij thuis lukt dit wel al lijkt de Trackbar als een los geheel van de frontpage. Het valt op als een zwart rechthoekig geheel met daarin linkjes.

Ik mis de eenvoud maar misschien is het wel wenning? :'(
Heeft te maken met de resolutie van je monitor, je moet minimaal iets van 1600px breed ingesteld hebben.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Brabo-Joossie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Heeft te maken met de resolutie van je monitor, je moet minimaal iets van 1600px breed ingesteld hebben.
En dan nog krijg je hem niet altijd. Heb hier 1680x1050 draaien en krijg die tracker er echt niet op (IE9).

Op mijn andere PC, met 1920x1200, krijg ik de tracker wel in Firefox gefixed, maar niet in IE.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

En dan nog krijg je hem niet altijd. Heb hier 1680x1050 draaien en krijg die tracker er echt niet op (IE9).

Op mijn andere PC, met 1920x1200, krijg ik de tracker wel in Firefox gefixed, maar niet in IE.
Vaag. Misschien ben je per ongeluk wel een beetje ingezoomd onder IE9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

MueR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:59:
Deze post is op persoonlijke titel

Ik snap werkelijk niet waarom iedereen meteen op z'n achterste poten gaat staan, al was het te verwachten. Heck, dat begon al voordat de nieuwe layout uberhaupt live was 8)7 De (imho) maffe suggestie om maar te gaan staken is zwaar overtrokken. Ja, de background is te fel. Zet Stylish even aan, zet er #layout { background:#F9F9F9; } er in en klaar.
Dat is leuk,maar op het werk moet ik verplicht IE9 gebruiken waarbij de ondersteuning daarvoor niet denderend is,daarnaast is addons not-done om te installeren hier (meeste kan ook niet eens vanuit policy)

ik ben nu een dag verder en zit nog steeds met het zelfde als gister.
1)wit is te fel , opgelost door mijn browser kleiner te maken zodat ik alleen het grijze vlak zie

2) ik mis de active topics knop die overal makkelijk te bereiken is (vanuit een topic bv)

3) FP vind ik niets,ik wil gewoon het nieuws bij elkaar en niet de video's en downloads ertussen in het overzicht.ik wil snel er over heen en niet steeds overal naartoe moeten klikken. maar dit is vast ook wel op te lossen door me,gebruik daar nu voornamelijk de tracker om over het nieuws heen te scannen

verder is het lekker snel en nog weinig tijd gehad om naar de rest te kijken, maar dit is het dus tot dusver. aan het wit wordt gewerkt zover ik weet,daar ben ik blij mee :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind het allemaal nog een beetje wennen. Ik mis voornamelijk de AT knop in mijn scherm, al hebt mijn sneltoets wel een beetje. Echter werkt die niet op mijn BB :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben er ook absoluut geen fan van, helaas. Snap dat zoiets veel werk, tijd, voorbereiding kost e.d., maar het lijkt wel alsof ik me kapot moet scrollen:
- grote logge koppen alsof je de fontsize te groot hebt staan
- veel te veel witruimte
- veel grijs op een witte achtergrond wat voor veel mensen (ook met goede ogen) niet goed of lekker leest

Het lijkt nu net een blog met een slechte stylesheet :(

Ik vind het helaas een dikke achteruitgang, ik mag hopen dat er iets in elkaar geknutseld wordt zodat je (althans grotendeels) terug kan naar de vorige layout. Het reduceren van witruimte zou al een hele berg schelen :)

Net maar even custom stylesheet aangezet door em te kopen met karma..iemand nog een retro css-je liggen voor me :P

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 19-10-2012 12:52 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Laatst online: 28-03 18:12
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:32:
[...]

Dit denk ik dus ook. Is allemaal bewust zo gepland. Ook de "uitbundige" kritiek was waarschijnlijk wel ingecalculeerd.

Ach, als het eindresultaat over enige weken maar goed is.
Als je twee jaar doet over ontwerpen van een nieuwe omgeving en daarnaast op geen enkel moment polst bij de userbase of het goed is wat er gedaan wordt dan wordt de mening van die userbase in het geheel niet relevant gevonden. Dat geeft te denken. Ook de layout - die met name voor mobiele devices geoptimaliseerd is - wijst in die richting. Volgens mij is dit het laatste afscheid van het oude Tweakers.net. Men wil zich kennelijk meer richten op de mobiele en (niet technische) standaard internet gebruiker en niet langer op de (toch al beperkte) tweaker userbase. Een verandering van doelgroep. Die was enige jaren geleden al een beetje ingezet met een meer commerciele benadering en daarna weer een overname, nu wordt deze ontwikkeling voortgezet. Dit gaat niet over het (in mijn ogen ook lelijke) TL-bak witte design, maar over een filosofie. En die gaat men echt niet aanpassen. In tegenstelling tot, waarschijnlijk, het vele wit waarvan ze zelf ook wel weten dat het niet fraai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Wat ik opvallend vind; de verwijzingen naar het onderzoek wat gedaan is: 'ja maar, usability testing, heatmaps, etc, etc'. Dan de veronderstelling van veel Tweakers dat o.a. Apple hier de inspiratie moet zijn geweest.

Opvallend omdat Apple sinds einde jaren 90 op de intuitie van zijn ontwerpers vertrouwt.

http://www.uxmatters.com/...for-experience-design.php
Pagina: 1 ... 14 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.